(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 بهمن 1390- شماره 20143

روسيه در منطقه خاور دور موشك هاي اس-400 مستقر مي كند
حماس: تجاوز صهيونيست ها به مسجد الاقصي اعلان جنگ عليه مسلمانان است
سران عرب با تروريست هاي القاعده عليه سوريه همسو شدند
آتن در آتش درگيري شديد و سراسري مردم با نظاميان
چين نسبت به استراتژي نظامي آمريكا در آسيا هشدار داد
آل سعود و آل خليفه در محاصره خشم انقلابي مردم
سركوب تظاهرات ضد صهيونيستي در امان به دست نيروهاي امنيتي اردن
ناتو: سپر موشكي را به درخواست تركيه نصب كرديم
هزاران پاكستاني در كراچي عليه آمريكا شعار دادند
اعتراف صريح اشغالگران به كشتار كودكان در افغانستان
انفجار خودرو بمب گذاري شده مقابل سفارت اسرائيل در دهلي نو



روسيه در منطقه خاور دور موشك هاي اس-400 مستقر مي كند

فرمانده نيروي هوايي روسيه از استقرار سامانه پدافند موشكي اس-400 در منطقه خاور دور در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي به نقل از راديو «صداي روسيه»، «الكساندر زلين» فرمانده نيروي هوايي روسيه روز دوشنبه گفت: در سال جاري ميلادي سامانه هاي پدافند موشكي اس-400 در منطقه «پريموريه» در خاور دور و مناطق مرزي مستقر خواهد شد.وي گفت: واحدهاي پدافند موشكي نيروي هوايي روسيه تا پايان امسال، موشك هاي جديدي با برد 400 كيلومتر براي سامانه هاي موشكي اس-400 دريافت خواهند كرد.اقدام دولت روسيه در سرعت بخشيدن به استقرار سامانه پدافند موشكي در حالي صورت مي گيرد كه آمريكا در ماه هاي اخير تصميم به استقرار ايستگاه رديابي موشكي خود در ايالت «آلاسكا» و كشور ژاپن گرفته است.

 



حماس: تجاوز صهيونيست ها به مسجد الاقصي اعلان جنگ عليه مسلمانان است

جنبش حماس اعلام كرد كه هرگونه تعدي صهيونيست ها به مسجدالاقصي به منزله اعلان جنگ تمام عيار عليه اعراب و مسلمانان است.
به گزارش خبرگزاري فارس، جنبش حماس با انتشار بيانيه اي ضمن هشدار به اشغالگران صهيونيست درباره تعدي به مسجدالاقصي و حمايت آنان از يهوديان افراطي اعلام كرد، هرگونه تجاوز به اماكن مقدس اسلامي خط قرمز و به منزله جنگ تمام عيار عليه مسلمانان خواهد بود.
حماس تاكيد كرد، براي دفاع از اين مكان مقدس در برابر تجاوزات شوم دشمن صهيونيستي اعلام آمادگي مي كنيم.
اين جنبش فلسطيني از ملت فلسطين خواست تا يكپارچه و يك صدا براي حراست از اين مسجد به پا خيزند و اجازه ندهند دشمن اشغالگر به اهداف خود براي نابودي فلسطين نزديكتر شود.

 



سران عرب با تروريست هاي القاعده عليه سوريه همسو شدند

سرويس خارجي-
سران عرب در ضديت با دولت بشار اسد در كنار تروريست هاي القاعده قرار گرفتند.
وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس همسو با سياست هاي القاعده و قدرت هاي غربي تصميم گرفتند كه علاوه بر در نظر گرفتن تدابير سختگيرانه عليه سوريه با اين كشور به طور كامل قطع رابطه كنند.
در نشست اخير اين شورا كه در قاهره برگزار شد وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس بار ديگر بر طرح اتحاديه عرب عليه سوريه تاكيد كردند و از اين اتحاديه خواستند به سازمان ملل فشار وارد كند تا عليه سوريه قطعنامه صادر و براساس آن بشار اسد از قدرت كناره گيري كند.
وزيران خارجه اتحاديه عرب نيز در آخرين نشست خود طرحي را بررسي كردند كه براساس آن خواستار استقرار نيروهاي حافظ صلح توسط شوراي امنيت سازمان ملل شدند.
در اين طرح اتحاديه عرب خواستار توقف هرگونه روابط ديپلماتيك با سوريه شد و همچنين تصميم گرفته شد كه از مخالفان نظام بشار اسد حمايت سياسي و مادي شود.
اين در حالي است كه ايمن الظواهري مرد شماره يك القاعده نيز از عوامل ضدسوري خواست تا حمايت ها از مخالفان سوريه را تقويت كنند.
ايمن الظواهري در پيام خود از جهان عرب خواست به مخالفان بشار اسد كمك كنند تا موجبات بركناري رئيس جمهور سوريه فراهم آيد.
دولت دمشق در واكنش، تصميم هاي ضدسوري سران كشورهاي عرب را محكوم كرد.
«يوسف احمد» نماينده دايم سوريه در سازمان ملل در اين باره گفت، اين تصميم ديوانگي و سرخوردگي دولت هاي اين كشورهاي عربي را نشان مي دهد كه اخيراً در شوراي امنيت در جلب دخالت خارجي در سوريه و گدايي كردن تحريم هاي بيشتر براي مردم سوريه شكست خورده اند.
در همين رابطه «عدنان منصور» وزير خارجه لبنان اظهار داشت، اتحاديه عرب در حل بحران سوريه شكست خورده است.
وي با اشاره به مصوبات اتحاديه عرب درباره سوريه گفت، تصميمات اين اتحاديه به صورت يك جانبه است و همه مسئوليت ها را بر دوش يك طرف مي گذارد و از اقدامات طرف مقابل چشم پوشي مي كند، اين در حالي است كه مخالفان سلاح در اختيار دارند و عمليات نظامي در سوريه انجام مي دهند و از سوي ديگر سلاح هاي زيادي را نيز به داخل سوريه قاچاق مي كنند.
به گزارش فارس منصور نسبت به دخالت هاي خارجي در سوريه هشدار داد و گفت كه اين دخالت ها سوريه را در هرج و مرج و كشتار قرار خواهد داد، آيا اتحاديه عرب كه متشكل از 22 كشور است، نمي تواند براي حل بحران در سوريه روي پاي خود بايستد و خود اين مشكل را حل كند؟ چرا اين اتحاديه در حل اين بحران به طرف هاي بين المللي تكيه مي كند و حل اين بحران را به آنها مي سپارد؟
وي پيش نويس مصوبه اتحاديه عرب را بسيار خطرناك خواند و تأكيد كرد كه اگر اين روند ادامه پيدا كند سوريه وارد تونل تاريكي خواهد شد و اتحاديه عرب در آينده بايد مسئوليت تاريخي اين اقدامات را كه ثبات و امنيت را در سوريه و منطقه به هم خواهد زد، بپذيرد.
گفتني است مخالفت وزير خارجه لبنان با طرح اتحاديه عرب باعث درگيري لفظي با وزير خارجه قطر شد.
حمدبن جاسم آل ثاني با وزير خارجه الجزاير نيز درگيري لفظي پيدا كرد و در پاسخ به اعتراض وي در تهديدي آشكار اظهار داشت كه نوبت كشور و دولت شما هم مي رسد.
وزير خارجه الجزاير به حمد گفت، شما مي خواهيد اتحاديه عرب را دو دسته كنيد ما در اين كار شريك شما نمي شويم.
از سوي ديگر، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) گزارش داد بشار اسد رئيس جمهور سوريه اعضاي كميته ملي تدوين قانون اساسي جديد اين كشور را به حضور پذيرفت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از الجزيره، پيش نويس قانون اساسي جديد سوريه كه به وسيله كميته مربوطه تدوين شده، پس از امضا از سوي «بشار اسد» به راي عمومي گذاشته مي شود.
در قانون اساسي جديد سوريه اصلاحات اساسي رخ داده كه رئيس جمهور پس از تحويل گرفتن آن، پيش نويس را به پارلمان اين كشور ارائه مي كند تا مقدمات برگزاري همه پرسي عمومي در ماه مارس (فروردين ماه) فراهم شود.
به گزارش سانا در صورت تصويب قانون اساسي جديد سوريه اين كشور گام مهمي را در راستاي ايجاد اصلاحات حقوقي و قانوني جديد برداشته است.

 



آتن در آتش درگيري شديد و سراسري مردم با نظاميان

همزمان با تصويب طرح رياضت اقتصادي در پارلمان يونان، شورش و ناآرامي شهرهاي اين كشور را فرا گرفت.
80 مجروح، 50 زنداني و ده ها ساختمان دولتي سوخته و نيمه سوخته، نتايج اوليه شورش بزرگ و ضد دولتي يوناني هاست كه از يكشنبه شب و به دنبال تصويب طرح رياضت اقتصادي از سوي پارلمان، دامن اين كشور بحران زده اروپايي را گرفته است.
به گفته معترضان، اخراج 150 هزار نيروي انساني (خصوصي و دولتي)، كاهش 22 درصدي حقوق كاركنان، كاهش شديد حقوق بازنشستگان، انحلال بيش از 40 سازمان و نهاد دولتي و واگذاري بخشي از آن به بخش خصوصي دليل اين شورش، اعتصاب و درگيري با پليس ضد شورش است و اين روند تا عقب نشيني دولتمردان ادامه خواهد داشت.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، نمايندگان پارلمان با 199 رأي موافق در مقابل 74 رأي مخالف و تصويب اين لايحه به دريافت بسته كمكي 130 ميليارد يورويي (170 ميليارد دلاري) از صندوق بين المللي پول رأي مثبت دادند.
انتشار نخستين خبرها از تصويب اين لايحه، به عنوان تنها شرط تروئيكاي اروپا (صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا) كافي بود تا ده ها هزار نفر از مردم آتن كه در اطراف ساختمان پارلمان اين كشور تجمع كرده بودند به قصد تصرف ساختمان به سمت نيروهاي امنيتي يورش ببرند. برخي گزارش ها حاكي است، بيش از 80 هزار يوناني در تظاهرات آتن و 20 هزار نفر در تظاهرات «تسالونيكي» شركت كردند كه پليس يونان با باتوم، گاز اشك آور، نارنجك هاي صوتي و مشت و لگد، به مقابله با آنها پرداخت.
خبرگزاري «آسوشيتدپرس» در اين باره نوشت، در جريان درگيري هاي شديد بين پليس و مردم، ده ها نيروي پليس نيز مجروح شدند، نزديك به 40 بانك فروشگاه و سازمان دولتي و خصوصي در آتش سوختند و خودروهاي زيادي نيز تخريب شدند. مردم براي مقابله با پليس از كوكتل مولوتوف، سنگ، چوب و بطري استفاده كردند. از نكات قابل توجه درباره لايحه تصويبي اينكه، 43 نفر از نمايندگان دو حزب اصلي يونان پس از اينكه رأي مخالف دادند، از ائتلاف اخراج شدند! يكي از نمايندگان محافظه كار پارلمان يونان پس از مشاهده اوضاع طي يك سخنراني گفت: «ما با نابودي مواجه هستيم. كشور ما مستعد آتش سوزي شده، آتن در آتش مي سوزد، نمي توانيم اجازه دهيم پوپوليسم كشور را بسوزاند.»
آخرين گزارش ها حاكي است، خشونت ها به شهر «هراكليون، ولوس و آگرينيو» گسترش يافته و توريست هاي وحشت زده براي نجات خود به داخل ساختمان ها و برخي هتل ها پناه برده اند.
به گزارش ايسنا، لوكاس پاپادموس، نخست وزير يونان هنگامي كه پارلمان خود را براي رأي گيري اين بسته آماده مي كرد خطاب به نمايندگان يوناني گفت: خرابكاري، خشونت و تخريب هيچ جايي در يك كشور دموكراتيك ندارند و تحمل نخواهند شد. اما از طرف ديگر پذيرفت كه اعمال رياضت اقتصادي بر كشوري كه چندين سال است كاهش هاي فراگير را تحمل مي كند سخت خواهد شد.
وي تصريح كرد: اجراي كامل زمانمند و موثر اين برنامه آسان نخواهد بود. ما كاملا آگاه هستيم كه اين برنامه اقتصادي در كوتاه مدت به معني فداكاري هايي از سوي مردم يونان خواهد بود.
اين در حالي است كه يونان پيش از 20 مارس احتياج به كمك بين المللي دارد تا به بازپرداخت بدهي 5/14 ميليارد يورويي خود بپردازد و در غير اين صورت قصور در پرداخت بدهي يونان حتي منطقه يورو را نيز به لرزه درخواهد آورد.
يادآور مي شود، طي روزهاي گذشته اسپانيا نيز شاهد ناآرامي ها و اعتراض هاي گسترده ضد دولتي بخاطر بحران عميق اقتصادي بود.
اين كشورها نيز مثل يونان و بنا به درخواست اتحاديه اروپا مدت هاست مجبور به اجراي رياضت هاي سنگين اقتصادي شده است بدون اينكه به نتيجه مورد نظر حتي نزديك شود. به اعتقاد گروهي از كارشناسان، اجراي چنين سياست هايي فقط مرگ اتحاديه اروپا و پول واحد يورو را به تأخير مي اندازد چرا كه مردم اروپا بيش از اين توان تحمل اين بحران را ندارند.
به عبارت ديگر، عمده دليل اعتراض ها و شورش هاي خياباني، نبود شغل و تورم است اما سياست هاي مورد استفاده از سوي دولت ها بيش از اينكه به حل اين معضلات بپردازد، باعث دامن زدن به همين مشكلات مي شود. دولتمردان آمريكايي بيش از هرچيز به فكر نجات بانك ها و به طور كلي ثروتمندان جامعه هستند تا مردم!

 



چين نسبت به استراتژي نظامي آمريكا در آسيا هشدار داد

معاون رئيس جمهوري چين درباره افزايش حضور نظامي آمريكا در آسيا هشدار داد و گفت: كشورهاي آسيايي نمي خواهند شاهد تشديد حضور نظامي آمريكا در منطقه باشند.
به گزارش فارس در شرايطي كه باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در استراتژي جديد دفاعي كاخ سفيد از افزايش حضور نظاميان آمريكا در آسيا خبر داده است.
زي جينپينگ معاون رئيس جمهوري و رهبر احتمالي چين كه به آمريكا سفر كرده است، در مصاحبه با روزنامه آمريكايي واشنگتن پست درباره افزايش توان و حضور نظامي واشنگتن در آسيا هشدار داد.
وي تأكيد كرد: زماني كه كشورهاي آسيايي قبل از هر چيزي نگران رونق اقتصادي خود هستند، برجسته كردن تعمدي دستور كار نظامي و امنيتي، تقويت و تشديد استقرارها و حضور نظامي و تقويت ائتلاف هاي نظامي آمريكا حقيقتاً آن چيزي نيست كه بيشتر كشورهاي منطقه بخواهند شاهد آن باشند.
معاون رئيس جمهور چين تأكيد كرد: اميدواريم آمريكا كاملاً به منافع اكثريت كشورهاي منطقه آسيا، اقيانوس آرام و نگراني هاي مشروع آنها احترام بگذارد و در اين راستا همراهي كند.
اين اظهارات معاون رئيس جمهوري چين در شرايطي مطرح مي شود كه باراك اوباما همزمان با كاهش گسترده هزينه هاي نظامي آمريكا در واكنش به فشارهاي بودجه اي در استراتژي نظامي جديد خود متعهد شده است كه حضور نظامي آمريكا را در آسيا پررنگ كند.
آمريكا در ماه هاي اخير نظاميان خود را عازم استراليا و فيليپين كرده است و علاوه بر اين با وجود حفظ پايگاه هاي ديرينه خود در ژاپن و كره جنوبي درصدد افزايش روابط نظامي خود با ويتنام و سنگاپور است.
انتقال قدرت در چين در اواخر سال جاري ميلادي برگزار خواهد شد و انتظار مي رود كه جينپينگ به عنوان جانشين هوجين تائو رئيس جمهوري پكن در سال 2013ميلادي انتخاب شود.

 



گسترش دامنه انقلاب اسلامي در عربستان و بحرين
آل سعود و آل خليفه در محاصره خشم انقلابي مردم

سرويس خارجي-
سران عربستان و بحرين در پي گسترش اعتراض ها در محاصره شعله هاي خشم انقلابي مردم قرار گرفته اند.
به گزارش خبرگزاري ها آل سعود و آل خليفه از گسترش اعتراض ها به وحشت افتاده اند و آنها براي سركوب معترضان نيروهاي تازه نفس را در شهرهاي عربستان و بحرين افزايش داده اند.
با اعلام وضعيت فوق العاده و حكومت نظامي در بحرين تظاهرات مخالفان كه به مناسبت فرا رسيدن نخستين سالگرد قيام مردمي در مناطق مختلف بحرين برگزار شده بود با شدت بيشتري سركوب شد.
نيروهاي امنيتي و پليس ضد شورش بحرين با محاصره ميدان لوءلوء كه محل تجمع تظاهركنندگان بود به آنان حمله كردند و با پرتاب گاز اشك آور و بمب هاي صوتي و گلوله تعداد زيادي از تظاهركنندگان را مجروح كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي عليه خاندان آل خليفه سر مي دادند خواستار توجه جامعه جهاني به جنايات آل خليفه در آستانه سالگرد قيام مردم بحرين در 14 فوريه شدند.
اين تظاهرات در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي بحرين برگزار شد و تظاهركنندگان اعلام كردند هر قدر كه خشونت ها و سركوب ها افزايش يابد درخواسته آنان براي سرنگوني نظام آل خليفه تغييري به وجود نخواهد آمد.
جمعيت ملي الوفاق كه بزرگترين گروه مخالف شيعه در بحرين است اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي بحرين همزمان با نخستين سالروز آغاز اعتراضات در اين كشور در بسياري از مناطق و روستاهاي بحرين حصار امنيتي و حكومت نظامي برقرار كرده اند.
اين جمعيت شيعي تأكيد كرد كه نيروهاي امنيتي از نخستين ساعات بامداد روز گذشته حملات گسترده خود عليه مخالفان را آغاز كرده و تعداد زيادي از معترضان را مجروح يا بازداشت كرده اند.
اين در حالي است كه حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين در توجيه اعلام حكومت نظامي و وضعيت فوق العاده اظهار داشت كه اين اقدام با هدف حمايت از زنان بحرين صورت گرفته است!
پادشاه بحرين گفت، سردادن شعار مرگ بر پادشاه بحرين درود بر خميني براي ما مشكل ساز خواهد شد و امنيت ملي ما را با تهديد مواجه خواهد كرد.
سركوب شديد تظاهركنندگان بحريني و اعلام وضعيت فوق العاده در اين كشور در حالي صورت مي گيرد كه دو مقام بلندپايه نظامي آمريكا با مقامات رژيم آل خليفه ديدار و بر ادامه حمايت سياسي و همكاري نظامي با دولت بحرين تأكيد كردند. فرمانده نيروهاي مركزي آمريكا در منطقه و فرمانده ناوگان پنجم ارتش آمريكا در اين ديدار درباره روابط دوجانبه و راه هاي تقويت آن در تمام زمينه ها به بحث و تبادل نظر پرداختند. آمريكا حاضر نيست رژيم بحرين را از دست بدهد به همين دليل براي سركوب بيشتر انقلابيون سرگرم آموزش نظامي نيروهاي آل خليفه است.
از سوي ديگر روزنامه گاردين نوشت، رئيس پليس سابق لندن كه از سوي دولت بحرين براي آموزش نيروي پليس و سركوب قيام مردمي بحرين استخدام شده است از آمادگي كامل پليس براي سركوب مراسم سالگرد قيام بحرين خبر داد.
اين روزنامه انگليسي افزود، جان ييتس دستيار كميسر سابق پليس لندن كه از سوي دولت بحرين براي نظارت بر اصلاح نيروي پليس در اين جزيره پادشاهي در خليج فارس به كار گرفته شده از اتخاذ تاكتيك قرنطينه براي كنترل جمعيت در مقابله با تظاهرات سالگرد قيام بحرين خبر داد.
وي كه سال گذشته در پي يك رسوايي شنود تلفني از سمتش در اسكاتلند يارد استعفا كرد افزود نيروي پليس بحرين براي برخورد با قيام بحريني ها كه مشتاقند بهار عربي را به كشورشان بياورند به خوبي آماده است و اجراي تاكتيك هاي مورد نظر را به خوبي تمرين كرده است.
شعار «مرگ بر آل سعود»
هزاران تن از مردم شرق عربستان با تشييع جنازه قربانيان تظاهرات ضددولتي اخير، شعار مرگ بر آل سعود سردادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، هزاران تن از مردم شهر «القطيف» در شرق عربستان روز دوشنبه پيكر دو شهيد منطقه را بر روي دوش خود تشييع و با شعارهاي مرگ بر «ملك عبدالله» (پادشاه)، مرگ بر نايف (وليعهد) و مرگ بر استاندار، جنايات آل سعود در روزهاي اخير را به شدت محكوم كردند.
براساس اين گزارش، «منيرالميداني» (22 ساله) و زهير عبدالله آل سعيد (21 ساله) روز جمعه با شليك مستقيم نيروهاي امنيتي سعودي در القطيف و العواميه از پاي درآمدند. وزارت كشور عربستان در پي افزايش اعتراضات با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه اين افراد مسلح بودند در حالي كه شاهدان عيني، اين ادعاي دولت سعودي را تكذيب كردند.
مردم عربستان نيز در واكنش به ددمنشي رژيم آل سعود با سردادن شعارها و لگدكوب كردن تصاوير سردمداران عربستان خشم خود را اعلام كردند.
برپايه اين گزارش در اين تظاهرات، معترضان با سر دادن شعارهايي خواستار قصاص عاملاني شدند كه با تيراندازي به روي جوانان القطيف و العواميه آنها را شهيد و مجروح كردند.
معترضان شيعه تأكيد كردند: تمام قتل ها و تجاوزهاي صورت گرفته در استان القطيف و الشرقيه به دستور مستقيم شاهزاده نايف بن عبدالعزيز وليعهد و وزير كشور عربستان صورت گرفته است.
اعتراضات ضد دولتي عربستاني ها كه از نوامبر 2011 و در پي تيراندازي نيروهاي امنيتي سعودي به تظاهركنندگان در شهر القطيف كه پنج كشته و بيش از ده ها زخمي برجاي گذاشت، در ماه هاي اخير شدت بيشتري گرفته است.
از زمان آغاز بيداري اسلامي در عربستان تاكنون بيش از 16 نفر به دست نظاميان آل سعود كشته و ده ها نفر نيز زخمي شده اند. همچنين بسياري از سازمان هاي طرفدار حقوق بشر و فعالان سياسي بارها با صدور بيانيه هايي، اقدامات سركوبگرانه آل سعود را به شدت محكوم كرده اند. براساس آمارهاي رسمي ارائه شده از سوي سازمان حقوق بشر، هزاران زنداني در زندان هاي مخوف عربستان در بدترين شرايط موجود به سر مي برند.

 



سركوب تظاهرات ضد صهيونيستي در امان به دست نيروهاي امنيتي اردن

نيروهاي امنيتي اردن تظاهرات ضد صهيونيستي مردم در نزديكي سفارت رژيم صهيونيستي در امان را سركوب كردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از شبكه الجزيره، نيروهاي امنيتي و ضد شورش اردن با حمله به گروهي از تظاهركنندگان اردني كه در نزديكي سفارت رژيم صهيونيستي در پايتخت اين كشور تحصن كرده بودند تعدادي از آنها را زخمي و تعداد ديگري را بازداشت كردند.
تظاهركنندگان نسبت به رفتارهاي غيرانساني نظاميان رژيم صهيونيستي در سركوب تظاهركنندگان فلسطيني اعتراض داشتند.
شركت كنندگان در اين تحصن و اعتراض، شعارهاي ضدصهيونيستي مي دادند و از دولت اردن مي خواستند كه رابطه خود را با اين رژيم اشغالگر به طور كامل قطع كند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند: «سفير اسرائيل بايد اخراج شود»، «سفارت رژيم صهيونيستي بايد تعطيل شود.
شاهدان عيني اعلام كردند تظاهركنندگان با بستن خيابان هاي اصلي و پرتاب سنگ به سوي نيروهاي امنيتي قصد داشتند به سفارت اسرائيل حمله كنند كه با واكنش شديد پليس ضد شورش مواجه شدند.

 



دست دولت آنكارا رو شد
ناتو: سپر موشكي را به درخواست تركيه نصب كرديم

دبيركل سازمان آتلانتيك شمالي (ناتو) اعلام كرد: نصب سيستم دفاع موشكي در خاك تركيه به درخواست اين كشور صورت گرفته است.
«آندرس فوگ راسموسن» دبيركل ناتو در گفت وگو با شبكه «ان تي وي» يادآور شد: درخواست نصب سيستم دفاع موشكي ناتو در خاك تركيه كه ايران و روسيه با آن مخالفند، از جانب خود آنكارا داده شده است.
راسموسن در عين حال اضافه كرد كه جزئيات مربوط به نصب اين سيستم در خاك تركيه در آينده و در نشست «شيكاگو» اعلام خواهد شد.
وي نصب سيستم دفاع موشكي ناتو در خاك تركيه را آخرين نمونه از همبستگي ميان كشورهاي عضو سازمان آتلانتيك شمالي (ناتو) اعلام كرد و گفت: تركيه، امروز همان نقش مهم گذشته خود در منطقه را ايفا مي كند و توانسته است در بحران هاي اخير كمك هاي شايان توجهي به ناتو كند. دبيركل ناتو در باره وضعيت پايگاه ازمير خاطرنشان كرد: قرار شدكه فرماندهي نيروهاي زميني قدرتمندي در پايگاه ناتو در ازمير تشكيل گردد و نقش مهمي را در آينده ايفا كند.

 



هزاران پاكستاني در كراچي عليه آمريكا شعار دادند

ده ها هزار پاكستاني در كراچي با برگزاري تظاهرات اعتراض آميز، حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به مناطق قبايلي اين كشور را محكوم كردند.
به گزارش شبكه خبري «پرس تي وي»، در اين تظاهرات كه از سوي شوراي دفاع پاكستان، متشكل از 40 حزب سياسي و مذهبي برگزار شد، تظاهركنندگان از دولت مركزي خواستند تا به همكاري خود با آمريكا در جنگ به اصطلاح عليه تروريسم پايان دهد.
براساس اين گزارش نمايندگان احزاب و گروه هاي شركت كننده در اين اعتراضات مردمي اعلام كردند كه به دولت اجازه نخواهند داد تا مسير انتقال تجهيزات ناتو براي نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان را بازگشايي كند.
«سيدمنورحسن» رهبر حزب جماعت اسلامي پاكستان به ده ها هزار نفر از مردم كشورش كه در اعتراض ملي شركت كرده بودند گفت: اگر پارلمان پاكستان بازگشايي مسير تردد خودروهاي ناتو را تصويب كند، مسلمانان در اين كشور خود وارد ميدان شده و اين خودروها را زمينگير خواهند كرد.
وي با اشاره به اينكه مردم پاكستان هر نوع تصميم مخالف منافع ملي كشورشان را تاييد نمي كنند متذكر شد: بايد مسير تردد خودروهاي متعلق به نيروهاي ناتو و آمريكا در خاك پاكستان، به طور كامل و براي هميشه متوقف شود.
«حافظ سعيد» رئيس حزب جماعت الدعوه پاكستان نيز در اين مراسم با اشاره به دشمني آمريكا با مسلمانان يادآور شد: پاكستان بايد همكاري با آمريكا در راه مبارزه با تروريسم در كشورهاي اسلامي از جمله افغانستان و عراق را متوقف كند.
بر پايه اين گزارش، پس از حمله هلي كوپترهاي نيروهاي ناتو در ماه نوامبر سال گذشته ميلادي (آذرماه) به پست مرزي «سلاله» در منطقه قبايلي «مهمند» در خاك پاكستان كه به كشته شدن 22 نظامي پاكستاني منجر شد، اين كشور تصميم به توقف مسير تردد خودروهاي ناتو گرفت، اما اخيرا زمزمه هايي از بازگشايي مجدد آن به گوش مي رسد. دولت پاكستان روز دوشنبه در واكنش به اعتراضات مردمي اعلام كرد: دولت هرگز چنين اجازه اي نداده است و حملات هواپيماهاي بدون سرنشين نقض حاكميت پاكستان است.
دولت در مظان اتهام
در همين حال رسانه هاي خبري پاكستان از حضور «يوسف رضا گيلاني» نخست وزير اين كشور براي پاسخگويي به بي توجهي در مورد پرونده اتهام اختلاس رئيس جمهور خبر دادند.
دادگاه عالي پاكستان «آصف علي زرداري» (رئيس جمهور) را متهم به اختلاس در اموال عمومي كرده است كه در صورت اثبات اتهام، وي حداقل به 6 ماه زندان و كناره گيري از سمتش محكوم خواهد شد.


 



اعتراف صريح اشغالگران به كشتار كودكان در افغانستان

سخنگوي ناتو به صراحت به كشتار غيرنظاميان و كودكان افغان اعتراف كرد.
ژنرال «كارلستن جاكوبسون»، سخنگوي ناتو اعلام كرد، 8 كودك افغاني كه چهارشنبه گذشته اجسادشان در روستاي «گياوا»، واقع در ولايت «كاپوسا» كشف شد، به دست نظاميان ناتو كشته شده اند!
جاكوبسون افزود: اين كودكان به اشتباه و به دنبال بمباران هواپيماهاي ناتو و تيراندازي نيروهاي زميني جان باختند.
به گزارش خبرگزاري «رويتر» چند روز پيش مقامات دولتي افغانستان، از جمله «حامد كرزاي»، رئيس جمهور اين كشور همزمان با انتشار تصاويري از اجساد اين كودكان، اشغالگران ناتو را عامل اين كشتار معرفي كرده بودند.
اين كودكان چندين بار از سوي هواپيماهاي ناتو و نيروهاي پياده نظام خارجي مورد حمله قرار گرفته و قطعه قطعه شدند.
يادآور مي شود، اشغالگران افغانستان در كشتار غيرنظاميان يد طولايي دارند: نكته تاسف برانگيز اينكه، غالبا وقتي به دليل وجود شواهد روشن مجبور به پذيرفتن مسئوليت اين قتل عام ها مي شوند حتي از يك عذرخواهي ساده طفره رفته و با گفتن يك جمله «اشتباه شد» به راحتي از كنار مسئله مي گذرند!

 



انفجار خودرو بمب گذاري شده مقابل سفارت اسرائيل در دهلي نو

وزارت كشور هند در بيانيه اي از زخمي شدن چهار نفر در انفجار خودرو بمب گذاري شده مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در دهلي نو خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، در بيانيه وزارت كشور هند از جزئيات اين حمله خبري منتشر نشده است، اما به گفته مسئولان هندي يك ديپلمات اسرائيلي كه احتمالا سفير رژيم صهيونيستي در دهلي نو است در جريان انفجار خودرو بمب گذاري شده زخمي شده است.
براساس اين گزارش، ديپلمات صهيونيست به همراه سه نفر ديگر كه از اعضاي سفارت رژيم اشغالگر است، بر اثر انفجار خودرو بمب گذاري شده در دهلي نو زخمي و به بيمارستان منتقل شده اند.
برپايه اين گزارش، هنوز هيچ سازمان يا گروهي، مسئوليت حمله به ديپلمات و سفارت رژيم صهيونيستي در دهلي نو را برعهده نگرفته است.
از سوي ديگر، سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي روز دوشنبه انفجار خودرو بمب گذاري شده در مقابل سفارت اسرائيل در هند را مورد تائيد قرار داد. «ايگال پالمور» گفت: وقوع انفجار در يكي از خودروهاي متعلق به سفارت تل آويو در دهلي نو موجب زخمي شدن يك اسرائيلي شد، كه پس از اين انفجار به بيمارستان منتقل شد.
سخنگوي رژيم اشغالگر قدس همچنين از خنثي شدن بمبي ديگر در يكي از خودروهاي پارك شده در داخل سفارت رژيم صهيونيستي در تفليس (پايتخت گرجستان) خبر داد و گفت: اين بمب پيش از آنكه منفجر شود، كشف و خنثي شده است.
از سوي ديگر دولت رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه به دليل افزايش تهديدات مربوط به حمله به منافع اسرائيل در سرتاسر دنيا، از اتباع خود خواست از سفر به مصر، تركيه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، ارمنستان، ساحل عاج، موريتاني و ونزوئلا اجتناب شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14