(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 4  دی  1391 - شماره 20389

هنيه : با اشغالگران مذاكره نخواهيم كرد
مالكي از مردم عراق خواست مقابل توطئه هاي داخلي و خارجي بايستند
چها رسوي پنج قاره
پيروزي قاطع اسلامگرايان در همه پرسي قانون اساسي جديد مصر
مدرسه «مرگ» ناتو!
تعدادي از سناتورها و سياستمداران در ايالات متحده فاش كردند
رد پاي اسرائيل در قتل عام دانش آموزان آمريكايي
افشاي استفاده تروريست ها از سلاح شيميايي در سوريه
مردم بحرين در تظاهرات ضد آل خليفه:
با قاتلان مذاكره نمي كنيم
ضمن انتقاد شديد از سياست هاي اردوغان
مردم تركيه : ما در كنار ملت سوريه هستيم
كرزاي: اشغالگران آمريكايي منبع فسادند
جلسه بعدي دادگاه حسني مبارك مشخص شد
حزب الله نسبت به خطر چند دستگي در لبنان هشدار داد


هنيه : با اشغالگران مذاكره نخواهيم كرد

نخست وزير دولت منتخب فلسطين گفت، با اشغالگران هرگز مذاكره نخواهيم كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اسماعيل هنيه طي اظهاراتي تاكيد كرد، ما درباره حق بازگشت آوارگان و حقوق اساسي ملت فلسطين معامله نكرده و با اشغالگران مذاكره نمي كنيم.
وي خطاب به آوارگان فلسطيني اظهار داشت: درد و رنج ها در داخل فلسطين ما را از پيگيري و رسيدگي به امور شما بازنمي دارد.
هنيه افزود: ما در نوار غزه در محاصره قرار داشته و شرايط سختي داريم اما خواسته ملت فلسطين يكي است و همه براي تحقق آن تلاش مي كنيم.
وي افزود: پس از دهه هاي اخير هم اكنون به پيروزي بيشتر اميدوار شده ايم و جنگ هشت روزه پيروزي ما را نزديكتر كرده است.
 


مالكي از مردم عراق خواست مقابل توطئه هاي داخلي و خارجي بايستند

نخست وزير عراق به مردم در مورد احتمال وقوع درگيري هاي فرقه اي هشدار داد و از آنها خواست مقابل توطئه هاي تفرقه افكنانه بايستند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نوري مالكي از مردم عراق خواست مقابل توطئه هاي تفرقه افكنانه بايستند و اتحاد خود را حفظ كنند. وي با اشاره به حملات تروريستي سال هاي 2006 و 2008 به مردم يادآور شد: فراموش كرده ايد كه در آن روزها ما اجساد و سرهاي جدا شده را از خيابان ها جمع مي كرديم. اين اظهارات پس از آن صورت گرفت كه برخي سياستمداران عراقي و خارجي در واكنش به دستگيري 9 محافظ «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق، تحركات تحريك آميز و تفرقه افكنانه اي را آغاز كرده اند. افراد مذكور در ارتباط با اتهامات تروريستي دستگير شده اند، ولي محافل مخالف دولت بغداد سعي مي كنند آن را اقدامي عليه اهل سنت جا بزنند.
 


چها رسوي پنج قاره

مسئله برگزاري انتخابات در ونزوئلا
رئيس كنگره ونزوئلا كه از همپيمانان نزديك هوگو چاوز است اعلام كرد كه به تاخير افتادن مراسم سوگند چاوز به خاطر بيماري سرطان وي باعث نمي شود كه انتخابات جديدي در اين كشور برگزار شود. وي افزود كه مخالفان اميدوارند چاوز نتواند در كنگره براي اداي سوگند حاضر شود و به همين خاطر، برگزاري انتخابات جديد اعلام شود.
ترور مقام پاكستاني
«بشير احمد بيلور» سر وزير ايالت «خيبر پختونخواه» پاكستان طي يك حمله انتحاري كشته شد. منشي سر وزير، يك فرمانده پليس و هشت تن ديگر نيز در اين حمله جان خود را از دست دادند و 17 تن مجروح شدند. طالبان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفت.
درگيري در ميانمار
نيروهاي دولتي ميانمار و شورشيان «كاچين» با هم درگير شدند. رهبران شورشي ايالت كاچين كه در نزديكي مرزهاي چين قرار دارد، افسران ارتش را به شروع مجدد درگيري ها در اين ايالت متهم مي كنند. در ميانمار قوميت هاي مختلفي وجود دارند.
تقويت مناسبات ناتو-تل آويو
مقامات رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه ارتش اين رژيم در سال 2013 در عمليات ناتو شركت مي كند. تركيه از مخالفان تقويت مناسبات ناتو و تل آويو است. اما مقامات رژيم صهيونيستي اميدوارند كه همسويي كامل آنكارا با ناتو، باعث گرمي روابط تركيه و اسرائيل نيز بشود.
وتوي آمريكا
علي رغم تلاش 14 عضو شوراي امنيت سازمان ملل براي صدور قطعنامه اي عليه شهرك سازي رژيم صهيونيستي، آمريكا مانع صدور اين قطعنامه شد، اين در حالي است كه دبير كل سازمان ملل هم نسبت به شهرك سازي ابراز نگراني كرده است. نخست وزير رژيم صهيونيستي اخيرا گفته بود سازمان ملل برايش ارزشي ندارد!
 


پيروزي قاطع اسلامگرايان در همه پرسي قانون اساسي جديد مصر

نتايج شمارش آراي دومين مرحله از همه پرسي قانون اساسي از رأي مثبت 71درصدي مردم مصر و پيروزي اسلامگرايان حاكم حكايت مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها، نتايج دومين مرحله همه پرسي قانون اساسي اسلامي مصر از تأييد 71 درصدي آن حكايت مي كند در حالي كه نسبت مخالفين فقط 29 درصد بوده است. «محمود الشوشه» عضو كميته عالي انتخابات مصر با اشاره به اينكه نسبت درصد موافقان به همه پرسي قانون اساسي در مرحله اول و دوم 64 درصد است گفت: تاكنون هيچ گونه شكايت يا اعتراضي به نتايج انتخابات ارائه نشده است.
يك عضو برجسته جماعت اخوان المسلمين در اتاق عمليات و نظارت بر انتخابات نيز روز يكشنبه گفت: براساس پيش بيني هاي ما نتيجه نهايي مرحله دوم انتخابات رأي مثبت 71 درصدي است و در كل 8/63 درصد مردم با همه پرسي در دو مرحله موافقت كرده اند.
شبكه خبري سي ان ان نيز گزارش داد كه دو سوم شركت كنندگان در همه پرسي قانون اساسي به آن رأي مثبت دادند و 36 درصد مخالف آن بودند و با اينكه نتيجه نهايي هنوز اعلام نشده، اما همه نشانه ها حاكي است كه اكثريت رأي دهندگان آن را تأييد كرده اند.
شبكه خبري الجزيره نيز اعلام كرد با مشخص شدن نتايج غير رسمي همه پرسي، اخوان المسلمين و اسلامگرايان مصر پيروزي قاطع خود را جشن گرفته و در تدارك برگزاري مراسم شكرانه و راهپيمايي هستند.
شاهدان عيني نيز از توزيع شيريني از سوي اسلامگرايان و به صدا در آمدن بوق خودروها به نشانه پيروزي در پايتخت، و بسياري از استان هاي مصر در روز يكشنبه خبر دادند.
قرار است دولت اسلامگراي مصر نتايج رسمي انتخابات را تا روز سه شنبه اعلام كند و در صورت تأييد، تا دو ماه آينده انتخابات پارلماني برگزار خواهد شد. اين در حالي است كه مخالفان مرسي از پذيرش نتيجه نهايي انتخابات خودداري كرده اند.
جبهه نجات ملي كه مخالف پيش نويس قانون اساسي است در بيانيه اي از موارد گسترده تخلفات انتخاباتي سخن به ميان آورده است. اين در حالي است كه «حمدين صباحي» از رهبران جبهه نجات ملي مصر گفت: اين جبهه از لحاظ قانوني نتيجه همه پرسي را قبول مي كند.
به گفته صباحي، جبهه نجات ملي از اين پس، خود را براي وارد شدن به انتخابات پارلماني آماده مي كند تا از نفوذ هر چه بيشتر اخوان المسلمين در عرصه سياسي مصر جلوگيري كند.
در همين حال برخي تحليل گران مسائل مصر تأكيد كردند: به نظر نمي رسد كه جناح ها و احزاب مخالف دولت با پايان اين همه پرسي دست از مخالفت هاي خود بردارند.
از سوي ديگر «محمد عادل» يكي از بنيانگذاران جنبش ششم آوريل كه به مخالفت با دولت اسلامگراي مرسي برخاسته است مدعي شد كه اين جنبش با برخي از تخلفات در حوزه هاي انتخابيه رو به رو و آن را به مسئولان گزارش داده است. وي حضور نيافتن قضات در روند رأي گيري و واگذار كردن وظيفه خود به سايرين و دعوت ناظران بر انتخابات به رأي مثبت رأي دهندگان را از جمله تخلفات دانست.
دولت اسلامگراي مرسي در پاسخ به اتهامات مطرح شده در مورد روند انتخابات مرحله دوم همه پرسي اعلام كرد: رأي مثبت مردم به آن زمينه ساز ثبات و آرامش در عرصه سياسي كشور خواهد بود و به برقراري دموكراسي در مصر كمك خواهد كرد.
همچنين گزارش هايي از درگيري هاي محدود بين موافقان و مخالفان مرسي در برخي از حوزه هاي رأي گيري دريافت شده كه با دخالت پليس و نيروهاي مسلح خاتمه يافته است.
 


مدرسه «مرگ» ناتو!

مي گويند، برخلاف آنچه از ظواهر پيداست، ناتو هم مدام در حال يادگيري است و از كرده هاي خودش درس مي گيرد!
به اين ترتيب، در سايت «موندياليزاسيون» مي خوانيم كه ناتو مركزي براي اين منظور داير كرده كه «مركز آموزش دروس و تحليل هاي مشترك» (جاليك) نام دارد و در واقع نوعي «مدرسه» است كه در آن درس هاي گرفته شده از عمليات متعدد ناتو، آموزش داده مي شود. مثلا اين كه، ناتو بايد چطور بهتر بجنگد! و تعريف مي كنند كه، در اوايل جنگ با ليبي در مارس 2011، مركز «جاليك» تيمي از تحليلگرانش را به مركز فرماندهي متحد در «ناپل» فرستاد تا عمليات را از آنجا دنبال كنند. و بعد، درس هاي گرفته شده در گزارشي ارائه شد كه در «نيويورك تايمز» هم به چاپ رسيد.
حالا، متحدان- به خصوص اروپايي- چه چيزي را بايد از اين درس ها ياد بگيرند؟ اين كه، جنگ عليه ليبي آن عمليات نمونه اي كه همه تصورش را مي كردند، نبوده و كاستي هاي زيادي داشته است! و اين كه، متحدان اروپايي و همينطور كانادا زيادي روي آمريكا حساب مي كردند. و حتي، با كمك آمريكا هم ناتو فقط 40 درصد هواپيماهاي لازم براي جنگ الكترونيك را در اختيار داشته... و آمريكا بوده كه تقريبا كل مهمات هدايت شونده پيشرفته (7700 بمب و موشك) را در اختيار متحدان قرار داده است. براي همين هم بود كه رئيس جمهور «اوباما» كه قصد جبران اين كاستي ها را داشت، از پنتاگون خواست گزينه هاي نظامي اوليه را در سوريه تدارك ببيند. حالا، بايد گفت كه عمليات نظامي در سوريه چالش بزرگ تري براي آمريكايي ها و ناتو به حساب مي آيد، چرا كه سوريه از نيروهاي مسلح و سيستم هاي دفاعي قوي تر و مؤثرتري برخوردار است كه نابود كردن شان از طريق حملات هوايي دشوارتر است! نتيجه اين كه، براي حمله به سوريه متحدان اروپايي و كانادا بايد به طور كامل روي توانايي هاي آمريكا حساب كنند! بنابراين، اين متحدان براي تدارك اين جنگ و جنگ هاي آتي تلاش مي كنند تا توانايي هاي نظامي شان را بالا ببرند. در همين چارچوب هم هست كه توافق فوريه گذشته براي ايجاد سيستم «اتحاد نظارت زميني» در «سيگونلا» (سيسيل) امضا شد تا به كمك پهپادهاي «گلوبال هاوك» كه در اين پايگاه قرار دارند، چارچوب دقيقي از كشورهايي كه بايد مورد حمله قرار گيرند، دست ناتو بيايد. به هر حال، مي گويند «شاگرداني» كه در اين امتحان موفق شوند، مي توانند به جنگ بعدي بروند!
¤ سرويس خارجي كيهان
 


تعدادي از سناتورها و سياستمداران در ايالات متحده فاش كردند

رد پاي اسرائيل در قتل عام دانش آموزان آمريكايي

 تعدادي از سناتورها و چهره هاي سياسي آمريكا اعلام كردند «اسرائيل» پشت قتل عام دانش آموزان آمريكايي در مدرسه «ساندي هوك» قرار دارد.
پس از وقوع يكي از مرگبارترين حوادث آمريكا كه طي آن يك نوجوان 20 ساله 28 نفر از جمله 20 دانش آموز را به رگبار بست، چند روزي است سناريوي دست داشتن اسرائيل در اين كشتار مطرح مي شود، آن هم نه از سوي تحليلگران عادي بلكه از سوي گروهي از سناتورها و سياستمداران آمريكايي!
اين مطلب را شبكه تلويزيوني پرس تي وي طي گفت وگو با يك تحليلگر آمريكايي مطرح مي كند.
در اين گزارش آمده: روزها پس از حادثه قتل عام در مدرسه «ساندي هوك» شهر «نيوتاون» آمريكا و كشتار فراموش نشدني 20 دانش آموز، اكنون به اين حادثه به عنوان يك حمله تروريستي نگريسته مي شود.
«مايكل هريس»، نامزد جمهوريخواه پيشين فرمانداري ايالت «آريزونا» و رئيس بخش مالي ستاد انتخاباتي جمهوريخواهان از جمله كساني است كه عامل وقوع اين حادثه را «اسرائيل» و هدف از آن را «انتقام از اوباما» عنوان كرده است.
به گفته «هريس» اين رخداد «انتقام اسرائيل بود...» اسرائيل از آمريكا و باراك اوباما ناراحت است.
«هريس» در ادامه با انتقاد از نوع موضع گيري هاي رسانه ها، آنها را به «تناقض گويي» متهم كرد و گفت: حقايق آشكار خواهد شد... اسرائيل بر اين باور است كه آمريكا به ويژه در جريان جنگ 8 روزه غزه زير پاي آنها را خالي كرده و اجازه داده تل آويو در سازمان ملل تحقير شود... پاسخ اسرائيلي ها به اين اقدام آمريكا ترتيب دادن يك حمله تروريستي به زشت ترين و وحشيانه ترين شكل ممكن بود.
گفتني است، با وجود سابقه اي كه رژيم كودك كش اسرائيل در كشتار غيرنظاميان دارد، اين تحليل دور از ذهن نيست. واشنگتن از رژيم و لابي قدرتمند اسرائيل و روابط اين رژيم با جرايم سازمان يافته كاملاً مطلع است و از آن هراس دارد.
گفته مي شود «چاك هاگل» يكي از سناتورهاي مهم آمريكا كه از قضا گزينه اصلي اوباما براي تصدي پست وزارت دفاع محسوب مي شود، به افشاي اين واقعيت كمك كرده است.
اسرائيل تنها رژيمي است كه به صراحت از ترور و كشتار كساني صحبت مي كند كه آنها را دشمن خود مي نامد. پس از ترور «احمد الجعبري» يكي از فرماندهان اصلي گردان هاي القسام، مقامات اسرائيل يكي از اهداف خود از آغاز جنگ 8 روزه را ترور رهبران و نمايندگان قانوني مردم فلسطين اعلام كردند. اين رژيم چند ماه قبل از حملات تروريستي به غزه نيز، به صورت كاملاً خودسرانه به كارخانه اسلحه سازي در سودان حمله و آن را بمباران كرده بود.
 


افشاي استفاده تروريست ها از سلاح شيميايي در سوريه

عناصر مسلح و تروريست در سوريه در حمله به نيروهاي ارتش از سلاح شيميايي استفاده كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از شبكه خبري العالم، يكي از فرماندهان گارد رياست جمهوري سوريه از به كارگيري مواد شيميايي از سوي تروريست ها خبر داد و گفت: «تروريست ها در منطقه داريا و دمشق تاكنون سه بسته پلاستيكي (به شكل مكعب) به سمت نيروهاي ارتش پرتاب كرده اند؛ كه در نتيجه متصاعد شدن گاز از آنها، 7 نفر از نيروها كشته شدند».
اين فرمانده سوري تصريح كرد: روي بسته هاي ياد شده دكمه زرد رنگي قرار داشته كه با زدن آن، گاز زرد رنگي متصاعد مي شد. كساني كه اين گاز را استنشاق كردند، عضلاتشان از كار افتاد و بعد از حدود يك ساعت جان سپردند.
خبرنگار العالم تاكيد كرد، اطلاعات به دست آمده حاكي است كه سلاح هاي شيميايي سرقت شده از ليبي به دست عناصر مسلح در سوريه افتاده است.
چند روز قبل نيز خبرگزاري رويترز در گزارشي از دستيابي عناصر مسلح در حلب به سلاح شيميايي سرقت شده از ليبي خبر داده بود؛ ولي اين خبر در مدت كوتاهي حذف شد.
رويترز در اين گزارش تاكيد كرده بود كه تصاويري را از حلب در اختيار دارد كه در آن عناصر مسلح در حال استفاده از ماسك هاي ضد گاز هستند.
در اين گزارش آمده كه نمي توان گفت اين ماسك ها از ارتش سوريه به غنيمت گرفته شده، زيرا اين ماسك ها از نوع ام42 و ساخت آمريكا است. احتمالا اين ماسك ها بخشي از كمك هايي است كه از سوي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) و به دستور باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور براي عناصر مسلح ارسال شده است.
اين گزارش با تصاوير ماسك هاي ضد گاز آمريكا در دست عناصر مسلح در حلب همراه بود.
اين در حالي است كه منابع خبري سوريه از سفر قريب الوقوع نماينده سازمان ملل به دمشق طي چند روز آينده خبر دادند.
به گفته اين منابع اخضر ابراهيمي در سفر به سوريه قصد دارد طرحي را به بشار اسد رئيس جمهور سوريه تقديم كند كه شامل تشكيل دولت انتقالي با حضور نمايندگان گروه هاي مخالف نظام سوريه و تحويل سريع قدرت از بشار اسد به دولت انتقالي و تشويق وي براي موافقت با اقامت در تبعيد است.
از سوي ديگر سرگئي لاوروف در اظهاراتي اعلام كرد: بشار اسد به من تاكيد كرده است كه هرگز سوريه را ترك نخواهد كرد. وي افزود: بشار اسد مكررا به من گفته است كه «هرگز خاك كشوري را كه در آن متولد شده ترك نمي كند و در نهايت در كشورش مي ميرد».
به گزارش ايسنا، وزير خارجه روسيه در ادامه به درخواست برخي از كشورها براي بركناري بشار اسد اشاره كرده و گفت: اخيرا برخي از كشورهاي منطقه از ما مي خواهند كه از اسد بخواهيم از قدرت بركنار شود اما بايد بگويم كه ما از اينكه برخي از كشورهاي غربي ضمانت هاي كافي را براي بركناري اسد از قدرت ارائه مي كنند استقبال مي كنيم اما تاكيد مي كنم كه اسد حتي با دخالت روسيه و چين نيز سوريه را ترك نخواهد كرد.
اين مسئول روسي با تاكيد بر اينكه هيچ يك از طرفين درگير در سوريه در نهايت بر ديگري غلبه نخواهد كرد خاطرنشان كرد: محل سلاح هاي شيميايي سوريه امن است و اين سلاح ها در يك يا دو منطقه و تحت سلطه و نظارت كامل قرار دارند.
سرگئي لاوروف در ادامه بر لزوم حضور دو طرف درگير بر سر ميز مذاكره بدون هيچ پيش شرطي از جمله بركناري اسد تاكيد كرده و گفت: اسد به هيچ وجه قصد بركناري از قدرت را ندارد.
افشاي سند كمك حريري به مخالفان سوري
پايگاه خبري آبزرور بيروت با انتشار سندي از كمك هاي مالي و نظامي سعدالدين حريري رئيس جريان المستقبل و از سران اصلي 14 مارس به گروه هاي مسلح در سوريه پرده برداشت.
براساس اين سند حريري يكي از عاملان اصلي تامين تجهيزات ارتباط ماهواره اي گروهك هاي مسلح در سوريه بوده و كمك هاي قابل توجهي به مخالفان نظام اسد داشته است.
اين پايگاه خبري افزود، اين سند پس از ايجاد اختلاف ميان حريري و جعجع از هم پيمانان حريري منتشر شده است.
آبزرور تاكيد كرد، يك مسئول رسانه اي جريان المستقبل به پايگاه خبري آبزرور پيشنهاد 500 هزار دلاري براي منتشر نكردن اين سند داده است.
خبر ديگر اينكه نزديك به 1000 تن از اعضاي طالبان پاكستان در درگيري هاي نزديك دمشق پايتخت سوريه كشته شدند.
اجساد اعضاي طالبان پاكستان كه در درگيري هاي اطراف فرودگاه دمشق كشته شدند در گورهاي جمعي مدفون شده اند.
بسياري از سلفي هاي پاكستان با كمك سازمان هاي اطلاعاتي عربستان سعودي و قطر به طور غيرقانوني به سوريه فرستاده شدند.
خانواده هاي اين سلفي ها با برگزاري تظاهرات از دولت پاكستان خواسته اند تا مانع از اعزام اين افراد به سوريه براي مقابله با نظام اين كشور شوند.
همچنين در درگيري ميان دو گروهك تروريستي جبهه النصره وابسته به القاعده و ارتش آزاد در حومه ادلب 30 تروريست كشته شدند. تروريست هاي مسلح سوريه در حمله به يكي از واحدهاي ارتش در ريف دمشق يك فرمانده نظامي سوريه را كشتند.
ساير رويدادها
¤ معاون شوراي اجرايي حزب الله گفت، از پول نفت اعراب براي خريد اسلحه و شعله ور كردن آتش در سوريه استفاده مي شود.
¤ گروهي از تروريست ها، تصويربردار تلويزيون رسمي سوريه را در غرب دمشق مقابل منزلش ترور كردند.
¤ روزنامه لبناني السفير نوشت: تروريست هاي القاعده در سوريه نقشي فعال دارند و در صدد ترور شخصيت هاي لبناني موافق نظام سوريه هستند.
 


مردم بحرين در تظاهرات ضد آل خليفه:

با قاتلان مذاكره نمي كنيم

هزاران تن از شيعيان بحرين با برگزاري تظاهرات ضدآل خليفه در پايتخت اين كشور ضمن درخواست براي بركناري نخست وزير اعلام كردند با قاتلان مذاكره و سازش نخواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، هزاران شيعه بحريني با برگزاري تظاهرات و سردادن شعارهايي عليه آل خليفه خواستار بركناري نخست وزير و تشكيل دولت انتقالي شدند. تظاهركنندگان شعار مي دادند، «تظاهرات ما متوقف نخواهد شد». «راه شهدا ادامه دارد»، «انقلاب پيروز خواهد شد».
شهروندان بحريني همچنين خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند و پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: «ما با قاتلان مصالحه نمي كنيم»، اشاره تظاهركنندگان به دعوت مسئولان ارشد رژيم بحرين براي مذاكره با مخالفان است.
تظاهرات گسترده و سراسري در سراسر بحرين با فراخوان جمعيت الوفاق بحرين بزرگترين گروه شيعه مخالف نظام بحرين برگزار شد. بحرين از فوريه سال 2011 تاكنون شاهد اعتراض هايي از سوي ساكنان اين كشور بوده است كه بيشتر آنها را شيعيان مخالف دولت تشكيل مي دهند.از سوي ديگر، عضو انجمن حقوق بشر بحرين تاكيد كرد، رژيم آل خليفه با نصب تجهيزات جاسوسي در محل هاي مختلف فعالان بحريني را زير نظر گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «عبدالاله الماحوزي» عضو انجمن حقوق بشر بحرين در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه پس از آزادي فعالان، از اين تجهيزات براي شناسايي محل حضور آنها استفاده مي كند؛ در زندان نيز تجهيزاتي براي شنود و جاسوسي از فعالان به كار گرفته مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در حمله به مناطق مختلف بحرين و منازل فعالان نيز تجهيزاتي براي جاسوسي و زيرنظر گرفتن فعالان نصب مي شود.
الماحوزي تاكيد كرد: استفاده از اين تجهيزات جاسوسي در بحرين با پشتيباني و حمايت آمريكا و انگليس و دعوت كارشناسان جاسوسي از اين دو كشور براي آل خليفه امكان پذير شده است.
 


ضمن انتقاد شديد از سياست هاي اردوغان

مردم تركيه : ما در كنار ملت سوريه هستيم

هزاران نفر در شهرهاي انطاكيه و آنكارا عليه سياست هاي ضدسوري آنكارا و استقرار موشك هاي پاتريوت در جنوب شرق تركيه تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران نفر در ميدان اصلي شهر انطاكيه و آنكارا در اعتراض به سياست هاي دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در قبال سوريه و استقرار سامانه موشكي پاتريوت در مرزهاي اين كشور با سوريه تظاهرات و اين سياست ها را محكوم كردند.
تظاهركنندگان كه اغلب آنها زن بودند، اعلام كردند كه ملت تركيه سياست هاي ضدسوري دولت اردوغان را محكوم مي كند و در كنار ملت و دولت سوريه مي ماند و مخالف توطئه هاي امپرياليستي و استعماري است.
اين افراد با در دست داشتن پلاكاردهايي كه روي آن نوشته شده بود؛ «نه به ناتو و موشك هاي پاتريوت و نه به جنگ عليه سوريه» عليه دولت اردوغان شعار دادند.
اين تظاهرات به درخواست حزب كارگران تركيه و تحت تدابير شديد امنيتي دولت برگزار شد.
تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه دولت اردوغان از گروه هاي مسلح تروريست در سوريه در چارچوب طرح امپرياليستي و آمريكايي حمايت مي كند و موشك هاي پاتريوت را در كشور مستقر كرده است.شهر انطاكيه طي چند ماه گذشته شاهد تظاهرات مشابهي عليه دولت اردوغان و در حمايت از ملت سوريه بوده است.
 


كرزاي: اشغالگران آمريكايي منبع فسادند

رئيس جمهور افغانستان گفت تنها راه نجات افغانستان از فساد گسترده، خروج اشغالگران آمريكايي و متحدان از اين كشور است.
به گزارش «پرس تي وي»، حامد كرزاي رواج گسترده فساد در افغانستان را كار خارجي ها دانست و تأكيد كرد خروج نظاميان خارجي تحت امر آمريكا از افغانستان در سال 2014 به رهايي اين كشور از فساد كمك خواهد كرد. وي كه به مناسبت روز بين المللي مبارزه با فساد سخن مي گفت، اظهار داشت فساد گسترده به مبادلات و قراردادهايي مربوط مي شود كه يك طرف آن خارجيان قرار دارند. كرزاي گفت: خارجي ها اين قراردادها را با مقامات بلندپايه و يا بستگان آنها (در افغانستان) منعقد مي كنند.كرزاي گفت: فساد در دولت ما جزئي است؛ فساد عمده كه صدها ميليون دلار را در برمي گيرد، به ما مربوط نمي شود، اين گونه فسادها بر ما تحميل شده اند.
رئيس جمهور افغانستان گفت: زماني كه نظاميان خارجي (در سال 2014) از كشور خارج شوند، قراردادهاي آنان به تدريج محو خواهد شد و اين امر به رهايي افغانستان از فساد كمك خواهد كرد و به نفع افغانستان خواهد بود.
مقامات و شركت هاي كشورهاي اروپايي و آمريكا طبق يك سنت ديرينه خود، به طرف هاي قرارداد در كشورهاي ديگر رشوه پيشنهاد مي دهند تا امتيازاتي را به دست آورند.
دستگيري 40 انتحاري
نيروهاي امنيتي افغانستان 40 فرد انتحاري را در پنج استان اين كشور دستگير كردند.
يكي از اين افراد سازمان دهنده حمله انتحاري به تفريحگاهي در كابل بوده است.
39 نفر ديگر نيز در استان هاي كابل، هلمند، تخار، خوست و پكتيا دستگير شدند.در همين حال، خبر رسيد كه ديروز افراد مسلح به كاروان تداركات ناتو در استان «ننگرهار» حمله كردند و دو نفر از رانندگان را كشتند.
خبر ديگر اينكه به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، دولت اسلام آباد در واكنش به شكنجه 29 شهروند پاكستان كاردار دولت كابل را احضار و مراتب اعتراض خود را ابلاغ كرد. دولت پاكستان همچنين گذرگاه مرزي تورخم با افغانستان را تا اطلاع ثانوي بست.
بنا به گزارش وزارت خارجه پاكستان، شماري از كارگران پاكستاني كه در حال بازگشت به كشور بودند، به دست نيروهاي امنيتي افغانستان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. اين در حالي بود كه افراد فوق گذرنامه و مدارك خود را به همراه داشتند.
 


جلسه بعدي دادگاه حسني مبارك مشخص شد

دادگاه تجديد نظر مصر، رسيدگي به درخواست استيناف حسني مبارك را به ماه ژانويه موكول كرد.
به گزارش خبرگزاري كويت (كونا) به نقل از خبرگزاري «شرق الاوسط»، دادگاه تجديدنظر مصر روز يكشنبه به رياست «احمد علي عبدالرحمن» تشكيل جلسه داد و پس از رسيدگي به درخواست استيناف «حسني مبارك» ديكتاتور سابق، «حبيب العادلي» وزير كشور اسبق كه به حبس ابد محكوم شده اند، 13 ژانويه سال آينده ميلادي را موعد رسيدگي به درخواست متهمان اعلام كرد.
براساس اين گزارش حسني مبارك و العادلي از سوي دادگاه قاهره به دست داشتن در كشتار مخالفان رژيم در جريان انقلاب مردمي 25 ژانويه و حيف و ميل و غارت اموال عمومي محكوم شده اند، اما آنها به راي صادره اعتراض كرده اند.
خبرگزاري شرق الاوسط اعلام كرد: دادگاه تجديد نظر در گزارش خود پيرامون درخواست استيناف متهمان، خواستار نقض راي دادگاه جنايي و برگزاري جلسه محاكمه در مورد مبارك و عادلي شده است.
همچنين دادگاه تجديدنظر درخواست استيناف 6 تن ديگر از معاونان وزير كشور اسبق مصر را خواستار و بر محاكمه مجدد آنها تاكيد كرده است.
اين شش تن كه از نظاميان بلندپايه و مديران سازمان امنيت مصر هستند در دادگاه قبلي از اتهامات خود تبرئه شده بودند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است كه جلسه روز يكشنبه دادگاه تجديد نظر مصر كه با حضور متهمان برگزار شد، خالي از حاشيه نبود. جلسه اين دادگاه كه با استقبال رسانه هاي جمعي مصر روبه رو شد، با حضور تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي لباس شخصي و افراد پليس برگزار شد. همچنين ده ها تن از طرفداران مبارك در مقابل دادگاه تجمع كردند.
در اين جلسه بار ديگر «فريد الديب» وكيل مدافع حسني مبارك، به دفاع از وي برخاست و او را از اتهامات مبرا دانست و نظر قاضي قبلي دادگاه جنايي قاهره در مورد صدور دستور سركوب مخالفان در تظاهرات انقلاب 25 ژانويه به وزير كشور را رد كرد.
 


حزب الله نسبت به خطر چند دستگي در لبنان هشدار داد

حزب الله لبنان نسبت به خطر تفرقه و چند دستگي ميان گروه ها و احزاب لبناني هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نمايندگان حزب الله در مجلس لبنان در پايان نشست خود با صدور بيانيه اي نسبت به وجود چند دستگي در كشور كه به امنيت و ثبات لبنان لطمه مي زند هشدار دادند.
نمايندگان در اين بيانيه تنها راه برون رفت از مشكلات لبنان را توجه همه جريان ها و احزاب سياسي به ميثاق ملي، تهديدات رژيم صهيونيستي، بازسازي و تقويت ساختار دولت و تلاش به منظور حفظ حاكميت لبنان داشتند.
در اين بيانيه آمده است، مخالفت جريان 14 مارس با گفت وگوهاي ملي بر ميزان تفرقه افزوده و به روابط اجتماعي و سياسي مردم لبنان صدمه مي زند و منافع مردم را به خطر مي اندازد.
نمايندگان حزب الله همچنين در اين بيانيه تاكيد كردند اين افراد تهديدات رژيم صهيونيستي را ناديده گرفته و به برخي تغييرات در منطقه دل خوش كرده اند. نمايندگان حزب الله از همه گروه ها خواستند از مدت زمان باقي مانده تا زمان اجراي انتخابات مجلس براي تدوين قانون جديد انتخابات استفاده كنند.
دبيركل جنبش الامه لبنان نيز طي اظهاراتي اعلام كرد، صهيونيست ها براي جلوگيري از انسجام مسلمانان، فتنه انگيزي بين برادران شيعه و سني در لبنان، سوريه، افغانستان و پاكستان و ديگر كشورهاي اسلامي را در پيش گرفته اند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10