(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 18 بهمن 1388- شماره 19579
 

راه اندازي اولين خط داروهاي ضدسرطاني ايران
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح : تعداد اندكي در پرونده كهريزك مرتكب جرايم شدند
جمعيت هلال احمرخبر داد توزيع 200 دستگاه جديد دياليز درسراسر كشور
شناور تجاري در سواحل بندرعباس به گل نشست
همزمان با آغاز دهه فجر به اجرا درآمداهداي كتاب به آپارتمان ها
درخواست سازمان هواپيمايي كشوري: مردم گرانفروشي آژانس ها را گزارش دهند
مديركل سازمان بهزيستي استان تهران:معتادان تزريقي و زير18سال در مراكز نگهداري پذيرفته نمي شوند
تجليل از زنان سرپرست خانوار كميته امداد
طي 9 ماه گذشته انجام شد ثبت بيش از 728 هزار ازدواج در كشور
خسارت توفان به شبكه برق زاهدان
بر اثر ريزش كوه توربوترن رجا دچار سانحه شد
بارش برف و كولاك شديد مدارس 3 استان را تعطيل كرد
هوا تا 10درجه سردتر مي شود
حوادث كوتاه از كشور
مداواي بيماري هاي روحي با قرآن درماني
تقاضاي پناهندگي عمه اوباما



راه اندازي اولين خط داروهاي ضدسرطاني ايران

اولين خط توليد داروهاي ضدسرطان راه اندازي شد.
مديرعامل شركت داروسازي دارنده اولين خط توليد داروهاي ضدسرطان گفت: در اين خط دارويي 4 قلم داروي ضدسرطان براي درمان سرطان خون، روده، سينه و يك داروي عمومي ضدسرطان توليد مي شود.
وي افزود: تاسيس خط توليد داروهاي ضدسرطان در ايران مشكلات زيادي دارد اما سرانجام پس از مدت ها تلاش توانستيم اولين خط توليد داروهاي ضدسرطان كشور را راه اندازي كنيم.
كبريايي اظهار داشت: در اين مركز 4 داروي ضدسرطان به نام هاي Imatinib و Capecitabine و exemestan و methetrext توليد خواهد شد كه داروي چهارم علاوه بر خاصيت ضدسرطاني به علت خاصيت كاهش دهنده سيستم ايمني بدن براي بيماران پيوندي نيز كاربرد دارد.
وي اضافه كرد: داروي ايماتينيب از امروز وارد بازار مي شود و داروي كپسيتابين نيز تا هفته آينده وارد بازار مي شود.
كبريايي گفت: داروي ايماتينيب براي درمان سرطان خون است، داروي كپسيتابين براي درمان سرطان روده است، اگزمستان براي درمان سرطان سينه كاربرد دارد و داروي متوتركسات هم يك داروي عمومي ضدسرطان است.

 



رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح : تعداد اندكي در پرونده كهريزك مرتكب جرايم شدند

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح گفت: در جريان پرونده كهريزك تعداد اندكي مرتكب جرايمي شدند ولي دشمنان آن را به پاي كل نظام نوشتند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان قضائي نيروهاي مسلح، حجت الاسلام و المسلمين كاظم بهرامي، در جمع كاركنان دادسراي نظامي تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامي تحولات عظيمي را به وجود آورد كه دنيا را تكان داد، آثار اين انقلاب چنان در تمام دنيا نمايان شده است كه مستكبرين 31 سال است تاب تحمل آن را ندارند و حتي يك روز هم از توطئه عليه انقلاب فرو گذار نبوده اند و تمام اين توطئه ها نشان دهنده عظمت و بزرگي انقلاب اسلامي است.
وي با اشاره به وظيفه مهم قضاوت در نظام جمهوري اسلامي، تصريح كرد: قاضي مسئول اقدامات و تصميماتش است و هر زماني كه دست به قلم مي برد، بايد مراقب باشد و هواي نفس را از خود دور كند تا خداي ناكرده حق را ناحق نكند.
حجت الاسلام بهرامي در ادامه خاطرنشان كرد: در تصميمات قضائي بايد خدا را در نظر داشته باشيم و عزم خود را براي رعايت دقيق قانون جزم كنيم و در برخورد با ارباب رجوع ضمن رعايت احترام و تكريم در چارچوب قانون، وظايف خود را درست انجام دهيم.
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح به بيانات حضرت امام (ره) در اين خصوص اشاره و تاكيد كرد: امام خميني(ره) مي فرمايند كه قضاوت از دو جهت مهم است يكي اين كه قضاوت در همه عرصه ها مشكل است و ديگر آن كه كساني كه در نظام اسلامي قضاوت مي كنند هر خطايي انجام دهند به نظام ضربه وارد مي شود.
وي با اشاره به پرونده بازداشتگاه كهريزك گفت: پس از انتخابات، تعداد اندكي در جريان اين پرونده مرتكب جرايمي شدند ولي دشمنان آن را به پاي كل نظام نوشتند و يك مجموعه عظيم و خدوم را متهم كردند از اين رو بايد مراقب باشيم زيرا كه اشتباهات ما اثرات منفي را براي نظام به بار مي آورد.
حجت الاسلام بهرامي وظيفه دادسراي نظامي تهران را سنگين و حساس توصيف كرد و اظهار داشت: پرونده هايي كه در اين دادسرا رسيدگي مي شود از اهميت خاصي برخوردار است و براي حفظ اقتدار نيروهاي مسلح و احقاق حقوق مردم علاوه بر سرعت، دقت و ظرافت را در رسيدگي به پرونده ها بايد اعمال كرد و روز به روز جهت ارتقاي فعاليت ها تلاش كرد.
شكرالله بهرامي، دادستان نظامي تهران نيز در اين مراسم، در گزارشي از وضعيت رسيدگي به پرونده ها در دادسراي نظامي تهران عنوان داشت: روند رسيدگي به پرونده هاي جاري در دادسراي نظامي تهران از وضعيت مطلوبي برخوردار است.
در پايان اين نشست محمدرضا يزدانيان به عنوان معاون قضايي و قاسم ولي پور به عنوان معاون اظهار نظر دادسراي نظامي تهران، معرفي و از خدمات سيدرضا ميري معاون سابق قضايي تقدير به عمل آمد.

 



جمعيت هلال احمرخبر داد توزيع 200 دستگاه جديد دياليز درسراسر كشور

مشاور شركت سها هلال احمر گفت: 50 دستگاه دياليز درمراكز درماني كشور درحال توزيع است و اميدواريم تا نيمه نخست سال آينده 200دستگاه جديد در اين مراكز توزيع شود.
مجيد داريان افزود: اولويت توزيع دستگاه هاي دياليز شركت سها هلال احمر بيشتر به مراكز خيريه صورت مي پذيرد؛ به اين معنا كه نيكوكاراني كه جهت تهيه دستگاه هاي دياليز به اين شركت مراجعه كنند از اولويت فروش برخورد خواهند بود.

 



شناور تجاري در سواحل بندرعباس به گل نشست

قشم - خبرنگار كيهان:
يك فروند كشتي تجاري در شرايط طوفاني به موج شكن بلوار ساحلي بندرعباس برخورد كرد و به گل نشست.
معاون امداد و نجات استان هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: به دنبال تحقيقات به عمل آمده از ناخدا و چهار خدمه اين شناور مشخص شد اين حادثه به دليل بي توجهي و اشتباه ناخداي كشتي «خسروي يك» صورت گرفته است. زينل عسكري زاده، تصريح كرد: در اثر اين حادثه خسارت هايي به كشتي تجاري خسروي يك و موج شكن بلوار ساحلي بندرعباس وارد شده است.
وي در پايان با اشاره به شكستگي موج شكن ساحلي و مد دريا گفت به منظور جلوگيري از آب گرفتگي بلوار ساحلي، تمام دستگاه ها نظير شهرداري و فرمانداري وارد عمل شده اند.

 



همزمان با آغاز دهه فجر به اجرا درآمداهداي كتاب به آپارتمان ها

همزمان با فرارسيدن ايام دهه فجر طرح اهداي كتاب به آپارتمان هاي منطقه شش با عنوان «با يار مهربان» آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي شفق، تلاش براين است تا با همكاري شهروندان منطقه درهر آپارتمان يك كتابخانه عمومي راه اندازي شود.
بنابر اين گزارش، طرح «با يار مهربان» با هدف ايجاد بستر مناسب براي دسترسي آسان شهروندان به كتاب، بالا بردن فرهنگ كتاب و كتابخواني دركشور و تقويت حس مشاركت در بين شهروندان از دهه فجر امسال آغاز شد.
گفتني است درگام اول اين طرح، آپارتمان هاي بالاي 6 واحد به كتابخانه مجهز مي شود و درپايان هر ماه كتابهاي قديمي پس گرفته شده و كتابهاي جديد تحويل داده مي شود.

 



درخواست سازمان هواپيمايي كشوري: مردم گرانفروشي آژانس ها را گزارش دهند

سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از برنامه تعليق فعاليت آژانس هاي هوايي متخلف خبر داد و از مردم خواست هرگونه گرانفروشي دفاتر مسافرت هوايي را گزارش كنند.
رضا جعفرزاده در گفتگو با مهر با بيان اينكه احتمال تخلف برخي از دفاتر خدمات مسافرت هوايي نسبت به فروش بليت هواپيما خارج از نرخ مصوب سازمان هواپيمايي كشوري وجود دارد، از مسافران پروازهاي داخلي خواست تا موارد تخلف را به واحد بازرسي دفتر نظارت بر شركت هاي هواپيمايي اين سازمان گزارش كنند.
سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري با تاكيد بر اينكه با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد، تصريح كرد: چنانچه موارد مستندي به اين سازمان ارسال شود در كمتر از 48 ساعت ضمن استرداد مبلغ پرداخت شده، بدون هيچ اغماضي نسبت به تعليق دفاتر داراي مجوز بند «الف» از سازمان هواپيمايي كشوري در مرحله اول و لغو مجوز در صورت ادامه و اصرار بر تخلف در گام بعدي اقدام خواهد شد.
جعفرزاده از مسافران خواست قيمت مصوب بليت هواپيما را از طريق سايت سازمان هواپيمايي كشوري wwwcaoir با قيمت پرداخت شده تطبيق داده و در صورت مشاهده هرگونه افزايش در قيمت بليت با سامانه 0187 رسيدگي به تخلفات سازمان هواپيمايي كشوري مطرح كنند.
قيمت بليت رفت و برگشت هواپيما در برخي مسيرهاي هوايي همچون مسير تهران- كيش در حالي به دليل تقاضاي بسياري زياد خودسرانه تا 025 هزار تومان افزايش يافته كه قيمت مصوب قانوني براي اين مسير 313 هزار و 040 تومان است.

 



مديركل سازمان بهزيستي استان تهران: معتادان تزريقي و زير 18 سال در مراكز نگهداري پذيرفته نمي شوند

مديركل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: سعي داريم نظارت تخصصي و فني بر مراكز داراي مجوز از بهزيستي را افزايش دهيم، به طوري كه از سال آينده نظارت را چند برابر كرده و خود ارزيابي را به بخش غيردولتي واگذار كنيم.
ظاهر رستمي در رابطه با معتادان پذيرش شده در كمپ هاي مجاز اظهار داشت: در طرح ساماندهي، مراكز نگهداي معتادان به شيشه را پذيرش مي كنند، اما معتادان سخت به اين نوع ماده مخدر در اين كمپ ها در مراكز Dic يا گذري نگهداري مي شوند.
وي عنوان كرد: همچنين معتادان تزريقي نيز در مراكز نگهداري پذيرش نمي شوند.
مديركل سازمان بهزيستي استان تهران گفت: معتادان زير 18 سال هم در مراكز داراي مجوز از بهزيستي پذيرفته نمي شوند. حتي خود اين كمپ ها هم به دو قسمت معتادان 25 تا 35 سال و بالاي 35 سال تقسيم مي شوند.

 



تجليل از زنان سرپرست خانوار كميته امداد

جمعي از زنان سرپرست خانوار و كارآفرين تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) در استان هاي كشور مورد تجليل قرارگرفتند.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد، اين زنان به مناسبت دهه فجر و سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به كربلاي معلي و مشهد مقدس اعزام شدند.
براساس اين گزارش، بيش از يك ميليون زن سرپرست خانوار تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) قرار دارند.

 



طي 9 ماه گذشته انجام شد ثبت بيش از 728 هزار ازدواج در كشور

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: در 9 ماه منتهي به آذرماه امسال 728 هزار و 328 مورد واقعه ازدواج در دفاتر ثبت احوال سراسر كشور ثبت شده است.
به گزارش ايرنا به نقل از آمار ارائه شده اين سازمان، استان تهران با 106 هزار و 730 مورد ازدواج حدود 15 درصد بيشترين و استان سمنان با پنج هزار و 103 مورد ازدواج كمتر از يك درصد كمترين ميزان ثبت ازدواج را در كشور به خود اختصاص داده اند.
براساس اين گزارش، پس از استان تهران استان هاي خراسان رضوي با 61 هزار و 344 مورد،فارس با 52 هزارو 103 مورد، اصفهان با 44 هزار و 36 مورد و آذربايجان شرقي با 39 هزار و 992 مورد بيشترين ميزان ازدواج را در 9 ماهه امسال به خود اختصاص دادند.
اين گزارش حاكيست، پس از استان سمنان با كمترين ميزان ازدواج استان هاي ايلام با پنج هزار و 371 مورد، خراسان جنوبي با شش هزار و 830 مورد، كهگيلويه و بويراحمد با هفت هزار و 813 مورد و بوشهر با 9 هزار و 143 مورد كمترين ميزان ثبت ازدواج را در اين مدت داشته اند.
اين گزارش مي افزايد: ميزان ازدواج ثبت شده در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال 87 حدود 2/2 درصد افزايش داشته است.
براين اساس، حدود 5/71 درصد از ازدواج هاي ثبت شده سال جاري مربوط به مناطق شهري و مابقي مربوط به ثبت ازدواج در مناطق روستايي است.

 



خسارت توفان به شبكه برق زاهدان

مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه استان سيستان و بلوچستان گفت: توفان
گرد و خاك در زاهدان بيشترين خسارت را به شبكه برق وارد كرد.
به گزارش فارس حجت علي شايانفر با بيان اين مطلب افزود: توفان كه سرعت آن در جمعه گذشته به 114 كيلومتر در ساعت رسيد، منجر به سقوط 280 درخت روي شبكه برق، پارگي 560 رشته سيم برق، خسارت به 17 مورد تير 12 متري شبكه فشار متوسط و 18 تير شبكه فشار ضعيف شد.
وي با بيان اينكه براثر توفان 780 مورد خاموشي خانگي گزارش شده است اظهار داشت: توفان به 28 خط 20 كيلو ولت برق نيز خسارت وارد كرده است.
مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان افزود: سقوط 130 اصله درخت و ايجاد خسارت به گلخانه هاي سازمان پارك ها و فضاي سبز زاهدان، خسارت به 12 دستگاه خودرو و 22 مورد منزل و مغازه براثر سقوط درخت از ديگر پيامدهاي توفان گرد و خاك شديد در زاهدان بوده است.
مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه سيستان و بلوچستان تصريح كرد: ستاد حوادث غيرمترقبه با اعزام 17 اكيپ از زاهدان و نيروهايي از شهرستان هاي زابل، سراوان، خاش و ايرانشهر در حال كمك رساني به نقاط آسيب ديده است به طوري كه تاكنون مشكل 20 خط از خطوط 20 كيلو ولت برطرف شده است.
شايانفر در پايان گفت: اكيپ هايي از شهرداري و سازمان آتش نشاني در حال جمع آوري درختان از سطح شهر هستند.

 



بر اثر ريزش كوه توربوترن رجا دچار سانحه شد

يك دستگاه ديزل توربوترن شركت رجا روز جمعه در مسير تربت حيدريه - تهران بر اثر ريزش كوه دچار سانحه شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران يك مقام مسئول در راه آهن جمهوري اسلامي ايران با بيان اين خبر گفت: ريزش كوه در مسير قطار مذكور مانع حركت قطار شد، اما مشكلي براي مسافران ايجاد نكرد.
وي با اشاره به تاخير رخ داده براي مسافران تاكيد كرد: به دليل تاخير در رسيدن به مقصد 50 درصد بهاي بليت به مسافران پرداخت مي شود.
اين مقام مسئول خاطرنشان كرد كه اين حادثه هيچگونه خسارت مالي و جاني نداشته و مسير هم اكنون باز است.

 



بارش برف و كولاك شديد مدارس 3 استان را تعطيل كرد

سرويس شهرستانها-
بارش برف و كولاك شديد باعث تعطيلي مدارس و يخ بستن جاده ها در استان هاي اردبيل، لرستان و آذربايجان شرقي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل تداوم بارش برف و سرماي شديد موجب شد سازمان آموزش و پرورش استان مدارس نوبت صبح در شهرهاي اردبيل، نمين، كوثر، هيرخوربش رستم و سرعين را تعطيل كند.
با بارش برف در اردبيل سطح خيابان ها و گذرگاه ها را پوشش ضخيمي از برف و يخ فرا گرفته و عبور و مرور وسائط نقليه عابران پياده را با مشكل مواجه ساخته است.
نخستين برف زمستاني نيز در بيله سوار مغان بر زمين نشست و خوشحالي كشاورزان منطقه را موجب شد.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از تبريز، بارش برف سنگين موجب تعطيلي مدارس در شهرستان هاي تبريز، ميانه ،اهر، اسكو، شهر جديد سهند و كليبر شد. مراكز تربيت معلم تبريز و دانشگاه هاي هريس بوستان آباد نيز به دليل بارش برف ديروز تعطيل شد.
همچنين سه پرواز نوبت صبح فرودگاه بين المللي تبريز ديروز به دليل كولاك شديد تعطيل شد.
گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد نيز حاكي است بارش برف و كولاك شديد مناطق وسيعي از لرستان را فرا گرفت. رئيس ستاد حوادث لرستان گفت: به دنبال بارش برف و كولاك شديد در مناطق وسيعي از لرستان، اكيپ هاي راهداري استان با تلاش شبانه روزي مشغول بازنگهداشتن محورهاي برفگير هستند.
مهندس رضا آريايي افزود: كاهش شديد دماي هوا به چندين درجه زير صفر موجب يخ زدگي سطح جاده و لغزندگي آن شده است. لذا مسافراني كه قصد عزيمت به نقاط كوهستاني و برفگير لرستان را دارند بايد به وسايل ايمني مجهز باشند.
همچنين به گزارش ايرنا از سردشت به دنبال بارش برف و كولاك شديد مدارس مقطع ابتدايي در 2 نوبت صبح و بعدازظهر ديروز در مناطق شهري و روستايي شهرستان سردشت در آذربايجان غربي تعطيل شد.
اداره آموزش و پرورش سردشت اين تصميم را بدنبال بارش برف و كاهش ناگهاني دماي هوا كه موجب يخبندان شديد سطح خيابانها و معابر اين شهرستان شده اتخاذ كرد

 



هوا تا 10درجه سردتر مي شود

مدير كل اداره پيش بيني هواشناسي با تاكيد بر كاهش 5 تا 10درجه اي دما، از فراگير شدن هواي سرد در سراسر كشور طي هفته جاري خبر داد.
پرويز رضازاده با اشاره به اخطاريه سازمان هواشناسي براي مناطق جنوب شرق كشور شامل استانهاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان، جنوب خراسان جنوبي گفت: تداوم بارش در اين مناطق ادامه خواهد داشت و دماي هوا تا مرز 5 درجه سانتيگراد تا دوشنبه پايين خواهد رفت.
مديركل اداره پيش بيني هواشناسي كشور برگشت دما را در روزهاي دوشنبه و سه شنبه قابل توجه دانست و افزود: چهارشنبه مجددا دماي هوا افت شديد پيدا خواهد كرد و تا پنجشنبه آخر هفته سرد خواهد ماند.
رضازاده همچنين بارش نسبتا مطلوب برف در چند روز گذشته در ارتفاعات زاگرس و البرز را مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: بارش در ارتفاعات تا حدي نگراني ها را نسبت به كمبود بارش ها كم كرد و به نسبت ماههاي گذشته بارش خوبي در ارتفاعات داشته ايم.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري زمينخوار كلاهبردار
كرمانشاه - خبرنگار كيهان: زمينخوار كلاهبردار كه مبادرت به فروش زمين هاي دولتي در كرمانشاه مي كرد دستگير شد. متهم 5 هزار متر از اراضي سازمان ميراث فرهنگي كرمانشاه را پس از سندسازي و تفكيك قطعات به قيمت بالا به مردم فروخته بود. وي به خريداران گفته بود كه مالك زمين ها در خارج از كشور به سر مي برد.
متهمان به قتل در دام پليس
سمنان - خبرنگار كيهان: 3 نفر كه اقدام به قتل راننده يك دستگاه خودرو پرايد در شهرستان تنكابن وسرقت خودروي وي كرده بودند در سمنان به دام پليس افتادند. راننده خودروي مسروقه در محور دامغان - سمنان به دليل سرعت غير مجاز و فقدان پلاك جلو مورد ظن ماموران قرار گرفت كه بدون توجه به ايست پليس اقدام به فرار كرد اما خودرو متوقف و 3 سرنشين آن دستگير شدند. متهمان در پوشش مسافر راننده را به قتل رسانده بودند.
زمين لرزه در فارياب
كرمان- زمين لرزه اي به قدرت 4/4 ريشتر ساعت 2 و 9 دقيقه و 47 ثانيه بامداد روز پنج شنبه منطقه فارياب واقع در استان كرمان را لرزاند.
كلاهبرداري از خانواده زندانيان
گرگان- خبرنگار كيهان: جاعلاني كه با جعل عنوان قصد كلاهبرداري از خانواده زندانيان استان گلستان را داشتند دستگير شدند. اين افراد با ادعاي آشنايي و يا اين كه از نزديكان مقامات قضايي هستند و دادن وعده هاي مختلف مبادرت به كلاهبرداري مي كردند.
انهدام شبكه سارقان احشام
¤ سركرده يك شبكه بزرگ سرقت مسلحانه احشام در علي آباد كتول دستگير شدند.
متهم به نام علي اكبر 24 ساله در آق قلا به دام پليس افتاد و در بازجويي به سرقت مسلحانه احشام با همدستي پنج نفر ديگر از اعضاي باند اعتراف كرد. وي به 59 فقره سرقت احشام در علي آباد كتول و آق قلا اعتراف كرد. تلاش براي دستگيري ديگر سارقان فراري ادامه دارد.
جاعلان چك در چنگال قانون
اصفهان- خبرنگار كيهان: سركرده باند بزرگ تهيه و توزيع چك هاي جعلي در اصفهان به دام پليس افتاد. با دستگيري اين فرد پنج نفر از همدستان وي دستگير شدند. از مخفي گاه متهم به نام م-د 89 فقره چك پول 10 ميليون ريالي جعلي، مقاديري كاغذ چاپ و آلات و ادوات چاپ چك پول جعلي به دست آمد. وي به همدستي 5 نفر ديگر اعتراف كرد.
كشف مواد سوختي قاچاق
زاهدان - خبرنگار كيهان: حدود 25 هزار ليتر سوخت قاچاق در چابهار كشف شد. دراين رابطه 6 قاچاقچي مواد سوختي دستگيرشدند و هشت دستگاه خودرو توقيف شد. همچنين با دستگيري 3 قاچاقچي مواد مخدر در خاش از منزل مسكوني يكي از آنان 121 كيلو ترياك به همراه يك قبضه كلت كمري و يك تيغه خشاب كشف شد.
دستگيري قاتل فراري
قاتل فراري در مشهد دستگير شد. متهم در سال جاري در يك نزاع خياباني در سيستان و بلوچستان فردي به نام مرتضي - ن را به قتل رسانده و متواري شده بود. متهم به نام مرتضي - ف پس از دستگيري به قتل مقتول با همدستي چند نفر ديگراعتراف كرد.

 



مداواي بيماري هاي روحي با قرآن درماني

مركز طب اسلامي جمهوري چچن از زمان تاسيس در سال گذشته ميلادي تا به امروز حدود شصت هزار بيمار روحي و رواني را با قرائت قرآن كريم درمان كرده است.
«رمضان قادروف» نخست وزير جمهوري چچن در مراسم بزرگداشت اولين سالگرد تاسيس مركز طب اسلامي چچن در «گروزني» روز پنج شنبه، 15بهمن برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: اين مركز از اولين روز تاسيس تا به امروز به صورت رايگان شصت هزار بيمار را كه از ناراحتي هاي روحي و رواني همچون افسردگي رنج مي بردند با استفاده از قرائت قرآن كريم مداوا كرده است.وي افزود: اغلب افرادي كه به اين مركز مراجعه كرده اند درمان ويژه اي نداشتند و پزشكان اين مركز اسلامي گوش فرا دادن به آيات الهي را بهترين راه براي آرامش اين بيماران در نظر گرفته اند كه نتايج خارق العاده اي به همراه داشته است.
همچنين «داود سلمورزايوف» رئيس مركز طب اسلامي گروزني هم ضمن دريافت نشان افتخار ملي جمهوري چچن از نخست وزير اين كشور اظهار كرد: اين مركز فقط مختص هموطنان چچني نيست، مسلمانان روسيه و كشورهاي همسايه نيز از اين مركز استفاده مي كنند و اين باعث افتخار كاركنان اين مركز اسلامي است.

 



تقاضاي پناهندگي عمه اوباما

منابع خبري از درخواست پناهندگي عمه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «سي ان ان»، «زيتونه اونيانچو» خواهر ناتني پدر اوباما و عمه رئيس جمهور فعلي آمريكا، پس از اينكه در سال 2004 دادگاهي در آن كشور درخواست پناهندگي وي را از ايالات متحده رد كرد، اين بار با ارائه درخواست خود در بوستون خواستار پناهندگي شد. وي با اينكه به صورت غيرقانوني از آن زمان تاكنون در آپارتماني در بوستون سكونت دارد، براي بار دوم درخواست خود را ارائه و در حالي كه بر روي صندلي چرخدار نشسته بود در مقابل قاضي حاضر شد.به گفته خانم «مارگريت وونج» وكيل عمه اوباما، وي به دليل بيماري و ديگر مسائل، مايل به پناهندگي به آمريكا است و دو پزشك در دادگاه حضور يافته و در مورد تقاضاي او نظر خواهند داد.آخرين ديدار عمه اوباما با رئيس جمهور فعلي آمريكا ده سال پيش صورت گرفت كه طي آن وي با ويزاي توريستي وارد و در شيكاگو با برادرزاده اش ملاقات كرد.به گفته منابع خبري با وجود اينكه باراك اوباما از سال 2004 به عنوان نماينده كنگره انتخاب و سپس به رياست جمهوري آمريكا برگزيده شده است، اما تاكنون در اين مورد كمكي به عمه خود نكرده است.موضوع عمه اوباما در تبليغات انتخاباتي مخالفان رئيس جمهور سياهپوست فعلي آمريكا به سوژه رسانه اي تبديل شده بود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14