(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 6  دی  1391 - شماره 20391

همزمان با سالروز زلزله بم عنوان شد
شوراي شهر شهرداري را ملزم به مقاوم سازي مكان هاي كليدي تهران كرد
صبح ديروز صورت گرفت
دستگيري 100 تن از اراذل و اوباش تهران
آسمان كشور باراني است
فرماندار بهشهر:
 2 شهيد حادثه بمب گذاري در سامرا تحويل ايران شد
كشف 110 عدد كارت سوخت غيرمجاز در كردستان
54 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس كشف شد
سنوات ارفاقي در انتظار جانبازان فرهنگي بازنشسته
هواي تهران در شرايط ناسالم
در استان بوشهر رخ داد
 6 كشته در برخورد سمند با تيرچراغ برق
كلاهبرداري از بازنشسته ها
در بابل تصادف 2 پرايد 5 مجروح بر جاي گذاشت
رانش زمين 30 خوزستاني را بي خانمان كرد
افزايش يك ميليوني جمعيت كشور
فساد مالي و تزوير اتهام خاخام بزرگ
كابوس كريسمس
120نفر قرباني سرماي روسيه
تيراندازي به ماموران آتش نشاني نيويورك


همزمان با سالروز زلزله بم عنوان شد

شوراي شهر شهرداري را ملزم به مقاوم سازي مكان هاي كليدي تهران كرد

شوراي شهر ديروز همزمان با سالگرد حادثه دلخراش زلزله بم و حوادث پي درپي گودبرداري هاي غيراصولي در روزهاي اخير تهران به جنب و جوش درآمده بود به طوري كه دو موضوع مهم زلزله آينده تهران و بررسي لايحه ارتقاي ايمني تخريب و گودبرداري اصولي را در دستور جلسه خود قرار داده بود.
به گزارش خبرنگار ما دكتر حمزه شكيب به عنوان رئيس كميسيون عمران شوراي شهر آغازگر هر دو بحث بود به طوري كه با اشاره به فجايعي كه در پايتخت به خاطر ساخت و سازهاي غير فني در بافت هاي فرسوده رخ مي دهد مكرر از برخي از مديراني كه به نمايندگي از سوي شهردار تهران در اين جلسه حضور داشتند خواهش مي كرد، به هشدارهايي كه در اين رابطه داده مي شود توجه داشته باشند.
وي تاكيد كرد: ما در برابر فرد فرد كساني كه به خاطر قصور ما زير آوار جان خود را از دست مي دهند يا اموالشان از بين مي رود در آن دنيا مسئول هستيم و بايد پاسخگو باشيم.
مهدي چمران نيز تاكيد كرد: پس از زلزله بم زلزله هاي بزرگي مانند آذربايجان شرقي و خراسان جنوبي را داشته ايم و اين ها همه هشداري است به ما كه ساخت و سازهايمان را قانوني و اصولي بكنيم. شكيب در اين رابطه با تقسيم بندي كشور به 4 منطقه خطر و مقايسه موقعيت بم و تهران گفت: شهرستان بم در منطقه خطر متوسط قرار دارد اما تهران براساس نقشه ها به خاطر داشتن گسل هاي فراوان فعال، در منطقه «خطر زياد» قرار دارد.
وي زلزله بم را استثنايي ترين زلزله در جهان دانست و افزود: گسل شهر بم يك گسل غيرفعال بود كه نشانه فعال نبودن آن قدمت 2 هزار ساله ارگ آن مي باشد ولي با اين حال از صدهزار جمعيت آن 26 هزار نفر كشته و 50هزار نفر مجروح شدند. و تنها يك چهارم جمعيت آن از مرگ نجات يافتند.
شكيب با اشاره به تخريب 18هزار خانه در بم و تخريب كامل ساختمان هاي كليدي شهر مثل بيمارستان ها، مدارس، فرمانداري و غيره به مسئولين شهري تهران بويژه شهرداري هشدار داد اگر در ساخت و سازهايمان استانداردهاي اجباري رعايت نشود و در تهيه شناسنامه فني كوتاهي شود زلزله احتمالي تهران كه در منطقه قرمز قرار دارد چندين برابر بم فاجعه آميزتر خواهد شد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر با اشاره به وجود 6هزار مدرسه در تهران تاكيد كرد: از اين تعداد تنها 2هزار و 300 مدرسه مشكلي ندارند.
شكيب با تاكيد بر اين مطلب كه 50درصد بيمارستان هاي تهران قدمتي بيش از 30 سال دارند گفت: اكثر بيمارستان ها ضوابط فني در آن ها رعايت نشده است.
وي در ادامه با انتقاد از عدم همكاري وزارت بهداشت و درمان با شوراي شهر و شهرداري درخصوص مقاوم سازي بيمارستان ها گفت: در سال هاي 80 تا 82 سازمان مديريت برنامه ريزي مطالعاتي براي اين منظور انجام داد اما هيچ كاري در اين حوزه انجام نشد. در اين ميان مهندس چمران هم با اشاره به صدور برخي مجوزهايي كه به كلينيك هاي مستقر در خانه كلنگي داده مي شود گفت: وزارت بهداشت در خصوص مقاوم سازي اين مكان ها هم همكاري نمي كند.
دكتر شكيب به طرح بي سرانجام كاهش خطرپذيري شهر تهران اشاره كرد و گفت: عليرغم قول هايي كه شهرداري و حتي شخص آقاي قاليباف دراين باره داده بود، در عمل كاري انجام نشد. وي تصريح كرد: نمي دانيم چرا شهرداري پروژه هاي بزرگ هزار ميلياردي را زود انجام مي دهد اما براي چنين پروژه هايي كه كمتر از 2ميليارد هزينه دارند حتي كار مطالعاتي نمي كند.
شكيب تاكيد كرد: شهرداري بايد اين سوال را از خود بپرسد كه چرا در جريان زلزله ورزقان هشت مدرسه كه مقاوم سازي شده بودند همگي سالم ماندند و پناهگاهي شدند براي مصدومين و بازماندگان حادثه و حتي يك ترك هم برنداشتند و حال آنكه برخي از بيمارستان ها كه هنوز به بهره برداري نرسيده بودند به دليل بي توجهي در اثر اين زلزله تخريب شدند.
رئيس كميسيون عمران شورا با بيان اينكه ايران در زمينه علم زلزله جزء 5 كشور برتر دنيا مي باشد اما متأسفانه به رغم داشتن چنين ظرفيتي در ساخت و ساز در رده 30 كشور آخر دنيا قرار داريم.
وي تأكيد كرد: دانشي كه ما از پول ملت براي كسب آن خرج مي كنيم به جاي اينكه حداقل بخشي از آن صرف ملت خودمان بشود صرف حل مشكلات كشورهاي ديگر مي شود.
وي خطاب به مسئولين شهري تصريح كرد: متأسفانه ما به جاي اينكه زير يه خم كار را بگيريم به دنبال از زير كار در رفتن هستيم.
شكيب افزود: اگر زلزله اي در تهران رخ دهد، همه مسئولان مديريت شهري اعم از شهرداري و شوراي شهر در كشته شدن نفوس مردم شريك هستند.
وي با بيان اينكه در ماده 100قانون شهرداري ها ذكر شده كه شهرداري بايد بر استحكام بنا و عدم رعايت اصول فني نظارت كند، گفت: اگر همتي وجود داشته باشد، مي توان به استناد همين ماده قانوني مسئوليت لازم را پذيرفت و مديريت شهري اقدامات جدي تري را در امر مقاوم سازي و كاهش خطرپذيري لرزه اي انجام دهد.
شكيب در خاتمه سخنانش نطق خود را صرفاً يك درد دل دانست و با بيان اينكه هنوز هم دير نشده و بايد به موقع كاري انجام داد، افزود: بايد از توان و ظرفيت موجود در سطوح علمي استفاده كرد نه اينكه تنها با تيم و دوست و آشناي خودمان كار انجام دهيم.
بيادي: نظارتي
بر ساخت و سازها وجود ندارد
به گزارش خبرنگار ما مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر هم در اين جلسه با انتقاد از قصور شهرداري در اجراي مصوبات شوراي شهر در خصوص ساخت و سازها گفت: متأسفانه نظارتي بر ساخت و سازها وجود ندارد و در اين رابطه وقتي تخلفي صورت مي گيرد اين مالك است كه توبيخ مي شود كه البته مالك نيز با پرداخت عوارض و جريمه مشكلش را حل مي كند!
مهندس چمران هم خاطرنشان كرد: در حال حاضر شاهد ساخت و سازهاي زيادي در مناطق مختلف تهران هستيم و تهران تبديل به يك كارگاه ساختماني شده است، اين در حالي است كه مسئوليت بحران در شهر تهران به عهده شهردار تهران است.
وي تصريح كرد: شهرداري حتي در تهيه شناسنامه دو صفحه اي از ساختمان هاي در حال احداث كاري نكرده است.
بيادي تأكيد كرد: ماده 100 بندهاي تنبيهي هم دارد اما هيچ مكانيزمي براي تنبيه عوامل متخلف شهرداري يا مهندسين ناظر وجود ندارد.
بيادي تأكيد كرد: از 100تذكر و مصوبه اي كه شوراي شهر به شهرداري ارسال كرده است 98 مصوبه اش عملي نشده است و كسي در اين رابطه تنبيه نشده است.
آغاز بررسي لايحه ارتقاي ايمني تخريب و گودبرداري
بنابراين گزارش در ادامه جلسه ديروز شوراي شهر بررسي لايحه اي آغاز شد كه براساس آن شهرداري موظف است نسبت به تخريب و گودبرداري ساختمان هاي در حال احداث نظارت و برنامه ريزي دقيق داشته باشد.
دكتر شكيب درباره اهميت اين لايحه گفت: حوادث تأسف بار چند هفته اخير كه ناشي از گودبرداري هاي غير اصولي بود باعث مرگ تعدادي از شهروندان شد كه شهرداري موظف است در اين رابطه نظارت هاي جدي و قانوني داشته باشد.
در صورت تصويب اين لايحه شهرداري موظف به كنترل جدي گزارش هاي گودبرداري تهيه شده توسط مهندس ناظر خواهد بود.
بر اين اساس در گودبرداري با خطر زياد يا بسيار زياد حضور نماينده فني شهرداري ناحيه در جلسه مشترك و تحويل و تأييد فرم ضميمه درخواست صدور مجوز آغاز عمليات ساختماني ضروري خواهد بود.
بازرسي از گودبرداري هاي در حال انجام و همچنين كنترل نحوه انجام عمليات اجرايي گودبرداري و رعايت برنامه زمان بندي اعلام شده از ديگر ملزوماتي است كه در اين لايحه پيش بيني شده است.
گفتني است بررسي جزئيات اين لايحه به جلسات بعدي موكول شد ولي آنچه در اين جلسه مورد توجه اعضاي شورا به عنوان ايراد اساسي اين لايحه قرار داشت نبود پشتوانه حقوقي و ضمانت اجرايي اين لايحه بود.
دكتر حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر در اين خصوص وعده داد كه مسئله حقوقي و سؤالات مطرح شده در ارتباط با اين لايحه را در جلسه بعدي شورا پاسخ خواهد داد.
 


صبح ديروز صورت گرفت

دستگيري 100 تن از اراذل و اوباش تهران

فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري 100 تن از اراذل و اوباش و زورگيران پايتخت و پخش محاكمه علني برخي از آنان در صدا و سيما خبر داد.
سردار حسين ساجدي نيا صبح ديروز در حاشيه اجراي هفتمين طرح مبارزه با اخلال گران نظم و امنيت و اراذل و اوباش پايتخت با بيان اينكه در راستاي اجراي طرح امنيت محله محور كه از دقايق ابتدايي صبح امروز عمليات ضربتي پليس براي هفتمين مرحله برخورد با اراذل و اوباش و زورگيران آغاز شد، گفت: از ساعات ابتدايي روز تاكنون بيش از 100 نفر از اراذل و اوباش و زورگيران دستگير شدند.
وي با بيان اينكه در ميان دستگيرشدگان نيز چندين باند زورگيري متلاشي شد، گفت: اين افراد پس از بازجويي در اختيار مقام قضايي قرار خواهند گرفت.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه اكثر اين افراد داراي سوابق متعدد كيفري بوده اند گفت: ماموران پليس اسناد، مدارك و فيلم هايي از اقدامات مجرمانه اين افراد تهيه كرده اند كه در صورت صلاحديد مقام قضايي مي توانيم آنان را در اختيار رسانه ها قرار دهيم.
ساجدي نيا با بيان اينكه بنا به دستور رئيس قوه قضائيه در مورد محارب دانستن افرادي كه با استفاده از سلاح سرد زورگيري مي كنند، بسياري از اين افراد محارب شناخته مي شوند گفت: خوشبختانه اين طرح با همراهي كامل قوه قضائيه در حال انجام است.وي با بيان اينكه برخي از پرونده ها به صورت علني از صدا و سيما پخش مي شود، گفت: مردم تهران بدانند كه اين طرح ها با جديت ادامه خواهد داشت.ساجدي نيا با بيان اينكه در 50 پرونده اين اراذل و اوباش به صورت گروهي فعاليت مي كردند كه شكات زيادي نيز دارند، گفت: اين پرونده ها مجددا در حال رسيدگي است.
وي در مورد تاثير گرداندن اين افراد در محلات مختلف تهران گفت: از آنجايي كه زورگيران و استفاده كنندگان از سلاح سرد به عنوان محارب شناخته مي شوند، تصور مي كنيم روند رسيدگي به اين جرايم بهتر خواهد بود.
رئيس پليس پايتخت با تاكيد بر اين كه زورگيران و سارقان خشن بدانند كه اگر آزاد شوند و مجددا بخواهند به اقدامات خود ادامه دهند با آنان برخورد مي شود، گفت: نشان دادن اراذل و اوباش در انظار عمومي بنا به دستور مرجع قضايي بوده است و باعث مي شود ابهت پوشالي اين اراذل بشكند و مردم نيز بدانند كه فرزندانشان در پليس و قوه قضائيه با جديت با اراذل و اوباش برخورد مي كنند.
به گزارش فرمانده انتظامي تهران بزرگ در مورد دستگيري 11 باند زورگير خشن در راستاي اجراي اين طرح گفت: چندين باند در طول شبانه روز گذشته متلاشي شده اند كه تمامي آنها با سلاح سرد از مردم زورگيري مي كردند.
وي با بيان اينكه پل ارتباطي مردم با پليس 110 است، گفت: مردم مطمئن باشند كه گزارشات مردمي شان بدون اغماض رسيدگي مي شود و بسياري طرح هاي پليس براساس گزارشات مردمي برنامه ريزي مي شود.
ساجدي نيا با بيان اينكه جرايم خشن در سال جاري كاهش داشته است، افزود: نكته حائز اهميت آن است كه بعد از محارب شناخته شدن زورگيران، خفت گيري و زورگيري در تهران 50 درصد كاهش يافت و قطعا با انجام برخوردهاي بيشتر و اجراي احكام شاهد كاهش بيشتر اين جرايم هستيم.
به گزارش ايسنا، در ميان دستگيرشدگان افرادي همچون «ناصر خطر»، «علي گراز»، «چركولك»، «محمد لودر»، «رضا شله» و «برادران نيم تن» كه از اراذل و اوباش به نام پايتخت محسوب مي شوند نيز ديده مي شدند.در هنگام نمايش اين اراذل و اوباش مردم با سر دادن شعارهايي همچون «نيروي انتظامي حمايت، حمايت» و «نيروي انتظامي تشكر، تشكر»، حمايت خود را از اقدامات نيروي انتظامي در راستاي برخورد با اراذل و اوباش به نام نشان دادند.
 


آسمان كشور باراني است

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود يك سامانه بارشي جديد از غرب كشور خبر داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با فارس اظهار داشت: طي 24 ساعت آينده بارش برف و باران و وزش باد در غرب، دامنه هاي مركزي و جنوبي زاگرس و سواحل شمالي كشور تشديد مي شود.وي با بيان اين كه دامنه فعاليت سامانه بارشي به تدريج كل نيمه غربي و شمالي كشور را فرا مي گيرد، گفت: از ظهر امروز از سمت نوار غربي كشور از ناپايداري ها كاسته و بارش ها در مركز، شرق، شمال شرق و سواحل شمالي كشور ادامه خواهد داشت.
مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: طي اين مدت نيز بارش ها در برخي مناطق مركز، شرق و سواحل شرقي خزر شدت بيشتري خواهد داشت.
اميدوار شهري تصريح كرد: با فعاليت اين سامانه دماي هوا در غالب مناطق كشور كاهش مي يابد كه شدت آن امروز در نيمه غربي و فردا در نيمه شرقي كشور بيشتر محسوس است.

 


فرماندار بهشهر:

 2 شهيد حادثه بمب گذاري در سامرا تحويل ايران شد

فرماندار بهشهر از تحويل 2 شهيد ايراني حادثه بمب گذاري در سامرا خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از شهرستان بهشهر، محمدرضا البرزي بعدازظهر ديروز در جلسه اي كه به منظور پيگيري چگونگي ورود شهداي حادثه بمب گذاري سامرا به كشور و زمان تشييع پيكرهاي شهدا، برگزار شد، گفت: 2 شهيد به نام هاي «ام ليلا كشاورزيان» و «نازدانه سعدي» صبحگاه سه شنبه تحويل ايران شدند.
وي افزود: ام ليلا كشاورزيان كه خانواده او در مشهد زندگي مي كنند، از تهران مستقيماً به مشهدمقدس منتقل شد و در آنجا تشييع مي شود.
البرزي در ادامه گفت: نازدانه سعدي ديگر شهيد حادثه تروريستي در سامرا است كه صبح ديروز ترتيب انتقال پيكر ايشان داده شده و حوالي ساعت چهار بعدازظهر به بهشهر رسيد.
فرماندار بهشهر همچنين درباره وضعيت انتقال 2 شهيد ديگر اين حادثه، گفت: پيكر حميدرضا آقابراري و همسرش گوهر صادقي هنوز در عراق است. ضمن اينكه مرتب پيگير وضعيت انتقال آنها هستيم؛ بايد صبر كنيم و ببينيم مقامات عراقي چه تصميمي براي زمان تحويل دادن آنها خواهند گرفت.
وي درباره زمان تشييع پيكر نازدانه سعدي اظهار داشت: پنجشنبه شب، شب وداع با اين شهيد است و روز جمعه 8 دي تشييع خواهد شد.
البرزي علت تأخير در زمان تشييع نازدانه سعدي را مشخص شدن وضعيت انتقال 2 شهيد ديگر و تشييع همزمان شهدا اعلام كرد.
وي همچنين درباره وضعيت مجروحان اظهار داشت: مجروحان بستري شده در بيمارستان هاي عراق، هفته گذشته به بيمارستان سينا در تهران منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند كه تعدادي از آنها مرخص و به شهرستان بازگشتند.
به گزارش فارس، يك كاروان 41 نفره از زائران بهشهري كه 23 آذر با پرواز ساري-بغداد وارد عراق شده بودند، حوالي ساعت 9 و 5 دقيقه صبح 24 آذر در سه راهي تكريت، قسمت مياني خودروي حامل آنها بر اثر حادثه بمب گذاري منفجر شد و 4 شهيد و 18 زخمي برجا گذاشت.
 


كشف 110 عدد كارت سوخت غيرمجاز در كردستان

110 عدد كارت سوخت هوشمند غيرمجاز از كارگران جايگاه ها و افراد سودجود در كردستان كشف و ضبط شد.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي كردستان در گفتگو با خبرگزاري فارس ضمن اعلام اين خبر افزود: به دنبال بازديدهاي دوره اي و غيرمترقبه از جايگاه هاي عرضه فرآورده هاي نفتي منطقه كردستان توسط بازرسان ويژه اين منطقه براي ارائه خدمات مطلوب به هموطنان و ساماندهي عرضه فرآورده هاي نفتي، تعداد 110 عدد كارت هوشمند سوخت غيرمجاز از كارگران جايگاه ها و افراد سودجو كشف و ضبط شد.
فريدون ياسمي ادامه داد: بعد از بررسي و مشخص شدن مقدار عرضه غيرقانوني از كارت ها، مراتب براي اعمال قانون و رسيدگي در كميته تخلفات شركت و ارجاع به مراجع ذيصلاح و تعزيرات حكومتي ارسال مي شود.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه كردستان خاطرنشان كرد: در 9 ماهه امسال 3 هزار و 26 مورد بازرسي از جايگاه ها انجام شده است.
وي در پايان يادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، بازرسان موارد را گزارش و به كميته تخلفات ارجاع خواهند داد.
 


54 هزار ليتر گازوئيل قاچاق در بندرعباس كشف شد

رئيس پليس آگاهي هرمزگان از كشف 54 هزار ليتر گاروئيل قاچاق در بندرعباس خبر داد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، سرهنگ سيد حسين اصلحي ديروز در تشريح اين خبر اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي محل دپو و قاچاق سوخت بين روستاي بوستانو و گچين را شناسايي كردند.
وي افزود: مأموران در بازرسي از محل مزبور موفق شدند 54 هزار ليتر گازوئيل قاچاق، 22 مخزن سوخت، 50 متر لوله پلي اتيلن انتقال سوخت كشف و تعدادي خودرو فعال در قاچاق سوخت را توقيف كنند.
اين مسئول انتظامي در هرمزگان گفت: سوخت كشف شده با خودرو به شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي انتقال يافت و خودروهاي توقيفي به همراه مخازن سوخت به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان تحويل شد.
 


سنوات ارفاقي در انتظار جانبازان فرهنگي بازنشسته

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش از برخورداري جانبازان فرهنگي بازنشسته از سنوات ارفاقي خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، «وحيد كيارشي» در سي و پنجمين گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان، مديران كل آموزش و پرورش و مديران كل نوسازي استان هاي كشور گفت: طبق توافق وزارت آموزش و پرورش با سازمان بازنشستگي مقرر شد احكام حقوقي جانبازان بازنشسته فرهنگي برقرار شود.
كيارشي از صدور احكام حقوقي يك هزار و 229 جانباز بازنشسته فرهنگي تاكنون خبر داد.
وي همچنين گفت: تشكيك موجود در برخورداري كاركنان آموزش و پرورش استثنايي از سنوات ارفاقي طي روزهاي گذشته در جلسه هيأت دولت برطرف شد و مصوب شد اين كاركنان به ازاي هر يك سال خدمت از سه ماه سنوات ارفاقي برخوردار شوند.
 


هواي تهران در شرايط ناسالم

مديركل شركت كنترل كيفيت هوا اعلام كرد هواي تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون روي عدد 127 در شرايط ناسالم است.
يوسف رشيدي در گفت و گو با مهر با بيان اين مطلب اظهار كرد: براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت كليه آلاينده ها به غير از آلاينده ازن نسبت به روز گذشته در همين ساعت افزوده شده است. به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط ناسالم است.
به گفته وي، ايستگاه شادآباد به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از ده ميكرون و ايستگاه هاي تهرانسر، دروس، شهرداري منطقه 11، شهرداري منطقه 16، پارك رازي، پارك سلامت، پاسداران و شهرداري منطقه 15 به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون در شرايط هشدار قرار دارند.
رشيدي اظهار داشت: در حال حاضر در نمايشگر سنجش آلودگي، آلاينده منواكسيد كربن با 4 واحد افزايش نسبت به روز گذشته روي عدد 60، دي اكسيد گوگرد با 9 واحد افزايش روي عدد 40، ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون با 12 واحد افزايش روي عدد 85 و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون با 23 واحد افزايش روي عدد 127 ايستاده است.
وي افزود: آلاينده ازن با 6 واحد كاهش نسبت به روز گذشته در حال حاضر روي عدد 17 قرار گرفته است.
 


در استان بوشهر رخ داد

 6 كشته در برخورد سمند با تيرچراغ برق

معاون عمليات پليس راه ناجا اعلام كرد: بر اثر برخورد يك دستگاه سواري سمند در استان بوشهر با تير چراغ برق و عابر پياده 6 نفر جان خود را از دست دادند.
رضا اسفندياري معاون عمليات پليس راه كشور در گفت و گو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: روز دوشنبه در ساعت 17 و 30دقيقه يك دستگاه خودرو سمند در محور برازجان- بوشهر كيلومتر 5 پس از برخورد با عابر پياده منحرف شده و با تير چراغ برق از كار افتاده برخورد كرد.
رضا اسفندياري ادامه داد: در اثر اين برخورد خودروي سواري سمند دچار حريق شده و علاوه بر عابر پياده 5 نفر سرنشينان سمند نيز جان خود را از دست دادند.
وي علت اين حادثه را در مرحله اول بي احتياطي از طرف راننده و عدم توجه به جلو و سپس عدم رعايت نظامات دولتي از سوي كارخانه توليد كننده خودرو به دليل نقص فني در سيستم سوخت رساني اعلام كرد.
 


كلاهبرداري از بازنشسته ها

مرد تبهكاري كه به بهانه استخدام بازنشستگان از آنها كلاهبرداري مي كرد، توسط آخرين طعمه خود شناسايي و دستگير شد.
ساعت 12 ظهر 21 آذر امسال پيرمرد بازنشسته اي با مراجعه به گشت كلانتري 130 نازي آباد و نشان دادن جواني حدود 35 ساله اعلام كرد كه چندي پيش اين شخص اقدام به كلاهبرداري از وي كرده است.
با توجه به اظهارات اين پيرمرد، ماموران با راهنمايي او اقدام به دستگيري «اميررضا.ب» 37 ساله و انتقال وي به كلانتري كردند.
كارآگاهان در اولين مرحله به بررسي سوابق «اميررضا.ب» پرداخته و اطلاع پيدا كردند كه وي پيش از اين نيز به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از جمله كلاهبرداري و خيانت در امانت دستگير و روانه زندان شده است.
در ادامه و با توجه به اعتراف متهم به انجام كلاهبرداري هاي مشابه، كارآگاهان با بررسي پرونده هاي مشابه موفق به شناسايي تعدادي از افراد بازنشسته اي شدند كه به همين شيوه و شگرد و در مناطق مختلف ميدان خراسان، خيابان وحدت اسلامي، شوش، نازي آباد و مورد كلاهبرداري قرار گرفته بودند.
با شناسايي تعدادي از مالباختگان و مواجهه حضوري با متهم، «اميررضا.ب» از سوي آنها مورد شناسايي قرار گرفت. يكي از مالباختگان پس از شناسايي متهم در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: چهارم مهر در خيابان شهيد غياثي در حال رفتن به سمت خانه بودم كه اين آقا (با اشاره به متهم) با طرح پيشنهاد كار عنوان داشت كه بايستي مبلغي در حدود 800 هزار تومان را پرداخت كنم و من نيز پس از تهيه و تحويل دادن اين مبلغ، به همراه وي به مقابل ساختماني در غرب تهران رفتم اما پس از ورود به ساختمان ناگهان اين شخص ناپديد شد و من نيز پس از مدت كوتاهي تحقيق متوجه شدم كه چندمين نفري هستم كه به اين شيوه و در آن ساختمان مورد كلاهبرداري قرار گرفته ام.مالباخته ديگري نيز در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: 29 شهريور و پس از آشنايي با متهم، به بهانه گرفتن عكس براي تكميل پرونده استخدامي به يك عكاسي در انتهاي خيابان اتابك رفتيم كه اين شخص به بهانه انجام كاري از عكاسي خارج شد و ديگر مراجعه نكرد. پس از بازگشت به خانه بود كه متوجه شدم اين شخص پس از خارج شدن از عكاسي، بلافاصله به در خانه من مراجعه و به بهانه تامين ضمانت اقدام به گرفتن سرويس طلاي همسرم به ارزش تقريبي 7 ميليون تومان كرده و متواري شده است.
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شناسايي تعداد ديگري از مالباختگان و اعترافات صريح متهم به انجام كلاهبرداري به شيوه و شگرد موصوف، قرار قانوني از سوي مقام قضايي صادر و متهم براي انجام تحقيقات تكميلي و شناسايي ديگر مالباختگان احتمالي در اختيار تيم مبارزه با كلاهبرداري اين پايگاه قرار گرفته است. به همين خاطر از تمام شهروندان به ويژه بازنشستگان كه بدين شيوه و شگرد مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند دعوت مي شود تا براي شناسايي متهم و طرح و پيگيري شكايات خود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان پانزده خرداد مراجعه كنند.
 


در بابل تصادف 2 پرايد 5 مجروح بر جاي گذاشت

بر اثر برخورد دو دستگاه پرايد در بابل، پنج نفر مصدوم شدند كه دو نفر در كما به سر مي برند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان بابل، دوشنبه شب در پي تماس شهروندان بابلي با اورژانس 115مبني بر تصادف شديد در سه راهي جاده گنج افروز، بلافاصله نيروهاي اورژانس 115 به محل حادثه اعزام شدند.
مسئول روابط عمومي اورژانس 115بابل در اين خصوص اظهار داشت: در اين حادثه 5 نفر شامل دو زن و سه مرد به شدت آسيب ديدند.
مهدي غلام نيا روشن با اشاره به اينكه به علت تصادف شديد حال مصدومان رضايت بخش نيست، گفت: در اين مأموريت، 5 آمبولانس به محل حادثه اعزام و دو تن از اين بيماران كه به علت ضربه شديد به كما رفته بودند به بيمارستان شهيد بهشتي بابل انتقال يافته و 3 تن ديگر به بيمارستان يحيي نژاد منتقل شدند.
 


رانش زمين 30 خوزستاني را بي خانمان كرد

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بر اثر رانش زمين در استان خوزستان 8 واحد مسكوني در انديمشك تخريب و 30 نفر بي خانمان شدند.
محمود مظفر در گفت و گو با خبرنگار بهداشت فارس در مورد جزئيات اين حادثه گفت: رانش زمين ساعت 6 بامداد سه شنبه در روستاي قلماب شهرستان انديمشك رخ داد كه طي آن هشت واحد مسكوني تخريب شد.وي افزود: 30 نفر از اهالي منطقه طي اين رانش دچار حادثه شدند كه با اعزام چهار تيم امداد و نجات همگي نجات يافتند.
 


افزايش يك ميليوني جمعيت كشور

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد در 9 ماهه گذشته يك ميليون و 37 هزار و 140ولادت در اين سازمان به ثبت رسيد.
به گزارش سازمان ثبت احوال از اين تعداد ولادت، 531 هزار و 15پسر و 506 هزار و 125دختر بوده است.
براساس اين گزارش، در اين مدت آمار ولادت در نقاط شهري 808 هزار و 969 نفر و روستاها 228 هزار و 171 مورد بوده است.اين گزارش مي افزايد: بيشترين ولادت ثبت شده در گروه سني مادران 25 تا 29 سال است كه نسبت به سال قبل 2/6 درصد افزايش يافته است.
 


فساد مالي و تزوير اتهام خاخام بزرگ

روزنامه اتحاد نوشت خاخام بزرگ سابق يهوديان اسرائيلي به تزوير و فساد مالي متهم شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه اتحاد امارات در پايگاه اينترنتي خود نوشت در اقدامي بي سابقه دادگاه مركزي اسرائيل در قدس اشغال شده روز دوشنبه پرونده اتهام «الياهو بقشي» خاخام بزرگ سابق در اسرائيل را كه متهم به تزوير و فساد مالي است، بررسي كرد.
اين خاخام بزرگ اسرائيلي متهم به تزوير 1500 مدرك نيروهاي نظامي و پليس است. اين نيروها در مراكز آموزش ديني پرورش خاخام ها فارغ التحصيل شده اند.از سوي ديگر روزنامه «يديعوت آحارونوت» نوشت: در اسرائيل اين پرونده به پرونده هاي خاخامها مشهور شده و اين خاخام توجيه اتهام شده است.بنابه گزارش اين روزنامه تزوير به نحوي انجام مي شد كه با افزايش حقوق ماهانه برخي سربازان و يا نيروهاي پليس ميليونها «شيكل» به دولت اسرائيل ضرر رسانده است گفتني است خاخام بقشي طي سالهاي 1999 تا 2003 به تزوير حقوق اين نيروها مشغول بوده است.
 


كابوس كريسمس

بارندگي مداوم كه از هفته قبل در انگليس آغاز شده و پيش بيني مي شود همچنان ادامه داشته باشد، كام انگليسي ها را در آستانه كريسمس تلخ كرده است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري «پرس آسوشيشن»، طوفان و سيل موجب شده تا روياي كريسمسي سفيد، به كابوسي از كريسمس طوفاني براي انگليسي ها بدل شود.
بارندگي مداوم و طوفان موجب آبگرفتگي و بسته شدن بسياري از راه ها شده و تاكنون باعث بروز چندين مورد تصادف بزرگ شده است، بارندگي ها تنها راه هاي جاده اي را مسدود نكرده و بر مسيرهاي ريلي و حركت قطارها نيز تأثير گذاشته و خدمات دهي به مسافران را با مشكل روبرو كرده است.
مسدود شدن راه ها موجب شده تا بسياري از انگليسي ها در ترافيك جاده اي گرفتار شوند و از سوي ديگر خسارات سيل و بارندگي موجب شده تا مسيرهاي ريلي نيازمند تعمير شوند.
در حالي كه بارندگي هاي هفته اخير موجب شده تا بسياري از راه هاي سرتاسر انگليس زيرآب برود، پيش بيني مي شود بارندگي ها همچنان در بسياري از بخش هاي جنوبي وغربي انگليس و همچنين اسكاتلند و ولز ادامه داشته باشد.
مقامات انگليسي تاكنون حداقل در 160 نقطه هشدار جاري شدن سيل صادر كرده و اعلام كرده اند كه احتمال تأخير در سفرها وجود دارد.
 


120نفر قرباني سرماي روسيه

سرماي شديد در روسيه در 10 روز اخير 123 قرباني گرفت و بيش از هزار و700 نفر بر اثر شدت سرما و برودت هوا در اين كشور مصدوم شدند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري ريانووستي به نقل از يك مقام پزشكي اين كشور اعلام كرد: از آغاز فصل سرماي شديد در 10 روز اخير تعداد سرمازدگان به شدت افزايش يافته است و بيش از يك هزار و700 نفر مصدوم شده اند كه از اين تعداد حدود 833 نفر در بيمارستان بستري شدند.
بر پايه اين گزارش، تنها در دو روز گذشته 354 نفر سرمازده شده اند كه 6 نفر آنها جان سپردند و 201 نفر هم روانه بيمارستان شدند.
گزارش ها حاكي است: از اواسط ماه دسامبر جاري سرماي شديدي مناطق مختلف روسيه را فرا گرفته است به طوري كه در مناطق سيبري و خاور دور اين كشور از جمله استان هاي ماگادان، تومسك و نووسيبيرسك درجه برودت سرما تا 50 درجه سانتيگراد زير صفر كاهش يافته است.
رسانه هاي خبري روسيه از بروز مشكلات در گرمارساني در برخي از اين مناطق خبر مي دهند بطوري كه در حال حاضر حدود يك هزار نفر در خانه هاي فاقد هرگونه وسيله گرمايشي زندگي مي كنند.
به گزارش كانال تلويزيوني «روسيه -24» جمهوري تووا در منطقه سيبري از جمله اين مناطق است و تلاش ها براي مرمت سيستم گرمارساني در اين منطقه ادامه دارد.
در مسكو و مناطق مركزي روسيه درجه برودت سرما در روزهاي اخير تا 30درجه سانتيگراد كاهش يافت. درجه برودت سرما در مسكو در حال حاضر 15 درجه زير صفر گزارش شده است.در منطقه جنوب روسيه نيز كه تاثير سرما خفيف تر است، بزرگراه قفقاز مسدود شده است.در حال حاضر دهها خودرو در اين بزرگراه در انتظار باز شدن جاده هستند.پيش بيني سازمان هواشناسي روسيه حاكي از كاهش سرما در مناطق مختلف اين كشور در روزهاي آينده است.
 


تيراندازي به ماموران آتش نشاني نيويورك

دو مامور آتش نشاني نيويورك در شب كريسمس به ضرب گلوله يك مهاجم كشته شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، شبكه «ان بي سي نيوز» گزارش داد: در شب كريسمس ماموران آتش نشاني در محله وبستر نيويورك براي فرو نشاندن آتش سوزي به يك منزل اعزام شده بودند كه هدف تيراندازي يك فرد مهاجم قرار گرفتند. فرد مهاجم در اين حادثه قبل از اين كه به خودش شليك كند، دو مامور را كشت و چهار نفر ديگر را زخمي كرد. به گفته پليس، ظاهرا ماموران آتش نشاني در يك دام گرفتار شدند. عامل اين حادثه مردي 62 ساله به نام «ويليام اسپنگلر» بود كه بعد از درگيري با پليس خودكشي كرد. پليس مي گويد اين فرد عمدا آتش سوزي ايجاد كرد و سپس با اسلحه منتظر ورود ماموران آتش نشاني ماند. او در دهه 80 به جرم قتل مادربزرگش به زندان رفت و سال 1998آزاد شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10