(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 24 فروردین 1392 - شماره 20463

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
رئيس جمهور در اجتماع مردم سمنان
ملت با مشاركت 50 ميليوني در انتخابات حماسه سياسي ديگري رقم خواهد زد
در مكتب امام
عظمت مقام حضرت زهرا (س) درنزول جبرئيل بر ايشان
حاشيه هاي سفر دولت به سمنان
دلايل مخالفت كميسيون تلفيق با كليات بودجه 92
در همايش «مشق حماسه» مطرح شد
چالش خلق حماسه دوري از انديشه هاي ناب اسلامي است
به رغم امنيت كامل و فعاليت عادي نيروگاه
نشست اضطراري شوراي همكاري خليج فارس درباره نيروگاه بوشهر!
در حاشيه نشست جي 8 صورت گرفت:
 ادعاي وزير خارجه انگليس درباره برنامه هسته اي ايران


كوتاه از انتخابات


ائتلاف «پيشرفت» براي مقابله
با فتنه و انحراف
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان اعلام كرد تشكيل ائتلاف با حضور بنده، حدادعادل و قاليباف براي مقابله با فتنه و انحراف بود.
علي اكبر ولايتي عضو ائتلاف پيشرفت در حاشيه ديدار با نخبگان علمي استان البرز با اشاره به فعاليت هاي اين ائتلاف اظهار داشت: تعيين وقت براي معرفي كانديداي نهايي ائتلاف پيشرفت زود است اما به نظر مي رسد در كوتاه مدت نباشد و در حوالي زماني باشد كه براي ثبت نام كانديداها اعلام شده است.
وي افزود: حتي اين امكان وجود دارد كه هر سه عضو ائتلاف در انتخابات ثبت نام كنند ولي اين موضوع هنوز قطعي نشده است اگر دو يا سه نفر در يك جهت واحد و براي يك برنامه واحد تبليغ كنند، حتما آثار مثبت بيشتري دارد تا يك نفر تبليغ كند.
ولايتي تاكيد كرد: معتقدم اعلام زودرس كانديداي ائتلاف پيشرفت به مصلحت نيست، ولي در نهايت به ياري خداوند از ميان اين سه نفر يك نفر معرفي خواهد شد و دو كانديداي ديگر به عنوان همكاران او در دولت آينده معرفي خواهند شد.
عضو ائتلاف پيشرفت اصولگرايان با بيان اينكه اصولگرايي يك مارك مخصوص بر روي عده اي خاص نيست، افزود: اين ائتلاف ايجاد شد تا بتوانيم در مقابل فتنه و انحراف بايستيم و لذا فعاليت خود را شروع كرديم و از بقيه نيز براي ائتلاف دعوت خواهيم كرد.
گزينه هاشمي بيش از 2 ميليون راي ندارد
يك فعال سياسي مدافع هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه حضور اصلاح طلبان در انتخابات هنوز مبهم است گفت: روحاني در صورت كانديداتوري حداكثر 2 ميليون راي دارد.
صادق زيباكلام با اشاره به اينكه وضعيت اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات در هاله اي از ابهام است، اظهار داشت: اگر چه نزديك به دو ماه تا انتخابات رياست جمهوري باقي نمانده است، ولي تكليف اصلاح طلبان در خصوص شركت يا عدم شركت در انتخابات مشخص نيست.
وي با اشاره به اينكه روحاني و كواكبيان در انتخابات راي نخواهند آورد، تصريح كرد: آقاي روحاني در صورت كانديداتوري حداكثر 2 ميليون راي و آقاي كواكبيان حداكثر يك ميليون راي خواهند داشت.
گفتني است، حجت الاسلام علي يونسي وزير اطلاعات دولت اصلاحات در حاشيه همايش انتخاباتي حسن روحاني در جمع خبرنگاران گفت: از آيت الله هاشمي خبر دارم كه گفته اند حمايتش را از آقاي روحاني اعلام مي كند.
فهرست واحد تشكل هاي اصولگرا
در انتخابات شوراها
نشست اصولگرايان براي رسيدن به وحدت در انتخابات شوراها با حضور فعالان سياسي اين جريان برگزار شد.
در اين نشست، اسدالله بادامچيان به نمايندگي از جبهه پيروان خط امام و رهبري، پرويز سروري، مهرداد بذرپاش و اسماعيل كوثري به نمايندگي از تشكل خدمتگزاران آباداني و پيشرفت و مهدي چمران و حسن بيادي رئيس و نايب رئيس شوراي شهر تهران حضور داشتند.
در اين جلسه حاضران بر نحوه تحقق وحدت و رسيدن به فهرست واحد اصولگرايان در انتخابات شوراها را مورد بحث و بررسي قرار داده و مقرر شد كه وحدت اصولگرايان در انتخابات شوراها به صورت جدي پيگيري شود.
ژست تشكيل شوراي منتقدان رئيس جمهور
سايت شخصي محمدرضا عارف در مطلبي به تشريح طرح تشكيل شوراي منتقدان براي رئيس جمهور آينده پرداخت.
محمدرضا عارف يكي از داوطلبان جريان اصلاحات در انتخابات رياست جمهوري مطلبي با عنوان «شوراي منتقدان در كنار شوراي مشاوران» را در سايت شخصي خود منتشر كرده است كه در آن پيشنهاد تشكيل شوراي منتقدان رئيس جمهور ارائه شده است.
در بخشي از اين پيشنهاد آمده است؛ در اين سه دهه روساي جمهور، همواره شوراي مشاوران تشكيل داده اند اما به نظر مي رسد در دولت بعدي شوراي منتقدان نيز بايد شكل بگيرد. جمعي كه از نظر فكري و يا سياسي عموماً با رئيس جمهور هم خط نيستند و اتفاقا به همين خاطر از نظر فكري استقلال فكري بيشتري نسبت به رئيس جمهور دارند .
شايعه ساخت فيلم تبليغاتي
يك نامزدانتخاباتي
مشاور علي لاريجاني موضوع ساخت فيلم تبليغاتي وي توسط مجيد مجيدي را شايعه دانست.
حسن زماني مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كردپيش از اين قرار بود كه رئيس مجلس تا پايان فروردين وضعيت كانديداتوري اش در انتخابات رياست جمهوري را تعيين تكليف كند، اما با شرايط موجود اين مسئله تا اوايل ارديبهشت مشخص مي شود.
وي افزود: با توجه به اينكه اغلب افرادي كه براي كانديداتوري در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بر حسب تكليف اعلام آمادگي كرده اند، اما علي لاريجاني هنوز برنامه اي براي انتخابات ندارد.
زماني در ادامه موضوع ساخت فيلم تبليغاتي علي لاريجاني توسط مجيد مجيدي را يك شايعه دانست و گفت: با توجه به اينكه رئيس مجلس هنوز برنامه اي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري را ندارد، بنابراين طرح چنين مسائلي شايعه است.
زمان و نحوه ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها اعلام شد
ستاد انتخابات كشور زمان و نحوه ثبت نام از داوطلبان شركت در انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا را اعلام كرد.
در اطلاعيه شماره 4 ستاد انتخابات كشور آمده است؛ ثبت نام از داوطلبان شركت در انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا از روز دوشنبه مورخ 26/1/1392 در فرمانداريها وبخشداريهاي سراسر كشور آغاز و تا پايان وقت اداري روز يكشنبه مورخ 1/2/1392 ادامه خواهد يافت. همچنين به منظور تسهيل در امر ثبت نام، داوطلبان گرامي مي توانند از روز شنبه مورخ 24/1/1392 تا پايان مهلت ثبت نام با مراجعه به دفاتر پيشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستايي، اقدام به پيش ثبت نام نموده و از دفاتر مزبور شماره رهگيري دريافت و از تاريخ 26/1/1392 شخصاً با در دست داشتن اصل مدارك زير و شماره رهگيري به فرمانداري يا بخشداري مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تكميل و نهايي كنند.
از سوي ديگر، استاندار تهران اعلام كرد حداكثر تا 28 ارديبهشت نتايج رسيدگي به صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها اعلام خواهد شد.
مرتضي تمدن با اشاره به اصول 7 و 100 قانون اساسي و قانون انتخابات شوراها اظهار كرد: داوطلبان عضويت در شوراهاي شهر و روستا از روز دوشنبه 26 فروردين تا اول ارديبهشت فرصت دارند با مراجعه به فرمانداري ها و بخشداري هاي استان ثبت نام كنند.
ثبت نام 28 نفر
براي انتخابات مياندوره اي مجلس خبرگان
مدير كل دفتر انتخابات وزارت كشور اعلام كرد 28 داوطلب براي انتخابات مياندوره اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري ثبت نام كردند.
حسنعلي نوري با اشاره به برگزاري انتخابات مياندوره اي مجلس خبرگان رهبري در 24 خردادماه اظهار كرد: براي شركت در انتخابات مياندوره اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در استان هاي كهگيلويه و بويراحمد و آذربايجان غربي، 28 نفر داوطلب شده اند.
وي افزود: پس از مرحله ثبت نام، مدارك داوطلبان از فرمانداري هاي مركز حوزه انتخابيه به وزارت كشور ارسال خواهد شد و رسيدگي به صلاحيت داوطلبان، اعلام نظر شوراي نگهبان درباره صلاحيت داوطلبان به وزارت كشور، رسيدگي به تقاضاي معترضين و پس از آن اعلام عمومي اسامي كليه داوطلبان، تبليغات انتخاباتي نامزدها و در نهايت اخذ راي از واجدين شرايط در دو استان مذكوردر روز 24 خردادماه از ديگر مراحلي است كه در پروسه برگزاري اين انتخابات سپري خواهد شد.
گفتني است، ثبت نام از داوطلبان كانديداتوري انتخابات انتخابات مياندوره اي چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري از 15 تا 21 فروردين انجام شد.
 


رئيس جمهور در اجتماع مردم سمنان

ملت با مشاركت 50 ميليوني در انتخابات حماسه سياسي ديگري رقم خواهد زد

سمنان و شاهرود- خبرنگاران كيهان:
ملت ايران ملتي حماسه ساز است و با مشاركت 05 ميليوني در انتخابات امسال، معادلات دشمنان را برهم خواهد زد.
رئيس جمهور با اظهار اين مطلب در اجتماع مردم سمنان در ورزشگاه تختي اين شهر با اشاره به نامگذاري سال 92 به عنوان سال «حماسه سياسي و حماسه اقتصادي» از سوي رهبر عزيز انقلاب گفت: ملت ايران ملتي حماسه ساز است و انتخابات اوج مشاركت سياسي و اراده مردم است و تنها كشوري است كه دموكراسي و اراده مردم به صورت حقيقي و نه فرمايشي در آن جريان دارد ايران اسلامي است.
محمود احمدي نژاد مشاركت 50 ميليوني در انتخابات 92 را بر هم زننده معادلات دشمنان دانست و افزود: اگر ملت يكپارچه به ميدان بيايند طراحي هاي دشمن نقش بر آب خواهد شد.
وي اظهار داشت: مبادا حرفي بزنيم يا كاري كنيم كه بخشي از جامعه در مشاركت سياسي و انتخابات بي انگيزه شوند.
رئيس جمهوري كه در قالب يكصدو يكمين سفر استاني خود به استان سمنان سفر كرده بود افزود: حماسه اقتصادي يعني اين كه بايد اقتصادمان را آن چنان بسازيم كه تمام طراحي هاي دشمنان در داخل و خارج شكسته شود و يكي از راه هاي حماسه اقتصادي سپرده كارها به ملت است.
احمدي نژاد با اشاره به ميليونها هكتار بلوك معدني و مراتع و زمين هايي كه استعداد داير بودن را دارند گفت: استعداد و نيروي انساني لازم به بهترين وجه وجود دارد و اگر زمينه حضور مردم و واگذاري كارها به مردم فراهم آيد يك حماسه اقتصادي رقم خواهد خورد.
وي افزود: سالهاست كه يك عده قليل در حد يك ميليون نفر بر همه چيز اقتصاداين كشور سوارند و مابقي مردم به عنوان كارگر در خدمت آنها هستند پس بايد براي غلبه بر جنگ اقتصادي مستمر كه عليه اقتصاد كشورمان جريان دارد به مردم اعتماد كنيم و بگذاريم انرژي ملت در اقتصاد آزاد تا مشكلات حل شود.
رئيس جمهور با اشاره به طرح هدفمندي يارانه ها گفت: اين طرح يكي از راه هاي حل ريشه اي مشكلات اقتصادي كشور است كه از روز اول با سنگ اندازي و مانع تراشي عده اي مواجه شد و همه گناهان را به گردن هدفمندي انداختند، در حالي كه مي توانستيم ماهانه 250 هزار تومان يارانه بدهيم و اقتصاد را نجات دهيم.
وي گفت: عده اي مي گويند با پرداخت يارانه مردم تنبل مي شوند و از سوي ديگر مي گويند بيائيد به بيكاران پول بدهيم، اگر چه ما با پرداخت پول به بيكاران مخالف نيستيم اما چگونه اينجا بيكاران تنبل نمي شوند؟ اينها بهانه براي عدم پرداخت حق مردم است.
رئيس جمهور افزود: اجازه نمي دهند اين طرح بطور كامل اجرا شود و مدعي هستند كه انجام آن داراي برد تبليغاتي است و از سوي ديگر استدلال مي كنند كه اين طرح شكست خورده است.
وي با تاكيد بر ساخت و آباداني ايران گفت: اگر ايران پيشرفته شود ديگر جايي براي قلدران نخواهد بود.
اهداي نشان ايثار و دانش و عدالت
به گزارش خبرنگار كيهان از سمنان: رئيس جمهور پنجشنبه شب در همايش حماسه حضور در حسينيه نيروي انتظامي حاضر و به 9 تن از همسران شهدا نشان ايثار اهدا كرد.
اين 9 تن از همسران شهدا پس از شهادت همسرانشان از ازدواج مجدد چشم پوشي كرده و زمينه تربيت ديني و رشد علمي فرزندان خود را فراهم كردند به طوري كه هر كدام بين 4 تا 9 فرزند خود را به بهترين وجه سرپرستي كردند كه همگي آنان در حال حاضر داراي مدارج علمي كشوري و سطوح تحصيلي حداقل كارشناسي ارشد هستند.
رئيس جمهور در اين همايش همچنين از دكتر كردواني مؤسس مركز مطالعات مناطق كويري و دكتر كرمي از پژوهشگران و از طراحان طرح هاي اصل 44 و برنامه هاي توسعه كشور تقدير و نشان دانش و عدالت به آنان اهدا كرد.
اختصاص 280 ميليارد تومان براي تكميل طرح ها
معاون اول رئيس جمهور از اختصاص 280 ميليارد تومان اعتبار جديد در قالب تسهيلات و بودجه براي تكميل وعده هاي دولت در سفرهاي چهارگانه بويژه در بخش كشاورزي و معادن خبر داد.
محمدرضا رحيمي نيمه شب پنجشنبه و پس از پايان جلسه هيئت دولت در سمنان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به تشريح تصميمات دولت در سفر چهارم به اين استان پرداخت.
وي علت تأخير در انجام سفرهاي استاني را برخي مشكلات گريبانگير دولت در تابستان گذشته و نيز نامساعد بودن آب و هوا در استان هاي مقصد ذكر كرد و گفت: 10 سفر از سفرهاي دور چهارم انجام شده و سفر به استان سمنان قرار بود سال گذشته انجام شود كه به دلايل پيش گفته به امسال موكول شد.
معاون اول رئيس جمهور افزود: دولت براي توسعه و پيشرفت استان سمنان در طول 3 سفر استاني مجموعا 776 مصوبه با اعتبار دوهزار و 223 ميليارد تومان داشته است كه از اين تعداد مصوبه 91 درصد بطور كامل اجرا و به بهره برداري رسيده يا در حال اجراست.
وي رويكرد سفرهاي دور چهارم را تقويت بخش كشاورزي و معادن اعلام كرد و گفت: جهش در اين بخش هدف مهم دولت است.
رحيمي افزود: به همين منظور دولت در اين سفر 250 ميليارد تومان به صورت تسهيلات يارانه دار و با سود 13 و 7 درصد براي ايجاد اكتشاف و بازسازي معادن و نيز اجراي طرح هاي كشاورزي به استان سمنان اختصاص داده است.
معاون اول رئيس جمهور همچنين گفت: به منظور ارتقاي زيرساخت هاي توليد پسته 50 ميليارد تومان براي مطالعه طرح جامع توسعه پسته در استان درنظر گرفته شده است.
وي افزود: پسته استان سمنان از طرح هاي ملي تلقي مي شود و در قالب اين طرح كارشناسان و مهندسان راه هاي توسعه و گسترش باغات پسته در اين استان را بررسي مي كنند.
وي سمنان را در اجراي طرح هاي توسعه كشاورزي از استان هاي موفق دانست و گفت: در اين نشست 500 ميليارد ريال تسهيلات با كارمزد هفت درصد، و دو هزار ميليارد ريال با كارمزد 13 درصد براي طرح هاي جديد كشاورزي در استان سمنان در امسال اختصاص يافت.
معاون اول رئيس جمهوري اضافه كرد: اين حجم تسهيلات در حالي به تصويب رسيد كه در سال 91 استان سمنان براي توسعه طرح هاي كشاورزي در بخش هاي زراعت و باغباني يك هزار و 720 ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت داشت.
رحيمي با اعلام اينكه 9 درصد از مصوبات سفرهاي 3گانه به دليل مشكلات قانوني يا عدم امكان اجرا تا امروز به مرحله اجرا نرسيده اند 30 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شد تا علاوه بر رفع مشكلات قانوني با پروژه هاي جديد كه قابليت اجرا داشته باشند جابجا شوند.
وي مهمترين و راهبردي تري مصوبه دولت را در استان سمنان انتقال آب خزر به سمنان و مناطق كويري اعلام كرد و گفت: مطالعات هواشناسي نشان مي دهد كه هرچه جلوتر مي رويم با خشكسالي بيشتري روبرو خواهيم شد، لذا انتقال آب خزر به سمنان و مناطق كويري بسيار حياتي است كه با هدف تامين آب، كشاورزي و صنعتي انجام مي شود.
وي افزود: اين پروژه با 5/2 الي سه هزار ميليارد تومان به اجرا خواهد رسيد و اقدامات قانوني آن به شكلي تهيه شده است كه هر دولتي سركار بيايد حتما آن را به انجام خواهد رساند.
به گزارش خبرنگار كيهان از شاهرود، رئيس جمهوري در سفر به استان سمنان به همراه هيئتي بعدازظهر پنج شنبه وارد شاهرود شد و در اجتماع مردم اين شهر به سخنراني پرداخت. احمدي نژاد در جمع مردم شاهرود و در ورزشگاه تختي اين شهر گفت: براي خلق حماسه سياسي و اقتصادي بايد مردم را به صحنه آوريم و همه سلايق را وارد ميدان كنيم تا بتوانيم دشمنان را براي هميشه از صحنه دور كنيم. وي درباره شهرستان شدن بخش بسطام و بيارجمند گفت: علاقه مند هستيم هرجا مردم تقاضايي دارند؟ شرايط آن تقاضا را فراهم سازيم به شرط آن كه سر مسائل جزيي با هم دعوا نكنند.
ارتقاي روستاي فولاد محله
ارتقاي روستاي كوچك فولاد محله به فولادشهر هديه دولت در سفر استاني به سمنان بود. به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، با اعلام نظر مصطفي محمدنجار، وزير كشور كه در حاشيه سفر استاني هيئت دولت و رئيس جمهور، در نشست شوراي اداري شهرستان سمنان شركت كرده بود، فولاد محله اي ها به آرزويشان رسيدند و به «فولادشهر» ارتقا پيدا كردند.
همچنين با اين تغيير، بخش شهميرزاد كه يكي از خوش آب و هواترين مناطق استان سمنان و شهر نمونه گردشگري بين المللي است، در آستانه شهرستان شدن قرار گرفت.
فولاد محله يا پولادمحله يكي از روستاهاي شهرستان مهدي شهر در استان سمنان است. اين روستا در 76 كيلومتري شمال شرقي شهر مهديشهر و 93 كيلومتري شمال شرقي شهر سمنان قرار دارد.

ولاد محله مركز دهستان پشتكوه است. برپايه سرشماري در سال 1385 جمعيت فولاد محله يك هزار و 344 نفر بوده است.
آغاز اكتشاف نفت در بلوك گرمسار
معاون وزير نفت از آغاز عمليات اكتشاف نفت در بلوك گرمسار، محدوده كوير و پارك ملي استان سمنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد اوجي با اعلام اين كه عمليات اكتشاف نفت در بلوك گرمسار، محدوده كوير و پارك ملي در استان سمنان پيش از اين با مشكلات زيست محيطي مواجه بود گفت: هم اكنون اين مشكلات برطرف و مجوزهاي لازم براي آغاز عمليات اكتشاف نفت در اين منطقه صادر شده است.
وي كه به نمايندگي از وزير نفت در جلسه هيئت دولت در استان سمنان حضور يافته بود در مورد آخرين تصميمات اجرايي در اين سفر گفت: در اين سفر هيئت دولت به بررسي مصوبات سه سفر گذشته پرداخت و ضمن بازنگري در روند اجرا و اقداماتي كه مي بايست انجام مي شده است، مشكلات و موانع را برطرف و دستورات لازم براي اتمام مصوبات قبلي تا پايان امسال را صادر كرد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران با اشاره به اين كه در حوزه وزارت نفت مجموعا شش مصوبه مطرح و در مورد آنها تصميم گيري شد گفت: با توجه به اين كه گازرساني به شهرك هاي صنعتي از اولويت هاي شركت ملي گاز ايران است، گازرساني به شهرك هاي صنعتي مهدي شهر و شهميرزاد آغاز شده و تا پايان سال 1392 به اتمام مي رسد. اوجي با اظهار اين كه توسعه انبار نفت در شاهرود آغاز شده است و تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد افزود: ساخت جايگاههاي سوختگيري هواپيما در فرودگاههاي شاهرود و سمنان كه قبلا مطالعات آن انجام شده است نيز تا پايان سال 1392 تكميل مي شود.
معاون وزير نفت ادامه داد: گازرساني به شهر بيارجمند كه هم اكنون در مرحله 85 درصد قرار دارد در نيمه اول امسال تكميل و اين شهر به عنوان آخرين شهر استان سمنان نيز از نعمت گاز برخوردار مي شود.
به گفته وي ميانگين جمعيت شهري بهره مند از نعمت گاز در استان سمنان هم اكنون در حدود 100 درصد و جمعيت روستايي بيش از 71درصد است.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران نيز با اشاره به اين كه گازرساني به 35 روستاي استان سمنان در سفرهاي قبلي رئيس جمهوري مصوب شده بود وعده داد كه اين تعداد روستا نيز تا پايان امسال از نعمت گاز برخوردار شوند.
افزايش حجم استخراج موادمعدني در سال جاري
معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حجم مواد معدني استخراجي در امسال به 390 ميليون تن افزايش مي يابد.
«وجيه ا... جعفري» در حاشيه سفر استاني هيئت دولت به استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا مركز سمنان افزود: تا پارسال با توجه ويژه دولت به بخش معدن، حجم مواد معدني استخراجي به 340 ميليون تن رسيده بود.
وي اضافه كرد: هم اكنون در كشور 40 ميليارد تن ذخيره مواد معدني وجود دارد و با حمايت دولت هاي نهم و دهم، شمار معادن كشور به هفت هزار و 60 معدن رسيده است. وي خاطر نشان ساخت: از اين تعداد پنج هزار معدن فعال و بقيه در حال راه اندازي و يا فعال شدن هستند.
رئيس جمهور در سخنانش در جمع مردم سمنان از ساخت و ارسال يك ماهواره بزرگ به فضا خبر داد و گفت: اين ماهواره شبكه هاي راديويي تلويزيوني و مخابرات را پوشش مي دهد و كشور را از اجاره ماهواره براي راديو و تلويزيون بي نياز مي سازد. احمدي نژاد افزود: هم اينك تمام دانشگاه هاي فني و صنعتي كشور در حال ساخت ماهواره هستند.

 


در مكتب امام

بر كار قضات نظارت دقيق باشد
شوراي محترم قضايي اشراف بر كيفيت اعمال قضات محترم تا حد امكان داشته باشند و اگر خلافي اشتباها شده باشد، جبران نمايند و اگر احيانا خداي نخواسته بطور عمد بوده، با قاطعيت و شدت با آنان رفتار نمايند و نگذارند اشخاص نفوذي غيرمتعهد، اين دستگاه مقدس اسلامي را آلوده نمايند.
آئين انقلاب اسلامي - ص 359

 


عظمت مقام حضرت زهرا (س) درنزول جبرئيل بر ايشان

وجود مبارك حضرت امير (ع) وقتي وارد شدند ، ديدند كه صديقه كبري(س) جان به جان آفرين تسليم كرده است ؛ بالين حضرت را بلند كردند، ديدند يك وصيتنامه كتبي هست . با اينكه شفاهاً وجود مبارك صديقه كبري وصيت كرد كه مرا شب غسل و غسل بدهيد ، شب دفن كنيد ؛ حاضر نيستم آنها كه به من ستم كردند ، غصب كردند ، حقّ مرا گرفتند ، حقّ تو را گرفتند در مراسمم شركت كنند ؛ باز مع ذلك كتباً مرقوم فرمود كه : يا علي ! غسّ لن ي و حنّ طن ي و دفّ ن ي ف ي اللّ يل ؛ اين را كتباً نوشتند .
درست است كه او دختر پيغمبر و مادر يازده امام است ؛ امّا قسمت مهم اشك ما براي اين است كه نگذاشتند مقام والاي آن حضرت به جامعه اسلامي برسد . اين كم مقامي نيست ؛ مرحوم كليني (رض)نقل مي كند كه بعد از رحلت پيغمبر (ص) ، جبرئيل بر وجود مبارك فاطمه زهراء نازل مي شد ؛ اسرار عالم را مي گفت ، مطالب و معارف را مي گفت و وجود مبارك صديقه كبري آنها را به خاطر مي سپرد ، بعد املاء مي فرمود و علي بن أبيطالب (ع) اينها را مي نوشت ؛ اين يعني چه ؟!! اينكه جبرئيل نازل بشود براي فاطمه و اسرار را بگويد ، علوم را بگويد ! اگر در اين خانه به روي شيعه ها و مسلمانها باز بود ، بسياري از علوم حل مي شد ! يك وقتي امام راحل (ره) هم فرمودند: اصلاً جبرئيل براي هر پيغمبري نازل نمي شد ؛ براي خلّص از انبياء و انبياي اولوا العزم نازل مي شد !
گاهي ائمه (عليهم السّلام) از اخبار ومطالب غيبي خبر مي دادند ، مي فرمودند : در مصحف جدّه ما اينچنين آمده است . زاري و اشك و آه ما براي اين است كه اين در را بسته اند كه خيلي از معارف به روي ما آمده است ! آنها به فكر فدك و امثال فدك بودند ، وجود مبارك حضرت امير فرمود : ما اصنع ب فدك و غ ير فدك(1). فدك در دست ما بود ، م لك ط لق دختر پيغمبر بود ؛ يك عدّه اي غاصبانه مي خواستند بگيرند ، آمدند گرفتند ، ما هم حرفي نزديم ! عمده آن است كه اين اسرار الهي كه خدا به ما سپرده بود ، ما مي خواستيم اينها را به مردم منتقل بكنيم ؛ اينها حقّ مسلّم مردم را غصب كردند ، جامعه را به اين ضلالت كشاندند !
ضرورت كسب زاد و توشه از وجود نوراني صديقه كبري (س)
اين بخش در نهج البلاغه هست،وجود مبارك حضرت امير وقتي فاطمه زهراء (س) را با آن وضع غسل و غسل دادند ، به فرزندانشان فرمودند : هلمّوا تزوّدوا م ن امّ كم رح مكم الله(2). فرمود : حسن ، حسين ، زينب ، ام كلثوم؛ بيائيد آخرين وداع را با مادرتان بكنيد ، توشه برداريد !اين زاد و توشه است ! ما هم با اين عرض ادب و با اين توسل زاد و توشه مي خواهيم.
درد دل جانسوز امير مؤمنان (ع) پس از دفن حضرت فاطمه (س)
هنگام دفن شد ... ؛ هنوز روشن نيست كه قبر مطهرش كجاست ! وجود مبارك امير المؤمنين دارد دفن مي كند ، آن قبري كه آماده شد تا دفن كنند ؛ يك درد دلي را علي بن أبيطالب با پيغمبر (عليهما السّلام) دارد ، عرض كرد : يا رسول الله ! اين دختر شما كه به حضور شما مي آيد ، به من نگفت بين در و ديوار چه گذشت !!تو پدري ، به تو خيلي احترام مي كند ، تو از او پرس و جو بكن : فاحف ها السّئوال و استخب رها الحال . من كوتاهي نكردم، بيش از اين از دست من بر نيآمد !! ستنبّ ئك ا بنتك النّاز له ب ك ؛ همه جريان سقيفه را دخترت مي گويد . من را با طناب به مسجد بردند ، دخترت مي گويد ؛ مرا با دست بسته بردند ، دخترت مي گويد !!(3)
معناي دقيق ( حديث منزلت ) درباره امير مؤمنان (ع)
وجود مبارك هارون ، نبي بود ؛ مثل موساي كليم، وحي را مي گرفت و مثل موساي كليم، وحي را مي رساند، اين مي شود ( شريك امر ) . اگردر جريان سفر تبوك طبق نقل بزرگان اهل سنّت و بزرگان شيعه ، وجود مبارك پيغمبر (ص) به حضرت امير (ع) فرمود : يا علي ! انت م نّي ب منز له هارون م ن موسي ا لّا انّه لا نب يّ بعد ي(4)، يعني تمام اين اوصافي كه وجود مبارك هارون برادر موساي كليم داشت ، وجود مبارك حضرت امير دارد ؛ منهاي مسأله نبوّت ،فقط پيامبر مي گيرد . وقتي وحي به پيامبر رسيد در مقام تشريع ، تنها گيرنده پيامبر است ؛ از اين به بعد دو نفر مي رسانند .
يك وقت است كه پيغمبر (ص) مطلبي را فرموده ، حديثي را فرموده ؛ بعد از آن ديگر همه مردم موظّفند به ديگران ابلاغ كنند ، اين ديگر مخصوص حضرت امير نيست !وجود مبارك حضرت امير چه سمتي پيدا كرد ؟ آيا مبلّغ از طرف پيغمبر بود ، بعد از اينكه پيغمبر فرموده ؟! همه علماء و مردم اين كار را برعهده دارند ! اگر يك مطلبي را پيغمبر فرمود، ديگران موظّفند كه فرموده پيغمبر را منتقل كنند ؛ چه خصيصه اي براي حضرت امير هست قبل از اينكه به مردم برسد ؟ وحي كه آمده ، كلّ وحي را وجود مبارك پيغمبر مي گيرد ؛ در اين محدوده وجود مبارك حضرت امير آگاه مي شود به اذن خدا ، اين محدوده را دو نفر بيان مي كنند . پيغمبر بفرمايد ، از طرف خدا مي گويد ؛ وجود مبارك حضرت امير يافته و گفته پيغمبر را كه هنوز به دست احدي نرسيد به مردم مي رساند ؛ نه بعد از اينكه پيغمبر گفته به ديگران مي گويد .
معناي » شريك القرآن » بودن اهل بيت (ع)
اين از لطائف بيانات نوراني سيّدنا الاستاد مرحوم علامه [ طباطبائي ] است. وقتي ما عرض مي كنيم : السّلام عل يك يا شريك القرآن (5)، يعني اينكه اهل بيت يك نورند و وجود مبارك حضرت امير وقتي به منزله هارون نسبت به موسي شد ، يعني اين 12 امام به منزله هارون نسبت به موسي هستند.هارون (ع) چه س مت داشت ؟ و اشر كه ف ي امر ي(6) بود . امر پيغمبر، قرآن است ؛ آن طبق بيان حديث منزلت » شريك القرآن » است . شريك القرآن معنايش اين نيست كه قرآن مطلبي را كه فرموده ، اهل بيت اين فرموده قرآن را به ديگران منتقل مي كنند ؛ اين كار را همه علماء مي كنند ! اين احكامي كه اهل بيت مي گويند ، مثل آن است كه پيغمبر گفته باشد . آنچه را كه ذات أقدس له داد ، فقط پيغمبر مي گيرد و در اين محدوده اي كه پيغمبر گرفته ، هنوز به دست كسي نرسيده ؛ اهل بيت آگاه مي شوند و به ديگران مي رسانند ؛ اين مي شود » شريك » . و گرنه گفته پيغمبر را آدم به ديگران منتقل كند ،اين وظيفه همه مردم است !
تفاوت اهل بيت (ع) و علماء در ابلاغ رسالت پيامبر (ص)
آنچه كه در خطبه قاصعه آمده است كه وجود مبارك حضرت امير به پيغمبر (سلام الله عليهما) عرض كرد : اين صدا چه صدائي است كه من مي شنوم ؟ حضرت فرمود: اين ناله مايوسانه شيطان است ؛ بعد فرمود : ا نّك تسمع ما اسمع و تري ما اري ا لّا انّك لست ب نب ي(7).فرمود : يا علي ! آنچه را كه من مي شنوم ، تو مي شنوي ؛ آنچه را من مي بينم ، تو مي بيني ؛ منتها تو پيغمبر نيستي !
وجود مبارك هارون،هم وحي مي يافت،هم وحي يافته را منتقل مي كرد. وجود مبارك حضرت امير آن وحي تشريعي را نمي يابد ، وحي تشريعي را فقط پيغمبر مي يابد ؛ امّا بعد از يافت پيغمبر ، قبل از اينكه به جامعه منتقل بشود ، دو نفر ابلاغ مي كنند ؛ يكي اهل بيت است ، يكي خود پيغمبر . لذا اين رواياتي كه از اهل بيت است ، حجت خداست ، حكم دين است! منتها اينها خودشان مستقيماً نيافتند ، از اين چشمه اي كه به پيغمبر رسيده مي يابند.
تسبيح و ياد خدا ، عامل موفقيت در برابر دشمنان
راز موفقيّت ما سلاح نيست . ما رازمان اين است و خدا هم دستور داد كه اينچنين باشيد : كي نسبّ حك كثيراً . ما براي اينكه فراعنه را از تخت پائين بكشيم ، بايد سبّوح و قدّوس گوي تو باشيم ؛ يك . و نذكرك كثيراً ، اين دو . اين كلمه كثرت، هم در تسبيح آمده ، هم در ذكر.اگر مي فرمود كي نسبّ حك و نذكرك كثيراً ، اين احتمال مي رفت كه كثرت مال مجموع باشد ، نه مال جميع ! يعني مجموع تسبيح و ذكر كثير است . امّا براي اينكه روشن بشود مال جميع است نه مال مجموع ، عرض كرد : نسبّ حك كثيراً و نذكرك كثيراً(8). اينكه ما مي گوئيم : « نه شرقي ، نه غربي ، جمهوري اسلامي » ؛ براي همين است . اگر گفته بوديم نه شرقي و غربي ، جمهوري اسلامي ؛ اين مجموع را نفي مي كرد ، نه جميع را ! براي اينكه جميع نفي بشود ، كلّ واحد واحد نفي بشود ؛ كلمه ( نه ) تكرار شده . آن در منفي ، اين در مثبت ؛ ك ي نسبّ حك كثيراً و نذكرك كثيراً . اگر بخواهيم نظامي داشته باشيم كه موفق باشد ، بماند و پايدار باشد، بايد نظام سبّوح و قدّوس باشد.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در جلسه درس اخلاق و تفسير نهج البلاغه در ديدار با جمعي از طلاب ، دانشجويان و اقشار مختلف مردم به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ،قم ؛ بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ـ ارديبهشت 1390 ونيز بيانات در جلسه درس تفسير سوره طه ـ مسجد أعظم قم ؛ 1 / 12 / 1388
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) نهج البلاغه / نامه 45 (2) بحار الأنوار / 43 / 179
(3) نهج البلاغه / خ202 (4) الرشاد ل لمفيد / 1 / 8
(5) اقبال الأعمال / 712 (6) طه / 32
(7) نهج البلاغه / خ 193 (قاصعه) (8) طه / 33 و 34
خوان حكمت روزهاي يكشنبه منتشر مي شود.
 


حاشيه هاي سفر دولت به سمنان

¤ در سفر احمدي نژاد به سمنان تنها 8 تن از وزيران رئيس جمهور را همراهي كردند.
¤ با اينكه در اطلاعيه ها ديدار مردمي ساعت 30/8 اعلام شده بود اما رئيس جمهور ساعت 12ظهر وارد ورزشگاه شد و به همين دليل بسياري از مردم ورزشگاه را ترك كرده بودند.
¤ اكثريت حاضران در مراسم استقبال را مردم شهميرزاد تشكيل مي دادند كه با انبوهي از پارچه نوشته ها و پلاكارد خواستار ارتقاي اين بخش به شهرستان بودند. رئيس جمهور در واكنش اين درخواستها گفت اجازه بدهيد دهستاني براي آن درست كنيم تا بتوان شهميرزاد را به شهرستان ارتقا داد.
¤ پس از پايان سخنراني رئيس جمهور، وي و همراهانش با تكان دادن پرچم جمهوري اسلامي همراه با مردم سرود «اي ايران» را همخواني كردند، پيش از اجراي سرود رئيس جمهور و همراهانش محل را ترك كردند و رحيم مشايي آخرين نفري بود كه با تأخير محل را ترك كرد، وي با حركات دست تلاش مي كرد با مردم ارتباط برقرار كند.
¤ وقتي رحيم مشايي در محل سخنراني رئيس جمهور در ورزشگاه تختي كنار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان نشست وي بسيار ناراحت به نظر مي رسيد و حاضر نشد با مشايي سخني بگويد آيت الله شاهچراغي پس از اتمام سخنان رئيس جمهور به سرعت از محل سخنراني خارج شد تا با مشايي مواجه نشود.
¤ استفاده مداوم و بي وقفه از سرودهاي ايران گرايي در مراسم استقبال و همايش «حماسه حضور» غيرعادي به نظر مي رسيد.
¤ در آغاز همايش حماسه حضور علي الحسيني سردار بازنشسته سپاه كه اينك همكاري نزديكي با دولت دارد با تأكيد بر رقم زدن حماسه سياسي در سال 92 و نام بردن از رحيم مشايي تعجب همگان را برانگيخت.
¤ در پايان مراسم اهداي نشان هاي ايثار و دانش در همايش حماسه حضور پس از اينكه همراهان رئيس جمهور از جمله آقايان زريبافان و دكتر الهام از سن پايين آمدند رحيم مشايي در كنار رئيس جمهور ماند و دوباره همراه با جمعيت حاضر سرود اي ايران با صداي خواجه اميري را همخواني كردند كه حاضران اين رفتارها را انتخاباتي قلمداد كردند.
¤ پنجشنبه شب تعداد زيادي از مردم به ويژه جوانان مهديشهري در اعتراض قول مثبت رئيس جمهور براي ارتقاي بخش شهميرزاد از بخش هاي تابعه مهديشهر به شهرستان، مقابل استانداري و محل اقامت هيئت دولت تجمع كردند، تجمع كنندگان از رئيس جمهور خواستند قول خود را به مردم شهميرزاد پس بگيرد.
¤ پيرزني كه در محل ورزشگاه به استقبال رئيس جمهور آمده بود به خبرنگاران گفت: فرزندم و همسرش در يك آتش سوزي جان خود را از دست دادند و حالا از رئيس جمهور مي خواهم مرا عقد كند و با خود به تهران ببرد. اين پيرزن اين درخواست خود را خيلي جدي مطرح مي كرد كه موجب خنده خبرنگاران و ساير مردم شد.
¤ يكي از مسئولان دولت درگوشي به خبرنگار كيهان گفت: به آقاي شريعتمداري بگو كارت خيلي درست است.
 


دلايل مخالفت كميسيون تلفيق با كليات بودجه 92

اعضاي كميسيون تلفيق در گفت وگوهاي جداگانه اي دلايل رد كليات بودجه 92 در جلسه چهارشنبه اين كميسيون را تشريح كردند.
جعفر قادري سخنگوي كميسيون تلفيق مغايرت لايحه بودجه 92 با قانون اساسي، برنامه پنجم، قانون هدفمندي و مديريت خدمات كشوري را دليل رد كليات در تلفيق دانست و گفت: رأي گيري مجدد در تلفيق، رأي گيري در صحن و ارجاع لايحه به دولت سه سناريوي بعدي بودجه است.
وي در گفت وگو با تسنيم با اشاره به اينكه كليات لايحه بودجه 92 در كميسيون تلفيق رأي نياورد اظهار كرد: در جلسه چهارشنبه عصر اين كميسيون بعد از استماع سخنان 4 نماينده موافق، 5 نماينده مخالف و همچنين نمايندگان مركز پژوهش هاي مجلس، ديوان محاسبات و اتاق بازرگاني اين لايحه به رأي گذاشته شد كه سرانجام تصويب نشد. وي با بيان اينكه اغلب نمايندگان ايرادات كلي وارد بر اين لايحه را متذكر شدند درباره برخي از اين ايرادات گفت: مغايرت با اسناد بالادستي، سند چشم انداز توسعه كشور، برنامه پنجم توسعه، قوانين كليدي همچون هدفمندي يارانه ها و قانون مديريت خدمات كشوري برخي از ايرادات وارد شده به كليات اين لايحه بود.
قادري ادامه داد: اين لايحه در بندهايي مغايرت با اصل 52 و برخي اصول ديگر قانون اساسي نيز داشت و در پاره اي موارد نيز هدف دولت از اجراي برخي برنامه ها كاملاً شفاف نبود.
وي اظهار داشت: عدم واريز درآمدهاي دولت به خزانه و مشخص نبودن هزينه كرد درآمدهاي حاصل از واگذاري ها و همچنين انتشار اوراق اسلامي نيز از ديگر ايرادات وارده به كليات اين لايحه بود كه عملاً بار سنگيني را بر دوش دولت بعدي مي گذاشت.
مراحل بعدي بررسي لايحه بودجه
سخنگوي كميسيون تلفيق در پاسخ به اين سؤال كه با تصويب نشدن كليات، مراحل بعدي بررسي اين لايحه به چه نحوي خواهد بود؟، گفت: دو حالت را مي توان در نظر گرفت كه اول اين است كه اعضاي اين كميسيون درخواست تجديد نظر در رأي گيري داشته باشند كه با اين حساب بايد موافقت دو سوم از حاضران اين كميسيون را به همراه داشته باشد تا بتواند وارد تجديد نظر شود البته با توجه به جوي كه در اين جلسه بود بعيد به نظر مي رسد نماينده اي درخواست تجديد نظر داشته باشد. وي افزود: در حالت دوم، اين لايحه براي سه شنبه به صحن مجلس مي رود و مانند تمامي طرح ها و لوايح كه رد مي شوند ابتدا موافقان و مخالفان درباره آن اظهار نظر مي كنند و بعد از آنان، نماينده دولت درباره لايحه توضيحاتي را مي دهد و در پايان رأي گيري مي شود؛ اگر در اين مرحله رأي آورد براي بررسي جزئيات وارد كميسيون مي شود در غير اين صورت به دولت ارجاع داده مي شود.
اجراي كليات بودجه 92
تورم 40 درصدي در پي داشت
هادي قوامي عضو كميسيون تلفيق مجلس نيز درباره دلايل رد كليات لايحه بودجه 92 در تلفيق گفت: طبق بررسي هاي صورت گرفته در لايحه بودجه سال جاري نرخ تورم در حدود 40 درصد پيش بيني شده است.
وي ادامه داد: وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي، شفاف نبودن درآمدها، مغايرت لايحه با بندهايي از قوانين دائمي و بالادستي و مسائل مربوط به واگذاري ها از عمده ايرادات و اشكالات وارد به كليات لايحه بود.
وي اشاره اي هم به صحبت هاي موافقان لايحه داشت و گفت: شفاف بودن اعداد و ارقام قانون هدفمندي يارانه ها برخلاف لايحه سال 91 و مشخص بودن سهم بخش هاي مختلف در اجراي اين قانون و واقعي تر بودن ميزان درآمدهاي نفتي نيز از جمله نقاط مثبتي بود كه موافقان بر آن ها تأكيد داشتند. اين عضو كميسيون تلفيق ادامه داد« دولت براي سال 91، فروش دو ميليون و 300 هزار بشكه نفت را در نظر گرفته بود كه عملاً به يك ميليون و 400 هزار بشكه رسيد اما در لايحه سال 92 به فروش يك ميليون و 300 هزار بشكه نفت اشاره كرده كه اين نشان از واقعي تر شدن درآمدها دارد البته بماند كه اين كاهش حجم فروش بايد از محل افزايش قيمت ها جبران شود و قيمت پايه براي ارز نيز بايد 2450 تومان باشد تا مانند سال گذشته با چند نرخي شدن و اختلال بازار مواجه نشويم.
نماينده مردم اسفراين در پاسخ به اين سؤال كه با بررسي هاي انجام شده در كميسيون، چه رقمي را براي تورم پيش بيني مي كنيد؟، گفت: براساس بررسي هاي صورت گرفته تورم رقمي در حد 40 درصد خواهد بود كه البته اين با احتساب اجراي فاز دوم قانون هدفمندي يارانه هاست در صورتي كه ممكن است اين بند از لايحه توسط نمايندگان حذف شود و تأكيد همچنان بر عدم اجرا باشد.
 


در همايش «مشق حماسه» مطرح شد

چالش خلق حماسه دوري از انديشه هاي ناب اسلامي است

همايش مردمي جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي با عنوان «مشق حماسه» با سخنراني كوثري و زاكاني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در سالن سيدالشهداي تهران برگزار شد.
در اين همايش محمد (اسماعيل) كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همان گونه كه امام خميني فرمودند حماسه بايد با ايثار و از خودگذشتگي صورت گيرد چرا كه در غير اين موارد حماسه خلق نمي شود.
وي اظهار داشت: ما بايد كاري بكنيم كه آرامش را در كشور برقرار كنيم البته زماني كه رهبري مي گويد «من انقلابي ام» بدين معني است كه در حال درگيري شديد با دشمن هستيم.
نماينده تهران در مجلس افزود: ما اگر مسير را آگاهانه و با بصيرت بشناسيم در اين راه نه تنها خسته نمي شويم بلكه شاداب تر راه را ادامه مي دهيم، ما در حماسه هاي گذشته ضربات پي درپي به دشمن و صهيونيست وارد كرديم و به همين خاطر رهبري مي فرمايند كه جمهوري اسلامي به مردم منطقه نشان داد كه در مقابل ابرقدرت ها مي شود ساليان دراز مقاومت كرد.
كوثري با اشاره به اينكه ما بايد يك فرد حماسي را انتخاب كنيم گفت: رقم زدن حماسه هاي گوناگون در كشور در گرو از خودگذشتگي و اهميت دادن به منفعت بزرگتر است در اين رابطه هوشياري و دقيق بودن در مسير يكي از ابزار خلق حماسه است. از ديگر شاخصه هاي اين حماسه دقيقا پشت سر ولايت حركت كردن و به موقع تصميم گرفتن و وارد صحنه شدن است.
در ادامه اين نشست عليرضا زاكاني دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبني بر اينكه ما در شرايط حساسي به سر مي بريم و تاكيد ايشان بر عبور موفق از پيچ تاريخي ادامه داد: ما در روزهايي قرار داريم كه حضورمان در صحنه و حماسه سازي ملت رشيد ايران به عنوان يك الگوسازي براي ساير مظلومان عالم تحول عظيمي را رقم خواهد زد.وي با اشاره به نامگذاري حماسه سياسي و اقتصادي از سوي رهبر انقلاب به عنوان نام سال گفت: وقتي از حماسه سازي و حماسه سوزي صحبت مي شود حكايت از اين دارد كه ما در شرايط عادي نيستيم. چرا كه در شرايط عادي نيازي به حماسه نداريم لذا اقتضائات معمولي از پس اين ميدان برنمي آيد.
زاكاني در ادامه سخنان خود در همايش جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي، اظهار داشت: ما در حال حاضر مشكلات جدي داريم كه ناشي از دوري از انديشه هاي ناب اسلامي و تبعيت پذيري درست از امام و رهبر انقلاب است و اين راهي است كه رزمندگان به خاطر آن جان خود را فدا كرده اند. همچنين در ابتداي اين همايش حجت الاسلام عليرضا پناهيان مشاور نهاد رهبري در دانشگاه ها در رابطه حماسه و تقوي در عرصه سياست ابراز داشت: اساسا محدوديت هايي كه تقوا براي فرد ايجاد مي كند خودش مقدمه تحقق حماسه است چرا كه وقتي فرد به سمت حق حركت كند با محدوديت هايي مواجه مي شود از اين رو حماسه سازان بزرگ هميشه مظلوم بوده اند و حتي در شاهنامه فردوسي اگرچه او قطعه اي را تشكيل مي دهد اما مظلوم است. وي با اشاره به ارتباط حماسه و تقوا و تاكيدات رهبر معظم انقلاب و رعايت تقواي سياسي خاطرنشان كرد: تقوا مكانيزم تحقق حماسه سياسي و حماسه شيوه خاص اقامه حق است كه منجر به شكل دادن شكوهي در حيات فرد يا جامعه مي شود.
 


به رغم امنيت كامل و فعاليت عادي نيروگاه

نشست اضطراري شوراي همكاري خليج فارس درباره نيروگاه بوشهر!

به رغم تاييد منابع خبري درباره بي تاثير بودن زلزله اخير بر نيروگاه بوشهر، كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در اقدامي تعجب آميز از برگزاري نشست اضطراري در اين مورد خبر دادند.
در حالي كه زلزله اخير بوشهر به نيروگاه اتمي آن هيچ خسارتي وارد نكرده و فعاليت عادي آن همچنان ادامه دارد، كشورهاي حوزه خليج فارس در اقدامي تامل آميز در نظر دارند فردا نشت اضطراري را در رياض به منظور بررسي پيامدهاي زلزله اخير در بوشهر و آن چه آن را احتمال نشست تشعشعات از نيروگاه بوشهر مطرح مي كنند، برگزار كنند.
در همين ارتباط، به گزارش ايسنا يك ديپلمات بلندپايه عرب در گفت وگو با روزنامه كويتي الوطن بيان كرد كه اين نشست روز يك شنبه و در بالاترين سطح برگزار و طي آن اقدامات شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس در مقابله با حوادث زيست محيطي احتمالي ناشي از نشت مواد راديو اكتيو از نيروگاه اتمي بوشهر و اجراي اقدامات فوري و ملي اين كشورها بررسي خواهد شد.
او با بيان اين كه زلزله روز سه شنبه در بوشهر با نيروگاه بوشهر فاصله زيادي داشته است، گفت: ما مي خواهيم براي اين گونه احتمالات آماده باشيم. ما احتمالات زيادي پيش رو داريم، زلزله ادامه دارد و ما بايد براي آن چه كه در آينده اتفاق مي افتد، آماده باشيم. ما بايد اقدامات ممكن را انجام دهيم و طرح محكمي را براي تعامل با هرگونه احتمالي در اختيار داشته باشيم.
اين ديپلمات عرب ادامه داد كه مسئولان دبيرخانه شوراي همكاري خليج فارس كانال هايي را براي ارتباط با آژانس بين المللي انرژي اتمي درخصوص زلزله روز سه شنبه و ميزان تاثير آن بر نيروگاه هاي ايران باز كردند.
اين جو سازي در حالي است كه منابع داخلي و خارجي از جمله رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، آژانس بين المللي انرژي اتمي و شركت روسي «اتم استروي اكسپورت» تاييد كرده اند زلزله اخير تاثيري بر عملكرد و امنيت نيروگاه بوشهر نداشته است.
همچنين اتحاديه پارلمان هاي كشورهاي عربي در بيانيه اي بار ديگر ادعاي نخ نماي دخالت ايران در اين كشورها را مطرح كرده و مالكيت جمهوري اسلامي بر جزاير سه گانه را زير سوال برد.
اين بيانيه پس از نشست دو روزه اين اتحاديه در كويت صادر شد.
 


در حاشيه نشست جي 8 صورت گرفت:

ادعاي وزير خارجه انگليس درباره برنامه هسته اي ايران

وزير خارجه انگليس بدون اشاره به كارشكني غرب در روند مذاكرات با ايران مدعي شد كه نيمه دوم سال جاري ميلادي فرصتي بسيار مهم براي حل موضوع هسته اي تهران است و اين كشور بايد نشان دهد به آنچه كه مي گويد پايبند است.
«ويليام هيگ» كه در حاشيه نشست وزراي خارجه هشت كشور صنعتي صحبت مي كرد، گفت: نيمه دوم 2013، «براي حل بحران هسته اي ايران بسيار مهم است».
نشست وزراي خارجه گروه موسوم به جي 8 روز پنج شنبه در لندن برگزار شد. در اين نشست موضوع بحران سوريه، تنش در شبه جزيره كره و مسئله هسته اي ايران از جمله موضوعات بحث شده بود. انگليس رياست دوره اي جي 8 را در اختيار دارد و قرار است در سال جاري نشست سران اين گروه را در ايرلند شمالي برگزار كند.
هيگ در صحبت هاي خود مدعي شد: ايران در نيمه دوم 2013 بايد نشان دهد كه واقعا به آنچه كه مي گويد اعتقاد دارد.
وي به موضوع سوريه نيز پرداخت و گفت «جهان نتوانسته» به مسئوليت خود در قبال سوريه عمل كند و به همين دليل هم هست كه درگيري ها همچنان در اين كشور ادامه دارد.
وزير امور خارجه روسيه نيز در پايان اين نشست گفت: وزيران خارجه گروه هشت توانستند طي نشست شان در لندن با وجود همه اختلاف نظرهايي كه در آغاز وجود داشت، درباره مهمترين مسايل بين المللي از جمله ايران، سوريه و كره به توافق برسند. سرگئي لاوروف ادامه داد: طبيعتا در ابتدا مواضع به شكل جدي متفاوت بود اما به لطف عقل سليم و اراده خوب، مواضع مشتركي حاصل شد كه در چارچوب ضرورت يافتن يك راه حل سياسي و ديپلماتيك بود بدون اين كه هيچ يك از طرف ها در انزوا قرار گيرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10