(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12  دی  1391 - شماره 20396

آلودگي هوا مدارس ابتدايي را به تعطيلي كشاند
آلودگي هوا تا پايان هفته ادامه دارد
زائر 55 ساله كربلا در مرز شلمچه به ديار باقي شتافت
جمعيت هلال احمر خبر داد
اشتغال 2000 جوان در طرح توليدگياهان دارويي
انفجار در حاشيه كارخانه سيمان شاهرود جان 4 نفر را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
مرگ مقني داخل چاه
مرگ خاموش مادر و 2 كودكش در ورامين
صداي مشاور در كشور فعال شد
خانه در غيبت صاحبخانه به فروش گذاشته شد
انهدام باند كلاهبرداري 4 ميليارد توماني در كرج
ورود كاروان پزشكان و پرستاران هلال احمر به كربلا
قتل 15 مسيحي در نيجريه
سرما در هند
رانش زمين در كلمبيا
ضريب بالاي امنيت عابر بانك ها در اسرائيل!
اپيدمي طلاق در انگليس


آلودگي هوا مدارس ابتدايي را به تعطيلي كشاند

كميته اضطراري كاهش آلودگي هواي تهران به علت تشديد آلاينده ها، مهدهاي كودك، پيش دبستان و مدارس ابتدايي شهر تهران و شهرهاي شميرانات و شهرري در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه (امروز و فردا) را تعطيل اعلام كرد.
معاون استاندار تهران در نشست ديروز اين كميته گفت: اين تصميم به علت تشديد آلاينده هاي پايتخت اخذ شده است.
«محمدرضا محمودي» افزود: از امروز همچنين طرح زوج و فرد خودروها از در منزل اعمال مي شود.
وي گفت: فروش روزانه طرح ترافيك در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در تهران نيز ممنوع شد.
معاون استاندار تهران از سازمان ها خواست به والديني كه فرزندانشان در پيش دبستان و مدارس ابتدايي تعطيل شده اند در صورت امكان مرخصي بدهند.
تهران در يك قدمي اضطرار
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: هواي تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون روي عدد 178 قرار گرفت و در حال حاضر 30واحد بالاتر از شرايط هشدار است.
بنابر اظهارات يوسف رشيدي، براساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت تمامي آلاينده ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.
همچنين ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا هم اكنون فراتر از حد هشدار است.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران تصريح كرد: در حال حاضر ذرات معلق كمتر از دوونيم ميكرون با 28 واحد افزايش نسبت به روز گذشته روي عدد 178 قرار گرفته و با توجه به اينكه با قرار گرفتن شاخص آلايندگي روي عدد 200 وضعيت هوا به سوي شرايط اضطرار مي رود در حال حاضر هواي تهران در يك قدمي اضطرار است.
اجراي طرح زوج و فرد
از در منازل
رئيس پليس راهور تهران از اجراي طرح زوج و فرد از در منازل و اجراي طرح ترافيك در محدوده زوج و فرد خبر داد.
سردار حسين رحيمي تاكيد كرد: طرح برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا به همراه موتورسيكلت ها با قدرت ادامه دارد و ماموران با متخلفان برخورد مي كنند.
وي همچنين از تشديد طرح جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده خبر داد.
گفتني است امروز پلاك هاي فرد و روز چهارشنبه پلاك هاي زوج مي توانند در سطح شهر تردد كنند. در ضمن فروش روزانه طرح ترافيك امروز و فردا ممنوع اعلام شده است.
افزايش مرگ
بيماران قلبي و ريوي
رئيس مركز سلامت محيط وزارت بهداشت هشدار داد: شاخص آلودگي هواي تهران 199 و در مرز 200 يعني مرز هواي خيلي ناسالم است. در اين شرايط بايد تمام بازي هاي ورزشي لغو شود و مردم به خصوص كودكان و بيماران در خانه بمانند.
كاظم ندافي افزود: براساس شاخص هاي حوزه سلامت شاخص آلودگي هوا عددي بين 0 تا 350 است، اگر اين شاخص تا مرز 100 باشد هوا سالم است، اين شاخص در فاصله 100 تا 200 هواي ناسالم را نشان مي دهد، شاخص 200 تا 300 هوا خيلي ناسالم و اگر اين شاخص بالاي 300 باشد وضعيت خطرناك است.
وي گفت: در اين شرايط انتشار افزايش مورد مرگ بيماران قلبي و ريوي پيش بيني مي شود. مردم و به خصوص سالمندان، كودكان، بيماران و زنان باردار بايد تا جاي ممكن در خانه بمانند و از هرگونه تردد در شهر و فعاليت فيزيكي حتي در خانه اجتناب كنند.
وي اضافه كرد: تمام بازيهاي ورزشي بايد لغو شود، حتي تماشاي بازيهاي ورزشي در فضاي باز نيز خطرناك است. در عين حال به مردم اكيدا توصيه مي كنيم از مصرف ميوه و سبزي كه حاوي مواد آنتي اكسيدان است، در اين روزها غافل نشوند.
خودرو، سوخت و صنعت
3 متهم اصلي
آلودگي هواي پايتخت
مهندس وحيد نوروزي، مشاور محيط زيست معاون ترافيك شهردار تهران، خودرو، سوخت و صنعت را به عنوان 3 متهم اصلي آلودگي هواي تهران معرفي مي كند و معتقد است: در اين ميان خودروهاي آلاينده و غيراستاندارد متهم رديف اول، سوخت هاي بي كيفيت و بدون استاندارد متهم رديف دوم و صنايع آلوده كننده و مخرب متهم رديف سوم آلودگي هوا محسوب مي شوند.
نوروزي با اشاره به اين كه نزديك به يك سال از ابلاغ برنامه جامع كاهش آلودگي هوا در اسفندماه سال گذشته مي گذرد، مي گويد: مناسبت روز هواي پاك فرصت مناسبي است تا مسئولان محيط زيست گزارش وضعيت زيست محيطي كشور و عملكرد يك ساله خود را به صورت كمي و با عدد و رقم بيان كنند.
مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست در پايان خاطرنشان مي كند: نقش صنعت كه معمولا پشت خودرو سنگر مي گيرد در آلودگي هوا بسيار مهم بوده و همپاي خودرو و سوخت است.دكتر يوسف رشيدي، مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران نيز با انتقاد از برخي اظهارات متفاوت مسئولان امر در خصوص علل آلودگي هوا به خصوص در كلانشهر تهران مي گويد: مهمترين مشكل آلودگي هواي تهران فقر دانش و تخصص در برخي مسئولان است!
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران در عين حال مهمترين علت وجود آلاينده ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون را سوخت و احتراق ناقص خودروها خواند.
 


آلودگي هوا تا پايان هفته ادامه دارد

سازمان هواشناسي با صدور اطلاعيه اي از آلودگي هوا از امروز در مناطق شمالي كشور تا پايان هفته جاري خبر داد.
در اين اطلاعيه آمده است از امروز تا پايان هفته، جوي پايدار بركشور حاكم مي شود.
اين شرايط سبب سكون نسبي هوا و وارونگي دما در لايه هاي پايين جو در بيشتر نقاط كشور مي شود. بنابراين از امروز تا پايان هفته در كلان شهرهاي واقع در نيمه شمالي به ويژه اصفهان، تهران، كرج، اراك، مشهد مقدس و تبريز به سبب افزايش چگالي آلاينده هاي جوي، كاهش ديد افقي و كاهش كيفيت هوا در اين مناطق پيش بيني مي شود.
 


زائر 55 ساله كربلا در مرز شلمچه به ديار باقي شتافت


در ميان ازدحام و شلوغي زائران در شلمچه براي عبور از مرز و زيارت كربلاي معلي، زائري 55 ساله، با آرزوي ديدار كربلا به ديار باقي شتافت.
مدير مركز فوريت هاي دانشكده علوم پزشكي آبادان در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: صبح يكشنبه در هياهوي جمعيت و شلوغي يكي از زائران كه پيرمردي 55 ساله بود تعادل خود را از دست داد و از پشت سر به زمين برخورد كرد.
شهرام مقام افزود: وي كه دچار بيماري قلبي و كليوي بوده و دياليز مي شد بلافاصله از هوش رفت.
وي ادامه داد: با وقوع اين حادثه، فوريت هاي پزشكي دانشكده علوم پزشكي آبادان در محل حادثه حاضر شده و امدادهاي لازم را بر روي مجروح انجام دادند.
مقام تصريح كرد: به دليل وخامت حال بيمار و كاهش هوشياري، زائر به بيمارستان انتقال داده شده و در آنجا به كما رفت.
وي گفت: با توجه به اين كه مجروح دياليزي بوده حال او به مراتب بدتر شده و پس از يك ساعت فوت كرد.
اين گزارش حاكي است اين روزها زوار بسياري از نقاط مختلف كشور در مرز شلمچه به صف ايستاده و آماده براي خروج از مرز و راهي شدن به ديار عاشقان، كربلاي معلي هستند.
با نزديك شدن به اربعين حسيني نيز روز به روز بر تعداد زائران افزوده شده و همچنين در روزهاي پاياني هفته حضور ده هزار نفري جمعيت در شلمچه مشاهده شده است.
با وجود اين كه تنها دو روز تا اربعين سيد و سالار شهيدان و ياران باوفايش باقي مانده است همچنان شاهد ازدحام جمعيت براي عبور از شلمچه به عراق هستيم.
 


جمعيت هلال احمر خبر داد

اشتغال 2000 جوان در طرح توليدگياهان دارويي

رئيس جمعيت هلال احمر ايران از تصويب كليات طرح ايجاد اشتغال براي جوانان عضو جمعيت هلال احمر از طريق جمع آوري و توليد گياهان دارويي، در جلسه شوراي عالي اشتغال خبر داد.
ابوالحسن فقيه در گفت و گو با ايسنا افزود: با توجه به گرايش عمومي به استفاده از داروهاي گياهي و ظرفيت هاي موجود در جمعيت هلال احمر، طرح توليد گياهان دارويي با هدف اشتغال زايي اعضاي سازمان جوانان هلال احمر براي تصويب به شوراي عالي اشتغال ارائه شد.
رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه قرار است اين طرح در ابتدا به صورت پايلوت در هفت استان اجرا شود افزود: اين طرح در استان هاي كهگيلويه و بويراحمد، فارس، اردبيل، كردستان، كرمانشاه، لرستان و مازندران با هدف اشتغال 2000 جوان عضو هلال احمر به زودي به مرحله اجرا درمي آيد.
به گفته رئيس جمعيت هلال احمر در حال حاضر نزديك به 10هزار تن از اعضاي جوان هلال احمر دانشجوي رشته كشاورزي هستند كه علاوه بر اين افراد، ساير اعضا نيز مي توانند با آموزش هاي تخصصي كه به آنان ارائه مي شود در اين طرح شركت كنند.
فقيه در خصوص نحوه اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: در اين طرح كانون هاي جوانان با استفاده از وام اشتغال كه دولت به آنها اختصاص مي دهد، تبديل به تعاوني هاي توليدي مي شود.
وي افزود: با توجه به تنوع پوشش گياهي استان ها و آموزش هاي تخصصي كه جوانان شركت كننده در اين طرح در خصوص مراحل فني جمع آوري و نحوه خشك كردن گياهان دارويي مي بينند و براساس نيازهاي دارويي كه به آنان اعلام مي شود و همچنين با استفاده از ظرفيت و بستر موجود در شركت سها جيسا وابسته به سازمان تداركات پزشكي هلال احمر نسبت به توليد گياهان دارويي اقدام مي كنند.
 


انفجار در حاشيه كارخانه سيمان شاهرود جان 4 نفر را گرفت

بر اثر حادثه انفجاري كه ساعت 17 روز يكشنبه در يكي از كارگاه هاي متعلق به پيمانكار حمل مواد اوليه از معدن به سنگ شكن كارخانه سيمان شاهرود رخ داد چهار نفر كشته شدند.
به گزارش خبرگزاري مهر، علت دقيق اين حادثه كه منجر به تخريب اين كارگاه شده هنوز مشخص نشده اما علت احتمالي حادثه، انفجار كپسول هوا عنوان شده است.
پس از اين حادثه ماموران آتش نشاني و اورژانس شاهرود در محل حاضر شده و به عمليات آواربرداري و امدادرساني پرداختند.
به گفته شاهدان عيني، شدت حادثه به حدي بوده است كه اجساد كشته شدگان متلاشي شده و غيرقابل شناسايي است.
همچنين بنا به گفته شاهدان عيني، مسئول اين شركت پيمانكاري نيز جزو كشته شدگان حادثه انفجار است.
براساس اين گزارش، با توجه به اين كه اين حادثه در فاصله بين 500 تا 700 متري محل وقوع حادثه تا كارخانه سيمان شاهرود رخ داده است خسارتي به محوطه اصلي كارخانه وارد نشده است.
با تلاش امدادگران اجساد كشته شدگان از زير آوار بيرون آورده و به پزشك قانوني تحويل شد.مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شاهرود گفت: علت عمده اين حادثه در دست بررسي است، اما در محل حادثه سليندر گاز و اكسيژن منفجر شده مشاهده شده است.
در اين حادثه دو ساختمان تخريب شد
«مهدي بندري آبادي » معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود يكشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه بر اثر وقوع انفجار كپسول اكسيژن (هوا) در واحدهاي پيمانكاري كارخانه سيمان رخ داد.
وي اضافه كرد: بر اثر اين انفجار كه در كنار يك اتاق اتفاق افتاد دو نفر از كارگران كه در حال انجام كار بودند در دم فوت كردند.
وي گفت: همچنين يك كارگر ديگر كه در فاصله دورتر مشغول كار بوده بر اثر انفجار دچار سوختگي شديد شد و در راه انتقال به بيمارستان فوت كرد.
فرماندار شاهرود با رد هرگونه احتمال خرابكاري در اين حادثه افزود: علت حادثه توسط كارشناسان در دست بررسي است.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف لوله هاي مسروقه
اهواز-خبرنگار كيهان: در پي اطلاع از اينكه افرادي ناشناس، با يك دستگاه خودروي كاميون، در حال حمل لوله هاي شركت ملي حفاري هستند، بلافاصله موضوع در دستور كار پليس انتظامي ايذه قرار گرفت.
ماموران با كنترل نامحسوس محورهاي مواصلاتي اين شهرستان، كاميون حامل بار را شناسايي، و با انجام عمليات تعقيب و مراقبت، خودرو را توقيف، و مقدار 9 تن و 600 كيلوگرم، لوله هاي آهني مسروقه را كشف، و 3 نفر را در اين ارتباط دستگير كردند.
متهمان در بازجويي هاي فني و پليسي، به بزه انتسابي اعتراف كرده ، و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل پليس آگاهي شهرستان هويزه شدند.
دستگيري مامور قلابي
بابل-خبرنگار كيهان: فردي كه با معرفي خود به عنوان مامور و با وعده اخذ وام و پيگيري پرونده هاي قضايي در بابل از شهروندان كلاهبرداري و اخاذي مي كرد؛ دستگير شد. متهم از مجرمان سابقه دار بوده و چندين دست البسه نظامي و انتظامي و يك قبضه سلاح كمري قلابي از وي كشف شد.
شكار كبوتر در ياسوج
ياسوج-فارس: ماموران انتظامي شهرستان بويراحمد 9 متهم به سرقت و زورگيري از جمله سارق حرفه اي منازل با نام مستعار كبوتر را شناسايي و در عمليات ويژه پليسي دستگير كردند.
متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني به 4 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف كردند.
در همين ارتباط ماموران موفق شدند يك سارق حرفه اي منزل معروف به كبوتر را به همراه فردي ديگر به نام «ح-ش» دستگير و از آنان مقاديري اموال مسروقه كشف و ضبط كنند.
دستگيري كلاهبردار اينترنتي
ماسال-خبرگزاري فارس: شخصي با مراجعه به پليس آگاهي اين شهرستان اعلام كرد كه از طريق سايت اينترنتي اقدام به خريد يك دستگاه لپ تاپ كرده و بدون اينكه خريد مورد نظر به وي تحويل شود، مبلغ از حسابش كسر شده است.
كارآگاهان پليس بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و با تلاش بدون وقفه و جمع آوري اطلاعات، مخفيگاه اين فرد كلاهبردار را شناسايي كردند.
فرمانده انتظامي ماسال با بيان اينكه گروه هاي عملياتي پليس با هماهنگي مقام قضايي، عمليات غافلگيرانه اي را انجام دادند و فرد مذكور را در مخفيگاهش دستگير كردند.
دستگيري باند خانوادگي توزيع شيشه
شفت-فارس: فرمانده انتظامي شفت از دستگيري اعضاي 5 نفره باند خانوادگي تهيه و توزيع ماده مخدر شيشه، عبارت از پدر و 3 فرزند پسر، و يك فرد ديگر در اين شهرستان خبر داد.
در بازرسي از منزل اين افراد، يك در مخفي شناسايي و از داخل آن، 578 گرم ماده مخدر از نوع شيشه، مقداري سوخته ترياك، يك حقه وافور، 5 دستگاه تجهيزات دريافت ماهواره و 20 عدد پايپ براي استعمال شيشه كشف و ضبط شد.
كشف تجهيزات گيرنده ماهواره
بوكان-ايرنا: يك محموله بزرگ تجهيزات گيرنده هاي ماهواره اي با تلاش ماموران نيروي انتظامي بوكان از قاچاقچيان كشف و ضبط شد.
اين محموله به طرز ماهرانه اي در يك كاميون حامل چغندر قند جاسازي شده بود.
در اين محموله 5 هزار و 96 دستگاه انواع تجهيزات گيرنده ماهواره شامل رسيور و ال ان بي به ارزش 40 ميليارد ريال توسط پليس اطلاعات و امنيت عمومي بوكان كشف و ضبط شد.
در اين ارتباط يك نفر ديگر نيز دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
مرگ كارگر
تبريز-فارس: كارگري در تبريز هنگام كار با دستگاه پرس در يك كارگاه سماورسازي جان خود را از دست داد.
در اين حادثه كه در ميدان كاه فروشان، سراي قريش شهر تبريز رخ داد، سركارگر بين جك بالايي پرس و پايه ثابت دستگاه گير كرد و امدادگران با استفاده از دستگاه هاي پمپ هيدروليكي و جك هاي تلسكوپي جسد او را از داخل دستگاه بيرون كشيده و تحويل عوامل نيروي انتظامي حاضر در محل دادند.
آتش سوزي در روستا
مشكين شهر-فارس: بر اثر نشت گاز از بخاري گازي يك واحد منزل مسكوني در روستاي آلني شهرستان مشكين شهر دچار آتش سوزي شد و حدود 30 ميليون خسارت به آن وارد شد.
معدوم شدن لاشه مرغ
اقليد-فارس: رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان اقليد گفت: با پيگيري هاي انجام شده، 17 هزار و 405 كيلوگرم مرغ تاريخ گذشته در اين شهرستان در اين ماه ضبط و معدوم شده است و همچنين يك واحد متخلف مرغ فروشي در شهر اقليد به دليل بي توجهي به اخطارهاي اين شبكه و رعايت نكردن موارد بهداشتي تا اطلاع ثانوي پلمب شده است.
 


مرگ مقني داخل چاه

مشهد-ايسنا: پس از ساعت ها تلاش آتش نشانان و نجاتگران آتش نشاني سرانجام جسم بي جان مقني 47 ساله كه روز يكشنبه هنگام حفر چاه با ريزش ديواره چاه زير خروارها خاك گرفتار شده بود از زير آوار بيرون آورده شد.
سستي خاك و ريزش ديواره هاي چاه علت بروز اين حادثه اعلام شده است.
 


مرگ خاموش مادر و 2 كودكش در ورامين

 فرمانده انتظامي پيشوا گفت: بر اثر رعايت نكردن اصول ايمني در استفاده از وسايل گازسوز، مادري به همراه دو فرزند 4 و 7 ساله اش به علت استنشاق گاز منواكسيد كربن جان خود را در اين شهرستان از دست دادند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، فرمانده انتظامي شهرستان پيشوا اظهار داشت: حسب اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر يك مورد نشت آب از يك منزل مسكوني و نارضايتي شهروندان، ماموران كلانتري مركزي به محل مراجعه كردند كه با توجه به باز نكردن در و عدم جوابگويي تلفن توسط ساكنان خانه، ماموران با گشودن در منزل با جسد بي جان پسر بچه هفت ساله اي به نام سبحان كه پشت در ورودي روي زمين افتاده بود رو به رو شدند.
فرمانده انتظامي پيشوا تصريح كرد: تحقيقات ماموران حكايت از آن داشت زني به نام فيروزه به همراه پسر بچه چهار ساله اش به نام عرفان نيز بر اثر گازگرفتگي و استنشاق گاز منواكسيد كربن دچار مسموميت شده و در حمام فوت كرده اند.
وي عنوان داشت: با مشخص شدن علت مرگ سه عضو اين خانواده كه به علت عدم رعايت نكات ايمني در استفاده از دودكش آبگرمكن به صورت مشترك با هود رخ داد، بنا بر دستور مقامات قضايي پيكر بي جان فوت شدگان جهت تشريفات قانوني به پزشكي قانوني منتقل شدند.

 


صداي مشاور در كشور فعال شد

رئيس سازمان بهزيستي كشور از فعال شدن خط صداي مشاور سازمان بهزيستي با شماره 1480 در سراسر كشور خبر داد.
«همايون هاشمي» با بيان اينكه اين خط پيشتر فقط در تهران فعال بود، افزود: به تازگي اين خط در سراسر كشور فعال شد و اين خط در ابتدا با شماره (148) به سوالات افراد پاسخ مي داد.
وي با بيان اينكه اكنون يك صفر به اين شماره تلفن اضافه شده است، گفت: اين مساله باعث شد تا دامنه نفوذ خط تلفني صداي مشاور در سراسر كشور گسترش يابد.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي، كاهش مشكلات خانوادگي و آسيب هاي اجتماعي را از مهمترين دلايل راه اندازي صداي مشاور سازمان بهزيستي كشور بيان كرد.
وي با بيان اينكه مشاوره تلفني 1480پل ارتباطي بين افراد و مشاوران سازمان بهزيستي است، ادامه داد: مشاوره تلفني امكان آن را فراهم مي سازد تا افراد نيازمند در زمان دلخواه و در هر مكاني كه به تلفن دسترسي دارند، سريع و آسان با مشاور تماس بگيرند.
هاشمي به تماس گيرندگان با صداي مشاور اطمينان داد كه مشخصات ظاهري چهره و نام آنها ناشناس خواهد بود.
 


خانه در غيبت صاحبخانه به فروش گذاشته شد

هفته گذشته يك كلاهبردار در نبود تنها وارث يك خانه ويلايي واقع در خيابان قلهك با استفاده از شناسنامه مالك اصلي كه 3 سال پيش فوت كرده بود و سندسازي اقدام به فروش آن كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، عباس كياني، وارث خانه اي دو طبقه واقع، در خيابان قلهك كه به سفر دو ماهه شيراز رفته بود بنا بر اطلاع مدير يكي از بنگاه هاي معاملات ملكي منطقه متوجه شد عده اي خانه اش را تصرف كرده و قصد فروش آن را به زير قيمت دارند.
صاحبخانه بلافاصله با كمك ماموران آگاهي وارد منزل شده و متوجه مي شود تمامي قفل هاي منزل تعويض و حفاظ هاي درها و پنجره ها نيز كنده شده است.
از طرفي اموال خانه كه اكثر آنها را اجناس عتيقه تشكيل مي داده به انضمام اسناد دو زمين و دو قبر به سرقت رفته است و خانه كاملا عريان مي باشد.
ماموران آگاهي در منزل با 4معتاد و مقاديري موادمخدر و شيشه مواجه شده و آنها را دستگير نمودند. نامبردگان در اداره آگاهي اعتراف كردند كه فردي با نام مستعار «سرهنگ» آنها را به عنوان سرايدار به اين خانه راه داده است.
روز بعد نيز همسايه ها به صاحب ملك اطلاع دادند كه فردي غريبه در خانه حضور دارد. بلافاصله ماموران آگاهي به منزل نامبرده رفته و او را دستگير كردند.
از ماشين اين فرد كه به او «سرهنگ» مي گفتند تعدادي بنجاق خودرو و منزل، كپي انحصار وراثت مالك خانه، نقشه و مجوز ساخت خانه موردنظر نيز يافت شد.
به دنبال اعترافات دستگيرشدگان مشخص گرديد كه «سرهنگ» با همدستي فرد ديگري با استفاده از شناسنامه متوفي كپي شناسنامه تنها پسرش و سند ملك و همكاري يك معاملات ملكي واقع در صادقيه اقدام به سندسازي و دادن آگهي فروش منزل كرده بودند. نامبرده مجوز ساخت ملك 5 طبقه را نيز از شهرداري دريافت كرده بود.
در حال حاضر ماموران آگاهي به دنبال سركرده اصلي اين باند مي باشند. انجام تحقيقات درباره اين پرونده همچنان ادامه دارد.
 


انهدام باند كلاهبرداري 4 ميليارد توماني در كرج

كرج - خبرنگاركيهان:
اعضاي باندي كه بيش از چهار ميليارد تومان در كرج كلاهبرداري كرده بودند توسط ماموران نيروي انتظامي دستگير شدند.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز با بيان اين خبر گفت: در پي شكايت چند نفر از شهروندان عليه فردي به نام «علي» مبني بر اينكه نامبرده پس از اخذ مبلغ 55 ميليون تومان از افراد يك واحد آپارتمان را به صورت قولنامه اي فروخته اما بعد از مدتي همان ملك را با اسنادسازي به چند نفر ديگر فروخته و متواري شده است، موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.
سرتيپ دوم احمد علي گودرزي افزود: با بررسي مشخص شد كه فرد متواري يك دفتر املاك در منطقه حيدرآباد كرج داشته و پس از جلب اعتماد شهروندان با همدستي سه نفر ديگر اقدام به فروش مال غير كرده است.وي تصريح كرد: ماموران پليس موفق شدند اعضاي اين باند را كه به استان هاي مرزي متواري شده بودند شناسايي كنند.
گودرزي با بيان اينكه متهمان قصد داشتند از طريق مرز زميني از كشور فرار كنند گفت: ماموران پليس طي سه عمليات جداگانه موفق شدند متهمان فراري را دستگير كنند و آنان در تحقيقات پليس به بيش از 4 ميليارد تومان كلاهبرداري اعتراف كردند.
 


ورود كاروان پزشكان و پرستاران هلال احمر به كربلا

كاروان 52 نفره پزشكان، پرستاران و امدادگران مركز پزشكي حج و زيارت براي ارائه خدمات درماني به زائران در اربعين حسيني(ع) وارد كربلا شد.
بنا بر گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر ايران، كاروان پزشكي و امدادي مركز پزشكي حج و زيارت شامل دو متخصص قلب و عروق، دو متخصص زنان و زايمان، دو متخصص داخلي، يك متخصص ارتوپد و چهار متخصص جراح عمومي هستند.
همچنين چهار متخصص بيهوشي و جمعي از متخصصان پوست، مغز و اعصاب، طب اورژانس، ارولوژي، 10 پزشك عمومي، هشت پرستار زن، سه پرستار مرد و 12 امدادگر خانم و آقا براي پوشش خدمات درماني و دارويي زائران در شهر كربلا مستقر شدند.
 


قتل 15 مسيحي در نيجريه

تندروهاي مظنون به عضويت در «بوكوحرام» در حمله به روستايي در شمال شرق نيجريه 15 مسيحي را گردن زدند.
به گزارش فارس، يك منبع محلي نيجريه كه خواست نامش فاش نشود به خبرگزاري فرانسه گفت:افراد مسلح شبانه به روستاي «موساري» در شمال شرق نيجريه حمله كردند و با وارد شدن به خانه ها 15 نفر را در خواب كشتند.
سخنگوي ارتش نيجريه نيز حمله به موساري را تاييد كرد و گفت: برخي قربانيان بر اثر اصابت گلوله كشته شدند و برخي ديگر با ساتور به قتل رسيدند.
اين مقام نيجريه اي شمار قربانيان اين حمله را پنج تن خواند تا آمار تلفات آن را كمتر از ميزان واقعي نشان دهد اما ساكنان اين روستا تاكيد كردند اجساد 15 تن را كه گردن زده شده بودند ديده اند.
يك مامور پليس از جمله قربانيان است و 14 تن ديگر شهروندان مسيحي اين روستا هستند.
ساكنان محلي اين حمله را به بوكو حرام كه پايگاهش در نزديكي روستا واقع است، نسبت دادند.
 


سرما در هند

با كاهش دماي هوا در سراسر هند، شمار مرگ و مير افرادي كه در يك هفته اخير در شمال اين كشور جان خود را از دست داده اند به 92 نفر رسيد.
به گزارش ايرنا، هر ساله در فصل زمستان با سرد شدن هوا و افزايش رطوبت ده ها نفر در هند كه اغلب بي خانمان و خيابان خواب هستند، جان خود را از دست مي دهند.هواي مه آلود، مختل شدن رفت وآمد هوايي، ريلي و جاده اي در مناطق مختلف از ديگر پيامدهاي سرماي هواست و تنها در روز يكشنبه 50 پرواز فرودگاه دهلي به دليل مه آلودگي هوا لغو شده اند.
در ايالت اتارپرادش، طي 24 ساعت گذشته سرما جان سه نفر ديگر را گرفت و شمار مرگ و ميرهاي زمستان امسال را افزايش داد.
موج هواي سرد در ايالت «هيماچال پرادش» نيز مردم را خانه نشين كرده است.حداقل دماي هوا درمنطقه «كولو» در اين ايالت به صفر درجه سانتي گراد رسيد.
اين در حالي است كه نبود امكانات گرمايشي كافي، مردم را با مشكلات متعددي از جمله يخ زدگي لوله هاي آب مواجه كرده است.
هرچند دماي هواي هند براساس استانداردهاي بين المللي چندان پايين نيست، اما رطوبت بالا، تاثير سرما را افزايش داده است.
 


رانش زمين در كلمبيا

مقامات كلمبيايي از كشته شدن 5 نفر در حادثه رانش زمين در جنوب غرب اين كشور خبر دادند.
به گزارش بي بي سي، وقوع رانش زمين در مسير جاده اي در نزديكي شهر نينوا در جنوب غرب كلمبيا، جان 5 نفر را گرفت.مقامات كلمبيايي اعلام كردند 6 خودرو هنگام رانش زمين در مسير اين جاده در حركت بودند كه زير چندين تن گل و خاك مدفون شدند.
اين گزارش افزود: همچنين 25 نفر نيز مفقود شدند كه از وضعيت آنها اطلاعي در دست نيست.بنا بر اين گزارش، صدها آتش نشان، گروه هاي امدادي و سربازان ارتش به محل حادثه در استان هويلا اعزام شدند.اين در حالي است كه نگراني ها از وقوع مجدد رانش زمين در طول اين جاده بين شهرهاي نيوا و فلورنسيا، افزايش يافته است.
 


ضريب بالاي امنيت عابر بانك ها در اسرائيل!

بحران اقتصادي و اجتماعي در اسرائيل به ويژه بعد از دو شكست فاحش پي درپي از مردم غزه باعث بالا رفتن آمار جرايم و سرقت در اين كشور شده است. در اين ميان مقامات امنيتي اين رژيم براي جلوگيري از رواج روزافزون ناامني دست به كار شده اند و ضريب امنيت عابر بانك ها را با پنجره هاي فولادي بالا برده اند!!
 


اپيدمي طلاق در انگليس

تحقيقات جديد سازمان توسعه و همكاري هاي اقتصادي نشان مي دهد كه انگليس در ميان كشورهاي اروپايي بيشترين نرخ «طلاق» را دارد و اين موضوع اپيدمي شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودي، نتايج اين ارزيابي نشان مي دهند كه 69درصد كودكان انگليسي به تنهايي با پدر يا مادر خود زندگي مي كنند. در ارزيابي مذكور انگليس از نظر آمار طلاق پيش از بلژيك، استوني و لتوني قرار گرفته است.
اين ارزيابي بر روي كودكان قرار گرفته در محدوده سني صفر تا 14 سالگي انجام شده است.اين ارزيابي نشان مي دهد كه نرخ كودكان انگليسي كه با مادر خود زندگي مي كنند 6/27 درصد است اين ميزان براي كودكاني كه با پدران خود زندگي مي كنند تنها 4/2 درصد است.
«كريستين گاي» از مركز براي عدالت اجتماعي معتقد است كه افزايش ميزان افسردگي در ميان سياستمداران انگليسي از همين موضوع ناشي مي شود و مي گويد «سياستمداران ترسو از خانواده هايي برآمده اند كه دچار نابساماني و طلاق بوده اند.»
بنياد ازدواج نيز يك گروه طرفدار ازدواج است وضعيت طلاق در انگليس را «مصيبت بار» و يك «اپيدمي» توصيف كرده است.«هري بنسون» از اين بنياد اعلام كرده است 450 كودك از هر هزار كودك انگليسي طلاق پدر و مادر را پيش از 16 سالگي تجربه كرده اند.»
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10