(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 4  دی  1391 - شماره 20389

حديث دشت عشق
نشست مثبت نايب رئيس فدراسيون كشتي
و مربيان تيم ملي پايان اعتصاب فرنگي كاران!
اخبار كوتاه از فوتبال
چهارمين شكست رئال در شب نيمكت نشيني كاسياس
پيروزي بارسلونا بدون تيتو
ولاسكو 19 دي به ايران مي آيد
به خاطر سال نو ميلادي تيم هاي مطرح به جام فجر نيامدند
ساعي: تكواندوي ايران نياز به خون تازه دارد
جذب مربي خارجي براي هندبال در ابهام
ليگ بوكس، ليگي كه با خواهش و تمنا هم خواهان ندارد!
خونريزي مغزي، دليل فوت مجري برنامه هاي ورزشي
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي قايقراني


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدتقي نصرآزاداني»
پاسخ به نداي هل من ناصر ينصرني امام!
«آزادان» از محلات قديم اصفهان بود كه طلبه مجاهد محمدتقي نصر در آنجا رشد و پرورش يافت. سال چهارم دبيرستان بود كه نهضت عاشورايي امام(ره) به اوج خود رسيده بود و محمدتقي در پخش اعلاميه ها و عكس هاي امام، با حسين نصر از همكلاسي هايش به نهضت ياري مي رساند و در بيداري دانش آموزان نقش موثري داشت، به طوري كه يكي از دبيران كه با ساواك همكاري داشت او را تحت تعقيب قرار داد. محمدتقي كه شرايط مدرسه را بر خود سخت ديد تحصيلاتش را رها كرد. اما پس از پيروزي انقلاب اسلامي ديپلم گرفت و با توجه به روحيه معنوي كه داشت راه حوزه را برگزيد. ابتدا عازم نجف آباد شد و مقدمات را شروع نمود و بعد براي تكميل تحصيلاتش به مدرسه علميه امام صادق(ع) اصفهان رفت.
اين شيعه والامقام هنگامي كه نداي امام را شنيد كه هركس توان دارد به جبهه برود، درس و بحث حوزه را رها كرد و تيرباري به دست، به مصاف صداميان پليد رفت.او در عمليات محرم مجروح گرديد و پس از بهبود، بار ديگر به كوي عشق و جهاد و شهادت بازگشت و در كنار خيبر گشايان در خون غلتيد.
طلبه بسيجي شهيد «محمدتقي نصرآزاداني»، سال 1337 در اصفهان متولد شد و در 10/12/1362 در عمليات خيبر به شهادت رسيد.
 


نشست مثبت نايب رئيس فدراسيون كشتي

و مربيان تيم ملي پايان اعتصاب فرنگي كاران!

نشست ديروز نايب رئيس فدراسيون كشتي با مربيان تيم ملي كشتي فرنگي براي بازگشت محمد بنا و آغاز مجدد برنامه آماده سازي فرنگي كاران تا رقابت هاي جام جهاني با نتايج مثبتي همراه بود .
محمد بنا، مدير تيم هاي ملي و سرمربي تيم كشتي فرنگي بزرگسالان، بعد از بازگشت از سفر اسپانيا، به علت مشكلات مالي و عدم پرداخت حقوق معوقه مربيان و كشتي گيران، دستور به تعطيلي اردوي تيم هاي ملي كشتي فرنگي تا زمان عملي شدن وعده ها داد.
هفته گذشته بود كه فدراسيون كشتي با پرداخت حقوق عقب افتاده كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان اقدامي مثبت در جهت بازگشت بنا انجام داد، اما به نظر مي رسد سرمربي تيم ملي بازهم نظرش برآورده نشده است و در انتظار محقق شدن تمام وعده هاي عملي نشده است.
همكاران محمد بنا در نشستي كه ظهر ديروز در دفتر حسن رنگرز، نايب رئيس فدراسيون كشتي برگزار شد تمام نقطه نظرات و خواسته هاي مدير فني تيم هاي ملي كشتي فرنگي را مطرح كردند كه در نهايت مقرر شد بخشي از اقدامات را حسن رنگرز از طريق وزارت ورزش پيگيري كند و بخش ديگر نيز به كادر فني تيم ملي و همكاران محمد بنا موكول شد .
حسام الدين جعفري، سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي كه در اين نشست حضور داشت ضمن تاييد اين خبر گفت: خواسته هاي به حق محمد بنا در اين نشست مطرح و مقررشد اظهارات مذكور از طريق حسن رنگرز به وزير ورزش نيز منتقل شود تا مشكلات به حداقل برسد .
وي تصريح كرد: ما نيز به عنوان اعضاي كادر فني تيم ملي، اجراي بخش ديگري از برنامه ها را برعهده گرفتيم و قرار شد طي دو سه روز آينده، اردوي فرنگي كاران را در خانه كشتي برپا كنيم. خوشبختانه نتايج اين نشست اميدوار كننده و مثبت بود و بسياري از دغدغه ها و ابهامات را برطرف كرد . جعفري ادامه داد: طبق نظر محمد بنا قرار بر اين شد تا اردوهاي 21 روزه اي براي فرنگي كاران برپا شود تا اين كشتي گيران بيش از اين از برنامه هاي آماده سازي خود عقب نمانند. ضمن اينكه ما رقابت هاي جام جهاني را نيز در پيش داريم و بايد به نحو احسن براي كسب چهارمين قهرماني اين پيكارها در كشورمان مهيا شويم .
جعفري با بيان اين كه اردوهاي تيم ملي كشتي فرنگي با حضور محمد بنا برگزار مي شود، گفت: اگر كارها طبق برنامه پيش برود روز چهارشنبه يا پنجشنبه نيز اردوي فرنگي كاران را آغاز خواهيم كرد.
حسن رنگرز، نايب رئيس فدراسيون كشتي نيز در جريان نشستي كه ديروز برگزار شد، گفت: جلسه خوبي را با برخي پيشكسوتان در زمينه دغدغه هاي كشتي فرنگي برگزار كرديم كه نتايج اميدوار كننده اي داشت. دوستان در اين جلسه دغدغه هاي به حق محمد بنا را مطرح كردند و قرار شد بزودي نشستي براي پيگيري اين موضوع داشته باشيم تا هرچه زودتر اردوهاي تيم ملي براي شركت در جام جهاني آغاز شود .
گفته مي شود نتايج مثبت نشست اخير، فاصله محمد بنا تا بازگشت به تيم ملي را به حداقل رساند و اگر وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون كشتي به تعهدات خود عمل كنند، مشكلي براي حضور آقاي خاص كشتي ايران در راس امور فرنگي كاران باقي نخواهد ماند .
 


اخبار كوتاه از فوتبال

داوران هنگ كنگي براي ديدار ايران و لبنان
بر اساس اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا، داوران هنگ كنگي ديدار تيم هاي ايران و لبنان در چارچوب رقابتهاي مقدماتي جام ملتهاي آسيا 2015 را قضاوت مي كنند. اين بازي را كه روز چهارشنبه 18 بهمن 91 در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود، ليو كوك من به همراه كمك هايش چانگ مين سان، چو چون كي و نيگ چيو كوك قضاوت مي كنند.
رد شدن شكايت قلعه نويي از تراكتورسازي
شكايت قلعه نويي از تراكتورسازي رد شد . در حكم كميته انضباطي آمده: پس از شكايت امير قلعه نويي از باشگاه تراكتورسازي حسب درخواست ارسالي به كميته انضباطي با موضوع مطالبه وجه 350 ميليون توماني از مانده قراردادي كه با باشگاه تراكتورسازي دارد، با بررسي قرارداد، متمم قرارداد، برگزاري جلسات مختلف با حضور طرفين، نمايندگان و وكلايشان و ارائه توضيحات، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي را بدين گونه صادر كرده كه با توجه به موارد ذكر شده متمم قرارداد داخلي كه خواهان با استناد به آن درخواست رسيدگي كرده از نظر مقررات استنادي اين كميته منشا اثر نبوده، لذا فاقد اعتبار است و بنابراين درخواست سرمربي وقت تراكتورسازي كه اقرار به دريافت وجوهي مازاد بر سقف تعيين شده و مرقوم در قرارداد رسمي دارد، رد مي شود.
حضور فرهاد مجيدي در تمرين استقلال
بازيكنان تيم فوتبال استقلال پس از پيروزي برابر گهر دورود در جام حذفي و بازگشت به تهران در حالي اولين تمرين خود را در كمپ اين باشگاه آغاز كردند كه حضور فرهاد مجيدي در اين تمرين شكل خاصي به آن داده بود. در آغاز تمرين امير قلعه نويي به مدت 10 دقيقه براي بازيكنان استقلال صحبت كرد كه به نوعي جلسه معارفه براي فرهاد مجيدي بود. حضور مجيدي در تمرين ديروز آبي ها باعث شد كه عكاسان رسانه هاي مختلف براي پوشش تصويري اين حضور در تمرين حاضر شوند.
ثبت قرارداد 3 بازيكن صبا
ايمان رزاقي راد، ميثم خسروي و سهراب بختياري زاده قرارداد خود را با صباي قم ثبت كردند. اين سه بازيكن شنبه شب با حضور در هيات فوتبال استان قم قرارداد خود را به مدت نيم فصل با صباي قم ثبت كردند.
ادعاي كاپيتان تيم ملي در خصوص سرپرست كميته فوتسال
كاپيتان تيم ملي فوتسال معتقد است افتخاري مدير مناسبي براي رياست كميته فوتسال است اما اطلاعات غلطي به او درباره انتخاب خسوس كاندلاس مي دهند. شمسايي گفت: افتخاري از افراد فوتبالي و هميشه خدمتگزار بوده است. او مدير خوب و مهرباني است اما يك مقدار كساني كه به او مشورت مي دهند راه درست را به او نشان نداده اند و اطلاعات غلط به او مي دهند. شنيده ام كه قرار است خسوس كاندلاس سرمربي تيم ملي شود اما اگر او مربي موفقي بود هيچ گاه به ايران نمي آمد تا دستيار يك مربي جوان شود.
وحيد هاشميان به ايران بازگشت
وحيد هاشميان مهاجم سابق تيم ملي كشورمان و تيم پرسپوليس كه در آلمان هدايت يك تيم دسته پنجمي را بر عهده دارد با استفاده از تعطيلات فوتبال اين كشور براي انجام برخي از كارهاي شخصي به ايران بازگشت. ديدار با مسئولان باشگاه پرسپوليس يكي از برنامه هاي هاشميان در طول حضورش در ايران خواهد بود.
بازگشت گوارديولا به بارسلون
پپ گوارديولا براي ملاقات تيتو ويلانووا به شهر بارسلون بازگشت. سرمربي پيشين بارسلونا كه در حال حاضر در نيويورك اقامت دارد روز گذشته به شهر بارسلون بازگشت تا با همكار قديمي خود كه به دليل سرطان غدد بزاقي تحت عمل جراحي قرار گرفته، ملاقات كند. بر پايه گزارش ماركا، ويلانووا كه روز پنج شنبه براي دومين بار تحت عمل جراحي قرار گرفت، روز شنبه از بيمارستان وال دو هبرون مرخص شد.
كاظمي به تيم فوتبال فجرسپاسي پيوست
حسين كاظمي كه نيم فصل اول در تيم فوتبال مس كرمان بازي مي كرد پس از دريافت رضايتنامه و برگه تسويه حساب با باشگاه فجرسپاسي وارد مذاكره شد و به عنوان بازيكن آزاد به اين تيم پيوست. به گفته احمد عاري سرپرست تيم فوتبال فجر، قرارداد كاظمي تا پايان نيم فصل است. محمد انصاري، مسلم فيروزآبادي، حسين فاضلي و محمد فرامرزي پيش از اين به فجر سپاسي پيوسته بودند.
50درصد از سقوط گهر مسجل شده است!
مديرعامل گهر با اشاره به كنار كشيدن هدايتي از تيمداري گفت: امروز يا فردا مالك جديد گهر مشخص مي شود. رضا آيت الله زاده با تأكيد بر اين كه ديدارهاي نيم فصل دوم بايد در دورود برگزار شود در پاسخ به اين سوال كه اگر با ميزباني دورود موافقت نشود، چه ورزشگاهي را انتخاب مي كنيد؟ جواب داد: اگر اين مهم صورت نگيرد در ادامه بازي ها به ميدان نمي رويم و از ليگ كنار خواهيم كشيد! تا حالا 50 درصد از سقوط گهر مسجل شده و اگر ميزبان نباشيم 50 درصد ديگر هم قطعي مي شود و تنها راه بقاي ما در ليگ برتر ميزباني دورود است.
 


چهارمين شكست رئال در شب نيمكت نشيني كاسياس

پيروزي بارسلونا بدون تيتو

رقابت هاي هفته هفدهم لاليگا شب گذشته با برگزاري 5 ديدار پيگيري شد كه طي آن رئال مادريد بار ديگر مغلوب حريف خود شد.
تيم فوتبال رئال مادريد كه اين روزها وضعيت خوبي ندارد شب گذشته در حضور بيش از 28 هزار تماشاگر ورزشگاه روزالدا با نتيجه 3 بر 2 مغلوب ميزبان خود مالاگا شد.
در اين ديدار فراسيسكو آلاركون (49) و روكه سانتاكروس (73، 76) براي مالاگا گلزني كردند و سرخيو سانچز (مدافع مالاگا، گل به خودي، 66) و كريم بنزما (82) براي رئال گل زدند. اين چهارمين شكست شاگردان ژوزه مورينيو در رقابتهاي اين فصل لاليگا بود. ژوزه مورينيو در اين ديدار آنتونيو آدان 25 ساله را به جاي ايكر كاسياس باتجربه درون دروازه سفيدپوشان قرار داد تا كاسياس، كاپيتان و دروازه بان رئال مادريد براي اولين بار در 10 سال اخير در تركيب اصلي اين تيم قرار نگيرد. كاسياس از سال 2002 تاكنون از تركيب اصلي رئال كنار گذاشته نشده بود. سرمربي پرتغالي در پاسخ به اينكه چرا كاسياس در اين بازي روي نيمكت نشسته بود، گفت: آدان بهتر از كاسياس است. عملكرد دروازه بان در اين بازي هيچ تأثيري روي شكست تيم نداشت.
همچنين پيش از شروع بازي بازيكنان تيم رئال مادريد پيراهني را به تن داشتند كه روي آن شعاري در حمايت از «تيتو ويلانووا» نوشته شده بود.
در ديگر ديدار شب گذشته بارسلونا كه تيتو ويلانووا را به دليل عمل جراحي اش روي نيمكت نداشت موفق شد با نتيجه 3 بر يك در خانه وايادوليد به پيروزي برسد. در اين ديدار ژاوي (43)، مسي (59) و كريستين تيتو (90) براي آبي و اناري ها گلزني كردند. اوساسونا هم كه مسعود شجاعي بازيكن ايراني خود را حتي روي نيمكت هم نداشت در خانه با نتيجه 2 بر يك مغلوب گرانادا شد. جدول رده بندي: 1- بارسلونا 49 امتياز 2- اتلتيكو مادريد 40 امتياز 3- رئال مادريد 33 امتياز 4- مالاگا 31 امتياز و...
 


ولاسكو 19 دي به ايران مي آيد

سرمربي تيم ملي واليبال ايران 19 دي ماه به ايران باز مي گردد.
خوليو ولاسكو سرمربي آرژانتيني تيم ملي واليبال ايران كه بعد از كسب جواز حضور در مسابقات ليگ حهاني 2013 در شهريور ماه، به ايتاليا رفته بود 19 دي ماه به منظور نهايي كردن قرارداد جديد خود و امضاي آن به ايران مي آيد.
ولاسكو در اين سفر علاوه بر ارائه برنامه هاي خود براي آماده سازي تيم ملي كشورمان براي حضور در مسابقات ليگ جهاني، جام ملتهاي آسيا، برپايي اردوهاي تيم ملي، برنامه تمريني و... از رقابتهاي ليگ برتر واليبال هم ديدن مي كند تا از نزديك در جريان اين مسابقات قرار گيرد. گرچه ولاسكو با گذشت 13 هفته از مسابقات ليگ برتر واليبال در ايران حضور نداشت اما با در اختيار داشتن فيلم تمامي مسابقات كه از سوي فدراسيون واليبال براي وي ارسال شد در جريان كامل رويدادها بود و به تمام اتفاقات ليگ برتر اشراف پيدا كرد.
در اين بين مسئولان فدراسيون واليبال در تلاش هستند تا همزمان با حضور ولاسكو در ايران از «پيه رو ربادنگو» مشاور فدراسيون واليبال ايران هم دعوت به عمل آورند تا به ايران سفر كند و نشستي مشترك داشته باشند.
 


به خاطر سال نو ميلادي تيم هاي مطرح به جام فجر نيامدند

ساعي: تكواندوي ايران نياز به خون تازه دارد

تيم ملي تكواندو براي حضور در بازيهاي كشورهاي اسلامي و قهرماني جهان دو كادر فني خواهد داشت.
هادي ساعي مدير فني تيم هاي ملي پس از پايان بيست و چهارمين دوره مسابقه هاي جام فجر در جمع خبرنگاران اظهار كرد: ما زمان ديگري براي برگزاري بيست و چهارمين دوره مسابقات جام فجر نداشتيم و متاسفانه اين همزمان شد با سال جديد ميلادي و باعث شد تا تيم هاي اروپايي مطرح، نتوانند در اين رقابت ها شركت كنند.
وي با اشاره به اينكه وظيفه مدير فني دخالت و نظارت در مسايل فني است، اظهار داشت: مگر مي شود يك مدير فني در مسايل فني تيم دخالت نكند؟ من با سرمربي تيم ملي به طور مرتب جلسه برگزار مي كنم و با هم مشورت مي كنيم؛ اگر من نمي خواستم نظر بدهم پس مدير فني تيم هاي ملي نمي شدم.
ساعي در پاسخ به اين سوال كه اعضاي كادر فني سابق تيم ملي بارها در مورد عملكرد تيم ملي انتقاد كرده اند، گفت: آنها نيز از دوستان ما هستند. آنها با رئيس فدراسيون مشكل پيدا كرده اند و نمي دانم چرا درباره من و فريبرز عسكري صحبت مي كنند. به نظرم آنها دوست داشتند پس از اينكه از تيم ملي رفتند درهاي فدراسيون بسته شود و تيم هاي ملي نيز تعطيل شود تا آنها ناراحت نشوند. به هرحال معتقدم تكواندوي ايران نياز به خون تازه دارد و بايد سيستم تكواندوي كشور را تغيير بدهيم.
مدير فني تيم هاي ملي در خصوص مشخص شدن وضعيت كادر فني تيم ملي بزرگسالان براي مسابقات جهاني و بازي هاي كشورهاي اسلامي عنوان كرد: براي اين مسابقات بايد 2 تيم مجزا تشكيل دهيم و اين 2 تيم نياز به دو كادر فني دارند. هفته آينده جلسه اي در فدراسيون برگزار خواهيم كرد تا مربيان تيم ملي را معرفي كنيم.
ساعي در مورد تغييرات در كادر فني تيم ملي، اظهار داشت: در مورد تغييرات در كادر فني هنوز چيزي مشخص نيست و ما در حال بررسي هستيم. ما براي رسيدن به وضعيت ايده آل نياز به زمان داريم و نبايد با يك باخت همه چيز را تمام شده بدانيم.
 


جذب مربي خارجي براي هندبال در ابهام

رئيس فدراسيون هندبال گفت: جذب مربي خارجي در شرايط فعلي كار دشواري است و هنوز توافق براي همكاري با «رافائل» و «پانيچ» قطعي نيست.
جلال كوزه گري اظهار كرد: دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر هندبال از هشتم دي آغاز مي شود. البته صحبت هايي درباره احتمال تعويق مسابقات مطرح شد، اما در نهايت تصميم گرفتيم دور برگشت را طبق برنامه پيش ببريم. فقط يك مسابقه از هفته سوم ليگ به دليل تداخل با ايام عزاداري عقب مي افتد.
وي در پاسخ به سوالي درباره چگونگي ادامه همكاري با «رافائل» و «پانيچ» در كادرفني تيم هاي ملي مردان و زنان، خاطرنشان كرد: هنوز هيچ چيز 100 درصد نيست. بايد جلسه اي با اسپانسرها داشته باشيم و با مربيان هم توافق كنيم تا بتوانيم از اين مربيان بهره ببريم. به هر حال جذب مربي خارجي در شرايط فعلي براي ما سخت است. تلاش مي كنيم تا به هر ترتيب بهترين نيروها را براي ارتقاي سطح هندبال ايران جذب كنيم.
رئيس فدراسيون هندبال از جلسه مشترك با كانديداي هدايت تيم ملي خبر داد و گفت: طبق صحبت هاي انجام شده قرار است تا پس از بازگشت «رافائل» جلسه اي با هم داشته باشيم. قطعا در صورت توافق نهايي براي هدايت تيم ملي برنامه هاي پيش روي ملي پوشان را اعلام مي كنيم.
 


ليگ بوكس، ليگي كه با خواهش و تمنا هم خواهان ندارد!

ليگ برتر بوكس كه در اين سال ها اتفاقات عجيب و غريب زيادي در آن رخ داده امسال شرايط سخت تري را سپري مي كند و وضعيت برگزاري ششمين دوره آن اصلاً مشخص نيست.
اين ليگ آنقدر شرايطش سخت شده كه رئيس سازمان ليگ فدراسيون بوكس مي گويد حتي با خواهش و تمنا هم باشگاهي حاضر به شركت در آن نيست! امير دلشاد اظهار كرد: تا به حال پنج بار و در فواصل گوناگون نامه هايي را با امضاي خودم و همچنين امضاي رئيس فدراسيون به هيأت ها فرستاده ايم تا براي حضور در ليگ برتر اعلام آمادگي كنند اما تا اينجاي كار استقبال نكرده اند و وضعيت برگزاري ليگ در فصل جاري اصلاً مشخص نيست.
وي افزود: امسال اگر ليگ برگزار شود ششمين دوره خواهد بود كه آن هم اصلاً شرايطش مشخص نيست. در پنج دوره قبلي هم كه ليگ را برگزار كرديم واقعاً با خواهش و تمنا و پول آوردن از اين طرف و آن طرف بوده است. در آن ادوار قبلي هم در شرايط سختي ليگ را برگزار كرديم. رئيس سازمان ليگ فدراسيون بوكس با اشاره به اينكه شرايط برگزاري ليگ امسال از خواهش و تمنا گذشته و نمي داند كه چطور تيم ها را براي ورود به ليگ برتر راغب كند، گفت: پس از اين همه نامه نگاري كه كرديم انتظار داشتيم چند تيم براي حضور در ليگ بيايند اما تا اين لحظه تنها سه تيم پيوند ساپكو، خوزستان و سيستان و بلوچستان اعلام آمادگي كرده اند. استان هاي گيلان و كرمانشاه هم كه در سال هاي گذشته هميشه در ليگ تيم داشتند در اين دوره اعلام كرده اند كه به دليل نبود اسپانسر شركت نخواهند كرد. با اين حال اگر تعداد تيم ها به چهار تيم هم برسد ليگ را به صورت دوره اي برگزار خواهم كرد.
 


خونريزي مغزي، دليل فوت مجري برنامه هاي ورزشي

نيما نهاونديان، مجري برنامه هاي ورزشي تلويزيون و گوينده راديو درگذشت.
نيما نهاونديان، مجري برنامه هاي دورخيز، توپ طلايي و ورزش از نگاه دو بود كه صبح ديروز جسد وي در منزل شخصي اش كشف شد. سجادي تهيه كننده برنامه ورزش از نگاه دو با ابراز ناراحتي از اين اتفاق اعلام كرد: به گفته مادر آن مرحوم، ظاهرا نيما نهاونديان در منزل خود بر اثر اصابت سرش به ميز كه منجر به زمين خوردن او شده است، دچار خونريزي مغزي شده و تا رسيدن خانواده اش به منزل فوت كرده است. مجوز دفن پيكر اين مرحوم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) صادر شده است.
سرويس ورزشي كيهان اين ضايعه را به خانواده آن مرحوم تسليت مي گويد.
 


آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي قايقراني

چهارمين مرحله اردوي تداركاتي تيم ملي آب هاي آرام مردان بزرگسال از 6 دي در درياچه آزادي برگزار خواهد شد.
18 قايقران در 2 بخش كاياك و كانو به چهارمين مرحله اردوي تداركاتي تيم ملي آب هاي آرام مردان بزرگسال دعوت شدند. اين تيم خود را به منظور حضور موفق در مسابقات قهرماني آسيا در سال 2013 و بازي هاي آسيايي اينچئون 2014 كره آماده مي كند. اين مرحله از اردو به مدت 3 هفته برگزار مي شود و تا 28 دي ادامه خواهد داشت. ايرج اقليمي مدير تيم هاي ملي و سرمربي تيم ملي كاياك، انوش عباسي و محمود ساويز مربيان كاياك، الياس اقليمي سرمربي كانو كانادايي و ابراهيم نجار منصور مربي كانو كانادايي اعضاي كادر فني تيم ملي آب هاي آرام مردان هستند.
در بخش كاياك احمدرضا طالبيان، عليرضا علي محمدي، حميدرضا تركي ، حسين زاغلي و بابك دربان، رحمت قادري، رضوان بهجتي و سعيد فضل اولي و امين بوداغي و فرزين اسدي به اردو دعوت شدند. در بخش كانو كانادايي نيز كيا اسكنداني، علي باجلان ، سامان بقايي ، محمد يوسف شهبازي، محسن سعادتخواه، مهرداد دانيالي ، سهيل نوروزنژاد و پژمان ديوسالار دعوت شدگان به اين مرحله از اردوي تداركاتي هستند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10