(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه  01 اردیبهشت 1392 - شماره 20469

 

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كدام نامزد برنده انتخابات است؟ (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
گلابي ! (گفت و شنود)
اعتراف دو مقام اطلاعاتي آمريكا هدف از تحريم ايران ايجاد نارضايتي در ميان مردم است
آسوشيتدپرس اعلام كرد
تغيير در تيم مذاكره كننده آژانس با ايران
نيويورك تايمز گزارش داد
«ايران هراسي» زمينه فروش 10 ميليارد دلاري سلاح آمريكايي در خاورميانه
سخنگوي وزارت خارجه آذربايجان: باكو پايگاه نيروهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران نخواهد بود
اصلاح طلبان مبتلا به خيالبافي شده اند(خبر ويژه)
گزارش اطلاعاتي پنتاگون از برتري نظامي دولت سوريه (خبر ويژه)
توان هسته اي ايران با تحريم ها افزايش يافته است (خبر ويژه)
خاتمي؛ وجه المصالحه اموات سياسي خواهد شد؟ (خبر ويژه)
دعوت كنندگان خاتمي را براي دردسرسازي مي خواهند (خبر ويژه)
اسرائيل در پي تنش ميان تهران و باكو است (خبر ويژه)
قاضي سراج : هنوز دادگاه متهمان بانك صادرات در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي برگزار نشده است
   

كدام نامزد برنده انتخابات است؟ (يادداشت روز)


اظهارات پنجشنبه گذشته وزير خارجه آمريكا، از اهميت انتخابات ايران و پيش بيني وقوع يك حماسه حكايت مي كند. جان كري در كميته روابط خارجي سنا خواستار به تاخير انداختن تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران شد و گفت «وضعيت مذاكرات هسته اي با ايران نااميدكننده است اما با توجه به انتخابات پيش روي ايران، بايد در تصويب تحريم هاي مضاعف، صبور باشيم. دو ماه مانده تا انتخابات، ابهاماتي ديده مي شود. من فكر مي كنم زمان آن رسيده كه اندكي صبور باشيم. من فكر مي كنم اينكه چه زماني را براي بعضي اقدامات انتخاب كنيم، اهميت حياتي دارد. ما بايد محتاطانه عمل كنيم. البته دولت موقعيت را كاملا رصد مي كند. وزارت خارجه ترجيح مي دهد زمان توسل به اقدامات جديد را با همكاري كنگره مشخص كند.»
خبرگزاري رويتر و آسوشيتدپرس همين گزارش مختصر را از سخنان جان كري منتشر كرده اند. سخنان وزير خارجه آمريكا از يك سو اعتراف به شكست سياست تحريم هاي فلج كننده و گزنده است. ايجاد تقابل ميان مردم و حاكميت در ايران، هدف اصلي از تصويب اين تحريم ها در يك سال گذشته بود و اكنون آقاي كري اعتراف مي كند كه نه تنها آن هدف حاصل نشده بلكه نسبت به نتايج معكوس آن نگراني وجود دارد. تحليلگران و سياست پردازان اروپايي و آمريكايي بارها اين واقعيت را مورد تاكيد قرار داده اند كه اعمال تحريم هاي جديد از يك سال گذشته موجب اوج گيري احساسات ضد آمريكايي در ميان مردم ايران شده و همچنين به انسجام بيشتر در حاكميت انجاميده است در حالي كه هدف از تحريم ها، ايجاد شكاف و اختلاف بيشتر در ميان مردم و اجزاء حاكميت بود. سخنان كري وجه ديگري هم دارد و آن نگراني از تاثير اين احساسات فزاينده ضد آمريكايي در رونق بخشيدن به انتخابات و انتخاب رئيس جمهوري هرچه ضد آمريكايي تر است. در واقع وزارت خارجه آمريكا، نشانه هاي وقوع يك حماسه سياسي الهام بخش در ايران را رصد كرده و اكنون از كنگره مي خواهد روي آتش انزجار ملت ايران از آمريكا بنزين نريزد. نكته سومي كه از سخنان جان كري مي توان استنباط كرد، نفاق مزمن در سياست كاخ سفيد است. او نمي گويد تحريم ها عليه ملت ايران را متوقف كنيد بلكه دعوت مي كند كه كنگره فعلا تشديد دشمني ها را مسكوت بگذارد و پس از انتخابات به اين كار مبادرت ورزد. اين بدان معناست كه باطن خبيث سياستمداران آمريكايي تغييرناپذير است و نبايد به لبخندهاي ديپلماتيك آنها دل خوش داشت.
هرچند محافلي مي كوشند دشمني كوركورانه دشمن را انكار كنند يا با بزرگ نمايي آن در شيپور تسليم طلبي بدمند، اما امروز گفتمان مقاومت و پيشرفت تبديل به گفتمان حاكم بر كشور شده و نامزدهايي كه پا به ميدان رقابت در انتخابات مي گذارند، لاجرم بايد در تراز همين گفتمان بدرخشند. روزنامه فرانسوي لوموند چندي پيش درباره استيلاي گفتمان مقاومت و موفقيت آن نوشت «از 4 سال پيش قدرت هاي بزرگ تلاشي كابوس وار را آغاز كرده اند اما جمهوري اسلامي تسليم نمي شود. گروه 1+5 نمي توانند در ارزيابي آيت الله خامنه اي تغييري ايجاد كنند... گروه 1+5 چيزي براي ايجاد ترس در دل مقامات ايراني در اختيار ندارد. مواضع اعضاي اين گروه همسو نيست كه بتواند فشار واقعي به ايران اعمال كند. آيا بايد به شيوه ديگري متوسل شد تا مذاكره ميان ايران و آمريكا برقرار شود؟ مسئله اين است كه باورپذيري ادعاي آمريكا مبني بر اينكه در پي مذاكره با ايران مي باشد، سخت است. اوباما اين پيشنهاد را در ابتداي رياست جمهوري خود و درست هنگامي مطرح كرد كه واشنگتن يك حمله سايبري را عليه تاسيسات هسته اي ايران شروع كرده بود. از اين عملكردها نيت خير برداشت نمي شود. اوباما قدرت مانور خود در مقابل ايران را بسيار محدود كرده و داراي مواضع ناهمخوان است... اكنون در آستانه انتخابات رياست جمهوري، رقابت بسيار سختي ميان اردوگاه هاي سياسي ايران در جريان است. اين يك مسابقه ملي گرايانه و ناسيوناليستي است. هيچ يك از جناح ها به مذاكره اشاره نمي كند چرا كه بيم آن دارد انگ خيانت عليه منافع ملي به او بچسبد. هر يك از رقبا و گروه ها براي اينكه بهتر بتواند مواضع خود را تثبيت كند، بايد مرتبا به دستاوردهايي كه جمهوري اسلامي تاكنون داشته، تاكيد بورزد».
اين گفتمان اصلي حاكم بر انتخابات رياست جمهوري است. در واقع مسئله اصلي افكار عمومي، انتخاب بين ذلت تسليم طلبي يا عزت مقاومت نيست بلكه انتخاب بهترين و شايسته ترين نامزد در تراز عزت و اقتدار ملي است. مردم ما حقارت و ضعف و مذلت را نمي پسندند و گردن كج كردن نزد زورگويان جهاني را قابل هضم نمي دانند، كه اگر غير از اين بود و دشمن برآوردي متفاوت داشت، آن گاه دو ماه باقي مانده به انتخابات، موقع مناسب تشديد فشارها به شمار مي رفت. اگر آنها با رصد اطلاعاتي گسترده به اين نتيجه مي رسند كه فعلا بايد فيتيله تحريم ها را پايين كشيد، حاكي از تراز بالاي عزتمندي و تشخص ملت ايران است و طبيعتا يكي از ويژگي هاي مهم رئيس جمهور آينده اين خواهد بود كه در تراز همين مردم قد علم كند. او بايد بشارت دهنده پيشرفت در سايه استقلال كشور باشد نه اينكه مانند برخي محافل به حاشيه افتاده و منزوي، نماد ارتجاع و عقبگرد تلقي شود.
با اين تلقي مي توان به مرور برخي شرايط نامزد اصلح پرداخت:
1- ساده نمايي مشكلات يا لاينحل نمايي چالش ها، نشانه آفت زدگي برخي جريان هاي سياسي و نامزدهاي آنان است. از يك سو به شهادت تاريخ 34 ساله انقلاب حركت شتابان در مسير پيشرفت- با وجود چالش ها و مزاحمت هاي بزرگ دشمنان- شدني است و كساني كه اين امر را ناممكن مي دانند يا به تسليم در برابر دشمن حواله مي كنند، آشكارا با واقعيت ها معارضه مي كنند. و از ديگر سو آنها كه مثلا وعده مي دهند 6 ماهه مسئله رابطه با آمريكا را حل كنند يا در باغ سبز اقتصادي - با وعده هاي ناممكن اما مخرب- نشان مي دهند، از هم اكنون به بي كفايتي سياسي خود گواه مي آورند. با اين وصف انتخابات مايه ارتقاي فرهنگ سياسي عمومي است اما در عين حال از سوي ديگر عوام فريبي ها، فرهنگ عمومي را تهديد مي كند. البته بايد شهادت داد كه هرچه جلوتر آمده ايم، آسيب ناپذيري فرهنگ عمومي در برابر حلقه هاي ساده انگار و ساده پندار كمتر شده است.
2- فرهنگ، عمود قائم يك ملت در حوزه مهندسي گفتمان مقاومت و پيشرفت است. فرهنگ و باورهاي اعتقادي، زيربناي همه موفقيت ها و دستاوردهاست و با همين باورها بود كه انقلاب به بار نشست و تداوم يافت. فرهنگ اسلامي بود كه در يك ملت توسري خور تحقير شده، باور «ما مي توانيم» را نهادينه كرد تا توانست رژيم آمريكايي و مسلط پهلوي را به زير كشد، مقابل جنگ افروزي دشمن با شجاعت بايستد، كمر تحريم هاي اقتصادي و فني دشمن را بشكند و ايران را با 11 برابر نرخ متوسط جهاني، تبديل به سريع ترين كشور از نظر رشد و جهش علمي در دنيا كند. بنابراين در ميان همه وعده هايي كه نامزدها مي دهند بايد رصد كرد كه آنها چه قدر با فرهنگ اسلامي و غيرت ديني عجين هستند و قرار است در صورت انتخاب شدن چه قدر به موضوع فرهنگ بها بدهند. وعده هاي صرف اقتصادي بدون اشاره به زيربناي همه موفقيت ها و كاميابي ها، نشانه نقصان در برنامه برخي نامزدهاست.
3- نامزدهايي در تراز بالاي گفتمان «پيشرفت معطوف به عزت» قرار مي گيرند كه ضمن جاذبه هاي قوي، داراي دافعه هاي قدرتمند و مرزبندي هاي جدي با عوامل مزاحمت در مسير پيشرفت و عدالت باشند. كسي كه قرار است رئيس دولت در ايران باشد نمي تواند اهل باج دادن و باندبازي و اباحه گري و كوتاه آمدن يا تخفيف دادن بر سر اصول باشد. كساني كه حريم حرمت هاي الهي را محترم نمي شمارند و وارد اين حريم هاي ممنوعه مي شوند، طبعا توان مواجهه با فشار بيگانگان يا مفسدان سياسي و اقتصادي و فرهنگي داخلي را نخواهند داشت. تنها تقوا و خداترسي است كه روحيه شجاعت و عزت نفس و اراده محكم براي مواجهه با گردن كشان را تامين مي كند. نامزدي كه هم اكنون در چنبره حامياني ناسالم و منفعت طلب و قدرت مدار مديريت مي شود، فردا در صورت انتخاب شدن چگونه مي تواند حريت به خرج دهد و به جاي نگاه ملي، نگاه باندي پيشه نكند؟
4- اگر «پيشرفت معطوف به مقاومت و مجاهدت» گفتمان اصلي تعيين كننده در انتخابات آينده است، تمام حلقه هايي كه با اين گفتمان معارضه يا در برابر آن حاشيه سازي مي كنند، مغضوب مردم واقع خواهند شد. جريان فتنه و حلقه انحرافي، انتخابات مجلس نهم را بايكوت كرده بودند اما از مردم تودهني خوردند. حلقه انحرافي همين پنجشنبه گذشته، وزن كشي افتضاحي در ورزشگاه آزادي ترتيب داد كه با وجود ولخرجي هاي هنگفت از بيت المال با كمترين استقبال مواجه شد. تصاوير اين ماجرا به اندازه كافي از ابتذال سياسي و فرهنگي و فقدان عقبه اجتماعي حلقه انحرافي حكايت مي كند؛ همچنان كه 4-3 سال پيش وقتي سران فتنه به آن فتنه انگيزي بي سابقه و دشمن شادكن دامن زدند، خيال مي كردند رگ خواب مردم را به دست آورده اند. آنها حتي رصدگران اطلاعاتي را در غرب به اشتباه انداختند اما سر بزنگاه، پرده از دروغ بزرگ برداشته شد. آيا غير از اين است كه فتنه گران مدعي بودند «موسوي (كروبي) دستگير بشه- ايران قيامت ميشه»؟ و آيا غير از اين است كه امروز مجبور شده اند شرط گذاري هاي مطايبه آميز سابق را زير پا بگذارند و براي حضور در انتخابات و رد صلاحيت نشدن التماس كنند؟
بدين ترتيب مي توان گفت چشم بندي هاي رسانه اي با مضمون «خاتمي مي آيد/ خاتمي نمي آيد»، «هاشمي مي آيد/ هاشمي نمي آيد»، «مشايي مي آيد/ مشايي نمي آيد» اصلا در برابر حماسه بزرگ سياسي كه قرار است ملت ايران رقم بزنند، به چشم نمي آيد. ملت ايران رو به جلو مي نگرند و پيش مي روند و اگر نيم نگاهي هم به گذشته داشته باشند، صرفاً از جنس عبرت گرفتن و تجربه اندوختن است. مفهوم حماسه سه مضمون عقلانيت و شجاعت و پيروزي را در خود نهفته دارد و اين يعني اينكه راه سياست هيجاني، بي جربزگي و وادادگي و عقب نشيني و شكست بسته است.
محمد ايماني

 

كيهان و خوانندگان


سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ فراموش كردن خيانت سران فتنه و همچنين از ياد بردن هتاكي هاي حاميان فتنه به قرآن، دين و امام حسين(ع) و قتل و غارت و آتش زدن اموال عمومي و بيت المال جفايي به خون شهيدان انقلاب است كه هرگز بخشوده نمي شود.
1423---0912
¤ تمام تروريست هايي كه به اسم مسلمان معرفي مي شوند وهابي هستند ولي رسانه هاي غربي از روي عمد به خاستگاه فكري و عقايد وهابيت كه دست ساخته انگليسي هاست اشاره نمي كنند.
6091---0915
¤ غرب براي نجات اسرائيل و خارج كردن صهيونيست ها از انزوا تا توانسته هزينه كرده ولي ما چرا براي ياري رساندن به سوريه به حداقل كمك رساني اكتفا كرده ايم و به تمام و كمال اين كشور مظلوم را ياري نمي رسانيم.
8773---0937
¤ كيست كه نداند تمام توطئه ها و نقشه خون ريزي هاي سوريه در رياض، دوحه و تركيه مهندسي مي شود؟ پس چرا فقط نظاره گر حوادث هستيم و دل خويش را به محكوم كردن اين قضايا خوش كرده ايم.
6047---0936
¤ كاش كشورهاي اسلامي مي فهميدند كه آمريكا و رژيم اشغالگر خواهان سوريه اي متلاطم و درگير داخلي است تا از جبهه ضد اسرائيل غاصب كاسته شود و جنايات رژيم كودك كش پنهان بماند.
محمود نصيري از مشهد مقدس
¤ در طول سال، 52 هفته داريم كه اگر مجلس با تصويب مصوبه اي يك ساعت زودتر تعطيل شدن كار در روزهاي پنجشنبه را بردارد چيزي در حدود 6 روز جلو هستيم و نيازي به حذف تعطيلي روز تاسوعا توسط نمايندگان مجلس نيست.
3163---0911
¤ با كاهش جهاني هر اونس طلا از 1780 دلار به 1300 دلار، انتظار مي رفت قيمت ارز و طلا به همان نسبت كاهش يابد ولي چنين اتفاقي نيفتاد. دليل آن چيست؟
8853---0912
¤ از بازار خودرو گزارشي تهيه و منعكس كنيد. آيا خودروسازان به مصوبه شوراي رقابت كه مرجع قانوني قيمت گذاري است تمكين مي كنند؟!
6604---0917
¤ مسئولين امر در دولت آقاي احمدي نژاد پاسخ بدهند شهر شهميرزاد چگونه و با چه معياري از نظر جمعيت، به شهرستان تبديل شده است؟
ضيايي از ساكنين مهدي شهر سمنان
¤ مردم كرپان از توابع بخش مركزي ميناب هرمزگان 2 سال است كه با مشكل قطع برق به دليل نداشتن ترانس دست و پنجه نرم مي كنند ولي با گذشت اين مدت هيچ كاري را از سوي مسئولين امر براي رفع مشكل شاهد نيستيم چرا؟
4355---0917
¤ سازمان آب نجف آباد هزينه انشعاب آب يك طبقه را يكباره بيش از 50 درصد افزايش داده و مسئوليت آن را متوجه مركز كرده است. آيا اين فشارها بر مردم با مهرورزي كه شعار دولت است سازگاري دارد.
6885---0913
¤ با ادغام دو وزارتخانه بازرگاني و صنايع شاهد هستيم كه فوق العاده بهره وري كاركنان صنايع پرداخت مي شود ولي براي كاركنان بازرگاني اين گونه نيست. از وزير محترم تقاضاي احقاق حق خويش و رفع اين تبعيض آشكار را داريم.
7552---0914
¤ جمعي از كارشناسان اورژانس بهزيستي همدان هستيم كه هنوز تبديل وضعيت نشده ايم و به صورت پيمانكاري كار مي كنيم اميدواريم رسيدگي شود.
9219---0918
¤ چرا مسئولين وزارت بهداشت با آن دسته از شركت هاي توليدكننده محصولات بهداشتي كه از تصاوير زننده و نامناسب خانم ها بر روي برچسب هاي مواد توليدي استفاده مي كنند برخورد نمي كنند و يا مانع ورود اين محصولات به داخل كشور نمي شوند؟
6263---0938
¤ در شهرستان اهواز قيمت مسكن نسبت به سال گذشته سه برابر افزايش يافته در حالي كه تمام مصالح در داخل كشور توليد مي شود و نياز چنداني به ارز نيست. از همه مصيبت بارتر اينكه عده اي صاحب املاك اين آشفته بازار را به وجود آورده اند و كسي هم كاري به آنان ندارد.
4929---0916
¤ در ساخت و ساز منزل مسكوني مجاز و داراي پروانه ساختماني هر روز از طرف شهرداري بازديد و كوچك ترين مورد را با جديت و سختگيري و جريمه دنبال مي كنند، اما ساخت و ساز غيرمجاز در حوزه شهرداري منطقه 4 (تلگرد-طباطبايي) مشهد بدون مزاحمتي صورت مي گيرد.
3419---0915
¤ شايسته است گلزار شهداي بهشت زهراي تهران سازماندهي و منظم شود چندين بار چادرم به نوك قابهاي عكس و موانع موجود گير كرد و پاره شد. بالا و پايين بودن سنگ قبور نيز مانع زيارت عموم مي شود.
6775---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست مي شود امتحانات دانشگاه فرهنگيان با ساير دانشگاهها هماهنگ برگزار شود.
فتاحي از گتوند خوزستان

 

گلابي ! (گفت و شنود)


گفت: سايت گويانيوز معروف به «سيانيوز» به اصلاح طلبان توصيه كرده كه به دو علت نبايد در انتخابات نامزد معرفي كنند.
گفتم: چرا؟! كدام دو علت؟!
گفت: نوشته اول آن كه اگر نامزد معرفي كنند اعتراف كرده اند كه ادعاي تقلب در انتخابات 88 دروغ بوده است و دوم اين كه نامزد آنها رأي نمي آورد و معلوم مي شود كه پايگاه اجتماعي ندارند.
گفتم: خب! حالا اين سايت وابسته به «سيا» چه پيشنهادي براي اصلاح طلبان ارائه كرده؟
گفت: پيشنهاد كرده انتخابات را تحريم كنند!
گفتم: آنها انتخابات مجلس نهم را تحريم كرده بودند ولي 65 درصد مردم در آن شركت كردند، يعني خيلي بيشتر از انتخابات قبلي.
گفت: پس با چه پشتوانه اي اينهمه رجز مي خوانند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو مي گفت؛ من نمي دونم چرا به گلابي ميگن گلابي؟ چون نه گله، نه آبي؟!

 

اعتراف دو مقام اطلاعاتي آمريكا هدف از تحريم ايران ايجاد نارضايتي در ميان مردم است


دو مقام اطلاعاتي آمريكا در ارزيابي خود درباره ايران اعتراف كردند هدف از اعمال و تشديد فشارها و تحريم ها عليه ايران ايجاد نارضايتي و ناآرامي در ميان مردم اين كشور است.
پايگاه اينترنتي آنتي وار در اين باره نوشت: «جيمز كلپر»، مدير اطلاعات ملي آمريكا و «مايكل فلين»، مدير آژانس اطلاعات دفاعي اين كشور در برابر كميته نيروهاي مسلح سنا حاضر شدند و بار ديگر بر ارزيابي هاي پيشين خود درباره ايران تأكيد كردند.
در ادامه اين گزارش آمده است، دقيقاً همان اظهارات به صورت لفظ به لفظ در گزارش طبقه بندي نشده كلپر لحاظ شده بود از جمله اين كه «ايران در حال توسعه توان هسته اي خود براي تقويت امنيت، پرستيژ و نفوذ منطقه اي خود و داشتن توان ساخت تسليحات هسته اي است».
اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام كرده است به دنبال سلاح هسته اي نيست و برنامه هسته اي را براي اهداف صلح آميز دنبال مي كند.
كلپر گفت: ما نمي دانيم كه آيا ايران در نهايت تصميم به ساخت تسليحات هسته اي خواهد گرفت يا خير؟
وي خاطرنشان كرد: توان ايران براي ساخت اين تجهيزات وابسته به زيرساخت هسته اي پيشرفته اش است.
كلپر در كميته سنا گفت كه «ايران ظرفيت علمي، فني و صنعتي براي توليد نهايي تسليحات هسته اي را دارد».
وي بار ديگر برخلاف ادعاها مبني بر اين كه ايران يك بازيگر غيرمنطقي است گفت كه تصميمات هسته اي ايران توسط رويكردي منفعت نگر راهنمايي مي شود و منافع داخلي خود را با محيط سياسي و امنيتي بين الملل متوازن مي سازد.
وي در توضيح سؤالي درباره تأثير تحريم ها بر دولت ايران اذعان كرد كه هدف تحريم ايجاد نارضايتي و ناآرامي در ميان مردم ايران است.
آنتي وار نوشت: در اين جلسه هيچ اشاره اي نشد كه مقامات عالي رتبه ايران بارها تأكيد كرده اند ايران به دلايل استراتژيك، اخلاقي و مذهبي تسليحات هسته اي را نمي پذيرد.
آنتي وار افزود: به علاوه در اظهارات نمايندگان كنگره و نيز كلپر هيچ اشاره اي به گزارشي نشد كه مي گويد ايران ذخاير 75/19درصدي اورانيوم غني شده خود را به صفحات سوخت براي استفاده در راكتورهاي تحقيقاتي پزشكي تبديل كرده است.
از نظر غرب، ايران به دليل حقوق ملي لاينفك و خودداري در پذيرش استيلاي آمريكا بر منافع امنيتي خود يك تهديد محسوب مي شود.
در ادامه اين گزارش به سؤال غلط انداز سناتور «ليندسي گراهام» از كلپر اشاره شده است كه پرسيد: آيا در شش ماه گذشته كه ما تحريم ها را اعمال كرده و همراه 1+5 مذاكره كرديم، ايران توليد اورانيوم براي بمب هسته اي را كاسته يا افزايش داده است؟
در ادامه اين گزارش آمده است: هيچ اورانيومي در ايران براي ساخت بمب هسته اي غني سازي نشده است زيرا با سطح تسليحاتي فاصله زيادي دارد و ذخاير اورانيوم اين كشور تحت پلمب آژانس است.
كلپر در بخش ديگري از سخنانش در خصوص اطلاعات آمريكا و رژيم صهيونيستي از ايران با وجود داشتن منابع مختلف گفت كه اطلاعات شان مشابه است.
براساس اين گزارش وقتي كلپر از سوي «بلونتال» در اين باره تحت فشار قرار گرفت كه آيا همه اطلاعات ميان دو طرف مبادله مي شود وي پاسخ داد «بيش تر آنها» اما چرا اين اندازه زيركانه پاسخ داد؟ گزارش ژوئيه گذشته خبرگزاري آسوشيتدپرس ظاهراً به اين سؤال پاسخ مي دهد: با وجود روابط بدون بحث ميان آمريكا و نزديك ترين متحدش در خاورميانه و با وجود اظهارات سياستمداران آمريكايي كه اين دوستي را در بوق و كرنا مي كنند، مقامات امنيت ملي آمريكا، اسرائيل را متحدي عذاب آور و يك تهديد ضد اطلاعاتي حقيقي در نظر مي گيرند.
در واقع به گفته آسوشيتدپرس، «سيا» اسرائيل را تهديد شماره يك ضد اطلاعاتي خود در خاورميانه مي داند. اين به معناي آن است كه اين آژانس معتقد است اسرار ملي آمريكا نزد ديگر دولت هاي خاورميانه ايمن تر است تا نزد اسرائيل. اين تعجب آور است زيرا اين ظن وجود دارد كه سرويس اطلاعات خارجي اسرائيل (موساد و شين بت) كه معادل اف.بي.اي است به استخدام مقامات آمريكايي مي پردازند و در تلاشند اسرار آمريكا را بدزدند.
اما آيا هيچ كدام از اين ها در «ارزيابي جهاني تهديد» كلپر مطرح شد؟ البته كه مطرح نشده؛ به اسرائيل فقط به عنوان يك متحد نگاه شد.
كلپر سال 1390 براي اولين بار به صورت تلويحي اعتراف كرد كه هدف اصلي تحريم ها، ايجاد نارضايتي فراگير اقتصادي در ميان مردم ايران است. حال با گذشت دو سال از اين موضوع و اثبات ناكارآمدي تحريم ها، وي بار ديگر اذعان مي كند كه فشارها هدفي جز ضربه زدن به بنيه اقتصادي مردم ايران و ايجاد آشوب و ناآرامي در اين كشور ندارد.
خاطرنشان مي شود رهبر معظم انقلاب 17 اسفند سال گذشته در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان در بياني حكيمانه فرمودند: «رو در رو قرار دادن مردم ايران در مقابل نظام اسلامي هدف اصلي تحريم هاي غرب است.»

 

آسوشيتدپرس اعلام كرد
تغيير در تيم مذاكره كننده آژانس با ايران


دستيار ارشد مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي از سمت خود استعفا كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از ديپلمات ها در وين گزارش داد: «رافائل گروسي»، دستيار مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي از سمت خود استعفا داده است.
خبرگزاري رويترز نيز در گزارشي از وين اعلام كرد، دو مقام ارشد آژانس كه مذاكرات با ايران را هدايت مي كردند، در سال جاري آژانس را ترك مي كنند و احتمالا اين سازمان را از تجربه و مهارت شان در برخورد با برنامه هسته اي ايران محروم مي كنند.
يك منبع ديپلماتيك گفت كه گروسي، دستيار مدير كل به عنوان نماينده آرژانتين در آژانس انتخاب شده است و انتظار مي رود در تابستان منصب جديد خود را عهده دار شود.
آژانس نيز ماه گذشته اعلام كرد كه ترو وارجورانتا، مقام هسته اي عالي رتبه فنلاندي جانشين هرمان ناكارتس رئيس سازمان بازرسان آ ژانس پس از بازنشستگي ناكارتس در پاييز سال جاري خواهد شد.
ناكارتس رئيس بازرسان آژانس در نظارت بر فعاليت هاي هسته اي ايران است.
ناكارتس بلژيكي و گروسي رياست تيم كارشناسان آژانس كه 9 بار با نمايندگان ايران از سال 2012 تاكنون ديدار داشته را به عهده داشته اند.
«مارك فيتز پاتريك»، عضو موسسه بين المللي مطالعات استراتژيك در اين باره گفت: رفتن اين دو نفر، آژانس را از دو مقامي كه بيشترين زمان را در مذاكرات دو سال گذشته با ايراني ها در سطوحي عالي رتبه صرف كرده بودند، محروم مي كند.

 

نيويورك تايمز گزارش داد
«ايران هراسي» زمينه فروش 10 ميليارد دلاري سلاح آمريكايي در خاورميانه


واشنگتن با ترويج سياست ايران هراسي به دنبال نهايي كردن فروش 10 ميليارد دلار سلاح در خاورميانه است.
روزنامه نيويورك تايمز هدف از اين تجارت را همچون گذشته تقويت توان دفاعي متحدان آمريكا از جمله رژيم صهيونيستي، عربستان و امارات در مقابل آن چه «تهديد» ايران خوانده شد، معرفي كرد.
بنابر گزارش راديو بين المللي فرانسه، دولت آمريكا در همين چارچوب در سال 2010 نيز تعدادي جنگنده اف-15 به ارزش تقريبي 30 ميليارد دلار را به عربستان فروخت.
براساس گزارش نيويورك تايمز، رژيم صهيونيستي طبق قراردادهاي جديد تعدادي هواپيماي داراي قابليت سوخت گيري هنگام پرواز و نيز موشك فوق پيشرفته را خريداري مي كند تا بتواند توانش براي حمله به اهداف داخل ايران را تقويت كند.
بنابراين گزارش، قرارداد فروش تسليحات آمريكايي به متحدان واشنگتن در سفر قريب الوقوع چاگ هاگل، وزير دفاع آمريكا به خاورميانه نهايي مي شود.
اين روزنامه نوشته است كه سال گذشته قرارداد فروش تسليحات آمريكايي به صورت مخفيانه منعقد شد.
باراك اوباما در سفرش به اراضي اشغالي قول داده توان نظامي رژيم صهيونيستي را تقويت كرده و تسليحات پيشرفته آمريكايي را در اختيار دولت تل آويو قرار دهد.
سفر هاگل پس از سفر باراك اوباما و نيز جان كري، وزير امور خارجه آمريكا به اراضي اشغالي صورت مي گيرد.
به گزارش ايسنا نيويورك تايمز نوشت كه اين توافق با دقت تنظيم شده تا به عنوان چراغ تلويحي به رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران ديده نشود.

 

سخنگوي وزارت خارجه آذربايجان: باكو پايگاه نيروهاي آمريكا و اسرائيل عليه ايران نخواهد بود


سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري آذربايجان تأكيد كرد كشورش در حمله احتمالي رژيم صهيونيستي و آمريكا به ايران، پايگاه نظامي براي آنها نخواهد بود.
المان عبدالله يف، سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري آذربايجان كه رياست هيئتي از كشورش را كه قرار است در 21 آوريل (1 ارديبهشت) از سرزمين هاي اشغالي ديدار كند، بر عهده دارد، ضمن مخالفت با هرگونه ماجراجويي عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: كشورش پايگاه نظامي براي آمريكا و رژيم اسرائيل نخواهد بود.
وي خواستار حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران شد و در اين زمينه اظهار داشت: هر چند تلاش ها در اين زمينه تاكنون با شكست روبرو شده، اما اين تلاش ها بايد چند برابر شود.
اين مقام آذربايجاني گفت: در صورتي كه رژيم صهيونيستي و آمريكا به ايران حمله كنند اين جمهوري اجازه نخواهد داد از خاكش عليه ايران استفاده شود.

 

اصلاح طلبان مبتلا به خيالبافي شده اند(خبر ويژه)


«دعوت خاتمي به نامزدي فقط يك دلخوشي مقطعي و مبتني بر يك فضاي تخيلي است.»
اين مطلب را دويچه وله از قول «رضا-ح» از روزنامه نگاران زنجيره اي خارج نشين منتشر كرد. اين روزنامه نگار فراري مي گويد: در مورد كانديداتوري تحت فشار آقاي خاتمي، دو سابقه وجود دارد. اول سال 1380 كه او تحت فشار اطرافيان، با چشمان گريان پذيرفت كه كانديدا شود و يكي سال 1387 كه پيش از آمدن آقاي موسوي، اين فشارها كارساز شد و آقاي خاتمي كانديداتوري را پذيرفت. با اين وجود، اكنون فشار اطرافيان خاتمي تعيين كننده مسئله نيست، مسئله اصلي شرايط مد نظر حاكميت است كه تفاوت جدي با سال هاي 84 و 87 دارد و كفه ترازو را به سوي نيامدن خاتمي سنگين كرده است.
وي اضافه كرد: در مورد اهداف اصلاح طلبان، با يك سبد درخواست و آرزو مواجه هستيم. گروهي با اميد وارد كردن يك تلنگر به بدنه اصلاح طلب و جوشش دوباره در اين مسير هستند، گروهي ديگر، فرصت را براي احياي اصلاح طلبان و بازگشت به قدرت مناسب مي بينند و برخي عقيده دارند كه اين عرصه، بستري است براي نشان دادن قدرت اصلاح طلبان و فشار بيشتر بر حاكميت. ولي مسئله مهم تر اين است كه جريان اصلاحات و جنبش سبز چه برنامه اي براي بهره گيري از اين موج احتمالي دارد. اكنون برنامه مشخصي به چشم نمي خورد و فقط با يك دلخوشي مقطعي مواجه هستيم.
وي همچنين گفته است بازگشت اصلاح طلبان در كوتاه مدت به حاكميت ممكن نيست. مسئله اصلي اين است كه حاكميت به اصلاح طلبان اعتماد ندارد. در ماه هاي اخير بسيار شنيده ايم كه گفته اند خاتمي شرايطي براي بازگشت به قدرت گذاشته و حتي برخي الان مي گويند چون آن شرايط حاصل نشده، پس نبايد بيايد. در همين نامه زندانيان اصلاح طلبان هم ديديم كه نوشته بودند آقاي خاتمي بي خيال شرط آزادي ما شود. با احترام به نظرات اين دوستان بايد گفت اين يك فضاي تخيلي است، بحث اصلي شرايط خاتمي نيست، نظام براي خاتمي شرط گذشته است. اول بايد اين شرايط مد نظر نظام تأمين شود، بعد بحث بازگشت به صحنه سياسي و حضور در انتخابات مطرح شود. به نظرم اين درك واقعي تري از فضا هست كه چهره هايي چون حسين مرعشي از اصلاح طلبان يا مرتضي نبوي از اصولگرايان هم به آن اشاره كردند.
اين همكار نشريات زنجيره اي مي افزايد: آقاي خامنه اي در ديدار با سه اصلاح طلب يعني جهانگيري، موسوي لاري و انصاري كه دو نفرشان هم مانند آقاي خاتمي عضو مجمع روحانيون مبارز هستند، به صراحت گفته كه بايد ضدانقلاب را از خودتان دور كنيد. در واقع خواستار اين است كه آقاي خاتمي مرزبندي صريح داشته باشد با جنبش سبز، به نوعي خطايش در انتخابات 88 را بپذيرد تا به دامن نظام برگردد.

 

گزارش اطلاعاتي پنتاگون از برتري نظامي دولت سوريه (خبر ويژه)


يك گزارش اطلاعاتي آمريكا به شكست جنگ افروزي در سوريه و اقتدار دولت بشاراسد پس از دو سال جنگ اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري بلومبرگ، يك مقام ارشد اطلاعات نظامي پنتاگون اعلام كرد دولت «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه برتري خود در ميدان نظامي را حفظ كرده است.
ژنرال «مايكل فلين» رئيس آژانس اطلاعات دفاعي آمريكا در گزارشي كه به كميته خدمات مسلحانه سناي آمريكا عرضه كرد، گفت: به نظر مي رسد گروه هاي پرنفوذ وابسته به بشاراسد، تا حد زيادي منسجم عمل مي كنند.
وي يادآور شد هيچ يك از گروه هاي مخالف توانايي متحد كردن بخش هاي مختلف را براي حمايت از راهبردي كه به تغيير رژيم منجر شود، نداشته اند.
وي در اين گزارش همچنين اضافه كرد: زرادخانه موشك هاي متعارف سوريه از داخل اين كشور به بسياري از مناطق اسرائيل دسترسي دارد.
فلين گفت: روسيه يك موشك كروز ضد كشتي با سرعت مافوق صوت به سوريه فروخته كه از برد 300 كيلومتري برخوردار است و خطري واقعي را متوجه عمليات دريايي به ويژه در شرق درياي مديترانه مي سازد.
همزمان با انتشار اين گزارش احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه اعلام كرد با وجود هزينه 700 ميليون دلاري تركيه در جنگ سوريه، اين جنگ هنوز به فرجام نرسيده است.
وي در مصاحبه با خبرنگاران با تاكيد بر اينكه بحران سوريه يك ريسك بسيار فوق العاده براي تركيه است، اضافه كرد: بحران سوريه از لحاظ امنيتي و بي ثباتي، براي تركيه ريسكهاي فراواني دارد.

 

توان هسته اي ايران با تحريم ها افزايش يافته است (خبر ويژه)


«ايران نصب سانتريفيوژهايي با فناوري پيشرفته را در تاسيسات غني سازي اصلي اش سه برابر كرده و اين تعداد را به بيش از 600 عدد در ظرف سه ماه رسانده است».
خبرگزاري آسوشيتدپرس ضمن انتشار خبر فوق به نقل از دو ديپلمات غربي نوشت: اين ماشين ها (سانتريفيوژها) هنوز اورانيوم غني شده توليد نمي كنند.
به نوشته خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين امر نشان مي دهد كه ايران از فناوري و مواد خام مورد نياز براي توليد گسترده سانتريفيوژهايي كه مي توانند عمليات غني سازي را بسيار پرسرعت تر از سانتريفيوژهاي فعلي انجام دهند، برخوردار است.
اين خبرگزاري با استناد به گفته ديپلمات هاي مقيم وين، از احتمال شتاب گرفتن روند غني سازي اورانيوم در ايران به كمك مواد خام در دسترس و سانتريفيوژهاي جديد نوشته است.
بنا بر گزارش آسوشيتدپرس، بار غني سازي اورانيوم ايران تاكنون بر دوش 12 هزار سانتريفيوژ ناكارا بوده و جايگزيني دستگاه هاي نوين، مي تواند جهشي در برنامه هسته اي اين كشور باشد.
اين گزارش مي افزايد: كارشناسان گمان مي كردند كه تحريم ها دست ايران را از داشتن گرافيت، فولاد و ساير مواد لازم براي ساخت سانتريفيوژهاي پيشرفته كوتاه خواهد كرد. اما، نصب و راه اندازي سانتريفيوژهاي جديد در تاسيسات اتمي اين كشور نشانگر تزايد اين دستگاه ها و گسترش برنامه اتمي ايران است.
گفتني است همزمان با انتشار اين گزارش، بنياد كارنگي در گزارشي تصريح كرد: بعيد است فشار تحريم ها برنامه هسته اي ايران را متوقف كند و تنها راه قابل اجرا، نيل به يك توافق ديپلماتيك دو طرفه است.

 

خاتمي؛ وجه المصالحه اموات سياسي خواهد شد؟ (خبر ويژه)


در حالي كه خاتمي ادعا مي كند نگران نظام و انقلاب است، شماري از وابستگان گروهك ها و عناصر فراري ضمن نامه اي از وي براي نامزدي انتخابات دعوت كردند.
امضاكنندگان با بيان اينكه حامي فتنه سبز هستند، نوشته اند: امضاكنندگان اين نامه اميدوارند جنابعالي كه در چهار سال سخت گذشته، دوشادوش خواسته ها و رنج هاي حاميان جنبش سبز مانده ايد، با اعلام نامزدي خود در انتخابات آتي، به تداوم دموكراتيزاسيون ياري رسانيد.
در ميان اسامي امضاكنندگان نام بابك اميرخسروي (از اعضاي مركزيت حزب توده و از چپ هاي آمريكايي)، عبدالعلي بازرگان (عضو گروهك نهضت آزادي)، حسن يوسفي اشكوري و شمار ديگري از اعضاي گروهك هاي نهضت آزادي و ملي-مذهبي ديده مي شود.
خاتمي به عنوان رئيس شوراي مركزي مجمع روحانيون هرگز توضيح نداده كه كدام سنخيت باعث تجانس و همراهي وي با گروهك هاي قسم خورده ضدانقلاب شده است؟ براساس برخي قرائن اين گروهك ها با قطعي دانستن رد صلاحيت خاتمي، درصددند كه وي را براي نوعي انتحار سياسي به عرصه فرستاده و پيشمرگ اهداف خود كنند. آنها پيش از اين و به نوعي ديگر همين معامله را با بني صدر كردند تا جايي كه او مجبور شد با لباس زنانه از كشور بگريزد و به مجموعه اموات سياسي خارج كشور الحاق شود.

 

دعوت كنندگان خاتمي را براي دردسرسازي مي خواهند (خبر ويژه)


«دعوت كنندگان خاتمي به نامزدي انتخابات مي دانند كه او رئيس جمهور نمي شود و او را براي دردسرسازي مي خواهند».
اين مطلب را امين بزرگيان از همكاران خارج نشين نشريات زنجيره اي مورد تأكيد قرار داد و نوشت: آمدن خاتمي حتي بين زندانيان سياسي نيز شكاف انداخته است. به نامه هاي دعوت نگاه كنيد كه اسامي خيلي از زندانيان در پاي آن نيست.
به گزارش نداي سبز وي مي افزايد: جواد اطاعت از مشاوران خاتمي در انتخابات پيش رو گفته است «درباره سلامت انتخابات ما نبايد پيشداوري بدبينانه كنيم». اين جمله نمايندگي مي كند تمام آن چيزي كه تحت عنوان اصلاح طلبي فرمال و صوري مي توان نام نهاد. لازمه هر نوع مشاركت اثباتي در انتخابات پيش رو توانايي فوق العاده در فراموشي انتخابات قبلي و رخدادهاي آن است. بدون فراموشي انتخابات قبلي نمي توان در انتخابات بعدي مشاركت اثباتي داشت. برخي به اين بهانه كه فرصت انتخابات فرصت خوبي براي سياست است، مي خواهند سر خاطرات و روياهاي ما گول بمالند.
وي در ادامه با بيان اينكه خاتمي را براي دردسرسازي دعوت مي كنند، مي نويسد: «او را دعوت مي كنند تا كانديدا شود و دردسر ايجاد كند.دردسري نه برخاسته از تأييد صلاحيت و رئيس جمهور شدنش كه دردسري برخاسته از رد صلاحيت و با رئيس جمهور نشدنش. گويا همه مي دانند او رئيس جمهور نمي شود. اين بار خاتمي از جنبه سلبي اش قرار است دردسر شود و نه جنبه ايجابي اش (دوم خرداد). مي توان در وضعيت جديد و از موضعي به مراتب راديكال تر از تحريم، او را به كانديداتوري دعوت كرد؛ نوعي ديالكتيك منفي.»
برخلاف اين تلقي رد صلاحيت خاتمي كمترين هزينه و دردسري براي جمهوري اسلامي ندارد اما جالب است كه مدعيان جنبش سبز و شرط گذاري هاي آن چناني براي توجيه عقب نشيني خود به توجيهات سستي از اين دست استناد مي كنند.
يادآور مي شود اخيراً چند تن از فتنه گران بازداشتي از خاتمي براي نامزدي انتخابات دعوت كرده بودند اما اغلب بازداشت شدگان فتنه سبز حاضر به همراهي با اين دعوت نشده اند.
در همين حال حسن شريعتمداري از اعضاي گروهك منحله حزب خلق مسلمان كه در آلمان به سر مي برد در مصاحبه با راديو فرانسه اظهار داشت تحركات اصلاح طلبان و خاتمي مجالي براي موفقيت نخواهد داشت.
وي تصريح كرد: نه آقاي خاتمي اهل اين ميدان است و نه چنان نظم و انضباطي درون اصلاح طلبان وجود دارد و اين روزها هم براي چنين كاري دير شده و من فكر نمي كنم آنها فرصتي براي اقدام داشته باشند. خاتمي حتي مانند گذشته امكان مانور ندارد. آنها مغضوب نظام هستند و بازداشت عده اي از فعالان نيز باعث تشتت بيشتر شده است.

 

اسرائيل در پي تنش ميان تهران و باكو است (خبر ويژه)


يك انديشكده آمريكايي روابط جمهوري آذربايجان با رژيم صهيونيستي را از دلايل عمده تنش در روابط باكو- تهران توصيف كرد.
مؤسسه سياست خاور نزديك واشنگتن در گزارشي نوشت: در سال هاي اخير، همكاري هاي امنيتي و تجاري و نظامي آذربايجان و اسرائيل گسترش يافته و در همين حال روابط جمهوري آذربايجان با ايران به تشنج كشيده شده است.
اين گزارش مي افزايد: اسرائيل در سال 1993 سفارت خود در باكو را افتتاح كرد. اما آذربايجان بطور متقابل اقدام به گشودن سفارت در اسرائيل نكرده به اين دليل كه از رأي نامطلوب كشورهاي اسلامي در سازمان ملل در مناقشه آذربايجان با ارمنستان بر سر منطقه «ناگورنو-قره باغ» بيم دارد.
با اين حال چندين مقام آذربايجاني از اسرائيل ديدن كرده اند.
در ادامه اين گزارش آمده است: اسرائيل در سال هاي اخير از جمله پنج شريك بزرگ تجاري آذربايجان بوده است. باكو تأمين كننده اصلي نفت اسرائيل است و حدود 40 درصد از نفت مورد نياز سالانه اسرائيل را تأمين مي كند. همچنين آذربايجان به يك مصرف كننده اصلي تسليحات و دانش نظامي اسرائيل تبديل شده است.

 

قاضي سراج : هنوز دادگاه متهمان بانك صادرات در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي برگزار نشده است


قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب اعلام كرد هنوز دادگاه 46 نفر از متهمان بانك صادرات كه در پرونده فساد 3 هزار ميلياردي نقش داشتند برگزار نشده است.
ناصر سراج قاضي پرونده فساد 3 هزار ميلياردي با اعلام اين خبر گفت: هنوز نوبت به رسيدگي به اتهامات اين افراد فرا نرسيده است.
قاضي شعبه اول دادگاه انقلاب افزود: به طور قطع در زمان برگزاري جلسات دادگاه به رسانه ها اطلاع رساني خواهد شد.
پيش از اين دادستان عمومي و انقلاب تهران عباس جعفري دولت آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي ناحيه يك شميران عنوان كرده بود كه براي 46 نفر از كارمندان و مديران بانك صادرات كيفرخواست صادر شده است.
دولت آبادي عنوان كرده بود اتهام اين افراد نقش داشتن در وقوع پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني بوده است كه پس از رسيدگي به پرونده از سوي بازپرس براي اين افراد قرار مجرميت صادر شده و سپس پرونده با كيفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
پرونده فساد 3 هزار ميلياردي در 15 مرداد سال 90 كشف شد كه طي رسيدگي به اين پرونده 37 نفر متهم در مرحله اول به اتهاماتشان رسيدگي شد.
در اين پرونده 4 متهم رديف اول تا چهارم به اعدام محكوم شدند كه اين حكم از سوي ديوان عالي كشور نيز تأييد شد.
9 ارديبهشت
جلسه بعدي دادگاه كهريزك
قاضي پرونده كهريزك از برگزاري جلسه بعدي دادگاه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي در 9 ارديبهشت خبر داد.
قاضي مديرخراساني در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: جلسه بعدي دادگاه رسيدگي به پرونده قضات كهريزك دوشنبه 9 ارديبهشت ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران برگزار مي شود.
اولين جلسه رسيدگي به پرونده قضات تعليقي كهريزك 8 اسفند ماه 91 در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني و مستشاران، با حضور نماينده دادستان تهران و شكات و متهمين و وكلاي مدافع آن ها تشكيل شد.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10