(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 04 اردیبهشت 1392 - شماره 20472

فردا برگزار مي شود
يادواره شهيد آيت الله شاه آبادي و تجليل از شهداي روحانيت دفاع مقدس تهران
به خاطر غيبت قاليباف سوالات شوراي شهر باز هم بي پاسخ ماند
ساخت 2 برج 50 طبقه كناربرج ميلاد خلاف است
با راي هيئت عمومي ديوان عدالت شهرداري ها حق اخذ حق الارض از دستگاه هاي اجرايي ندارند
اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي به 4 نفر در شهركرد
وزارت بهداشت خبر داد
پزشكان متخلف را شناسايي و با آنان برخورد مي كنيم
جزئيات انفجار گاز در قيامدشت
اعلام نتايج دكتراي دانشگاه آزاد در ارديبهشت
نقشه سارقان مسلح طلافروشي نقش بر آب شد
تسريع آزادي اتباع عراقي كه وارد خاك ايران مي شوند
سيگار مهم ترين فاكتور ابتلا به سرطان دهان
تهران باز هم خنك مي شود
حادثه در بزرگراه كردستان
31 ارديبهشت پايان مهلت فعاليت سايت هاي همسريابي غيرمجاز
محدوديت هاي ترافيكي روزهاي پنج شنبه و جمعه
كشف 712 كيلو مواد مخدر در گمرك
جشن روز زمين در فضا
سيل ايالت هاي غربي آمريكا را غافلگير كرد
افتتاح سبزترين ساختمان جهان
مادري جانش را فداي نوزادش كرد
مرگ 5 نفر در سياتل
   

فردا برگزار مي شود
يادواره شهيد آيت الله شاه آبادي و تجليل از شهداي روحانيت دفاع مقدس تهران


مراسم بزرگداشت شهيد آيت الله مهدي شاه آبادي و تجليل از شهداي روحانيت دفاع مقدس تهران فردا در تالار بزرگ كشور برگزار مي شود.
اين يادواره به همت ستاد بزرگداشت شهيد آيت الله شاه آبادي و ستاد يادواره شهداي روحاني و ايثارگر تهران جمعيت نكوداشت انديشه هاي والاي آن شهيد بزرگوار و تكريم و تبيين ارزشهاي شهداي روحاني دفاع مقدس تهران بزرگ برگزار خواهد شد.
شايان ذكر است شهيد شاه آبادي از شاگردان و ياران راستين حضرت امام خميني(ره) در دوران مبارزات سياسي پيش از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بودند. اين شهيد بزرگوار در 6 ارديبهشت سال 1363 حين بازديد از مناطق جنگي جنوب در منطقه عملياتي جزيره مجنون بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيدند.
گفتني است اين مراسم در ساعت 17 روز 5 ارديبهشت 92 در تالار بزرگ كشور واقع در ميدان فاطمي برگزار مي شود.

 

به خاطر غيبت قاليباف سوالات شوراي شهر باز هم بي پاسخ ماند
ساخت 2 برج 50 طبقه كناربرج ميلاد خلاف است


شوراي اسلامي شهر تهران در حالي كه بررسي چندين سوال اساسي مربوط به تخلفات شهرداري را با حضور محمدباقر قاليباف شهردار در دستور جلسه علني ديروز خود قرار داده بود اما متاسفانه شهردار اين بار نيز در اين جلسه حاضر نشد.
به گزارش خبرنگار كيهان قاليباف در چندماه گذشته فقط يك بار هنگام تقديم بودجه سال 92 در جلسه علني شورا حاضر شد اما همان موقع نيز بدون پاسخ به سوالات عديده خبرنگاران به سرعت جلسه را ترك كرد.
بنابراين گزارش محمد تقوي معاون حقوقي شهرداري تهران پس از انتقاد اعضاي شوراي شهر نسبت به تخلفات شهرداري در ساخت و سازها و جا به جايي اسناد و مدارك اراضي تهران و واگذاري اين اراضي به تعاوني ها، با ابلاغ عذرخواهي قاليباف خواستار بررسي اين موضوعات در جلسه روز يكشنبه آينده كه غيرعلني و بدون حضور خبرنگاران برگزار مي شود شد.
دانشجو: شهرداري، شوراي شهر را به رسميت نمي شناسد
در همين حال خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر ضمن انتقاد شديد از ساخت و ساز غيرقانوني برج هاي 50 طبقه در اطراف برج ميلاد گفت: اين موضوع همانطور كه در دستور جلسه نيز آمده بايد با حضور شخص شهردار بررسي شود.
وي تاكيد كرد: البته چندي پيش نيز برخي از مسئولان شهري در كميسيون عمران براي پاسخگويي به برخي از سوالات دعوت شدند كه متاسفانه آن ها نيز به اين سوالات پاسخ ندادند.
دانشجو تصريح كرد: شأن جلسه اجازه نمي دهد بيشتر از اين توضيح بدهم و تنها به اين چند سوال بسنده مي كنم كه چرا شهرداري براي اجراي اين پروژه ها به مشاورين و معاونان خارجي متوسل مي شود و چرا برخلاف نظر شوراي شهر درباره ارتفاع ساختمان و سهم سرمايه گذاري كه بايد كمتر از 4 درصد باشد عمل مي كند و شوراي شهر را به رسميت نمي شناسد.
چمران: ساخت اين دو برج
بايد متوقف شود
در ادامه اين جلسه مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز تاكيد كرد: فعلا بايد كارهاي اجرايي كه در كنار برج ميلاد در حال صورت گرفتن است متوقف شود تا در خصوص طرح با حضور شهردار بررسي هاي نهايي صورت گيرد.
وي تاكيد كرد: نبايد با اين ساخت وسازها نماي برج ميلاد را خراب كنيم و در حال حاضر شهرداري اجازه ساخت و ساز و ساخت هتل در كنار اين برج را ندارد.
چمران افزود: همين چند روز پيش از كنار برج ميلاد عبور مي كردم و شاهد گودبرداري هايي بودم كه كاملا خلاف قوانين و بدون اجازه شوراي شهر در حال انجام گرفتن است.
دكتر شيباني: ساختمان هاي بالاي چهار طبقه را خودم خراب مي كنم
دكتر عباس شيباني عضو شوراي شهر تهران هم با اشاره به ساخت و سازهاي غيرمجاز و بالاي 4 طبقه در تهران، گفت: اگر اين ساخت و سازها ادامه پيدا كند، بنده خودم اين ساختمان ها را خراب خواهم كرد.
اين عضو شوراي شهر كه كمتر وارد موضوعاتي از اين قبيل مي شود در واكنش به تخلفات شهرداري در ساخت و سازهاي تهران ضمن ابراز نگراني از اين وضعيت از شوراي شهر خواست كه به شهرداران مناطق ابلاغ كند تا پروانه ساخت بيش از چهار طبقه ندهند.
وي تصريح كرد: اگر اين كار ادامه پيدا كند من خودم اين ساختمان ها را خراب خواهم كرد.
شكيب: چرا زمين هاي مسئله دار به تعاوني ها داده مي شود!
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر هم با اشاره به تخلفات ديگر شهرداري در عرصه ساخت و ساز و واگذاري اراضي سبز تهران از واگذاري زمين هاي مسئله دار در منطقه پنج به يك تعاوني مسكن متعلق به خلبانان در تهران خبر داد.
وي با ارائه يك گزارش تصويري و نماي ماهواره اي از اين اراضي گفت: برخلاف ادعاي معاون حقوقي شهرداري اين اراضي مصوبه كميسيون ماده پنج را نداشته است و متاسفانه در اين رابطه يك جابه جايي سند نيز صورت گرفته است كه اين نيز يكي ديگر از تخلفات بزرگ شهرداري مي باشد و خاطيان بايد تحت پيگرد قرار گيرند.
شكيب خاطرنشان كرد: شهرداري زمين هاي بي شماري در اختيار دارد اما چرا آقاي قاليباف اجازه واگذاري زمين هايي را به تعاوني مي دهد كه مسئله دار هستند.وي با تاكيد بر اينكه شهرداري بايد زمين هاي فضاي سبز را كه حق مردم است به آنها بازگرداند و ضرر و زيان تعاوني مسكن را هم بپردازد، گفت: براي يك بار هم كه شده عامل صدور اين پروانه بايد در برابر اين تصميم خود پاسخگو باشد.
دكتر شكيب در ادامه گزارشي از اجراي پروژه بزرگراه امام علي(ع) داد و گفت: براي اجراي اين پروژه هفت هزار ملك مسكوني تملك شده است و شهرداري بايد با تشكيل كميته اي پاسخگوي ضرر و زيان آن ها باشد.


 

با راي هيئت عمومي ديوان عدالت شهرداري ها حق اخذ حق الارض از دستگاه هاي اجرايي ندارند


هيئت عمومي ديوان عدالت اداري مصوبه اخذ حق الارض از دستگاه هاي اجرايي توسط شهرداري ها را ابطال كرد.
اين مصوبه در جلسه روز دوشنبه ديوان عدالت اداري ابطال شده است.
براساس مصوبه شوراهاي اسلامي شهر در سراسر كشور، شهرداري ها از دستگاه هاي اجرايي وجهي با عنوان حق الارض اخذ مي كردند كه اخذ اين وجوه مشكلات جانبي بسياري به همراه داشت.
با شكايت برخي از دستگاه هاي اجرايي، در اين خصوص پرونده اي در ديوان عدالت اداري تشكيل شده بود.

 

اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي به 4 نفر در شهركرد


شهركرد-خبرنگاركيهان:
اعضاي بيمار مرگ مغزي به 4 نفر بيمار نيازمند حيات دوباره بخشيد.
مسئول هماهنگ كننده تيم پيوند اعضاي چهارمحال وبختياري گفت: اكبر رمضاني 48 ساله اهل روستاي «دستنا» از توابع شهرستان كيار در اين استان در اثر سقوط از ارتفاع دچار ضربه مغزي و پس از 3 روز مراقبت در بخش مراقبت هاي ويژه مرگ مغزي وي توسط پزشكان تيم پيوند شد.
زهرا سياح افزود: با اعلام رضايت خانواده وي جهت اهداي عضو، عمل جداسازي اعضا با حضور تيم اعزامي پيوند از استانهاي فارس و اصفهان و همكاري متخصصان و پرسنل مجرب اتاق عمل و بيهوشي بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد انجام شد.
وي اضافه كرد: اعضاي اين بيمار مرگ مغزي شامل كبد، پانكراس، بخشي از عروق و كليه جهت پيوند، به بيماران نيازمند، به استانهاي فارس و اصفهان اعزام شد.

 

وزارت بهداشت خبر داد
پزشكان متخلف را شناسايي و با آنان برخورد مي كنيم


مدير كل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: با انجام نظارت هاي نامحسوس، پزشكان متخلف شناسايي شده اند و با همكاري مجلس و ارگان هاي نظارتي در حال پيگيري براي برخورد قاطع با آنها هستيم.
دكتر «سجاد رضوي» در اين رابطه افزود: شناسايي و معرفي پزشكان متخلف از سوي وزارت بهداشت صورت مي گيرد اما بررسي را نهاد ديگري انجام مي دهد كه نياز به اسناد و مدارك دارد.
به گزارش وزارت بهداشت وي ادامه داد: متأسفانه در برخي از قوانين، ميزان جريمه صورت گرفته با تنبيه در نظر گرفته شده همخواني و تناسب ندارد به نحوي كه براي تخلفي بسيار بزرگ، جريمه 200 هزار توماني تعيين شده است در حالي كه ميزان جريمه نقدي اخذ زيرميزي به صراحت در قانون آمده است.
مدير كل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت با اشاره به برخي مفاد قانون جرايم نقدي براي متخلفان گفت: جريمه نقدي به ميزان دو برابر اضافه دريافتي از بيماران و توبيخ كتبي و درج در پرونده براي بار اول و جريمه نقدي به ميزان پنج برابر مبلغ دريافتي و لغو پروانه و توبيخ كتبي و درج در پرونده پزشكي براي تخلف بار دوم و جريمه نقدي به ميزان 10 برابر اضافي دريافت و لغو پروانه مسئول فني و لغو پروانه تأسيس بيما رستان در بار سوم تخلف از جرايم مقابله با پديده زيرميزي است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز اعلام كرد: در سال گذشته يك و نيم ميليارد تومان زيرميزي پزشكان به بيماران بازگردانده شد.
دكتر «حسن ابوالقاسمي» با تأكيد براين كه مقررات بايد بازدارنده باشد، گفت: دو راه براي مقابله با پديده زيرميزي وجود دارد يكي از آنها برخورد فعال ناظرين و مراجعه و حضور در بيمارستان ها و بررسي پرونده ها است و برخورد ديگر برخورد غيرفعال است كه در اين راه مردم بايد هرگاه تحت فشار قرار گرفتند به مراكز نظارت دانشگاه مراجعه كرده و مراتب را اعلام كنند.

 

جزئيات انفجار گاز در قيامدشت


بنابر اظهارات سازمان آتش نشاني در حادثه انفجار قيامدشت 5 نفر مجروح و 2 كودك خردسال كشته شدند.
بنابرگزارش رسيده، ساعت 2و40دقيقه بامداد ديروز انفجار يك منزل يك طبقه مسكوني در قيامدشت خيابان حصار امير، خانه كاملاً تخريب و دو خانه مجاور آن نيز بيش از 50 درصد خسارت ديد.
با تلاش مأموران آتش نشاني 4 مرد و يك زن از زير آوار زنده خارج و سريعاً از سوي امدادگران اورژانس به مراكز درماني منتقل شدند. متأسفانه در اين حادثه دو كودك 6 ماهه و 6 ساله بر اثر شدت جراحات در زير آوار جان باختند.
علت قطعي اين حادثه تحت بررسي است. اما پيش بيني ها و بررسي هاي اوليه در محل حادثه حاكي است تراكم گاز در فضاي بسته سبب انفجار در اين منزل مسكوني شده است.

 

اعلام نتايج دكتراي دانشگاه آزاد در ارديبهشت


رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد با بيان اينكه نتايج اوليه آزمون دكترا در ارديبهشت ماه اعلام مي شود، گفت: 2 هزار نفر پس از انجام مصاحبه در شهريورماه پذيرفته مي شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس، ناصر اقبالي رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون امسال براي نخستين بار به صورت تستي برگزار شد كه با توجه به نظرسنجي ها حكايت از رضايت داوطلبان از نحوه برگزاري آزمون داشته است.
وي خاطر نشان كرد: بيش از 1800 نفر در دوره با آزمون و 400 نفر در دوره بدون آزمون پذيرش مي شوند كه نشان از رشد 22 درصدي پذيرش دانشجو در اين مقطع تحصيلي دارد.
اقبالي با اشاره به ظرفيت پذيرش كنكور دكتري 92 اين دانشگاه، گفت: بيش از 2 هزار داوطلب در اين دوره پذيرش مي شوند.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد همچنين درباره افزايش تعداد رشته محل ها اظهار داشت: تعداد رشته ها در مقطع دكتري 176 است كه از اين تعداد 369 محل مجري پذيرش دانشجوي دكترا در دانشگاه آزاد هستند كه رشد 22 درصدي را نشان مي دهد.
آزمون دكتراي تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي در روزهاي سوم و چهارم اسفندماه 91 برگزار شد.

 

نقشه سارقان مسلح طلافروشي نقش بر آب شد


سرويس شهرستانها-
سارقان مسلح در شهرستان كنارك كه قصد سرقت از يك طلافروشي را داشتند در اجراي نقشه خود ناكام ماندند.
به گزارش پايگاه خبري پليس سيستان و بلوچستان، چهار سارق مسلح با يك دستگاه خودرو پژو 405 براي سرقت يك مغازه طلافروشي قصد داشتند با خودرو خود شيشه هاي طلافروشي را بشكنند و وارد مغازه طلافروشي شوند كه در اين سرقت ناكام ماندند.
سارقان به دليل اينكه مغازه طلافروشي مجهز به سيستم هاي ضد سرقت و شيشه هاي نشكن بود طي چند بار كه با خودرو به شيشه هاي طلافروشي ضربه زدند نتوانستند وارد طلافروشي شوند و با استفاده از سلاح به سمت طلافروشي تيراندازي كردند.
اين سارقان كه در محاسبات خود دچار اشتباه شده بودند با حضور به موقع گشت كلانتري 11 شهرستان كنارك و تجمع مردم براي فرار از چنگ قانون با تيراندازي به سمت پليس و مردم از محل سرقت متواري شدند.
بر اثر اين حادثه دو نفر از شهروندان به صورت سطحي دچار جراحت شدند كه بلافاصله به مراكز درماني اعزام شدند.
به دنبال اين حادثه بلافاصله طرح مهار در مبادي ورودي و خروجي شهرستان كنارك به اجرا در آمد و مشخصات خودرو و سارقان فراري به تمام يگان ها و گشت هاي انتظامي و شهرستان هاي مجاور اعلام شد و تحقيقات گسترده اي براي شناسايي و دستگيري سارقان مسلح در دستور كار پليس قرار گرفت.

 

تسريع آزادي اتباع عراقي كه وارد خاك ايران مي شوند


براساس امضاء تفاهمنامه اي بين فرماندهان مرزباني ايران و عراق، آزادي اتباع ايران و عراق كه ناخواسته وارد خاك كشور ديگر مي شوند، تسريع مي گردد.
به گزارش فارس، سردار حسين ذوالفقاري، فرمانده مرزباني ناجا ديروز در حاشيه سومين اجلاس مشترك بين فرماندهان مرزباني ايران و عراق گفت: اين اجلاس كه براي سومين بار برقرار شده است و به صورت ويژه كلانترهاي مرزي عراق و ايران در آن حضور داشتند با هدف ارتقاي امنيت مرزي دو كشور در تهران برگزار شد.
ذوالفقاري گفت: از مفاد تفاهمنامه اي كه در اين نشست امضا شد مي توان به همكاري مشترك در خصوص مبارزه با تروريست، قاچاق كالا، قاچاق مشروبات الكلي و سلاح و همچنين برخورد با عابران غيرمجاز مناطق مرزي دو كشور اشاره كرد.
وي گفت: در اين توافقات قرار شده كشور عراق واحدهاي مرزي خود را در منطقه بيشتر كنند و در منطقه اروندرود قرار شد با توافقات كشوري كلانتري جديدي در اين منطقه از سوي طرفين ايجاد شود تا در اين منطقه مشكلات بوجود آمده مرتفع شود.سردار ذوالفقاري همچنين گفت: كار تعيين مرز ايران و عراق با علايم زمين هاي مرزي به اتمام رسيده و در اين نشست توافق شده كه هر دو طرف براي حفظ حريم مرزي و همچنين حفظ تجهيزات و علايم مرزي موجود اقدام كنند.فرمانده مرزباني ناجا گفت: همچنين در حضور چند تن از زائران ايراني كه به صورت غيرمجاز وارد خاك عراق شده بودند با فرمانده مرزباني كشور صحبت شد كه اگر اين افراد جرم ديگري غير از ورود براي زيارت ندارند (كه اكثر آنها سهوا بوده است) در خصوص آزادي آنها اقدام شود و اگر اتباع دو طرف در مرز كشور مقابل دستگير شوند سريعا به مسئله آنها رسيدگي و به كشور متبوعه تحويل داده شود.

 

سيگار مهم ترين فاكتور ابتلا به سرطان دهان


رئيس كنگره 53 انجمن دندانپزشكان ايران مصرف دخانيات و مشروبات الكلي را مهم ترين علت بروز سرطان دهان برشمرد و گفت: شايع ترين محل بروز ضايعات سرطاني ناحيه كناري-خلفي زبان است.
مهناز صاحب جمعي با بيان اين كه سرطان زبان به علت در معرض ديد نبودن علايم دير تشخيص داده مي شود، اظهار كرد: افراد به ويژه در سنين بالاي 50 بايد به بازديدهاي دورهاي دهان توسط دندانپزشك خود توجه داشته باشند. سرطان بافت نرم از جمله زبان، لب، گونه و لثه بيش از 90 درصد كل سرطان هاي حفره دهاني را تشكيل مي دهند البته از ميان آنها سرطان زبان شايع تر است.
وي با بيان اينكه بخش خلفي زبان شايع ترين محل براي بروز ضايعات بدخيم زباني است، گفت: در حالي كه محل ضايعه در دسترس و ديد دندانپزشكان نيست هم چنين اين نوع سرطان تا مراحل پيشرفته درد ندارد از اين رو دير تشخيص داده مي شود و كشنده است و پيش آگهي بدي دارد.
صاحب جمعي با بيان اين كه سرطان دهان ارثي نيست اما وجود زمينه ژنتيكي، مصرف مشروبات الكلي، عفونت هاي مزمن، عوامل تغذيه اي و همچنين استفاده طولاني از محصولات حاوي مواد نگهدارنده همگي در ابتلاء به ضايعات بدخيم حفره دهاني موثر هستند.
وي با بيان اين كه ميزان بقاي مبتلايان به سرطان زبان كم است، افزود: سن بالا، سوءتغذيه، فقر آهن، كمبود ويتامين 12B، اسيد فوليك، وجود زمينه هايي براي ابتلاء به نقص ايمني همگي از عوامل خطر در بروز سرطان دهان است.
و از انجا كه استرس و فشارهاي رواني سيستم ايمني بدن را تحت تاثير قرار مي دهد اين روند مي تواند بر پيشرفت سرطان تاثيرگذار باشد.

 

تهران باز هم خنك مي شود


سازمان هواشناسي از ورود موج جديد سرما در هفته جاري به كشور خبر داد و گفت: بر همين اساس هواي تهران باز هم خنك مي شود.
بنابر اين گزارش هم اكنون يك سامانه بارشي در نوار شرقي كشور فعال است اين سامانه بارشي نوار شمالي را تحت تاثير قرار داده است و به سبب آن احتمال بارش پراكنده در ارتفاعات و سطح استان تهران وجود دارد.
سازمان هواشناسي از ورود موج جديد سرما به كشور خبر داد و ابراز داشت: روز جمعه يك سامانه بارشي جديد از سواحل جنوبي درياي خزر وارد كشور مي شود و به سبب آن هواي تهران باز خنك مي شود.
در ضمن از امروز در استانهاي اردبيل، شمال زنجان، گيلان، مازندران، شمال سمنان، گلستان، خراسان شمالي و نيمه شمالي خراسان رضوي بارش باران گاهي با وزش باد، رعد و برق و احتمالا تگرگ از شدت بيشتري برخوردار مي شود.

 

حادثه در بزرگراه كردستان


تصادف سمند ناجا با موتورسيكلت و پژو 206 سه مجروح برجا گذاشت.
بنابر گزارش مهر، ساعت 14 و 45 دقيقه ديروز يك دستگاه سمند ناجا در مسير شمال به جنوب بزرگراه كردستان با يك دستگاه موتورسيكلت و پژو 206 تصادف و باعث مجروحيت زن و مرد موتورسوار و راننده پژو شد.
امدادگران اورژانس و آتش نشاني بعد از حضور در محل حادثه مصدومان را به بيمارستان منتقل كردند.
در حال حاضر كارشناسان راهنمايي و رانندگي در حال بررسي علت حادثه هستند.

 

31 ارديبهشت پايان مهلت فعاليت سايت هاي همسريابي غيرمجاز


مديركل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان از پايان مهلت شش ماهه ثبت نام سايت هاي همسريابي غيرمجاز در سامانه آزمايشي الكترونيك صدور مجوز مراكز مشاوره ازدواج و خانواده تا 31 ارديبهشت ماه جاري خبر داد.
مسعود اميني در گفت و گو با ايسنا افزود: طبق «آيين نامه ساماندهي مراكز مشاوره ازدواج و خانواده» مهلت ثبت نام مراكز مشاوره اي كه بدون مجوز و غيرقانوني فعاليت مي كردند، مراكزي كه از سازمان ملي جوانان سابق مجوز فعاليت داشته اند و همچنين كليه مراكزي كه قصد فعاليت در حوزه ازدواج، مشاوره و خانواده دارند، فقط تا پايان ارديبهشت ماه است و پس از پايان مهلت ثبت نام با استعلام پليس فتا از دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش و جوانان، مراجع انتظامي و قضايي با مراكزي كه تا مهلت تعيين شده ثبت نام نكرده اند و مجوز ندارند برخورد قانوني خواهند كرد.وي يادآور شد: اسامي مراكزي كه از گذشته مجوز فعاليت داشته اند و در حال حاضر هم در سامانه صدور مجوز ثبت نام كرده اند به پليس فتا اعلام شده و فعاليت آنها تا زمان صدور مجوز قطعي بلامانع است.اميني درباره تعداد مراكزي كه تا پايان ارديبهشت ماه حق فعاليت دارند، افزود: 203 مركز از سوي سازمان ملي جوانان سابق مجوز فعاليت داشتند كه 183مركز هم اكنون به فعاليت خودشان ادامه مي دهند و بايد تا پايان ارديبهشت در اين سامانه ثبت نام كنند.وي در مورد تعداد سايت هاي همسريابي غيرمجاز نيز گفت: حدود 86 سايت غيرمجاز همسريابي در حال فعاليت هستند كه تمام اطلاعات آنها در اختيار سازمان هاي نظارتي قرار گرفته است، بنابراين چنانچه اين سايت ها تا پايان ماه جاري در سامانه ثبت نام نكنند برخورد قانوني با اين سايت ها صورت خواهد گرفت.

 

محدوديت هاي ترافيكي روزهاي پنج شنبه و جمعه


محدوديت هاي ترافيكي روزهاي پنج شنبه و جمعه براي رانندگان در محورهاي مختلف برون شهري اعلام شد.
براساس گزارش رسيده از سوي پليس راه محدوديت هاي ترافيكي به شرح زير مي باشد:
سواري
محور كندوان: تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15:14 جمعه 6/2/92 از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد از ساعت 17 الي 30:22 از پانزده كيلومتري بالاي مرزن آباد (دزبن) به سمت كرج، يكطرفه خواهد بود.
وسايل نقليه سنگين
محور كندوان: تردد انواع تريلر و كاميون از محور كندوان، كماكان ممنوع مي باشد.
محور هراز: تردد كليه تريلرها از محور هراز، كماكان ممنوع بوده و همچنين تردد كليه كاميونها، به استثناي حاملين سوخت يا مواد فاسدشدني، از ساعت 12 الي 30:21 پنجشنبه 5/2/92 و از ساعت 6 الي 30:21 جمعه 6/2/92 از محور هراز ممنوع مي باشد.
محور فيروزكوه: تردد كليه تريلرها، به استثناي حاملين سوخت يا مواد فاسدشدني، از ساعت 6 الي 30:21 جمعه 6/2/92 از محور فيروز كوه، ممنوع مي باشد.
محور زاهدان- زابل و بالعكس: تردد كليه كاميونها، به استثناي حاملين سوخت يا مواد فاسدشدني، از ساعت 16 الي 20 پنجشنبه 5 و جمعه 6/2/92 از محور زاهدان- زابل و بالعكس، ممنوع مي باشد.
موتورسيكلت
تردد موتورسيكلتها از ساعت 12 پنجشنبه 5/1 الي ساعت 22 جمعه 6/2/92 از محورهاي كندوان، هراز، فيروزكوه و تهران- سمنان- مشهد و بالعكس، ممنوع است.

 

كشف 712 كيلو مواد مخدر در گمرك


معاون مقابله با عرضه و امور بين الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف 217 كيلو و 800 گرم مواد مخدر توسط گمرك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ سردار بهرام نوروزي گفت: در سه عمليات مقدار 216 كيلوگرم هروئين و 1800 گرم ساير مواد مخدر، توسط كاركنان گمرك جمهوري اسلامي ايران كشف شد.
نوروزي در ادامه، بهره گيري گمرك از واحدهاي سگ موادياب و تجهيز گمركات اجرايي به ابزار تشخيص مواد مخدر و پيش سازها و افزايش دقت عمل گمركات را از جمله اقدامات موثر در امر مبارزه با مواد مخدر برشمرد و گفت: سطح كيفي توانمندي اين سازمان در قياس با استانداردهاي جهاني ملموس است.

 

جشن روز زمين در فضا


فضانوردان مستقر در ايستگاه فضايي بين المللي (ISS) روز زمين را در فضا جشن گرفتند.
بيست و دوم آوريل (دوم ارديبهشت) با هدف افزايش سطح آگاهي و توجه جامعه جهاني نسبت به كره زمين و محيط زيست روز زمين (Earth Day) نامگذاري شده است.«كريس هدفيلد» فضانورد كانادايي و فرمانده ايستگاه فضايي بين المللي (ISS) روز دوشنبه 22 آوريل همزمان با روز زمين در گفتگوي زنده ويدئويي با جمعي از دانشجويان و روزنامه نگاران كشورش تأكيد كرد: حضور در فضا ديدگاه انسان نسبت به سياره زمين را تغيير مي دهد؛ با نگاه به اين سياره دوست داشتني اهميت روز زمين مشخص مي شود.
«هدفيلد» خاطرنشان كرد: با چشم انداز جديدي كه از زمين از فضا بدست آورده ام، احترام، نگراني و علاقه ام نسبت به اين سياره چند برابر شده است.
فرمانده ايستگاه فضايي بخشي از مأموريت خود را تهيه تصاوير از زمين و نشان دادن دشواري هاي زندگي در فضا عنوان مي كند تا با اين روش مردم بيشتر براي مراقبت از زمين تلاش كنند.

 

سيل ايالت هاي غربي آمريكا را غافلگير كرد


سيل زندگي مردم در ايالتهاي غربي آمريكا را با مشكلات جدي مواجه كرده است.
به گزارش شبكه تلويزيوني اسكاي نيوز، بارش شديد باران در روزهاي گذشته سبب جاري شدن سيل در بخش هايي از ايالت هاي غربي و شمال غربي آمريكا شده است. بارش باران سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه هاي مي سي سي پي و ايلينوي شده و مناطق اطراف آن را با مشكل مواجه كرده است.
بخش هايي از ده ايالت مجاور اين دو رودخانه زير آب رفته است. آثار سيل در ايالتهاي اينديانا و ايلينوي بسيار ملموس است. سطح سيل در اين ايالتها به حدي است كه خانه ها زير آب رفته اند. در بخش هايي از ايالت ايلينوي در ده روز گذشته حدود بيست و پنج سانتيمتر باران باريده كه در اين فصل از سال كم سابقه است. بارش شديد باران سبب شده است سطح آب در برخي مناطق سيل زده حدود يك و نيم متر بالا بيايد. سيل بخش هايي از جاده ها و پل هاي اين مناطق را شسته و نابود كرده است. سيلاب مشكلات بسياري براي مردم بوجود آورده است. مختل شدن آمد و شد مردم در برخي از مناطق سيل زده از جمله آثار اين مشكلات است. شدت سيلاب در بخش هايي از اين ايالت ها به حدي زياد است كه آب بندها را شكسته و نابود كرده است. صدها خانه كاملاً طعمه سيلاب شده و خسارت هاي جدي ديده است. سازمان هواشناسي آمريكا پيش بيني كرده است بارش باران در روزهاي آينده نيز در اين مناطق ادامه خواهد داشت كه نتيجه آن استمرار مشكلات براي مناطق سيل زده خواهد بود.

 

افتتاح سبزترين ساختمان جهان


روز دوشنبه به مناسبت روز زمين، سبزترين ساختمان تجاري جهان در سياتل افتتاح شد.
مركز Bulitt با فضاي 4645 مترمربع شامل فهرستي از ويژگي هاي دوستدار محيط زيست از جمله توالت هاي كامپوستي، سيستم هاي جمع آوري آب باران و موادسازگار با محيط زيست است.
در ضمن اين ساختمان تمامي انرژي خود را از نور خورشيد تأمين مي كند كه در شرايط هميشه ابري سياتل يك شكست بزرگ براي مديران اين ساختمان تجاري محسوب مي شود.
گفته مي شود كه سايبان عظيم خورشيدي كه بر روي پيش آمدگي بام اين ساختمان آويزان شده مي تواند انرژي كافي براي تأمين نيروي 6 طبقه از ادارات را حتي در روزهاي باراني تأمين كند.

 

مادري جانش را فداي نوزادش كرد


زلزله در جنوب غربي چين تاكنون 207 قرباني گرفته و منطقه از شنبه صبح تاكنون بيش از 300 پس لرزه را شاهد بوده است.
به گزارش ديلي ميل، بيش از 11500 تن در اين زمين لرزه مجروح شده اند كه وضعيت 960 نفر از آنها وخيم گزارش شده است.
با حضور نيروهاي امدادي در مناطق دور افتاده هر ساعت به تعداد تلفات اضافه مي شود و در يكي از تكان دهنده ترين صحنه ها، چند تن از نيروهاي امداد مادري زخمي را در منطقه سيچوان از زير آوار بيرون كشيدند كه بدنش را براي نجات جان نوزاد سه ماهه اش حائل كرده بود.مادر ساعاتي بعد در بيمارستان درگذشت اما تلاش براي زنده نگاه داشتن نوزاد همچنان ادامه دارد.

 

مرگ 5 نفر در سياتل


تيراندازي در آپارتماني در شهر سياتل در ايالت واشنگتن آمريكا باعث مرگ 5 نفر از جمله مرد مهاجم شد.
بنابر گزارش رسيده پليس زماني به محل حادثه رسيد كه فرد مهاجم هنوز در حال تيراندازي بود و در تبادل آتش با نيروهاي پليس از پاي درآمد. در اين حادثه 2 تن نيز زخمي شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10