(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 7  دی  1391 - شماره 20392

حديث دشت عشق
تساوي پرگل سايپا و تراكتورسازي
تازه وارد ها استقلال را به صدر جدول بازگرداندند
اخبار كوتاه از فوتبال
برگزاري نشست فوق العاده كميته ملي المپيك
عباسي: فدراسيون ها فراتر از بودجه خود نروند
پرسپوليس و ماهان به دنبال صدرنشيني در ليگ كشتي
سمندر سرپرست فدراسيون كاراته شد
7 هزار دلار حقوق ماهيانه مربي خارجي حدادي
خواندني از ورزش ايران
آغاز ليگ برتر كشتي فرنگي از 28 دي ماه
آغاز نيم فصل دوم ليگ بسكتبال در پنجمين سالگرد در گذشت آيدين


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «غلامحسين يارمحمديان»
از مرحله تازه اي از علم تا مرحله تازه اي از عشق!
غلامحسين در دامان پرمهر و محبت خانواده اي ديندار و با معرفت، تربيت يافت. پس از مقطع دبيرستان به خاطر علاقه زيادي كه به فراگيري معارف ديني داشت وارد مدرسه علميه امام صادق(ع) شد. پس از گذراندن دروس مقدماتي وارد مرحله تازه اي از علم گرديد و دريچه هايي از معرفت نفس و تزكيه را بر روي خود گشود. علاقه زياد او به كتب شهيد آيت الله مطهري و از طرفي صفات و خصال برجسته اش، او را در ميان دوستانش محبوب تر مي نمود. در كنار مباحث و امور علمي، فعاليت هاي بسيج و نگهباني هاي شبانه در شب هاي جمعه، او را آماده مي كرد تا صفحات زندگيش لحظه به لحظه پرافتخارتر شود. بار اول حضورش در جبهه ها، اعزام به كردستان بود و آنگاه به جنوب و همينطور مكرر پنج بار در جبهه هاي نور و شرف حضور يافت تا سرانجام در منطقه عملياتي والفجر8 تركش هاي بعثيان پيكرش را نشانه رفت و به كاروان شهيدان پيوست.
طلبه بسيجي شهيد «غلامحسين يارمحمديان»، سال 1347 در اصفهان متولد شد و در 9/2/1365 در فاو به شهادت رسيد.
 


تساوي پرگل سايپا و تراكتورسازي

تازه وارد ها استقلال را به صدر جدول بازگرداندند

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال استقلال تهران در نخستين هفته دور برگشت مسابقات ليگ به صدر جدول رده بندي بازگشت.
در نخستين ديدار روز دوم از هفته هجدهم رقابتهاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور، عصر ديروز تيم هاي سايپا و تراكتورسازي در ورزشگاه انقلاب كرج برابر همديگر به ميدان رفتند كه اين بازي در نهايت با تساوي 2 - 2 به پايان رسيد.در اين مسابقه كه قضاوت آن برعهده محسن قهرماني بود، سعيد دقيقي (47 و 64) براي سايپا و نويد خوش هوا (50) و سيدمهدي سيدصالحي (51) براي تراكتورسازي در اين بازي گل زدند. ابراهيم شكوري از سايپا هم تنها اخطاري اين بازي بود. ضمن اينكه محمد ابراهيمي مهاجم ملي پوش تيم تراكتورسازي كه در دقيقه 81 جاي خود را به جواد كاظميان داده بود، يك دقيقه بعد از تعويض وارد زمين مسابقه شد و به داور بازي اعتراض كرد كه بلافاصله محسن قهرماني به اين بازيكن كارت قرمز نشان داد. اما در آخرين ديدار از هفته هجدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و استقلال در ورزشگاه خليج فارس بندرعباس به ميدان رفتند كه تيم استقلال با پيروزي 2 بر صفر در اين مسابقه موفق شد به صدرجدول رده بندي اين رقابتها باز گردد. در اين مسابقه كه قضاوت آن برعهده عليرضا فغاني بود، سيدايمان موسوي (15) و فرزاد حاتمي (86) براي تيم استقلال گل زدند. ضمن اينكه محمود تيغ نورد كاپيتان تيم آلومينيوم در دقيقه 52 به خاطر انجام حركت غير اخلاقي با كارت قرمز مستقيم از زمين اخراج شد.
امير قلعه نويي در اين بازي از جواد نكونام بازيكن شماره 6 خود استفاده نكرد. همچنين دو گل آبي پوشان توسط مهاجمان جديدي به ثمر رسيد كه در نيم فصل به جمع نفرات اين تيم اضافه شده اند. فرهاد مجيدي هم هنوز مجوز بازي كردن براي استقلال را كسب نكرده است. استقلال با اين پيروزي دوباره به صدر جدول ليگ برتر صعود كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

سمت جديد رئيس فدراسيون فوتبال در غرب آسيا
طي حكم دبيركل فدراسيون غرب آسيا علي كفاشيان و اسماعيل حسن زاده به ترتيب به عنوان عضو كميته اضطرار و نايب رئيس كميته انضباطي اين فدراسيون منصوب شدند. فادي زوريكات دبيركل فدراسيون غرب آسيا در نامه اي اسماعيل حسن زاده را به عنوان نايب رئيس كميته انضباطي غرب آسيا منصوب كرد.همچنين فادي زوريكات دبيركل فدراسيون غرب آسيا در نامه اي به علي كفاشيان وي را به عنوان عضو كميته اضطرار فدراسيون غرب آسيا منصوب كرد.
تغيير زمان بازي پرسپوليس و فجر
زمان بازي تيم هاي فجر شهيد سپاسي و پرسپوليس تهران تغيير كرد.غلامرضا بهروان رئيس سازمان ليگ در اين باره گفت: هيات فوتبال فارس نامه اي به سازمان ليگ نوشت و در آن از سازمان ليگ خواست كه ساعت آغاز بازي تيم هاي فجر و پرسپوليس را از هفته نوزدهم ليگ برتر تغيير دهد. اين بازي 10 دي برگزار مي شود. وي ادامه داد: سازمان ليگ هم به دليل كمك به مسايل ايمني و امنيتي بازي با تغيير زمان آغاز بازي موافقت كرد و بازي به جاي ساعت 15، ساعت 14 همان روز در ورزشگاه حافظيه شيراز برگزار مي شود.
گرفتن تست نرم افزار كنترل دوپينگ فوتبال
رئيس كميته پزشكي فدراسيون فوتبال از حضور در سمينار پزشكي به ميزباني هند، راه اندازي نرم افزار جديد كنترل دوپينگ و برگزاري همايش آشنايي مباني مبارزه با دوپينگ خبر داد. احمد هاشميان-رئيس كميته پزشكي فدراسيون- در خصوص راه اندازي نرم افزار جديد كنترل دوپينگ گفت: خوشبختانه نرم افزار كنترل دوپينگ فوتبال به مرحله تست آزمايشي رسيده است. اين نرم افزار كه سفارش و طراحي آن از 9 ماه پيش آغاز شده، با تلاش اعضاي تخصصي كميته پزشكي و گروه متخصصين به مرحله آزمايش رسيده و از روز شنبه نهم دي به صورت آزمايشي كار تست اين نرم افزار آغاز مي شود.
اعتراض شديد مديرعامل پرسپوليس به فدراسيون فوتبال
محمد رويانيان با انتقاد از قضاوت داوران در بازي هاي پرسپوليس گفت: براي من اين شبهه ايجاد شده كه جريانات پشت پرده نتايج بازي ها را رقم مي زند. مديرعامل باشگاه پرسپوليس اظهار داشت: من در ديدار با كفاشيان، آيت اللهي، نبي و عسگري اين مسئله را مطرح كردم كه آيا فوتبال ما بايد به سمت پاكي برود يا نه. آيا بايد مشكلات داوري حل شود يا نه؟ چرا داور تحت تاثير جو بيرون از بازي قرار مي گيرد و اشتباه هاي فاحش انجام مي دهد. رويانيان افزود: نتيجه اين شد كه اگر اشتباهات رخ نمي داد امتياز ما 24 بود و رتبه ما هم در جدول فرق مي كرد. حالا اين عيبي ندارد. اگر يك تيم بخواهد سالم كار كند و در زمين فوتبال نتيجه بگيرد بايد آن را نابود كنيم؟ پرسپوليس 30 ميليون هوادار دارد و من به نمايندگي از آنها اين اعتراض را مطرح مي كنم. من كه نيامده ام پشت ميز بنشينم. فقط يك خدمتگزار كوچكم. چه كسي مسئول اين اشتباهات است؟ فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش، كميته داوران يا كميته انضباطي؟
نكونام: با اوساسونا مذاكره اي نكرده ام
كاپيتان تيم ملي ايران مي گويد صحبتي براي بازگشت او به اوساسونا انجام نشده است. جواد نكونام درباره خبر سايت اسپانيايي
Noticias De Navarra و علاقه اش براي بازگشت به اوساسونا گفت: هيچ صحبتي بين من و مدير برنامه هايم با باشگاه صورت نگرفته است و من از اين مسئله اطلاعي ندارم اما اميدوارم مثل قضيه خبر انتقالم به النصر امارات نشود كه بعضي رسانه ها خودشان اين خبر را منتشر كردند و خودشان هم آن را تكذيب كردند. بايد بگويم اگر قرار باشد اتفاقي بيفتد مسئولان باشگاه اوساسونا اول با خود من يا مدير برنامه هايم صحبت مي كنند اما اين اتفاق رخ نداده است.
معرفي سرمربي جديد مس
پس از كناره گيري قاسمپور از مربيگري مس كرمان، مسئولان اين باشگاه براي جذب جايگزين او دست به كار شده اند و با چند مربي مذاكرات خود را آغاز كرده اند. در اين ميان يك گزينه داخلي و يك گزينه خارجي شانس بيشتري براي نشستن روي نيمكت مس دارند كه به گفته شهبازي مديرعامل اين باشگاه به احتمال زياد تا امروز سرمربي جديد اين تيم انتخاب مي شود. گزينه خارجي مدنظر مسي ها لوكا بوناچيچ است كه سابقه زيادي در باشگاه هاي ايراني دارد و در مقطع كوتاهي هدايت مس را هم بر عهده داشت.
اخراج محترمانه لمپارد از چلسي
مسئولان باشگاه چلسي انگليس از فرانك لمپارد خواسته اند در فصل نقل و انتقالات زمستاني براي خود تيم جديدي پيدا كند. مسئولان استمفوردبريج به اين بازيكن 34 ساله گفته اند از اول ژانويه كه بازار نقل و انتقالات زمستاني باز مي شود، براي خود تيم جديدي پيدا كند. يك مقام آگاه باشگاه چلسي گفت: فرانك واقعا ناراحت است. او مي خواهد براي چلسي بازي كند اما به او خبر داده اند كه بايد تيم جديدي پيدا كند. اين موضوع براي او باوركردني نيست. فرانك مي خواهد براي چلسي بازي كند. اين باشگاه براي او همه چيز است.
 


برگزاري نشست فوق العاده كميته ملي المپيك

نشست فوق العاده هيئت اجرايي كميته ملي المپيك به منظور بررسي نهايي اصلاح اساسنامه اين كميته، انتصابي بودن دبير و كاهش اعضاي مجمع، شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك سه شنبه گذشته در يكصد و پنجاه و چهارمين نشست خود، موضوع اصلاح اساسنامه اين كميته را مورد بحث و بررسي قرار دادند اما در پايان جلسه سه ساعته در مورد آن و همچنين تفويض اختيار انتخاب دبير كل كميته ملي المپيك از رؤساي فدراسيون ها (اعضاي مجمع) به رئيس كميته ملي المپيك و كاهش تعداد اعضاي مجمع به نتيجه نهايي نرسيدند. در همين راستا قرار شد اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك در نشستي فوق العاده اين موضوعات نيمه تمام را براي آخرين بار بررسي كرده و تصميم گيري نهايي در مورد آنها را اتخاذ كنند. اين نشست شنبه آينده از ساعت 30:6 صبح با حضور تمام اعضاي هيئت اجرايي و به رياست محمدعلي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك در محل اين كميته برگزار خواهد شد. اعضاي هيأت اجرايي كميته ملي المپيك در صدد هستند با اصلاح هر چه زودتر اساسنامه اين كميته زمينه را براي برگزاري انتخابات جديد فراهم كنند، ضمن اينكه موضوع واگذاري اختيار انتخاب و يا انتصابي بودن دبير كل منافاتي با منشور المپيك ندارد.
 


عباسي: فدراسيون ها فراتر از بودجه خود نروند

وزير ورزش و جوانان با بيان اينكه يكي از راهبردهاي ما توسعه ورزش و استفاده از همه قابليت ها، ظرفيت هاي موجود در كشور به لحاظ ورزشي است گفت: در اين زمينه پيش نويسي آماده شده كه تا تدوين شود به زمان نياز دارد.
محمد عباسي در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعيت فدراسيون جودو گفت: ابهاماتي بوده كه برطرف شده است و ما موضوع خاصي در اين رابطه نداريم. وي اضافه كرد: ما اختلافاتي با فدراسيون جودو نداريم و ممكن است مقررات آنها تغيير كند، مثل اينكه مقررات ما تغيير مي كند، البته من به فدراسيون ها گفته ام كه در اين صورت خود را تطبيق دهند.
عباسي در رابطه با مشكلات ايجاد شده در تيم ملي كشتي در آستانه جام جهاني گفت: اگر در طول دو دهه گذشته بررسي داشته باشيم مي بينيم كه برخي از اعضاي فدراسيون ها به دليل كمبود و مشكلات مالي ممكن است مصاحبه هايي انجام دهند. اين مديران بايد تلاش كنند براساس درآمدها و كمك هايي كه به آنها مي شود برنامه ريزي كنند و فراتر از آن نروند چون اين مسائل درون سازماني خودشان است و ما خيلي نگراني در اين زمينه نداريم.
عباسي خاطرنشان كرد: در رابطه با المپيك آنچه را كه ارائه كرديم به خوبي گذشت و آنچه مربوط به مسابقات جهاني است برنامه ريزي خواهد شد.
 


پرسپوليس و ماهان به دنبال صدرنشيني در ليگ كشتي

هفته پاياني مرحله گروهي ليگ برتر كشتي آزاد امروز در حالي برگزار مي شود كه تكليف تيم هاي صعود كننده به مرحله نهايي مشخص شده است.
تيم هاي ثامن الحجج سبزوار و پرسپوليس جويبار از گروه اول و داماش صدراي بابل و فولاد ماهان اصفهان از گروه دوم صعود خود را به نيمه نهايي مسجل كرده اند و تنها جدال تيم ها با رقبايشان بر سر صدرنشيني خواهد بود كه اين مسئله هم نياز به شگفتي دارد. در گروه اول ثامن كه با هشت امتياز در صدر است در صورت شكست مقابله صدراي زيرآب و پيروزي هفت بر صفر پرسپوليس مقابل سايپاي تنكابن، صدر جدول را از دست خواهدداد. در گروه دوم شرايط همانند گروه اول است و داماشي ها كه صدرنشين هستند اگر مقابل گاز مازندران شكست بخورند و فولاد ماهان هفت بر صفر شهداي ساري را شكست دهد صدر جدول را به ماهان واگذار مي كند. برنامه كامل ديدارهاي امروز به اين شرح است: ¤ صدراي زيرآب - موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار ¤پرسپوليس جويبار - سايپا شمال (تنكابن) ¤ شهداي ساري- فولاد ماهان سپاهان ¤ داماش بابل- گاز مازندران.
 


سمندر سرپرست فدراسيون كاراته شد

طبق تصميم مسئولان وزارت ورزش و جوانان، عليرضا سمندر به عنوان سرپرست فدراسيون كاراته انتخاب شد.
محمدصادق فرجي رئيس پيشين فدراسيون كاراته روز دوشنبه هفته جاري از رياست فدراسيون كاراته استعفا كرده بود، به همين دليل عليرضا سمندر رئيس پيشين اين فدراسيون به عنوان سرپرست جديد اين كميته انتخاب شد. سمندر پس از اين انتخاب گفت: ابلاغم را گرفته ام و ان شاءالله از شنبه كارم را آغاز خواهم كرد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا در كادر سازماني فدراسيون كاراته تغييراتي انجام خواهد داد؟ گفت: خير. اعضاي فدراسيون مشغول انجام وظيفه هستند و كادر به كارش ادامه خواهد داد. سمندر كه سه سال رياست بر فدراسيون كاراته را در كارنامه دارد در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه اي براي اداره بهتر اين فدراسيون دارد گفت: همه بايد كمك كنند تا كاراته به روزهاي خوب خودش برسد. ان شاءالله شنبه معارفه است و همان روز كارها را با قدرت ادامه خواهيم داد.
 


7 هزار دلار حقوق ماهيانه مربي خارجي حدادي

رئيس فدراسيون دووميداني مي گويد مربي خارجي حدادي براي كار در ايران ماهيانه 7 هزار دلار مي خواهد.
افشين داوري اظهار داشت: كميته ملي المپيك تنها با حضور مربي خارجي احسان حدادي موافقت كرده و به دليل شرايط و مشكلات مالي، اجازه حضور مربيان خارجي ساير دووميداني كاران را نمي دهد. در حال حاضر نيز صحبتي با آقاي افشارزاده مبني بر حمايت از احسان حدادي و مربي اش داشته ام و قرار شد روز شنبه در جلسه هيئت اجرايي ايشان مصوبه اين كار را گرفته و با ابلاغ كتبي كارها را پيش ببريم. همچنين مربي حدادي هفت هزار دلار در ماه مي خواهد كه كميته ملي المپيك با اين مبلغ موافقت كرده است. وي ادامه داد: احسان حدادي به مدت دو ماه با مربي اش تمرين مي كند كه دستمزد اين دو ماه راما پرداخت مي كنيم البته مبلغ آن نسبت به دستمزد ماهانه اي كه خواستار شده كمتر است و پس از آن در صورتي كه به توافق رسيدند براي ثبت قرارداد به ايران مي آيند و اكنون حدادي تمرين هاي بدنسازي خود را به طور جدي دنبال مي كند. داوري درباره وضعيت مربي ساير دووميداني كاران نيز تصريح كرد: براي برخي ورزشكاران نظير خانم ها طوسي و توكلي، آقايان مهرصفوتي، هاشمي، آهنگر و محمد صميمي با مربيان داخلي قرارداد مي بنديم، اما براي كيوان قنبرزاده، محمد ارزنده، كاوه موسوي، هادي سپهرزاد و محسن رباني كه با مربيان خارجي كار مي كردند پيشنهاد داديم به پول ايران با مربيانشان قرارداد ببنديم كه مربي محمد ارزنده فرصتي خواسته تا در مورد اين پيشنهاد فكر كند. البته در مورد سجاد مرادي نيز در حال پافشاري هستيم تا كميته ملي المپيك با حضور مربي خارجي وي موافقت كند چرا كه مرادي داراي شرايط لازم است و مربي اش هزينه بالايي ندارد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ سازمان ليگ فدراسيون واليبال در راستاي برقراري نظم و امنيت بيشتر در مسابقات ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران قوانين جديدي را به تصويب رساند.
¤ سرانجام هيات كشتي تهران از بلاتكليفي چندين و چند روزه خارج شد و نقي كلانتري رئيس سابق هيات كشتي مازندران به عنوان سرپرست هيات كشتي تهران انتخاب شد.
¤ عليرضا صفارزاده (رئيس پيشين فدراسيون پهلواني و زورخانه اي كشور) با محمد رضا طالقاني (سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي كشور) ديدار كرد .
¤ رافائل مارتينتي رئيس و ميشل دوسون دبير كل فرانسوي فيلا همزمان با برگزاري رقابتهاي جام هاي جهاني كشتي فرنگي و آزاد به تهران سفر مي كنند تا از نزديك بر اين رقابتها نظارت كنند.
 


آغاز ليگ برتر كشتي فرنگي از 28 دي ماه

رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي از روز 28 دي ماه با حضور 6 تيم در يك گروه برگزار مي شود.
جلسه هماهنگي و قرعه كشي رقابت هاي ليگ برتر كشتي فرنگي صبح ديروز با حضور مسئولان فدراسيون و نماينده تيم هاي حاضر در مسابقات برگزار شد. در پايان اين نشست پس از بحث و تبادل نظر تيم ها مقرر شد مسابقات با حضور تيم هاي مؤسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار، فولاد ماهان سپاهان اصفهان، پرسپوليس مازندران، صباي قم، هيئت كشتي خوزستان و هيئت كشتي قم از روز 28 دي ماه و در يك گروه برگزار شود.
در هفته اول اين رقابت ها مؤسسه مالي اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار با هيئت كشتي خوزستان، فولاد ماهان سپاهان اصفهان با هيئت كشتي فارس و پرسپوليس مازندران با صباي قم مسابقه مي دهند.
 


آغاز نيم فصل دوم ليگ بسكتبال در پنجمين سالگرد در گذشت آيدين

نيم فصل دوم ليگ برتر بسكتبال با ديدار حساس دو تيم همياري زنجان و ماهان اصفهان آغاز مي شود.
نيم فصل دوم ليگ برتر بسكتبال در حالي با ديدار حساس دو تيم همياري زنجان و ماهان اصفهان آغاز مي شود كه پنجمين سال درگذشت «آيدين نيك خواه بهرامي» نيز هست. همياري كه اين فصل از ليگ برتر را با شكست خارج از خانه برابر ماهان آغاز كرده است، حالا در دور برگشت رقابت ها مي خواهد با بردي خانگي آن را جبران كند. در ديگر مسابقه، پتروشيمي صدرنشين مهمان شهرداري گرگان است. شاگردان مهران حاتمي كه نيم فصل ليگ را بدون باخت به پايان رساندند در اين مسابقه نيز كار دشواري ندارند و مي توانند به ادامه صدرنشيني خود ادامه دهند. مهرام مدافع قهرماني اين هفته به جزيره مي رود تا با استقلال زرين قشم مصاف كند. مهرامي ها كه در اين هفته صمد نيكخواه بهرامي را به دليل سفر به آمريكا در اختيار ندارند، مطمئنا كار آساني برابر حريف آماده خود ندارد. برنامه كامل هفته دهم ليگ برتر بسكتبال به اين شرح است: ¤ همياري زنجان - ماهان اصفهان ¤ استقلال زرين قشم - مهرام تهران ¤ دانشگاه آزاد تهران - نفت تهران ¤شهرداري گرگان - پتروشيمي ¤ بندركنگ - صنايع ماهشهر.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10