(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 7  دی  1391 - شماره 20392

نامه دوم ايران به رئيس سازمان ملل
دراعتراض به تحريم هاي گسترده دارويي
خوانساري خبرداد
موافقت با انتقال 150 دانشجوي پزشكي خارج از كشور
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي همزمان با سالگرد فرمان تاريخي امام(ره):
مسئولان ، نقشه راه امام خميني(ره) در امر سوادآموزي را جدي نگرفته اند
هشدار هواشناسي به كاهش دما و يخبندان
استقبال استان هاي اردبيل و مركزي از نخستين برف زمستاني
رويداد هاي خارجي
تكميل بزرگترين نمايشگاه و بازار دائمي گل و گياه در قلب پايتخت
فرمانده نيروي انتظامي:
بازدارندگي شرارت منوط به برخورد قضايي قاطع است
رئيس ستاد سحاب خبرداد
آماده باش 4000 ون وتاكسي گشت براي جابه جايي تهراني ها در روزهاي برفي و باراني
پهلواني اعلام كرد
الزام تنظيم ساعت پرواز هنگام اذان صبح
حوادث كوتاه از كشور
عذرخواهي يك بيمارستان انگليس از 38 بيمار
قتل 7 پليس به دست تبهكاران
انهدام 150هزارمرغ در بنگلادش
2كشته در تندبادهاي كريسمس


نامه دوم ايران به رئيس سازمان ملل

دراعتراض به تحريم هاي گسترده دارويي


آقاي دبيركل! به جاي وقت كشي و نامه نگاري هاي بي حاصل به وظيفه حقوق بشري خود عمل كنيد.
رئيس كل سازمان نظام پزشكي در دومين نامه خود به رئيس سازمان ملل وي را به وقت كشي و نامه نگاري هاي بي حاصل متهم كرد و نوشت : شما به جاي محكوم كردن تحريم هاي گسترده دارويي غرب عليه ايران بعد از حدود يك ماه با ادبياتي به نامه پاسخ داده ايد كه انگار اهداف آرماني كه شما مرتباً در سخنراني هاي خود از آن دم مي زنيد تنها در حد يك شعار عوام پسندانه است. دكتر شهاب الدين صدر در بخشي از اين نامه ضمن تاكيد مجدد بر حق استفاده جمهوري اسلامي ايران از انرژي صلح آميز هسته اي بار ديگر از سكوت اين سازمان نسبت به تحريم دارويي و پزشكي ايران از سوي كشورهاي غربي و اروپايي با محوريت آمريكا، انتقاد و تاكيد كرده است : بعد از حدود يك ماه پاسخي از سازمان ملل متحد در اين خصوص به دستمان رسيده است كه در آن از سازمان نظام پزشكي خواسته شده است جزييات اثرات تحريم ها بر سلامت مردم ايران به سازمان ملل متحد اعلام شود و حال آنكه اين موضع سازمان ملل متحد بعد از اين همه معطلي باعث شگفتي است.
در بخش ديگري از اين نامه آمده است : بخش عمده اي از مواد اوليه داروهاي مورد نياز بسياري از كشورهاي دنيا منجمله ايران، از تعداد معدودي كشورهاي توليد كننده اين مواد تأمين مي شود. تحريم هاي يكجانبه غرب در خصوص مواد اوليه دارويي، شركت هاي توليد دارو را با مشكلات جدي روبه رو كرده است كه مطمئنا اين مسأله آثار جبران ناپذيري را در سلامت و بهداشت مردم ايران خواهد گذاشت .
دكتر صدر خطاب به بان كي مون تصريح كرده است: اقدام غيرانساني اين كشورها در تحريم اقلام دارويي و تجهيزات پزشكي، مردم و خصوصاً زنان و كودكان ايران را با مشكلات جدي در خصوص تأمين داروهايي مواجه ساخته است كه در داخل كشور توليد نمي شود و از خارج از ايران به داخل وارد مي شود. به راستي چه كسي پاسخگوي ظلمي است كه به مردان، زنان و كودكان اين ملت روا مي شود. مگر به غير از اين است كه اساس شكل گيري سازمان ملل متحد، دفاع از حقوق مردان و زنان و كودكان در سراسر جهان بوده و دفاع از حقوق بشر، امنيت و عدالت خميرمايه شكل گيري آن سازمان مي باشد؟! آيا اهداف آرماني كه شما مرتباً در سخنراني هاي خود از آن دم مي زنيد تنها در حد يك شعار عوام پسندانه است و يا حقيقتاً به آن ايمان داريد؟! اگر ايمان داريد آيا مردم ايران و ساير كشورهاي جهان سوم را تافته اي جدا بافته از ساير مردمان دنيا مي دانيد و يا به حقوق آنها همچون مردم ساير كشورها احترام مي گذاريد؟ !
دكتر صدر تصريح كرده است : اينگونه تحريم ها ذره اي مردم ايران را از آرمان ها و اهداف والاي خود دلسرد نخواهد كرد، بلكه آنها را در اراده خود مصمم تر خواهد نمود. اما تا به حال انديشيده ايد كه تاريخ در خصوص عملكرد غيرانساني كشورهاي غربي و حمايت و بي تفاوتي محافل و سازمان هاي بين المللي چه خواهد نوشت؟ !
بنابراين گزارش رئيس كل سازمان پزشكي قانوني در پايان اين نامه از رئيس سازمان ملل درخواست كرده است كه با پيگيري و طرح جدي اين موضوع در آن سازمان و ضمن محكوميت قاطع اين اقدام غيرانساني كشورهاي غربي كه خيانتي به تاريخ و انسانيت است اقدامي عاجل در جهت رفع اين بحران صورت دهيد و مانع از ادامه اين وضع در خصوص تحريم هاي دارويي و تجهيزات پزشكي شويد. وي تاكيد كرده است : ما خواستار پرهيز از هرگونه نگاه سياسي و برخاسته از منافع سياسي و اقتصادي به سلامت و بهداشت مردم جهان و به ويژه زنان، كودكان و سالمندان در اين برهه از زمان هستيم.

 


خوانساري خبرداد

موافقت با انتقال 150 دانشجوي پزشكي خارج از كشور

رييس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به آمار انتقال دانشجويان علوم پزشكي خارج به داخل كشور از موافقت با 150 درخواست خبر داد .
دكتر محمود قاضي خوانساري در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه طي 6 ماه گذشته 300 نفر درخواست انتقال به دانشگاه هاي علوم پزشكي داخل كشور داشته اند، گفت: از اين تعداد با 150 درخواست موافقت شده است . وي با اشاره به انتقال 60 درصد متقاضيان انتقال از دانشگاه هاي خارج به واحدهاي بين الملل دانشگاه هاي علوم پزشكي، گفت: مابقي درخواست ها به دانشگاه هاي علوم پزشكي و آزاد منتقل شده اند . وي با بيان اينكه بيشترين درخواست انتقال از كشورهاي فيليپين، مجارستان، هندوستان و سوريه است، تصريح كرد: حدود 65 درصد درخواست انتقالي دانشجويان به داخل در رشته دندانپزشكي است، كه بيشترين ميزان انتقالي را شامل مي شود . رييس مركز خدمات آموزشي وزارت بهداشت افزود: ما بقي درخواست انتقالي ها در رشته پزشكي و تعداد محدودي در رشته هاي دكتراي تخصصي بوده است .

 


رئيس سازمان نهضت سوادآموزي همزمان با سالگرد فرمان تاريخي امام(ره):

مسئولان ، نقشه راه امام خميني(ره) در امر سوادآموزي را جدي نگرفته اند

رئيس سازمان نهضت سوادآموزي بزرگترين دغدغه در آستانه سالروز تاسيس اين سازمان به فرمان تاريخي امام(ره) را مكتوم ماندن و كم رنگ شدن اهداف اعلام شده از سوي ايشان به خاطر عدم همكاري و همياري برخي دستگاه ها و نهادها دانست.
به گزارش خبرنگار كيهان علي باقرزاده معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سوادآموزي ديروز در نشست با خبرنگاران تاكيد كرد: 33 سال پيش حضرت امام(ره) در نقشه راهي كه براي اين سازمان ترسيم كردند كه بايد براساس آن ايران به مدرسه تبديل مي شد.
وي با ابراز تاسف از اينكه اين اصل مهم از دغدغه هاي حضرت امام(ره) تاكنون مغفول مانده، به انتقاد از برخي دستگاه ها و نهادها پرداخت و گفت: يادگيري مادام العمر يك مولفه مهم از شاخص هاي تمدن بالنده است و اگر به عنوان يك اولويت در دستور كار دستگاه ها و نهادهاي كشور قرار مي گرفت قطعا شاهد شتاب فزاينده در امر باسواد كردن افراد بوديم.
وي افزود: اگر امروز در كشور آمار بي سوادي زياد است، بايد سهم دستگاه هايي را كه به خاطر ساده نگري به اين موضوع، به نوعي در اين امر دخيل بودند نيز در نظر گرفت در حالي كه مشاركت آن ها مي توانست، براي رسيدن به اهدافي كه امام(ره) از آن ياد مي كردند سرنوشت ساز باشد. متاسفانه آن ها از همان ابتدا فكر كردند اين وظيفه تنها بر عهده اين سازمان است و كاملا خودشان را كنار كشيدند.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي تاكيد كرد: در طول 33 سال گذشته هيچ كس اسامي، آدرس و حتي آمار بي سوادي را به دلايلي كه براي خودشان داشتند در اختيار ما قرار نداده اند و ما تاكنون با ساز و كارهاي سنگين و پرهزينه اين ها را كشف مي كنيم و بي سوادان را به پاي تخته با سواد سازي مي كشانيم.وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره همكاري مركز آمار با سازمان نهضت سواد آموزي پرسيد گفت: مركز آمار هم تا اين لحظه به رغم داشتن آمار و مشخصات بي سوادان، با اين سازمان همكاري نكرده است ولي اخيرا با دستور رئيس جمهور به آقاي عادل آذر رئيس مركز آمار، قرار است بزودي اين همكاري ها صورت گيرد.
معاون وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: در حال حاضر 3 ميليون و 456 هزار نفر بي سواد در كشور در گروه سني 10 تا 49 سال وجود دارد كه اگر ميانگين هزينه باسواد كردن هر يك از اين افراد 500هزار تومان باشد به اعتباري معادل 1750 ميليارد تومان نياز است تا طبق برنامه عمل كنيم، اما متاسفانه امسال 200ميليارد تومان بودجه براي اين سازمان تخصيص داده اند كه با توجه به مشكلات بودجه اي تنها 50 درصد آن تحقق يافته است.
باقرزاده تاكيد كرد: اگر اعتبار مورد نياز تخصيص داده شود و فهرست اسامي بي سوادان را هم داشته باشيم طي دو سال مي توانيم طبق برنامه پنجم بي سوادي را در سنين بين 10 تا 49 سال ريشه كن كنيم.
وي تصريح كرد: متاسفانه بودجه خيلي كمتر از نياز تخصيص مي دهند و از ما مي خواهند برنامه را با بودجه هماهنگ كنيم.
10 ميليون بي سواد داريم
وي با اشاره به نتايج آخرين سرشماري كه سال گذشته انجام شده 9ميليون و 719 هزار نفر خود را بي سواد معرفي كرده اند كه از 8 ميليون نفر آن ها هيچ آدرس و نشاني نداريم. كه از اين تعداد 3ميليون و 456هزار نفر در گروه سني 10 تا 49 سال قرار دارند.براساس سرشماري انجام شده هرچه گروه سني بالاتر مي رود، ميزان بي سوادي نيز افزايش مي يابد كه نشان مي دهد بي سوادي در بين كودكان و جمعيت جوان كمتر است. باقرزاده استان هاي تهران، مازندران، سمنان، البرز، اصفهان، بوشهر، يزد، گيلان و خراسان رضوي را طبق آخرين آمار احصاء شده باسوادترين شهرها در گروه سني 10 تا 49 سال اعلام كرد و گفت: در تهران 100هزار نفر بي سواد وجود دارد.
بي سوادي عمدي
مجازات دارد
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي تاكيد كرد: براساس قانون خانواده هايي كه بخواهند عمدا از ادامه تحصيل فرزندان خود جلوگيري كنند به حبس و پرداخت جريمه نقدي محكوم مي شوند اما متاسفانه قوه قضائيه هنوز تلاشي را براي اجرايي كردن اين قانون به عمل نياورده است.
وي در عين حال تاكيد كرد: در ابتداي انقلاب 50 درصد مردم بي سواد بودند يعني از هر دو نفر يكي بي سواد بود اما اكنون از جمعيت 75 ميليوني امروز كشورمان تنها 15 درصد بي سواد هستند.
80درصد مجرمين زير ديپلم سواد دارند
باقرزاده در ادامه با اشاره به ارتباط بي سوادي و آسيب هاي اجتماعي و افزايش جرم در جامعه در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان تاكيد كرد: 13 درصد مجرمين بي سواد مطلق هستند و 80 درصد مجرمين هم تحصيلات زيرديپلم دارند. كه نشان مي دهد بي سوادي در جامعه به هر ميزان رابطه مستقيمي در افزايش جرم در جامعه دارد. رئيس سازمان نهضت سوادآموزي تاكيد كرد: 75درصد كساني كه پرونده شان در حد قصاص بود زير ششم و پنجم ابتدايي سواد داشتند و اغلب كساني نيز كه مرتكب جرايم پرخطر مي شوند از قبيل اراذل و اوباش و خرافه گرايان از سواد بسيار پايين برخوردار هستند.
در دنيا رتبه 86 را داريم
باقرزاده در پاسخ به سوال ديگري درباره جايگاه ايران در مجامع بين المللي در بحث سوادآموزي گفت: براساس آخرين گزارش هاي سال 2010 ميلادي ايران در بين 24 كشور منطقه رتبه 15 و در بين 130 كشور جهان رتبه 86 را دارد.
باقرزاده درباره چاره انديشي براي جلوگيري از بازگشت بيسوادي گفت: هم اكنون آمار دقيقي از اينكه بگوييم چه تعداد افراد به مرز بيسوادي برگشته اند نداريم اما پژوهش هاي ما نشان داده است كه سواد آموزان بعد از 3 سال 60 تا 70 درصد آموزه هاي خود را از دست مي دهند به همين منظور بايد يك دوره تحكيم سواد كه 200 ساعت آموزش به افراد است براي آنها ايجاد شود.

 


هشدار هواشناسي به كاهش دما و يخبندان

مدير كل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي نسبت به كاهش دما، يخبندان و لغزندگي در سطح معابر عمومي در كشور هشدار داد.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت وگو با ايسنا، افزود: در نيمه شرقي كشور وزش باد تا روز شنبه ادامه مي يابد كه در روزهاي پنجشنبه و جمعه براي مناطق شرق و جنوب شرق كشور وزش باد شديد و در پاره اي نقاط گرد و خاك پيش بيني مي شود.
مدير كل پيش بيني و هشدار سازمان هواشناسي آسمان تهران را صاف در پاره اي نقاط با غبار صبحگاهي پيش بيني كرد و گفت: حداقل و حداكثر دما در اين روز با 3 درجه افزايش به 3- و 6 مي رسد. همچنين در روز جمعه آسمان پايتخت صاف در پاره اي نقاط با غبار صبحگاهي خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 2- و 7 درجه سانتي گراد خواهد رسيد.
 


استقبال استان هاي اردبيل و مركزي از نخستين برف زمستاني

اراك و اردبيل- خبرنگاران كيهان:
بارش اولين برف زمستاني مدارس استان اردبيل را به تعطيلي كشاند و استان مركزي را سفيدپوش كرد.
به دليل بارش برف و برودت هوا مدارس مقطع پيش دبستاني و ابتدايي ديروز در اردبيل و مشگين شهر و نوبت صبح ابتدايي در نير، نمين، سرعين، خلخال و لاهرود و همچنين كليه مقاطع تحصيلي در گرمي و انگوت تعطيل اعلام شد.
بارش برف در مشگين شهر موجب كندي رفت و آمد در جاده هاي مواصلاتي اين شهرستان شده و با توجه به اعلام اداره راه و شهرسازي تردد در اكثر محورهاي ارتباطي اين منطقه با زنجير چرخ امكانپذير است.
همچنين در گردنه الماس واقع در محور خلخال- اسالم به دليل بارش برف، كولاك و يخبندان عبور و مرور خودروها فقط با كمك زنجير چرخ صورت مي گيرد.
در استان مركزي نيز بارش نخستين برف زمستاني در اراك و ديگر شهرهاي اين استان از بامداد ديروز آغاز شد و تا لحظه ارسال خبر ادامه داشت.
براساس گزارش هواشناسي استان مركزي، ريزش برف در شهرهاي اراك، تفرش، آشتيان، دليجان، غرق آباد و شازند ادامه دارد و ريزش برف در ارتفاعات به 30 سانتي متر رسيده است.
مدير راهداري استان مركزي هم اعلام كرد: كليه محورهاي مواصلاتي استان باز است و خودروهايي كه قصد تردد از محور اراك به سمت زاليان و يا بالعكس را دارند حتما مجهز به زنجير چرخ باشند.سليميان افزود: تاكنون 350 تن نمك در جاده هاي استان پاشيده شده و 460 كيلومتر برف روبي انجام گرفته است.
 


رويداد هاي خارجي

باران بغداد را تعطيل كرد
دبيرخانه شوراي وزيران عراق اعلام كرد به دليل بارش شديد باران و آب گرفتگي معابر، شهر بغداد ديروز تعطيل بود.
به گزارش منابع خبري عراقي، يك مقام عالي رتبه عراقي سه شنبه شب از تشكيل كميته اي به رياست «نوري المالكي» نخست وزير عراق براي بررسي موضوع بارش شديد باران در بغداد و يافتن راه حلي براي مقابله با سيل هاي ناشي از آن خبر داد و تاكيد كرد كه نيروهاي ذيربط در اين شهر به حال آماده باش كامل در آمده اند.
اين مقام عراقي افزود: مالكي پس از اين بارش ها دستور داده بود همه نيروهاي ذيربط براي جلوگيري از پيش آمدن بحران و وخامت اوضاع به حالت آماده باش در آيند.
از سوي ديگر شوراي استان بغداد از تشكيل ستاد بحران براي كم كردن آثار منفي آب گرفتگي و سيل در اين شهر خبر داد.
بنابر اعلام منابع خبري، بغداد از صبح سه شنبه شاهد بارش شديد باران بود و به دليل قديمي بودن سيستم فاضلاب بسياري از مناطق پايتخت عراق را سيل فرا گرفته است.
شهرداري بغداد پس از بارش شديد باران در اين شهر سعي در هدايت آب ها و جمع آوري آن را داشت اما به دليل شدت ريزش باران موفق نشد مانع آب گرفتگي خيابان ها و معابر در اين شهر و جاري شدن سيل در آن شود.
 


تكميل بزرگترين نمايشگاه و بازار دائمي گل و گياه در قلب پايتخت

مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد از تكميل و بهره برداري آزمايشي بزرگترين نمايشگاه، بازار خدمات گل و گياه و مركز فضاي سبز در قلب پايتخت خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شركت نوسازي عباس آباد، حجت ا... ملاصالحي با اعلام اين خبر افزود: رويكرد غالب در مديريت اراضي عباس آباد توسعه فضاي سبز و ايجاد زيرساخت هاي گردشگري و فرهنگي است كه ايجاد بازار گل نيز در همين راستا تعريف و هم اكنون در مرحله بهره برداري آزمايشي است.
وي بازار گل اراضي عباس آباد را داراي ويژگي هاي كم نظير توصيف كرد و گفت: اين بازار بيش از 10 هزار متر مربع وسعت دارد و علاوه بر فضاهاي عمومي و خدماتي داراي 45 غرفه براي ارائه محصولات مختلف در حوزه گل و گياه، گياهان زينتي و آپارتماني و همچنين خدمات فضاي سبز است.
مديرعامل شركت نوسازي عباس آباد تصريح كرد: طبق برنامه ريزي انجام شده قرار است با مشاركت بخش خصوصي، شركت ها، موسسات و واحدهاي مختلف توليدكننده، ارائه كنندگان خدمات و همچنين موسسات آموزشي در حوزه گل و گياه به طور مستقيم نيازهاي شهروندان را تامين كرده و در نهايت بستر لازم براي ترويج و فرهنگ سازي در زمينه توسعه فضاي سبز را محقق سازند.
به گفته ملاصالحي، با توجه به غرفه ها و بخش هاي مختلف تدارك ديده شده در اين مجموعه، پس از بهره برداري نهايي فروش و توزيع انواع گل و گياهان زينتي و آپارتماني، نهال، وسائل باغباني، گياهان دارويي و همچنين خدمات جانبي مالي، كاريابي، حمل و نقل و... انجام خواهد شد.
 


فرمانده نيروي انتظامي:

بازدارندگي شرارت منوط به برخورد قضايي قاطع است

در جاهايي كه طرح مقابله با شرارت انجام شد جرائم به نصف كاهش پيدا كرد كه البته پايداري اين كاهش منوط به قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد سريع و قاطع با اشرار است.
به گزارش خبرگزاري فارس، فرمانده نيروي انتظامي صبح ديروز در مجتمع شهيد فعال نيروي انتظامي شيراز گفت: مردم پليس ناتوان را دوست ندارند و لازم است كه نيروي انتظامي پشتيبان آنان باشد.
وي افزود: نيروي انتظامي بايد در مقابل مجرمان هيمنه و اقتدار خود را حفظ كند اما در تعامل با مردم برخوردي پدرانه و توام با مدارا از خود نشان دهد.
سرتيپ احمدي مقدم با تاكيد بر لزوم به كارگيري فنون روانشناسي و آموزش مردم در مورد جرائم اظهار داشت: بر خلاف سال هاي گذشته كه موارد تجاوز به عنف با اعمال زور اتفاق مي افتاد در سال هاي اخير بيشتر اين موارد مربوط به افرادي است كه با پاي خود به دام مجرمان رفته اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يك پليس براي اينكه بتواند بر ماموريت هاي خود تمركز كند بايد از نظر معيشتي در تنگنا قرار نداشته باشد.
احمدي مقدم تصريح كرد: كاركنان نيروي انتظامي نيز بايد با قناعت و پرهيز از مصرف اقلام لوكس و غيرضروري براي خود، تنگناي مالي و بدهي ايجاد نكنند و استغناي خود را حفظ كنند.
وي در همين زمينه با بيان اينكه با وجود تحريم ها هيچ خللي در فعاليت هاي عمراني نيروي انتظامي رخ نداده است، گفت: نيروي انتظامي با مديريت هزينه ها و افزايش درآمدها سعي كرد در عبور از اين مرحله ياريگر نظام باشد.
ساخت 30 هزار واحد مسكوني براي پرسنل نيروي انتظامي، افزايش تامين خانه سازماني براي 30 هزار نفر تا پايان سال و افزايش فعاليت هاي عمراني ديگر مواردي بود كه احمدي مقدم ذيل همين بحث به آن اشاره كرد.
فرمانده نيروي انتظامي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: 80درصد جرائم گزارش شده از كاركنان نيروي انتظامي در موارد وظايف سازماني مانند غيبت، سهل انگاري و خسارت به خودرو و... بوده و وقوع جرائمي مانند رشوه و خشونت در حد ناچيز بوده است.
سرتيپ احمدي مقدم با تاكيد بر لزوم حفظ امنيت رواني جامعه ابراز داشت: سرنخ هاي لازم در مورد كساني كه فيلم زورگيري در تهران را پخش كردند به دست آمده و با اين افراد برخورد مي شود چرا كه هم امنيت رواني جامعه را كاهش دادند و هم باعث شدند كه اين مجرمان مدتي از دست پليس گريختند و با زحمت دستگير شدند.
وي تصريح كرد: از مردم تقاضا داريم كه اگر فيلم يا مستنداتي در زمينه كشف جرم دارند آن را در اختيار پليس قرار دهند و مطمئن باشند برخورد لازم با مجرمان صورت مي گيرد.

 


رئيس ستاد سحاب خبرداد

آماده باش 4000 ون وتاكسي گشت براي جابه جايي تهراني ها در روزهاي برفي و باراني

سازمان تاكسيراني همزمان با نخستين بارش زمستاني از ظرفيت 2000 تاكسي گردشي و 2000 ون آماده به كار در مناطق 22 گانه استفاده كرد .
حسن قوي زري رييس ستاد طرح جهادي زمستاني «سحاب» سازمان تاكسيراني شهر تهران از اختصاص حدود 2000 ون به طرح نظارت زمستاني سحاب خبر داد و گفت: اين ون ها در مناطق 22 گانه شهر تهران آماده به كار اند تا در صورت لزوم در روزهاي برفي و باراني به خطوطي كه داراي كمبود تاكسي هستند ارسال شود .
قوي زري همچنين از ارسال تاكسي هاي گردشي به خطوط پرازدحام تاكيد و خاطرنشان كرد: تاكسي هاي گردشي نزديك به 10 درصد كل تاكسي هاي شهر تهران(نزديك به هشت هزار تاكسي ) را به خود اختصاص مي دهند كه در صورت نياز به خطوط مورد نياز مي پيوندند .
رييس ستاد طرح جهادي زمستاني سحاب همچنين از مشاركت تمامي مديران ستادي سازمان در طرح سحاب خبر داد و گفت: بر اين اساس در روزهاي برفي و باراني براي تشديد نظارت بر ارائه خدمات مناسب از سوي تاكسيرانان شهر تهران، تمامي معاونين و روساي ادارات زيرمجموعه تاكسيراني در طول هفته شيفت گشت دارند . به گفته وي، سامانه پيشنهادات و انتقادات شهرداري تهران با شماره 1888 براي دريافت پيام شهروندان در خصوص فعاليت تاكسيرانان آماده است . وي با بيان اينكه در اين گشت ها نيروهاي مردمي خانه شهرياران جوان و نيروهاي راهور پليس نيز ، نظارت سازمان تاكسيراني را همراهي مي كنند، يادآور شد: طرح نظارت جهادي زمستاني سحاب روز شنبه، دوم دي همزمان با آغاز فصل زمستان آغاز به كار كرده است .

 


پهلواني اعلام كرد

الزام تنظيم ساعت پرواز هنگام اذان صبح

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از ابلاغ بخشنامه اي به شركت هاي هواپيمايي داخلي براي رعايت بحث حجاب و عفاف و همچنين تنظيم ساعت پرواز هواپيماها در هنگام اذان صبح خبر داد.
خلبان حميدرضا پهلواني گفت: با ابلاغ بخشنامه اي به شركت هاي هواپيماي داخلي به منظور رعايت اوقات شرعي نماز صبح مسافرين و ترويج فرهنگ نماز در جامعه و با عنايت به تاكيد مقام معظم رهبري بر اجراي اين امر، زمان نماز صبح در مبدا و مقصد با زمان برنامه پروازها تداخل نخواهد داشت.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: با اجرايي شدن اين بخشنامه از اين پس پروازها حداقل 30دقيقه پس از اذان صبح اجازه پرواز خواهند داشت و اين زمان در اختيار مسافرين براي انجام تكليف شرعي خواهد بود.
وي با بيان اينكه تاخير 30 دقيقه اي به منظور اقامه نماز صبح در محاسبات تاخيرات پروازي لحاظ نمي شود، خطاب به شركت هاي هواپيمايي، افزود: در صورت مواجهه زمان انجام پرواز با فريضه نماز صبح ضمن توجيه خلبانان با عنايت به مقدم بودن اولويت اداي فريضه الهي بر ساير امور، انجام پرواز بعد از به جا آوردن فريضه صورت مي گيرد.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري بر اطلاع رساني به مسافران چه در هنگام صدور بليت و چه در هنگام پذيرش مسافران تاكيد كرد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: براساس اجراي مصوبه سال 13/10/1384 شوراي فرهنگ عمومي كشور و دستورالعمل اجرايي عفاف و حجاب مورخ 29/8/91 مبني بر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان، از اين پس مديران، پرسنل و مهمانداران موظفند در زمينه توجه به حجاب و عفاف و گسترش آن در صنعت و جامعه و رعايت حريم محارم منطبق بر قوانين، مقررات و آموزه هاي ديني اقدام لازم را به عمل آورده و از هرگونه تخلف بپرهيزند.خلبان پهلواني تاكيد كرد: در صورت رعايت نكردن بخشنامه اين سازمان از ادامه همكاري شركت هاي هواپيمايي جلوگيري خواهد شد.
 


حوادث كوتاه از كشور

مرگ بازيكن فوتبال بر اثر تصادف
درچه- خبرنگار كيهان: احمد عابدي درچه بازيكن پيشكسوت تيم هاي فوتبال تام و بهمن درچه در حادثه رانندگي در محور فرودگاه اصفهان جان خود را از دست داد. مرحوم عابدي در زمان تصادف 42 سال داشت يك فرزند دختر 12 ساله از وي به يادگار مانده است.
حادثه در محور اردكان - طبس
ايرنا: برخورد يك دستگاه سواري پژو پارس با يك دستگاه تانكر حامل سوخت منجر به آتش سوزي هر دو وسيله نقليه، و مرگ سرنشينان خودروي سواري شد. جانباختگان شامل يك مرد و 3 زن بودند.علت حادثه در دست بررسي است.
دستگيري سارقان منازل نيمه ساز
اصفهان - خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان كاشان سارقان منازل نيمه ساز در اين شهرستان شناسايي و دستگير شدند متهمان با همدستي 5 مالخر اقدام به سرقت مي كردند. افراد ياد شده در بازجويي هاي به عمل آمده به بزه انتسابي و انجام 20 فقره سرقت اعتراف كردند.
 


عذرخواهي يك بيمارستان انگليس از 38 بيمار

بيمارستان NHS انگليس بعد از مرگ بيماري از شدت گرسنگي و رها كردن برخي بيماران با درد طاقت فرسا، از خانواده 38 بيمار عذرخواهي كرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه ديلي تلگراف چاپ انگليس، بيمارستان الكساندرا در منطقه «رديچ» به خاطر اقدامات فراگير ناشي از شيوه هاي بد در طول چندين سال، از جمله پرستاراني كه بيماران را سرزنش مي كردند تا پيرزني كه مدت 11 هفته بدون شست وشو رها شده بود، طي نامه اي از 38 خانواده عذرخواهي كرد.
در يكي از بدترين نمونه ها، مردي كه علت مرگش گرسنگي گزارش شده بود، بعد از دو ماه درمان در بيمارستان جان سپرد.
بسياري از خانواده هاي اين بيماران، به خاطر اتفاقاتي كه از نظر وكيلشان «مخوف» خوانده مي شد، غرامت دريافت مي كنند.
بيمارستان در نامه هاي ارسالي، قصور و كوتاهي خود را پذيرفته است.
دغدغه ها و نگراني ها نسبت به اين موضوع در حال افزايش است و وليعهد انگلستان به طور مستقيم از پزشكان و پرستاران درخواست كرده است تا به حرف بيماران گوش دهند و نسبت به آنها با مهرباني رفتار كنند.وليعهد در مجله «جامعه پزشكي سلطنت»، بر ضرورت فوري بهبود شرايط «مراقبت و غمخواري» در بخش خدمات بهداشتي تاكيد كرده است.
بنابه اين گزارش بيمارستان NHS در مجموع به اين بيماران 410 هزار پوند بابت غرامت پرداخت كرده است، كه پنج مورد از افراد زنده بودند، و در بقيه موارد هزينه غرامت به بازماندگان بيماران پرداخت شد.
گفته شده بيماران در اين بيمارستان با توهين هاي منزجركننده و بدترين كاستي در درمان و مراقبت رو به رو بوده اند.
همچنين دومين مورد وحشتناك اين بيمارستان مربوط به گزارش ماه اكتبر «كميسيون كيفيت درمان» است. بر اساس اين گزارش پيرمرد 84 ساله اي در سال 2009 به علت گرسنگي در اين بيمارستان مرده است.
در اواخر همان سال ناظران هشدار دادند كه بسياري از بيماران اين بيمارستان در معرض خطر كمبود آب بدن قرار مي گيرند، به طوري كه پزشكان مجبور به تجويز آب براي بيماران مي شدند.
 


قتل 7 پليس به دست تبهكاران

پليس مكزيك اعلام كرد در درگيري بين گروه هاي مسلح و پليس در مرز دو ايالت «ميچواكان» و «خاليسكو» در جنوب غربي اين كشور 13 نفر از جمله 7 مامور پليس كشته و هفت تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري اروپاپرس گزارش داد: اين درگيري هنگامي آغاز شد كه يك گروه مسلح به بهانه اينكه تصادفي رخ داده است، براي پليس كمين زدند و پس از آنكه ماموران پليس به محل رسيدند، مردان مسلح به سوي آنها آتش گشودند.
براساس اين گزارش، در درگيري ميان دو طرف چهار پليس كشته و پنج تن ديگر به شدت زخمي شدند اما از ميزان تلفات مهاجمان خبري منتشر نشده است.از سوي ديگر، در شهر «ماركو كاستيانوس» از توابع ميچواكان، نيروهاي پليس جسد سوخته شده دو تن را پيدا كردند.
بنا به گزارشها، لحظاتي پس از آنكه پليس اين اجساد را پيدا كرد، گروه مسلح ديگري به يك دفتر پليس در شهر «آيولان» از توابع خاليسكو حمله كرده و سه پليس و يك غيرنظامي را كشتند.
ساعاتي بعد، در شهر «كيتوپان»، نيروهاي امنيتي اجساد سه نفر را كه به شقيقه آنها شليك شده بود، كشف كردند.
در يك درگيري ديگر بين گروه هاي مسلح و پليس نيز دو پليس مجروح شدند.مكزيك يكي از خطرناكترين كشورهاي جهان از نظر فعاليتهاي گروههاي تبهكاري است كه اين كشور را به قلمرو خود براي انتقال قاچاق موادمخدر به ايالات متحده آمريكا تبديل كرده است.اين درگيريها طي چند سال اخير دهها هزار كشته بر جاي گذاشته است.
 


انهدام 150هزارمرغ در بنگلادش

در پي شيوع بدترين آنفلوآنزاي مرغي در پنج سال گذشته در بنگلادش، مسئولان دام و طيور اين كشور، 150هزار مرغ را نزديك داكا معدوم كردند.
خبرگزاري فرانسه از داكا پايتخت بنگلادش گزارش داد كه مديران مزرعه «باي آگرو» در 40 كيلومتري شمال داكا دوشنبه پس از آنكه دهها مرغ تلف شدند براي تشخيص آلودگي اين پرندگان به ويروس اچ5ان1، نمونه هايي را به آزمايشگاه فرستادند.
مدير اداره دام و طيور بنگلادش گفت: 120هزارمرغ اين مزرعه را معدوم كرده ايم و 30هزار مرغ ديگر نيز نابود مي شوند. در سال 2007 بنگلادش دچار آنفلوآنزاي مرغي شد كه طي آن بيش از يك ميليون مرغ در هزاران مزرعه اين كشور معدوم شدند.
در سال 2010 نيز شيوع بزرگ ديگر اين بيماري اين كشور را فرا گرفت كه حداقل 117 هزارمرغ كشته و 200هزار تخم مرغ معدوم شدند.اين كشور همچنين 6 مورد انساني ابتلاي آنفلوآنزاي مرغي از سال 2008 را گزارش كرده كه به گفته مسئولان همگي درمان شده اند.
 


2كشته در تندبادهاي كريسمس

شب كريسمس در بخش جنوبي آمريكا با طوفان ها و تندبادهاي شديدي همراه بود كه دستكم 2نفر كشته شدند.
به گزارش فارس به نقل از «اسكاي نيوز»، در شب كريسمس، وزش تندبادهاي شديد و بارش برف در سراسر بخش هايي از جنوب آمريكا به قطع درختان و سقوط و ويراني برخي خانه ها در ايالت «آلاباما» منتهي شد.براساس اين گزارش، دستكم 2 نفر در تندبادهاي شديد زمستاني كه جنوب آمريكا را با طوفان و برف شديد درمي نورديد، جان باختند.
اسكاي نيوز گزارش كرد كه يك راننده حين رانندگي زماني كشته شد كه بر اثر وزش بادهاي سهمگين، يك درخت بر روي خودروي وي سقوط كرد و خودرو يك زن 28 ساله نيز در برف واژگون شد و او نيز جان خود را از دست داد.سازمان هواشناسي ملي آمريكا اعلام كرد كه يك تندباد شديد، شهر «موبايل» كه جمعيتي بالغ بر 200هزار نفر دارد را درنورديد و به دنبال آن آسيب هاي شديدي به خطوط برق وارد آمد و درختان بسيار زيادي قطع شدند.آتش نشان ها، بازرسي هاي خانه به خانه خود را در مناطق آسيب ديده آغاز كردند اما هيچ گونه تلفات جدي مربوط به اين بلاياي طبيعي پيدا نكردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10