(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 14 بهمن 1389- شماره 19855

 انتقال رايگان مردم در جشن لاله ها و نماز روز جمعه
ترخيص خودروها و موتورسيكلت هاي توقيفي به مناسبت دهه فجر
قيمت جديد پارك خودرو در تهران اعلام شد
حادثه در مترو تهران
«مرد كنكور ايران» در جايگاه مشاورت عالي سازمان سنجش قرار گرفت
افزايش 15 درصدي كشفيات موادمخدر در مرزهاي كشور
كاميون هاي داراي معاينه فني معتبر كارت تردد طرح ترافيك دريافت مي كنند
افتتاح 1000 مركز بهداشتي درماني در دهه فجر
كاهش شديد دما از امروز در پايتخت
آتش سوزي در سكوي گازي گورزين قشم
حاجي بابايي بعد از نواختن زنگ انقلاب: طرح تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه جدي است
اعضاي يك باند جعل مدرك تحصيلي به دام افتادند
انهدام كارگاه خانگي توليد شيشه در شهريار
يك باند قاچاق داروهاي ايراني به خارج از كشور در سردشت متلاشي شد
حكم عجيب دادگاه اماراتي درباره طلاق
حادثه قطار مسافربري در هند



از سوي شركت واحد اتوبوسراني و متروي تهران اعلام شد
 انتقال رايگان مردم در جشن لاله ها و نماز روز جمعه

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه به مناسبت برگزاري جشن لاله ها امروز اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه جهت خدمت رساني به خانواده معظم شهدا و شهروندان خواهد كرد.
در همين راستا از ساعت 12 امروز در پايانه ها و ميادين بزرگ شهر تهران ازجمله ميدان محمديه - ميدان انقلاب اسلامي (پايانه كاوه) - ميدان خراسان - ميدان امام خميني«ره» - پايانه مترو شهرري - ميدان رسالت و فلكه دوم تهران پارس، اتوبوس هاي اين شركت مبادرت به انتقال رايگان خانواده معظم شهدا و شهروندان محترم به بهشت زهرا«س» مي نمايند.
گفتني است پس از خاتمه مراسم ياد شده، اتوبوس هاي اين شركت از مقابل درب شرقي و قطعه 24 بهشت زهرا«س»، شهروندان محترم را به مبادي اوليه بازگشت خواهند كرد.
همچنين شركت اتوبوسراني تهران و حومه اعلام كرد: با عنايت به برگزاري نمازجمعه اين هفته در محل دانشگاه تهران به امامت مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... خامنه اي، شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از پايانه ها و ميادين سطح شهر تهران و همچنين 220 مسجد تحت پوشش خدمت رساني در روزهاي جمعه، اقدام به برقراري سرويس هاي ويژه رايگان جهت انتقال نمازگزاران عزيز به محل برگزاري نمازجمعه در دانشگاه تهران نموده است.
بديهي است پس از خاتمه مراسم ياد شده، شهروندان محترم به مبادي اوليه بازگشت داده خواهند شد.
خدمات رايگان
متروي تهران
روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران نيز اعلام كرد: براي تسهيل حضور مردم متدين شهر تهران در نمازجمعه از ساعت 10 صبح، همه خطوط به طرف دانشگاه تهران، بطور رايگان در خدمت شهروندان مي باشد.
پس از پايان نمازجمعه نيز قطارها نمازگزاران را رايگان به مبادي اوليه انتقال خواهند داد.

 



رئيس پليس راهور تهران اعلام كرد
ترخيص خودروها و موتورسيكلت هاي توقيفي به مناسبت دهه فجر

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از ترخيص موتورسيكلت ها و خودروهاي توقيفي به مناسبت ايام الله دهه مبارك فجر از روز شنبه خبر داد.
سردار حسين رحيمي افزود: براساس موافقت فرمانده ناجا تسهيلات ويژه اي براي ترخيص خودروها و موتورسيكلت هاي توقيفي از روز شنبه ارائه مي شود.
وي افزود: بر اين اساس موتورسيكلت هاي توقيفي با رقم سمت راست 1و2 در روز شنبه 16بهمن، 3 و 4 يكشنبه 17بهمن، 5 و 6 دوشنبه 18 بهمن، 7 و 8 سه شنبه 19بهمن و 9 چهارشنبه 20 بهمن ماه سال جاري بايد به ستاد ترخيص موتورسيكلت در خيابان خليج فارس مراجعه كنند.
رئيس پليس راهور تهران تصريح كرد: همچنين موتورسيكلت هايي كه به هر دليلي در مهلت مقرر نتوانستند به ستاد ترخيص مراجعه كنند، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21بهمن ماه نيز مي توانند به اين ستاد مراجعه داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه ساعت كار ستاد ترخيص از ساعت 30:7 تا 16خواهد بود، به ايسنا گفت: همچنين خودروهاي توقيفي شهر تهران نيز مي توانند از روز شنبه 16بهمن تا پنجشنبه 21بهمن ماه سال جاري به ستادهاي ترخيص مندرج در پشت برگه توقيف خودروي خود مراجعه كنند.
رئيس پليس راهور تهران خاطرنشان كرد: بديهي است اين تسهيلات شامل خودروها و موتورسيكلت هاي داراي حكم قضايي نخواهد بود.

 



قيمت جديد پارك خودرو در تهران اعلام شد

قيمت جديد پارك خودرو در نقاط مشخص شده شهر تهران، در شوراي اسلامي شهر تهران تصويب و ابلاغ شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان جلسه غيرعلني شوراي شهر در جمع خبرنگاران گفت: پارك خودرو سواري و وانت بار در نقاط مشخص شده و در محدوده طرح ترافيك تا يك ساعت 600 تومان، بيش از يك ساعت به ازاي هر ساعت اضافي 800 تومان و بيش از چهار ساعت به ازاي هر يك ساعت اضافي 1600 تومان خواهد بود.
دانشجو افزود: قيمت پارك كاميونت و ميني بوس در محدوده طرح ترافيك تا يك ساعت 1200 تومان، بيش از يك ساعت به ازاي هر ساعت اضافي 1600 تومان و بيش از 4 ساعت به ازاي هر يك ساعت اضافي 3200 تومان است.
وي گفت: نرخ پارك موتورسيكلت در محدوده طرح ترافيك تا يك ساعت 200 تومان، بيش از يك ساعت به ازاي هر ساعت اضافي 250 تومان، بيش از چهار ساعت به ازاي هر يك ساعت اضافي 800 تومان خواهد بود.
سخنگوي شوراي شهر افزود: نرخ پارك سواري و وانت بار در مناطق خارج محدوده طرح ترافيك تا يك ساعت 300 تومان، بيش از يك ساعت تا چهار ساعت هر ساعت اضافي 400 تومان است.
وي گفت: نرخ پارك كاميونت و ميني بوس نيز در اين محدوده تا يك ساعت 700 تومان، بيش از يك ساعت تا چهار ساعت هر ساعت اضافي 100 تومان و براي موتورسيكلت تا يك ساعت 100 تومان، بيش از يك ساعت تا چهار ساعت هر ساعت اضافي 200 تومان است.

 



حادثه در مترو تهران

انتشار دود غليظ در واگن هاي متروي تهران در ايستگاه جوانمرد قصاب باعث اختلال در حركت قطارهاي مترو شد.
بنابر گزارش رسيده بعدازظهر روز سه شنبه به دنبال بروز نقص فني در واگن انتهايي يك قطار مترو، دود غليظي ايستگاه مترو جوانمرد قصاب را فرا گرفت.
به دنبال اين حادثه ماموران مترو به سرعت با پياده كردن مسافران مضطرب اقدام به برطرف كردن نقص به وجود آمده كردند.
به گزارش ايسنا، گفتني است اين حادثه باعث توقف نيم ساعته حركت قطارهاي مترو در اين خط شد.

 



«مرد كنكور ايران» در جايگاه مشاورت عالي سازمان سنجش قرار گرفت

دكتر حسين توكلي صبح سه شنبه همزمان با سي و دومين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي پس از 36 سال خدمت صادقانه و ارزنده در مراسمي از معاونت اجرايي سازمان رفت و به عنوان مشاور عالي سازمان سنجش منصوب شد.
دكتر حسين توكلي از سال 1353 فعاليت خود را در سازمان سنجش آغاز كرده بود و صبح روز سه شنبه پس از 36 سال معاونت اجرايي سازمان سنجش را به جلال طباطبايي عضو هيات علمي دانشگاه تبريز واگذار كرد.
طباطبايي داراي مدرك كارشناسي از دانشگاه تبريز، كارشناسي ارشد از دانشگاه تربيت مدرس و دكتري از دانشگاه ريدينگ انگلستان در رشته فيزيولوژي تغذيه معدني گياه است و امسال به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تبريز و پژوهشگر نمونه استان انتخاب شده است. و موفق به اخذ گرند بين المللي از موسسه بين المللي علوم سوئد شده است.
وي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اهداف و برنامه هاي خود در سمت جديد، عنوان كرد: در سمت جديد درصدد ايجاد ديتا بيس بزرگ و جامعي براي سازمان سنجش جهت پيگيري روند تحصيلي، افت نمرات، اعتلا و ساير بخش هاي مرتبط با دانش آموزان هستم تا بتوانيم آينده دانش آموز را در زمان ورود به دانشگاه مدنظر داشته باشيم.

 



فرمانده مرزباني ناجا خبر داد
افزايش 15 درصدي كشفيات موادمخدر در مرزهاي كشور

فرمانده مرزباني ناجا گفت: كشف موادمخدر در مرزهاي كشور، امسال 15 درصد افزايش يافت.
به گزارش ايرنا، سرتيپ حسين ذوالفقاري در بندرانزلي افزود: كشفيات داخلي با توجه به تلاش نيروي انتظامي براي كنترل و انسداد مرزها 28 درصد كاهش يافته است.
وي بخشي از كاهش كشفيات موادمخدر در داخل كشور را مربوط به كنترل مرزها و بخش ديگر را ناشي از تغيير مسير انتقال موادمخدر از طريق درياي عمان و خليج فارس عنوان كرد.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به كشفيات موادمخدر در جنوب كشور از جمله استان هاي خوزستان و هرمزگان اظهار داشت: اين موضوع نشانگر اهميت تقويت مرزهاي آبي با بهبود وضعيت شناورها و ماموريت هاي بيشتر در درياست.
وي احداث حدود 400 كيلومتر جاده، حفر كانال و ايجاد مانع به شكل ديوار را از برنامه هاي در دست اجراي ناجا در مرزهاي كشور ذكر و خاطرنشان كرد: تاكنون يكصد كيلومتر از اين موانع در حوزه شرقي، شمال غرب و غرب كشور انجام شده است.

 



كاميون هاي داراي معاينه فني معتبر كارت تردد طرح ترافيك دريافت مي كنند

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تنها كاميونهايي كه برگه معاينه فني از مراكز مكانيزه معتبر شهر تهران داشته باشند، كارت تردد طرح ترافيك براي تردد در روز دريافت خواهند كرد.
مهندس وحيد نوروزي با اشاره به اين كه كاميونها الزاما بايد برگه معاينه فني داشته باشند، افزود: عليرغم ممنوعيت تردد كاميونها در روز برخي نهادها براي حمل مصالح و غيره در روز نياز دارند كه كاميونهايشان تردد كنند كه بر همين اساس به اين دسته از كاميونها كارت تردد طرح ترافيك داده مي شود.
وي افزود: براساس مصوبه شوراي شهر تهران از سال آينده تنها كاميونهايي كه داراي برگه معاينه فني از مراكز مكانيزه معتبر شهر تهران باشند، كارت تردد طرح ترافيك دريافت مي كنند.
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: بر اين اساس پيش بيني مي كنيم بيش از نيمي از كاميونهايي كه در روز تردد مي كنند به دليل عدم امكان دريافت برگه معاينه فني نتوانند در روز تردد كنند كه اين امر مي تواند به نوسازي ناوگان كاميون و ارتقاي كيفيت گازوئيل در تهران كمك كند.
وي در خصوص زمان اعلام نتايج ثبت نام افراد حقيقي براي دريافت آرم طرح ترافيك سال 90 به ايسنا گفت: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته، متقاضيان دريافت آرم طرح ترافيك سال 90 منتظر باشند كه هفته آينده نتايج بر روي سايت شهرداري تهران اعلام مي شود.

 



افتتاح 1000 مركز بهداشتي درماني در دهه فجر

معاون بهداشتي وزارت بهداشت از افتتاح هزار مركز بهداشتي درماني به مناسبت دهه فجر خبر داد.
دكتر عليرضا مصداقي نيا افزود: تكميل شبكه بهداشتي و درماني كشور با توجه به كمبودهاي لجستيكي آن كار بزرگي است كه به همكاري ساير سازمان ها و دستگاه ها نياز دارد.
وي ادامه داد: تا پايان امسال يكهزار خانه بهداشت در روستاهاي كشور ايجاد و تعداد اين خانه ها به حدود 18هزار و 200 مركز در كشور مي رسد.
مصداقي نيا اظهار داشت: مراكز بهداشتي و درماني به عنوان حلقه اصلي نظام ارجاع براي روستاييان بايد تا پايان امسال تكميل شده و شبكه مراكز بهداشتي درماني نيز تا حد زيادي توسعه يابد.

 



كاهش شديد دما از امروز در پايتخت

مديركل هواشناسي استان تهران از كاهش شديد دما و بارش برف و باران از بعدازظهر امروز در پايتخت خبر داد.
مهندس محسن جباري به ايسنا گفت امروز آسمان تهران نيمه ابري همراه با بارش پراكنده خواهد بود و روز جمعه صاف تا كمي ابري است.
وي با اشاره به كاهش 4 درجه اي دما تا روز جمعه در تهران خاطرنشان كرد: بر اين اساس پيش بيني مي شود حداقل دماي تهران در اين روز به 3 درجه سانتيگراد زير صفر برسد.
جباري با اشاره به اينكه سامانه بارشي ضعيفي تهران را فرا گرفته است، افزود: بر اين اساس بارش برف و باران در تهران پيش بيني مي شود كه اين بارش ها به صورت پراكنده فردا نيز ادامه دارد.
مديركل هواشناسي استان تهران تصريح كرد: بر اين اساس در روز جمعه آسمان پايتخت صاف در اوايل شب بتدريج ابري با بارش باران و برف و وزش باد پيش بيني مي شود كه حداقل و حداكثر دما دراين روز به 1- و 9 درجه سانتيگراد مي رسد.

 



آتش سوزي در سكوي گازي گورزين قشم

سكوي گازي گورزين قشم بر اثر برخورد صاعقه دچار آتش سوزي شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، آتش سوزي از ساعت 2 و 30 دقيقه بامداد چهارشنبه آغاز شد و تا لحظه مخابره اين خبر، ادامه داشته است.
علوي مدير روابط عمومي منطقه آزاد قشم گفت: ماموران آتش نشاني قشم و سكوي گورزين در حال خاموش كردن آتش هستند.
جنگي معاون عملياتي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري بندرعباس هم گفت: نيروي كمكي به منطقه براي مهار آتش سوزي اعزام شد.
بارندگي از ديشب در مناطق مختلف هرمزگان آغاز شده است.

 



حاجي بابايي بعد از نواختن زنگ انقلاب: طرح تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه جدي است

وزير آموزش و پرورش روز سه شنبه بعد از نواختن زنگ انقلاب تعطيلي روزهاي پنج شنبه مدارس را يك طرح جدي خواند.
حميدرضا حاجي بابايي كه در مراسم گلبانگ انقلاب اسلامي در مدرسه ابتدايي دخترانه فجر منطقه 16 تهران سخن مي گفت، اظهار داشت: در حالي سالروز نهضت بزرگ امام(ره) را جشن مي گيريم كه اين روزها شاهد آزادي كشورهاي مختلف ديگر در منطقه خاورميانه هستيم.
حاجي بابايي در اين مراسم باشكوه در ميان خبرنگاران قرار گرفت و با اشاره به كاهش ايام تحصيل مدارس در طول هفته گفت: طرح تعطيلي مدارس در روزهاي پنج شنبه در حال نهايي شدن و انجام كارهاي آن مي باشد.
حاجي بابايي در اين گفت وگو بر لزوم افزايش سرانه مدارس با توجه به هدفمندسازي يارانه ها تاكيد كرد: روند بودجه آموزش و پرورش براي سال آينده تا امروز برايم كاملا رضايتبخش بوده است و تلاش مي كنيم كه براي سال آينده نيز مانند امسال بتوانيم مشكلات آموزش و پرورش را با سياست هاي جديد برطرف كنيم.
حاجي بابايي با تاكيد بر ضرورت كاهش تنوع مدارس گفت: اين موضوع هم در حال بررسي است اگرچه شخصا موافق كاهش آن هستم.

 



اعضاي يك باند جعل مدرك تحصيلي به دام افتادند

مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش از متلاشي شدن اعضاي يك باند جعل مدرك تحصيلي خبر داد.
بنابراين گزارش به دنبال پي گيري و هماهنگي هاي وزارت آموزش و پرورش و وزارت اطلاعات كه قريب به يك سال به طول انجاميد اين شبكه جعل اسناد كشف و اعضاي آن دستگير شدند.
مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش از افرادي كه در اين خصوص كلاهبرداري شده است خواست كه در اسرع وقت با تماس با واحد ارتباطات مردمي اين مركز با شماره هاي 82282114 و 82282113 و 88894106 و 88894105 و يا با مراجعه به سايت اين مركز به نشاني اينترنتي wwwmeduir شكايت خود را مطرح كنند.

 



پليس مبارزه با موادمخدر ناجا خبر داد
انهدام كارگاه خانگي توليد شيشه در شهريار

پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از متلاشي شدن يك كارگاه توليد مواد مخدر شيشه در شهريار و دستگيري 9 تن در اين رابطه خبر داد.
سردار حميدرضا حسين آبادي گفت: از زمان ابلاغ قانون جديد تاكنون 24 كارگاه خانگي توليد شيشه متلاشي شده است.
وي افزود: اوايل هفته جاري در شهريار يك كارگاه خانگي توليد شيشه توسط ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر متلاشي شد كه حدود 72 كيلوگرم از اين كارگاه مواد مخدر شيشه كشف و 9 تن از افرادي كه در آن مشغول به كار بودند دستگير شدند.
حسين آبادي اضافه كرد: چندين بشكه از پيش سازهاي ساخت شيشه همچون اتانول، فسفر و مواد ديگر پيش سازها كشف شد.
وي خاطرنشان كرد: متهمان دستگير شده با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شدند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه به تاكيد رئيس قوه قضائيه در برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر اشاره كرد و گفت: با توجه به صحبت هاي اخير سخنگوي قوه قضائيه و تاكيد ايشان بر برخورد بدون اغماض با قاچاقچيان شيشه، مردم منتظر اجرايي شدن اين وعده ها در قبال اين قاچاقچيان هستند.
وي ضمن تشكر از اقدامات موثر دستگاه قضايي در برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر افزود: با توجه به تغيير رويكرد دستگاه قضا نسبت به قاچاقچيان به ويژه در دو سال اخير اميدواريم اين اقدامات موثر ادامه پيدا كند.
وي در رابطه با راه اندازي كارگاه هاي كار معتادان به ايسنا گفت: در حال حاضر استان هاي مورد نظر كه بناست اين كارگاه ها در آن راه اندازي شود مشخص شده اما منتظر اقدام ستاد مبارزه با مواد مخدر هستيم.حسين آبادي درباره قانون جديد مبارزه با مواد مخدر نيز اظهار كرد: اين قانون عطف به ماسبق نمي شود بلكه قانون قديمي را در برمي گيرد و قانون جديد اجرايي است.

 



يك باند قاچاق داروهاي ايراني به خارج از كشور در سردشت متلاشي شد

يك منبع مطلع از كشف و متلاشي شدن باند قاچاق داروهاي ايراني به خارج از كشور، در سردشت خبر داد.
اين منبع مطلع كه نخواست نامش فاش شود، سه شنبه شب به خبرنگار ايرنا گفت: اين باند حوالي ساعت 22 روز سه شنبه در شهر سردشت متلاشي شد.
وي خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند، يك ميليارد ريال انواع داروهاي ساخت داخل را در انباري در داخل شهر سردشت مخفي كرده بودند.
اين منبع مطلع افزود: اين باند، داروها را پس از انبار با تعويض بسته بندي راهي عراق و از آنجا به ساير كشورها قاچاق مي كردند.
وي گفت: سه نفر در اين ارتباط دستگير شده اند.وي اضافه كرد: اعضاي اين باند داروها را از ساير شهرها به صورت خارج از شبكه خريداري و قاچاق مي كردند.
اين منبع مطلع خاطرنشان كرد: بخشي از داروهاي كشف شده كاربرد بيهوشي و بي حسي دارند كه بيشتر در اتاق هاي عمل استفاده مي شود.

 



حكم عجيب دادگاه اماراتي درباره طلاق

دادگاه عالي فدرال امارات در رأي خود، جاري شدن طلاق به صرف اظهار مرد مبني بر طلاق دادن زن آن هم تحت عنوان تهديد و در شرايط خشم را معتبر دانست.
اين حكم به دنبال پرونده اي صادر شده كه در آن يك مرد مصري به همسر خود با لحني تهديدآميز گفته بود، اگر يك بار ديگر به منزل همسايه بروي تو را طلاق خواهم داد و زن بدون توجه به منزل همسايه رفته بود.
دادگاه صرف اقدام زن براي رفتن به منزل همسايه را عملي شدن تهديد همسر تلقي كرده و با توجه به آنكه مرد قبلاً دوباره اين تهديد را بر زبان آورده بوده، زن را مطلقه اعلام كرد.طبق قوانين امارات، چنانچه مردي سه بار از خواست خود مبني بر طلاق زنش سخن بگويد، همسر وي مطلقه خواهد بود و تفاوتي نمي كند كه هر سه را در يك زمان بگويد يا در زمانهاي مختلف.به اين ترتيب زن به اين شكل سه طلاقه اعلام شده و حق رجوع براي وي نيز از بين خواهد رفت.
پس از صدور اين حكم، مرد مصري با اعلام اين مطلب كه طبق فتواي يكي از روحانيون مصري طلاق وي معتبر نبوده چرا كه در هنگام بيان اين اظهارات به شدت عصباني بوده و قصد واقعي مبني بر طلاق نداشته، تقاضاي تجديدنظر كرد كه با رأي دادگاه عالي فدرال امارات حكم صادره تأييد و تقاضاي اين مصري رد شد.برخي منابع قضايي در امارات، صدور اين حكم را گامي در جهت حمايت از حقوق زنان دانسته كه خواهان طلاق از همسران خود هستند اما آنها با وجود سوء معاشرت حاضر به طلاق به شكل رسمي كه مستلزم پرداخت برخي هزينه هاست، نيستند.در قوانين امارات زنان از كمترين حقوق پس از طلاق برخوردارند و اين موضوع موجب اعتراض برخي نهادهاي مدني و حقوق بشري به اين كشور شده است.

 



حادثه قطار مسافربري در هند

حادثه قطار راه آهن «هيمگيري اكسپرس» از «جامو» در ايالت جامو كشمير به مقصد «هاورا» در ايالت بنگال غربي 18 كشته و 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، مسافران نشسته بر بام اين قطار سه شنبه شب براثر برخورد با سيم برق در منطقه شهرك «شاه جهان پور» در ايالت اوتارپرادش هند دچار حادثه شدند.صدها نفر از داوطلبان استخدام در پليس كه به شهر «باريلي» در ايالت اوتارپرادش رفته بودند، هنگام برگشت بالاي بام اين قطار سوار شده بودند.«اسرار احمد» يك مسافر اين قطار در گفت وگوي تلفني با خبرنگار ايرنا گفت: نيروي پليس و مقام هاي اداري قطار راه آهن تلاش زيادي كردند كه مسافران بر بام قطار راه آهن سوار نشوند، اما موفق نشدند.وي گفت: مسافران سوار بربام اين قطار اغلب جواناني بودند كه حدود 5 كيلومتر دورتر از شهرك شاه جهان پور با سيم فشار قوي برق برخورد كردند كه در نتيجه اين اتفاق ناگوار رخ داد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14