(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 2 مرداد 1390- شماره 19981

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور تركمنستان: نتايج نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركمنستان كاملاً مثبت بود
همكاري تهران و كابل براي حل مسائل منطقه بدون حضور غرب
رئيس جمهور هيئت امناي دانشگاه علوم پزشكي را منصوب كرد
سردار جزايري: هديه اوباما به مردم آمريكا از جنگ در خاورميانه هزينه يك تريليون دلاري است
رئيس مجلس در پيامي شهادت سردار عاصمي را تسليت گفت
تروريك دانشمند ايراني در تهران
گزارش نيويورك تايمز ازتوان ايران در مهار ويروس استاكس نت
زيرلفظي عروس قبول درخواست خادمي حضرت معصومه (س)
سالك: احتمال افزايش اعضاي گروه 8+7 وجود دارد
كنفرانس بين المللي مقاومت با شركت ايران در قاهره برگزار مي شود



رئيس جمهور تركمنستان: نتايج نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و تركمنستان كاملاً مثبت بود

رئيس جمهور تركمنستان نتايج برگزاري نشست دو روزه كميسيون هاي اقتصادي و نيز همايش مشترك تجاري ايران و تركمنستان در عشق آباد را كاملاً مثبت و سازنده ارزيابي كرد.
قربان قلي بردي محمداف در جلسه هيئت وزيران دولت خود دوشنبه شب بر ضرورت بهره برداري حداكثري از ظرفيت هاي عظيم اقتصادي و تجاري ميان 2 كشور دوست و برادر تركمنستان و ايران تأكيد كرد.
وي تصريح كرد: موارد مطرح شده در نشست اخير اين كميسيون، در واقع مهم ترين اهداف فعاليت كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي و همايش هاي مشترك كاري بين تركمنستان و ايران است كه به صورت منظم و مستمر در پايتخت هاي 2 كشور برگزار مي شوند.
يازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي تركمنستان و ايران كه در محل وزارت امور خارجه تركمنستان برگزار شد، عصر روز پنجشنبه با امضاي سند يادداشت تفاهم اين نشست كه توسط وزراي امور خارجه 2 كشور امضا شد، به كار خود پايان داد.
وزير امور خارجه تركمنستان در مراسم اختتاميه اين نشست، نتايج آن را مثبت خوانده و گفت: 2 طرف در بسياري از مسائل و پيشنهادات به توافق رسيدند.
وي افزود: در سند نهايي اين كميسيون همه موارد مورد نظر 2 كشور در آن منعكس شده و 2 طرف درباره همكاري در زمينه هاي انرژي، تجاري و بازرگاني و حمل و نقل و امور فرهنگي به تفاهم دست يافتند.
وزير خارجه تركمنستان با تصريح بر اين نكته كه مرز ايران و تركمنستان مرز دوستي و برادري است، اضافه كرد: مقرر شد طي 10 روز آينده كارگروهي متشكل از نمايندگان نظام بانكي ايران با سفر به عشق آباد و ديدار با همتايان ايراني خود، با آنان درباره مسئله افزايش صدور برق به ايران از طريق خط انتقال برق مرو- مشهد، گفت وگو كنند.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان و رئيس ايراني يازدهمين اجلاس كميسيون مشترك نيز طي سخناني در اين نشست، نتايج حاصل از عملكرد 2 روزه اين كميسيون را بسيار خوب و مثبت دانست.
وي افزود: با موافقت رئيس جمهور تركمنستان، در 10 روز آينده هيئت بانكي ايران به تركمنستان سفر مي كند تا موضوعات مربوط به مسائل مبادلات پولي را با همتايان تركمن خود مورد بحث و بررسي قرار دهند.
صالحي تأكيد كرد: همچنين نتايج اين كميسيون، در آسان سازي رفت و آمد مردم 2 كشور و احياي سيستم صدور رواديد گذر مرزي كه به تسهيل عبور و مرور اتباع 2 كشور كه ساكن مناطق مرزي هستند، كمك مي كند.
وزير خارجه ايران همچنين از مهمان نوازي صميمانه طرف تركمنستاني و فراهم آوردن بهترين شرايط براي برگزاري اين نشست، قدرداني كرد.
يازدهمين نشست كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و تركمنستان در قالب چهار كميته انرژي، حمل و نقل، آموزش، ارتباطات و امور فرهنگي، با محورهاي همكاري در زمينه هاي انرژي، حمل ونقل و ارتباطات، صنعت، تجارت، بازرگاني، گمركي، بانكي، كشاورزي، علمي، فرهنگي و بهداشتي برگزار شد كه در نهايت سند يادداشت تفاهم 51 ماده اي آن طي مراسم رسمي با حضور مقامات عالي رتبه دولت 2 كشور به امضا رسيد.

 



در نشست مشترك كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان تأكيد شد
همكاري تهران و كابل براي حل مسائل منطقه بدون حضور غرب

شركت كنندگان در نشست مشترك كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان تأكيد كردند هدف حل مسائل منطقه، بدون حضور غرب را پيگيري مي كنند.
نشست دو روزه رؤساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان روز گذشته با شركت 30 نفر از رؤساي كميسيون هاي مجالس نمايندگان و سناي افغانستان در تهران برگزار شد. اين نشست به ابتكار سفارت ايران در كابل و به دعوت مجلس شوراي اسلامي ايران در راستاي تقويت مشتركات و مناسبات دو كشور صورت گرفت و بيانگر آن است كه كشورهاي منطقه مي توانند با هم انديشي و بدون دخالت كشورهاي غربي درباره تحولات جاري و آتي تصميم گيري كنند.
به گفته مالكي سفير كشورمان در افغانستان، رؤساي كميسيون هاي مجالس افغانستان در حاشيه اين نشست به استان هاي اصفهان و خراسان رضوي سفر خواهند كرد و از تعدادي مراكز صنعتي نيز بازديد مي كنند.
علي لاريجاني رئيس مجلس هم صبح شنبه در اين نشست گفت: تلاش ايران در دوره هاي مختلف اين بود كه به وظيفه خود در قبال برادران افغان عمل كند؛ ايران در زماني كه شوروي سابق مشكلاتي را در افغانستان ايجاد كرد، همواره پشتيبان ملت افغانستان بود و ما به عنوان يك كشور همسايه بايد به برادران افغان خود كمك مي كرديم.
وي ادامه داد: در دهه اخير هم جمهوري اسلامي ايران احساس مي كرد كه بايد در مسير تقويت بنيه هاي اقتصادي افغانستان گام هايي بردارد و در اين راه سرمايه گذاري كند، البته در زمينه كمك به افغان هاي مقيم ايران هم كشورمان تحصيل دانشجويان و دانش آموزان و آموزش نهضت سوادآموزي براي افغان ها را در دستور كار خود قرار داده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه كشورهايي كه امروز در افغانستان حضور دارند، به تعهدات و قول هاي خود عمل نكرده اند، تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران خواسته هاي اصلي ملت افغانستان را دنبال كرده است البته گاهي مسائلي را در موارد مختلف از جمله مواد مخدر پيش مي آمد كه تلاش ما اين بود كه براي حل مشكل به صورت ريشه اي اقدام كنيم.
وي افزود: ما براي مجالس سنا و نمايندگان افغانستان ارزش زيادي قائل هستيم و در يك نگاه كلي، افغانستان در يك تاريخ طولاني به خاطر حضور سلاطين ديكتاتور نتوانسته بود كه از ظرفيت هاي خود به خوبي استفاده كند، البته اين مشكل در كشور ما و در پيش از انقلاب هم وجود داشت و ديكتاتورها اجازه رشد كشور را نمي دادند، لذا از اين رو سلاطيني هم در افغانستان حاكم بودند كه اجازه رشد و توسعه به اين كشور را نمي دادند اما امروز شرايط تغيير كرده و افغانستان به سمت دموكراسي در حركت است.
وي همچنين تأكيد كرد: در شرايط فعلي كه برخي كشورهاي غرب در افغانستان حضور دارند، وقتي انسان كارنامه اين حضور را نگاه مي كند، به وضوح مي بيند كه آنها خيلي به فكر افغانستان نبوده و اهداف ديگري را دنبال مي كنند.
رئيس قوه مقننه در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مردم افغانستان از يك سابقه مجاهدت و رشادت طولاني برخوردار هستند و به دنبال رقم زدن سرنوشت خود بودند اما امروز درگير افكاري شدند كه كشورهاي مستقر در افغانستان با خود به اين كشور آورده اند.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه غربي ها دير يا زود مجبور به ترك افغانستان خواهند شد، گفت: امروز به دليل قدرت گرايي مستكبران، آنها بيشتر از نهادهاي بين المللي به دنبال منافع خود هستند و در اين شرايط كه صحنه بين المللي ظرفيت خود را كاهش داده و از طرفي هم در ملت هاي مسلمان بيداري به وجود آمده است، در اين ظرف بايد ديد كه ايران و افغانستان چه كاري را مي توانند انجام دهند.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي آغوش خود را براي كمك به افغانستان باز كرده و ما مي توانيم از تجربيات شما استفاده كرده و شما هم از تجربيات ما استفاده كنيد.
رئيس مجلس اضافه كرد: ما هميشه از دولت افغانستان حمايت كرده ايم چرا كه معتقديم كه اگر ايراداتي هم وجود دارد، بايد رفع شود و ما در كل مخالف اقدامات تروريستي هستيم اما غربي ها فكر مي كنند كه حضورشان در افغانستان مؤثر است، اما اشتباه مي كنند.
لاريجاني با بيان اينكه عده اي مي خواهند از مسئله مواد مخدر افغانستان سوء استفاده كنند، اظهار داشت: اطلاعات ما نشان مي دهد كه برخي از دولت هاي غربي پشت قضيه مواد مخدر در افغانستان هستند، ولي براي حل اين مسئله راه هاي مختلفي از گذشته مطرح شده بود، نمي دانم كه چقدر اين راه ها تأثير داشته اما گزارش ها نشان مي دهد كه توزيع ترياك در افغانستان افزايش يافته و كشورهاي همسايه از اين مسئله متضرر هستند.
مشتركات دو كشور زمينه احياي تمدن اسلامي را فراهم كرده است
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در نشست مشترك روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان گفت: واقعيت اين است كه ايران و افغانستان به عنوان 2 كشور همسايه، عضو يك خانواده هستند و مشتركات فراواني دارند.
وي افزود: مشتركات ميان دو كشور شرايطي ايجاد كرده كه اين شرايط زمينه را براي تحول و احياي تمدن اسلامي فراهم كرده است، در سفر اعضاي كميسيون امنيت ملي به افغانستان، مذاكرات خوبي با مقامات اين كشور داشتيم و توافق شد كه با دعوت رسمي پارلمان ايران، نمايندگان افغانستان به ايران بيايند و اين آغاز يك راه طولاني است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تصريح كرد: سفر روساي مجالس 2 كشور و انتقال تجربيات از اهدافي است كه پارلمان هاي ايران و افغانستان دنبال مي كنند و ما خرسنديم كه افغانستان در مسيري قرار گرفته كه برقراري امنيت باثبات و پايدار در اين كشور در حال فراهم شدن است.
بروجردي ادامه داد: انتخابات رياست جمهوري و مجلس افغانستان برگزار شده و قانون اساسي و همه ساختارهايي كه مي تواند به اين كشور كمك كند، امروز فراهم است. ما نيز همانطور كه در دوران سخت اشغال افغانستان توسط شوروي، به دستور امام راحل همه ظرفيت هاي نظام اسلامي را در خدمت جهاد اسلامي در افغانستان قرار داديم، امروز هم خوشحاليم كه در اين مصاف نابرابر، ملت افغانستان با دست خالي و تقديم شهيدان بسياري توانست كه شوروي را شكست دهد.
تعصبات كور عامل مشكلات افغانستان است
مصطفي محمدنجار وزير كشور هم در نشست مشترك روساي كميسيون هاي مجالس ايران و افغانستان گفت: روابط ايران و افغانستان بر اصول حسن همجواري پايدار است.
نجار با اشاره به مرزهاي مشترك دو كشور گفت: هدف جمهوري اسلامي ايران توسعه امنيت پايدار و صلح در افغانستان است.
وي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي و افغانستان در راه تحقق استقلال و آزادي خواهي مورد دشمني غرب و آمريكا قرار گرفته اند ، گفت: جمهوري اسلامي به خاطر تحقق اين آرمان هشت سال جنگ تحميلي را تحمل كرد. ملت افغانستان نيز در راستاي دستيابي به استقلال و آزادي با شوروي جنگيدند و پيروز شدند و بعد هم با بحران هاي داخلي و افراط گرايي كه ناشي از توسعه قدرت هاي استعماري بود، روبرو شدند.
نجار با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي همواره سياست خارجه صادقانه و مثبتي را نسبت به افغانستان داشته است اظهار داشت: ثبات و توسعه افغانستان ارتباط تنگاتنگي با ثبات و توسعه در ايران دارد.
وزير كشور افراطي گري و تعصب هاي كور را عامل مشكلات افغانستان دانست و گفت: جمهوري اسلامي آماده است با همكاري افغانستان با گروه هايي كه اقدام به ترور مي كنند مبارزه كند.
نجار روند افزايش كشت خشخاش در افغانستان را سريعتر از رشد مبارزه با آن دانست و گفت: تروريسم و مواد مخدر امروز دو روي سكه هستند زيرا منابع مالي تروريسم از مواد مخدر حاصل مي شود.
وي با اشاره به سودهاي كلان قدرت هاي خارجي و تروريست ها از قاچاق مواد مخدر گفت: جمهوري اسلامي بيش از 3800 شهيد در راه مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده است.
وزير كشور شركت در اجلاس دو و چند جانبه منطقه اي را از راهكارهاي موثر در روابط دو كشور ايران و افغانستان دانست و گفت: دولت افغانستان با حضور در نشست هاي چند جانبه با دولت هاي منطقه جهت حل بحران ها همكاري كند.
نجار توصيه هايي را جهت ارتقاي روابط ايران و افغانستان ارائه داد و گفت: حضور نيروهاي خارجي در افغانستان با هدف برقراري امنيت نبود زيرا از زمان حضور آنها ناامني ها و كشت و قاچاق مواد مخدر افزايش يافته است.
وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران مخالف امضاي توافقنامه استراتژيك آمريكا و افغانستان بوده و آن را تهديدي عليه منافع ملي خود و كشورهاي منطقه مي داند.

 



رئيس جمهور هيئت امناي دانشگاه علوم پزشكي را منصوب كرد

رئيس جمهور به پيشنهاد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و با تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي تعدادي از اعضاي هيأت امناي 9 دانشگاه علوم پزشكي كشور و انستيتو پاستور ايران را منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در اجراي بند «ج» ماده 1 و ماده 2 (اصلاحي) قانون تشكيل هيأت امناي دانشگاها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي، بنا به پيشنهاد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و به مدت چهار سال ضياءالله اعزازي را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني تبريز، سيد محمود طباطبايي فر را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي سمنان، احمد فياض و عباس حاجي آخوندي را به عضويت هيأت امناي انستيتو پاستور، ستار هدايتخواه، بصير هاشمي و قادر زاده باقري را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج، نادر رياحي ساماني را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، سيد ابوالحسن سيدزاده را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني كرمانشاه، ابوالفتح لامعي، رحيم قرباني و رحيم محمدلو را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي اروميه، محمدكريم شهرزاد را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني اصفهان، محمدباقر لاريجاني، سيد احمد اصغرزاده احمدي و محمدهادي اردبيلي را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي بابل و محمدكريم شهرزاد را به عضويت هيأت امناي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي منصوب كرد.
رئيس جمهور در پايان توفيق نامبردگان در انجام امور محوله با تاكيد بر اصول تعالي و پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي كشور، عدالت گستري، خدمتگزاري و مهرورزي با بندگان خدا از خداوند متعال را خواستار شده است.
ابقاي مخبر دزفولي در دبيري شوراي عالي انقلاب فرهنگي
رئيس جمهور با پيشنهاد و تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي محمدرضا مخبر دزفولي را براي چهار سال به عنوان دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي منصوب كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد با پيشنهاد و تصويب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي محمدرضا مخبر دزفولي را براي چهار سال به عنوان دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي منصوب كرد.
متن حكم دكتر محمود احمدي نژاد به اين شرح است:
جناب آقاي دكتر محمدرضا مخبر دزفولي
در اجراي ماده 2 آيين نامه داخلي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با عنايت به پيشنهاد اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تصويب جلسه 691 مورخ 14 تير 1390 براي مدت 4 سال به عنوان دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي منصوب مي شويد.
توفيق جنابعالي را در انجام امور محوله با تاكيد بر اصول تعالي و پيشرفت همه جانبه مادي و معنوي كشور، عدالت گستري، خدمتگزاري و مهرورزي با بندگان خدا از خداوند متعال خواستارم.

 



سردار جزايري: هديه اوباما به مردم آمريكا از جنگ در خاورميانه هزينه يك تريليون دلاري است

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد كه هديه اوباما از جنگ در خاورميانه به مردم كشورش تحميل هزينه يك تريليون دلاري و هزاران كشته و مجروح است.
سرتيپ پاسدار «سيدمسعود جزايري» با اشاره به تلاش كاخ سفيد و اوباما براي مهندسي و اجراي ديكتاتوري جنگ در مناطق تحت نفوذ و تجاوز آمريكايي ها گفت: اخيرا روندي در آمريكا آغاز شده است كه به افزايش حوزه اختيارات رئيس جمهور و وزارت دفاع اين كشور براي توسل به قدرت نظامي عليه ساير كشورها، بدون كسب مجوز از كنگره، منجر شده است.
جزايري اظهار داشت: بر اين اساس رئيس جمهور آمريكا اجازه يافته است در صورت صلاحديد شخصي به قواي نظامي اين كشور اجازه حمله و تجاوز نظامي عليه كشورهاي ديگر را صادر نمايد كه مداخلات نظامي آنها در ليبي از مصاديق به كارگيري اين اختيارات به شمار مي رود.
وي با اشاره به مشكلاتي كه از اين حيث دامن جامعه آمريكا را خواهد گرفت، تصريح كرد: اين موضوع به مثابه يك خطاي تاريخي نابخشودني، لكه سياه ديگري را در كارنامه مدعيان دموكراسي و حقوق بشر خواهد افزود و از هم اكنون مي توان پيش بيني كرد آمريكا را در آينده با مسائل جديد و مشكلات بغرنج و گسترده اي مواجه سازد.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در ادامه هزينه هاي ديكتاتوري نظامي اوباما براي مردم آمريكا را بسيار سنگين خواند و افزود: مردم آمريكا هنوز نتوانسته اند كمر خود را در برابر هزينه مالي و جاني ناشي از اشغال نظامي كشورهاي افغانستان و عراق و ادامه حضور و مداخله در برخي كشورهاي ديگر، بلند كنند كه تحميل هزينه ديگري برگرده اقتصاد شكننده كشور خود به سبب دخالت كاخ سفيد و فرمان اوباما مبني بر حمله به ليبي را نيز بايد تحمل نمايند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور اظهار داشت: بررسي و تحليل وجوه تشابه و تفاوت سياست هاي اوباما و رئيس جمهور پيشين آمريكا نشان مي دهد در اصل موضوع و هدف گذاري هاي آنها هيچ گونه زاويه و نقطه اختلافي وجود ندارد و همه آنها در راستاي اهداف راهبردي كاخ سفيد و سياست هاي شيطاني نظام سلطه عمل كرده اند. وي افزود: مدرنيزه كردن روزافزون ارتش آمريكا با افزايش و گسترش خريد تجهيزات حمايت كننده هواپيماهاي جنگي، توسعه پروژه ساخت زيرسطحي ها و كشتي هاي جنگي، خريد بالگردها و ماشين هاي سبك نظامي، حفظ برتري هسته اي اتمي و توسعه و به كارگذاري موشك هاي قاره پيما در نقاط جهان از مصاديقي است كه رويكرد و رفتار روساي جمهوري فعلي و پيشين آمريكا را در چارچوب سياست واحد مشتركي اثبات مي نمايد.
جزايري در پايان گفت: كافي است شهروندان آمريكايي علاوه بر هزينه بالغ بر يك تريليون دلاري جنگ هاي افغانستان و عراق، به تعدادكشته هاي نظاميان آمريكا و ساير هزينه هاي غيرمادي بيانديشند تا عمق تلفات مادي و غيرمادي ناشي از تداوم ديكتاتوري نظامي و جنگ افروزي هاي دولت مردان خود را دريابند، البته اقدام اخير كنگره در اعطاي مجوز به اوباما مفهوم مبرا كردن كنگره از سلسله جناياتي كه ساليان سال در گوشه و كنار جهان به ويژه در افغانستان و عراق آفريده اند، نخواهد شد و دامان كنگره آلوده تر از روساي جمهوري پليد و جنگ طلب ايالات متحده آمريكاست.

 



رئيس مجلس در پيامي شهادت سردار عاصمي را تسليت گفت

علي لاريجاني طي پيامي شهادت سردار عباس عاصمي، فرمانده اطلاعات سپاه علي بن ابيطالب(ع) قم را تسليت گفت.
متن پيام لاريجاني به شرح ذيل است:
بار ديگر جمعي از فرزندان تربيت يافته در مكتب سالار شهيدان در مقابله با توطئه هاي دشمنان كوردل و در پي اقدام تروريستي گروهك هاي ضدانقلاب به خيل عظيم قافله شهداي سرافراز اين ملت پيوستند.
به واقع شهادت هنر مردان راستين خداست و آنان در نزد پروردگارشان «عند ربهم يرزقون» هستند، اگر چه انقلاب و نظام در طول اين سال ها با سلحشوري، رشادت و ايثارگري دلاوران اين مرز و بوم تثبيت شده اما دشمنان هيچ گاه تحمل اين اقتدار و عظمت را نداشتند و همواره با تصور غلط خود و انجام توطئه هاي مختلف تلاش كردند خدشه يا آسيبي بر پيكره اين نظام وارد كنند كه با هوشياري و شجاعت فرزندان اين ملت همه اين توطئه ها نقش بر آب گرديده است.
سردار عباس عاصمي فرمانده اطلاعات سپاه علي بن ابيطالب(ع) قم كه به همراه پنج عضو ديگر سپاه پاسداران در جريان عمليات تعقيب و مقابله با گروهك تروريستي پژاك در شمال غرب كشور به شهادت رسيدند، نمونه اي از همين جانفشاني ها و دلاورمردي هاي اين عزيزان مي باشد.
بدون ترديد با ايثار و شهادت فرزندان اين ملت، اقدام تروريستي ضد انقلاب اين بار نيز نتيجه اي جز ناكامي و رسوايي براي دشمنان به دنبال نخواهد داشت.
اينجانب ضمن تبريك و تسليت شهادت اين عزيزان به پيشگاه حضرت بقيه الله الاعظم - عجل الله تعالي فرجه الشريف - مقام معظم رهبري، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مردم متدين استان قم و خانواده گرامي اين شهداي سرافراز، يقين دارم اكنون اين شهيدان گرانقدر در جوار رحمت خداوند متعال و هم نشيني با ساير شهداء آرام گرفته اند.

 



تروريك دانشمند ايراني در تهران

يك دانشمند ايراني روز گذشته ترور شد و به شهادت رسيد.
اين دانشمند كه نام وي احتمالا «داريوش رضايي» است، به همراه همسرش در خيابان بني هاشم تهران مورد سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسيد. اين اقدام تروريستي حين خروج وي از منزل انجام شده است.
رضايي در اثر اين ترور شهيد شد و همسرش نيز به شدت زخمي شده است.
منابع مطلع مي گويند وي ارتباطي با برنامه هسته اي ايران نداشته است.
برخي منابع گزارش كرده اند شكل ترور به اين صورت بوده است كه دو موتور سوار به «رضايي» و همسرش كه سوار يك پژو بوده اند حمله كرده و با شليك 5 گلوله وي را به شهادت رسانده اند. همسر وي نيز مورد اصابت يك گلوله قرار گرفته اما زنده مانده است.
گفته مي شود دانشمند ترور شده متخصص الكترونيك و استاد دانشگاه خواجه نصير بوده است.
گفتني است دكتر مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي ايران روز سه شنبه 22 دي 1388 در منطقه قيطريه تهران ترور شد. دكتر علي محمدي يكي از دانشمندان هسته اي شناخته شده ايران بود كه بعدها پيگيري هاي وزارت اطلاعات نشان داد طراحي ترور وي توسط موساد انجام شده است.
همچنين در روز 8 آذر 1389 هم دكتر مجيد شهرياري و دكتر فريدون عباسي دواني دو دانشمند هسته اي ايران در تهران مورد سوء قصد قرار گرفتند. در جريان اين حادثه دكتر شهرياري به شهادت رسيد.
جان ساورز رئيس MI6 يك هفته قبل از ترور شهرياري و دواني از عمليات اطلاعاتي اين كشور عليه دانشمندان ايراني خبر داده بود.

 



گزارش نيويورك تايمز ازتوان ايران در مهار ويروس استاكس نت

روزنامه نيويورك تايمز در تازه ترين تحليل خود درباره وضعيت فني برنامه هسته اي ايران تأكيد كرد دانشمندان ايراني به سرپرستي دكتر فريدون عباسي دواني توانسته اند بر همه موانعي كه غرب سال گذشته سعي كرد سر راه آنها قرار بدهد غلبه كرده و برنامه هسته اي ايران را در آستانه يك جهش فني قرار بدهند.
«ديود سانجر» و «ويليام براود»، روز شنبه اول مرداد 1390 (23 ژوئيه 2011) در نيويورك تايمز نوشتند: «فريدون عباسي فيزيكدان هسته اي ايران كه 8 ماه قبل از يك عمليات ترور در خيابان هاي تهران جان سالم به در برد و توسط مقام هاي عالي ايران به رياست سازمان انرژي اتمي كشور منصوب شد، رياست برنامه اي را برعهده دارد كه مقامات رسمي چند كشور آن را تسريع غيرمنتظره توليد مواد هسته اي ايران توصيف كرده اند».
نويسندگان اين مقاله سپس به ارائه شواهدي پرداخته اند كه آن را نشانه هاي سرعت گرفتن برنامه هسته اي ايران ارزيابي مي كنند.
تحليلگران نيويورك تايمز در توصيف اولين نشانه نوشته اند: «در هفته هاي اخير عباسي به طور علني اعلام كرده است كشورش براي سه برابر كردن توليد سوخت هسته اي از نوعي آماده مي شود كه آن را به سرعت به توليد مواد قابل كاربرد در ساخت بمب به مراتب نزديكتر مي كند».
مقصود براود و سانجر توليد اورانيوم 20 درصد در ايران است كه عباسي اعلام كرده به زودي به فردو منتقل و حجم آن 3 برابر خواهد شد. اورانيوم 20 درصد در ايران صرفاً براي تهيه سوخت راكتور تحقيقاتي تهران- كه غربي ها از ارائه سوخت آن به ايران خودداري كرده اند- توليد مي شود و هيچ كاربرد ديگري ندارد.
دومين نشانه اي كه در مقاله نيويورك تايمز به آن پرداخته شده نصب سانتريفيوژهاي جديد در فردو است. براود و سانجر نوشته اند: «بازرسان هسته اي بين المللي و مقامات آمريكايي مي گويند همه شواهد حاكي از نصب قريب الوقوع سانتريفيوژها در يك نيروگاه هسته اي زيرزميني در يك پايگاه هسته اي نزديك شهر مقدس قم است».
ايران زمستان گذشته به آژانس اعلام كرده است كه تا تابستان 90 سانتريفيوژهاي جديد را در فردو نصب خواهد كرد اما منابع مطلع روز چهارشنبه گذشته گفتند اين كار هنوز شروع نشده است.
در ادامه اين مقاله، به اين نكته اشاره شده است كه دانشمندان ايراني تمام پروژه هاي غرب براي كند كردن برنامه غني سازي ايران را ناكام گذاشته اند. اين تحليل تأكيد مي كند: «تحليلگران خارجي خاطرنشان مي كنند طي همين دوره كوتاه تصدي دكتر عباسي، تلاش مقامات ارشد ايران بر اثبات اين مسئله متمركز بود كه بر مشكلات چندگانه اي كه به گمان آنها بوسيله آمريكا و اسرائيل و تحريم هاي اقتصادي وسيع وارد شده بود، فائق آيند. مارك فيتز پاتريك كارشناس ايران و مدير برنامه خلع سلاح و عدم اشاعه (هسته اي) در مؤسسه بين المللي مطالعات راهبردي در لندن مي گويد، آنها توليد اورانيوم و تعداد سانتريفيوژهاي فعال شان را افزايش داده اند و در حال نصب تعداد زيادي از سانتريفيوژهاي نسل دوم اند. مقامات عالي رتبه دولت اوباما كه به اطلاعات دسترسي دارند، مي گويند با اين ارزيابي موافقند اما نگران به نظر نمي رسند».
آن مقاله بويژه از اين جهت حائز اهميت است كه نشان مي دهد تحليلگران غربي در حال پس گرفتن همه ادعاهاي قبلي خود در اين باره هستند كه عمليات هاي اطلاعاتي آنها بويژه ترور دانشمندان هسته اي ايران و حمله سايبري از طريق ويروس استاكس نت برنامه هسته اي ايران را كند كرده است.

 



در مراسم جشن ازدواج در قم صورت گرفت
زيرلفظي عروس قبول درخواست خادمي حضرت معصومه (س)

مراسم جشن ازدواج 125 زوج جوان در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد كه با حاشيه هايي جالب همراه بود.
به گزارش مهر، سومين جشنواره ملي پيوند آسماني شامگاه جمعه به همت هيئت محبين اباعبدالله الحسين(ع) و با همكاري سازمان مردم نهاد طلوع پيوند آسماني و همچنين توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با حضور 125 زوج در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع) برگزار شد.
دست اندركاران مراسم، سفره عقد زيبايي را در جايگاه مراسم برپا كرده بودند كه در پايان مراسم هر يك از زوج ها با آن عكس يادگاري گرفتند.
نكته جالب توجه اين بود كه بيشتر عروس و دامادها با لباس هاي رسمي خود در اين مراسم حاضر شده بودند و كمتر كسي را مي ديدي كه لباس مخصوص مراسم ازدواج پوشيده باشد و حتي يكي از زوج ها نوزادي به همراه داشت كه موجب تعجب اطرافيان شد، اما بعد معلوم شد كه فرزند همراهشان است و مادرش براي زيارت به حرم رفته بود.
يكي از برنامه هاي مراسم، خواندن خطبه عقد نمادين توسط حجت الاسلام حق جو مسئول اداره مشاوره حرم مطهر حضرت معصومه(س) براي يكي از زوجين بود كه وقتي بعد از سه بار از عروس خانم وكالت خواست تا او را به عقد آقاي داماد درآورد جوابي نشنيد علت را از وي پرسيد كه آقاي داماد ميكروفن را برداشت و گفت با اجازه بزرگترها مي خواهم مطلبي را به عرض برسانم، من مدتي است افتخار خادمي حرم مطهر حضرت معصومه(س) نصيبم شده است و همسرم نيز علاقه مند است خادم افتخاري حرم شود كه از مسئولان حرم مطهر مي خواهيم با اين درخواست به عنوان زيرلفظي عروس خانم موافقت كنند و البته اين پيشنهاد مورد استقبال مسئولان حرم قرار گرفت و آن ها با اين امر موافقت كردند.
عروس و دامادهاي جوان در پايان مراسم نيز به زيارت حضرت معصومه(س) رفتند و نماز جماعت مغرب و عشاء را در حرم اقامه و بعد از آن نيز ميهمان سفره كريمه اهل بيت(س) شدند.

 



سالك: احتمال افزايش اعضاي گروه 8+7 وجود دارد

سرويس سياسي-
سخنگوي جامعه روحانيت مبارز از احتمال افزايش اعضاي كميته 8+7 خبر داد.
حجت الاسلام احمد سالك ديروز گفت: اسامي 7 نفر از اعضاي هيئت وحدت اصولگرايان تعيين شده و اسامي 8 نفر ديگر به زودي اعلام مي شود كه احتمال افزايش حلقه 8 نفره نيز وجود دارد.
گروه 7 نفره كه به عنوان كميته داوري و نظارت فعاليت خواهند كرد عبارتند از: علي اكبر ولايتي، غلامعلي حدادعادل، عسگراولادي، حسيني بوشهري، عباس كعبي، تقوي و ابوترابي فرد.
سالك كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو كرده، تصريح كرد: در حلقه 8 نفره از كميته 15 نفره بحث و گفت وگو وجود دارد و ممكن است تعداد اين افراد كم يا زياد شود.
توافق همه اضلاع جبهه بزرگ اصولگرايان براي انتخابات مجلس نهم، پذيرش مدل انتخاباتي 8+7 است.
جبهه پايداري در چارچوب 8+7 فعاليت مي كند
در همين حال، احمد نجابت درباره كميته وحدت اصولگرايان (8+7) تأكيد كرد كه اين كميته نقطه عطفي است كه جرياناتي در داخل و خارج كشور از جمله فتنه و جريان دوم خرداد و گروه انحرافي عليه آن عمليات تخريبي مي كنند.
اين عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي كه با فارس گفت وگو مي كرد افزود: اطلاع دقيق دارم كه هدف جبهه پايداري تفرقه نيست و حرف اصلي آنها نيز اتحاد اصولگرايان حول محور آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي و كميته 7+8 نفره است. در عين حال هيچ گروهي در جبهه اصولگرا حق سهم خواهي ندارد.
وي اضافه كرد: احتمال دارد در تركيب كميته 7+8 نفره افرادي از جبهه پايداري انقلاب اسلامي وارد شوند.
اما وي درباره جبهه ايستادگي ايران اسلامي [ نزديك به محسن رضايي] نيز با بيان اينكه تا زماني كه در اصولگرايان سهم خواهي باشد مشكل خواهيم داشت، گفت: اگر وحدت با شاخص هاي اصولگرايي همراه باشد تاييد مي شود ولي هنوز برخي با كارهاي سياسي به دنبال سهم خواهي هستند.
نجابت با اشاره به اينكه محسن رضايي فردي انقلابي است، تصريح كرد: اگر جبهه ايستادگي منشور اصولگرايي را قبول دارد كه معتقدم قبول دارد، نبايد با رفتار خود اين شبهه را ايجاد كند كه اين جبهه به دنبال سهم خواهي است.
وي در پايان تأكيد كرد: اگر وحدت اصولگرايان به 80 درصد نيز رسيد، هر كس كار جداگانه و مستقلي كند اصولگرا نيست.
از سوي ديگر؛ حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني گفت: ساكتين در برابر فتنه 88 در كميته 15 نفره (8+7) اصولگرايان جاي ندارند.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: شنيده ام كه مرا به عنوان نماينده احمدي نژاد در كميته 15 نفره معرفي كرده اند؛ نمي دانم چه كسي مرا به عنوان نماينده رئيس جمهور در اين كميته معرفي كرده است.
آقاتهراني ادامه داد: در عين حال، اخيراً نيز نماينده اي از سوي برخي ريش سفيدان و بزرگان اصولگرايي با بنده در رابطه با عضويت در كميته 15 نفره اصولگرايان مذاكره كرد ولي بنده اين پيشنهاد را رد كرده و اعلام كردم كه نمي توانم عضو اين كميته بشوم.
عمليات تخريبي روزنامه ايران عليه كميته 8+7
روزنامه ايران با انتشار مطلبي طولاني تحت عنوان «كميته اي براي وحدت يا تقسيم قدرت؟!» ضمن زود هنگام خواندن تلاش گروه هاي سياسي جهت حضور در انتخابات، آن را يك جنگ رواني پيچيده خواند.
علي اكبر جوانفكر در اين نوشتار با اشاره به عدم پذيرش كميته سه نفره (متشكل از علي اكبر ولايتي، حبيب الله عسگراولادي و حدادعادل) از سوي بعضي از اصولگرايان، سعي بر بزرگنمايي اختلافات شكل گرفته حول آن كرده است.
روزنامه ايران كه به تازگي دچار تغيير و تحول مديريتي شده همچنين با مجهول خواندن مكانيزم كميته 8+7، آن را عاملي براي ايجاد اختلاف و سهم طلبي دانسته است.
حمله جريان انحرافي به كميته وحدت اصولگرايان با توسل به بهانه عدم دعوت از رئيس جمهور جهت شركت در جلسات آن صورت گرفته است بي آنكه اشاره اي به نقش آفريني جريان انحرافي نزديك به دولت در ايجاد فاصله ميان اعضاي 8+7 و رئيس جمهور داشته باشد.
از سوي ديگردر اين نوشتار، ائتلاف «رايحه خوش خدمت» به عنوان اعضاي سابق دولت و مخالفان حضور جريان انحرافي در اطراف رئيس جمهور، فاقد انسجام دانسته شده و همين ادعا دليلي براي مبهم دانستن دليل حضور آنان در كميته وحدت اصولگرايان قرار گرفته است!
اين مطلب همچنين با نامعلوم دانستن دليل عضويت لاريجاني و قاليباف در كميته مذكور از قول محسن رضايي كه به اين ائتلاف دعوت نشده است آورده: «نبايد وحدت را براي قدرت بخواهيم. متأسفانه عده اي با تنگ نظري مانع از پيوستن همه گروه هاي اصولگرا به يكديگر مي شوند.»
نوشته مذكور تا آنجا ادامه يافته كه اهداف و نحوه عملكرد 8+7 را داراي تناقضات و ابهامات فراوان خوانده است.
مطلب منتشر شده در روزنامه ايران با اين جملات پايان يافته است: «كميته اي كه تشكيل اوليه آن باحضور رئيس جمهور اتفاق افتاد، امروز بدون حضور نماينده اي از وي در هاله اي غليظ(!) از ابهامات حركت همراه با سؤال خود را پيش مي برد اما آنچه بيش از هر چيز مهم به نظر مي رسد، اينكه شواهد حكايت از آن دارد كه برخي تنگ نظران و اقتدارگرايان كه در دوره هاي قبلي بنابر شرايط خاص توانسته بودند از ظرفيت ارزشمند سرمايه اجتماعي رئيس جمهور در انتخابات به نفع خود استفاده كنند اين بار در مسير توفيقي كسب نخواهند كرد. سرمايه مقبوليت احمدي نژاد امروز تنها و تنها متعلق به مردم است.»
اعتماد به نفس بالاي جريان انحرافي آن چنان در اين نوشته نمود يافته است كه توقع درج مطالب منطقي در آن، امري بيهوده است.
به نظر مي رسد اثر منفي حضور جريان انحرافي در دولت بر وحدت نيروهاي انقلابي وسرمايه اجتماعي رئيس جمهور از نظر نگارنده مطلب فوق دورمانده و سبب شده است كه توهم قدرت بر پايه تحليل هاي سطحي در اعضاي جريان مورد اشاره شكل بگيرد.

 



كنفرانس بين المللي مقاومت با شركت ايران در قاهره برگزار مي شود

كنفرانس بين المللي مقاومت با حضور نمايندگان ايران در قاهره برگزار خواهد شد.
به گزارش روزنامه اماراتي «الخليج»، كنفرانس تجمع عربي- اسلامي حمايت از گزينه مقاومت روز يكشنبه در قاهره برگزار خواهد شد.
برگزاري اين كنفرانس در قاهره تأكيدي بر نقش طليعه داري ملت مصر در مقابله با طرح استعماري- اسرائيلي و تقدير از انقلاب 25 ژانويه مصر است.
در اين كنفرانس 14 كشور عربي از جمله مصر، عربستان سعودي، تونس و فلسطين و 3 كشور اسلامي تركيه، ايران و اندونزي شركت خواهند كرد.
اين كنفرانس همچنين با هدف پايبندي به گزينه مقاومت و دفاع از سلاح مقاومت به عنوان پاسخي حقيقي به مثلث اشغالگري، استبداد و عقب ماندگي برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14