(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 5  دی  1391 - شماره 20390

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
واشنگتن پست: اوباما مجبور به پذيرش ايران هسته اي خواهد شد
رئيس جمهور در ديدار با جمعي از آزادگان:
ايستادگي در برابر فشارهاي دشمن را از امام حسين (ع) آموخته ايم
پاي درس علي (ع)
سويزي خبر داد
اجراي بورسيه تحصيلي دانش آموزي از دهه فجر
ناظمي اردكاني در مراسم روز ملي ثبت احوال:
مردم در ثبت وقايع چهارگانه و اعلام كدپستي جديد همكاري كنند
وزير دفاع:
ادعاي همكاري موشكي ايران و كره شمالي تنها يك گمانه زني است
تصويب كليات طرح الزام دولت به تمركززدايي در كميسيون برنامه و بودجه
جزئيات حذف كنكور در دانشگاه هاي غيرانتفاعي
اسامي رشته هاي بدون كنكور نيمه دوم دي ماه اعلام مي شود
اخبار ادبي و هنري
ساخت درب حرم مطهر امام موسي كاظم(ع) در لار پايان يافت
مدير عامل دخانيات مازندران:
سالانه 60 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي شود
برگزاري 60 برنامه به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي در خوزستان
مردم براي شفاي احمد عزيزي دعا كنند
ارائه آموزش مجازي دوره معارف مهدويت به كاركنان دولت
نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي:
جنگ 8 روزه گام مقدماتي پيروزي ايران بر اسرائيل است
برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي ايران
برگزاري اولين همايش سرطان و پيشگيري
معاون سازمان ثبت اسناد:
صدور سند براي املاك با استفاده از تلفن همراه آسان تر شد


واشنگتن پست: اوباما مجبور به پذيرش ايران هسته اي خواهد شد

يك روزنامه آمريكايي در تحليلي اذعان كرد كه باراك اوباما در نهايت مجبور خواهد شد توانايي هاي هسته اي ايران را به رسميت بشناسد.
روزنامه واشنگتن پست در اين تحليل كه به قلم «جكسون ديل» برنامه ساز راديويي و تحليلگر سياسي آمريكايي با عنوان «آيا در سال 2013 اقدامي در مورد فعاليت هسته اي ايران صورت خواهد گرفت؟» در اين باره كه اوباما مجبور است با جمهوري اسلامي ايران بر سر برنامه هسته اي مصالحه كند؟ آورده است: «تصور اين مسئله دشوار است كه اوباما تصميم داشته باشد كه كشورش وارد جنگ ديگري در خاورميانه شود زيرا ايران طي سالهاي طولاني موفق شده تا به پيشرفت هاي هسته اي خود دست يابد و حجم بالايي از اورانيوم را در اختيار دارد.»
نويسنده اشاره مي كند كه همانگونه كه «دنيس راس» چندي پيش اعلام كرد اوباما احتمالا پيشنهاد آخر خود يعني پذيرش در اختيار داشتن فناوري صلح آميز هسته اي را زودتر از آنكه زمان زيادي بگذرد به ايران ارائه خواهد كرد.
وي اشاره دارد كه دنيس راس معتقد است كه مذاكرات در سطح كنوني مسئله هسته اي ايران را حل نخواهد كرد زيرا از نظر نويسنده مشكلي «ساختاري» وجود دارد و آن اينكه ايران معتقد است كه «الماسي» در اختيار دارد كه حاضر نيست آن را در مقابل پيشنهادات ناچيز ارائه كند.
در همين رابطه، «استفان والت» نظريه پرداز مشهور روابط بين الملل با اشاره به ضعف ديپلماسي در پرونده هسته اي ايران اعلام كرد كه تهديدهاي آمريكا تنها ايران را به تقويت قدرت بازدارندگي ترغيب كرده است.
وي با اشاره به اينكه اكنون چارچوب هاي يك توافق معقول بين دو كشور كاملا مشخص است، افزود: اما واشنگتن همچنان بر سياست شبه كاپيتولاسيوني خود در قبال ايران پافشاري مي كند.
سردرگمي مقامات كاخ سفيد در قبال ايران تا جايي است كه روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي مدعي شد كه كنگره آمريكا خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شده اما دولت اوباما با اين موضوع مخالفت كرده است.
اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه اوباما در دوره جديد رياست جمهوري اش 2 بار تحريم عليه برخي ديگر از مقامات و شركت هاي ايراني اعمال كرده است.
 


رئيس جمهور در ديدار با جمعي از آزادگان:

ايستادگي در برابر فشارهاي دشمن را از امام حسين (ع) آموخته ايم

رئيس جمهور در ديدار جمعي از آزادگان گفت: همواره در مسير رشد و تعالي موانع و فشار وجود دارد اما ايستادگي در برابر فشارهاي دشمن را از امام حسين(ع) آموخته ايم.
محمود احمدي نژاد در ديدار جمعي از آزادگان دفاع مقدس با بيان اينكه عاشورا و كربلا همواره در زندگي و هستي جاري است، گفت: آزادگي آزادگان مؤلفه مهم و اثرگذاري است چرا كه ايمان، معنويت و ايستادگي آنان، در راستاي پيام عاشورا و در خط امام عصر(عج) بود.
رئيس جمهور تصريح كرد: مطمئناً امروز هر كسي در اين خط قرار داشته باشد زنده و پويا بوده و با آرمان ها و فطرت انقلاب سنخيت دارد به گونه اي كه با گذشت 22 سال از آزادگي آزادگان عزيز، همچنان خاطرات آنان شيرين و ماندگار است.
احمدي نژاد گفت: بي ترديد اگر انسان در تمام لحظات عمر خود در خط امام و در مسير حقيقت و پيام عاشورا ايستادگي و حركت كند، پيروز و جاودان خواهد بود.
رئيس جمهور با تأكيد بر حفظ روحيه ايثارگري و جاري كردن آن در تمام شئونات زندگي، يادآور شد: امكانات و رفاه مالي زماني ارزشمند است كه در مسير تعالي انسان و در راه خدا، خط امام عصر(عج) و آرمان ها و عقيده باشد، در غير اين صورت ارزشي نخواهد داشت.
وي با بيان اينكه آزادگان بايد قدر و ارزش مدال آزادگي خود را بدانند، آن رانشانه اي براي قرار داشتن در خط امام حسين(ع) توصيف و تأكيد كرد: نام آزادگان ايران عزيز به واسطه ايمان و ايستادگي آنها در زمره عاشوراييان ثبت شده است.
رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه در دوره اي وظيفه ملت، پيگيري آرمان هاي جنگ و جبهه و اسارت بود، خاطرنشان كرد: امروز دوراني است كه ايران بايد بيش از پيش آباد و عزيز باشد چرا كه امروز پرچم مكتب حسيني در اين سرزمين بالا رفته و هرچه برافراشته تر باشد، ما پيروز خواهيم بود.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به وجود مشكلات و فشارهاي دشمنان در مسير پيشرفت و آباداني كشور، گفت: همواره در مسير رشد و تعالي يك ملت، دست انداز، سختي، موانع و فشار وجود دارد اما راهي جز ايستادن در برابر اين مشكلات وجود ندارد و اين موضوعي است كه ملت ايران از امام حسين(ع) آموخته است.
احمدي نژاد با بيان اينكه به لطف خدا و با همت و تلاش ملت ايران و مسئولان در نهايت از مشكلات دشمن ساخته عبور خواهيم كرد، گفت: امروز آزادگان با حفظ روحيه ايثارگري پس از تحمل چندين سال اسارت در بخش هاي مختلف علمي، اقتصادي، فرهنگي و سياسي كشور حضور دارند و بدنبال پيشرفت و آباداني كشور خود هستند.
وي تصريح كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي و تلاش شود كه مجموعه آزادگان بتوانند با روحيه جهادي خود در بخش هاي مختلف حضور داشته و احساس كنند كه به آنان توجه جدي مي شود.
 


پاي درس علي (ع)

اهميت عقل
اميرالمومنين علي(ع) در خصوص اهميت عقل فرموده اند:
عقل برايت كافي است تا راه گمراهي را از (راه) رستگاري، نشانت دهد.
نهج البلاغه
حكمت 421
 


سويزي خبر داد

اجراي بورسيه تحصيلي دانش آموزي از دهه فجر

معاون وزير آموزش و پرورش از اجراي طرح بورسيه تحصيلي دانش آموزان تيزهوش بي بضاعت از دهه فجر خبر داد.
مهري سويزي، رئيس مركز استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس گفت: طرحي به عنوان «صندوق سباي مهر» براي بورسيه شدن دانش آموزان بي بضاعت با استعدادهاي درخشان آماده كرديم.
وي با بيان اينكه اين طرح در دهه فجر اجرا مي شود، گفت: نامه اجراي اين طرح از دهه فجر به استان ها ابلاغ مي شود تا براساس آن دانش آموزان بي بضاعت با مكانيزمي خاص شناسايي شوند.
معاون وزير آموزش و پرورش بيان كرد: با اجراي اين طرح، هر ساله تعدادي از دانش آموزان بورسيه تحصيلي «صندوق سباي مهر» خواهند شد.
وي در خصوص نوع بورسيه و تعداد دانش آموزان تحت پوشش اين طرح گفت: جزئيات كامل بورسيه تحصيلي بعد از آماده سازي شيوه نامه، اعلام مي شود.
 


ناظمي اردكاني در مراسم روز ملي ثبت احوال:

مردم در ثبت وقايع چهارگانه و اعلام كدپستي جديد همكاري كنند

رئيس سازمان ثبت احوال كشور خواستار همكاري مردم در ثبت وقايع چهارگانه از جمله ولادت، فوت، طلاق و ازدواج اين سازمان شد.
محمد ناظمي اردكاني ديروز در مراسم روز ملي ثبت احوال كه در محل همايش هاي صدا و سيما برگزار شد با اعلام اين مطلب افزود: بدون وجود همكاري هاي لازم بين مردم و سازمان ثبت احوال نمي توانيم وظايف محوله را به درستي انجام دهيم.
وي گفت: يكي از مسائلي كه به همكاري مردم نيازمنديم تغيير به هنگام كدپستي است، طبق قانون هر ايراني بايد با تغيير كدپستي و محل سكونت خود به نخستين اداره ثبت احوال مراجعه كرده و اين تغيير را به ثبت برساند.
رئيس سازمان ثبت احوال افزود: در صورتي كه ثبت به هنگام كدپستي انجام نشود، در بررسي برخي جنبه هاي آماري مانند مهاجرت با مشكل مواجه مي شويم.
ناظمي اردكاني خاطرنشان كرد: البته براي رفاه حال شهروندان از سه سال قبل درگاهي در سايت سازمان ثبت احوال ايجاد شده كه افراد از طريق آن مي توانند تغيير كدپستي و محل اسكان خود را اعلام كنند.
به گفته وي، پس از اينكه اطلاعات مربوط به تغيير كدپستي از طريق اين درگاه اعلام شد، اين اطلاعات در كارت جديد شناسايي ملي درج و از طريق پست براي متقاضي ارسال مي شود.
رئيس سازمان ثبت احوال با اشاره به اينكه قانون گذار نيز در اين زمينه تأكيد دارد تا ثبت در زمان قانوني انجام شود گفت: مهلت قانوني ثبت ولادت 15 روز، ثبت فوت 10روز، ازدواج و طلاق نيز 15روز در نظر گرفته شده است.
 


وزير دفاع:

ادعاي همكاري موشكي ايران و كره شمالي تنها يك گمانه زني است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: ادعاهايي كه اخيرا از سوي برخي كشورها در خصوص همكاري موشكي ايران و كره شمالي مطرح شده يك گمانه زني است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حاشيه اولين همايش مشترك ايمني نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين ادعا كه ايران ضمن همكاري موشكي با كره شمالي نسبت به اعزام كارشناس نظامي نيز اقدام كرده است، تصريح كرد: اين ادعاها يك گمانه زني بيش نيست و جمهوري اسلامي ايران تاكنون كسي را بدين منظور نفرستاده است.
وي در ادامه در خصوص توليد انبوه پرنده هاي بدون سرنشين خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران هم اكنون انواع پهپادها را در اختيار دارد و در اين حوزه به توانمندي هايي دست يافته است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح افزود: امروز ايران در حوزه پرنده هاي بدون سرنشين صاحب سبك و توانمندي هاي مستقل است و برنامه هاي ويژه اي دارد.
سردار وحيدي در پاسخ به اين سوال كه هم اكنون كه ايران به جزييات RQ170 دست يافته و آن را به طور كامل رمزگشايي كرده آيا برنامه اي براي توليد انبوه آن دارد، به اين مطلب بسنده كرد و گفت: طبيعي است كه از تمام فرصت ها بايد حداكثر بهره را ببريم و اين حق ماست.
 


تصويب كليات طرح الزام دولت به تمركززدايي در كميسيون برنامه و بودجه

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس از تصويب طرح الزام دولت به تمركززدايي در اين كميسيون خبر داد.
غلامرضا كاتب سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس در مورد جلسه روز يكشنبه اين كميسيون گفت: كليات طرح الزام دولت به تمركززدايي در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت و تصويب شد. سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه گفت: طبق دستور گزارش برداشت از بانك هاي دولتي هم در اين جلسه بررسي و قرار شد كه در صحن علني مجلس قرائت شود. وي در مورد دستور ديگر جلسه كميسيون برنامه و بودجه مربوط به رسيدگي به طرح اداره سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به ايسنا گفت: كميسيون برنامه به عنوان كميسيون فرعي در بررسي اين طرح يك بند آن را حذف كرد و بندهاي ديگر را با اصلاحاتي جزيي تصويب كرد.
 


جزئيات حذف كنكور در دانشگاه هاي غيرانتفاعي

مديركل دفتر آموزش عالي غيردولتي وزارت علوم گفت: از اين پس آزمون سراسري دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در برخي از كدرشته هاي آنها حذف و اين موسسات از طريق سوابق تحصيلي و اولويت هاي بومي دانشجو پذيرش مي كنند.
به گزارش ايسنا، دكتر غلامعلي نادري گفت: در راستاي قانون حذف كنكور مصوب سال 1386 مجلس شوراي اسلامي و تصويب وزارت علوم، آزمون سراسري در مقاطع كارداني و كارشناسي موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي حذف شد كه كدرشته هاي بدون كنكور در نيمه دوم ماه جاري توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي شود.
وي افزود: شرايط، ضوابط، نام و كد رشته هايي كه از طريق سوابق تحصيلي و اولويت هاي بومي دانشجو پذيرش مي كنند در نيمه دوم دي ماه براي ورودي هاي بهمن ماه سال جاري و در نيمه دوم مرداد ماه سال 92 براي ورودي هاي مهر ماه اعلام خواهد شد.
دكتر نادري تاكيد كرد: پذيرفته شدگان بدون كنكور اجازه تغيير رشته يا انتقال به رشته هاي تحصيلي داراي آزمون سراسري را نخواهند داشت.
 


اسامي رشته هاي بدون كنكور نيمه دوم دي ماه اعلام مي شود

مديركل دفتر آموزش عالي غير دولتي وزارت علوم اعلام كرد كه آزمون سراسري دانشگاههاي غيرانتفاعي در برخي كد رشته ها حذف و پذيرش دانشجو از طريق سوابق تحصيلي صورت مي گيرد.
غلامعلي نادري گفت: در راستاي قانون حذف آزمون سراسري دانشگاهها مصوب سال 1386 مجلس شوراي اسلامي و تصويب وزارت علوم، آزمون سراسري در مقاطع كارداني و كارشناسي و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غير انتفاعي حذف شد كه كد رشته هاي بدون كنكور دانشگاهها و موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در نيمه دوم سال جاري توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام مي شود.
به گفته وي، شرايط ضوابط نام و كد رشته هايي كه از طريق سوابق تحصيلي و اولويتهاي بومي دانشجو پذيرش مي كنند در نيمه دوم دي ماه براي وروديهاي بهمن ماه سال جاري و در نيمه دوم مردادماه سال 92 براي وروديهاي مهرماه اعلام خواهد شد.
نادري تاكيد كرد كه پذيرفته شدگان بدون كنكور اجازه تغيير رشته يا انتقال به رشته هاي تحصيلي داراي آزمون سراسري را نخواهند داشت.
 


اخبار ادبي و هنري

قطع شبكه هاي تلويزيوني ايران
تداعي اروپاي قرون وسطايي است
انجمن روزنامه نگاران مسلمان در بيانيه اي با محكوميت قطع فركانس شبكه هاي بين المللي «پرس تي وي» و «هيسپان تي وي» اين اقدام را نشان عجز و ناتواني غربي ها در برابر جمهوري اسلامي ايران دانست.
در بيانيه اين انجمن آمده است: اين يك واقعيت انكارناپذير است كه قطع فركانس شبكه هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران از ناحيه لابي هاي صهيونيسم به خاطر نفوذ و تاثيرگزاري اين شبكه ها بر ملت هاي تحت ستم قدرت هاي جهاني است و مصداق عيني «آنچه از دل برآيد بر دل نشيند» است و اميدواريم به همت دانشمندان ايراني، تكنولوژي دور زدن اين تحريم نيز تحقق عيني يافته و تشنگان حق و حقيقت و آزادي را همچنان سيراب كند.
ويژه برنامه هاي حماسه 9 دي در رسانه ملي
سازمان صدا و سيما براي بزرگداشت حماسه 9 دي، بيش از 370 ساعت برنامه توليد و پخش مي كند.
قائم مقام رسانه ملي گفت: گروه هاي مختلف صدا و سيما در برنامه هاي زنده، گزارشي و توليدي، سالروز حماسه بزرگ ملت ايران در دفاع از حريم ولايت را گرامي مي دارند.
حجت الاسلام موسوي مقدم گفت: اين برنامه ها در قالب هاي متفاوتي ارائه خواهند شد تا اين حماسه ملي براي مخاطبان از زواياي مختلف تبيين شود. وي افزود: در اين تلاش، صداي استان ها با توليد و پخش بيش از 22 هزار دقيقه برنامه، بيشترين سهم را در اين زمينه خواهند داشت. به گفته قائم مقام سازمان صدا و سيما پخش گزارش هاي توليدي، تفاسير سياسي، گفتگوهاي زنده، كليپ، ميزگردهاي سياسي، ويژه برنامه هاي زنده و توليدي، گزارش هاي مستند، خبري و فيلم هاي سينمايي از جمله تمهيدات رسانه ملي براي بزرگداشت اين حماسه ملي است. حجت الاسلام موسوي مقدم افزود: اين برنامه ها علاوه بر داخل در شبكه هاي بين المللي رسانه ملي پخش خواهد شد تا مخاطبان اين شبكه ها نيز از ابعاد مختلف حضور مردم ولايت مدار ايران اسلامي در روز نهم دي ماه 1388 براي شكست توطئه هاي دشمنان آگاهي يابند. در حماسه 9 دي 1388 مردم فهيم ايران اسلامي با حضور در صحنه و برگزاري راهپيمايي هاي گسترده در سراسر كشور، تلاش تفرقه افكنانه دشمن براي ايجاد شكاف ميان مردم و ولايت را خنثي كردند.
رونمايي از مستند «خاطراتي براي تمام فصول»
مستند «خاطراتي براي تمام فصول» در موزه صلح تهران رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين مستند، دربرگيرنده رنج ها و مصائب جانبازان شيميايي و چگونگي اعزام و درمان آنها در برخي كشورهاي غربي است.
اين كار تازه، كار گروه حماسه و دفاع مقدس شبكه اول سيما، ساخته مصطفي رزاق كريمي است و تلاش كرده كه مظلوميت رزمندگان اسلام را در مواجهه با حاميان غربي ديكتاتور سابق بغداد به تصوير بكشد.
در مراسم رونمايي «خاطراتي براي تمام فصول» قائم مقام بنياد شهيد سردار انصاري، مهندس مهدي فرجي مدير شبكه اول سيما، رضا ميركريمي كارگردان، عزيز ا... حميدنژاد (كارگردان)، نورالدين عافي (راوي كتاب نورالدين پسر ايران) و... حضور داشتند.
مستند ياد شده، از اين هفته، جمعه ها ساعت 20 از شبكه اول سيما پخش مي شود.
تمديد مهلت ارسال آثار به دومين كنگره شعر زنان عاشورايي
رئيس شوراي سياست گذاري كنگره ملي شعر زنان عاشورايي از تمديد يك هفته اي مهلت ارسال آثار به اين كنگره خبر داد.
فرحروز فاتحي با اعلام اين خبر گفت: با استقبالي كه از سوي شاعران به عمل آمده، مهلت ارسال آثار را از 30 آذر به هفتم دي تمديد كرديم.
فاتحي درباره كنگره اول نيز گفت: نخستين كنگره شعر زنان عاشورايي اواخر سال 84 برگزار و با استقبال گسترده بويژه از سوي جوانان روبه رو شد. در آن كنگره 507 اثر داوري و آثار برگزيده در شب شعر با حضور پيشكسوتان عرصه ادب تجليل شد. همچنين بزرگان شعر معاصر از جمله حميد سبزواري، مشفق كاشاني، محمدعلي مجاهدي، علي موسوي گرمارودي، سيميندخت وحيدي و پرويز بيگي حبيب آبادي در نخستين كنگره به شعرخواني پرداختند. در حقيقت موفقيت كنگره نخست مشوق ما در برگزاري دومين كنگره شده است.
دومين كنگره ملي شعر زنان عاشورايي و انقلاب اسلامي از سوي بنياد «آيه هاي ايثار و تلاش» و با مشاركت بيش از 11 سازمان، نوزدهم دي ماه هم زمان با اربعين حسيني برگزار مي شود.
 


ساخت درب حرم مطهر امام موسي كاظم(ع) در لار پايان يافت

اوز - خبرنگار كيهان:
ساخت درب حرم مطهر باب الحوائج حضرت امام موسي كاظم(ع) در لارستان پايان يافت.
معاون استاندار و فرماندار ويژه لارستان با اعلام اين خبر گفت: براي ساخت اين درب 6 متر مكعب چوب ساج برمه اي 150 كيلوگرم نقره، 100 كيلوگرم مس و يك كيلوگرم طلا استفاده شده است. علي محمد اميري افزود: بيش از سه ميليارد ريال نيز از محل كمك هاي مردمي براي ساخت اين درب هزينه شده است. معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان لارستان اضافه كرد در حرم مطهر باب الحوائج حضرت امام موسي كاظم(ع) در كمتر از يك سال به دست اسدالله فرامرزي حقيقي از اساتيد برجسته استان فارس و فرزندش در شهر لار ساخته شده است. وي در پايان اظهار داشت استان فارس جزو سه استان برتر كشور در بازسازي عتبات عاليات است.

 


مدير عامل دخانيات مازندران:

سالانه 60 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي شود

سالانه 60 ميليارد نخ سيگار در كشور دود مي شود و هزينه مصرف سيگار در كشور 3 هزار ميليارد تومان است.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، مدير عامل شركت دخانيات مازندران در ديدار با نماينده ولي فقيه در اين استان با بيان مطلب فوق افزود: در حال حاضر دخانيات سومين تجارت دنيا را به خود اختصاص داد و با وجود نامطلوب بودن مصرف اين فرآورده، اين بنگاه اقتصادي سهم بسزايي در بخش كشاورزي و صنعت را به خود اختصاص داده است.
محمود كاظم زاده با تأكيد بر اينكه سالانه 60 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي شود، اضافه كرد: حدود 40 ميليارد نخ سيگار مصرفي كشور از طريق توليد مشترك با ساير كشورها تأمين و بقيه نياز كشور نيز به صورت قاچاق و غيرقانوني وارد كشور مي شود.
مدير عامل شركت دخانيات مازندران اظهار اميدواري كرد روزي در كشور فرا برسد كه در داخل اين كالا مورد استفاده قرار نگيرد و درآمد ناشي از صادرات سيگار را براي سلامت افراد جامعه استفاده كنيم.
 


برگزاري 60 برنامه به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي در خوزستان

اهواز - خبرنگار كيهان:
سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان از برگزاري 60 برنامه به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي در سراسر استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين سعيد جعفري در نشست هماهنگي برنامه هاي سالروز بزرگداشت حماسه 9 دي ماه گراميداشت اين روز را مهم و ارزشمند دانست و گفت: رهبر انقلاب به اين دليل كه افرادي در آن مقطع زماني ميان شيعه نفوذ كرده و با دشمنان اسلام طرح دوستي ريخته بودند، آن رويداد را فتنه ناميدند.
وي افزود: فضا در آن دوران به گونه اي بود كه تشخيص حق از باطل براي عده اي مشكل شد اما بحمدالله با رصد رهبر انقلاب توانستيم از اين فتنه با سربلندي بيرون بياييم.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري با بيان اينكه بصيرت مردم در قبال حوادث پس از انتخاب قابل تحسين بود اظهار داشت: تاريخ ما 8 سال دفاع مقدس و 8 ماه دفاع مقدس را تجربه كرده است. اگر در دوران 8 ساله دفاع مقدس در مقابل همه كشورها ايستاديم، در دوران فتنه نيز 8 ماه در برابر فتنه گران مقابله كرديم. اگر هفته اي به نام دفاع مقدس داريم شايسته است كه براي بزرگداشت حماسه 9 دي نيز هفته بصيرت داشته باشيم.
سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان، تصريح كرد: مردم در 9 دي ماه 88 نشان دادند كه از خواص بوده و همگام با ولايت حركت مي كنند.
وي در تشريح برنامه هاي بزرگداشت 9 دي اذعان داشت: در اين ايام 6 برنامه در شهرستان اهواز برگزار خواهد شد كه از جمله آن مي توان به سخنراني حسين شريعت مداري در جمع 20 هزار نفري بسيجيان اهواز كه اولين برنامه به اين مناسبت است و پس از آن در ساعت 23 همان روز سخنراني ايشان را در مسجد امام حسن عسگري(ع) اهواز خواهيم داشت.
سرپرست شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خوزستان ادامه داد: به مناسبت بزرگداشت حماسه 9 دي در سراسر استان در 60 منطقه سخنراني و همايش فرهنگي خواهيم داشت.
 


مردم براي شفاي احمد عزيزي دعا كنند

پزشك احمد عزيزي گفت: براي شفاي اين شاعر بزرگ بايد به خدا توكل كنيم و مردم براي بهبودي احمد عزيزي دعا كنند.
دكتر حسن علي كريم پور در گفت و گو با خبرنگار فارس در كرمانشاه، اظهار داشت: سطح هوشياري احمد عزيزي همان سطح هوشياري قبل است و مشكل خاصي ندارد.
وي ادامه داد: تنفس خود به خودي دارد و از طريق فيلتر اكسيژنه مي شود علائم حياتي او كاملا اس تي بل است و هنوز هوشياري كامل را به دست نياورده است.
پزشك معالج اين شاعر اهل بيت افزود: گاهي نياز به ساكشن دارد كه انجام مي دهيم و غذا را خودش مي خورد و همچنين واكنش هاي عاطفي به اطرافيانش نشان مي دهد.
 


ارائه آموزش مجازي دوره معارف مهدويت به كاركنان دولت

مدير آموزش مجازي مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم گفت: مجوز برگزاري دوره حكومت مهدوي و وظايف منتظران به شيوه مجازي به مركز تخصصي مهدويت داده شد.
سيد محمد موسوي در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار كرد: پايگاه آموزش مجازي مركز تخصصي مهدويت در واقع يك مدرسه يا دانشگاه مجازي است كه با محيطي كاملا ساده و مدرن كار آموزش معارف مهدويت را برعهده دارد.
وي اضافه كرد: از ويژگي هاي اين پايگاه بعد از ساده بودن محيط مي توان به ارتباط آنلاين با اساتيد و بخش هاي مختلف پايگاه اشاره كرد. ما براي اين پايگاه يك مسنجر به نام مهدي تاك طراحي كرده ايم كه دانش پژوه مي تواند سوالات و اشكالات درسي و فني خود را به راحتي با اساتيد و مسئولان پايگاه در ميان بگذارد.
وي در خصوص دوره هاي آموزشي پايگاه آموزش مجازي مهدويت گفت: در حال حاضر دوره رايحه انتظار (دوره ضمن خدمت حكومت مهدي و وظايف منتظران)، دوره عطر انتظار (دوره تكميلي معارف مهدويت)، دوره منجي در اديان و دوره مهدويت از ديدگاه دين پژوهان غربي در اين پايگاه قابل دسترسي است و به زودي دوره تربيت مربي معارف مهدويت نيز ارائه مي شود.
وي گفت: دوره حكومت مهدوي و وظايف منتظران جزو دوره هاي ضمن خدمت كاركنان دولت است و مركز تخصصي مهدويت متن اين دوره را تهيه و در اختيار دستگاه ها و مجريان قرار داده است.
وي ادامه داد: مركز تخصصي مهدويت دوره ياد شده را به شيوه مجازي از طريق پايگاه آموزش مجازي مهدويت براي علاقه مندان به دوره هاي معارف مهدويت برگزار كرده است.
 


نماينده اردبيل در مجلس شوراي اسلامي:

جنگ 8 روزه گام مقدماتي پيروزي ايران بر اسرائيل است

اردبيل-خبرنگار كيهان:
فعال شدن جريان هاي سلفيت در جهان اسلام براي جلوگيري از بيداري اسلامي با سرمايه گذاري آمريكا صورت مي گيرد.
نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران افزود: جاي تأمل است سلفيتي كه دو آتشه، و با تعصب خاص در صحنه هاي مختلف در سطح جهان حاضر مي شود تاكنون كوچكترين صحبتي عليه اسرائيل نكرده است.
دكتر منصور حقيقت پور با اشاره به موفقيت جمهوري اسلامي در جهان گفت: گفتمان انقلاب اسلامي پس از پيروزي در جنگ 8 روزه غزه فضاي جديدي را ايجاد كرده و به طور عملي ثابت شده كه تنها انديشه اي كه مي تواند اسرائيل را به زانو درآورد، انديشه ايراني و اسلامي است.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي افزود: امروز همه گروه هاي حاضر در صحنه فلسطين اعم از مسلمان ها، سوسياليست ها و ملي گراها، پيروزي در غزه را اقدام مقدماتي پيروزي ايران بر اسرائيل ارزيابي مي كنند.
وي در پايان گفت: حضور نظامي كشورهاي ديگر و گسيل تروريست ها به سوريه و گفتمان از دريچه توپ و تانك در آن كشور به بهانه اصلاحات نمي تواند مورد قبول باشد و تكليف اصلي اصلاحات بايد در زمينه هاي مختلف از قبيل سياسي و اجتماعي بايد توسط مردم سوريه و در پاي صندوق هاي رأي مشخص شود.
 


برگزاري نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي ايران

نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران بهمن ماه جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، اين نمايشگاه به پيشنهاد بخش خصوصي و با دستور رئيس جمهور به وزارت صنعت، معدن و تجارت، از 18 تا 21 بهمن سال جاري در تهران برگزار خواهد شد.
بنابر اعلام دست اندركاران اين نمايشگاه، ايران اكسپومحلي براي معرفي توانمندي صادراتي موجود در كشور به خريداران خارجي بوده و فرصت قابل توجهي براي مشتريان بالفعل و بالقوه خارجي مهيا خواهد كرد، تا بتوانند در اولين سفر خود به ايران اسلامي، با دست پر به كشور خود بازگردند و در سفرهاي بعدي بر حجم تجارت خود با ايران بيفزايند.
وب سايت نخستين نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران (ايران اكسپو) به نشاني www.expo.irtsn.com اكنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
 


برگزاري اولين همايش سرطان و پيشگيري

«اولين همايش سرطان و پيشگيري» با هدف تبادل اطلاعات ميان نهادهاي علمي و اجرايي كشور از سوي موسسه تحقيقات، درمان و آموزش سرطان؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نيز انجمن هاي علمي تخصصي 7 و 8 بهمن ماه امسال در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي شود.
دكتر فرهاد سميعي دبير علمي اين همايش با اعلام خبر فوق گفت: علي رغم پيش بيني افزايش بروز سرطان ها در سال هاي آتي و با وجود آنكه پيشگيري موثرترين راه برخورد با سرطان است، متاسفانه تاكنون نسبت به اين موضوع در كشور كم توجهي شده كه اميد مي رود، برپايي اولين همايش سرطان و پيشگيري، گامي موثر براي توجه هرچه بيشتر به اهميت موضوع پيشگيري از سرطان باشد.
وي با اشاره به اينكه مسئوليت پيشگيري از سرطان تنها محدود به يك ارگان خاص مانند وزارت بهداشت، نيست، يادآور شد: برنامه جامع ملي كنترل سرطان كه مسئوليت اجراي آن با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است، تاكيد دارد، اجراي مواردي همچون برنامه هاي پيشگيري از سرطان، بدون همكاري ديگر ارگان ها و سازمان ها امكانپذير نيست.
دكتر سميعي تصريح كرد: وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهايي كه فعاليت آنان مرتبط با عوامل خطرساز بروز سرطان است، به طور قطع مي بايست در امر پيشگيري از سرطان بازوي ياري بخش وزارت بهداشت باشند و بدون نگاه بين بخشي، قطعا در موضوع پيشگيري در برنامه جامع سرطان راه به جايي نخواهيم برد. وي گفت: در اولين همايش سرطان و پيشگيري، محورهايي همچون عوامل محيطي سرطانزا، تغذيه و تعادل انرژي بدن انسان، ژنتيك سرطان و پيشگيري، دخانيات و سرطان، كاربرد دارو و تركيبات شيميايي در پيشگيري سرطان، چشم اندازهاي پيشگيري از سرطان و نقش غربالگري و تشخيص زودرس در پيشگيري از سرطان در كنار راهبردهاي پيشگيري و كنترل سرطان از سوي پزشكان و استادان برجسته سرطان و ساير رشته هاي علوم پزشكي بحث و تبادل نظر خواهد شد.
 


معاون سازمان ثبت اسناد:

صدور سند براي املاك با استفاده از تلفن همراه آسان تر شد

معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: شهرونداني كه املاك بدون سند دارند مي توانند از طريق سيستم جي پي اس موبايل خود موقعيت جغرافيايي ملك را در سايت سازمان ثبت كنند تا مقدمات ثبت ملكيتشان انجام شود.
محمدحسن بكائيان اعلام كرد: افرادي كه مدعي مالكيت ملكي هستند بايد نقشه UTM و مدارك ارائه كنند تا سند ملكي آنها صادر شود. البته با طرح جديد مي توان تنها با تعيين مختصات ملك توسط GPS در سايت سازمان ثبت درخواست صدور سند كرد.
وي افزود: ماهواره هايي كه در 20 هزار كيلومتري زمين قرار دارند مي توانند از طريق سيستم GPS گوشي هاي تلفن همراه موقعيت خود را مشاهده كنند. از اين طريق شهروندان كه املاك بدون سند دارند مي توانند از طريق سيستم جي ام اس موبايل خود موقعيت جغرافيايي ملك را در سايت سازمان ثبت كنند تا مقدمات ثبت ملكيتشان انجام شود.
وي گفت: با انجام اين كار شهروندان با ارائه ساير مدارك با سرعت بيشتري مي توانند سند مالكيت خود را دريافت كنند.
معاون امور املاك سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در مورد املاكي كه تاكنون فاقد سند بوده هم گفت: اگر اين مختصات در اراضي ملي تعيين شود، در زمان بررسي مشخص شده و بي ترديد براي متقاضي سندي صادر نمي شود و به اين ترتيب از زمين خواري، تجاوز و تعرض به اين اراضي جلوگيري مي شود.
بكائيان ارسال نقشه ملك به همراه پايان كار براي آپارتمان ها را يكي از اقدامات مهم سازمان ثبت براي تسهيل صدور سند مالكيت عنوان كرد و گفت: طي توافق با سازمان نظام مهندسي يك نسخه از نقشه در اختيار متقاضي قرار مي گيرد كه همان ملاك عمل واحد ثبتي است. اگر همراه با پايان كار، نقشه هم تحويل واحد ثبتي شود بازديدي از ملك انجام نمي شود و زمان صدور سند كوتاه مي شود.
بكائيان با بيان اينكه به طور ميانگين در سطح كشور، صدور سند تك برگي براي املاكي كه داراي سند دفترچه اي هستند يك هفته تا 10 روز طول مي كشد اعلام كرد: املاكي كه داراي سند تك برگي هستند به هنگام نقل و انتقال و در همان روز سند جديد برايشان صادر مي شود. البته در كلانشهرها به دليل حجم بالاي كار، ممكن است اين فرآيند كمي طولاني تر باشد اما در تلاشيم اين زمان به حداقل برسد.
وي هزينه هر برگ سند را 25 هزار تومان عنوان كرد و گفت: اين مبلغ براساس قانون بودجه به خزانه واريز مي شود و هزينه پست ارتباطي به سازمان ثبت ندارد و اگر براي ملك مورد تقاضا، سابقه مالكيت وجود نداشته باشد، حق الثبت نيز دريافت مي شود كه 10درصد قيمت ملك است.
بكائيان گفت: از سال 90 هيچ گونه سند قديمي صادر نشده و حدود 99 درصد سندها تك برگي بوده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10