(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 7  دی  1391 - شماره 20392

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نهم دي چرا بزرگ است ؟ (يادداشت روز)
غار (گفت و شنود)
احمدي نژاد: هنوز نامه دادستاني به دست من نرسيده است
سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران:
دكتر دستجردي وزير بهداشت مي ماند
نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه خواهد شد
كيهان و خوانندگان
نه حاكميت راه مي دهد و نه پشتوانه اجتماعي داريم (خبر ويژه)
اردوغان به نيابت از چه كساني خود را روي نارنجك مي اندازد؟! (خبر ويژه)
ما هم جاي ايراني ها بوديم پيشنهاد غرب در مذاكرات را نمي پذيرفتيم (خبر ويژه)
بيماري آمريكا سرايت كرد فقر در آلمان رو به گسترش است (خبر ويژه)


نهم دي چرا بزرگ است ؟ (يادداشت روز)

روز نهم دي چرا گرامي داشتني و بزرگ شمردني است؟ كدام حقيقت نهفته در 9دي به اين روز بزرگي مي بخشد؟ نهم دي تمثيلي از ماجراي عاشوراست كه در يك نيم روز اتفاق افتاد اما نقطه عطف و سرفصل تاريخ شد. خداوند در نهم دي درست مانند عاشورا، براي مشيت «انّي جاعل في الارض خليفه» و پرسش «اتجعل فيها من يفسد فيها و يسفك الدّماء» حجت اقامه كرد. قيام نهم دي در حالي با قدم هاي محكم ملت ايران قامت افراشت كه برخي كله گنده هاي عالم سياست، شتر سرخ موي فتنه را راه انداخته بودند يا در حال سواري دادن بودند و يا حداكثر با حيرت دست و پنجه نرم مي كردند. رجالي كه خود را براي روزگار تندباد نساخته بودند، خيلي كه هنر كردند، كوشيدند كلاه خود را نگه دارند و سواري ندهند. بماند كه برخي رجال پرطمطراق، در آن 8-7 ماه هم خوب سواري دادند و هم خوب دوشيده شدند و اعتباري براي خود باقي نگذاشتند.
اما داستان مردم، داستان ديگري بود. روز ششم دي (عاشوراي سال 88) و متعاقب آن نهم دي، روز تقدير مختار دو صف بود. «حتي يميز الخبيث من الطيب تا پاك و ناپاك از هم متمايز گردد». 8ماه خون دل، كم نبود براي مردمي كه ناباورانه مي ديدند سابقه داراني از جبهه خودي به سوي جبهه دشمن مي شتابند. اما با تقدير خودساخته چه مي شد كرد كه خدا به فرستاده عظيم الشأن خود فرمود «ولا يحزنك الذين يسارعون في الكفر... آنها كه به سوي كفر مي شتابند، تو را محزون نكند. همانا آنها هيچ آسيبي به خدا نمي رسانند و خداوند اراده كرده كه هيچ بهره اي براي آنان در آخرت قرار ندهد... چنين نبود كه خداوند مومنان را همان گونه كه هستند واگذارد تا اينكه خبيث را از طيّب جدا كند» (آيات 176 تا 179 سوره آل عمران). اين همان حقيقتي بود كه اميرمومنان درباره پيوستن برخي همراهان سهل بن حنيف انصاري (حاكم مدينه) به اردوگاه معاويه يادآور شد و خطاب به سهل نوشت« از فوت شدن شمار آنان و محروميت از ياري آنان متأسف نباش كه همين براي انحراف و گمراهي آنان كفايت مي كند. فرار آنها از هدايت و حق و شتافتن آنان به سوي نابينايي و ناداني، براي فرونشاندن سوز دل تو بس است. آنها اهل دنيا بودند كه به آن رو كردند... به خدا سوگند هرگز از ستم نگريختند و به عدالت نرسيدند و ما در اين امر اميد داريم كه خداوند سختي هاي آن را نرم و ناهمواري اش را هموار فرمايد»(نامه 71 نهج البلاغه).
عاشوراي سال 88 و نهم دي متعاقب آن، آخرين اتمام حجت بود تا آنها كه لغزيده و ماجرا را بد فهميده بودند، جبران كنند و بازگردند. كار بلوا و آشوب كه به ايستگاه عاشورا رسيد، پرده از چهره حق نماي باطل به تمامي كنار رفت. اگر كسي به اشتباه در مسير فتنه رفته و تا آن روز حقيقت ماجرا را درنيافته بود، آن ايام فهميد كه فقط پرده اي از حق بر چهره باطل كشيده اند و انتخابات و رأي و تقلب صرفا دستاويزي براي گرفتن انتقام از ملت و نظام و اسلام و انقلاب است. اما فرقه اي كه دانسته پيمان وفاداري به انقلاب و اسلام را شكسته بودند، در هيبت منافقين درآمدند. «پس خداوند نفاق را در دل هاي آنان قرار داد به خاطر وعده اي كه با خدا كرده بودند و خلاف آن عمل كردند» (آيه 77 سوره توبه) و « به خاطر نقض پيماني كه كردند، آنها را لعنت كرديم و دلهاي آنان را اهل قساوت قرار داديم، كلام حق را از جايگاه خود تحريف و منحرف مي كنند» (آيه 13 سوره مائده). مردم غيرتمند و خشم آگيني كه روز نهم دي فرياد مي زدند «لعن علي عدّوك يا حسين...»، از جماعتي برائت مي جستند كه حرمت شكنان بي سر و پاي روز عاشورا را «مردمان خداجو» خطاب كردند و ملازم بهائيان و سلطنت طلبان و سازمان منافقين تا آخر خط سقوط رفتند. آنها نه تنها به سينه دشمنان طمع كار نكوبيدند بلكه به قول رئيس رژيم كودك كش صهيونيست «پياده نظام» دشمن شدند، كه راست بود حكم و سنت الهي؛ «انّما استزلّهم الشيطان ببعض ما كسبوا. همانا شيطان پاي آنها را به خاطر اندوخته و رفتار گذشته شان لغزاند» (آيه 155) آل عمران.
وقتي نسبت به نايب امام زمان(عج)- حضرت امام خميني- در سال 79بدگويي شد (اظهارات يكي از مسافران كنفرانس برلين مبني بر اينكه خميني به موزه تاريخ خواهد رفت) و همين حضرات مدعي خط امام، ذره اي نفرت از اين سخن نشان ندادند معلوم بود كه كمتر از 10 سال بعد، با جماعتي هم پياله و هم مسير شوند كه علنا در بحبوحه فتنه سبز گفتند و نوشتند «مسئله اول جنبش سبز، نه انتخابات و حتي رهبري و قانون اساسي بلكه اصل اسلام است». اين نفاق ذره ذره ساخته شد و دست كم طي20 سال قوام گرفت و تبديل به سنگواره شد. سنگ البته استعاره اي ناتمام است در برابر قلبي كه از نفاق مالامال شود و درمانش نكنند.«ثم قست قلوبكم من بعد ذلك فهي كالحجاره او اشدّ قسوه ... پس از آن دلهاي شما را قساوت گرفت، چونان سنگ يا سخت تر از آن؛ و حال آن كه از بعضي سنگ ها نهرهاي آب مي جوشد...»(آيه 47 سوره بقره). مردم به تدريج در آن روزگار پرماجرا ديدند كه كار اردوكشي خياباني چگونه در كمتر از 3 ماه به نوكري اسرائيل در روز قدس و شعار نه غزه نه لبنان كشيد و سپس به جسارت عليه تصوير حضرت امام و دهن كجي عليه نام اسلام در عنوان بلند «جمهوري اسلامي» انجاميد و بالاخره سر از معاضدت آل سفيان و آل يزيد و آل مروان درآورد.
فتنه سال 88 را منافقين و مرجفين، به عنوان جنگ نيابتي دشمن پديد آوردند. آنها كه پرونده جفا و جنايت هايشان سبك تر است، سياستمداراني بودند كه به دشمن سواري دادند و بازيچه و بهانه آشوب شدند. اما ديگراني بودند كه دانسته و با تشخيص، كار پياده نظام دشمن را در روز جنگ احزاب كردند و از مدت ها پيش در حال شايعه سازي، سياه نمايي و خالي كردن دلها در برابر جبهه استكبار بودند. فهرست كساني كه در دهه گذشته به بزرگ نمايي قدرت دشمن و تحقير و ارعاب جبهه ملت ايران پرداختند، هنوز به اوراق تاريخ نپيوسته و از يادها نرفته است. آنها كه گفتند ديگر مقابل آمريكا نمي شود ايستاد و بايد جام زهر تسليم را سر كشيد و دفاع از اساسي ترين حقوق ملت در برابر استعمار و استكبار را سرزنش كردند، آيا جز به سنت منافقين در جنگ احزاب اقتدا كردند؟ آيا اين همنوايي با جبهه استكبار، صرفاً از سر تصادف بود؟ مگر تصادف هم در جهان نظم و قاعده امكانپذير است؟ اگر سنخيت نبود كه آن تجانس كم سابقه ميان فعالان فتنه و سران جبهه استكبار و زعماي گروهك نفاق پديد نمي آمد؟!
آقاي مايكل لدين مشاور سابق امنيت ملي آمريكا، يك سال بعد از فروكش كردن فتنه (7 دي 98) در بنياد نومحافظه كار «دفاع از دموكراسي FDD» تصريح كرد «ما روزي خواهيم نشست و در مورد تاريخ پنهان جنبش سبز صحبت خواهيم كرد و همه شما خواهيد گفت كه جنبش سبز از سال 2009 [1388] شروع شد اما من به شما مي گويم كه ما مي دانيم و مي توانيم مستند كنيم كه ريشه اين حركت به اواسط دهه 1980 [سالهاي 66-1365] برمي گردد كه در طول مراحل مختلف تكامل پيدا كرده است. من حرف هاي بيشتري براي گفتن در اين باره دارم اما همين جا سخنانم را قطع مي كنم». لدين ششم مهر همان سال به ماجراي ارتباط با دفتر نخست وزيري ايران در دولت ريگان- كه خود مشاور امنيت ملي آن بود- پرداخته و به راديو فردا گفته بود «آنچه من به آن اعتقاد داشتم، وجود افرادي است كه خواهان رابطه با آمريكا بودند. اين افراد چه كساني بودند؟ كساني كه ما با آنها وارد گفت وگو شديم. افرادي از دفتر نخست وزيري بودند، از دفتر ميرحسين موسوي و اطرافيانش».
دشمن در مدت 02 سال فتنه را خوب ساخت و پرداخت. تابلوي انحرافي كه برافراشته و آدرس اشتباهي كه مي دادند، ظاهراً با اصل مو نمي زد. اما مردم آزاده و بي غل و غش ايران، عبرت هاي تاريخ را آويزه چشم و گوش داشتند. اينكه سابقه و بزرگي اشخاص نمي تواند عرصه را بر حق تنگ كند. اينكه هم زبان و هم آهنگ دشمن نمي تواند دوست ارزيابي شود. اينكه امامت و رهبري، امان جامعه اسلامي از تفرقه و تجزيه است. اينكه فقط با ايستادن پاي ولايت فقيه مي توان كشور را بيمه كرد. و اينكه رجال اهل تكبر و تعصب باطل را نه همراهي كه بايد بايكوت كرد. به تعبير اميرمؤمنان در خطبه قاصعه «بر حذر باشيد از اطاعت بزرگاني كه به خاطر حسب و نسب تكبر مي ورزند... كه آنها اساس تعصب باطل، و پايه و ستون هاي فتنه و آشوبند... و اطاعت نكنيد مدعياني را كه با صفاي باطن خود تيرگي هاي آنان را آشاميديد و سلامتي خود را با بيماري آنان آميختيد و باطل آنان را در حق خود وارد ساختيد ... پس همراهي كنيد هر كاري را كه امت هاي پيشين را ملازم عزت كرد و دشمنان را از آنان دور ساخت و آن كارها، دوري از تفرقه و التزام به الفت و پافشاري بر آن و توصيه همديگر به اين الفت و اتحاد است».
هنر مردم بردبار و بينا و پايدار ما كه حماسه نهم دي تجلي اعظم آن بود، در اين است كه نه تنها «منافقين» بلكه فراتر از آن، «نفاق» را به خوبي شناخته اند. رنگ به رنگ شدن و رنگ عوض كردن، غبارافكني و تشنج آفريني، خوش گفتاري و بدكرداري و پنهانكاري، معارضه با آسايش عامه، يأس آفريني و نااميد سازي، نان و نام به يكديگر قرض دادن، بحران سازي و اشك تمساح براي رنج هاي مردم ريختن، براي هر تابلوي حقي مشابهي گمراه كننده سرپا كردن و براي هر مسير مستقيم راه انحرافي كشيدن، شبهه افكني و باطل آرايي را سرلوحه حركت خود ساختن و سيماي حق را كدر نمودن، راه حق را سخت و بيراهه باطل را هموار نماياندن، و براي هر قلبي بهانه اي براي رخنه جستن و همرنگ شدن، اينها علامت هاي نفاق- به تصريح مولاي متقيان در خطبه 491 نهج البلاغه- است و هنر مردم خوب و خدايي ما در فتنه پيچيده سال 88 اين بود كه نه تنها به منافقين فتنه گر سواري ندادند بلكه تأسي به پرچمداران بزرگ سپاه اميرمومنان علي عليه السلام كردند كه مشخصه آنها استقامت و صبر و بصيرت بود. الا و لايحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق. امت امام خميني و امام خامنه اي خوب مي فهميدند كه جبهه حق و باطل عوض نمي شود، حتي اگر شماري از اعضاي جبهه حق زير پرچم باطل جمع شوند.
آن يوم الله بزرگ- نهم دي- تمام شدني و به تاريخ پيوستني نيست همان گونه كه عاشورا. زير نور آن مصباح روشن از بصيرت و صبر، دو جبهه اصلي كاملا آشكار و دقيقا معلوم است كه كدام رجال و حلقه هاي سياسي به ضرب و زور فشار دشمن، زبانشان عليه جبهه خودي دراز مي شود. 3 سال پيش حجت با اين جماعت تمام شد و اگر بار ديگر بخواهند در برابر جبهه حق گردن فرازي كنند، اين بار گردن هايشان خواهد شكست. «اگر منافقان و مرجفون (شايعه سازان و دروغ پردازان و يأس آفرينان) و آنها كه دلهاي آنان بيمار است، دست از كار خود بر ندارند، تو را بر ضد آنان برمي انگيزيم، پس جز مدت كوتاهي در كنار تو در اين شهر نمي توانند بمانند. آنها طرد شده و ملعونند و هر جا يافته شوند، بازداشت شوند و به سختي به هلاكت برسند. اين سنت الهي در اقوام پيشين است و هيچ تغييري در سنت الهي نخواهد يافت» (آيات 06 تا 26 سوره احزاب).
آن اقيانوس بزرگ ملت در روز نهم دي كه به تعبير روزنامه نيويورك تايمز «بزرگ ترين راهپيمايي پس از تشييع پيكر آيت الله خميني در سال 1989 بود»، همچنان مواج و خروشان است.
اين گردبادهاي به غيرت درآمده
تسليم رهبرند كه طوفان نمي كنند
محمد ايماني
 


غار (گفت و شنود)

گفت: يك عضو گروهك موسوم به «ملي مذهبي»! كه از دولت فرانسه پناهندگي گرفته در مصاحبه با راديو فردا گفته است، اصلاح طلبان در داخل كشور به بن بست رسيده اند.
گفتم: توضيح واضحات داده! حالا منظورش چيه؟
گفت: تقي رحماني به راديو فردا گفته است بايد اين واقعيت تلخ را بپذيريم كه اصلاح طلبان را نه حاكميت قبول دارد و نه مردم و ما هم كه در خارج كشور هستيم كاري از دستمان ساخته نيست و علت سردرگمي خاتمي و ساير دوستانمان همين است.
گفتم: دو نفر رفته بودند شكار شير، يكي از آنها به طرف شير شليك كرد ولي تيرش به خطا رفت و شير به آنها حمله كرد. يكي رفت بالاي درخت و ديگري وارد يك غار شد. كسي كه وارد غار شده بود، هر چند دقيقه يك بار از غار بيرون مي آمد و با غرش شير دوباره داخل غار مي رفت. رفيقش از بالاي درخت گفت؛ خب! توي غار بمان! چرا هي بيرون مي آي. و دوستش گفت؛ آخه يك شيرهم توي غاره!
 


احمدي نژاد: هنوز نامه دادستاني به دست من نرسيده است

رئيس جمهور پس از جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران رسانه هاي مختلف حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.
محمود احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي درباره نامه دادستان كل كشور درباره معرفي بدهكاران بانكي گفت: چنين نامه اي هنوز به دست ما نرسيده است.
وي در پاسخ پرسشي درباره سفر خود به كشور عراق افزود: ما منتظريم تا حال آقاي طالباني مساعد شود چرا كه كشور عراق و ايشان دعوت كننده اصلي هستند.
رئيس جمهور درباره برخي از شايعات پيرامون اختلاف دولت با وزير بهداشت و امكان بركناري وي تصريح كرد: ما هيچ دعوايي در داخل دولت نداريم.
احمدي نژاد با اشاره به منصوب شدن غلامحسين الهام به عنوان سخنگوي هيئت دولت گفت: اميدوارم كه از اين به بعد ايشان پاسخگوي سؤالات شما درباره مسائل مختلف باشند.
ثمره هاشمي: فاز دوم هدفمندي يارانه ها بدون قانون قابل اجرا نيست
دستيار ارشد رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها به قانون نياز دارد گفت: تا زماني كه قانوني وجود نداشته باشد نمي توان كاري را انجام داد.
مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره بحث اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه و ابراز نگراني برخي از نمايندگان از اجراي اين طرح برخلاف قانون تصويب شده توسط مجلس گفت: تا زماني كه قانوني وجود نداشته باشد نمي توان كاري را انجام داد.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اظهارنظر برخي از نمايندگان مجلس درباره سخنان رئيس جمهور و اينكه اين سخنان برخلاف قانون اساسي است، افزود: بهتر است اين سوال را از خود آن نمايندگان بپرسيد.
آمادگي وزارت كشور براي برگزاري انتخاباتي پرشور
مصطفي محمدنجار با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي برگزاري انتخابات گفت: وزارت كشور براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري در سال آينده آمادگي خوبي دارد.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در پايان جلسه هيئت دولت در پاسخ به سوالي درباره آخرين اقدامات صورت گرفته براي برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراها در سال آينده گفت: دراين باره نشست هاي خوبي در وزارت كشور برگزار شده است و اخيرا نيز ما نشست استانداران با رئيس جمهور را داشتيم.
وي افزود: البته در سال آينده علاوه بر انتخابات رياست جمهوري و شوراها انتخابات ميان دوره اي مجلس شوراي اسلامي و شوراي شهر برگزار مي شود كه براي آن نيز آمادگي خوبي وجود دارد و براي حضور حداكثري مردم و پرشوري انتخابات تلاش مي كنيم.
وزير كشور در پاسخ به سوالي درباره قانون جديد انتخابات براي تشكيل هيئت 11نفره جهت نظارت بر انتخابات گفت: همانگونه كه بارها گفته ايم انتخابات يك كار اجرايي است و بايد در اختيار دولت باقي بماند و ما نظر خود را نيز در اين باره به مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان محترم ارائه كرده ايم.
به گزارش خبرگزاري ها، نجار گفت: قانون جديد تنها اختيارات وزارت كشور را محدود مي كند.
 


سخنگوي دولت در جمع خبرنگاران:

دكتر دستجردي وزير بهداشت مي ماند

سخنگوي هيئت دولت درپايان جلسه هيئت وزيران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات مختلف آنها در موضوعاتي همچون بودجه و فهرست بدهكاران بانكي پاسخ داد.
غلامحسين الهام در جمع خبرنگاران درباره زمان جديد گفت وگو بين ايران و 1+5 گفت: دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي گفت وگو با 1+5 را پيگيري مي كند.
سخنگوي دولت به تصميم جلسه دولت اشاره و اظهار كرد: تصميم گرفته شد كه مركز هماهنگي بين نهادها و دستگاه ها براي رفع مشكلات حقوقي في مابين در راستاي اعمال دقيق قوانين و حاكميت قانون ايجاد شود و مسئوليت اين مركز به دكتر عزيزي سپرده شد.
الهام همچنين با اشاره به انتشار برخي از اخبار درباره اختلافاتي در داخل دولت و همچنين امكان بركناري دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: وزير بهداشت با سياست هاي دولت بر سر كار خود هستند.
سخنگوي دولت در ادامه با اشاره به نامه اخير دادستاني به رئيس جمهور و درخواست اعلام اسامي كساني كه معوقات بانكي ناشي از عدم پرداخت آنهاست، تصريح كرد: در مورد اين مسئله يك سوء برداشت و استنباط غير دقيق و نادرست از مصاحبه رئيس جمهور در چند شب گذشته صورت گرفت.
الهام اظهار كرد: آقاي رئيس جمهور نسبت به قوانيني كه موجب معوق شدن بدهي هاي بانكي مي شود انتقاد داشت و بحث رئيس جمهور راجع به قانون بودجه سال 90 و 91 بود.
وي درباره ارائه فهرست بدهكاران بانكي به قوه قضائيه گفت: رئيس جمهور سال 89 يك ليست خدمت رياست قوه قضائيه ارسال كردند و بعد از آن هم مقامات قضايي نسبت به آن ليست اظهارنظر كردند و دادستان كل در سال 90 اين اسامي را به چهار گروه تقسيم كردند؛ از جمله بدهكاران بانكي، پرونده هايي كه در جريان است و پرونده هايي كه رسيدگي شده است.
سخنگوي دولت با بيان اينكه «معاون اول رئيس جمهور اسامي بيش از 600 نفر از بدهكاران بانكي را در سال 90 به قوه قضائيه ارائه دادند و اين فهرست موجود است»، افزود: نامه رئيس جمهور و ديگر بخش هاي دولتي نيز خطاب به رئيس قوه قضائيه وجود دارد. نامه رئيس جمهور در 27 آذر 1389 نيز موجود است كه در اجراي اصل 49 قانون اساسي به رئيس قوه قضائيه اسامي را اعلام كرده است.
الهام درباره بحث بودجه و زمان ارائه آن خاطرنشان كرد: بودجه بايد به صورت دقيق و كارشناسي تهيه شود شرايط امروز شرايط خاصي است و بايد بطور جدي بر روي بودجه كار شود اما به نظر ما هنوز براي ارائه بودجه دير نيست.
 


نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي اقامه خواهد شد

مراسم نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته تهران به امامت حجت الاسلام صديقي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه تهران اين مراسم در ساعت 15/10 صبح جمعه با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد آغاز و با ايراد خطبه ها توسط حجت الاسلام والمسلمين صديقي ادامه خواهد يافت. در ضمن پيش از خطبه هاي اين هفته حجت الاسلام والمسلمين نقويان نيز به ايراد سخنراني خواهد پرداخت.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ حضرت علي(ع) در نهج البلاغه فرموده اند: كسي كه در ياري رهبرش خواب باشد زير لگد دشمن بيدار مي شود. قابل توجه كساني كه به ركن ركين نظام توجه ندارند.
رضايي
¤ فرهنگ اشرافي گري بلاي جان بشريت مي باشد، به ويژه در جامعه اسلامي كه بايد بر محور عدالت پيش برود. مسئولين كشور در مديريت كلان و اساتيد در حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و همچنين رسانه ملي كشور در سطح عموم بايد آثار سوء چنين طبقه اي را گوشزد كنند تا جلوي به وجود آمدن آن در جامعه گرفته شود.
7322---0912
¤ وضعيت سوريه به شدت نيروهاي معتقد و عاشق مقاومت را رنج مي دهد. وقتي تمام كفر و سران خائن كشورهاي عربي حوزه خليج فارس تروريست ها را از هر جهت براي شكستن سوريه مورد حمايت قرار داده اند چرا مسئولين كشور تدبيري براي اعزام نيرو به اين منطقه نمي كنند؟
0932---0917
¤ چه اتفاقي رخ داده كه رسانه هاي صهيونيستي و افراد ضدانقلاب فراري از آقاي هاشمي و خط فكري ايشان و فرزندانش دفاع و تعريف و تمجيد مي كنند؟ به عنوان يك جانباز و خانواده دو شهيد مي خواهم آخرين مواضع ايشان را با نظام و رهبري و بدانم و علت همراهي با اصلاح طلبان را.
علي نصيري از مشهد مقدس
¤ از روزنامه كيهان تقاضا داريم در رابطه با گراني مسكن گزارش و يادداشت بنويسد. با كرايه 300 هزار توماني و حقوق 500-400 هزار توماني چه بخوريم؟ چه چيزي پس انداز كنيم؟ اين شرط انصاف نيست. چرا مسئولين فكري نمي كنند؟
9356---0938
¤ دو روزنامه ايران و همشهري براي كوبيدن يكديگر مسابقه گذاشته اند به جاي اين كار گره از كار مردم باز كنند. حيف اين كاغذ و امكاناتي كه هزينه بعضي از روزنامه ها مي شود.
0467---0912
¤ جريمه هاي ميلياردي شركت ها و توليدكنندگان متخلف توسط تعزيرات هيچ دردي از ما مصرف كنندگان را درمان نمي كند. هر روز كه جلوتر مي رويم اجناس گران تر مي شوند.
4770---0912
¤ افراد خائن و وطن فروشي مثل كديور و دوست دارند كه مرتب در رسانه هاي داخل كشور مطرح بشوند و نام آنها هرازچندگاهي ذكر شود. به عنوان يكي از خوانندگان روزنامه كيهان درخواست دارم نام اين خيانتكاران را كمتر در روزنامه بياوريد.
1610---2091
¤ براي مسئولين ستاد اقامه نماز جمعه تهران بنويسيد در اين هواي سرد زمستان خواندن نماز جمعه در فضاي باز دانشگاه تهران براي ما افراد بزرگسال خيلي مشكل شده چرا فكري براي اقامه نماز در مصلي تهران نمي كنند؟
كاشاني
¤ چرا از ديدار رئيس جمهور با جمعي از آزادگان دفاع مقدس فيلم و عكس منتشر نشد. مگر نه اينكه در ديدارهاي رياست جمهوري بايد خبرنگاران حضور داشته باشند و اين ديدارها را پوشش خبري بدهند.
9341---5091
¤ زماني بود كه اگر فيلمي براي بار دوم از سيماي جمهوري اسلامي به نمايش در مي آمد با انتقادهاي فراوان مردم مواجه مي شد ولي امروز اكثر شبكه ها فيلم هاي تكراري آن هم براي چندمين بار پخش مي كنند و صداي اعتراض كسي هم در نمي آيد. چرا؟
0247---9091
¤ 5-4 سال است كه منتظر حج عمره بوديم حالا كه نوبت ما رسيد هزينه آن را 3-2 برابر كرده اند چگونه بقيه هزينه را تامين كنيم؟ آن هم براي چند خانواده. سپرده عمره را 7-6 درصد محاسبه ولي هزينه اعزام چند برابر؟ از مسئولين حج درخواست مي شود چاره اي بينديشند.
8920---3091
¤ رسانه ملي آن مقدار وقتي كه براي پخش مسابقات ورزشي و حواشي هاي آن مي گذارد براي علم و دانش و مسائل اقتصادي و اجتماعي جامعه اهتمام ندارد. بالاخره يك جاي كار اشكال دارد كه مسئولين صدا و سيما دچار افراط و تفريط مي شوند.
9341---5091
¤ با توجه به وجود كوچه هاي تو در تو در خيابان 71 شهريور شمالي كوچه اسماعيلي، بختياري توكل روهنده متاسفانه محل امني براي افراد معتاد و زورگير تبديل شده است. شايسته است هرازچندگاهي ناجا حضور محسوس و غيرمحسوس در اين منطقه داشته باشد.
6449---6093
¤ در مراسم تقدير از عوامل سازنده سريال ارزشي و كم نظير «آخرين روزهاي زمستان» صحبت و تجليلي از شخصيت راوي خوش الحان و باتجربه اين مجموعه «سيد محمد آويني» به ميان نيامد. تاثير بسزاي راوي گري اين صداپيشه هنرمند در ايجاد گيرايي و جلب بيننده براي اين مستند ماندگار كتمان ناپذير است.
6851---9091
¤ قطار خليج فارس كه سه شنبه 82/9/19 از اراك عازم مشهد مقدس بود تعدادي از بستگان اينجانب نيز مسافر اين قطار بودند كه بنده نيز قصد همراهي ايشان را از تهران داشتم مكرر با 9153 اراك، قم و تهران تماس گرفته شد كه در تهران توقف دارد و يا خير اعلام شد كه توقف ندارد لذا با كلي صرف وقت و هزينه خود را به ايستگاه محمديه قم رسانده و ساعت 03/12 از قم عازم تهران شدم و با كمال ناباوري هم توقف كرد هم مسافر سوار كرد و هم مسافر پياده كرد. چرا افراد مسئول در اين شبكه ريلي به راحتي موجب آزار و اذيت افراد را فراهم مي كنند.
حيدري مسافر مشهد
¤ از مسئولين امر انتظار مي رود داروي ترك اعتياد را ارزان به دست متقاضيان برسانند تا افرادي كه در دام اعتياد گرفتارند بتوانند از اين دام خلاص شوند نه اينكه نسبت به گران كردن آنها مبادرت ورزد كه معتادين مجبور شوند در همان اعتياد خود غوطه ور شوند.
6209---1091
¤ مدتهاست كه از وعده رئيس جمهور محترم مبني بر زير پوشش قرار دادن تمام بازنشستگان در بيمه طلايي مي گذرد اما تا امروز خبري از آن نيست چرا؟
قاسم زاده بازنشسته
 


نه حاكميت راه مي دهد و نه پشتوانه اجتماعي داريم (خبر ويژه)

عضو گروهك ملي-مذهبي گفت طيفي از اصلاح طلبان بخت ورود به انتخابات را دارند اما اصلاح طلبان كه با موسوي و كروبي رفتند، نمي توانند به همين راحتي وارد انتخابات شوند.
تقي رحماني كه از پاريس با راديوفردا مصاحبه مي كرد، افزود: مهم ترين موضع را آقاي موسوي خوييني ها گرفته كه كانديد شدن آقاي موسوي و كروبي حتي رفع حصر و حتي زبان آقاي خاتمي كه به نوعي معتقد است بدون همكاري آقاي موسوي و كروبي ورود در انتخابات آينده يك ريسك بزرگي است و به مفهوم يك نوع شكست است. حاكميت مايل است بخشي از اصلاح طلبان كه آرامترند را وارد ميدان كند.
مهدي مهدوي آزاد از عناصر فراري مقيم آلمان نيز در تكميل صحبت هاي تقي رحماني گفت: اصلاح طلبان در يك دو راهي قرار گرفته اند كه يك زماني گروه هاي ملي-مذهبي (طيف جناب آقاي رحماني) قرار داشتند. حدود سه دهه قبل. اگر در انتخابات شركت مي كردند توده مردم نمي پذيرفت و حتي آنها را ممكن بود متهم به خيانت بكند ضمن اينكه حاكميت نمي پذيرفت. اگر هم در انتخابات شركت نمي كردند نهايتا به آنجا مي رسيد كه در انتخابات دور اول شوراها كه به گمان من يكي از بازترين انتخابات در تاريخ جمهوري اسلامي بوده... بنابراين من تصور مي كنم اصلاح طلبان با مشكل بزرگتري مواجه هستند. آن هم قانع كردن افكارعمومي است.
اما تقي رحماني در ادامه اين گفت وگو اظهار داشت: شركت كردن در انتخابات و شركت نكردن در آن وحي منزل نيست. توي حاكميت بودن و بيرون از آن بودن پروسه اي بود كه از زمان آقاي خميني و با بيعت با ولايت فقيه شكل گرفت. كساني با ولايت فقيه بيعت كردند و درون حاكميت جمهوري اسلامي ماندند. ملي-مذهبي ها گاهي شركت كردند و گاهي شركت نكردند.
وي در عين حال با اذعان به فقدان پايگاه اجتماعي در ميان تندروهاي مدعي اصلاح طلبي گفت: اصلاحات پارلماني بدون بدنه اجتماعي شكست مي خورد. اين حرف ما در سال 76 با اصلاح طلبان و دوستان عزيز بود. خطاي دوستان اين بود كه در مجلس ششم وقتي استعفاي دسته جمعي دادند، نيرويي نبود كه ازشان حمايت كند و اين را بعدها خودشان اذعان كردند. متأسفانه اين واقعيت تلخي است كه بايد پذيرفت.

 


اردوغان به نيابت از چه كساني خود را روي نارنجك مي اندازد؟! (خبر ويژه)

نخست وزير تركيه درصدد سرايت دادن بحران سوريه و دامن زدن به اختلافات در كشور عراق است.
اردوغان در اظهاراتي مداخله جويانه و به دور از آداب ديپلماتيك مدعي شده بود يك گروه اقليت بر عراق حكومت مي كند و اين ممكن است باعث تجزيه اين كشور شود! تركيه پيش از اين به طارق الهاشمي معاون فراري رئيس جمهور عراق كه از سوي محاكم قضايي عراق متهم به دخالت در ترورهاي سازمان يافته و قتل افراد متعدد و بي گناه در عراق است، پناه داده است.
يك عضو ائتلاف «دولت قانون» در عراق، گفت: اردوغان با حمايت از فهرست العراقيه تلاش مي كند تا به اختلافات طائفه اي در عراق دامن بزند.
«سعد المطلبي» دخالت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در امور داخلي كشورش را محكوم كرد و اظهارات وي را به دور از ادب و عرف ديپلماتيك دانست.
وي با اشاره به مواضع تفرقه انگيز اردوغان و حمايت از «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق و عضو فهرست العراقيه گفت: فهرست العراقيه از اشغال مناطق عربي و تركمن نشين در شمال عراق حمايت كرده و به همين دليل اردوغان براي دامن زدن به اختلافات طائفه اي از العراقيه حمايت مي كند.
اواخر هفته گذشته نيروهاي امنيتي عراق 10 تن از محافظين رافع العيساوي وزير دارايي عراق و از اعضاي فهرست العراقيه را به اتهام دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي بازداشت كردند؛ اردوغان نخست وزير تركيه كه پيش از اين نيز به طارق الهاشمي معاون فراري اسبق رئيس جمهور عراق كه وي نيز متهم به دست داشتن در اقدامات تروريستي است، پناه داده، اين بار نيز از نوري المالكي نخست وزير تركيه انتقاد و وي را به طائفه گري متهم كرد.
المطلبي، گفت: تركيه از فهرست العراقيه دفاع مي كند تا اين فهرست بار ديگر محورهاي طائفه گرايي خود را مطرح كند؛ فهرست العراقيه هيچ دستاوردي براي مردم عراق نداشته است و در مسير جلوگيري از سازندگي و كاهش امنيت فعاليت مي كند.
عضو ائتلاف دولت قانون عراق افزود: علاوه بر تركيه برخي طرف هاي منطقه اي ديگر مانند قطر، عربستان و آمريكا نمي خواهند عراق موضوع مستقلي داشته باشد و از مدت ها پيش عراق را براي تغيير سياست هايش در سوريه تحت فشار قرار داده اند.
متأسفانه دولت تركيه طي يك سال اخير مورد سوء استفاده رژيم هاي آمريكا، اسرائيل و عربستان قرار گرفته و تبديل به پياده نظام اين جبهه ارتجاع براي ايجاد درگيري هاي نظامي در منطقه شده است. يك ماه و نيم پيش توماس فريدمن در مصاحبه با روزنامه مليت تركيه تصريح كرده بود: ما ديگر به اندازه «يك بند انگشت توان مداخله مستقيم نظامي در بحران هايي مانند سوريه را نداريم. البته مي توانيم پول و سلاح بدهيم و پشتيباني كنيم اما قادر به دخالت مستقيم نيستيم و از اين جهت كشورهايي مانند تركيه بايد به تنهايي اما با حمايت ما عمل كنند. آمريكا وارد دوره اي شده كه بايد براي حل بحران هاي خاورميانه به متحدان منطقه اي اش اعتماد كند. ما در اين دوره بايد كمي هم به مسائل و مشكلات داخلي بپردازيم. هم اكنون «بيت لحم» ايالت پنسيلوانيا براي ما مهم تر از بيت لحم خاورميانه است. مردم آمريكا وارد دوره اي مي شوند كه بايد براي دريافت خدمات كمتري از دولت خود بهاي بيشتري بپردازند. در چنين دوره اي مردم آمريكا بيشتر از گذشته اين پرسش را خواهند كرد كه چرا نيروهايمان در فلان منطقه از جهان مستقر شده اند؟ من فكر مي كنم در چنين شرايطي نقش تركيه براي سياست خارجي آمريكا بسيار مهم تر از گذشته خواهد شد.»
فريدمن با مرور تجربه ناكام جنگ هاي عراق و افغانستان گفته بود: ما در عراق ضامن نارنجك را كشيديم و خودمان را روي آن انداختيم. همه تركش هاي جنگ عراق به ما اصابت كرد و البته به ديگران نيز آسيب زد. در حال حاضر ديگر هيچ كشوري خواستار ايفاي نقشي كه آمريكا در عراق بازي كرد براي حل بحران سوريه نيست. ما از تركيه خواهيم خواست به دليل ناتواني ما، در حل اين بحران كمك كند. اين اسمش التماس است و نه استفاده از تركيه(!)
تحليل گران معتقدند نتايج بحران سازي هاي زنجيره اي تركيه در منطقه كه ابعاد قومي و مذهبي هم دارد، دير يا زود دامن اين كشور را نيز خواهد گرفت، چيزي كه علاقه مشترك رژيم اسرائيل و رژيم سعودي است.
 


ما هم جاي ايراني ها بوديم پيشنهاد غرب در مذاكرات را نمي پذيرفتيم (خبر ويژه)

يك روزنامه آمريكايي فاش كرد غرب در چند دور مذاكرات هسته اي اخير پيشنهادي غيرقابل پذيرش از سوي ايران را روي ميز گذاشت كه اگر آمريكايي ها و اروپايي ها هم بودند آن را نمي پذيرفتند.
كريستين ساينس مانيتور در گزارشي به قلم اسكات پيترسون نوشت: نامه اخيربه باراك اوباما كه با امضاي 24 تن از شخصيت هاي حرفه اي كه با مسايل ايران درگير هستند منتشر شد، گوياي آن است كه راه حل هاي ديپلماتيك خواهد توانست نگراني غرب را از برنامه هسته اي ايران تخفيف دهد؛ فقط به آن شرط كه واشنگتن موضع خود را در مذاكراتي كه قرار است هفته آينده شروع شود تغيير دهد. در اين نامه توصيه شده كه با ايران، توافقي كه اين كشور در يكسال گذشته از آن حرف زده، امضا شود؛ غني سازي 20 درصدي اورانيوم متوقف شود و به صورت مرتب بازرسان اجازه بازديد داشته باشند، در عوض تهران چنان كه مي خواهد حق اين كشور براي غني سازي اورانيوم براي مقاصد صلح آميز به رسميت شناخته شود و تحريم ها نيز لغو شود. در اين نامه آمده است كه اهداف كلي گروه 1+5 مي بايست اين باشد كه غني سازي اورانيوم به 5 درصد محدود شود، نه اين كه كلا به حالت تعليق درآيد.
اين گزارش مي افزايد: مذاكرات هسته اي بين ايران و گروه 1+5 بهار گذشته در استانبول شروع شد اما جلسات بعدي در بغداد و مسكو نتيجه چنداني نداشت و هر طرف از طرف ديگر مي خواست كه اول شروع كند. پيشنهادي كه 1+5 روي ميز گذاشت - كه خود ديپلمات هاي آمريكايي و اروپايي به شكل محرمانه گفته بودند اگر خودشان هم جاي ايران بودند آن را قبول نمي كردند - براي انتخابات آمريكا يك ضرورت محسوب مي شد تا اوباما متهم به آسان گيري در قبال ايران نشود.
كريستين ساينس مانيتور نوشت: المونيتور گزارش مي دهد كه پيشنهاد جديد ممنوعيت فروش قطعات به هواپيماهاي فرسوده ايراني را لغو مي كند و به برنامه صلح آميز هسته اي ايران كمك مي كند؛ اما قولي براي لغو تحريم ها داده نشده است. ايران قبلا اين پيشنهاد را رد كرده و تحليل گران مي گويند رويكرد چماق محور بعيد است نتيجه بدهد.
اين روزنامه با اشاره به تاكيد رئيس سازمان انرژي اتمي ايران بر غني سازي 20 درصد نوشت: برخي از اقدامات يكجانبه كنگره، بسياري از اختيارات ديپلماتيك دولت آمريكا را محدود كرده و تنها كنگره مجاز به لغو تحريم هاست.
اين روزنامه در پايان نوشت: تحريم هاي غيرمنعطف در قبال ايران، كارآيي خود را براي ايجاد تغيير در سياست هاي ايران از جمله در مسئله هسته اي از دست داده است.
 


بيماري آمريكا سرايت كرد فقر در آلمان رو به گسترش است (خبر ويژه)

رسانه رسمي دولت آلمان نسبت به گسترش فقر در اين كشور ابراز نگراني كرد.
وب سايت دويچه وله در گزارشي نوشت: ركورد فقر در آلمان شكسته شده و به باور كارشناسان اقتصادي، دليل اصلي اين امر اعمال «سياست آمريكايي كردن بازار» در آلمان است.
اين گزارش مي افزايد: اتحاديه سازمان هاي خيريه كليسايي «آلمان هر سال گزارشي از وضعيت فقر در ايالت هاي مختلف اين كشور، با در نظر گرفتن ويژگي هاي اين مناطق، تهيه مي كند. براساس تازه ترين پژوهش اين اتحاديه، شرايط اسف باري كه در اين ايالت ها حاكم است قابل تحمل نيست. اولريش اشنايدر، مدير مسئول اين اتحاديه در اين رابطه مي گويد «در اين مناطق از هر 7 شهروند آلماني يك تن زير خط فقر زندگي مي كند.»
دويچه وله خاطرنشان كرد: وضعيت اقتصادي ايالت نوردراين وستفالن در غرب آلمان، و برلين، پايتخت اين كشور در شمال، به ويژه نگران كننده است. دليل اصلي نابساماني اقتصادي در ايالت نوردراين وستفالن افزايش شمار بيكاران در شهرهاي كنار رودروهر، در نتيجه عدم استخراج زغال سنگ در معادن اين منطقه است. بنابر آمار اين گزارش، نابساماني اقتصادي در اين منطقه در عرض يك سال از 17/4 درصد به 18/9 درصد رسيده است.
دويچه وله با انتشار تصوير شهروند آلماني كه در سطل آشغال به دنبال غذا مي گردد، خاطرنشان كرد: وضعيت در ايالت برلين از نوردراين وستفالن هم وخيم تر است. به گفته اولريش اشنايدر، فقر در برلين در سال گذشته، 1/9 درصد افزايش يافته و به بالاي مرز 21 درصد رسيده است. مديرمسئول اين اتحاديه معتقد است كه گسترش فقر در جامعه آلمان، با وجود كاهش مستمر شمار بيكاران، در نتيجه «سياست آمريكايي كردن بازار كار» است. او مي گويد «در اثر اتخاذ اين سياست، شمار كساني كه كار مي كنند ولي با درآمد آن، قادر به تأمين زندگي خود نيستند، افزايش يافته است.»
اين گزارش مي افزايد: برخي مراكز خيريه يك وعده غذاي گرم به افراد مستمند مي دهند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10