(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه  01 اردیبهشت 1392 - شماره 20469

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
در نشست نيويورك مطرح شد
آمريكا از فرصت فتواي هسته اي رهبر ايران استفاده كند
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
آيت الله رضواني دار فاني را وداع گفت
با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش 3 پروژه جديد نظامي رونمايي شد
بيانيه سياسي 5 عضو دائم شوراي امنيت درباره برنامه هسته اي ايران
انتقاد ايران نسبت به حمايت اروپا از افراطي ها در سوريه
دانشگاه ها از 20 خرداد تا دوم تير تعطيل نمي شوند
رقابت دانش آموزان و دانشجويان در مسابقات پل هاي ماكاروني
تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال آيت الله رضواني
تكرار ادعاي نقض حقوق بشر در ايران
آزمون دستياري پنج شنبه برگزار مي شود
قديري ابيانه: زيان هر روز تعطيلي در كشور معادل 10 تن طلاست
كوهنورد مرندي مسير مرند تا مشهد مقدس را ركاب زد
سردار جزايري: حمايت كاخ سفيد از گروهك منافقين رسوايي ديگري براي ديپلماسي آمريكاست
قاسم مستقيم خبر داد
15 خرداد آغاز ثبت نام ها در مدارس كشور
ارسال 342 اثر به جشنواره كاريكاتور «سبك زندگي ايراني اسلامي»
كاراته كار چناراني عضو تيم ملي اعزامي به مسابقات جهاني شد
ثبت نام دوره هاي كارداني فني و حرفه اي دانشگاه جامع از 7 ارديبهشت
پدر علم لقاح خارج رحم جهان فوت كرد
افزايش شهريه دوره هاي شبانه ، مجازي ، واحدهاي بين الملل و غيرانتفاعي
   

هديه به خوانندگان


استاد شهيد، آيت الله مطهري(ره): شدايد و سختي هاست كه قهرمان مي آفريند، نبوغ مي بخشد و باعث تهيج نيرو و بروز قدرت مي گردد.

 

در نشست نيويورك مطرح شد
آمريكا از فرصت فتواي هسته اي رهبر ايران استفاده كند


كارشناسان آمريكايي شركت كننده در نشست نيويورك با موضوع ايران و آمريكا ضمن انتقاد از رويكردهاي كاخ سفيد از آمريكا خواستند از فرصت فتواي هسته اي رهبر ايران براي حل چالش هسته اي استفاده كند.
جمعه شب، «شوراي آمريكا و ايران» نشستي را درباره آينده روابط ايران و آمريكا برگزار كرد.
در اين نشست كه با عنوان «گفتگوهاي مستقيم ايران و آمريكا: آيا راه حلي در افق ديده مي شود؟» در كلوپ متروپليتن نيويورك برگزار شد، ويليام ميلر و رابرت هانتر دو ديپلمات برجسته پيشين آمريكا و ريچارد بولت استاد روابط بين الملل و تاريخ در دانشگاه كلمبياي نيويورك به تشريح ديدگاه هاي خود درباره سمت و سوي روابط پرداختند.
فتواي رهبر ايران زيربنا باشد
ويليام ميلر سفير پيشين آمريكا در اوكراين بر اهميت فتواي رهبر انقلاب درباره ممنوعيت ساخت و توليد جنگ افزار هسته اي تأكيد كرد و خواستار آن شد كه اين فتوا مبناي يك راه حل ديپلماتيك براي موضوع هسته اي و عادي شدن روابط آمريكا و ايران شود.
ميلر با تأكيد بر اهميت موضوع هسته اي ايران در روابط دو كشور گفت: ايران فناوري لازم و توانايي ساخت بمب هسته اي را دارد؛ ولي تصميم اين بوده كه بمب نسازد.
ميلر با اشاره به فتواي رهبر انقلاب در اين زمينه گفت: طبق فتواي آيت الله خامنه اي ساخت جنگ افزار كشتار جمعي در اسلام حرام است و براي همين جمهوري اسلامي به دنبال ساخت آن نيست. ما بايد از فرصت اين فتوا استفاده كرده و آن را به مبناي يك توافق ديپلماتيك تبديل كنيم.
اين ديپلمات آمريكايي نسبت به اراده سياسي باراك اوباما براي گفتگو و عادي سازي روابط با ايران تأكيد كرد و گفت: اوباما خواستار توافق با ايران است و تيم وي متشكل از جان كري، چاك هيگل و جو بايدن خواستار حل اختلاف ها با ايران هستند.
وي همچنين بر نقش ويژه و توانمندي هاي علي اكبر صالحي وزير خارجه ايران، تأكيد كرد و گفت: توانايي هاي آقاي صالحي فوق العاده است و مي تواند در به سرانجام رساندن موضوع هسته اي نقش كليدي داشته باشد.
تحريم ها اعلام جنگ است
به گزارش ايرنا سخنران ديگر اين نشست رابرت هانتر سفير پيشين آمريكا در پيمان ناتو بود كه در سخنان خود از سياست تحريم انتقاد كرد و آن را نوعي اعلام جنگ دانست.
رابرت هانتر با اشاره به اينكه خط قرمزهاي ادعايي آمريكا براي ايران مبهم هستند گفت: وقتي رئيس جمهوري آمريكا مي گويد گزينه نظامي روي ميز است، اين خطا است و نبايد اين تهديد از زبان رئيس جمهوري مطرح شود.
وي كساني را كه هنوز در آمريكا از حمله نظامي سخن مي گويند، «احمق» توصيف كرد و گفت: حمله به عراق و اشغال آن كشور احمقانه ترين تصميم تاريخ آمريكا بود و نبايد اجازه داد چنين حماقتي تكرار شود.
رابرت هانتر با اشاره به تلاش برخي جريان ها براي گسترش ايران هراسي در آمريكا گفت: عربستان بزرگترين صادركننده تروريسم در جهان است و نقش اين كشور در نقاط مختلف از جمله افغانستان و پاكستان گوياي اين موضوع است.
وي همچنين در تشريح ديدگاه خود گفت كه در ايران نيز نبايد با بيان برخي سخنان به اين ترس و حساسيت ها دامن زده شود.
هانتر در ادامه به ارايه راهكارهايي در زمينه گفتگوهاي واشنگتن و تهران پرداخت و گفت: ايران و آمريكا در حوزه هاي مختلف منافع مشترك دارند كه از جمله مي توان به امنيت خليج فارس و تنگه هرمز، افغانستان، موضوع مبارزه با مواد مخدر و راهزني دريايي اشاره كرد.
سفير پيشين آمريكا در ناتو پيشنهاد كرد: براي آغاز گفتگوها، بهتر است بر مشتركات دو كشور تكيه شود.
وي همچنين از سياست تحريم هاي يكجانبه غربي انتقاد كرد و گفت: تحريم نوعي اعلام جنگ است و دولت اوباما بايد با كنگره بر سر تحريم ها عليه ايران به طور جدي مقابله كند.
رئيس جمهور بعدي ايران براي سخنراني دعوت شود
در اين مراسم همچنين دكتر ريچارد بولت استاد دانشگاه كلمبيا به روند تاريخ روابط ايران و آمريكا اشاره كرد و گفت: رئيس جمهوري بعدي ايران براي يك سخنراني عمومي براي مردم آمريكا بايد به يكي از مراكز علمي و دانشگاهي دعوت شود.
وي اين سخنراني را براي ارايه چهره تازه ايران به مردم آمريكا با اهميت دانست.
در پايان اين مراسم عماد كيايي مدير اجرايي شوراي آمريكا و ايران نيز گفت: شورا با ترتيب دادن اين همايش ها تلاش دارد تا به افزايش فهم مردم و مقام هاي دو كشور از يكديگر و نزديك كردن ديدگاه ها كمك كند.
در اين نشست افزون بر حضور جمعي از نخبگان ايراني و آمريكايي، برخي ديپلمات ها از جمله گياندومينيكو پيكو معاون سياسي پيشين دبير كل سازمان ملل حضور داشتند.
گفتني است هفته گذشته نيز پايگاه تحليلي المانيتور آمريكا در گزارشي با تشريح ماهيت و اهميت فتواي هسته اي رهبر انقلاب مبني بر حرام بودن تسليحات هسته اي، تأمين منافع غرب را در گرو فهم صحيح اين فتوا و مبنا قرار دادن آن دانسته بود.

 

پاي درس علي (ع)


چرا مثل گرگي كه گوسفندان را مي درد
اموال بيت المال را حيف و ميل مي كني؟!
اميرالمؤمنين علي(ع) خطاب به يكي از فرمانداران خيانتكار:
تا فرصت (خيانت) يافتي، شتابان حمله ور شدي و با تمام توان اموال بيت المال را كه سهم بيوه زنان و يتيمان بود، مثل گرگ گرسنه اي كه گوسفند زخمي يا استخوان شكسته را مي ربايد، به غارت بردي!!
چگونه نوشيدن و خوردن (و حيف و ميل بيت المال) را بر خود گوارا كرده اي؟! در حاليكه مي داني حرام مي خوري و حرام مي نوشي!
اموال را باز گردان! و اگر چنين نكني و خدا به من فرصت بدهد كه به تو دست يابم، تو را كيفر خواهم كرد كه نزد خدا عذر خواه من باشد (كه مسئول تو هستم) و با شمشيري تو را مي زنم كه به هر كس زدم وارد دوزخ شد!!
نهج البلاغه
نامه 14

 

اخبار ادبي و هنري


مادران شهدا
به تقديرنامه نياز ندارند
دبير ستاد گراميداشت مادران و همسران شهدا گفت: ما به مادران شهدا نياز داريم آن ها به تقديرنامه ما نياز ندارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، فرحروز فاتحي در نشست خبري اولين همايش تكريم مادران و همسران شهدا گفت: پيرو مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز وفات حضرت ام البنين (س) به عنوان روز گراميداشت مادران و همسران شهدا در تقويم رسمي كشور نام گذاري شده است.
وي افزود: به همين مناسبت در اين روز از مادراني كه چهار يا پنج شهيد خود را تقديم انقلاب كرده اند، طي مراسمي، تجليل به عمل خواهد آمد. گراميداشت مادراني كه تك فرزندشان به شهادت رسيده است و همچنين زناني كه چندين نفر از نزديكانشان به شهادت رسيده اند و نيز خانواده شهداي اقليت مذهبي از برنامه اين مراسم خواهد بود.
فاتحي با بيان اينكه تجليل از مادران شهدا دير اتفاق افتاده است، گفت: اكنون كه با مادران شهدا براي حضور در مراسم تماس مي گيريم يا به دليل بيماري بستري هستند يا به كهولت سن توان حضور در مراسم را ندارند.
دبير همايش تكريم از مادران و همسران شهدا با تاكيد بر اينكه تلاش ما براي زمينه سازي و ايجاد بستر مناسب براي برپايي برنامه هاي قويتر در سال هاي آينده است، افزود: وظيفه ما اين است كه با تبليغ و تبيين فرهنگ ايثار و شهادت آن را به نسل هاي آينده معرفي كنيم.
اولين همايش حماسه سازان ويژه تكريم مادران و همسران شهدا در روز چهارم ارديبهشت ساعت 16 در حوزه هنري برگزار مي شود.
ديدار جمعي از هنرمندان
با نماينده ولي فقيه
رئيس حوزه هنري كشور، مسئول بسيج هنرمندان ايران، پرويز پرستويي و جمعي از هنرمندان كشور، كه جهت بازديد از مناطق زلزله زده منطقه دشتي و ديدار با مردم اين منطقه به بوشهر سفر كرده بودند، صبح ديروز با آيت الله صفايي بوشهري ديدار كردند.
به گزارش رجانيوز، آيت الله صفايي بوشهري نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر در اين ديدار با بيان اينكه كار هنري ارزش دارد كه هدفمند باشد، افزود: هنر وقتي مي تواند اثرگذار باشد كه منطبق با هنر خدايي و به رنگ خدا باشد و اگر در اين مسير نباشد، هنري غيرمنطبق با واقع است.
آيت الله صفايي بوشهري يكي از نعمت هاي خدا به هنر در ايران را دفاع مقدس دانست و گفت: يكي از دلايلي كه جهان سلطه هنري، بر روي فيلم هاي دفاع مقدس و آئيني جهت تخريب برنامه ريزي مي كند، الهي بودن آن است.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: ما در حوزه هنر، ابتدا در ايران سپس در كل جهان، يك نهضت احياء هنر خدايي بايد ايجاد كنيم.
وي در ادامه تصريح كرد: هم هنر و هم هنرمند، هدفشان بايد رنگ خدايي داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر با بيان اينكه هنري ماندگار است كه در مسير هنر الهي باشد، يكي از مصاديق هنر الهي را، خدمت به مردم دانست.
آيت الله صفايي بوشهري همچنين اظهار داشت: در حال حاضر يكي از مصاديق بزرگ تهاجم فرهنگي به تمام سرزمين هاي جهاني، تهاجم هنري است.
نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان كرد: رسالت هنرمندان و هنر در ايران، ابتداً احياء هنر الهي در ايران و سپس بيداري هنري در جهان است.
وي با بيان اينكه مردم ولايتمدار بوشهر، مردمي هنرمند و هنردوست هستند، گفت: هنر مردم منطقه دشتي در زلزله، هنر مقاومت و رضا بود.
در اين ديدار رئيس حوزه هنري كشور و پرويز پرستويي، طي سخناني اهداف حضور خود را در استان بيان كرده و حادثه دلخراش زلزله منطقه دشتي را به آيت الله صفايي بوشهري تسليت گفتند.
فيلم صهيونيستي
افتتاح كننده دو هفته با كارگردانان جشنواره كن
بخش دو هفته با كارگردانان شصت و ششمين جشنواره فيلم كن با فيلم «كنگره» ساخته «آري فولمن»، كارگردان اسرائيلي فيلم «والس با بشير» افتتاح مي شود.
در حالي كه برخي از رسانه ها و جريان ها در كشورمان در پي آن هستند تا چهره اي صرفاً هنري و غيرسياسي از جشنواره فيلم كن ارائه دهند، انتخاب يك فيلم از رژيم صهيونيستي براي افتتاحيه بخشي از كن باز هم چهره واقعي اين رويداد به ظاهر سينمايي را برملا ساخت.
به گزارش فارس، سايت جشنواره كن دو روز پس از اعلام اسامي فيلم هاي شركت كننده در بخش مسابقه جشنواره امسال، از افتتاح بخش دو هفته با كارگردانان با نمايش فيلم جديد «آري فولمن»، سازنده «والس بابشير» خبر داد.
بخش دو هفته با كارگردان يك روز پس از افتتاح جشنواره كن، 16مي افتتاح شده و تا 26 مي به كار خود ادامه خواهد داد.
كارشناس يوناني:
هدف هاليوود تخريب فرهنگ ايران است
نويسنده يوناني در نشست علمي «ايرانيان و يونانيان: حيات موازي» گفت: هدف هاليوود تخريب تمدن و فرهنگ غني ملت هاست.
پروفسور ساراندوس كارگاگوس در اولين نشست از سري نشست هاي علمي «ايرانيان و يونانيان، زندگي موازي» كه با همت رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در آتن برگزار مي شود، با اشاره به نقش تخريبي هاليوود درباره تاريخ و فرهنگ كشور متمدن گفت: هدف سازندگان فيلم هاليوودي 300 تخريب تمدن و فرهنگ هاي غني دو ملت ايران و يونان بوده است.
اين انديشمند يوناني با اشاره به نقش تخريبي هاليوود در وارونه جلوه دادن حقايق تاريخي براي ضربه زدن به فرهنگ هاي غني ساير كشورها گفت: فيلم هاليوودي 300 هيچ ربطي با حقايق تاريخي ندارد و در اين فيلم هم به ملت متمدن ايران و هم به فرهنگ و تاريخ يونان توهين شده است و اين امر نشانگر نقش هاليوود در تخريب فرهنگ هاي غني ملت هاي بزرگ است.
كارگاگوس با يادآوري نمايش فيلم 300 از سوي سازندگان هاليوودي در يونان، افزود: با وجود آنكه اهل شهر «اسپارت» يونان هستم، اما تأكيد دارم كه قهرمانان معرفي شده در اين فيلم بي ارزش سنخيتي با مردم اين شهر ندارند.

 

آيت الله رضواني دار فاني را وداع گفت


آيت الله غلامرضا رضواني از فقهاي شوراي نگهبان صبح ديروز دار فاني را وداع گفت و به ديدار حق شتافت.
آيت الله رضواني در سال 1309 به دنيا آمد، عضويت در مجلس خبرگان رهبري، تدريس خارج در نجف اشرف و تهران، نماينده امام و رهبر معظم انقلاب در بازار و رئيس ديوان عدالت اداري در سوابق آن مرحوم ديده مي شود. وي از اول اسفند 1358 تا 29 تير 1362 به عضويت شوراي نگهبان درآمد و پس از مدتي مجدد از 9 شهريور 1368 تاكنون عضو اين شورا بوده است.
به دنبال فوت آيت الله رضواني شوراي نگهبان با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: پيكر مرحوم آيت الله رضواني(ره) ساعت 9 صبح روز يكشنبه از مسجد سيدعزيزالله بازار تهران تشييع و براي تدفين در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به شهرمقدس قم منتقل خواهد شد.
در بخشي از اطلاعيه شوراي نگهبان آمده است: رحلت آن عالم پارسا و متخلق به اخلاق حسنه كه سال هاي طولاني در نهاد مقدس شوراي نگهبان و ساير نهادهاي سياسي و مراكز حوزوي به امر پاسداري از اسلام عزيز و قانون اساسي مترقي جمهوري اسلامي اهتمام داشت، مصيبتي بزرگ است.
در اطلاعيه شوراي نگهبان تأكيد شده است: پيكر مطهر آن مرحوم رأس ساعت 9 صبح روز يكشنبه اول ارديبهشت 1392 از مسجد حاج سيد عزيزالله بازار تهران تشييع و به شهر مقدس قم منتقل خواهد شد.
همچنين پيكر آن فقيد رأس ساعت 17 همان روز از مسجد امام حسن عسكري(ع) قم تشييع و براي خاكسپاري به حرم مطهر حضرت معصومه(س) منتقل مي شود.
به دنبال فوت آيت الله رضواني مسئولين و مقامات كشور نيز پيام هاي تسليتي صادر كردند.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيام تسليتي اعلام كرد: آيت الله رضواني داراي شخصيتي متين، كوشا و آرام بودند و ملازمت با حضرت امام(ره) از دوران نهضت و مبارزات پيش از انقلاب و همچنين همراهي با مرحوم امام در نجف اشرف از ويژگي هاي شايسته آن مرحوم مي باشد. عضويت در مجلس خبرگان، نمايندگي حضرت امام در بازار، رياست ديوان عدالت اداري و همچنين تدريس درس خارج از سوابق درخشان ايشان در خدمت نظام طي اين سالها بود.
وي از سوي خود و نمايندگان مجلس اين ضايعه را به رهبر معظم انقلاب، اعضاي شوراي نگهبان، ملت شريف ايران و بيت مكرم آيت الله رضواني تسليت گفت.
آيت الله آملي لاريجاني نيز در پيام تسليتي رحلت آيت الله رضواني را تسليت گفته و از خداوند متعال براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسئلت كرد.
آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا نيز در پيام تسليتي تاكيد كرد: آيت الله رضواني در طول دوره حضورش در سنگر خطير شوراي نگهبان خدمات شايسته اي در صيانت از اسلاميت قوانين و مقررات انجام داد.

 

با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش 3 پروژه جديد نظامي رونمايي شد


با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش، سه پروژه بيسيم دستي فدك، شبيه ساز تانك تي72 و لانچر 4 موشكي سهند 3 رونمايي شد.
اين سه پروژه جديد نظامي توسط سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نزاجا تهيه شده است.
لانچر 4 موشكي سهند 3 احتمال اصابت و كاهش زمان عكس العمل در رديابي و درگيري با اهداف هوايي نيروهاي مهاجم را فراهم مي كند.
شبيه ساز تانك تي 72 با قابليت شبكه شدن، توانايي شبيه سازي در شب و روز، كليه شرايط آب و هوايي، شليك توپ اصلي، تير 7/12 و 6/7 ميلي متري و كنترل آتش را دارد.
محدوده فركانس بي سيم دستي فدك نيز 500 تا 600 مگاهرز و 800 تا 950 مگاهرتز است. اين بي سيم اولين بي سيم مقاومت در برابر اختلال با دو محدوده باند فركانس در كشور است.
همچنين فرمانده نيروي زميني ارتش در حاشيه مراسم رونمايي از سه دستاورد نظامي، در جمع خبرنگاران، با اعلام خبر برگزاري رزمايش بيت المقدس 25 در آينده، درباره زمان برگزاري آن گفت: زمان اين رزمايش متعاقباً اعلام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در سه ماه اول امسال رزمايشي صددرصد زرهي در جنوب شرق كشور برگزار مي شود.
اميرسيدمسعود زواره اي رئيس سازمان تحقيقات و جهاد خودكفايي نيز افزود: با پروژه موشكي سهيل احتمال اصابت پرنده هاي مهاجم دو برابر شده و اين پروژه در جهت تلفيق توپ و موشك است و به دنبال اين هستيم كه كليه توپ هاي پدافند نيروي زميني را با اين پروژه تجهيز كنيم.

 

بيانيه سياسي 5 عضو دائم شوراي امنيت درباره برنامه هسته اي ايران


اعضاي دائم شوراي امنيت در قياسي مع الفارق برنامه هسته اي ايران را كه همواره تحت نظارت آژانس قرار دارد را هم رديف برنامه هسته اي كره شمالي قرار دادند!
خبرگزاري فرانسه گزارش داد: نمايندگان پنج عضو دائم شوراي امنيت روز جمعه به ابراز نگراني درباره برنامه هسته اي ايران و كره شمالي پرداختند.
در بيانيه آن ها آمده است؛ گروه 5 در چارچوب آزمايش هسته اي انجام شده توسط (كره شمالي) در 12 فوريه 2013 و تداوم دنبال كردن فعاليت هاي هسته اي خاص ايران بر نگراني شان درباره اين چالش هاي جدي رژيم منع اشاعه بار ديگر تاكيد مي كنند.
پنج عضو دائم شوراي امنيت متشكل از آمريكا، فرانسه، انگليس، روسيه و چين است كه همگي از دارندگان تسليحات هسته اي هستند. نمايندگان اين پنج كشور در پايان نشست مقدماتي دو روزه ژنو در آستانه نشست بعدي بازنگري پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي در سال 2015 اين بيانيه را صادر كردند.
آن ها در اين بيانيه بر اهميت بنيادين يك نظام موثر پارلماني آژانس بين المللي انرژي اتمي براي پيشگيري از اشاعه هسته اي تاكيد كردند و وعده دادند كه براي يافتن راه حل هاي ديپلماتيك صلح آميز براي مشكلات باقي مانده پيش روي رژيم منع اشاعه تلاش كنند.
مهمان پرست: ايران عضو متعهد
آژانس است
دستيار ويژه وزير خارجه ايران با انتقاد از بيانيه 5 عضو شوراي امنيت در مورد برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد: ايران برنامه هسته اي كاملا صلح آميزش را زير نظارت دائم بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي ادامه داده است.
رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه در گفت وگو با ايسنا، افزود: ما عضو متعهد آژانس هستيم و از اولين كشورهاي عضو كه ان.پي. تي را امضا كرده ايم و به تعهدات مان در قالب اين معاهده پايبند هستيم.

 

انتقاد ايران نسبت به حمايت اروپا از افراطي ها در سوريه


معاون وزير خارجه كشورمان با ابراز شگفتي از اقدام برخي كشورها در دامن زدن به آتش جنگ در سوريه تاكيد كرد متاسفانه اروپا نيز از افراطيون در سوريه حمايت مي كند.
محمدمهدي آخوندزاده معاون امور بين الملل وزارت امور خارجه كه براي شركت در سومين كنفرانس بازنگري اجراي كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي به لاهه سفر كرده بود، در گفت وگوي اختصاصي با كارولين رولانتس خبرنگار بخش خاورميانه روزنامه هلندي ان آر سي، مواضع كشورمان را در حوزه هاي مختلف تبيين كرد.
وي در پاسخ به اين مطلب خبرنگار كه از نظر مذاكره كنندگان غربي پيشرفتي در مذاكرات اخير بين ايران و گروه پنج به علاوه يك در آلماتي روي نداده، گفت: يك موضوع 11ساله را نمي توان به آساني حل كرد. با وجود اين ما احساس مي كنيم اكنون همه طرف ها وارد مسيري جديد شده اند و به اين نتيجه رسيده اند كه هيچ راه ديگري براي حل مسئله جز گفت وگو وجود ندارد.
معاون وزير خارجه كشورمان در پاسخ به پرسشي در خصوص احتمال حمله به تاسيسات هسته اي ايران توسط امريكا يا رژيم صهيونيستي گفت: جمهوري اسلامي ايران تحت هيچ شرايطي از حق مسلم خود مبني بر توليد انرژي صلح آميز هسته اي دست نمي كشد. اگر طرف هاي ديگر اين موضوع را بپذيرند، بخش اعظمي از مشكل حل شده است. پس از آن بايد در پي راهكار براي حل موضوعات ديگر باشيم. در اين صورت جايي براي عناصر افراطي و بازگشت به زبان تهديد وجود نخواهد داشت.
وي در پاسخ به اين پرسش كه دولت ايران به عنوان دوست دولت سوريه براي برقراري دوباره صلح در سوريه چه اقدامي انجام مي دهد، اظهار داشت: ما با تمامي توان خويش كوشيديم كه به ايجاد آشتي در سوريه كمك كنيم. وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با معاذ الخطيب، رهبر مخالفان دولت سوريه در مونيخ ديدار و وي را به گفت وگو ترغيب نمود. اما متاسفانه سيل سلاح ارسالي به مخالفان دولت سوريه، كار ما را بسيار دشوار مي كند. از سوي ديگر، پيش شرط مخالفان براي مذاكره استعفاي دولت سوريه است. اين در حالي است كه مخالفان دولت به شكل دموكراتيك انتخاب نشده اند و نمي توانند در اين مرحله چنين شرطي داشته باشند. با وجود اين، ما براي ميانجي گري تلاش كرديم و تلاش خواهيم كرد.
آخوندزاده در ادامه با ابراز شگفتي از اقدام برخي كشورها در دامن زدن به آتش جنگ در سوريه، گفت: متاسفانه اروپا نيز از افراطيان در سوريه حمايت مي كند.

 

دانشگاه ها از 20 خرداد تا دوم تير تعطيل نمي شوند


معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد: دانشگاه ها بين 20 خرداد و 2 تير تعطيل نيستند، فقط در اين فرجه امتحاني برگزار نخواهد شد.
دكتر حسين نادري منش در گفت وگو با مهر، گفت: در زماني كه عنوان شده دانشگاه ها امتحانات پايان ترم را برگزار نكنند، دانشگاه ها تعطيل نيستند وي افزود: ابلاغيه وزارت علوم بسيار شفاف بود در اين ابلاغيه فقط عنوان شده است كه در فرجه بين 20 خرداد تا 2 تير امتحاني برگزار نشود.
وي ادامه داد: در اين ابلاغيه عنوان نشده است كه تقويم آموزشي و برنامه دانشگاه ها تغيير كند، فقط از قبل هماهنگ شده بود كه ترم دوم دانشگاه ها نسبت به سال هاي گذشته زودتر برگزار شود.
معاون آموزشي وزارت علوم تصريح كرد: همچنين از دانشگاه ها خواستيم در صورت امكان، امتحانات را عقب تر برگزار كنند تا ترم دوم كوتاه نشود.
وي اظهار داشت: اين ابلاغيه با هدف بهتر برگزار شدن انتخابات و اينكه دانشجويان بتوانند با فراغ بال و بدون مشكل در شهر و روستاي خود در حوزه هايي كه علاقمند هستند، حضور يابند، ابلاغ شد.
گفتني است، پس از صدور ابلاغيه وزارت علوم مبني بر برگزار نشدن امتحانات پايان ترم دانشگاه ها در 20 خرداد تا دوم تيرماه اين موضوع كه كل دانشگاه ها در اين روزها تعطيل هستند، شايع شد.

 

رقابت دانش آموزان و دانشجويان در مسابقات پل هاي ماكاروني


نهمين دوره مسابقات ملي پل هاي ماكاروني در بخش دانش آموزي 14 ارديبهشت ماه و در بخش دانشجويي 15 ارديبهشت ماه در دانشگاه صنعتي اميركبير برگزار مي شود.
اين مسابقات هر ساله در دو گرايش سازه هاي سبك و سنگين برگزار مي شود و امسال گرايش زيبايي پل نيز به اين مسابقات اضافه شده است.
هدف از برگزاري اين مسابقات افزايش روحيه همكاري ميان دانشجويان، تبديل دروس تئوري دانشجويان به موارد عملي و ايجاد روحيه رقابت سالم ميان دانشجويان است.
در اين رقابت تيم هاي شركت كننده با استفاده از ماكاروني و چسب بايد سازه هايي را طراحي كنند و بسازند كه بتواند نيرويي چندين برابر وزن خود را تحمل كند.
متقاضيان شركت در نهمين دوره مسابقات ملي پل هاي ماكاروني تا دهم ارديبهشت ماه مهلت دارند در اين مسابقات ثبت نام كنند.

 

تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال آيت الله رضواني


سرويس شهرستان ها-
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي ارتحال آيت الله غلامرضا رضواني پيام تسليتي صادر كرد.
در اين پيام آمده است: خبر ارتحال حضرت آيت الله غلامرضا رضواني(ره) موجب تاسف و تاثر شد.
ايشان از مجاهدان و مبارزاني بود كه عمر پربركت خود را در نشر معارف اهل البيت «عليهم السلام» سپري كرد و همواره پشتيباني خود را تا پيروزي انقلاب اسلامي از حضرت امام خميني(ره) داشت و پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز علاوه بر عضويت طولاني در شوراي محترم نگهبان، ضمن برپايي نماز جماعت به تدريس فقه و اصول در مسجد سيدعزيز الله تهران اشتغال داشت.
اين پيام مي افزايد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم رحلت آن عالم رباني را به محضر حضرت ولي عصر «عجل الله تعالي فرجه الشريف»، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد «دامت بركاتهم» و بيت شريف ايشان تسليت عرض نموده و علو درجات آن مرحوم را از خداوند منان خواستار است.

 

تكرار ادعاي نقض حقوق بشر در ايران


وزارت امور خارجه آمريكا بار ديگر مدعي نقض حقوق بشر در ايران شد.
وزارت امور خارجه آمريكا در گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در سراسر دنيا كه روز جمعه منتشر كرد ايران را به نقض حقوق شهروندان خود متهم كرد.
البته در گزارش وزارت امور خارجه آمريكا هيچ اشاره اي به نقض حقوق بشر در آمريكا و نيز در زندان هاي تحت كنترل اين كشور نظير گوانتانامو كه اسراي آن از اساسي ترين حقوق خود محروم اند نشده است.

 

آزمون دستياري پنج شنبه برگزار مي شود


رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با اشاره به برگزاري چهلمين دوره آزمون دستياري تخصصي پزشكي در روز پنج شنبه با رقابت 15هزار و 500 داوطلب، از آغاز توزيع كارت آزمون از روز دوشنبه خبر داد.
دكتر غلامرضا حسن زاده در گفت وگو با ايسنا، درباره جزئيات برگزاري آزمون تخصصي دستياري پزشكي، اظهار داشت اين آزمون با رقابت 15 هزار و 500 داوطلب كه معادل 51 درصد آن را مردان و 49 درصد را خانم ها تشكيل مي دهند، روز پنجشنبه، پنج ارديبهشت 92 برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين دوره از آزمون دستياري در 27 رشته تخصصي و 18 شهر و 19 حوزه امتحاني كه شامل دو حوزه در تهران و يك حوزه در استان هاي ديگر است، برگزار مي شود.
وي با اشاره به آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه آزمون از روز دوشنبه دوم ارديبهشت ماه، گفت: داوطلبان مي توانند تا صبح روز پنجشنبه با مراجعه به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي به نشاني www.sanjeshp.ir نسبت به دريافت كارت آزمون اقدام كنند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي با تاكيد بر تامين تمهيدات امنيتي اين دوره از آزمون، خاطر نشان كرد: در اين دوره برنامه ريزي دقيقي براي امنيت و حفاظت از آزمون در نظر گرفته شده است، بنابراين جاي هيچگونه نگراني براي داوطلبان وجود ندارد.

 

قديري ابيانه: زيان هر روز تعطيلي در كشور معادل 10 تن طلاست


كاشان و بادرود-خبرنگاران كيهان:
كارشناس امور عالي استراتژيك، تعطيلات كشور را زياد و مخرب خواند و گفت: زيان هر روز تعطيلي در كشور يك هزار و 428 ميليارد تومان و معادل بيش از 10 تن طلا است.
محمدحسين قديري ابيانه در سلسله نشست هاي سياسي عينيت ديانت در سالن دكتر قريب دانشگاه علوم پزشكي كاشان، اظهار داشت: در تعطيلات 20 روزه ابتداي سال جاري در حالي 200 تن طلا را از دست داديم كه اين ميزان طلا معادل توليد يك قرن طلاي معادن كشور است.
وي از 20 روز تعطيلي به عنوان تضعيف سياست خارجي ايران نام برد و افزود: در حالي ما ابتداي سال نو را با 20 روز تعطيلي آغاز كرديم كه تعطيلات سالانه در آمريكا، فرانسه و آلمان تنها 10 روز است.
سفير سابق ايران در كشورهاي مكزيك و ايتاليا، ديپلمات خوب و انقلابي داشتن را لازم، اما كافي ندانست و اضافه كرد: ما اگر مي خواهيم ديپلماسي انقلابي را پيش ببريم بايد كاري كنيم كه اقتصادي قوي داشته باشيم تا در موضع قدرت باشيم چون اقتصاد قوي وام دهنده است و وام دهنده هميشه در موضع قدرت و وام گيرنده در موضع ضعف قرار دارد.
وي مؤلفه هاي قدرت در كشور را مردم دانست و بيان داشت: اگر خواهان ديپلماسي انقلابي در كشور هستيم بايد مؤلفه هاي قدرت در كشور افزايش يابد.
به گزارش خبرنگار بادرود از كيهان، قديري ابيانه در جمع طلاب اين شهر گفت: متأسفانه در حال حاضر برخي از نامزدهاي رياست جمهوري از دادن يارانه به ميزان بالاتر از رقم فعلي و ارتقاي بهداشت و راه و شهرسازي سخن مي گويند كه به نظر بنده همه اينها متوهم هستند. اينها به جاي اينكه از توليد ثروت در كشور صحبت كنند مدام از توزيع عادلانه بودجه كه امروزه نقل بحث هاي سياسي كشور شده است، حرف مي زنند.
وي افزود: در سال 1391؛ ساعت كار مفيد در ادارات كشور حدود 22 دقيقه بود. كشور در سال 90 رتبه سوم تنبلي اجتماعي را در جهان بعد از عربها و آفريقايي ها و در سال 1391 رتبه دوم را بعد از عرب ها در جهان از آن خود كرد.
قديري ابيانه با بيان اينكه بايد تحريم اعمال شده از سوي كشورهاي غربي را به فرصت تبديل كنيم، افزود اگر هر خانوار ماهيانه 1000 تومان در هزينه ها صرفه جويي داشته باشد. سالانه معادل 900 ميليارد تومان صرفه جويي در پي خواهد داشت كه با اين رقم مي توان كاستي هاي مسائل بهداشت و آموزش و پرورش را برطرف كرد.
وي به انتخابات آينده كشور اشاره كرد و گفت: آن كساني كه مي گويند اگر ما انتخاب شويم، تحريم ها برداشته مي شود همان كساني هستند كه مرعوب دشمن شده اند و اهل سازش و مماشات با غرب هستند.
وي تصريح كرد اگر مردم به طور گسترده در انتخابات شركت كنند و فردي ولايتمدار و وفادار به رهبري را برگزينند، قطعاً دشمن از فشارها و تحريم هاي خود عقب نشيني خواهد كرد.
قديري ابيانه در ادامه صحبت هايش گفت بنده به احمدي نژاد راي دادم و در مقابل جريان فتنه 88 ايستادم و هم اكنون نيز در برابر جريان انحرافي موضع گيري مي كنم. ايشان افزود در صورت تائيد صلاحيت مشايي، اولين كسي خواهم بود كه عليه وي افشاگري مي كنم.
وي در پاسخ به سؤالي گفت با انتخاب اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري، تحريم هاي دشمن تشديد خواهد شد.

 

كوهنورد مرندي مسير مرند تا مشهد مقدس را ركاب زد


مرند- خبرنگاركيهان:
كوهنورد 52ساله مرندي با دوچرخه مسير 1700كيلومتري مرند تا مشهد مقدس را طي 12روز ركاب زد.
اسماعيل علي پور كه سرپرست گروه كوهنوردي شهرستان مرند است، با شعار «سلامت و بقاي كره زمين نيازمند مشاركت همگاني است» در ايام نوروزي مسير مرند تا مشهد مقدس را پيمود و به زيارت حضرت امام رضا(ع) نايل شد.
وي سفر خود را از ديار سبلان آغاز كرد و تا ديار بينالود از سوي هموطنان خونگرم، و بويژه كمپ هاي نوروزي هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و ساير ورزش دوستان و علاقه مندان مورد استقبال قرار گرفت.
اسماعيل علي پور ساكن شهر مرند بوده و به شغل آزاد مشغول است. وي پس از رسيدن به مشهد مقدس مدتي را به همراه خانواده مهمان امام رضا(ع) بود و اخيرا با هواپيما به زادگاه خود بازگشت.

 

سردار جزايري: حمايت كاخ سفيد از گروهك منافقين رسوايي ديگري براي ديپلماسي آمريكاست


معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به تاسيس دفتر گروهك منافقين در واشنگتن خطاب به آمريكايي ها تصريح كرد اين اقدام خطايي بزرگ و خطرناك بوده و يك رسوايي ديگر براي ديپلماسي آمريكا به شمار مي رود.
سردار مسعود جزايري با بيان اهداف آمريكايي ها از اجازه تاسيس دفتر گروهك منافقين در واشنگتن و حقارت آميز خواندن حضور برخي از مقامات ايالات متحده در مراسم افتتاح اين دفتر اظهار داشت: آمريكايي ها با شكست هايي كه در عرصه جدال ظالمانه و خصمانه عليه انقلاب اسلامي از ملت ايران متحمل شده اند، حافظه و تعادل رفتاري خود را از دست داده اند و براي فرار از تبعات سنگين آن به اقدامات انتحاري روي آورده اند. وي افزود: حذف نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه هاي تروريستي در سپتامبر 2012 و سپس فراهم سازي زمينه هاي لازم براي تشكيل دفتر اين گروهك در مركز ايالات متحده و فعاليت تروريست ها در مجاورت كاخ سفيد افتضاحي است كه پس از افشاي اقدام برخي مقامات كنگره آمريكا مبني بر درخواست ترور هدفمند مقامات ايراني و فرماندهان سپاه در سال گذشته پرده از ادعاهاي دروغين آمريكايي ها و تهي بودن ژست دستگاه ديپلماسي آنها در مبارزه با تروريسم برداشت.
سردار جزايري خاطر نشان كرد: اين واقعيتي مضحك است كه آمريكايي ها در يك صحنه مشتاقانه خواهان مذاكره با ايران مي شوند و همزمان در صحنه اي متناقض به تروريست هاي قاتل فرزندان ملت ايران پناه مي دهند و براي فعاليت آنها دفتر تاسيس مي كنند.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اين اقدام را يك خطاي بزرگ و خطرناك براي آمريكا و چراغ سبز حمايت و همراهي كاخ سفيد با جريان تروريسم جهاني توصيف كرد و گفت: آمريكايي ها نشان دادند به رغم شعارهاي پرطمطراق خود، براي قواعد و ارزشهاي متعارف انساني و حقوق بشر هيچ ارزشي قائل نيستند و جامعه بشري ترديدي نخواهد داشت كه آنها تاوان و هزينه اين اشتباه را در عرصه داخلي و بين المللي پس خواهند داد.

 

قاسم مستقيم خبر داد
15 خرداد آغاز ثبت نام ها در مدارس كشور


مدير كل رسيدگي دفتر ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايت آموزش و پرورش از آغاز ثبت نام دانش آموزان در مدارس از 15 خرداد خبر داد.
قاسم مستقيم در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه ثبت نام مدارس به همه استان ها ابلاغ شده است، افزود: اصلاحيه و دستورالعمل تكميلي ثبت نام براي سال تحصيلي 93-92 به همه استان هاي كشور بخشنامه شده و از 15 خرداد ماه تا 15 تير ماه ثبت نام دانش آموزان در مدارس انجام مي شود.
وي افزود: براساس اين دستورالعمل، سنجش سلامت نوآموزان از اول خرداد ماه در پايگاه هاي كشور آغاز مي شود.
مدير كل رسيدگي دفتر ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات آموزش و پرورش تصريح كرد: طبق روال هر سال، نظارت بر ثبت نام مدارس در ستادهاي ثبت نام به صورت محسوس و نامحسوس انجام مي شود و به جز مدارس خاص، هيچ يك از مدارس دولتي در زمان ثبت نام مجاز به اخذ شهريه نيستند مگر دريافت هزينه بيمه وكتاب، لذا اخذ هرگونه وجه ديگري غيرقانوني است.
مستقيم گفت: برنامه ثبت نام مدارس تداخلي با انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا ندارد و مشكلي براي امر ثبت نام ايجاد نخواهد شد.
وي درباره اسكان نوروزي فرهنگيان و ميزان رضايت آن ها گفت: امسال 54 درصد از فرهنگيان به سفر نوروزي رفتند كه اين آمار سفر نيز نسبت به سال گذشته كه 40 درصد بود افزايش خوبي داشته است.
مدير كل دفتر ارزيابي عملكرد و رسيدگي به شكايات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ستاد اسكان آموزش و پرورش براي تابستان نيز آمادگي كامل دارد تا از مهمانان فرهنگي و خانواده هايشان در تعطيلات تابستان پذيرايي كند.

 

ارسال 342 اثر به جشنواره كاريكاتور «سبك زندگي ايراني اسلامي»


342 اثر از 97 كاريكاتوريست استان هاي مختلف كشور به نخستين جشنواره سراسري كاريكاتور «سبك زندگي ايراني اسلامي» ارسال شد.
رئيس حوزه هنري كردستان در گفت وگو با فارس در سنندج با توجه به استقبال گسترده هنرمندان كشور از اين جشنواره اظهار داشت: 97 نفر از هنرمندان كاريكاتوريست كشور با ارسال 342 اثر آمادگي خود را براي حضور در اين جشنواره اعلام داشته اند.
امين مرادي گفت: نفرات راه يافته به بخش نهايي جشنواره با بررسي هيئت انتخاب متشكل از بهزاد تارا، رضا احمدياري و امير سهيلي، معرفي مي شوند.
دبير جشنواره سراسري كاريكاتور «سبك زندگي ايراني اسلامي» افزود: در مجموع هنرمنداني از 21 استان كشور براي حضور در جشنواره آثار خود را به دبيرخانه ارسال كردند كه كردستان با 21 هنرمند و تهران با 14 هنرمند بيشترين تعداد شركت كننده جشنواره را به خود اختصاص داده اند.
رئيس حوزه هنري كردستان ضمن تقدير از هنرمندان كاريكاتوريست شركت كننده در جشنواره «سبك زندگي ايراني اسلامي» افزود: آثار هنرمندان استان هاي خراسان رضوي، تهران، خراسان شمالي، ايلام، خوزستان، همدان، كردستان، آذربايجان غربي، گيلان، فارس، گلستان، آذربايجان شرقي، اردبيل، البرز، كرمانشاه، لرستان، اصفهان، مازندران، كرمان، مركزي و بوشهر در مدت زمان مهلت ارسال آثار در دبيرخانه جشنواره ثبت شده است.
اين مسئول ادامه داد: جشنواره كاريكاتور «سبك زندگي ايراني اسلامي« در 2 بخش اصلي با موضوع كلي «سبك زندگي ايراني» و ويژه با موضوع «تبلور بيانات رهبر معظم انقلاب در زمينه نقش توليد ملي در ارتقاي سبك زندگي ايراني برگزار مي شود.
مرادي گفت: محمدحسين نيرومند، سيدمحسن نوري نجفي و عباس ناصري 3 كاريكاتوريست مطرح كشور داوري بخش نهايي نخستين جشنواره سراسري كاريكاتور با موضوع «سبك زندگي ايراني» را برعهده دارند.
رئيس حوزه هنري كردستان با توجه به منويات رهبر معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان و جوانان استان خراسان شمالي اذعان داشت: تلاش در زمينه احياي ارزش هاي اسلامي - ايراني در سبك زندگي خانواده ها رسالت و وظيفه تمام دستگاه ها، نهادها و سازمان ها بوده و در اين بين نقش و جايگاه متوليان فرهنگ و هنر كشور، بسيار برجسته و مهم خواهد بود.

 

كاراته كار چناراني عضو تيم ملي اعزامي به مسابقات جهاني شد


چناران-خبرنگار كيهان:
كاراته كار چناراني به عنوان تنها نماينده استان خراسان رضوي به همراه 7 كاراته كار ديگر عضو تيم ملي به مسابقات قهرماني كيو كوشين كاراته 2013 ژاپن اعزام مي شود.
مهدي نيكزاد 39 ساله كه چند سالي است سمت مربيگري تيم ملي كاراته را نيز بر عهده دارد، به خبرنگار ما گفت: شانزدهمين دوره مسابقات جهاني كيو كوشين كاراته از ششم تا هشتم ارديبهشت با شركت 110 كشور در شهر اوزاكاي ژاپن برگزار مي شود كه اعضاي تيم كاراته نيز سه شنبه اين هفته از تهران به مقصد ژاپن پرواز مي كنند.
وي در مورد پيشينه خود گفت: 23 سال است كه در كاراته به صورت حرفه اي فعاليت دارم كه حاصل آن 24 سكوي قهرماني در سطح استاني، كشوري، آسيايي و بين المللي است كه كسب عنوان قهرماني آسيايي در سال 2005 و قهرماني جهان در سال 2008 بخشي از آنهاست.

 

ثبت نام دوره هاي كارداني فني و حرفه اي دانشگاه جامع از 7 ارديبهشت


مشاور رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان آغاز ثبت نام دوره هاي كارداني فني وكارداني حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي را 7 ارديبهشت ماه اعلام كرد.
حسين توكلي مشاور رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت و گو با فارس، گفت: داوطلبان مي توانند از 7 تا 14 ارديبهشت براي ثبت نام در دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي ناپيوسته ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي سال 1392به سايت سازمان سنجش مراجعه كنند. وي در ادامه افزود: ضرورت دارد علاقمندان در مهلت تعيين شده با مراجعه به سايت سازمان سنجش به دريافت دفترچه اقدام و مدارك مورد نياز را آماده كنند. مشاور رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اينترنتي بودن ثبت نام، افزود: علاقمندان مي توانند با كارت هاي عضو شتاب به سايت سازمان سنجش مراجعه و با پرداخت مبلغ 106 هزار ريال ثبت نام خود را نهايي كنند.

 

پدر علم لقاح خارج رحم جهان فوت كرد


بنيانگذار IVF در ايران در كنگره بين المللي طب توليد مثل در استان يزد از درگذشت پرفسور رابرت، پدر علم IVF دنيا خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرفسور عباس افلاطونيان، جمعه شب در پنجمين كنگره بين المللي طب توليد مثل استان يزد از پدر ivf دنيا، پرفسور رابرت كه جايزه نوبل درمان ناباروري را به خود اختصاص داد، ياد كرد و اظهار داشت: پرفسور رابرت پنج شنبه شب چشم از جهان فرو بست.
افلاطونيان عنوان كرد: پدر IVF دنيا، تولد پنج ميليون نوزاد حاصل از لقاح خارج از رحم را در پرونده خود دارد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: مركز درمان ناباروري استان يزد تولد اولين نوزاد حاصل از ivf را در كارنامه خود دارد كه با همكاري پرفسور «الحسني» صورت گرفت.
افلاطونيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري پنجمين كنگره طب توليد مثل در استان يزد اظهار داشت: در اين كنگره فرصتي براي شناسايي استعداد و رتبه علمي دانشجويان به دست آمد تا در زمينه توليدمثل و زمينه هاي مختلف ناباروري تحقيق و پژوهش كنند.
رئيس مركز درمان ناباروري يزد اظهار داشت: در كنگره پنجم، 120 مقاله پذيرش شده كه با داوري داوران خارجي و داخلي ارائه خواهد شد.

 

افزايش شهريه دوره هاي شبانه ، مجازي ، واحدهاي بين الملل و غيرانتفاعي


مديركل دفتر گسترش وزارت علوم با بيان اينكه شهريه پرديس هاي خودگردان دانشگاه ها براي سال آينده افزايشي نخواهند داشت، از افزايش شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي، دوره هاي شبانه، مجازي و واحدهاي بين الملل دانشگاه ها خبر داد.
ابوالفضل حسني در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه شهريه پرديس هاي خودگردان براي سال آينده نيز همان 45 ميليون تومان براي كارشناسي ارشد و 55 ميليون تومان براي دوره هاي دكتري خواهد بود، اظهار داشت: براي سال اينده در دوره هاي شبانه، واحدهاي بين الملل و مجازي حدود 20 تا 35 درصد افزايش شهريه خواهيم داشت.
وي افزود: پيشنهادي براي افزايش شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي نيز شده است كه پس از بررسي و تصميم گيري نهايي، ميزان دقيق آن اعلام خواهد شد.
مديركل دفتر گسترش وزارت علوم در پايان خاطرنشان كرد: افزايش شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي نيز بين 20 تا 35 درصد خواهد بود.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10