(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 7  دی  1391 - شماره 20392

اعتراض مردم مكه به بازداشت و شكنجه زندانيان در عربستان
آغاز حركت عزاداران حسيني(ع) از شهرهاي عراق به سمت كربلا
چها رسوي پنج قاره
قانون اساسي جديد مصر با امضاي مرسي به اجرا درآمد
ملاكان «غول» دنيا !
همكاري مردم سوريه با ارتش براي سركوب تروريست ها
اعتراض مردم تركيه عليه اردوغان از سوريه دست برداريد
تجمع كودكان غزه در همبستگي با زندانيان فلسطيني
اعتصاب متروي لندن ميليون ها مسافر كريسمس را سرگردان كرد
شينزو آبه رسما نخست وزير ژاپن شد
شوراي همكاري خليج فارس به آل خليفه براي سركوب معترضان چراغ سبز داد
درخواست حزب نوري مالكي براي اخراج سفير تركيه از عراق


اعتراض مردم مكه به بازداشت و شكنجه زندانيان در عربستان

صدها تن از مردم مكه در اعتراض به بازداشت نزديكان خود از سوي رژيم آل سعود راهپيمايي كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، به نقل از شبكه خبري «العالم»، معترضان با سردادن شعارهايي شكنجه افراد بازداشت شده در زندان هاي سعودي را محكوم كردند.
براساس اين گزارش، تظاهركنندگان با سردادن شعارهاي ضدحكومتي بر آزادي زندانيان سياسي در عربستان تاكيد كردند.
اين تظاهرات در پي ادامه بازداشت ها در عربستان در شهرهاي بزرگ اين كشور در روزهاي اخير برگزار شده است و تظاهركنندگان تاكيد كردند تا تحقق خواسته هاي خود به اعتراضات ادامه خواهند داد. از سوي ديگر عناصر رژيم آل سعود دو دانشجوي دختر را به اتهام حمايت از بازداشت شدگان ربودند، در حالي كه فعالان حقوقي درباره تعرض وزارت كشور به زنان هشدار دادند.
 


آغاز حركت عزاداران حسيني(ع) از شهرهاي عراق به سمت كربلا

حركت كاروان زائران از شهرها و مناطق مختلف عراق به سمت كربلا براي شركت در مراسم اربعين امام حسين(ع) آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، كاروان هاي زيارتي به سمت كربلاي معلا به حركت درآمدند. در همين حال، دفتر فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق با صدور بيانيه اي اعلام كرد نيروهاي هوايي، زميني، پليس و واحدهاي امنيتي اين كشور براي جلوگيري از وقوع هرگونه حمله احتمالي تروريست ها، در آمادگي به سر مي برند و تحركات خود را آغاز كرده اند. حدود 36 هزار نيروي مسلح و پليس مسئوليت تامين امنيت زائران كربلا را برعهده دارند. بيشتر فعاليت هاي تروريستي را وهابي هاي اعزامي از عربستان انجام مي دهند.
 


چها رسوي پنج قاره


كمك تركيه به تونس
جمادي الجبالي نخست وزير تونس كه در تركيه به سر مي برد از كمك 600 ميليون دلاري آنكارا به تونس خبر داد و گفت اين وجوه در بخش هاي توسعه راه آهن و گاز طبيعي به كار گرفته خواهد شد. علاوه بر آن، سرمايه گذاران ترك در تونس فعال مي شوند. از رقم فوق، 100ميليون دلار كمك بلاعوض است و 500 ميليون دلار ديگر هم به تونس وام داده شده است.
سعودي هاي قاچاقچي
مقامات رياض كه قوانين سخت گيرانه اي را در مبارزه با قاچاق در اين كشور به اجرا درمي آورند، خودشان در قاچاق سلاح و حتي مواد مخدر در منطقه بسيار فعال هستند. شهر «التوخيب» با جمعيتي معادل 5000 نفر در استان الانبار عراق، يكي از مراكز قاچاق سعودي هاست و آنها از طريق اين شهر سلاح و مهمات، انواع بمب، تجهيزات نظامي و مواد مخدر به عراق و سوريه ارسال مي كنند.
12كشته در كراچي
افراد ناشناس سه شنبه در حملات جداگانه خود 12 نفر را در شهر ناآرام كراچي پاكستان كشتند. در ميان كشته شدگان شماري از رهبران سني نيز وجود دارند و به همين خاطر، گروه هاي تندروي سني برخي معابر كراچي را مسدود كردند.
تروريست هاي فعال در كراچي با قتل هاي هدفمند خود قصد دارند ميان شيعيان و سني ها درگيري ايجاد كنند.
انفجار بمب در شرق افغانستان
انفجار يك خودرو بمب گذاري شده نزديك پايگاه نظاميان آمريكايي در «خوست» افغانستان مرگ حداقل سه غيرنظامي و جراحت هفت نفر ديگر را در پي داشت.
طالبان مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفت. ظاهراً حمله فوق به شيوه انتحاري انجام شد.
مذاكره فقط در كابل
دولت افغانستان اعلام كرد با هرگونه مذاكره اي كه خارج از كابل با نمايندگان طالبان انجام گيرد مخالف است. تاكنون نمايندگان دولت و طالبان مذاكراتي را در خارج از افغانستان داشته اند.
علاوه بر آن، دولت افغانستان با هرگونه مذاكره اي كه بدون حضور نمايندگان دولت كابل هم باشد مخالف است.
 


قانون اساسي جديد مصر با امضاي مرسي به اجرا درآمد

رئيس جمهور مصر فرمان اجراي قانون اساسي مبتني بر شريعت اسلامي در اين كشور را صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دفتر رياست جمهوري مصر اعلام كرد: در پي راي آري 8/63درصد مصري ها به قانون اساسي اسلامي، محمد مرسي با صدور فرماني با اجراي آن در كشور موافقت كرد.
«ياسر علي» سخنگوي رياست جمهوري مصر نيز، تصوير مرسي را در حال امضاي فرمان اجراي قانون اساسي در صفحه شخصي خود در فيس بوك قرار داد.
به گزارش شبكه خبري «الجزيره»، «سمير ابوالمعاطي» رئيس كميته عالي انتخابات سه شنبه شب نتايج نهايي و رسمي مرحله اول و دوم همه پرسي قانون اساسي را اعلام كرد.
براساس اين گزارش 51 ميليون و 919 هزار و 67 نفر واجد شرايط براي راي دادن بودند كه طي دو مرحله 17 ميليون و 58 هزار و317 نفر در راي گيري شركت كردند. براساس آمار ارائه شده از سوي مقامات مصري 16 ميليون و 757 هزار نفر راي صحيح به صندوق ها ريختند كه در مجموع 10 ميليون و 693 هزار نفر به قانون اساسي راي موافق و فقط شش ميليون و 61 هزار نفر نيز راي منفي به آن دادند.
ابوالمعاطي خاطرنشان كرد: طي مرحله اول 57درصد مردم و در مرحله دوم نزديك به 61 درصد مردم موافقت خود را با اجراي قانون اساسي مبتني بر شريعت اسلامي در مصر اعلام كردند.
مرحله اول همه پرسي در 10 استان و مرحله دوم در 17 استان برگزار شد.
از سوي ديگر به دنبال مشخص شدن نتايج اوليه همه پرسي، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در واكنشي محتاطانه با اشاره به نگراني جدي در مصر درباره روند برگزاري اين همه پرسي، از رئيس جمهور اين كشور خواست تا براي حل اختلاف هاي داخلي تلاش كند.
به گزارش ايرنا، «پاتريك ونترل» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در بيانيه اي خاطرنشان كرد: محمد مرسي به عنوان رئيس جمهور منتخب، مسئوليت بزرگي براي حل اختلاف ها و بازسازي شكاف ها دارد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اضافه كرد: ما اميدواريم آن دسته از مردم مصر كه از روند برگزاري همه پرسي نااميد شده اند به حضور فعال سياسي خود با قدرت بيشتري ادامه دهند.
وي همچنين خواستار خودداري مخالفين و موافقين اين همه پرسي از دست زدن به اعمال خشونت آميز شد.
اتحاديه اروپا نيز در بيانيه اي مداخله جويانه در واكنش به اعلام نتايج همه پرسي قانون اساسي مصر و راي مثبت به آن از مقامات مصري خواست در مورد دموكراسي اطمينان بخشي كند.
به گزارش مهر به نقل از «المصري اليوم»، «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه اي از مرسي خواست كه پس از تصويب قانون اساسي، در مورد دموكراسي در مصر اطمينان بخشي كند.
اين در حالي است كه اعلام رسمي نتايج همه پرسي قانون اساسي در مصر، اعتراض شماري از معترضان را در مناطق مختلف قاهره به دنبال داشت و مخالفان مرسي اقدام به آتش زدن لاستيك و بستن برخي از خيابان هاي قاهره كردند. همزمان با اين اعتراضات، ده ها تن از تحصن كنندگان مقابل كاخ رياست جمهوري نيز عليه قانون اساسي تظاهرات كردند و خواستار لغو قانون اساسي شدند.
در همين حال سخنگوي سابق حزب «النور» وابسته به جريان سلفي مصر اعلام كرد كه 150 فعال عضو تشكيلات حزب در استان هاي مختلف مصر كناره گيري خود را اعلام كردند. خبرهاي دريافتي حكايت از آن دارد كه «محمد بديع» دبيركل جماعت اخوان المسلمين در پيامي از مردم و نيروهاي مسلح مصر به دليل تلاش براي برگزاري موفقيت آميز انتخابات قانون اساسي تقدير كرد.
اين در حالي است كه «محمد البرادعي» رئيس حزب الدستور و از رهبران عمده مخالفان دولت در گفت وگو با شبكه «سي بي اس» آمريكا به شكست معترضان در انتخابات همه پرسي قانون اساسي اعتراف كرد.
«عمروموسي» رهبر يكي از جناح هاي مخالف در مصر اعلام كرد كه با توجه به شرايط حساس اين كشور بايد دولت فوق العاده تشكيل شود.
وي در گفت وگو با شبكه خبري «الحيات» ضمن پيشنهاد به تعويق انداختن انتخابات پارلماني، خواستار گفت وگوي مستقيم دولت با جناح ها و احزاب سياسي اين كشور شد. پيش از اين مرسي چندين بار از مخالفان خود براي بحث و تبادل نظر در مورد قانون اساسي و انتخابات آن دعوت به عمل آورده بود اما آنها اين دعوت را نپذيرفتند.
آغاز به كار پارلمان
نخستين جلسه مجلس شوراي مصر روز چهارشنبه با اداي سوگند نمايندگان و تحويل اختيارات قوه مقننه از رئيس جمهور برگزار شد.
براساس اين گزارش، فرمان مرسي در خصوص اجراي قانون اساسي جديد به عنوان دستور كار پارلمان مصر در روز چهارشنبه قرار داشت.
براساس قانون اساسي جديد، اختيارات كامل قانون گذاري از رئيس جمهور به مجلس شورا منتقل شد. همچنين براساس قانون اساسي جديد تا دو ماه آينده بايد سازوكار برگزاري انتخابات پارلماني مهيا شود و مجلس شوراي مصر موظف است قوانين لازم در اين زمينه را تهيه و تصويب كند. همچنين «هشام قنديل» نخست وزير مصر روز چهارشنبه طي سخناني در پارلمان از تفويض قدرت به پارلمان خبر داد.
 


ملاكان «غول» دنيا !

به نظر شما، بزرگ ترين ملاكان دنيا چه كساني هستند؟
آن طور كه سايت «ژورنال دونت» به ما مي گويد، اين ملاكان «غول» شركت ها و خانواده هاي بزرگ سلطنتي و غيرسلطنتي اند كه تعدادشان از 24 فراتر نمي رود و مقدار «ناچيز» 2/3ميليارد هكتار زمين خدا را بين خودشان تقسيم كرده اند! از بين اين «غول»ها هم، ملكه «اليزابت» انگليس بيشتر از هر كسي خوش به حالش مي شود، چرا كه 5درصد كره زمين را براي خودش صاحب است! دست كم، اين چيزي است كه تحقيقات «كوين كاهيل» ايرلندي به ما نشان مي دهد. او درواقع كل كانادا و استراليا را جزو اموال «اليزابت» مي داند!
حالا، بايد گفت كه دنباله رده بندي «بزرگ ترين ملاكان زمين دنيا» آموزنده است، چرا كه اگر چه خانواده هاي سلطنتي نصف اين فهرست (12 از مجموع 24) را پر كرده اند، اما گاهي هم از بعضي شركت ها و خانواده هاي غيرسلطنتي دنياي تجارت و غيراشرافي ها عقب مانده اند. غير از «اليزابت» كه 2 تريليون و 670 ميليون هكتار زمين دارد، بقيه ملاكان بزرگ عبارتند از: «شاه عبدالله» سعودي حدود 222 ميليون، «بنديكت شانزدهم» (پاپ) نزديك به 72 ميليون، «محمد ششم» مغربي بيشتر از 71 ميليون، «بوميبول ادليادج» (رئيس جمهور تايلند) بيشتر از 51 ميليون، «سلطان قابوس» (عمان) نزديك به 31 ميليون، «كيانندرا بيربيكرام» نپالي حدود 15 ميليون، «عبداله دوم» اردني نزديك به 9 ميليون، «جيگمه كسار نامگيل» بوتاني حدود 4 ميليون، «لتسي سوم» (لسوتو) بيشتر از 3 ميليون، «آل صباح» كويت نزديك به 2 ميليون، «مسواتي سوم» سوازيلندي هم به همين ترتيب، و «حامد بن خليفه» قطري هم بيشتر از 925 هزار هكتار برآورد مي شود! در جمع غيرسلطنتي ها هم، شركت «مك دونال هولدينگز» استراليايي بيشتر از 3 ميليون و «توترنر» آمريكايي صاحب شبكه سي ان ان بيشتر از 800 هزار هكتار زمين دارند. حالا، بد نيست بدانيد كه مثلا مقدار زمين شركت استراليايي «كيدمن هولدينگز» نزديك به 10 ميليون هكتار و به اندازه مساحت كشور مجارستان است!
¤ سرويس خارجي كيهان
 


همكاري مردم سوريه با ارتش براي سركوب تروريست ها

نيروهاي مسلح سوريه با همكاري مردم با گروه هاي تروريستي متجاوز به روستاهاي حومه حماه مقابله و تلفات و خسارت هاي سنگيني به آنها وارد كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از تلويزيون سوريه، نيروهاي ارتش سوريه موفق شدند با همكاري مردم گروه هاي تروريستي را كه به روستاهاي حومه حماه حمله كرده و مرتكب جنايات بي شماري در حق غيرنظاميان بي گناه مي شدند مجبور به فرار كنند.
در اين حمله گسترده تعداد زيادي از تروريست ها كشته يا زخمي و برخي ديگر از آنان دستگير شدند.
اين تروريست ها با ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم، آنان را مجبور به ترك منازل مي كردند.
فرماندهي كل ارتش و نيروهاي مسلح سوريه با انتشار بيانيه اي با اشاره به حملات تروريست ها به روستاهاي حومه حماه تاكيد كرد كه اين حملات ارتباط مزدوران مسلح با قدرت هاي خارجي را آشكارتر كرد.
در اين بيانيه همچنين آمده است، تروريست هاي مزدور در تلاش نااميدكننده براي جبران خسارت ها و تلفاتي كه متحمل شده اند به مردم روستاها حمله مي كنند و جنايات متعددي مرتكب مي شوند. مردم اين روستاها ضمن قدرداني از ارتش سوريه تاكيد كردند كه همچنان به حمايت خود از ارتش ادامه خواهند داد.
از سوي ديگر تروريست ها سعي كردند خيابان شماره 30 در اردوگاه يرموك را تحت سيطره خود قرار دهند كه كميته هاي مردمي حاضر در منطقه راه را بر آنان بستند و تروريست ها را مجبور به عقب نشيني كردند.
كميته هاي مردمي طي دو روز گذشته با تروريست ها درگير شدند كه به كشته و زخمي شدن ده ها تروريست منجر شد.
واحدهايي از ارتش نيز با تعقيب افراد مسلح در شهرك داريا در ريف دمشق شمار زيادي از آنها را به هلاكت رسانده يا زخمي كردند و محل استقرار آنها را منهدم ساختند.
اين در حالي است كه اخضر ابراهيمي نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه تاكيد كرد راه حل بحران سوريه سياسي است و بايد از گزينه نظامي فاصله گرفت.
وي در ديدار با گروه هاي مخالف سوري بر ضرورت توقف هرگونه خشونت براي پايان دادن به رنج و مصيبت مردم سوريه و نجات آنان از وضع دشواري كه به آن گرفتار آمده اند تاكيد كرد.
حسن عبدالعظيم دبيركل كميته هماهنگي مخالفان داخلي سوريه نيز پس از اين ديدار گفت، هيئت مخالفان سوري تلاش هايي كه براي دستيابي به توافق بين المللي انجام مي دهد به اطلاع ابراهيمي رساند.
وي افزود، اين هيئت تلاش مي كند تا ميانه روي پيشه كرده و توقف خشونت ها را در دستور كار خود قرار دهد.
عبدالعظيم خاطرنشان كرد ابراهيمي تا روز يكشنبه در تلاش براي اجراي آشتي ملي و خاتمه دادن به بحران سوريه در دمشق خواهد ماند.
ابراهيمي روز دوشنبه پس از ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفت، من اين افتخار را داشتم كه با رئيس جمهور ديدار كنم و درباره گام هايي كه در آينده براي حل بحران سوريه بايد برداشته شود گفت وگو كنم.
رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار اعلام كرد كه از هرگونه تلاشي كه استقلال و تماميت ارضي كشور را دربر بگيرد حمايت خواهد كرد. ابراهيمي قرار است در پايان سفرش به دمشق عازم مسكو شود.
استقرار 2 موشك پاتريوت در مرز سوريه
منابع نظامي وابسته به پايگاه «دبكا فايل» از استقرار دو موشك پاتريوت آمريكا در نزديك ترين نقطه مرزي به دو شهر مهم سوريه خبر دادند.
منابع نظامي پايگاه اطلاع رساني «دبكا فايل»، متعلق به رژيم صهيونيستي روز گذشته به نقل از «منابع نظامي» خود اعلام كرد، ايالات متحده دو سيستم موشكي پاتريوت خود را در نزديك ترين نقطه مرزي به دو شهر «حلب» و «ادلب» مستقر كرده است. براساس اين گزارش، سيستم هاي موشكي آمريكا جداي از شش سيستم موشكي ناتو و با هدف «كنترل آسمان اين دو شهر» و همچنين «حفاظت از مركز اطلاعاتي- نظامي آمريكا كه به مركز فرماندهي شورشيان اين شهر خدمات رساني مي كند» در اين نقطه مستقر شده است.
براساس آنچه مركز اطلاع رساني رژيم صهيونيستي نوشته، چهار سيستم موشكي پاتريوت- دو سيستم موشكي آلمان و دو سيستم موشكي هلند- نيز در دو شهر جنوبي تركيه مستقر مي شوند.
در عين حال خبرگزاري ايسنا از برنامه تركيه براي خريد 117موشك هوا به هوا
(سايد ويندور) از آمريكا خبر داد. ارزش اين قرارداد نظامي 140 ميليون دلار اعلام شده است.
 


اعتراض مردم تركيه عليه اردوغان از سوريه دست برداريد

احزاب سياسي و سازمان هاي مدني تركيه در اعتراض به دخالت هاي آنكارا در امور داخلي سوريه تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، احزاب سياسي، سازمان هاي مدني و جمعي از شهروندان تركيه در اعتراض به سياست هاي دولت تركيه و غربي ها عليه سوريه و نصب سامانه موشك هاي پاتريوت در كشورشان در آنكارا تظاهرات كردند.
تظاهركنندگان در حالي كه شعار مي دادند «دست از سر سوريه برداريد» همسويي تركيه با طرح هاي ناتو و نيروهاي امپرياليستي عليه سوريه را محكوم كردند.
شركت كنندگان در تظاهرات همچنين از سياست اردوغان انتقاد كردند و آن را همسو با منافع آمريكا و نيروهاي غربي دانستند و تاكيد كردند نصب اين موشك ها اعلام جنگ عليه سوريه و خدمت به اسرائيل است.
 


تجمع كودكان غزه در همبستگي با زندانيان فلسطيني

كودكان فلسطيني با برپايي تظاهرات در غزه خواستار آزادي زندانيان فلسطيني از زندان هاي رژيم اسرائيل شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، كودكان زندانيان سياسي در حالي كه براي آزادي عزيزان خود شمع روشن كرده بودند در مقابل مقر صليب سرخ در غزه راهپيمايي كردند و خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
در همين رابطه صدها فلسطيني ديگر در كرانه باختري و نوار غزه به منظور حمايت از اسيران فلسطيني اعتصاب غذا كردند.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي، رئيس و معاون اول شوراي قانونگذاري فلسطين نيز در اعلام همبستگي با اسيران فلسطيني دست به اعتصاب غذا زدند.
برخي از مادران اسيران فلسطيني نيز با وجود كهولت سن در مقابل مقر صليب سرخ در غزه دست به اعتصاب غذا زدند و اعلام كردند تا آزادي عزيزانشان دست از اعتصاب برنمي دارند.
وزارت امور زندانيان حماس اعلام كرد بيش از 4000 فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي زنداني هستند، بيشتر اين زندانيان بدون محاكمه و هيچ اتهامي زنداني هستند.
گروه هاي حقوق بشري اظهار داشتند كه رژيم اسرائيل زندانيان فلسطيني را در حبس انفرادي قرار داده و به ندرت به آنها اجازه ملاقات با خانواده هايشان را مي دهند.
منابع مستقل شمار زندانيان فلسطيني در زندان هاي اسرائيل را 11 هزار نفر اعلام كردند.
فعالان انگليسي نيز امروز در اعتراض به خشونت رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان غزه راهپيمايي مي كنند.فعالان انگليسي اعلام كردند جنايات اسرائيل فراموش نخواهد شد و در اين راهپيمايي كه در مقابل سفارت اسرائيل در لندن برگزار مي شود ما اعتراض خود را نسبت به جنايات رژيم صهيونيستي به ويژه محاصره غزه اعلام خواهيم كرد.
 


اعتصاب متروي لندن ميليون ها مسافر كريسمس را سرگردان كرد

همزمان با شروع تعطيلات كريسمس، كاركنان متروي لندن در اعتراض به «شرايط نامساعد» كاري و «پايين بودن حقوق و دستمزد» اعتصاب كردند.
اتحاديه صنفي رانندگان متروي لندن روز گذشته از آغاز اعتصاب 24 ساعته كاركنان متروي لندن در اعتراض به «شرايط نامساعد» كاري و كمي حقوق و دستمزد خبر داد.
به نوشته خبرگزاري جمهوري اسلامي، اين سومين سال پياپي است كه كاركنان متروي شهري لندن با هدف تحت فشار قرار دادن مسئولان حمل و نقل لندن براي افزايش حقوق شان در ايام تعطيل دست به اعتصاب مي زنند.
در ايام تعطيلات كريسمس ميليون ها نفر از مردم اين كشور براي خريد سال نو و همچنين ديد و بازديد از اقوام و دوستان از مترو استفاده مي كنند كه اين مسئله باعث تشديد فشار كاري كاركنان مترو مي شود. به اعتقاد اعتصابيون، مسئولان متروي لندن هيچ توجهي به اين فشارها نكرده و همچون ايام عادي سال به آنها حقوق مي دهند.
يكي از مديران شركت متروي لندن روز گذشته با محكوم كردن اقدام اعتصابيون اعلام كرد، اينگونه كارها براي اعتصابيون هيچ دستاوردي نخواهد داشت!
متروي لندن روزانه 3 ميليون مسافر را جابه جا مي كند و اين ميزان در ايام تعطيلات كريسمس افزايش چشم گيري مي يابد. آخرين گزارش ها حاكي است اعتصاب روز گذشته كاركنان مترو، باعث ايجاد هرج و مرج در ايستگاه هاي مترو و سرگرداني انبوهي از مسافران شد.
 


شينزو آبه رسما نخست وزير ژاپن شد

با راي نمايندگان پارلمان جديد ژاپن، رهبر حزب محافظه كار «ليبرال دموكراسي» رسما به عنوان نخست وزير جديد اين كشور انتخاب و معرفي شد.
به گزارش خبرگزاري ها ديروز «يوشيهيكونوادا» نخست وزير پيشين ژاپن از سمت خود استعفا كرد تا راه را براي انتخاب «شينزو آبه» نخست وزير جديد و محافظه كار اين كشور باز كند.
نمايندگان جديد پارلمان ژاپن نيز با تشكيل جلسه و راي خود «شينزو آبه» 58 ساله رهبر حزب ليبرال دموكرات هاي اين كشور را رسما به عنوان نخست وزير جديد ژاپن انتخاب و معرفي كردند.
حزب «ليبرال دموكراسي» در اغلب دوره ها پس از جنگ جهاني دوم در ژاپن قدرت را در دست داشته و در سال 2009 به دليل رسوايي ها و افول اقتصاد ژاپن قدرت را از دست داد.
اين حزب در انتخابات پارلماني اخير ژاپن توانست دو سوم كرسي هاي پارلمان 480 نفري اين كشور را از آن خود كند.
براساس اين گزارش، اين براي هفتمين بار است كه نخست وزير ژاپن در عرض 6 سال تغيير مي كند كه حاكي از اوضاع متلاطم و ناتواني دولت هاي اين كشور براي حل مسائل اقتصادي است.
«آبه» بعد از پيروزي در انتخابات پارلماني 16 دسامبر قول داد كه دستور كار ويژه دولت جديد ژاپن خارج كردن كشور از ركود اقتصادي باشد و بدين منظور 120 ميليارد دلار براي كارهاي بخش عمومي و هزينه هاي اضطراري اختصاص خواهد داد.
وي همچنين گفت كه بانك مركزي ژاپن را مجبور مي كند كه براي مهار تورم اقدامات متهورانه انجام دهد و ارزش ين را كاهش دهد كه باعث افزايش صادرات ژاپن شود.
 


شوراي همكاري خليج فارس به آل خليفه براي سركوب معترضان چراغ سبز داد

شوراي همكاري خليج فارس در اقدامي كه دور از انتظار نبود بدون اشاره به مبارزات بر حق مردم بحرين و سياست سركوب ماموران دولتي از رژيم آل خليفه در برابر اين اعتراض ها حمايت كرد.
به گزارش خبرگزاري ها اعضاي شوراي همكاري خليج فارس كه خود نگران اوضاع سياسي داخلي و سرايت بيداري اسلامي هستند از اعتراض هاي مردمي در بحرين به عنوان فعاليت هاي تروريستي ياد كردند و از رژيم آل خليفه به دليل سركوب معترضان تمجيد كردند.
رژيم آل خليفه به بهانه برگزاري نشست شوراي همكاري خليج فارس در منامه تدابير امنيتي گسترده اي را به اجرا در آورد و هرگونه تحرك مردمي را به شدت سركوب كرد.
تحليلگران معتقدند شيوخ عرب با برگزاري اين نشست نمايشي به خاندان آل خليفه براي ادامه سركوبگري ها و خشونت ها عليه مردم بحرين چراغ سبز داد.
حمايت همه جانبه اعراب از آل خليفه كه با همدستي آمريكا و انگليس صورت مي گيرد اولين نشانه هاي خود را پس از برگزاري اين نشست آشكار كرد و ماموران آل خليفه در هنرنمايي جديد خود يك جوان بحريني را تا حد مرگ با مشت و لگد كتك زدند.
در فيلمي كه از شبكه هاي اجتماعي منتشر شد نيروهاي امنيتي آل خليفه بي توجه به موازين انساني و اخلاقي يك جوان را برهنه كرده و با مشت و لگد و انواع وسايل وي را تا حد مرگ كتك زدند.
اين جوان براي رهايي خود التماس مي كند ولي نيروهاي امنيتي همچنان به سر و صورت او مي كوبند.
اين جوان بحريني در يكي از تظاهرات روزهاي اخير در منامه دستگير شده است.
 


درخواست حزب نوري مالكي براي اخراج سفير تركيه از عراق

ائتلاف دولت قانون خواستار اخراج سفير تركيه از عراق به خاطر مداخلات «رجب طيب اردوغان» در امور داخلي عراق شد.
به گزارش شبكه العالم، «ياسين محمد» از چهره هاي برجسته ائتلاف دولت قانون از «نوري مالكي» نخست وزير و رهبر اين ائتلاف خواست به دليل مداخلات مكرر نخست وزير تركيه در امور داخلي عراق، سفير تركيه را از عراق اخراج كند. اردوغان اخيرا مالكي را نخست وزير يك فرقه از مردم عراق و نه تمام ملت دانسته بود. ياسين محمد گفت: اظهارات اردوغان دخالت آشكار در امور داخلي عراق است. اين سياستمدار عراق اردوغان را متهم كرد كه مثل شاه سابق ايران نقش ژاندارمي را براي آمريكا در منطقه اجرا مي كند.
ياسين مجيد گفت: اردوغان خود را سرپرست سني هاي عراق مي داند، گويي آنها هيچ سخنگويي ندارند. سخنان اردوغان برخاسته از تفكرات زمان امپراتوري عثماني است.
بگومگو ميان آنكارا و بغداد از زماني آغاز شد كه 9 محافظ «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق به اتهام فعاليت هاي تروريستي دستگير شده اند. فرمانده اين محافظان به فعاليت هاي تروريستي اعتراف كرده است. اما از آنجا كه وزير دارايي عراق سني مذهب است، اردوغان همين را بهانه اظهارات خود قرار داده است.
شماري از ساكنان مناطق سني نشين نيز در استان الانبار و شهر فلوجه عليه اين اقدام دستگاه قضايي اعتراض كردند.
تركيه قبل از اين، «طارق الهاشمي» معاون رئيس جمهور عراق را پناه داده بود. الهاشمي نيز به اتهام فعاليت هاي تروريستي پنج بار غيابا به اعدام محكوم شده است. خبر ديگر اينكه، پليس عراق 12 متهم به فعاليت هاي تروريستي را در موصل دستگير كرد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10