(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 2  دی  1391 - شماره 20387

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شخصيت هاي لبناني در ديدار با سفير كشورمان مطرح كردند
نقش محوري ايران در تحكيم مقاومت
رئيس جمهور در همايش استانداران كشور:
آرمان دولت برگزاري انتخابات با حضور حداكثري است
طي بيانيه اي صورت گرفت
اعلام جرم دادستان تهران عليه رسايي
در مكتب امام
آيت الله سبحاني: مراقب باشيم فتنه ديگري ايجاد نشود
آيت الله مكارم شيرازي در ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري همايش نيم قرن حضور:
جامعه مدرسين با حفظ بي طرفي در مسائل فرهنگي و اجتماعي فعالتر عمل كند
رئيس جمهور: جمعيت هلال احمر يك ظرفيت و يك فرصت است
جعفري دولت آبادي خبر داد
تشكيل معاونت نظارت بر بازداشتگاه هاي ناجا
با حضور فرماندهان ارتش و سپاه
سردار بختياري معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) شد
محمدرضا باهنر:
حضور فتنه گران در انتخابات قابل تحمل نيست
جوانفكر پس از مرخصي از زندان:
 دوست دارم احمدي نژاد را ببينم
جانشين سازمان بسيج مستضعفين:
بسيج سياسي است اما سياست زده نيست
جانباز دفاع مقدس به ياران شهيدش پيوست
معاون نماينده ايران در شوراي امنيت مطرح كرد
مصالحه ملي راه حل ثبات در افغانستان


شخصيت هاي لبناني در ديدار با سفير كشورمان مطرح كردند

 نقش محوري ايران در تحكيم مقاومت

شخصيت هاي سياسي و مذهبي كشور لبنان در ديدارهاي جداگانه اي كه با سفير كشورمان در بيروت داشتند، از نقش محوري جمهوري اسلامي ايران در وحدت جهان اسلام و تحكيم مقاومت تشكر كردند.
حجت الاسلام والمسلمين «سيدعلي فضل الله» فرزند مرحوم علامه محمدحسين فضل الله و از شخصيت هاي برجسته شيعه لبنان، در راس هيئتي از مسئولان موسسات آيت الله سيدمحمدحسين فضل الله، ضمن ديدار با غضنفر ركن آبادي سفير كشورمان در بيروت با تاكيد بر نقش بارز جمهوري اسلامي ايران در منطقه اظهار داشت: حفظ وحدت ملت هاي منطقه در برهه كنوني از مهمترين اولويت ها به شمار رفته و جمهوري اسلامي ايران همواره نقش بسزايي در تقويت اين روحيه در بين ملت هاي منطقه ايفا كرده است. جمهوري اسلامي ايران مسائل و مشكلات جهان اسلام از جمله مسئله فلسطين را در صدر اولويت هاي سياست خارجي خود قرار داده و اهتمام ويژه اي در اين راستا مبذول مي دارد و ما نيز همواره بر ايستادگي خود در كنار جمهوري اسلامي ايران تاكيد و به آن افتخار مي كنيم.
به گزارش فارس، يكي ديگر از شخصيت هايي كه با حضور در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران با ركن آبادي ديدار كرد، «يوحنا يازبي» رهبر جديد مسيحيان روم ارتدكس انطاكيه و مشرق بود. وي با اشاره به طرح 6 ماده اي ايران براي حل بحران سوريه گفت: تنها راه حل خاتمه دادن به خشونت ها در كشور سوريه گفت و گو است. مردم كشور سوريه اعم از مسلمان و مسيحي بايد به گفت و گو با يكديگر به عنوان تنها راه حل مشكلات خود انديشيده و با درايت خود از بروز هرگونه خشونت و درگيري اجتناب كنند.
همچنين «وجيه البعريني» رئيس تجمع مردمي عكار كشور لبنان در ديدار با سفير جمهوري اسلامي در بيروت تلاش هاي ايران در تحقق انسجام و وحدت اسلامي را ستود و گفت: عمليات پروازي پهپاد ايوب بر فراز سرزمين هاي اشغالي به رغم ادعاهاي هميشگي رژيم صهيونيستي مبني بر توان بالاي نظامي، عملياتي بي نظير بود و در مقايسه با شرايط ساير مناطق دنيا و با توجه به محدوديت هاي ايجاد شده توسط حاميان صهيونيست ها، عمليات ايوب به اندازه پنج پيروزي و سرافرازي مردم مقاوم غزه در جنگ 8 روزه معادل 10 پيروزي در نبردهايي كه در شرايط برابر انجام مي شود، ارزش داشت. غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان نيز در اين ديدارها با تبيين سياست هاي اصولي ايران در تحولات بين المللي، ابراز اميدواري كرد كه با همگرايي طيف هاي مختلف مذهبي و سياسي جهان اسلام، شاهد تحقق كامل بيداري اسلامي و بازگشت ثبات و امنيت به همه منطقه باشيم.
 


رئيس جمهور در همايش استانداران كشور:

 آرمان دولت برگزاري انتخابات با حضور حداكثري است

محمود احمدي نژاد با تأكيد بر الهام بخش بودن انتخابات گفت: آرمان و هدف دولت برگزاري انتخاباتي پرشور و مشاركتي حداكثري است تا دولتي با پشتوانه اكثريت قاطع ملت برگزيده شود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در همايش استانداران سراسر كشور در تالار پيامبر اعظم(ص) وزارت كشور با تأكيد بر پايبندي دولت برعهد و ميثاق اولين روز خود مبني بر خدمت به مردم و كار و تلاش خستگي ناپذير در مسير پيشرفت كشور، گفت: دولت تا آخرين لحظه فرصت خدمتگزاري، برعهد و ميثاق خود با ملت پايبند است چرا كه معتقد است كه براي خدمت به مردم پا به صحنه گذاشته و در اين مسير، روز اول و آخر خدمت تفاوتي برايمان ندارد.
وي با اشاره به انتخابات پيش رو و اقداماتي كه بايد در اين زمينه صورت بگيرد، اظهار كرد: آرمان و هدف اصلي دولت برگزاري انتخاباتي پرشور و مشاركتي حداكثري است، چرا كه هرگاه دولتي با پشتوانه اكثريت قاطع ملت برگزيده شود، بهتر مي تواند كشور را اداره كند و اگر پشتوانه مردمي يك دولت ضعيف باشد، مطمئناً در مسير انجام كارها با مشكل مواجه خواهد بود.
رئيس جمهور افزود: هيچ كس نمي تواند براي ملت تصميم گيري كند. مطمئناً ملت ايران هر كسي را كه انتخاب كند، بهترين انتخاب است و همه بايد به او احترام گذاشته و كمك حال او باشند.
احمدي نژاد انتخابات را يك مأموريت الهي در مسير آرمان ها و ارزش ها دانست و گفت: مبادا كسي با دغدغه اينكه جايگاه او در آينده چه خواهد بود در اين مسير گام بردارد چرا كه ريشه تمام مشكلات از جايي است كه در هر كار الهي، خودبيني ها به ميان مي آيد.
رئيس جمهور تأكيد كرد: انتخابات در ايران به واسطه اينكه اين كشور كانون الهام بخشي و تأثيرگذاري بوده و تحولات آن همه دنيا را تحت تأثير قرار مي دهد داراي اهميت بوده و در حال حاضر اثرگذاري آن چندين برابر شده است.
احمدي نژاد در اين جلسه با اشاره به گزارش وزير كشور در خصوص كنترل هايي كه در خصوص بازار ارز و جلوگيري از سوء استفاده ها انجام داده است، اظهار كرد: مسائلي كه در بازار ارز به وجود آوردند تقريباً تمام مسايل اقتصاد كشور را تحت تأثير قرار داده و علاوه بر آن فرصت سوء استفاده را در كشور ايجاد كرده كه بايد در جهت كنترل آن تلاش جدي و گسترده اي انجام شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه هايي كه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري در زمينه ساماندهي نيروهاي شاغل در دستگاه هاي اجرايي در دستور كار خود دارد، گفت: در هفت سال گذشته اگر نيروي انساني ثابت در دستگاه هاي اجرايي را در نظر بگيريم، غير از نهادهايي كه به آن اضافه شدند، خواهيم ديد كه دستگاه هاي اجرايي 25 درصد كاهش نيروي انساني داشته اند و با توجه به اينكه سالانه 40 تا 50 هزار نفر در كشور بازنشسته مي شوند بايد در جهت جذب نيرو براي دستگاه هاي اجرايي براساس شايستگي ها و به طور عادلانه و دقيق اقداماتي انجام شود.
رئيس جمهور در ادامه به استانداران سفارش كرد تا طراحي و تدابير لازم براي پشتيباني از مردم در خصوص تهيه مايحتاج مورد نياز آنان با توجه به نزديك شدن به پايان سال و شب عيد را اتخاذ كنند.
به گزارش فارس، در همايش استانداران سراسر كشور مصطفي محمد نجار وزير كشور در سخناني با بيان اينكه وزارت كشور به حكم وظيفه خود براساس دستور رئيس جمهور براي برخورد با اخلالگران و سوء استفاده كنندگان با همكاري ساير استان ها و نهادهاي ذيربط اقداماتي را شكل داده است، گفت: راه اندازي سامانه نظارت بر ارز، تشكيل كارگروه مقابله با قاچاق كالا، انجام بازرسي هاي تخصصي و شناسايي و دستگيري اخلالگران و مقابله با احتكار و قاچاق سوخت از جمله اقداماتي است كه وزارت كشور در اين مسير ترتيب داده است.
محمد نجار در خصوص اقدامات وزارت كشور در زمينه برگزاري يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري كه سال آينده برگزار مي شود، نيز گفت: هدف و تلاش دولت و وزارت كشور بسترسازي و ايجاد زمينه براي برگزاري انتخاباتي پرشور و مشاركت حداكثري سياسي مردم است كه در اين راستا اقدامات مختلفي صورت گرفته است.
 


طي بيانيه اي صورت گرفت

اعلام جرم دادستان تهران عليه رسايي

در پي اظهارات «حميد رسايي» نماينده مردم تهران در صحن علني مجلس شوراي اسلامي در خصوص مهدي هاشمي، دادستان تهران با صدور بيانيه اي يازده ماده اي عليه وي اعلام جرم كرد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني تهران در ابتداي اين بيانيه آمده است: آقاي حميد رسايي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور روز سه شنبه 28/9/1391 در صحن علني مجلس، درباره عملكرد قوه قضاييه در پرونده اتهامي مهدي هاشمي مطالبي بيان نموده كه برخي از آن ها خلاف واقع و كذب است.
در اين بيانيه تاكيد شده است: اظهارات آقاي رسايي مبني بر اين كه: «متاسفانه ... آقازاده مفسد همواره از مصونيت آهنين برخوردار بوده»، كذب محض است و رسيدگي به پرونده مهدي هاشمي، نشان دهنده عدم مصونيت نامبرده در مقابل دستگاه قضايي است و به علاوه از منظر افراد بصير، نفس رسيدگي به اين پرونده، دليل روشني بر استقلال دستگاه قضايي است.
دادستاني تهران در بيانيه خود آورده است: ادعاي آقاي رسايي مبني بر نامناسب بودن مبلغ وثيقه صادره نيز برخلاف واقع است؛ زيرا بازپرس با رعايت ماده 134 قانون آيين دادرسي دادگاه هاي عمومي و انقلاب در امور كيفري، با توجه به اهميت جرايم، خسارات ناشي از آن و دلايل اتهامي، نوع قرار و مبلغ آن را تعيين نموده است.
همچنين در بيانيه دادستاني تهران تاكيد شده است: اظهارات نامبرده نيز كه پرسيده است: «رياست دستگاه قضايي به سازمان هاي تحت امرش دستور داده تا مداركي كه در اختيار دارد را به مراجع ذيصلاح ارائه دهند» القاكننده نوعي ترديد در دسترسي به اسناد موجود و مرتبط با متهم مي باشد، خلاف واقع است. حسب دستور رئيس محترم قوه قضائيه، دادستان تهران از سازمان بازرسي كل كشور و نهادهاي امنيتي درخواست نموده بود كه گزارشات و مستندات مربوط به متهم را ارائه دهند. حال چگونه نماينده محترم بي دليل و بي اطلاع از واقعيت امر فرافكني مي كند و ترديدهاي خلاف واقع القا مي نمايد.
در بند يازدهم بيانيه دادستاني تهران آمده است: قوه قضاييه با توجه به تكليف مقرر در بند 4 اصل 156 قانون اساسي، عزم جدي بر رسيدگي به كليه پرونده ها از جمله اين پرونده را دارد و اتخاذ تصميم نهايي در مرحله دادسرا كه زمينه صدور كيفرخواست را فراهم مي سازد، در مدتي كمتر از سه ماه براي پرونده اي با اين حجم، مويد اين عزم جدي است.
در پايان تاكيد مي شود دادستاني تهران با عنايت به مجرمانه بودن برخي اظهارات آقاي رسايي، مراتب را جهت رسيدگي به دادستان محترم ويژه روحانيت اعلام نموده است.
بررسي نطق رسايي توسط كارشناسان حقوقي مجلس
«عبدالرضا مصري»، سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با بيان اين كه نامه مجمع تشخيص مصلحت نظام بعد ازظهر چهارشنبه به مجلس رسيده است، گفت: در اولين جلسه هيئت رئيسه مجلس اظهارات رسايي بررسي مي شود.
وي با بيان اين كه اظهارات رسايي پس از پياده سازي توسط كارشناسان حقوقي مجلس، بررسي مي شود، افزود: اگر كارشناسان حقوقي تشخيص دهند كه در اين نطق توهين يا افترايي بيان شده است، پس از تاييد هيئت رئيسه، اعلام مي شود كه دو برابر زماني كه ناطق درباره اين موضوع صحبت كرده، دفاعيه اي به مجلس ارسال شود تا در اولين فرصت به تشخيص هيئت رئيسه در صحن علني قرائت شود.
شروط هيئت رئيسه
براي قرائت نامه هاشمي در مجلس
همچنين جواد جهانگيرزاده اظهار داشت: آقاي محمد هاشمي نامه اي را به هيئت رئيسه فرستاده كه در آن تقاضاي ايجاد امكان دفاعيه در مقابل اظهارات يكي از نمايندگان را مطرح كرده است.
وي با بيان اين كه «قرائت متن مكتوب اين نامه در صحن علني به دو شرط انجام مي شود» توضيح داد: اولين شرط آن است كه اين دفاعيه بيش از دو برابر اظهارات نماينده نباشد و دوم اين كه اين نامه متضمن توهين و افترا عليه گوينده نباشد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خاطرنشان كرد: بايد منتظر متن نامه دفاعيه آقاي محمد هاشمي بود تا بعد از آن بررسي كرد كه آيا اين نامه مي تواند از تريبون مجلس قرائت شود يا خير؟ چرا كه طبق ماده 78 آيين نامه، هيئت رئيسه بايد تشخيص دهد كه صحبت هاي نماينده كه نسبت به آن اعتراضي وجود دارد همراه با توهين يا اهانت بوده و يا خير؟
 


در مكتب امام

استقلال فكري
راهكار كسب قدرت و خودباوري
اگر افكار يك ملتي وابستگي به قدرت بزرگي (داشته) باشد، تمام چيزهاي آن ملت وابستگي پيدا مي كند، عمده اين است كه افكار شما آزاد بشود، افكار شما از وابستگي به قدرت هاي بزرگ آزاد بشود. اگر افكار شما آزاد شد و باورتان آمد كه ما مي توانيم كه صنعتمند و صنعتكار باشيم، خواهيد بود، اگر افكارتان و باورتان اين باشد كه ما مي توانيم مستقل باشيم و وابسته به غير نباشيم، خواهيد توانست.
صحيفه نور، ج14، ص195
 


آيت الله سبحاني: مراقب باشيم فتنه ديگري ايجاد نشود


آيت الله سبحاني با اشاره به فتنه سال 88 گفت: بايد مراقب بود كه ديگر فتنه اي در كشور اعم از سياسي و اقتصادي ايجاد نشود.
آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد در ديدار با اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس با تاكيد بر رسيدگي به معاش مردم اظهار كرد: اداره صحيح كشور و امورات مربوط به معاش مردم از بديهي ترين وظايف هر دولت و مديران است.
اين مرجع تقليد در ادامه گفت: بايد از ايجاد هرگونه فتنه در كشور چه از نوع سياسي و چه از نوع اقتصادي پرهيز كرد؛ شايد كساني كه فتنه 88 را برپا كردند، بگويند ما به دنبال فتنه تا اين حد نبوديم، ولي كاري را را آغاز كردند كه سرانجامش آن شد؛ امروز هم بايد مراقب باشيم كه فتنه اي ديگر ايجاد نشود.
آيت الله سبحاني با انتقاد از نوسان قيمت ها در كشور گفت: نوسان قيمت ها از بزرگترين مشكلات اقتصادي است كه برنامه ريزي معيشتي جامعه را دستخوش آسيب كرده البته تحريم ها بخشي از اين مشكلات را به وجود آورده است، ولي در اين بين نبايد از سوء مديريت ها گذشت؛ زيرا مديريت صحيح مي تواند در همين شرايط هم به رفع مشكلات كمك كند.
وي افزود: شايد هيچ دولتي نتواند همه مردم را راضي نگه دارد، ولي بايد تمام تلاش خود را مصروف راضي نگه داشتن اكثريت مردم كرد.
اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: برنامه ريزي هاي اقتصادي كشور بايد به گونه اي باشد كه همگان را در رسيدن به سطح مطلوب زندگي كمك كند، نه اينكه به ثروتمند شدن يك عده و فقيرتر شدن عده اي ديگر منجر شود.
به گزارش فارس، در ابتداي اين ديدار غلامرضا مصباحي مقدم، رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس گزارشي از وضعيت اقتصادي كشور و نيز روند ارائه لايحه بودجه 92 توسط دولت به مجلس ارائه كرد.

 


آيت الله مكارم شيرازي در ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري همايش نيم قرن حضور: جامعه مدرسين با حفظ بي طرفي در مسائل فرهنگي و اجتماعي فعالتر عمل كند

سرويس شهرستانها -
آيت الله مكارم شيرازي از جامعه مدرسين حوزه علميه قم خواست تا در زمينه هاي مختلف از جمله مسائل مربوط به حوزه هاي علميه و روحانيت و نيز عرصه هاي اجتماعي- فرهنگي كشور، حضور فعالتري داشته باشد.
وي با بيان اينكه جامعه مدرسين حوزه علميه قم مورد اعتماد مردم است، از آن به عنوان پايگاهي براي انقلاب، نظام اسلامي و حوزه علميه ياد كرد.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي كه در ديدار اعضاي شوراي سياستگذاري همايش نيم قرن حضور كه به منظور پاسداشت پنجاه سال تلاش علمي، فرهنگي و سياسي جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار خواهد شد، سخن مي گفت، از جامعه مدرسين به عنوان نهادي كه مردم به آن اعتماد دارند ياد كرد و افزود: اعتمادي كه مردم به جامعه مدرسين دارند از يك جهت بواسطه حضور شخصيت هاي برجسته حوزوي است كه اين افراد هم مورد اعتماد مردم و هم از چهره هاي شناخته شده حوزه علميه هستند و از جهت ديگر به خاطر فعاليت هاي خالصانه آن است. وي افزود: فعاليت هايي كه جامعه مدرسين در طول سالهاي قبل و پس از انقلاب اسلامي داشته است خالصانه بوده و افرادي كه در جامعه مدرسين حضور داشتند مشكلات فراواني را در طي انقلاب تحمل كردند.
استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: جامعه مدرسين به واسطه خدماتي كه به مردم ارائه كرده همواره جنبه فراجناحي داشته است و همين امر موجب جلب اعتماد مردم شده است كه اين روش و اصول بايد ادامه يابد و افرادي كه در جامعه مدرسين حضور دارند بايد همچنان فراجناحي عمل كنند تا ارتباط جامعه مدرسين با مردم برقرار بماند.
آيت الله مكارم شيرازي سپس تاكيد كرد: جامعه مدرسين حوزه علميه قم بايد در مسائلي همانند آسيب هايي كه جامعه روحانيت را تهديد مي كند نيز وارد شود.
وي اضافه كرد: در اتفاقاتي كه در زمينه مختلف در كشور رخ مي دهد همانند عرصه چاپ و نشر كتاب و توليد فيلم، بايد از سوي جامعه مدرسين تذكراتي داده شود كه اين امر در اصلاح امور مي تواند تاثيرگذار باشد و جامعه مدرسين در واقع بايد جامع الاطراف كار كند.
مرجع تقليد شيعيان جهان خاطرنشان كردند: جامعه مدرسين حوزه علميه قم بايد به انسجام دروني خود تاكيد داشته و وحدت خود را حفظ و تقويت كند.
 


رئيس جمهور: جمعيت هلال احمر يك ظرفيت و يك فرصت است

محمود احمدي نژاد در مراسم اختتاميه روساي جمعيت هلال احمر سراسر كشور با اعلام اينكه نگاه ما به هلال احمر نگاه انساني است، گفت: اين جمعيت مسير خيلي خوبي را طي كرده و كارهاي خوبي را انجام داده است و بايد اقدامات خود را گسترش دهد.
رئيس جمهوري با بيان اينكه اقدامات هلال احمر بايد بگونه اي باشد كه در كمترين زمان ممكن به محل حادثه برسند خاطرنشان كرد: حوادث نبايد از ما تلفات انساني بگيرند.
وي گفت: جمعيت هلال احمر در مركز هر استان بايد هلي كوپتري به منظور امداد و نجات حادثه ديدگان داشته باشد تا به سرعت بتواند اقدامات امدادي را انجام دهد.
احمدي نژاد افزود: جامعه هر چه بزرگتر و پيچيده تر مي شود نيازمند فداكاري و از خود گذشتگي بيشتر است. با گسترش روابط اجتماعي نياز به ايثار و گذشت نيز بيشتر مي شود چرا كه در غير اين صورت همه اين ارتباطات بي معنا مي شود. اگر فداكاري و ايثار نباشد دامنه خسارات و حوادث طبيعي نامحدود مي شود و جمعيت هلال احمر، ظرف و ظرفيتي است كه مي تواند فداكاري و ايثارگري را در جامعه نهادينه كند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه جمعيت هلال احمر يك ظرفيت و فرصت است كه انسان هايي كه به دنبال كمال و تعالي اند، فرصت ايثارگري و خدمت به ديگران را پيدا كنند گفت: ما سازمان هاي زيادي در ايران داريم اما جمعيت هلال احمر با نام زيباي خود از جنس ايثار و خدمت به ديگران است و اين جمعيت براي فداكاري و ايثارگري تشكيل شده است.
رئيس جمهور گفت: وظيفه هلال احمر وظيفه اي مقدس و الهي است و لباس آن اين پيام را دارد كه اهل ايثار و گذشت براي ديگران هستيم كه بهترين پيام براي مردم دنياست.
احمدي نژاد آرزو كرد: كاش روزي برسد كه همه جمعيت ايران عضو هلال احمر باشند و آموزش هاي لازم را در اين زمينه ببينند.
رئيس جمهوري گفت: هلال احمر جايي است كه ايثار و فداكاري به شكل سازمان يافته در آن بروز و ظهور مي يابد و انسان هايي كه به دنبال خدا گونه شدن هستند فرصت تجلي سازمان يافته در آن را دارند.
وي با بيان اينكه جمعيت هلال احمر درست شده براي اينكه در خدمت ديگران باشد افزود: اقدامات اين جمعيت نتايج خوبي به دنبال داشته است كه آثار آن را در جامعه مي بينيم.
احمدي نژاد تاكيد كرد: راه ديگري براي انسان شدن انسان ها جز ايثار و فداكاري نيست و اگر به تاريخ نگاه كنيم همه كساني كه ماندگارتر و برجسته تر هستند اهل ايثار و فداكاري بودند.
وي با اشاره به اهميت وظايف هلال احمر در نجات جان انسان ها گفت: نجات جان يك انسان نجات همه دنيا و نجات دادن يك نفر از غصه نجات همه دنيا از غصه هاست كه اين وظيفه در هلال احمر به خوبي ديده مي شود.
گفتني است با حضور رئيس جمهور در حاشيه اختتاميه اجلاس روساي جمعيت هلال احمر سراسر كشور از تجهيزات جديد ناوگان امدادي جمعيت هلال احمر و كتاب دايره المعارف مديريت بحران رونمايي و به ناوگان امدادي جمعيت هلال احمر اضافه شد.
بنا بر اين گزارش 123 دستگاه موتورسيكلت آمبولانسي، 5 دستگاه خودروي عملياتي چند منظوره، 10 دستگاه خودروي ارتباطات سيار جهت پاسخگويي اضطراري در حوادث، 51 دستگاه خودروي نجات تيپ يك، 4 فروند بالگرد امدادي، 5 هزار دست تجهيزات امدادي جهت نجات گران و امدادگران پايگاه جاده اي از جمله اين تجهيزات هستند.
همچنين 60 هزار بسته غذايي اضطراري جهت امدادرساني در برف و كولاك براي پايگاه هاي جاده اي، 345 دستگاه اكسيژن ساز، 270 تلفن ماهواره اي، 200 هزار بسته جيره غذايي و 10 هزار دستگاه چادر امدادي از ديگر تجهيزاتي بودند كه امروز رونمايي شدند.
همچنين در اين مراسم رئيس جمهور از نمايشگاه توانمندي هاي هلال احمر بازديد كرد كه در جريان اين بازديد از كتاب دايره المعارف مديريت بحران رونمايي شد.
گفتني است با حضور رئيس جمهور نشان هاي «امداد و نجات» و «صلح و دوستي» به پنج نفر از فعالان عرصه امداد و نجات و صلح و دوستي و 7 مسئول هلال احمر كه در فعاليت هاي انسان دوستانه به مدت 69 روز در ليبي اسير شده بودند، اعطا شد.
 


جعفري دولت آبادي خبر داد

تشكيل معاونت نظارت بر بازداشتگاه هاي ناجا

دادستان تهران گفت: به زودي معاونت جديدي براي نظارت بر تمامي بازداشتگاه هاي نيروي انتظامي در تهران بزرگ ايجاد خواهد شد.
عباس جعفري دولت آبادي با اعلام اين مطلب در گردهمايي مشترك سرپرستان نواحي دادسراها، معاونين دادستان و دادياران ناظر بر زندان با رئيس سازمان زندان ها و اقدامات تأميني و تربيتي و رؤساي زندان هاي استان تهران گفت: دادستان ها حسب وظايف قانوني خود در سه بخش تحقيقات، دادگاه ها و اجراي احكام بايد حضور پررنگي داشته باشند و اگر در هر يك از اين بخش ها كوتاهي صورت بگيرد، روند صحيح قضايي با مشكل روبرو خواهد شد.
وي در ادامه به اهميت نظارت بر وضعيت زندانيان در زندان ها اشاره كرد و افزود: مسئوليت نظارت بر اين بخش، با دو شيوه آموزش به ضابطان پيگيري وضعيت زندانيان صورت مي گيرد و از همين رو، در دادسراي تهران اهميت زيادي به اين موضوع داده شده به نحوي كه با ايجاد ساختار جديد، هم اينك چهار معاونت با حدود بيش از سي داديار ناظر زندان اين مهم را بر عهده دارند.
دادستان تهران يكي از اين بخش ها را تأسيس معاونت نظارت بر زندانيان زن و اطفال در دادسراي تهران اعلام كرد و گفت: به زودي معاونت جديدي نيز براي نظارت بر تمامي بازداشتگاه هاي نيروي انتظامي در تهران بزرگ ايجاد خواهد شد.
به گزارش مهر، دولت آبادي به اهميت فعاليت دادياران ناظر بر زندان اشاره كرد و افزود: در صورت وجود يك نظارت قوي، مؤثر و كارآمد شاهد برخي اتفاقات ناگوار نخواهيم بود؛ زيرا مسئولان نظام با همه توان خود مشغول خدمت هستند، اما بروز يك بي تدبيري مي تواند تمامي اين خدمات را زير سؤال ببرد و عرصه را براي فعاليت هاي ضدنظام مهيا كند كه اين موضوع جفا به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مسئولان آن است.
وي به همه دادياران ناظر زندان تأكيد كرد تا ضمن حضور مستمر در زندان ها، به طور مستقيم با زندانيان گفت و گوكرده و مسائل و مشكلات قضايي آنان را با دقت و حسب قانون رفع رسيدگي كنند.
دادستان تهران در ادامه، استفاده از فن آوري هاي نوين براي نظارت بر زندان ها را نيز مورد تأكيد قرار داد و افزود: با توجه به وسعت كلان شهرها، بديهي است هرچه امكانات ارتباطي نظير استفاده از ويديو كنفرانس ها بيشتر شود، ضمن كاستن از مشكلات موجود، مي توان نظارت بيشتري انجام داد.

 


با حضور فرماندهان ارتش و سپاه

سردار بختياري معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) شد

مراسم توديع و معارفه معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور فرمانده اين قرارگاه و فرمانده نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد.
به گزارش فارس، در اين مراسم امير اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) از زحمات سردار حسن منصوريان در مدت تصدي پست معاون هماهنگ كننده اين قرارگاه تقدير كرد و گفت: تدبير ارتش جمهوري اسلامي ايران بي چون و چرايي فرامين فرماندهي معظم كل قوا است و تعامل بين ارتش و سپاه در دفاع از كشور بسيار مهم است و اين تعامل بايد به وحدت فرماندهي ختم شود.
اسماعيلي در ادامه افزود: سامانه هاي پدافند هوايي به صورت مستمر و شبانه روزي بايد آماده رزم باشند و ما در سامانه و تجهيزات به اندازه نياز پيشرفت داشته ايم.
وي در ادامه تصريح كرد: توان قرارگاه پدافند هوايي ثابت كرد مي توان با تدبير فرماندهان ارتش و همكاري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طرح هاي تحقيقاتي را عملياتي كرد و در رزمايش اين طرح ها تست عملياتي شود.
حلقه پدافند
در زنجيره دفاعي كشور در اولويت است
در ادامه سرتيپ پاسدار «اميرعلي حاجي زاده» فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: امروز در زنجيره دفاعي كشور حلقه پدافند در راس و اولويت است و ما به عنوان سپاه پاسداران توان و انرژي مناسب به حوزه پدافند اختصاص داده ايم و معتقديم چون اين تدبير مقام معظم رهبري است، مسئوليت و محوريت در امور پدافند هوايي با قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) ارتش است و همه نيروها در پشتيباني از پدافند هوايي بايد آماده باشند ما هم در بخش تحقيقات، فني و عمليات اين اعلام آمادگي را كرده ايم و حمايت مي كنيم و ارتباط خوبي بين ما برقرار است و امروز اين جلسه نقطه عطفي است جهت ارتقاي سطح همكاري بين نيروي هوا فضاي سپاه و قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) آنجاست.
گفتني است، در پايان اين جلسه با اهداي لوح تقدير از زحمات سرتيپ پاسدار محمدحسن منصوريان تقدير و حكم مسئوليت سرتيپ پاسدار موسي بختياري به عنوان معاون هماهنگ كننده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبيا(ص) به وي اهدا شد.
 


محمدرضا باهنر:

حضور فتنه گران در انتخابات قابل تحمل نيست

دبير كل جامعه اسلامي مهندسان گفت: در اردوگاه اصلاح طلبان آنهايي كه در فتنه 88 نقش داشتند به هيچ وجه حضورشان در انتخابات آينده قابل تحمل نيست.
محمدرضا باهنر در ديدار با اعضاي جامعه اسلامي مهندسين استان خوزستان اظهار داشت: مهمترين مسئله پيش روي اعضاي جامعه اسلامي مهندسين انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا است كه اميدواريم هر يك از اين انتخابات ديگري را تحت الشعاع قرار ندهد.
وي گفت: اميدواريم انتخابات پرشوري داشته باشيم، اصولگرايان با اتحاد و انسجام بيشتر كانديداي قوي، مدير، مدبر و متعهد را بايد بتوانند به صحنه انتخابات وارد كنند.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بعضي مي گويند قطار يك راننده با خود مي برد كه در جواب بايد گفت سازنده موتور و واگن هاي قطار و ريل گذاري مسير حركت قطار را افراد ديگري انجام مي دهند؛ بايد با دقت بيشتر و مديريت مدبرانه قطار را حركت داد و هدايت كرد.
وي درباره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان تمام تمركز خود را بر روي انتخابات شهر و روستا مي گذارند و با توجه به شرايط كشور و پراكندگي جغرافيايي و منابع انساني امكان پيروزي را در اين انتخابات اميدوارانه تر دنبال مي كنند.
باهنر يادآور شد: ما نيز از اعضاي خود خواسته ايم با رايزني و گفت وگو با جريانات همسوي اصولگرا در سطح كشور ليست مشتركي را در انتخابات شهر و روستا ارائه كنند.
 


جوانفكر پس از مرخصي از زندان:

دوست دارم احمدي نژاد را ببينم

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور علت مرخص شدنش از زندان را معالجه خواند و گفت دوست دارد احمدي نژاد را ببيند.
علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور و مديرعامل خبرگزاري ايرنا كه چهارشنبه شب از زندان اوين خارج شد، در گفت وگو با فارس اظهار داشت: تا صبح روز دوشنبه مرخصي دارم.
وي افزود: براي معالجه درخواست مرخصي كردم و صحبت هايي را با پزشك داشتم و قرار است كه يكسري آزمايشات مانند سونوگرافي انجام دهم.
جوانفكر ادامه داد: چهارشنبه شب هم كه از زندان بيرون آمدم، ديسك كمرم مشكل پيدا كرد كه نمي دانم براي چيست كه اين موضوع هم براي من مزيد بر علت شده است.
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور گفت: طي اين چند روز كه مرخصي گرفته ام مي خواهم خودم را سروسامان دهم تا بتوانم 3 ماه ديگر زندانم را بگذرانم.
جوانفكر در پاسخ به اين سوال كه آيا در مدت مرخصي با رئيس جمهور هم ديدار مي كنيد؟، توضيح داد: همه دوست دارند آقاي احمدي نژاد را ببينند و من هم دوست دارم اگر توفيق شد رئيس جمهور را ببينم.
وي در پاسخ به اين سوال كه بر اين اساس با رئيس جمهور هم ديدار مي كنيد؟ گفت: نمي دانم، فعلا اولويت اصلي من معالجاتم است و اگر بتوانم معالجاتم را انجام دهم خوشحال مي شوم رئيس جمهور را زيارت كنم.
جوانفكر در پاسخ به اين پرسش كه طي مدت مرخصي در دفتر كارتان هم حضور مي يابيد يا خير؟، تصريح كرد: فكر نمي كنم وقتي براي اين كار باشد چرا كه امكانش فعلا نيست.
مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور در پاسخ به اين سوال كه در اوين چه شرايطي داشتيد؟، تاكيد كرد: در اوين بندي به نام بند 4 وجود دارد كه براي من هم آن را ايجاد نكرده اند بلكه از قبل وجود داشت و افرادي در آن بودند و من هم به آنجا رفتم و در حال حاضر هم با بنده 6 نفر در اين بند هستند.
 


جانشين سازمان بسيج مستضعفين:

بسيج سياسي است اما سياست زده نيست

جانشين سازمان بسيج مستضعفين كل كشور با بر شمردن بخشي از ويژگي هاي بسيج و بسيجيان گفت: بسيج سياسي است اما سياست زده و جناحي نيست، بسيج مجاهد است اما بي انضباط نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابلسر سرتيپ علي فضلي ظهر ديروز در دومين روز رزمايش پنج هزار نفري پيامبراعظم(ع) كه در پادگان شهيد قصابيان بابلسر برگزار شد اظهار داشت: بسيج تشكيل مجموعه حزب الله واقعي است بسيج عميقا متدين و متعبد است اما افراطي نيست، بسيج با بصيرت است اما از خود راضي نيست. بسيج طرفدار علم است اما علم زده نيست.
وي تصريح كرد: فرهنگ بسيجي مجموعه اي از حركت ها و روش هايي است كه مي تواند تحولي در ملت بوجود آورد و اين يك تفكري است كه در خارج و عينيت وجود دارد چرا كه با حركت بسيج بود توانست سرنوشت ايران و حتي فراتر از ايران را تغيير دهد. سرتيپ فضلي، امام خميني(ره) را بزرگ ترين معلم بسيجي دانست و گفت: امام خميني بزرگ ترين بسيجي در عصر جديد بود كه ديگر بسيجيان با الگوگرفتن از وي توانستند بر نفس خود غلبه كرده و بر دشمنان پيروز شوند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كل كشور افزود: مردم در ميدان حاضرند، آمادگي مردم در قضاياي گوناگون آمادگي كامل است و مسئولان هم بايد قدر اين ملت و اين آمادگي را بدانند و كارهايي كه بر دوششان هست به بهترين نحو ممكن انجام دهند.
 


جانباز دفاع مقدس به ياران شهيدش پيوست

سرويس معارف -
جانباز بسيجي مجيد نورتقي فرمانده پايگاه شهيد عبدالهادي تهران به خيل ياران شهيدش پيوست.
شهيد نورتقي متولد سال 1346 بود و در ايام دفاع مقدس، در منطقه شاخ شميران به درجه جانبازي نايل شده بود. وي پس از سالهاي دفاع مقدس، در پايگاه بسيج شهيد الهادي ميدان جليلي با فعاليت هاي مداوم خود راه شهيدان و همرزمان خود را ادامه داد.
پيكر پاك شهيد نورتقي روز پنجشنبه در ميان حزن و اندوه دوستان و همرزمانش تشييع و به خاك سپرده شد.
مراسم سومين روز شهادت وي امروز از ساعت 15 تا 17 در مسجد امام زمان(عج) واقع در ميدان ابوذر- ميدان جليلي خيابان آقاياري برگزار مي شود.
 


معاون نماينده ايران در شوراي امنيت مطرح كرد

مصالحه ملي راه حل ثبات در افغانستان

سفير و معاون نماينده دائم كشورمان در شوراي امنيت سازمان ملل گفت: مصالحه ملي در افغانستان به رهبري خود افغان ها تنها راه حل ايجاد صلح و ثبات در اين كشور است.
غلامحسين دهقاني در جلسه شوراي امنيت سازمان ملل كه براي بررسي تحولات افغانستان تشكيل شده بود، بر لزوم حمايت سازمان ملل و جامعه بين المللي از تلاش هاي دولت افغانستان در زمينه ايجاد صلح و مصالحه ملي و در چارچوب قطعنامه هاي اخير سازمان ملل تأكيد كرد و پيگيري روند مصالحه ملي را تنها راه ايجاد صلح و ثبات در اين كشور دانست. سفير و معاون نمايندگي كشورمان در سازمان ملل در جلسه شوراي امنيت توجهات را به گزارش مشترك وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و اداره مبارزه با مواد مخدر و جنايات سازمان ملل جلب كرد. دهقاني گفت: به رغم تلاش ها براي تخريب مزارع خشخاش و كمك به كشاورزان براي كشت هاي جايگزين، كشت و توليد ترياك افزايش قابل توجهي يافته است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10