(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه  01 اردیبهشت 1392 - شماره 20469

حديث دشت عشق
گزارشي از جلسه رئيس فدراسيون وزنه برداري با ملي پوشان معترض
رضازاده : باقري را بركنار نمي كنم
معترضان مي توانند به تيم ملي برگردند
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مسابقات كاله در واليبال جام باشگاه هاي آسيا
طلا به محجوب رسيد، برنز به قاسمي نژاد عنوان چهارمي تيم ملي جودو در آسيا
مسلمانان از نگاه كريستيانو رونالدو
روز نخست كشتي آزاد قهرماني آسيا - هند
حتي يك مدال هم به ايران نرسيد
خواندني از ورزش ايران
   

حديث دشت عشق


به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر كفايتي»ياس سرخ بي نشان
از همان آغاز نوجواني اهل عبادت و مسجد و حلقه معرفت بود؛ به طوري كه در مسجد روستايشان به عنوان مكبر و مؤذن شناخته مي شد. او در حركت انقلابي مردم گلپايگان نقش داشت و در تظاهراتي كه در شهر «گوگد» برگزار مي شد شركت مي جست.
در سال 63 پس از اتمام تحصيلات متوسطه در رشته علوم تجربي، به مدرسه علميه آيت الله علوي قدم گذاشت و حدود چهار سال در آن حوزه به تحصيل پرداخت.
او در سال 66 به مدت سه ماه در بيمارستان خورشيد اصفهان دوره امدادگري را فرا گرفت و به جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شتافت. وي پس از دومين اعزام خود با مجاهدتي بزرگ در فاو رداي فاخر شهادت پوشيد و جسم شريفش در منطقه ماند و تاكنون اثري از او نيست.
طلبه بسيجي شهيد «علي اكبر كفايتي»، سال 1344 در گلپايگان متولد شد و در 16/2/1367در فاو به شهادت رسيد.

 

گزارشي از جلسه رئيس فدراسيون وزنه برداري با ملي پوشان معترض
رضازاده : باقري را بركنار نمي كنم
معترضان مي توانند به تيم ملي برگردند


سرويس ورزشي-
رئيس فدراسيون وزنه برداري ضمن مخالفت با درخواست وزنه برداران مبني بر بركناري سرمربي تيم ملي، از آنها خواست به اختلافات پايان دهند و به تيم ملي بازگردند.
پس از به وجود آمدن مشكلات بين وزنه برداران المپيكي با كوروش باقري، سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري، ظهر ديروز حسين رضازاده در جلسه اي مشترك با ملي پوشان وزنه برداري ايران حاضر در المپيك 2012 لندن شركت كرد تا از نزديك صحبت هاي آنها را بشنود. در اين جلسه كه در غياب كوروش باقري، سرمربي تيم ملي برگزار شد، وزنه برداران تيم ملي خواستار كنار گذاشته شدن باقري و حضور مربي جديد بودند كه رضازاده با اين درخواست مخالفت كرد. رئيس فدراسيون وزنه برداري دقايقي پس از اين جلسه گفت: خواستار كناره گيري كوروش باقري و حضور مربي جديد در اردوي تيم ملي شدند كه با درخواست آنها مخالفت كردم و گفتم كه بايد با باقري ادامه دهند.
حمايت از باقري
اما اين پايان ماجرا نبود؛ روز گذشته گفت و گوهاي رضازاده با خبرگزاري ها حكايت از حمايت سرسخت وي از باقري و متقاعد كردن وزنه برداران براي بازگشت به تيم ملي داشت. رئيس فدراسيون ابتدا از محتواي جلسه با ملي پوشان گفت و اظهار داشت: صحبت كرديم و وزنه برداران خواسته هاي خودشان را مطرح كردند. آنها مدعي بودند باقري در تمرينات برخورد بدي دارد، اما من معتقدم با برنامه هايي كه داشتيم سرمربي موفقي بوده و دليل آن نتايج و مدال هايي است كه در مسابقات جهاني كسب كرديم. وي با اشاره به اينكه با وزنه برداران صحبت كرده تا به اردوهاي تيم ملي برگردند گفت: به آنها گفتم با باقري صحبت مي كنم تا در صورت آمادگي به اردوها برگرديد، اما آنها گفتند اگر برگرديم باقري بازهم در تمرينات برخورد بدي با ما خواهد داشت كه گفتم با باقري صحبت مي كنم تا چنين اتفاقي نيفتد، اما آنها تأكيد داشتند مربي ديگري باشد. تأكيد كردم از اين خبرها نيست، باقري موفق بوده و بايد با او ادامه دهيم.
رئيس فدراسيون وزنه برداري گفت: سرمربي تيم ملي كوروش باقري است و حضور مربي ديگري منطقي نيست. در هيچ جاي جهان هم چنين اتفاقي نمي افتد. اگر با خواسته آنها موافقت كنم ورزشكارسالاري مي شود كه براي وجهه ورزش مناسب نيست. رضازاده با انتقاد از حضور بهداد سليمي و كوروش باقري در برنامه زنده تلويزيوني كه منجر به درگيري لفظي مربي و شاگرد شد گفت: به نظر من هيچكدام نبايد به آن برنامه مي رفتند. همه مي گويند بهداد به پيشكسوتش بي احترامي كرده، نبايد اتفاقي مي افتاد كه كسي دوست نداشت. 5 ماه بيشتر تا مسابقات جهاني فرصت نداريم و بايد خودمان را آماده كنيم.
توافقي حاصل نشد
برخلاف رضازاده نايب قهرمان المپيك اعتقاد دارد توافق خاصي حاصل نشده و شرايط همچون روزهاي گذشته است. نواب نصير شلال درباره اين جلسه گفت: در جلسه اي كه با آقاي رضازاده برگزار كرديم، ملي پوشان المپيكي وزنه برداري ايران، بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، نواب نصيرشلال، سعيد محمدپور، كيانوش رستمي و سهراب مرادي حضور داشتند و در رابطه با مشكلاتي كه با سرمربي داريم و اينكه چه اتفاقاتي افتاده صحبت شد و نظرات همديگر را نيز شنيديم اما به نتيجه خاصي نرسيديم و در رابطه با مشكلاتي كه با سرمربي داريم، فكر مي كنم همچنان همان شرايط باقي باشد.نصير شلال در پاسخ به اين پرسش كه آيا ملي پوشان از نتيجه اين جلسه راضي بوده اند يا خير بيان كرد: جلسه اي كه برگزار شد، به سمت و سوي راضي كردن نرفت و بيشتر صحبت هاي كلي را انجام داديم و اگر صلاح باشد و نقطه نظرات خاصي وجود داشته باشد، حتما جلسه ديگري برگزار مي شود.
سليمي خودش را ممنوع المصاحبه كرد
قهرمان سنگين وزن المپيك 2012 لندن هم كه اين روزها با صحبت هايش حسابي جنجال به پا كرده در پايان نشست ديروز با اشاره اينكه در حال حاضر قصد ندارد هيچگونه مصاحبه اي انجام دهد، گفت: خودم را ممنوع المصاحبه كردم.بهداد سليمي در پاسخ به سوال كه در جلسه امروز(ديروز) چه گذشته گفت: من قصد ندارم حرفي در خصوص جلسه امروز(ديروز) بزنم. در واقع پس از موضوع چهارشنبه خودم را ممنوع المصاحبه كرده ام و مي توانيد در خصوص جلسه از ديگر وزنه برداران حاضر در جلسه سوال كنيد.

 

اخبار كوتاه از فوتبال

اهداي عوايد بازي پرسپوليس ـ سپاهان به زلزله زدگان بوشهر
با تصميم مسئولان سازمان ليگ، عوايد فينال جام حذفي به زلزله زدگان بوشهر اهدا مي شود.با درخواست مسئولان اداره كل ورزش و جوانان بوشهر و موافقت رويانيان و رحيمي مديران عامل دو تيم پرسپوليس و سپاهان مقرر شد كه سازمان ليگ در خصوص پرداخت عوايد بازي پرسپوليس و سپاهان در چارچوب فينال جام حذفي به زلزله زدگان بوشهر تصميمات لازم را بگيرد.
شرط اوليويرا براي تمديد قرارداد با تراكتورسازي
باشگاه تراكتورسازي هفته گذشته به اوليويرا نامه اي را ارسال كرد مبني بر اينكه ظرف 10 روز برنامه هاي خود را براي فصل آينده اعلام كند اما سرمربي پرتغالي تراكتورسازي به مسئولان اين باشگاه در جلسه اي كه داشت اعلام كرده زماني برنامه هاي خود براي فصل آينده را مي دهد كه با او تسويه حساب مالي شود.مديرعامل باشگاه تراكتورسازي با تاييد اين خبر اظهار داشت: به اوليويرا گفتيم تسويه حساب ربطي به ارائه برنامه ندارد. قرار شده ظرف روزهاي آينده او تكليف را روشن كند.
پيشنهاد تمديد 5 ساله قرارداد دايي با راه آهن
مديرعامل باشگاه راه آهن از پيشنهاد تمديد 5 ساله قرارداد دايي با راه آهن خبر داد .رئيسي كيا در پاسخ به اين سوال كه آيا علي دايي در راه آهن مي ماند، تصريح كرد: در حال حاضر از كادر فني برنامه خواسته ايم و مي خواهيم برنامه هاي خودمان را با كادر فني ، موازي و هماهنگ كنيم. به هر حال معيارهاي حرفه اي ما به ثبات مديريت و كادر فني قائل است و مذاكره ما با علي دايي و كادرش هم براي پنج سال است. به احتمال فراوان تا آخر هفته به توافق نهايي خواهيم رسيد.
ساموئل از شرايط ايران و فوتبالش مي گويد
ساموئل بازيكن مياني استقلال روز گذشته در گفت و گويي تفصيلي با يكي از خبرگزاري ها به شرايط ايران و فوتبالش اشاره كرد و گفت: پيش از حضورم در ايران از اين كشور چهره اي تاريك و سياه نشان ما مي دادند ولي با حضور در ايران ديدم همه چيز عادي است و از بدن كسي در خيابانها خوني نمي آيد و مردم هم رفتارشان دوستانه است. وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود در پاسخ به اين سوال كه كه آيا ساموئل از فوتبال ايران چيزي ياد گرفته است؟ گفت:من به اندازه كافي در سال هاي گذشته بازي كرده ام و چيزي نيست كه اينجا گفته شود و من ندانسته باشم، اما بگذاريد اين را هم بگويم كه در ايران بازيكنان فني شاخصي وجود دارند كه اگر هدايت شوند، نتايج خوبي براي فوتبال ايران خواهند گرفت.
مخالفت استقلال با درخواست سازمان ليگ
باشگاه استقلال با پيشنهاد سازمان ليگ براي تغيير زمان بازي هاي دو هفته پاياني ليگ برتر مخالفت كرد. سازمان ليگ به باشگاه استقلال پيشنهاد كرده بود كه در صورت موافقت باشگاه استقلال،بازي هفته سي و سوم اين تيم با فولاد روز ششم ارديبهشت برگزار شود و هفته پاياني هم در روز 13ارديبهشت به انجام برسد.
اول استعلام، سپس امضاء يا تمديد قرارداد
رئيس كميته بازرسي، نظارت و ارزشيابي گفت:از تمامي مديران محترم باشگاه هاي ليگ برتر و ليگ دسته اول جام آزادگان درخواست مي شود قبل از مذاكرات با مربيان محترم و يا تمديد قرارداد با آنها از سازمان ليگ حرفه اي رسما استعلام نمايند.
موضوع تباني و اظهار نظر سرمربي شهرداري تبريز
پس از انتشار اخباري در خصوص تباني در ليگ دسته اول و احتمال ممانعت از حضو رشهرداري تبريز در ليگ برتر، روز گذشته كمالوند به اظهار نظر در خصوص اين موضوع پرداخت و گفت: من يك سوال دارم. شهرداري تبريز پس از تراكتورسازي و شيرين فراز سومين تيمي بود كه با مربيگري من به ليگ برتر رسيد. مگر مي شود من در 3 فصل تباني كنم و كسي هم جلويم را نگيرد؟ اين مسائل را آنهايي مطرح مي كنند كه مي خواهند صعود ما را لوث كنند، پس توجهي به شايعات ندارم. از باشگاه خواسته ام موضوع را پيگيري كند و شك ندارم كوتاه نخواهند آمد.
برگ برنده تيم ملي برابر قطر
هادي عقيلي مدافع سابق تيم ملي كه در كشور قطر به فوتبال خود ادامه مي دهد در پاسخ به اين سوال كه فكر مي كنيد تيم ملي قطر از كدام نقطه آسيب پذير است، گفت: من در اردوي قبلي تيم ملي هم به كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي گفتم قطري ها بازيكناني كه تبعيت قطر را پذيرفته بودند تا براي كشورشان بازي كنند را از تيم ملي اخراج كردند و تيم جديدي را شكل دادند. اين مي تواند برگ برنده ايران باشد چون بازيكنان چند مليتي تيم ملي قطر با تجربه بودند. البته آنها سباستين سوريا و دروازه بان خارجي الغرافه را در تيم ملي حفظ و ساير بازيكنان غيرقطري را از تيم ملي بيرون كردند.

 

آغاز مسابقات كاله در واليبال جام باشگاه هاي آسيا


چهاردهمين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا در حالي از امروز در تهران آغاز مي شود كه به نظر مي رسد كاله به عنوان نماينده ايران براي كسب بهترين عنوان و بازگرداندن جام قهرماني اين رقابت ها به واليبال ايران شرايط خوبي داشته باشد .
نمايندگان واليبال ايران سال هاست كه رقابت هاي جام باشگاه هاي واليبال آسيا را قبضه كرده اند. تاريخ گواه است كه در طول سيزده دوره قبلي، تيم هاي ايراني به غير از مسابقات سال 2001 همواره صاحب مدال بوده اند. قهرماني در جام باشگاه هاي آسيا سهميه مسابقات باشگاه هاي جهان را به دنبال دارد. هدفي كه همواره نمايندگان ايران براي آن جنگيده اند.نمايندگان باشگاهي ايران با هشت مدال طلا، چهار نقره و دو مدال برنز بيشترين افتخارات را در اين مسابقات بدست آورده اند. در هر صورت چهاردهمين دوره مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا از امروز با حضور سيزده تيم در تهران آغاز مي شود. البته قرار بود اين رقابت ها براي نخستين بار با شركت چهارده تيم برگزار شود اما انصراف نماينده كويت كه در گروه اول با كاله همگروه شده بود، كاهش تعداد تيم هاي شركت كننده را به دنبال داشت.
در اين ميان كاله قهرمان ليگ برتر واليبال ايران با تمام ستارگانش براي فتح قاره كهن به ميدان مي رود. موسوي، غلامي، زريني، قرا، عليزاده، قائمي به همراه پيكوييچ صربستاني و هدايت بهروز عطايي تركيب تيم قهرمان در ليگ برتر فصل 1391 را تشكيل دادند. حالا بهترين هاي ايران در غياب شهرام محمودي مصدوم از حضور چند يار كمكي نظير بازارگرد و سجادي نيز بهره مي برند و با تمام توان براي جهاني شدن مي جنگند.13 تيم شركت كننده در مسابقات واليبال باشگاه هاي آسيا در چهار گروه ديدارهاي خود در مرحله مقدماتي را آغاز مي كنند. كاله ايران در گروه نخست اين رقابت ها با نمايندگان امارات و چين تايپه همگروه است.

 

طلا به محجوب رسيد، برنز به قاسمي نژاد عنوان چهارمي تيم ملي جودو در آسيا


تيم ملي جودو كشورمان با كسب يك نشان طلا، يك برنز و يك عنوان پنجمي با عنوان چهارمي به كار در مسابقات قهرماني آسيا خود پايان داد.
در آخرين روز اين رقابتها جواد محجوب جودوكار وزن 100- كيلوگرم كشورمان كه با دو پيروزي متوالي به ديدار پاياني رقابتهاي جودو قهرماني آسيا در وزن 100- كيلوگرم راه يافته بود، در اين مرحله «شيم جي هو» نماينده كره جنوبي را شكست داد و به مقام قهرماني و مدال طلا دست يافت. محجوب دوره قبل در بازي نهايي مغلوب جودوكار ازبكستاني شده بود. اين جودوكار كشورمان پس از استراحت در دور نخست، دور دوم «تراوات» از تايلند را ضربه فني كرد و به نيمه نهايي صعود كرد. وي در مرحله نيمه نهايي برابر «توگتاگانوف» از قزاقستان در فاصله يك دقيقه و 26 ثانيه از شروع مبارزه با ضربه فني به پيروزي دست يافت و راهي بازي پاياني شده بود.
مدال برنز قاسمي نژاد
اما پيش از طلاي محجوب ، اميرقاسمي نژاد نيز موفق به كسب يك مدال برنز شد.
اين جودوكار وزن 81- كيلوگرم ايران كه دو نشان برنز از دو دوره قبلي رقابتهاي قهرماني آسيا در كارنامه داشت، براي سومين دوره متوالي موفق به كسب اين مدال شد. وي كه دور نخست استراحت داشت، دور دوم جودوكار مولداويايي امارات را شكست داد و دور سوم برابر «پاك هونگ ووي» از كره شمالي در پايان 5 دقيقه مبارزه صاحب پيروزي شد و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. قاسمي نژاد براي رسيدن به بازي پاياني به ديدار «ابي ياشي رو» از ژاپن رفت و با قبول شكست مقابل اين جودوكار به گروه بازنده ها رفت.
نماينده وزن 81- كيلوگرم ايران در گروه بازنده براي كسب مدال برنز به مصاف »ووچنگ ين« از چين تايپه رفت و در پايان 5 دقيقه مبارزه به برتري دست يافت روي سكوي سوم ايستاد. بدين ترتيب بيست و يكمين دوره از مسابقات جودوي قهرماني آسيا با قهرماني ژاپن و قرار گرفتن تيم ايران بر سكوي چهارم به پايان رسيد.

 

مسلمانان از نگاه كريستيانو رونالدو


«چهره اي كه رسانه هاي اروپايي و آمريكايي از مسلمانان منتشر مي كنند، درست نيست.» اين سخناني است كه رسانه هاي عربي به نقل از ستاره رئال مادريد منتشر كردند.
كريستيانو رونالدو چند روز پيش در برنامه تبليغاتي يك شركت مخابرات عربستان شركت كرد تا علاوه بر دريافت يك قرآن نفيس و گرانبها يك ميليون دلار را هم دريافت كند. نسخه عربي پايگاه اينترنتي يورو اسپورت به نقل از منابع عربستاني نوشت كه رونالدو در سخناني در حاشيه اين مراسم تبليغاتي از احترام خود به مسلمانان گفت و اعلام كرد، چهره اي كه از مسلمانان در رسانه هاي اروپايي و آمريكايي ارائه مي شود، درست نيست. رونالدو در ماه هاي اخير تيتر بيشتر روزنامه هاي عربي بوده است؛ به ويژه پس از سخناني كه مسوت اوزيل درباره او مطرح كرد. هافبك ترك تبار رژمن ها از علاقه رونالدو به قرآن كريم و سوره «الفاتحه» گفته بود: «هرگاه با رونالدو غذا مي خوريم، عبارت «بسم الله» را بر زبان مي آورد.»رونالدو در ادامه سخنان خود در عربستان گفته بود كه رابطه خوبي با مسلمانان به ويژه مسوت اوزيل، كريم بنزما و نوري شاهين دارد.

 

روز نخست كشتي آزاد قهرماني آسيا - هند
حتي يك مدال هم به ايران نرسيد


آزادكاران كشورمان در روز نخست مسابقات قهرماني آسيا نتوانستند ايران را صاحب مدال كنند.
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني آسيا از ديروز با مسابقات اوزان 55 و 60 كيلوگرم در دهلي نو آغاز شد كه نماينده وزن 60 كيلوگرم كشورمان با شكست در گروه شانس مجدد مقابل حريفي از هند شانس حضور در ديدار رده بندي و كسب مدال برنز را از دست داد.حسن مرادقلي در دور اول مقابل خود سيري فونگ چامپاخام از تايلند در 2 تايم و با نتايج 6 بر صفر و 7 بر صفر به پيروزي رسيد، اما در دور دوم مقابل هاك هوآنگ ريونگ از كره شمالي در حالي كه در تايم اول با نتيجه 3 بر 3 به پيروزي رسيده بود و در تايم دوم هم 4 بر 3 از حريف پيش بود با ضربه فني شكست خورد.با توجه به حضور حريف مرادقلي در فينال، وي براي كسب مدال برنز در گروه شانس مجدد به مصاف باجرانگ از هند رفت كه در 3 تايم و با نتايج (يك بر يك، صفر بر 3 و 2 بر 3) مغلوب شد و شانس حضور در ديدار رده بندي و كسب مدال برنز را از دست داد.پيش از اين محمد طهماسبي زاده نماينده وزن 55 كيلوگرم كشورمان نيز با شكست در دور دوم مقابل حريف ژاپني از گردونه مسابقات حذف شده بود.بدين ترتيب كشتي گيران كشورمان روز نخست رقابت هاي قهرماني آسيا را بدون مدال به پايان رساندند.مسابقات 5 وزن ديگر در امروز و فردا برگزار خواهد شد. طبق برنامه امروز پرويز هادي، آزادكار وزن 120 كيلوگرم كشورمان در دور نخست به مصاف آيال لازاريف از قرقيزستان (نفر سوم آسيا) مي رود و در صورت پيروزي با برنده ديدار كشتي گيران تاجيكستان و سريلانكا روبرو مي شود. در گروه نماينده ايران كشتي گيران كره جنوبي و چين هم حضور دارند.رقابتهاي اوزان 66، 74، 84 و 96 كيلوگرم روز دوشنبه برگزار مي شود.

 

خواندني از ورزش ايران


¤ محمدرضا مشحون مدير تيم هاي ملي بسكتبال با اعلام اينكه «مهمد بچيروويچ» امروز به ايران خواهد آمد، گفت: با توجه به اينكه ملي پوشان در اختيار دو باشگاه ماهان و ماهشهر هستند به احتمال زياد او ابتدا كارش را با حضور در تمرين جوانان آغاز خواهد كرد.
¤ «رودي روديگر» مربي آلماني روئينگ صبح ديروز براي مذاكره با مسوولان فدراسيون قايقراني وارد ايران شد.
¤ سجاد انوشيرواني نايب قهرمان وزنه برداري المپيك 2012 لندن، طي حكمي رسمي از سوي كيومرث هاشمي، معاون تربيت بدني و سلامت ، به عنوان رئيس انجمن وزنه برداري مدارس كشور منصوب شد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10