(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28  آذر  1391 - شماره 20384

حديث دشت عشق
تناقض گويي و بي توجهي مسئولان فدراسيون واليبال به بي اخلاقي ها
وقتي «حاشيه » صدرنشين ليگ واليبال مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
تيمي به جام جهاني مي رود كه متحد و با ايمان باشد
كي روش: در غرب آسيا دنبال نتيجه نبوديم
رئيس فدراسيون از موفقيت در رقابت هاي غرب آسيا مي گويد
دووميداني مي تواند به اندازه يك كاروان مدال بگيرد
پتروشيمي قهرمان نيم فصل ليگ برتربسكتبال
پيشنهاد آلماني ها به پينگ پنگ باز المپيكي ايران
كشتي گيران موفق در جام جهاني، مستقيماً به مسابقات انتخابي مي روند
توقف رئال مقابل تيم قعر جدولي
پيروزي پرگل بارسا با درخشش مسي
شادي سپيد كشاورزان و دانش آموزان ايران را فرا گرفت


حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «محمدعلي روحاني فرد»
دم گرفتي ميان خون خودت
چه گريزي به قتلگاه زدي
شهيد محمدعلي روحاني فرد، سال 1325 در روستاي رسوار از توابع كردكوي متولد شد. در 13 سالگي وارد حوزه علميه گرگان شد و مقدمات و شرعيات را در اين حوزه فرا گرفت. سال 1340 جهت ادامه تحصيلات حوزوي رهسپار قم شد. دوران تحصيل علوم ديني وي همزمان با مبارزات مردم و روحانيت بر عليه نظام فاسد شاهنشاهي بود. بارها و بارها به علت فعاليت هاي سياسي دستگير و راهي زندان گرديد.
علاقه وي به نويسندگي سبب كسب موفقيت هايي در اين فن از جمله چاپ و نشر كتاب و مجلات علمي، سياسي و مذهبي شد. به علت علاقه به تحصيل توانست در رشته الهيات دانشگاه پذيرفته شود. با شروع جنگ تحميلي همپاي رزمنده ها بارها به جبهه اعزام شد. تا اينكه سرانجام، در آخرين ماموريت، در بهمن ماه 1364 هواپيماي حامل ايشان و 45 نفر از يارانش در راه اهواز مورد حمله هواپيماي عراقي قرار گرفت و همراه يارانش به شهادت مي رسد.
 


تناقض گويي و بي توجهي مسئولان فدراسيون واليبال به بي اخلاقي ها

وقتي «حاشيه » صدرنشين ليگ واليبال مي شود

مدعيان قهرماني ليگ برتر واليبال رقابت فشرده اي براي قرار گرفتن در رده نخست اين رقابت ها دارند اما پس از گذشت 12 هفته از آغاز مسابقات، بي اخلاقي ها همه چيز را تحت الشعاع قرار داده است.
هر هفته كه از اين رقابت ها برگزار مي شود شاهد درگيري لفظي ميان بازيكنان، اعتراضات مكرر به عملكرد داوري و فحاشي تماشاگران و پرتاب اشيا مختلف به داخل زمين هستيم اما ظاهراً هيچكس علاقه اي به پيگيري مسائل و كنترل اين بي اخلاقي ها را ندارد.
كافيست يك بار در يكي از مسابقات ليگ برتر به رفتار بازيكنان دقت كنيد و صحبت هاي آنها را لب خواني كنيد تا متوجه شويد كه چه الفاظي را نثار هم مي كنند، توهين هاي تماشاگران و يا اشيائي كه به داخل زمين مي اندازند هم كه البته نيازي به لب خواني هم ندارد.
جالب اينجاست كه يا ناظرين مسابقات چيزي درباره اين مسائل در گزارش هاي خود نمي نويسند و يا كميته انضباطي حوصله اي براي رسيدگي به آنها را ندارد. اگر هم كميته انضباطي درباره يك مسئله تشكيل جلسه دهد حداكثر يك راي خنثي صادر مي شود تا آب در دل كسي تكان نخورد.
به عنوان نمونه وقتي در مسابقه تيم هاي پيشگامان و كاله، تماشاگران يزدي توهين هاي خود را نثار ملي پوشان تيم ميهمان كردند و كاري كردند كه آنها يك ساعت در سالن حبس شوند همه انتظار داشتند كه حداقل يك تذكر به باشگاه پيشگامان داده شود اما وقتي خبرنگاران از علي فرخي رئيس كميته انضباطي در اين باره پرس و جو كردند با اين پاسخ جالب مواجه شدند كه در گزارش ناظر بازي چيزي در اين باره وجود ندارد تا براساس آن حكمي صادر شود.
و يا زماني كه احسن الله شيركوند به قصد كتك زدن داور مسابقه سايپا و شهرداري تبريز به وي حمله كرد فقط دو جلسه محروم شد و رئيس فدراسيون نيز با عنوان كردن اينكه احتمالاً داور به دليل ليز بودن سكو پايين افتاده است سعي كرد سياست «شتر ديدي نديدي» را ادامه دهد.اينها تنها دو مورد از بي اخلاقي هاي اين فصل ليگ برتر واليبال بود و روز يكشنبه در ادامه اين شرايط بازيكنان دو تيم آلومينيوم المهدي و پيشگامان كوير كتك كاري كردند.
زماني كه اين مسابقه به پايان رسيد، ياشار شاهيني بازيكني كه امسال از پيشگامان به آلومينيوم منتقل شده است مقابل عباسعلي ميرحسيني سرمربي سابق خود شادي كرد كه اين حركت با واكنش بازيكنان حريف مواجه شد و كار به كتك كاري و هجوم هواداران به داخل زمين شد كه با ورود نيروي انتظامي غائله پس از 30 دقيقه پايان يافت.
در اين بين بازيكنان پيشگامان به اتاق كار هيئت دووميداني هدايت شدند كه در اين اثنا عصبانيت بازيكنان پيشگامان كوير يزد بر سر اموال هيئت دووميداني خالي شد كه شكستگي مانيتور، كيس، پرينتر و كاپ هاي دووميداني كاران هرمزگان نتيجه اين عمل تيم مهمان بود.
محمدحسين شفقي ناظر اين مسابقه ساعتي پس از پايان بازي در مصاحبه اي مدعي شد كه هيچ درگيري بين بازيكنان رخ نداده است و جالب اينجاست كه ساعتي پس از اين مصاحبه منوچهر پورحسن رئيس سازمان ليگ خبر از محروميت سه بازيكن (مسعود رمضاني و حميدرضا سوسن آبادي از تيم پيشگامان كوير يزد و ياشار شاهيني از تيم آلومينيوم) به خاطر اين درگيري داد.
بعيد است مشتي كه مسعود رمضاني به صورت شاهيني كوبيد و همه حاضران در سالن آن را ديدند خطاي ديد باشد، پس وقتي ناظر بازي آن را تكذيب مي كند مشخص نيست به چه مصلحتي مي انديشد كه خود را راضي به اين دروغ گويي مي كند.
«واليبال يك ورزش دانشگاهي» است اين جمله اي است كه بارها از دهان اهالي واليبال خارج شده است و همه مدعي هستند كه يك رشته كلاس بالا و اخلاقي دارند، و البته همه آنها از شرايط بدي كه تماشاگران حريف در مسابقات مختلف با آنها داشته اند شكايت مي كنند. شايد بهتر باشد به جاي اين ادعاها و جوالدوز زدن به ديگران، يك بار هم به خودمان سوزن بزنيم و تلاش كنيم كه ورزش از هر آلودگي پاك شود.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

هم پرسپوليس جريمه شد، هم استقلال
كميته انضباطي آراي خود را در خصوص تيم هاي مختلف صادر كرد.ديدار دو تيم استقلال تهران و فولاد خوزستان از سري رقابتهاي ليگ برتر در هفته شانزدهم به ميزباني تهران برگزار شد كه تيم استقلال با دو دقيقه تاخير در نيمه دوم وارد زمين شد. طبق ماده 22 آئين نامه كميته انضباطي باشگاه استقلال به پرداخت 6 ميليون ريال جريمه نقدي از سوي كميته انضباطي محكوم شد.همچنين ديدار دو تيم پرسپوليس و ملوان بندر انزلي هشتم آذر برگزار شد كه 6 بازيكن تيم پرسپوليس از داور مسابقه كارت زرد گرفتند. بر همين اساس اين باشگاه به پرداخت 10 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد. به دليل تخلف تماشاگران تيم ملوان بندرانزلي، اين باشگاه نيز به پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.
كاظمي از تيم مس جدا شد
حسين كاظمي هافبك تيم فوتبال مس كرمان پس از توافق با مديرعامل باشگاه مس كرمان با دريافت رضايت نامه و حضور در هيات فوتبال استان كرمان قراردادش را با باشگاه مس كرمان فسخ كرد. پيش از اين نيز ابراهيم قاسمپور سرمربي تيم فوتبال مس كرمان موافقت خود را با جدايي حسين كاظمي از اين تيم اعلام كرده بود. هنوز تيم بعدي اين بازيكن مشخص نيست.البته مسي ها اولين خريدخود در زمان نقل و انتقالات نيم فصل را با جذب منصور تنهايي بازيكن تيم سايپا انجام دادند.
دو بازيكن جديد ديگر در نفت آبادان
باشگاه نفت آبادان با دو بازيكن جديد قرارداد امضا كردند. مهدي كياني و هادي رمضاني پس از به توافق رسيدن با مدير عامل باشگاه صنعت نفت آبادان به اين تيم پيوستند.مهدي كياني از داماش گيلان و هادي رمضاني از مس سرچشمه رفسنجان با امضاي قرارداد داخلي به جمع بازيكنان تيم فوتبال صنعت نفت اضافه شدند. قرارداد اين دو بازيكن تا آخر فصل جاري مسابقات ليگ برتر فوتبال است.حسين كعبي، علي عساكره، مهدي كياني و هادي رمضاني بازيكناني هستند كه در فصل نقل و انتقالات ليگ برتر به تيم صنعت نفت آبادان پيوستند.
خطيبي سرمربي جديد تيم ماشين سازي
حسين خطيبي هدايت تيم فوتبال ماشين سازي در ليگ دسته اول را بر عهده گرفت.مسئولان تيم فوتبال ماشين سازي پس از آنكه با طيري براي قبول هدايت اين تيم به توافق نرسيدند، باب مذاكره را با حسين خطيبي، بازيكن سابق اين تيم باز كردند كه در نهايت با اين مربي به توافق نهايي رسيدند و تا پايان فصل وي هدايت تيم تبريزي را بر عهده خواهد داشت.ماشين سازي در حال حاضر با 7 امتياز در قعر جدول گروه اول ليگ دسته اول قرار دارد.
محروميت رئيس فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي به جرم تباني
رئيس فدراسيون فوتبال آفريقاي جنوبي به دليل مشاركت در رسوايي تباني در فوتبال اين كشور با محروميت و تعليق از كار رو به رو شد.در كنار كرستن نماتانداني، رئيس 54 ساله فدراسيون آفريقاي جنوبي چهار مقام ديگر اين فدراسيون هم از سمت خود بركنار شده اند.فدراسيون جهاني فوتبال در يك بررسي ثابت كرد كه اين افراد عضو يك گروه شرط بندي غيرقانوني در سنگاپور بودند. در پرونده مطرح در فدراسيون جهاني فوتبال نتيجه چهار بازي دوستانه آفريقاي جنوبي پيش از جام جهاني 2010 دستخوش تباني شده است.
 


تيمي به جام جهاني مي رود كه متحد و با ايمان باشد

كي روش: در غرب آسيا دنبال نتيجه نبوديم

سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان در تازه ترين اظهار نظر خود پس از بازگشت از مسابقات غرب آسيا گفت تيم متحد و با ايمان به جام جهاني مي رود.
كارلوس كي روش ديروز در گفتگويي به بررسي عملكرد تيم ملي و هدف از حضور اين تيم در رقابتهاي غرب آسيا، ضعف گلزني و نشست با رئيس و دبير كل فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ پرداخت كه چكيده اي از آن در ذيل مي آيد:
هدف ما شناخت بازيكنان جوان بود
¤ حضور در تورنمنت غرب آسيا باعث شد تا علاوه بر ميدان دادن به بازيكنان جوان و كم تجربه تر در فوتبال ملي، آنها را زير نظر بگيريم و به شناخت كاملي از نحوه بازي و عملكردشان برسيم. با ميدان دادن به بازيكنان جوان قصد داشتيم تا علاوه بر اينكه آنها تجربه حضور در ميادين سخت را به دست مي آورند ما هم به شناخت كاملي از آنها برسيم.
ما زماني براي آماده سازي نداشتيم
¤ ما زماني براي آماده سازي تيم نداشتيم و در اين تورنمنت به بازيكنان جديد و جوان ميدان داديم تا آنها رشد كنند و در صورت نياز در پيكارهاي آتي نيز حضور داشته باشند. البته ما به هدف خود رسيديم چرا كه نتيجه گرايي در اين تورنمنت براي ما ملاك نبود و همانطور كه بارها اعلام كرده ام قصد داشتيم تا به بازيكنان جوان تر و كم تجربه تر ميدان بدهيم تا بازيهاي بين المللي را بدون اينكه براي فدراسيون هزينه اي در بر داشته باشد تجربه كنند.
پيدا كردن مهاجم سخت است
¤ من هم با اينكه گفته مي شود تيم ملي در گلزني ضعف دارد، موافقم. در چند بازي گذشته آنطوري كه در رقابتهاي مقدماتي مرحله اول جام جهاني گل مي زديم نتوانستيم گل بزنيم. فكر مي كنم شرايط و فرم بعضي از بازيكنان به خصوص از شروع اين فصل، عملكرد ما را تحت تاثير خود قرار داده است. بدون شك روي يك سري از مهاجمان و بازيكنان حساب ويژه اي باز كرده بوديم.از جمله علي كريمي، كريم انصاري فرد و محمد قاضي. اما وضعيت پرسپوليس باعث شده تا بازيكنان اين تيم از شرايط ايده آل دور باشند و اين مساله بر تيم ملي نيز تاثير گذاشت.
زير نظر گرفتن تيم از روي سكو
¤ سرمربي تيم ملي در خصوص انتقادهايي مبني بر عدم حضورش بر روي نيمكت تيم ملي در بازيهاي غرب آسيا، گفت: من موافق اين انتقاد نيستم. من در ورزشگاه، نيمكت، سكو و زمان تمرين و هر لحظه دركنار تيم ملي بوده ام و با حضورم، حمايت همه جانبه خود را از اين تيم اعلام كرده ام. اگر از روي سكو بازي ها را زير نظر داشتم قصدم اين بود تا از بالا به بازيكنان نگاه كنم و آنها را زير نظر داشته باشم. زير نظر داشتن تيم از هر قسمت ورزشگاه به اندازه مربيگري تيم ارزش دارد و براي من مهم است.
اتحاد براي ديدار مقابل قطر
¤ در نشستي كه امروز(ديروز) با رئيس،دبير كل فدراسيون و سازمان ليگ داشتم، برنامه هاي دقيق، مناسب و هدف داري را ارائه دادم و براي آماده سازي تيم اميدوار هستم همچون گذشته مورد حمايت مسئولين باشيم. ما با اتحاد مي توانيم قطر، لبنان و كره جنوبي را از پيش روي خود بر داريم. هر چند كه ما نياز داريم بين 4 تا 7 امتياز بگيريم تا به رقابتهاي جام جهاني صعود كنيم، اما سوال من از شما اين است كه قطر، ازبكستان، كره جنوبي و لبنان چطور؟ آنها به چند امتياز نياز دارند؟ من معتقدم تيمي به جام جهاني مي رود كه ايمان داشته و متحد باشد.
به كادر فني ام اعتقاد دارم
¤ طي چند روز گذشته انتقادهايي مطرح شده كه چرا كي روش در كادر فني از يك مربي ايراني استفاده نمي كند.در اين خصوص بايد بگويم كه من تجربه 33 ساله بين المللي دارم. اين تجربه فوتبال 33 ساله، بين المللي است نه داخلي و محلي. آنتونيو سيموئز تجربه 40 ساله بين المللي دارد. اما با اين تفاسير به نظرات همه احترام مي گذارم و با كمال ميل از آنها استفاده خواهم كرد. حالا از اين فرصت استفاده مي كنم و مي خواهم به نظرات من هم گوش بدهند. اگر اين افراد مي گويند كه بايد كنار تيم ملي باشند تا تيم ملي موفق شود و بي شك افراد با تجربه اي هستند، چرا براي باشگاههاي حاضر در ليگ برتر از آنها استفاده نمي شود؟ اگر به اين سادگي است چرا باشگاهها از اين افراد با تجربه استفاده نمي كنند؟ بازيكنان معمولا بين 9 تا 10 ماه با باشگاههاي خود در جريان مسابقه و تمرين هستند. اگر تجربه اين افراد ايده آل باشد، درنتيجه تيم ملي قوي خواهد بود و بدون شكست پيش مي رود. با كمال احترام توصيه و نظرم اين است كه اين مربيان در باشگاههاي حاضر در ليگ برتر حضور داشته باشند و در رده هاي پايه نيز فعاليت كنند تا فوتبال ايران رشد كند و قسمتي كه به من و دستيارانم مربوط مي شود را بر عهده خودم قرار دهند تا كار خودمان را انجام دهيم.
 


رئيس فدراسيون از موفقيت در رقابت هاي غرب آسيا مي گويد

 دووميداني مي تواند به اندازه يك كاروان مدال بگيرد

رئيس فدراسيون دووميداني گفت: اگر حمايت ها به موقع صورت بگيرد، دووميداني مي تواند به اندازه يك كاروان در مسابقات بين المللي مدال بگيرد.
افشين داوري در مورد قهرماني ايران در رقابت هاي دووميداني غرب آسيا اظهار داشت: قهرماني در رقابت هاي بين المللي شيرين است و اگر براي اولين بار هم كه باشد، شيرين تر خواهد بود. مهم تر از قهرماني اينكه ما توانستيم تعدادي از ورزشكاران بانو را به رقابت بين المللي اعزام كنيم و آنها را محك بزنيم؛ كه با عملكرد خوب شان نشان دادند كه توانايي بالايي دارند و به راحتي مي توانند توقعات را برآورده كنند. رئيس فدراسيون دووميداني گفت: هدف ما تنها قهرماني بود و خوشبختانه به آن رسيديم. در برخي مواد هم رنگ مدال هايمان يك مقدار كمرنگ شد و آن هم به دليل شرايط مسابقه بود. ما در پرش با نيزه و پرتاب نيزه شانس بسيار زياد طلا داشتيم كه اين اتفاق نيفتاد. ما پيش از اعزام هم گفته بوديم كه نمي رويم ركورد بزنيم، بلكه مي خواستيم در حين تمرين مسابقه هم داشته باشيم. برخي از مواد مسابقات مانند پرتاب ديسك و چكش در حد قهرماني آسيا بود و همان ركوردهاي آسيا زده شد.
داوري ادامه داد: ما به دنبال اين هستيم كه رشدمان هر روز بالاتر برود و براي اينكه اين اتفاق بيفتد بايد درست پشتيباني و حمايت شويم. اگر حمايت ها به موقع و درست باشد آن وقت شاهد خواهيم بود كه دووميداني به اندازه يك كاروان مدال كسب خواهد كرد. با اين قهرماني نشان داديم كه برنامه ريزي و هدف مندي مان درست بوده است و اين مي طلبد كه توجه ها از سوي كميته المپيك و وزارت ورزش بيشتر شود.
 


پتروشيمي قهرمان نيم فصل ليگ برتربسكتبال

هشتمين هفته رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با پيروزي تيم پتروشيمي بندرامام مقابل دانشگاه آزاد تهران و تثبيت صدرنشيني اين تيم آغاز شد.
در آغاز هشتمين هفته مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديروز تيم پتروشيمي بندرامام در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي مقابل دانشگاه آزاد به برتري دست يافت. اين بازي با نتيجه 85 بر 83 به پايان رسيد.
شاگردان مهران شاهين طبع در تيم پتروشيمي بندرامام كه پيش از اين نيز تمام ديدارهاي خود در فصل جاري مسابقات ليگ برتر باشگاه هاي كشور را با پيروزي به پايان رسانده بودند، با كسب برتري در اين ديدارو با مجموع 16 امتياز قهرمان نيم فصل ليگ برتربسكتبال شدند.
نتيجه 3 ديدار برگزار شده در هفته هشتم رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است :¤ صنايع پتروشيمي 62 - فولاد ماهان سپاهان 88، ¤ البدر بندر كنگ 65 - شهرداري گرگان 64، ¤ استقلال زرين قشم 63 - همياري زنجان 69
 


پيشنهاد آلماني ها به پينگ پنگ باز المپيكي ايران

پينگ پنگ باز المپيكي ايران كه در عين ناباوري در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فجر از دور رقابت ها حذف شد عنوان كرد كه به دليل خستگي نتوانسته بازي خود را ارائه دهد.
نوشاد عالميان درباره حذف شدنش از رقابت هاي كاپ فجر گفت: بعد از برگشتن از فينال تورهاي جهان بسيار خسته بودم، اما بلافاصله در بازي هاي ليگ شركت كردم. اين خستگي باعث شد نتوانم آن طور كه بايد در اين رقابت ها حاضر شوم. وي ادامه داد: بالاخره مسابقه است و برد و باخت هم دارد. من خودم هم مي دانستم كه مي بازم. در اين رقابت ها هم حريفان خوبي را ديدم و سطح مسابقات خوب بود.
پينگ پنگ باز المپيكي ايران درباره مذاكره براي حضور در ليگ آلمان در حاشيه رقابت هاي كاپ فجر هم گفت: مذاكره اي در كار نبوده است. تنها پيشنهادي را در رابطه با حضور در يكي از باشگاه هاي آلمان داشتم كه در اين رابطه فكر خواهم كرد. عالميان در پاسخ به اين كه آيا ممكن است اين پيشنهاد را قبول كند؟ گفت: به اين موضوع فكر مي كنم و ممكن است قبول كنم كه امسال در ليگ آلمان بازي كنم.
 


كشتي گيران موفق در جام جهاني، مستقيماً به مسابقات انتخابي مي روند

كشتي گيران حاضر در المپيك لندن در صورت داشتن انگيزه لازم مي توانند براي حضور در جام جهاني اعلام آمادگي كنند تا در صورت رسيدن به شرايط فني، جسمي و رواني مناسب در اين مسابقات شركت كنند.
محمد طلايي مربي تيم ملي كشتي آزاد ضمن بيان مطلب فوق گفت: اكثر كشتي گيران المپيكي در اردوهاي مقدماتي پس از المپيك حضور داشته و همه المپيكي ها برنامه هاي فني ساليانه خود را با كادر فني بررسي و هماهنگ كرده اند. از اين رو تلاش مي كنيم با آزادكاران جوان و نفرات دوم و سوم اوزان مختلف و نيز كشتي گيران المپيكي كه تمايل و انگيزه حضور در تيم ملي را دارند، حضور مناسبي در جام جهاني داشته باشيم. البته بهره گيري از چهره هاي جوان در اين رقابت ها ممكن است هزينه هاي فني خود را نيز داشته باشد كه بايد به منظور رشد پشتوانه تيم ملي، پذيراي اين تجربه پذيري ها نيز باشيم.
وي در مورد نحوه انتخاب ملي پوشان حاضر در جام جهاني تهران گفت: ما حداكثر ده روز مانده به آغاز اين مسابقات با بررسي عملكرد كشتي گيران حاضر در اردو نفرات شركت كننده در اين رقابت ها را با توجه به شرايط فني، جسماني و رواني آن ها انتخاب مي كنيم.
طلايي در پايان گفت: نفرات انتخاب شده براي جام جهاني تهران در صورتي كه با بررسي كادر فني عملكرد مناسبي در اين رقابت ها داشته باشند بدون حضور در مسابقات قهرماني كشور مي توانند به صورت مستقيم در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي شركت كنند زيرا منطقي نيست در فاصله كمتر از بيست روز هم در مسابقات جام جهاني و هم در مسابقه قهرماني كشور به طور فشرده شركت كنند.
 


توقف رئال مقابل تيم قعر جدولي

پيروزي پرگل بارسا با درخشش مسي

هفته شانزدهم رقابتهاي لاليگا اسپانيا با پيروزي ارزشمند بارسلونا برابر آتلتيكو مادريدو ناكامي رئال در خانه پيگيري شد.
روز دوم از هفته شانزدهم مسابقه فوتبال لاليگا اسپانيا شنبه شب با برگزاري 4 ديدار پيگيري شد كه در يكي از مهمترين اين ديدارها، بارسلونا در حساسترين مسابقه اين هفته موفق شد در حضور بيش از 95 هزار تماشاگر ورزشگاه نيوكمپ با نتيجه پرگل 4 بر يك تيم رده دومي آتلتيكو مادريد را از پيش رو بردارد. در اين بازي ليونل مسي ستاره آرژانتيني بارسا باز هم درخشيد و دو گل تيمش را در دقايق 57 و 88 به ثمر برساند. دو گل ديگر بارسا را آدريانو (36) و سرخيو بوسكتس (45) به ثمر رساندند. تك گل آتلتيكو را نيز رادامل فالكائو وارد دروازه بارسا كرد. با اين پيروزي بارسلونا اختلاف امتيازي خود با نزديك ترين رقيبش يعني آتلتيكو مادريد را به 9 امتياز رساند و مسي هم تعداد گل هاي خود در سال 2012 را به 90 گل رساند.
در ديگر ديدار مهم اين هفته رئال در خانه و در حضور 72 هزار تماشاگر ورزشگاه سانتياگو برنابئو مقابل تيم قعر جدولي اسپانيول به تساوي 2 بر 2 رضايت داد. كريستيانو رونالدو (45) و فابيو كوئنترائو (48) براي رئال و سرخيو گارسيا (31) و خوان آلبين (88) براي اسپانيول در اين بازي گلزني كردند.
جدول رده بندي: 1- بارسلونا 46 امتياز، 2- آتلتيكو مادريد 37 امتياز، 3- رئال مادريد 33 امتياز، 4- مالاگا 28 امتياز و ...
 


شادي سپيد كشاورزان و دانش آموزان ايران را فرا گرفت

سرويس شهرستان ها-
بارش برف و باران سبب يخبندان و آبرفتگي معابر در برخي از شهرها شد و تعطيلي مدارس را به همراه داشت.
به گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل، بارش برف و سرماي شديد هوا يخبندان و لغزندگي معابر عمومي را در بيشتر نقاط استان اردبيل به همراه داشت در شهر اردبيل بارش برف در دوشنبه مشكلات زيادي را در تردد وسائل نقليه و عابران پياده ايجاد كرد. به دليل يخبندان سطح خيابان ها و گذرگاه ها و ده ها تصادف در سطح شهر به وقوع پيوست و همچنين برودت هوا موجب يخ زدن آب رودخانه زيباي «بالخلو» اردبيل شد.
آموزش و پرورش استان به دليل ادامه بارش در استان و برودت هوا مدارس شهرهاي هير، كوثر، ارشق، جعفرآباد، بيله سوار، پارس آباد و اصلانروز در مقاطع ابتدايي و راهنمايي و در اردبيل، نير، نمين و خلخال مقاطع ابتدايي و راهنمايي و در سرعين كليه مقاطع تحصيلي را تعطيل اعلام كرد.
تعطيلي مدارس ديروز براي سومين روز متوالي است كه مانع از حضور دانش آموزان در كلاس هاي درس شده است.
بارش برف كه از روز جمعه گذشته به طور متناوب در سطح استان ادامه داشته است در شهرستان گرمي راه ارتباطي بيش از يكصد روستا و در شهرستان خلخال نيز راه ارتباطي 21 روستا را مسدود كرده است. به رغم نامساعد بودن هوا و ارتفاع بيشتر برف تلاش راهداران براي بازگشايي اين راهها ادامه دارد.
امدادگران پايگاه قره آغاج و شبكه بهداشت و درمان شهر انگوت پس از اطلاع از زمان وضع حمل خانم 36 ساله اي در روستاي «نيل سويي» با اقدامي فوري و بازگشايي راه روستا نسبت به اعزام و انتقال وي به مراكز درماني گرمي اقدام كرده و جان اين بيمار و فرزند وي را نجات دادند.
بنا به اعلام اداره كل راه و شهرسازي تمام راه هاي ارتباطي استان باز و رفت و آمد در آنها در جريان است ولي به علت يخبندان سطح جاده ها براي وسائل نقليه به همراه داشتن و استفاده از زنجير چرخ الزامي است.
براساس اعلام كارشناس هواشناسي استان اردبيل دماي هوا در يكشنبه شب به منفي 16درجه زير صفر رسيد.
به گزارش خبرگزاري ها، مديركل آموزش و پرورش استان قزوين با اشاره به بارش برف و يخبندان در اين استان گفت: مدارس پيش دبستاني و ابتدايي نوبت صبح دوشنبه در شهرهاي قزوين، البرز و آبيك و الموت شرقي تعطيل شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش بخش مركزي تهران گفت: مدارس مقاطع پيش دبستاني و ابتدايي شهرهاي پرديس، بومهن و جاجرود ديروز براي سومين روز پياپي تعطيل شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند هم از تعطيلي مدارس ابتدايي و راهنمايي اين شهرستان در دوشنبه خبر داد.
مدير روابط عمومي آموزش و پرورش آذربايجان شرقي نيز گفت: مراكز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي شهرستان هاي تبريز، شبستر، صوفيان و تسوج در نوبت صبح دوشنبه تعطيل شدند.
«رشيد رضايي» افزود: همچنين مدارس تمام مقاطع تحصيلي در روستاهاي تابعه نواحي تبريز، اهر و ميانه و در بخش هاي تركمانچاي و كندوان ميانه، ورزقان، بستان آباد، تيكمه داش، هشترود و نظركهريزي در نوبت صبح همين روز تعطيل شده است.
وي ادامه داد: در شهرستان هاي كليبر، خداآفرين، اهر و ميانه و مناطق عشايري استان هم مدارس ابتدايي و پيش دبستاني نوبت صبح تعطيل اعلام شده است.
رضايي گفت: مراكز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي و راهنمايي شهرستان خواجه در نوبت صبح و پيش دبستاني شهرستان هريس در دو نوبت صبح و بعدازظهر نيز تعطيل است.
از سوي ديگر رئيس اداره راه و شهرسازي هشترود گفت: بارش برف همراه با كولاك راه ارتباطي بيش از 130 روستا را مسدود كرده است.
عليرضا اوشال افزود: راه هاي ارتباطي اصلي با مركز هشترود باز بوده و تردد در آنها به كندي صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: تردد در محور هشترود- مراغه هم بدون زنجير چرخ امكان پذير نيست.
همچنين بارش برف در مشهد و رشت چهره اين شهرها را سفيدپوش كرد.
براساس گزارش همين منابع خبري، بارش باران در كوير لوت اين كوير تشنه را سيراب كرد و خشكسالي 13 ساله شهرهاي شرقي استان كرمان را برطرف ساخت.
بارش باران در استان سيستان و بلوچستان سبب شد تا رودخانه هاي فصلي اين استان طغيان كنند. مديركل مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان در اين خصوص گفت: طغيان رودخانه فصلي «رابچ» در جنوب سيستان و بلوچستان موجب بسته شدن محور ترانزيتي «كنارك-جاسك» شد و طغيان «رودخانه ملوران» نيز راه فرعي «نيكشهر- بنت» را بست.
وي گفت: بارندگي هاي يكشنبه شب موجب آبگرفتگي معابر در بيشتر شهرهاي سيستان و بلوچستان به ويژه چابهار شده است.
مديركل مديريت بحران سيستان و بلوچستان گفت: طغيان رودخانه رابچ در محور ارتباطي «كنارك-جاسك» موجب گرفتار شدن يك دستگاه تريلر همراه با سه سرنشين آن شد كه با همكاري روستاييان و پيگيري و مساعدت عوامل مديريت بحران فرمانداري كنارك افراد گرفتار شده نجات يافتند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار چابهار با اشاره به بارندگي اخير در اين شهر گفت: تمام مدارس چابهار دوشنبه تعطيل شد.
وي افزود: جاري شدن سيلاب در سطح اين شهر مشكلاتي را براي شهروندان ايجاد كرد.
مهدي سرحدي اضافه كرد: بارش باران سبب قطع برق در چابهار شد.
مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان گفت: مدارس شهرستان هاي چابهار، دشتياري، كنارك، خاش و زاهدان به دليل بارش شديد باران (دوشنبه) تعطيل شد.
بارش باران كه از يكشنبه در برخي شهرستان هاي استان سيستان و بلوچستان آغاز شده و موجب آبگرفتگي معابر شده است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14