(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 26 فروردین 1392 - شماره 20464

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
رئيس مجلس عمان در ديدار با مقامات ارشد كشورمان تاكيد كرد
جمهوري اسلامي ايران وزن بالايي درتحولات منطقه اي و جهاني دارد
در مكتب امام
رويكرد تبليغاتي به يك پروژه مهم ملي (نكته)
در رايزني هاي صالحي با مقامات خارجي مطرح شد
نقش ايران در حل و فصل مشكلات منطقه اي
كدخدايي : شوراي نگهبان
اصلاحيه قانون انتخابات شوراها را با 2ايراد به مجلس برگرداند
ترافيك مقامات آمريكايي براي كمك به تروريست هاي اجاره اي !
وزارت امور خارجه عربستان مدعي شد
سانحه رانندگي ديپلمات عربستاني در تهران «اتفاقي» بود
در نشست با انديشمندان مسيحي سفير ايران در لبنان :
مشكل اصلي كشورهاي منطقه دروغ پردازي هاي بزرگ رسانه اي است
جانشين نيروي زميني ارتش خبر داد
رونمايي از نفربرهاي مدرن در روز 29 فروردين


كوتاه از انتخابات

جامعه روحانيت در ائتلاف 5گانه
نماينده اي ندارد
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز اعلام كرد حجج اسلام پورمحمدي و ابوترابي نمايندگان اين تشكل در ائتلاف 5گانه نيستند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي با بيان اينكه جامعه روحانيت مبارز به طور مصداقي به انتخابات آتي رياست جمهوري ورود نكرده است،گفت: مكانيزمي كه جامعه روحانيت مبارز براي انتخابات آتي در نظر دارند اينطور نيست كه از گروه ها و يا ائتلاف ها حمايت كند.
وي افزود: جامعه روحانيت در نظر دارد بعد از آنكه نامزدهاي نهايي مشخص شدند و تعداد نامزدها به طور قطعي مشخص شد اعلام نظر كند و لذا تا اين لحظه مكانيزم مد نظر جامعه روحانيت اعلام نظر بعد از قطعي شدن كانديداهاست .
عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز خاطرنشان كرد: ابوترابي و پورمحمدي به نمايندگي از جامعه روحانيت در ائتلاف 5 گانه نيستند و اين تشكل نماينده اي در آن ائتلاف ندارد .
دعوت نخبگان علمي كشور از واعظ زاده براي كانديداتوري
جمعي از نخبگان و مديران علمي كشور از دكتر صادق واعظ زاده براي حضور در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي دعوت كردند .
تعدادي از برترين دانشمندان كشورهاي اسلامي، چهره هاي ماندگار، مديران موفق و برجسته علم و فناوري و مسئولان موفق ترين شركت هاي دانش بنيان در بيانيه اي از دكتر صادق واعظ زاده براي حضور در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اسلامي دعوت كردند .
روال بررسي اعتراض
نامزدهاي انتخابات شوراها
رئيس هيئت نظارت مركزي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا با تشريح آخرين وضعيت تشكيل هيئت هاي نظارت عالي استان ها و شهرستان ها به توضيحي درخصوص چگونگي بررسي اعتراضات نامزدهاي انتخاباتي پرداخت.
محمدجواد كوليوند با اشاره به آغاز ثبت نام نامزدهاي انتخابات شوراها از 26 فروردين ماه گفت: تاكنون آموزش به سرناظرين، ناظرين صندوق ها و بازرسان در 16 استان به اتمام رسيده است كه تلاش بر اين است كه آموزش اين افراد تا پايان فروردين در تمامي استان ها به اتمام برسد .
رئيس هيئت نظارت مركزي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا خاطر نشان كرد : كار بعدي هيئت هاي نظارت ورود به موضوع تاييد صلاحيت و بعد از آن شروع به كار هيئت هاي اجرايي است به طوري كه بعد از ثبت نام كانديداها، صلاحيت آنها به تاييد و نظرنهايي هيئت هاي نظارت شهرستان و بخش برسد تا زماني كه هيئت هاي نظارت بخش و شهرستان صلاحيت كانديداها را تاييد يا رد نكرده است به منزله تاييد صلاحيت نهايي آنها نيست .
كوليوند در توضيح روال بررسي اعتراض هاي كانديداها به موضوع تاييد صلاحيت شان گفت: اگر كانديداي يك بخش به رد صلاحيتش اعتراض داشته باشد مي تواند اعتراض خود را به مرجع بالادستي اش يعني هيئت نظارت شهرستان ارائه كند به همين ترتيب اعتراض كانديداها در شهرستان ها نيز در هيئت نظارت استان مورد رسيدگي قرار مي گيرد .
وي همچنين درمورد زمان اتمام كار هيئت نظارت مركزي گفت: حداقل بعد از يك ماه از پايان انتخابات، هيئت نظارت مركزي به جمع بندي و تاييد صحت انتخابات و همچنين بررسي هاي اعتراضات احتمالي مي پردازند و نظرش را اعلام مي كند .
هم سن هاشمي بودم كانديدا نمي شدم
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: اگر من در سن و سال آقاي هاشمي بودم در انتخابات رياست جمهوري كانديدا نمي شدم.
غلامعلي حداد عادل در مورد سازوكارهاي رسيدن به وحدت در ائتلاف پيشرفت اظهار كرد : نظرسنجي يكي از عناصر ما براي رسيدن به وحدت است و اين سازوكار اضلاع ديگري هم دارد كه نظرسنجي فقط يكي از آنهاست .
وي در خصوص اجماع با ائتلاف پنجگانه تصريح كرد: با دوستان ائتلاف 5 نفره جلسه مشتركي نداشتيم .
عضو ائتلاف پيشرفت در پاسخ به سوالي در مورد اينكه قرار است دو نفر ديگر كه انتخاب نمي شوند در دولت نفر نهايي چه پستي داشته باشند، خاطرنشان كرد: در اين ائتلاف تقسيم پست و مسئوليت نداريم و از فردي كه از بين ما ? نفر انتخاب خواهد شد هيچ انتظاري براي گرفتن پست نداريم و رئيس جمهور آينده چه كانديداي ائتلاف باشد و چه از اصولگرايان ديگر، ما به او كمك مي كنيم و سه نامزد ائتلاف سه گانه هيچ شرطي را براي ائتلاف از پيش تعيين نكرده و براي كنار رفتن هيچ قول و قراري نگذاشته اند؛ تعهد ما تعهد به انقلاب است .
ثبت نام 114نفر براي انتخابات
ميان دوره اي مجلس
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشور از ثبت نام114 نفر براي انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
حسنعلي نوري با اشاره به پايان مهلت ثبت نام براي داوطلبان انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي گفت: در مجموع 114 نفر براي 4 حوزه انتخابيه دماوند و فيروزكوه، تنكابن، رامسر و عباس آباد، تويسركان و ايلام، ايوان، شيروان چرداول، مهران و ملكشاهي، براي ورود به مجلس نهم ثبت نام كرده اند، كه اين انتخابات هم در24 خردادماه همزمان با انتخابات رياست جمهوري و انتخابات شوراها، برگزار خواهد شد .
مديركل دفتر انتخابات وزارت كشورهمچنين از اجراي قانون جديد انتخابات رياست جمهوري در يازدهمين دوره آن خبر داد .
ائتلاف نمي كنم
سخنگوي جبهه پايداري اعلام كرد در صورت اعلام كانديداتوري، موضع مستقل داشته و با هيچ كس ائتلاف نمي كنم .
كامران باقري لنكراني با اشاره به اينكه نگاه ائتلافي در حد انتخابات ندارم و معتقدم اين مسئله سبب دور شدن از هدف اصلي مي شود، اظهاركرد: در صورت اعلام كانديداتوري و حضور در انتخابات به شكل كاملاً مستقل و به دور از هرگونه ائتلاف، فعاليت جدي در مسير خدمت به نظام مي كنم .
واكنش شوراي نگهبان
به سفرهاي زودهنگام كانديداها
مدير كل امور انتخابات شوراي نگهبان اعلام كرد اين شورا در بررسي صلاحيت ها، سفرهاي استاني زود هنگام برخي كانديداها را اگر مصداق تبليغات باشد، مورد توجه قرار خواهد داد .
عليرضا نيل چي با اشاره به اينكه شوراي نگهبان افراد واجد صلاحيت را در مهلت قانوني براي حضور در رقابت ها معرفي خواهد كرد، گفت: شوراي نگهبان افرادي كه كف صلاحيت را داشته باشند تأييد خواهد كرد و اين مردم هستند كه بايد بهترين فرد را به عنوان اصلح انتخاب كنند .
مدير كل امور انتخابات شوراي نگهبان با بيان اينكه تعداد ناظران انتخابات بر اساس تعداد مراجعان و راي دهندگان تعيين خواهد شد، افزود: متوسط سن ناظران انتخابات 40 سال و مدرك آنها كارشناسي است .
خلأ كانديدا
شوراي مركزي حزب اعتماد ملي با بيان اينكه اصلاح طلبان بر روي كواكبيان به اجماع نرسيده اند گفت: چون اصلاح طلبان گروه ها و سليقه هاي متعددي دارند، تصميمي در مورد شخص خاصي نگرفته اند.
سيد رضا نوروززاده از فعالان جريان اصلاحات با اشاره به اينكه طيف اصلاح طلب در حالي كه هست ولي عملا نيست، اظهار كرد: تا به امروز گروه هاي خط امام براي شخص كواكبيان كه اعلام كانديداتوري كرده، جلسه اي نداشته است .
گفتني است، پيش از اين محمد جوادحق شناس رئيس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان نيز اعلام كرده بود كه اصلاح طلبان هنوز اجماعي بر روي كانديداتوري كواكبيان ندارند .
 


رئيس مجلس عمان در ديدار با مقامات ارشد كشورمان تاكيد كرد

 جمهوري اسلامي ايران وزن بالايي درتحولات منطقه اي و جهاني دارد

رئيس مجلس شوراي سلطنت عمان كه در راس هيئتي پارلماني به تهران سفر كرده بود، با مقامات ارشد كشورمان ديدار و بر گسترش روابط همه جانبه تهران-مسقط تاكيد كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در ديدار خالد بن هلال بن ناصر المعمولي رئيس مجلس شوراي سلطنت عمان با اشاره به روابط عميق و تاريخي بين دو كشور و دو ملت ايران و عمان گفت: از آنجا كه روابط دو كشور براساس اعتقادات ديني و قلبي بنا شده، بسيار مستحكم و پايدار است و هر روز كه مي گذرد اين روابط دوستانه تر، گسترده تر و عميق تر مي شود.
وي با اشاره به تلاش هاي دشمنان براي جدايي ملت ها از يكديگر، گفت: همكاري دو كشور در شرايط امروز كه دشمنان اصرار دارند با درگيري و اختلاف، ملت ها را از هم جدا كنند، بيش از گذشته ضرورت دارد و دو كشور با قرار گرفتن در كنار يكديگر، مي توانند توطئه هاي دشمنان را در منطقه خنثي كنند.
در اين ديدار خالد بن هلال بن ناصر المعمولي رئيس مجلس شوراي سلطنت عمان نيز روابط دو كشور ايران و عمان را كهن و تاريخي دانست و با اشاره به سياست هاي جمهوري اسلامي ايران درخصوص مسايل منطقه اي و بين المللي تاكيد كرد: موقعيت ممتاز ايران در منطقه و خليج فارس باعث مي شود كه ما همواره با ديده احترام به ايران نگاه كرده و در صدد نزديكي روابط خود با تهران گام برداريم.
همچنين رئيس مجلس شوراي سلطنت عمان با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
رئيس مجلس در ابتداي اين ديدار ضمن با اهميت خواندن سفر هيئت بلندپايه عماني به كشورمان، ابراز اطمينان كرد كه اين سفر به روند گسترش همكاري هاي پارلماني فيمابين شتاب خواهد داد و چشم انداز نويني را فراروي همكاري مجالس ايران و عمان خواهد گشود.
وي در ادامه با بيان اينكه نگاه جمهوي اسلامي ايران به توسعه مناسبات دوستانه و برادرانه با عمان در همه زمينه ها نگاهي مثبت و مبتني بر ايجاد يك روابط پايدار و در راستاي منافع ملت هاي منطقه است، گفت: وجوه مشترك فراوان تاريخي دو ملت و مواضع معقول و همراه با حكمت كشور عمان در قبال تحولات پيچيده و حساس منطقه در سال هاي اخير عاملي براي تقويت و تحكيم روابط برادرانه فيمابين بوده است.
رئيس مجلس همچنين با اشاره به سطح بسيار خوب مراودات سياسي ميان دو كشور، ابراز اميدواري كرد كه روند گسترش همكاري هاي اقتصادي دو كشور نيز در حوزه هاي مختلف از شتاب بيشتري برخوردار شود.
رئيس مجلس عمان نيز در اين ديدار با تاكيد بر اينكه موضع دولت عمان براي گسترش روابط برادرانه با ايران در همه زمينه ها يك موضع ثابت و هميشگي است، تاكيد كرد: ايران كشوري بزرگ و داراي تاريخ و تمدني ديرينه و وزن سياسي بالايي در تحولات جهاني و منطقه اي است؛ در همين راستا عمان براي توسعه همكاري هاي سياسي، اقتصادي و منطقه اي با ايران اهميت فراواني قائل است.
وي در ادامه با اشاره به مواضع كشورمان در قبال آرمان ملت فلسطين و دفاع از حقوق مردم مظلوم اين سرزمين، گفت: موضع ايران در دفاع از مردم فلسطين، موضعي شرافتمندانه و موجب افتخار امت اسلامي است بر اين اساس دولت و ملت عمان احترام خاصي براي جمهوري اسلامي ايران قائل هستند.
رئيس مجلس شوراي عمان همچنين از افزايش حجم مبادلات اقتصادي و به ويژه انتقال گاز ايران به عمان استقبال كرد.
تمجيد رئيس مجلس عمان از رهبر معظم انقلاب
خالد هلال بن ناصر المعمولي ، رئيس مجلس عمان از نقش رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در گسترش روابط دو كشور تمجيد كرد.
وي پس از ورود به فرودگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: حمايت هاي آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در گسترش روابط ايران و عمان نقش بسزايي دارد.
رئيس مجلس عمان افزود: هدف از اين ديدار تحكيم روابط دوجانبه و گفت وگو درباره مسائل مهم بين دو كشور است.
يادآور مي شود، رئيس مجلس شوراي سلطنت عمان در جريان سفر خود به تهران با مقامات بلندپايه كشورمان از جمله علي اكبر صالحي وزير امور خارجه ديدار و گفت وگو كرد.
روابط ايران و قاره آفريقا تقويت مي شود
رئيس جمهور كه در سفري سه روزه به كشورهاي غرب آفريقا از جمله نيجر، غنا و بنين سفر كرده است، بر توسعه روابط ايران با كشورهاي آفريقايي تاكيد كرد.
محمود احمدي نژاد روز يكشنبه و پيش از ترك تهران در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، با اشاره به سفر خود به سه كشور غرب آفريقا گفت: توسعه روابط با آفريقا جزو سياست هاي اصولي و قطعي جمهوري اسلامي ايران است و از جهات گوناگون توسعه روابط داراي اهميت فوق العاده اي است.
وي با اشاره به سفر خود به سه كشور نيجر، غنا و بنين اظهار كرد: ما به دعوت رسمي روساي جمهور اين سه كشور به آنها سفر خواهيم كرد و در جريان آن يادداشت تفاهم هاي مختلفي در زمينه اقتصادي، سرمايه گذاري، نيرو، تجارت، فرهنگ و گردشگري و همچنين توسعه روابط در زمينه هاي بهداشتي و درماني به انجام خواهد رسيد.
احمدي نژاد با اشاره به برنامه هاي خود در اين سفر تاكيد كرد: در جريان اين سفر علاوه بر ديدار دوجانبه با روساي جمهور و مقامات اين كشورها و دانشگاهيان و نخبگان كشورهاي آفريقايي نيز ديدار خواهيم كرد.
به گزارش ايسنا، معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه در آستانه سفر رئيس جمهور به سه كشور بنين، نيجر و غنا در غرب آفريقا، ضمن تاكيد بر نگاه راهبردي ايران مبني بر توسعه روابط با كشورهاي قاره آفريقا، خصوصا توسعه روابط با كشورهاي دوست و مهم اين قاره، از جمله كشورهاي غنا، بنين و نيجر گفت: متاسفانه در سده هاي اخير، هجمه قدرت هاي استعمارگر به اين قاره غني، تاريخي و تمدني به منظور غارت منابع عظيم آن و برده داري باعث عقب افتادگي ها و ظلم به ملت ها شده است.
حسين امير عبداللهيان با اشاره بر اينكه ايران و قاره آفريقا در زمينه هاي مختلف كشاورزي، صنعتي، فني، مهندسي، معدني، انرژي و آموزشي داراي توانمندي و ظرفيت هاي مشتركي هستند بر اقدامات فعالانه و سازنده ايران در اين قاره تاكيد كرد.
وي درباره اهداف سفر رئيس جمهور به غرب آفريقا نيز گفت: در راستاي گسترش روابط با كشورهاي دوست آفريقا در مرحله اول برنامه سفر رئيس جمهور به سه كشور در غرب آفريقا به ترتيب بنين، نيجر و غنا طراحي شده است.
 


در مكتب امام

تهذيب نفس را از خودتان شروع كنيد!
تا اصلاح نكنيد نفوس خودتان را، از خودتان شروع نكنيد و خودتان را تهذيب نكنيد، شما نمي توانيد ديگران را تهذيب كنيد.
آدمي كه خودش آدم صحيحي نيست، نمي تواند ديگران را تصحيح كند، هر چه هم بگويد فايده ندارد!
آئين انقلاب اسلامي - ص 213
 


رويكرد تبليغاتي به يك پروژه مهم ملي (نكته)

محمد ايماني
رئيس جمهور در جريان سفر به استان سمنان گفت «اگر طرح هدفمند كردن يارانه ها تا مرحله آخر انجام مي شد قرار بود كه هر فرد 250 هزار تومان يارانه نقدي دريافت كند كه متأسفانه با مخالفت روبه رو شد و گفتند با اين كار مردم را تنبل و پول را به بيكاران مي دهيد. ما در اين طرح ها از آنهايي كه مصرف بيشتري مي كنند گرفتيم و به ديگران داديم. ما مي خواستيم اين طرح را كه مي گويند شكست خورده به پايان برسانيم ولي مخالفت كرده و گفتند بعد تبليغاتي دارد. هنوز اطمينان دارم كه با يك حركت آرام و آسان مي شود ماهي 250 هزار تومان به مردم داده و اين حق مردم است، متأسفانه عده اي در مسير اجراي كامل اين طرح بهانه و مانع تراشي ايجاد كردند در حالي كه هدفمند كردن يارانه ها مهم ترين طرح اقتصادي كشور است».
اجراي فاز اول طرح هدفمندسازي يارانه ها آثار مهمي نظير صرفه جويي در استفاده از حامل هاي انرژي را به همراه داشت و قرار بود عوايد حاصل از اين امر از يك طرف به حمايت از توليد اختصاص يابد و از سوي ديگر يارانه ها به صورت هدفمند و عادلانه بين دهك هاي مختلف درآمدي توزيع شود. در عين حال نكته مهمي كه شرط لازم و ضروري براي اين طرح بود و از همان ابتدا نيز مورد تذكر و تأكيد كارشناسان اقتصادي قرار داشت، لزوم چاره جويي و مهار تورم براي جلوگيري از عقيم ماندن طرح هدفمندسازي يارانه ها بوده است. اما متأسفانه اجراي نيم بند طرح و كوتاهي در انجام برخي مسئوليت ها در كنار مشغول شدن به حاشيه سازي هاي سياسي و غلبه حاشيه بر متن مسئوليت در دولت موجب شد آثار مثبت هدفمندسازي كمرنگ شود.
از يك سو توزيع عادلانه و هدفمند يارانه ها ميان دهك هاي درآمدي جاي خود را به توزيع مساوي و ناعادلانه داد. از طرف ديگر عدم مهار تورم- كه تحريم هاي دشمن نيز در آن بي تأثير نبود اما سوء تدبير و كوتاهي ها نقش مكمل و مؤثري در آن ايفا كرد- موجب شد تا آثار باز توزيع يارانه ها كمرنگ شود به نحوي كه مردم در عموم نظرسنجي ها، تأكيد مي كنند مهار تورم و ثبات قيمت ها را بر پرداخت يارانه ها و افزايش آن ترجيح مي دهند. همچنين بايد متذكر شد كه به اعتقاد اغلب كارشناسان، توزيع نقدي يارانه ها به افزايش نقدينگي منجر شده و افزايش تورم را به همراه دارد، بنابراين ادعاي 5 برابر كردن يارانه ها- حتي اگر مقدور باشد- مي تواند تأثيرات تورمي مضاعف در پي داشته باشد.
در عين حال شايان ذكر است كه دولت در زمينه تأمين منابع يارانه هاي پرداختي فعلي (رقم 45 هزار توماني براي هر نفر) دچار چالش ها و مشكلاتي است و در برخي اخبار غير رسمي از كسري بالغ بر 20 هزار ميليارد توماني در اين زمينه سخن گفته مي شود. همچنين در شرايط فعلي وعده يارانه 250 هزار توماني (5 برابر رقم فعلي) ضمن اينكه دور از واقعيت به نظر مي رسد، متضمن آزادسازي انفجاري قيمت بنزين و برق و گاز و آب و... است و اين يعني تورم لجام گسيخته اي كه شايد حتي يارانه 500-400 هزار توماني نيز از عهده مقابله با آثار آن برنيايد. به عبارت ديگر وعده يارانه 250 هزار توماني يعني وعده تورم مثلاً 200 درصدي يا بالاتر، كه اين بخش از ماجرا مسكوت گذاشته مي شود. اين در حالي است كه همين امروز از وجود تورم 35-30 درصدي سخن گفته مي شود.
صرف نظر از شائبه موجود درباره مصرف تبليغاتي و انتخاباتي اين قبيل اظهارنظرها، بايد گفت طرح هدفمندسازي يارانه ها، طرح ملي نيمه كاره و لازم الاجرايي است كه بايد با همدلي و همفكري دولت و مجلس و ديگر دستگاه ها اجرايي شود و خلأها و كاستي هاي موجود آن برطرف گردد. چاره اين كار تصميم سازي مشترك معطوف به كار كارشناسي است و نه وعده توزيع پول و طرح اين ادعا كه عده اي نمي گذارند ما به مردم پول بدهيم. به تعبير ديگر، هم در سخن گفتن با افكار عمومي بايد صادقانه تمام ابعاد واقعيت را توضيح داد و هم اينكه نبايد ميان تصميم سازي قانونمند معطوف به مصالح عمومي و رويكرد تبليغاتي- انتخاباتي خلط كرد.
و سرانجام اينكه مردم و كارشناسان به حق توقع دارند اهتمام دولت بيش از هر كار ديگري معطوف به حفظ ارزش پول ملي و قدرت خريد مردم باشد تا افزايش پرداختي ها به شهروندان كه دور از اهداف طرح هدفمندي است. لازمه اين امر آن است كه همت دولت، عمل به مسئوليت خويش در اولويت قائل شدن به ساماندهي اقتصادي و نه فضاسازي هاي انتخاباتي باشد.
 


در رايزني هاي صالحي با مقامات خارجي مطرح شد

نقش ايران در حل و فصل مشكلات منطقه اي

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل در تهران بر نقش مؤثر جمهوري اسلامي ايران در كمك به سازمان ملل براي حل و فصل مشكلات منطقه تأكيد كرد.
گري لوئيس هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل متحد و رئيس جديد دفتر برنامه عمران اين سازمان در تهران معرفي نامه خود را در ديدار با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان تقديم كرد. صالحي در اين ديدار ضمن خوش آمدگويي به هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل متحد با تشريح فعاليت ها و تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران در راستاي تحقق برنامه هاي عمراني سازمان ملل متحد در منطقه تأكيد كرد: تعامل و همكاري جمهوري اسلامي به عنوان عضو فعال سازمان ملل و به دليل اهميت و حساسيت تحولات در منطقه همواره مورد توجه ايران بوده و ايران هميشه نقش مؤثري در كمك به سازمان ملل براي حل و فصل مسائل و مشكلات منطقه و انجام وظايف خطير خود داشته است.
گري لوئيس هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل متحد و رئيس دفتر جديد برنامه عمران اين سازمان نيز در اين ديدار، ضمن اداي احترام به فرهنگ و تمدن ايران و اشاره به نقش و جايگاه مهم كشورمان در منطقه، از فعاليت ها و پيشرفت هاي ايران در حوزه هاي مختلف عمراني و توسعه اي تمجيد و از روند همكاري هاي ايران با اين سازمان به خصوص طرح هاي دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد نيز تقدير و تشكر كرد و خواستار تداوم اين همكاري ها در عرصه هاي بهداشتي و درماني، آموزشي محيط زيست و ديگر زمينه ها شد.
وي همچنين از وقوع زلزله اخير در استان بوشهر ابراز تأسف كرد و همدردي خود و دبير كل سازمان ملل متحد را به دولت و مردم ايران به خصوص خانواده قربانيان اين حادثه ابراز داشت.
همچنين، فادي حاج علي سفير جديد لبنان در جمهوري اسلامي ايران در ديدار با علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان رونوشت استوارنامه خود را تقديم كرد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به موقعيت و نقش راهبردي دو كشور ايران و لبنان در منطقه، بر اهميت و حساسيت اوضاع لبنان و تأثير آن بر روند تحولات منطقه تأكيد كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره از وحدت، يكپارچكي و انسجام داخلي لبنان حمايت مي كند و روابط خوب ايران با همه گروه ها و طرفهاي سياسي اين كشور و سياست اصولي ما در حمايت از مقاومت نيز در اين راستا قرار دارد.
علي اكبر صالحي، با ابراز نگراني از تبعات تداوم بحران سوريه و تسري اين تبعات به ساير كشورهاي همسايه، ابراز اميدواري كرد با تلاش همه كشورهاي منطقه شاهد حل و فصل هر چه سريع تر اين بحران و جلوگيري از تسري عواقب و تبعات آن به ديگر كشورها باشيم.
سفير جديد لبنان نيز در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام مقامات عاليرتبه كشورش به صالحي و قدرداني از حمايت هاي جمهوري اسلامي ايران از مردم و دولت لبنان در مراحل مختلف، به جايگاه و اهميت نقش مهم و تأثيرگذار ايران در منطقه اشاره كرد و خواستار تداوم حمايت هاي همه جانبه جمهوري اسلامي ايران از لبنان شد.
همچنين صالحي طي ديداري با معاون وزير خارجه ويتنام راه هاي توسعه روابط و ارتقاي همكاري ها بين دو كشور را مورد تبادل نظر قرار داد.
خانم نگوين فونگ نگا معاون آسيا آفريقاي وزارت امور خارجه ويتنام نيز كه براي شركت در نشست كميته مشورتي سياسي ايران و ويتنام به كشورمان سفر كرده در اين ديدار با توجه به زمينه هاي رشد مناسبات تجاري و قابليت هاي موجود دو طرف خواستار توسعه روابط شد.
 


كدخدايي : شوراي نگهبان

اصلاحيه قانون انتخابات شوراها را با 2ايراد به مجلس برگرداند

سخنگوي شوراي نگهبان از2 ايراد اين شورا به قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در جلسه اخير فقها و حقوقدانان اين نهاد نظارتي خبر داد.
عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با فارس با اشاره به بررسي طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، اظهار داشت: اعضاي شوراي نگهبان پس از بررسي اين طرح، 2 ايراد به آن وارد كردند .
وي ايراد نخست شوراي متبوعش به طرح مذكور را ابهام در عدم تفكيك شهرستان ري از تهران دانست و گفت كه قرار شد مجلس در اين زمينه تبيين بيشتري براي اعلام نظر مجدد شورا انجام دهد .
كدخدايي درباره ايراد ديگر شوراي نگهبان به طرح اصلاح انتخابات شوراها توضيح داد: در اين طرح به دليل اينكه مصوبات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مقيد به انطباق با موازين شرع نبود و در آن دادگستري به عنوان مرجع رسيدگي به مصوبات شوراها حذف شده بود، با ايراد مواجه شد .
سخنگوي شوراي نگهبان در پايان تصريح كرد: پس از اعلام نظر و اعاده اين طرح از سوي شورا، مجلس موظف به بررسي مجدد آن و رفع ايرادات وارده شد .
گفتني است؛ نمايندگان مجلس با بررسي طرح اصلاح موادي از قانون تشكيلات وظايف انتخابات شوراها و انتخابات شهرداران در جلسه 27 اسفند ماه سال گذشته خود، همه موارد آن را تصويب كردند .
 


ترافيك مقامات آمريكايي براي كمك به تروريست هاي اجاره اي !

به دنبال تاسيس دفتر گروهك تروريستي منافقين مقامات آمريكايي براي كمك به اين گروهك رفت و آمد خود را به دفتر تازه تاسيس شده آغاز كرده اند.
اين دفتر كه در 100 متري كاخ سفيد تاسيس شده، محل رفت و آمد بسياري از سياستمداران بازنشسته و برخي از مقامات كنوني آمريكا است كه از مدت ها پيش در جهت كسب منابع مالي براي منافقين فعاليت داشتند.
افرادي چون «جان بولتون»، معاون دادستان كل در وزارت دادگستري (1989-1985)، «دانا روهرا باكر»، عضو فعلي كنگره آمريكا، «رودي جولياني»، شهردار سابق نيويورك، «هاوارد دين»، رئيس سابق حزب دموكرات آمريكا و «جيمز جونز»، مشاور پيشين امنيت ملي باراك اوباما در مراسم افتتاح اين دفتر شركت داشتند.
اين دفتر به نام شوراي ملي مقاومت (شوراي ساخته دست منافقين)، تاسيس شده و مديريت آن را «سونا صمصامي» يكي از سخنگويان سابق منافقين بر عهده دارد.
براساس اين گزارش، با وجود اينكه منافقين از سال 2003 تاكنون فعاليت علني در خاك آمريكا نداشته اند، اما با عناوين پوششي، اقدام به تاسيس موسسات متعددي كرده اند. نمونه اين موسسات، كميته سياست ايران به رياست «ريموند تنتر» است كه در سال 2005 در واشنگتن تاسيس شده و اعضاي آن را اغلب بازنشستگان نهادهاي امنيتي آمريكا تشكيل مي دهند.
نامه اعتراض آميز خانواده شهداي ترور
به اوباما
در همين ارتباط، انجمن دفاع از قربانيان تروريسم با ارسال نامه اي به رئيس جمهور آمريكا بازگشايي دفتر فرقه تروريستي منافقين در نزديكي كاخ سفيد در واشنگتن را محكوم كرد.
انجمن دفاع از قربانيان تروريسم (تشكل 17 هزار شهيد ترور كشور) با ارسال نامه اي به باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا بازگشايي دفتر فرقه تروريستي منافقين در واشنگتن را محكوم و آن را مغاير با قطعنامه هاي سازمان ملل در مبارزه با تروريسم و در عين حال عاملي براي گسترش خشونت و تروريسم دانست.
در نامه انجمن دفاع از قربانيان تروريسم آمده است: سازمان منافقين مسئول ترور بيش از 12 هزار شهروند ايراني است، مجاهدين خلق البته سابقه ترور هفت شهروند آمريكايي و ترور و كشتار ده ها هزار نفر عراقي را نيز در پرونده خود دارد، رهبران فرقه علي رغم گذشت سال ها هيچ گاه از گذشته تروريستي خوداظهار ندامت نكرده اند و آنها اقدامات تروريستي شان را دستاورد و مايه افتخار خود مي دانند. تاكنون هيچ بيانيه اي از سوي آنها در اظهار ندامت نسبت به گذشته تروريستي شان صادر نشده است! اين يكي از ساده ترين علائم علاقه شديد اين فرقه به ادامه خشونت و حملات تروريستي است.
 


وزارت امور خارجه عربستان مدعي شد

سانحه رانندگي ديپلمات عربستاني در تهران «اتفاقي» بود

رئيس بخش رسانه اي وزارت امور خارجه عربستان مدعي شد ايران نمي تواند ديپلمات عربستاني را ممنوع الخروج كند.
اسامه بن احمد النقلي با اشاره به سانحه رانندگي ديپلمات عربستاني در تهران افزود: تهران تنها مي تواند به عربستان اخطار دهد كه مايل به حضور اين ديپلمات در خاك كشورش نيست.
وي تاكيد كرد كه حادثه رانندگي كه چندي پيش در تهران رخ داد و يكي از طرف هاي آن يك ديپلمات عربستاني بود فقط يك حادثه معمولي بوده است.
رئيس بخش رسانه اي وزارت امور خارجه عربستان، همچنين شديدا اخبار منتشر شده درباره اينكه اين ديپلمات در حالت مستي رانندگي مي كرده را رد كرد.
گفتني است، 24 اسفندماه سال گذشته در پي تصادف ميان يك دستگاه خودروي هيونداي وابسته به سفارت عربستان در تهران و يك دستگاه پرايد راننده خودروي پرايد در دم فوت كرده و يك عابر پياده نيز مجروح شده بود.
بعد از حضور نيروهاي انتظامي در محل حادثه و بررسي صحنه، حالت مستي راننده كاملا مشهود و يك شيشه مشروب مصرف شده نيز در داخل خودرو به دست آمده بود.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفته بود: با توجه به اينكه تخلف ديپلمات عربستاني مضاعف است و براساس تستي كه پليس انجام داده وي در حال مستي اين كار را انجام داده كه تخلفي بين المللي است و به همين دليل تا روشن شدن تكليف و استيفاي حقوق خانواده شهروند ايراني از خارج شدن اين ديپلمات از كشور ممانعت مي شود.
 


در نشست با انديشمندان مسيحي سفير ايران در لبنان :

 مشكل اصلي كشورهاي منطقه دروغ پردازي هاي بزرگ رسانه اي است

غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در لبنان در نشستي صميمانه با جمعي از نخبگان مسيحي ماروني لبنان، در خصوص رابطه اسلام و مسيحيت در ايران و آخرين تحولات منطقه گفت وگو كرد.
اين نشست به دعوت اسقف دكتر آنطوان ضو، دبيركل كميته گفت وگوي اسلام و مسيحيت، در كليساي ماريوحنا در منطقه مسيحي نشين عجلتون برگزار شد.
در ابتداي نشست دكتر آنطوان ضو، با اشاره به توطئه هاي رژيم صهيونيستي جهت ايجاد فتنه ميان ملت هاي منطقه و تقسيم كشورها به دولت هاي كوچك اظهار داشت: جامعه بشري با تهديداتي مواجه است كه منشا آنها رژيم صهيونيستي است. آن رژيم تلاش دارد با ايجاد فتنه هاي مذهبي، كشورها را به دولت هاي كوچك تبديل نموده و در مقابل، دولتي يهودي براي صهيونيست ها ايجاد نمايد. ما با اين توطئه مخالف بوده و در كنار يكديگر با آن مقابله خواهيم كرد.
ركن آبادي، سفير جمهوري اسلامي ايران نيز طي سخناني به تبيين ديدگاه اسلام نسبت به مسيحيت، جايگاه اقليت مسيحي در ايران و قانون اساسي كشور و اقدامات جمهوري اسلامي ايران در راستاي حفظ حقوق مسيحيان در ايران پرداخت و سپس به سوالات حاضرين پاسخ داد.
سفير ايران با اشاره به شكل گيري انقلاب اسلامي براساس روحيه وحدت و ارزش هاي الهي اظهار داشت: در قانون اساسي، بر حقوق مساوي همه اقشار جامعه تاكيد شده و در اين خصوص هيچ گونه تفاوتي ميان شيعيان و پيروان ساير مذاهب اسلامي و يا مسلمانان و پيروان ساير اديان الهي وجود ندارد.
به گزارش ايسنا، در ادامه برنامه، سوالاتي در خصوص تحولات منطقه و نقش و جايگاه كشورمان براي حل بحران هاي منطقه، روابط ايران و جهان عرب، روابط ايران و آمريكا مطرح شد.
ركن آبادي در پاسخ به سوالي در خصوص علت نگراني برخي كشورهاي عربي از جمهوري اسلامي ايران علي رغم عدم حمايت ايران از تندروي هاي ديني و حمايت آن كشورها از تندروي هاي ديني اظهار داشت: مشكل اصلي كشورهاي منطقه، دروغ پردازي هاي بزرگ رسانه اي است. استكبار رسانه اي با مديريت رژيم صهيونيستي، با ترساندن كشورهاي منطقه از جمهوري اسلامي ايران، به اهداف شوم خود در ايجاد تفرقه ميان ملت هاي منطقه مي انديشد و در كنار آن، به منافع زيادي از ناحيه فروش تسليحات به كشورهاي عربي دست يافته است.

 


جانشين نيروي زميني ارتش خبر داد

رونمايي از نفربرهاي مدرن در روز 29 فروردين

جانشين نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي اعلام كرد همزمان با روز 29 فروردين از نفربرهاي مدرن نيروي زميني رونمايي خواهد شد.
امير «كيومرث حيدري» در خصوص دستاوردهاي جديد اين نيرو همزمان با 29 فروردين (روز ارتش) گفت: در اين روز نفربرهاي جديد نيروي زميني رونمايي خواهند شد.
وي همچنين در خصوص اينكه قرار بود سه موشك جديد نزاجا تست و عملياتي شوند، خاطرنشان كرد: اين سه نوع موشك ساخته شده توسط صنايع دفاع و ارتش، در رزمايش اخير اين نيرو، با موفقيت تست شدند.
حيدري بدون اشاره به نام و ويژگي هاي اين سه نوع موشك به فارس گفت: اين موشك ها از نوع زمين به زمين و جدا از راكتهاي نازعات 10 و فجر هستند كه در اين رزمايش شليك شدند.
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش در واكنش به برخي اظهارنظرهاي دشمنان مبني بر اينكه در مقابله با ايران، گزينه نظامي را روي ميز دارند، تصريح كرد: ما هم گزينه دفاعي مان روي ميز است و همانطور كه حضرت آقا فرمودند، اگر دشمن حماقت و تعدي كند، جواب سخت و نابودكننده اي دريافت خواهد كرد.
الحاق ناوشكن جديد نيروي دريايي
در ارديبهشت
امير دريادار «حبيب الله سياري» در پاسخ به زمان الحاق ناوشكن جديد اين نيرو با عنوان «شهيد بايندر» اظهار داشت: اين ناوشكن ظرف يك ماه آينده در آب هاي جنوب به ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق خواهد شد. وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اين ناوشكن در قياس با ديگر ناوشكن هاي نيروي دريايي داراي امكانات جديدتري است؟ به «مهر» گفت: قطعاً امكانات جديدتري در اين ناوشكن وجود دارد و كار بسيار زيادي روي اين ناوشكن انجام شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10