(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 بهمن 1390- شماره 20143

احمدي مقدم: به لحاظ امنيتي از كشورهاي اول منطقه هستيم
رئيس سازمان پدافند غيرعامل: اينترنت چمداني ترفند دشمنان براي تسلط بر افكار عمومي جهان
ممنوعيت حركت موتورسيكلت ها در پوسته اصلي بازار
تشكري هاشمي: شهر با معجزه اداره نمي شود
ايران دومين مركز جراحي تنگي لگنچه در جهان است
معاون سازمان غذا و دارو: افزايش قيمت داروهاي سرطان موقتي است
رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي: چاپ آگهي شركت ها دليل قانوني بودن آنها نيست
رويدادهاي خارجي
كلاهبرداري ميلياردي از مجرمان زنداني
احداث پاركينگ هاي محله اي با تسهيلات ويژه
دومين حكم قصاص براي عامل قتل جوان در رباط كريم
قتل زوج خبرنگار !
6 كيلو كريستال در فرودگاه دوبي
كادوي 340 هزار يورويي زير پاي ستاره رئال
اندر فوايد فيس بوك !
جنجال سياسي خروس چيني!



احمدي مقدم: به لحاظ امنيتي از كشورهاي اول منطقه هستيم

فرمانده ناجا با بيان اينكه مطابق برنامه پنجم توسعه، امنيت در مرزها و درياها دو برابر مي شود و مرزهاي امني خواهيم داشت گفت: پيشرفت نيروي انتظامي فراتر از تهديدات دشمن است.
به گزارش ايسنا سرتيپ اسماعيل احمدي مقدم در مراسم صبحگاه عمومي و مشترك كاركنان و فرماندهان درياباني و انتظامي استان هرمزگان ضمن تبريك سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: مردم و ملت بيدار و هميشه در صحنه، بار ديگر در راهپيمايي 22 بهمن امسال حماسه خلق كردند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه 22 بهمن نماد و نشانه بيداري و هوشياري مردم است، اضافه كرد: اين حماسه آفريني مردم و ولايت مدار ايران اسلامي هر ساله علي رغم دشمني ها و فشارهاي دشمنان با قوت بيشتري انجام مي شود.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه مواردي در نظر گرفته شده كه با تحقق آن امنيت در مرزها و درياها دو برابر مي شود و مرزهاي امني خواهيم داشت، گفت: البته تهديدات داخلي و خارجي هميشه بوده و هست اما پيشرفت نيروي انتظامي فراتر از اين تهديدات است.فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: امروز اين ادعا را داريم كه به لحاظ امنيتي در منطقه از كشورهاي اول هستيم و به سراسر دنيا اثبات مي كنيم كه حضور در پاي صندوق هاي راي يك وظيفه و تكليف است كه به ياري خدا، مردم با حضور پرشور در صحنه انتخابات بار ديگر دشمنان را مأيوس خواهند كرد.

 



رئيس سازمان پدافند غيرعامل: اينترنت چمداني ترفند دشمنان براي تسلط بر افكار عمومي جهان

رئيس سازمان پدافند غيرعامل گفت: دشمنان با ديدگاه هايي مثل اينترنت چمداني يا خارج كردن اينترنت از اختيار دولت ها، به دنبال تسلط بر افكار عمومي دنيا هستند.
سردار غلامرضا جلالي در نشست همايش ملي دفاع سايبري كه در دفتر مركزي جهاد دانشگاهي برگزار شد، در رابطه با موضوع بررسي امنيت سايبري گفت: از سال 2002 تا 2012 و در سه سال گذشته، شيب فعاليت هاي سايبري بالا رفته و در سطح دنيا تهديدات سايبري رشد جدي داشته است.
وي با اشاره به اينكه «در ابتدا تهديدات سايبري بيشتر شكل سرگرمي داشت»، براهميت سه لايه ايمني، امنيت و جنگ در حوزه سايبري تأكيد كرد و افزود: با توسعه فناوري اطلاعات تهديدات سايبري به حوزه امنيت و جنگ و تهديد كشيده شده است. در دنيا نزديك به 38 كشور ساختار دفاعي سايبري شكل داده اند و 140 كشور در حال مطالعه اين موضوع هستند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به اينكه «لايه جديدي از تهديد در حال شكل گيري در دنياست»، تصريح كرد: در اين راستا شاهديم كه اوباما در پنجم ژانويه 2012 صحبت هايي داشت كه نشان دهنده جهت گيري اين كشور در كوچك كردن ارتش نظامي و توسعه در فضاي سايبري است و كشور ما هم بايد به اين موضوع بپردازد و تهديدها و آسيب پذيري هاي خود را بشناسد.
وي با بيان اينكه «مهرماه امسال قرارگاه دفاع سايبري كشور در سازمان پدافند غيرعامل تشكيل شد»، گفت: اين قرارگاه به دنبال ايجاد چتر دفاعي در برابر تهديدات سايبري است تا براين اساس، كشور در برابر تهديدات سايبري امن شود.
جلالي با اشاره به اينكه «در برنامه پنج ساله پنجم بر استفاده از فناوري اطلاعات تأكيد شده است»، اظهار كرد: يكي از ويژگي هاي دفاع سايبري نسبت به ديگر دفاع ها، برداشت اوليه از ارتش سايبري در زمينه آفند است. ارتش سايبري چهار حوزه كلان دارد و بخشي از آن در حوزه محتوا و فرهنگ است كه در بستر وب اتفاق مي افتد و در اين زمينه شاهد رشد شبكه هاي اجتماعي و اطلاع رساني هستيم كه بايد در اين حوزه ساز و كارهاي لازم را دنبال كنيم.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به برخي طرح هاي غرب براي گسترش اينترنت تأكيد كرد: دشمنان با ديدگاه هايي مثل اينترنت چمداني يا خارج كردن اينترنت از اختيار دولت ها، به دنبال تسلط بر افكار عمومي دنيا هستند كه ممكن است در قالب براندازي، انقلاب مخملي و سايبري شكل گيرد پس بايد در اين حوزه بررسي هاي لازم انجام شود كه در اين راستا در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، توسعه شبكه سايبري مدنظر قرار گرفته است.
جلالي با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري در بحث صنعت حوزه سايبر، گفت: روش بومي سازي دفاع سايبري را در حوزه سخت افزار و نرم افزار بايد مورد توجه قرار دهيم كه اين امر نيازمند جهادي عظيم است و بايد در اين راستا صنعت دفاع شكل گيرد و حوزه دفاع كشور را بومي سازي كنيم.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور افزود: با توجه به اينكه ممكن است دستگاه هايي مثل آب، برق و ... تحت تأثير تهديدات سايبري قرار گيرند، بايد زيرساختي براي دفاع وجود داشته باشد؛ بنابراين در برنامه امسال و سال آينده سازمان پدافند غيرعامل، توسعه مراكز سايبري مد نظر قرار گرفته است و حوزه آفند و حمله نيز بايد ظرفيت پاسخگويي به تهديدات موجود در كشور را داشته باشد.
جلالي همچنين با اشاره به اينكه «آمريكا استراتژي حمله دارد و استراتژي ما دفاع است»، افزود: بايد در اين راستا در حوزه سايبري به دنبال توليد دانش بومي باشيم. اكثر كشورها با اعلام استراتژي جديد اعلام كرده اند كه هرگونه حمله در حوزه زيرساخت حياتي آنها در سايبر مساوي حمله نظامي به آنها است و اين كشورها شامل آمريكا، رژيم صهيونيستي و چين هستند.
رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور در ادامه، با بيان اينكه «در نظر داريم سند دفاع سايبري كشور در حوزه غيرنظامي را تدوين كنيم»، گفت: در اين سند مد نظر است تا دستگاه هاي مختلف وظايف خود را در برابر تهديدات سايبري بشناسند؛ بنابراين در همايش ملي دفاع سايبري به بخش هايي از اين سند پرداخته مي شود و در ادامه جمعي از اساتيد پيش نويس نهايي آن را جمع آوري خواهند كرد.

 



ممنوعيت حركت موتورسيكلت ها در پوسته اصلي بازار

شهردار منطقه 12 گفت: حركت موتورسيكلت ها در پوسته اصلي بازار يعني از شمال در خيابان 15 خرداد، از غرب خيابان خيام، از جنوب خيابان مولوي و از شرق خيابان مصطفي خميني ممنوع شده است.
به گزارش مهر، عليرضا بزرگوار با بيان اين مطلب اظهار كرد: از دي ماه جلساتي با اتحاديه ها و اصناف بازار، كلانتري و سركلانتري منطقه و پليس راهور داشته ايم تا با برنامه ريزي و هماهنگي كامل با كسبه اين طرح اجرايي شود.
وي تصريح كرد: براي آنكه مشكلي براي افرادي كه با موتور به مسير بازار تردد مي كنند پيش نيايد تمهيداتي مانند اطلاع رساني مناسب و پاركينگ موتور در اطراف محدوده بازار اتخاذ شده و همچنين براي اجراي اين طرح هماهنگي هاي كامل با اتحاديه ها، اصناف و شوراي اطلاع رساني شهرداري تهران براي چاپ بنر و بروشور محل پاركينگ هاي موتورسيكلت صورت گرفته است.
بزرگوار تصريح كرد: از روز گذشته اين طرح اجرايي شده و در 18 ورودي محدوده بازار، 18 بازرس شهرداري، 6 اكيپ راهور و 12 عامل اجرايي شهرداري براي كنترل و نظارت مستقر شده اند و خوشبختانه با توجه به هماهنگي هايي كه با كسبه و اصناف صورت گرفته تاكنون جز يك مورد اعتراض كه نسبت به توجيه آن اقدام شده اعتراضي از سوي شهروندان نداشتيم.وي خاطرنشان كرد: نيروهايي كه براي نظارت و كنترل ورودي محدوده بازار پيش بيني شده دو دوره آموزش خاص ديدند تا بتوانند اين طرح را كه سبب آرامش، امنيت جاني و تسهيل تردد شهروندان در محدوده بازار مي شود، به خوبي اجرا كنند.

 



تشكري هاشمي: شهر با معجزه اداره نمي شود

سرويس اجتماعي -
معاون حمل ونقل و ترافيك گفت: در حالي كه ساليانه 230 تا 240 ميليارد تومان به پرسنل شركت واحد اتوبوسراني حقوق پرداخت مي كنيم يارانه پرداختي دولت تنها 21 ميليارد تومان است.
به گزارش كيهان سيدجعفر تشكري هاشمي در نشست خبري يازدهمين كنفرانس بين المللي مهندسين حمل ونقل و ترافيك افزود: ما تنها در شركت واحد اتوبوسراني ماهانه 5/16 ميليارد تومان بايد بابت حقوق و مزاياي پرسنل بپردازيم كه با احتساب پرداخت 15 ماه حقوق به كاركنان فقط در اين شركت ساليانه 230 تا 240 ميليارد تومان بايد پرداخت شود.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه دولت تنها 21 ميليارد تومان يارانه داده است و از سوي ديگر با وجود اينكه دولت موظف است 5/82 از هزينه هر اتوبوس جديد را پرداخت كند تاكنون حتي يك ريال بابت ورود اتوبوس هاي 2 كابين پرداخت نكرده است و در چنين شرايطي نمي توان با معجزه كارها را پيش برد.
وي افزود: ما در بخش مترو سال گذشته 15 كيلومتر خط را به بهره برداري رسانديم و امسال نيز حداقل 15 كيلومتر مترو به بهره برداري مي رسدحال اگر براي احداث هر كيلومتر مترو 50 ميليارد تومان هم صرف شود تنها براي بخش هايي كه به بهره برداري رسيده 750 ميليارد تومان هزينه شده است
.تشكري هاشمي گفت: عمليات احداث تونل در خطوط 3، 6 و 7 مترو نيز با جديت دنبال شده و بيش از 140 واگن نيز از ابتداي سال وارد ناوگان شده است.
معاون شهردار تهران گفت: در مجموع در مترو حدود 1400 تا 1500 ميليارد تومان بايد هزينه شود كه دولت 950 ميليارد تومان به ما بودجه پرداخت كرده است.

 



ايران دومين مركز جراحي تنگي لگنچه در جهان است

رييس قطب ارولوژي ايران با بيان اينكه تا كنون دو مورد عمل ميني لاپاراسكوپي تنگي لگنچه در بيمارستان لبافي نژاد تهران انجام شد، افزود: ايران دومين مركز عمل تنگي لگنچه در جهان به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، ناصر سيم فروش روز دوشنبه در نشست خبري معرفي نخستين عمل جراحي اهداي كليه به روش ميني لاپاراسكوپي با اشاره به اينكه تنگي لگنچه يك بيماري مادرزادي است، افزود: انجام اين روش جراحي باعث شد كه عمل ترميم تنگي لگنچه در اطفال به روش ميني لاپاراسكوپي و شكاف سه ميلي متري با موفقيت انجام شود.
وي با بيان اينكه بيمارستان لبافي نژاد به عنوان سومين مركز ارولوژي جهان در زمينه عمل هاي جراحي لاپاراسكوپي و ميني لاپاراسكوپي مطرح است، گفت: تاكنون در مركز ارولوژي بيمارستان لبافي نژاد 400عمل جراحي لاپاراسكوپي انجام شده است.
سيم فروش با بيان اينكه اين روش جديد در مقايسه با روش ديگر كشورها بسيار ساده تر است، گفت: روش عمل جراحي لاپاراسكوپي مركز قطب ارولوژي ايران در همايش هاي جهاني معرفي مي شود. رييس قطب ارولوژي ايران اضافه كرد: يكي از ويژگي هاي روش ميني لاپاراسكوپي بدون درد بودن عمل است و بيمار نيز در مدت كوتاهي از بيمارستان مرخص مي شود. سيم فروش اضافه كرد: از اين روش جديد مي توان براي عمل هاي جراحي غدد سرطاني كليه نيز استفاده كرد چرا كه تجهيزات ميني لاپاراسكوپي با تجهيزات لاپاراسكوپي معمولي متفاوت است.
سيم فروش با بيان اينكه بيمار در گذشته با عمل هاي جراحي معمولي از درد شديد پهلو رنج مي برد، افزود: اين روش درد كمتري براي بيمار بوجود مي آورد و از سوي ديگر از نظر زيبايي براي بانوان و ورزشكاران تاثير مثبتي در بر خواهد داشت. به گفته سيم فروش، اين عمل جراحي مي تواند براي سالمندان كه از عضلات ضعيفي برخوردارند و همچنين زنان و ورزشكاراني كه به جراحت ها و شكاف در بدن حساس هستند، كمك قابل توجهي كند.

 



معاون سازمان غذا و دارو: افزايش قيمت داروهاي سرطان موقتي است

معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به اين كه افزايش قيمت داروهاي ضدسرطان موقتي است، گفت: تغيير قيمتي در خصوص واردات يا نرخ رسمي داروهاي ضدسرطان به وجود نيامده است.
دكتر محمدرضا شانه ساز افزود: قيمت داروهاي تحت كنترل نيز در سال 88 براساس مصوبه قانوني افزايش پيدا كرده بود كه براساس آن مي بايست نيمي از قيمت كل كه معادل افزايش آن بود، براي كمك به بيماران صعب العلاج به حساب خزانه واريز مي شد. جداي از مورد ذكر شده، ديگر افزايش قيمتي براي داروهاي تحت كنترل نداشتيم.
معاون داروي سازمان غذا و دارو، همچنين با اشاره به اين كه تغيير قيمتي براي واردات يا نرخ رسمي داروهاي ضدسرطان هم به وجود نياورده ايم، عنوان كرد: مگر آن كه دارو از طريق شركت هاي فوريتي تهيه شود.
به گفته شانه ساز، زماني هم كه شركت فوريتي اقدام به تامين دارو مي كند، به اين علت كه دارو را از عمده فروش خريداري و از كارخانه توليدي تهيه نمي كند، قيمت آن كمي افزايش مي يابد.
معاون داروي سازمان غذا و دارو اضافه كرد: اين مسيري است كه هر دارويي كه با كمبود مواجه شود و نتوان آن را تامين كرد بايد طي كند و به هر روي مشكلي است كه وجود دارد.
وي در عين حال با تأكيد بر اينكه در صورت تامين ارز افزايش قيمتي نخواهيم داشت، گفت: بانك مركزي در همين راستا قول هايي به ما داده است و اميدواريم شركت ها در تهيه ارز در بانك هاي عامل با مشكلي مواجه نشوند.
شانه ساز همچنين با توجه به پايان يافتن مهلت حذف سردرهاي تبليغاتي از داروخانه ها از اول دي ماه، اظهار كرد: عمده داروخانه ها تابلوها را اصلاح كرده اند و مسئله از نظر ما تمام شده است. معاون داروي سازمان غذا و دارو همچنين در پايان عنوان كرد: اعلام نتايج كارآزمايي باليني دسفوناك به اسفندماه موكول شد.

 



رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي: چاپ آگهي شركت ها دليل قانوني بودن آنها نيست

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي گفت: چاپ آگهي شركتها، مؤسسات و آموزشگاهها در روزنامه ها دليلي بر قانوني بودن فعاليت آنها و تاييد از سوي مراجع رسمي نيست.
به گزارش مهر سرهنگ عبدالله قاسمي با اشاره به شگرد تبهكاران براي كلاهبرداري از طريق آگهي روزنامه ها و مجلات اظهار داشت: متأسفانه برخي افراد تصور مي كنند چاپ آگهي مؤسسات و شركتها در روزنامه ها و مجلات تأييدي بر قانوني بودن فعاليت آن مراكز است به همين خاطر به راحتي به ادعاهاي مطرح شده از سوي آنها اعتماد مي كنند. حال آنكه برخي تبهكاران با سوء استفاده از اين اعتماد مرتكب كلاهبرداري مي شوند.
وي افزود: هموطنان قبل از هر اقدامي از دستگاههاي مرتبط با فعاليت اين شركتها و مؤسسات موضوع را بررسي كنند و در صورت تأييد فعاليت آنها اقدام كنند، رسانه ها نيز بايد حساسيت بيشتري در اين زمينه داشته باشند. وي در ادامه هشدار داد: يكي از شگردهاي اين كلاهبرداران چاپ آگهي اعزام دانشجو به خارج از كشور است، دانشجويان قبل از ثبت نام و واريز پول با هوشياري بيشتري اقدام كنند و مجوز مراكز خارجي را از وزارت علوم استعلام كنند.
سرهنگ قاسمي درباره كلاهبرداري به بهانه پيش فروش مسكن هم گفت: سازندگان بيش از 10 واحد مسكوني براي انتشار آگهي بايد از سازمان هاي مسكن و شهرسازي استان مجوز بگيرند.

 



رويدادهاي خارجي

بارش 6 متر برف در تركيه
بارش سنگين برف و آب وهواي سرد زندگي در شرق تركيه را فلج كرده و بسياري از راه هاي مواصلاتي روستاهاي اين منطقه مسدود شده است.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري دوغان، بارش سنگين برف طي 5 روز گذشته به حدي بود كه ارتفاع برف در مناطق كوهستاني به 6 متر و در شهرها و روستاها به بيش از 2 متر رسيده است.
به نوشته اين خبرگزاري، ارتفاع برف در برخي روستاهاي استان شرقي بيتليس به 5/2 متر مي رسد و اهالي اين روستاها براي بيرون آمدن از منازلشان مجبور به حفر تونل شده اند.
خبرگزاري دوغان به نقل از برخي روستاييان استان بيتليس نوشت: سقف بسياري از منازل به دليل سنگيني برف فرو ريخته و لوله هاي آب از شدت سرما يخ زده است.
به نوشته خبرگزاري دوغان، برخي اهالي استان بيتليس كه راه هاي مواصلاتي شان مسدود شده است نياز مبرم به غذا دارند.
خبرگزاري دوغان افزود: راه هاي مواصلاتي 551 روستا در استان هاي «سيواس» و «تونجلي» نيز به دليل بارش سنگين برف مسدود شده است.
سازمان هواشناسي تركيه دماي هوا در برخي نقاط در استان هاي ارزروم و آرداهان را 31 درجه زير صفر اعلام كرده است.

 



كلاهبرداري ميلياردي از مجرمان زنداني

سرويس اجتماعي-
مرد تبهكاري كه با معرفي خود به عنوان يكي از كارمندان عاليرتبه قوه قضاييه بيش از يك ميليارد تومان از خانواده زندانيان كلاهبرداري كرده بود در عمليات ضربتي پليس دستگير شد.
به گزارش مهر اواخر سال گذشته مرد 53 ساله اي با حضور در شعبه هشتم دادسراي ناحيه 4 تهران با طرح شكايتي گفت: سال 87 به اتهام آدم ربايي به 7 سال حبس محكوم شدم، در حالي كه معتقدم در اين آدم ربايي نقش من در حدي نبود كه به اين مدت طولاني تحمل زندان محكوم شوم، در اين مدت خانواده ام با يك نفر آشنا شدند كه خود را از كاركنان قوه قضاييه و داراي شغل مهمي در آن قوه معرفي كرده بود، او مدعي شده بود با مسئولان عاليرتبه اين نهاد مرتبط است، خانواده ام مبلغ 15 ميليون تومان به اين فرد به نام مهدي دادند تا پرونده ام را درست كند. پس از مدتي و با گرفتن اين مبلغ وي متواري شده و ديگر خبري از او نشد.
در ادامه فرد ديگري كه داراي پرونده اتهامي بوده و هم اكنون در زندان به سر مي برد طي شكايت مشابهي اعلام كرد اين فرد با معرفي خود به عنوان كارمند قوه قضاييه و مرتبط با مسئولان رده اول اين نهاد، جهت كمك به پرونده مبلغ 400 ميليون تومان از وي گرفته و متواري شده است.
با دستور بازپرس، شناسايي و دستگيري متهم به كارآگاهان مبارزه با كلاهبرداري پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ محول شد، در ادامه تحقيقات گسترده اي براي شناسايي و دستگيري اين متهم اجرا شد.
يكي ديگر از شاكيان پرونده در تحقيقات پليسي به كارآگاهان گفت: حدود دو سال پيش در پي بروز اختلاف مالي ميان من و يكي از همكارانم، شكايتي بر عليه من در مرجع قضايي مطرح شد كه در طول مدت رسيدگي به پرونده، با شخصي به نام مهدي آشنا شدم كه ادعا داشت داراي ارتباط بسيار نزديكي با مسئولان دولتي از جمله مقامات قضايي بوده و خود وي نيز در يكي از ارگان هاي دولتي مشغول به كار است، او ادعا كرد مي تواند با استفاده از موقعيت شغلي خود و ارتباطاتي كه با مقامات قضايي دارد، نتيجه پرونده را به سود من تغيير دهد، به همين بهانه طي دو مرحله مبلغ 150 ميليون تومان را به وي پرداخت كردم اما به يكباره و پس از پرداخت اين مبلغ ديگر از مهدي خبري نشد. او كه تا اين مدت با اولين زنگ به تماس من پاسخ مي داد، بعد از آن به هيچ وجه به تماس هايم پاسخ نمي داد و پس از چند روز تلفن همراهش نيز به طور كامل خاموش شد.
در روزهاي بعد نيز تعداد ديگري از شهروندان تهراني كه اغلب خود يا يكي از اعضاي خانواده شان داراي پرونده در يكي از مراجع قضايي يا پرونده اي در يكي از ادارات دولتي بوده با طرح شكايت، به بازپرس شعبه هشتم دادسراي رسالت گفتند كه مبالغ زيادي از 5 ميليون تومان تا صدها ميليون تومان تحت عناوين مختلف از جمله اخذ مرخصي از زندان، اتمام پرونده قضايي و يا حل مشكل اداري از آنان كلاهبرداري شده است.
كارآگاهان در تحقيقات از مالباختگان دريافتند كه اين متهم براي جلب اطمينان طعمه ها، همواره مجهز به دستبند، بيسيم، اسپري، باطوم، گاز اشك آور، اسلحه، كارت هاي متعدد بازرسي قوه قضاييه، ناجا و... بوده و اين تجهيزات را يا با خود حمل مي كرد و يا طوري ظاهرسازي مي كرد كه اين اقلام در خودرو وي ديده شود.
كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي در تحقيقات خود براي شناسايي و دستگيري مهدي با مراجعه به سوابق متهمان سابقه دار، موفق به شناسايي فرد سابقه داري به نام مهدي 35 ساله شدند كه پيش از اين نيز در سال 86 دستگير و روانه زندان شده بود.
با مراجعه كارآگاهان به آدرس و نشاني موجود از متهم، مشخص شد كه مهدي چندي پيش و در پي كلاهبرداري هاي اخير خود اقدام به جابجايي مخفيگاهش كرده است، در ادامه ماموران با مراجعه به چند شعبه بانك محل وصول چك ها و بهره گيري از تصاوير دوربين هاي مدار بسته اين بانك ها موفق به شناسايي چهره متهم شدند.
در ماههاي بعد و با توجه به اين كه متهم همچنان متواري بود و از طرفي بر تعداد مالباختگان افزوده مي شد، پرونده به اداره چهاردهم پليس آگاهي فرستاده شد، كارآگاهان اداره چهاردهم با بهره گيري از اطلاعاتي كه كارآگاهان پايگاه تا آن زمان به دست آورده بودند و همچنين بهره گيري از اطلاعات اطرافيان و نيز آخرين مالباختگان موفق شدند اين فرد را كه مي خواست از جديدترين طعمه اش صدها ميليون تومان كلاهبرداري كند، در تاريخ 16 آذرماه در يك اقدام غافلگيرانه در خيابان گلستان شناسايي و دستگير كنند.سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعترافات متهم و اظهارات مالباختگان، مبلغ كلاهبرداري و دريافت شده از اين افراد يا خانواده هاي آنان بالغ بر يك ميليارد تومان مي باشد، متهم پس از تحقيقات وسيع پليسي و شناسايي دهها مالباخته، با قرار ميلياردي روانه زندان شد.

 



مديركل دبيرخانه كميسيون ماده 5 خبر داد
احداث پاركينگ هاي محله اي با تسهيلات ويژه

مديركل دبيرخانه كميسيون ماده 5 اعلام كرد : احداث پاركينگ هاي محله اي در شهر تهران براي ترغيب و تسريع در امر نوسازي بافت فرسوده با تسهيلات ويژه به تصويب كميسيون ماده 5 شهر تهران رسيد.
مديركل دبيرخانه كميسيون ماده 5 با اعلام اين خبر در گفتگو با «تهران سما» افزود : در راستاي تدابير شهردار تهران، موضوع «احداث پاركينگ هاي محله اي در تمامي پهنه هاي شهر با تاكيد بر بافت فرسوده» مورد تصويب قرار گرفت.
مهندس تقي زاده افزود : بر اساس اين مصوبه كه به منظور تسريع در امر نوسازي و بهسازي و مورد تاييد اعضاي كميسيون ماده 5 قرار گرفت، در بافت فرسوده كه عمدتا در محدوده اراضي و املاكي واقع شده اند و تامين پاركينگ در زمان نوسازي يكي از معضلات عمده آنهاست، اين تصميم به عنوان يك راهكار اساسي براي حل مسئله مذكور تلقي مي شود.
تقي زاده ادامه داد : از اين پس متقاضيان ساخت پاركينگ در بافت هاي اينگونه با استفاده از مزاياي اين مصوبه كه كاربري طبقه همكف آن به خدمات پشتيبان سكونت و با حداقل 5طبقه پاركينگ كه قابليت واگذاري به افرادي كه امكان تامين پاركينگ در ملك خود را ندارند مجوز لازم اعطا خواهد شد و از سوي ديگر با توجه به هماهنگي به عمل آمده با اداره هاي ثبت اسناد ، اين پاركينگ ها قابليت تفكيك و صدور سند جداگانه و انتقال راخواهند داشت .
وي تاكيد كرد : با توجه به اين مصوبه بخشي از مصوبه طرح جامع تهران مبني بر احداث يا تامين پاركينگ در شعاع 250 متري براي املاكي كه امكان تامين آن را ندارند محقق مي شود.

 



دومين حكم قصاص براي عامل قتل جوان در رباط كريم

مردي كه پسر جواني را به خاطر رابطه نامشروع با همسرش به قتل رسانده بود، براي بار دوم به قصاص محكوم شد.
مرد جوان كه پس از اطلاع از ارتباط همسرش با پسر جواني او را به قتل رسانده و جسدش را به آتش كشيده بود پس از محاكمه در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران براي دومين بار به قصاص محكوم شد.
چهارم شهريور امسال كشف جسد سوخته مردي در بيابان هاي اطراف رباط كريم به ماموران اطلاع داده شد. پس از اين تماس ماموران در محل حاضر شده و در بررسي ها دريافتند، مرد ياد شده كه ناصر نام دارد پس از قتل در محل ديگري به آنجا منتقل و جسدش به آتش كشيده شده است.
بنابراين گزارش ماموران با رديابي هاي تخصصي متوجه ارتباط او با زني مي شوند. زن جوان در نخستين بازجويي ها منكر اطلاع از ماجرا مي شود اما در بازجويي هاي بعدي به روابط پنهاني با مقتول اعتراف كرده و تصريح مي كند: وقتي شوهرم متوجه ارتباط من و ناصر شد او را با ضربه هاي كارد كشت. بعد هم جسدش را به خارج شهر منتقل كرد و به آتش كشيد.
پس از اين اعترافات كارآگاهان پليس آگاهي در عملياتي ضربتي پويا را شناسايي و دستگير كردند. او هم در بازجويي ها با اعتراف به قتل گفت: مدتي بود به رفتارهاي همسرم مشكوك شده بودم. اين موضوع آزارم مي داد. روز حادثه خواهرم با من تماس گرفت و مدعي شد همسرم با پسر جواني به خانه رفته اند. سريع خود را به خانه رساندم و با ديدن ناصر شوكه شدم اما او به جاي توضيح درباره رابطه اش از من خواست تا همسرم را طلاق دهم تا بتواند با او ازدواج كند. با شنيدن اين حرف كنترلم را از دست داده و ناصر را با ضربه هاي كارد كشتم. بعد هم جسدش را در صندوق عقب گذاشته و در بيابان هاي اطراف رباط كريم آتش زدم.
در ادامه پرونده براي محاكمه به شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد كه متهم با تكرار ادعاهاي قبلي خود گفت: من مرد جوان را به خاطر ارتباط پنهاني با همسرم كشتم. روز حادثه او قصد فرار از خانه را داشت كه او را در خيابان گرفته و به خانه آوردم. بعد هم در جريان يك درگيري او را كشتم.
قضات دادگاه هم با توجه به اعتراف پويا و درخواست اولياي دم او را به قصاص محكوم كردند.
در ادامه پرونده به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان حكم را نقض كرده و پرونده را براي رسيدگي دوباره به شعبه 74 دادگاه كيفري فرستادند.
هفته گذشته محاكمه پويا به رياست قاضي عبداللهي برگزار شد كه قضات دادگاه پس از شنيدن اظهارات متهم و همسرش وارد شور شده و صبح ديروز او را با اكثريت آرا به قصاص نفس-اعدام-محكوم كردند.

 



قتل زوج خبرنگار !

دو خبرنگار و گزارشگر تلويزيون در خانه خود در داكا - پايتخت بنگلادش - به قتل رسيدند.
به گزارش ايسنا، «ساگار سرور» و همسرش «مهرون روني» كه هر دو در شبكه هاي تلويزيوني فعاليت مي كردند، يكشنبه شب به ضرب چاقو در خانه شان به قتل رسيدند.علت قتل اين دو گزارشگر هنوز مشخص نشده و پليس اعلام كرده است كه معلوم نيست انگيزه اين قتل ارتباطي به شغل اين دو خبرنگار داشته است.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «سرور» در شبكه تلويزيوني خصوصي فعاليت داشت و همسرش نيز در شبكه خصوصي ديگري به نام «اي.ان.تي بنگلا» مشغول به كار بود. اين دو گزارشگر كه هنگام قتل دست هايشان از پشت بسته بود، كمتر از 30 سال داشتند و همراه فرزند 5 ساله شان در داكا زندگي مي كردند. طبق اعلام پليس، هيچ شي گران قيمتي ازمنزل اين زوج به سرقت نرفته است.

 



6 كيلو كريستال در فرودگاه دوبي

پليس دوبي از كشف بيش از 6 كيلوگرم موادمخدر از نوع «كريستال» در فرودگاه دوبي خبر داد.
علي المقهوي مدير اداره مبارزه موادمخدر در فرودگاه هاي امارات در يك كنفرانس مطبوعاتي اعلام كرد: اين ميزان مواد از مسافري در ترمينال يك فرودگاه بين المللي دوبي كشف و ضبط شده است. وي افزود: متهم با شيوه خاصي موادمخدر را در كيسه هاي حاوي موادرنگي در دو ساك جاسازي كرده بود. به گزارش ايسنا، مدير اداره مبارزه موادمخدر در فرودگاه هاي امارات با اعلام نكردن تابعيت متهم اظهار داشت كه وي به دادگاه دوبي معرفي شده است و نخستين جلسه دادگاهي اش در روزهاي آينده برگزار مي شود.

 



كادوي 340 هزار يورويي زير پاي ستاره رئال

ستاره پرتغالي رئال مادريد اين روزها سوار بر اتومبيل گرانقيمت خود در خيابان هاي شهر مادريد جولان مي دهد.
به گزارش برنا، چند روز قبل خبري مبني بر اهداي يك كادوي 340 هزار يورويي به «كريستيانو رونالدو» در بسياري از سايت ها منتشر شد. اين كادوي مخصوص كه براي جشن تولد 27 سالگي اين مهاجم است يك اتومبيل لامبورگيني است كه مي تواند در عرض 9/2 ثانيه سرعت خود را به 100 كيلومتر برساند.

 



اندر فوايد فيس بوك !

موادفروش فراري ايتاليايي پس از گذاشتن تصاوير سفرش به لندن در فيس بوك به دام پليس افتاد.
پليس ايتاليا كه در جستجوي اين متهم فراري بود، با ديدن اين تصاوير در صفحه فيسبوك توانست رد او را پيدا كند و اين متهم را در لندن به دام اندازد.به گفته پليس اين مرد در سال 2010 ميلادي خانه اش در ايتاليا را ترك كرده و نا پديد شده بود و از آن زمان پليس در تعقيبش بود.اين متهم درماه دسامبر و پس از سفر به لندن، تصاويري با عنوان «تعطيلات كريسمس در لندن» در صفحه فيسبوكش گذاشت كه همكاري پليس ايتاليا و انگليس به دستگيري وي منتهي شد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، اين متهم پس از دستگيري به ايتاليا منتقل شد و اكنون در زندان است.

 



جنجال سياسي خروس چيني!

«تخم گذاري خروس چيني»، يك جنجال سياسي در عراق به راه انداخت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، روزنامه هاي چيني در خبري نوشتند: «يك خروس چيني در ايالت «ياوشينگ» چين در چند روز 14 تخم گذاشته است.» اين خبر در حد خود جالب است اما جالبتر آن است كه خبر تخم گذاري خروس چيني منجر شد تا حزب «خروس عراق» درصدد شكايت عليه ناشران اين خبر برآيد.«موسي جولاغ» رئيس اين حزب عراقي در شمال عراق اعلام كرده است: ناشران اين خبر در واقع مي خواهند از مقبوليت اين حزب تازه تاسيس در عراق بكاهند و او نيز به نوبه خود از اين موضوع شكايت خواهد كرد.اين نخستين حزب عراقي نيست كه شعار حزب خود را بر روي يك حيوان مي گذارد. پيش از اين در سال 2005 در شمال عراق «حزب الاغ» تاسيس شد. دفتر سياسي اين حزب «اسطبل» و سخنگوي آن نيز «عرعر» ناميده شده است. اين حزب عراقي يك راديو دارد كه به «صداي الاغ» معروف است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14