(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 6  دی  1391 - شماره 20391

حديث دشت عشق
آغاز نيم فصل دوم ليگ برترفوتبال با شكست صدرنشين و توقف ملوان
توقف پرسپوليس و تكرار روزهاي تلخ
اخبار كوتاه از فوتبال
يك تير و دو نشان پيكان براي رقيب صدرنشين
نبرد متفاوت خودروسازان در ليگ واليبال
برگزاري فينال ليگ كشتي در آزادي
تشكيل مجدد اردوي تيم ملي كشتي فرنگي
اين بار قهرمانان المپيك در تمرينات حاضر مي شوند؟!
جلسه بي نتيجه اجرايي كميته ملي المپيك علي آبادي:
نمايندگان IOC به ايران نمي آيند
اسطوره كشتي كج ژاپن مسلمان شد


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «مهدي رجب بيگي»
مي روم تا خط امام بماند
شهيد «مهدي رجب بيگي»، سال 1336 در شهر دامغان ديده به جهان گشود. دوران كودكي و نوجواني را در دامان گرم خانواده سپري نمود. در درس خواندن و تحصيل استعداد فوق العاده اي داشت؛ به طوري كه پس از اخذ مدرك ديپلم در رشته مهندسي راه و ساختمان وارد دانشكده فني دانشگاه تهران شد. در دوران تحصيل در دانشگاه به عضويت شوراي دانشجويي دانشكده انتخاب شد. قبل از پيروزي انقلاب با انديشه هاي انقلابي و اسلامي آشنايي پيدا كرده بود. طنزهاي سياسي او از بهترين و ممتازترين نوشته هاي پربار او بود. از مجموعه دست نوشته هاي وي در كتابي تحت عنوان «مي روم تا خط امام بماند» جمع آوري و تدوين شده است. آري مردي كه از كوه ها درس استواري و استقامت آموخته بود خاري شد در چشم دشمنانش.
مهدي، صبح روز سه شنبه پنجم مهرماه سال 1360در يك ترور ناجوانمردانه، به درجه رفيع شهادت رسيد و «رفت تا خط امام بماند.»
 


آغاز نيم فصل دوم ليگ برترفوتبال با شكست صدرنشين و توقف ملوان

توقف پرسپوليس و تكرار روزهاي تلخ

سرويس ورزشي-
شكست قهرمان نيم فصل و توقف پرسپوليس از مهمترين اتفاقات آغاز نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر بود.
عصر ديروز (سه شنبه) با برگزاري 6 مسابقه همزمان، نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال آغاز شد كه البته نتايج جالب توجهي نيز در آن رقم خورد. در كرمان مس در مقابل سپاهان، قهرمان دور رفت قرار گرفت و با تك گل دقيقه 18 غلامرضا عنايتي مهمان اصفهاني خود را با شكست بدرقه كرد. صدرنشين ليگ در شرايطي متوقف شد كه مس تا چند ساعت پيش از بازي درگير اختلافات قاسمپور با باشگاهش بود. در تهران نفت برابر ميزبان خود راه آهن با تك گل دقيقه 65 يعقوب كريمي پيروز از زمين بيرون رفت. دراين بازي راه آهن يك پنالتي از دست داد و با اخراج ابراهيم كريمي نيز 10 نفره شد. از نكات حاشيه و جالب اين بازي مي توان به صداهاي افرادي روي سكوي تماشاگران اشاره كرد كه مشخص نبود از هواداران راه آهن يا ليدرهاي اين تيم هستند. آنها با فرياد به بازيكنان دستورات تاكتيكي مي دادند. اين در حالي بود كه علي دايي خودش در كنار خط زمين حضور داشت و بسيار ساكت تر از آنها بود! ذوب آهن در اصفهان فجر سپاسي را با گل دقيقه 81 فوفانا از پيش رو برداشت.
در يكي از پرگل ترين بازي هاي هفته صباي قم برابر پيكان برد پرگلي را تجربه كرد و ميزبانش را 4 بر يك شكست داد. گل هاي اين بازي را كيوان وحداني(82) براي پيكان - فريد بهزادي(19 و 28)، رامين رضائيان (65) و ميلاد سليمان فلاح(89) براي صبا به ثمر رساندند. در اهواز فولاد خوزستان و داماش گيلان با تساوي 2 - 2 امتيازهاي بازي را ميان خود قسمت كردند. عليرضا نظيف كار در دقيقه 28 براي مهمان گيلاني گلزني كرد. 30 دقيقه بعد اسماعيل شريفات بازي را به تساوي كشاند. ايوب وادي با گل دقيقه 61 خود فولاد را پيش انداخت اما امين متوسل زاده تنها 3 دقيقه بعد دروازه فولاد را باز كرد و بازي را به تساوي كشاند. ملوان و گهر دورود هم با تساوي يك - يك به كار خود پايان دادند. گل نخست بازي را مازيار زارع در دقيقه 70 به ثمر رساند ولي تقي نايني 3 دقيقه مانده به پايان وقت قانوني بازي دروازه ملوان را باز كرد تا اين مسابقه در انزلي برنده نداشته باشد.
در آخرين ديدار ديروزتيم پرسپوليس از ساعت 30:17 در ورزشگاه آزادي ميزبان صنعت نفت آبادان بود و در پايان با تساوي 2 بر 2 برابر اين تيم متوقف شد.
تيم فوتبال پرسپوليس كه با پيروزي پرگل برابر ملوان در جام حذفي همه را اميدوار كرده بود تا با هدايت يحيي گل محمدي روزهاي سياه همراه با ژوزه را به فراموشي بسپارد، پس از 10 دقيقه ابتدايي ديدار با صنعت نفت، 80 دقيقه به همان سبك بازي مانوئل ژوزه فوتبال كرد.
پرسپوليس كه بازي را طوفاني آغاز كرده بود، خيلي زود به وسيله علي كريمي در دقيقه 5 به گل رسيد. حملات سرخ پوشان پس از اين گل باز هم ادامه پيدا كرد و اين محمد نوري بود كه با يك ضربه سر دومين گل را در دقيقه 10 براي سرخ پوشان به ثمر رساند تا هواداران اين تيم را تا حد زيادي از پيروزي در اين بازي راحت كرده باشد اما سرنوشت براي تيم يحيي گل محمدي جور ديگري رقم خورد.پس از گل دوم، حملات پرسپوليس فروكش كرد و بازي كاملا آرام دنبال مي شد.
در آغاز نيمه دوم نفت آبادان كه چيزي براي از دست دادن نداشت فشار حملات خود روي دروازه پرسپوليس را بيشتر كرد و در دقيقه 55 توسط رضا خالقي فر يكي از گل هاي خورده را جبران كرد.
بازي بعد از اين گل بار ديگر همانند نيمه نخست كاملا آرام و بدون موقعيت حساسي براي دو تيم دنبال مي شد كه روح الله عرب در دقيقه84 روي يك ضد حمله و غافلگيري مدافعان پرسپوليس با يك ضربه سر زيبا و دقيق گل تساوي را براي نفت به ثمر رساند تا پرسپوليس برد خانگي را با تساوي عوض كرده باشد.
بعد از اين گل حملات پرسپوليس با آمدن غلامرضا رضايي شدت بيشتري يافت اما سرخ پوشان نتوانستند موقعيت آنچنان خطرناكي خلق كنند و بازي 2 بر 2 تمام شد تا نوار ناكامي هاي سرخپوشان در ليگ برتر پاره نشود .
برگزاري 2 بازي در كرج و بندر
هفته هجدهم ليگ برتر فوتبال امروز با انجام ديدار تيم هاي فوتبال آلومينيوم هرمزگان - استقلال (ساعت 15 ) و تراكتورسازي - سايپا ( 15 ) به پايان مي رسد. ديدارهايي كه به واسطه امتيازات نزديك تيم ها در جدول ليگ مي تواند مجددا چينش و رده بندي آنها را دستخوش تغيير كند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

اخراج قاسمپور از مس
ابراهيم قاسمپور دوشنبه شب تصميم گرفت در بازي با سپاهان روي نيمكت مس كرمان ننشيند. او به خاطر آنچه كه « پايبند نبودن اين باشگاه به تعهداتش» اعلام شده بود، اين تصميم را گرفت ولي صبح ديروز از اين تصميمش منصرف شد و به هتل محل اقامت مس رفت. قاسمپور پس از ورود به هتل متوجه شد شهبازي مديرعامل باشگاه به سرپرست تيم اعلام كرده است، او از سمتش در اين تيم اخراج شده و نبايد براي ديدار با سپاهان كنار تيم باشد. ابراهيم قاسمپور ضمن تائيد مطلب فوق گفت: من هم از مسئولان باشگاه خواستم به صورت كتبي اين موضوع را به من اطلاع بدهند و در حال حاضر منتظر نامه اخراجم هستم.
كفاشيان: بهترين كار كنار گذاشتن من است!
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال بر تشكيل مجمع فوق العاده فدراسيون فوتبال تاكيد كرد و گفت: اگر قرار است تغيير در فدراسيون فوتبال شكل بگيرد بهترين كار تغيير رئيس فدراسيون است.
فوتسال ايران همچنان هفتم دنيا و اول آسيا
رده بندي تيم هاي ملي فوتسال جهان در سايت futsalworldranking منتشر شد كه در آن ايران با 1519 امتياز در جايگاه هفتم قرار گرفت. تيم ملي فوتسال ايران پيش از برگزاري جام جهاني 2012 تايلند نيز در اين رده قرار داشت اما طي بازي ها دو پله سقوط و به دنبال حذف شدن اوكراين دو پله صعود داشت.در جديدترين رده بندي تيم هاي ملي فوتسال دنيا برزيل كه عنوان قهرماني جام جهاني را به دست آورد در رده اول قرار دارد.فوتسال ايران در آسيا همچنان پيشتاز است و تيم هاي ژاپن، تايلند و ازبكستان نيز به ترتيب در رده هاي دوم تا چهارم قرار گرفته اند. با توجه به عدم برگزاري مسابقه هاي بين المللي در فوتسال تا چند ماه آينده براي ايران به نظر مي رسد جايگاه هفتمي همچنان در اختيار فوتسال كشورمان باشد.
انتقاد قلعه نويي از نكونام
سرمربي استقلال گفت، مشكل جواد نكونام درون خانوادگي بوده و ارتباطي به بستن بازوبند كاپيتاني ندارد اما شركت نكردن در تمرين ها را نمي پسندم. قلعه نويي ادامه داد: بنده به هيچ وجه شركت نكردن در تمرين ها را نمي پسندم. اين حركت از جواد نكونام بعيد بود اما بايد اعلام كنم اين مشكلات هيچ ارتباطي به باشگاه استقلال ندارد. لازم به يادآوري است نكونام همراه استقلال به بندرعباس سفر كرد.
پس گرفتن نامه بخشش نيكبخت از دادستاني
مديرعامل گهر دورود با انتقاد شديد از عملكرد نيكبخت واحدي و پيوستنش به داماش عنوان كرد: نمي دانم چه اتفاقي افتاد كه نيكبخت اين كار را انجام داد ولي اين موضوع بسيار مهم بوده و هواداران دورودي به شدت از اين بازيكن عصباني هستند. وي با بيان اينكه باشگاه گهر از ابتدا پيگير رفع مشكل اين بازيكن بوده و نامه نگاري هاي صورت گرفته با مقامات قضايي بر اين امر صحه مي گذارند، بيان كرد: نامه جهت بخشش نيكبخت را گهري ها به دادستاني زده اند و شايد با اين رفتاري كه ايشان انجام داده نامه را از دادستاني پس بگيريم و محروميتش ادامه يابد.
2 داور ايراني در ليگ قهرمانان آسيا
محسن تركي و عليرضا فغاني داوران ايراني دو ديدار از رقابت هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا را قضاوت خواهند كرد. عليرضا فغاني به عنوان داور وسط ديدار تيم هاي «مانگ تانگ» تايلند و «جونبوك موتورز» كره جنوبي را در نونتابوري تايلند سوت مي زند. كمك داوران فغاني در اين بازي كه روز هشتم اسفند 91 برگزار مي شود، حسن كامراني فر و رضا سخندان هستند. محسن تركي ديگر داور ايراني ديدار تيم هاي «اف سي سئول» كره جنوبي و «جيانگسو» چين را سوت مي زند. در اين مسابقه كه روز سه شنبه 8 اسفند 91 و در چارچوب ديدار اول گروه پنجم ليگ قهرمانان آسيا برگزار مي شود، محمدرضا ابوالفضلي و رسول فروغي به عنوان كمك هاي تركي او را در امر قضاوت ياري مي كنند.
تمايل سرمربي ليورپول به تمديد قرارداد جرارد
سرمربي ليورپول علاقمند است تا كاپيتان تيم فوتبال ليورپول قرارداد خود را با اين اين تيم تمديد كند. قرارداد استيون جرارد با ليورپول در پايان فصل 14-2013 به پايان مي رسد و راجرز اميدوار است بتواند با اين بازيكن پاي ميز مذاكره بنشيند.
انتقاد سرمربي سايپا از رفتار باشگاه استقلال
سرمربي سايپا به خاطر آنچه كه تماس باشگاه استقلال با برخي از بازيكنان سايپا خواند، از رفتار مديران آبي انتقاد كرد. مجتبي تقوي گفت: متاسفانه باشگاه هايي مانند استقلال كه بازيكنان ما را مي خواهند به طور رسمي مذاكره نمي كنند و شخصا با بازيكن تماس گرفته تا او را وسوسه كنند. اين بازيكنان تا پايان فصل با ما قرارداد دارند و از الان براي انتهاي فصل با آنها تماس گرفته مي شود. اين باعث مي شود بازيكنان خداي ناكرده در نيم فصل دوم احتياط بيشتري به خرج داده و بيش از پيش مراقب سلامتي شان باشند؛ در حالي كه فوتبال يك ورزش فيزيكي و درگيرانه است كه در آن سختكوشي و جنگندگي حرف اول را مي زند.
 


يك تير و دو نشان پيكان براي رقيب صدرنشين

نبرد متفاوت خودروسازان در ليگ واليبال

مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با نبرد تيم هاي اول و دوم جدول، توپ پر كاله، رقابت متفاوت خودروسازان و ديدار خانگي جواهري گنبد براي كسب نخستين برد وارد هفته چهاردهم مي شود.
چهاردهمين هفته مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در شرايطي برگزار مي شود كه تيم كاله با راي روز دوشنبه كميته انضباطي، بازنده ديدار هفته گذشته برابر شهرداري اروميه اعلام شد. اين در حالي است كه حتي كسب حداقل امتياز از اين بازي هم مي توانست كمك كند تا آملي ها موقعيت بهتري در رقابت ميان تيم هاي بالانشين جدول داشته باشند و در رده سوم بمانند. با اين اوصاف آملي ها كه از راي صادر شده راضي نيستند، توپ پري در اين هفته از مسابقات خواهند داشت. آنها قطعا از ديدار خانگي مقابل باريج اسانس چيزي جز سه امتياز كامل را نمي خواهند تا حداقل اينگونه رقابت خود را با رقيبانش حفظ كنند، به خصوص با خودروسازان كه رقابتي متفاوت از يكديگر در اين هفته خواهند داشت.
سايپا كه از نظر تعداد برد و باخت و حتي مجموع امتياز شرايطي مشابه كاله دارد، در اين هفته از مسابقات ميزبان تيم تهراني نوين كشاورز است. رقابت اين دو تيم در دور رفت مسابقات تا گيم پنجم ادامه داشت و با پيروزي شاگردان فرهاد نفرزاده به پايان رسيد. البته آنها در دور برگشت رقابت به مراتب آسانتري برابر حريف تهراني خود خواهند داشت. سايپا اين بار ميزبان نوين كشاورز است و قطعا در حضور تماشاگرانش كار راحت تري براي تحميل دوازدهمين باخت به اين تيم دارد. اين در حالي است كه شرايط پيكان در هفته چهاردهم به مراتب سخت تر از سايپاست. اين تيم كه منتظر كوچكترين فرصت براي تصاحب صدر جدول است، اين هفته ميزبان صدرنشين است و اين يعني بهترين فرصت براي به هدف رسيدن شاگردان پيمان اكبري تا با يك تير، دو نشان را هدف گذاري كنند؛ هم شكست دور رفت برابر پيشگامان را جبران كنند و هم اينكه صدرنشين شوند، البته اگر هر سه امتياز را از آن خود كنند. در ساير ديدارهاي اين هفته متين ورامين كه در كمترين فاصله با چهار تيم بالاي جدول قرار دارد، ميزبان شهرداري تبريز خواهد بود. برنامه هفته چهاردهم مسابقات ليگ برتر واليبال و جدول رده بندي تيم ها پيش از برگزاري ديدارهاي اين هفته به اين شرح است:
چهارشنبه - 6/10/91
¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس- شهرداري اروميه ¤ كاله مازندران- باريج اسانس ¤ جواهري گنبد- ميزان خراسان ¤ سايپا البرز- نوين كشاورز ¤ پيكان تهران- پيشگامان كوير يزد¤ متين ورامين- شهرداري تبريز.
جدول رده بندي: 1-پيشگامان كوير يزد (9برد، 4 باخت، 28 امتياز) 2-پيكان تهران (10برد، 3باخت، 27امتياز) 3-سايپا البرز (9 برد، 4 باخت، 24امتياز) 4-كاله مازندران (8برد، 5باخت، 24امتياز) 5-متين ورامين (8برد، 5 باخت، 24امتياز) و...
 


برگزاري فينال ليگ كشتي در آزادي

پس از برگزاري جلسه هماهنگي براي تعيين ميزبان مرحله نيمه نهايي و نهايي ليگ برتر كشتي آزاد، مقرر شد مسابقات در سالن 12هزار نفري آزادي تهران برگزار شود.
در اين جلسه كه صبح ديروز با حضور نمايندگان تيم هاي حاضر در اين مرحله و مسئولان فدراسيون كشتي برگزار شد، تيم ها توافق كردند تا اين مسابقات روز سه شنبه 12 دي ماه در سالن 12هزار نفري آزادي تهران برگزار شود. حجت اله خطيب سرپرست و عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي، ابراهيم جوادي، منصور برزگر، عليرضا سليماني، عباس نمازيان، علي زارع شريف، سلمان قادري، غلامرضا محمدي، محسن كاوه و حسين ملكي در اين جلسه حضور داشتند.
 


تشكيل مجدد اردوي تيم ملي كشتي فرنگي

اين بار قهرمانان المپيك در تمرينات حاضر مي شوند؟!

سومين مرحله اردوي آمادگي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در رقابتهاي جام جهاني تهران از روز 7 دي ماه در خانه كشتي تهران برگزار مي شود.
اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو كه تا روز 27 دي ماه ادامه خواهد داشت، به اين شرح است: 55 كيلوگرم: حميد سوريان- شيرزاد بهشتي طلا (تهران) ميرحسين بابايي - محسن حاجي پور (مازندران) سامان عبدولي - مهرداد مرداني (خوزستان)، 60 كيلوگرم: اميد نوروزي (فارس) عبدالمحمد پاپي - بهنام مرادي (خوزستان) هادي اسكندري (اصفهان) پيام رحيمي (كردستان)، 66 كيلوگرم: سعيد عبدولي - مهدي زيدوند (خوزستان) علي محمدي (تهران) افشين بيابانگرد (اردبيل) محمد كريمي (البرز)، 74 كيلوگرم: هادي عليزاده پورنيا (قم) فرشاد عليزاده - محسن مهديزاده (تهران) كمال محمدعليزاده (فارس) محمد سرخه نژاد - پيام بويري (خوزستان)، 84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي (خوزستان) طالب نعمت پور (لرستان) داود اخباري - حسين نوري (تهران) علي قيطاسي (فارس) ميلاد خسروي (لرستان)، 96 كيلوگرم: قاسم رضايي - داود گيل نيرنگ - سامان نوروزي (مازندران) شهاب قوره جيلي - مهدي علياري (تهران) مهرداد بايندور (فارس)، 120 كيلوگرم: بشير باباجان زاده - بهروز يوسفي (مازندران) امير علي اكبري- بهنام مهديزاده (تهران) امير قاسمي منجزي (خوزستان) مهدي نوري (اردبيل).
 


جلسه بي نتيجه اجرايي كميته ملي المپيك علي آبادي:

نمايندگان IOC به ايران نمي آيند

نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك بي نتيجه به پايان رسيد.
صدوپنجاه و چهارمين نشست هيات اجرايي كميته ملي المپيك با هدف بررسي اساسنامه و اصلاح نهايي آن صبح امروز (سه شنبه) به رياست محمد علي آبادي در محل كميته برگزار شد. در اين نشست كه 3 ساعت به طول انجاميد بحث و بررسي در خصوص تركيب جديد مجمع و نحوه انتخاب دبيركل انجام شد. با اين همه تصميم گيري نهايي به جلسه آتي اين هيات موكول شد. در اين نشست سيدمهدي هاشمي غايب بود. اما در پايان اين جلسه علي آبادي اظهار داشت: فعلا هيچ چيز قطعي نشده است. وقتي اصلاحات قطعي شود، در مورد آنها صحبت مي كنيم؛ چرا كه برخي از مواردي كه تصويب شده، نيز ممكن است با بررسي مجدد اصلاح شود. زماني درباره اساسنامه صحبت مي كنم كه هر يازده عضو هيات اجرايي زير مصوبات اساسنامه را امضا كرده باشند. وي در پاسخ به اين پرسش كه چه زماني اساسنامه اصلاح خواهد شد، عنوان كرد: در اين جلسه اصلاحات كامل نشد. يك جلسه فوق العاده براي روز شنبه يا يكشنبه خواهيم داشت و در اين باره تصميم نهايي را مي گيريم. رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه آيا گزينه اي براي رياست كميته كانديدا شده است؟ تاكيد كرد: چنين چيزي نشنيده ام و هنوز هم خودم براي حضور در انتخابات تصميم نگرفته ام.
علي آبادي در پايان با پاسخ به پرسشي درباره سفر نمايندگان كميته بين المللي المپيك به ايران پس از ژانويه هم گفت: مهمانان ما نمايندگان كميته بين المللي المپيك نيستند. قرار است شيخ احمد رئيس انجمن بين المللي كميته هاي ملي المپيك (انوك) و شوراي المپيك آسيا و حسين مسلم، دبيركل اين شورا به ايران بيايند و از امكانات ما بازديد كنند.
 


اسطوره كشتي كج ژاپن مسلمان شد

آنتونيو اينوكي، كشتي كج كار ژاپني با اعلام دين اسلام به جرگه مسلمانان پيوست.
به نوشته روزنامه تريبيون اكسپرس، آنتونيو اينوكي، قهرمان پرآوازه ژاپني در كشتي كج به دين مبين اسلام روي آورد و رسما مسلمان شدنش را اعلام كرد.اين قهرمان ژاپني كه در سال 1943 به دنيا آمد بعد از گرويدن به اسلام نام خانوادگي خود را از اينوكي به محمدحسين تغيير داد. اينوكي در سال 2010 به عنوان چهره ماندگار ژاپن انتخاب شد. او عناوين بسيار زيادي را براي اين كشور به دست آورده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10