(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه  01 اردیبهشت 1392 - شماره 20469

نظر چمران درباره حضور هنرمندان و ورزشكاران در شوراي شهر
زلزله 6 استان را تكان داد
اجراي طرح جنگلكاري در اطراف كربلا
پرداخت 91 درصد هزينه خدمات دندانپزشكي از جيب مردم
15 تا 18ارديبهشت برگزار مي شود
كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران
مصرف بي رويه آنتي بيوتيك در كودكان
توقيف موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي
كشف 20 كيلوگرم شمش طلا در قزوين
ايازي خبر داد
افتتاح فاز نخست باغ پرندگان هفته آينده
هديه 9 ميليوني انجمن بيماران كليوي به اهداكنندگان
خواستگار سمج در لبه پرتگاه جواب آري گرفت
پرداخت بدهي با شليك گلوله طلبكار !
تخريب آثار اسلامي در عربستان
سنگ قبر ملانصرالدين
صدها كشته و زخمي در زلزله چين
الكل بلاي جان نوجوانان آمريكايي
   

نظر چمران درباره حضور هنرمندان و ورزشكاران در شوراي شهر


رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از نامزدهايي كه داراي تخصص ها و مشغله هاي ديگري هستند اما مي خواهند در شوراي آينده مسئوليت نمايندگي مردم را به دوش بكشند خواست كه در تصميم خود تجديدنظر كنند.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: اگر كسي بخواهد كسب و كار و حرفه و هنر خود را دنبال كند و گاهي هم سري به شوراي شهر بزند نمي تواند نماينده مناسبي براي مردم شهر خود باشد.
وي گفت: هر فردي با هر تخصصي مي تواند براي شوراها مفيد باشد كما اينكه ممكن است تخصص هايي كه تصور مي كنيم به كار شورا و مديريت شهري نزديك است، به دليل اينكه براي كار شورا وقت كافي گذاشته نشود، بي فايده باشد.
چمران تاكيد كرد: اعضاي شوراي شهر تهران بايد زمان خود را وقف كار شورا و مديريت شهري كنند كما اينكه ما هم در شوراي دوم و سوم چنين كرديم.
وي گفت: به صرف هنرمند يا ورزشكار بودن يك فرد نمي توان گفت كه حضور او در شوراي شهر قطعا مفيد يا بي فايده خواهد بود بلكه كارآمدي افراد به بينش و آگاهي هاي فردي نامزدها در حوزه مديريت شهري و همين طور ميزان وقت و فرصتي كه براي اين كار در نظر مي گيرند، بستگي دارد.
چمران تاكيد كرد: ممكن است برخي افراد تخصصي در حوزه هاي شهرسازي، عمراني و نظاير آنها نداشته باشند اما از بينش لازم براي مديريت شهري برخوردار باشند.

 

زلزله 6 استان را تكان داد

زمين لرزه طي جمعه شب گذشته 6 استان كشور را لرزاند كه بزرگترين آن در استان فارس گزارش شده است.
به گزارش ايرنا، پايگاه لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه ها را از ساعت 23 جمعه شب گذشته تا بامداد روز شنبه بين 3 تا 5 ريشتر ثبت كرده است.
براساس اين گزارش در ساعت 23 و 4 دقيقه و 52 ثانيه بردخون در استان بوشهر با شدت 1/4 درجه به لرزه درآمد و پس از آن حبيب آباد در استان اصفهان با همين شدت در ساعت 52 دقيقه و 53 ثانيه بامداد لرزيد.
در ساعت 2 و 11 دقيقه و پنج ثانيه «اهل» فارس با شدت 5 درجه ريشتر تكان خورد و حدود يك ساعت بعد شهداد كرمان اندكي لرزيد.
بره سر در استان گيلان هم در ساعت 4 و 44 دقيقه و 24 ثانيه لرزيد و بعد از آن در ساعت هاي 5 و 22 دقيقه گيوي در استان اردبيل و كاكي در استان بوشهر تكان خوردند. در ساعت 6 و 54 دقيقه و 33 ثانيه هم لرزش زمين با شدت 5/3 درجه ريشتر در آبدان بوشهر به ثبت رسيد.خوشبختانه هيچيك از زمين لرزه هاي جمعه شب گذشته تلفات نداشته اند و خرابي نيز گزارش نشده است.
به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان وقوع زلزله در حبيب آباد و شاهين شهر به مدت 2 بار باعث لرزش شهرهاي اصفهان، برخوار و ميمه و خميني شهر شد.
اين زلزله سبب ايجاد رعب و وحشت بين مردم اصفهان شد به گونه اي كه مردم اين شهر در ميدان امام چادرنشين شدند.
ايجاد ترافيك شبانه در سطح خيابانهاي اصفهان به ويژه در حاشيه زاينده رود و پاركها موجب شد مديريت بحران استان از مردم بخواهد با حفظ خونسردي به منازل خود بازگردند. در ساعات اوليه صبح شنبه خيابان هاي شهر اصفهان برخلاف روزهاي عادي خلوت تر بود و مردم به دليل شب زنده داري و هراس از زلزله به مكان هاي امن مراجعه كرده بودند.

 

اجراي طرح جنگلكاري در اطراف كربلا


قائم مقام سازمان حفاظت محيط زيست از نهايي شدن طرح جنگلكاري در اطراف كربلا براي مقابله با ريزگردها خبر داد.
علي محمد شاعري در اين رابطه گفت: براساس تفاهم نامه مشترك ايران و عراق در زمينه مقابله با ريزگردها، جنگلكاري 200 هكتار از زمين هاي اطراف كربلا برعهده جمهوري اسلامي ايران است از اين رو گروه كارشناساني ايراني براي چگونگي انجام اين جنگلكاري هفته آينده به عراق عزيمت خواهند كرد.
وي اظهار داشت: بخش خصوصي كه متصدي اجراي طرح جنگلكاري در اطراف كربلاست از سوي ايران به كشور عراق معرفي شده است. در نشست اخير كارشناسان ايراني و طرف عراقي نحوه واگذاري زمين، تامين آب مورد نياز و امنيت كارشناسان ايراني از سوي عراق مورد بررسي قرار مي گيرد و بعد از مشخص شدن اين پارامترها، عمليات اجرايي كاشت درخت در اطراف كربلا توسط كارشناسان ايراني آغاز خواهد شد.
وي تاكيد كرد: كارشناسان ايراني به طور كامل آمادگي لازم براي درختكاري در اطراف شهر كربلا را دارند و كار اجرايي آن به محض تامين امنيت متخصصان ايراني ها توسط كشور عراق آغاز مي شود.
شاعري گفت: براساس اين تفاهم نامه مشترك تامين زمين، آب مورد نياز و امنيت برعهده كشور عراق و اجراي عمليات و نگه داري از درختان كاشته شده برعهده كارشناسان ايراني است. مبلغ 500 ميليون تومان اعتبار براي اجراي اين عمليات در نظر گرفته شده است.
وي ابراز اميدواري كرد عمليات اجرايي جنگل كاري در اطراف كربلا امسال آغاز شود.

 

پرداخت 91 درصد هزينه خدمات دندانپزشكي از جيب مردم


قائم مقام سازمان نظام پزشكي گفت: 91 درصد هزينه خدمات دندانپزشكي از جيب مردم پرداخت مي شود و بيمه ها اين نوع خدمات را به طور كامل پوشش نمي دهند.
دكتر عليرضا زالي در مراسم روز دندانپزشك كه در برج ميلاد برگزار شد، افزود: متاسفانه عدم پوشش مناسب و كامل بيمه ها در بخش دندانپزشكي باعث شده كه مردم كمتر به دندانپزشكان مراجعه كرده و در نتيجه شاهد تخريب بيشتر دندانها هستيم.
وي با بيان اينكه تنها يك درصد افراد ايراني 35 تا 45 سال در كشور از لثه خوب برخوردارند گفت: خدمات دندانپزشكي بايد با نگاه پيشگيرانه در كشور صورت گيرد اما به دليل گراني هزينه ها مشكلات مردم و هم چنين دندانپزشكان در زمينه تامين تجهيزات لازم و مواد مصرفي بيش از گذشته افزايش يافته است.
زالي با اشاره به اينكه رژيم غذايي نامطلوب، تغيير سبك زندگي و تغذيه نامناسب از جمله مهمترين عوامل پوسيدگي دندان مردم كشور به شمار مي رود، افزود: متاسفانه مردم به دليل گراني بيش از حد هزينه هاي بهداشت دهان و دندان، كمتر به پزشك مراجعه مي كنند و ديگر به فكر حفظ و صيانت از دندان هاي خود نيستند.وي تاكيد كرد: با رويه فعلي بيشتر دندانهاي مردم به دليل عدم مراجعه به موقع به دندانپزشك از بين مي رود و در نتيجه بحث پيشگيري در حوزه دندانپزشكي چندان موفقيت آميز نخواهد بود.
قائم مقام سازمان نظام پزشكي با بيان اينكه از نظر ارائه خدمات درماني ديگر به خارج از كشور نيازي نداريم، گفت: ما حتي در حوزه دندانپزشكي در ايران شاهد بحث توريست پزشكي هستيم و سالانه بسياري از مردم خارج از كشور براي درمان دندانهاي خود به ايران مراجعه مي كنند.
وي با اشاره به گسترش بي رويه دانشكده دندانپزشكي به 43 دانشكده افزود: اين تعداد دانشكده دندانپزشكي هيچ تغييري در شاخصه هاي سلامت ايجاد نكرده و دندانپزشكان نيز هم چنان با مشكل اشتغال روبرو هستند.

 

15 تا 18ارديبهشت برگزار مي شود
كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران


بيست ويكمين كنگره سالانه انجمن جراحان كودكان ايران با محوريت «نقص تكاملي و بيماري هاي اكتسابي دستگاه ادراري و تناسلي» 15 تا 18ارديبهشت ماه جاري، همزمان با كنگره سالانه جامعه جراحان ايران در مركز همايش هاي رازي تهران برگزار مي شود.
دكتر جواد نصيري، دبير اين كنگره با اعلام خبر فوق گفت: هدف از برپايي اين كنگره تبادل تجربيات در زمينه شيوه هاي نوين درمان بيماري هاي مختلف كودكان در حوزه دستگاه ادراري و تناسلي ميان متخصصان داخل و خارج كشور است.
وي ادامه داد: انجمن جراحان كودكان ايران با همكاري مركز تحقيقات جراحي كودكان دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي و مراكز جراحي كودكان دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور نسبت به برپايي اين كنگره چهار روزه اقدام كرده است.
به گفته دكتر نصيري، رشته جراحي كودكان تمام زمينه هاي جراحي كودكان را به جز جراحي هاي مربوط به قلب، مغز، چشم و ارتوپدي از بدو تولد و در مواردي پيش از تولد تا 18سالگي دربر مي گيرد.
وي با اشاره به اينكه در اين كنگره بحث مفصلي در زمينه تشخيص و درمان بيماري هاي نقص تكاملي جنين و جديدترين روش ها در درمان فتق كشاله ران، نقص تكاملي مقعد و دستگاه ادراري با استفاده از لاپاراسكوپي از سوي سخنرانان ارايه خواهد شد، اضافه كرد: در اين كنگره روش هاي مختلف جراحي در اختلالات حركتي مثانه، جراحي جنين و موضوع مولكولار بيولوژي در تومور ويلمز از سوي سخنرانان داخل و خارج كشور مطرح خواهد شد.
گفتني است در اين كنگره همچنين مباحث مربوط به عفونت هاي ادراري، بي اختياري ادراري، شب ادراري، سنگ هاي ادراري در كودكان، ختنه و سرطان هاي دستگاه ادراري- تناسلي كودكان نيز عنوان خواهدشد.

 

مصرف بي رويه آنتي بيوتيك در كودكان


مصرف بي رويه آنتي بيوتيك در كودكان باعث مقاومت ميكروبي در بدن آنان مي شود.
دكتر غلامرضا خاتمي گفت: در حال حاضر بسياري از خانواده ها با مراجعه به مطب پزشكان از آنان درخواست مي كنند تا به كودكان آنتي بيوتيك تجويز كنند و يا خودسرانه از داروخانه ها آنتي بيوتيك ها را به شكل شربت و يا قرص خريداري مي كنند و به كودك خود مي دهند كه اين كار بسيار اشتباه است.
به گفته وي مصرف نابجاي آنتي بيوتيك ها باعث مي شود كه ميكروب هاي ضعيف از بين بروند اما ميكروب هاي قوي ماندگار شوند و خود به خود مقاومت دارويي در بدن فرد ايجاد شود.
خاتمي همچنين يادآور شد كه مكمل هاي دارويي براي كودكاني كه داراي رشد، قد و وزن طبيعي هستند، تجويز نمي شود زيرا آنها مي توانند از طريق غذا، ويتامين هاي لازم را براي بدن دريافت كنند.
وي خاطرنشان كرد: تجويز مكمل هاي دارويي توسط پزشكان زماني انجام مي شود كه كودكي دچار كم خوني و يا فقر آهن و همچنين دچار سوء تغذيه ناشي از كمبود ويتامين باشد كه در اين صورت انواع ويتامين ها، روي (زينك) و كلسيم براي وي تجويز مي شود.
اين متخصص كودكان گفت كه مصرف بيش از اندازه مكمل هاي دارويي براي بدن كودك عوارض دارد از اين رو والدين بايد در اين موضوع دقت لازم را داشته باشند.
به گفته وي استفاده خودسرانه از آنتي بيوتيك ها عوارض و خسارات بسياري را بر جامعه تحميل مي كند و اين در حالي است كه بسياري از داروخانه ها هم اكنون به صورت خودسرانه به تجويز آنتي بيوتيك ها اقدام مي كنند از اين رو وزارت بهداشت بايد بر فعاليت داروخانه ها نظارت جدي و دقيق داشته باشد.
بلورساز ادامه داد: بسياري از همين آنتي بيوتيك ها خود آلرژي دارويي ايجاد مي كنند و اين آلرژي ها حتي مي تواند به مرگ كودكان منجر شود.

 

توقيف موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي


رئيس پليس راهور تهران بزرگ از اجباري شدن شماره گذاري پلاك ملي موتورسيكلت ها خبر داد.
سردار رحيمي در اين رابطه گفت: عمر مفيد هر موتورسيكلت 8سال است و درصورت گذشتن از 8سال در صورت تردد، موتورسيكلت توقيف و به مركز اسقاط تحويل داده مي شود.
وي در خاتمه بيان كرد: برابر قانون تردد موتورسيكلت هاي بالاي 8سال ممنوع است و پليس نيز برابر قانون با اين دسته از مالكان موتورسيكلت ها برخورد مي كند.
سردار رحيمي در خاتمه اظهار داشت: پلاك هاي انتظامي موتورسيكلت ها نصب و شماره گذاري شده و از تردد كليه موتورسيكلت هاي فاقد پلاك ملي ممانعت به عمل آورده و مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در صورت رويت آن دسته از موتورسيكلت هايي كه فاقد پلاك ملي است آن را توقيف و به پاركينگ منتقل كرده و مالك نيز بايد نسبت به ملي كردن پلاك موتورسيكلت خود اقدام كنند و پس از اخذ پلاك ملي مي توانند موتور خود را از پاركينگ تحويل گيرد.

 

كشف 20 كيلوگرم شمش طلا در قزوين


فرمانده انتظامي قزوين از كشف 20 كيلوگرم شمش طلاي قاچاق در اين استان خبر داد.
سرتيپ مسعود جعفري نسب ديروز در گفت وگو با خبرگزاري فارس در قزوين اظهار داشت: مأموران پليس آگاهي شهرستان تاكستان روز جمعه هنگام گشت زني در آزاد راه قزوين-زنجان به يك دستگاه خودروي زانتيا مشكوك برخورد و خودرو را متوقف كردند.
وي ادامه داد: اين مأموران در بازرسي از خودرو مقدار 20 قطعه شمش يك كيلوگرمي جاسازي شده و تعداد 17 دستگاه گوشي تلفن همراه قاچاق كشف و ضبط كردند.
فرمانده انتظامي استان قزوين بيان كرد: متهم دستگير شده با انگيزه رهايي از مجازات قانوني مبلغ 223 ميليون تومان رشوه پيشنهاد كرده كه مأموران وظيفه شناس از دريافت آن خودداري، و موضوع را گزارش كردند.
جعفري نسب خاطرنشان كرد: طلاي مكشوفه از كشور امارات وارد شده و تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

 

ايازي خبر داد
افتتاح فاز نخست باغ پرندگان هفته آينده


معاون فرهنگي-اجتماعي شهرداري تهران از افتتاح فاز نخست باغ پرندگان به وسعت 16 هكتار در هفته نخست ارديبهشت خبر داد.
به گزارش فارس، محمدهادي ايازي در حاشيه بازديد از باغ پرندگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت مجموعه باغ پرندگان در ضلع شرقي پارك لويزان واقع شده و داراي وسعتي بالغ بر 86 هكتار است كه 16 هكتار آن براي پرندگان آبچري (پرندگاني كه قادر به پرواز نيستند) است.
وي خاطرنشان كرد: قسمت شمالي اين باغ مختص پرندگان دشت چري (پرندگاني كه قادر به پرواز هستند) مي باشد.
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: اين پروژه در 2 فاز مورد بهره برداري قرار مي گيرد كه فاز اول آن هفتم ارديبهشت و فاز دوم طي ماه هاي آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: تاكنون 512 گونه پرنده در اين باغ نگهداري شده است كه در مراسم افتتاحيه باغ پرندگان نيز هر كدام از سفرا يكي از پرندگان كشور خود را به اين باغ اهداء مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: اميد است تعداد پرندگان به 7 هزار و 500 قطعه پرنده طي ماه هاي آينده افزايش يابد.
ايازي افزود: 2 هزار لانه كبوتر نيز در باغ پرندگان نصب شده است.
ايازي اظهار داشت: مسير كالسكه سواري براي اين باغ در نظر گرفته شده است كه پس از افتتاح رسمي بازديدگنندگان مي توانند از آن استفاده كنند.
وي با اشاره به اينكه گونه هاي نادر پرندگان نيز در اين باغ حفاظت مي شود، گفت: با توجه به شوراي راهبردي زيست محيطي؛ تعدادي از پرندگان نادر نيز نگهداري مي شود.
معاون فرهنگي، اجتماعي شهرداري تهران افزود: باغ پرندگان از قطب هاي گردشگري ايران و تهران خواهد شد و در حال حاضر در كيش، اصفهان و قزوين باغ پرندگان وجود دارد.
به گفته ايازي پاركينگي با وسعت قابل توجه براي اين باغ در نظر گرفته شده است.

 

هديه 9 ميليوني انجمن بيماران كليوي به اهداكنندگان


رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي از افزايش 2 ميليون توماني هديه به اهداكنندگان كليه خبر داد و گفت: اين رقم پيش از اين هفت ميليون تومان بود.
مصطفي قاسمي در گفت وگو با ايسنا تاكيد كرد: علاوه بر 9 ميليون تومان هديه هزينه آزمايش هاي مورد نياز براي دهنده كليه نيز توسط انجمن پرداخت مي شود.
وي افزود: پرداخت هزينه آزمايش دهندگان كليه از سوي انجمن حمايت از بيماران كليوي تسريع در پيوند كليه را موجب شده است، چرا كه پيش از اين دو تا سه ماه طول مي كشيد، تا دهندگان كليه آزمايش هاي خود را تكميل و به ما ارائه كنند، اما در حال حاضر اين آزمايش ها طي يك هفته انجام و بين 7 تا 10 روز دهنده كليه به گيرنده آن معرفي مي شود و همين امر منجر به افزايش استقبال گيرندگان از پيوند كليه شده است.
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي خاطرنشان كرد: در حال حاضر برخي از بيماراني كه از سال 88 در ليست انتظار پيوند كليه قرار داشتند، در اولويت اول پيوند قرار گرفته اند و اميدواريم كه با توجه به روند موجود، به تدريج انجام عمل پيوند كليه به روز شود.
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي با اشاره به بخشنامه وزارت بهداشت در اين زمينه مبني بر برخورد با بيمارستان هاي متخلف در سراسر كشور گفت: لازم است بيماران با معرفي نامه انجمن حمايت از بيماران كليوي براي پيوند كليه به بيمارستان ها مراجعه كنند اما برخي از بيمارستان ها بدون دريافت اين معرفي نامه از بيماران اقدام به انجام عمل پيوند كليه مي كنند كه همين امر موجب به وجود آمدن بازار خريد و فروش كليه در اطراف اين بيمارستان ها شده است.
30 درصد متقاضيان پيوند در تهران را بيماران شهرستاني تشكيل مي دهند.
قاسمي تاكيد كرد: متقاضيان پيوند كليه مي توانند براي پيوند از بيماران مرگ مغزي نيز ثبت نام كنند تا اگر امكان پيوند از اين طريق فراهم شد، زودتر تحت عمل جراحي پيوند قرار بگيرند.

 

خواستگار سمج در لبه پرتگاه جواب آري گرفت


خرم آباد- خبرنگاركيهان:
خواستگار سمج با تهديد به خودكشي در لبه پرتگاه از دختر مورد علاقه اش جواب آري گرفت.
برپايه اين گزارش پسر 22 ساله اي كه دانشجوي رشته جغرافياي يكي از دانشگاه هاي لرستان است به دنبال جواب رد دختر مورد علاقه اش كه او نيز دانشجوي رشته جغرافياست به خواستگاري وي، حدود ساعت 8 صبح به بالاي ساختمان سه طبقه دانشگاه محل تحصيل شان رفت و تهديد به خودكشي كرد.
به دنبال اين حادثه كارشناسان امور اجتماعي پليس، هلال احمر، دستگاه قضايي و چند تن از اساتيد روانشناس دانشگاه در محل حاضر و مبادرت به انصراف اين جوان از تصميمش كردند.
به دنبال اصرار جوان انتحاري به تصميمش، بنا به پيشنهاد نيروهاي مداخله گر، دختر مورد علاقه جوان مذكور به ساختمان محل حادثه مراجعه كرد و پس از گفت وگو با اين خواستگار سمج وي را از تصميمش مبني بر خودكشي منصرف كرد و بالاخره ماجرا پس از حدود 5/2ساعت خاتمه يافت.
هر دو جوان مذكور دانشجوي غيربومي خرم آباد هستند.
همين گزارش حاكي است فقدان تور مخصوص نجات سقوط از ارتفاع در لرستان، تيم امداد و نجات را براي نجات اين جوان با مشكل مواجه ساخت.

 

پرداخت بدهي با شليك گلوله طلبكار !


مردي كه به خاطر بدهي هفت ميليوني، دوست صميمي اش را با شليك يك گلوله به قتل رسانده بود، دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر افزود: در پي مراجعه شهروندان به كلانتري 144 جواديه تهرانپارس در روز 13 بهمن سال گذشته و اعلام اينكه در خيابان زهدي ميدان ابوذر، فردي در يك سوپرماركت به قتل رسيده مأموران كلانتري در محل حاضر شدند.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد كه مقتول صاحب سوپرماركت به هويت «رامين -ن» 28 ساله در مغازه اش است كه بر اثر اصابت گلوله به سرش مجروح و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
بنابراين گزارش، پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت، كه با آغار رسيدگي به پرونده، كارآگاهان به تحقيق از خانواده مقتول پرداخته اما آنان عنوان داشتند كه از وجود هرگونه اختلاف احتمالي مقتول با فرد يا افراد ديگر بي اطلاع هستند.
در ادامه با شناسايي تعدادي از دوستان مقتول و انجام تحقيقات از آنان، كارآگاهان اطلاع پيدا كردند كه مقتول از مدتي پيش، به واسطه پرداخت مبلغ 70 ميليون ريال به يكي از دوستان صميمي اش به نام «ميثم»، به دنبال بازپس گيري پول خود بوده، اما ميثم هر بار به بهانه اي از بازپس دادن پول خودداري و همين موضوع زمينه اختلاف آنان با يكديگر شده است.كارآگاهان به تحقيق از «ميثم-س» 22 ساله پرداختند اما ميثم در اظهارات خود منكر هرگونه اطلاع از وقوع جنايت شد و در خصوص بدهي خود به مقتول نيز گفت: رامين از دوستان صميمي من بود و با يكديگر در زمينه خريد و فروش گوشي تلفن همراه كار مي كرديم و هيچگونه اختلافي با هم نداشتيم.كارآگاهان اداره دهم، در ادامه رسيدگي به اين پرونده و با توجه به اطلاعات به دست آمده در خصوص اختلاف مالي ميان مقتول و ميثم، به بررسي حساب هاي بانكي مقتول پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه مقتول تعداد دو فقره چك از ميثم دريافت كرده اما در زمان سررسيد چك ها، ميثم هيچگونه تلاشي براي پاس كردن آنها انجام نداده كه با توجه به اطلاعات و تناقضات به دست آمده از اظهارات اوليه ميثم، به دستور مقام قضايي، وي دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.
با دستگيري ميثم و ارائه دلايل و مدارك جمع آوري شده و همچنين مواجهه حضوري ميثم با دوستانش، سرانجام وي در تاريخ 28 فروردين ماه لب به اعتراف گشود و در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: به علت بدهي كه بابت خريد و فروش گوشي تلفن همراه به رامين داشتم، با يكديگر دچار اختلاف شده بوديم و هر چه به رامين مي گفتم تا به من فرصت بيشتري بدهد تا بتوانم بدهي او را پرداخت كنم، وي توجهي نمي كرد و به همين علت من نيز تصميم به قتل او گرفتم و چند روز قبل از جنايت يك اسلحه كمري خريداري كردم و شب حادثه در ساعت 22 به سوپرماركت رامين رفتم و با وي در خصوص بدهي ام صحبت كردم اما فايده اي نداشت و رامين مجددا مرا تهديد كرد به طوري كه با يكديگر درگير شديم و در همين زمان، اسلحه را از كمرم بيرون كشيده و يك تير به سمت رامين شليك كردم و سريعا از محل متواري شدم و پس از آن اسلحه را در محل مناسبي در حوالي دانشگاه رودهن خاك كردم.
با اعتراف صريح متهم، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي با هدايت متهم قبضه اسلحه كمري، يك عدد خشاب و 25 تير جنگي را در نزديكي ساختمان دانشگاه رودهن كشف كردند.

 

تخريب آثار اسلامي در عربستان


مفتي كل عربستان سعودي با تخريب آثار اسلامي در مكه به بهانه توسعه حرمين شريفين موافقت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، در حالي كه مسئولان سعودي هر سال با هزينه هاي بسيار هنگفت كارناوالي را با نام جشنواره «الجنادريه» براي زنده نگه داشتن آداب و رسوم خود با رقص و موسيقي با عنوان حفظ «ميراث فرهنگي» به راه مي اندازند، عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ مدعي شد: تخريب هر كدام از آثار در حرمين شريفين نه تنها مانعي ندارد، بلكه ضروري است.
وي از آثار تاريخي و اسلامي به عنوان «اشياء» نام برد و افزود: از ميان برداشتن اين اشيا براي توسعه ضروري است و اشكالي در آن وجود ندارد.
صدور مجوز رسمي براي تخريب آخرين آثار باقيمانده اسلامي در مكه و مدينه در حالي است كه مسئولان اين كشور سال ها است به بهانه حفظ آنچه كه «ميراث فرهنگي» عربستان سعودي مي نامند، هر سال جشنواره اي را با رقص و آواز برگزار مي كنند، جشنواره اي كه همواره به دليل درگيري ميان پليس ديني و نيروهاي گارد ملي با حاشيه هاي فراواني همراه مي شود.
مسئولان عربستاني از 10 سال پيش تخريب آثار اسلامي و تاريخي مكه مكرمه را آغاز كردند؛ به عنوان مثال خانه محل تولد حضرت محمد(ص) را تبديل به كتابخانه عمومي كردند؛ و خانه همسر ايشان خديجه(س) را تخريب كرده و به جاي آن سرويس هاي عمومي ساختند و ميادين جنگي دوران صدر اسلام از جمله محل وقوع جنگ بدر نيز به پاركينگ تبديل شده است.
مسئولان سعودي تخريب آثار اسلامي و تاريخي را با ادعاي «لزوم توسعه صنعت گردشگري ديني» توجيه مي كنند، چرا كه اين صنعت درآمدهاي بسيار كلاني را براي آنها به همراه داشته كه هر سال بر ميزان آن افزوده مي شود.
براساس گزارش ها در عربستان 95 درصد بناهايي كه عمر آنها به صدها سال پيش باز مي گردد، طي دو دهه گذشته تخريب شده است. اين در حالي است كه مقامات سعودي مدعي هستند اين تغييرات بخشي از پروژه نوسازي شهر و به نفع حجاج است.مقامات سعودي علاوه بر مكه، براي «توسعه» مدينه منوره به ويژه مسجد پيامبر اعظم(ص) و آرامگاه مطهر ايشان نيز برنامه دارند.
اين در حالي است كه كارشناسان ديني جهان اسلام معتقدند مي توان با حفظ آثار تاريخي - ديني، توسعه مسجدالنبي و مسجدالحرام را به خوبي اجرايي كرد.

 

سنگ قبر ملانصرالدين


اين سنگ قبر اصلي مزار «ملا نصرالدين» است كه در سال 2003 در جريان مرمت منطقه اي روستايي در «اسكي شهير» تركيه در نزديكي قونيه پيدا و به كتابخانه مسجدي در روستاي «سيوري حصار» منتقل شد.
به تازگي كارشناسان و باستان شناسان تركيه متفق القول شده اند كه اين سنگ قبر كه از گورستان قديمي در منطقه «سيوري حصار» به دست آمده در واقع سنگ قبر اصلي ملانصرالدين بوده است.ملا نصرالدين كه در كشورهاي جنوب غرب آسيا، قفقاز، آسياي مركزي، افغانستان، تركيه و حتي برخي كشورهاي بالكان به عنوان يك شخصيت تاريخي - فكاهي شناخته شده است، به روايتي 8 قرن پيش و در دوره حكومت سلجوقيان در منطقه خراسان ايران زاده شد و بعدها براي زندگي راهي ديار آناتولي گرديد.
هم اكنون مزار ملا نصرالدين در منطقه آك شهير در نزديكي قونيه زيارتگاه عده زيادي از مردم تركيه و حتي توريست هاي خارجي است.
دولت تركيه 5 سال پيش سال 2008- مراسم هشتصدمين سالگرد تولد ملا نصرالدين را برگزار كرد.

 

صدها كشته و زخمي در زلزله چين


تعداد قربانيان زلزله 7 ريشتري استان سيچوان به 72 كشته و بيش از 600 مجروح رسيد.
براساس گزارش سازمان جغرافيايي آمريكا، اين زلزله ساعت هشت و دو دقيقه صبح به وقت محلي در نزديكي شهر «ياآن» در عمق 12كيلومتري زمين رخ داد و شدت آن به حدي بود كه در مناطق بسيار دوردست نيز تكان هاي آن احساس شد.
براساس اين گزارش، ساعت 9 و 18دقيقه بامداد ديروز به وقت محلي 2 هزار نفر از نيروهاي نظامي امدادرسان از مركز فرماندهي نظامي چنگدو به همراه دو فروند بالگرد از جياجيانگ براي كمك به زلزله زدگان عازم منطقه شدند. همچنين مقامات نظامي چين چند مركز امدادرساني و يك مركز درماني در اين مناطق راه اندازي كرده اند.
تصاوير تلويزيوني از شهرستان «لوشان» از توابع شهر «ياآن» كه مركز زلزله بوده نشان مي دهد اكثر خانه هاي روستايي آسيب ديده يا تخريب شده اند.
همچنين تعداد زخمي ها به قدري زياد است كه در حاشيه معابر عمومي يا چادرهاي موقت امداد و نجات در حال درمان هستند.
مسئولان چيني مي گويند تاكنون 12 پس لرزه در منطقه ثبت شده كه بزرگترين آنها پنج ريشتر بوده است.
مردم از وحشت در شهر «چنگدو» مركز استان سيچوان در خيابان ها و سر چهارراه ها تجمع كرده اند و به راديو گوش مي دهند.
تازه ترين خبر نيز حاكيست كه «شي جين پينگ» رئيس جمهور و «لي كه چيانگ» نخست وزير چين دستورهاي لازم را براي بسيج امكانات در جهت امداد و نجات زلزله زدگان صادر كرده اند.
گفتني است؛ استان سيچوان در سال 2008 ميلادي شاهد زلزله اي با قدرت 7/8 ريشتر بود كه حدود 80 هزار كشته برجاي گذاشت.

 

الكل بلاي جان نوجوانان آمريكايي


در آمريكا سالانه حدود 4700 نوجوان در پي مصرف نوشيدني هاي الكلي جان خود را از دست مي دهند.
طبق تحقيقات يك سازمان خدمات بهداشتي، بيش از يك چهارم جمعيت زير 21 سال در آمريكا به رغم نرسيدن به سن قانوني، نوشيدني هاي الكلي مصرف مي كنند. اين سازمان در ادامه تصريح كرد: مصرف نوشيدني هاي الكلي سالانه به مرگ و مير حدود 4700 نوجوان 15 تا 20 ساله منجر مي شود. در 32 درصد موارد مرگ و مير ناشي از مصرف نوشيدني هاي الكلي در ميان نوجوانان، سوانح رانندگي و در 68درصد ديگر مواردي همچون قتل (30درصد)، خودكشي (14درصد) و مسموميت ناشي از مصرف الكل (9درصد)، عامل مرگ و مير محسوب مي شوند. به گزارش پايگاه اينترنتي «مديكال نيوز تودي»، وجود نوشيدني هاي الكلي در خانه و مصرف نوشيدني هاي الكلي در ميهماني ها از جمله عوامل خطرآفرين در ترغيب نوجوانان به مصرف نوشيدني هاي الكلي است. طبق تحقيقات پيشين كه در نشريه «سلامت بزرگسالان» منتشر شد، مداخله خانواده ها و گفت وگو با كودكان و نوجوانان در جلوگيري از مصرف نوشيدني هاي الكلي در سنين پايين، بسيار موثر است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10