(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 بهمن 1390- شماره 20143

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيچ تاريخ و پيچ انتخابات (يادداشت روز)
رأي (گفت و شنود)
دادگاه 42 متهم پرونده فساد بانكي 29 بهمن برگزار مي شود
كيهان و خوانندگان
تقدير احمدي نژاد از مردم به دليل حضور گسترده در راهپيمايي 22بهمن
16اسفند يازدهمين اجلاس خبرگان در تهران
بدگماني طيف هايي از اپوزيسيون به نشست محرمانه استكهلم (خبر ويژه)
كنفرانس هرتزليا: موفقيت حزب الله در اعتقاد به ولايت فقيه است (خبر ويژه)
اسرائيل حرف مفت مي زند ايران قدرت برتر منطقه است (خبر ويژه)
رفسنجاني: خاتمي از دل دولت من بيرون آمد (خبر ويژه)
چرا دو تا؟ پس چند تا؟ دوازده تا...!! (خبر ويژه)



پيچ تاريخ و پيچ انتخابات (يادداشت روز)

مراد از «پيچ بزرگ تاريخ» چيست؟ اگر جامعه جهاني به سر پيچ بزرگ تاريخ رسيده و مسير گذشته از راه آينده بشر جدا مي شود، مقتضيات چنين ريل گذاري تازه اي كدام است؟ اگر بنا باشد حاملان انقلاب از اين تقاطع و سرفصل جديد تاريخ به صحنه سياست و تعاملات سياسي بنگرند كه لاجرم بايد چنين كنند، آنگاه اولويت ها كدام خواهد بود و راهبرد وحدت را چگونه بايد فهميد و در كجاي «سياست داخلي» تعبيه كرد؟ پرسش مهم اين است كه چالش ميان دو قطب انقلابيون (بيداري اسلامي) و جبهه مسلط و محافظه كار استكبار براي تغيير روند تاريخ يا حفظ روند ظالمانه موجود، چند درصد از دغدغه هاي صاحب منصبان، سياستمداران و طيف هاي سياسي ما را به خود اختصاص داده و چقدر ذهن آنها را مشغول خود كرده است؟ آيا اولويت بندي ميان اهمّ و مهم، و اصل و حواشي براي آنها موضوعيت دارد؟ و آيا باور كرده اند در وضعيت جنگي تمام عياري كه بر كليت جهان حاكم شده، اولويت بندي هاي سياسي فرق مي كند؟ عدم برآورد دقيق از اين وضعيت يا عدم پايبندي به لوازم آن، حكايت مسافري است كه با عبور از يك تنگه پرپيچ و خم به مقصد و مقصود مي رسد اما درست سر بزنگاه، هوس بازي و شيرين كاري و رفتارهاي پرخطر به سر وي يا مركب چموش او مي افتد!
1- پنجم خردادماه امسال (26 مه 2011) بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در كنگره آمريكا حضور پيدا كرد تا با توجه به اوضاع متلاطم اين رژيم در خاورميانه از سياستمداران آمريكايي استمداد كند. او با اشاره به پيشرفت هاي ايران و انقلاب هاي نوپديد اسلامي گفت: «نوبت قبلي كه در كنار اين تريبون ايستادم، درباره ايران هسته اي هشدار دادم. اكنون زمان گذشته و لولا و محور تاريخ ممكن است به زودي چرخش پيدا كند». چرخش محور تاريخ براي صهيونيسم بين الملل به معناي سقوط دوباره قلعه هاي خيبر است. نتانياهو با ترس- ترس آميخته به واقعيات تاريخ- از خيبر و جبل الطارق نام برد و گفت «از گذرگاه خيبر ]در عربستان[ تا تنگه جبل الطارق ]در مراكش[ تحول و دگرگوني عظيمي در خاورميانه در جريان است. ارتعاش ها و نوسانات، كشورها را متلاطم و دولت ها را متلاشي كرده است و همه ما همچنان ناظر اين هستيم كه محيط هنوز در حال دگرگوني است. صحنه هاي استثنايي در تونس و قاهره، خاطرات برلن و پراگ 1989 را زنده مي كند اما با وجود اين آرزو بايد به ياد داشته باشيم كه شعله آرزوهاي ما مي توانند سرد و خاموش شوند، مانند همان اتفاقي كه سال 1979 در ايران رخ داد و بهار دموكراسي ]!؟[ به استبداد تبديل شد. به واسطه مشابه اين اتفاق، آزادي و انقلاب]!؟[ در لبنان خفه شد و حكمراني حزب الله رواج يافت... بايد قبول كنيم نيروهاي قدرتمندي وجود دارند كه با الگوي مورد نظر ما مخالفند. در رأس اين نيروهاي قدرتمند، ايران قرار دارد. آنها لبنان و غزه را تحت انقياد خود درمي آورند و از حمله به سربازان آمريكايي در عراق و افغانستان حمايت مي كنند... كساني كه ايران و خطر آن را ناديده مي گيرند، سر خود را زير شن فرو مي برند...»
اين سخنان در واقع شاهدي بر رهنمود اخير ولي امر مسلمين است آنجا كه فرمودند «تحولات و انقلاب هاي منطقه و همچنين عقب نشيني هاي پي درپي آمريكا و دستگاه هاي استكباري و ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي، فرصت هاي كم نظيري براي امت اسلامي است كه بايد از آن نهايت استفاده را بكند».
2- دوست و دشمن درباره اين نكته اتفاق نظر دارند كه «پيچيدن تاريخ به مسير جديد»، معنايي جز وقوع پيروزي هاي بزرگ براي امت اسلامي و ايران انقلابي ندارد. اما آيا اين به معناي برگشت ناپذيري روند است؟ قطعا وعده نصرت و فتح الهي، امروز تابناك تر از هر زمان ديگري محقق شده اما تداوم نصرت پروردگار مشروط بر اين است كه حاملان پرچم انقلاب در ام القرا، سر بزنگاه به خواب نروند يا مشغول هيچ چيز ديگري جز «ريل گذاري تاريخ جديد»- كه حتما رنج و زحمت و مجاهدت طاقت فرسا را مطالبه مي كند- نشوند. در غير اين صورت، هيچ استبعادي ندارد كه سرنوشت جنگ احد براي اصحاب پيامبر(ص) براي ما نيز رقم بخورد و به خاطر مسابقه غنيمت جويي و غفلت از تنگه و شبيخون دشمن، پيروزي بدر به ماجراي پرغصه غزوه احد بينجامد.
انتخابات 32 ماه پيش در كشور ما و بر جاي گذاشتن ركورد مشاركت 85 درصدي مردم، چشم همه ناظران را در دنيا خيره كرد و مي توانست تير خلاص به ته مانده اميد دشمناني باشد كه هر كدام سابقه عداوت هاي 60 تا 200 ساله با ملت ما دارند. اما غفلت و آلودگي و خيانت رفيقان قافله ملت كه برخي از آنان شريك دزد هم شده بودند، از دل همان قدرت نمايي باشكوه ملت، تهديد را برساخت و رصدگران اطلاعاتي دشمن را از افسردگي بيرون آورد. حتي اگر كسي پيوند وثيقي با اسلام هم نداشته باشد اما وطن دوست باشد و به شهادت تاريخ، يقين كند آمريكا و انگليس و اسرائيل، دشمنان خوني ايران هستند، لابد به خيانت بزرگ دست اندركاران فتنه و آشوب 88 حكم خواهد داد. اگر سند مي خواهيد، يك نمونه از اين اسناد را مي توان در سخنان رابرت گيتس (وزير وقت دفاع آمريكا و رئيس اسبق سازمان سيا) يافت. او اوايل مهرماه 1388- چند روز پس از ماجراي روز قدس كه جماعتي شعار نه غزه نه لبنان سر دادند- با سي ان ان مصاحبه كرد. گيتس با اشاره به همين ماجرا، لزوم تشديد تحريم ها را برخلاف آخرين برآوردها مورد تأكيد قرار داد و گفت: «در حال حاضر به دليل شكاف هاي عميق در ايران پس از انتخابات، تحريم مؤثر تر از گذشته است. ما در 30 سال گذشته چنين شكاف هايي را نديده بوديم. معترضان رفته رفته به جاي پيگيري رأي خود، برخي از سياست هاي كلان جمهوري اسلامي را هدف گرفته اند و اين موضوع، خود را در شعارهاي آنها به رخ مي كشد.»
مدتي بعد در حالي كه به اعتبار خط كشيدن روي قيد مبارك «اسلامي» در عنوان «جمهوري اسلامي»، جسارت به امام و ولايت فقيه، و حرمت شكني روز عاشورا، نقاب از هويت واقعي فتنه سبز برافتاده بود، شيمون پرز گفت جنگ با ايران از درون مرزهاي آن آغاز مي شود و گروه مخالف به نيابت از ما مي جنگد. نتانياهو نيز آنها را سرمايه بزرگ اسرائيل خواند و... رسيد به آنجا كه مايكل لدين از مشاوران سابق امنيت ملي آمريكا، تأكيد كرد «جنبش سبز نه از سال 2009 بلكه از اواسط دهه 1980 ميلادي آغاز شد، هنگامي كه ما با برخي افراد در دفتر نخست وزيري ايران تماس گرفتيم.»
3- آيا طمع دشمن به ضعف هاي شخصيتي يا آلودگي برخي اطرافيان كساني چون خاتمي و موسوي و كروبي و مجمع روحانيون و حزب مشاركت و كارگزاران، پايان ماجراست و دشمنان براي ايجاد شقاق و شكاف و اختلاف، در رجال و طيف هاي ديگر طمع نخواهد كرد؟ هر شخص و گروهي كه دچار جاه طلبي يا مال طلبي (تكاثر قدرت و ثروت و شهرت و محبوبيت) شود يا به خاطر غرق شدن در رقابت سياسي با حريفان، با محورهاي جنگ رواني و فشار تبليغاتي دشمن هم موج شود يا در چارچوب هاي كلان راهبرد وحدت خدشه وارد سازد، در معرض طمع دشمن قرار گرفته است. مواضع انسجام بخش و روشنگر رهبر فرزانه انقلاب به ويژه در 3 سال اخير، چه درباره دوگانه «بصيرت-فتنه» و چه در مورد وضعيت خيبري تقابل با جبهه استكبار روشن است. آنهايي در همين 3 سال اخير، عرصه را بد ديدند و لغزيدند كه از «محور امت - امامت» زاويه گرفته بودند حال آن كه به تعبير اميرمؤمنان علي(عليه السلام) «جماعت امت را همراهي كنيد كه دست خداوند همراه جماعت است. بپرهيزيد از تفرقه كه انسان جدا از جمعيت مردم، نصيب شيطان مي شود همان گونه كه گوسفند جدا از گله براي گرگ است.» (خطبه 127 نهج البلاغه)
دشمن براي نفوذ در عمق و زدن ضربات كاري، مترصد فرصت ها و شكاف هايي است كه از درون جبهه خودي تدارك مي شود و اختلاف هاي طبيعي را به شقاق و تقابل مي كشاند. «نفوذي ها»، «دون مايگاني كه نفع آنها در شقاق ميان سران طيف ها يا قواست»، «عناصر دنياطلب و قدرت محور» و «تندروها»، 4 طيفي هستند كه دانسته و ندانسته، دشمن را در پيشبرد پروژه اش ياري مي رسانند. احتمالاً عبرت آموز است ذكر اين فراز از خاطرات «استراوب تالبوت» (مديردفتر مطبوعاتي مجله تايم در مسكو و معاون بعدي وزير خارجه آمريكا) كه چندسال پس از ماجراي فروپاشي شوروي فاش كرد «نقش ها بين كاركنان دفتر رياست جمهوري آمريكا تقسيم شده بود. عده اي با گورباچف و برخي ديگر با يلتسين در تماس مداوم بودند. آنها به گورباچف اطمينان مي دادند كه غرب طرف او را خواهد گرفت و همزمان يلتسين را تشويق مي كردند كه اگر او بر ضعف هاي ساختاري اتحاد جماهير شوروي تأكيد كند، غرب از او حمايت خواهد كرد.»
4- موضوع اين نوشته مطلقاً وحدت يا كثرت فهرست هاي انتخاباتي نيست. البته طيف هاي مختلف اصولگرا از چند ماه پيش با رفق و مدارا و الفت و اخوت مي توانستند هم انديشي كنند و صرف نظر از يكي كردن فهرست ها يا تنوع آن، از بستر جشن سياسي ملي (انتخابات) چالش زدايي كنند. مي شود ضمن رفاقت و رعايت اخلاق و مصالح عمومي - مشروط بر اينكه در حوزه هاي انتخابيه، اثري از فتنه گران و منحرفان نباشد- حتي با يكديگر مسابقه داد و رقابت كرد بي آن كه همديگر را تضعيف و تخريب كرد و مثلاً اين طيف وفادار به انقلاب را به «حلقه انحرافي» نسبت نداد يا آن طيف را به فتنه گران يا سرحلقه كارگزاران منتسب نكرد. نقاط قوت بصيرت و وحدت ما كه نبايد به نقطه ضعف و آسيب جبهه بزرگ اصولگرايي تبديل شود و يا هر انتخابات به عنوان نماد نشاط و عزت و اقتدار كشور، بهانه تقابل ها و دلخوري تازه باشد. اين خلاف مصلحت و رسم اصولگرايي است. بايد به فرداي 12 اسفند هم فكر كرد كه همين طيف هاي وفادار به نظام و انقلاب بايد با هم كار كنند و پيشبرد اهداف ملي را به دوش بكشند.
اما فراتر از موضوع انتخابات، اولويت اصلي همان است كه گفته شد. بشريت به سر پيچ بزرگ تاريخ رسيده و فرصت هاي بي نظيري پيش روي جمهوري اسلامي قرار گرفته است؛ همان طور كه دشمن زخم خورده خود را در معرض زوال كامل مي بيند و آخرين تيرهاي مسموم دشمني را پرتاب مي كند. مديريت چنين صحنه اي براي ريل گذاري بزرگ، نيازمند اتحاد و تمركز و هم افزايي نيروهاست. حزم انديشي و بلندهمتي، ما را به وحدت رهنمون مي كند و ضروري وحدت، مرزبندي با دشمن و آلودگان به آن از يك سو و اغماض و رفق و مدارا و حسن ظن با جبهه خودي از سوي ديگر است. ضعف سازماني همچنان موجب هدررفت منابع قدرت و فرصت هاي اصولگرايان مي شود. راه اندازي خيمه ها و گروه ها و جبهه هايي با تاريخ مصرف كوتاه انتخاباتي و سپس رها كردن آن پس از هر انتخابات، نشانه آن است كه پاي دورانديشي و بصيرت ما مي لنگد. انديشيدن و تدبير در افق بيداري اسلامي، مستلزم گذشت و ايثار و انسجام و همدلي بيشتر است، اگرنه براي هميشه تاريخ، سرزنش خواهيم شد همان گونه كه تنگه داران احد محل ملامت هستند.
محمد ايماني

 



رأي (گفت و شنود)

گفت: «12گروه فعال سبز» با صدور بيانيه اي خواستار شكستن حصر موسوي و كروبي شده اند.
گفتم: اين 12گروه كي هستند؟ كجا هستند؟ اسمشان چيست؟ هركدام چند نفر عضو دارند؟! و...
گفت: اسمي از اعضا و تعداد آنها نبرده اند.
گفتم: بالاخره بايد يك دفتري؟ دستكي؟ آدرسي؟ يا حداقل يك علامت و نشانه اي ارائه كنند كه معلوم باشد اين 12گروه وجود خارجي هم دارند!
گفت: نه! هيچ آدرس و نشانه و شماره تلفن و... هيچي ارائه نكرده اند.
گفتم: يارو كانديداي مجلس شده بود بعد از شمارش آراء معلوم شد فقط 2 تا رأي آورده، شب كه به خونه رفت همسرش با دمپايي به سراغش اومد و گفت؛ فلان فلان شده، من كه به تو رأي ندادم، پس فقط يك رأي مال خودته، اون رأي دوم مال كيه؟ نكنه زير سرت بلند شده باشه؟!

 



دادگاه 42 متهم پرونده فساد بانكي 29 بهمن برگزار مي شود

سخنگوي قوه قضائيه از ارجاع كيفرخواست 32 نفر از متهمان پرونده فساد بانكي اخير به شعبه اول دادگاه انقلاب و برگزاري اولين جلسه آن در روز شنبه 29 بهمن خبر داد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي ديروز در بيست و ششمين نشست خبري سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه براي 32 نفر از متهمان فساد مالي اخير كيفرخواست تنظيم شده است، اظهار داشت: پرونده به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي ارسال شد كه قرار است اولين جلسه محاكمه روز شنبه 29 بهمن به صورت علني برگزار شود.
وي با بيان اينكه همه متهمان مي توانند وكيل داشته باشند، گفت: تعدادي از متهمان تا الان وكيل گرفته اند و برخي از افرادي هم كه با قرار وثيقه آزاد بودند، مي توانند وكيل بگيرند و با وكيل خود به دادگاه بيايند.
محسني اژه اي درباره قاضي رسيدگي كننده به اين پرونده گفت: با توجه به ابعاد گسترده پرونده، قرار شد يك قاضي باسابقه و پخته براي اين پرونده در نظر گرفته شود كه در نهايت بعد از جمع بندي ها قاضي سراج، مسئول رسيدگي به اين پرونده شد.
دادستان كل كشور گفت: اين كيفرخواست براي اين تعداد از متهمان است. پرونده بخش هاي ديگر اتهامات آنها همچنان مفتوح است و براي آنها كيفرخواست تكميلي صادر خواهد شد. همچنين براي برخي متهمان هنوز كيفرخواست صادر نشده است.
سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا همه 32 نفر متهم در جلسه دادگاه حاضر خواهند شد و در همان جلسه اول به اتهامات رسيدگي مي شود، گفت: اين موارد قابل پيش بيني نيست؛ چرا كه ممكن است به دلايل مختلف از جمله نحوه دفاع متهم، درخواست وكلاي مدافع و مسائل ديگر از جمله نظر قاضي، جلسات متعددي برگزار شود.
كار دشمن شادكن
انجام ندهيد
محسني اژه اي گفت: از همين جا هم به همه كساني كه دل در گروي نظام و انقلاب دارند توصيه مي كنم كاري كه دشمن شادكن باشد انجام ندهند و فضاي جامعه فضايي توام با اعتماد و شادي باشد و مردم در آرامش پاي صندوق ها حضور پيدا كنند .
وي تاكيد كرد: بالطبع اگر كساني باشند كه با ايجاد فضاي مسموم و فضايي كه شايسته ملت و نظام ما نيست بخواهند كاري انجام دهند، حتما دستگاه هاي مسئول از جمله قوه قضاييه با آنان برخورد خواهند كرد . بحمدالله ستادهاي ويژه اي هم كه براي پيشگيري از جرايم انتخاباتي تشكيل شده بسيار مفيد بوده است. اين ستاد جلسات مختلفي با دستگاه هاي مرتبط داشته و در پيشگيري از جرايم بسيار تلاش كرده است .
شكايت هاي انتخاباتي
كم بوده است
دادستان كل كشور افزود: به طور طبيعي در مقاطع قبل از انتخابات، افراد شكايت هايي مي كنند ولي بحمدالله امسال اين شكايات تاكنون بسيار كم بوده است .
صدور قطعي حبس 6 ماهه براي جوانفكر
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين درباره پرونده مدير مسئول روزنامه ايران و اينكه روند رسيدگي به اين پرونده چگونه است، اظهار كرد :درباره اين پرونده بايد گفت كه بيش از يك پرونده مطرح بوده و براي يكي از پرونده ها حكم صادر شده كه مجازات او شش ماه حبس است. 6 ماه حبس نيز در مرحله تجديدنظر خواهي قطعي شده است.
افرادي درباره اخلال در بازار ارز بازداشت هستند
محسني اژه اي در ادامه نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه «پس از نوسانات بازار سكه و ارز، گفته مي شود فردي دستگير شده كه بهايي است و از طرف معاون اول قوه قضاييه عنوان شده كه جنابعالي در اين باره توضيح مي دهيد، آيا بهايي بودن اين فرد را تاييد مي كنيد يا خير؟ » ، گفت: هيچ كس صرفا به خاطر داشتن يك تفكر و اعتقاد دستگير و بازداشت نمي شود بنابراين نمي توان گفت كه فردي را صرفا به خاطر بهايي بودن بازداشت مي كنيم .
وي ادامه داد: اگر كسي مرتكب جرمي شود، مورد تعقيب قرار مي گيرد. افرادي در اين زمينه دستگير شده اند اما پرونده در مرحله مقدماتي است و هنوز به مرحله قرار مجرميت و كيفرخواست نرسيده است و اظهار نظر در مورد اين قضايا زود است. بايد كار جلو برود تا ببينيم ميزان اتهام افراد در چه سطحي است .
نبايد رسيدگي به پرونده فساد بانكي را با انتخابات گره زد
خبرنگاري سوال خود را اين گونه مطرح كردكه «با توجه به حجيم بودن كيفرخواست متهمان پرونده فساد مالي اخير و همچنين برگزاري اولين دادگاه اين پرونده در هفته آينده، آيا فكر نمي كنيد كه اين موضوع با انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي تداخل پيدا مي كند و باعث ايجاد التهاب در جامعه شده و شايد حضور مردم در انتخابات كم رنگ شود؟» كه محسني اژه اي در پاسخ اظهار كرد: توجه داشته باشيد كه ما كشوري هستيم كه به طور متوسط ساليانه يك انتخابات داشته ايم و نبايد اين مسائل را با انتخابات گره بزنيم. پرونده اي تشكيل شده و اقداماتي براي آن انجام شده و توقعات جامعه اين است كه زودتر به اين پرونده رسيدگي شود .
وي تصريح كرد: با توجه به پيچيدگي كار و نوع برخورد متهمان، نتوانستيم زودتر به پرونده فساد مالي اخير رسيدگي كنيم اما مهم اين است كه تا به حال هم به نحو احسن به آن رسيدگي كرده ايم. مهم اين است كه مردم بدانند با فساد مبارزه مي شود و نه تنها تاثير منفي ندارد، بلكه بسيار مثبت هم هست و گمان نكنم تاثيري در شركت مردم در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي داشته باشد .
بي بي سي فارسي اقداماتي خلاف قانون داشته است
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه « آيا كاركنان شبكه بي بي سي فارسي در ايران مورد تعقيب امنيتي قرار دارند يا خير؟ » خاطرنشان كرد: اگر كسي عليه امنيت داخلي و خارجي كشور اقدام كند، بديهي است كه برخلاف قانون است و با آن برخورد مي شود. در خصوص اين رسانه بايد گفت كه اقداماتي خلاف قانون داشته است و نسبت به آن برخورد شده و در حال رسيدگي به اين موضوع هستيم . مهم اين است كه هر گروه و هر رسانه اي عليه يك كشور اقدامي داشته باشد، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد .
مردم فريب نمي خورند
خبرنگاري سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه «در برخي از سايت ها اعلام شده كه شكست خوردگان جريان فتنه در سال 88 به زودي در اين هفته قرار است تظاهراتي داشته باشند و جو جامعه را ملتهب كنند. آيا گزارشي در اين زمينه به شما رسيده و همچنين دادستاني كل كشور براي مقابله با اين موضوع چه اقدامي انجام مي دهد؟» كه دادستان كل كشور پاسخ داد: پر واضح است هر فرد و گروهي عليه امنيت و آسايش مردم اقدامي داشته باشد، قانون جلوي آن را مي گيرد. اين حركات براي مردم اثري ندارد و فريب اين حرف ها را نمي خورند .
وي ادامه داد: چنانچه از طريق فضاي مجازي يا از طريق فضاي واقعي اقدامي عليه مردم و منافع آنان و كشور صورت بگيرد، بديهي است كه برخورد متناسبي انجام مي شود. نيروهاي امنيتي و انتظامي و دادستان هاي ذي ربط و همچنين دادستان تهران حواسشان جمع است و قطعا برخوردي مناسب خواهند داشت.
در پرونده «خاوري» اتفاق جديدي نيفتاده است
دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص پرونده خاوري نيز يادآور شد: در مورد پرونده آقاي خاوري هنوز اتفاق جديدي نيفتاده است اما پيگيري ها از طريق مراجع رسمي و اينترپل ادامه دارد و اگر منظور شما اين است كه آقاي خاوري به ايران تحويل داده شده، هنوز اين اتفاق نيفتاده است .
اصلاحات قانون مجازات اسلامي 3 ساله است
وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص قانون مجازات اسلامي كه اصلاحاتي در آن صورت گرفته كه مهم ترين اين اصلاحات، حذف مجازات سنگسار است، گفت: اين اصلاحات به صورت سه ساله و موقت تصويب شده و قوه قضاييه و غير قوه قضاييه بايد پيرو قانون باشند و هر چه در قانون تصويب شد بايد به آن عمل شود .
افراد اخلالگر انتخاباتي شناسايي شده اند
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در پاسخ به سوالي در مورد افرادي كه قصد اخلال در برگزاري انتخابات را دارند، اظهار كرد : افرادي در اين راستا شناسايي شده اند و ترديد نكنيد كه دشمنان ما بيكار ننشسته و براي چنين اقداماتي تلاش مي كنند .
محسني اژه اي افزود: من قبلا هم اعلام كرده ام؛ اگر كسي بخواهد اخلالي در امنيت كشور و آسايش مردم انجام دهد طبيعي است با او برخورد خواهد شد .
وي اظهار كرد: در اينكه افرادي قصد اخلال داشته اند يا دارند، ترديد نكنيد اما ان شاءالله موفق نخواهند شد و اگر چنين اقدامي كردند يعني قصد به اقدام تبديل شد، حتما برخورد خواهد شد .
اقدام قضايي درباره شكايت خانواده عليمحمدي
از رژيم صهيونيستي
خبرنگاري به شكايت خانواده شهيد علي محمدي از رژيم صهيونيستي اشاره كرد و از اقدام قوه قضاييه پرسيد كه سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ اظهار كرد: قوه قضاييه در اين راستا اقدام كرده است. من قبلا هم اعلام كرده ام اقداماتي كه آمريكايي ها و صهيونيست ها انجام داده اند به شدت دارد تعقيب مي شود و درباره اين موضوع خاص هم دستگاه قضايي اقدام كرده است.
وي درپاسخ به سوالي درباره اتهامات فائزه هاشمي نيز يادآور شد: در كيفرخواست دو مورد اتهام مطرح شده و دادگاه هم بر اساس همين دو مورد حكم صادر كرده است .

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤به كوري چشم استكبار جهاني 33 سالگي انقلاب اسلامي را با عزت و شكوه هرچه تمام جشن گرفتيم و از موضع قدرت به آمريكا و اسرائيل مي گوييم هيچ غلطي نمي توانند بكنند، درود بر ملت رشيد و ولايتمدار ايران كه در تمام صحنه هاي انقلاب حضور گسترده دارند و عظمت حضور آنان در 22 بهمن امسال سبب شد كه دشمنان دچار ياس و سرخوردگي شوند.
6119---0912 و علي نژاد از قائم شهر
¤از مردم قهرمان و با بصيرت ايران اسلامي به خاطر حضور آگاهانه و دشمن شكنانه شان در مراسم راهپيمايي 22 بهمن در سراسر كشور تشكر و قدرداني مي كنم. بيگانگان براي يك بار هم كه شده اعتراف به واقعيت كنند. اگرچه قبول داريم كه چنين اعترافي براي آنان بسيار تلخ است.
2537---0914
¤باز هم مثل هميشه ملت با بصيرت ايران پشت سر رهبر هميشه بيدار خود اميد دشمن را به ياس مبدل كرد و جان تازه اي در كالبد بيداري اسلامي كه شكوفه هاي انقلاب اسلامي است دميد. گام بعدي، حضور در انتخابات و انتخاب نمايندگاني است كه نه فقط به رفع معضلات و مشكلات داخلي كشور مي پردازند بلكه بايد با نگاه نافذ به آن سوي مرزها به بيداري اسلامي بينديشند و از اين فرصت تاريخي شكست آمريكا را در منطقه رقم زنند و اين تازه آغاز راه است.
محمودي
¤روز 22 بهمن وقتي حضور پرشور اقشار مختلف ملت بصير ايران را به تماشا نشستم، اشك شوق ريختم و براي داشتن چنين ملتي و رهبر فرزانه و شجاع سجده شكر بجا آوردم. با توجه به اينكه بنده يكي از جا ماندگان قافله شهدايم فكر مي كردم براي شركت در راهپيمايي جزو اولين ها هستم ولي وقتي به محل رسيدم متوجه شدم از ملت خيلي عقب ترم. برايم خيلي جالب بود كه در مسير راهپيمايي خانواده ها با اسپند از راهپيمايان استقبال مي كردند. مي خواستم بدينوسيله از تمامي خانواده هاي خوش سليقه تشكر كنم و دستانشان را ببوسم تا ذخيره آخرتم باشد.
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤زندگي تحت لواي امام خامنه اي، حكيم، متقي، عادل، شجاع، خطيب، بصير و نعمتي است كه نمي توان از عهده شكرش به در آمد. ايشان مصداق بارز «اشداء علي الكفار و رحماء بينهم» هستند. وقتي لب به سخن مي گشايند سرشار از اطمينان و عزت مي شوم. خدايا امام ما را تا ظهور دولت يار با عزت روزافزون و اقتدار و صحت و سلامت مستدام بدار.
2181---0912
¤آن قدر از بيانات رهبر عزيزم به وجد آمده ام كه ديگر هيچ شك و شبهه اي در دلم نسبت به حقانيت روحانيت اصيل و بر حق بودن شخصيت اين والا مقام ندارم. خداوند سايه ايشان را بر سر ما مستدام بدارد تا انقلاب اسلامي را تحويل صاحب اصلي انقلاب يعني امام زمان(عج) نمايد.
3379---0918
¤استكبار جهاني آمريكاي جهانخوار و غده سرطاني جهان اسرائيل غاصب بدانند بيداري اسلامي در كشورهاي اسلامي وزيدن گرفته است و اين نسيم به طوفاني مبدل خواهد شد و بنيان پوشالي آمريكا و اسرائيل غاصب را نابود خواهد كرد.
جانباز 70% دفاع مقدس
¤بيعت مجدد ميليوني و يكپارچه ملت فهيم و رشيد ايران در سراسر كشور مهر تاييد ديگري بر اهداف و سياست هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي بود و نشان داد كه مردم به رسانه هاي دروغين و مزدور بيگانگان توجه ندارند و از امانت امام بزرگوار به خوبي پاسداري مي كنند.
بختياري
¤بعضي مواقع به خودم مي گويم خدايا چگونه مي توانيم شكر نعمت تو را كه دست اجانب و ستم گران آمريكايي را از سر ما مردم ايران كوتاه كرده اي بجا آوريم. اميدوارم كه سايه لطف الهي هميشه بر سر ملت ايران باشد.
8313---0919
¤هر سال ملت ايران در 22 بهمن به وظيفه خودش كه حضور باشكوه در خيابان هاي شهر در طرفداري از نظام است عمل مي كند اما وظيفه دولت و مسئولين است كه نگذارند گراني و تورم آنان را رنج بدهد. شما مطبوعات نيز بايد مرتب گرفتاري هاي مردم را منعكس كنيد و از مسئولين بخواهيد به فكر مردم باشند و مغرور نشوند.
خاني
¤ بعيد نيست كساني كه غائله سكه و دلار را به وجود آوردند و بازار را آشفته كردند از عوامل و نوچه هاي عاملين اصلي اختلاس سه هزار ميليارد توماني اخير باشند كه خواسته اند اين گونه انتقام بگيرند.
2158---0915
¤ بعد از گذشت ده روز از سخنان مسئولين دولتي (وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي) مبني بر كنترل بازار دلار و سكه متاسفانه شاهد بالا بودن قيمت دلار و سكه و فعال بودن دلال ها در بازار آزاد هستيم. از اين مسئولين انتظار اقدام داشتيم نه سخنراني.
0767---0912
¤ تلفن 124 كه براي پيگيري و مبارزه با گرانفروشي اعلام شده است به هيچ كاري نمي آيد. بنده صاحب مغازه لوازم التحرير هستم. براي خريد اجناس مربوط به بازار رفتم. بازاري ها بالاي20درصد اجناس راگران كرده اند و توجهي به ابلاغيه هاي دولت ندارند. در اين وسط هرچه فشار و سختي است بر مردم بيچاره وارد مي شود.
قهرماني
¤ آقاي فروزنده معاون نيروي انساني رياست جمهوري در اخبار سيما فهرستي از تسهيلات و خدمات دولت به نخبگان جامعه بيان كردند ولي مشخص نكردند نخبه چه كسي است و چه ويژگي هايي بايد داشته باشد.
7150---0935
¤ در جايگاه سوخت گاز شهرستان دامغان به دليل نقص فني به جاي گاز، هوا داخل سيلندر مي شود در نتيجه با هر بار سوخت گيري فقط 50كيلومتر مسافت را طي مي كنيم. درخواست داريم موضوع مورد بررسي و رسيدگي قرار بگيرد و مشكل حل بشود.
3626---0919
پاسخ شركت تعاوني مسكن دماوند و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» در تاريخ 6/10/90 در خصوص عدم تحقق وعده مسئولين مسكن مهرآبعلي به اطلاع مي رساند هيئت مديره تعاوني برخلاف وظايف قانوني و در جهت تسريع در انجام پروژه همه تلاش خود را جهت مبارزه با زمين خواران شهرك 16هكتار زمين و دريافت سند طراحي فاز1 و2 براساس مجوز شوراي مسكن شهرستان دماوند، اداره مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن شهرستان دماوند انجام داده است وليكن پس از انجام اقدامات موصوف با هزينه اعضا عليرغم دستور صريح رياست محترم جمهور به دلايل نامعلومي كارگروه مسكن و شهرسازي استان تهران و معاونت عمراني استانداري تهران مجوز تغيير كاربري و ساخت پروژه را صادر نمي كند و تعاوني را در بلاتكليفي قرار داده اند. مزيد اطلاع به آگاهي مي رساند در همين راستا تعاوني جهت تعيين تكليف اعضا در سازمان بازرسي و ديوان عدالت اداري اقدام به طرح شكايت عليه كارگروه ماده 5 مسكن و شهرسازي استان تهران نموده و منتظر رسيدگي مي باشد كه اميد است اين مهم هرچه سريعتر محقق شود.
جوابيه موسسه آموزش عالي غيرانتفاعي
علامه محدث نوري (ره)
در صفحه 10 مورخ 25/10/90 شماره 20122 روزنامه شريف كيهان در ستون «كيهان و خوانندگان» مطلبي در قالب پيام كوتاه از سوي ظاهرا تعدادي كارمند عليه موسسه آموزش عالي علامه محدث نوري(ره) به چاپ رسيده است. اين موسسه معتقد است ارسال كنندگان مطلب مذكور سعي در خدشه دار ساختن وجهه اين نهاد آموزش عالي و تشويش اذهان عمومي داشته اند. لذا بدينوسيله مراتب تكذيب مي شود.
 



تقدير احمدي نژاد از مردم به دليل حضور گسترده در راهپيمايي 22بهمن

رئيس جمهور گفت: امسال نيز مثل هميشه همه ملت آمدند، تا همانند رودخانه اي عظيم پلشتي ها را شسته و نشان دهند با اراده و عزم خود در مسير آباداني، عزت و استقلال كشور تلاش خواهند كرد.
محمود احمدي نژاد بعدازظهر يكشنبه در جلسه هيات دولت اظهار داشت: حضور پرشكوه و باصلابت ملت ايران در مراسم سي و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و راهپيمايي 22بهمن، جلوه اي عظيم و حماسه اي ماندگار از حضور مردم در صحنه را به وجود آورد كه نشان از وحدت و بصيرت ملت شهيدپرور و هميشه در صحنه ايران دارد.
رئيس جمهور راهپيمايي ملت ايران در 22 بهمن را زلال اقيانوس دل هاي پاك و ايماني برشمرد و خاطرنشان كرد: ملت ايران همواره ثابت كرده كه در صحنه هاي حساس پاي آرمان هاي انقلاب ايستاده و از آن دفاع مي كند و امسال نيز مثل هميشه همه ملت آمدند، تا همانند رودخانه اي عظيم پلشتي ها را شسته و نشان دهند با اراده و عزم خود در مسير آباداني، عزت و استقلال كشور تلاش خواهند كرد.
احمدي نژاد با اشاره به توانمندي هاي ملت ايران در عبور از گردنه هاي سخت و دشوار گفت: مردم ايران در مسير تحقق عدالت و ساختن كشور با اتكال به خداوند متعال قادر هستند، هرگونه مانعي را از سر راه انقلاب اسلامي برداشته و توطئه هاي مستكبران و سلطه طلبان را خنثي كنند.

 



16اسفند يازدهمين اجلاس خبرگان در تهران

يازدهمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري از 16اسفند برگزار مي شود.
به گزارش فارس، يازدهمين اجلاس رسمي دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري از 16اسفندماه سال جاري به مدت دو روز در تهران برگزار مي شود.
اجلاس يازدهم مجلس خبرگان در ساختمان مجلس قديم برگزار خواهد شد.

 



بدگماني طيف هايي از اپوزيسيون به نشست محرمانه استكهلم (خبر ويژه)

نشست اخير گروهي از ورشكستگان سلطنت طلب، شبه اصلاح طلب(سبز) و ماركسيست هاي سابق در استكهلم سوئد آن هم پشت درهاي بسته و محرمانه، همچنان محل بحث محافل اپوزيسيون است.
پايگاه اينترنتي جمهوري خواهي درباره محفل شبه امنيتي استكهلم نوشت: علي الاصول گرد هم آمدن تعدادي از اين مخالفان را به فال نيك گرفت اما اين اتفاق موجب خرسندي و خوشحالي مخالفان نشد. دليل عدم موفقيت اين نشست و نگراني نسبت به آن، چيزي نيست مگر وجود يك نگراني ناشي از اين كه گروه هاي شركت كننده مي خواستند فقدان پايگاه اجتماعي شان را از طريق توسل به نيروي خارجي پر كنند. اين نگراني درباره كنفرانسي با ميزباني بنياد اولاف پالمه كاملا موجه بود.
پايگاه اينترنتي وابسته به طيفي از اپوزيسيون خارج نشين ادامه مي دهد: علاوه بر كساني كه به دلايل مختلف در اين نشست شركت نكردند، عده اي ديگر از ايرانيان نيز با برپايي تظاهرات اعتراضي در مقابل محل برگزاري كنفرانس نگراني خود را از اهداف و ناراحتي خود را از عملكرد آن ابراز داشتند. اعتراضي كه با دخالت پليس به پايان رسيد.
در ادامه اين تحليل آمده است: زماني كه قرار است دعوت شدگان در كارگاه هاي آموزشي شركت كنند كه عنوانش «چگونه جامعه جهاني از ما تاثير مي پذيرد»، است آن وقت مي توان ترديد كرد كه قرار است جاي خالي وزن داخلي نيروها را پيوندهاي خارجي پر كند. مسئله نه سوءظن است و نه بدبيني، واقعيتي است كه از زبان شركت كنندگان و شركت دهندگان شنيده مي شود. عبدالله مهتدي كه در كنفرانس شركت كرده مي گويد «ما نيازمند ائتلافي مشترك در قبال ايران هستيم و از جامعه جهاني انتظار داريم كه از ما حمايت كند.» همچنين رضا طالبي، فعال سياسي و مسئول هماهنگي كنفرانس در توصيف كارگاه سومي كه توسط ژنوه عبدو، گزارشگر سابق گاردين در تهران و مدير بخش سنچوري فانديشين مي گويد كه اين كارگاه «به طور مشخص روي اين نكته تاكيد كرد كه چگونه مي توان صداها را به گوش جامعه جهاني رساند.» تا زماني كه نمايندگان نيروهاي سياسي نخواهند بر مبناي وزن واقعي يكديگر قدم در راه اتحاد و اتفاق بردارند و تا زماني كه ذهنيت هاي خود از ميزان محبوبيت شان را در داخل كشور به جاي آنچه واقعا و در عمل ديده شده بگذارند ناچار خواهند بود جاي خالي وزن كشي سياسي را با نوعي تشبث به نيروهاي خارجي پر كنند و از اين رو موضوع افشاگري سايريني قرار بگيرند كه اين شيوه سياسي را مفيد نمي دانند.
يادآور مي شود عناصري نظير سازگارا، مخملباف، نوري زاده، شهريار آهي، محمدعلي توفيقي، تهوري (همسر حقيقت جو)، مهتدي (رئيس گروهك تروريستي كومله)، حسن شريعتمداري (حزب خلق مسلمان)، بيژن حكمت، فريدون احمدي و... از شركت كنندگان در نشست مذكور بوده اند. گفته مي شود 46 نفر در نشست مذكور حضور داشته اند كه برخي از آنها خبرنگاران زنجيره اي درجه سوم اما حلقه به گوش هستند.
پايگاه اينترنتي اخبار روز نيز با انتشار گزارشي موجز به قلم نادر عصاره (يكي از شركت كنندگان) نوشت: گفت وگوهاي روز اول با چهار دستور در استكهلم انجام شد؛1- «وضعيت سياسي» با سخنراني مهرانگيز كار، فريدون احمدي، سعيد قاسمي نژاد 2- «انتخابات نهم مجلس و چگونگي تحريم» با سخنراني مجتبي واحدي (از طريق اسكايپ)، بهزاد كريمي، محمدعلي توفيقي 3-«اتحاد ميان اپوزيسيون» با سخنراني عبدالله مهتدي، خودم (نادر عصاره)، ناهيد حسيني، ماشاءالله سليمي و 4-«انتظارات اپوزيسيون از جامعه بين المللي» با سخنراني نيما راشدان، ليلي پورزند، ميرو علي يار. در روز دوم نيز حمدي حسن مشاور انستيتو «آيديا»، هلنا والن وزير سابق و رئيس هيئت مديره مركز اولاف پالمه، جنيو عبدو از واشنگتن و يوهان گراند رئيس شوراي حكومتي بانك مركزي سوئد. سخنرانان روز دوم، تشكيل شوراي مشترك را مقدمه ملاقات با وزير خارجه آمريكا و پارلمان اروپا دانستند.
براساس اين گزارش «در حالي كه پيشنهاد گنجاندن جدايي دين از سياست در متن اوليه نشست هيچ مخالفي نداشت، تصويب نشد چرا كه تاكيد بر اين بود كه گفت وگوها مشروط به پذيرش اين اصل نباشد.
اما بخوانيد از اميرعباس فخرآور- از عناصر متهم به نفوذي بودن وزارت اطلاعات- كه به تازگي در تل آويو با برخي مقامات رژيم صهيونيستي نيز ديدار كرد. فخرآور، حضور احمد باطبي در كنفرانس ياد شده را نشانه آسودگي اين نشست توصيف كرد و از باطبي به عنوان خبرچين آبرو باخته وزارت اطلاعات ياد كرده است. فخرآور در وبلاگ خود حضور چهره هايي چون سازگارا كه آنها را نفوذي رژيم خوانده، مشكوك و جاي سؤال توصيف كرده است. وي مي گويد: حضور كساني چون نوري زاده، مهتدي و آهي كه در مخالفتشان با جمهوري اسلامي جاي ترديدي ندارد، از سر ناآگاهي نسبت به اهداف پنهان برخي برگزاركنندگان بوده است.
در همين حال جنيو عبدو در سايت سي ان ان تصريح كرد برخي حاضران در نشست استكهلم معتقد بوده اند بايد مردم را تشويق به تحريم انتخابات كرد.

 



كنفرانس هرتزليا: موفقيت حزب الله در اعتقاد به ولايت فقيه است (خبر ويژه)

وفاداري و گرايش به ولايت فقيه، عامل اساسي در شكل گيري حزب الله لبنان و ادامه حيات آن بوده است.
در كنفرانس امنيتي هرتزليا كه 10 روز پيش در تل آويو برگزار شد، حاضران از جمله به بررسي جنبش حزب الله و ارتباط آن با ولايت فقيه پرداختند. در گزارش منتشره در اين باره تصريح شده كه وفاداري به ولايت فقيه، عامل اساسي تشكيل و تداوم حيات حزب الله بوده است.
در اين گزارش آمده است: اسناد و مدارك بدست آمده در جنگ دوم لبنان نشان مي دهد حزب الله به رغم احتياط كاري در موضع گيري همواره از ولايت فقيه در محافل داخلي به عنوان يكي از مفاهيم ايدئولوژيك بنيادين خود ياد مي كند و در دوره هاي آموزشي خود بر آن تاكيد دارد.
اين گزارش مي افزايد: گرچه حزب الله لبنان همواره از ايده ولايت فقيه طرفداري كرده ولي اين موضوع موجب نشده كه جايگاه سيدحسن نصرالله به عنوان رهبر جنبش حزب الله تضعيف شود. يكي از دلايل عدم تضعيف جايگاه سيدحسن نصرالله اين است كه وي رهبري يك حكومت را در دست ندارد بلكه رهبري يك جنبش را برعهده دارد. بر اين اساس حمايت يك قدرت منطقه اي مي تواند موجب تقويت جايگاه وي شود. البته عامل ديگر محبوبيت خود سيدحسن نصرالله است.
اين گزارش مي افزايد: به هرحال حزب الله لبنان به اين موفقيت دست يافته است كه هم به عنوان يك جنبش قانوني لبنان شناخته شود و هم اين كه با نگاه خاص خود به رهبر ايران بتواند از كمك هاي يك قدرت منطقه اي استفاده كند.
در اين گزارش همچنين روند شكل گيري حزب الله لبنان پس از پيروزي انقلاب اسلامي مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
كنفرانس هرتزليا هر ساله با هدف تبيين سياست جهاني و مسائل بين المللي و با ميزباني رئيس و نخست وزير رژيم صهيونيستي برگزار مي شود.

 



اسرائيل حرف مفت مي زند ايران قدرت برتر منطقه است (خبر ويژه)

رئيس پيشين موساد گفت: هزينه درگيري نظامي با ايران، براي اسرائيل بسيار سنگين و جبران ناپذير است.
ميئر داگان در مصاحبه با شبكه دوم تلويزيون رژيم صهيونيستي گفت: ايران تا سال 2015 نمي تواند بمب اتمي بسازد.
وي همچنين گفته است: من مصرانه از دولت اسرائيل مي خواهم پيش قدم اقدامات عليه ايران نشود و اين فشار را بر آمريكا واگذار كند.
ميئر داگان مي گويد اسرائيل در صورت درگيري نظامي، گرفتار خواهد شد آن هم در حالي كه درگير بحران منطقه اي است.
همزمان جورج فريدمن تحليلگر يهودي آمريكايي در گفت وگو با يكي از شبكه هاي تلويزيوني كانادا تصريح كرد: كسي كه در فكر حمله نظامي است، غافلگير مي كند نه اينكه نقشه جنگي اش را در نيويورك تايمز منتشر كند. اين بيشتر يك جنگ رواني است. اگر اسرائيل به ايران حمله كند، پاسخ ايران باعث نابودي بازسازي اقتصادي جهاني خواهد شد. اگر خوب گوش كنيد آمريكايي ها به طور كامل واضح مي گويند كه نمي خواهند جنگي در منطقه راه بيفتد و تنگه هرمز بسته شود.
وي اضافه كرد: اسرائيل هر اندازه كه بخواهد مي تواند سر و صدا كند اما در نهايت نمي تواند ريسك حمله به اقتصاد جهاني را به جان بخرد. ايرانيان توانايي وارد كردن خسارت سنگين را دارند.
فريدمن مي گويد: اگر اسد سقوط نكند، به شدت به ايران وابسته خواهد بود. نفوذ ايران از غرب افغانستان تا مديترانه است. ايران همين الان هم قدرت برتر منطقه است و نيازي به بمب اتم ندارد تا قدرت عمده باشد اين يك موضوع در درجه دوم اهميت است. ايران همچنين توانايي دارد تا تنگه هرمز كه چهل درصد نفت جهان از آن جابجا مي شود را مسدود كند. بنابراين آنها در موقعيت خيلي قوي هستند و در افتادن با آنها خطرناك است و آمريكا هم در شرايطي نيست كه چنين كند. ما در شرايط تغيير موازنه قدرت قرار داريم كه در آن كشورهايي مثل عربستان بسيار كم اهميت تر و كشوري مانند ايران بسيار مهم تر مي شود.

 



رفسنجاني: خاتمي از دل دولت من بيرون آمد (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني گفت: خاتمي از دل دولت من بيرون آمد و وزرا و معاونان او اكثرا همان هايي هستند كه در دولت قبل (سازندگي) بودند.
وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق گفته است: آقاي خاتمي با وجود برخي اظهارات از دل دولت من بيرون آمد. وزراي خاتمي و معاونان آنان اكثرا همان هايي هستند كه در دولت قبل بودند. به علاوه تركيب سياسي مسئولان دولت سازندگي كاملا نصف نصف بود، يعني در مرحله دوم دولت من، تازه 5 نفر به خاطر اصرار مجلس حذف شدند، باز هم در روزنامه «سلام» آن زمان بررسي كرده و نمره دادند كه تركيب سياسي به اصطلاح چپ و راست پنجاه پنجاه شد.
وي درباره اينكه آيا از روزنامه سلام دلخور است، گفت: مسئول روزنامه سلام ]موسوي خوئيني ها[ را خودم براي مركز تحقيقات استراتژيك منصوب كرده بودم. اگر مخالف بودم كه نمي گذاشتم ايشان بمانند. افراد شاخص دولت خاتمي شخصيت هاي سياسي دولت من بودند. در دولت سازندگي، آقاي خاتمي وقتي فشارهايي را كه رويش مي آوردند، تحمل نكرد و رفت، من به ايشان گفتم شما هر يك از مشاغلي را كه مي خواهيد بگوييد من به شما مي دهم كه ايشان كتابخانه ملي را خواست و من كتابخانه ملي را در اختيارش گذاشتم.
اين اشاره به دوره اي است كه وزارت ارشاد با مديريت خاتمي دروازه تهاجم و شبيخون فرهنگي در كشور شده بود.
نكته جالب در مصاحبه هاشمي بيان اين مطلب است كه «بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري ]سال 76[ هيچ كس اعتراض نداشت. من با نامزد ديگر يعني آقاي ناطق نوري هم موافق بودم(!) و در جلوگيري از تقلب در انتخابات، وظيفه شرعي و قانوني ام را انجام دادم. در دوره خاتمي ما ديگر به آن عدد 30 ميليون مشاركت نرسيديم».
طبيعي است كه بلواآفريني در پوشش اعتراض به نتيجه انتخابات، مشخصه جريان سياسي خاصي است و آن روز چون همان جريان با تردستي روي كار آمده بود، بنابراين نيازي به بلوا هم نبود اما وقتي همين جريان در سال هاي 84 يا 88 با رويگرداني مردم مواجه شد، دميدن در بوق تقلب و دامن زدن به آشوب خياباني هم آغاز شد.
در حالي كه تورم تا مرز 49 درصد در دوره سازندگي اوج گرفت، هاشمي در مصاحبه با شرق مي گويد: چند مورد از كارهاي من ناتمام ماند كه هنوز هم هيچ كاري نشده و من براي عدم انجام آنها حسرت مي خورم، يكي از آنها در جنبه اجتماعي و رفاهي اقشار پايين و سيستم تامين اجتماعي بود.
هاشمي به شرق گفته است «كارگزاران را من تاسيس نكردم. اسم من در آن است. فرزندان من در آن عضو شدند».
وي درباره وحدت نيز مي گويد با رهبري هم نظر است و بهترين مصونيت وحدت ملي است. او در حالي كه درباره انتخابات مجلس سكوت كرده، مي گويد: بايد انتخابات هاي كاملا قانوني و آزاد انجام شود و مردم احساس كنند رأي شان در جامعه موثر است. اگر دو سه تا انتخابات خوب برگزار شود، فكر مي كنم مهم است.
خبرنگار شرق مي گويد «برخي طيف ها در انتخابات نيامدند» و هاشمي ادامه مي دهد: شما نظر مرا پرسيديد. فكر مي كنم همه ما بايد هماهنگ كنيم و انتخاباتي كاملا شايسته برگزار شود و مجلس و سپس دولتي همان گونه كه مردم بخواهند تشكيل شود. دو سه تا انتخابات، انتخابات مجلس، شورا، رياست جمهوري پشت سر هم اين گونه شود، درون جامعه خيلي به هم نزديك مي شود.
شرق به روال قبلي در اين مصاحبه نيز تلاش كرده هاشمي و اميركبير را شبيه سازي كند.

 



چرا دو تا؟ پس چند تا؟ دوازده تا...!! (خبر ويژه)

12 گروه فعال و مهم! سبز اعلام كردند در فراخوان پياده روي در سكوت شركت مي كنند.
جرس با انتشار بيانيه اي منتسب به «12 گروه فعال سبز»، خواستار شكستن حصر موسوي و كروبي شده است. اما نكته جالب اينجاست كه تمام اين گروه هاي دو سه نفري خلق الساعه در آمريكا و اروپا حضور دارند از جمله عناوين جعلي نظير «جنبش سبز ونكوور، سبزهاي دانشگاه تگزاس، سبز هيوستون، دانشجويان سبز دانشگاه ويكتورياي كانادا (سيگما!)، آستين براي ايران(!)، انجمن دموكراسي خواهان دانشگاه جورج واشنگتن، كارشناسان سبز (Green Expert)، نسل آزاديخواه در اتريش و كنشگران سبز براي دموكراسي.
ابراهيم نبوي طنزنويس فرصت طلب مقيم بلژيك نيز كه با پروژه احمقانه درازگوش تروا شناخته مي شود، از افراد ساده دل خواسته كه «بياييد براي زنده ماندن به خيابان برويم»(؟!)
در همين حال برخي از عناصر فراري نظير رجب مزروعي، فاطمه حقيقت جو، يوسفي اشكوري، گرامي مقدم و احمد سلامتيان كه خود را جمعي از نمايندگان ادوار مجلس خوانده اند، به شيوه بقيه رندهاي كنار گودنشين از اپوزيسيون خواسته اند كه به خيابان بيايند و لنگش كنند.
اما يكي از كاربران «بالاترين» با تاكيد بر اينكه اصلاح طلبان دنبال مصادره اپوزيسيون هستند، نوشت: ما در پياده روي و راهپيمايي شركت نمي كنيم؛ به منظور1- بي اعتبار كردن شوراي هماهنگي سبز2- مصادره نشدن جنبش سبز توسط اصلاح طلبان 3- اثبات مجدد به جرس و كلمه مبني بر اين كه ما سكولار برانداز هستيم، نه اصلاح طلب. بنابراين همه پاريس نشينان شوراي هماهنگي بدانند حناي آنها پيش ما ديگر رنگ ندارد.
كاربر ديگر شبكه ضدانقلابي بالاترين اما نظر ديگري دارد. او مي نويسد: لينك ]...[ جنيفر لوپز ]بازيگر مستهجن آمريكايي[ در بالاترين، راي بيشتري مي آورد تا انتقاد از رژيم و دعوت به اعتراض. وقتي لينك هاي اعتراض و راهپيمايي مي دهي با بي مهري رفقا مواجه مي شود. در تعجبم از خودمان. كافي است لينك درباره جنيفر لوپز بدهي آن وقت است كه راي هاي مثبت سرازير مي شود و «داغ» كه سهل است، جوشان مي شود. نمي خواهم به كسي توهين كنم ولي اين واقعيتي تلخ است.
برخي كاربران بالاترين در سال هاي گذشته نيز تصريح كرده بودند كه سناريونويسان فراخوان به آشوب و اغتشاش، از كنار برخي كافه هاي لندن و واشنگتن و پاريس، اداي مبارزان حاضر يراق در ايران را درمي آورند يا حداكثر كساني هستند كه با اسامي مستعار و در حالي كه پاي پيتزا و چيپس و كباب و ريحان نشسته اند، چنان رگبار «كليك» مي بندند كه انگار وسط خيابان مشغول جانفشاني هستند(!)



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14