(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28  آذر  1391 - شماره 20384

در نهمين اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان تأكيد شد
كشورهاي غربي بايد به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل كنند
اسامي مجروحان بمب گذاري سامرا اعلام شد
كميته امداد خبر داد
جذب اعتبار 1700 ميليارد توماني براي ايجاد 304 هزار طرح خود اشتغالي
با حضور مسئولان شهري 7 كيلومتر از بخش مياني خط 3 مترو افتتاح شد
تا 10 سال آينده مشكلي براي دفن اموات نداريم
جزئيات تصادف خسارتي 14 خودرو در آزادراه
از امروز اجرا مي شود
تشديد برخورد با خودروهاي دودزا
به بركت هفته پژوهش
گربه هاي شيرازي شام 20 ميليوني خوردند
تغيير مسير موقت برخي از خطوط شركت واحد
استاندار جعلي در زاهدان دستگير شد
كشف 260 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس
گداي ميليونر در كيش دستگير شد
بزي در حاجي آباد بافق بره به دنيا آورد
سقوط بار جرثقيل در صنايع دريايي اروند خرمشهر دو كشته برجاي گذاشت
آخرين خبرها از جنايت سندي هوك
مرگ 341 خبرنگار در 20 سال
معركه گيري برلوسكني همچنان ادامه دارد
پل وحشتناك


در نهمين اجلاس سه جانبه ايران، افغانستان و پاكستان تأكيد شد

كشورهاي غربي بايد به تعهدات خود در مبارزه با مواد مخدر عمل كنند

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به رشد شتابان مصرف مواد مخدر در خاورميانه هشدار داد.
طاها طاهري در نهمين اجلاس وزراي ابتكار سه جانبه افغانستان، پاكستان و ايران تأكيد كرد: اميدوارم اين نشست همانند نشست هاي گذشته بتواند در ارائه توصيه هاي مؤثر و راهكارهاي مفيد به اجلاس وزراي ابتكار كمك كند.
وي تصريح كرد: هرچند كه تمام اين تلاش ها قابل تحسين است اما ظرفيت هاي زيادي براي افزايش سطح همكاري ها در بعد كمي و كيفي و جود دارد كه بايد در نشست هاي تخصصي و كارشناسان ارشد به آنها توجه شود.
طاهري تأكيد كرد: اگر چه هر سه كشور از توان خود براي رسيدن به نتايج موفقيت آميز در مبارزه با مواد مخدر كوتاهي نكرده اند ولي جامعه جهاني نسبت به ايفاي تعهدات و التزام به اجراي توافقات بين المللي منطبق با اصل مسئوليت مشترك در حمايت از 3 كشور و نهادهاي موجود در منطقه متعهد است.
وي گفت: بنابراين يكي از مطالبات منطقي در اين نشست اين است كه دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در حوزه بين المللي مطرح شده و شركاي غربي را نسبت به ايفاي تعهداتشان متقاعد كند.
كشف 475 تن مواد مخدر در 11 ماه
سردار علي مويدي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كشف 475 تن انواع مواد مخدر از ابتداي سال 2012 ميلادي يعني طي 11 ماه گذشته در كشور خبر داد و گفت: 70 درصد از اين مواد از طريق اقدامات و تبادل اطلاعاتي كشف شده است.
وي گفت: 85 درصد مواد كشف شده در مرزهاي شرقي به دست پليس مبارزه با مواد مخدر افتاده است.
مويدي با اشاره به بزرگترين كشف محموله مواد مخدر در طول تاريخ اين مبارزات گفت: شبكه پيچيده مافياي مواد مخدر بين افغانستان، پاكستان و ايران فعال بود كه با كار اطلاعاتي چند ماهه افراد ما به اين باند نفوذ كردند و طي آن 12 تن مواد مخدر كشف شد.
وي گفت: اين 12 تن به كشورهاي خليج فارس در حال حركت بودند و نحوه كشف و بارگيري اين محموله كاملاً شناسايي شده است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر همچنين با اشاره به كشف 3 تن حشيش و ترياك در دريا افزود: 8 تن مواد مخدر در مرزهاي افغانستان، پاكستان و ايران با تلاش پليس مواد مخدر كشف و متلاشي شد.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تأكيد كرد: شبكه بزرگ ترانزيت مواد مخدر همچنان فعال است كه اميدواريم با تلاش و انتقال تجارب فضايي كه براي نفس كشيدن قاچاقچيان فراهم مي شود را ناامن كنيم. اطلاعات اين شبكه ها از طريق JPC به 2 كشور افغانستان و پاكستان داده شده و اميدواريم با تكميل اين فرآيند اطلاعات بهتري از شبكه ها به دست بياوريم.
در همين حال آنتونيو دلئو نماينده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در نشست مقامات ارشد اجلاس ابتكار سه جانبه گفت: ابتكار سه جانبه كه با همكاري كشورهاي ايران، افغانستان و پاكستان شكل گرفته يكي از عناصر اصلي دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNODC) است و اين سازمان همكاري مشترك اين سه كشور را تحسين مي كند.
وي تأكيد كرد: بايد همكاري بيشتري بين اين سه كشور شكل گرفته و در رأس آن تبادل اطلاعات و تجارب با ارتقاي كيفيت و كميت در دستور كار قرار بگيرد چرا كه ارائه اطلاعات دقيق تر از سوي اين سه كشور مي تواند ابتكار سه جانبه را به نتايج موفقي در آينده برساند.
در اين جلسه ژنرال گل نبي فرمانده مرزباني افغانستان نيز با بيان اينكه 10ميليون معتاد در سطح منطقه وجود دارد، تأسيس دفتر GPC برنامه عمليات مشترك سه كشور را اقدامي مؤثر در منطقه برشمرد و گفت: سال 2008 تأسيس GPC به تصويب رسيد تا امور مبادله اطلاعات در مبارزه با قاچاق مواد مخدر بين سه كشور ايران، افغانستان و پاكستان تشكيل شود.
وي با تأكيد بر اينكه UNODC بايد فعالتر شده و GPC را بيش از گذشته حمايت كند، از آمادگي افغانستان براي ادامه همكاري با ابتكار سه جانبه خبر داد.
همچنين اقبال رئيس پليس پاكستان نيز در اين جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ابتكار سه جانبه گفت: ما به دنبال انجام عمليات هاي موفقي هستيم هرچند كه نبود نظم و قانون در عمليات هاي مرزي افغانستان و پاكستان مشكلاتي را به وجود آورده است اما خيراً مامورين افغاني در پاكستان دوره هاي آموزشي را گذرانده اند.
وي با تأكيد بر اينكه پاكستان به ادامه همكاري با ابتكار سه جانبه و مبارزه عليه مواد مخدر تأكيد دارد، تصريح كرد: آمار كشفيات نشان مي دهد كه مافياي مواد مخدر از همه منابع براي قاچاق اين مواد استفاده مي كنند.
 


اسامي مجروحان بمب گذاري سامرا اعلام شد

مجروحان حادثه بمب گذاري در سامرا به كشور منتقل و مورد مداوا قرار گرفتند
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از شهرستان بهشهر، از بين 20 مجروح حادثه تروريستي شهر سامرا، يك نفر به نام گوهر صادقي به شهادت رسيد و 5 تن ديگر از بيمارستان هاي سامرا و كاظمين ترخيص شدند.
13 مجروح بستري شده با پرواز بغداد- تهران حوالي ساعت دو بامداد يكشنبه وارد كشور و به بيمارستان ابن سينا منتقل شدند.
به گزارش فارس، اسامي 13 مجروح حادثه تروريستي سامرا، به اين شرح است:
فيروزه قلي پورگرجي- طوبي اسماعيلي خليلي- هاجر علي وردي- سيد حسن تقوي لمراسكي- صنم عباس زاده- حسن صفري- رضا سعدي- قدمعلي رمضاني- حسين علي اسدي كوهستاني- زينب حجتي- سيد ابراهيم حسيني- طاهره مشرفي- ربابه كشاورزيان.
 


كميته امداد خبر داد

جذب اعتبار 1700 ميليارد توماني براي ايجاد 304 هزار طرح خود اشتغالي

معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: اجراي 304 هزار طرح خوداشتغالي براي مددجويان تحت پوشش اين نهاد با اعتباري بيش از هزار و 700 ميليارد تومان از منابع بانكي و منابع در اختيار اين نهاد محقق شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره) محمد اميد با اشاره به معرفي كميته امداد امام خميني(ره) اين موفقيت را مرهون تلاش جمعي امدادگران در سراسر كشور و همچنين مساعدت اعضاي شوراي عالي اشتغال، مجلس شوراي اسلامي، بانكها، استانداران، فرمانداران و تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور دانست.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به همايش خودكفايي يكصد هزار خانوار تحت حمايت اين نهاد گفت: اين افراد طي 5 سال گذشته با ميانگين 5/2 سال با بهره مندي از آموزش، تسهيلات، نظارت و هدايتهاي اين نهاد به مرحله خودكفايي رسيده اند كه 68 درصد از آنان را مردان و 32 درصد را زنان سرپرست خانوار تشكيل مي دهند.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) خاطرنشان كرد: 42 درصد در بخش خدمات، 36 درصد در بخش دامپروري، 9 درصد در بخش صنايع دستي، 4 درصد كشاورزي، 8 درصد در بخش صنفي و صنعتي و بقيه در ساير بخش ها به خودكفايي رسيده اند.
وي به اجراي طرح اشتغال روستاييان و شهرهاي زير 20 هزار نفر اشاره كرد و افزود: به استناد بند دو مصوبات پنجاه و سومين جلسه شوراي عالي اشتغال مورخ چهاردهم اسفند ماه 1390، به منظور لبيك به فرمايشات مقام معظم رهبري در سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» طرح ساماندهي و توسعه اشتغالهاي خرد و خانگي در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر با مسئوليت كميته امداد امام خميني(ره) اجرايي مي شود.
وي كنترل معضل مهاجرتهاي بي رويه از روستا به شهر و همچنين تلاش براي هدايت سرمايه در جهت مهاجرت معكوس، ايجاد فرصتهاي شغلي جديد و متنوع سازي فعاليتهاي اقتصادي در روستاها و شهرهاي زير 20 هزار نفر به منظور كسب درآمد و كاهش فقر، پرورش و شكوفايي استعدادها و خلاقيتهاي جوانان گروههاي هدف، توانمندسازي روستاييان از طريق توسعه طرح هاي اشتغالزا و پايدار، كمك به توسعه اقتصادي كشور از طريق توسعه اشتغال به لحاظ كمي و كيفي، كمك به كاهش نرخ بيكاري به خصوص در روستاها و شهرهاي كوچك و پيشگيري از آسيبتهاي اجتماعي ناشي از معضل بيكاري را از جمله اهداف اجراي طرح اشتغال روستاييان و شهرهاي زير 20 هزار نفر دانست.
 


با حضور مسئولان شهري 7 كيلومتر از بخش مياني خط 3 مترو افتتاح شد

با حضور مسئولان شهري 7 كيلومتر از بخش مياني خط 3 مترو افتتاح شد.
شهردار تهران در آيين آغاز به كار اين بخش از مترو گفت: سه ايستگاه مياني خط 3 در ماه هاي آينده به بهره برداري مي رسد.
«محمدباقر قاليباف» افزود: مهمترين چالش پايتخت آلودگي هواست كه اگر برطرف شود بسياري از مشكلات اين كلانشهر حل خواهد شد.
وي با اشاره به تملك حدود 10 هزار واحد مسكوني در مناطق محروم تهران به منظور اجراي پروژه ادامه بزرگراه امام علي(ع)، اظهار كرد: اين بزرگراه در 14 لاين شامل شش لاين كندرو و هشت لاين تندرو در دست احداث است.
قاليباف افزود: امروز هفت كيلومتر از خط 3 متروي تهران حد فاصل چهار راه ولي عصر (عج) تا خيابان شهيد بهشتي به بهره برداري رسيد كه در تلاشيم سه ايستگاه مياني اين بخش را نيز طي ماه هاي آينده آماده بهره برداري كنيم.
وي اظهار كرد: خط 3 متروي تهران خط جديدي در شبكه متروست كه طولاني ترين خط نيز در پايتخت محسوب مي شود و اين خط از جنوب غرب شهر آغاز شده و تا شمال شرق ادامه خواهد يافت.
شهردار تهران با بيان اين كه در فاز دوم اين پروژه 12 كيلومتر از بخش جنوبي خط 3 به بهره برداري مي رسد، گفت: توسعه خطوط مترو مهم ترين اولويت ما در حوزه حمل ونقل عمومي است چنانچه در حال حاضر 150 كيلومتر خط مترو در دست احداث قرار دارد و حفاري 100 كيلومتر از اين خطوط صورت گرفته است.
همه درآمدهاي ما
قانوني است
قاليباف در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه چك 1800 ميليارد توماني (بودجه متمم شهرداري تهران در سال 91) را سرانجام چه كرده ايد، گفت: اين از بداخلاقي هاي ژورناليستي بود اما خدا را شكر بايد بگويم كه در شهرداري تهران اين توفيق را داشتيم و توانستيم درآمدهاي پيش بيني شده را محقق كنيم و بدون شك بايد تاكيد كنم كه همه درآمدهاي ما، درآمدهاي قانوني است و به طور حتم هيچ درآمد غيرقانوني نداريم، لذا خواهش من اين است كه مقداري اخلاق در اين زمينه ها رعايت شود.

 


تا 10 سال آينده مشكلي براي دفن اموات نداريم

معاون خدمات شهري شهردار تهران با اعلام افتتاح بزرگترين مجتمع متوفيات كشور در بهشت زهرا (س) گفت: اين مجتمع در صورت لزوم قابليت خدمات رساني به سراسر كشور را دارد.
مجتبي عبداللهي در مراسم افتتاح مركز جديد پذيرش متوفيان بهشت زهرا(س) (عروجيان) با بيان اينكه هم اكنون 5/1 ميليون نفر در بهشت زهرا آرميده اند، اظهار كرد: اين آرامستان ظرفيت پذيرش يك ميليون متوفي ديگر را هم دارد كه تا ده سال آينده پاسخگوي نياز شهروندان تهراني است.
وي با اشاره به پيش بيني مسيرهاي ترافيكي براي دسترسي به بهشت زهرا(س) اظهار كرد: پروژه هاي عمراني نظير ايجاد زيرگذر در دستور كار سازمان بهشت زهرا(س) قرار داشت و به طور كلي 45 ميليارد تومان هزينه احداث معابر، محوطه بارگاه امام خميني(ره)، مقبره شهدا و احداث 1400 چشمه سرويس بهداشتي در اين مجموعه شده است.
معاون شهردار تهران با بيان اين كه كل مجموعه بهشت زهرا(س) 730 هكتار است اظهار كرد: غسالخانه اين مجموعه كه بيش از 40 سال قدمت دارد قديمي بود و به همين خاطر آنگونه كه بايد پاسخگوي نيازهاي شهروندان نبود اما با ساخت مجتمع جديد عروجيان اين مشكل برطرف خواهد شد.
عبداللهي با بيان اين كه از 15 خرداد امسال مجتمع عروجيان به صورت آزمايشي آغاز به كار كرد افزود: طي چند ماه گذشته مشكلات اين مجموعه احصاء و برطرف شده است.وي وسعت مجتمع متوفيات عروجيان را 56 هزار متر مربع عنوان كرد.
 

 


جزئيات تصادف خسارتي 14 خودرو در آزادراه

فرمانده پليس راه كشور جزئيات تصادف 14 خودرو در آزادراه كرج- قزوين در شب گذشته را تشريح كرد.
سرهنگ محمدرضا مهماندار، با اشاره به اين كه شامگاه يكشنبه در آزادراه كرج- قزوين شاهد مه غليظ بوديم، گفت: بر اين اساس بين ساعات 30/22 تا 23 يكشنبه در باند شمالي آزادراه كرج- قزوين محدوده كارخانه ماموت سه فقره تصادف زنجيره اي شامل تصادف «پرايد- پژو 405-پرايد»، «پژو 405- پژو 405- كاميون بنز خاور» و «كاميون بنز- پرايد» بوديم.
وي با اشاره به اين كه در باند جنوبي آزادراه كرج- قزوين در همين فاصله زماني در محدوده كارخانه نيك كالا نيز سه فقره تصادف گزارش شد، افزود: در يك تصادف شاهد واژگوني كاميون تانكر سوخت خالي، در تصادف ديگر دو دستگاه پرايد با يك دستگاه پيكان و يك دستگاه پژو 405 و در تصادف سوم نيز يك دستگاه پژو 206 با يك دستگاه پرايد برخورد كردند.
فرمانده پليس راه كشور علت تمامي اين تصادفات را بي توجهي به جلو و عدم توانايي در كنترل وسيله نقليه از جانب رانندگان خودرو در جاده لغزنده عنوان كرد و گفت: توصيه مي كنيم رانندگان در صورت مشاهده مه آلود بودن مسير در اولين پاركينگ خودرو را متوقف كرده و منتظر بمانند تا مه مسير برطرف شود.
از سوي ديگر در صورت كاهش شدت مه در زمان تردد حتما با سرعت بسيار كم و رعايت فاصله طولي مسير را طي كنند.
وي به واژگوني يك دستگاه اتوبوس اسكانيا در ساعت 30 دقيقه بامداد روز دوشنبه در آزادراه قزوين-زنجان كيلومتر 73 اشاره كرد و گفت: متاسفانه در اين حادثه كه به علت تخطي از سرعت مطمئنه از سوي راننده اتوبوس رخ داد پنج تن مجروح شدند كه پليس راه ناجا به دليل مقصر بودن راننده در اين تصادف نسبت به ابطال دفترچه اين راننده متخلف اقدام كرد.
فرمانده پليس راه كشور بار ديگر به رانندگان اتوبوس ها هشدار داد و گفت: در صورت مقصر بودن در تصادفات فوتي و جرحي پليس بدون اغماض نسبت به ابطال دفترچه آنان اقدام مي كند؛ بنابراين به رانندگان توصيه مي شود: بايد با احساس مسئوليت كامل در زمان رانندگي از انجام تخلفات حادثه ساز به خصوص سرعت و سبقت غيرمجاز و انحراف به چپ و راست جدا خودداري كنند.
 


از امروز اجرا مي شود

تشديد برخورد با خودروهاي دودزا

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تشديد برخورد با خودروهاي آلاينده و دودزا از امروز خبر داد.
سردار حسين رحيمي با اشاره به پيش بيني سازمان هواشناسي كشور مبني بر افزايش غلظت آلاينده ها طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در پايتخت، گفت: بر اين اساس پليس در ادامه برخورد با خودروهاي دودزا اين طرح را تشديد مي كند.
به گفته وي برخورد با خودروهاي آلاينده، دودزا و فاقد معاينه فني اعم از خودروهاي شخصي و عمومي و سرويس هاي ادارات و سازمان ها در دستور كار مأموران پليس پايتخت خصوصاً در روزهاي آلوده خواهد بود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصريح كرد: خودروهاي فرسوده نيز حق تردد نداشته و از سوي پليس اعمال قانون مي شوند.
وي در خصوص افزايش يافتن يا نيافتن محدوده طرح ترافيك از روز سه شنبه، گفت: پليس تصميمي براي افزايش اين محدوده ندارد و محدوده طرح ترافيك و زوج و فرد طي امروز و فردا در محدوده فعلي اجرا خواهد شد.
رحيمي در عين حال از شهروندان خواست از تردد با خودروهاي شخصي براي كاهش آلودگي هوا و ترافيك معابر طي روزهاي آينده خودداري كنند.
 


به بركت هفته پژوهش

گربه هاي شيرازي شام 20 ميليوني خوردند

گربه هاي شهر شيراز با ورود به نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي شيراز موش هاي گرانقيمت اين نمايشگاه كه قيمت هركدام 5ميليون تومان بود را به عنوان شام خوردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، وضعيت ساختمان قديمي جهاد دانشگاهي شيراز و نفوذپذيري پنجره هاي آن موجب شد تا گربه هاي خوش شانس شيرازي به نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي وارد شوند و موش هاي بسيار گرانقيمت اسكان يافته در اين نمايشگاه را به عنوان شام خود قرار دهند.
براساس اين گزارش، اين موش ها C57 نام دارند و تعداد آنها حداقل 4 عدد بوده كه هركدام حدود 5 ميليون تومان قيمت داشتند و از آنها براي آزمايش هايي در زمينه سرطان استفاده مي شده است.
گفتني است، قرار است رئيس بنياد نخبگان در سفر خود به شيراز از اين نمايشگاه بازديد كند.
 


تغيير مسير موقت برخي از خطوط شركت واحد

شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه طي اطلاعيه اي اعلام كرد: به علت تداوم عمليات ترميمي حد فاصل ميدان محمديه تا چهار راه مولوي تغييراتي به شرح زير در مسير حركت اتوبوس هاي خط 2602 (پايان آزادي-پايانه خاوران) ايجاد گرديده است.
در اين اطلاعيه آمده است: در مسير رفت از ميدان خراسان، اتوبوس هاي تك كابين با تعامل عوامل راهور در مسير اصلي و اتوبوس هاي دوكابين با تغيير مسير از ميدان خراسان، تير دوقلو، خيابان شوش، خيابان خيام، ميدان محمديه و ادامه مسير اصلي و در مسير برگشت از ميدان محمديه با تغيير مسير از خيابان خيام جنوبي، خيابان شوش، ميدان شوش، خيابان ري، ميدان قيام و مسير اصلي به سمت شرق تردد مي نمايند.
در ضمن ايستگاه هاي سعادت و چهار راه مولوي در مسير برگشت در حال حاضر از مسير سرويس دهي حذف شده است.
 


استاندار جعلي در زاهدان دستگير شد

معاون اجتماعي فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از دستگيري يك استاندار جعلي و پنج نفر ديگر از اعضاي يك باند جاعل و كلاهبرداري در زاهدان خبر داد.
علي ايزدي در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: پنج نفر از جاعلان با تلاش مأموران پليس امنيت عمومي سيستان و بلوچستان به اتهام كلاهبرداري با استفاده از عناوين جعلي دستگير شدند.
وي افزود: در پي شكايت چند نفر از شهروندان مبني بر كلاهبرداري مبالغ هنگفتي تحت عنوان يك شركت جعلي از آنان، پرونده قضايي تشكيل و مأموران با تحت نظر قرار دادن اماكن پذيرايي و مهمانسراها و هتل ها و استفاده از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند افراد ذكر شده را كه در يكي از هتل هاي شهر زاهدان اتاق گرفته بودند شناسايي و دستگير كنند.
معاون اجتماعي فرمانده انتظامي سيستان بلوچستان به چگونگي و نحوه كلاهبرداري اشاره كرد و بيان داشت: اين كلاهبرداران با اسامي و عناوين جعلي با موضوع فروش گازوئيل قراردادي به مبلغ 2 ميليارد و 100 ميليون ريال با شاكيان منعقد كرده بودند كه مبلغ مذكور طي سه مرحله به حساب آنان واريز شد.
ايزدي اضافه كرد: در تحقيقات تكميلي مأموران مشخص شد اين جاعلان با پيشنهاد فروش مقدار 70 هزار ليتر گازوئيل و با مجوز همان شركت جعلي با شاكيان قرارداد منعقد كرده بودند.
وي خاطرنشان كرد: «فريبرز.خ» كه عنوان جعلي استاندار قزوين را داده بود و همه اسناد و مدارك با امضاء وي است در بازجويي اوليه اتهام انتسابي را نپذيرفته اما نهايتاً با ارائه مدارك مستدل و مواجهه حضوري با شاكيان، به جرم خود اعتراف كرد و براي ادامه تحقيقات و اقدامات قانوني تحويل مقامات قضايي شد.
 


كشف 260 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس

ماموران انتظامي بندرعباس 260 هزار ليتر گازوئيل قاچاق كشف كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر از بندرعباس، فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس گفت: اين گازوئيل هاي قاچاق در 30 محل دپو سوخت در روستاي بوستانو كشف شد.سرهنگ بسطامي افزود: يك دستگاه خودرو انتقال سوخت از قاچاقچيان توقيف و هزار و 50 مخزن و 3 هزار متر لوله انتقال سوخت نيز در محل معدوم شد.وي گفت: تلاش ها براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.
 


گداي ميليونر در كيش دستگير شد

كيش - خبرنگار كيهان:
ماموران كلانتري مركزي جزيره كيش موفق شدند با شناسايي فردي ميليونر كه خود را به صورت گدايان در آورده بود وي را دستگير كنند.
به گزارش ما، اين گداي ميليونر با ادعاي اينكه مبتلا به بيماري لاعلاجي است و قصد دارد به كربلا برود در بازارها و معابر عمومي از مردم و رهگذران جزيره كيش تقاضاي پول مي كرد. ماموران پليس با شناسايي اين متكدي او را دستگير كردند و موفق شدند بيش از 6 ميليون و 500 هزار تومان از وي كشف و ضبط كنند.ماموران نيروي انتظامي با تشكيل پرونده اي اين گداي ميليونر را تحويل مقامات قضايي جزيره كيش دادند.
 


بزي در حاجي آباد بافق بره به دنيا آورد

در پديده اي نادر در روستاي حاجي آباد بافق، يك بز، بره به دنيا آورده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، مالك اين بز اظهار داشت: اين بز تاكنون دو بار زايمان كرده و بزغاله به دنيا آورده است اما در نوبت سوم زايمان، به جاي بزغاله، بره اي را به دنيا آورده كه باعث شگفتي همگان شده است.
در همين رابطه رئيس دامپزشكي بافق گفت: اين موضوع از لحاظ علمي تاييد نمي شود و بايد منتظر ماند تا با بررسي هاي بيشتر از طريق انجام آزمايشات ژنتيكي و تحقيق بيشتر اين موضوع اثبات شود.
به گزارش فارس، سر اين بره تازه رسيده بيشتر شبيه بزغاله است و دم آن بيشتر شبيه بره است.
 


سقوط بار جرثقيل در صنايع دريايي اروند خرمشهر دو كشته برجاي گذاشت

بر اثر پاره شدن كابل دستگاه جرثقيل و سقوط بار دونفر از كاركنان شركت صنايع دريايي ساحل اروند خرمشهر كشته شدند.
به گزارش ايرنا، مسئول امور اداري و حقوقي اين شركت با تاييد اين خبر گفت: اين دو پيش ازظهر ديروز در حالي كه سرگرم تهيه عكس از محوطه بودند با پاره شدن كابل دستگاه بالابر جرثقيل و سقوط بار آن بشدت مصدوم شدند و جان خود را از دست دادند.
«افشين حقيقت» اسامي قربانيان اين حادثه را به ترتيب عبدالامام زباري و علاء خالدي اعلام كرد كه از كاركنان روابط عمومي اين شركت بودند.
«عبدالامام زباري» ضمن فعاليت در روابط عمومي اين شركت به عنوان عكاس با يكي از خبرگزاري ها در جنوب خوزستان نيز همكاري داشت.
شركت صنايع دريايي ساحل اروند در حاشيه رودخانه اروند در محدوده مينوشهر از توابع اين شهرستان قرار دارد و فعاليت آن در بخش كشتي سازي است.
 


آخرين خبرها از جنايت سندي هوك

پليس آمريكا در آخرين بازرسي هاي مربوط به واقعه اسفناك كشتار سندي هوك گزارش داد كه عامل اين جنايت پس از اين كه خود را به قتل رسانده هنوز صدها گلوله همراه داشت. قاتل قربانيان را با تعداد زيادي گلوله هدف قرار داد و تمام قربانيان هدف سه تا 11 گلوله قرار گرفتند.
به گزارش ايسنا، مقامات رسمي پليس آمريكا مي گويند كه اين جنايتكار چهار اسلحه شامل يك اسلحه نيمه خودكار و صدها گلوله به همراه داشت. او همچنين دو اسلحه كمري با خود داشته و يك تفنگ شكاري نيز در اتومبيلش پيدا شد اما از اسلحه نيمه خودكار به عنوان سلاح اصلي براي انجام اين جنايت وحشتناك استفاده كرده است.قاتل قبل از اين كه خود را با اتومبيل مادرش به محل جنايت برساند، مادر خود را نيز به ضرب گلوله كشت.
به گزارش خبرگزاري يونايتدپرس، مادر قاتل كه خود نيز قرباني اين جنايت شد، زن 54 ساله اي به نام «نانسي لانزا» بود كه طبق اظهارات افرادي كه او را مي شناختند ديوانه وار عاشق اسلحه بود.
آدام لانزا پسر 20 ساله اين زن پيش از اين كه براي اجراي نيت شوم خود به مدرسه سندي هوك برود ابتدا با شليك چند گلوله به سمت سر مادرش جان او را گرفت.روزنامه نيويورك ديلي نيز در اين باره گزارش داد، يكي از دوستان خانوادگي اين مادر و پسر كه نامش فاش نشده به پليس گفت: مادر آدام پيش تر به من گفته بود كه پسرش چندين بار در گذشته به خود آسيب رسانده است.
وي گفت: آدام در سنين پايين تر چندين بار با فندك زانوها، پاها و ساير نقاط بدن خود را سوزانده بود.گفتني است، سالانه 100 هزار نفر در آمريكا هدف گلوله قرار مي گيرند.
 


مرگ 341 خبرنگار در 20 سال

شوراي خبرنگاران روسيه اعلام كرد كه طي 20 سال گذشته در اين كشور 341 خبرنگار كشته شده اند و مرتكبين اين جنايات هم بدون تنبيه آزاد هستند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «راسيسكايا گازيه تا»، در فهرست تهيه شده از سوي اين شورا نام قربانيان عرصه خبر در جريان مناقشات، عمليات ضد تروريستي، روزنامه نگاران به قتل رسيده اند، آنها كه مفقودالاثر شده و همچنين كساني كه به دلايل نامعلوم جان خود را از دست داده اند، آمده است.
براساس اين اطلاعات، خطرناك ترين منطقه در فدراسيون روسيه براي خبرنگاران طي سال هاي اخير جمهوري داغستان بوده است كه از سال 1998 تاكنون در اين منطقه 16 روزنامه نگار كشته شده است.
شوراي خبرنگاران يادآور شده است افرادي كه در روسيه مرتكب جنايت عليه خبرنگاران و روزنامه نگاران مي شوند، همچنان بدون تنبيه و آزاد هستند.در اين گزارش آمده است: روزنامه نگاران مورد تعقيب، ضرب و شتم و تهديد قرار مي گيرند و متهمان در اين رابطه همچنان بدون اينكه تنبيه شوند، آزاد مانده اند. مقصر اصلي اين مسئله هم دولت فدراسيون روسيه است كه از اين قشر كه فعاليتشان بسيار با ارزش است، حمايت و حفاظت نمي كند.
لازم به يادآوري است كه 15دسامبر هر سال شوراي خبرنگاران روسيه «روز يادبود خبرنگاران قرباني در روسيه» را گرامي مي دارد و در اين روز همه خبرنگاران و روزنامه نگاران در خانه مركز خبرنگاران گرد هم جمع مي شوند.
 


معركه گيري برلوسكني همچنان ادامه دارد

سيلويو برلوسكني، نخست وزير سابق و 76 ساله ايتاليا با يك مجري 27 ساله تلويزيوني كه هم همسن نوه اش است، نامزد كرد!
ايسنا به نقل از روزنامه ميل نوشت: برلوسكني كه پيشتر دو بار ازدواج كرده است، خبر نامزدي خود را با «فرانچسكا پاسكاله» مجري 27 ساله تلويزيون تاييد كرد.تاييد اين خبر از سوي برلوسكني در حالي صورت گرفته كه وي همچنان به طور رسمي با دومين همسر خود، «ورونيكا لاريو» ارتباط دارد.نخست وزير سابق ايتاليا كه همچنان متهم به داشتن ارتباط نامشروع با يك روسپي زير سن قانوني است، گفت: نامزدي من با اين مجري تلويزيون رسمي است. من در نهايت كمتر احساس تنهايي مي كنم. و او دوست خوبي براي دخترم مارينا مي شود.اين مجري پيشتر هم با برلوسكني در ارتباط بوده است.
 


پل وحشتناك

پل هاي مختلفي در دنيا هستند كه لقب خطرناك و ترسناك را به خود گرفته اند، اما به تازگي ترسناك ترين پل دنيا بازگشايي شده است.
اين پل معلق در ارتفاعات آلپ واقع در سوئيس و در ارتفاع 3 هزار متري از سطح زمين قرار دارد.مهندسين براي ساخت اين پل نزديك به 5 ماه وقت صرف كرده اند و همچنين حين ساخت اين پل دچار مشكلات زيادي نيز شده اند. اين پل دو نقطه به فاصله 100 متري را به يكديگر متصل كرده است.اين پل كه 500 متر از سطح يخ هاي آلپ ارتفاع دارد داراي يك معبر يك متري است و هزينه ساخت آن نيز نزديك به يك ميليون دلار تمام شده است.
نكته جالب در مورد اين پل شرايط آب و هوايي آن است كه در اغلب اوقات طوفاني با مه غليظ است كه اصلاً مشخص نمي كند، فرد عبوركننده پايش را كجا مي گذارد! اين موضوع در ارتفاع 3 هزار متري واقعاً ترسناك است.
 


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14