(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 2  دی  1391 - شماره 20387

حديث دشت عشق
از حذف تراكتورسازي، صبا و راه آهن تا صعود داماش، سپاهان و ابومسلم
«باران»مشكلات جام حذفي را نمايان كرد !
اخبار كوتاه از فوتبال
قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا
ميلان به بارسلونا خورد، رئال به منچستر
حساس ترين ديدار ليگ كشتي به كام بابلي ها
ارجاع پرونده تخلفات بيش از 50 فوتبالي به مراجع قضايي
نسخه تازه اي كه آقاي رئيس پيچيد
بازگشت خارجي هاي شكست خورده به فوتسال ايران
واكنش فدراسيون به اتفاقات تلخ ليگ
آقايان فكر مي كنند تافته جدا بافته واليبال هستند !
پيروزي مدعيان در هفته پاياني نيم فصل نخست ليگ بسكتبال


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «اكبر اكبرزاده شوركي»
شاگرد اول درس شهادت
شهيد «اكبر اكبرزاده شوركي»، در سال 1346 در دهستان شورك، از توابع ميبد يزد، در خانواده اي روستايي و متدين متولد شد. نامش را به ياد جد شهيدش، اكبر گذاشتند. دوران ابتدايي را در شورك و راهنمايي را در ميبد گذراند و همزمان، همراه با برادرش در جهاد سازندگي خدمت كرد. در دوران دبيرستان بعد از كسب موافقت پدر، قصد كرد به جبهه برود ولي مدت ها چون قدش كوتاه بود قبول نكردند. در سال چهارم دبيرستان عليرغم حضور در جبهه، در سطح استان شاگرد اول شد و در رشته مخابرات دانشكده فني دانشگاه تهران پذيرفته شد. در فروردين ماه سال 66 به عنوان غواص در عمليات كربلاي 8 شركت كرد و به شرف شهادت نايل آمد و جسم مطهرش هيچ گاه پيدا نشد.
 


از حذف تراكتورسازي، صبا و راه آهن تا صعود داماش، سپاهان و ابومسلم

«باران»مشكلات جام حذفي را نمايان كرد !

 سرويس ورزشي-
صعود سپاهان، ذوب آهن، داماش، فجر سپاسي ، نفت آبادان و حذف تراكتورسازي ،راه آهن ، صباي قم و همچنين تعويق ديدار گهر و استقلال از جمله اتفاقات مهمي بود كه در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي رقم خورد.
در آغاز مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي روزپنج شنبه 5 بازي برگزار شد كه طي آنها سپاهان، ذوب آهن، داماش، فجر سپاسي و نفت آبادان با غلبه بر رقباي خود به دور بعد صعود كردند. تيم هاي اصفهاني دو پيروزي شيرين كسب كردند . سپاهان براي رسيدن به جمع هشت تيم پاياني رقابت ها به سختي از سد مس رفسنجان گذشت.ديدار دو تيم در طول 90 دقيقه بدون گل مساوي به پايان رسيد تا در نهايت، تك گل دقيقه 109 جواهير سوكاي، زردپوشان اصفهاني را به مرحله بعدي برساند. تيم هاي ذوب آهن و شهرداري ياسوج هم به مصاف هم رفتند كه شاگردان كاظمي در اين ديدار خارج از خانه با يك گل از سد حريف خود گذشتند.تك گل اين ديدار را اسماعيل فرهادي در دقيقه 74 به ثمر رساند، ضمن اين كه شهرداري ياسوج در دقيقه 88 بهترين فرصت براي جبران گل خورده را از دست داد و ضربه پنالتي اين تيم به هدر رفت.ذوب آهن در مرحله بعدي به مصاف برنده ديدار تيم هاي پرسپوليس و نفت تهران مي رود.ديدار تيم هاي فوتبال راه آهن و نفت آبادان با برتري 3 بر 2 آباداني ها خاتمه يافت تا علي دايي و يارانش جام حذفي را ترك كنند. راه آهن كه اين فصل با علي دايي نتايج خوبي در ليگ برتر كسب كرده است، در شرايطي كه 2 بر صفر از صنعت نفت پيش بود در نهايت بازي را 3 بر 2 واگذار كرد و حذف شد.گل هاي اين بازي را محمدحسن رجب زاده (4) و حسين پاشايي (40) براي راه آهن و بهنام برزاي (69 و 84) و روح الله عرب (117) براي نفت به ثمر رساندند.به اين ترتيب، نفت در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي بايد با سپاهان ديدار كند.
ديدار تيم هاي فجرسپاسي با سايپا شمال و داماش با تراكتورسازي در چارچوب مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي فوتبال به ضربات پنالتي كشيده شد كه در نهايت تيم هاي داماش و فجرسپاسي به مرحله بعدي راه يافتند.هر دو ديدار در وقت قانوني بازي با نتيجه يك - يك مساوي خاتمه يافته بود.به اين ترتيب دو تيم داماش و فجرسپاسي در مرحله بعد بايد با يكديگر ديدار كنند. ديدار تيم هاي ابومسلم و صبابي قم هم قرار بود كه روز پنج شنبه برگزار شود كه اين دو تيم به خاطر شرايط نامساعد جوي ديروز به مصاف هم رفتند.در اين ديدار تيم ابومسلم مشهد در ديداري سحت و نفس گيري توانست تيم فوتبال صباي قم را در مشهد با نتيجه دو بر يك شكست دهد و به مرحله يك چهارم نهايي صعود كند. در اين بازي كه در ورزشگاه ثامن الائمه و با حضور بيش از 10 هزار نفر برگزار شد دو تيم در جريان 90 دقيقه به گلي دست پيدا نكردند تا سرنوشت بازي به وقت هاي اضافه كشيده شود، در پانزده دقيقه نخست وقت اضافه تيم فوتبال ابومسلم در دقيقه 101 توسط فرزاد حميدي دروازه تيم فوتبال صباي قم را باز كرد اما در ادامه صبايي هاكه براي باز كردن دروازه ابومسلم لحظه شماري مي كردند در دقيقه 113 توسط مجيد حق جو روي اشتباه اميد غلامي بازي را به تساوي كشيدند. دو دقيقه پس از اين گل در دقيقه 115 بازيكنان صباي قم روي اشتباه مدافعان خود براي دومين بار دروازه حامد لك را باز كردند تا ابومسلم به صعود از اين مرحله اميدوار شود.پس از گل دوم ابومسلم روند بازي به سمت خشونت پيش رفت به گونه اي كه مجيد حيدري در دقيقه 120 بازي با مشت به صورت غلامعلي تبار بازيكن خط مياني ابومسلم كوبيد كه اين اتفاق سبب شد بازيكن خطاكار صباي قم با كارت قرمز داور از زمين بازي خارج شود. ابومسلم با پيروزي دو بر يك مقابل صباي قم در دور بعد مسابقات با برنده ديدار گهر درود زاگرس و استقلال بازي كند، ديداري كه در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
لغو بازي استقلال - گهر
اما طبق برنامه قرار بود ديدار تيم هاي گهر دورود و استقلال تهران ديروز از ساعت 30:13 د در ورزشگاه شهر دورود برگزار شود كه اين بازي به دليل بارش باران به تعويق افتاد. مسعود مرادي ناظر بازي و مصطفي شهبازي نماينده فدراسيون در اين مسابقه ساعت 35:11 دقيقه ديروز به همراه يداله جهانبازي داور، داوري و ايلدروم كمك ها و جمشيد دانش مهر داور چهارم در ورزشگاه محل برگزاري مسابقه حضور يافتند و از شرايط موجود ورزشگاه و زمين چمن محل برگزاري بازي، بازديد كردند.مسئولان برگزاري مسابقه سپس نشستي را در خصوص برگزاري اين بازي برگزار كردند كه در پايان اين نشست داور مسابقه اعلام كرد به دليل بارش شديد باران و آب گرفتگي زمين چمن محل برگزاري مسابقه، اين ديدار با 24 ساعت تعويق برگزار مي شود. اين در حالي است كه منصور پورحيدري مدير فني استقلال تاكيد كرد با توجه به اينكه روز چهارشنبه 5 دي ماه در ليگ برتر بازي داريم به هيچ عنوان نمي توانيم روز شنبه (امروز) با گهر بازي كنيم. وي تصريح كرد: براي برگزاري اين ديدار بايد از قبل برنامه ريزي مي شد نه اينكه الان بگويند بازي برگزاري نمي شود. حالا با چنين شرايطي بايد منتظر اتفاقات امروز ماند و ديد كه آيا بازي گهر - استقلال برگزار مي شود يا خير؟! شايد اگر فدراسيون فوتبال پيش از اين اقدام به آغاز مسابقات جام حذفي مي كرد( نه اينكه در تعطيلات نيم فصل ليگ تازه مسابقات شروع شود) هرگز به خاطر بارش باران، اين چنين برنامه ريزي فوتبال بهم نمي خورد اما چه بايد كرد تا همين چند هفته قبل فدراسيون فوتبال حتي خيال برگزاري مسابقات را نداشت!
 


اخبار كوتاه از فوتبال

باشگاه پرسپوليس جواب دومين نامه ژوزه را به فيفا داد
باشگاه پرسپوليس در نامه اي جواب ژوزه را در خصوص فسخ قرارداد يك طرفه اش به اتاق حل اختلاف فيفا داد . مانوئل ژوزه در دومين نامه خود به اتاق حل اختلاف فيفا و باشگاه پرسپوليس اعلام كرد اگر تكليفش روشن نشود، قرارداد خود را يكطرفه فسخ خواهد كرد كه پرسپوليسي ها نيز در جواب اين نامه به وي و اتاق حل اختلاف فيفا دست به كار شده اند . در نامه باشگاه پرسپوليس به ژوزه و اتاق حل اختلاف فيفا آمده است شما بحث حقوقي و قرارداد خود را كاملا مطلع هستيد و مبلغ قرارداد شما و پولي كه از باشگاه دريافت كرديد، مشخص است. از طرفي شما سرمربي تيم ما طبق وظايفي كه در قرارداد مشخص شده، هستيد و بايد طبق آن عمل كنيد . شما حق نداريد كه قرارداد خود را يكطرفه فسخ كنيد و تا وقتي كه ما موافقت خود با استعفايتان يا فسخ قرارداد اعلام نكرده ايم، سرمربي تيم ما طبق وظايفي كه برعهده تان است، خواهيد بود. طبيعتا اين حق باشگاه پرسپوليس است در صورتي كه در چارچوب قرارداد و وظايف عمل نكنيد ما به فيفا از شما شكايت خواهيم كرد . در اين نامه همچنين به برخي از تخلف هاي ژوزه نيز در طول مدت حضورش در ايران اشاره شده است. اين نامه به ژوزه و اتاق حق اختلاف فيفا ارسال شد .
اعتراف سليماني به رابطه تجاري عسگري با مدير آلومينيوم
خداداد افشاريان مي گويد عضو دپارتمان داوري به رابطه تجاري حسين عسگري با يكي از مديران باشگاه آلومينيوم اعتراف كرده است.خداداد افشاريان در مورد حضورش در كميته انضباطي اظهار داشت: شكايت حسين عسگري از من شخصي بوده و بنده 1200 كيلومتر از شهر خودم به تهران آمدم تا در كميته انضباطي اين مسائل روشن شود و كمكي به كميته داوران شود اما مشكلي كه حل نشد هيچ آقاي عسگري نه تنها خودش به اين جلسه نيامد بلكه يدالله سليماني را كه هيچ وجاهت قانوني نداشت به اين جلسه فرستاد. من حرفي با سليماني نداشتم و اصلا طرف حساب من او نبود.افشاريان ادامه داد: مسائل من با عسگري به سليماني ربط نداشت اما با اين حال در كميته انضباطي ماندم و فكر مي كردم به پرونده در همان جا رسيدگي مي شود. من پيش از اين گفته بودم كه عسگري مشاور باشگاه آلومينيوم هرمزگان است و خوشبختانه خود سليماني به حرف من اعتراف كرد. او گفت كه عسگري سال هاست كه شريك تجاري سهراب ساعي مديراجرايي اين باشگاه است كه در بندرعباس و شمال كشور در حال فعاليت هاي اقتصادي هستند. فكر مي كنم اين صحبت در كميته انضباطي هم صورتجلسه شد و حتي گفتند تا به حال اين موضوع را نشنيده بودند.وي تصريح كرد: طبق اساسنامه فيفا يك عضو داوري نمي تواند چنين كاري انجام دهد. من هم اين را گفته بودم و حرف ديگري نزده بودم. آيا چنين شراكتي شائبه برانگيز نيست؟ اصلا شما به بخشي زاده زنگ بزنيد و بگوييد چرا بعد از بازي آلومينيوم محروم شدي و يا به مرتضي كريمي هم زنگ بزنيد و دليل محروميتش را از او بپرسيد.
سوريه قهرمان رقابت هاي غرب آسيا
تيم ملي فوتبال سوريه قهرمان مسابقات فوتبال غرب آسيا شد.هفتمين دوره رقابت هاي فوتبال غرب آسيا شب گذشته با برگزاري ديدار فينال اين رقابت ها و قهرماني تيم ملي سوريه به پايان رسيد.در ديدار پاياني تيم ملي سوريه با تك گل صالح در دقيقه 75 مقابل عراق به برتري رسيد و براي اولين بار عنوان قهرماني رقابت ها را از آن خود كرد.قهرماني سوريه در شرايطي رقم خورد كه اين كشور طي يكي ، دو سال اخير درگير مشكلات داخلي بوده و تيم ملي فوتبال اين كشور هم تمرينات منظمي نداشته است . نقطه مقابل سوريه تيم ملي فوتبال كشورمان بود كه با بهترين هاي ليگ به مسابقات غرب آسيا رفت اما در كمال شگفتي و در همان مرحله گروهي حذف شد!
قراداد مجيدي امروز ثبت مي شود
بازيكن جديد تيم استقلال امروز با حضور در هيئت فوتبال قرارداد خود را ثبت خواهد كرد.فرهاد مجيدي كه با حضور در دفتر مديرعامل باشگاه استقلال با اين تيم قرارداد يكسال و نيمه اي را منعقد كرد، امروز با حضور در هيئت فوتبال استان تهران قرارداد خود را به ثبت خواهد رساند.اين بازيكن از فردا در تمرينات آبي پوشان پايتخت شركت خواهد كرد.
انتخاب سرپرست تيم ملي بدون دخالت كي روش
نايب رئيس نخست فدراسيون فوتبال از انتخاب سرپرست تيم ملي فوتبال ايران بدون دخالت كادرفني تا پايان هفته آينده خبر داد. هادي آيت اللهي در مورد انتخاب سرپرست براي تيم ملي فوتبال ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: در حال حاضر شرايط كار به گونه اي شده كه خود كي روش هم به اين نتيجه رسيده است تيم ملي نياز به سرپرست دارد. وي اضافه كرد: سرپرست تيم ملي فوتبال تنها با نظر فدراسيون فوتبال و نفر اول فدراسيون يعني علي كفاشيان انتخاب مي شود و نظر كادر فني در خصوص اينكه چه فردي سرپرست شود، دخيل نيست.
 


قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا

 ميلان به بارسلونا خورد، رئال به منچستر

قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تيم هاي راه يافته به اين مرحله حريفان خود را شناختند.
مراسم قرعه كشي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، پنجشنبه در شهر نيون سوئيس برگزار شد و 16 تيم حاضر در اين مرحله از مسابقات حريفان خود را شناختند. براساس قرعه كشي در مهمترين ديدارهاي اين مرحله بارسلونا با ميلان بازي مي كند و رئال به مصاف منچستريونايتد خواهد رفت. برنامه و ديدارهاي مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا به اين صورت است: (تيم هايي كه نام شان نخست آمده در بازي رفت ميزبان خواهند بود)¤ پورتري پرتغال- مالاگاي اسپانيا¤ آرسنال انگليس- بايرن مونيخ آلمان¤ ميلان ايتاليا- بارسلوناي اسپانيا¤ رئال مادريد اسپانيا- منچستريونايتد انگلستان¤ شاختار دونتسك اوكراين- بورسيا دورتموند آلمان¤ والنسياي اسپانيا- پاري سن ژرمن فرانسه¤ سلتيك اسكاتلند- يوونتوس ايتاليا¤ گالاتاسراي تركيه- شالكه آلمان.
 


حساس ترين ديدار ليگ كشتي به كام بابلي ها

دومين هفته از دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد در حالي برگزار شد كه تيم داماش بابل در حساس ترين ديدار اين هفته از سد تيم مدعي فولادماهان سپاهان گذشت.
هفته دوم از دور برگشت رقابت هاي ليگ كشتي آزاد عصر پنجشنبه با انجام چهار ديدار پيگيري شد كه در حساس ترين ديدار اين هفته در گروه «دو»، تيم داماش بابل توانست در يك ديدار خارج از خانه در اصفهان، تيم فولادماهان سپاهان را با نتيجه 4 بر 3 شكست دهد. در ديگر ديدار گروه دو نيز تيم هاي همشهري گاز مازندران و شهداي ساري به مصاف هم رفتند كه در نهايت تيم گاز موفق شد با نتيجه 5 بر 2 نخستين پيروزي خود را در مقابل تيم شهداي ساري كسب كند. در گروه «يك» رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد نيز دو ديدار برگزار شد كه طي آن تيم پرسپوليس جويبار موفق شد با نتيجه 6 بر يك ميهمان خود تيم صدراي زيرآب را از پيش رو بردارد. در ديگر ديدار اين گروه نيز تيم ثامن الحجج سبزوار توانست با نتيجه 6 بر يك از سد ميزبان خود سايپاي شمال بگذرد و انتقام شكست دور رفت را از حريف بگيرد. اما با برگزاري رقابت هاي اين هفته چهره 4 تيم پاياني ليگ مشخص شد؛ تيم هاي ثامن الحجج(ع)، پرسپوليس جويبار، داماش بابل و فولادماهان سپاهان 4 تيمي هستند كه راهي مرحله پاياني ليگ شدند.
 


ارجاع پرونده تخلفات بيش از 50 فوتبالي به مراجع قضايي

بزودي پرونده تخلفات بيش از 50 چهره فوتبالي و افراد مرتبط با فساد در فوتبال ايران به مراجع قضايي ارجاع داده مي شود.
بزودي پرونده تعدادي از چهره هاي فوتبالي كه در گذشته لقب منشوري داشته و از حضور در رقابت هاي فوتبال منع شده بودند اما طي ماههاي اخير در برخي باشگاه ها فعاليت خود را آغاز كرده بودند، از سوي مراجع قضايي و بيرون از چارچوب فدراسيون فوتبال مورد بررسي قرار خواهد گرفت. يك مقام مسئول با تأييد اين موضوع گفت: نام بيش از 50 چهره شامل مدير، مربي، بازيكن، روزنامه نگار و دلال در ليستي كه آماده ارسال به مراجع قضايي كشور است به چشم مي خورد. گفته مي شود كه يكي از مسئولان سابق فدراسيون فوتبال علت العلل اين اقدام بوده و وي كه از برخورد جدي اين فدراسيون با متخلفين نااميد شده قصد دارد، بيرون از فضاي فوتبال اين موضوع را دنبال كند. ضمناً خبر مي رسد كه محروميت يكي از بازيكنان مطرح فوتبال كه اخيراً برخي چهره ها براي حل مشكل او دست به كار شده بودند، هنوز رفع نشده است و فعلاً مجوز حضور در ليگ برتر را ندارد.
 


نسخه تازه اي كه آقاي رئيس پيچيد

بازگشت خارجي هاي شكست خورده به فوتسال ايران

رئيس جديد كميته فوتسال از انتخاب خسوس كاندلاس و ژورانديرو به عنوان سرمربي تيم هاي ملي فوتسال بزرگسالان و اميد ايران خبر داد!
سيدرضا افتخاري در مورد انتخاب كادر فني تيم ملي فوتسال توضيح داد: براي تيم ملي اميد با آقاي ژورانديرو مذاكراتي را انجام داده ايم و با توجه به مشكل ارزي كه به وجود آمده با آقاي علي آبادي جلسه خواهيم داشت تا اين مربي كه سال ها تجربه و شناخت كافي از فوتسال ايران دارد را همچنان نگه داريم. رئيس كميته فوتسال همچنين درباره انتخاب كادر فني تيم ملي بزرگسالان تصريح كرد: خسوس كاندلاس هفته آينده به ايران مي آيد. ما به سفارت ايران در اسپانيا نامه زده ايم تا هر چه زودتر مقدمات سفر او را فراهم كند. همچنين براي حضور خسوس مشكل ارزي نيز داريم كه سعي مي كنيم آن نيز برطرف شود. به هر حال كميته ملي المپيك بايد رشته هايي را از حضور مربيان خارجي محروم كند كه بي مدال هستند و رشته اي مثل فوتسال كه در دنيا مطرح است را در اولويت قرار دهند. انتخاب اين مربيان خارجي شكست خورده در شرايطي است كه پيش از اين رئيس كميته فوتسال مدعي شده بود كه قصد دارد نسخه تازه اي براي فوتسال بپيچد. اين انتخابات ضعيف نشان مي دهد كه آقاي رئيس چه نسخه اي براي فوتبال پيچيده است!
 


واكنش فدراسيون به اتفاقات تلخ ليگ

آقايان فكر مي كنند تافته جدا بافته واليبال هستند !

دبير سازمان ليگ واليبال با انتقاد از رفتار موسوي در بازي پرتنش شهرداري اروميه و كاله، گفت: بداخلاقي هاي ليگ ريشه فرهنگي دارد و بيشتر مربوط به تعداي از بازيكنان است كه فكر مي كنند تافته جدابافته واليبال هستند.
يگانه مجد اظهار كرد: در ست سوم مسابقه و در امتيازهاي هفت بر هفت، محمد موسوي توپ را شوت زد و طبعا به دنبال اين موضوع تماشاگران عكس العمل نشان دادند و اشيا پرتاب كردند. جو سالن مسابقه متشنج شد و بازي تعطيل شد. ما بعد از 15 دقيقه زمينه ادامه كار را فراهم كرديم و سالن را آرام كرديم. از تيم كاله خواستيم كه به سالن برگردد. زماني را در نظر گرفتيم تا بازي را از نو شروع كنيم، اما بازيكنان كاله به زمين برنگشتند و بازي نيمه كاره تمام شد. نماينده سازمان ليگ در مسابقه شهرداري اروميه و كاله در پاسخ به اين پرسش كه چرا زماني كه شرايط بازي آماده نيست و امنيت جاني بازيكنان در خطر است بازي را تعطيل نمي كنيد؟ گفت: شرايط بازي كاملا مساعد بود. چه كسي مي گويد شرايط نامساعد بوده است. از شما مي پرسم مگر شرايط بازي قبل از حركت ناشايست موسوي كه يك ملي پوش هم هست نامساعد بوده؟ حركت يك بازيكن كه حتما حركت هاي ديگري هم داشته موجب ايجاد تنش شد. تا حركت موسوي هيچ اتفاق خاصي رخ نداد. بعد از اين كه آن حركت اتفاق افتاد انتظار داريد كه شش هزار نفر در برابر توهين آرام بمانند. نمي خواهم كار هواداران اروميه را تاييد كنم اما به هر حال وقتي موسوي به آنها توهين كرد در مقابل از سوي هواداران هم يك شئ مثلا باتري موبايل به سوي او پرتاب شد. انتظار داريد كه بعد از توهين، شش هزار هوادار به موسوي تعظيم كنند؟ بعد از اين اتفاق هم تيم كاله به سرعت زمين مسابقه را ترك كردند. اين چه حركتي است كه در ليگ روي مي دهد؟ بازيكن ملي پوش بايد به تماشاگران احترام بگذارد. همين تماشاگران و مردم بودند كه موجب شدند اين بازيكن به ثمر برسد. حالا بايد اين چنين بي احترامي كند؟
يگانه مجد در پاسخ به اين پرسش كه چرا هر هفته بداخلاقي ها در واليبال گسترش مي يابد، خاطرنشان كرد: اين چرايي را بايد از افرادي بپرسيد كه فكر مي كنند تافته جدا بافته هستند. وقتي داخل زمين مسابقه مي روند فقط به خودشان و سال آينده و مسايلي فكرمي كنند كه مناسب نيست آن را باز كنم. بداخلاقي ها ريشه فرهنگي دارد كه بيشتر مربوط به تعداد محدودي از بازيكنان است.
 


پيروزي مدعيان در هفته پاياني نيم فصل نخست ليگ بسكتبال

تيم بسكتبال مهرام در آخرين ديدار از هفته نهم ليگ برتر، دانشگاه آزاد را مغلوب كرد تا نيم فصل نخست را با برد به پايان برساند.
هفته نهم ليگ برتر بسكتبال و نيم فصل نخست رقابت ها با پيروزي مهرام مدافع عنوان قهرماني برابر دانشگاه آزاد به پايان رسيد. در اين مسابقه كه دانشگاه آزاد هنوز تحت تأثير شكست تلخ برابر پتروشيمي بود عملكرد خوبي نداشت و با نتيجه 91 بر 68 برابر حريف خود تن به شكست داد. در ديگر مسابقه هاي هفته نهم نيز فولادماهان اصفهان ميزبان بندركنگ بود و با نتيجه 73 بر 48 به پيروزي رسيد. همياري زنجان نيز 76 بر 53 شهرداري گرگان را مغلوب كرد. پتروشيمي در خانه، استقلال زرين قشم را پيش رو داشت و 89 بر 71 به كارش پايان داد و با نه برد صدرنشين ليگ باقي ماند. نفت تهران نيز با برد 87 بر 74 برابر صنايع ماهشهر نخستين پيروزي اش در ليگ را جشن گرفت. جدول رده بندي ليگ برتر در پايان نيم فصل نخست:1 . پتروشيمي، 2. ماهان،3. مهرام، 4. همياري، 5. دانشگاه آزاد،6. بندر كنگ، 7، استقلال قشم، 8. شهرداري گرگان، 9. نفت تهران و .10 صنايع ماهشهر.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10