(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه  01 اردیبهشت 1392 - شماره 20469

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كوتاه از انتخابات
مجمع تشخيص 10 بند از سياست هاي كلي سلامت را تصويب كرد
در مكتب امام
ضرورت همراهي اخلاق با وحي
احمدي نژاد در مراسم تحليف رئيس جمهور جديد ونزوئلا حضور يافت
عضو هيئت رئيسه مجلس: بودجه از نيمه ارديبهشت به صحن علني مي آيد
خوزستان امروز ميزبان رئيس جمهور و هيئت دولت است
حقيقت پور: گزارش حادثه قم در صورت اجازه لاريجاني منتشر مي شود
پيشنهاد نمايندگان براي تشديد مجازات فعاليت در گروه هاي انحرافي
فضلي نژاد در دفاع از شكايت مشايي شاه كليد اسنادم را به دادگاه ارائه مي كنم
علاءالدين بروجردي: تدبير ملت انتخابات آرامي را رقم خواهد زد
اعلام آمادگي آلمان براي پذيرش 100 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين
   

كوتاه از انتخابات


جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي
اعلام موجوديت كرد
«جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي» به منظور فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوري اعلام موجوديت كرد .
مجتبي شاكري سخنگوي حوزه سياست داخلي »جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي« با معرفي عليرضا زاكاني به عنوان كانديداي اين جبهه اعلام كرد: ما در اين جبهه افراد زيادي را مورد بررسي قرار داديم كه ازاين ميان آقاي زاكاني امتياز بيشتري نسبت به ديگر افراد كسب كرد .
وي افزود: سعيد جليلي نيز همچون آقاي زاكاني داراي امتيازي برابر بود، ولي به دليل اينكه ايشان هنوز اعلام حضور نكرده اند، ما آقاي زاكاني را به عنوان كانديداي جبهه خود معرفي مي كنيم در صورتي كه آقاي جليلي وارد عرصه انتخابات شود ما گزينه ائتلاف بين اين دو نفر را مورد بررسي قرار مي دهيم و حتما يكي از اين دو فرد را به عنوان كانديداي منتخب جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي معرفي خواهيم كرد .
گفتني است، الياس نادران، مجتبي رحماندوست، حيدر رحيم پور ازغدي و محمد اسماعيل كوثري از اعضاي جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامي هستند.
فعال شدن ستادهاي مردمي يك نامزد
منابع نزديك به جليلي از جدي تر شدن حضور وي در انتخابات رياست جمهوري و فعال شدن ستادهاي انتخاباتي وي خبر مي دهند.
به گزارش مهر، با دعوت هاي مكرري كه از سوي نخبگان مردمي و دانشجويان از جليلي شده است قرار است وي طي روز هاي آينده نظر نهايي خود را در خصوص حضور در انتخابات اعلام كند .
گفتني است، كامران باقري لنكراني با رد صحت اخبار مبني بر احتمال كانديداتوري مستقل سعيد جليلي، اظهارداشت: بالاخره هر رسانه اي هر حرفي دوست دارد در اين زمينه مي گويد، اما گويا پايگاه خبري آنها با ما متفاوت است، بايد منتظر بود تا هفته آينده جبهه پايداري اعلام نظر نهايي كند.
گزينه نهايي جبهه پايداري در پاسخ به اين سوال كه آيا درصورت حضور مستقل جليلي در انتخابات، جبهه پايداري از او حمايت خواهد كرد؟ گفت: براساس صحبتي كه ما سه نفر، بنده، آقاي جليلي و فتاح داشتيم، رقابتي در بين ما نخواهد بود .
تعدد كانديداهاي جريان اصلاحات
عضو شوراي مركزي خانه كارگراعلام كرد فعلاً 10 الي12 نفر از اصلاح طلبان براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري اعلام آمادگي كرده اند.
افشين حبيب زاده در خصوص نامزد مورد حمايت خانه كارگر در انتخابات يازدهم رياست جمهوري گفت: نامزد خانه كارگر براي انتخابات رياست جمهوري حسين كمالي است.
عضو شوراي مركزي خانه كارگر همچنين در خصوص تعدد كانديداها در جريان اصلاحات اظهار كرد: تاكنون كانديداهاي متعددي مطرح هستند، فعلاً 10 الي12 نفر از ميان اصلاح طلبان اعلام آمادگي كرده اند، اما همانطور كه گفتم كانديداي ما حسين كمالي است .
كانديداي ائتلاف پنج گانه 15ارديبهشت معرفي مي شود
عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پيروان اعلام كرد كانديداي نهايي ائتلاف تا 15 ارديبهشت ماه معرفي خواهد شد.
منوچهر متكي در كنگره جبهه پيشگامان خدمت به خانواده هاي ايراني درباره سازوكار انتخاب كانديداي نهايي ائتلاف پنجگانه جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار كرد: در جلساتي كه از يكسال پيش تاكنون درباره انتخابات رياست جمهوري تشكيل داده ايم به اين نتيجه رسيديم كه اينكه يك جريان براي معرفي كانديدايش تلاش كند تعداد كانديداها را به حداقل ممكن برساند امري منطقي به شمار مي رود اما سازوكار انتخاب فرد منتخب بسيار اهميت دارد.
عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پيروان خط امام و رهبري با تاكيد بر اينكه ميزان و ملاك انتخاب در اين ائتلاف بر مبناي راي مردم خواهد بود، تصريح كرد: مقرر است تا 15 ارديبهشت ماه هر كدام از كانديداهاي عضو ائتلاف كه در نظرسنجي هاي مردمي از ديگر اعضا جلوتر بود به عنوان كانديداي نهايي معرفي شده و ديگران به نفع وي كنار بروند.
همچنين در همين رابطه دبير ائتلاف اكثريت اصولگرايان گفت: ائتلاف اكثريت اصولگرايان براي جلوگيري از تشتت آراء و كاستن از تعداد نامزد ها تشكيل شده است و ما به دنبال طراحي مكانيزمي هستيم كه به كانديداي واحد بيانجامد.
حجت الاسلام موسي پور همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين ائتلاف برنامه اي پيشنهادي براي دولت آينده و نامزد نهايي دارد يا خير؟ اظهاركرد: تمركز اصلي ما فعلا رسيدن به نامزد واحد است اما به طور طبيعي وقتي نامزد نهايي مشخص شد برنامه آن و تيم همكاران اصلي آن نيز مشخص خواهد شد.
دولت شركت سهامي نيست
عضو ائتلاف پيشرفت با بيان اينكه نفر نهايي اين ائتلاف هنوز انتخاب نشده است، گفت: معني اين ائتلاف اين نيست كه دولت آينده يك شركت سهامي بين ما سه نفر باشد.
غلامعلي حدادعادل در پاسخ به اين سوال كه آيا فقط به نظرسنجي هايي كه در درون خود ائتلاف صورت مي گيرد استناد مي كنيد؟ اظهار كرد: ما هنوز درباره يك نظرسنجي كه نتايج آن مورد اعتماد كامل باشد و يا در تصميم گيري آن نتيجه را دخالت دهيم تصميم نگرفته ايم، البته دستگاه هاي مختلف نظرسنجي مي كنند و ما هم آنها را دريافت مي كنيم اما از نظر ما فعلا تعيين كننده نيستند.
عضو ائتلاف پيشرفت همچنين درباره اينكه آيا نفر نهايي ائتلاف انتخاب شده و دو نفر ديگر هم سمتشان تعيين شده است، گفت: اين اخبار رنگ و آب فضاي رسانه اي انتخابات است و بالاخره انتخابات بايد قدري پررنگ و آب شود و يكي هم با همين گمانه زني ها است وگرنه ما هيچ قول و قراري با هم نگذاشته ايم و اين ائتلاف به اين معني نيست كه دولت آينده يك شركت سهامي بين ما سه نفر باشد
وي افزود : اينگونه نيست كه ما فقط خودمان سه نفر را اصولگرا بناميم. ما خوشحال مي شويم كه كسي بيايد اين بار را بر عهده بگيرد و ما هم دستش را ميبوسيم و كمكش ميكنيم البته اگر مايل باشد
گزينه اول جبهه ايستادگي مشخص شد
رئيس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي ايران اسلامي اعلام كرد اولويت اول ما براي انتخابات رياست جمهوري، محسن رضايي است.
ابوالقاسم رئوفيان با اعلام اين مطلب افزود: هنوز نسبت به انتخاب دو نفر ديگر به عنوان اولويت هاي دوم و سوم جبهه ايستادگي تصميم نهايي گرفته نشده است و اين مسئله ظرف چند روز آينده مشخص خواهد شد .
وي با اشاره به اينكه در جلسه گذشته جبهه ايستادگي، اعضاي شوراي مركزي برخي نامزدها از جمله قاليباف، باهنر و ولايتي را براي اولويت هاي جبهه ايستادگي مطرح كردند، تصريح كرد: صحبت ها و بحث هايي در ارتباط با انتخاب دو اولويت ديگر جبهه ايستادگي انجام شده است اما هنوز نتيجه نهايي مشخص نيست .
رييس ستاد انتخابات جبهه ايستادگي همچنين با بيان اينكه جلسه اي با افراد مطرح شده به عنوان نامزدهاي انتخابات يازدهم رياست جمهوري نداشته ايم، گفت: با توجه به برنامه، تيم و گفتمان نامزدهاي انتخاباتي در رابطه با اولويت هاي ديگر جبهه ايستادگي تصميم نهايي اتخاذ مي شود كه طي چند روز آينده اعلام خواهد شد .
بازرس ويژه هيئت نظارت بر انتخابات شوراها تعيين شد
نماينده بندر عباس در مجلس به عنوان معاون بازرسي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا انتخاب شد .
طي حكمي از سوي محمدجواد كوليوند رئيس هيئت مركزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي كشور، منصور آرامي نماينده بندرعباس در مجلس به سمت معاون بازرسي اين هيئت منصوب شد .
بر اساس ماده 61 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور مصوب 1375، يكي از راه هاي نظارت هيئت مركزي نظارت بر روند انتخابات، اعزام بازرسان مستقل براي رسيدگي به شكايات از هيئت هاي اجرايي و عوامل وزارت كشور است .
درخواست دانشجويان از آيت الله مصباح براي معرفي اصلح
دانشجويان و طلاب دانشگاه هاي طي نامه اي از آيت الله مصباح خواستند گزينه اصلح براي انتخابات را معرفي كند.
بيش از 2200 نفر از دانشجويان و طلاب دانشگاه هاي تهران طي نامه اي به آيت الله مصباح يزدي، وي را براي معرفي فرد اصلح مورد اعتماد و حجت شرعي در شناخت اصلح دانستند .

 

مجمع تشخيص 10 بند از سياست هاي كلي سلامت را تصويب كرد


مجمع تشخيص مصلحت نظام با تصويب 10 بند ديگر از سياست هاي كلي سلامت، مقرر كرد آحاد ملت به صورت عادلانه از سبد غذايي سالم، مطلوب و مكفي و آب و هواي پاك بهره مند شوند.
مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه ديروز خود با پيگيري بررسي و تدوين سياست هاي كلي سلامت، 10 بند ديگر از اين سياست ها را تصويب كرد.
در اين جلسه، علاوه بر اكثريت اعضا و رؤساي قواي مقننه و قضائيه، وزير بهداشت، سرپرست وزارت كار و رفاه اجتماعي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس و قائم مقام سازمان نظام پزشكي و مدعوين ديگري از سازمان ها و دستگاه هاي ذيربط بهداشت و درمان كشور حضور داشتند.
پس از بحث و بررسي هاي مبسوط اعضا و مدعوين در خصوص سياست هاي كلان حوزه سلامت، موارد ذيل به تصويب رسيد:
¤ توليد فرآورده هاي دارويي واكسن و محصولات زيستي، ملزومات و تجهيزات پزشكي داراي استاندارد براي برخورداري عادلانه مردم و مراقبت مداوم، نظام مند و ساختار يافته براي ايجاد و تقويت زيرساخت هاي مناسب از طريق:
1- عرضه مديريت شده فرآورده هاي دارويي و محصولات زيستي با هماهنگي نظام بيمه اي و نظام ارائه خدمات به منظور ساماندهي، تجويز و استفاده منطقي از دارو، ملزومات و تجهيزات پزشكي و جلوگيري از ايجاد تقاضاي القا شده در حوزه سلامت و اجازه تجويز صرفاً براساس نظام سطح بندي و راهنمايي هاي باليني، طرح ژنريك و نظام دارويي ملي كشور (فارماكوپه) و نظام ارزيابي فناوري هاي سلامت و مقررات ذيربط باشد و ممنوعيت هرگونه تبليغ و بازاريابي دارو و تجهيزات وارداتي خارج از ضوابط قانوني.
2- سياست گذاري و حمايت از توليد داخلي و مديريت نگهداشت و استفاده درست از ملزومات و تجهيزات پزشكي و آموزش نيروي انساني ماهر جهت حفظ سرمايه هاي اقتصادي و افزايش بهره وري در بخش تجهيزات پزشكي.
3- نظارت مؤثر بر كيفيت توليد و واردات دارو و محصولات زيستي و تجهيزات و ملزومات پزشكي و تقويت نظام گزارش دهي و جلوگيري از ورود و عرضه و مصرف داروهاي غيرمجاز و محصولات زيستي و تجهيزات و ملزومات پزشكي و مكمل هاي غذايي فاقد استاندارد و كيفيت لازم از توليد تا عرصه مصرف.
4- سياست گذاري مديريت صادرات و واردات دارو، واكسن و محصولات زيستي و تجهيزات پزشكي با استفاده از ابزارهاي علمي، فني و قانوني براي حمايت از توليدات، رقابت پذيري آن و توسعه صادرات و مقابله با بازارشكني (دامپينگ).
¤ بهره مندي عادلانه آحاد مردم از سبد غذايي سالم، مطلوب و مكفي، آب و هواي پاك و فرآورده هاي بهداشتي ايمن و تأمين امنيت غذايي همراه با رعايت استانداردهاي ملي و معيارهاي منطقه اي و جهاني از طريق:
1- استقرار دائمي شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي به منظور توسعه همكاري هاي بين بخشي، ارتقاي سلامت جامعه و افزايش كيفيت نظارت بر ايمني و پايش مواد غذايي، داروها و فرآورده هاي داراي مصرف انساني و دامي از توليد، واردات تا توزيع و مصرف.
2- ايجاد ساختار قوي و كارآمدي به منظور يكپارچگي سياست گذاري و برنامه ريزي براي تأمين امنيت غذايي و ايمني مواد غذايي و فرآورده هاي بهداشتي.
3- اصلاح و تصويب قوانين و تأمين منابع لازم به منظور تأمين سبد غذايي مطلوب و سالم براي برخورداري تمامي افراد جامعه از غذاي ايمن، مناسب و كافي.
4- اهتمام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و ساير دستگاه هاي ذيربط به بهداشت آب، خاك و هوا و پايش باقيمانده سموم، آلاينده ها و افزودني ها در مواد و فرآورده هاي غذايي، دارويي، آرايشي و الزام قانوني به رعايت ضوابط، معيارها و استانداردهاي ملي و مصوب.

 

در مكتب امام


اول خودتان را درست كنيد
بعد سراغ جامعه سازي برويد
آن چيزي كه بر همه ما لازم است ابتدا كردن به نفس خودمان است و قانع نشدن به اينكه همان ظاهر(مان) درست بشود.
و از قلبمان شروع كنيم. مغزمان شروع كنيم، و هر روز دنبال اين باشيم كه روز دوممان بهتر از روز اولمان باشد.
و من اميدوارم كه اين مجاهده نفساني براي همه ما حاصل بشود و دنبال آن مجاهده براي ساختن يك كشور.
آئين انقلاب اسلامي - ص 221

 

ضرورت همراهي اخلاق با وحي


عظمت فن اخلاق براي انسان از آن منظر هست كه انسان بالأخره هم رابطه اي با خود دارد، هم رابطه اي با آفريدگارش، هم رابطه اي با جامعه بشري. آنها كه مبناي وحياني و الهي را پذيرفتند، در فن اخلاق حرفي براي گفتن دارند، چه اينكه راهي براي رفتن دارند؛ آن گفتن علمي و اين رفتن عملي، اينها را به بارگاه مقصود مي رساند، مي فهمند كجا مي روند، براي اين راه ره توشه تهيه مي كنند به نام« تقوا ». مي فهمند وقتي به مقصد رسيده اند، ديگر جاي كار نيست، جاي شهود است؛ مقصود را با عمل نمي توان ديد، يك فكري هم براي آن مقصد مي كنند كه اگر به مقصد رسيديم، با مقصود چگونه برخورد كنيم. آن قلّه بحث به نام « عرفان» است كه سطحش از اخلاق خيلي بالاتر است! اخلاق براي آن است كه مارا به كوي محبوب برساند.البتّه اگر كسي به آنجا رسيد، سعي مي كند كه ن شآء الله به مقصدآشنا بشود،بعد با مقصود ديدار داشته باشد.
متحيّر بودن معرفت شناسي مبتني بر حس و تجربه
در تكميل فن اخلاق
اخلاق براي همه ما ضروري است و اين اخلاق يك فنّي است كه انسان چگونه جان خود را كامل كند و چگونه با جامعه تعامل كند. هر فن علمي يك ( معرفت شناسي ) مي خواهد و يك ( جهان بيني ). آنكه معرفت شناسي اش در حدّ حس و تجربه است، دست او در تكميل فن اخلاق كوتاه است؛ وقتي راه را نبيند، رهرو هم نخواهد بود ! كسي كه معرفت شناسي او در حدّ حس و تجربه حسّي است، جهاني را مي داند كه منقط ع الاوّل و الآخ ر است؛ يعني هم از نظر اوّل بريده است، هم از نظر آخر بريده است؛ نه آغازي دارد و نه انجامي ! در اين جهان سرگردان شناور، خودش را هم متحيّر مي كند. اين همان است كه به تعبير قرآن كريم فرمود: فهم ف ي ر يب ه م يتردّدون (1). ما يك ( ترديد ) داريم، يك ( رد )؛ «رد » آن است كه انسان نابينا به يك جائي مي رود، مي بيند راه خروج بسته است، بر مي گردد. « ترديد » آن رد مكرّر است؛ از آن ديوار به اين ديوار، از اين ديوار به آن ديوار.
انساني كه معرفت شناسي اش در حدّ حس و تجربه است؛ نه براي جهان آفريدگاري قائل است، نه براي بعد از مرگ حساب و كتابي؛ خود جهان را شناور مي شناسد، خودش نيز متحيّر است، ديگران را سرگردان مي كند و سرگردان مي بيند؛ اخلاق او هم يك اخلاق سرگرداني است، يك حدّ ضعيفي از اخلاق دارد. امّا آنكه وحي را باور كرده و جهان الهي را پذيرفته است؛ دست او از نظر معرفت شناسي و مبنا پر است. زيرا معرفت شناسي او از كف دانش كه معرفت حسي است بالا آمده، به نيمه تجربي كه رياضي است رسيده، از آنجا به تجريدي كلامي رسيده، از آنجا به تجريدي فلسفي رسيده، از آنجا به تجريدي عرفان نظري رسيده، از آنجا به عرفان شهودي هم ممكن است بار يابد كه همه اينها در حدّ معرفت انسان عادي است؛ مسأله وحي چيز ديگر است ! اين دستش پر است در شناخت.
ملكوتي شدن انسان در هماهنگي ( انديشه ) و (انگيزه )
به كمك فلسفه و اخلاق
چنين آدمي جهان را متّصل الاوّل مي بيند، متّصل الآخ ر مي بيند؛ براي جهان يك آفريدگار و پروردگاري قائل است و يك هدفي قائل است كه در آن هدف، مقصد وجود دارد و مقصود را روي آن كرسي مقصد مي بيند. چنين انساني اگر خواست درباره اخلاق سخن بگويد، دستش پر است؛ زيرا فن اخلاق يك موضوعي مي خواهد، مبادي مي خواهد؛ موضوع اخلاق را فلسفه تعيين مي كند، بسياري از مبادي آن را فلسفه تعيين مي كند. روح موجود است، روح مجرّد است، شئوني دارد كه مسئول انديشه اند، شئوني دارد كه مسئول انگيزه اند. آن نفس اگر كامل باشد، اين دو تا شأن ( انديشه ) و ( انگيزه ) را هماهنگ مي كند، مي شود يك انسان ملكوتي !
بازگشت تمامي فضائل اخلاقي به « عدل »
اين اگر بخواهد نفس را در فضيلت ها اصلاح كند و آن را از رذيلت ها پرهيز دهد، تمام اين فضائل اخلاقي؛ يعني وفاي به عهد، صدق، پرهيز از كذب، بيراهه نرفتن، راه كسي را نبستن، همه اينها به عدل بر مي گردد؛ عدل اوّلين حرف را در حكمت عملي مي زند. گرچه دست عدل خالي است، زيرا حكمت نظري بايد اين عدل را تأمين كند.ولي عدل تمام اينها را توجيه مي كند. يعني اگر گفتيم صدق خوب است، وفاي به عهد خوب است، امنيّت خوب است، امانت خوب است، زندگي مسالمت آميز خوب است، وفاي به عهد خوب است و مانند آن، چون عدل است؛ تا اينجا روشن است. مفهوم عدل هم خيلي شفاف و روشن است؛ « عدل » يعني هر چيزي را جاي خود قرار دادن، اين هم روشن است.
تعيين جايگاه اشياء و اشخاص
تنها به وسيله آفريدگار مدبّر هستي
امّا جاي اشياء كجاست، جاي اشخاص كجاست، دست يك آدمي كه معرفت شناسي اش حسي و تجربي است خالي است ! آنكه اشياء آفرين است مي داند، آنكه اشخاص آفرين است مي داند. او مي داند زن كيست، مرد كيست؛ او مي داند عالم كيست، جاهل كيست؛ او وضع كلّ ش يء ف ي موض ع ه را مي داند و مي فهماند. ديگري كه مبدأ را قبول ندارد، اشياء آفرين را قبول ندارد، اشخاص آفرين را قبول ندارد؛ بر اساس من اتّخذ ا لهه هواه (2) خودش به جاي اشياء آفرين مي نشيند، خودش به جاي اشخاص آفرين مي نشيند؛ عدل را تفسير به رأي مي كند؛ عدل را تحرير به رأي مي كند ! كسي كه اشياء را نيآفريد، اشخاص را نيآفريد، از گذشته بي خبر است، از آينده بي اطلاع؛ او چه مي داند عدل چيست ؟! اوهيچ پايگاه علمي براي اخلاق منهاي وحي فرض ندارد !! چون عدل يعني چه ؟!
شما مي بينيد اگر كسي 60 سال در يك اردوگاهي آواره باشد، از سرزمين خود بخواهد دفاع بكند؛ اين را مي گويند تروريست. كسي مهاجم بي جهت است، او را مي گويند مدافع ! تمام اين القاب را، تمام اين لغات را، تمام اين فرهنگ ها را كه در مدار عدل و داد مي گردد، به رأي خود تفسير مي كند ! پس اگر وحي نباشد، ارتباط با خدا نباشد؛ اخلاق به صورت يك فن علمي پايگاهي نخواهد داشت.
بيانات حضرت آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در همايش بين المللي اخلاق و اديان، قم ؛ بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء ـ 9/ 12/ 1391
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) توبه/ 45 (2) جاثيه/ 23
خوان حكمت روزهاي يكشنبه منتشر مي شود.

 

احمدي نژاد در مراسم تحليف رئيس جمهور جديد ونزوئلا حضور يافت


رئيس جمهور كشورمان به منظور شركت در مراسم رسمي تحليف نيكلاس مادورو، رييس جمهور جديد ونزوئلا، با استقبال پرشور مردم و طرفداران جانشين هوگوچاوز، در مجلس ملي اين كشور حضور يافت .
محمود احمدي نژاد كه براي شركت در مراسم تحليف نيكلاس مادورو رييس جمهور جديد ونزوئلا به كاراكاس سفر كرده بود، به همراه ساير روسا و مقامات شركت كننده در اين مراسم در ساختمان مجلس ملي ونزوئلا حضور يافت .
رييس جمهور به هنگام عزيمت به محل برگزاري مراسم تحليف مادورو، از ميان تعداد زيادي از مردم ونزوئلا و طرفداران جانشين هوگوچاوز، عبور كرد و آنان با فرياد هاي زنده باد ايران و زنده باد ونزوئلا به شدت وي را مورد استقبال و تشويق قرار دادند .
در مراسم رسمي تحليف رياست جمهوري نيكلاس مادوروكه با حضور رؤساي جمهور و مقامات كشورها از جمله روساي جمهور كوبا، برزيل، بوليوي، آرژانتين، اروگوئه، نيكاراگوئه و تعداد ديگري از كشورهاي آمريكاي لاتين و قاره هاي ديگر جهان برگزار شد، ابتدا «مادورو» در برابر رييس مجلس ملي اين كشور، به قانون اساسي ونزوئلا سوگند ياد كرد و سپس حمايل و نشان رياست جمهوري بر گردن وي آويخته و پس از آن سرود ملي اين كشور نواخته شد .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، احمدي نژاد پس از حضور در مراسم تحليف نيكولاس مادورو، رييس جمهور ونزوئلا،كاراكاس را به مقصد تهران ترك كرد .

 

عضو هيئت رئيسه مجلس: بودجه از نيمه ارديبهشت به صحن علني مي آيد


عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: لايحه بودجه سال 92 دو هفته آينده در صحن مجلس مورد بحث قرار مي گيرد و ابتدا بحث درآمدها و سپس بحث هزينه ها مطرح مي شود.
حسين سبحاني نيا گفت: صحن علني مجلس از نيمه ارديبهشت ماه بررسي لايحه بودجه سال 92 را در دستور كار خود خواهد داشت كه در مرحله اول بخش درآمدها و در مرحله دوم هزينه هاي بودجه در صحن مجلس مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
وي در گفت وگو با فارس افزود: مجلس هفته آينده جلسه علني نخواهد داشت و نمايندگان به حوزه هاي انتخابيه خود مي روند و در دو هفته آينده بودجه سال 92 در صحن بررسي مي شود.
شاهين محمدصادقي عضو هيئت رئيسه مجلس نيز گفت: هيئت رئيسه برنامه اي براي تعطيلي جلسات علني مجلس به منظور بررسي لايحه بودجه در كميسيون تلفيق ندارد و جلسات علني مجلس در همه روزها برگزار مي شود.
محمدصادقي گفت: هيئت رئيسه مجلس موضوع تعطيلي جلسات صحن علني را براي بررسي بودجه در كميسيون تلفيق و حضور تعدادي از نمايندگان در جلسات كميسيون را مورد بررسي قرار داد و تضميني براي تعطيلي جلسات علني اتخاذ نشد و هيئت رئيسه برنامه اي براي تعطيلي صحن علني مجلس به اين منظور ندارد. وي افزود: در صورت نياز براي تسهيل در رسيدگي به لايحه بودجه 92 زمان جلسات كميسيون تلفيق با جلسات صحن علني تطبيق داده مي شود اما برنامه اي براي تعطيلي جلسات علني مجلس وجود ندارد.
سخنگوي كميسيون تلفيق مجلس پيش از اين اعلام كرده بود كه در صورت نياز و به منظور تسهيل در بررسي بودجه 92 در كميسيون تلفيق جلسات صحن علني در روزهاي سه شنبه تعطيل و اعضاي كميسيون تلفيق در جلسات كميسيون شركت خواهند كرد.

 

خوزستان امروز ميزبان رئيس جمهور و هيئت دولت است


اهواز - خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس جمهور و هيئت دولت به استان خوزستان يكصد و دومين سفر استاني هيئت دولت و چهارمين سفر دولت به استان خوزستان رقم خواهد خورد.
طبق اعلام استانداري خوزستان محمود احمدي نژاد مقارن ساعت 8 و سي دقيقه صبح وارد اهواز مي شود و اولين برنامه وي سخنراني و ديدار مردمي است كه با حضور مردم شهرستان اهواز و شهرستان تازه تاسيس كارون، حميديه و باوي راس ساعت 10 صبح در مصلاي مهديه شهرستان اهواز برگزار مي شود.
مقرر است با حضور رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت 32 طرح مهر ماندگار در استان خوزستان در حوزه هاي بهداشت و درمان، صنعت نفت، راه و شهرسازي، تامين اجتماعي، جهاد كشاورزي، نيرو و صنعت، معدن و تجارت به صورت حضوري و يا از طريق ويديو كنفرانس به بهره برداري برسند.
نشست با نخبگان استان خوزستان، برگزاري كارگروه هاي صنعت معدن و كشاورزي و جلسه هيئت دولت در استانداري براي بررسي مشكلات استان خوزستان از جمله برنامه هاي روز دوم سفر هيئت دولت به اين استان خواهد بود.
در بخش بهداشت و درمان مجموع كلينيك و اورژانس بيمارستان گلستان اهواز، بيمارستان شهرستان گتوند، طرح توسعه دانشگاه پيراپزشكي و بيمارستان تامين اجتماعي ماهشهر به بهره برداري مي رسند.
در حوزه نفت و انرژي گازرساني به يك هزار روستاي جديد در استان خوزستان، بهره برداري و نمكزدايي مسجد سليمان، ساخت آزادراه ماهشهر - اميديه، خط ششم انتقال گاز اهواز - دهلران افتتاح مي شوند.
در بخش راه و شهرسازي نيز طرح آزادراه آبادان - ماهشهر- تعريض و چهار خطه كردن محور ملاثاني - شوشتر، حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خيز در راه هاي كشور با اولويت مسيرهاي پر تردد شامل تكميل تقاطع غير همسطح كمربندي انديمشك، سد دز و سه راهي دهلران و احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهمترين پروژه هايي است كه به بهره برداري مي رسند.
در حوزه وزارت نيرو نيز راه اندازي شبكه آبياري و زهكشي كرخه در قالب پنج فاز به صورت فصلي در دشت آزادگان، راه اندازي شبكه آبياري و زهكشي كارون بزرگ به صورت فصلي در اهواز و راه اندازي شبكه آبياري و زهكشي خرمشهر در سه فاز از مهمترين پروژه هاي طرح هاي مهر ماندگار در اين حوزه محسوب مي شوند كه با حضور رئيس جمهور به بهره برداري مي رسند.
راه اندازي كارخانه دوده صنعتي دزفول و سيلوي گندم نيز از جمله پروژه هاي اداره كل صنعت، معدن و تجارت در استان خوزستان است كه به همين مناسبت افتتاح مي شوند.

 

حقيقت پور: گزارش حادثه قم در صورت اجازه لاريجاني منتشر مي شود


نايب رئيس كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه 95 درصد گزارش حادثه قم نهايي شده است تصريح كرد: اين گزارش داراي طبقه بندي است و تنها تقديم رئيس مجلس خواهد شد و وي تصميم گيرنده نهايي براي انتشار آن است.
منصور حقيقت پور رئيس كميته ويژه بررسي حادثه 22 بهمن قم در گفت و گو با تسنيم، با اشاره به آخرين جمع بندي اين كميته اظهار داشت: ما تحقيقات و بررسي خود را انجام داده ايم و در حال تدوين نهايي هستيم، به گونه اي كه 95 درصد گزارش به اتمام رسيده است و تنها 5 درصد سؤال هايمان باقي مانده است كه جواب آن را در چند روز آينده اخذ مي كنيم.
وي با بيان اينكه فكر مي كنم به زودي گزارش آماده ارائه به مجلس شود، گفت: در اين گزارش تلاش كرده ايم واقعيت هاي حادثه 22 بهمن قم بيان شود و نكات زيادي در اين گزارش وجود دارد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: گزارش كميته ويژه حادثه قم داراي طبقه بندي است و تنها تقديم رئيس مجلس خواهد شد و وي تصميم گيرنده نهايي براي انتشار آن است.

 

پيشنهاد نمايندگان براي تشديد مجازات فعاليت در گروه هاي انحرافي


نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح مقابله با گروه هاي انحرافي را تهيه و راهكارهايي براي مقابله با اين گروه ها تدوين كردند.
در بخشي از مقدمه اين طرح آمده است: ايجاد مكتب ها و مرام هاي انحرافي يكي از اهداف شوم قدرت هاي استكباري بوده است و در طي سال هاي اخير فرقه هاي مختلف صوفيه در حال فعاليت گسترده تري گرديده و مراكزي را به عنوان پايگاههاي خود بنا مي كنند. مراجع عظام تقليد نيز خصوصا مقام معظم رهبري در اين خصوص تذكرات جدي و هشدارهاي متعددي داده اند و هرگونه تسامح در برخورد با اين گروهها را خلاف مصلحت دانسته اند. در ادامه اين مقدمه تاكيد شده است: اين گروه هاي اعم از نوظهور و غيرنوظهور داراي وجه مشتركي هستند كه عبارت است از فعاليت هاي انحرافي منافي شرع مقدس اسلام و لذا طرحي كه درصدد مقابله باشد بايد اين ويژگي را مد نظر قرار دهد و در عين حال دو مسئله اساسي را نيز بايد مد نظر قرار دهد، مسئله اول؛ پرهيز از نگرش هاي حقوق بشري الحادي و مخالف نظر انديشمندان اسلامي بالاخص امام خميني و رهبر معظم انقلاب و دوم توجه به ظرفيت هاي حقوقي موجود و مواد قانوني كنوني كه بخشي از اهداف را تامين مي كند و ما را از تحمل تبعات پرداختن به آنها محفوظ مي دارد.
براساس اين طرح هر شخص تحت هر عنوان به شيطان پرستي، عرفان هاي نوظهور يا ديگر فعاليت هاي انحرافي منافي شرع مقدس اسلام اقدام نمايد چنانچه مشمول حد نباشد در صورت تشكيل يا اداره سازمان، انجمن، فرقه، موسسه، جمعيت يا شعبه جمعيتي بيش از دو نفر در داخل يا خارج از كشور، به حبس تعزيري بيش از پنج تا ده سال يا شلاق از سي و يك تا هفتاد و چهار ضربه يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
در بند دوم ماده واحده اين طرح آمده است: در صورت فعاليت تبليغي در فضاي حقيقي يا مجازي از قبيل سخنراني، انتشار، ساخت، توزيع يا وارد كردن كتاب، نشريه، لوح فشرده و ساير ابزارهاي انتقال مفاهيم، به حبس تعزيري بيش از دو تا پنج سال يا شلاق از سي و يك تا هفتاد و چهار ضربه يا هر دو مجازات محكوم خواهد شد.
در بند سوم مجازات هاي متهمين مشمول اين طرح تاكيد شده است: در صورت عضويت در هر يك از گروه هاي مذكور در بند الف يا شركت مستمر در جلسات آنها، به حبس تعزيري بيش از شش ماه تا دو سال يا شلاق از سي و يك تا هفتاد و چهار ضربه؛ مگر اينكه ثابت شود از اهداف و فعاليت هاي آن بي اطلاع بوده است.

 

فضلي نژاد در دفاع از شكايت مشايي شاه كليد اسنادم را به دادگاه ارائه مي كنم


پژوهشگر موسسه كيهان تصريح كرد در آخرين جلسه بازپرسي ادله كافي به بازپرس پرونده ارائه كردم اما اگر دادسرا مبادرت به صدور كيفرخواست كند، شاه كليد اسنادم را به دادگاه ارائه مي كنم.
«پيام فضلي نژاد» ديروز براي ارائه آخرين دفاعيات خود درباره اتهام ايراد افترا و نشر اكاذيب عليه اسفنديار رحيم مشايي با شكايت رياست جمهوري در دادسراي فرهنگ و رسانه حاضر شد و 30 صفحه لايحه دفاعيه به همراه يك فايل صوتي از مشايي و اسناد مكتوب خود را به بازپرس شعبه 12 ارائه كرد.
پيام فضلي نژاد در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره آخرين جلسه دفاعيه خود گفت: اين جلسه از ساعت 11 تا 13 روز شنبه به طول انجاميد كه علي رغم اعلام علي اصغر حسيني، وكيل شخصي اسفنديار رحيم مشايي، مبني بر اينكه شخص وي شكايتي از پژوهشگر كيهان نداشته است، مطالعه اوراق پرونده، كذب بودن اين ادعا را نشان داد.
وي ادامه داد: مشايي در مورخه 10 تير 1391 نامه اي به معاون حقوقي رئيس جمهور نوشته و در آن خواهان تعقيب كيفري اينجانب به اتهام نشر اكاذيب، ايراد افترا و تشويش اذهان عمومي به سبب نگارش مقاله «آيت الله عليه ماسون ها» شده اند كه نامه مذكور در پرونده موجود است اما با همه اين مستندات، وكيل شخصي رحيم مشايي در جريان همه اقدامات قضايي مشايي نيست.
پژوهشگر موسسه كيهان با تاكيد بر اينكه «از نقطه نظر فكري، مشايي فراماسون است» تصريح كرد: در اين جلسه انتقادات به روند دادرسي و تشريفات قضايي در حضور وكيل رياست جمهوري به بازپرس منعكس شد؛ همچنين در اين جلسه اسناد و ادله كافي به بازپرس ارائه شد، اما اگر دادسرا مبادرت به صدور كيفرخواست كند، شاه كليد اسنادم را به دادگاه ارائه مي كنم.
فضلي نژاد افزود: اين سند يك فايل صوتي 2 ساعته شامل افشاگري تكان دهنده درباره فرقه مشائيه بوده اما هويت فرد افشاگر فعلا نزد من محفوظ است.
نويسنده كتاب «ارتش سري روشنفكران» درباره سرانجام اين پرونده قضايي اظهار داشت: به خاطر پرهيز از شائبه هاي سياسي و با توجه به اينكه روند رسيدگي به اين پرونده نزديك به 2 سال طول كشيده است، به زعم من راي نهايي بايد پيش از انتخابات انشاء شود.
وي افزود: از قوه قضائيه انتظار مي رود كه درباره اين پرونده كه ناظر بر فساد فكري رحيم مشايي است تا پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري تعيين تكليف نهايي كند و پيش بيني من اين است كه اگر دادستاني تهران مبادرت به صدور كيفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه بدوي كند، مشايي دادگاه را مي بازد، همانطور كه وي دادگاه كيهان را نيز باخت، علي رغم اينكه گفته بود اگر كيهان را محكوم نكنم مسلمان نيستم!
فضلي نژاد تصريح كرد: مجموعا بيش از 60 صفحه اسناد و ادله همراه 2 لايحه دفاعيه در 3 جلسه بازپرسي تقديم دادسرا شده است.
نويسنده كتاب «ارتش سري روشنفكران» با بيان اينكه «همگرايي فكري با ماسون ها» با «عضويت در تشكيلات فراماسونري» فرق دارد، اظهار داشت: آنچه از ادله و قرائن و شواهد موجود برمي آيد و من نيز براي بازپرس توضيح دادم اين است كه «فرقه مشائيه تداعي گر يك گفتمان ناقص الخلقه ماسوني است» و البته اين با عضويت ليدر آن در تشكيلات فراماسونري فرق دارد.

 

علاءالدين بروجردي: تدبير ملت انتخابات آرامي را رقم خواهد زد


رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد، با تدبير و هوشمندي كه در ملت وجود دارد انتخابات آرامي را پشت سر خواهيم گذاشت.
علاءالدين بروجردي اظهار كرد: من فكر مي كنم با توجه به تجربه انتخابات گذشته و با عنايت الهي و تدابيري كه مسئولين ذيربط امنيتي و اطلاعاتي پيش بيني كرده اند ما انتخاباتي با موفقيت و بدون مشكل امنيتي در پيش خواهيم داشت.
وي به ايسنا گفت: البته طراحي دشمنان ما در واقع تحميل چالش به ملت ماست اما ملت و مسئولين خوشبختانه اين هوشياري را دارند بنابراين ان شاءالله با مجموعه اين تدابير و هوشمندي كه در ملت وجود دارد انتخابات آرامي را پشت سر مي گذاريم.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد: كميته امنيت كميسيون در چند جلسه موضوع امنيت انتخابات آينده را بررسي كرد و جمع بندي ما اين است كه براي خنثي كردن توطئه دشمن بايد هوشيار باشيم.

 

اعلام آمادگي آلمان براي پذيرش 100 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين


نماينده دفتر سازمان ملل در عراق اعلام كرد كه آلمان براي پذيرش رسمي 100 تن از عناصر سازمان مجاهدين خلق(منافقين) اعلام آمادگي كرده است.
»مارتين كوبلر« رئيس نمايندگي سازمان ملل در اين خصوص گفت: اين اعلام آمادگي براي پذيرش ساكنين كمپ ليبرتي پس از آن صورت گرفت كه كشور آلباني نيز براي پذيرش 210 تن از اين افراد كه در اردوگاه ليبرتي به سر مي برند اعلام آمادگي كرده بود.
وي با قدرداني از كشورهايي كه براي حضور و اسكان دائمي اعضاي سازمان منافقين اعلام آمادگي كرده اند، اظهار داشت: اين اعلام آمادگي ها نتيجه درخواست هاي مكرر دبير كل سازمان ملل از كشورهاي مختلف براي بوجود آمدن زمينه انتقال آنهاست.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10