(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 4  دی  1391 - شماره 20389

حوادث كوتاه از كشور
جريمه و توقيف 3200وسيله نقليه در خطوط ويژه
سردار مومني؛ سوانح رانندگي 40 درصد كاهش يافت
كاهش 82 درصدي مرگ و مير سوء مصرف كنندگان مواد مخدر
تا نيمه آذر تنها يك سوم ارز مورد نياز دارو تامين شده است
اهداي اعضاي بدن آتش نشان شهيد به نيازمندان
شكايت 3 شاكي خصوصي از شركت هاي خودروساز
در جلسه غيرعلني ديروز صورت گرفت
هشدار شوراي شهر به شهرداري درباره ساخت و سازهاي غيرمجاز در تپه هاي عباس آباد
مواد پركردن دندان كمياب شد
مجتمع 400 واحدي شهرداري در بافت فرسوده اتابك غيراستاندارد شناخته شد
از سوي ستاد بحران و سازمان آتش نشاني
تعويض شناسنامه نيازي به مراجعه به محل صدور ندارد
13 ميليون انگليسي زير خط فقر
ازدواج نظاميان همجنس گرا در كاخ سفيد
اورژانس تهران خبر داد
نجات 668 مسموم گاز مونواكسيد كربن
طلاق به خاطر دادن رأي «نه» به قانون اساسي


حوادث كوتاه از كشور

زمين لرزه 8/4 ريشتري در تسوج
ايرنا: به گزارش مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، ديروز زمين لرزه اي به بزرگي 8/4 ريشتر ساعت 10 و 9 دقيقه در طول جغرافيايي 14/45 درجه شرقي و عرض جغرافيايي 41/38 درجه شمالي و در عمق 16كيلومتري زمين رخ داده است.
تاكنون از خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.
حادثه در محور زرند- كرمان
به گزارش خبرگزاري فارس از زرند شامگاه شنبه يك دستگاه وانت نيسان به رانندگي ناصر يزداني به اتفاق همسرش از مسير زرند به طرف كرمان در حال حركت بود كه در حوالي روستاي ده زيار به علت نامعلومي واژگون شد و هر دو سرنشين خودرو مجروح و به بيمارستان منتقل شدند اما سرنشين خودرو به علت شدت جراحت جان سپرد.
دستگيري سارقان موتورسيكلت
خبرگزاري فارس: رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي از كشف 33 فقره سرقت موتورسيكلت و تجهيزات داخل خودرو در شهرستان اراك خبر داد.
در اين راستا 2 نفر سارق سابقه دار و 4 نفر اوراق فروش دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف محموله 210 ميليون توماني كالاي قاچاق چيني
خرم آباد- خبرنگاركيهان: محموله حدود 210 ميليون توماني كالاي قاچاق چيني در خرم آباد كشف و ضبط شد.
اين محموله متشكل از كفش كتاني و لوازم خياطي چيني بدون پرداخت حقوق گمركي وارد كشور شده بود.
تريلر حامل كالاي مذكور كه به مقصد تهران بارگيري شده بود هنگام ورود از خوزستان به خرم آباد، با هوشياري ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و پليس اگاهي لرستان شناسايي و ضبط شد.
ناكامي سارقان با هشياري ماموران
¤ 2 نفر سارق در شهرستان اليگودرز پس از آنكه ديوار ساختمان يكي از بانك ها را ماهرانه سوراخ كرده و وارد محوطه شدند با هوشياري سرباز وظيفه اي كه نگهباني بانك را به عهده داشت ناكام ماندند.
 


جريمه و توقيف 3200وسيله نقليه در خطوط ويژه

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح تشديد برخورد با تخلفات خطوط ويژه و BRT از روز شنبه در پايتخت گفت: بر اين اساس تاكنون حدود 3000 وسيله نقليه متخلف اعمال قانون و حدود 200 دستگاه نيز به پاركينگ منتقل شدند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به اينكه فلسفه ايجاد خطوط ويژه سريعتر رساندن حجم زياد مسافران و خودروهاي امدادي و عملياتي است گفت: تنها تردد خودروهاي پليس، اورژانس و آتش نشاني در كنار اتوبوس هاي شركت واحد و BRT در اين خطوط مجاز بوده و ساير خودروها و موتورسيكلت ها اجازه تردد در اين خطوط را ندارند.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه طي ماه هاي گذشته ورود موتورسيكلت ها و خودروهاي غيرمجاز به خطوط ويژه موجب اخلال در سرويس دهي حمل و نقل عمومي و كاهش سرعت تردد خودروهاي امدادرسان شده است گفت: در عين حال بسياري از عابران پياده كه از عرض خطوط ويژه عبور مي كنند و دچار مجروحيت شده اند به تصور اينكه تنها در اين خط اتوبوس و خودروهاي امدادي تردد مي كنند از آن عبور كرده اند كه متأسفانه ناگهان با موتورسيكلت سواري مواجه مي شوند!
رئيس پليس راهور تهران به آمار تصادفات خطوط ويژه اشاره كرد و گفت، از ابتداي سال جاري تاكنون شش فقره تصادف فوتي، 60 فقره تصادف جرحي و 80 فقره تصادف خسارتي در خطوط ويژه پايتخت رخ داده است.
وي با اشاره به اينكه متأسفانه برخي موتورسواران متخلف حتي بعضاً نسبت به بريدن بخشي از نرده هاي خطوط ويژه اقدام كرده و حتي در برخي موارد آنها را با قفل شخصي به هم متصل كرده اند! اظهار كرد: تمامي اين موارد مشخص و به شهرداري تهران اعلام شده است تا نسبت به رفع اين مشكلات، نصب علائم، اصلاح هندسي، نصب راه بندان ها و چشم گربه اي ها و تعمير نرده هاي اين خطوط اقدام كنند.رئيس پليس راهور تهران با اشاره به اينكه سازماندهي برخورد با خودروها و موتورسيكلت هاي غيرمجاز در خطوط ويژه پايتخت تغيير كرده و كنترل آن علاوه بر گروه ضربت از طريق 13 منطقه پليس راهور تهران آغاز شده است افزود: از روز شنبه در ادامه طرح تشديد برخورد با موتورسواران متخلف، طرح تشديد برخورد با ورود غيرمجاز به خطوط ويژه پايتخت در دستور كار قرار گرفت كه بر اين اساس كفي هاي لازم در خطوط ويژه پايتخت مستقر شدند از سوي ديگر 50 موتورسوار يگان ضربت نيز با استقرار در خطوط ويژه نسبت به پاكسازي اين خطوط از خودروها و موتورسيكلت هاي متخلف اقدام كردند.
وي با اشاره به وجود 180كيلومتر خط ويژه در تهران گفت: عمده مشكلات در بحث خطوط ويژه در مناطق 11 و 12 به خصوص فردوسي، جمهوري، بازار و مولوي گزارش شده است.
وي افزود: آمارها نشان مي دهد طي دو روز گذشته حدود 3000 دستگاه وسيله نقليه متخلفان كه به شكل هاي مختلف وارد خطوط ويژه شده بودند 50 هزار تومان جريمه و حدود 200 دستگاه نيز بين يك هفته تا يك ماه توقيف شدند.
 


سردار مومني؛ سوانح رانندگي 40 درصد كاهش يافت

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي گفت: طي برنامه ريزي انجام شده تا پايان سال جاري ميزان تصادفات رانندگي ايران از ميانگين بين المللي و دنيا، پايين تر خواهد آمد.
به گزارش فارس سردار اسكندر مومني شامگاه ديروز، در مراسم گراميداشت روز راهدار در سالن الغدير ساختمان شهيد دادمان وزارت راه و شهرسازي، تصريح كرد: ارگان هاي زيادي در جاده ها براي برقراري نظم، آرامش و ايمني مسافران فعال هستند و تعاملات در اين باره مطلوب است.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با اشاره به كاهش 40 درصدي سوانح رانندگي طي هفت سال اخير، اضافه كرد: اين امر نشان از كار عملي، هدفمند و نظامند بين ارگان هاي دست اندركار جاده دارد.
مومني با بيان اينكه در سال 90 بيش از 12 هزار ميليارد تومان از خسارات مادي تصادفات كاهش يافت، افزود: در چند سال قبل ضريب خسارت بيمه در شخص ثالث 129 درصد بود يعني بيمه 100 تومان مي گرفت، 129 تومان خسارت مي داد اما هم اكنون ضريب خسارت بيمه 80 درصد است يعني 20 درصد سود براي بيمه ها مي ماند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با تاكيد بر اينكه كاهش سوانح رانندگي براي تمامي اقشار مردم و كشور منفعت دارد، اظهار داشت: طي برنامه ريزي انجام شده امسال تا پايان سال جاري ميزان تصادفات رانندگي از ميانگين بين المللي و دنيا پايين تر خواهد آمد.
تعطيلي مراكز معاينه فني قلابي
رئيس پليس راهور تهران بزرگ از تعطيلي تعدادي مراكز معاينه فني متخلف در شهرستان هاي تهران خبر داد.
سردار رحيمي گفت: در شهر تهران بزرگ مراكز معاينه فني تخلفي نداشته اما اخيرا در شهرستان هاي اين شهر نيز تخلفات مراكز معاينه فني كه بعضي از آنها قلابي و بدون تشريفات لازم و بدون احراز شرايط وسيله نقليه مجوز معاينه فني صادر مي كردند، ديده شده كه پس از سير مراحل قانوني اين مراكز تعطيل شدند.
وي در خاتمه بيان كرد: آمار دقيق از تعداد مراكز معاينه فني كه تعطيل شده است در دست ندارم.

 


كاهش 82 درصدي مرگ و مير سوء مصرف كنندگان مواد مخدر

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد: بنا بر اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور، مرگ و مير ناشي از سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه نخست امسال 28 درصد كاهش يافته است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابك دين پرست با بيان اين مطلب گفت: طبق اين گزارش، تعداد مرگ و ميرهاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه نخست سال جاري يك هزار و 556 نفر بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل (2169نفر) به ميزان 3/28 درصد كاهش داشته است.
وي ادامه داد: از مجموع فوتي هاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر در هفت ماهه سال جاري، يك هزار و454 نفر مرد و 102 نفر زن بوده اند و بيشترين تعداد فوتي ها نيز طي اين مدت، با رقم 244 نفر، مربوط به ماه شهريور بوده است.
معاون كاهش تقاضاي ستاد اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال، استان هاي تهران، اصفهان و فارس به ترتيب با 246، 150 و 122 نفر فوتي، بيشترين و استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، خراسان جنوبي و بوشهر نيز، به ترتيب با يك، هشت و نه نفر فوتي، كمترين مرگ ناشي از سوء مصرف مواد را داشته اند.
دين پرست افزود: مرگ و ميرهاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر، از سال 1382 به بعد، دومين عامل مرگ هاي غيرطبيعي پس از تصادفات بوده و در سال 1384، تعداد چهار هزار و 740 نفر به علت سوء مصرف مواد مخدر جان باختند كه اين تعداد، بيشترين ميزان مرگ و مير، طي نه سال گذشته بوده است.
وي تصريح كرد: روند كاهشي مرگ و ميرهاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر، از سال 1384 به بعد آغاز شد، به طوري كه كمترين اين قبيل مرگ ها، طي نه سال گذشته، با سه هزار و 593 نفر، در سال 1390 رخ داد.
اين مقام مسئول در ستاد گفت: همچنين در اين گزارش آمده كه از سال 1382 به بعد (در نه سال گذشته)، مجموعا 37 هزار و 689 نفر، بر اثر سوء مصرف مواد جان خود را از دست داده اند و متوسط ساليانه مرگ ناشي از سوء مصرف مواد در نه سال گذشته، چهار هزار و 188 نفر و متوسط مرگ و مير روزانه معتادان در نه سال گذشته 5/11نفر اعلام شده است.دين پرست در پايان گفت: آنچه مسلم است، يكي از مهمترين عوامل بروز وضعيت ذكر شده و روند رو به كاهش مرگ و ميرهاي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر، اجراي برنامه هاي مناسب ستاد مبارزه با مواد مخدر در عرصه هاي گوناگون مي باشد.
 


تا نيمه آذر تنها يك سوم ارز مورد نياز دارو تامين شده است

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: آخرين ارز دريافتي مورد نياز براي دارو نيمه آذرماه بوده و از نيمه شهريور امسال تا نيمه آذر فقط يك سوم ارز مورد نياز دارو تامين شده است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت، دكتر احمد شيباني با بيان اين مطلب در جلسه هم انديشي دست اندركاران صنايع دارويي كشور با وزير بهداشت، گفت: در سال جاري تا حدود اواسط شهريورماه هيچ ارز دارويي اختصاص داده نشد و از نيمه دوم اين ماه هم حركتي صورت گرفت و بخشي از ارز مورد نياز دارو تامين شد كه باز بخشي از آن به غير از دارو اختصاص داده شد.
وي افزود: با پيگيريهاي مجدانه وزير بهداشت تا اواخر آبان امسال 750 ميليون يورو و سپس تا اواسط آذرماه 977 ميليون يورو ارز دارويي دادند كه اين رقم هم به طور كامل هنوز محقق نشده است زيرا بانكهاي عامل گشايش اعتبار لازم را در اين خصوص نكرده اند.
شيباني ادامه داد: در كل از ابتداي امسال فقط يك سوم ارز مورد نياز دارو تامين شده است و با ادامه اين روند احتمال سخت تر شدن شرايط هم وجود دارد.
رئيس جمهور: احدي حق ندارد به بهانه نبود ارز بهاي دارو را بالا ببرد
اين در حالي است كه رئيس جمهوري در برنامه «گفت وگوي زنده خبري» كه شب يكشنبه از شبكه يك سيما پخش شد، اظهار داشت: دولت ارز دارو و تجهيزات پزشكي را داده است. خود وزارت بهداشت بايد كنترل كند و اجازه ندهد چند نفر چهره بهداشت و درمان كشور را مخدوش كنند.
احمدي نژاد در پاسخ به پرسشي درباره مديريت و تخصيص ارز دارو و تجهيزات پزشكي گفت: زماني كه شرايط عادي است كسي اعتراض نمي كند اما اگر مشكلي ايجاد شود همه به دنبال سهم بيشتر هستند و براي گرفتن سهم بيشتر بقيه را نقد مي كنند.
احمدي نژاد ادامه داد: در دولت در خصوص واردات دارو نيز به طور كامل بحث كرديم سال پيش دارو با دو ارز واردكنندگان و بانك مركزي وارد مي شد و ارز بانك مركزي در سال جاري بيش از سال گذشته است و طي 9 ماه گذشته با ارز سابق برابري مي كند. حالا اگر در آنجا صرف نشده است يا به جاي ديگر رفته بايد رسيدگي شود من از همين جا به مردم اعلام مي كنم احدي به بهانه نبود ارز حق ندارد قيمت دارو را بالا ببرد.
رئيس جمهوري ادامه داد: دولت ارز را ارائه كرده است و من آمار شركت ها را دارم كه كدام شركت ارز 1226 توماني گرفته است. قيمت ارز براي دارو و تجهيزات پزشكي هيچ تفاوتي نكرده است.
احمدي نژاد گفت: براي دارو تغيير نرخ ارزي نداريم كه كسي بخواهد آن را اضافه كند و خود وزارت بهداشت آن را كنترل كند و اجازه ندهد چند نفر چهره بهداشت و درمان را مخدوش كند.
وي افزود: دولت به اين شكل نيست كه بتواند دو هزار و 400 قلم كالا را كنترل كند دولت به تمام شركت هايي كه واردكننده دارو و يا سازنده آن با مواد اوليه خارجي بودند ارز ارائه داده است و ترتيب آن را نيز مي دانيم.رئيس جمهوري افزود: بايد ببينيم اشكال كار كجاست و اينكه ديگران را متهم كنيم مشكلي حل نمي شود البته بايد اين موضوع به طور جدي بررسي شود ما ارز را اختصاص داده ايم و سلامت مردم براي ما بسيار مهم است.

 


اهداي اعضاي بدن آتش نشان شهيد به نيازمندان

مراسم تشييع پيكر شهيد آتش نشان جواد محمدي در ايستگاه محل خدمتش برگزار شد.
مهندس فتح الله تيموري، معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران در حاشيه مراسم تشييع پيكر شهيد جواد محمدي كه در محل ايستگاه 81 آتش نشاني پايتخت برگزار شد، از اهداي اعضاي بدن اين آتش نشان به بيماران نيازمند خبر داد.
تيموري ادامه داد: شب گذشته پزشكان در بيمارستاني كه اين آتش نشان جان خود را از دست داده بود، به خانواده وي پيشنهاد اعضاي قابل استفاده از اين شهيد را براي پيوند عضو دادند كه خانواده اين شهيد بزرگوار نيز با اين پيشنهاد موافقت كرده و تعدادي از اعضاي قابل استفاده و قابل پيوند اين آتش نشان به بيماران نيازمند اهدا شد.
به گزارش ايسنا، شهيد جواد محمدي، آتش نشان ايستگاه 81 سازمان آتش نشاني پايتخت، متولد سال 62 بوده و در تاريخ دوم دي ماه سال 86 به استخدام سازمان آتش نشاني پايتخت درآمد.
محمدي كه حدود يك سال از ازدواجش مي گذشت، داراي يك دختر 20 روزه بود كه روز يكشنبه، دوم دي ماه سال 91 در حين انجام مأموريت با يك دستگاه خودروي سنگين برخورد كرده و پس از انتقال به بيمارستان، جان خود را از دست داد.
پس از اتمام اين مراسم كه در آن مسئولان ارشد سازمان آتش نشاني و مسئولاني از شهرداري تهران حضور داشتند، پيكر اين شهيد آتش نشان براي دفن به گورستان «دارالسلام» اسلامشهر منتقل خواهد شد.
 


شكايت 3 شاكي خصوصي از شركت هاي خودروساز

رئيس تعزيرات حكومتي استان تهران از شكايت چند شاكي خصوصي از شركت هاي خودروساز به اين سازمان خبر داد.
يدالله ملكي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: سه شكايت مردمي درخصوص گرانفروشي شركت هاي خودروساز به تعزيرات شده است كه پس از تشكيل پرونده جهت بررسي به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.
وي افزود: هم اكنون اين سه پرونده در حال بررسي و در صورت احراز تخلفات جهت رسيدگي و صدور راي و حكم نهايي به تعزيرات باز خواهد گشت.همچنين به نقل از روابط عمومي اين سازمان ماموران انتظامي استان فارس طي چند مورد بازرسي مقادير قابل توجهي كالاي قاچاق شامل گوشي تلفن همراه، سيگار و نفت گاز كشف و پس از انجام مراحل قانوني، پرونده هاي مربوطه را جهت رسيدگي بيشتر به تعزيرات حكومتي ارسال كردند.
بنابراين گزارش پس از بررسي پرونده ها در شعب تعزيرات حكومتي استان، تخلفات محرز تشخيص و متخلفان در مجموع به پرداخت بيش از 3 ميليارد ريال جزاي نقدي و ضبط كالاهاي مكشوفه محكوم شدند.
 


در جلسه غيرعلني ديروز صورت گرفت

هشدار شوراي شهر به شهرداري درباره ساخت و سازهاي غيرمجاز در تپه هاي عباس آباد

شوراي شهر ضمن هشدار نسبت به ساخت و سازهاي غيرمجاز در تپه هاي عباس آباد در خصوص بازنگري و بازبيني طرح مجتمع ايستگاهي حقاني در كميسيون عمران اين شورا به توافق رسيد.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر ديروز در جلسه غيرعلني اين شورا كه با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران و چند تن از معاونين وي شركت داشتند با اشاره به توافق شهرداري منطقه 3 با بانك انصار در خصوص ساخت مجتمع ايستگاهي 27طبقه در ايستگاه مترو شهيد حقاني تأكيد كرد: تپه هاي عباس آباد به عنوان ريه هاي شهر تهران بايد سبز باقي بمانند و ما نبايد خودمان اجازه دهيم در آنجا ساختمان سازي شود.
وي همچنين خاطرنشان كرد: در صورت ساخته شدن مجتمع ايستگاه تمام ظرفيت پاركينگ كه براي مردم در نظر گرفته شده بود تا بتوانند از طريق شبكه مترو در شهر تردد كنند نيز پر مي شود و جايي براي پارك كردن مردم باقي نمي ماند.
چمران ادامه داد: شوراي شهر با ساخت و سازهاي دولتي در تپه هاي عباس آباد نيز مخالف است و ما نبايد اجازه دهيم ساختمان هاي بلند مرتبه و اضافه در آنجا ساخته شود و به نظرم شورا و شهرداري به كمك هم مي توانند جلوي اين گونه ساخت و سازها را بگيرند.
وي تصريح كرد: تپه هاي عباس آباد كه متعلق به شهر تهران است و شهرداري تهران در آن تصميم گير است چرا اجازه ساخت و سازهاي بي رويه و بلندمرتبه داده مي شود رسيدگي به اين موضوع كه ديگر زير نظر مديريت شهري است.
قاليباف: مطمئن باشيد
كه خلاف نمي كنيم
در ادامه اين جلسه دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران با تأكيد بر اينكه در تپه هاي عباس آباد ساخت و ساز غيرمجازي وجود ندارد گفت: آنچه در تپه هاي عباس آباد اتفاق افتاده است مبني بر طرح جامع و مصوبه شوراي عالي معماري و شهرسازي بوده است.
وي افزود: شايد برخي سازه ها را مديريت شهري نپسندد و يا با توجه به نياز امروز نباشند، مي شود در مراجع مربوطه طرح جامع عباس آباد را بازنگري كرد. قاليباف گفت: توافق بين شهرداري و بانك انصار براي مشاركت در ساخت مجتمع ايستگاهي حقاني است.
وي به اعضاي شوراي شهر اطمينان داد كه شهرداري خلاف مصوبات و طرح جامع عباس آباد عمل نمي كند.
در اين رابطه ملاصالحي مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد و عليرضا جاويد معاون شهرسازي شهرداري تهران درصدد دفاع از ساخت مجتمع ايستگاهي مترو شهيد حقاني برآمدند و تأكيد داشتند كه اين مجوز براساس مصوبات شوراي عالي شهرسازي، طرح تفصيلي و جامع شهر تهران است و شهرداري خلافي انجام نداده است.
عليرضا جاويد با اشاره به اينكه اينگونه مراكز خريد در متروهاي دنيا متداول است گفت: در ساخت اين مجتمع نگاه اقتصادي وجود ندارد بلكه قرار است مركزي خدماتي ايجاد شود تا مردم بتوانند ضمن استفاده از خطوط مترو براي تردد در شهر در بازگشت به محل سكونت در اين ايستگاه خدماتي، مايحتاج خود را تأمين كنند.
مردم نيازي به مراكز خريد
در عباس آباد ندارند
بنابر همين گزارش رئيس شوراي شهر نيز در پاسخ به اظهارات معاون شهرداري تأكيد كرد: ما هرچه جلوي ساخت و سازهاي اضافه در تپه هاي عباس آباد را بگيريم به نفع شهر و مردم است چرا كه جلوي خانه همه مردم مغازه براي خريد وجود دارد و نيازي به اين گونه مراكز خريد در عباس آباد نيست.
حمزه شكيب رئيس كميسيون توسعه و عمران هم با اشاره به اينكه در شرايط فعلي اضافه كردن ساختمان در اين منطقه و كاستن فضاي سبز، درست نيست از رئيس شوراي شهر خواست تا براي كارهاي زيربنايي كه قرار است در اين منطقه اجرا شود اعتبار مورد نياز در بودجه سال آينده ديده شود. چمران نيز تأكيد كرد در بودجه سال 92 شهرداري رديفي براي زيرساخت هاي تپه هاي عباس آباد ايجاد مي شود.در پايان مقرر شد تا طرح مجتمع ايستگاهي حقاني در كميسيون عمران شوراي شهر تهران مورد بررسي و بازبيني قرار گيرد و در صورت تغيير در طرح، اصلاحات قانوني آن پيگيري شود.
 


مواد پركردن دندان كمياب شد

رئيس انجمن دندانپزشكي ايران از كمياب شدن مواد دنداني خبر داد.
غلامرضا غزنوي در گفت وگو با فارس افزود: متأسفانه چالش هاي ارزي باعث شده مواد وارداتي و تجهيزات پزشكي به خصوص در حوزه دندانپزشكي كه ما متكي به خارج هستيم دچار كمبود شود.
وي ادامه داد: كمبودهاي شديد و مهمي در حوزه دندانپزشكي احساس مي شود به طوري كه مواد لازم براي انجام كارهاي روتين و معمولي دندانپزشكي موجود نيست.
غزنوي گفت: مواد دنداني كمياب شده است و اگر بخواهيم ماده پركردني دندان را تهيه كنيم يا با چند برابر افزايش قيمت مواجه مي شويم يا اگر بخواهيم آن را تهيه كنيم از كانال هاي غيررسمي يا خاصي كه به فروش مي رسد بايد هزينه هاي هنگفت خرج كنيم.
رئيس انجمن دندانپزشكي ايران با اشاره به تحميل هزينه هاي دندانپزشكي به مردم گفت: اگر چه حداكثر تلاش دندانپزشكان اين است كه از افزايش قيمت دستمزدهاي خود بپرهيزند اما مواد دنداني و تجهيزات دندانپزشكي با چند برابر افزايش قيمت مواجه شده است.
غزنوي گفت: اين در حالي است كه دندانپزشكان مجبورند مواد دنداني را به چند برابر قيمت خريداري كنند و اين گردش معيوب باعث مي شود با كمبود تجهيزات دندانپزشكي مواجه باشيم.
وي تصريح كرد: اين وضعيت براي دندانپزشكان جوان و فارغ التحصيلان دندانپزشكي كه مي خواهند اين مواد را تهيه و مطب تأسيس كنند امكانپذير نيست مگر اينكه وام هاي كلان و درازمدت بگيرند.
وي گفت: نتيجه اين گراني ها در درجه اول به مردم و بيماران تحميل مي شود.
 


مجتمع 400 واحدي شهرداري در بافت فرسوده اتابك غيراستاندارد شناخته شد

از سوي ستاد بحران و سازمان آتش نشاني

ستاد بحران و سازمان آتش نشاني پروژه400 واحدي امام رضا(ع) در بافت هاي فرسوده اتابك را غيراستاندارد و مشكل آفرين براي ساكنين آن تشخيص دادند.
مهران احمدپور يكي از معتمدين محله اتابك -مينايي در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: دو هفته پيش بازرسين سازمان آتش نشاني و ستاد بحران ضمن بازديد از اين پروژه به مواردي از اشكالات فني موجود در ساختمان مزبور كه تنها حدود يك سال از عمر آن مي گذرد اشاره و صدور پايان كار براي مجتمع مزبور را منوط به رفع اين اشكالات دانستند.
به گفته وي سيدحميد موسوي رئيس شهرسازي شهرداري نيز در واكنش به نتيجه بازديد كارشناسان تاكيد كرده است تا تاييد نهايي ساختمان توسط سازمان آتش نشاني و ستاد بحران امكان صدور پايان كار براي ساكنين نخواهد بود.
احمدپور تاكيد كرد: با اين حساب در اين مرحله نيز هزينه بلاتكليفي را ساكنين اين مجتمع بايد بپردازند و حال آن كه ساختمان مزبور توسط شركت هاي متصل به سازمان نوسازي و شهرداري تهران بنا شده است و در زمان احداث اين ساختمان اشكالات اين بنا به دفعات توسط اهالي، اعضاي شوراياري و معتمدين محل به شهرداري و شوراي شهر گوشزدهاي لازم شده است.
احمدپور گفت: براساس نظر كارشناسان چاه فاضلاب اين مجتمع نوپا كه حدود 8 ماه از استقرار ساكنين آن مي گذرد در آستانه سرريز شدن است.
به گفته وي كارشناسان كركره اي بودن درب ورودي به محوطه ساختمان، شيشه اي بودن درب هاي ورودي، از دو طرف پيچ شدن ورق هاي بين دونما، نداشتن پله اضطراري و معيوب بودن لوله هاي نجات آتش نشاني ساختمان را از ايرادات اساسي اين مجتمع تشخيص داده اند و تاكيد كرده اند كه ايرادات بايد برطرف شود.
براساس نظر كارشناسان ياد شده سنگ نماي ساختمان در برابر زلزله اي به قدرت 5/4 ريشتر مقاومت نخواهد كرد و بناي يك طبقه غيرقانوني در ورودي ساختمان در ضلع شرقي بنا در مواقع بحران و حادثه مانع از ورود ماشين هاي آتش نشاني و نردبان نجات خواهد شد.احمدپور تاكيد كرد: اگر مهندسين سازه از اين ساختمان و ساختمان هاي ديگر بازديد كنند قطعا اشكالات بيشتري در آن پيدا خواهند كرد و مشخص خواهد شد كه سازندگان اين مجتمع در واقع اقدام به احداث بافت فرسوده اي در دل بافت فرسوده اتابك كرده اند.
 


تعويض شناسنامه نيازي به مراجعه به محل صدور ندارد

مديركل اسناد هويتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: با ابلاغ دستورالعمل بهره برداري از آرشيو الكترونيكي اسناد هويتي به ادارات ثبت احوال تا اواسط دي ماه امسال، براي تعويض شناسنامه نيازي به مراجعه متقاضيان به محل صدور آن نيست.
«محسن اسماعيلي»، ديروز به مناسبت روز ملي ثبت احوال در گفت و گو با ايرنا افزود: همچنين براي تغيير نام خانوادگي و پاسخگويي به استعلامات هويتي دستگاهها و مراجع قضايي، نيازي به ارسال مدارك به محل صدور شناسنامه نيست.
وي با بيان اين كه، اكنون 85 ميليون اسناد هويتي آرشيو الكترونيكي شده است، اظهار داشت: در دو سال اخير چهار ميليون و 500 هزار جلد شناسنامه جديد (رايانه اي) صادر شده و هر سال يك ميليون جلد شناسنامه براي الصاق عكس (15 ساله ها) تعويض مي شود.
اسماعيلي، درباره بيشترين نام هاي انتخابي خانواده ها براي فرزندان خود از ابتداي امسال تا اواخر آذرماه، گفت: اميرعلي با فراواني 28 هزار و 949 بار، ابوالفضل با 19 هزار و 803 بار، اميرحسين با 19 هزار و 551 بار، محمد با 18 هزار و 195 بار و علي با 17 هزار و 733 بار بيشترين نام انتخابي پسران در سال جاري بوده است.
وي، فاطمه با فراواني 42 هزار و 260 بار، زهرا با 25 هزار و 287 بار، نازنين زهرا با 12 هزار و 116 بار، زينب با 10 هزار و 643 بار و ريحانه با 85 هزار و 58 بار را بيشترين نام هاي انتخابي دختران در سال جاري عنوان كرد.
اسماعيلي با بيان اين كه 94 سال از عمر سازمان ثبت احوال كشور مي گذرد، تصريح كرد: اين سازمان از طريق فناوري هاي نوين الكترونيكي، خدمات اسناد هويتي را به مردم ارايه مي دهد.
 


13 ميليون انگليسي زير خط فقر

براساس جديدترين آمار دولتي، بيش از 13 ميليون نفر در بريتانيا زير خط فقر زندگي مي كنند.
به گزارش هافينگتون پست، براساس جديدترين آمار دولتي، بيش از 13 ميليون نفر در بريتانيا زير خط فقر زندگي مي كنند و اخبار هشدار دهنده در مورد فقر غذايي اين است كه اين مسئله منحصراً مختص افراد بيكار نيست، بلكه بر افراد شاغل هم تأثير داشته است.
شبكه بانك غذا «تراسل تراست»، كه اولين بانك غذا خود را در سال 2000 راه اندازي كرد، شاهد افزايش مداوم مشكل فقر غذايي است. اين حقيقت كه اين شبكه هر هفته سه شعبه جديد راه اندازي مي كند، دال بر اين حقيقت است كه تقاضاي گسترده اي براي دريافت كمك فوري غذايي و تمايل قابل توجه انجمن هاي محلي براي كمك به افراد نيازمند به غذا وجود دارد.
بانك غذا «تراسل تراست» پروژه اي اجتماع-محور است كه حداقل سه روز در هفته غذاي افراد نيازمند را تأمين مي كند. پروژه آزمايشي بانك غذا در سال 2000 راه اندازي شد. از آن زمان بانك هاي غذاي «تراسل تراست» با مجوز اجتماعي اداره مي شوند. امروزه 285 بانك غذاي تراسل تراست در بريتانيا وجود دارند كه 200 شعبه آن در طول دو سال گذشته راه اندازي شده اند. پيش بيني مي شود كه اين بانك غذا، خوراك بالغ بر 230 هزار نفر را فقط در طول امسال تأمين كند.
اين مسئله، موضوعي جدي است كه خانواده هاي فقير، مخصوصاً در زمان كريسمس با آن دست به گريبان هستند، چرا كه براي خريد هدايا و برگزاري ساير مراسم، تحت فشار مالي بيشتري قرار مي گيرند. به علاوه، هزينه هاي متداول نظير برق و گرما، در فصل زمستان افزايش مي يابد و اين كريسمس به دلايل زيادي از جمله افزايش اخير قيمت برق، برايشان دلگير و غم انگيز به نظر مي رسد. كمپين «كمك غذايي به افراد نيازمند تسكو» كه براي مبارزه با فقر غذايي راه اندازي شده است، عنوان مي كند: «اولين بار است كه سوپر ماركت هاي كشور بريتانيا براي كمك به افراد دچار بحران، با بانك هاي غذا همكاري مي كنند. اين وضعيت بدين معناست كه آگاهي از فقر غذايي مردم، در حال افزايش است و در سطح ملي هويدا شده است.»
اخيراً تحقيق كمپين تسكو نشان داده است كه از هر 10 بريتانيايي، يك نفر در 12 ماه گذشته فقر غذا را تجربه كرده است. در شبكه بانك غذا «تراسل تراست»، متوجه شده اند كه فقر غذا، موضوعي رو به گسترش در بين مردم عادي بريتانياست و در صورتي كه هيچ اقدامي براي كمك به آنها انجام نشود، مي تواند منجر به جرم و جنايت، از دست رفتن محل سكونت، از هم پاشيدگي خانواده و بيماري هاي رواني شود. هيچ كس نبايد در قرن 21 در بريتانيا گرسنه باشد.
به همين دليل، بانك غذا «تراسل تراست» با همكاري «تسكو» و «فرشر» درصدد برپايي بزرگترين مجموعه غذا در كشور براي افراد نيازمند و بحران زده هستند.
 


ازدواج نظاميان همجنس گرا در كاخ سفيد

با توجه به رفع ممنوعيت ازدواج همجنس گرايان براي نظاميان آمريكايي در بيشتر ايالت هاي آمريكا يكشنبه شب چند همجنس گرا در كاخ سفيد به ازدواج يكديگر درآمدند.
براي اولين بار كاپيتان نيروي دريايي آمريكا در كاخ سفيد به ازدواج زوج خود درآمد و ازدواج همجنس گرايي در كاخ سفيد انجام شد.
اين روزنامه در ادامه نوشت: با توجه به رفع ممنوعيت ازدواج همجنس گرايان براي نظاميان آمريكايي در بيشتر ايالت هاي آمريكا شب گذشته چند همجنس گرا در كاخ سفيد به ازدواج يكديگر درآمدند.
رئيس جمهور اوباما اولين رئيس جمهوري است كه به طور رسمي ازدواج همجنس گرايان را به رسميت شناخته است.
 


اورژانس تهران خبر داد

نجات 668 مسموم گاز مونواكسيد كربن

رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور اعلام كرد، نيروهاي اورژانس 115در سه ماهه پاييز سال جاري 668 نفر كه دچار مسموميت با گاز مونواكسيد كربن شده بودند، را نجات دادند.
«غلامرضا معصومي» افزود: با توجه به حساسيت موضوع و مخاطرات مسموميت با گاز منواكسيدكربن 274 گروه امداد ر سان متشكل از امدادگران اورژانس پيش بيمارستان به منظور ارائه خدمات پايه و اوليه مسموميت ها به محل حادثه اعزام شده اند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي ادامه داد: در اين عمليات 162نفر از آنان در محل حادثه درمان و 506 نفر ديگر براي دريافت مراقبت هاي بيشتر به مراكز درماني و بيمارستاني منتقل شدند.معصومي افزود: ميانگين زمان رسيدن آمبولانس هاي اعزامي و گروه هاي امدادي اورژانس بر بالين مسمومين هفت دقيقه و 39 ثانيه بوده است.
اين مقام مسئول در مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي توضيح داد، مكش نامناسب يا عدم مكش لوله هاي بخاري گازي يا نفتي، سوختن ناقص نفت بخاري، بد كار كردن شومينه گازي يا سوختن ناقص شومينه هايي كه سوخت آنها چوب است، سوختن ناقص زغال، سوختن ناقص يا نامناسب آبگرمكن، ژنراتورهاي خانگي و در جا كار كردن خودرو در پاركينگ دربسته از دلايل عمده مسموميت با گاز مونواكسيد كربن است.در صورت مشاهده مواردي دال بر گاز گرفتگي، نخستين و مهم ترين اقدام براي نجات فرد مسموم، رساندن اكسيژن (هواي تازه) به وي است.
 


طلاق به خاطر دادن رأي «نه» به قانون اساسي

برگزاري مرحله دوم همه پرسي پيش نويس قانون اساسي مصر باعث مشاجره يك زن و شوهر به خاطر دادن رأي منفي به قانون اساسي و در نهايت منتهي به طلاق شد.
به گزارش پايگاه الشروق، در حوزه مدرسه اسطال وابسته به مركز سمالوط در شمال شهر المينا يكي از رأي دهندگان در مقابل حاضرين همسرش را تهديد به طلاق كرد.انور رمضان جوان 36 ساله در حوزه انتخابي به دليل دادن رأي منفي به قانون اساسي و اطاعت نكردن وي از شوهرش براي دادن رأي «آري» در مقابل همه همسرش را سكولار خطاب كرد.
او كه قصد ضرب و شتم همسرش را داشت توسط نيروهاي امنيتي حاضر در صحنه به كناري رانده شد اما در مقابل همه اعلام كرد كه زنش را طلاق خواهد داد.در مقابل اين حادثه تلخ در يك حوزه انتخاباتي در مركز شبين القناطر در استان القليوبيه حادثه شيريني به وقوع پيوست و «محمد عليوه» و نامزدش در اين مركز حاضر شده و جشن عقد خود را در مقابل اين حوزه انتخاباتي و در جمع اقوام و خويشاوندان خود برگزار كردند.اين دو زوج جوان به قانون اساسي جديد رأي «آري» دادند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10