(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 11  دی  1391 - شماره 20395

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به بهانه اربعين حسيني(ع)
عبرتي كه بايد گرفت
طي ديدارهاي جداگانه صورت گرفت
گفت وگوي سفراي جديد سوريه،ژاپن و تونس با احمدي نژاد
در مكتب امام
مدير مسئول كيهان در برنامه گفت و گوي ويژه شبكه 2 ارائه كرد
 اسناد تكان دهنده از وابستگي و خيانت سران و عوامل فتنه 88
طي نامه اي صورت گرفت
تقدير فراكسيون زنان مجلس از عملكرد دكتر وحيد دستجردي
حداد عادل: ائتلاف 2+1 براي القاء تفرقه ميان اصولگرايان است
غلامحسين الهام: هركس از نظام جدا شود بقايي ندارد
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت:
سفرهاي انفرادي به عراق به صلاح نيست
آيت الله علم الهدي: بسترسازان فتنه بايد به عنوان ياغي محاكمه شوند
لاريجاني در ديدار با رئيس كميسيون امور خارجي الجزاير:
اصلاحات در سوريه از طريق كشتار مردم توسط تروريست ها حاصل نمي شود
سرهنگ بازنشسته آمريكايي:
تصميمات كانادا درباره ايران در راستاي سياست هاي آمريكا است


به بهانه اربعين حسيني(ع)

عبرتي كه بايد گرفت

ميثم فروتن
يكي از سوالاتي كه ذهن را به خود مشغول مي كند اين است كه آيا مسلم ابن عقيل پسرعموي امام حسين(عليه السلام) فقط حامل نامه اي بود كه بايد آن را مي رسانيد و برمي گشت (يا در منزلي منتظر رسيدن امام مي شد) يا سفير و نماينده اي بود كه بايد مقدمات حضور امام زمانش را فراهم مي كرد و در صورت بروز مانعي آن را مرتفع مي ساخت؟ آيا شرايط كوفه و بلاد اسلامي طوري بود كه با رسانيدن يك نامه تا حضور امام هيچ مانع و مشكلي بوجود نمي آمد؟ يا با اين ساده انگاري ها آن مي شد كه شد؟
در پاسخ بايد گفت اشراف و درايت امام حسين (عليه السلام) اقتضا مي كرد كه پيش بيني همه جوانب را كرده باشند تا حداقل همراهي كوفيان قبل از ورود به كوفه سنجيده شود و فرصت پيش آمده از دست نرود، بر همين اساس جناب مسلم هم نماينده و سفير امام زمانش بود و هم مامور فراهم آوردن مقدمات آمدن امام زمان شيعيان (عليه السلام) به شهري كه براي ايجاد پايگاه امام بر حق مسلمين براي اقامه فريضه امر به معروف و نهي از منكر و عمل به سيره پيامبر(ص) اعلام آمادگي كرده است. در چنين شرايطي كساني كه دعوت كننده و بيعت كنندگان با فرستاده ايشان بودند وظيفه اي سنگين در همراهي سفير امام براي تدارك اين مقدمه داشتند و بر همه مومنين و متدينين لازم بود از وي اطاعت كنند و وي را در راه رسيدن به هدف مشتركشان كه همان هدف امام زمان است ياري كنند و فرامين وي را بپذيرند.
امام حسين (عليه السلام) حضرت مسلم را فرستاده بود تا از مردم كوفه بيعت بگيرد و ضمن سنجش كميت و كيفيت اين آمادگي، شرايط را براي ورود ايشان آماده كند، البته پرواضح است كه اين بيعت گرفتن به نيابت از امام بود و در غياب ايشان امري ضروري. جمع آوري بيعت در اين شرايط مستلزم تدابيري قوي بود كه از عهده هركسي برنمي آمد، به خصوص در آن شرايط خاص و امكان توطئه امويان، امام هم مسلم را فرستاده بود تا شرايط را بررسي كند و به امام نامه بنويسد و اوضاع را شرح دهد تا ايشان به اقتضاي شرايط در خصوص آمدن يا نيامدن تصميم بگيرند. پس حدود كار مسلم كاملا روشن و واضح بود. اين مطلب را هم نبايد از نظر دور داشت كه مسلم سفير، نماينده و مورد اعتماد امام بود و حتي اگر امام به كوفه نمي آمد حضور مسلم ابن عقيل به عنوان نماينده كسي كه كوفيان خواهان بيعت با او بودند كافي و مستلزم بيعت و همراهي ايشان بود.
در زماني كه مسلم مشغول جمع آوري بيعت بود تقريبا هجده هزار نفر با او بيعت كردند.(1) ماجراي سياسي ظاهري كوفه فقط همين بود كه نماينده حسين بن علي (عليه السلام) وارد شهر شده بود و در خانه مختار ابوعبيد ثقفي(2)، به صورت علني بيعت مي گرفت. بعد از اين بيعت قابل توجه آن نامه مشهور را به امام نوشت كه:... سريعا به سوي كوفه روان شو...(3) و امام هم جواب دادند كه من در هشتم ذي الحجه از مكه خارج شدم و به سوي شما مي آيم.(4)
وقتي اخبار بيعت عمومي مردم كوفه با امام (عليه السلام) به شام رسيد، آرايش دشمن عوض شد. دشمن مهره خود را در كوفه تغيير داد و عبيدالله به كوفه آمد. و با ورود او به كوفه وضعيت سياسي كوفه تغيير كرد، جو تهديد و ارعاب به سرعت حاكم شد و دستور كار عبيدالله كه از سوي شام تعيين شده بود بكار گرفته شد، يعني سركوب قيام شيعه به هر قيمت منتها با حيله، فريب و نيرنگ يا زر و زور و تزوير.
عبيدالله از بدو ورود به كوفه دنبال مسلم بود تا وي را به قتل برساند و از ميان بردارد تا بدين ترتيب محور سازماندهي و اجتماع طرفداران امام زمان شيعيان حذف شود و با حذف اين پايه تشكل فاتحه نهضت را بخواند، جناب مسلم هم با آن تفاصيل پنهان شد و به جمع آوري پنهان بيعت ادامه داد. عبيدالله در جست و جوي مسلم، هاني بن عروه را به اتهام پناه دادن به مسلم دستگير كرد.(5) هاني يكي از زعماي بزرگ شيعه در كوفه بود، اين حركت عبيدالله يك حركت كليدي براي شروع كاري بزرگ بود، به خصوص كه توانست با زيركي از لبه تيغ قبيله مذحج بگريزد.(6) جناب مسلم كه مي ديد شرايط در حال دگرگون شدن است و ممكن است امويان با حركت حساب شده اي اوضاع را دگرگون كنند متوجه اين خطر شد و بنا به مأموريتي كه داشت احساس كرد اگر اينجا جلو ابن زياد را نگيرد، مقدمات حضور امام زمان حسين بن علي(عليه السلام) از بين خواهد رفت و اگر عبيدالله در كوفه قدرت بگيرد كار امام سخت مي شود. دشمن در اين شرايط حساس و خطرناك حركت مهمي كرده بود و مسلم بايد در مقابل اين حركت سريعاً واكنش نشان مي داد و به هيچ وجه جاي تأخير نبود و نمي شد تا رسيدن امام صبر كرد چون گذشت زمان يعني قدرت گرفتن امويان در كوفه و شكست طرفداران امام. بيعت هاي مردم هم كه نشان مي داد مردم پاي كارند، مسلم اين را هم مي دانست كه اگر قيام اتفاق نيفتد گروه شيعيان پشت سر هم قتل عام خواهند شد، شيعه با شدت سركوب خواهد شد و آينده اسلام در معرض خطر قرار خواهد گرفت، پس بايد قيام زودتر از حضور امام آغاز شود.
در چنين شرايط سخت و پيچيده اي تشخيص وظيفه و اهميت اقدام بموقع كار هر كسي نيست، بلكه كسي مي تواند درك درستي از اوضاع داشته باشد كه علاوه بر داشتن بصيرت كافي، به جوانب كارها اشراف داشته باشد. مسلم بن عقيل در چنين موقعيتي بود، از اوضاع حجاز و مكه و سفر امام آگاه بود و از سياست هاي امام حسين(ع) اطلاع داشت، شرايط استكبار شام و سياست هاي پليد ايشان را مي شناخت و هم جريانات كوفه را و اگر جز اين بود و مورد وثوق امام نبود(7) و بينشي عميق نداشت، امام وي را نمي فرستاد.
امثال سليمان صرد با اين قيام مخالفت مي كنند به اين بهانه كه: «تو اختيارات امام زمان را نداري، تو به اجتهاد من، تا آمدن امام زمان بايد صبر كني، او حق دارد انقلاب كند نه تو، ما جان هايمان را فداي وي مي كنيم نه غير او.»(8) در مقابل نايب امام(عليه السلام) اجتهاد كردند اگر امام حسين (عليه السلام) اجتهادشان را كافي مي ديد سفيري نمي فرستاد و حرفشان را حجت مي دانست.
به هر روي قيام شروع مي شود، قيام و جهاد علي الظاهر يعني از خانه و كاشانه بريدن، از شغل و سرمايه و ثروت صرف نظر كردن، جان را بركف دست گرفتن و از خانواده جداشدن. اينجاست كه كار سخت مي شود، لرزيدن قدم ها شروع مي شود، بهانه تراشي ها شروع مي شود. نظر سليمان صرد هم مزيد علت مي شود، بيشتر انقلابيون را نگران مي كند كه نكند ما واقعاً اشتباه كرديم كه پيروي از مسلم نموديم، اين ضربه اي است كه شيعيان كوفه به خودشان زدند.
وقتي هم عبيدالله شايعه آمدن لشگر هزار هزار شام را به راه انداخت(9) تأثيرش در دلها زياد شد چون زمينه قبلي داشت و قبل از آن متزلزل بودند، ابتدا بعضي در دل خود مي گفتند: خوب بحمدالله انقلابيون زيادند با رفتن ما مشكلي پيش نمي آيد اين بهانه اي بود كه اوايل روز مي گرفتند، وقتي لشگر مسلم تحليل رفت، ديگران مي گفتند اين لشگر پيروز نخواهد شد و يكي از توجيهاتي كه فرار و عافيت طلبي را پيش وجدانشان موجه جلوه مي داد اجتهاد امثال سليمان صرد بود.
خوب عدم اطاعت از فرستاده امام و تشتت آرا چه نتيجه اي داد؟ نتيجه اين شد كه مسلم بن عقيل كشته شد، امام زمان، فرزند پيامبر، حسين بن علي(عليه السلام) در كربلا با آن وضع كشته شد و هيچ يك از حضرات فقيه نماي عافيت طلب، در ركاب امام نبودند، در صورتي كه در مقابل نايب امام حسين(عليه السلام) بهانه شان غيبت امام بود.
نتيجه اينكه، سليمان صرد خزايي و امثال او بار سنگين اين اشتباهات را به دوش كشيدند و بدون درك مقصودي، قطعه اي از نقشه دشمن شدند و آن را تكميل كردند. سركوب مسلم باعث شد اوضاع صدو هشتاد درجه برعكس شود، مردم ترسيدند، اغفال شدند و همان منتظران امام عليه السلام) دستشان به خون همان امامي كه منتظرش بودند آلوده شد. شهري كه تا يكي دو ماه قبل مشغول بيعت با نايب امام بود اهل بيت آن امام را به عنوان اسير وارد همان شهر مي كنند.
فاعتبروا ويا اولي الابصار...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1) شيخ مفيد، الارشاد، ج 2، ص 41
2) طبري، تاريخ الامم والملوك ج 5 ص 355
3) طبري، تاريخ الامم والملوك ج 5 ص 375
4) ابوحنيفه دينوري، الاخبار الطوال ص 359
5) ابن اعثم كتاب الفتوح، ج 5، ص 48
6) شيخ مفيد، الارشاد، ج 2 ص 51
7) طبري، تاريخ الامم و الملوك ج 5 ص 353
8) ابن عساكر، ترجمه الاحسين
9) طبري، تاريخ الامم و الملوك ج 5 ص 370
 


طي ديدارهاي جداگانه صورت گرفت

گفت وگوي سفراي جديد سوريه،ژاپن و تونس با احمدي نژاد

محمود احمدي نژاد طي ديدارهاي جداگانه اي با سفراي جديد كشورهاي سوريه، ژاپن، افغانستان و تونس، بر تمايل ايران براي افزايش سطح روابط با اين كشورها تاكيد كرد.
رئيس جمهور در ديدار سفير جديد سوريه با تأكيد بر اينكه دموكراسي هرگز از طريق تفنگ، جنگ و كشتار به دست نمي آيد، گفت: زماني كه مشاهده مي شود دشمنان غربي و برخي حاميان منطقه اي آنها كه بويي از دموكراسي نبرده اند، در حوادث سوريه از دموكراسي سخن مي گويند، دروغ بودن چنين ادعاهايي بر همگان ثابت مي شود.
وي با بيان اينكه تلاش براي توقف جنگ و استقرار امنيت و آرامش در سوريه ضرورت دارد، اظهار كرد: كساني كه دلسوز واقعي سوريه هستند بايد به اين روند كمك كنند.
در اين ديدار سفير جديد سوريه در ايران نيز پس از تقديم استوارنامه خود بر گسترش همكاري هاي دو كشور در بخش هاي مختلف به ويژه همكاري هاي اقتصادي تأكيد كرد و گفت: تهران و دمشق ظرفيت ها و توانمندي هاي بالقوه اي در عرصه هاي علمي، فرهنگي و اقتصادي دارند كه مي توانند آنها را در راستاي منافع دو ملت و دو كشور فعال كنند.
وي با اشاره به اهداف كشورهاي سلطه گر در هجمه به ملت سوريه تاكيد كرد: كشورهاي سلطه گر و همدستانشان كه امروز ملت سوريه را در ابعادي اقتصادي، سياسي و فرهنگي مورد هجمه قرار داده اند، در حقيقت به دنبال ضربه زدن به جبهه مقاومت و جبهه ضدصهيونيستي هستند.
محمود احمدي نژاد در ديداري ديگر با سفير جديد ژاپن به تاريخي و دوستانه بودن روابط دو كشور، اشاره كرد و گفت: هر اتفاقي هم بيفتد نمي تواند به همدلي و دوستي دو ملت ايران و ژاپن آسيب بزند و جمهوري اسلامي ايران از گسترش روابط با ژاپن استقبال مي كند. بدون شك با برنامه ريزي هاي مشترك، مي توان شاهد گسترش روابط دو كشور به خصوص در عرصه هاي فرهنگي و گردشگري بود.
سفير جديد ژاپن در ايران نيز ضمن تقديم استوارنامه خود، خطاب به احمدي نژاد با بيان اينكه اميدوارم با كمك هاي برجسته جنابعالي در راستاي ارتقاء و توسعه روابط دو كشور گام بزرگي برداشته شود، تصريح كرد: ايران و ژاپن روابط و همكاري هاي تنگاتنگي مبتني بر منافع دو طرف دارند و ژاپن تمام سعي و تلاش خود را در جهت توسعه روابط دوستانه و تحكيم همكاري هاي خود در عرصه هاي مختلف به ويژه اقتصادي با ايران به كار خواهد برد.
رئيس جمهور همچنين در ديدار سفير جديد افغانستان با بيان اينكه ملت ايران در نقطه مقابل مطامع بيگانگان، در كنار مردم افغانستان قرار دارد، تاكيد كرد: روابط ايران و افغانستان بايد در حد ممكن گسترش يابد و هيچ مانعي براي گسترش روابط دو كشور وجود ندارد.
سفير جديد افغانستان در ايران نيز در اين ديدار با اظهار سپاس و احترام ملت افغان از امام راحل، رهبرمعظم انقلاب و دولت و ملت بزرگ ايران گفت: ملت ايران در دوره هاي دشوار، در دوره هاي جهاد و مقاومت طي چند دهه اخير در كنار مردم افغانستان بوده و افغاني ها قدردان اين موضوع هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري همچنين احمدي نژاد در ديدار سفير جديد تونس در جمهوري اسلامي ايران روابط دو ملت ايران و تونس را بسيار خوب و داراي سابقه تاريخي و فرهنگي دانست و با اظهار خرسندي از تحولات تونس اظهار داشت: ملت ايران از اينكه امروز با اراده ملت تونس، مسير پيشرفت و تعالي اين كشور طي مي شود، بسيار خرسند است.
سفير جديد تونس هم در اين ديدار پس از تقديم استوارنامه خود، با بيان اينكه دوستي و برادري تاريخي، ايران و تونس را به هم پيوند داده است، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران و ملت بزرگ اين كشور توانسته تحت رهبري مسئولان خود، تهديدها را به فرصت تبديل كرده و در مسير پيشرفت و سرافرازي و انسانيت اقدامات بي نظير انجام دهد.
 


در مكتب امام

شوراي نگهبان روي مواضع اسلام قاطع بايستد
شما (فقهاي شوراي نگهبان) روي مواضع اسلام قاطع بايستيد، ولي به صورتي نباشد كه انتزاع شود شما در همه جا دخالت مي كنيد.
صحبت هاي شما بايد به صورتي باشد كه همه فكر كنند در محدوده قانوني خودتان عمل مي كنيد، نه يك قدم زياد نه يك قدم كم.
صحيفه نور - ج 19 - ص 51
 


مدير مسئول كيهان در برنامه گفت و گوي ويژه شبكه 2 ارائه كرد

 اسناد تكان دهنده از وابستگي و خيانت سران و عوامل فتنه 88

مدير مسئول روزنامه كيهان در برنامه گفت و گوي ويژه خبري شنبه شب شبكه 2 سيما، اسناد تكان دهنده و ناگفته اي از وطن فروشي و خيانت سران و عوامل فتنه 88 ارائه كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان با تاكيد بر اين كه تمامي اسنادي را كه ارائه مي كنم اسنادي غيرقابل ترديد است، اظهار داشت: اين اسناد برگرفته از سايت ها، نظرات، نشريات و يا برخي از اسناد محرمانه اي است كه خود آنها منتشر كرده اند و اين مسئله نشان مي دهد كه فتنه يك شبه شكل نگرفته بلكه ريشه اي دراز دارد و از مدت ها قبل طراحي شده بود.
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اين كه آقاي مايكل لدين مشاور سابق امنيت ملي آمريكا در ارديبهشت سال 87 يعني آوريل 2008 و 13 ماه قبل از انتخابات 22 خرداد در مصاحبه با نشريه نيويوركر مي گويد بايد آماده برنامه اي باشيم، افزود: وي مي گويد بدون توسل به حمله نظامي بايد بتوانيم جمهوري اسلامي ايران يا به تعبير وي «رژيم ديني ايران» را ساقط كنيم.
مشاور سابق امنيت ملي آمريكا يك روز قبل از انتخابات: فردا انقلاب سبز در ايران كليد مي خورد
وي با تاكيد بر اين كه مايكل لدين روز 11 ژوئن 2009 مصاحبه اي را با نيويورك تايمز دارد، افزود: اين مصاحبه دقيقا يك روز قبل از انتخابات صورت مي گيرد. وي در آنجا مي گويد فردا در ايران شاهد يك انتخابات نخواهيم بود بلكه انقلابي با عنوان انقلاب سبز كليد خواهد خورد.
مدير مسئول روزنامه كيهان بر همين اساس به نشستي در واشنگتن اشاره كرد كه در آن آقاي گري سيك، كنت تيمرمن، لري فرانكلين و ابراهيم يزدي و دو نفر ديگر از ايران كه شايد بعدها به مناسبتي از آنها نام ببرم حضور دارند.
وي با بيان اين كه اين نشست ارديبهشت ماه 87 يعني 13 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري ايران و شايد همزمان با اظهار نظر اوليه مايكل لدين برگزار مي شود، يادآور شد: در اين نشست تصميم گرفته مي شود احتمال «تقلب» در انتخابات ايران مطرح شود اما اين كه چه كسي مطرح كند قرار مي شود كه اين احتمال توسط يكي از شخصيت هاي مطرح در كشور عنوان شود.
شريعتمداري با تاكيد بر اين كه اين به دليل آن است كه مطابق فرمول «جين شارپ» احتمال تقلب بايد از مدت ها قبل مطرح شود تا اذهان براي آن آماده شود، گفت: اين همان كاري است كه در گرجستان، اوكراين و در قرقيزستان كردند اما در قرقيزستان به نتيجه مطلوب نرسيدند اگرچه در اوكراين نيز تغيير و تحولاتي ايجاد شد.
مطرح كردن احتمال تقلب از سوي
يكي از شخصيت هاي كشوري پيش از انتخابات
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اينكه جين شارپ معتقد است اگر يك فرد مطرح احتمال تقلب را پيش بكشد اذهان آماده مي شود، افزود: در مردادماه همان سال يكي از شخصيت هاي كشوري در اقدامي كاملا غيرمنتظره كه خيلي عجيب به نظر مي رسيد چرا كه وي چندين انتخابات را در دوران خود برگزار كرده بود و اصلا طرح چنين احتمالي عجيب بود اين احتمال را مطرح كرد.
وي اضافه كرد: اما گزارشي درباره اين كه آيا اين شخصيت از پشت صحنه ماجرا باخبر بوده است يا نه، در دست نيست اما به هرحال چنين احتمالي مطرح مي شود.
پاول رابرتس: پروژه اصلي بي اعتبار كردن
و منزوي كردن رژيم ديني در ايران بود
شريعتمداري به سندي از پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه داري آمريكا كه معاون تخصيص بودجه در دوران بوش بود، اشاره و اضافه كرد: رابرتس بعد از فتنه در مصاحبه اي با فارين پاليسي مي گويد ماجراي تقلب در انتخابات دروغ بود؛ پروژه اصلي بي اعتبار كردن و منزوي كردن رژيم ديني در ايران بود و براي اين منظور در اولين گام 400 ميليون دلار تخصيص داديم. شريعتمداري با ارائه آدرس اينترنتي سايت و وبلاگ شخصي وي گفت؛ براي پيگيري مي توان به اين سايت مراجعه كرد.
مدير مسئول روزنامه كيهان در پاسخ به اين سؤال كه آيا غربي ها براي اجراي انقلاب رنگي كه در قرقيزستان ناكام ماند در ايران چنين برنامه اي را اتخاذ كردند يا سناريوي مجزايي را چيده بودند، گفت: شواهدي كه بنده به آن اشاره مي كنم حاكي از آن است كه براندازي نظام اسلامي از آغاز به عنوان يك هدف استراتژيك دنبال مي شد و اين مسئله را هم آقاي لري فرانكلين مسئول ميز ايران در پنتاگون و هم كنت تيمرمن كه مسئول ميز ايران در CIA بود به صراحت اعلام كرده اند.
براندازي نرم از نوع كودتاي رنگي
از سال 69 كليد خورد
وي با تاكيد بر اين كه براندازي نرم از نوع كودتاي مخملي از سال 69 كليد خورد، اظهار داشت: كنت تيمرمن در آن زمان مصاحبه اي دارد و مي گويد ما با حركات فرهنگي بايد ذائقه ها را عوض كنيم و تنها از اين طريق است كه نظام ولايت فقيه را مي توان دست بسته تسليم مردان سياست كرد.
شريعتمداري با بيان اين كه اين همان زماني است كه رهبر معظم انقلاب موضوع شبيخون و تهاجم فرهنگي را مطرح مي كنند، گفت: ما آن زمان وقتي اين موضوع را شنيديم خيلي تعجب كرديم كه چطور حضرت آقا صحبت از شبيخون فرهنگي و تهاجم فرهنگي كردند هرچند توسط مسئولين مربوطه به خوبي دريافت نشد و خود آقا نيز بعدها به آن اشاره كردند.
مدير مسئول روزنامه كيهان اضافه كرد: در همان زمان نگاه غرب به گروه هاي تروريست كمرنگ تر و بيشتر به سمت فرهنگي ها براي تغيير ذائقه مي رود از اين رو ماجرا از همان زمان دنبال مي شود.
كمك تيمرمن به يكي از سران فتنه
وي با تاكيد بر اين كه كنت تيمرمن از اعضاي برجسته NET كه در ظاهر يك كميته ملي در آمريكا براي كمك به دموكراسي است مي گويد «ما 400 ميليون دلار همراه با كمك هاي ديگر كه نمي توانم نام ببرم در دوران اوباما به مخالفين نظام ايران در جريان انتخابات پرداخت كرديم»، شريعتمداري گفت: البته وي نام يكي از سران فتنه را مي برد كه بنده نمي خواهم نامش را بگويم، اين اعتراف آقاي كنت تيمرمن مربوط به ژوئن 2009 يعني مدت كمي بعد از شروع فتنه است.
شريعتمداري بر همين اساس به سندي از لرد بالتيمور در پايگاه خبري خانه شفاف سازي اطلاعات I.T.H اشاره كرد كه در تيرماه 88 يعني جولاي 2009 مي گويد ما در پي اين بوديم كه رسانه هاي مختلف را روي ايران و انتخابات ايران فوكوس و همه نگاه ها را متوجه آنجا كنيم؛ وي مطرح مي كند دستورالعمل ما اين بود كه نگوييم اين حركتي كه شروع شده براي انتخابات است بلكه بايد تاكيد كنيم «مردم مقاوم و شجاع ايران بعد از 1979 يعني سال پيروزي انقلاب اسلامي بار ديگر به صحنه آمدند تا حكومتي را كه به ملاها سپرده اند از آنها پس بگيرند».
مدير مسئول روزنامه كيهان با اشاره به اين كه بالتيمور مي گويد در پي آن بوديم كه اين حركت را يك انقلاب معرفي كنيم، گفت؛ اگر به خاطر داشته باشيد حضرت آقا فرموده بودند؛ «اينها خواستند كاريكاتوري از انقلاب بياورند» و افزود؛ اين نظر آقا قبل از اظهارات بالتيمور بود.
انتخابات نقطه شروع!
وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا نظام سلطه نقطه عزيمت خود را براي ايجاد آشوب ها انتخابات قرار مي دهد و امروز هم در كشور مصر يا گرجستان، قرقيزستان، اوكراين، ايران و حتي لبنان با توجه به همين مسئله مي خواهد آشوب خياباني درست كند، اظهار داشت؛ هم ريچارد رورتي و هم جين شارپ مي گويند كه كليد اين حركت بايد نقطه اي باشد كه مي شود روي آن نقطه ترديد سوار كرد؛ مثلا ادعاي حقوق بشر يا اين توهم كه در زندان ها شكنجه صورت مي گيرد نقطه مناسبي براي كليد زدن به كودتاي مخملي نيست.
كودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند
شريعتمداري بر همين اساس مهمترين نقطه را كه بتوان روي آن ترديد سوار كرد انتخابات دانست و يادآور شد: اساسا كودتاهاي مخملي انتخابات محور هستند؛ بنده به نظريه اي كه آقاي جان كين بعد از اين كه وارد ايران مي شود و آن را براي عواملي كه بعدها در فتنه بودند مطرح مي كند اشاره مي كنم؛ نظريه معروف
جان كين ELECTION POINT «نقطه انتخابات» است.
مدير مسئول روزنامه كيهان با بيان اين كه شبكه تلويزيوني اي بي سي در اواخر نوامبر 2007 يعني چند ماه مانده به انتخابات اين خبر را كه آقاي جورج بوش يك حكم رياست جمهوري كه به تعبير ما يك حكم حكومتي است، پنهاني امضا كرده است كه در آن به سازمان سيا ماموريت داده شده با عمليات و امكانات داخلي ايران به سياه نمايي و نهايتا بي ثبات سازي حكومت ايران بپردازيم، منتشر كرد.
وي گفت بعد از انتشار اين گزارش آقاي آندرو كاكبرن در نشريه كانترپانچ مي گويد كه افشاي برخي اطلاعات مي تواند براي ما زيان آور باشد و اشاره اش به اي بي سي نيوز است و افزود: وي مي گويد بوش سند مخفي را امضا كرده كه به مامورين آمريكايي اجازه يك حركت تهاجمي مخفي عليه ايران را مي دهد به طوري كه با مقايسه محتواي اين دستور با موارد مشابه چنين حركتي در حوزه خود بي سابقه محسوب مي شود اما زمان اجراي آن هنوز معلوم نيست.
آموزش نافرماني مدني
توسط عضو برجسته سازمان سيا
شريعتمداري در عين حال به اكتبر 2008 يعني آبان 1387 و 8 ماه مانده به انتخابات و دستورالعمل جامعي كه به قلم رابرت كالينگرت منتشر شد اشاره كرد و گفت: كالينگرت يك سايت اختصاصي دارد و عضو برجسته سازمان سياست كه خود نيز انكار نمي كند؛ در اين دستورالعمل چگونگي نافرماني مدني آموزش داده شده و سرفصل هاي آن گفته مي شود.
مدير مسئول روزنامه كيهان اضافه كرد: اين سرفصل ها عمدتا زير سؤال بردن انتخابات آينده با تاكيد بر دو محور حاكميت اقتدارگرايان و حضور فعال شوراي نگهبان است؛ اين دستورالعمل در سطح گسترده روي سايت گذار مي آيد كه عنوان اينترنتي خانه آزادي است كه در سال 1989 بعد از تحولات و فروپاشي شوروي در پراگ شكل گرفت و راديويي با همين نام به نام راديو آزادي به وجود آمد كه راديو فردا، ادامه آن است.
ايجاد بخش تصويري BBC و VOA
براي انتخابات ايران
شريعتمداري گفت؛ VOA يك راديو بود يعني همان صداي آمريكا اما چند ماه قبل از خرداد 88 بخش تصويري خود را به راه انداخت و شبكه راديو تلويزيوني مي شود؛ بي بي سي فارسي نيز فقط صدا بود تلويزيوني مي شود و انكار نمي كنند كه براي انتخابات ايران است البته آن زمان نمي گويند براي كمك به معارضين و مخالفين بلكه مي گويند براي حضور و پوشش انتخابات ايران اين كار را مي كنيم.
شريعتمداري بر همين اساس به شبكه يورونيوز كه يك شبكه اروپايي و مربوط به درون اروپاست اشاره كرد كه بخش فارسي به راه مي اندازد و راديو زمانه نيز در هلند و با مديريت فرح كريمي، به همين منظور شكل مي گيرد، خاطرنشان كرد: كريمي عضو شاخه نظامي منافقين است كه وظيفه اش اين بود كه در اروپا منافقين را جا به جا كند، بعداً تابعيت هلند را مي گيرد و مدتي نماينده حزب سبزها در پارلمان هلند است؛ وي يك سفر به ايران مي كند و تماس هاي اصلي اش با شيرين عبادي است.
به گزارش خبرنگار كيهان، شريعتمداري به اسنادي درباره سفر نظريه پردازان و طراحان برجسته كودتاهاي مخملي از سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل نيز اشاره كرد كه در پوشش هاي آكادميك و از 10 سال قبل سفرهاي پي درپي به ايران داشته و براي سران و عوامل فتنه 88 كارگاه هاي آموزشي برپا كرده بودند. افرادي نظير يورگن هابرماس، جان كين، ريچارد رورتي، مانوئل كاستلز، جان هيك، آلن تورن، تيموتي اش، آدام ميچنيك، الكساندر اسمولار و... كه همگي از كارشناسان برجسته كودتاهاي مخملي بوده و در سفر به ايران طي 10 سال گذشته مدعيان اصلاحات و ساير گروه هاي معاند و سران و عوامل فتنه را آموزش داده بودند.
گفتني است كه بعد از برنامه تلويزيوني ياد شده تعداد بسياري از قشرهاي مختلف در تماس هاي تلفني و حضوري با كيهان خواستار تهيه CD برنامه و نيز انتشار كتابي از اسناد مربوطه شده اند. اميدواريم در آينده نزديك درخواست اين عزيزان را برآورده كنيم، ضمن آن كه ده ها سند ديگر به دليل فرصت كوتاه برنامه، ارائه نشده باقي مانده است كه ان شاءالله در فرصتي ديگر به آن خواهيم پرداخت.
 


طي نامه اي صورت گرفت

تقدير فراكسيون زنان مجلس از عملكرد دكتر وحيد دستجردي

فراكسيون زنان و خانواده مجلس در نامه اي به مرضيه وحيد دستجردي وزير سابق بهداشت و درمان ضمن تقدير از عملكرد وي تصريح كرد انتظار مي رفت كشور و جامعه پزشكي دست كم تا پايان دولت دهم از خدمات شما بهره مي گرفت كه با كمال تاسف چنين نشد.
دراين نامه آمده است:. فراكسيون زنان و خانواده معتقد است كه حوزه بهداشت و درمان كشور يكي از معدود حوزه هايي است كه تا حد قابل قبولي همپاي اهداف و شاخص هاي هدف گذاري شده در اسناد توسعه اي طي طريق مي كند، بخشي از اين توفيق البته كه ثمره دوره سه سال و اندي مديريت حرفه اي جنابعالي است كه مقتدرانه و متعهدانه توام با استقلال نظر و عمل نقش آفرين بوده است.
ضمن ارج نهادن به تصميم اخير رياست محترم قوه مجريه، انتظار مي رفت كشور و جامعه پزشكي دست كم تا پايان دولت دهم از خدمات شما بهره مي گرفت كه با كمال تاسف چنين نشد.
بدون ترديد خدمات شما ستودني و نام شما ماندني است؛ ما نيز خدمات شما را ارج مي نهيم و زحماتتان را گرامي مي داريم
 


حداد عادل: ائتلاف 2+1 براي القاء تفرقه ميان اصولگرايان است

رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ائتلاف 2+1 ترفندي براي القاء ميان اصولگرايان است.
وي تصريح كرد اينكه مي گويند فلاني يك و ديگري 2 است اشتباه بوده چرا كه ملاك، اصولگرا بودن است .
غلامعلي حداد عادل روز يكشنبه در حاشيه همايش راهي براي فردا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه شما در گذشته گفتيد كه ائتلاف 2+1 ساخت رسانه هاست ارزيابي تان از اين ائتلاف چيست؟، گفت: آنها مي خواهند القاء كنند فلاني يك و ديگري 2 است كه اين ترفندي براي القاء تفرقه ميان اصولگرايان است.
وي افزود: كسي كه اصولگرا باشد و در نظرسنجي ها مشخص شود كه كف راي را دارد مي تواند نامزد انتخابات رياست جمهوري شود.
نماينده مردم تهران ،ري ،شميرانات واسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا نامزد ائتلافي اصولگرايان مي تواند از دولتي ها باشد، گفت: نامزد انتخابات رياست جمهوري بايد اصولگرا باشد.
حدادعادل همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره جلسه مشترك علي اكبر ولايتي، محمد باقر قاليباف و خودش با حبيب الله عسگر اولادي رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: بنده در اين جلسه حضور نداشتم و يكي از آقايان به ديدن عسگر اولادي رفت و با ايشان صحبت كرد.
وي ادامه داد: اين طور نيست كه ما نامزد اصولگرايان را براي انتخابات رياست جمهوري به اين سه نفر محدود كنيم .
رييس فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري نامزد خواهيد شد؟،گفت: هنوز تصميمي براي حضور نگرفته ام .
حدادعادل افزود: بيش از اين كه خودم مطرح باشم تلاش اين است كه اصولگرايان واقعي به ميدان بيايند.
وي در ادامه با پافشاري خبرنگاران مبني بر اينكه آيا در انتخابات شركت مي كنيد يا خير؟، گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده اند تبليغات زود هنگام نباشد.
به گزارش ايرنا، وي درپايان تاكيد كرد: ما تا انتخابات زمان زيادي داريم وقصدمان رسيدن به وحدت اصولگرايان است .
 


غلامحسين الهام: هركس از نظام جدا شود بقايي ندارد

سخنگوي هيئت دولت با تاكيد بر اينكه ملت ايران در فراز و فرودهاي پيش رو با بصيرت عمل مي كند گفت: هركس كه از معيار نظام جمهوري اسلامي كه همان عاشورا و سيدالشهدا است جدا شود، بقايي ندارد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، غلامحسين الهام به مناسبت سالروز نهم دي در جمع روساي مراكز روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي ضمن تبريك اين روز حماسي، تصريح كرد: 9دي فراتر از همه گروه ها و جريان هاي سياسي است، همه در اين خروش و حماسه حضور داشتند و نشان دادند كه معيار را گم نكرده اند.
وي اظهار كرد: 9دي نشان داد كه انقلاب، ملت و جامعه ما حسيني است و پيوندش با آرمان هاي عاشورا ناگسستني است و نشان داد عاشورا معيار سنجش همه گروه هاي سياسي است و اين مسير ولايت حسيني، مسير استمرار حركت، صحت و حقانيت راه كساني است كه بخواهند در عرصه مديريت سياسي، اجتماعي و فرهنگي اين كشور نقش آفريني كنند.
سخنگو و رئيس شوراي اطلاع رساني دولت افزود: كساني كه بخواهند از چهره بازيگران اصلي فتنه غبارزدايي و آنان را مجدد احيا كنند، به همان دامي گرفتار مي شوند كه بازيگران فتنه به آن گرفتار شدند و به يقين از حافظه ملت پاك نخواهد شد و اين ملت از هرچه بگذرد از اهانت به اباعبدالله الحسين(ع) نخواهد گذشت و هركس كه از معيار نظام كه همان عاشورا و سيدالشهدا است جدا شود، بقايي ندارد.
الهام در ادامه با اشاره به مسئوليت هاي دولت تصريح كرد: مسئوليت ما حضور در صحنه، ارائه گزارش هاي واقع بينانه و درست و پاسخ عالمانه و منطقي به اطلاعات و يا تحليل هاي نادرست و يا تحليل هاي ناقصي است كه عرضه مي شود.
وي خاطرنشان كرد: البته اگر اشكالي هم هست، پذيرفتن آن هيچ منعي ندارد. بسياري از جاها بر اثر اطلاعات ناقص و يا اطلاعات تحريف شده و در برخي از جاها به صورت هدفدار و جهت دار با كاركرد دولت برخورد مي شود.
سخنگوي دولت تاكيد كرد: ما هم حق مطلب را درباره دولت نهم و دهم ادا نكرديم و در سيل انتقادها و فشارها و تحريف ها و بسياري از مسائل ديگر نتوانستيم چهره شفاف و واقعي از كاركرد و عملكرد اين دو دوره كه به انتهاي آن نزديك مي شويم، عرضه كنيم. همه ما مقصر هستيم و بايد خودمان را در مقياس نقد و انتقاد ارزيابي كنيم.
 


نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت:

سفرهاي انفرادي به عراق به صلاح نيست

نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت گفت: با وجود شرايطي كه هم اكنون بر عراق حكمفرما است سفرهاي انفرادي به عراق به صلاح نيست و خطرات فراواني را متوجه زائران خواهد شد.
به گزارش بعثه مقام معظم رهبري حجت الاسلام قاضي عسكر در همايش روحانيون عمره و عتبات گفت: عده اي بحث تمركز زدايي در حوزه اعزام زائر به عتبات را مطرح مي كنند، بدون اين كه به عواقب اين مساله فكر كنند. شكستن تمركز اعزام زائران به عتبات خصوصا با شرايط امنيتي عراق در شرايط كنوني به مصلحت نيست و اگر دقت هاي لازم به عمل نيايد شخصيت زائران خدشه دار خواهد شد.
وي كشور عراق را به واسطه وجود حرم هاي ائمه معصومين(ع) در خاك اين كشور، داراي اهميت بسيار دانست و اظهار داشت: سفر هر چه راحت تر و بهتر زائران ايراني به عراق آرزوي ما است اما با وجود شرايطي كه هم اكنون بر عراق حكمفرما است سفرهاي انفرادي به عراق به صلاح نيست و خطرات فراواني را متوجه زائران خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت ادامه داد:بيشترين كساني كه براي زيارت به عتبات عاليات مي روند از طبقات متوسط و متدين هستند و هر ميزان هزينه هاي سفر گران تر شود اين گونه افراد از سفر معنوي به عتبات محروم مي شوند. بايد تلاش كنيم هزينه ها كاهش پيدا كند تا بتوانيم فرصت بيشتري براي مردم كشورمان ايجاد كنيم.
 

آيت الله علم الهدي: بسترسازان فتنه بايد به عنوان ياغي محاكمه شوند


آيت الله علم الهدي گفت: گناه بسترسازان فتنه سال 88 از طراحان اصلي در آمريكا و انگليس كمتر نيست و اين افراد بايد به عنوان ياغي مورد كيفر و محاكمه قرار گيرند.
امام جمعه مشهد در گفت وگو با فارس با اشاره به سوءاستفاده رسانه هاي بيگانه از برخي اظهارات وي در خصوص فتنه و زمينه هاي بوجود آورنده آن گفت: ما معتقديم فتنه سال 88 يك مثلث شوم بود كه سه زاويه داشت يك زاويه مسئله طرح و اصل برنامه ريزي فتنه بود، يك زاويه ديگر آن عوامل اجرايي فتنه و زاويه ديگر آن بستر فتنه بود.
آيت الله علم الهدي افزود: زاويه اي كه مربوط به طرح و اصل برنامه ريزي فتنه مربوط مي شد، توسط آمريكا و انگليس انجام شد و عوامل آنها اصل فتنه را برنامه ريزي كردند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه تصريح كرد: عوامل و ابزار اجرايي فتنه نيز ضدانقلاب خارجي و داخلي بودند، اينها شعار نه غزه نه لبنان و شعار جمهوري ايراني را سر دادند، عكس امام را پاره كردند و پرچم امام حسين(ع) را آتش زدند.
آيت الله علم الهدي گفت: زاويه سوم مثلث فتنه نيز بسترسازي فتنه بود، بسترساز فتنه اين آقايان اپورتنيست و فرصت طلب بودند كه مي خواستند در اين كشور مقام و قدرت به دست بياورند.
وي افزود: اينها بستري براي تحقق اين فتنه شدند، يعني اگر اينها وسيله و بستر نمي شدند، طرح و برنامه ريزي آمريكا و انگليس اجرا نمي شد و عوامل اجرايي ضدانقلاب نيز نمي توانستند، اين طرح را پياده كنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اين طور نيست كه ما بگوئيم اينها در فتنه نيستند و يا در فتنه نقش نداشتند و يا ما اينها را به عنوان سران فتنه به رسميت نشناسيم ما آنها را از طراحان و عوامل فتنه اگر بدتر ندانيم، بهتر هم نمي دانيم.
 


لاريجاني در ديدار با رئيس كميسيون امور خارجي الجزاير:

اصلاحات در سوريه از طريق كشتار مردم توسط تروريست ها حاصل نمي شود

رئيس مجلس گفت: اصلاحات در سوريه از راه ارسال سلاح و كشتار مردم توسط تروريست ها حاصل نمي شود.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با ابراهيم بولحيه رئيس كميسيون امور خارجي پارلمان الجزاير با اشاره به نگاه مثبت مردم ايران به ملت الجزاير گفت: نگاه دولت و ملت ايران به الجزاير همواره نگاهي برادرانه و دوستانه بوده است.
وي در ادامه تصريح كرد: مجلس شوراي اسلامي از هرگونه تلاشي براي افزايش همكاري هاي سياسي و اقتصادي با الجزاير استقبال مي كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با تاكيد بر حساسيت شرايط فعلي منطقه، افزود: گفت وگوها و رايزني هاي مستمر ميان مقامات دو كشور در مسائل مهم منطقه اي، بين المللي و علي الخصوص فلسطيني ضروري است و كشورهاي اسلامي بايد در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطين تعامل نزديك تر و بيشتري با يكديگر داشته باشند. لاريجاني در پايان بر ضرورت يافتن ساز و كار سياسي و ديپلماتيك براي حل مساله سوريه تاكيد و خاطرنشان كرد: اصلاحات در سوريه تنها از طريق گفت وگو و مذاكرات گروه هاي سوري به دست مي آيد نه از راه ارسال سلاح و كشتار مردم بي گناه توسط گروه هاي تروريستي. در ادامه اين ديدار ابراهيم بولحيه رئيس كميسيون امور خارجي پارلمان الجزاير با اشاره به اشتراكات تاريخي و فرهنگي ميان دو ملت گفت: اعتقاد به دين اسلام و مبارزه با استعمار دو مشخصه اصلي مردم دو كشور است و دولت و ملت الجزاير بر بسط و گسترش ارتباطات سياسي، اقتصادي و فرهنگي با جمهوري اسلامي ايران تاكيد دارند.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در ديدار با رئيس كميسيون امور خارجي و همكاري هاي بين المللي الجزاير گفت: جهان اسلام براي پيشرفت و توسعه همه جانبه راهي جز تجديد حيات علمي در عرصه هاي مختلف ندارد.
 


سرهنگ بازنشسته آمريكايي:

تصميمات كانادا درباره ايران در راستاي سياست هاي آمريكا است

يك سرهنگ بازنشسته نيروي هوايي آمريكا در ارتباط با خروج منافقين از فهرست تروريستي كانادا، گفت اين كشور در حال تلاش است تا در راستاي سياست هاي آمريكا قرار بگيرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني «هابيليان»، «كارن كوياتوسكي» در مصاحبه اي ضمن ابراز تنفر از حمايت برخي سياستمداران آمريكايي از منافقين طي چند سال گذشته، تغيير موضع آمريكا در برابر اين گروهك تروريستي را يكي از ابزار جنگ و تحريك خواند كه به اعتبار و منافع اين كشور آسيب مي رساند.
اين تحليلگر سياسي كه قريب به 5 سال سابقه خدمت در پنتاگون دارد، در پاسخ به سوالي مبني بر خروج گروهك منافقين از فهرست تروريستي كانادا گفت: مطمئنم كه سياستمداران كانادايي هم به اندازه آنهايي كه ما در آمريكا داريم پولكي و رشوه گير هستند.
وي همچنين در ارتباط با ادعاي منافقين مبني بر «حمايت از دموكراسي در ايران» افزود: ايران در حال حاضر دموكراسي دارد. من گمان دارم كه رجوي چيز زيادي راجع به دموكراسي نمي داند و خيلي زياد به آن اهميت نمي دهد.
وي در ادامه تصريح كرد كه مريم رجوي از سال 1993 رهبري مجاهدين خلق را به عهده دارد و به نظر مي رسد كه او اين منصب را از شوهرش به ارث برده كه اين چندان دموكراتيك به نظر نمي رسد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10