(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه  02 اردیبهشت 1392 - شماره 20470

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هديه به خوانندگان
رئيس جمهور در اهواز:اگر نيروهاي آماده به كار فعال شوند
انقلاب اقتصادي خواهد شد
درپرتو وحي
اخبار ادبي و هنري
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش خبر داد
25 ارديبهشت آغاز و 20 خرداد پايان امتحانات مدارس
ناو گروه نيروي دريايي ارتش روسيه در بندرعباس پهلو گرفت
پيكر آيت الله رضواني در قم تشييع و به خاك سپرده شد
فرمانده توپخانه نيروي زميني ارتش خبر داد
توليد انبوه جديدترين سامانه توپخانه ارتش
510 هزار نفر تا پايان عمليات عمره اعزام مي شوند
كلاس هاي آموزشي آنلاين زائران تمتع از تيرماه آغاز مي شود
رايزني هاي سياسي هيئت پارلماني ايران در دمشق
عراقچي: تحولات سياست داخلي ايران در روند مذاكرات هسته اي تاثيري ندارد
ابراز همدردي وزير خارجه ايران با دولت و ملت چين
صعود تيم بدمينتون قابوس گنبد كاووس به ليگ برتر ايران
اختصاص 1200 ميليارد ريال اعتبار به ساخت تجهيزات بومي صنعت نفت
انجمن اقتصاد جهاني: ايران ارزان ترين كشور براي گردشگران خارجي است
پارسال2 ميليون نفر خون اهدا كردند
مهلت ثبت نام متقاضيان مهماني و انتقال دانشجويي
مازندران ميزبان هشتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) شد
نماينده مردم در مجلس خبر داد
افتتاح نمايندگي وزارت خارجه در اردبيل
نيكوكار مدرسه ساز اصفهاني در روضه خانگي حضرت زهرا درگذشت
راه اندازي سومين مركز معاينات اوليه پزشكي مشمولان خارج از كشور
عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور: دولت قيمت كف و سقف مرغ را تعيين كند
   

هديه به خوانندگان


مرحوم محدث قمي (صاحب مفاتيح الجنان): هان اي برادر! وقت تهيه سفر آخرت تنگ تر از آن است كه ما مسافران را فرصت بار بستن باشد، چه جاي فارغ نشستن و سخنان بي فايده گفتن؟!

 

رئيس جمهور در اهواز:اگر نيروهاي آماده به كار فعال شوند
انقلاب اقتصادي خواهد شد


اهواز- خبرنگاركيهان:
رئيس جمهور گفت: تجربه نشان داده است هرجا به مردم اعتماد و تكيه كرديم دستاوردهاي بزرگي براي ملت ايجاد شده است.
محمود احمدي نژاد در جمع مردم اهواز و شهرهاي تازه تاسيس حميديه، باوي و كارون اظهار داشت: مردمان استان خوزستان، مردماني از جنس ايمان، پاكي، يكرنگي، دلاوري و شجاعت هستند؛ مردماني شكرگزار، پرتلاش، مجاهد، استكبار و استعمارستيز و موجب فخر ملت ايران. در طول تاريخ مردم خوزستان پرچمدار اسلام ناب محمدي(ص) و عشاير لر، بختياري و غيور عرب حافظان استقلال، شرف و عزت ملت ايران و مكتب پيامبر عزيز و اهل بيت گرامي او بودند.
وي افزود: سرزمين خوزستان، سرزمين افتخار، عزت، فداكاري و سرزمين ايمان است. مردماني كه در فرهنگ، در همبستگي و كار و تلاش و افتخارآفريني براي ايران عزيز همواره ممتاز و يگانه بوده اند. مردماني كه در سده ها و دهه هاي متوالي با پرورش عالمان، فقيهان، اديبان، عارفان و مجاهدان بزرگ در دامان خود به همه بشريت خدمت كرده اند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود را در سه محور فعاليت هاي كشور، نگاهي به عرصه بين الملل، خوزستان و راه پيش رو بيان كرد.
وي پيرامون محور اول گفت: ما يك ملت بزرگ هستيم؛ ملتي تاريخ ساز و تمدن آفرين در طول تاريخ همدل و پيوسته و متحد براي رسيدن به قله هاي شرف، عدالت، پاكي و توحيد، همراه و در كنار هم حركت كرده ايم. تاريخ ما سرشار از فراز و نشيب هاست. قطعا تاريخ ملت ايران پرحادثه ترين تاريخ ملت هايي است كه در كره زمين زيسته اند. حوادث بزرگ، جنگ ها، درگيري ها، فرازها و فرودها را پشت سر گذاشته ايم اما از آنجا كه اين ملت داراي ايماني مستحكم عشق به خدا و ارزش هاي الهي بوده از همه اين حوادث سرافراز عبوركرده است.
رئيس جمهور ادامه داد: دشمنان و بدخواهان ملت ايران يكي پس از ديگري آمده اند و به تاريخ پيوسته اند اما ملت عزيز ايران همچنان با افتخار ايستاده است و من مطمئنم تا رسيدن به قله هاي شرف اين ملت همچنان خواهد ايستاد.
رئيس جمهور با بيان اينكه وظيفه دولت و دستگاه هاي گوناگون اين است كه راه را براي ملت باز كنند، خاطرنشان كرد: اينكه امام و رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت بايد نوكر مردم باشد معنايش اين است كه راه را باز كنيم نه اينكه همه چيز در اختيار يك عده قليل باشد.
احمدي نژاد طرح بنگاه هاي كوچك زودبازده را يك طرح موفق ارزيابي كرد اما گفت: كساني كه وام هاي ميلياردي از بانك گرفته اند و پس هم نمي دهند، چون رسانه و بلندگو دارند.
وي افزود: در يك كشور كه 76 ميليون جمعيت و بيش از 30 ميليون نيروي آماده به كار دارد اگر اين نيروها فعال شوند، انقلاب اقتصادي خواهد شد.
رئيس جمهور به پيشنهاد غربي ها در موضوع هسته اي اشاره و خاطرنشان كرد: همانطوري كه غربي ها در موضوع هسته اي در نيويورك به ما اعلام كردند اگر ما موضوع هسته اي ايران را به رسميت بشناسيم همين جا توقف مي كنيد، پاسخ داديم هرگز. زيرا آنها مي خواهند انرژي هسته اي در اختيار خودشان باشد و به وسيله آن دنيا را چپاول كنند.
احمدي نژاد افزود: در داخل هم همين طور است ثروت و امكانات ملت بايد در بدنه اجتماعي توزيع شود. اگر ثروت ملت در دست ملت باشد ايران ظرف چهار پنج سال قدرتمندترين ملت جهان مي شود.
وي با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي رهبر انقلاب اظهار داشت: در اين سرزمين هم حماسه سياسي ممكن است و هم حماسه اقتصادي، مقدمه حماسه آمدن توده هاي مردم به ميدان است.
وي ادامه داد: امروز يك انتخابات پرشور 50 ميليوني با يك منتخب با راي بالا مي تواند همه شرايط داخلي و بين المللي را به نفع ملت ايران تغيير دهد و هركس مومن به اين كشورت و انقلاب و اصول امام و رهبري است بايد راه را باز كند. نبايد حرفي بزند كه خداي نكرده عده اي از مردم بي انگيزه شوند. همه بايد بيايند. ملت ما هم نشان داده است كه مي داند چه چيزي به نفع و چه چيزي به ضرر اوست.
رئيس جمهور همچنين خاطرنشان كرد: اين حماسه سياسي به فضل الهي شرايط را براي حماسه اقتصادي فراهم خواهد كرد بايد به سمتي برويم كه دشمنان از مايوس كردن ملت ايران مايوس شوند.
احمدي نژاد در ادامه در خصوص شرايط منطقه اظهار داشت: پول هاي نفت ملت ها كجا هزينه مي شود؟ به نام اسلام مسلمان كشي مي كنند. به نام اينكه ما مسلمان تر هستيم بمب منفجر مي كنند و مسلمان ها را مي كشند. من شك ندارم پشت اين جريان ها دست سازمان سيا و صهيونيست ها است. چگونه ممكن است يك مسلمان، مسلمان ها را بكشد؟
وي با بيان اينكه تكيه به استكبار نمي تواند شما را نجات دهد افزود: كسي خيال نكند اگر به استكبار خدمت كرد آنها دست مريزاد مي گويند آنها روندشان يك طرفه است تا زماني كه به دردشان بخوريد از شما استفاده مي كنند. متكي به ملت هاي خودتان باشيد حق ملت ها را بدهيد چرا كه عدالت و احترام حق ملت هاست.
احمدي نژاد در سومين محور سخنان خود در باب خوزستان اظهار داشت: خوزستان در سه مقطع آسيب ديد، قبل از انقلاب، بعد از انقلاب هم بلافاصله جنگ خانمانسوز هشت ساله، بعد از جنگ هم تا يك دوره اي در بعضي از تصميم گيران كشور ترديد بود كه در خوزستان چه كار بايد كرد. در اوايل دولت نهم بعضي از اينكه يك كارخانه ساخته شود نگران بودند مي گفتند دم دست دشمن است. چند جلسه گذاشتيم توجيه كرديم الان كه شكل جنگ در دنيا عوض شده است، به حساب اينكه روزي دشمن اقدامي كند كه ما نبايد مردم را محروم كنيم بايد بسازيم و كار كنيم. خوشبختانه تصميم مهم در شوراي ملي، اصلاح شد و راه باز شد و كارهاي خوبي در حال انجام است.
وي با بيان اينكه هنوز كارهاي فراواني بر زمين مانده است، يكي از مطالبات اصلي جوانان خوزستان را اشتغال عنوان و خاطرنشان كرد: بخش عظيمي از جوانان خوزستان فاقد كار هستند. يك حسن استان شما كه از منظر اشتغال عيب محسوب مي شود جاذبه هاي استان براي سرمايه گذاران و انتقال نيروي كار از جاهاي ديگر به اين استان است كه در كارگروه صنعت و معدن و كشاورزي استان، بودجه و منابع خوبي در اين خصوص مي گذاريم تا مسئولين و جوانان خوزستاني تكاني به خود بدهند و 50 هزار جوان سر كار بروند.
احمدي نژاد در خصوص آب شرب و كشاورزي استان خوزستان يادآور شد: سرمايه گذاري عظيمي بر روي سدها و جمع آوري آب در استان صورت گرفت تا بتوانيم در طول سال، آب مطمئن در سرتاسر خوزستان در اختيار كشاورزان قرار دهيم. همچنين در بخش آب شرب طرح بزرگ غدير را با پوشش 25 شهر و 1500 روستا با تصفيه خانه آب از سد كرخه در دستور كار قرار گرفت كه بحمدالله علي رغم فشار سنگين درآمد و بودجه سال گذشته اين طرح در حال انجام است و در جلسه هيات دولت بررسي و اگر نياز مجدد به بودجه داشته باشد اختصاص داده خواهد شد.
وي در مورد اختصاص 2درصد از درآمد نفت به خوزستان كه از مصوبات سفر اول بود اظهار داشت: ما اين لايحه را به مجلس داديم اما در استان هاي مختلف تقسيم شد. انشاءالله يك بار ديگر اين لايحه را به مجلس مي دهيم كه به سهميه خوزستان و مختص اشتغال جوانان اضافه شود.
رئيس جمهور در چهارمين سفر استاني به خوزستان سفر كرده است و در بدو ورود به استان در فرودگاه بين المللي اهواز در جمع خبرنگاران هدف از سفرهاي دولت را بررسي كارهاي در حال انجام و كارهايي كه بايد انجام شود عنوان كرد.
وي همچنين به برگزاري جلسه استاني هيات دولت در روز دوشنبه در اين استان اشاره كرد و گفت: در اين جلسه ضمن بررسي مصوبات قبلي با رفع موانع پيش روي پروژه هاي مصوب شده اگر مواردي وجود دارد كه در سفرهاي قبل به آنها كمتر توجه شده اند مجددا مورد بررسي قرار مي گيرند.

 

درپرتو وحي


خداوند متعال هم رحمت گسترده دارد
و هم مجازات قطعي
قرآن مجيد:
(اي رسول ما!)
اگر تو را تكذيب كنند (و حقايق هستي) را نپذيرند به آنها بگو:
پروردگارتان رحمت گسترده دارد
اما، مجازات او هم از مجرمان (معاندي كه توبه و اصلاح نكنند) دفع شدني نيست! (و اگر به كارهايتان ادامه دهيد مجازات شما حتمي است!).
سوره انعام
آيه 147

 

اخبار ادبي و هنري


نويسنده بحريني: سريال هاي ايراني
از سريال هاي عربي بهترند
يك نويسنده بحريني در مقاله اي با اشاره به برتري سريال هاي ايراني بر سريال هاي عربي، علت آن را در «متن دراماتيك» مي داند و مي نويسد: در جهان عرب اين متون دراماتيك در جذب مردم مشكل دارند چرا كه هنوز جامعه عربي را نمايندگي نمي كنند.
به گزارش فارس، روزنامه بحريني «الوسط» در مقاله اي درباره سريال هاي ايراني كه اين روزها از طرق مختلف در كشورهاي عربي به نمايش درمي آيد با اشاره به نگاه دستگاه رسمي در جهان عرب (دولت ها) به اين سريال ها مي نويسد: از نظر آنها سريال هاي ايراني چه ديني و چه غيرديني وسيله اي براي شكستن فضاي فرهنگي در جهان عرب است كه مي تواند بر جامعه تأثير بگذارد، به ويژه هنگامي كه سريال هاي ايراني به برخي مسايلي نزديك مي شوند كه در انديشه و فرهنگ كشورهاي عربي درباره آنها سكوت اختيار شده است.
نويسنده اين مقاله با بيان اينكه صنعت سريال سازي ايران در سال هاي اخير اوج گرفته است به نقل از «باسل النيرب» از روزنامه نگاران عرب مي نويسد: اين رشد به كمك تكنولوژي و مهارت عالي و كارگرداني حرفه اي است كه تنها در سينماي هاليوود مي توانيد آنها را دنبال كنيد!
نويسنده اين مقاله مي افزايد: البته زيبايي هاي سريال هاي ايراني را مي توان در «متون دراماتيك» يافت كه در جهان عرب اين متون دراماتيك در جذب نخبگان و عوام مردم مشكل دارند چرا كه هنوز به دور از ذائقه و ذهنيت جامعه عربي هستند و آنها را نمايندگي نمي كنند.
وي با اشاره به اينكه سريال سازي اين روزها يكي از مهمترين راه هاي ارائه انديشه و يا ارزش هايي به مردم است، تأكيد مي كند: براي همين است كه دولت هاي لائيكي كه در تركيه حضور داشتند به سريال ها و فيلم ها دستور مي دادند كه حتي به صورت غيرعمد صداي اذان در فيلم ها و سريال هاي تركي شنيده نشود و از اينجاست كه برخي از نگراني ها درباره سريال هاي ايراني مطرح مي شود.
وي سپس سريال هاي ايراني را برگرفته از فرهنگ شرقي و متصل به مسائل تاريخي، سياسي و فلسفي عميقي مي داند كه بعضاً به ويژگي هاي دراماتيك پس از پيروزي انقلاب اسلامي برمي گردد و مي نويسد: امروز سريال هاي ايراني چون بسياري از كشورهاي عربي از «بحران متن» رنج نمي برد؛ نه كمي و نه كيفي.
برپايي جشنواره امام رضا(ع)
از تاجيكستان تا نيويورك
برنامه هاي يازدهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) براي شيعيان مختلف جهان از تاجيكستان تا نيويورك تدارك ديده شده است.
جواد جعفري مديرعامل بنياد بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) با اشاره به برگزاري يازدهمين دوره از جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در دهه كرامت عنوان كرد: در شوراي سياست گذاري جشنواره امام رضا(ع) با آستان قدس رضوي نيز در ارتباط هستيم كه ثمره اين ارتباط برگزاري جشن هاي مردمي دهه كرامت شامل جشن هاي «زير سايه خورشيد» و برنامه هاي تخصصي است. انتخاب كتاب سال رضوي را نيز آستان قدس رضوي بر عهده دارد.
جعفري درباره برنامه هاي هنري جشنواره عنوان كرد: در اين دوره از جشنواره 11 برنامه از مجموعه 84 برنامه به امور هنري اختصاص دارد كه ذائقه هاي مختلف را تحت پوشش قرار مي دهد. همچنين تعدادي از اين برنامه ها به قشر دانشگاهي ما اختصاص دارد. 20 عنوان كتاب دانشگاهي نيز با بهره گيري از سيره امام رضا(ع) گردآوري شده است كه برخي از اين كتاب ها نيز در راستاي شعار امسال «حماسه سياسي، حماسه اقتصادي» است.
در ادامه واعظي دبير بخش بين الملل جشنواره درباره فعاليت هاي مدنظر توضيح داد: حضور بين المللي اين جشنواره از هشت كشور آغاز شد و سال گذشته به 184 كشور رسيده است. خوشبختانه عشق و علاقه به حضور در اين جشنواره شگفت آور است. بومي سازي و بهره گيري از شهروندان خارجي در اين دوره از جشنواره مدنظر قرار گرفته است.
وي متذكر شد: امسال به مخاطب محوري روي آورديم و تلاش شده براي مخاطبان خاص نيز برنامه هاي ويژه اي داشته باشيم. به اين ترتيب كه برنامه هاي مختلفي براي شيعيان مختلف جهان از تاجيكستان، تانزانيا گرفته تا نيويورك تدارك ديده شده است. همچنين براي آموزش سيره امام رضا(ع) به كودكان و نوجوانان كشورهاي مختلف دنيا نيز برنامه هايي تدارك ديده شده است.
جنجال بزرگ در پي رسوايي اخلاقي
هنرمند سرشناس انگليس!
يكي از برجسته ترين نقاشان انگليس به جرم كودك آزاري محكوم شد!
به گزارش جام، مسئولان نگارخانه هنرهاي مدرن «تيت» در لندن اعلام كردند در پي محكوميت «گراهام آوندن» به جرم ارتكاب شش فقره آزار و شكنجه كودكان، تصميم گرفته اند از نمايش آثار وي جلوگيري كنند.
اين اظهارنظر در حالي از سوي مسئولان اين موزه صورت مي گيرد كه بيش از 40 سال از نمايش آثار اين نقاش، عكاس، معمار و نويسنده سرشناس انگليسي در نگارخانه «تيت» مي گذرد. در حال حاضر، با توجه به رسوايي هاي پيش آمده، نمايش آثار اين هنرمند هم به صورت آنلاين و هم در نگارخانه «تيت» به حالت تعليق درآمده و بنابر اظهارات مسئولان تا مشخص شدن حكم نهايي امكان نمايش آثار آوندن وجود نخواهد داشت
آوندن، سه شنبه، 2 آوريل 2013 از سوي ديوانعالي انگلستان مجرم شناخته شد و قرار است بزودي حكم مجازات وي توسط مقامات مسئول صادر شود. اين در حالي است كه آوندن منكر تمامي اتهامات خود در رابطه با چهار فقره كودك آزاري بين سال هاي 1972 تا 1985 ميلادي شده بود.
به گزارش مقامات، آوندن تا زمان صدور حكم مجازاتش به قيد وثيقه آزاد شده و پس از اعلام نتيجه نهايي درباره بازگشت وي به زندان تصميم گيري خواهد شد.
به گفته كارشناسان و منتقدان، علني شدن غيرمنتظره اين رسوايي اخلاقي براي هنرمندي كه تصايوري بسيار زيبا را از معصوميت كودكان خلق كرده، ضربه اي جبران ناپذير است.
استاد دانشگاه نيويورك:
فيلم هاي آخرالزماني هاليوود
ناشي از احساس ناامني مردم آمريكاست
ساخت فيلم هاي آخرالزماني در هاليوود از دهه ها پيش وجود داشته و طي سال هاي اخير افزايش قابل توجهي يافته كه به عقيده برخي از كارشناسان، اين موضوع برخاسته از حس ناامني شهروندان آمريكايي است.
به گزارش فارس، «باب تامپسون»، استاد دانشگاه «فرهنگ پاپ» در دانشگاه سيراكوزاي نيويورك درباره علاقه هاليوود به ساخت فيلم هاي هاليوودي مي گويد: چنين تمايلي انعكاس دهنده حس ناامني ما (آمريكايي ها) به ويژه در زمينه هاي اقتصادي، سياسي و محيطي است.
وي مي افزايد: آمريكايي ها همواره يك احساس «پايان دنيايي» دارند... شهروندان ما رو به زوال اند و كنگره نمي تواند هيچ كاري انجام دهد... استعاره از پايان دنيا در تعريفي ساده داستاني اغراق آميز از چنين احساساتي است كه شهروندان ما را درگير خود كرده است.
حمايت از تروريست هاي ضد سوري در جشنواره كن
دو فيلم كه با نگاهي به حوادث اخير سوريه و در مخالفت با دولت اين كشور ساخته شده است در جشنواره كن به نمايش درخواهد آمد.
به گزارش فارس به نقل از العربيه، جشنواره كن براي دوره جديد خود در راستاي حمايت از آنچه انقلاب مردم سوريه خوانده است فيلمي درباره اين حوادث را در بخش فيلم هاي كوتاه اين جشنواره پذيرفت.
بنابر اين گزارش، فيلم «سگ» ساخته «فارس خاشوق» كه به بازتاب حوادث اخير در سوريه در ميان اتباع اين كشور در خارج از سوريه مي پردازد قرار است براي نخستين بار در جشنواره كن به نمايش درآيد.
فيلم سوري «عناصري بر بوم» به كارگرداني «جلال الماغوط» فيلم ديگر ضد سوري است كه در بخش فيلم هاي كوتاه شصت وششمين دوره جشنواره كن به نمايش درخواهد آمد.
آخرين هنرمند سياه باز ايران به خاك سپرده شد
سعدي افشار آخرين هنرمند سياه بازي ايران روز گذشته با بدرقه اهالي تئاتر در قطعه هنرمندان به خاك سپرده شد.
اين مراسم صبح ديروز مقابل تالار وحدت برگزار شد.
در اين آئين، جمعي از هنرمندان تئاتر كشورمان همچون جواد انصافي، داوود فتحعلي بيگي، ايرج راد و... سخنراني كردند.

 

رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش خبر داد
25 ارديبهشت آغاز و 20 خرداد پايان امتحانات مدارس


رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش از آغاز امتحانات نهايي دانش آموزان از 25 ارديبهشت ماه و اتمام آن تا قبل از انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
عبدالامير عرفي در گفت وگو با مهر با بيان اين مطلب گفت: امتحانات نهايي خرداد ماه از 25 ارديبهشت ماه در شاخه نظري، فني حرفه اي و پيش دانشگاهي در سراسر كشور برگزار و تا قبل از انتخابات رياست جمهوري به اتمام مي رسد.
وي با بيان اينكه امتحانات نهايي دانش آموزان تا 20 خرداد ماه به اتمام مي رسد، افزود: دستورالعمل نحوه برگزاري امتحانات به تمام مديران استان ها در سراسر كشور ابلاغ شده است و تمامي امتحانات براساس جدول زمان بندي شده برگزار مي شود.
عرفي اعلام كرد: برگزاري امتحانات استاني و منطقه اي نيز بايد در فاصله زماني 25 ارديبهشت ماه تا 20 خرداد ماه برگزار شود زيرا با توجه به انتخابات شوراي شهر و رياست جمهوري امكاني براي برگزاري امتحانات خارج از زمان اعلام شده وجود ندارد.
به گفته اين مقام مسئول در آموزش و پرورش، با توجه به اينكه آموزش و پرورش يكي از دستگاه هايي است كه از لحاظ نيروي انساني در اجرا و نظارت بر حسن اجراي انتخابات و همچنين تأمين فضا براي صندوق هاي رأي گيري در مدارس نقش مهمي دارد، مقرر شده امتحانات زودتر به اتمام برسد تا ضمن آمادگي فرهنگيان براي اجراي انتخابات، مدارس نيز آماده شوند.
امتحانات استان هاي گرمسير دو هفته زودتر برگزار مي شود.
رئيس مركز سنجش آموزش و پرورش با بيان اينكه تلاش شده از تشكيل حوزه هاي كوچك و فرعي جلوگيري شود، توضيح داد: به شهرهاي داراي آب و هواي گرم همچون مناطق جنوبي كشور اجازه داده شده است كه امتحانات استاني را حداكثر دو هفته زودتر از ساير شهرها برگزار كنند، اما امتحانات نهايي در همان زمان اعلام شده برگزار مي شود.
وي درباره سؤالات طراحي شده براي امتحانات نهايي گفت: در طراحي سؤالات نيز سعي شده كه توان و استعداد و قابليت هاي عمومي دانش آموزان كشور به ويژه دانش آموزان مناطق محروم لحاظ شود.
عرفي خاطرنشان كرد: نتايج امتحانات نهايي هفته اول تيرماه اعلام خواهد شد، ضمن آنكه دستورالعمل لازم به تصحيح كنندگان اوراق داده شده و دقت هاي لازم در اين خصوص اعمال خواهد شد.

 

ناو گروه نيروي دريايي ارتش روسيه در بندرعباس پهلو گرفت


ناوگروه نيروي دريايي ارتش روسيه در اقيانوس آرام در ادامه مسير خود و پس از طي مسافتي طولاني در اسكله منطقه يكم دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در بندرعباس پهلو گرفت.
ناو گروه روسي با 712 نفر پرسنل و متشكل از يك فروند ناوشكن ضد زيردريايي آدميرال پانتلنف و دو فروند ناو لجستيكي «پرسوت» و «آدميرال نولسكوي» در منطقه يكم نيروي دريايي ارتش پهلو گرفت.
نيروي دريايي ارتش در اطلاعيه اي اعلام كرد: اين ناوگروه به منظور تحكيم روابط في مابين جمهوري اسلامي ايران و روسيه و همچنين توسعه تعاملات دريايي اين دو كشور در حوزه برقراري امنيت در دريا، وارد منطقه يكم دريايي ارتش در بندرعباس شده است.
همچنين به گزارش خبرگزاري نووستي روسيه، سخنگوي ستاد ناوگان دريايي روسيه در اقيانوس آرام گفته است كه كشتي اقيانوس پيماي امدادرساني «فوتي كريلوف» وكشتي تانكر «پچنكا» روسيه براي تكميل ذخاير آب شيرين، سوخت و غذا وارد بندر سلاله شده اند.
براساس اعلام وزارت دفاع روسيه، اين كشور تشكيل ناوگان خود در درياي مديترانه را آغاز كرده و ناوگروه ناوگان روسيه در اقيانوس آرام را به آنجا اعزام مي كند.
براساس اين گزارش، ملاقات فرماندهان ناوگروه روسي با مسئولان قرارگاه مقدم نيروي دريايي و منططه يكم دريايي ارتش، برگزاري مسابقات ورزشي بين كاركنان ناوگروه روسي و پرسنل منطقه يكم دريايي و همچنين بازديد كاركنان اين ناوگروه از شهر بندرعباس از جمله برنامه هايي است كه در طي مدت حضور اين ناوگروه در ايران پيش بيني شده است.

 

پيكر آيت الله رضواني در قم تشييع و به خاك سپرده شد


مراسم تشييع و خاكسپاري پيكر آيت الله غلامرضا رضواني، عضو فقيه شوراي نگهبان ديروز با حضور علما، شخصيت هاي حوزوي و ديگر اقشار مردمي در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، اين مراسم از مسجد امام حسن عسكري(ع) آغاز شد و تا صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س) ادامه پيدا كرد.
بر اساس گزارش، در اين مراسم آيت الله سيد موسي شبيري زنجاني، از مراجع تقليد، آيت الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر كشور، آيت الله سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي و آيت الله محمد مومن عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور داشتند.
همچنين، آيت الله عباس كعبي، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، آيت الله رضا استادي، امام جمعه قم، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي متولي آستانه مقدسه كريمه اهل بيت(ع)، برخي از اعضاي جامعه مدرسين و نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، نمايندگان بيوت مراجع تقليد، مسؤولان استاني، علما، فضلا، روحانيان، طلاب حوزه علميه و اقشار مختلف مردم از ديگر حاضرين در اين مراسم بودند.
حضرت آيت الله شبيري زنجاني نماز ميت را در صحن امام رضا(ع) در حرم حضرت معصومه(س) بر پيكر آن مرحوم اقامه كرد.
پيكر آيت الله رضواني پس از اقامه نماز از سوي حضرت آيت الله شبيري زنجاني در حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) آرام گرفت.
گفتني است، امشب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم بزرگداشتي در مسجد اعظم قم با حضور مراجع تقليد، علما و اقشار مختلف مردم برگزار مي شود.

 

فرمانده توپخانه نيروي زميني ارتش خبر داد
توليد انبوه جديدترين سامانه توپخانه ارتش


فرمانده توپخانه و موشكي نيروي زميني ارتش اعلام كرد توپ جديد محمول بر روي خودروي چرخ دار با توجه به تست ميداني و عملياتي آن، در حال انبوه سازي است و در آينده نزديك به يگان هاي نيروي زميني تحويل داده مي شود.
سرهنگ صادق داورزني با اشاره به دستاوردها و توانمندي اين يگان تخصص محور گفت: سامانه توپخانه اي در نقش آفند و نيز پشتيباني از يگان هاي عمل كننده در صحنه نبرد زميني هر چه از قدرت آتش گسترده تري برخوردار باشند، مي توانند به همان ميزان سرنوشت جنگ را نيز عوض كنند.
وي به فارس گفت: در رابطه با توپخانه نيز امروز گلوله هايي را توليد كرده ايم كه برد آنها 3 برابر بيشتر از گلوله هاي قبلي ما است و كارايي آنها نيز بيشتر از گذشته است. گلوله هاي راكت را كسي به ما نفروخته است و از كسي دريافت نكرده ايم، اما هم اكنون گلوله هاي توپخانه راكتي را در اختيار داريم و به اكثر كاليبرهايي كه توپ ها در دنيا استفاده مي كنند، مجهزيم.
فرمانده توپخانه موشكي نزاجا همچنين يكي از دستاوردهاي كشورهاي پيشرفته صاحب تكنولوژي نظامي نظير آمريكا، فرانسه، آفريقاي جنوبي را توليد توپ هاي محمول بر روي خودروي چرخ دار عنوان كرد و افزود: با توجه به حضور دشمنان فرامنطقه اي در اطراف ايران، اين نوع از سامانه هاي توپخانه اي امروز در حال توليد انبوه است كه با توجه به طي مراحل تست ميداني و عملياتي به زودي در اختيار يگان هاي نزاجا قرار خواهد گرفت.
داورزني با تاكيد بر طراحي تاكتيك هاي مختلف براي بكارگيري سامانه هاي توپخانه اي از جمله نحوه استتار اين سامانه ها گفت: فضاهاي بكارگيري توپ ها در جنگ ناهمطراز پيش بيني شده است كه به راحتي يك توپ قادر خواهد بود در يك شيلتر پنهان شده و به سمت هدف شليك كرده و سپس از طريق تونل هاي زيرزميني منتقل شود.

 

510 هزار نفر تا پايان عمليات عمره اعزام مي شوند


مديركل امور اعزام و ثبت نام سازمان حج وزيارت گفت:تا پايان عمليات عمره پيش بيني مي شود 510 هزار نفر به عمره اعزام شوند كه احتمالا در ماه مبارك رمضان اين ميزان افزايش خواهد يافت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج ، سرخوش مديركل امور اعزام و ثبت نام سازمان حج وزيارت در گزارشي اعلام كرد: در حال حاضر در قالب 697 پرواز 240 هزار عمره گزار ايراني به عربستان اعزام شده اند.
وي افزود: از مجموع پروازهاي انجام شده 176 پرواز متعلق به شركت هوايي ايران اير،324 پرواز سعودي و 197 پرواز متعلق به ماهان است.
سرخوش خاطر نشان كرد: تا پايان عمليات عمره پيش بيني مي شود 510 هزار نفر به عمره اعزام شوند كه احتمالا در ماه مبارك رمضان اين ميزان افزايش خواهد يافت.
وي يادآور شد: بهترين كار اين اداره كل در سال 91 كنار گذاشتن هواپيمايي سعودي از روند جابجايي و انتقال زائران در حج تمتع سال گذشته بود كه هم به لحاظ اقتصادي و هم به لحاظ سياسي به سود نظام بوده است.

 

كلاس هاي آموزشي آنلاين زائران تمتع از تيرماه آغاز مي شود


امسال براي دور جديد اعزامهاي تمتع، سرفصل هاي آموزشي جديدي در نظر گرفته شده و كلاس هاي آموزشي زائران، پس از تشكيل كاروانها و كلاس هاي آنلاين معاونت آموزش بعثه از ابتداي تير ماه آغاز مي شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج حجت الاسلام حميد احمدي، مدير كل آموزش معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در امور حج وزيارت در رابطه با دوره ها و كلاس هاي آموزشي زائران تمتع گفت: امسال براي دور جديد اعزامهاي تمتع، سرفصل هاي آموزشي جديدي در نظر گرفته شده كه در اختيار روحانيون كاروانها و زايران قرار مي گيرد. برنامه هاي فرهنگي خاصي نيز پيش بيني شده كه به تدريج اعلام مي شود.
وي افزود: كلاس هاي آموزشي زائران، پس از تشكيل كاروانها و كلاس هاي آنلاين معاونت آموزش بعثه مقام معظم رهبري نيز از ابتداي تير ماه آغاز مي شود.
مدير كل آموزش معاونت فرهنگي بعثه در رابطه با آزمونهاي تكميلي روحانيون كه زمان برگزاري آن ارديبهشت ماه سال جاري اعلام شده است نيز گفت: آزمونهاي تكميلي براي كليه روحانيون، معين و مبلغاني كه به حج تمتع مشرف مي شوند و به منظور بازآموزي مباحثي كه پيش از اين آموخته اند، برگزار مي شود.

 

رايزني هاي سياسي هيئت پارلماني ايران در دمشق


هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران در دمشق با وزير امور خارجه سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس كه در راس هيئتي پارلماني به دمشق سفر كرده است با وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه ديدار و گفت وگو كرد.
المعلم در اين ديدار با تاكيد بر حفظ وحدت ملي و تماميت ارضي كشورش، با هرگونه دخالت خارجي در امور سوريه مخالفت كرد و گفت: ما از برنامه ايجاد اصلاحات فراگير و گفت وگو حمايت مي كنيم.
وزير امور خارجه سوريه در ادامه با بيان حقيقت حوادثي كه بر اين كشور در دو سال گذشته شاهد آن بوده، افزود: نيروهاي خارجي درصدد آن هستند كه نقش محوري سوريه و سياست هاي مستقل آن را هدف قرار دهند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه سوريه با گروه هاي تروريستي مسلحي كه به دنبال ايجاد ناامني و بي ثباتي منطقه هستند روبرو است افزود: اين تروريستها از گروه هاي مشابه خود در كشورهاي همجوار سوريه كمك مالي و تسليحاتي دريافت مي كنند.
المعلم همچنين اظهار داشت برخي از عناصر وابسته به گروه هاي تروريستي از طريق مرزهاي سوريه وارد اين كشور شده و با گروه هاي افراطي در ارتباط هستند.
وزير امور خارجه سوريه در ادامه گفت وگوي خود با علاءالدين بروجردي با تاكيد بر رد هرگونه مداخله خارجي در سوريه، از حمايت نظام اين كشور از برنامه هاي اصلاحي فراگير و گفت وگو براساس طرح بشار اسد سخن گفت.
در همين حال «علاءالدين بروجردي» رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حمايت ايران از سياست هاي نظام سوريه در مقابل آمريكا افزود سفر هيئت پارلماني ايران به سوريه در چارچوب روابط مستحكم دولت و ملت دو كشور انجام شده است و ايران در كنار سوريه براي مقابله با توطئه ها ايستاده است.
بروجردي همچنين از برخي از كشورهاي عربي و غربي به دليل حمايت از گروه هاي تروريستي مسلح در سوريه انتقاد كرد.
گفتني است در اين ديدار «فيصل المقداد» معاون وزير امور خارجه و «احمد عرنوس» مشاور وزير امور خارجه سوريه به همراه «محمدرضا رئوف شيباني» سفير ايران در دمشق حضور داشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران قرار است هيئت پارلماني ايران در اين سفر سه روزه با بشار اسد نيز ديدار و گفت وگو كند.

عراقچي: تحولات سياست داخلي ايران در روند مذاكرات هسته اي تاثيري ندارد


معاون وزير خارجه كشورمان با حضور در جمع سفراي خارجي مقيم تهران تاكيد كرد تحولات سياست داخلي ايران تاثيري بر روند مذاكرات هسته اي ايران با اعضاي گروه 1+5 نخواهد داشت.
«سيد عباس عراقچي» معاون آسيا و اقيانوسيه و نماينده وزارت امور خارجه در مذاكرات هسته اي با كشورهاي 1+5، روز يكشنبه در نشستي توجيهي در خصوص مذاكرات اخير در آلماتي (آلماتي 2) در جمع سفرا و روساي نمايندگي هاي خارجي مقيم تهران با اشاره به اهم روندهاي منتهي به مذاكرات آلماتي 2 تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در آلماتي 2 گام هاي قابل اجرا و عملي خود را به كشورهاي 1+5 پيشنهاد كرد كه در صورت موافقت با آنها، مسائل مرتبط با فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، در روندي گام به گام و متعادل، با سرعت بيشتري به حصول نتيجه و اعتمادسازي متقابل منتهي مي شود. به گزارش فارس، عراقچي تاكيد كرد كه هيئت ايراني در اين گفت وگوها آماده ادامه مذاكرات تا رسيدن به توافق نهايي بود، اما اين طرف هاي مقابل بودند كه ظاهرا از آمادگي لازم و اختيارات كافي برخوردار نبوده و نيازمند كسب نظرات پايتخت هاي خود بودند. معاون وزير خارجه در خاتمه اظهارات خود با تاكيد بر اينكه تحولات سياست داخلي ايران تاثيري بر روند مذاكرات هسته اي ندارد، ابراز اميدواري كرد 1+5 بتواند به درك صحيحي از پيشنهادهاي ارائه شده از سوي جمهوري اسلامي برسد و با رويكردي مثبت به مذاكرات برگردد. گفتني است؛ اخيرا برخي دولتمردان آمريكا از جمله وزير دفاع اين كشور در ديدار با سران رژيم صهيونيستي اظهار اميدواري كرده كه انتخابات دور يازدهم رياست جمهوري بر مسير پرونده هسته اي ايران اثرگذار باشد.

 

ابراز همدردي وزير خارجه ايران با دولت و ملت چين


در پي وقوع زلزله در منطقه اي در جنوب غرب چين و كشته و زخمي شدن تعدادي از شهروندان اين كشور، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان با ارسال پيامي به «وانگ يي» وزير امور خارجه چين وقوع اين حادثه را تسليت گفت.
صالحي در اين پيام مراتب همدردي و تسليت خود را به دولت، مردم و به ويژه بازماندگان اين حادثه اعلام كرد.
وزير امور خارجه كشورمان آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي كمك به زلزله زدگان جنوب غرب چين به اطلاع وزير امور خارجه چين رساند.

 

صعود تيم بدمينتون قابوس گنبد كاووس به ليگ برتر ايران


گنبد كاووس - خبرنگار كيهان:
تيم بدمينتون قابوس گنبدكاووس با برتري در ديدار برگشت رقابت هاي پلي آف ليگ دسته يك بدمينتون ايران به ليگ برتر صعود كرد.
ديدار نيمه نهايي از دور برگشت رقابت هاي ليگ بدمينتون دسته اول باشگاه هاي كشور (جام خليج فارس) با ديدار تيم هاي قابوس گنبدكاووس و پالايشگاه شازند اراك در سالن خانه بدمينتون گنبدكاووس پيگيري شد.
در اين ديدار تيم قابوس گنبد با نتيجه «3-1» در برابر ميهمان خود به برتري دست يافت و با برتري در مجموع 2 ديدار رفت و برگشت ضمن راهيابي به فينال اين رقابت ها سهميه حضور در ليگ برتر را دريافت كرد.
تيم گنبدي كه در ديدار برگشت و در اراك با نتيجه «3-2» به برتري دست يافته بود در ديدار برگشت نيز با نتيجه (1-3) از حريف خود پيش افتاد و در نهايت به دليل مسجل شدن برتري تيم قابوس در دو ديدار رفت و برگشت تيم اراكي درخواست برگزار نشدن ديدار دوبل آخر را نمود كه با موافقت تيم ميزبان و نماينده فدراسيون حكم به برتري تيم گنبدي داده شد.
در پايان اين ديدار كه با حضور جمعي از مسئولين شهر از جمله نماينده گنبد كاووس در مجلس شوراي اسلامي برگزار شده بود تماشاگران حاضر به همراه بازيكنان صعود تيم را جشن گرفتند.
همچنين در ديگر ديدار اين مرحله تيم روانكاران تهران با نتيجه «3-1» برابر ميهمان خود سورن سازه البرز به پيروزي رسيد تا در مجموع 2 ديدار رفت و برگشت ضمن صعود به ليگ برتر به ديدار فينال راه يابد. ديدار فينال اين رقابت ها بين تيم هاي قابوس گنبدكاووس و روانكاران تهران و ديدار رده بندي نيز بين تيم هاي پالايشگاه شازند اراك و سورن سازه البرز خواهد بود.
برنامه ديدار نهايي و رده بندي اين مسابقات هنوز از سوي فدراسيون بدمينتون اعلام نشده است.


 

اختصاص 1200 ميليارد ريال اعتبار به ساخت تجهيزات بومي صنعت نفت


اهواز - خبرنگار كيهان:
مديرعامل مناطق نفت خيز جنوب گفت: حمايت ويژه از سازندگان داخلي براي تامين تجهيزات مورد نياز صنعت نفت يكي از اولويت هاي مهم اين شركت است و براي حمايت از اين بخش نزديك به 1200 ميليارد ريال اعتبار اختصاص داده شده است.
مهندس حميد بورد در نشست خبري در هجدهمين نمايشگاه نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي افزود: با حمايت اين شركت تاكنون 13 هزار قلم از قطعات و تجهيزات مورد نياز اين شركت در داخل ساخته شده است و برنامه ساخت 8 هزار قلم كالاي ديگر نيز در دست انجام است.
وي از برنامه اين شركت براي بومي سازي سه تجهيز مهم و پرمصرف صنعت نفت خبر داد و اظهار داشت: اين سه تجهيز شامل پمپ هاي فرآيندي، كمپرسورها و توربين هاي گازي مي باشد كه از پيچيده ترين قطعات مورد نياز صنعت نفت و از تجهيزات مهم توليد است.
حميد بورد در ادامه از اجراي 800 پروژه به ارزش 190 هزار ميليارد ريال در مناطق نفت خيز جنوب و افزايش توليد مخزن نرگسي با اجراي كامل طرح تزريق گاز خبر داد و افزود كه برنامه هاي توليد نفت و گاز در سال 91 تحقق پيدا كرد.
همچنين با حضور معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران ساخت انبوه مته هاي حفاري شركت ملي نفت مناطق نفت خيز جنوب با يك شركت سازنده داخلي امضاء شد.
اين قرارداد به ارزش 70 ميليارد ريال در نخستين روز برپايي هجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي به امضاي ناصر خردمند مدير تداركات و امور كالاي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و محمود تبريزي مديرعامل شركت سيلندرسازي تهران رسيد.
رونمايي از كتاب «هندسه نفت در مناطق نفت خيز جنوب» نيز با حضور مهندس قلعه باني معاون وزير و مديرعامل شركت ملي نفت ايران و مهندس حميد بورد مديرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب انجام شد.
مراسم رونمايي از اين كتاب در غرفه شركت ملي مناطق نفت خيز در هجدهمين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي برگزار شد.

 

انجمن اقتصاد جهاني: ايران ارزان ترين كشور براي گردشگران خارجي است


انجمن اقتصاد جهاني درباره ايران با وجود گراني ارز، ايران را ارزان ترين كشور براي گردشگران خارجي انتخاب كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، «سيف الله فرزانه» مديركل ميراث فرهنگي مازندران صبح ديروز در جلسه شوراي اداري شهرستان آمل با بيان اينكه مازندران بيشترين درآمد را در زمينه جذب گردشگر در ايام نوروز داشته است، اظهار كرد: مازندران بيش از 2 هزار و 500 جاذبه تاريخي دارد كه تاكنون موفق به معرفي 700 اثر تاريخي به گردشگران شده ايم و به همين دليل توانستيم مسافران زيادي را جذب كنيم.
وي با بيان اينكه مازندران با نصب 51 دستگاه تردد شمار در محورهاي مواصلاتي بيشترين اين دستگاه ها را در مسيرهاي تردد مسافران دارد، يادآور شد: ورود بيش از 24 ميليون گردشگر كه از طريق اين دستگاه ها شمارش شده اند كه محور هراز بيشترين ورودي را به خود اختصاص داده است.
فرزانه با بيان اينكه ظرفيت اسكان مازندران در 28 اسفند 75 هزار نفر بود كه در هفته دوم تعطيلات اين ميزان به 875 هزار نفر رسيد، بيان كرد: اين ميزان در موج سوم سفرها به 925 هزار نفر و به گونه اي شد كه در غرب مازندران سالن هاي ورزشي نيز براي اسكان مسافران تجهيز شده بود.

 

پارسال2 ميليون نفر خون اهدا كردند


رئيس سازمان انتقال خون گفت: تعداد اهداكنندگان خون در سال گذشته از مرز 2 ميليون نفر گذشت.
دكتر غلامرضا توگه با اعلام اين خبر افزود: در سال 91 توانستيم تحريم ها را دور بزنيم به نحوي كه درخصوص تهيه كيسه هاي فيلتردار كه با مشكلاتي مواجه بوديم، نگذاشتيم كمبودي در اين زمينه احساس شود.
وي افزود: ما اين كيسه ها را از يك شركت ژاپني مي خريديم ولي فيلتر آنها از آمريكا مي آمد، همچنين بنا بر اعلام ژاپني ها سوزن آن نيز از كشور كانادا مي آمد كه هر دو تحت تاثير تحريم ها صدور اين كالاها را به كشورمان ممنوع اعلام كرده بودند.
دكتر توگه با اشاره به اجراي برنامه شبكه خون رساني در كشور بيان داشت: اين برنامه شبيه برنامه آمايش سرزميني است و تعيين كننده نيازهاي هر منطقه براساس معيارهاي جمعيتي و معيارهاي ديگر براي تاسيس يا ارتقاي فعاليت پايگاه هاي انتقال خون است.
وي افزود: يعني هم اكنون نقشه اي داريم كه نشان مي دهد كه چقدر پايگاه سيار و ثابت و درجه 1 و 2 خون در كشور نياز داريم.
رئيس سازمان انتقال خون در ادامه اظهار داشت: هم اكنون هر تقاضايي در اين زمينه به ما مي رسد براساس اين نقشه تعيين مي كنيم.

 

مهلت ثبت نام متقاضيان مهماني و انتقال دانشجويي


مهلت ثبت تقاضاي مهماني و انتقال دانشجويي براي سال تحصيلي 93-1392 از ديروز آغاز شد.
مجتبي بذرافشان معاون دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان، در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: دانشجوياني كه متقاضي مهماني و انتقال براي هر دو نيمسال تحصيلي 93-1392 هستند لازم است با اطلاع كامل از شرايط آئين نامه مهماني و انتقال، درخواست خود را در قالب مهماني دو ترم تحصيلي آينده، تمديد مهماني، مهماني دائم و انتقال در سامانه اينترنتي خدمات آموزشي سازمان امور دانشجويان ثبت كنند.
وي به دانشجويان متقاضي انتقال و مهماني توصيه كرد: حداكثر تا 31 ارديبهشت ماه 92 براي ثبت تقاضاي خود اقدام كنند و قبل از ثبت درخواست، از شرايط و ضوابط دانشگاه مقصد، رشته و مقطع تحصيلي، وضعيت دوره مورد تقاضا در دانشگاه مقصد اطلاعات كامل را كسب كنند و مستندات خود را براي تقاضاي ارائه شده اسكن و همراه با تقاضاي خود به صورت اينترنتي ارسال دارند.
بذرافشان توضيح داد: دانشجوي متقاضي مهماني و انتقال بايد ترم اول و آخر دوره تحصيلي خود را در دانشگاه مبدا بگذراند و در صورت داشتن شرايط خاص، درخواست مهماني يا انتقال با موافقت دانشگاه هاي مبدا و مقصد از طريق شوراي بررسي موارد خاص دانشگاه قابل بررسي و تصميم گيري خواهد بود.
بذرافشان يادآور شد: دانشگاه هاي مبدا موظفند پس از بررسي درخواست دانشجو، در صورت داشتن شرايط لازم از خرداد ماه تا 15 تير ماه 92 نظر خود را اعلام و ريز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال كنند.
به گفته وي، دانشگاه هاي مقصد نيز موظفند نتيجه بررسي را حداكثر تا پايان مرداد ماه 92 به اطلاع دانشگاه مبدا و شخص دانشجوي متقاضي برساند.
معاون امور دانشجويان داخل با بيان اينكه آئين نامه مهماني و انتقال دانشجويي امسال هم مانند سال هاي گذشته مورد بازنگري قرار مي گيرد، خاطرنشان كرد: با توجه به اصلاح قريب الوقوع آئين نامه مهماني و انتقال دانشجويي، تغييرات جديد از طريق سايت اداره كل دانشجويان داخل و سامانه خدمات آموزشي اعلام خواهد شد و دانشگاه ها موظفند اين تغييرات را در روند بررسي تقاضاهاي مهماني و انتقال دانشجويي، لحاظ كنند.

 

مازندران ميزبان هشتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا (ع) شد


ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از ميزباني اين استان براي هشتمين جشنواره سراسري نامه اي به امام رضا(ع) خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي، گسترش فعاليت هاي فرهنگي- هنري و مذهبي مرتبط با سيره امام رضا(ع) و تجليل از پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) از جمله اهداف اين جشنواره است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از اقبال عمومي به اين جشنواره خبر داد و افزود: سال گذشته 83 هزار دل نوشته به اين جشنواره ارسال شد.
وي افزود: امسال جشنواره ملي نامه اي به امام رضا(ع) در 5 رده سني كودكان «7 تا 10سال»، نوجوانان «11 تا 15سال»، جوانان «16 تا 20 سال و 21 تا 31سال» و بزرگسالان «31سال به بالا» برگزار مي شود.
ابراهيمي يادآور شد: جشنواره، بخش بومي هم دارد و نامه هايي كه با گويش مازندراني نوشته شده باشند به بخش بومي راه پيدا خواهند كرد كه در اين بخش هم پنج اثر مورد تجليل قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اختتاميه اين جشنواره در 24 شهريورماه سال جاري تاكيد داشت: علاقه مندان در سراسر كشور تا 20 مردادماه فرصت دارند تا نامه هايشان را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

 

نماينده مردم در مجلس خبر داد
افتتاح نمايندگي وزارت خارجه در اردبيل


نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي از افتتاح نمايندگي وزارت امور خارجه در آينده نزديك در اردبيل خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، منصور حقيقت پور اظهار داشت: با توجه به پيگيري هايي كه در يك سال گذشته داشتيم بالاخره مسئولان وزارت امور خارجه قانع شدند تا در تسهيل روابط دو كشور ايران و آذربايجان و رفع برخي از موانع نمايندگي وزارت امور خارجه در شهر اردبيل راه اندازي شود.
وي خاطرنشان كرد: ما ظرف روزهاي آينده با حضور مسئولان وزارت امور خارجه شاهد افتتاح اين نمايندگي در استان مرزي اردبيل خواهيم بود.
عضو مجمع نمايندگان استان اردبيل يادآور شد: يقين داريم كه راه اندازي اين دفتر مي تواند راهگشاي بسياري از مشكلات و رفع ناهماهنگي هايي باشد كه معمولا بين كشور آذربايجان و ايران به ويژه منطقه اردبيل وجود داشته است.

 

نيكوكار مدرسه ساز اصفهاني در روضه خانگي حضرت زهرا درگذشت


اصفهان- خبرنگاركيهان:
حاج محمود خوروش يكي از خيران مدرسه ساز اصفهاني شنبه شب بين دو نماز مغرب و عشا و در روضه حضرت زهرا(س) در منزل خود بر اثر ايست قلبي درگذشت.
وي كه از خيران مدرسه ساز و مسئول هيئت امناي امامزاده هارونيه اصفهان بود پس از خواندن نماز مغرب به جماعت دچار ايست قلبي شد كه بلافاصله پزشكان به بالين وي حاضر شدند اما وي دار فاني را وداع گفته بود.
خوروش در طول عمر 88 ساله خود 6 مدرسه در نواحي يك و چهار آموزش و پرورش اصفهان و منطقه بن رود و سفيددشت آران و بيدگل احداث كرده بود.
وي موسس مجتمع خودرو كوير آران و بيدگل بود. وي هر ساله دهه دوم فاطميه در منزل مسكوني اش روضه خواني مي كرد كه در نهمين شب روضه خواني به ديار حق شتافت.

 

راه اندازي سومين مركز معاينات اوليه پزشكي مشمولان خارج از كشور


سومين مركز معاينات اوليه پزشكي مشمولان مقيم خارج از كشور به تازگي در پكن پايتخت چين راه اندازي شد.
سرهنگ «حجت اله واعظي نژاد» معاون مشمولان و امور معافيت سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي افزود: در راستاي ماده 22 قانون خدمت وظيفه عمومي كه رسيدگي به امور مشمولان مقيم خارج از كشور را به عهده نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور قرار داده است، هياتي از سازمان وظيفه عمومي ناجا به منظور ايجاد تسهيلات لازم در رسيدگي به وضعيت مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور به چين سفر كرد.
وي اظهار داشت: در اين سفر علاوه بر انتخاب يك نفر پزشك ايراني بعنوان پزشك معتمد نمايندگي جمهوري اسلامي ايران، دو بيمارستان مجهز مستقر در پكن نيز براي انجام معاينات تخصصي و اقدامات تشخيصي در ارتباط با معافيت پزشكي مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور و بررسي بيماري اعضاي درجه يك خانواده (شامل پدر، مادر، خواهر، برادر) درخصوص معافيت كفالت آنان، تعيين شد.
معاون مشمولان و امور معافيت هاي اين سازمان ادامه داد: با راه اندازي اين مركز، «پكن» به عنوان سومين مركز معاينات اوليه پزشكي مشمولان مقيم خارج از كشور انتخاب، كه علاوه بر رسيدگي به وضعيت پزشكي مشمولان ايراني مقيم كشور چين، وضعيت پزشكي مشمولان مقيم كشورهاي حوزه شرق آسيا، جنوب شرق آسيا و اقيانوسيه شامل كره شمالي، كره جنوبي، ژاپن، هنگ كنگ، تايوان، فيليپين، مغولستان، مالزي، استراليا، نيوزيلند و ساير كشورهاي مجاور را نيز رسيدگي خواهد كرد.
وي تصريح كرد: مشمولان ايراني مقيم كشور چين، براي رسيدگي به درخواست معافيت پزشكي و يا بيماري اعضاي درجه يك خانواده خود در خصوص معافيت كفالت، مي توانند از اول ارديبهشت ماه سال جاري به نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در پكن و همچنين ساير كشورهاي ياد شده نيز از اول خرداد ماه سال جاري به اين مركز مراجعه كنند.
به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني پليس، پيش از اين مركز معاينات پزشكي مشمولان ايراني مقيم خارج از كشور در مونيخ آلمان و دومين مركز نيز در دبي امارات متحده عربي راه اندازي شده بود.

 

عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور: دولت قيمت كف و سقف مرغ را تعيين كند


اراك- خبرنگاركيهان:
مسائل و مشكلات صنعت طيور كشور با حضور مديران عامل و روساي مرغداران كشور در اراك بررسي شد.
تامين نهاده ها، قيمت تمام شده مرغ و قيمت نهاده ها از جمله مشكلاتي بود كه در اين نشست مورد بررسي قرار گرفت.
در اين نشست عضو هيئت مديره اتحاديه مرغداران كشور گفت: از دولت انتظار داريم هرچه سريعتر قيمت كف و سقف مرغ را مشخص كند، اين موضوع مي تواند در پايداري توليد و اين صنعت موثر باشد.
مقدم نيا افزود: اتحاديه پروژه هاي بهينه سازي مصرف سوخت و مكانيزه كردن جوجه ريزي در مرغداري ها را در دست اجرا دارد كه اين امر مي تواند عرضه و تقاضا را به هم نزديك كند.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10