(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 3  دی  1391 - شماره 20388

هشدار وزارت بهداشت
مراقب كلاهبرداران و اخاذان در پوشش كاركنان سلامت و خيرين باشيد
نجات 400 نفر از كولاك در محور خلخال به اسالم
اسدي گرمارودي خبر داد
ادامه تحصيل 50 هزار معلم در پرديس هاي فرهنگيان
آغاز به كارطرح جهادي تاكسيراني براي زمستان
كشف محموله انفجاري در مرز ايران و پاكستان
شهادت پزشك و جانباز داروساز
دستاوردهاي جديد پژوهشكده ابن سينا
پيشگيري وكاهش ابتلا به معلوليت ها با تشخيص هاي قبل از لانه گزيني PGD
معاون تعزيرات تهران خبر داد
جريمه 74 ميليوني براي يك قاچاقچي دمپايي
اعطاي سردوشي به 1000 پليس
دستگيري 3 زورگير هنگام ارتكاب جرم
محكوميت شلاق براي هتاك مترو
13 مصدوم در برخورد اتوبوس با سواري
اتوبوس سرويس كارگران در تبريز سرنگون شد
مخالفت پوتين با حجاب اسلامي
مدرسه اي براي يك دانش آموز
هزار روستاي تركيه در بن بست
هجوم غارتگران به فروشگاه هاي آرژانتين


هشدار وزارت بهداشت

مراقب كلاهبرداران و اخاذان در پوشش كاركنان سلامت و خيرين باشيد

به تازگي گزارشهاي متعددي در رابطه با كلاهبرداري و اخاذي از بيماران، همراهان بيمار يا پزشكان و پرسنل بهداشتي درماني و ستادي حوزه سلامت دريافت شده است كه متاسفانه در اغلب موارد به دليل غفلت و كم اطلاعي مخاطبان، آمار فريب خوردگان رو به تزايد بوده است.
بنا بر اين گزارش برخي از موارد كلاهبرداري چنين گزارش شده است: شخص كلاهبردار با شناسايي افراد ضعيف و ناتوان در پوشش فردي انساندوست اقدام به پيگيري امور درماني بيماران اورژانس يا بستري (پذيرش و ترخيص) در مراكز درماني كرده و پس از جلب اعتماد افراد، وجوه پرداختي اوليه به صندوق را جهت پرداخت از بيماران گرفته و از محل متواري مي شود.اين گزارش حاكيست شيوه ديگري كه در اين زمينه گزارش شده است اين است كه فردي ناشناس كه خود را دكتر و شاغل در يك بيمارستان معرفي كرده با شماره همراه يكي از بيماران بستري در بخش هاي ويژه مراكز درماني تماس گرفته و اظهار مي دارد براي برخورداري از خدمات ويژه لازم است مبلغ فلان ميليون تومان به شماره حساب اعلام شده واريز كنيد.
بر پايه اين گزارش در موردي ديگر فردي ناشناس در تماس تلفني با پرسنل درماني بيمارستاني خود را پزشك شاغل در وزارت بهداشت معرفي كرده و شماره حساب افراد شاغل را مطالبه مي كند تا به ادعاي خودش در قبال ارائه فاكتور هزينه هاي درماني، پول قابل توجهي به حساب آنان واريز كند.وزارت بهداشت از مردم خواسته است در مواجهه با چنين مواردي ضمن حفظ هوشياري خود مراتب را به پليس گزارش كنند و از رسانه ها نيز درخواست كرده است با اطلاع رساني درباره اين موارد زمينه آگاه سازي مردم را فراهم كنند.

 


نجات 400 نفر از كولاك در محور خلخال به اسالم

سرويس شهرستان ها-
در اولين روز زمستان تلاش 13 ساعته امدادگران و راهداران به نجات 400 نفر در گردنه الماس واقع در محور خلخال به اسالم منجر شد.
بارش باران در ايلام و خوزستان باعث جاري شدن سيلاب و آبگرفتگي معابر عمومي در چند شهر شد و خسارت هايي به بخش هاي كشاورزي و تأسيسات شهري وارد ساخت. به گزارش خبرنگار كيهان از دهلوان، مدير جهاد كشاورزي دهلران با اشاره به بارندگي اخير در اين شهرستان گفت: شدت بارندگي به اندازه اي بود كه سطح تمام مزارع گندم در دهلران دچار آبگرفتگي شد. محمدرضا ميرزايي تصريح كرد: اين بارندگي به 60 درصد از مزارع گندم دهلران خسارت وارد كرد به طوري كه حدود 26 هزار هكتار اين مزارع زيان ديدند.
مدير جهاد كشاورزي دهلران ادامه داد: 600 هكتار از زهكش هاي مزارع كشاورزي دشت عباس براثر شدت بارش هاي روزهاي گذشته دچار آبگرفتگي شد كه نياز به لايروبي دارند.
ميرزايي گفت: ميزان خسارت هاي وارده به زمين هاي كشاورزي شهرستان دهلران هنوز به طور دقيق برآورد نشده است.
بارندگي شديد در استان ايلام سبب جاري شدن سيلاب در محور ارتباطي دهلران به انديمشك در استان خوزستان شد و آبگرفتگي ده ها خانه شهري و روستايي دهلران را به دنبال داشت.
به گزارش ايرنا از ايلام، مدير كل ستاد بحران استان ايلام با بيان اينكه بيشترين بارش باران مربوط به شهرستان دهلران بود، گفت: اين بارندگي باعث جاري شدن سيل در مسير «دشت عباس» به دزفول شد. سهراب حكيمي افزود: بارش تگرگ در منطقه «سرني» صالح آباد نيز خسارت هايي به محصولات كشاورزي اين منطقه وارد كرد.
سرپرست فرمانداري انديمشك نيز گفت: بارندگي شديد در اين شهرستان موجب جاري شدن سيل و وارد آمدن خسارت به تأسيسات شهري و واحدهاي مسكوني شد.
خداداد محمدي افزود: شدت بارندگي در انديمشك به حدي بود كه باعث ورود گل و لاي به اماكن مسكوني و تجاري در مناطق كوي نيرو، كوي شهدا و اطراف بهشت زهراي انديمشك شد.
وي افزود: رعد و برق، بارش شديد باران و كاهش دما، به مزارع، اراضي كشاورزي، باغات و دام بخش مركزي و الوار گرمسيري انديمشك خسارت وارد كرده است.
بارندگي كم سابقه در شمال استان خوزستان موجب جاري شدن سيلاب در مناطقي از شهرهاي دزفول، انديمشك و گتوند شد. طي كمتر از 12 ساعت بيش از 56 ميلي متر بارندگي در شمال خوزستان ثبت شده است.
به گزارش فارس از چالدران، بارش سنگين برف در چالدران راه 15 روستاي اين شهرستان را مسدود ساخت. اما با تلاش راهداران تعدادي از راه هاي روستايي بازگشايي شد. بارش برف سنگين در چالدران خوشحالي كشاورزان اين شهرستان را به دنبال داشت.
براساس همين گزارش بارش برف و باران طي روزهاي گذشته موجب ايجاد يخبندان در برخي محورهاي استان زنجان شده است.
براساس اعلام اداره كل راه و شهرسازي استان زنجان وجود يخبندان در برخي نقاط استان موجب كندي عبور و مرور در اين محورها شده است.
از سوي ديگر بارش برف در اولين روز زمستان در شهرستان خلخال سبب شد در محورهاي كوهستاني اين شهرستان كولاك شود كه در اين ميان محور خلخال به اسالم شاهد كولاك شديد بود. ابتداي اين گردنه كه توسط يك دستگاه اتوبوس مسدود شده بود موجب ترافيك شديد جلوي راهدارخانه الماس شد و با تلاش چندين ساعته راهداران و امدادگران مسافران اين اتوبوس و ساير خودروهاي در راه مانده در داخل پايگاه امداد نجات و راهدارخانه شهيد غنيمت اسدي اسكان داده شدند.گفتني است تعداد مسافران نجات يافته از برف و كولاك بيش از 400 نفر و تعداد خودروهاي در راه مانده نيز 150 دستگاه گزارش شده است.
 


اسدي گرمارودي خبر داد

ادامه تحصيل 50 هزار معلم در پرديس هاي فرهنگيان

رئيس مركز آموزش نيروي استاني آموزش و پرورش از فراهم شدن امكان ادامه تحصيل 50 هزار معلم در پرديس هاي فرهنگيان خبر داد.
اسدالله اسدي گرمارودي در گفت وگو با ايسنا درباره ادامه تحصيل فرهنگيان داراي مدرك ديپلم. فوق ديپلم و كارشناسي، گفت: آموزش و پرورش با راه اندازي پرديس هاي دانشگاهي در استان هاي كشور، شرايط مناسبي را براي ادامه تحصيل فرهنگيان فراهم كرده است.
وي گفت: براساس برنامه پنجم توسعه آموزش و پرورش مكلف شده 75 درصد از معلمان داراي مدرك كارداني را به كارشناسي و 5/3 درصد را به ارشد و دكتري ارتقا دهد كه در اين راستا 1500 معلم در مقطع كارداني و 48 هزار و 500 معلم ديگر نيز در مقطع كارشناسي مشكل تحصيل در پرديس هاي دانشگاهي و دانشگاه شهيد رجايي هستند.
رئيس مركز آموزش نيروي انساني آموزش و پرورش درباره آن دسته از معلماني كه داراي مدرك معادل بوده و ورودي هاي 78 تا 81 هستند نيز گفت: در حال رايزني براي حل مشكل اين معلمان نيز هستيم و شوراي معين در جلسه آتي نتيجه آن را اعلام خواهد كرد.
به گفته اسدي گرمارودي، در بسته اجرايي برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش بايد ارتقاي تحصيلي نيروهاي انساني خود را در اولويت قرار دهد كه با ايجاد پرديس هاي دانشگاهي در كنار دانشگاه شهيد رجايي، امكان ادامه تحصيل معلمان ار مقطع كارداني تا دكتري فراهم شده است.
وي تصريح كرد: امسال 17 هزار و 500 معلم در مقطع كارداني و كارشناسي از طريق آزمون سازمان سنجش پذيرفته شده و هم اكنون در دانشگاه فرهنگيان مشغول تحصيل هستند.
 


آغاز به كارطرح جهادي تاكسيراني براي زمستان

رئيس پليس راهور تهران بزرگ با اعلام اينكه برخي از تاكسي ها در اختيار كساني قرار گرفته كه به مسافران خدمات رساني نمي كنند، گفت: با تاكسي هاي متخلف كه در روزهاي باراني و برفي از سوار كردن مسافران خودداري مي كنند، بدون اغماض برخورد خواهيم كرد.
سردار حسين رحيمي در مراسم آغاز طرح جهادي سحاب كه پيش از ظهر ديروز برگزار شد با بيان اين كه بايد بخش نظارتي در عملكرد تاكسي ها تقويت شود گفت: ما بدون هيچ اغماضي با متخلفان برخورد قانوني مي كنيم و علاوه بر اين كه همكاران و بازرسان تخلفات را ثبت مي كنند و شهرياران جوان نيز مي توانند نوع تخلف خودروها را نوشته به نمايندگان راهور اعلام كنند تا اعمال قانون انجام شود.
به گفته سردار رحيمي پاكسازي ايستگاه هاي اتوبوس و تاكسي از توقف خودروهاي شخصي و برخورد با سد معبر و توقف غيرمجاز در ميادين و حريم تقاطع ها، برخورد با مسافربران شخصي، برخورد با رانندگان تاكسي كه از پذيرش مسافر خودداري كرده و تأكيد بر دربستي كار كردن دارند، اعمال قانون به ساير تخلفات رانندگي مانند نداشتن بيمه نامه و معاينه فني، برخورد با تاكسي ها برخلاف مصوب شورا كرايه مي گيرند و همچنين تاكسي هايي كه اقدام به حمل بار مي كنند از محورهاي برخورد با تاكسي هاي متخلف است.
ميثم مظفر مدير عامل سازمان نظارت و مديريت بر تاكسيراني شهر تهران در مراسم آغاز به كار طرح جهادي زمستاني تاكسيراني (سحاب) با بيان اين كه 80 هزار تاكسي در تهران جابجايي روزانه بيش از 5/4 ميليون نفر را به عهده دارند گفت در راستاي اعمال دقيق تر بر عملكرد تاكسيها در فصل زمستان طرحي با مشاركت پليس راهور و شهرياران جوان اجرايي مي شود تا خدمات رساني مناسب تاكسي ها به شهروندان محقق شود.
وي ادامه داد: در راستاي كنترل و نظارت بر عملكرد دقيق تاكسيها اين طرح آغاز شده تا بتوانيم به ويژه در روزهاي باراني و برفي كه ترافيك سنگين تر و تردد تاكسيها با مشكل بيشتري مواجه است نظارت كافي و لازم بر تاكسي ها داشته باشيم.
مظفر اضافه كرد: در بين رانندگان تاكسي افراد اندكي هستند كه خدمات اين قشر را زير سؤال مي برند و با تخلفاتي مانند دربستي كار كردن و گرفتن كرايه بيشتر سبب نارضايتي شهروندان مي شوند كه طرح جهادي سحاب با اين هدف اجرا مي شود كه ساماندهي، حمايت، ارزيابي و برنامه ريزي در عملكرد تاكسي ها صورت گيرد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني خاطرنشان كرد: در اين طرح 50 نقطه مهم و پرمسافر شهر مشخص شده است كه خودروهاي گشت و نظارت تاكسيراني و نيروهاي راهبر پليس در اين نقاط مستقر مي شوند تا نظارت لازم بر عملكرد تاكسي ها انجام شود.
وي با بيان اين كه در اجراي اين طرح از كمك شهرياران جوان بهره مند مي شويم گفت: نظارت در اين طرح بيشتر بر حول دو موضوع دربستي كار كردن و تخطي از نرخ مصوب شوراي شهر است و ضمن برخورد جدي با رانندگان متخلف كارنامه آنها نيز متوقف مي شود.

 


كشف محموله انفجاري در مرز ايران و پاكستان

جانشين فرمانده نيروي انتظامي كشور از كشف محموله انفجاري حاوي 20 بمب ساعتي و كنترلي در مرز ايران و پاكستان خبر داد.
سردار احمدرضا رادان در حاشيه مراسم اعطاي سردوشي به دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي تهران به خبرنگاران گفت: نيروهاي اطلاعاتي و عملياتي و مرزباني نيروي انتظامي با همكاري سپاه و نيروهاي وزارت اطلاعات توانستند پس از انجام عمليات اطلاعاتي يك محموله انفجاري كه حاوي 20 بمب ساعتي و كنترلي را در مرز ايران و پاكستان كشف و ضبط كنند.
وي افزود: اين عمليات در نقطه صفر مرزي اتفاق افتاده و يك نفر ا عضاي اين گروه دستگير و الباقي به سمت خاك پاكستان فراري شدند.
همچنين سردار رادان درباره اقدامات دستگيري عوامل گروهك هاي زيرزميني غيرفرهنگي گفت: هرگونه اقدامات غيرفرهنگي و ضدفرهنگي چه زيرزميني باشد و چه زيرزميني نباشد، پليس با آن برخورد مي كند و اراده پليس در جمهوري اسلامي برخورد قاطع با هرگونه هنجارشكني است كه توسط گروه هاي مختلف از جمله گروه هاي زيرزميني كه قطعا گروه هاي غيرقانوني هستند، برخورد خواهد كرد و در اين رابطه با چند گروه قبلا برخورد صورت گرفته است.
 


شهادت پزشك و جانباز داروساز

دكتر حسن رجايي فرد پزشك داروساز، يكي از اعضاي بسيج جامعه پزشكي و جانباز 35درصد پس از 22 سال زندگي با تركش هاي درون سر خود به كاروان شهدا پيوست.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج جامعه پزشكي اين دكتر داروساز كه يكي از اعضاي بسيج جامعه پزشكي نيز بود و فعاليت هاي بسياري را در زمينه داروسازي در دانشگاه علوم پزشكي تبريز انجام داده بود در عمليات فتح خرمشهر بر اثر اصابت تركش در ناحيه مخچه مجروح مي شود و 22 سال زندگي پس از جنگ را در كنار تركش همراه با مشكلات مغز و اعصاب و اختلالات حركتي سپري مي كند. اين جانباز 35درصد پس از آن 13بار ديگر به صورت داوطلبانه به جبهه حق مي رود.
گفتني است كه اين پزشك شهيد 32 روز از آخرين روزهاي زندگي جانبازي را روزه مي گيرد و خود را تا آخرين لحظه شهادت به وضو و نماز مطهر مي كند.
دكتر حسن رجايي فرد پس از سال ها تحمل فراق ياران شهيد و درد و رنج جانبازي سرانجام در سن 48 سالگي به كاروان شهدا پيوست.
 


دستاوردهاي جديد پژوهشكده ابن سينا

پيشگيري وكاهش ابتلا به معلوليت ها با تشخيص هاي قبل از لانه گزيني PGD

متخصص ژنتيك و عضو تيم تخصصي مركز فوق تخصصي درمان ناباروري سقط مكرر ابن سينا انجام تشخيص هاي ژنتيكي قبل از لانه گزيني جنين(PGD) را مسير آينده كشور در كاهش بيماري ها و معلوليت ها عنوان كرد.
به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه فناوريهاي نوين علوم زيستي جهاددانشگاهي ابن سينا، دكتر محمدحسين مدرسي افزود: نخستين نوزاد سالم حاصل از انجام روش هاي PGD در والدين مبتلا به تالاسمي مينور در سال 88 و دومين نوزاد در سال 90 در مركز فوق تخصصي ابن سينا متولد شد و هم اكنون هردوي اين كودكان در سلامت كامل به سر مي برند.
دكتر مدرسي برنامه هاي تشخيص ژنتيكي(PGD) را بررسي نقص يك ژن مخصوص دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه در اين روش، بررسي بر روي يك سلول انجام مي شوند، ارزيابي ها دشوارتر است و در آن تنها رويان هايي كه عاري ناهنجاري هاي ژنتيكي باشند، براي انتقال به رحم يا انجماد انتخاب مي شوند.
عضو تيم تخصصي مركز فوق تخصصي ابن سينا با اشاره به شيوع بالاي بيماري تالاسمي مينور در جامعه گفت: با استفاده از روش تشخيص پيش از لانه گزيني در تالاسمي، مي توان نياز به سقط درماني و تبعات مختلف رواني، جسمي و اجتماعي آن را كاهش داد.
دكتر مدرسي انجام تشخيص هاي پيش از لانه گزيني (PGD) را در كاهش ابتلا به برخي معلوليت و بيماري ها بسيار مؤثر خواند و خاطرنشان كرد:تشخيص هاي ژنتيكي قبل از لانه گزيني (PGD) مي تواند در آينده سبب كاهش بسياري از بيماري هاي تك ژن كوري، كري و حتي سرطان شود.
وي تصريح كرد: با توجه به اهميت گسترش روش هاي ژنتيكي قبل از لانه گزيني در كاهش بيماري ها، بايد از نظر تحقيقاتي، اجتماعي و حمايت هاي بيمه توجه خاصي به اين روش ها صورت گيرد.
 


معاون تعزيرات تهران خبر داد

جريمه 74 ميليوني براي يك قاچاقچي دمپايي

معاون تعزيرات حكومتي تهران با اشاره به جزئيات دو پرونده تعزيراتي از جريمه 74 ميليوني يك فروشنده دمپايي به جرم قاچاق دمپايي خبر داد.
بزرگمهر صادقي نيچ كوهي در گفت وگو با مهر با اعلام اين خبر افزود: حكم نهايي اين پرونده صادر شده است و متخلف كه «حميد-آ» نام دارد اقدام به قاچاق 70 كارتن كفش و دمپايي خارجي كرده است.
وي گفت: در اين پرونده حسب شكايت اداره كل گمرك شهريار متهم كه اقدام به قاچاق كالاي مذكور كرده بود پس از ارسال پرونده به سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران و ارجاع به شعبه با احراز تخلف متهم به اتهام قاچاق به پرداخت مبلغ 74 ميليون تومان جزاي نقدي و ضبط كالاي مكشوفه در حق دولت محكوم شد و راي صادره قطعي شده و پرونده فوق مختومه شد.
محكوميت قاچاقچي پارچه خيابان مولوي
صادقي درباره پرونده دوم نيز گفت: براساس اين پرونده يك قاچاقچي پارچه در خيابان مولوي تهران به 31 ميليون تومان جريمه نقدي محكوم شد.
وي افزود: متهم اين پرونده كه «عليرضا-م» نام دارد اقدام به قاچاق 969 طاقه پارچه خارجي كرده بود كه توسط مامورين مبارزه با قاچاق كالا و ارز در خيابان مولوي دستگير و تحويل مقامات قضايي شد.
معاون تعزيرات تهران گفت: براساس شكايت اداره كل گمرك جنوب تهران پس از ارسال پرونده به سازمان تعزيرات حكومتي استان تهران و ارجاع به شعبه با احراز تخلف شخص متخلف به اتهام قاچاق به پرداخت مبلغ 31 ميليون تومان جزاي نقدي و ضبط كالاي مكشوفه در حق دولت محكوم شد كه راي صادره حضوري و قطعي است.
 


اعطاي سردوشي به 1000 پليس

صبح ديروز در مراسم فارغ التحصيلي دانش آموختگان پليس به بيش از 1000 نفر سردوشي اعطاء شد.
سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي در مراسم بيست و نهمين دانش آموختگي و سي امين مراسم تحليف و اعطاي سردوشي دانشگاه علوم انتظامي گفت: زحماتي كه دانشجويان در طول آموزش متحمل مي شوند باعث فهيم تر و با اراده شدن آنان در برخورد با مردم مي شود.
وي افزود: دانشگاه علوم انتظامي بايد تبلور نظم و انضباط و فرهنگ بسيجي باشد. پليس ولايتي كسي است كه بداند در صحنه نبرد با زشتي ها تنها براي رضاي خدا تلاش مي كند ضمن اينكه خدمت به مردم را نيز فقط براي رضاي خدا انجام مي دهد.
سردار رادان تأكيد كرد: اگر فتنه 88 يا ساير فتنه هاي ديگر را ببينيم نشانه هايي از خروج ولايت در آنها وجود دارد. پليسي موفق است كه در عشق به ولايت هميشه كوشا باشد و عشق ولايت در او نهادينه شده باشد. ما سربازان ولي امر هستيم و در دنيا پليسي وجود ندارد كه فرمانده اش ولي امر مسلمين باشد.
وي با اشاره به اينكه مسير خدمت بسيار سخت است، تصريح كرد: فارغ التحصيلان امروز بايد بدانند كه در مسير سختي قدم گذاشتند چرا كه اين مسير پرحادثه و پر پيچ و خم است بايد در عبادات و نماز شب بخوانيد كه شر شيطان تطميع و تهديد از شما دور شود و مسير خدمت برايتان هموار باشد.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه در باغ شهادت همچنان در نيروي انتظامي باز است، گفت: نيروي انتظامي همچنان گل هايي را تقديم انقلاب كرده و آنها مفتخر مي شوند به اينكه مدال شهادت را بر سينه خود نصب كنند. عبور از ميدان هاي پركمين با اراده مأموران شكننده خواهد بود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه مردم سرمايه اجتماعي نيروي انتظامي هستند، تصريح كرد: نيروهاي پليس هرچه قدر به سرمايه هاي اجتماعي دقت كنند مي توانيم آنها را جذب كنيم. پليسي موفق است كه مردم را با خود همراه سازد. پليس هوشمند بايد بداند در كجا مهربان و در چه زماني قاطع باشد.
سرهنگ افشار، معاون آموزش دانشگاه علوم انتظامي نيز در اين مراسم از پذيرش يكهزار و 25 نفر در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد اين دانشگاه خبر داد.
وي در مراسم تحليف و سردوشي دانشگاه علوم انتظامي گفت: از اين تعداد 330 نفر در مقطع كاردان840 نفر در دوره كارشناسي و 35 نفر در مقطع كارشناسي ارشد در آبان ماه پذيرش شدند.
وي اظهار داشت: آنان پس از طي كردن دوره هاي انضباط و بصيرت وارد نيروي انتظامي مي شوند و دوره هاي عمومي را بزودي طي مي كنند.
وي با بيان اينكه دانشگاه علوم انتظامي با بهره گيري از فنون مختلف علمي، شاخص هاي خود را در تمامي زمينه ها افزايش داده است، گفت: در اين راستا 469 تن پس از طي دوره چهار ماهه تخصصي را در دانشگاه علوم انتظامي در قالب رشته هاي معارف، بهداري، حقوق، آمار، مالي، اداري، فاوا و فتا گذرانده اند.
وي با بيان اينكه در راه تحقق اهداف پليس كه همان ثبات، امنيت پايدار و تأمين آرامش است، امروز به 1205 تن سردوشي اعطاء مي شود گفت: در اين راستا به 330 تن در مقطع كارورزي، 840 تن در دوره كارشناسي و 35 تن در دوره كارشناسي ارشد سردوشي اعطاء مي شود.
 


دستگيري 3 زورگير هنگام ارتكاب جرم

نيروهاي پليس پيشگيري تهران 3 زورگير را هنگام ارتكاب جرم در محدوه بزرگراه شهيد باقري دستگير كرد.
سرهنگ محسن خانچرلي رئيس پليس پيشگيري تهران با اعلام اين خبر گفت: ماموران گشت انتظامي كلانتري 147 گلبرگ روز پنج شنبه در حال گشت زني در محدوده بزرگراه باقري با يك درگيري چهارنفره مواجه شدند كه سه نفر از آن ها با شنيدن صداي ايست پليس تصميم به فرار گرفتند كه پس از دستگيري مشخص شد، افراد ياد شده زورگير هستند و قصد زورگيري از نفر چهارم را داشتند.
رئيس پليس پيشگيري تهران تاكيد كرد: اين سه متهم كه حميد، ستار و محمد نام دارند در تحقيقات تكميلي به سه فقره سرقت و زورگيري ديگر با اين شيوه اعتراف كرده اند.
متهمين اقرار كردند كه مالباخته را پس از مدتي تعقيب در حاشيه بزرگراه باقري محاصره كرده و با تهديد چاقو و ضرب و شتم اموال وي را تصاحب كرده اند.
 


محكوميت شلاق براي هتاك مترو

مسافري كه در مترو به خاطر ايجاد مزاحمت براي يك خانم و فحاشي به ماموران مترو دستگير شده بود به پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي و تحمل 20ضربه شلاق محكوم شد.
چندي پيش يكي از مسافران مترو تهران در ايستگاه امام خميني(ره) براي يكي از مسافران خانم مزاحمت ايجاد كرد كه پس از درخواست كمك توسط اين خانم، ماموران شركت مترو تهران به فرد خاطي تذكر دادند اما وي اقدام به درگيري و برهم زدن نظم ايستگاه كرد.
اقدام به توهين و فحاشي نسبت به پرسنل مترو توسط اين مسافر با حضور مسئول ايستگاه و پليس مترو هم تمام نشد و در حضور پليس باز هم وي اقدام به تهديد پرسنل مترو به ضرب و جرح با چاقو كرد.
بنابراين اين مسافر خاطي با همكاري پليس مترو دستگير و به كلانتري 113 بازار انتقال يافت و مديريت امور حقوقي شركت بهره برداري مترو با حضور در كلانتري از متهم به جرم اهانت به كاركنان حين انجام وظيفه و برهم زدن نظم عمومي ايستگاه شكايت كرد.
موضوع به دادسرا ارسال و متهم پس از قرار گرفتن در مقابل بازپرس پرونده و ارائه ادله و مدارك مستدل توسط كارشناس حقوقي پرونده به جرم خود اعتراف و پرونده با صدور قرار مجرميت به دادگاه جزايي ارسال شد.
قاضي شعبه 1018 جزايي مجتمع حضرت وليعصر(عج) هم پس از تشكيل جلسه و بررسي محتويات پرونده و استماع دفاعيان متهم، حكم به محكوميت مسافر خاطي داد و مجرم را به پرداخت سه ميليون ريال جزاي نقدي بدل از حبس تعزيري بنفع صندوق دولت و تحمل 20 ضربه شلاق محكوم كرد.
 


13 مصدوم در برخورد اتوبوس با سواري

به دنبال برخورد اتوبوس با خودروي سواري و تير چراغ برق در جاده دماوند، 13 نفر مصدوم شدند.
بنابر گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني شهرداري تهران، صبح ديروز يك اتوبوس بين شهري پس از برخورد با يك خودروي سمند از مسير خود منحرف شد و با گاردريل و تير چراغ برق برخورد كرد و واژگون گرديد.
در اين حادثه كه در شرق به غرب جاده دماوند رخ داد،پس از واژگوني اتوبوس 12 مسافر آن در داخل خودرو گرفتار شدند كه آتش نشانان با ايمن سازي محل، همگي آنها را از داخل اتوبوس خارج و تحويل امدادگران اورژانس دادند.
 


اتوبوس سرويس كارگران در تبريز سرنگون شد

بر اثر واژگوني اتوبوس سرويس كارگران در بزرگراه پاسداران تبريز يك نفر كشته و 15 نفر ديگر زخمي شدند.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي آذربايجان شرقي ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار كرد: اتوبوس سرويس يكي از كارخانه هاي صنايع غذايي ساعت 30:6 صبح در حالي كه در مسير بزرگراه پاسداران تبريز بعد از ميدان فهميده به طرف دانشگاه آزاد در حركت بود روي پل بارنج واژگون شد.
حبيب حسينقلي زاده اضافه كرد: بر اثر واژگوني اين اتوبوس يك نفر جان خود را از دست داد و 15 نفر ديگر مصدوم شدند.
وي تصريح كرد: به دنبال اين حادثه مصدومان توسط آمبولانس هاي مركز فوريت هاي پزشكي مناطق 1،2،7،8،9 و 10 تبريز به بيمارستان امام رضا(ع) انتقال يافتند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: حال 2 نفر از مصدومان حادثه وخيم است.
 


مخالفت پوتين با حجاب اسلامي

رئيس جمهوري روسيه با مخالفت نسبت به استفاده از روسري در برخي مدارس اين كشور گفت كه استفاده از اين پوشش مخالف سنت هاي كشور است.
به گزارش ايسنا، ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه در جريان يك جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران خارجي و روس گفت: چرا ما بايد قوانين و شرايطي را تصويب كنيم كه خارج از سنت هاي كشور هستند.
بحث داغ حجاب در برخي مدارس روسيه در اكتبر سال جاري ميلادي زماني مطرح شد كه والدين مسلمان در روستايي واقع در منطقه «استاوروپل» در جنوب روسيه از دادستان ها درباره منع استفاده از روسري در مدارس دخترانه اين منطقه شكايت كردند.
والدين اعلام كردند كه منع استفاده از روسري براي دختران دانش آموز نقض حقوق قانون اساسي و تحصيل دانش آموزان اديان ديگر محسوب مي شود.
اين در حالي است كه «ديميتري ليوانف»، وزير آموزش و علوم روسيه نيز پيشتر اعلام كرده بود كه استفاده از روسري در مدارس دخترانه مسلمان در برخي مناطق كشور نقض كننده قوانين آموزشي نيست.
 


مدرسه اي براي يك دانش آموز

مدرسه اي در چين با وجود تنها يك دانش آموز هنوز داير است.
وقتي دانش آموزان يك روستا براي كار مدرسه را ترك كنند آنگاه تنها بچه درسخوان روستا بايد تنهايي به كلاس درس برود.
به گزارش فارس، «هو يانگ» 8 ساله يك دانش آموز معمولي مثل ساير بچه مدرسه اي هاي دنياست، اما مدرسه اي كه او در آن تحصيل مي كند با تمام مدارس دنيا فرق دارد.
«هو يانگ» در يكي از روستاهاي استان فوجيان چين زندگي مي كند و متأسفانه همه بچه هاي اين روستا براي كار يا به شهر رفته اند يا در كنار خانواده خود در مزرعه فعاليت مي كنند، به همين علت او تنها دانش آموز مدرسه روستاست و ساعات درسي را به تنهايي با دو معلم خود در مدرسه طي مي كند.
 


هزار روستاي تركيه در بن بست

ريزش برف كه از چند روز پيش در تركيه آغاز شده، موجب مسدود شدن راه هاي مواصلاتي بيش از يك هزار روستا در اين كشور و لغو بسياري ار پرواز ها در فرودگاه بين المللي استانبول شد.
به گزارش منابع خبري تركيه، ريزش شديد برف در استان «ارزنجان» موجب مسدود شدن راه هاي مواصلاتي 54 روستا، در استان «ارزروم» 346 روستا، در استان «قارص» 131 روستا، در استان «آغري» 122، در استان «ايغذير» 29 روستا و در استان «سيواس» 265 روستا شد.افزون بر آن در مناطق شرق و مركزي تركيه و در استان «بولو» در شمال غرب اين كشور نيز راههاي مواصلاتي 51 روستا بسته است.
ريزش شديد برف راههاي مواصلاتي برخي روستاها در مناطق مركزي تركيه را نيز مسدود كرده است.در استانبول نيز ريزش برف در روزهاي اخير برخي پرواز هاي فرودگاه بين المللي اين شهر را مختل كرد و شماري از پرواز هاي داخلي و خارجي آن لغو شد.اداره هواشناسي تركيه در مورد تشديد بارشها در مناطق شرق، شمال و مركز اين كشور و بارش باران در مناطق جنوب غرب اين كشور هشدار داد.
 


هجوم غارتگران به فروشگاه هاي آرژانتين

ساكنان نواحي فقيرنشين پنج شهر آرژانتين صبح جمعه به وقت ايران چندين فروشگاه بزرگ و كوچك را غارت كردند و موجب درگيري هاي گسترده اي با پليس شدند كه دو كشته و دهها زخمي بر جاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، روزنامه اسپانيايي «ال پاييس» با اعلام اين خبر در پايگاه اطلاع رساني خود گزارش داد: در جريان اين رويدادها دو نفر كشته، دست كم 45 نفر از جمله 25 پليس مجروح و 193نفر نيز دستگير شده اند.براساس اين گزارش، با وجود آنكه اقتصاد آرژانتين در سالهاي اخير رونق فراواني داشته اما تورم كشور نيز در سال جاري با نرخ 22/8 درصد در سطح بالايي قرار دارد و وضعيت اجتماعي آن در حال تبديل به شرايط بحران سال 2001 ميلادي است.ال پاييس نوشت: برخي شهرهاي اين كشور بزرگ آمريكاي جنوبي از جمله روساريو، باريلوچه، انتره رييوس، چاكو و كامپانا روز پنجشنبه شاهد تهاجم گروه هايي از مردم به ويژه جوانان بود كه با شكستن قفل و كركره هاي فروشگاه هاي بزرگ و كوچك، اجناس مختلفي از جمله غذا و مواد خوراكي، پوشاك، لوازم الكترونيكي، تلويزيون، دوچرخه و ديگر اجناس آن را غارت مي كردند.براساس اين گزارش، غارت ها نخست در شهر «باريلوچه» كه شهري توريستي در منطقه «پاتاگونيا»ي آرژانتين است و مهمترين مراكز اسكي كشور در آن قرار دارد، آغاز شد.
اين شهر جنوبي آرژانتين در عين حال شاهد بزرگترين غارت هاي روز پنجشنبه نيز بود كه در آن، سارقان دست كم به 6 فروشگاه بزرگ، مغازه و پمپ بنزين يورش بردند و در جريان آن، 15مهاجم و 20 پليس مجروح شدند. حال يكي از مهاجمان به دليل اصابت گلوله به سينه اش وخيم توصيف شده است.به نوشته ال پاييس، صدها تن از مردم كه بسياري از آنها نقاب زده بودند در اين غارت شركت داشتند اما پليس فقط سه نفر را دستگير كرده است.
براساس اين گزارش، «آلبرتو ورتيلنك» استاندار «ريو نگرو» كه باريلوچه در آن قرار دارد، در اين رابطه از دولت مركزي كمك خواست و آنها نيز 400 ژاندارم را براي كنترل مردم به آنجا اعزام كردند. افزون بر آن، پليس ريونگرو نيز 150مامور خود را به شهر باريلوچه فرستاد.
با اين حال، استاندار ريونگرو اين ديدگاه كه غارت ها به دليل وخامت اوضاع اجتماعي كشور رخ داده است را رد كرد و به خبرنگاران گفت: اين رويدادها هيچ ربطي به وضعيت اقتصادي يا مسائلي مانند ترس مردم از گرسنگي ندارد بلكه اقداماتي است كه از سوي افراد مرتبط با باندهاي تبهكار، قاچاق مواد مخدر و مخالف دولت انجام شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10