(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 3  دی  1391 - شماره 20388

حديث دشت عشق
بدرود دورودي ها در نخستين ديداري كه ميزبان بودند
صعود استقلال به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي
اخبار كوتاه از فوتبال
سه شنبه، زمان معرفي شهر ميزبان فينال ليگ كشتي
پيشنهادي كه در كميته اجرايي كميته ملي المپيك ارايه شده است
دبير را رئيس انتخاب كند ، نه اعضاي مجمع!
حل شدن اختلافات سرپرست و دبير فدراسيون كشتي
سليمي بهترين وزنه بردار جهان مي شود؟!
فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال يك مربي اسلوونيايي
تكواندوكاري كه با يك مسابقه نقره گرفت!
غيبت كاپيتان در اردوهاي تيم ملي جودو مربي تيم ملي:
رودكي خودش بدنسازي مي كند
استعفاي غيرمنتظره سرمربي خارجي پرسپوليس


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «جعفر انتشاري»
حديث ما حديث كربلايي
جواني پرشور و انقلابي بود. روحيه ضدستم شاهي و ضدظلم را از همان اوان نوجواني با خود داشت. يك بار در كلاس هاي دبيرستان مقاله اي عليه طاغوت نوشت و دليرانه آن را براي همه كلاس خواند كه براي مدتي از مدرسه اخراج و تنبيه شد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي همراه با دروس حوزه، به حفظ و حراست از ارزش هاي اسلام پرداخت. در برابر خط منحرفان و تبليغات سوء منافقان و عوامل ليبراليسم، در مسجد جامع نجف آباد سخنراني و جنايات آنها را افشا كرد.
شهيد انتشاري با طي كردن يك دوره آموزش نظامي، به جبهه هاي نور عليه ظلمت عزيمت نمود و به عنوان بي سيم چي گردان مشغول خدمت و جهاد شد تا سرانجام آخرين صفحه كتاب زندگيش در سومين و آخرين اعزام در عمليات آزاد سازي خرمشهر ورق خورد و به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «جعفر انتشاري»، سال 1342 در نجف آباد متولد شد و در 2/3/1361 در خرمشهر (عمليات بيت المقدس) به شهادت رسيد.
 


بدرود دورودي ها در نخستين ديداري كه ميزبان بودند

صعود استقلال به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي

تيم فوتبال استقلال تهران در حالي با پيروزي برابر گهر دورود به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي صعود كرد كه اين بار هم يك بازيكن تازه وارد عامل اصلي پيروزي آبي پوشان بود.
تيم هاي فوتبال استقلال و گهر دورود در چارچوب مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي از ساعت 30:13 ديروز در ورزشگاه تختي دورود به مصاف هم رفتند كه اين مسابقه در پايان با نتيجه يك بر صفر به سود استقلال به پايان رسيد. دو تيم در نيمه نخست موقعيت چنداني براي گلزني نداشتند. گهر در دقايق ابتدايي بازي كنترل بيشتري روي بازي داشت كه بازيكنان استقلال به تدريج و با گذشت زمان موفق شدند خود را از زير فشار حريف خارج كنند. جذابيت بازي در نيمه دوم و با حملات تيم استقلال جذابتر شد بخصوص اينكه مهاجمان اين تيم با حضور مجتبي جباري در زمين فرصت هاي خوبي براي باز كردن دروازه گهر به دست آوردند. در مهمترين موقعيت، آبي پوشان موفق شدند در دقيقه 59 در دو توپ پياپي دروازه حريف را تا آستانه فرو ريختن پيش ببرند كه البته توپ برگشتي نصيب بازيكنان گهر شد و آنها هم در يك ضد حمله خطرناكترين موقعيت نيمه دوم خود را رقم زدند.
تلاش بازيكنان استقلال در دقيقه 66 به ثمر نشست. ارسال حسن اشجاري از سمت چپ زمين و ضربه سر ايمان موسوي بازيكن جديد استقلال كافي بود تا شاگردان امير قلعه نويي به گل برتري دست يابند و خيال خود را براي صعود به مرحله بعدي جام حذفي راحت كنند. استقلال در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي به مصاف ابومسلم مي رود كه در ليگ دسته يك بازي مي كند. خسرو حيدري بازيكن استقلال از يدالله جهانبازي داور اين مسابقه كارت زرد گرفت.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

جدايي قطعي4 بازيكن از پرسپوليس
شهاب گردان، سامان آقازماني و ايمون زايد به طور قطعي و حميدرضا علي عسگر به صورت قرضي از پرسپوليس جدا شدند. شهاب گردان و سامان آقازماني ديروزبا حضور در باشگاه پرسپوليس قرارداد همكاري خود را به صورت توافقي با اين باشگاه فسخ كرده و از پرسپوليس جدا شدند. ايمون زايد هم كه پيش از اين با باشگاه بر سر فسخ قرارداد خود توافق كرده بود، مدارك مورد نظر را ارسال كرد. فسخ قرارداد اين سه بازيكن ديروز با ثبت در هيات فوتبال استان تهران، رسمي شد. حميدرضا علي عسگر ديگر بازيكن پرسپوليس كه رضايتنامه اش را ديروز از اين باشگاه دريافت كرده بود، به صورت قرضي و براي نيم فصل به راه آهن رفت. آقازماني هم با عقد قراردادي به مدت يك سال و نيم به تيم راه آهن پيوست . گردان ديگر بازيكن جدا شده قرمزپوشان با عقد قراردادي تا پايان فصل به عضويت سپاهان در آمد.
ماچادو و سرلك به صنعت نفت آبادان پيوستند
«هوگو ماچادو» بازيكن پرتغالي ذوب آهن و سيامك سرلك بازيكن سابق فولاد خوزستان با عقد قرادادي به تيم صنعت نفت پيوستند. ماچادو سهميه خارجي نفت آبادان به حساب مي آيد و جايگزين «ماركو شيميچ» دروازه بان كروات اين تيم شده است. «ديگو ملو» هافبك پرتغالي نفت آبادان براي جدايي از اين باشگاه به توافق نرسيد و در آبادان ماندني شد.پيش از اين حسين كعبي، هادي رمضاني، علي عساكره و مهدي كياني در نقل و انتقالات نيم فصل به صنعت نفت اضافه شده بودند.
محروميت 6 ماهه تا 2 ساله در انتظار بازيكن صبا
عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از محروميت 6 ماهه تا 2 ساله بازيكن متخلف صبا خبر داد.در دقايق پاياني ديدار تيم هاي ابومسلم و صباي قم در چارچوب جام حذفي مجيد حيدري، بازيكن صبا مشتي به صورت غلامعلي تبار بازيكن ابومسلم زد به طوري كه بيني او به شدت دچار خونريزي شد.حسين عبداللهي، عضو كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در مورد ضربه حيدري خاطرنشان كرد: اتفاقي كه در زمين مي افتد چه در جريان بازي باشد و چه زماني كه بازي تمام باشد فرقي نمي كند، طبق قانون براي چنين برخوردي از شش ماه تا دو سال محروميت و همچنين جريمه سنگين در نظر گرفته مي شود.
قلعه نويي: با تجربه بالا ي استقلال، گهر را برديم
سرمربي استقلال تهران مهم ترين دليل پيروزي تيمش را تجربه بالا عنوان كرد. امير قلعه نويي در نشست خبري پس از بازي تيمش با گهر دورود از دور يك هشتم نهايي جام حذفي گفت: در 32 - 31 سالي كه در فوتبال فعاليت دارم، به جرات مي گويم، امروز يكي از قشنگ ترين روزهايم در فوتبال بود و جا دارد از تك تك عزيزاني كه براي فراهم كردن شرايط بازي تلاش كردند، تشكر كنم. با اين كه ميزبان بازنده و از دور رقابت ها حذف شد اما به هيچ عنوان فحاشي از تماشاگران نديديم. اين يك كار فرهنگي است و اميدوارم در ساير ورزشگاه ها هم شاهد اين گونه رفتارها باشيم .قلعه نويي در ادامه صحبت هايش گفت: زمين لغزنده كيفيت بازي استقلال را پايين آورده بود ولي در نيمه دوم حاكم ميدان بوديم و يكي از عامل هاي برد ما تجربه بالا بود.
مايلي كهن: استقلال دو ميليارد در نقل و انتقالات هزينه كرد
سرمربي تيم فوتبال گهر دورود گفت: استقلال در فصل نقل و انتقالات نيم فصل يكي، دو ميليارد تومان هزينه كرد. محمد مايلي كهن پس از شكست يك بر صفر برابر استقلال در نشست خبري اظهار داشت: استقلال در همين فصل نقل و انتقالات نيم فصل بالاي يكي دو ميليارد تومان هزينه كرد. اما ما حدود يك ميليارد تومان صرفه جويي كرديم. چند بازيكن كه قراردادشان هم زياد بود و براي تيم هم زحمت كشيدند از جمع ما جدا شدند. دستمزد آنها در حدود 700-800 ميليون تومان بود اما آنها از تيم رفتند و
4-5 بازيكن با رقم حدود 150 ميليون تومان جذب كرديم. اين رقم را از 800 ميليون تومان كم كنيد متوجه مي شويد چه مبلغي صرفه جويي مي شود.وي افزود: در ديدار با استقلال هم هر چه زمان مي گذشت قواي بدني بازيكنان ما تحليل مي رفت. سه بازيكن به من گفتند كه تعويض مان كن اما چاره اي نداشتيم. با اين حال استقلال با تجربه بيشتر خود موفق شد و اين پيروزي مبارك شان باشد.وي در مورد اينكه خودش از گهر مي رود يا خير، گفت: من اگر مي خواستم بروم مثل برخي آقايان همان هفته اول مي رفتم يا اينكه بعد از 20 روز مي رفتم اما سعي مي كنم تا آخرش بمانم و از اين هم ابايي ندارم كه بگويند تيم را به دسته اول بردم چون همه مي دانند شرايط گهر چگونه است. اگر يكي دو جوان هم به فوتبال معرفي كنم خودش خوب است من 6 هفته در پيكان بودم اما همه مي گويند مايلي كهن تيم را به دسته يك برد.
مجيدي با استقلال ثبت كرد
كاپيتان فصل گذشته تيم فوتبال استقلال قرارداد خود را با اين باشگاه به طور رسمي ثبت كرد.فرهاد مجيدي عصر ديروز در هيئت فوتبال استان تهران حاضر شد و قراردادش را با باشگاه استقلال به مدت يك فصل و نيم در هيئت فوتبال تهران ثبت كرد. مسئولان باشگاه استقلال برگه هاي فسخ قرارداد ليام ردي و توزي را به هيئت فوتبال استان تهران دادند تا بتوانند قرارداد مجيدي را ثبت كنند.
 


سه شنبه، زمان معرفي شهر ميزبان فينال ليگ كشتي

مسئولان كميته ليگ فدراسيون كشتي روز سه شنبه با برگزاري نشستي ويژه تكليف محل ميزباني مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد را مشخص مي كنند.
پيش از اين اعلام شده بود مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد در سالن 12 هزار نفري مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود كه اين تصميم بنا به دلايل نامعلومي پس از چند روز منتفي شد.
البته از همان ابتدا برخي از تيم هاي مدعي ليگ برتر كشتي آزاد به اين تصميم انتقاد كرده و تهران را با توجه به عدم حضور هيچ نماينده اي در رقابت هاي ليگ، فاقد شرايط ميزباني خواندند. هر چند بعد از اين اتفاقات گفته شد متوليان فدراسيون كشتي، نظر خاصي روي سالن شهداي هفتم تير دارند و معتقدند برگزاري مرحله نهايي ليگ برتر كشتي آزاد در اين سالن قديمي پايتخت از هر نظر بهتر است، اما انگار نمايندگان تيم هاي مدعي ليگ در اين موضوع به اجماع نرسيده اند.
به هر حال اين ابهام و ناهماهنگي قرار است صبح روز سه شنبه 5 دي ماه با برگزاري نشست ويژه اي با حضور نمايندگان تيم هاي حاضر در اين رقابت ها و مسئولان فدراسيون كشتي برطرف شده و در نهايت ميزبان مرحله نهايي ليگ كه به صورت متمركز در يك روز انجام مي شود، مشخص شود. ضمنا مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد روز 12 دي ماه برگزار مي شود.
 


پيشنهادي كه در كميته اجرايي كميته ملي المپيك ارايه شده است

دبير را رئيس انتخاب كند ، نه اعضاي مجمع!

در روزي كه بهرام افشارزاده در نشست هيات اجرايي غايب بوده، اساسنامه كميته ملي المپيك براي تصويب اعضا ارائه شده كه در اين اساسنامه عنوان شده دبير كل با راي اعضاي مجمع انتخاب نشود و اين اجازه به رئيس داده شود تا دبير كل را شخصا انتخاب كند!
آخرين نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك در حالي برگزار شده كه خبرهاي جالبي از اين نشست به گوش مي رسد. در روزي كه بهرام افشارزاده در نشست هيات اجرايي غايب بوده، اساسنامه كميته ملي المپيك براي تصويب اعضا ارائه شده كه در اين اساسنامه بند جالبي از سوي يكي از اعضا قرارداده شده است. گويا در اين اساسنامه عنوان شده كه دبير كل با راي اعضاي مجمع انتخاب نشود و اين اجازه به رئيس داده شود تا دبير كل را شخصا انتخاب كند. البته با اعلام اين موضوع، خسروي وفا، كه يكي از اعضاي قديمي هيات اجرايي است. با توجه به اتفاقات رخ داده بايد ديد كه آيا اعضاي هيات اجرايي در نهايت با اضافه شدن اين بند موافقت مي كنند يا خير؟ و اگر اينها موافقت كردند، اعضاي مجمع چه واكنشي نشان مي دهند؟
اساسنامه پيشنهادي در شرايطي در اين روز ارائه شده كه سال هاست بحث اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك مطرح است اما مدتي قبل كميته بين المللي المپيك با توجه به اتفاق هايي كه در ورزش ايران افتاد، خواهان اصلاح اساسنامه شد؛ در همين راستا كميته اي با حضور تعدادي از اعضاي كميته ملي المپيك و وزارت ورزش تشكيل شد اما هر بار كه درباره اين موضوع از اعضاي حاضر پرسشي مي شد، عنوان مي كردند كه هنوز اتفاق تازه اي نيفتاده يا اينكه اعضا به جمع بندي نرسيده اند.
اين خبر در حالي منتشر شده كه هنوز هيچ كدام از اعضاي هيات اجرايي حاضر به اظهار نظر درباره اين موضوع نشده اند. لازم به يادآوري است كه بهرام افشارزاده به منظور ديدار با يكي از اقوام خود به كانادا سفر كرده بود و 20 روز در تهران حضور نداشت.
 


حل شدن اختلافات سرپرست و دبير فدراسيون كشتي

دبير فدراسيون كشتي از حل اختلاف نظرهايش با حجت الله خطيب خبر داد.
عارف ربطي اظهار كرد: روز شنبه در جلسه اي كه با حضور من و آقايان خطيب، رنگرز و حسن پور برگزار شد صحبت ها و هماهنگي هاي لازم صورت گرفت و اختلاف نظر با آقاي خطيب برطرف شد و او هم اعتراضات من را پذيرفت. وي درباره دليل اين اعتراض خود، گفت: متاسفانه بعضي مواقع تداخل هايي در امور مختلف صورت مي گرفت و نامه هايي كه بايد از دبيرخانه ارسال شود، بدون هماهنگي با دبيرخانه فرستاده مي شد و من در جريان آنها نبودم كه به اين مساله و عدم هماهنگي اعتراض داشتم. به آقاي خطيب گفتم كه اگر به ما اعتماد داريد ما هم بايد در جريان نامه هاي اداري فدراسيون باشيم تا تداخلي در كارها صورت نگيرد و او هم صحبت هاي من را پذيرفت و تلاش كرد اختلاف نظرها را برطرف كند.
وي در پايان اظهار كرد: اختلاف نظر در همه جا وجود دارد و بايد با گفت وگو آن را برطرف كرد كه خوشبختانه اين موضوع در فدراسيون كشتي ختم به خير شد.
 


سليمي بهترين وزنه بردار جهان مي شود؟!

انتخاب بهترين وزنه بردار دنيا در سال 2012 توسط فدراسيون بين المللي وزنه برداري آغاز شد.
در واپسين روزهاي سال 2012 ميلادي، فدراسيون بين المللي وزنه برداري همانند سالهاي گذشته اقدام به انتخاب بهترين وزنه برداران زن و مرد دنيا در سال 2012 كرده است. اين در حالي است كه راي گيري اصلي براي اين انتخاب، توسط علاقه مندان به اين ورزش در وب سايت فدراسيون بين المللي انجام مي شود. فدراسيون بين المللي در راي گيري سال جاري اعلام كرده كه علاقه مندان تنها مي توانند از بين طلايي هاي المپيك لندن، نامزدهاي خود را انتخاب كنند. طلايي هايي كه ايران نيز همانند سالهاي گذشته سهمي اساسي در آن دارد. بهداد سليمي از ميان چهار مدال وزنه برداري ايران در المپيك تنها طلايي بود و بدين ترتيب او تنها ايراني در ميان ليست انتخابات است. سليمي سال پيش كه ركورد دنيا را شكست نيز نامزد دريافت جايزه بهترين وزنه بردار سال بود، اما در نهايت اين جايزه به وزنه بردار روسي رسيد. بهداد سليمي اگرچه در سال جاري از چهره هاي برتر اين انتخابات محسوب مي شود، اما حضور «ايليا ايلين» وزنه بردار قزاق يك رقيب اصلي براي او محسوب مي شود.
 


فدراسيون دوچرخه سواري به دنبال يك مربي اسلوونيايي

فدراسيون دوچرخه سواري در حال مذاكره با يك مربي اسلوونيايي براي هدايت تيم ملي ايران است.
فدراسيون دوچرخه سواري در حال رايزني با «توماژ پلييانچ» اسلوونيايي براي سپردن هدايت تيم هاي ملي استقامت و نيمه استقامت كشورمان است. اين مربي در كارنامه خود سابقه سرمربيگري تيم ملي جوانان و چند باشگاه مطرح اين كشور را دار است.
خسرو قمري، رئيس فدراسيون دوچرخه سواري ايران ضمن تاييد اين خبر گفت: اين مربي براي حضور در ايران اعلام آمادگي كرده و مذاكرات اوليه هم در اين راستا صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه در حال رايزني براي كاهش دستمزد اين مربي هستيم تا بتوانيم از او استفاده كنيم، اظهار داشت: مبلغ درخواستي اين مربي 10 هزار يورواست كه اين پول زيادي براي فدراسيون دوچرخه سواري خواهد بود. ما خواستار كاهش اين مبلغ هستيم و البته بنا داريم پولي به مراتب كمتر از اين مبلغ را به «پلييانچ» پرداخت و با اضافه كردن بندي در قرارداد وي؛ در صورت موفقيت در مسابقات قهرماني آسيا مبلغي را تحت عنوان پاداش به او بدهيم.
 


تكواندوكاري كه با يك مسابقه نقره گرفت!

مسابقات تكواندوي جام فجر در حالي آغاز شده كه از كيفيت بسيار پاييني برخوردار است.
بيست و چهارمين دوره مسابقات تكواندوي جام فجر از روز جمعه در تهران آغاز شد. عدم استقبال تيم هاي مطرح اروپايي و همچنين كره جنوبي كه قهرمان جهان است از نكات منفي اين رقابت هاست.
مسابقات به حدي از كيفيت پايين برخوردار است كه روز گذشته يكي از تكواندوكاران عضو تيم مقاومت بدون بازي راهي فينال شد و در اولين بازي مقابل حريف خود شكست خورد و مدال نقره بيست و چهارمين دوره مسابقات جام فجر را كسب كرد!
بدون ترديد برگزاري مسابقات در زمان نامناسب و با اين كيفيت پايين به اعتبار اين مسابقات لطمه مي زند و چه خوب بود مسئولان فدراسيون تكواندو زمان مناسب تري را براي برگزاري رقابت ها در نظر مي گرفتند.
 


غيبت كاپيتان در اردوهاي تيم ملي جودو مربي تيم ملي:

رودكي خودش بدنسازي مي كند

مربي تيم ملي جودو در خصوص شرايط حاكم بر تمرينات اين تيم گفت: دور جديد اردوهاي تيم ملي با دعوت 31 جودوكار (نفرات قبلي حاضر در اردوها و 3 نفر اول مسابقه هاي قهرماني كشور) در حال برگزاري است كه تمرينات بسيار فشرده و خوبي را شاهد هستيم.
مسعود حاجي آخوندزاده اظهار كرد :ملي پوشان را براي حضور در تورنمنت هاي گرجستان، آلمان و مسابقه هاي قهرماني بزرگسالان آسيا آماده مي كنيم. وي افزود: مسابقه هاي گرجستان 15 و 16 بهمن ماه برگزار مي شود كه سعي مي كنيم تيم ما با آمادگي خوبي در اين رقابت ها حاضر شود. البته در حال رايزني هستيم تا اگر بشود در كنار اين مسابقه ها، يك اردوي مشترك را با آنها برگزار كنيم.
وي در مورد نفرات اعزامي به اين دو تورنمنت گفت: نفرات هنوز مشخص نيستند. اردوهاي تيم ملي تازه شروع شده و بايد تمرينات را ببينيم و بعد از آن تصميم بگيريم. جلسه اي با ميراسماعيلي مدير تيم هاي ملي خواهم داشت و در مورد نفرات اعزامي تصميم مي گيريم.
حاجي آخوندزاده در پاسخ به اين سوال كه آيا رودكي هم در اردوها حضور دارد، گفت: ما نام وي را در ليست دعوت شدگان اعلام كرديم اما هنوز به اردوها نيامده است. در صحبتي كه با او داشتيم گفت پايش هنوز كمي درد مي كند و خودش مشغول بدنسازي است، البته ميراسماعيلي بهتر مي تواند در اين رابطه توضيح دهد.
 


استعفاي غيرمنتظره سرمربي خارجي پرسپوليس

مانوئل ژوزه در نامه اي به باشگاه پرسپوليس استعفاي خود را از مربيگري سرخپوشان اعلام كرده است.
مانوئل ژوزه كه چهارشنبه هفته گذشته و پس از برخورد با برخي ليدرها و هواداران پرسپوليس به آنها گفته بود، به هيچ وجه استعفا نداده و تا زماني كه پول خود را نگيرد، از ايران نمي رود، جمعه شب گذشته به طور ناگهاني به همراه دستياران و همسرش هتل محل اقامت خود را ترك كرد. مشخص نيست كه ژوزه و دستيارانش در چه نقطه اي از تهران هستند. براساس پيگيري ها اين مربي پرتغالي تا روز شنبه از ايران خارج نشده بود.
اين در حالي است كه صبح ديروز نامه اي از سوي ژوزه به باشگاه پرسپوليس رسيده كه در آن اعلام شده، اين مربي به همراه دستيارانش از سمت خود استعفا داده اند كه اين نامه با مواضع قبلي مربي پرتغالي كاملا در تضاد است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10