(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 بهمن 1390- شماره 20143

فروش مال غير و دور زدن قانون
بهره برداري از پروژه هاي عمراني - كشاورزي در روستاي ايوق
افزايش حجم سرمايه گذاري خارجي در آذربايجان شرقي
خشكسالي 3 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كاشان را تهديد مي كند
معاون فرماندار: مسئول ساخت كشتارگاه صنعتي گنبدكاووس بايد كنار گذاشته شود
در نايين 200 نفر مامور انتظامي امنيت انتخابات را برقرار مي كنند
مديرعامل شركت گاز همدان:مسئولان براي توليد بخاري هرماتيك اقدام كنند
احداث سدخاكي درمانه و سملقان
بهره مندي 200روستاي اردبيل از گاز طبيعي
كوتاه از دهه فجر
برگزاري همايش بزرگ علماي شيعه و سني در اوز
امام جمعه مسجد سليمان: شهيد شريفي درس آموخته مكتب امام خميني بود
لرستان و بلغارستان تفاهم نامه تجاري امضاء كردند
پاي صحبت مردم



فروش مال غير و دور زدن قانون

آيا تاكنون به اين موضوع فكر كرده ايد كه شركت ايرانسل از چه شيوه هايي براي انباشت سرمايه و خالي كردن جيب مشتركان خود استفاده مي كند. حكايت خواندني زير از جمله مواردي است كه اين شركت و شركت هايي از اين دست با استفاده از غفلت مديران و مسئولان ناظر و خلاءهاي قانوني اقدام به فروش مال غير و دور زدن قانون مي كنند.
در اين ميان داستان «يزدان بابازاده» يكي از مشتركان تنكابني جالب و خواندني است. ماجرا از اين قرار است كه اپراتور شركت ايرانسل از طريق تلفن همراه به اين شخص پيام مي دهد كه مثلا شماره 151-0911 براي فروش وجود دارد، آيا مايل هستيد كه همين شماره را تنها با تغيير پيش شماره 911 به 0935 تنها با پرداخت يكصد و پنجاه هزار ريال از ما بخريد. اين مشترك در گفت وگو با كيهان افزود به دليل نياز شغلي به دو شماره مشابه با ارائه مداركي سيم كارت مربوطه را از خدمات مشتركين ايرانسل خريداري كردم. بعد از مدت زماني استفاده از اين شماره را محدود كردم و از آن استفاده نكردم. نكته جالب آنكه وقتي پس از مدتي خواستم بار ديگر از شماره همراهي كه به طور قانوني به من تعلق داشت استفاده كنم و پول آن را نيز با ارائه مدارك پرداخت كرده ام، ديدم شركت ايرانسل شماره مربوط را سوزانده و به شخص ديگري واگذار كرده است.
اين در حالي است كه طبق قرارداد في مابين جمله «عدم استفاده موجب سلب امتياز مي شود» قيد نشده بود. لذا وقتي به نمايندگي مراجعه كردم، آنها در پاسخ به اين سؤال من، عنوان كردند كه حدود يكصد سيم كارت ما را هم سوزاندند و به ديگران فروختند!
در واقع ايرانسل با استفاده از اين بهانه كه هرگز فردي حاضر نمي شود راه پر پيچ و خم دادگاه و دادسرا را با قبول هزينه و گذاشتن وقت آن هم تنها براي پانزده هزار تومان طي كند، به راحتي اقدام به فروش مال غير مي كند. بنابراين از متوليان نظارت بر حوزه ارتباطات انتظار مي رود؛ با اين نوع فرصت طلبي و سودجويي كه نوعي دور زدن قانون و استفاده از خلاءهاي قانوني است برخورد كنند.
هرچند تخلفاتي از اين دست مانند فروش اطلاعات دارندگان تلفن همراه از رسانه ملي نيز به كرات پخش شده است. مردم منتظر اقدام مسئولان و مديران مربوط هستند.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



با حضور مقامات شهرستان سراب انجام شد
بهره برداري از پروژه هاي عمراني - كشاورزي در روستاي ايوق

مهربان- خبرنگاركيهان:
براي لوله گذاري اراضي پاياب چاه هاي كشاورزي تعاوني توليدي روستاي ايوق بيش از 5/5 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
به گفته مديرجهاد كشاورزي شهرستان سراب مجموع اعتبار هزينه شده براي لوله گذاري اراضي پاياب چاه هاي كشاورزي تعاوني توليدي ايوق در مجموع 5 ميليارد و600 ميليون ريال مي باشد كه از محل اعتبارات ملي سالهاي 88 و 90 تأمين شده است.
«احد بصيري» به افزايش صرفه جويي آب با اجراي اين طرح اشاره كرد و افزود: با توجه به شني بودن مسير انتقال 30 درصد تلفات انتقال آب مرتفع شده و راندمان آبياري از 25درصد به 55 درصد رسيده است.
وي ميزان سطح اجراي لوله گذاري اراضي پاياب چاه هاي كشاورزي تعاوني توليدي ايوق را 265 هكتار اعلام كرد و افزود: با اجراي اين طرح حدود يك سوم از كل اراضي پاياب چاه ها لوله گذاري شده است و ميزان مشاركت كشاورزان در اجراي اين طرح 917 ميليون ريال حدود 17 درصد كل هزينه طرح را شامل مي شود.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان سراب طول لوله گذاري انجام شده را بيش از 30 كيلومتر عنوان كرد و افزود: در كنار اجراي اين طرح 3 كيلومتر جاده بين مزارع نيز احداث شده است.

 



افزايش حجم سرمايه گذاري خارجي در آذربايجان شرقي

تبريز - خبرنگار كيهان:
هم اكنون حجم سرمايه گذاري هاي خارجي در آذربايجان شرقي به حدود 615 ميليون دلار رسيده است.
در حال حاضر 65 واحد صنعتي با سرمايه گذاري كشورهاي اسپانيا، فرانسه، تركيه، آذربايجان، آلمان، روسيه، سوئيس، سوئد، گرجستان، چين، ارمنستان و افغانستان، در اين استان فعال است.
براساس گزارش خبرنگار ما به نقل از اداره كل صنايع و معادن استان، ايرانيان مقيم خارج نيز در اين سرمايه گذاري ها حضوري فعال دارند.
34 عدد از واحدهاي فوق به بهره برداري كامل رسيده و 29 واحد در حال اجرا و 2 واحد نيز در مرحله عقد قرارداد و خريد زمين هستند.
سرمايه گذاري خارجي در بخش هاي معادن طلا و مس، تجهيزات پزشكي، فولاد، نساجي، چوب، پوشاك، مبلمان، رنگ، كيسه هاي پلاستيكي، قطعات خودرو، مواد شوينده، انواع پروفيل، محصولات پلي اتيلن، كاشي، سراميك، تجهيزات سنگبري و نيز منسوجات نبافته است.

 



خشكسالي 3 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كاشان را تهديد مي كند

كاشان- خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي شهرستان كاشان گفت: 3 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان تحت تأثير خشكسالي قرار دارد.
جواد امان پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته متوسط آبدهي چاه هاي كشاورزي اين شهرستان از 3هزار به يك هزار ليتر در ثانيه كاهش يافته است.
وي افزود: ميزان خسارت وارد شده به محصولات زراعي اين شهرستان در مناطق آسيب ديده 3 هزار هكتار (85درصد) بوده است.
وي ادامه داد: 76 ميليارد ريال خسارت بر اثر كاهش آبدهي چاه ها به بخش كشاورزي اين شهرستان وارد شده است.
وي با اشاره به اينكه بيش از 25درصد قنوات اين شهرستان نيز به صورت 100درصد خشك شده، بيان داشت: به همين منظور 810 هكتار از 3 هزار هكتار اراضي شهرستان كاشان به زير كشت نرفته است.
امان پور ميزان آبدهي 500 رشته قنات اين شهرستان را در سال هاي نرمال 120 ميليون مترمكعب اعلام كرد و گفت: متأسفانه درحال حاضر به علت خشكسالي امسال بيش از 40درصد از اين ميزان آبدهي يعني حدود 48 ميليون مترمكعب آن كاهش يافته است.
مدير جهاد كشاورزي كاشان تأمين 40درصد از منابع آبي بخش كشاورزي شهرستان را از طريق قنوات و 60درصد آن را از طريق چاه ها دانست و گفت: در مجموع 420 حلقه چاه عميق و نيمه عميق و 500 رشته قنات اين شهرستان ساليانه 300 ميليون مترمكعب آب بخش كشاورزي را تأمين مي كنند.
به گفته وي حدود 7 هزار هكتار از باغات كاشان از طريق قنوات و چاه هاي كشاورزي آبياري مي شود كه حدود 50درصد از اين ميزان در بخش كوهستاني است.
امان پور كاهش بيش از 35درصدي منابع آبي بخش كشاورزي به ويژه قنوات كاشان را خاطرنشان كرد و اظهار داشت: پيش بيني مي شود اين كاهش همچنان ادامه داشته باشد.
وي، خشكسالي 10درصد از قنوات رود آبي كاشان در سال گذشته را در اثر تداوم خشكسالي دانست و افزود: پيش بيني مي شود امسال نيز در نتيجه اين خشكسالي 20درصد از قنوات رود آبي اين شهرستان خشك شود.

 



معاون فرماندار: مسئول ساخت كشتارگاه صنعتي گنبدكاووس بايد كنار گذاشته شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مسئول ساخت كشتارگاه صنعتي اين شهرستان به دليل عدم انجام تعهدات بايد كنار گذاشته شده و فرد ديگري جايگزين شود.
«محمد تقي قزل سفلي» معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري گنبدكاووس در جلسه شوراي بهداشت و امنيت غذايي اين شهرستان افزود: متولي ساخت اين كشتارگاه كه قرار است، به شهرهاي شرق گلستان خدمات دهي كند، پس از انجام 20تا 25 درصد از كار آن را رها كرده است.
وي افزود: به منظور بررسي دلايل تعطيلي ساخت كشتارگاه، جلساتي با حضور سازنده و مسئولان دستگاههاي ذيربط برگزار شد كه در آن جلسه سازنده كشتارگاه فرصت يك ماهه براي شروع مجدد ساخت و ساز درخواست كرد، پس از پايان اين مهلت مشخص شد، هيچ اقدامي براي شروع مجدد كار انجام نداده ولي با اين همه بنا به درخواست برخي مديران فرصت دو هفته اي ديگر نيز داده شد كه در اين مدت نيز هيچ اقدامي صورت نگرفته است.
قزل سفلي گفت: با اين شرايط لازم است ادامه ساخت كشتارگاه صنعتي به فرد ديگري واگذار شود كه براي انتخاب اين فرد نيز لازم است اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طي اطلاعيه اي موضوع را به اطلاع همگان برساند.
وي از دستگاههاي دولتي شهرستان خواست، از آنجا كه سازنده كشتارگاه با تأخير در تكميل كشتارگاه صدمات جبران ناپذير در مسايل بهداشتي وارد كرده، از اين پس هيچ يك از ادارات نبايد در اين خصوص به فرد مورد نظر خدمات دهي كنند.

 



در نايين 200 نفر مامور انتظامي امنيت انتخابات را برقرار مي كنند

نائين- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي شهرستان نايين گفت: با وجود آمادگي كامل نيروي انتظامي در روز انتخابات، بيش از دويست نيرو به صورت مستقيم مسئول برقراري امنيت انتخابات در شهرستان نايين هستند.
سرهنگ «محمدعلي يوسلياني» در اين باره افزود: دشمنان همواره تلاش مي كنند به نوعي امنيت انتخابات را مخدوش كنند و به همين منظور نيروي انتظامي به عنوان مسئول برقراري امنيت انتخابات تدابير خوبي را از زمان شروع ثبت نام كانديداها شروع كرده و در حال اجرا دارد.
وي ادامه داد: نيروي انتظامي مرحله به مرحله مباحث امنيتي انتخابات را دنبال كرده و خوشبختانه تا به امروز هيچ مشكلي امنيتي در برگزاري انتخابات شهرستان وجود نداشته است.

 



مديرعامل شركت گاز همدان:مسئولان براي توليد بخاري هرماتيك اقدام كنند

همدان- خبرنگار كيهان:
لازم است كه مسئولان كشور و استان براي راه اندازي خط توليد بخاري هرماتيك و لوله دودكش دوجداره اقدام كنند.
مديرعامل شركت گاز استان همدان افزود: استفاده از بخاري هاي هرماتيك كه هواي مورد نياز آنها از بيرون تامين مي شود و نيز لوله هاي دودكش دوجداره، صفر شدن مرگ هاي خاموش ناشي از نشت گاز منواكسيدكربن را در پي خواهد داشت.«حسين محمدي» ادامه داد: استفاده از هر يك از وسايل مذكور، همچنين 30درصد صرفه جويي در مصرف گاز را موجب مي شود.
وي با بيان اينكه جهت انجام پروژه هاي شركت، امسال موفق به دريافت 600ميليارد ريال وام شديم، تصريح كرد: اگر مجوز فروش اوراق مشاركت به شركت گاز داده شود، به نفع شركت خواهد بود و به جاي گرفتن وام، مي توانيم اين روش را جايگزين كنيم.مديرعامل شركت گاز استان در خصوص تعطيلي برخي جايگاه هاي سوخت سي.ان.جي گفت: جايگاه هاي سي.ان.جي استان مجموعا 70ميليارد ريال به شركت گاز بدهكارند و دستور تعطيلي آنها از مركز صادر شده است.
محمدي اعلام كرد: عليرغم سردي هوا و ميزان بالاي مصرف، تاكنون افت فشار قابل توجهي ناشي از عدم تامين گاز نداشتيم.

 



احداث سدخاكي درمانه و سملقان

مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
چند پروژه خدماتي، اقتصادي و فرهنگي در شهرستان مانه و سملقان به بهره برداري رسيد.
پروژه مرغ مادر و گوشتي با اشتغال 300نفر با اعتبار پيش بيني شده 16 ميلياردتومان با پيشرفت فيزيكي 20درصد و سدخاكي لنگر با اعتبار يك ميليارد تومان از بخش حوادث براي جلوگيري از سيلاب هاي مخرب درمنطقه لنگر با حجم بيش از 9 ميليون مترمكعب توسط آبخيزداري احداث شده اند.
همچنين مسجد روستاي باشكلانه با اعتباري بالغ بر 70 ميليون تومان از محل خودياري مردم و بخش فرهنگي دهياري براي 67 خانوار (300 نفر جمعيت) به بهره برداري رسيد.
گفتني است مجتمع و پمپ سي ان جي چمن بيد با اعتباري بالغ بر يك ميلياردو دويست ميليون تومان كه 400 ميليون تومان آن از محل بنگاه هاي زودبازده بوده و سنگ شكن قاضي با اعتبار 350ميليون تومان كه درهرساعت 150مترمكعب توليد ماسه دارد با حضور استاندار و مسئولين شهرستان به بهره برداري رسيد.

 



بهره مندي 200روستاي اردبيل از گاز طبيعي

اردبيل- خبرنگاركيهان:
بيش از 200 روستا در سطح استان اردبيل تحت پوشش خدمات گاز طبيعي قرار گرفته اند.
استاندار اردبيل در مراسم بهره برداري از پروژه هاي گازرساني روستاهاي شهرستان نير با اعلام مطلب بالا افزود: به بركت نظام مقدس اسلامي درحال حاضر بيشتر روستاهاي استان تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفته اند.
«سيدحسين صابري» با اشاره به خدمات انجام يافته در سطح روستاها گفت: هم اكنون 1497روستا در استان از نعمت برق بهره مي برند و با اين تعداد برق رساني به روستاها تمامي نقاط روستايي بالاي 10خانوار استان برق دار شده اند.
وي همچنين از بهره مندي بيش از 50درصد از روستاهاي استان از آب آشاميدني سالم و بهداشتي خبر داد.
در اين مراسم فيروز خدايي مديرعامل شركت گاز استان نيز گفت: براي گازرساني به 4 روستاي شهرستان نير 4ميليارد و 200ميليون ريال هزينه شده است.وي افزود: با اجرا و بهره برداري از اين پروژه 300 خانوار روستايي از نعمت گاز طبيعي بهره مند شده اند.

 



كوتاه از دهه فجر

طرح آبياري
پارس آباد مغان- خبرنگاركيهان: در ايام دهه فجر طرح آبياري 182هكتاري شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان با اعتباري بالغ بر 6ميليارد و 826ميليون ريال، دو پروژه عمراني- آموزشي شامل ساختمان اداري دانشگاه آزاد اسلامي و مقاوم سازي مدرسه 14 كلاسه زينب در پارس آباد مغان به بهره برداري رسيدند.
43پروژه برق رساني
شهركرد- خبرنگاركيهان: همزان با فرا رسيدن سي وسومين فجر پيروزي انقلاب اسلامي 43پروژه برق رساني با اعتباري افزون بر 68ميليارد ريال در استان چهارمحال وبختياري اجرا شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان با بيان اين مطلب افزود: در اين ايام خانوارهاي شهرك «هفت تخله» ميانكوه در شهرستان اردل و «مازه فرامرزي» بازفت در شهرستان كوهرنگ از نعمت برق برخوردار شدند.
آبرساني روستايي
اردبيل- خبرنگاركيهان: مجتمع آبرساني شهيد باهنر بخش انگوت گرمي با حضور استاندار اردبيل و جمعي از مسئولان افتتاح شد.
در مراسم افتتاح اين مجتمع مدير شركت آب و فاضلاب روستايي گرمي گفت: اين مجتمع آب سالم 16 روستاي بخش انگوت را با 4هزار و 478نفر جمعيت در قالب 895 خانوار تأمين مي كند.
وي گفت: عمليات اجرايي اين مجتمع از سال87 آغاز شده و براي تكميل آن 17 ميليارد ريال هزينه شده است.
عملياتي شدن 104 پروژه
گرگان- خبرنگاركيهان: به مناسبت ايام خجسته پيروزي انقلاب اسلامي، 104 پروژه در شهرستان علي آباد كتول، طي مراسم متمركز، با حضور معاون عمراني استاندار گلستان و مديران كل اين استان به بهره برداري رسيد و همچنين برخي از پروژه ها، عمليات اجرايي آن آغاز شد.
از اين تعداد، 92پروژه عمراني، توليدي و اشتغالزا به بهره برداري رسيد و 12 پروژه عمراني نيز، با 367ميليارد و 813ميليون ريال اعتبار، كلنگ زني شد.
اجراي 5طرح بهزيستي
كاشان- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت دهه مبارك فجر، پنج طرح بهزيستي در شهرستان كاشان به بهره برداري رسيد. اين طرح ها شامل «مهد كودك قمربني هاشم» در روستاي محمودآباد شهر مشكات، مجتمع خدمات بهزيستي «گل نرگس»، گروه هميار خياطي «گل ياس كبود» و واحد بينايي و شنوايي سنجي كلينيك امام سجاد(ع) است.
براي اجراي اين طرح ها 6ميليارد ريال از محل اعتبارات اداره بهزيستي اين شهرستان و سرمايه گذاري بخش خصوصي هزينه شده است.
بهسازي گلزار شهدا
برازجان- خبرنگاركيهان: كلنگ زني، بهسازي و مرمت گلزار شهدا در سه روستاي برازجان با اعتباري بالغ بر 145 ميليون تومان، كلنگ زني احداث ساختمان دهياري چهاريوج با اعتباري افزون بر 35ميليون تومان، بهره برداري از كانال آبياري دشني اسماعيل خاني با اعتبار 3ميليارد و 500ميليون تومان و سالن غذاخوري يك دبيرستان شبانه روزي در آب بخش با 180ميليون تومان هزينه از جمله طرح هايي بودند كه در دهه فجر اجرايي شدند.
احداث خانه پزشك
گناباد- خبرنگاركيهان: خانه پزشك مركز بهداشتي- درماني روستاي بيمرغ گناباد با هزينه اي افزون بر 660ميليون ريال در ايام دهه فجر به بهره برداري رسيد. عمليات اجرايي اين پروژه در سال87 شروع شد روستاي بيمرغ سه هزار نفر جمعيت دارد و در فاصله 24كيلومتري شهر گناباد است.
برپايي نمايشگاه
ايوان غرب- خبرنگار كيهان: در دهه فجر 17 پروژه عمراني، كشاورزي و صنعتي در ايوان غرب با اعتباري بالغ بر 360 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. با بهره برداري از اين پروژه ها 400 نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم مشغول به كار شدند.
همچنين نمايشگاه مينياتور نقاشي و طراحي در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ايوان غرب برپا شد كه مورد بازديد علاقه مندان قرار گرفت.
افتتاح موزه
بناب- خبرنگار كيهان: همزمان با گراميداشت دهه مبارك فجر و با حضور استاندار آذربايجان شرقي، «موزه صفويه» شهرستان بناب افتتاح و آغاز به كار كرد.
اين موزه با هزينه 6 ميليارد و 500 ميليون ريال تاسيس شده است و در آن آثار و اسناد تاريخي و باستاني مربوط به دوره صفويه به معرض نمايش گذاشته شده است. همچنين كلنگ احداث ساختمان اداره تبليغات اسلامي در زميني به مساحت 400 مترمربع به زمين زده شد.
اجراي 300 پروژه
سمنان- خبرنگار كيهان: استاندار سمنان گفت 300 پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر 4ميليارد ريال به بهره برداري رسيدند. وي افزود: اين پروژه ها در زمينه هاي گوناگون در شهرهاي مختلف اين استان به اجرا درآمده است. درهمين حال رئيس سازمان جهاد كشاورزي سمنان از اجراي 78 پروژه كشاورزي درسطح اين استان خبرداد و گفت: به منظور اجرايي شدن اين پروژه ها 204 ميليون و 427 هزار ريال هزينه شده است. شهردار سمنان نيز از اجراي 23 پروژه عمراني و خدماتي دراين شهر خبرداد و گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند.
روايت اسناد انقلاب
همدان- خبرنگار كيهان: سازمان اسناد و كتابخانه ملي- مديريت غرب كشور- در همدان، روزهاي انقلاب اسلامي را روايت كرد.
مديراسناد و كتابخانه ملي منطقه غرب كشور (همدان)، گفت: به منظور زنده نگهداشتن خاطرات روزهاي انقلاب، بيش از 10 عنوان برنامه فرهنگي و مردمي با محوريت «اسناد و عكس هاي آن روزهاي پرشكوه»، از سوي اين مديريت و با همكاري ادارات و ارگان ها برگزار شد.
سيدقاسم بلوري، افزود: اين اسناد و عكس ها پيش از اين، منتشر نشده بودند كه با برپايي برنامه هاي مختلف، در معرض ديد عموم قرار گرفتند.
وي گفت: برگزاري نمايشگاه عكس و اسناد انقلاب در محل مديريت اسناد ملي در همدان برگزار شد.
بازديد از مناطق جنگي
قوچان- خبرنگار كيهان: در ايام دهه فجر يك هزار و 100 نفر از دانش آموزان دختر دبيرستان هاي قوچان براي بازديد از مناطق جنگي عازم اين مناطق شدند. اين تعداد دانش آموز طي دو مرحله عازم مناطق جنگي دوران دفاع مقدس شدند.
افتتاح مدرسه
اسفراين- خبرنگار كيهان: كتابخانه عمومي روستاي سست با اعتباري بالغ بر 800 ميليون ريال، مدرسه 9 كلاسه شهيد چمران با هزينه اي بالغ بر 4 ميليارد و 60 ميليون ريال ساختمان امور مشتركين برق با اعتباري بالغ بر 950ميليون ريال طي دهه فجر در اسفراين به بهره برداري رسيدند. درهمين ايام عمليات اجرايي احداث حوزه علميه فاطمه الزهرا، با زيربناي دوهزار مترمربع و اعتباري افزون بر 10ميليارد ريال و مدرسه 6 كلاسه مسكن مهر با هزينه اي بالغ بر 3 ميليارد و 640 ميليون ريال شروع شد. همچنين 50 نوعروس تحت پوشش كميته امداد امام خميني اسفراين در دوره هاي آموزش مهارت هاي زندگي شركت كردند.
اجراي 168 پروژه
قائنات- خبرنگار كيهان: در ايام گراميداشت سي وسومين دهه پيروزي انقلاب اسلامي در قاينات 168 پروژه عمراني- خدماتي و توليدي شامل كارخانه شن شويي، ده ها طرح هادي روستايي، آسفالت راه هاي روستايي، كانال هاي آبرساني، برق رساني، مجتمع آبرساني، آب شيرين كن روستايي، ساختمان اداري، كارخانه پلي اتيلن، دامداري و پرواربندي، گازرساني روستايي توسعه شبكه هاي سيما، انتقال آب، اورژانس و بهداشتي- آموزشي افتتاح شدند. به گفته استاندار خراسان جنوبي براي اجراي اين پروژه ها بيش از 44 ميليارد تومان هزينه شده است.
برگزاري نمايشگاه
فسا- خبرنگار كيهان:به مناسبت دهه مبارك فجر نمايشگاه مركز رشد و فناوري شهر فسا افتتاح شد.
دراين نمايشگاه 13 شركت فعال اين مركز محصولات خودشان را شامل رنگ هاي آزمايشگاهي- نرم افزارهاي حسابداري- انواع زبان هاي آموزشي- ماهي هاي زينتي اصلاح نژاد و دستگاه هاي كشاورزي به نمايش گذاشته شد. همچنين عمليات احداث پايانه مسافربري امام رضا(ع) در زميني به مساحت 10هزار مترمربع با زيربناي 600مترمربع و هزينه معادل 300 ميليون تومان شروع شد .
كلنگ آغاز ساخت ميدان بسيج با اعتباري معادل 70ميليون تومان نيز به زمين زده شد. دو مركز BTS تلفن همراه با اعتباري بالغ بر 20ميليون تومان به بهره برداري رسيدند.
تاسيس كتابخانه
لارستان- خبرنگار كيهان: بهره برداري از بلوار خليج فارس در شهر اوز با هزينه اي بالغ بر 10 ميليارد ريال، كتابخانه مادر و كودك با 200ميليون ريال هزينه، مجتمع فرهنگي و مسكوني- خيريه در زميني به مساحت 210 مترمربع و سالن ورزشي، از جمله طرح هايي هستند كه در دهه فجر مورد استفاده شهروندان قرار گرفتند. همچنين چند طرح توليدي و عمراني با هزينه اي افزون بر 332 ميليون و 500 هزار تومان در بخش مركزي لارستان به بهره برداري رسيدند.
12طرح كشاورزي
كاشان- خبرنگار كيهان: 12طرح كشاورزي در ايام فجر در روستاهاي كاشان به بهره برداري رسيد. مديرجهاد كشاورزي كاشان با بيان اين مطلب افزود: با اجراي اين طرح ها 292 هكتار از اراضي كشاورزي اين روستاها به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شدند. وي گفت: به منظور اجراي طرح هاي مزبور 21ميليارد و 700 ميليون ريال هزينه صرف شده است. همچنين يك باب مدرسه با اعتباري بالغ بر 12ميليارد ريال در فاز 2 شهرك ناجي آباد كاشان به بهره برداري رسيد.
بهره برداري از پروژه هاي عمراني
خوانسار- خبرنگار كيهان: 30 طرح عمراني، درماني، آموزشي و رفاهي در دهه فجر 33 خوانسار به بهره برداري رسيد.
فرماندار شهرستان خوانسار اين طرح ها را شامل افتتاح كارخانه لوله پلي اتيلن، آب معدني كاريز آب، ساختمان دهياري روستاي ارجنك، پروژه مسكوني 20 واحدي خيرين، پروژه مسكوني 83 واحدي قودجان، ساختمان اداري بنياد مسكن، گازرساني به روستاي حاجيلاغ، افتتاح خانه هاي بهداشت دو روستا، افتتاح پل بيدهند و چندين پروژه آبياري تحت فشار عنوان كرد و افزود: بيش از 50 برنامه متنوع و جالب در حوزه هاي مختلف نيز در اين ايام در خوانسار برگزار شد.
برگزاري جشنواره غذاها
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
جشنواره غذاهاي سنتي به مناسبت دهه فجر در باشگاه فرهنگيان گنبد كاووس برگزار شد.
مسئول كميته بانوان برنامه هاي دهه فجر گنبد كاووس در حاشيه اين جشنواره گفت: در اين جشنواره 22 گروه از بانوان ادارات شهرستان و مدارس شركت داشتند.
فاطمه اسدالله پور افزود: اين گروه ها به طبخ انواع آبزيان، غذاهاي سنتي، انواع كيك، دسر و ترشي و سالاد پرداختند. در پايان اين جشنواره خانم ها فرحنازي، خالقي، صالحيان، اميني و فدايي اول تا پنجم شدند.
همچنين مسابقه كيك پزي در بيمارستان شهيد مطهري گنبدكاووس برگزار و به نفرات برتر آن جوايزي اهدا شد.
افتتاح مركز هم انديشي
بهاباد يزد- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور رئيس دفتر نخبگان يزد مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان در شهرستان بهاباد افتتاح شد.در اين مراسم رئيس دفتر نخبگان استان يزد، شهرستان بهاباد را پيشرو در راه اندازي مركز هم انديشي نخبگان عنوان كرد و گفت: با افتتاح اين مركز در شهرستان بهاباد، اولين مركز هم انديشي و ارتباط با نخبگان در كشور زير نظر بنياد نخبگان آغاز بكار خواهد كرد.
برپايي نمايشگاه دانش آموزي
مهربان- خبرنگار كيهان: برپايي نمايشگاه دانش آموزي در منطقه مهربان برگزار شد. در اين نمايشگاه دانش آموزان دستاوردهاي علمي و فني خود را در زمينه هاي مدارهاي الكترونيكي، ربات زنده ياب، قطب نما، ابزارهاي مكانيكي، صنايع دستي، گل دوزي، فرش دستبافت در معرض ديد عموم گذاشتند. همچنين 12 واحد مسكوني بهسازي شده مددجويي در مهربان به بهره برداري رسيد. به گفته رئيس كميته امداد امام خميني شاخه مهربان براي اجراي اين پروژه بيش از يك ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است. در ايام دهه فجر يك واحد پرورش گاو شيري با اعتباري افزون بر 8ميليارد و 200 ميليون ريال در يكي از روستاهاي بخش مهربان به بهره برداري رسيد.
راه اندازي 9 پروژه
جاسك- خبرنگار كيهان: همزمان با دهه فجر 9 پروژه عمراني در بخش ليردف شهرستان جاسك به بهره برداري رسيد.
معاون فرماندار جاسك در آيين افتتاح اين طرح ها گفت: براي ساخت اين طرح ها هشت ميليارد و 18ميليون ريال اعتبار اختصاص يافته است.
علي سالاري افزود: اين طرح ها شامل زيرسازي و آسفالت- روشنايي معابر و جدول گذاري روستا بحل- خانه بهداشت روستاهاي سورگلم و پنهان- ساختمان دهياري روستاي گوهرت- پايگاه اورژانس ليردف- سالن چند منظوره ليردف- بوستان روستاي ميرن گوري و سد مهار سيل است.همچنين رزمايش پدافند غيرعامل با حضور 150 دانش آموز پسر در يكي از دبيرستان هاي جاسك برگزار شد.
بهره برداري از باند فرودگاه
كيش- خبرنگار كيهان: بزرگترين سازه بسم الله، اپرون باند شمالي فرودگاه بين المللي كيش و روشنايي آن، بزرگراه خليج فارس، پياده روسازي، آسفالت روشنايي معابر عمومي فاز 2 شهرك جديد نوبنياد، روشنايي پيست دوچرخه سواري، و همچنين افتتاح و بهره برداري از اسكله 17 و 18 بندرگاه تجاري كيش، مجتمع بزرگ تفريحات ورزش هاي دريايي از جمله طرح ها و پروژه هايي بود كه در دهه فجر طي مراسم هاي جداگانه در جزيره كيش به بهره برداري رسيدند.

 



برگزاري همايش بزرگ علماي شيعه و سني در اوز

اوز- خبرنگار كيهان:
از سوي اداره كل تبليغات اسلامي استان فارس همايش بزرگ علماي شيعه و سني استان فارس در شهر اوز برگزار شد.
در اين همايش كه افزون بر 300 نفر از روحانيون، اساتيد و فرهيختگان شيعه و سني از سراسر استان فارس در آن شركت داشتند. به مناسبت سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب و تقارن آن با هفته وحدت و سالگرد ميلاد فخر كائنات حضرت محمد(ص) با حضور مشترك علماي فريقين برگزار شد.
مديركل تبليغات فارس گفت: وحدت شيعه و سني در لارستان فارس موجب مسرت و تاييد رهبر معظم انقلاب و نماينده ايشان در فارس است.
ولي الله محمودي نژاد گفت: صداي تفرقه از هر حنجره اي به درآيد صداي شيطان است. حاج سيدمحمد يوسف و خشوري از مدرسان وعلماي اهل سنت جنوب فارس نيز گفت: انسجام و وحدت كنوني آسان به دست نيامده است و نبايد آن را آسان از دست بدهيم. وي اضافه كرد حفظ و تحكيم وحدت شيعه و سني در جنوب فارس وحتي سراسر ايران يك وظيفه ديني است و همه بايد در راه انجام آن كوشا باشند.

 



امام جمعه مسجد سليمان: شهيد شريفي درس آموخته مكتب امام خميني بود

اهواز- خبرنگار كيهان:
مراسم يادبود قاضي شهيد امرالله شريفي با حضور مسئولين دادگستري استان و شهرستان ها در مسجد ارشاد اهواز برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا اميني، مدير حوزه علميه و امام جمعه مسجد سليمان ضمن گراميداشت شهادت قاضي امرالله شريفي گفت: شهيد امرالله شريفي شخصي مؤمن، شجاع، فداكار و فرزند برومند امام(ره) و موجب افتخار دستگاه قضاي كشور و استان است.وي در ادامه شهيد شريفي را شخصي با شرافت، با اصالت و نجابت خواند و گفت: او مي توانست از طرق مختلف مال اندوزي كند اما ساده زيستي اش به گونه اي بود كه با خودروي مستعمل مدل80 رفت و آمد مي كرد و محل سكونتش در يكي از جنوبي ترين مناطق اهواز بود.امام جمعه مسجدسليمان در پايان با اشاره به شجاعت شهيد شريفي و با دخالت وي در يكي از پرونده هاي بزرگ زمين خواري او را درس آموخته مكتب امام(ره) دانست و به جامعه قضات به واسطه پرورش چنين قاضي شجاعي تبريك گفت.

 



لرستان و بلغارستان تفاهم نامه تجاري امضاء كردند

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
تفاهم نامه تجاري در ديدار هيئت تجاري بلغارستان با استاندار لرستان به امضا رسيد.
واريانف كاردار سفارت بلغارستان در اين زمينه گفت: استان لرستان داراي ظرفيت هاي بسيار زيادي در بخش هاي مختلف صنعتي، معدني و كشاورزي است كه مي تواند موجب رونق اقتصادي و بهره مندي كشورهاي بلغارستان و ايران شود.
كاردار سفارت بلغارستان گفت: به دنبال سفر استاندار لرستان و هيئت همراه به بلغارستان براي گسترش روابط اقتصادي، هيئتي از فعالان اقتصادي بلغارستان براي انعقاد موافقتنامه هاي تجاري في مابين به اين استان سفركرده اند.
استاندار لرستان نيز گفت: توافق نامه همكاري كه با نيكولوف را امضاء كرده است بخش هاي حمل و نقل، گردشگري، معدني، سنگ و كشاورزي را شامل مي شود.وي گفت: اين توافقنامه پشتوانه محكمي براي توسعه همكاري هاي هم جانبه علمي و اقتصادي است.

 



پاي صحبت مردم

سهم آب مردم ايوان غرب در گلوي پتروشيمي ايلام
مردم منطقه محروم ايوان غرب از توابع استان ايلام با امضاي طوماري 3 متري و ارسال آن به استانداري ايلام از شخص استاندار خواستار رسيدگي به وضعيت آب اين شهرستان شدند. ايوان غربي ها در اين طومار با اشاره به اينكه 8 سال كم آبي مردم اين منطقه را رنج مي دهد، از اعلائي استاندار ايلام خواستند، سهم آب مردم ايوان غرب در چاه هاي آب پتروشيمي ايلام در اين شهرستان را مورد توجه ويژه قرار دهد.
گفتني است، حجت الاسلام موحدي امام جمعه ايوان غرب در دور چهارم سفرهاي استاني هيئت دولت به طور حضوري در تجمع مردم به احمدي نژاد نيز اين موضوع را تأكيد كردند كه در فصل زمستان آب آشاميدني اين شهرستان جيره بندي است. تقاضا مي شود، دستور دهيد قبل از آغاز فصل گرما مشكل آب آشاميدني مردم حل شود.
ايوان غرب- خبرنگار كيهان
جدال شوراي شهر و شهرداري برازجان
بر سر سگ هاي ولگرد
2 الي 3 سالي است كه شوراي سلامت برازجان پيگير از بين بردن سگ هاي ولگرد در سطح اين منطقه است، تا به هر طريقي شده بتواند مصوبه خود را در اين بخش با كشتن سگ ها اجرائي كند.
هر چند مصوبه سگ كشي در بخش هاي سعدآباد و بوشكان از بخش هاي تابع برازجان با همكاري بخشداران اين دو بخش به اجرا درآمده اما در شهر برازجان متأسفانه اين مصوبه به علت اختلاف نظر ميان شوراي شهر و شهرداري اين مصوبه عملياتي شده است.
برازجان- خبرنگار كيهان
پيگيري 6ساله مردم آبعلي براي احداث پل
گروهي از شهروندان ساكن حاشيه رودخانه موسوم به هراز شهر آبعلي كه از ميان اين شهر مي گذرد با تهيه طوماري از عدم نصب پلي كه با پرداخت خودياري ساكنان و بودجه شهرداري ساخته شده اما تاكنون تكميل نشده است، انتقاد كردند. آنان از شهرداري و شوراي اسلامي شهر خواستند هر چه سريع تر اين پروژه را تكميل كنند. مراجعه كنندگان به دفتر نمايندگي روزنامه كيهان در شهر آبعلي اظهار داشتند، از آنجا كه عبور از رودخانه به ويژه در ماه هايي كه عمق آب افزايش يافته و خطر سيلاب وجود دارد، كاري مشكل و بسيار خطرناك است، لذا مسئولان نسبت به تكميل سريع اين پروژه اقدام كنند.
آبعلي- خبرنگار كيهان

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14