(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 6  دی  1391 - شماره 20391

مقاومت فلسطين: با مبارزه مسلحانه
جلو شهرك سازي صهيونيست ها را خواهيم گرفت
اوباما در سوريه اشتباهات بوش در عراق را تكرار مي كند
اخضر ابراهيمي پس از مذاكره با بشار اسد به مسكو مي رود
ناتوي پرهزينه !
تداوم درگيري هاي مردم با پليس هند در خيابان هاي دهلي نو
طرح ترور نخست وزير لبنان نافرجام ماند
لاوروف خواستار افزايش اعضاي دايم شوراي امنيت شد
كاركنان بانك ها در اسپانيا عليه طرح رياضتي به خيابان ها ريختند
ضمن حمايت دوباره از رژيم آل خليفه
سفير آمريكا انتقال ناوگان پنجم را از بحرين بعيد دانست
تظاهرات هزاران نفر در شهرهاي يمن عليه مداخلات آمريكا و اسرائيل
چها رسوي پنج قاره
تجمع اعتراض آميز در رياض براي آزادي زندانيان سياسي عربستان


مقاومت فلسطين: با مبارزه مسلحانه

جلو شهرك سازي صهيونيست ها را خواهيم گرفت

گروه هاي مقاومت فلسطيني اعلام كردند با مبارزه مسلحانه در برابر شهرك سازي هاي صهيونيست ها ايستادگي خواهند كرد.
به گزارش شبكه خبري العالم، گروه هاي مختلف فلسطيني با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي در ادامه شهرك سازي ها در كرانه باختري تاكيد كردند با مقاومت جلو شهرك سازي رژيم صهيونيستي را خواهيم گرفت.در اين بيانيه آمده است، تفنگ هاي مجاهدان و مبارزان فلسطيني رساترين پيام براي اشغالگران است كه تجاوزات آنها با سلاح پاسخ داده خواهد شد.در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است، در صورت استمرار شهرك سازي، صهيونيست ها و ساكنان شهرك هاي اشغالي هيچ گاه روي آرامش و امنيت را نخواهند ديد.از سوي ديگر، گردان هاي قسام شاخه نظامي حماس در واكنش به ادعاي ديدبان حقوق بشر مبني بر هدف قرار دادن غيرنظاميان صهيونيست تاكيد كرد كه مقاومت تنها نظاميان صهيونيست را هدف قرار مي دهد.
 


اوباما در سوريه اشتباهات بوش در عراق را تكرار مي كند

كارشناس سابق وزارت دفاع آمريكا گفت، دولت باراك اوباما همان اشتباهات دولت بوش در عراق را در سوريه تكرار مي كند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «مايكل رابين» در مقاله اي كه در روزنامه «نيويورك ديلي نيوز» به چاپ رسيد اظهار داشت، كاخ سفيد در محاسبات خود به نكات كليدي مشترك در مورد اوضاع داخلي عراق و سوريه توجه نمي كند و مي خواهد اشتباهات عراق را در سوريه تكرار كند.وي افزود، آمريكا از مردم سوريه شناخت كافي ندارد و در درجه اول شناخت شورشيان را در دستور كار خود قرار داد در حالي كه كنار هم جمع كردن مخالفان هنر نيست.
رابين تصريح كرد، مخالفان در نشست هاي مختلف كه با حمايت واشنگتن برگزار شد اظهاراتي را مطرح كرده اند كه هيچ ارتباطي با مردم عادي سوريه ندارد.
اين كارشناس سابق پنتاگون اظهار داشت، تمجيد اوباما از تشكيل شوراي مخالفان سوري يكي ديگر از اشتباهات وي است و مشابه اشتباه دولت بوش در عراق است زيرا برخي گروه ها تا زماني كه منافع آنها تامين شود بر موج دموكراسي سوار مي شوند و بعدا دوباره دست به اسلحه مي برند.
رابين گفت، ادامه اشتباهات اوباما در سوريه خطرناك است و همكاران اوباما بايد بفهمند كه همان طور كه جنگ، عراق را ويران كرد، سوريه را نيز ويران خواهد كرد.وي افزود، مسئله ديگر اين است كه آنچه در سوريه رخ مي دهد محدود به اين كشور نخواهد ماند و يك درگيري طولاني در منطقه رقم خواهد خورد.
 


اخضر ابراهيمي پس از مذاكره با بشار اسد به مسكو مي رود

وزارت خارجه روسيه اعلام كرد، فرستاده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب براي رايزني با مقامات اين كشور درباره بحران سوريه به مسكو مي آيد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، گنادي گاتيلف معاون وزير خارجه روسيه گفت، اخضر ابراهيمي پس از سفر به دمشق تا پايان هفته جاري به روسيه سفر خواهد كرد تا مقامات مسكو را در جريان سفر خود به دمشق و مذاكره با بشار اسد قرار دهد.
وي افزود، در سفر ابراهيمي به مسكو آخرين تحولات سوريه و تلاش هاي وي براي حل بحران كشور بحث و بررسي خواهد شد.
گاتيلف همچنين مذاكرات ابراهيمي با رهبران سوريه را مثبت ارزيابي كرد و گفت: اين مذاكرات در فضايي كاملاً دوستانه برگزار شد و احتمالاً باعث ايجاد ديدگاه هاي جديد براي خروج هرچه سريعتر از بحران سوريه شود.
اين مقام روسي با تأكيد بر اهميت همكاري طرفين درگير با ابراهيمي اعلام كرد كه كشورش بر موضع خود در حمايت از تلاش هاي فرستاده سازمان ملل پايبند است.
سفر اخضر ابراهيمي به سوريه در حالي انجام شده كه ائتلاف مخالفان سوريه اعلام كرد كه با طرح آمريكايي- روسي ابراهيمي مبني بر باقي ماندن بشار اسد رئيس جمهور سوريه در قدرت تا سال 2014 كاملاً مخالفند.
از سوي ديگر «وائل الحلقي» نخست وزير سوريه تأكيد كرد، دشمناني كه سوريه را هدف قرار داده اند براي رسيدن به اهداف خود و ضربه زدن به سوريه از همه انواع سلاح ها و تجهيزات پيشرفته براي نابود كردن و تقسيم سوريه استفاده مي كنند.
نخست وزير سوريه گفت: سوريه در حال حاضر وارد جنگي با گروه هاي تروريستي مسلح و تكفيري شده كه از سوي آمريكا، اسرائيل، اروپا، تركيه، قطر و عربستان تامين مالي و تسليحاتي مي شوند و هدفشان ويران كردن زيرساخت هاي سوريه، اقتصاد و بخش خدماتي و نيز ايجاد بحراني جديد ميان دولت و ملت سوريه است.
الحلقي بار ديگر تأكيد كرد كه سوريه در برابر اين گروه هاي خرابكار همچون دژي محكم ايستادگي خواهد كرد و بر كساني كه با خون و سلاح تجارت مي كنند، پيروز خواهد شد.
نخست وزير سوريه در ادامه نسبت به قدرت ملت سوريه براي عبور از بحران موجود و ساختن آينده اي روشن سرشار از امنيت و ثبات بيشتر براي سوريه ابراز اطمينان كرد.
از سوي ديگر نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند شماري از تروريست ها را در شهرهاي حلب، حمص، حماه و ريف دمشق به هلاكت برسانند.
هواپيماهاي جنگي سوريه همچنين به مناطق تحت كنترل شورشيان در «الغوطه الشرقيه» نزديك دمشق حمله كردند.
منطقه بمباران شده محل استقرار برخي از گروه هاي وابسته به ارتش آزاد سوريه است.
در درگيري هاي دو روز اخير در سوريه دست كم 200 نفر از تروريست ها كشته شدند.
فرمانده يك گروه شبه نظامي در سوريه در جريان مناقشه بر سر توزيع اموال دزديده شده كشته شد.
به گزارش خبرگزاري رسمي سانا، «خالد اواسو» در منطقه اي در شهر حلب بعد از اينكه اعضاي دو گروه شبه نظامي در مقابل يكديگر قرار گرفتند كشته شد.
همچنين ارتش سوريه موفق شد «علي محمد الصمادي» معروف به ابوكاسم از مهم ترين رهبران تروريست را در ريف دمشق به هلاكت برساند.
همچنين ده ها فرد مسلح در جريان اين درگيري ها كشته شدند.
تعدادي از تروريست هاي مسلح نيز در جريان بمب گذاري يك دستگاه خودرو در يكي از شهرهاي شمالي سوريه كشته شدند. تروريست هاي مسلح 11 شهروند سوري را در ريف- حماه واقع در مركز سوريه كشتند.
در اين حمله حدود 100 تروريست مسلح ساكنان شهرك معان كه بيشتر اهالي آن علوي و حامي دولت سوريه هستند، هدف حمله قرار دادند.
تروريست ها در اقدامي جنايتكارانه، پيش از اينكه ارتش سوريه وارد اين شهرك شود، اهالي را به رگبار بستند.
در پي ورود ارتش سوريه به معان تروريست ها از اين شهرك گريختند.
در همين رابطه روزنامه انگليسي گاردين از حضور كارشناسان روسي در سوريه براي تقويت و روزآمد كردن سامانه هاي دفاع هوايي ارتش سوريه در اين كشور خبر داد.
ساير رويدادها
¤ روزنامه انگليسي گاردين نوشت، مداخله نظامي در سوريه هزينه ها و تبعات پيش بيني نشده اي دارد.
¤ دبيركل گروه مقاومت صائبه فلسطين گفت، تروريست ها از حمله به يرموك قصد داشتند از مسئله فلسطين براي فشار بر حكومت سوريه استفاده كنند.
¤ شبكه تلويزيوني سوريه با پخش گزارشي اعلام كرد كه پخش صحنه هايي از قتل عام مردم در حلفايا در استان حماه توسط ارتش سوريه ساختگي است و تروريست ها تلاش دارند با پخش اين صحنه هاي ساختگي ارتش سوريه را متهم كنند.
¤ جبهه خلق براي آزادي فلسطين اعلام كرد كه فرمانده عمليات اين جبهه در سوريه به دست تروريست هاي مسلح كشته شد.
¤ يك نماينده مجلس تركيه با انتقاد از سياست هاي خصمانه آنكارا عليه دمشق گفت، خاك تركيه تبديل به ميز مذاكره تروريست هاي سوري با جاسوسان سيا شده است.
¤ وزير گردشگري تركيه گفت، دخالت آنكارا در بحران سوريه موجب لغو سفر بيش از دو ميليون گردشگر به تركيه شده است.
 


ناتوي پرهزينه !

فكر مي كنيد ناتو براي 28 عضو خودش چقدر آب مي خورد؟
ارقام رسمي 2011 كه مي گويند سالي 1038 ميليارد دلار! يعني، چيزي حدود 60 درصد مخارج نظامي دنيا! كه اگر پست هاي نظامي ديگر را هم به آن اضافه كنيم، تقريباً به دو سوم هزينه هاي نظامي دنيا مي رسد. و همه اين پول هم در اصل از جيب ماليات دهندگان مي رود و از هزينه هاي اجتماعي كسر مي شود. با اين حال، «اندرس راسموسن» دبير كل ناتو، مي گويد بين پولي كه آمريكا هزينه مي كند (كه ظرف 10 سال از 50 به بيشتر از 70 درصد رسيده) و مبلغي كه اروپايي ها خرج مي كنند (كه به طور نسبي سقوط كرده) تعادل وجود ندارد. او معتقد است كه اگر بين توانايي هاي نظامي دو ساحل اطلس فاصله زيادي بيفتد، ممكن است اروپا تجزيه شود. به همين خاطر هم، او از متحدان اروپايي خواسته بيشتر از اينها سركيسه را شل كنند. اما، بايد گفت كه در عوض مخارج ديگري بردوش اروپايي هاست! مثلاً، «بودجه غير نظامي ناتو» براي حفظ و اداره مقر آن در «بروكسل»! كه مي شود حدود نيم ميليارد دلار در سال، كه 80 درصدش را متحدان اروپايي مي پردازند و يا، «بودجه نظامي ناتو» براي حفظ ستادهاي مشترك تابع و پرسنل نظامي بين المللي، كه آن هم از قرار 2 ميليارد دلار در سال است و 75 درصدش را اروپايي ها تأمين مي كنند. و يا باز هم، «برنامه سرمايه گذاري براي امنيت ناتو» كه به حفظ و نگهداري پايگاه هاي نظامي و ساختارهاي زيربنايي ديگر مي پردازد و بودجه اش حدود سالانه 5/1 ميليادر دلار است، كه 78 درصدش از جيبي اروپايي ها مي رود! در واقع، از سال 1993 كمك هاي مالي به پايگاه هاي نظامي متحدان حذف شده و در عوض، پايگاه هاي اروپايي آمريكا هستند كه از آن استفاده مي كنند. ناتو براي استفاده از هفت پايگاه ايتاليايي كه براي جنگيدن در ليبي از آنها استفاده كرده، حتي يك «پاپاسي» هم پول نداده، در حالي كه ايتاليا مجبور است در تأمين مخارج پايگاه هاي آمريكا در اين كشور سهيم باشد! حالا، هزينه هاي ديگري هم به بودجه هاي دفاعي متحدان اروپايي اضافه مي شود كه از جمله آنها، هزينه هاي گسترش ناتو به شرق است كه بين 10 تا بيش از 100 ميليارد دلار برآورد شده! همين طور، گسترش «سپر دفاعي ضد موشكي» آمريكا به اروپا كه «راسموسن» رقمش را 260 ميليون دلار عنوان كرده، در حالي كه هزينه واقعي اش خيلي بيشتر از اين حرف هاست! و خيلي مخارج ديگر كه آمريكايي ها در مقابلش جاخالي داده اند.
حالا، چطور دولت هاي بحران زده اروپايي قرار است از پس اين مخارج و هزينه هاي ديگر بر بيايند، دبير كل ناتو برايش «فرمولي سحرآميز» پيدا كرده است: الگو گرفتن از آمريكا و روي آوردن به «دفاع هوشمند»! كه يعني، يك سري برنامه مشترك براي تمرين ها، تداركات و خريد تسليحات، كه طوري تنظيم شده اند كه سلطه آمريكا بر متحدان اروپايي اش را قوي تر مي كند!
¤ سرويس خارجي كيهان
 


تداوم درگيري هاي مردم با پليس هند در خيابان هاي دهلي نو

رشد ناامني و برخورد منفعلانه دولت هند، درگيري معترضان با پليس را وارد سومين روز كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم دهلي نو براي سومين روز پياپي با برگزاري تظاهرات ضددولتي و درگيري خياباني با پليس و نيروهاي امنيتي خشم خود از تجاوز گروهي از اوباش به يك دختر دانشجو را ابراز كردند.
براساس اين گزارش از زمان وقوع اين حادثه اعتراضات مردم خشمگين شهرهاي مختلف هند در اعتراض به ناامني و برخورد انفعالي پليس همچنان ادامه دارد و در تازه ترين دور از آن هزاران دانشجو و معترض هند روز دوشنبه قصد تجمع در مقابل مقر نخست وزيري را داشتند كه نيروهاي ضدشورش با پرتاب گاز اشك آور و ضرب و شتم معترضان آنها را متفرق كرد.
به گفته شاهدان عيني، معترضان در حالي كه به شدت از بي توجهي دولت به خواسته هايشان خشمگين شده بودند با پرتاب سنگ و چوب با پليس به مقابله پرداختند.
تظاهركنندگان هندي همچنين خواستار اعدام پنج تن از عاملان تجاوز به دختر دانشجو هستند و پليس را به انفعال و همكاري با باندهاي متخلف متهم مي كنند.
اعتراضات هفته جاري در هند كه طي دو سال گذشته بي سابقه بوده است، با واكنش نخست وزير و برخي مقام هاي دولتي مواجه شده است و مانموهان سينگ قول داده است در صورت برقراري آرامش مسببان حادثه را مجازات خواهد كرد. در اين حال احزاب مخالف از برخورد پليس با معترضان انتقاد كردند و استعفاي دولت را خواستار شدند. روز سه شنبه نيز تعدادي از معترضان در ميدان مركزي دهلي نو تجمع و عليه نخست وزير شعار دادند.
در عين حال ادمه اعتراض هاي مردمي در دهلي نو در روز دوشنبه موجب بسته شدن 19 ايستگاه مترو و تمامي خيابان هاي منتهي به مركز شهر شد و محل ديدار پوتين با نخست وزيرهند كه قرار بود در كاخ حيدرآباد انجام شود، تغيير كرد.
برپايه اين گزارش اوج اعتراض ها در روز سه شنبه دولت را وادار به استقرار هزاران نيروي پليس و افراد مسلح در نقاط حساس پايتخت كرد و كاخ نخست وزيري و رياست جمهوري به شدت تحت محافظت قرار گرفت.
اين در حالي است كه در جريان اعتراضات چند روز گذشته در هند 120 نفر از جمله ده ها نيروي پليس مجروح و يكي از افسران امنيتي نيز به دليل شدت جراحات كشته شد.
پليس هند به منظور آرام كردن افكار عمومي اعلام كرد 5 تن از عاملان تجاوز به دختر دانشجوي هندي در يك اتوبوس را بازداشت كرده و در جست وجوي نفر ششم است، اما تظاهركنندگان خواستار اجراي عدالت در مورد متجاوزان شدند.
گفتني است هفته گذشته شش تن از اراذل و اوباش هندي يك دختر دانشجوي 23 ساله را در اتوبوس در حال حركت و در مقابل جوان همراه وي مورد تجاوز قرار دادند و پس از مجروح كردنش او را به بيرون پرتاب كردند. اين اتفاق باعث خشم مردم گرديد و درگيري با پليس از همان لحظه شروع شد كه همچنان ادامه دارد.
 


طرح ترور نخست وزير لبنان نافرجام ماند

روزنامه لبناني السفير از خنثي شدن طرح ترور نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از روزنامه لبناني السفير، منابع موثق از كشف دو بمب دست ساز در نزديكي منزل نجيب ميقاتي در طرابلس لبنان خبر دادند.
يكي از اين بمب ها به سيمي متصل بود تا در زمان عبور ميقاتي از مسير منتهي به منزلش منفجر شود.
اين بمب ها توسط كارگراني كه در نزديكي منزل نخست وزير لبنان كار مي كردند كشف شد.
روز جمعه گذشته نيز دو شخص ناشناس اقدام به پرتاب يك بمب صوتي در خيابان منتهي به منزل نجيب ميقاتي كردند كه اين اقدام تنها چند ساعت پس از ترك طرابلس توسط ميقاتي صورت گرفت.
منابع آگاه در لبنان با توجه به اين بمب گذاري ها اعلام كردند كه اين گونه اقدامات بيشتر شكل پيام سياسي براي ميقاتي دارد.
از سوي ديگر اين منابع اعلام كردند سعدالدين حريري نخست وزير سابق لبنان به طور جدي در انديشه بازگشت به لبنان طي دو ماه آينده و اعمال قدرت در زمينه تعيين قانون انتخابات است.
تحليلگران معتقدند طرفداران حريري با از ميان برداشتن موانع پيش روي وي در صددند زمينه بازگشت وي به قدرت را فراهم سازند.
 


لاوروف خواستار افزايش اعضاي دايم شوراي امنيت شد

روسيه خواستار اصلاحات در شوراي امنيت سازمان ملل و افزايش اعضاي دايم آن شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «سرگئي لاوروف» وزير خارجه روسيه گفت شوراي امنيت بايد در جهت نظرات همه اعضاي جامعه جهاني اصلاح شود. وي گفت، طرح اصلاح شوراي امنيت بايد بسيار حساس و دقيق باشد. لاوروف يادآور شد كه كشورهايي مثل هند و برزيل شايستگي آن را دارند تا به عضويت دائم شوراي امنيت درآيند. اين شورا اكنون داراي پنج عضو دائم شامل آمريكا، روسيه، انگليس، فرانسه و چين است. اين پنج عضو حق وتو دارند.
شوراي امنيت 10 عضو غيردائم نيز دارد كه هر دو سال يكبار عوض مي شوند.
مباحثات مربوط به اصلاحات در سازمان ملل عملا از همان سال تاسيس اين سازمان بين المللي در سال 1945 آغاز شد. آخرين بار ساختار شوراي امنيت در سال 1945 با افزايش 11 عضو آن به 15 عضو دچار تحول شد.
تقريبا همه اعضاي شوراي امنيت خواستار اصلاح اين شورا هستند، ولي طرح هاي آنها با يكديگر بسيار متفاوت است.
 


كاركنان بانك ها در اسپانيا عليه طرح رياضتي به خيابان ها ريختند

كاركنان بانك هاي اسپانيا نيز در پي وخامت اوضاع اقتصادي دست به اعتراض و تظاهرات ضد دولتي زدند.
صدها نفر از كاركنان بانك هاي اسپانيا روز دوشنبه پس از اينكه به آنها اعلام شد دستكم 40 درصد از حقوقشان در قالب اجراي سياست هاي رياضتي كسر مي شود در خيابان هاي مادريد تظاهرات كردند.
دولت اسپانيا اعلام كرده براي جبران بخشي از كسري بودجه قصد دارد دستكم 5000 نفر از كاركنان بانك ها را هم اخراج كند.
اين خبر ناگهاني، خشم و نگراني كاركنان بانك هاي اين كشور بحران زده را به همراه داشت طوري كه برخي از آنها اعلام كردند، در صورت اجراي اين طرح ديگر قادر به ادامه زندگي نخواهند بود.
دو اتحاديه بزرگ كارگري اسپانيا با نام هاي «سي سي اواو» و «يوجي تي» براي برگزاري اين تظاهرات فراخوان داده بودند.
اين تظاهرات ابتدا به شكل يك تجمع مقابل ساختمان اصلي بانك هاي مربوطه و ساعاتي پس از آن در شهرهاي مختلف اين كشور برگزار شد.
رئيس اتحاديه «يوجي تي» در اين باره اعلام كرد اميدوار است بتواند به كمك معترضان ديگر تصميم گيرندگان را به توقف اجراي اين طرح «سنگين» مجاب كند. وي گفت: «ما اميدواريم بتوانيم اين طرح را متوقف كنيم، ما فقط به دنبال حق و حقوق اوليه خود هستيم. ما مي خواهيم مذاكره كنيم اما تحت اين شرايط حتي قادر به انجام مذاكره هم نخواهيم بود.»
به گفته رئيس اين اتحاديه كارگري بخش مالي اسپانيا در طول 4 سال گذشته 35 هزارنفر را بيكار كرده است.
رئيس اتحاديه كارگري «سي سي اواو» نيز در اين باره اظهار داشت: «آنها ما را در شرايط بغرنجي گذاشته اند، اما من تصور مي كنم مردم كم كم دارند متوجه اين واقعيت مي شوند كه در اينجا دو گروه يعني كاركنان بانك ها و مشتريان بانك ها قرباني مي شوند.»
گفتني است اتحاديه اروپا بانك هاي اسپانيا را مجبور به اخراج شماري از كاركنان و كاهش حقوق آنها كرده است. اين دستورات با هدف جبران بخشي از كسري بودجه اين كشور صورت مي گيرد.
 


ضمن حمايت دوباره از رژيم آل خليفه

سفير آمريكا انتقال ناوگان پنجم را از بحرين بعيد دانست

سفير آمريكا در بحرين با اعلام حمايت مجدد از رژيم آل خليفه تاكيد كرد، انتقال ناوگان پنجم از بحرين بعيد است.
به گزارش خبرگزاري فارس، توماس كراژسكي سفير آمريكا در بحرين طي اظهاراتي در گفت وگو با روزنامه بحريني الايام تاكيد كرد، بحرين شريك راهبردي واشنگتن است و روابط با بحرين از قديمي ترين مناسبات با منطقه است.
وي افزود، انتقال ناوگان پنجم دريايي آمريكا به كشور ديگر بعيد است. كراژسكي در عين حال از گروه هاي سياسي بحرين خواست تا وارد گفت وگوهاي ملي فراگير شوند.
آمريكا در حالي از مناسبات ويژه خود با بحرين به عنوان مقر ناوگان پنجم دريايي سخن مي گويد كه نيروهاي امنيتي بحرين با همدستي نيروهاي اشغالگر سعودي بيش از يك سال و نيم پيش به سركوب مخالفان آل خليفه پرداخته اند كه تاكنون در جريان اين سركوبگري ها صدها نفر شهيد، مجروح يا بازداشت شده اند.
شواهد سازمان هاي حقوق بشري نشان مي دهد كه شماري از معترضان زير شكنجه شديد رژيم آل خليفه جان خود را از دست داده يا دچار نقص عضو شده اند.
 


تظاهرات هزاران نفر در شهرهاي يمن عليه مداخلات آمريكا و اسرائيل

هزاران نفر از مردم يمن با برگزاري تظاهرات و تجمع در خيابان هاي پايتخت و ديگر شهرها به مداخلات آمريكا و اسرائيل در امور داخلي كشورشان اعتراض كردند.
به گزارش شبكه خبري پرس تي وي، تظاهركنندگان يمني با سردادن شعارهايي عليه آمريكا و اسرائيل از دولت يمن خواستند كه همكاري هاي سياسي و نظامي خود با واشنگتن را متوقف كند.
معترضان با تأكيد بر اين مسئله كه با وجود حذف برخي مقامات رژيم سابق هنوز خواسته هاي انقلابي آنان برآورده نشده است اظهار داشتند كه براي تحقق مطالباتشان همچنان اصرار مي ورزند و تظاهرات مي كنند.
يمني ها همچنين خشم خود را از حملات روزانه پهپادهاي آمريكايي در كشورشان ابراز كردند.
واشنگتن از هواپيماهاي بدون سرنشين خود در يمن، پاكستان، افغانستان و سومالي استفاده و ادعا مي كند كه تروريست ها را هدف قرار مي دهد در حالي كه اين حملات به تلفات گسترده غيرنظاميان منجر شده است.
 


چها رسوي پنج قاره

سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي
خبرگزاري كره شمالي طي گزارشي اعلام كرد آمريكا به تقويت و توسعه سلاح هاي كشتار جمعي و هسته اي اسرائيل ادامه مي دهد. اين خبرگزاري افزود، آمريكا از تهديدات ساير كشورها سخن مي گويد تا بتواند چتر هسته اي خود را گسترش دهد. در ادامه اين گزارش، آمده است، اسرائيل از بزرگترين تهديدات براي جهان محسوب مي شود.
تهديد به اعتصاب در آمريكا
اتحاديه كارگري «لانگ شورمن» آمريكا تهديد كرد 15 هزار كارگر اين اتحاديه در سواحل خليج مكزيك دست به اعتصاب مي زنند. به گفته تحليلگران آمريكايي، اگر چنين اتفاقي بيفتد، روزانه چند ميليارد دلار به اقتصاد آمريكا خسارت وارد مي شود، زيرا قيمت ها افزايش مي يابد و تاثير آن به مصرف كنندگان منتقل مي شود.
پرندگان قاتل در افغانستان
كارشناسان با اشاره به كشتار روزمره مردم افغانستان توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي، نام اين هواپيماها را پرندگان قاتل گذاشت.
حمله به مواضع ارتش پاكستان
شبه نظاميان مسلح در بلوچستان پاكستان طي دو حمله به مواضع ارتش اين كشور، چهار نظامي را كشتند. در شهر كويته مركز بلوچستان نيز دو نيروي دولتي در حمله اي مشابه به قتل رسيدند. علاوه بر موارد فوق، بمبي نيز در اين منطقه منفجر شد و جراحت شديد چهار نيروي دولتي ديگر را در پي داشت.
شرايط وخيم مسلمانان ميانمار
مجمع عمومي سازمان ملل با تصويب قطعنامه اي جديد، نسبت به شرايط نامناسب مسلمانان اين كشور در ايالت «روهنگينا» ابراز نگراني كرد. در اين قطعنامه از دولت ميانمار خواسته شد براي اصلاح وضعيت مسلمانان و جلوگيري از حملات احتمالي بودايي ها وارد عمل شود.
انفجار در عراق
انفجار دو بمب چسبنده به خودروهاي غيرنظامي در شمال بغداد، شش مجروح برجاي گذاشت. در حادثه اي ديگر نيز افراد مسلح ناشناس يك مركز ايست و بازرسي را در شهر سامرا هدف تيراندازي قرار دادند كه مرگ دو افسر پليس را در پي داشت.
 


تجمع اعتراض آميز در رياض براي آزادي زندانيان سياسي عربستان

شمار زيادي از ساكنان پايتخت عربستان در حمايت از زندانيان، دست به تظاهرات زدند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، شركت كنندگان در اين تظاهرات، سياست ها و بازداشت هاي افراد بي گناه به دست رژيم حاكم را محكوم كردند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان از سازمان ها و مؤسسات حقوقي و بين المللي خواستند براي افشاي جناياتي كه رژيم در حق فرزندان آنها در زندان ها مرتكب شده است، مداخله كنند.مردم شرق عربستان نيز علاوه بر برگزاري تجمع و اعتراض ها براي آزادي زندانيان، خواستار اصلاحات سياسي در عربستان شدند.رژيم عربستان با دارا بودن منابع نفتي و درآمد هنگفت ناشي از فروش نفت نه تنها براي مردم و بهبود زندگي آنها اقدامي انجام نداده است بلكه اين دلارهاي نفتي را صرف خريد تسليحات و جنگ افزارهاي پيشرفته از آمريكا و اروپا مي كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10