(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 26 فروردین 1392 - شماره 20464

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) يكپارچه سوگوار شد
هديه به خوانندگان
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران - تصميم بدون كارشناسي
پيامدها و چالش ها
مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا(س)
 با حضور رهبر انقلاب برگزار شد
وداع مردم قدرشناس با پيكر پاك شهيدان گمنام
در دانشگاه امام صادق
مراسم چهلمين روز رحلت آيت الله خوشوقت برگزار شد
فايننشال تايمز:
مقاومت مردم ايران با فشار غرب بيشتر مي شود
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:
فشار خون عامل 40 درصد جراحي هاي قلب و عروق در كشور است
رحيمي در مراسم روز جهاني بهداشت:
پزشك خانواده آزمودن نمي خواهد
نتايج اوليه كنكور دكتري اعلام شد
ارائه خدمات رايگان دامپزشكي در مناطق سيل زده بم
تدريس خط نستعليق ايران در كشور ژاپن
6 ميليون و 500 هزار هكتار كانون بحران
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ديدار با شهردار غزه:
مقاومت مردم غزه در برابر صهيونيست ها مايه سربلندي مسلمانان است
رئيس سازمان حج و زيارت:
سهميه حج تمتع ايران در آينده افزايش خواهد يافت


ايران در سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) يكپارچه سوگوار شد

عزاداران بانوي دو عالم، همزمان با سالروز شهادت حضرت صديقه طاهره در سراسر كشور و چند نقطه از تهران از جمله ميدان هفتم تير و امام حسين(ع) به عزاداري پرداختند.
به گزارش خبرنگار كيهان در اين مراسم كه به همت هيئات مذهبي و با حضور پرشور مردم عزادار برگزار شد مداحان اهل بيت به ذكر مناقب و مراثي دخت گرامي پيامبر(ص) و شفيعه روز جزا پرداختند. اين مراسم به طور همزمان در ظهر و عصر روز شهادت در ميادين مهم تهران از جمله هفتم تير، امام حسين و امام خميني و... برگزار شد به جز ميادين شهر، مصلاي تهران نيز شاهد حضور عزاداران فاطمي بود. در اين مراسم كه از ساعت 30/10 صبح آغاز شده بود حجت الاسلام والمسلمين پناهيان به ايراد سخنراني پرداخت هم چنين در تجمع عزاداران فاطمي در ميدان هفتم تير و امام حسين حجج اسلام صديقي و ثمري به عنوان سخنران به ذكر فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا پرداختند.
به غير از مراسم روز شهادت كه همزمان در چندين ميدان و هزار مسجد شهر تهران برگزار شد در شب و شام شهادت مراسم تشييع نمادين بانوي دو عالم نيز برپا شد. قابل ذكر است كه در مراسم امسال شهادت حضرت زهرا برخي عزاداران با در دست داشتن پرچم بحرين نسبت به تضييع حقوق ملت مسلمان بحرين توسط حكام آل خليفه و دولت سعودي اعلام برائت كردند.
هاشمي رفسنجاني : امت اسلامي
در شرايط فعلي بيش از هر زمان
نياز به اتحاد و همدلي دارد
رئيس مجمع تشخيص مصلحت با يادآوري اين كه در شرايط فعلي امت اسلامي بيش از هر زمان نياز به اتحاد و همدلي و همكاري دارد، بر اين نكته كه لازم است از اقدامات تفرقه افكنانه پرهيز شود، تاكيد كرد.
آيت الله هاشمي رفسنجاني درمراسم عزاداري شهادت جانگداز بانوي دو عالم، ام ابيها، حضرت فاطمه زهرا(س)، كه با حضور جمعي از روحانيون تهران و قم و اقشار مردم برگزار شد، مصائب و مظلوميت هاي وارده بر اهل بيت رسول گرامي اسلام به خصوص دختر و داماد گرامي پيامبراسلام(ص) را يادآور شد و با اشاره به روزهاي پاياني عمر پربركت حضرت رسول(ص) گفت : آنچه بعد از پيامبر گرامي اسلام،امتش را آزرده كرده، بي وفايي ها و مظالم نسبت به اهل بيت ايشان بوده كه باعث اختلاف در امت اسلام شد .
وي افزود :در شرايط فعلي امت اسلامي بيش از هر زمان نياز به اتحاد و همدلي و همكاري دارد و لازم است از اقدامات تفرقه افكنانه پرهيز شود.
عضو مجلس خبرگان در بخش ديگري از سخنانش با توجه به شرايط امروز كشور و با تشريح فهرست وار مشكلات و معضلات، عقيدتي، اخلاقي، ا قتصادي، فرهنگي و سياسي كشور،انتخابات آينده رياست جمهوري را بسيار مهم خواند و گفت: در انتخابات آينده نياز به مانور وحدت همه جانبه داريم تا بتوانيم با تحقق عملي حماسه سياسي، زمينه هاي اجرايي حماسه اقتصادي را نيز ايجاد كنيم.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به توقعات به حق اقشار گوناگون جامعه و به خصوص جوانان از انقلاب و نظام اسلامي پس از سه دهه تصريح كرد: مردم مؤمن ايران، با استعدادهاي تمدني و تاريخي فراوان و ذخاير غني مادي، جغرافيايي و انساني بي نظير، مستحق رفاه، پيشرفت و فعاليتي بيش از پيش هستند و اميدواريم با برگزاري انتخاباتي پرشور، باشكوه موردنظر رهبري معظم انقلاب توسط مجريان و ناظران و ايجاد رقابتي سالم و قانوني ميان سلايق و گروه هاي سياسي مختلف وفادار به قانون اساسي، فشارها و توطئه هاي دشمنان را خنثي و كيد آنان را به خودشان باز گردانيم.
برپايي اجتماع عظيم عزاداران فاطمي در مشهد
اجتماع عظيم عزاداران فاطمي، همزمان با سالروز شهادت بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور گسترده عزاران در مشهد برپا شد.
به گزارش كيهان در مشهد ، در اين مراسم عزاران و محبين اهل بيت(ع) با حضور گسترده و پرشور خود در عزاي آن حضرت اشك ماتم ريخته و به عزاداري پرداختند.
در اجتماع عظيم عزاران فاطمي كه در ميدان شهدا مشهد برگزار شد، پس از قرائت خطبه فدكيه و مداحي مداحان اهل بيت(ع)، حاضران براي عرض تسليت به ساحت مقدس امام هشتم(ع) به سمت حرم مطهر رضوي رهسپار شدند.
همزمان با مشهد، در شهرستان هاي بجنورد، بيرجند، كاشمر، قوچان، تربت حيدريه و نيشابور نيز اجتماع عظيم عزاران فاطمي همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد.
 


هديه به خوانندگان

رهبر معظم انقلاب: شهادت، مرگ انسان هاي زيرك و هوشيار و بالاترين پاداش و مزد جهاد في سبيل الله است.
 


درپرتو وحي

ما به تو خير زياد عطا كرديم
قرآن كريم:
ما به تو كوثر (خير و بركت فراوان و حضرت فاطمه زهرا«س») عطا كرديم.
پس، براي پروردگارت نماز بخوان و قرباني كن.
(و بدان) دشمن تو (كه تو را مقطوع النسل ناميده) قطعاً بريده نسل است!
سوره كوثر
 


اخبار ادبي و هنري

ممنوعيت عرضه كتاب هاي غيراخلاقي
و ضددين در نمايشگاه كتاب تهران
عرضه كتاب هاي غيراخلاقي، ضددين و تفرقه افكن در نمايشگاه كتاب تهران ممنوع است.
به گزارش فارس، مدير كميته نظارت محتوايي بيست وششمين نمايشگاه كتاب تهران با بيان اين كه اين كميته عهده دار رعايت ضوابط و مقررات عرضه كتاب ها در بيست وششمين نمايشگاه كتاب تهران است، گفت: اين ضوابط از سوي شوراي سياستگذاري نمايشگاه كتاب تهران اعلام شده است و كميته مذكور براساس آن ها كار نظارت محتوايي كتاب ها را انجام مي دهد.
مجيد حميدزاده با بيان اين مطلب اظهار كرد: آثاري كه برخلاف چارچوب تماميت ارضي كشور باشند و همچنين آثاري كه زمينه ساز ايجاد اختلافات قومي و هرج و مرج در كشور شوند، در بيست وششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران عرضه نخواهند شد. وي در ادامه سخنانش گفت: اين كميته از عرضه آثاري كه با ملاك ها و هنجارهاي اخلاقي و همچنين اركان ديني و اعتقادي كشور مغاير باشند، در بيست وششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران جلوگيري خواهد كرد. حميدزاده با بيان اين كه نمايشگاه كتاب تهران محل عرضه تازه هاي نشر است نه كتاب هاي قديمي افزود: گاهي عرضه نشدن برخي كتاب ها در نمايشگاه كتاب تهران به دليل نامناسب بودن محتواي آن ها نيست بلكه ممكن است با ضوابط و مقررات زمان انتشار مغاير باشند.
بيست و ششمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از يازدهم تا بيست ويكم ارديبهشت 1392 ميزبان علاقه مندان به كتاب و كتابخواني است.
اعتراف الشرق الاوسط به استقبال غرب
از فيلم هاي ضد نظام ديني
«الشرق الاوسط» با اشاره به حضور فيلم هاي ايراني در جشنواره هاي خارجي، مي نويسد: جشنواره هاي غربي حضور فيلم هاي ايراني در جشنواره خود را ضروري مي دانند كه بسياري از آنها در دشمني با نظام ايران بوده است.
نويسنده اين روزنامه ضد ايراني با اشاره به ديدارش با «جعفر پناهي» و بررسي نگاه او، تاكيد مي كند: هر فيلمي كه او مي سازد در ضديت با نظام ايران است. وي با اشاره به فيلم هاي كيارستمي، مخملباف، پناهي و قبادي، مي افزايد: باقي ماندن پناهي در ايران و حكم دادگاه عليه وي در ايران باعث شده وي بيشتر توسط جشنواره ها و منتقدان مورد توجه قرار بگيرد و اين در حالي است كه فردي چون كيارستمي با زندگي در اروپا، فيلم هاي اروپايي كه ديگر هيچ نسبتي با ايران ندارد مي سازد.
الشرق الاوسط در ادامه پناهي را فرزند مخملباف و كيارستمي مي داند و مي افزايد: بسياري منتظر هستند تا پناهي به پدران خود در فرانسه ملحق شود.
وي با اشاره به داستان دو فيلم «درباره الي» و «جدايي نادر از سيمين» مي افزايد: فرهادي حالت فرار از جامعه و نظام ايران را در فيلم هايش به تصوير مي كشد و قهرمانان اين دو فيلم تلاش مي كنند تا از فضايي كه در ايران براي آنها ايجاد شده فرار كنند.
الشرق الاوسط ادامه مي دهد: فرهادي نيز اينك براي توليد فيلمش به فرانسه پناه برده است و نبايد فراموش كنيم كه اينك او در كنار محسن مخملباف و عباس كيارستمي و مرجان ساتراپي است.
ادامه فيلمبرداري «محمد(ص)» از خرداد
مجيد مجيدي كارگردان پروژه «محمد (ص)» براي انتخاب لوكيشن هايي براي صحنه هاي باقيمانده از اين فيلم راهي شمال آفريقا شد.
با برنامه ريزي انجام شده قرار است بخش هاي باقيمانده اين فيلم خردادماه در آفريقا فيلمبرداري شود. پيش بيني شده است فيلمبرداري صحنه هاي باقيمانده از فيلم «محمد(ص)» حدود يك هفته طول بكشد. بخش هاي خارجي مربوط به ماجراي سپاه ابرهه و حمله فيل ها و ابابيل مي شود. فيلمبرداري سكانس هاي مربوط به ايران سال گذشته در ايران انجام شد.
داستان فيلم سينمايي «محمد(ص)» از دوران جاهليت و به هنگام تولد پيامبر اكرم(ص) آغاز شده و در 12 سالگي ايشان در اولين سفر به همراه عمويشان ابوطالب، به شام پس از رسيدن به صومعه بحيرا به پايان مي رسد. بحيرا راهبي مسيحي است كه درباره ظهور آخرين پيامبر به ابوطالب بشارت مي دهد. اين فيلم توسط موسسه سينمايي نور تابان تهيه مي شود.
يك خواننده:
سرود «مرگ بر آمريكا» كاملا انساني است
«اسفنديار قره باغي» گفت: برخي سرود مرگ بر آمريكا را غيرانساني مي دانند چون به قول آن ها انسان كسي است كه هواپيما را با موشك مي زند و درجه مي گيرد! «اسفنديار قره باغي» خواننده سرود «مرگ بر آمريكا» در گفت وگو با فارس به اظهارنظرهاي اخير رسانه هاي بيگانه درباره اين سرود پاسخ داد. وي تاكيد كرد: تا زماني كه سيستم و حكومت آمريكا به جهان خواري و دست درازي در هر گوشه كره زمين ادامه مي دهد، سرودهاي ضد آمريكايي را خواهم خواند.
شهريار بحراني:
در شان انقلاب فيلم نساخته ايم
يك فيلم ساز تاكيد كرد كه امام خميني(ره) هنر را دميدن روح تعهد در انسان ها مي دانستند كه مقام معظم رهبري نيز همين نگاه را كه برگرفته از قرآن است، دارند. به گزارش مهر، شهريار بحراني در نشست پژوهشي سينماي انقلاب اسلامي تصريح كرد: دشمن سعي دارد همواره به هنر به عنوان يك فعاليت شخصي بنگرد اما در عمل نشان داده كه از هنر مي توان به عنوان يك حربه استفاده كرد كه مي تواند تاثيرات بسيار زيادي در مخاطب بگذارد.
وي همچنين تاكيد كرد: ما هنوز در شان انقلاب اسلامي فيلم نساخته ايم.
انتشار 2 كتاب درباره موضوع «فتنه»
دو كتاب تازه از سوي دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي و دفتر نشر معارف منتشر و روانه كتاب فروشي ها شد.
كتاب «تيغ دو دم: نگاهي تاريخي - تحليلي به فتنه از صدر اسلام تا روزگار معاصر» نوشته حجت الاسلام مهدي همازاده ابيانه به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي از سوي دفتر نشر معارف قم منتشر شد.
كتاب «تقلب سبز: طنز سياسي در فتنه 88» ديگر كتاب منتشر شده، گامي است جهت مستند كردن تلاش تاريخي جوانان اين مرز و بوم در دفاع از انقلاب اسلامي و آرمانهايش.
 


انحلال دانشگاه علوم پزشكي ايران - تصميم بدون كارشناسي

پيامدها و چالش ها

دكتر سيد مسعود خاتمي¤
قسمت آخر
ج) رعايت عدالت در توزيع منابع
حتي اگر فرض كنيم كه سياست ادغام دانشگاه با پشتوانه شواهد محكم علمي و موافقت صاحبنظران نظام سلامت انجام شده باشد، نكته مهم ديگر در اين ادغام عدم توزيع عادلانه منابع دانشگاه علوم پزشكي ايران بين دو دانشگاه است. تخصيص كليه امكانات آموزشي، پژوهشي و دانشجويي به دانشگاه علوم پزشكي تهران و انتقال كليه خدمات بهداشتي و درماني آن به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي يك نمونه از برخورد تبعيض آميز بين دانشگاه هاي كشور است. اگر اين موضوع را درنظر بگيريم كه تخصيص بودجه دانشگاه ها براساس سرانه دانشجو است اين تبعيض بسيار آشكار مي شود كه دانشگاه علوم پزشكي تهران با در اختيار گرفتن كليه بيمارستان هاي آموزشي درآمدزاي دانشگاه علوم پزشكي ايران مانند بيمارستان هاي شهيد هاشمي نژاد و حضرت رسول(ص) ... از يك طرف درآمدهاي بيمارستاني را به سمت خود كشيد و از طرف ديگر دانشجويان دانشگاه را به خود اضافه كرد تا سرانه دانشجويان را دريافت كند. از سوي ديگر در مجموع 85 درصد خدمات بهداشتي استان كه همگي هزينه بر هستند و هيچ درآمدي از آنها حاصل نمي شود به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي منتقل شد. در كنار آن بيمارستان هاي عمومي غيرآموزشي زيانده نيز به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي منتقل شد. به اين ترتيب مقدمات رشد علمي يك دانشگاه با اضافه كردن بودجه، محقق، عضو هيات علمي، مراكز تحقيقات، دانشجويان مقاطع تكميلي و مجلات علمي فراهم شده و از سوي ديگر دانشگاه رقيب آن با درگير شدن در ارائه خدمات بهداشتي و درماني به جمعيتي كه خدمات علمي آن به رقيب واگذار شده بدون تخصيص بودجه اضافه درگير ارائه خدمات شده و از توليد علم دور نگه داشته مي شود. اهميت اين موضوع وقتي بيشتر آشكار مي شود كه مي بينيم دانشگاه هاي تهران و شهيد بهشتي هميشه براي كسب جايگاه اول علمي توليد دانش در عرصه علوم پزشكي با هم رقابت تنگاتنگ داشته اند. با اين ادغام ناعادلانه عملا فرصت كسب مقام اولي در توليد دانش از دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و ساير دانشگاه ها گرفته شد و در سال 90 و 91 دانشگاه تهران با فاصله زياد رتبه اول را به دست آورد. اين سياست تبعيض آميز باعث سرخوردگي اعضاي هيات علمي و مديران ساير دانشگاه ها شده و به فضاي رقابتي داخلي كه بستر لازم براي رشد دانشگاه ها براي ورود به عرصه رقابت بين الملل آسيب رساند. از ميدان به در كردن رقيبان داخلي و ادغام ساير دانشگاه ها براي ارتقاء جايگاه علمي تنها بهبود ظاهري و مسكني موقت است. چرا كه اگر بعد از چند سال مجددا رتبه علمي آن دانشگاه تضعيف شد آيا بايد دانشگاهي ديگر قرباني ارتقاء جايگاه آن دانشگاه شود؟
د) پيش بيني پيامدهاي آتي در حيطه هاي سلامت، پژوهشي و آموزشي دانشگاه هاي مرتبط در استان تهران
آنچه مسلم است با توجه به بودجه دانشگاه ها كه براساس سرانه دانشجو است و تحميل تمام خدمات بهداشتي درماني دانشگاه علوم پزشكي ايران- شامل غرب، شمال غرب و جنوب غرب تهران و شهرستان هاي شهريار و رباط كريم به علوم پزشكي شهيد بهشتي بدون اضافه شدن سرانه دانشجو خدمات سلامت منطقه تحت پوشش دانشگاه، كه بيش از 85 درصد استان تهران را شامل مي شود در درازمدت مي تواند منجر به كاهش كيفيت خدمات گردد. چرا كه خدمات بهداشتي برخلاف خدمات درماني كه مي توانند درآمدزا باشند به طور كامل دولتي و هزينه بر هستند. از طرف ديگر در موارد قابل توجهي كاركنان و خدمات به دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي منتقل شده ولي ساختمان ها و تجهيزات مربوط انتقال نيافته اند. اين مشكلات را شايد در كوتاه مدت بتوان پوشش داد اما بايد توجه داشت كه عوارض افت كيفيت خدمات بهداشتي در درازمدت آشكار شده و براي مقابله با آنها زمان و امكانات زيادي لازم است. هرگونه افت كيفيت در خدمات بهداشتي و پيشگيري مي تواند به بروز يك اپيدمي فراگير و تبعات سلامتي، اجتماعي و حتي سياسي شود.
امروزه اضافه شدن اعضاي هيئت علمي و دانشجويان الزاما افزايش توليدات علمي را در پي ندارد و حتي در مواردي رتبه علمي را كاهش داده است. (خبرگزاري مهر 15/9/1389) در مجامع علمي براي رتبه بندي روش هاي مختلفي وجود دارد و گاهي اوقات از روش هاي تركيبي استفاده مي شود. يكي از روش هايي كه براي جلوگيري از ادغام هاي اين چنين استفاده مي شود تعديل توليدات علمي براساس تعداد اعضاي هيات علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي است. معاونت تحقيقات و فن آوري وزارت بهداشت نيز از اين فرمول استفاده مي كند. لذا با اندكي مشورت مدافعان اين ادغام توجيه مي شوند كه اين امر ممكن است منتهي به بالا رفتن رتبه علمي نشود.
و خلاصه اين ادغام فلسفه تشكيل وزارت بهداشت و درمان را زير سوال مي برد. زيرا عملا يك دانشگاه را مامور آموزش و پژوهش و دانشگاه ديگر را مسئول سلامت كرده اند و به همين دلائل وزراي سابق بهداشت و درمان هيچ كدام موافق اين انحلال و ادغام نبودند. (خبرگزاري مهر 10/8/1389)
اين اقدام عجولانه و ناگهاني انتقاد و اعتراض اساتيد و كارشناسان و پرسنل دانشگاه ايران را به دنبال داشت ولي به آن توجهي نشد تا اين كه مشكلات و پيامدها يكي پس از ديگري بروز كرد و عده اي از اساتيد و كارشناسان دانشگاه منحل شده ايران مشكلات فراوان اين تصميم را منعكس كردند و وزير محترم بهداشت با تصويب شوراي گسترش دانشگاه ها روز دوشنبه 19/1/1392 رياست دانشگاه علوم پزشكي ايران را منصوب كرد.
صبح روز دوشنبه 19/1/1392 ساعت 9صبح 4پرسنل و اساتيد و كارشناسان دانشگاه علوم پزشكي ايران از مسئولين وزارت بهداشت به گرمي استقبال كردند و دانشگاه علوم پزشكي ايران مجددا احيا شد. اگرچه اقدام نسنجيده قبلي به طور طبيعي خسارت هاي مادي و معنوي قابل ملاحظه اي در پي داشته است كه با اقدام اخير اميد جبران آن مي رود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ فوق تخصص جراحي عروق و ترمالوژي و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله(عج)
 


مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا(س)

با حضور رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم عزاداري شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، در شب شهادت ريحانه رسول، حضرت زهراي بتول سلام الله عليها مراسم عزاداري دخت گرامي پيامبر اسلام، با حضور اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولان كشور در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) برگزار شد.
در اين مراسم پرفيض، حجت الاسلام والمسلمين سيد «احمد خاتمي» و آقاي «سعيد حداديان» در سوگ شهادت بانوي عصمت و طهارت سخنراني و مديحه سرايي كردند.
همچنين دومين شب مراسم سوگواري دخت گرامي پيامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حسينيه امام خميني(ره) جمعه شب برگزار شد.
در اين مراسم كه اقشار مختلف مردم و جمعي از مسئولان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمين صديقي سخنراني و آقاي محمدرضا طاهري نيز مرثيه سرايي كردند.
گفتني است، اين مراسم معنوي تا دوشنبه 26 فروردين 1392 در حسينيه امام خميني(ره) ادامه خواهد داشت.
 


وداع مردم قدرشناس با پيكر پاك شهيدان گمنام

سرويس شهرستانها-
پيكرپاك شهداي شناسايي شده در هفتمين عمليات برون مرزي تفحص در عراق، پس از استقبال مردم در شهرهاي مختلف، در سالروز شهادت ام ابيها حضرت فاطمه زهرا(س) در محل هاي برنامه ريزي شده به خاك سپرده شدند.
دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي براي نخستين بار ميزبان دو شهيد بي نشان دوران دفاع مقدس شد.
به گزارش ايرنا، پيكر پاك اين شهدا كه مربوط به عمليات «بدر» و «محرم» در منطقه عملياتي «مجنون» و «شرهاني» بودند، پس از مراسم باشكوه وداع در مسجد بلال صدا و سيما با حضور صدها نفر از دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي و مردم شهيد پرور تهران تشييع شد.
براساس اين گزارش اين شهداي 19 و 23 ساله پس از تشييع در ميان بدرقه انبوه جمعيت در محوطه دانشكده پرستاري دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي واقع در خيابان وليعصر تقاطع بزرگراه نيايش آرام گرفتند.
گفتني است صبح ديروز در آغاز مراسم وداع با اين دو شهيد گمنام، رئيس جمهور به طور سرزده ميان جمعيت حضور يافت و به مقام شامخ اين شهدا اداي احترام كرد.
به گزارش كيهان، پيكر مطهر شهيد جواد كريمي از شهداي جاويد الاثر اهواز در شهرستان پاكدشت، شهيدان عزت الله رسولي در مسجد سليمان و شهيد كرم الله سراجي در انديمشك، شهيدان مصطفي جزايري و غلامحسين قاسمي در شهرستان گتوند، شهيد احمد صداقت در اصفهان و شهيد داود رضا لطيفي در نهاوند تشييع و به خاك سپرده شدند.
همچنين از جمع شهداي گمنام شناسايي شده، در استان خوزستان 2 شهيد در شهرستان آغاجاري، 2شهيد در بخش جايزان اميديه، 2 شهيد در سردشت دزفول، 2 شهيد در صيرون باغملك، 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي آبادان، 12 شهيد در بهبهان و 2 شهيد در رامهرمز، و در استان كرمان 2 شهيد در فهرج 2 شهيد در ريگان، 1 شهيد در اداره كل اطلاعات كرمان، و 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي جيرفت، و در استان خراسان شمالي 3 شهيد در اداره كل اطلاعات بجنورد و 2 شهيد در جاجرم، و در استان اردبيل يك شهيد در اداره كل اطلاعات اردبيل و 2 شهيد در شهرستان خلخال و شهر كلور، و در استان هرمزگان 2 شهيد در بندر لنگه، و در استان مازندران 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي بابل، در استان فارس 2 شهيد در شهرستان سپيدان، يك شهيد در فراشبند، 2 شهيد در خرامه و يك شهيد در شهرك گلستان شيراز، و در استان البرز 2 شهيد در چهارباغ ساوجبلاغ، و در استان خراسان رضوي 2 شهيد در دانشگاه علوم پزشكي گناباد، 2 شهيد در رشتخوار، 2 شهيد در مسجد جامع نيشابور و 2 شهيد در شهرستان جوين، و در استان مركزي 2 شهيد در دانشگاه علوم پزشكي اراك و 2 شهيد در تفرش، و در استان آذربايجان غربي 2 شهيد در شاهين دژ، 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي مهاباد و 2 شهيد در چالدران و در استان همدان يك شهيد در اداره كل اطلاعات همدان و در استان سمنان 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي دامغان و 2 شهيد در آرادان، و در استان كردستان 2 شهيد در دانشگاه كردستان و 2 شهيد در كامياران، و در استان اصفهان 2 شهيد در مباركه و 3 شهيد در فلاورجان، و در استان گلستان يك شهيد در دانشگاه جامع گلستان در گرگان، و در استان يزد 5 شهيد در اردكان، و در استان آذربايجان شرقي 2 شهيد در اهر و يك شهيد در پايگاه دوم شكاري شهيد فكوري تبريز، و در استان قزوين 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، 2 شهيد در البرز، 2 شهيد در آبيك و 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي تاكستان، در استان خراسان جنوبي 2شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي قائن، در استان قم 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي قم، در استان سيستان و بلوچستان 2 شهيد در دانشگاه زاهدان و 2 شهيد در زهك، و در استان گيلان 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي لاهيجان، و در استان كهگيلويه و بويراحمد 2 شهيد در دهدشت، 2 شهيد در سي سخت و 2 شهيد در لنده، و در استان لرستان 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي خرم آباد، و در استان زنجان 2 شهيد در دانشگاه آزاد اسلامي زنجان تشييع و به خاك سپرده شدند.
همچنين در شهر تهران نيز 2 شهيد در پرديس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، 2 شهيد در بوستان سپيدار ميدان امام رضا(ع) و 2 شهيد در پارك يادواره شهداي خزانه بخارايي بر دستان مردم تشييع و به خاك سپرده شدند.
دفن پيكر شهيدي كه قرار بود در بوشهر به خاك سپرده شود به بعد از بازسازي مناطق زلزله زده موكول شد.
لازم به ذكر است طبق برنامه ريزي ها بايد 8 شهيد در تكيه اميرچخماق يزد آرام مي گرفتند كه به دليل مخالفت برخي از مسئولين شهر با محل در نظر گرفته شده و مناسب ندانستن آن، در استان هاي ديگر مهمان شدند.
 


در دانشگاه امام صادق

 مراسم چهلمين روز رحلت آيت الله خوشوقت برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمين روز درگذشت حضرت آيت الله خوشوقت با حضور علما، طلاب و دانشجويان و عموم مردم در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.
در اين مراسم آيت الله مهدي كني، آيت الله باقري كني و حجت الاسلام والمسلمين سيدمصطفي خامنه اي فرزند رهبر معظم انقلاب حضور داشتند. علاوه بر اين در اين مراسم كتاب «عزيز خدا» يادنامه آيت الله خوشوقت توزيع شد.
در اين مراسم حجت الاسلام سرلك محقق و كارشناس مذهبي به سخنراني پرداخت و گفت: آيت الله خوشوقت توصيه هاي فراواني درباره انجام واجبات داشتند.
به گزارش فارس، وي همچنين در ادامه سخنانش با اشاره به ولايت مداري و تاكيدات مرحوم آيت الله خوشوقت نسبت به ولي فقيه اين خصيصه را ناشي از مسير صحيح فقاهت ايشان دانسته است.
حجت الاسلام سرلك در پايان با اشاره به سيره مقام معظم رهبري كه حاجت هاي مهم خود را در ايام فاطميه از خدا طلب مي كند به تبيين عزمت اين ايام پرداخت.
 


فايننشال تايمز:

مقاومت مردم ايران با فشار غرب بيشتر مي شود

روزنامه فايننشال تايمز در گزارشي با اشاره به مذاكرات آلماتي 2 تصريح كرد هنوز اميدها براي راه حل سياسي وجود دارد و در عين حال هرچه فشار غرب افزايش يابد، مقاومت ايران نيز بيشتر مي شود.
روزنامه فايننشال تايمز در اين گزارش نوشت: مذاكرات هسته اي ايران و كشورهاي گروه 1+5 اكنون شبيه روند صلح در خاورميانه شده است: در زمينه روند به سختي پيش مي رود و هيچ وقت در زمينه صلح موفقيت آميز نيست. با توجه به اين كه چه چيزهاي مهمي در اين زمينه مطرح هستند تهران و كساني كه با آن مذاكره مي كنند به تداوم مذاكرات علاقه دارند، حتي اگر بدانند تحقق يك دستاورد غيرممكن است.
اين نكته به دنبال ناموفق بودن مذاكرات هفته گذشته در آلماتي بيش از پيش آشكار شد. مقامات غربي گفتند كه مذاكرات آلماتي شكاف عميق بين انتظارات ايران و درخواست هاي شش كشور را نشان داد، گرچه اين نبايد تعجب كسي را برمي انگيخت. آن ها در عين حال تاكيد كردند كه شكستي در مذاكرات صورت نگرفت و با اين كه توافقي حاصل نشد برخي تحليل گران معتقدند كه هزينه هاي قطع اين روند آن قدر بالاست كه نمي توان به آن فكر كرد.
با اين كه تهديد اقدام نظامي اسرائيل هم چنان مانند سايه تيره اي سنگيني مي كند و آمريكا تاكيد دارد كه همه گزينه ها روي ميز قرار دارد، مقامات و كارشناسان مي گويند كه دوره ديپلماسي هنوز تمام نشده است و حداقل تا پاييز، زماني كه رئيس جمهور ايران به دنبال انتخابات ماه ژوئن كار خود را آغاز مي كند ادامه خواهد داشت.
دورنماي آن چه يك توافق كوچك محسوب مي شد و براساس آن ايران ذخاير اورانيوم با غناي 20 درصد خود را در ازاي برداشته شدن برخي تحريم ها از كشور خارج مي كرد هم چنان بسيار كمرنگ است. اما اين بحران به روشها و شكل هاي ديگري به طور موقت و بدون يك توافق نامه، كمي فروكش كرده است. تهران در تداوم اقدامات يك جانبه خود به تدريج مقداري از اورانيوم با غناي 20 درصد خود را به صفحات سوخت براي راكتور تحقيقاتي تهران تبديل كرده است.
مارك فيتز پاتريك، مدير برنامه منع اشاعه و خلع سلاح در موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك در لندن گفت: ايران به اين ترتيب تنش ها را كاهش داده است.
ايران اعلام كرده است كه مايل است درباره غني سازي 20 درصدي اورانيوم گفت وگو كند، ولي قبل از آن برخي تحريم هايي كه عليه اقتصاد ايران اعمال شده است بايد برداشته شود. ولي براي قدرت هاي غربي كنار گذاشتن ابزار اصلي اعمال فشارشان توانايي آن ها براي گرفتن مصالحات حياتي از ايران را محدود مي كند و در واقع حتي اين احتمال وجود دارد در حالي كه مذاكرات ايران و شش كشور وجود دارد تحريم ها شديدتر شوند.
به گزارش ايسنا اين روزنامه انگليسي در ادامه با بيان اين كه «بدون شك فضاي منطقه نيز فاكتوري است كه بايد در زمينه ايران مورد ارزيابي قرار گيرد»، افزود: كه اعمال فشار بيش تر به ايران با هدف منزوي كردن تهران در منطقه مي تواند موجب سرسختي هرچه بيش تر ايران شود و پيش بيني هاي بين المللي درباره موضع ايران در مذاكرات را پيچيده تر كند.
فايننشال تايمز در اين باره نوشت از بسياري جهات هر چه فشار بيش تر شود ايران نياز بيش تري براي مقاومت احساس مي كند. اين كشور جامعه بسيار مقاومت محوري دارد.

 


معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي:

فشار خون عامل 40 درصد جراحي هاي قلب و عروق در كشور است

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون بهداشتي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: 40 درصد از جراحي قلب و عروق انجام شده ناشي از فشار خون بالاي افراد است كه خود بيماران نيز از آن بي اطلاع بودند.
فاطمه رخشاني در آيين افتتاحيه كلينيك سطح 3 فشار خون شهرستان كاشان اظهار داشت: براساس آمار منتشر شده 17 درصد از افراد بالاي 17 سال و 20 درصد افراد بالاي 30 سال در ايران مبتلا به فشار خون بالا هستند و هر چه سن افزايش مي يابد درصد بيماران مبتلا به پرفشاري خون نيز افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: افرادي كه فشار خون بالاي آنان ثابت شده افرادي هستند كه به دلايل مختلف به پزشك مراجعه كرده و متوجه بالا بودن پرفشاري خون خود شده اند و بر اين اساس آمار ارائه شده افراد پرفشار خون در ايران تقريباً نصف آماري است كه وجود دارد.
به گفته وي 35 درصد از بيماراني كه در بخش هاي مختلف آي.سي.يو و سي.سي.يو بستري هستند به دليل بيماري فشار خون بالا است اما اين بيماران از پرفشاري خون خود هيچ اطلاعي نداشته اند.
معاون وزير بهداشت با بيان اينكه از هر يكصد نفر تنها 20 نفر از فشار خون بالاي خود اطلاع دارند از فشار خون به عنوان يك سونامي نام برد و اذعان داشت: با تغيير در سبك زندگي، توجه به تغذيه، افزايش فعاليت بدني و حذف دخانيات مي توان فشار خون بالا را كنترل كرد.

 


رحيمي در مراسم روز جهاني بهداشت:

پزشك خانواده آزمودن نمي خواهد

معاون اول رئيس جمهور گفت: وزارت بهداشت فقط مي تواند 25 درصد سلامت مردم را تأمين كند. بيش از 50 درصد آن به تغذيه و استرس هايي كه هرروز به مردم تحميل مي شود، مربوط مي گردد.
محمدرضا رحيمي روز شنبه، در مراسم روز جهاني بهداشت در تالار امام جواد(ع) وزارت بهداشت افزود: دولت در مورد دارو بالاي 2 ميليارد دلار و حدود 2 ميليارد و 400 ميليون دلار براي ارز دارويي هزينه كرد. حالا بين بانك مركزي و وزارت بهداشت اختلاف است، وزارت بهداشت مي گويد يك ميليارد و 800 ميليون دلار ارز دارويي داده اند، هر چه باشد زين اسب وارد نكرديم. در كل سال 5 تا زين اسب هم وارد نكرده ايم كه براي مسابقات است. كي با پول دارو غذاي سگ وارد كرديم اين حرف ها دروغ است.
معاون اول رئيس جمهوري ادامه داد: گمرك مي گويد: بخشي از اين پول براي واردات لوازم آرايشي هزينه شده است، در مورد لوازم آرايشي كه ما تحريم نيستيم. ما تحريم علمي هستيم و بعد كه ترانزيت شكل مي گيرد در آن نقطه مرزي لوازم آرايشي به آجر تبديل مي شود و اين سوداگري است به همين خاطر است كه مشكلات دارويي حل نمي شود.
وي ادامه داد: ما پول كافي براي دارو داريم و مثل سال گذشته ارز لازم براي دارو را تخصيص مي دهيم. درست است كه نفت كم فروختيم آن را هم كه فروختيم پولش نيامده چون تحريم بوديم اما مابه التفاوت ارز مورد نياز دارو را پرداخت كرديم. سوال ما اين است كه چرا نظارت نكرديم.
رحيمي گفت: چرا امروز هر يك قطره دارويي بايد هزار تومان براي بيمار تمام شود و 25 قطره آن 25 هزار تومان. اين مشكلات را خانم دستجردي يا امروز دكتر طريقت نمي تواند حل كند اين را شما پزشكان با خداباوري مي توانيد حل كنيد.
رحيمي گفت: من از شما پزشكان مي خواهم وقتتان را براي ساماندهي امر پزشكي مثل فشار خون اختصاص دهيد. پرستاران كشور قرار گذاشته اند كه 100هزار نفر آنها در ارديبهشت ظرف چند روز با هزينه دولت سه عامل مهم فشار خون و قد و وزن ايراني ها را ارزيابي كنند دولت هم 27 ميليارد تومان براي آن اختصاص داده است شما هم همكاري كنيد تا مقدمه اجراي پزشك خانواده فراهم شود و اين قدر وقت مردم و متخصصان بيهوده گرفته نشود و يك ايراني از اول تا آخر عمر راهنماي سلامت داشته باشد.
وي ادامه داد: برنامه پزشك خانواده در دنيا آزموده شده است و آزمودن نمي خواهد اين برنامه باعث مي شود كه دارو كمتر مصرف كنيم. پزشكان و متخصصان ما جز بهترين ها در دنيا هستند ما به آنها افتخار مي كنيم. كارهاي برجسته اي كرده اند كه در دنيا نظير ندارد فقط كافي است بتوانيم برنامه پزشك خانواده را اجرا كنيم.
معاون اول رئيس جمهوري گفت: قرار شده است دولت هزينه هاي اجراي پزشك خانواده را تأمين كند و مجلس هم در اين زمينه به دولت كمك مي كند اما بايد بدانيم كه ساماندهي بهداشت و درمان كشور منحصر به وزارت بهداشت نيست همه بايد كمك كنند. حوزه حمل و نقل كشور، وزارت راه و شهرسازي، صداوسيما و همه و همه بايد كمك كنيم تا سلامت مردم تامين شود.
در ادامه اين همايش دكتر محمدحسن طريقت منفرد، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از بي توجهي برخي نهادها از جمله صداوسيما نسبت به مصوبات و تذكرات دست اندركاران سلامت درباره منع تبليغ اقلام مضر سلامت انتقاد كرد.
وي دراين باره اظهار كرد: متاسفانه درمان بيماري هاي غيرواگير در يك مقطع زماني و به راحتي انجام پذير نيست. به عنوان مثال بيماري هاي قندي، مشكلات چشمي، كليوي، عصبي و... را به دنبال دارد كه هر كدام به تنهايي در كنار مشكلات اجتماعي و خانوادگي، هزينه هاي سرسام آوري را به دنبال خواهند داشت. يقين بدانيد كه هيچ كشوري قادر به تامين منابع مورد نياز درمان هاي متعدد، طولاني و پرهزينه بيماري هاي غيرواگير نخواهد بود.
وي افزود: بر اين اساس دنيا بسيار شديدتر از بيماري هاي واگير دار، تصميم دارد كه از بيماري هاي غيرواگير پيشگيري كند. عوامل بروز بيماري هاي غيرواگير، عوامل متعددي هستند كه پيشگيري از آنها، همكاري تمام نهادهاي حاكميتي را مي طلبد. به عنوان مثال تغذيه ناسالم يكي از عوامل جدي ايجاد بيماري هاي غيرواگير است. در اين زمينه بايد اقدامات جدي را محور كار خود قرار دهيم و لازم است بدانيم كه از ابتداي مراحل توليد، نگهداري و فرآوري موادغذايي، چه تاثيري روي بيماري هاي غيرواگير دارند. متاسفانه امروز توليد موادغذايي با استفاده از سموم، بعضا بيش از حد و بسيار مضر همراه است. به همين دليل دنيا به توليد موادغذايي به روش ارگانيك تاكيد دارد.
وزير بهداشت ادامه داد: در نگهداري مواد غذايي نيز بعضا از افزودني هايي استفاده مي شود كه مضر هستند. در فرآوري ها نيز همين مشكل را داريم. در اين زمينه متاسفانه دنيا با يك گرفتاري جدي دست به گريبان است. اتفاقاتي در سيستم صنعتي افتاده كه اگر بشر به سرعت از آن نجات نيابد، گرفتاري اش قابل كنترل نيست.
وي در ادامه به فرهنگ ايراني و همچنين روايات ائمه(ع) در زمينه «تغذيه سالم»، اشاره كرد و افزود: اگر موفق شويم سبك زندگي را مبتني بر «فرهنگ ايراني» اصلاح كنيم، بسياري از مشكلاتمان قابل جبران خواهد بود.
طريقت منفرد در ادامه خطاب به معاون اول رئيس جمهور، گفت: تقاضا داريم در نهادهاي فعال و در راس آنها صدا و سيما، «سلامت» را ياري كنيد. وقتي كودكان به مصرف مواد غذايي پرنمك تشويق مي شوند و به اين مواد غذايي عادت مي كنند، چگونه مي توان اين موضوع را اصلاح كرد.
وزير بهداشت با انتقاد از تبليغ مواد غذايي پرنمك و همچنين مواد غذايي كه از سلامت كافي برخوردار نيستند، افزود: همين مواد غذايي پرنمك، يكي از عوامل فشار خون زودرس در افراد است. اگر اين اقدامات در صدا و سيما كنترل نشود، مسائل خاص خود را در سبك زندگي افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.
وي «استرس» را از ديگر عوامل موثر در بروز بيماري هاي غيرواگير خواند و گفت: فرهنگي كه اكنون به كشور ما القاء مي شود و خيلي وقت ها از غربي ها نيز تقليد مي شود، براي ما مشكل ساز خواهد بود.
طريقت منفرد افزود: اين داستان مرتب توسط دست اندركاران سلامت تذكر داده مي شود، اما تا امروز توجه جدي به آن نشده است. ما قبول داريم صداوسيما نيز مانند ساير نهادها مشكلات اقتصادي دارد و براي گذران خود، بايد درآمد داشته باشد. تبليغ چنين مباحثي در كوتاه مدت تا اندازه اي قابل فهم است، اما عوارض آن غيرقابل جبران است.
وزير بهداشت ادامه داد: وزارت جهاد كشاورزي و به ويژه صنعت نيز در پيشگيري از بروز عوامل خطر بيماري هاي غيرواگير سهم زيادي دارند. درد دل زياد است، اما تقاضاي من آن است كه به منظور برنامه ريزي و اجرا، توجه به عوامل خطر بيماري هاي غيرواگير از سوي ساير نهادها، توسط دولت جدي گرفته شود. ايجاد هماهنگي ميان نهادها لازم است و آرزو مي كنم در زمينه اين هماهنگي ها، حداكثر حمايت را از دولت داشته باشيم. اگرچه قوانين خوبي در اين زمينه وجود دارد و شوراي عالي سلامت نيز به درستي پيش بيني شده، اما در عمل مشكلاتي وجود دارد كه حمايت دولت و رئيس جمهور را مي طلبد.
گفتني است در انتها از 11 سازمان و دستگاه حامي سلامت تقدير به عمل آمد.
اختيارات دولت در زمينه چاي
به استاندار گيلان واگذار شد
رشت- خبرنگار كيهان:
همه اختيارات دولت در زمينه چاي به استاندار گيلان واگذار شده است.
اين مطلب را معاون اول رئيس جمهور در نشست كارگروه كشاورزي دولت در رشت عنوان و طي سخناني اظهار داشت: مطابق اصل 38 قانون اساسي در اين نشست تصميم گرفته شد تمام اختيارات دولت و وزير جهاد كشاورزي به استاندارگيلان تفويض شود.
محمدرضا رحيمي با اشاره به اينكه اختيارات صدور مجوز چاي نيز به استاندار گيلان داده شده افزود: براين اساس استاندار گيلان با همكاري ديگر مسئولان در زمينه احياء و گسترش باغ هاي چاي، بهبود وضعيت معيشت چايكاران و افزايش كيفيت توليدي برگ سبز چاي و تنوع بخشي به فرآوري محصولات با جديت و توان هرچه بيشتر تلاش خواهد كرد. وي در ادامه با بيان اينكه در گذشته با خيانت هاي شكل گرفته به صنعت چاي آسيب فراوان وارد آمد گفت: بايد تلاش كنيم آثار اين خيانت ها را از بين ببريم از اينرو از 2 سال پيش با دستور رئيس جمهور سازمان چاي احياء و بخشي از اين مشكلات حل شد اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داريم.
معاون اول رئيس جمهور چاي گيلان را بهترين نوع چاي از نظر كيفيت عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: بايد كاري كنيم كه درآمد مناسب 50 هزار چايكار كه آسيب پذير شده است احياء شود.
 


نتايج اوليه كنكور دكتري اعلام شد

مشاور عالي سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتايج اوليه آزمون دوره دكتري (نيمه متمركز) 92 از امروز گفت: دفترچه راهنماي انتخاب رشته منتشر شده است.
حسين توكلي در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به منتشر شدن دفترچه راهنماي انتخاب رشته تحصيلي آزمون دوره دكتري (نيمه متمركز) 92، گفت: داوطلبان مي توانند از طريق سايت سازمان سنجش دفترچه را دريافت كنند.
وي اظهار داشت: همچنين داوطلبان مجاز مي توانند از پنج شنبه (29 فروردين) تا اول ارديبهشت نسبت به ثبت كد رشته محل هاي انتخابي خود (حداكثر 50 كد) در سايت اين سازمان اقدام كنند.
توكلي تاكيد كرد كه معدل هاي مندرج در اين كارنامه، براساس معدل هاي اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اينترنتي يا اصلاحات مورد درخواست داوطلب بعد از ثبت نام، به شرح ذيل در اين كارنامه درج شده است و لازم است داوطلبان هنگام شركت در مصاحبه و همچنين در صورت قبولي اصل مدركي كه نشانگر اين معدل باشد را به همراه ساير مدارك ثبت نامي، به موسسه محل قبولي خود ارائه كنند.
 


ارائه خدمات رايگان دامپزشكي در مناطق سيل زده بم

رئيس شبكه دامپزشكي بم گفت: با توجه به جاري شدن سيل در شهرستان بم به مردم مناطق روستايي خدمات رايگان دامپزشكي ارائه شد.
مسعود اسدي پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: به دنبال بارندگي هاي شديد روزهاي اخير و وقوع سيل در برخي مناطق روستايي شهرستان بم و گرفتار شدن دام ها در جريان سيل، اكيپ هاي شبكه دامپزشكي بم به مناطق سيل زده اعزام شدند تا با بررسي وضعيت منطقه اقدامات بهداشتي را انجام دهند.
وي گفت: از جمله اقدامات اين شبكه در مناطق سيل زده مي توان به معاينه و درمان رايگان، واكسيناسيون دام هاي سبك و سنگين عليه بيماري شاربن، ضد عفوني جايگاه هاي نگهداري دام و هماهنگي با بخشداري ها و اداره راه و شهرسازي در مورد دفن بهداشتي لاشه هاي تلف شده نام برد.
اسدي پور افزود: در اين راستا دو اكيپ دامپزشكي به منطقه اعزام و خدمات رايگان به دامداران مناطق سيل زده ارائه دادند.
وي عنوان كرد: خسارات دامي ناشي از سيلاب در بخش مركزي بم شامل روستاهاي تهرود، ابارق و دامنه سيدي و اكثر روستاهاي بخش روداب است.
اسدي پور گفت: تلفات دام و طيور ناشي از اين سيلاب شامل يك هزار و 286 رأس دام سبك، هفت رأس دام سنگين و 2 هزار و 537 قطعه طيور بومي است.
 


تدريس خط نستعليق ايران در كشور ژاپن

كاشان- خبرنگار كيهان:
استاد انجمن خوشنويسان ايران از تدريس خط نستعليق ايراني در كشور ژاپن خبر داد.
حسن آهنگران در جمع خبرنگاران در كاشان اظهار داشت: در سال گذشته به دعوت مسئولان فرهنگي ژاپن مقدمات تدريس خط نستعليق به متقاضيان فراگيري خوشنويسي در ژاپن فراهم شد.
وي با اشاره به اقامت 5 روزه در ژاپن براي بررسي شرايط فرهنگي و ظرفيت هاي هنري اين كشور بيان داشت: در اين مدت و پس از ملاقات با استادان خوشنويسي اين كشور متوجه شدم كه ميان رسم الخط ژاپني و شيوه تصويرگري و نقاشي ايراني اشتراكات زيادي وجود دارد.
به گفته وي استفاده از خطوط افقي در خوشنويسي ژاپني، اين شيوه خطاطي را به شاخه اي از هنر ايراني تشبيه مي كند.
آهنگران با اشاره به استقبال چشمگير جوانان و دانشجويان ژاپني از خط نستعليق ابراز داشت: برخلاف برخي پيش بيني ها اقبال جوانان شرق دور نسبت به هنر ايراني در حال حاضر رو به افزايش است.
وي همچنين از تشكيل موسسه اي در ژاپن با عنوان انجمن خوشنويسي ايران و ژاپن نيز خبر داد و گفت: تشكيل اين موسسه در ژاپن به منظور استمرار ارائه ظرفيت هاي هنري دو كشور، به ويژه ايران زمين و نيز تداوم آموزش هنرجويان خط نستعليق پارسي در اين كشور است.
 


6 ميليون و 500 هزار هكتار كانون بحران

رئيس سازمان محيط زيست با بيان اين كه 6 ميليون و 500 هزار هكتار از اراضي كشور كانون هاي بحران تلقي مي شود، از ارائه طرحي براي مقابله با بيابان زايي به مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سازمان محيط زيست، محمدجواد محمدي زاده، گفت: اعتبارات طرح هاي بيابان زايي سه برابر مي شود.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از ارائه طرحي براي مقابله با بيابان زايي به مجلس شوراي اسلامي خبر داد و گفت: با تصويب اين طرح منابع و اعتبارات طرح هاي بيابان زايي و توسعه پوشش گياهي حداكثر سه برابر خواهد شد.
محمدي زاده افزود: اگر بتوانيم در كشور سالي 500 هزار هكتار از بيابان زايي جلوگيري كنيم و سالي 100هزار هكتار براي توسعه جنگل سرمايه گذاري كنيم بر چالش بيابان زايي فائق خواهيم شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: براي جلوگيري از توسعه بيابان و كوير مركزي طرح هاي خوبي كه با همكاري دستگاه هاي مسئول در مسير اجراست كه منابع آن محدود است.
محمدي زاده با اشاره به اين كه در مجموع 6 ميليون و 500 هزار هكتار از اراضي كشور كانون هاي بحران تلقي مي شود، خاطرنشان كرد: گرد و غبار و ذرات معلق تهديدي براي محيط زيست و مردم است كه اگر مديريت نشود سلامتي مردم و محيط زيست را به خطر مي اندازد.
 


نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ديدار با شهردار غزه:

مقاومت مردم غزه در برابر صهيونيست ها مايه سربلندي مسلمانان است

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهيونيست مايه غرور و سربلندي تمام جهان است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري در ديدار با رفيق سالم مكي، شهردار غزه كه به منظور امضاي رسمي و نهايي قرارداد خواهرخواندگي اين شهر با تبريز به ايران سفر كرده است، اظهار داشت: مقاومت و پيروزي غزه در برابر رژيم غاصب صهيونيستي در جنگ هاي 33 روزه و 8 روزه باعث شكسته شدن هيمنه پوشالي اين رژيم غاصب شد.
به گزارش فارس از روابط عمومي شهرداري تبريز امام جمعه تبريز گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران از روزهاي آغازين پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام خميني به مسئله فلسطين توجه ويژه اي داشته و با تمام توان پشتيبان مردم فلسطين در برابر رژيم غاصب صهيونيست بوده است.
نماينده ولي فقيه در استان در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: پيروزي امت اسلامي بر مستكبران محصول صدور آرمان هاي حسيني انقلاب اسلامي ايران در سراسر جهان است، در حقيقت پيروزي مردم غزه پيروزي مسلمانان و پيروزي مستقيم ايران اسلامي بود.
مجتهد شبستري عنوان كرد: مقاومت جانانه ملت فلسطين و موشك باران تل آويو، رژيم صهيونيستي را مجبور به عقب نشيني و اعلام آتش بس كرد، مقاومت اسلامي غزه در اين جنگ نشان داد كه نه تنها تاب مقاومت در برابر رژيم اشغالگر قدس كه قدرت حمله به ارتش آن را نيز دارند.
رفيق سالم مكي، شهردار غزه فلسطين نيز در اين ديدار با قدرداني از تلاش هاي شهرداري تبريز و مسئولان كشورمان با اعلام اينكه ايران اسلامي و ملت بزرگ ايران همواره پشتيبان و حامي ملت فلسطين و غزه بوده اند، اعلام حمايت و نيز آمادگي تبريز براي خواهرخواندگي با غزه در بحبوحه جنگ دوم با رژيم غاصب صهيونيستي را مايه قوت قلب و دلگرمي مردم اين شهر دانست.

 


رئيس سازمان حج و زيارت:

سهميه حج تمتع ايران در آينده افزايش خواهد يافت

درچه- خبرنگار كيهان:
همايش 9000 نفر از زواران عمره مفرده در سالن پيروزي اصفهان برگزار شد.
رئيس سازمان حج و زيارت در اين مراسم گفت: در اين سفر عمره با عمل و توسل و نزديكي با ائمه اطهار گريه كنيم و از خدا بخواهيم تا ما را آزاد كند.
وي افزود: يك ركعت نماز در مسجدالنبي و مسجد الحرام به اندازه ده هزار ركعت ثواب دارد قدر خودتان را در آنجا بدانيد و از فرصت براي خودسازي و عبادت استفاده كامل ببريد.
حجت الاسلام سيداحمد موسوي در ادامه گفت: در عربستان آشپزخانه صنعتي غذاي تمام زوار را بدون دخالت دست و در بهترين شرايط تهيه و به صورت مساوي در اختيار همه قرار مي دهد و من و همه همكارانم در بعثه موظف هستيم تلاش كنيم تا يك سفر خوب براي شما رقم بخورد.
موسوي افزود: ما براي اينكه تعداد زوار بيشتر شوند سهميه هاي مختلف را قطع كرديم و آنها را به نفع مردم هدفمند كرديم تا مردم بيشتري بتوانند به اين سفر اعزام شوند.
وي در ادامه افزود: با مسئولان عربستان ملاقات داشته ام و قرار است سهميه حج تمتع براي ايران در آينده بيشتر شود.
موسوي در مورد سفر عتبات عاليات گفت: با مسئولان عراقي نيز جلساتي برگزار كرده ايم و بنا داريم سفر به عتبات مانند سفر به مشهد مقدس آسان باشد.
موسوي در ادامه تصريح كرد: براي اينكه مسافران زميني به عتبات هم ارز دولتي دريافت كنند تلاش هايي انجام داده ايم كه ان شاءالله به زودي اقدام خواهد شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين موسوي به مقام والاي حضرت فاطمه(س) اشاره كرد و افزود: پيامبر اكرم فرمودند فاطمه پاره تن من است و هنگامي كه مردم فاطمه را تشييع مي كنند در واقع پيامبر را تشييع مي كنند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10