(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 5  دی  1391 - شماره 20390

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو هيئت رئيسه:
زمينه پذيرش ادغام وزارتخانه ها در مجلس فراهم نيست
لاوروف : هدف غرب از استقرار موشك هاي ناتو
در خاك تركيه مقابله با ايران و سوريه است
در مكتب امام
بروجردي: اصل غني سازي به هيچ وجه قابل مذاكره نيست
رايزني هاي دانايي فر با جعفري و عمار حكيم در عراق
آيت الله مصباح يزدي :
حماسه 9 دي در طراز انقلاب اسلامي است
با نمايش فيلم هاي انقلابي سومين جشنواره مردمي عمار آغاز شد
در ديدار با اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مطرح شد
تاكيد مراجع بر حل مشكلات اقتصادي از سوي مسئولان
انديشكده آمريكايي هادسون :
تهديدات آمريكا خللي در برنامه هسته اي ايران ايجاد نكرده است
وزير بهداشت خبرداد
برخي داروها گران مي شود
ناكامي هواپيماربايان در 120 درگيري با سپاه پاسداران
باهنر: حزب فراگير تأسيس مي كنيم
علي محمد نائيني:
حماسه 9 دي كارآمدي نظام را براي مقابله با چالش هاي پيچيده نشان داد
معاون مركز اسناد انقلاب:
اسناد فتنه 88 منتشر مي شود
مصري: جوابيه هاشمي به مجلس ارسال نشده است


عضو هيئت رئيسه:

زمينه پذيرش ادغام وزارتخانه ها در مجلس فراهم نيست

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: زمينه پذيرش ادغام وزارتخانه ها در مجلس فراهم نيست.
حجت الاسلام حسين سبحاني نيا در گفت وگو با فارس اظهار داشت: از نظر مجلس ادغام هايي كه دولت قصد انجام آن را داشت ادغام هاي خوبي نيست و در مجلس هم براي پذيرش اين موضوع زمينه وجود ندارد.
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: از نظر مجلس ادغامي كه دولت به دنبال آن است عملي نخواهد بود چرا كه داراي اشكالات فراواني است.
وي گفت: قطعا در هيئت رئيسه مجلس در خصوص ادغام هايي كه دولت به دنبال آن است بحث و بررسي لازم را انجام مي دهيم.
خبر ديگر اينكه غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: ايرادات شوراي نگهبان به طرح ممنوعيت ادغام وزارتخانه ها در جلسه يكشنبه كميسيون رفع شد.
هدفمندي يارانه ها
در جلسه غير علني مجلس بررسي
مي شود
يك عضو هيئت رئيسه مجلس گفت : در جلسه غيرعلني مجلس علاوه بر آشنايي نمايندگان با تدوين بودجه، موضوعات اقتصادي و هدفمندي يارانه ها نيز بررسي مي شود . حجت الاسلام حسين سبحاني نيا گفت : در جلسه سه شنبه موضوع بودجه سال 92 و نحوه رسيدگي به آن در مجلس و همچنين اولويت هاي مدنظر دولت مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد كه در اين جلسه آقايان كردبچه و ممبيني از معاونت راهبردي رياست جمهوري نيز حضور خواهند داشت . وي ادامه داد: همچنين در اين جلسه مسائل اقتصادي كشور و نيز موضوع هدفمندي يارانه ها مورد بررسي قرار مي گيرد .
 


لاوروف : هدف غرب از استقرار موشك هاي ناتو

در خاك تركيه مقابله با ايران و سوريه است

وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد كه موشك هاي پاتريوت براي دفاع در برابر حمله احتمالي ايران به رادارهاي متعلق به آمريكا در خاك تركيه و مقابله با حكومت سوريه نصب شده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه براساس ديدگاه كارشناسان معتقد است كه ناتو سامانه هاي موشكي «پاتريوت» را تنها براي دفاع در مقابل تهديدات ناشي از سوريه در خاك تركيه مستقر نمي كند، بلكه اين اقدام به منظور دفاع در برابر ايران هم در نظر گرفته شده است.
تركيه در اواخر ماه نوامبر از ناتو درخواست كرد تا سامانه هاي موشكي «پاتريوت» را براي دفاع در برابر حملات هوايي احتمالي از جانب سوريه در نزديكي مرز دو كشور مستقر كند. شوراي ناتو در تاريخ 4 دسامبر تصميم گرفت تا 4 سامانه موشكي «پاتريوت» در خاك تركيه مستقر كند.
لاوروف در مصاحبه اي با شبكه تلويزيوني «راشا تودي» گفت: در رابطه با اين مسئله من معتقدم و از زبان متخصصان شنيده ام كه اگر اين سيستم دفاعي قرار بود تا فقط خاك سوريه را تحت پوشش قرار دهد، مي بايست تاحدودي به شكل متفاوت تري مستقر مي شد. محل استقرار اين موشك ها نشان دهنده آن است كه اين سپر دفاعي در واقع بايد براي دفاع از رادار متعلق به آمريكا در خاك تركيه كه بخشي از سامانه دفاع ضدموشكي آمريكايي است، در برابر «تهديدات احتمالي ناشي از ايران» بكار گرفته شود. به گفته وزير خارجه روسيه، اگر چنين مسئله اي صحت داشته باشد، چنين اقدامي بسيار خطرناك تر از آنچه در گذشته تصور مي شد، خواهد بود و به همين دليل باعث بروز نگراني هاي مضاعفي شده است.
تهديد عليه
كشورهاي منطقه
سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه را تهديدي عليه كشورهاي منطقه دانست و گفت: اظهارات اخير اردوغان، بازي در زمين غرب و آمريكا بوده و اين نوع اظهارنظرها و استفاده از كلمات، نه در شأن دولتي به نام تركيه و نه در جهت منافع اسلام و كشورهاي همسايه است. سيدحسين نقوي حسيني در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به سخنان اخير رجب طيب اردوغان اظهار داشت: ايران و تركيه دو كشور مهم منطقه محسوب مي شوند و سطح مبادلات و همكاري هاي دو كشور در حد قابل قبولي است، اما برخي از اقدامات دولت تركيه نه تنها در جهت منافع اسلام نيست، بلكه در جهت روابط متقابل با همسايگان هم نيست.
وي افزود: استقرار موشك هاي پاتريوت در واقع تهديد نظامي عليه كشورهاي منطقه است و كشورهايي كه ممكن است از اين تهديد آسيب ببينند حق دارند به شريك تجاري خود و به كشور همسايه اعتراض كرده و در اين رابطه توضيح بخواهند.
نقوي حسيني تصريح كرد: متاسفانه صحبت هاي اردوغان بازي در زمين غرب و آمريكا بوده و سخنان ديپلماتيك در آن ديده نمي شود؛ اين نوع اظهارنظرها و استفاده از كلمات نه در شأن دولتي به نام تركيه و نه در شأن شخصيتي به نام اردوغان و نه در جهت منافع اسلام و كشورهاي همسايه و خاورميانه است، بنابراين بازي كردن در زمين آمريكايي ها به صلاح منطقه نيست.
 


در مكتب امام

مادران مبدأ خير و شرند!
مادرها مبدأ خيرات هستند
و اگر خداي نخواسته مادراني باشند كه بچه ها را بد تربيت كنند، مبدأ شرند!
يك مادر ممكن است يك بچه را خوب تربيت كند و آن بچه يك امت را نجات بدهد.
و ممكن است بد تربيت كند و آن بچه موجب هلاكت يك امت بشود.
صحيفه نور ـ ج 8 ـ ص 162
 


بروجردي: اصل غني سازي به هيچ وجه قابل مذاكره نيست

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران بر سر اصل غني سازي اورانيوم (5/3 درصد) مذاكره نخواهد كرد.
«علاءالدين بروجردي» در گفت وگو با ايسنا با اشاره به مذاكرات احتمالي آينده ايران و گروه 1+5 گفت: اعتقاد مجلس بر آن است كه در مذاكرات آتي بايد دو محور تاكيد بر رفع تحريم هاي تحميلي و خروج از وضعيت فعلي از طرف جمهوري اسلامي مورد توجه قرار گيرد؛ يعني به ازاي هر امتيازي كه بخواهيم به طرف مقابل بدهيم بايد بر دستيابي به اين دو محور نيز تاكيد كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه مذاكرات در شرايط فعلي نسبت به سال هاي قبل تغيير كرده است افزود: گروه 1+5 در مقطعي به دنبال توقف غني سازي در ايران بودند كه امروز از موضع خود كوتاه آمده و صحبت از توقف غني سازي 20 درصد مي كند؛ اين ادبيات در مذاكره به معناي پذيرفتن اصل غني سازي و توانمندي هاي هسته اي جمهوري اسلامي است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: اين كه كشورهاي غربي مي گويند جمهوري اسلامي غني سازي 20 درصد را متوقف كنند بدان معنا است كه آنها واقعيت توانمندي هسته اي ايران را پذيرفته و اكنون درخواست دارند كه ما از اين ميزان غني سازي جلوتر نرويم.
بروجردي در ادامه يادآور شد: البته بحث غني سازي 20 درصد با اصل غني سازي متفاوت است چرا كه ما به هيچ عنوان اصل غني سازي را قابل مذاكره نمي دانيم. غني سازي 20 درصد نياز مقطعي براي راكتور تهران بود كه اين نياز مرتفع شد. وي در عين حال گفت: جمهوري اسلامي اين اختيار را دارد كه بر مبناي منافع ملي خود در مورد غني سازي 20 درصد مذاكره كند.
 


رايزني هاي دانايي فر با جعفري و عمار حكيم در عراق

سفير ايران در بغداد در قالب هيئتي با ابراهيم جعفري رئيس ائتلاف ملي عراق و سيدعمارحكيم رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق ديدار و گفت وگو كرد.
حسن دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق ديروز با ابراهيم الجعفري رئيس ائتلاف ملي عراق ديدار كرد و مسايل مهم موجود در عرصه سياسي اين كشور را با وي به بررسي پرداخت.
دفتر جعفري با صدور بيانيه اي در اين رابطه نوشت كه ابراهيم جعفري ديروز در دفتر كارش در بغداد سفير ايران و هيئت همراه وي را با حضور پذيرفت و با سفير ايران در مورد مهم ترين مسايل مطرح در عرصه سياسي عراق رايزني كرد، سفير ايران همچنين از حال عمومي جلال طالباني رئيس جمهور عراق باخبر شده و براي وي آرزوي شفاي عاجل كرد.
براساس بيانيه دفتر جعفري در اين ديدار در مورد تقويت مناسبات دوجانبه بين عراق و ايران و آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي نيز بررسي هاي لازم صورت گرفت.
به گزارش فارس، مجلس اعلاي اسلامي عراق نيز با صدور بيانيه اي از ديدار «حسن دانايي فر» سفير ايران در عراق با حجت الاسلام سيدعمار حكيم رئيس اين مجلس خبر داد.
براساس اين بيانيه، در اين ديدار كه عصر يكشنبه صورت گرفت، روابط دوجانبه ميان عراق و ايران و تحولات و اوضاع منطقه مورد بررسي قرار گرفت.
حكيم در اين ديدار بر ضرورت گفت وگو به عنوان بهترين راه براي حل مشكلات موجود تاكيد كرد. اين در حالي است كه در پي دستگيري تعدادي از محافظان «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق، اختلافات در عرصه داخلي عراق پررنگ تر شده و اوضاع پرتنشي در اين كشور به وجود آمده است.
 


آيت الله مصباح يزدي :

حماسه 9 دي در طراز انقلاب اسلامي است

آيت الله مصباح يزدي گفت : بزرگداشت 9 دي يك وظيفه شرعي و عقلي است، اما از آن بايد براي آينده درس هايي بگيريم كه بتوانيم وظايف خود را بهتر بشناسيم .
رئيس موسسه امام خميني (ره) طي سخناني در همايش جبهه پايداري كه به مناسبت سالروز حماسه ماندگار 9 دي در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد افزود: اگر پذيرفتيم كه 9 دي ماه ميلاد جديد انقلاب است، بايد بدانيم كه اهميتش به اندازه اهميت انقلاب است و اهميت انقلاب كه در سال 57 به پيروزي رسيد به اسلامي بودن آن است؛ چرا كه انقلاب هاي بسياري در راستاي اهدافي چون عدالتخواهي رخ داده است، اما آنچه انقلاب ما را متفاوت از ساير انقلاب ها كرده است، اسلامي بودن آن است .
منشا گراني و تورم را بايد به مردم گفت
آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: آن چه منشأ گراني و تورم است بايد به مردم بگوييد. اين كه نخواهيد اسرار را مطرح كنيد به اين معنا نيست كه سر مردم كلاه بگذاريد. نگفتن غير از دروغ گفتن است. اسرار را نبايد گفت، اما معنايش اين نيست كه دروغ بگوييم و اگر اين اصل را رعايت كنيم، در بسياري از فعاليت هايمان موفق خواهيم شد.
رييس موسسه پژوهشي آموزشي امام خميني (ره) با اشاره به موضوع انتخابات نيز اظهار كرد: يكي از اشتباهات اين است كه برخي گمان مي كنند راي دادن حق مردم است و به هركه دلشان بخواهد مي توانند راي بدهند اين در حالي است كه شما به لحاظ قانوني حق داريد كه به هركه مي خواهيد راي دهيد، اما مكلفيد كه به اصلح راي دهيد. حق داشتن، تكليف را رفع نخواهد كرد.
مهمترين خطري كه آينده انقلاب را تهديد مي كند
آيت الله مصباح يزدي همچنين گفت : بزرگ ترين خطري كه آينده كشور را تهديد مي كند سكولاريسم است ، صدها سايت امروز عليه ولايت فقيه لجن پراكني مي كنند وگروه هاي داخلي نيز هستند كه در اين راستا حركت مي كنند.
رييس موسسه پژوهشي آموزشي امام خميني (ره) ادامه داد: دشمنان به صورت مختلف درصددند تئوري ولايت يا شخص ولايت را زير سوال ببرند و اين مهم ترين خطري است كه آينده ي انقلاب را تهديد مي كند.
يكي از مشخصات تفكر
9 دي عاشورايي بودن
آن است
سخنگوي جبهه پايداري نيز در اين همايش يكي از مشخصات تفكر 9 دي را نگاه عاشورايي و ارتباط عاشقانه و ولايتمدارانه با رهبر انقلاب دانست .
كامران باقري لنكراني اظهارداشت: برخي واقعه 9 دي را نيز همانند ساير وقايع قلمداد مي كردند امّا همانگونه كه رهبر معظم انقلاب فرمودند 9 دي يك كلمه است و سال ها طول مي كشد كه انديشمندان متوجه شوند چه اتفاقات بزرگي در 9 دي رخ داد.
عده اي نمي خواهند
از 9 دي ياد شود
حجت الاسلام مرتضي آقاتهراني دبيركل جبهه پايداري نيز با بيان اينكه برخي دوست دارند از روز 9 دي ياد نشود چراكه خودشان در آن روزها ساكت بودند گفت: داستان فتنه در واقع برخورد با ولايت بود.
دبير كل جبهه پايداري با بيان اينكه برخي مي گويند فهميدن نظر مقام ولايت دشوار و سخت است، يادآور شد: اين موضوع سخت نيست و اگر از تعلقات دنيوي آزاد شويم راحت تر مي توانيم قضاوت كنيم.
ائتلاف 2+1بسته نيست
غلامعلي حداد عادل نيز در حاشيه اين جلسه درباره ائتلاف 2+1 گفت: اين ائتلاف براي وحدت اصولگرايان است و فهرست بسته اي نيست.
وي افزود : اين ائتلاف براي وحدت اصولگرايان بوده و فهرست بسته اي نيست. از اين رو همه اصولگرايان مي توانند در آن ائتلاف حضور داشته باشند.
حداد عادل تأكيد كرد: بنده هرچه را كه به نفع انقلاب باشد مي پذيرم و براي كانديداتوري تصميمي نگرفته ام.
 


با نمايش فيلم هاي انقلابي سومين جشنواره مردمي عمار آغاز شد

گروه ادب و هنر-
آئين گشايش سومين جشنواره مردمي فيلم عمار، يكشنبه شب با حضور جمعي از هنرمندان در سينما فلسطين تهران برگزار شد.
در اين مراسم كه با استقبال علاقه مندان مواجه شده بود، خانواده هاي شهيدان مصطفي احمدي روشن، مهدي رجب بيگي، محمد بابايي، محمد رضاكرم، غلامعلي بيچك و نيز حضور داشتند و خوشامدگويي تصويري صادق آهنگران از طريق يك فيلم كوتاه آغازگر مراسم بود.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان در اين مراسم گفت: تفاوت اساسي اين جشنواره با ساير جشنواره هايي كه افراد آثار هنري خود را به نمايش مي گذارند، اين است كه عمار به دنبال كسب افتخار براي سنگين كردن پرونده خود نيست، بلكه هدف اصلي آن افتخارآفريني براي انقلاب اسلامي است.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: جشنواره عمار مي تواند ايده اي براي نشان دادن حقايق و واقعيت هاي جامعه باشد و بسياري از علما و دانشمندان مي توانند از اين طريق، شيوه هاي علمي خود را اصلاح يا قوت بخشند.
پناهيان با ابراز تاسف از اين كه تاكنون به تربيت فيلم سازان متعهد اهتمام نشده است، خاطرنشان كرد: بايد استعدادها در اين زمينه شناسايي و عناصر انقلابي احساس مسئوليت كنند و به ميدان بيايند. اگر تدبير مي شد، مي بايست در 20 سال گذشته، هر كس در بسيج آموزش اسلحه مي ديد آموزش مستندسازي هم مي ديد. اين تربيت نيرو، براي انقلاب ما بسيار مهم است.
در اين مراسم همچنين نادر طالب زاده دبير جشنواره مردمي عمار اظهار داشت: جشنواره عمار زمينه مناسب را براي پرورش نيروهاي انقلابي در راستاي چشم انداز روشن اين جريان بسترسازي مي كند.
وي ادامه داد: اين جشنواره فرصت مناسبي است براي تمركز بر روي آثاري كه در زمينه انقلاب فكر و حركتي كرده اند و در راستاي سياست گذاري انقلاب مشغول فعاليت هستند.
پخش نماهنگ «بابا خون داد»، انيميشن بلند «نبرد در خليج فارس»، تجليل از بهزاد بهزادپور كارگردان سينما و رحيم مخدومي نويسنده انقلاب و دفاع مقدس و پخش كليپ هاي كوتاهي در خصوص گفت وگو با صاحب نظران فرهنگي پيرامون جشنواره مردمي عمار، برنامه هايي بود كه در مراسم افتتاحيه اين جشنواره به اجرا درآمد.
بهزادپور پس از دريافت لوح تقدير خود در ميان تشويق بسيار زياد حاضران عنوان كرد: فقط دعا كنيد كه شهيد بشويم و با شهادت از دنيا برويم. چون برايمان خيلي سخت است كه پايان عمر امثال ما، مردن در بستر و باشد. دعا كنيد كه يك بار بتوانم «شب آفتابي» را از صبح عاشورا شروع و با شام غريبان تمام كنم. اين از آرزوهاي من است. دعا كنيد عاقبت به خير از اين دنيا برويم.
رحيم مخدومي نيز پس از تجليل در سخناني ضمن تشكر از برگزاركنندگان جشنواره عمار با ذكر خاطره اي از ايثار يك مادر در مواجهه با جانبازي فرزندش خاطرنشان كرد: اين افسوس ماست كه چرا سينماي ما از اين سوژه هاي بكر خالي است و داستان نويسان ما نتوانسته اند آن طور كه بايد حق مطلب را ادا كنند. همچنين در بخش ديگري از مراسم، شهر «ايذه» به عنوان بهترين اكران كننده مردمي جشنواره عمار در دوره قبل انتخاب شد.
گفتني است، سومين جشنواره مردمي فيلم عمار تا نهم دي، همزمان در تهران و ده ها شهرستان و روستا ادامه دارد. در اين جشنواره آثاري در قالب هاي مستند، داستاني، انيميشن و نماهنگ و با موضوعات بيداري اسلامي، تاريخ انقلاب، جنگ نرم، نقد درون گفتمان و حوادث پس از انتخابات 88 به نمايش در مي آيد.
 


در ديدار با اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مطرح شد

تاكيد مراجع بر حل مشكلات اقتصادي از سوي مسئولان

علما و مراجع تقليد در ديدار با اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس بر اتحاد و همدلي مسئولان براي حل مشكلات اقتصادي تاكيد كردند.
جعفر قادري نماينده مردم شيراز و عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ديدار اعضاي اين كميسيون با برخي مراجع عظام تقليد و علماي قم، گفت: در ديداري كه با آيات عظام مكارم شيرازي، سبحاني و شبيري زنجاني داشتيم، درباره مباحث اقتصادي با آنها گفت وگو كرديم.
وي افزود: علما و مراجع تقليد قم از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه مجلس خواستند تا براي مقابله با تورم و گراني هاي افسارگسيخته اقدامات جدي را اتخاذ كنند؛ علما تاكيد داشتند كه براي حل مشكلات اقتصادي همه مسئولان بايد متحد و همدل باشند.
قادري با بيان اينكه مراجع تقليد از مردم به دليل همراهي با مسئولان و تحمل سختي ها تجليل مي كردند، خاطرنشان كرد: به علما و مراجع تقليد قم درباره وضعيت اقتصادي گزارش داده و تاكيد كرديم كه مجلس براي حل مشكلات اقتصادي تلاش مي كند.
وي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه بحثي از لايحه بودجه در جلسه اعضاي كميسيون برنامه و بودجه با علما مطرح نشد، تصريح كرد: علما بر حل مشكلات اقتصادي كشور از طريق همدلي و اتحاد قوا تاكيد داشتند.
 


انديشكده آمريكايي هادسون :

 تهديدات آمريكا خللي در برنامه هسته اي ايران ايجاد نكرده است

انديشكده آمريكايي هادسون در تحليلي نوشت تهديدات آمريكا خللي در برنامه هسته اي ايران ايجاد نكرده و ايرانيان به صورت منظم و مداوم به برنامه هاي خود ادامه مي دهند .
انديشكده »هادسون« در مقاله اي تحت عنوان »خاورميانه آشفته اوباما« به قلم »جيمي دارمبلوم« سفير و يكي از همكاران ارشد انديشكده »هادسون« و از مديران مركز مطالعات آمريكاي لاتين نوشت : هيچكس براي اوباما احترامي قائل نيست و به او اعتماد ندارد نه اسرائيلي ها، نه فلسطينيان، نه سوري ها، نه فعالان سياسي و نه اسلامگرايان.
اين تحليل گر آمريكايي نوشته است : زماني كه اوباما اعلام كرد كه اسد بايستي برود، از اعتبار آمريكا مايه گذاشت. در صورتي كه اسد بتواند وضع را به هر صورت ممكن مديريت كند، شورشيان را شكست داده و دوباره قدرت را در دست گيرد، اين تحقيري بسيار بزرگ براي آمريكا خواهد بود.
بر اساس اين گزارش شكست اوباما در مورد بحران سوريه مرتبط با شكست ديپلماتيك او در قضيه عراق است ، اوباما پيش از اين متعهد شده بود كه آنچه از گذشته به ارث برده را يكپارچه سازد و دوم آنكه بر سر رسيدن به توافق نامه اي جديد با دولت عراق پيش از دسامبر سال 2011 به نتيجه اي مطلوب دست يابد. شكست او در تضمين امضاي توافق نامه با دولت عراق نشان دهنده پيروزي اي بزرگ براي ايران بوده است كه از زمان خروج نيروهاي آمريكائي از عراق نفوذ خود در آن كشور را به ميزاني بسيار بيش از گذشته افزايش داده است.
اين تحليل گر برجسته آمريكايي ادامه مي دهد : در مورد ايران، يوكيو آمانو رئيس سازمان بين المللي انرژي اتمي در تاريخ 10 نوامبر به گزارشگران گفت كه تحريم هاي غرب »هيچ تاثيري« بر تهران نداشته اند ، ايرانيان هنوز هم به توليد اورانيوم غني شده در 5 درصد و 20 درصد با روندي مداوم ادامه مي دهند.
 


وزير بهداشت خبرداد

 برخي داروها گران مي شود

وزير بهداشت گفت: با توجه به اينكه نرخ ارز مرجع نسبت به گذشته 5/16درصد افزايش يافته و ارز مرجع كافي نيز در اختيار بخش دارويي قرارنگرفته است، افزايش قيمت دارو را در برخي اقلام شاهد هستيم.
مرضيه وحيد دستجردي در حاشيه هفتاد و سومين اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور افزود: به شدت پيگير ارز دارويي هستيم و روزانه در اين خصوص تشكيل جلسه مي دهيم امروز نيز از سوي بانك مركزي نامه اي را دريافت كرديم كه ظرف 3 هفته آينده مشكلات ارز دارويي توسط معاونت هاي مربوطه مرتفع مي شود.
وي در خصوص نرخ ارز به شركت هاي دارويي گفت: امسال دلار مرجع به شركت هاي دارويي با تأخير واريز شد و اين درحالي است كه با افزايش 5/16درصدي مواجه بوده است. زيرا دلار مرجع سال گذشته هزار و 50 تومان و امسال 1226 تومان است.
وزير بهداشت گفت: براي برخي داروهايي كه كاربرد دوگانه در صنعت، تجارت و كشاورزي دارند مانند داروهاي ژلاتيني، اين داروها نرخ ارز مرجع ندارند و بايد با ارز آزاد تهيه شود بنابراين افزايش قيمت را در اين داروها شاهد هستيم.
وي گفت: كميته قيمت گذاري بر روي دارو به صورت سه جانبه از سوي توليدكنندگان، مصرف كنندگان و سازمان غذا و دارو تشكيل مي شود و در اين خصوص تصميم گيري مي كند. برخي از تجهيزات پزشكي نيز مانند سرم كه شاهد افزايش قيمت آن بوده ايم تنها به دليل محفظه پلاستيكي قيمت آن 3 برابر شده است اما به جاي افزايش دو برابري ما قيمت آن را 40درصد افزايش داديم.
وحيد دستجردي افزود: به دليل افزايش نرخ ارز افزايش در قيمت داروها را خواهيم داشت. بسياري از داروهاي وارداتي نيز در شوراي تدوين دارويي مصوب شده و ارز دارويي مي گرفتند اما برخي داروها نيز مصوب نبوده و ارز مرجع به آنها تعلق نمي گيرد. بنابراين ارز آزاد 3 برابري را دريافت مي كنند.
وزير بهداشت گفت: درحال حاضر اين شركت ها مجبورند اقلام خود را با دلار آزاد تهيه كنند بنابر اين قيمت ها بالا مي رود. خوشبختانه همه كمي ها و كاستي ها در حال جبران است و تاكنون يك سوم از ارز دارويي پرداخت شده و ظرف دو سه هفته آينده با كمك وزارت نفت و بانك مركزي عمده مشكلات حل مي شود.
شيوع بيماري هاي غير واگير چالش نظام سلامت
وزير بهداشت از بيماري هاي غيرواگير به عنوان يكي از چالش هاي نظام سلامت نام برد و گفت: امروز به سوي حذف بيماري هاي واگير رفته ايم اما اگر برنامه ريزي مناسبي نشود در رابطه با بيماري هاي غير واگير دچار چالش مي شويم.
دستجردي تاكيد كرد تمام دست اندركاران نظام سلامت بايد براي تغيير سبك و شيوه زندگي، چاره اي بينديشند چرا كه بايد طراحي هاي جديدي در اين زمينه داشته باشيم.
وي يادآور شد اجراي برنامه پزشك خانواده با بستر تغيير شيوه و سبك زندگي همراه خواهد بود.
مقاومت در برابر تحريم هاي دارويي
وزير بهداشت با اشاره به مشكلات اقتصادي كشور گفت: با اقتصاد مقاومتي بالاخره از سد مشكلات تحريم هاي دارويي عبور خواهيم كرد.
دستجردي افزود: در زمينه داروها و تجهيزات پزشكي نيز مشكلاتي داريم اما سياست وزارت بهداشت اين است كه مراقبت كنيم تا در جريان تحريم ها كمترين صدمه به مردم وارد شود.
وي با اشاره به برگزاري جلسات مداوم ستاد تدابير ويژه دارويي، گفت: برخي از دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، ذخيره بيش از يكسال دارو و تجهيزات دارويي خود را دارند و اميدوارم چنين آمادگي در ديگر مناطق كشور نيز ايجاد شود.
وزير بهداشت گفت: مطلع هستيم كه بسياري از دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور در پايان هر ماه براي پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشكل هستند و در برخي موارد استانداري ها به كمك آنها مي آيند.
دستجردي افزود: نمي توان حقوق پرسنل دانشگاه هاي علوم پزشكي را پرداخت نكرد و بايد به آنها كمك شود.
وي تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم تمام كسري هاي تحميل شده به دانشگاه علوم پزشكي را در بودجه ها حل و فصل كنيم.
 


ناكامي هواپيماربايان در 120 درگيري با سپاه پاسداران

جانشين فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي گفت: از سال 63 تاكنون 20 مورد درگيري در آسمان داشتيم و اقدامات روي زمين نيز به بيش از 100 مورد مي رسد كه هيچ كدام موفق نشدند.
سرهنگ پاسدار «صفرعلي موسوي» جانشين فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي در نشست خبري كه صبح ديروز به منظور سالروز صدور فرمان تاريخي امام خميني(ره) مبني بر تشكيل سپاه حفاظت هواپيمايي برگزار شد، گفت: در زمان جنگ تحميلي با توجه به مشكلات موجود، منافقين نيز هواپيماربايي را آغاز كردند.
موسوي ادامه داد: در سال 63 قبل از تشكيل سپاه حفاظت، 5 مورد هواپيماربايي صورت گرفت و بعد از استقرار سپاه در فرودگاه ها كمتر از يك ماه، آنها اولين اقدام را انجام دادند كه موفق نبودند.
جانشين فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي تاكيد كرد: از سال 63 تاكنون 20 مورد در آسمان درگيري داشتيم كه 12 مورد با خونريزي و درگيري همراه شد و اقدامات روي زمين نيز به بيش از 100 مورد مي رسد كه هيچ كدام موفق نشدند.
وي همچنين تاكيد كرد كه در تمامي اين موارد، اين عمليات ها توسط افراد ايراني صورت گرفته كه از سوي استكبار عليه كشورمان به ماموريت گرفته شده بودند.
موسوي ادامه داد: امام خميني(ره) چند ماه قبل از وفات شان در سال 67 ابلاغ كتبي كردند كه سپاه همچون گذشته در فرودگاه بماند و از سپاه حفاظت راضي بودند و مقام معظم رهبري نيز مهر تائيد بر اقدامات سپاه حفاظت هواپيمايي زدند.
وي با اشاره به هواپيماربايي هاي سال 67 به بعد گفت: مهمترين آنها پرواز اهواز به بندرعباس بود كه بيش از 20 نفر تروريست وارد هواپيما شده بودند و نفر ما بيش از 50 مورد جراحت هم با سلاح سرد و هم با سلاح گرم برداشت. اما با ذكر يا زهرا و كمك از ايشان ايستادگي كرد و دو نفر از همكارانمان بابت اين موضوع از دست مقام معظم رهبري مدال شجاعت گرفتند.
موسوي افزود: هيچ گارد پروازي دردنيا در سابقه اش اين حجم عمليات سپاه هواپيمايي را نداشته است سپاه حفاظت هواپيمايي خودش را به سطح يك گارد بين المللي تبديل كرده است و طبق گزارشات بين المللي از جمله ايكائو در اين حوزه ما جزو اولين كشورها هستيم.
وي خاطر نشان كرد: متاسفانه كساني كه عليه ما در اين حوزه اقدام كرده اند مورد حمايت استكبار بوده در حالي كه در هيچ كجاي دنيا اينگونه نيست.
جانشين فرمانده سپاه حفاظت هواپيمايي اظهارداشت: آموزش هاي ما در سطحي است كه به كشورهاي ديگر و كشورهاي منطقه مي توانيم در اين خصوص آموزش دهيم.
وي تاكيد كرد: در درگيري هاي داخل هواپيما تنها مجروحيت هاي شديد داشته ايم.
موسوي ادامه داد: امسال موردي در خصوص هواپيماربايي و امنيت پرواز نداشتيم و آخرين مورد پرواز دمشق بود كه موفق نشدند آن را منحرف كنند.
وي با بيان اينكه از كشورهاي منطقه درخواست هايي براي آموزش از سپاه حفاظت هواپيمايي صورت گرفته است، گفت: از سال 86 تاكنون 5 بار اقدامات ما توسط سازمان هاي بين المللي چك شده و مهر تائيد ايكائو را دريافت كرده ايم.
 


باهنر: حزب فراگير تأسيس مي كنيم

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين با تأكيد بر اينكه جمعي از فعالان انتخاباتي با تشكل متبوعش در انتخابات همكاري مي كنند، گفت: در فكر تأسيس حزب فراگيري هستيم.
محمدرضا باهنر درباره همكاري گروهي خارج از جامعه اسلامي مهندسين با وي براي انتخابات اظهار كرد: ما در انتخابات مجلس نهم علاوه بر نيروهاي ثابت جامعه اسلامي مهندسين يكسري نيروهايي داشتيم كه علاقه داشتند با جامعه اسلامي مهندسين در زمينه انتخابات همكاري داشته باشند و با توجه به اينكه دو انتخابات بزرگ ديگر پيش رو داريم اين بار اين همكاري را قطع نكرديم.
وي با اشاره به اينكه همكاري فعالان انتخاباتي با جامعه اسلامي مهندسين آغازي بر تأسيس حزب فراگير است، تصريح كرد: بعيد نيست كه ما با اين گروهها يك همكاري مستمري داشته باشيم و اين ظرفيت ها در كنار هم جمع شوند؛ اما تأسيس حزب فراگير كه در فكرش نيز هستيم بايد خيلي فراتر از اين گروهها باشد.
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين در گفت وگو با مهر تأكيد كرد: اين گروهها فعالان انتخاباتي هستند كه عضو هيچ گروه و تشكلي نيستند و ما گفتيم حيف است كه رها شوند.
 


علي محمد نائيني:

حماسه 9 دي كارآمدي نظام را براي مقابله با چالش هاي پيچيده نشان داد

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه 9 دي گفت: حماسه 9 دي اين باور را ايجاد كرد كه تفكر انقلاب اسلامي و مديريت نظام جمهوري اسلامي ظرفيت لازم براي مقابله با چالش هاي پيچيده را دارد.
علي محمد نائيني رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه نهم دي در آستانه اين روز تاريخي با اشاره به ابعاد فتنه 88 گفت: نظام جمهوري اسلامي در مهار فتنه و آشكار سازي ابعاد آن در جامعه نقش اساسي داشت و حماسه 9 دي اين باور را ايجاد كرد كه تفكر انقلاب اسلامي و مديريت نظام جمهوري اسلامي ظرفيت لازم را براي مقابله با چالش هاي پيچيده دارد و مي تواند آسيب هاي داخلي خود را ترميم كند. در فتنه 1388 پيوند ضد انقلاب، احزاب و گروه هاي سياسي و برخي از نخبگان كشور با دولت هاي غربي در يك جبهه واحد نمايان شد و چهره همه عناصر و جرياناتي كه بعد از رحلت حضرت امام خميني رضوان الله عليه به عنوان حلقه هاي انحرافي مطرح و در جريان فتنه موثر و نقش آفرين بودند، آشكار گرديد.
مشكل باور به وجود جنگ نرم و انكار آن توسط برخي از نخبگان و جامعه اي كه در فتنه 1388 ظهور و بروز يافته بود، با بصيرتي كه در 9 دي به جامعه تزريق شد، به ميزان قابل توجهي برطرف شد و به عبارتي خلأ 20 سال بي توجهي نسبت به راهبرد تهاجم فرهنگي با اين فتنه به صورت جهشي حل شد.
به گزارش فارس وي، تقويت بازدارندگي در برابر تهديدات دشمن، تقويت اتحاد و انسجام ملي، تقويت پيوند جامعه با ارزش هاي ديني، محرم و عاشورا، تقويت پيوند اسلام و جمهوريت و در پيوند عميق و بيشتر ملت ايران با ولايت و مقام معظم رهبري را از بركات فتنه 88 و حماسه نهم دي دانست.
 


معاون مركز اسناد انقلاب:

اسناد فتنه 88 منتشر مي شود

معاون مركز و مديرعامل موسسه فرهنگي - هنري مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: با حمايت هاي شخص رئيس قوه قضائيه درصدد شفاف سازي فضاي انتخابات هستيم.
مهدي رمضاني معاون مركز و مديرعامل موسسه فرهنگي - هنري مركز اسناد انقلاب اسلامي گفت: ما در حال حاضر يك مجموعه اي را با كمك برخي دوستان در قوه قضائيه و حمايت هاي شخص رئيس قوه قضائيه در جهت شفاف سازي فضاي انتخابات آغاز كرده ايم و آن بحث «اسناد فتنه» است.
وي ادامه داد: از دستگاه هاي مختلفي اسنادي كه تهيه شده است را جمع بندي كرده ايم كه بخش مهمي از آن اسناد دادگاه هاست.
رمضاني در گفت وگو با فارس تصريح كرد: در حال حاضر جلد اول اين كتاب با عنوان «مجموعه اعترافات فتنه و نقش بهائيت در فتنه» منتشر شده است.
وي با بيان اينكه جلد دوم اين كتاب مربوط به «اعترافات كميته مشترك موسوي و كروبي» است گفت: هنوز از جلد دوم اين كتاب رونمايي نشده است. مديرعامل موسسه فرهنگي - هنري مركز اسناد انقلاب اسلامي تاكيد كرد: جمع آوري اين مجموعه اسناد در رابطه با سازمان مجاهدين خلق، حزب كارگزاران سازندگي و برخي ديگر از اين گروه ها ادامه خواهد داشت و وقتي قابل انتشار شد، براي انتشار آن تصميم گيري مي كنيم كه هر پرونده چه ملاحظاتي دارد.
 


مصري: جوابيه هاشمي به مجلس ارسال نشده است

سخنگوي هيئت رئيسه مجلس گفت: متن جوابيه دفتر هاشمي درباره نطق رسايي تاكنون به مجلس ارسال نشده است.
عبدالرضا مصري نماينده مردم كرمانشاه و سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: تاكنون متن دفاعيه آيت الله هاشمي رفسنجاني به دست هيئت رئيسه نرسيده است.
وي افزود: آقاي هاشمي اگر بخواهد مي تواند متن دفاعيه يا همان جوابيه خود درباره نطق حميد رسايي را به مجلس ارسال كند تا پس از تاييد هيئت رئيسه، در صحن علني قرائت شود.
سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اينكه اختيار با خود آقاي هاشمي است، تصريح كرد: اگر متن جوابيه ارسالي از دفتر هاشمي رفسنجاني با ماده 78 آيين نامه داخلي مجلس مطابقت داشته باشد، با تاييد هيئت رئيسه امكان قرائت آن در صحن علني وجود دارد و اين ماده نيز مي گويد بايد متن جوابيه ارسالي بيش از 2 برابر صحبت هاي ناطق درباره آن مورد نباشد و همچنين در دفاعيه ارسالي نبايد توهين يا افترايي وجود داشته باشد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10