(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 2  دی  1391 - شماره 20387

در پي تكرار حوادث تأسف بار اخير در تهران
لايحه ضوابط گودبرداري در جلسه آتي شوراي شهر بررسي مي شود
سازمان محيط زيست اعلام كرد
سوخت و خودروي غيراستاندارد عامل آلودگي هوا
در دستور كار مجمع نمايندگان تهران قرار گرفت
تشكيل كميته ويژه براي رسيدگي به بافت هاي فرسوده اتابك
از ابتداي فصل صيد تاكنون صورت گرفت
صيد 612 تن ماهي استخواني از درياي خزر
سامانه پيامكي 201490 آماده اطلاع رساني كمبودهاي دارويي
مانور عملياتي ايستگاه آتش نشاني حقاني
بارندگي شديد در دزفول4 خانه را ويران كرد
كاهش 50 درصدي زورگيري و سرقت هاي خشن در هفته گذشته
رئيس سازمان نظام پزشكي:
طرح پزشك خانواده مي تواند نقش موثري در تامين سلامت داشته باشد
برف سنگين راه هاي روستايي سلماس را مسدود كرد
اعضاي باند دخترخاله ها به دام افتادند
پاي 4 شركت متخلف پتروشيمي به تعزيرات باز شد
معرفي تهران به عنوان منطقه اي با شيوع بالاي ام اس
پرونده 4 زورگير تهراني به دادگاه رفت
قدرداني از بانوي محجبه ايراني
كولاك در آمريكا
سرما در روسيه و لهستان
واژگوني قايق مسافربري
درگيري قبيله اي


در پي تكرار حوادث تأسف بار اخير در تهران

لايحه ضوابط گودبرداري در جلسه آتي شوراي شهر بررسي مي شود

يك عضو شوراي شهر از آغاز بررسي لايحه ضوابط گودبرداري در جلسه علني هفته آينده اين شورا خبر داد.
عليرضا دبير با اشاره به اتفاقات اخير در خصوص گودبرداري غير اصولي در سطح شهر تهران گفت: اين اتفاقات نگران كننده است و بايد فكر اساسي براي آن ها كرد.
دبير كه با فارس گفت وگو مي كرد در عين حال كه تأكيد داشت نمي توان شهرداري را مسئول همه گودبرداري هاي غير اصولي دانست اما در اين باره كه چرا شهرداري به رغم درخواست مكرر شوراي شهر مبني بر ارائه لايحه ضوابط گودبرداري به اين شورا كوتاهي مي كند، هيچ اظهارنظري نكرد.
وي افزود: در اين رابطه بايد ساير سازمان ها از جمله سازمان فني مهندسي به وظايف خود در اين بخش عمل كند.
عضو هيئت رئيسه شوراي شهر تهران ادامه داد: لايحه ضوابط گودبرداري هفته آينده در صحن علني شورا بررسي و در نهايت به تصويب خواهد رسيد.
دبير افزود: اعضاي شوراي شهر نگراني هاي شهروندان را درك مي كنند و در خصوص تصويب لايحه ضوابط گودبرداري سعي خواهند كرد تا اين نگراني ها را برطرف كنند.
گفتني است اعضاي شوراي شهر سه شنبه هفته پيش در جلسه علني خود در يك واكنش جمعي نسبت به كوتاهي شهرداري در ارائه اين لايحه انتقاد كردند.
خسرو دانشجو نايب رئيس شوراي شهر در اين جلسه تصريح كرد: تاكنون دوبار براي تدوين اين لايحه به شهرداري مهلت داده ايم زمان هر دو مهلت نيز به اتمام رسيده است ولي هنوز شهرداري اين لايحه را ارائه نكرده است.
 


سازمان محيط زيست اعلام كرد

سوخت و خودروي غيراستاندارد عامل آلودگي هوا

قائم مقام سازمان حفاظت از محيط زيست سوخت غيراستاندارد را عامل مهم در آلودگي هوا عنوان كرد.
علي محمد شاعري با تاكيد بر اينكه مهمترين عامل آلودگي هوا سوخت و خودرو غيراستاندارد است، اظهار داشت: اين دو عامل اگر نامطلوب و با استاندارد پايين باشند، 70 تا 80 درصد در آلودگي محيط تاثيرگذارند.وي با اشاره به پيگيري سازمان محيط زيست براي استانداردسازي سوخت در پي طرح جامع كاهش آلودگي هواي كلانشهرهاي كشور گفت: استفاده از استاندارد يورو 4 براي خودروها از دو سال پيش در دستور كار جدي سازمان محيط زيست قرار گرفت و به وزارت نفت اعلام شد تا براي بهبود كيفيت هوا استاندارد سوخت را از يورو 2 به يورو 4 ارتقا دهد كه وزارت نفت نيز در اين راستا سرمايه گذاري هاي گسترده اي انجام داده و تاكنون حدود 15 ميليارد دلار در هفت پالايشگاه كشور سرمايه گذاري كرده است.
چهار پالايشگاه
براي استانداردسازي سوخت آغاز به كار كرده اند
معاون محيط زيست انساني سازمان محيط زيست ادامه داد: چهار پالايشگاه امام خميني، لاوان، آبادان و شهيد تندگويان تهران زودتر از پالايشگاه هاي ديگر براي استانداردسازي سوخت كار خود را آغاز كردند و در مدار توليد يورو 4 قرار گرفته اند و پيشرفت فيزيكي بين 98 تا 100درصد داشته اند.
دو پالايشگاه تا پايان سال سوخت يورو 5 توليد مي كنند
قائم مقام سازمان محيط زيست با اعلام اينكه وزارت نفت اعلام كرده كه به تدريج تا پايان سال پالايشگاه هاي آبادان و لاوان نيز استانداردهاي توليد خود را به يورو 4 و يورو 5 ارتقا مي دهند، افزود: با توجه به اقدامات وزارت نفت پيش بيني مي شود تا پايان سال 40 تا 45 ميليون ليتر يورو4 و يورو5 در كشور با اولويت كلانشهرها توزيع شود.
وي با تاكيد بر اينكه وظيفه اصلي سازمان محيط زيست حفاظت از هوا، خاك، آب و تنوع زيستي است به مهر گفت: اولويت ما حفاظت از هواي پاك است چرا كه هواي سالم مهمترين حق انسان ها و مهمترين وظيفه مسئولان است.
سالانه 45 هزار نفر قرباني آلودگي هوا مي شوند
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: سالانه 45 هزار نفر در كشور بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند و اين در حاليست كه 70 درصد سرطان ها به نوعي مرتبط با محيط زيست و مسائل انساني است.
دكتر «محمد هادي حيدرزاده» در هشتمين همايش سالانه انجمن سرطان ايران اظهار داشت: سالانه يك ميليون و 650 هزار تن آلاينده وارد هواي تهران مي شود.وي با اشاره به اينكه ميزان آزبست در هواي تهران 10 برابر استاندارد جهاني است گفت: گوگرد خودروهاي ديزل، 25 تي پي ام است كه اين ميزان در ايران 500 است.رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران يادآور شد: همچنين ميزان بنزن كه بايد يك دهم جرم حجمي باشد در ايران چهاردهم است كه با وجود اجراي برنامه جامع كنترل آلودگي هوا 80 درصد اين آلودگي در تهران ناشي از منابع متحرك است.حيدرزاده تصريح كرد: با وجود زيانبخش بودن آلاينده هاي محيطي، متاسفانه هنوز نتوانستيم در مردم و مسئولان نسبت به اين موضوع حساسيت ايجاد كنيم.
 


در دستور كار مجمع نمايندگان تهران قرار گرفت

تشكيل كميته ويژه براي رسيدگي به بافت هاي فرسوده اتابك

مجمع نمايندگان تهران براي رسيدگي به مشكلات اهالي بافت هاي فرسوده محله اتابك كميته ويژه تشكيل مي دهد.
حسين طلا سخنگوي اين مجمع در گفت وگو با ايسنا با اشاره به جلسه اي كه در اين رابطه در فرمانداري تهران براي بررسي مشكلات به وجود آمده براي مردم محله اتابك تشكيل شده است گفت: مقرر شد كميته ويژه اي براي بررسي مشكلات مردم كه ناشي از احداث بزرگراه امام علي به وجود آمده تشكيل شود.
طلا تاكيد كرد: در اين كميته به موضوع بافت فرسوده ساختمان هاي اين محله نيز رسيدگي خواهد شد.
نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد كه رياست اين كميته را معاون عمراني فرمانداري تهران برعهده دارد و گزارش نهايي آن به مجمع نمايندگان تهران در فرمانداري تهران ارائه خواهد شد.
گفتني است پنج ماه پيش اسماعيل كوثري نماينده محترم مردم تهران در مجلس و عضو برجسته اين مجمع در گفت وگوي اختصاصي با كيهان در پاسخ به سوالي قول داده بود كه موضوع بافت هاي فرسوده را در دستور كار مجمع قرار خواهد داد و به اتفاق آقاي حسين طلا ارتباطات خودشان را با شوراي شهر، شهرداري و همچنين استانداري تهران براي رفع مشكلات منطقه افزايش خواهند داد و حال آنكه اين اولين واكنش مجمع نمايندگان تهران پس از مدت ياد شده مي باشد.
 


از ابتداي فصل صيد تاكنون صورت گرفت

صيد 612 تن ماهي استخواني از درياي خزر

رشت-خبرنگار كيهان:
ماهيگيران گيلاني از ابتداي فصل صيد تاكنون، 612 تن انواع ماهيان استخواني از درياي خزر صيد كرده اند.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري شيلات استان گيلان با بيان اين مطلب افزود: از اين ميزان 3 تن ماهي سفيد، 358 تن ماهي كفال و مابقي ساير گونه ها مانند سوف، سس، ماش، شاكولي و كپور بود.
«محمد محبوب» ارزش ريالي اين ميزان صيد را بيش از 75 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: روند صيد در اين دو ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتي نداشته است.
وي يادآور شد: ماهيگيران گيلاني فصل صيد گذشته از 20 مهر تا 20 فروردين 3 هزار و 524 تن ماهي از درياي خزر صيد كردند.
برپايه همين گزارش 4 هزار و 50 صياد در قالب 5 شركت تعاوني صيد پره در 300 كيلومتر نوار ساحلي از آستارا تا چابكسر به صيد ماهي استخواني مشغول هستند.
 


سامانه پيامكي 201490 آماده اطلاع رساني كمبودهاي دارويي

مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو از راه اندازي سامانه اطلاع رساني كمبودهاي دارويي 201490 خبر داد و گفت: با بهره مندي اين سامانه جلوي سردرگمي بيماران براي يافتن داروي كمياب خود در داروخانه هاي پايتخت گرفته مي شود.
دكتر سعداله پرويزي افزود: اين سامانه در حال حاضر در استان تهران فعال است اما معاونت هاي غذا و داروي ساير استان ها مي توانند با اعلام آمادگي از آن بهره برداري نمايند.وي ضمن تأكيد بر اينكه اين سامانه جلوي سردرگمي مراجعان به داروخانه ها را خواهد گرفت، درباره نحوه استفاده از آن گفت: همشهريان تهراني بايستي ابتدا يك پيامك بدون متن به 201490 ارسال كنند. پس از آن پيامكي حاوي دستورالعمل هاي لازم پيرامون نحوه ارسال نام دارو براي آنها فرستاده مي شود.مدير روابط عمومي سازمان غذا و دارو ادامه داد: اين سامانه پس از جست و جو در فهرست داروهاي موجود در هر يك از داروخانه ها، فهرست دو داروخانه كه نزديك ترين فاصله را با فرد دارند، در اختيار وي قرار مي دهد، تا بتواند با مراجعه به آنجا داروي خود را دريافت كند. تفاوتي در خصوص داخلي يا خارجي بودن دارو وجود ندارد و اطلاعات مربوط به هر دارويي كه دچار كمبود شده باشد را در اختيار مخاطب قرار مي دهد.
 


مانور عملياتي ايستگاه آتش نشاني حقاني

آتش نشانان ايستگاه حقاني ديروز در يك مانور عملياتي شركت كردند.
به گزارش كيهان با توجه به سياست هاي سازمان آتش نشاني مبني بر توجه بيشتر به آموزش ضمن خدمت و ارتقاي توان جسمي و عملياتي پرسنل، كارشناسان اين منطقه با استفاده از روش تمرين هاي استاندارد عملياتي، اقدام به طراحي مانور عملياتي جديد براي رسيدن به اهداف سازمان كردند.
در اين مانور پس از اعلام آتش سوزي در يك ساختمان بلافاصله ماموران در حالي كه به البسه كامل حفاظت فردي و دستگاه تنفسي مجهز بودند در موقعيت هاي مختلف به عمليات اطفاء حريق و نجات مصدومان پرداختند.
 


بارندگي شديد در دزفول4 خانه را ويران كرد

جاري شدن سيلاب ناشي از بارندگي شديد در دزفول موجب وارد آمدن خسارت به واحدهاي مسكوني، راه هاي روستايي و مزارع كشاورزي اين شهرستان شد.
به گزارش ايرنا فرماندار ويژه دزفول گفت: بارش شديد 56 ميليمتر باران در ساعات گذشته در دزفول موجب تخريب چهار واحد مسكوني در اين شهر شد.
«عبدالرضا احساني نيا» افزود: تعدادي واحد مسكوني نيز در سطح شهر دچار آب گرفتگي شده كه نيروهاي امدادي در حال تخليه آب از منازل هستند.
وي گفت:چهار نفر از كشاورزان روستاي زاويه مشعلي در بخش مركزي دزفول نيز در سيل گرفتار شده كه نيروهاي امدادي براي نجات آنها وارد عمل شده اند.
فرماندار ويژه دزفول گفت: گزارشي از گرفتار شدن تعدادي عشاير در محاصره سيل در اطراف بيشه عباس آباد دزفول نيز به ستاد حوادث غيرمترقبه اين فرمانداري مخابره شده كه نيروهاي امدادي براي بررسي موضوع به محل اعزام شده اند.
احساني نيا همچنين گفت: بارندگي اخير موجب آبگرفتگي معابر شهري در دزفول شده كه نيروهاي شهرداري با كمك ساير نيروهاي امدادي براي رفع آبگرفتگي وارد عمل شده اند.
وي افزود: ريزش كوه در محور دزفول-سردشت در گردنه تنگ سرا موجب مسدود شدن اين مسير شده كه اكيپ هاي راه و ترابري براي بازگشايي مسير به محل اعزام شده اند.
هوشنگ كماليانپور رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي دزفول نيز گفت: سيلاب به مزارع كشاورزي روستاي زاويه مشعلي خسارت وارد كرده است.
 


كاهش 50 درصدي زورگيري و سرقت هاي خشن در هفته گذشته

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از كاهش 50درصدي زورگيري و سرقت هاي خشن در يك هفته گذشته خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا بااشاره به حكم هفته گذشته رئيس قوه قضائيه در خصوص «محاربه» خواندن افرادي كه اقدام به زورگيري با سلاح سرد مي كنند افزود: آمارهاي پليس نشان مي دهد با اعلام اين حكم از سوي رئيس قوه قضائيه و اقدامات خوب انجام شده از سوي پليس زورگيري و سرقت هاي خشن در پايتخت روند به شدت نزولي داشته و حدود 50درصد در هفته گذشته كاهش يافته است.
وي با اشاره به دستگيري زورگيراني كه طي چند هفته گذشته فيلم آنها در فضاي مجازي منتشر شده بود توسط پليس با همكاري خوب قوه قضائيه گفت: خوشبختانه برخوردهاي پليسي با افراد زورگير و احكام صادره توسط قوه قضائيه موجب شده كه روند اين جرايم كاهش داشته باشد.
رئيس پليس پايتخت با اشاره به كشف سرقت هاي خشن مانند زورگيري در سال جاري گفت: پليس تهران پايتخت در سال جاري براساس آخرين آمارها حدود 80 درصد سرقت هاي خشن و زورگيري را كشف كرده است كه اميدواريم با دستور اخير رئيس قوه قضائيه و طرح هايي كه پليس بزودي در اين بخش اجرا مي كند شاهد كاهش قابل توجه اين گونه سرقت ها در پايتخت باشيم.
 


رئيس سازمان نظام پزشكي:

طرح پزشك خانواده مي تواند نقش موثري در تامين سلامت داشته باشد

رئيس سازمان نظام پزشكي گفت: لازم است نظرهاي كارشناسي براي استفاده در طرح پزشك خانواده گرفته و اعمال شود.
دكتر شهاب الدين صدر در سمينار بررسي مشكلات حاد برنامه پزشك خانواده شهري نسخه 02 كه ديروز در سازمان نظام پزشكي برگزار شد، افزود: هم در مرحله اجراي آزمايشي طرح پزشك خانواده و هم در اجراي آن در دو استان كشور اشكالات طرح مشهود بود و لازم است با انجام اصلاحات لازم زمينه اي را فراهم كنيم كه اين طرح باموفقيت كامل اجرا شود.
وي در ادامه گفت: در روزهاي اخير موضوع راه اندازي رشته تخصصي پزشك خانواده مطرح شده و كوريكولوم آن نيز مشخص است. اجراي اين كار مي تواند تاثير خوبي داشته باشد.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در بخش ديگري از صحبت هاي خود اظهار كرد: يكي از موضوعاتي كه در سه سال اخير به صورت دائمي به آن پرداخته ايم طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع بوده است. دو سال گذشته در يكي از جلسات مجمع سازمان نظام پزشكي كه يكي از اركان مهم قانوني اين سازمان است به طور اختصاصي به طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع پرداختيم.
صدر افزود: از ابتداي سال 90 نيز هم در بيانيه مجمع و هم بيانيه شوراي عالي نظام پزشكي موضع گيري هاي اعضا براساس جمع بندي همايش برگزار شده در اين زمينه و نشست مجمع بيان شد.
وي تصريح كرد: دو سال قبل نامه اي به دكتر ابراهيم عزيزي معاون وقت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور و دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري نوشتيم و در اين نامه به اين نكته اشاره كرديم كه بهترين كار بهره گيري از ديدگاه هاي منتخب جامعه پزشكي است چرا كه موفقيت طرح پزشك خانواده در گرو همكاري جامعه پزشكي است.
صدر در ادامه اظهار كرد: ما در سه سال اخير همواره تلاش كرديم كه در زمينه طرح پزشك خانواده موضع گيري كنيم و حرف هاي ما در همه اين سال ها چارچوب مشخصي داشت به عنوان نمونه در تمام موضع گيري هاي ما اين طرح به عنوان يك طرح ملي و موثر در اصلاح نظام سلامت ملي ذكر شده است كه براساس قوانيني مانند قانون بيمه همگاني سال 74 بايد اجرا شود.
صدر با بيان اينكه كليات طرح پزشك خانواده خوب است، تاكيد كرد: با وجود مطلوب بودن كليات اين طرح اما نسخه هاي 01 و 02 اشكالاتي دارد.
صدر افزود: اولويت اول اقتصاد نظام سلامت است. تامين منابع مالي براي اجراي طرح پزشك خانواده از اهميت خاصي برخوردار است. بودجه وزارت بهداشت در سال 91 نسبت به دو سه سال قبل تقريبا دو برابر شده است به گونه اي كه در سال 89 بودجه اين وزارتخانه حدود 10 ميليارد تومان بود كه در سال جاري به بيش از 20 ميليارد تومان افزايش يافت كه شش هزار تومان آن از محل اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها تامين شده است.
وي با اشاره به جايگاه پزشكان در طرح پزشك خانواده گفت: دولت و حاكميت مسئوليت حق الزحمه پزشكان مشاركت كننده در اين طرح را دارد و البته اگر منابع مالي كامل در اختيار داشته باشد موفق به انجام اين كار مي شود اين در حالي است كه منابع كافي ندارد.
وي با بيان اينكه نبايد با حوزه سلامت سرسري برخورد شود، اظهار كرد: در ماه هاي اخير بحث هايي در زمينه دارو مطرح شده است و ما نيز در جلسه شوراي عالي نظام پزشكي چندين بار درباره ارز دارو و تامين دارو صحبت كرده ايم. بايد 5/2 ميليارد دلار ارز براي دارو اختصاص يابد اما اگر اين بودجه داده شود چون گفته مي شود كه اين بودجه صرف كار ديگري شده است. در حال حاضر نيز طرح چنين مباحثي در رسانه ها كمكي به حل موضوع نمي كند و بخشي از دولت اين وضعيت را تقصير بخش ديگري از دولت مي اندازد.
صدر درباره پزشكاني كه قرار است در زمينه طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع فعاليت كنند، اظهار كرد: براساس محاسبات انجام شده به ازاي هر دو هزار و 500 نفر يك پزشك خانواده فعاليت مي كند كه براي جمعيت 75 ميليون نفري 30 هزار پزشك خانواده بايد مشغول به كار شوند. اين در حالي است كه 80 هزار پزشك عمومي در كشور تربيت شدند.وي افزود: در صورت تخصيص يك پزشك به هر 2500 نفر شاخص هاي سلامت دچار آسيب مي شود و وظايف گروه هايي مانند مامائي، پاراكلينيك دندانپزشكي، آزمايشگاهي و داروخانه ها به خوبي در طرح پزشك خانواده ديده نشده است.
 


برف سنگين راه هاي روستايي سلماس را مسدود كرد

بارش سنگين برف كه از صبح ديروز آغاز شد، انسداد راه هاي روستايي در شهرستان سلماس را در پي داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از سلماس، با بارش سنگين برف در شهرستان سلماس شاهد مسدود شدن راه هاي روستايي اين شهرستان هستيم.
بارش سنگين برف در 2 روز گذشته راه ارتباطي 50 روستاي اين شهرستان را بست، و عوامل راهداري تا لحظه مخابره خبر در حال بازگشايي مسير راه هاي روستايي سلماس بودند.با توجه به سردي هوا و بارش مداوم برف اين عمليات با كندي صورت مي گيرد كه با كاهش بارش ها تا عصر ديروز در اين شهرستان، شاهد تسريع عمليات برف روبي راه هاي روستايي اين شهرستان بوديم.
 


اعضاي باند دخترخاله ها به دام افتادند

معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري يك باند زنانه فاميلي سارق طلافروشي هاي تهران خبر داد.
سرهنگ كارآگاه علي غياثوند در اين باره گفت: در پي وقوع سرقت توسط سارقان زن از طلافروشي هاي سطح شهر تهران، موضوع براي رسيدگي تخصصي در دستور كار كارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت كه در ادامه رسيدگي به اين پرونده ها موفق به شناسايي و دستگيري اعضاي يكي از اين گروه ها به سركردگي مجرم سابقه دار به هويت «پوران» شدند كه نهايتا اعضاي اين گروه از سارقان طلافروشي ها دستگير شدند.
با انتشار تصاوير گروه سارقان تحت تعقيب، تعداد ديگري از مالباختگان طلافروشي ها با مراجعه به پليس آگاهي و ارائه تصاوير به دست آمده از دوربين هاي مداربسته طلافروشي هاي خود اعلام كردند كه سرقت مغازه هاي آنها نيز توسط گروه اخير انجام شده كه به دستور رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، تمامي پرونده هاي مشابه تجميع و در اداره هفدهم مورد بررسي قرار گرفت.يكي از مالباختگان به كارآگاهان گفت: در ساعت 20 سوم آبان دو نفر خانم وارد مغازه طلافروشي من در منطقه اختياريه شده و درخواست ديدن زنجيرهاي طلاي داخل ويترين را كردند؛ پس از چند دقيقه و در حين تعويض كردن زنجيرها، در يك لحظه كه متوجه نبودم يكي از آنها دو رشته زنجير را برداشته و به بهانه نگاه كردن در داخل آئينه يكي از رشته هاي زنجير را در زير لباس خود پنهان كرد و در حالي كه من تصور مي كردم كه وي يك رشته زنجير را برداشته متوجه سرقت زنجير دوم نشده و در نهايت سارقان بدون آنكه خريد طلايي انجام داده يا من متوجه سرقت طلا توسط آنها شوم، از مغازه خارج شدند.در روز دهم آذر يكي از مالباختگان كه مغازه طلافروشي اش در همان روز توسط سارقان تحت تعقيب مورد سرقت قرار گرفته بود، در حين تردد در منطقه مسعوديه به صورت كاملا اتفاقي دو سارق مغازه طلافروشي خود را در داخل يك مغازه كفش فروشي شناسايي كرد و بلافاصله با مركز فوريت هاي پليسي 110 تماس گرفت كه با حضور گشت كلانتري 156 افسريه در محل، هر دو متهم به اسامي سالومه(29ساله) و ساناز (25 ساله) كه خواهر هستند، دستگير و به كلانتري منتقل شدند.متهمان در شرايطي كه در اظهارات اوليه منكر هرگونه سرقت شده بودند اما با رويت تصاوير دوربين هاي مداربسته طلافروشي همچنان مدعي بيگناهي شده و مدعي بودند كه گردنبند به صورت غيرعمد و كاملا اتفاقي بر روي گردن يكي از آنها جاي مانده و آنها پس از مراجعه به منزل متوجه آن شده اند كه در ادامه تحقيقات، ساناز به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت هاي مشابه ديگر در مناطق مختلف سطح شهر تهران بويژه در اختياريه، سرسبيل، جيحون، فلاح، صادقيه، آرياشهر و نازي آباد اعتراف كرد.ساناز دختر خاله خود به هويت شبنم 24 ساله را نيز به عنوان عضو سوم گروه معرفي كرد كه شبنم نيز در مورخه 28 آذر دستگير و همانند دخترخاله هايش به سرقت و كش روي از طلافروشي ها اعتراف كرد.سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صريح متهمان و شناسايي تعدادي از مالباختگان، بويژه تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته كه متهمان را در لحظه سرقت نشان مي دهد و همچنين با توجه به احتمال ارتكاب ديگر جرايم ارتكابي و افزايش تعداد مالباختگان و شكات، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير اين سه متهم از سوي داديار شعبه 12 دادسراي ناحيه 14 تهران صادر شده است تا ديگر مالباختگان در صورت شناسايي اطلاعات خود را به پليس آگاهي در خيابان وحدت اسلامي گزارش كنند.


 


پاي 4 شركت متخلف پتروشيمي به تعزيرات باز شد

رئيس تعزيرات استان تهران از تشكيل 4 پرونده تخلف براي شركت هاي پتروشيمي خبر داد.
يدالله ملكي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: اين شركت ها به عرضه خارج از شبكه و به قيمت گران اقدام مي كردند.
وي افزود: اين تخلفات توسط سازمان صنعت، معدن و سازمان حمايت كشف شده است و تخلفات صورت گرفته محرز شده است.
ملكي گفت: هم اكنون اين چهار پرونده در حال رسيدگي براي اجراي حكم است كه در صورت راي نهايي ميزان محكوميت آن ها اعلام خواهد شد.
 


معرفي تهران به عنوان منطقه اي با شيوع بالاي ام اس

سمپوزيوم تازه هاي ام اس به همت شركت داروسازي زهراوي و انجمن ام اس ايران روز پنج شنبه 30 آذر ماه در هتل اوين تهران برگزار شد.
رئيس انجمن ام اس ايران گفت: براساس جديدترين تحقيقات انجام شده در كشور، شيوع بيماري ام اس در تهران 73 در هر 100هزار نفر است كه اين عدد از نظر همه گير شناسي، تهران را در زمره مناطق با شيوع بالا قرار مي دهد.دكتر محمدعلي صحراييان روز پنج شنبه در جريان برپايي سمپوزيوم تازه هاي ام اس با اعلام اين خبر گفت: در سال 2008 اين آمار در تهران 53 در 100 هزار نفر اعلام شده بود.وي گفت: افزايش قيمت دارو بيماران ام اس طي ماه هاي اخير مشكلاتي را براي بيماران به ويژه در زمينه داروهاي خارجي ايجاد كرده است.دكتر صحراييان ادامه داد: داروهاي ايراني درمان ام اس طي سال هاي اخير توانسته است با گذشت زمان اعتماد پزشكان را جلب كند.
آمارها نشان مي دهد، دو سوم بيماران مبتلا به ام اس را زنان تشكيل مي دهند و عمده ترين بيماران مبتلا به ام اس در سنين 25 تا 35 سالگي و در سنين بارداري هستند.
 


پرونده 4 زورگير تهراني به دادگاه رفت

پرونده اتهامي چهار زورگير تهراني كه اخيرا فيلم جزييات اين سرقت در فضاي مجازي منتشر شده بود با اتهام محاربه و سرقت مسلحانه به دادگاه رفت.
براساس آخرين گزارش دادستاني در اين خصوص در كيفرخواست صادره براي دو نفر از متهمان اتهام محاربه و نيز جرح عمدي و براي دو زورگير ديگر نيز اتهام سرقت مقرون به آزار درخواست شده است.
دادستان تهران همچنين در كيفرخواست صادره با توجه به سوابق متعدد متهمان، علاوه بر مجازات هاي مقرر قانوني، از دادگاه درخواست كرده است مواد 19 و 48 مكرر قانون مجازات اسلامي نيز در خصوص آنان اعمال گردد.
بنابر اين گزارش انتظار مي رود جلسه محاكمه اين چهار متهم هفته آينده در دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار شود.گفتني است روز شنبه مورخ 11/9/1391 فردي با مراجعه به كلانتري 107 فلسطين اعلام كرده بود زماني كه در حال بازگشت از بانك به محل كار خود در يك شركت خصوصي بوده، توسط چهار نفر متهم مذكور كه با دو دستگاه موتورسيكلت تردد مي كردند با قمه و چاقو مورد حمله قرار گرفته و آنان ضمن مجروح كردن او، اسناد و مدارك مالي و وجوه او را به سرقت برده اند.با اعلام به مرجع قضايي و با توجه به اينكه از صحنه سرقت فيلمي به دست آمده بود، موضوع در دستور كار پليس و دادسراي امور جنايي تهران قرار گرفت و پس از تجزيه و تحليل تصاوير به دست آمده و با دستورات قضايي بازپرس پرونده يكي از متهمان در تاريخ 23/9/1391 دستگير شد كه پس از انجام تحقيقات بعدي، نامبرده با اقرار به سرقت، سه همدست ديگر خود را نيز معرفي كرد كه آنان نيز در تاريخ 25/9/1391 شناسايي و دستگير شدند. تمامي متهمان به ارتكاب سرقت ياد شده اعتراف كردند.
 


قدرداني از بانوي محجبه ايراني

بانوي محجبه ايراني از مقامات هندي لوح و تنديس دريافت كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر، در مراسمي كه در سالن همايش هاي پارلمان هند در دهلي نو برگزار شد، خانم دكتر سماواتي كه با حجاب برتر حاضر شده بود به عنوان يكي از زنان فعال در عرصه هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي معرفي شد.دكتر فاطمه سماواتي پژوهشگر و نويسنده چند كتاب و مقاله علمي به علت فعاليت هاي گسترده علمي فرهنگي به عنوان زن نمونه در هند معرفي شد.در اين مراسم جمع زيادي از مقامات محلي و نمايندگان پارلمان و شوراهاي هند نيز حضور داشتند.
 


كولاك در آمريكا

رسانه هاي آمريكا از وقوع اولين كولاك گسترده در سرتاسر منطقه «ميدوست» خبر دادند كه مشكلاتي را براي ساكنان بوجود آورده است.
در ايالت «آيووا» بر اثر برخورد زنجيره اي 25 خودرو دو تن جان خود را از دست دادند و هفت تن ديگر مجروح شدند.بنابر اعلام پليس محلي ايالت «آيووا»، شدت بارش برف موجب لغزندگي جاده و كاهش ديد رانندگان شد كه در نتيجه 25خودرو با يكديگر برخورد كردند.
همچنين وقوع اين كولاك گسترده باعث لغو هزار پرواز فرودگاه هاي شيكاگو گرديد و تعدادي از مسيرهاي ارتباطي را مسدود كرد.در ايالت «آركانزاس» نيز بر اثر وقوع طوفان چندين ساختمان مسكوني خسارت ديد و شاخه هاي تعداد زيادي درخت شكست.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، در «مديسون» پايتخت ايالت «ويسكانسين» ارتفاع برف به 48 سانتي متر مي رسد به همين دليل تعطيلات كريسمس بهم خورده است.
 


سرما در روسيه و لهستان

سرماي شديد در لهستان و روسيه 105 قرباني گرفت.
پليس لهستان اعلام كرد: شمار تلفات سرما در اين كشور به 49 تن رسيده است.
به گزارش ايسنا، از آغاز ماه جاري ميلادي موج سرما در لهستان 49 قرباني گرفته و دماي هوا به منفي 10درجه رسيده است.بيشتر قربانيان سرما در اين كشور بي خانماناني بودند كه به دليل كاهش دماي شديد جان خود را از دست داده اند.پايگاه اينترنتي ديلي استار نوشت: زمستان سال گذشته ميلادي 200 تن در اين كشور به دليل سرمازدگي كشته شدند.
گزارش هاي رسيده از روسيه نيز حاكيست بيش از 50 نفر بر اثر بيماري هاي ناشي از سردي هوا جان خود را از دست داده اند.
بنابر اعلام رسانه هاي داخلي روسيه دماي هوا در مسكو به منفي 18 درجه رسيده و در منطقه سيبري منفي 50 درجه گزارش شده است.در طول مدت زمان شدت گرفتن موج سرما طي هفته گذشته 722 تن دچار آسيب ديدگي شده اند كه از اين بين 371 نفر از آنان در بيمارستان بستري شده اند و 56 نفر ديگر فوت كرده اند.به گزارش مسكو تايمز همچنين در بخش هايي از اين كشور از جمله جمهوري داغستان پرواز هواپيماها به دليل بارش شديد برف لغو شده است.
 


واژگوني قايق مسافربري

آژانس پناهندگان سازمان ملل اعلام كرد: بر اثر واژگوني يك قايق مسافربري در سواحل سومالي دست كم 55 تن غرق شدند.
به گزارش ايسنا، آژانس پناهندگان سازمان در گزارشي اعلام كرد: اين قايق كه بيش از ظرفيت مجاز سرنشين داشته است، مدتي پس از ترك بندر «بوساسو» در شمال شرق سومالي دچار حادثه شد.سرنشينان اين قايق كه اهل سومالي و اتيوپي بودند قصد رفتن به يمن را داشتند كه قايق شان واژگون شد.
تاكنون جسد 22 تن از سرنشينان اين قايق كشف شده است و احتمال مي رود 33 سرنشين ديگر نيز غرق شده باشند.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، طي سال جاري ميلادي نزديك به 95 نفر در آب هاي ارتباطي سومالي و يمن غرق يا ناپديد شده اند.
 


درگيري قبيله اي

درگيري قبيله اي سحرگاه جمعه در منطقه «تانادلتاي» كنيا دستكم 28 كشته و ده ها زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، پليس كنيا اعلام كرد: مهاجمان سحرگاه ديروز به روستايي در منطقه ساحلي دلتا تانا حمله كردند كه به كشته شدن 28 تن منجر شد.
پليس كنيا افزود: به نظر مي رسد اين حمله به دنبال درگيري هاي بين كشاورزان قبيله «بوكومو» و افرادي از قبايل «اورما» با هدف انتقام گيري صورت گرفته است كه چند سال است بر سر چراگاه و زمين هاي كشاورزي و آب در اين منطقه ساحلي با يكديگر در جنگ و درگيري به سر مي برند.
در سال جاري بيش از 100 نفر در حملات قبيله اي در كنيا كشته شده اند.«رابرت كيتور» معاون فرمانده پليس منطقه ساحل به خبرنگاران گفت: نزديك به 150مهاجم از قبيله «بوكومو» به روستاي «كيباو» كه قبيله «اورما» در آنجا ساكن است، هجوم بردند و اين در حالي است كه افراد قبيله اورما از پيش از وقوع چنين تهاجمي آگاه و آماده مقابله بودند.
در اين درگيري ها 19 تن از قبيله اورما و 9 تن از قبيله بوكومو كشته و ده ها تن ديگر نيز زخمي شدند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10