(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12  دی  1391 - شماره 20396

حديث دشت عشق
برتري تراكتور و آلومينيوم، شكست پيكان و داماش
سايپا باز هم مغلوب آبي پوشان شد پيشتازي استقلال در صدر جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
بسته شدن پرونده اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك
هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال پتروشيمي باخت اما صدرنشين ماند
استعفاي كفاشيان ؛ تاكتيك يا واقعيت؟!
از سرشاخ ثامن با ماهان تا تقابل مازندراني ها
نبرد بهترين ها براي قهرماني در ليگ كشتي
هر دم از اين باغ بري مي رسد
درگيري ديگر در ليگ برتر واليبال
نگراني سرمربي تيم ملي واليبال از نوسانات ارزي در ايران
ولاسكو هفته آينده به ايران مي آيد


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «هوشنگ پورسعيد»
غير از خدا نديدي بي بال و پر پريدي
شهيد «هوشنگ پورسعيد»، سال 1342 در شهر نوشهر ديده به جهان گشود. در همان كودكي پدرش فوت كرد و مادر به ناچار براي اداره كودكان به كار شبانه روزي مشغول بود. هوشنگ پورسعيد دوران تحصيل خود را با موفقيت گذراند و با معدل عالي در رشته رياضي فيزيك، ديپلم گرفت. پس از شركت در كنكور سراسري در رشته مهندسي عمران دانشگاه تهران پذيرفته شد.
او به عضويت نيروي دريايي ارتش درآمد و بعد به سپاه پيوست و مسئوليت پذيرش سپاه منطقه 3 گيلان و مازندران را بر عهده گرفت. آخرين مسئوليت وي منشي سازمان قضايي نيروهاي مسلح در چالوس بود. به مدت 15 ماه در جبهه هاي نبرد شركت كرد. در تمام لحظات، حتي يك دم آرام و قرار نداشت و مدام در راه آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي كوشش كرد و در نهايت در تاريخ 26/10/65 در عمليات كربلاي 5 به شهادت رسيد.
 


برتري تراكتور و آلومينيوم، شكست پيكان و داماش

 سايپا باز هم مغلوب آبي پوشان شد پيشتازي استقلال در صدر جدول

سرويس ورزشي-
پرونده هفته نوزدهم رقابت هاي ليگ برتر با پيروزي تيم هاي آلومينيوم هرمزگان، تراكتورسازي تبريز و استقلال تهران بسته شد.
نوزدهمين هفته رقابت هاي ليگ برتر روز گذشته با برگزاري 4 ديدار به پايان رسيد. داماش در گيلان پذيراي آلومينيوم هرمزگان بود و در پايان نتيجه بازي را به حريف خود واگذار كرد. اين بازي سه گل داشت كه سهم مهمان بيشتر از ميزبان بود. مهدي محمدزاده در دقيقه 8 نخستين گل بازي را براي تيم جنوبي به ثمر رساند. 5 دقيقه بعد بوبك كبه بازي را به تساوي كشاند تا نيمه نخست با همين دو گل به پايان برسد. رسول پيرزاده در دقيقه 59 بار ديگر دروازه داماش را باز كرد. به اين ترتيب شاگردان اكبر ميثاقيان توانستند در خانه داماش گيلان اين تيم را با نتيجه 2 بر يك از پيش رو برداشته و 20 امتيازي شوند.تراكتورسازي ديگر تيم پيروز رقابت هاي عصر دوشنبه بود. اين تيم در ورزشگاه يادگار امام تبريز ميزبان پيكان بود و در پايان مهمانش را با نتيجه يك بر صفر از پيش رو برداشت. فلاويو لوپز در دقيقه 8 تك گل سه امتيازي تراكتورسازي را به ثمر رساند. تراكتورسازي با اين پيروزي 32 امتيازي شد و خود را به رده سوم جدول رساند. نفت تهران و مس كرمان در پايان 90 دقيقه تلاش، به نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافتند و امتيازهاي بازي را ميان خود تقسيم كردند. نفت با اين تساوي 26 امتيازي شد.
يكه تازي استقلال
اما آخرين ديدار هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال به سود آبي پوشان پايتخت به پايان رسيد. در آخرين ديدار از هفته نوزدهم ليگ برتر تيم هاي استقلال تهران و سايپاي البرز در ورزشگاه آزادي به ديدار هم رفتند. اين مسابقه كه به قضاوت احمد صالحي برگزار شد، تنها يك گل داشت و آن هم سهم شاگردان امير قلعه نويي بود. فرزاد حاتمي در دقيقه 54 سانتر علي حمودي از جناح راست را با ضربه سر وارد دروازه رحمان احمدي كرد تا استقلال در پايان با برتري يك بر صفر برابر سايپا هر سه امتياز مسابقه را از آن خود كند. اين دومين پيروزي استقلال برابر سايپا در چند روز اخير بود.آبي پوشان پايتخت با اين پيروزي 37 امتيازي شدند و با فاصله اي 4 امتيازي نسبت به فولاد خوزستان، از صدرنشيني خود دفاع كردند. هواداران استقلال پس از به ثمر رسيدن تك گل استقلال به دست حاتمي، اين بازيكن تازه وارد را به شدت تشويق كردند. پاس اين گل را علي حمودي در حالي داد كه تنها يك دقيقه از حضورش در زمين گذشت و هواداراني او را در كنار حاتمي مورد تشويق خود قرار دادند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

حكم تماشاگران داماش فصل جاري اعمال مي شود
رييس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با بيان اينكه حكم تماشاگران داماش در فصل جاري اعمال مي شود، گفت: حكم محروميت 2 جلسه اي تماشاگران داماش به پايان فصل موكول نشده است. اسماعيل حسن زاده در اين باره اظهار كرد: پس از صدور اين حكم، باشگاه داماش از كميته انضباطي درخواست اعاده دادرسي كرد و ما هم پس از بررسي مجدد، حكم نهايي را اعلام مي كنيم كه ممكن است هيچ تفاوتي با حكم فعلي نداشته يا اينكه از آن بيشتر يا كمتر باشد.
راي 70 درصدي هواداران اوساسونا به بازگشت نكونام
70 درصد هواداران اوساسونا معتقد هستند، جواد نكونام به زودي به تيم شان بازمي گردد. در نظرسنجي روزنامه «دياريو دي ناوارا» چاپ پمپلونا 70 درصد از هواداران اوساسونا معتقدند، جواد نكونام به زودي به تيم سابق خود باز خواهد گشت.
تيموريان: از الخريطيات نمي روم
بازيكن ايراني تيم الخريطيات قطر مي گويد از چند تيم تهراني پيشنهاد دريافت كرده اما تمايلي به افشاي نام شان ندارد. آندرانيك تيموريان درباره شايعه جدايي اش از الخريطيات گفت: صددرصد كه هيچ از قول من بنويسيد هزار درصد تا پايان فصل در الخريطيات مي مانم. از شرايطي كه در اينجا دارم بسيار راضي ام فكر مي كنم وضعيتي بهتر از اين برايم به وجود نمي آمد.
واگذاري باشگاه گهر دورود
مديرعامل باشگاه گهر گفت: با اين هواداران كه واقعا شايسته تقديرند به بقا در ليگ اميدواريم و با اين برد اميدمان بيشتر شد.وي با تاكيد بر اينكه هواداران گهر شايسته بهترين ها هستند گفت: از برتري برابر راه آهن بسيار خرسنديم و به واقع اين برد حق ما بود چون خيلي بهتر از حريف بازي كرديم. آيت الله زاده درباره واگذاري گهر به ايثارگران تهران گفت: 90 درصد كار واگذاري انجام شده و به احتمال زياد تا يكي، دو روز آينده به طور قطعي تيم به ايثارگران واگذار مي شود.
انتقاد سرمربي تراكتورسازي از زمين ورزشگاه يادگار امام
توني اوليويرا، سرمربي پرتغالي تراكتورسازي تبريز در نشست خبري بعد از بازي با پيكان گفت: در نيمه اول بازي خوبي را ارائه داده و رفته رفته بهتر شديم. چمن استاديوم يادگار امام مناسب نيست و با تمام احترامي كه براي تيم هاي دسته يكي قائل هستم اما نبايد مسابقه هاي ليگ دسته يك در اين ورزشگاه برگزار شود تا كيفيت چمن پايين نيايد. او درباره مشاجره ميلاد فخرالديني و جاناتان هم گفت: ميلاد فخرالديني پس از پايان بازي به جاناتان حرفي را زده بود. ولي به او گفتم، اگر لازم باشد تذكري به بازيكني داده شود، من يا كاپيتان تيم اين كار را خواهيم كرد.
قول ميثاقيان براي ماندن آلومينيوم در ليگ
سرمربي تيم فوتبال آلومينيوم هرمزگان مي گويد تيم جواني دارد ولي مطمئن است در ليگ برتر مي ماند. اكبر ميثاقيان پس پيروزي تيمش برابر داماش گفت: خيلي با برنامه بازي كرديم. هر دو تيم از همديگر شناخت كافي داشتند. ما هم نقاط ضعف شان را مي شناختيم. او در مورد سوال خبرنگاري كه از او پرسيد، «شما يك حمله كرديد دو گل زديد»، گفت: نبايد اين طوري صحبت كنيد كه ما دو حمله كرديم يا يك حمله كرديم و گل زديم. بازيكنان ما خيلي زحمت كشيدند. در واقع آنها هم موقعيت خاصي نداشتند، فقط روي توپ هاي ارسالي به دروازه ما خطرناك ظاهر شدند. ديروز هم گفته بودم كه آمده ايم كه ببريم. در كل تيم من براي بازي زحمت زيادي كشيد و اين تيم قطعا در ليگ مي ماند.
بدترين روز فوتبالي درخشان
سرمربي تيم فوتبال داماش گيلان معتقد است، شاگردانش در بازي با آلمينيوم هرمزگان مستحق پيروزي بودند، نه شكست. درخشان گفت: بدترين روز فوتبال من بود. به خاطر اين كه مستحق باخت نبوديم و با توجه به اين كه هر دو نيمه متعلق به ما بود، غير از دو توپي كه وارد دروازه ما شد، آنها ديگر فشار خاصي روي دروازه ما نياوردند. در فوتبال تيمي كه هميشه شايسته است، نمي تواند برنده بازي باشد بلكه تيمي كه باهوش فوتبال بازي مي كند، برنده بازي است. به دو اشتباه مدافعان وسط مان باختيم. فرصت هاي گلزني زيادي را ايجاد كرديم ولي ضربه هاي آخر را درست نزديم. به نظرم مستحق پيروزي بوديم نه باخت.
اعتراض ويسي به داور بازي پيكان و تراكتورسازي
عبدالله ويسي، سرمربي تيم فوتبال پيكان قزوين پس از شكست يك بر صفر تيمش در تبريز برابر تراكتورسازي گفت: داور يك پنالتي ما را نگرفت. اگر اين پنالتي به سود ما گرفته مي شد، شرايط بازي متفاوت مي شد. ويسي ادامه داد: بازي بسيار خوبي را انجام نداديم. مي توانستيم بهتر از اين كار كنيم. اين بازي تمام شد و ما بايد به فكر بازي هاي بعدي باشيم. برد تراكتورسازي را به هوادارانش تبريك مي گويم. هواداران تبريزي استقبال خوبي در اين هواي سرد از بازي تيم شان داشتند. اميدوارم تراكتورسازي در ليگ قهرمانان آسيا بتواند نتايج خوبي را كسب كند.
هواداران رئال مادريد خواستار اخراج مورينيو شدند
ماجراي درگيري خوزه مورينيو و ايكر كاسياس احتمالا به بركناري سرمربي رئال مادريد خواهد انجاميد. در تمرين روز يكشنبه رئال مادريد هفت هزار تماشاگر رئال با اشتياق به تشويق كاسياس پرداختند. مورينيو و كاسياس در طول تمرين هيچ حرفي رد و بدل نكردند. هواداران رئال در طول تمرين مدام كاسياس را تشويق مي كردند. بر پايه گزارش سان، در يك نظر سنجي كه از هواداران تيم فوتبال رئال مادريد انجام شده از هر 10 هوادار رئال 9 هوادار خواستار بركنار مورينيو شدند.

 


بسته شدن پرونده اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك

پس از كش و قوس هاي فراوان، قرار است امروز پرونده اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك تكميل شده و بسته شود.
پس از كش و قوس هاي فراوان، قهر و آشتي هاي متعدد مسئولان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و همچنين برگزاري جلسات متعدد، امروز در خصوص اصلاح اساسنامه كميته ملي المپيك تصميم نهايي گرفته مي شود تا شايد قدري از نگراني هاي ورزشي ها در خصوص تعليق كمتر شود. پس از ارسال نامه هاي تهديد به تعليق از سوي فدراسيون هاي جهاني و كميته بين المللي المپيك در رشته هاي مختلف بود كه اصلاح اساسنامه فدراسيون ها و كميته در دستور كار قرار گرفت و همين امر باعث شد تا سرانجام مسئولان ورزش كشورمان در اين خصوص اقدامي جدي انجام دهند. در اين زمينه جلسه هاي مختلف برگزار شد، بحث و گفت وگو با نمايندگان آسيا و بين المللي در دستور كار قرار گرفت و در نهايت تصميم بر اين شد تا امروز پرونده اين كار بسته شود. اگرچه رئيس و دبير كميته ملي المپيك در گفت وگوهاي مختلف اعلام كرده بودند اصلاح اساسنامه از دو سال پيش آغاز شده و آنها نخواسته اند رسانه اي شود اما نكته قابل تامل در اين صحبت ها اين است كه اگر اين اصلاحات از دو سال پيش آغاز شده چرا با طولاني شدن زمان اصلاحات كار به جايي كشيد كه بحث تعليق مطرح شود؟ چرا پيش از اينكه ورزشكاران ما شانس حضور در ميادين مختلف را از دست دهند اقدامي صورت نگرفت؟ چرا چندين رئيس فدراسيون بركنار شدند و فدراسيون ها دستخوش تغيير و تحول شدند؟ و سوال هاي مختلف كه با توجه به صحبت هاي محمد علي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك تنها يك پاسخ دارد و آن اين است كه «پروسه اصلاح اساسنامه زمان بر است.»
به هر حال به نظر مي رسد اين پروسه طي شده و اكنون وقت آن است كه اساسنامه براي IOC ارسال شود تا در نهايت ببينيم انتخابات كميته برگزار مي شود يا خير. نكته قابل تامل ديگري در اصلاح اساسنامه وجود دارد و آن اين است كه يكي از اعضاي هيئت اجرايي پيشنهاد داده تا دبير كميته توسط رئيس كميته ملي المپيك انتخاب شود. اين مسئله نيز از نكات مهمي است كه در جلسه امروز مورد بررسي قرار مي گيرد و در خصوص تصويب و يا رد آن تصميم گرفته خواهد شد.
 


هفته يازدهم ليگ برتر بسكتبال پتروشيمي باخت اما صدرنشين ماند

در آغاز هفته يازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، تيم نفت سپاهان به يك پيروزي خانگي دست يافت، همياري زنجان در ماهشهر شكست خورد و تيم پتروشيمي، صدرنشين اين رقابت ها هم مقابل فولاد ماهان تن به شكست داد.
در آغاز ديدارهاي هفته يازدهم (دوم مرحله برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، تيم پتروشيمي بندرامام در سالن مخابرات اصفهان و در مصاف با فولاد ماهان با تنها يك و با نتيجه 81 بر 80 اختلاف امتياز متحمل شكست شد. شاگردان مهران حاتمي در حالي متحمل شكست شدند كه تا پيش از اين هفته تمام ديدارهاي خود را با برد تمام كرده بودند. البته پيروزي ماهاني ها در اين ديدار تاثيري در موقعيت آنها در جدول رده بندي نگذاشت. بر اين اساس فولاد ماهان همچنان در رده دوم جدول رده بندي است همان طور كه پتروشيمي بندرامام، قهرمان نيم فصل همچنان در رده نخست قرار دارد. در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته از مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، تيم نفت سپاهان در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي و در مصاف با البدر بندر كنگ صاحب پيروزي 100 بر 88 شد. همچنين در چارچوب اين هفته از مسابقات، تيم صنايع پتروشيمي كه تنها دو پيروزي از مجموع ديدارهاي گذشته خود كسب كرده بود، دست به شگفتي زد و موفق شد با تنها يك اختلاف امتياز و با نتيجه 61 بر 60 همياري زنجان، تيم چهارم جدول رده بندي را شكست دهد. هفته يازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور شب گذشته با برگزاري 2 ديدار ديگر به پايان رسيد كه نتايج آن در شماره بعدي روزنامه به چاپ خواهد رسيد.
 


استعفاي كفاشيان ؛ تاكتيك يا واقعيت؟!

فشار سازمان بازرسي و كناره گيري يار نزديك رئيس فدراسيون فوتبال بعد از صحبت هاي اخير علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال مبني بر استعفاي قريب الوقوع از راس اين فدراسيون، گمانه زني هاي فراواني درباره آينده پر خبرترين صندلي مديريتي در ورزش ايران صورت گرفته است.
در حاليكه برخي صحبت هاي اخير كفاشيان را تاكتيك تازه وي و گروهش براي كم كردن فشارها مي دانند اما نزديكان به اين مدير پايان كار وي در فوتبال را نزديك مي بينند و استعفايش را قطعي. در همين حال منابع آگاه خبري ضمن تاييد استعفاي وي در ماه آينده، خبر از دو تغيير مهم در اين فدراسيون قبل از كنار رفتن كفاشيان مي دهند. براساس اين اطلاعات مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون فوتبال و بهروان رئيس سازمان ليگ قبل از كفاشيان جاي خود را به نفرات جديد مي دهند. اعتراض رسمي سازمان بازرسي كل كشور به حضور مديري بازنشسته چون بهروان در فدراسيون فوتبال و نامه محرمانه چندي قبل اين سازمان به علي كفاشيان علت العلل تغيير در راس سازمان ليگ خواهد بود؛ موضوعي كه گفته مي شود ظرف روزهاي آينده محقق خواهد شد.
اما داستان كنار رفتن «نبي» اندكي پيچيد تر است و خيلي ها تصور نمي كنند كه كفاشيان نزديك ترين مدير فدراسيون به خود را قرباني كند، اين در حاليست كه خبر مي رسد دبيركل فدراسيون مخالفاني جدي دارد و همان مخالفان رئيس را تحت فشار گذاشته اند.
خود نبي اين روزها روزه سكوت گرفته است اما منابع آگاه مي گويند كه وي به همراه كفاشيان و شايد مدتي زودتر از وي با اين فدراسيون وداع نمايد طي هفته هاي اخير برخي تغييرات در بدنه فدراسيون فوتبال صورت گرفته كه ياران كفاشيان از آنها با عنوان اصلاحات ياد مي كنند و مخالفان وي، اين اقدامات را تلاش براي ماندن بيشتر روي صندلي رياست مي دانند. فوتبال ايران در بهمن ماه روزهاي حساسي را به چشم خواهد ديد و مجمعي كه قرار است ماه آينده برگزار شود پاسخ بسياري از ابهامات را خواهد داد.
 


از سرشاخ ثامن با ماهان تا تقابل مازندراني ها

نبرد بهترين ها براي قهرماني در ليگ كشتي

رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد ايران (جام ولايت) امروز با برگزاري مسابقات نيمه نهايي و فينال به پايان مي رسد.
صبح سه شنبه و از ساعت 9 در سالن 12 هزار نفري آزادي مرحله نيمه نهايي برگزار مي شود كه تيم هاي ثامن الحجج(ع) سبزوار با فولاد ماهان اصفهان و داماش صدراي بابل با پرسپوليس جويبار ديدار مي كنند.
ثامن الحجج(ع) سبزوار - فولاد ماهان اصفهان
از ابتداي مسابقات مشخص بود كه ثامني ها با جذب چند كشتي گير ملي پوش و مطرح، با سرمربيگري محسن كاوه و مربيگري پژمان درستكار از مدعيان اصلي امسال ليگ هستند و قصد دارند قهرماني سال گذشته خود را تكرار كنند. ثامن كه سه ملي پوش المپيكي (حسن رحيمي، مهدي تقوي و صادق گودرزي) را جذب كرده بود تنها مي توانست از دو نفر آنها استفاده كند كه پس از كش وقوس هاي فراوان با جذب داويد خوتياشويلي گرجستاني در وزن 74 كيلوگرم، صادق گودرزي (نايب قهرمان المپيك لندن) را كنار گذاشت و براي سهميه ملي پوشانش از حسن رحيمي (55 كيلوگرم) و مهدي تقوي (66 كيلوگرم) استفاده كرد. البته حضور گودرزي در ثامن به عنوان مشاور يك مزيت بزرگ براي اين تيم داشت و آن مزيت اين بود كه گودرزي ديگر نمي توانست براي رقباي ثامن كشتي بگيرد. در ديگر سو، تيم تازه وارد فولاد ماهان اصفهان با سرمايه گذاري زياد و استفاده از امير توكليان به عنوان سرمربي قصد دارد ورزش اول كشور را در ديار نصف احيا كند. ماهاني ها از شش مسابقه خود در مرحله گروهي چهار پيروزي كسب كردند و در دو مسابقه رفت و برگشت مقابل داماش شكست خورده اند تا با هشت امتياز پس از تيم داماش به عنوان تيم دوم گروه دوم به نيمه نهايي راه يابند. تيم توكليان ملي پوش المپيكي ندارد، اما با جذب دو كشتي گير خارجي (واسيل فدروشين و داويد مودزامانشويلي) سعي در جبران ضعف هايش داشته است. گل كشتي هاي امروز در صورت حضور فردين معصومي در تركيب ثامن الحجج(ع)، كشتي او با داويد مودزامانشويلي خواهد بود.
داماش صدراي بابل - پرسپوليس جويبار
داماشي ها با مديريت فني منصور برزگر و استفاده از زوج تقي اكبرنژاد - علي اكبر دودانگه در كادر فني تلاش كردند كه از ابتدا خود را مدعي نشان دادند. آنها دو ملي پوش المپيكي (مسعود اسماعيل پور و احسان لشگري) را به خدمت گرفتند و با جذب عبدالسلام گاديسوف در وزن 96 كيلوگرم يكي از بهترين خريدهاي خارجي را انجام دادند و تيم قدرتمندي را جمع كردند. داماش پنج مسابقه خود در گروه دو را برد و تنها در هفته چهارم مقابل شهداي ساري شكست خورد تا با 10 امتياز صدرنشين گروه دوم و رقيب پرسپوليس جويبار در نيمه نهايي شود. در ديگر سو پرسپوليس جويبار با در اختيار گرفتن غلامرضا محمدي، سرمربي سابق تيم ملي و كمك مرادمحمدي، سرمربي تيم ملي نوجوانان پا به رقابت ها گذاشت و قصد داشت شكست هاي تيم فوتبال اين باشگاه را جبران كند. پرسپوليسي ها ابتدا با به راه انداختن تبليغاتي در جذب دنيس چارگوش و داويد خينچگاشويلي تيم هاي حريف را ترساندند. آنها در سنگين وزن هم كميل قاسمي، دارنده مدال برنز المپيك لندن، را در اختيار داشتند اما سرانجام با دو خارجي ديگر (اوپان سات و آلبرت ساريتوف) به توافق رسيدند. شاگردان محمدي هر دو مسابقه رفت و برگشت گروه خود را به ثامن باختند، اما با پيروزي در چهار رقابت ديگر توانستند با هشت امتياز به عنوان تيم دوم از گروه اول صعود كنند و حريف داماش شوند. اگر اوپان سات امروز در 60 كيلوگرم كشتي بگيرد، ديدار او با مسعود اسماعيل پور، نبرد آلبرت ساريتوف با احسان لشگري در 84 كيلوگرم و مبارزه كميل قاسمي با محمدرضا آذرشكيب در 120 كيلوگرم از ديدارهاي جذاب داربي مازندران در نيمه نهايي خواهد بود.
به نظر مي رسد هر دو ديدار نيمه هايي ليگ برتر كشتي آزاد ايران جذاب و ديدني از كار در بيايد كه اين جذابيت مي تواند با حضور تماشاگران كشتي دوست در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي دو چندان شود. تماشاي مسابقات هم رايگان است. مسابقات نيمه نهايي ساعت 9 صبح امروز با ديدار ثامن و ماهان آغاز مي شود و پس از آن داماش و پرسپوليس به مصاف هم خواهند رفت. همچنين ديدار رده بندي ساعت 30:15 و فينال بعد از اذان مغرب در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار خواهد شد.
 


هر دم از اين باغ بري مي رسد

درگيري ديگر در ليگ برتر واليبال

در پايان ديدار تيم هاي واليبال سايپا و كاله آمل تماشاگران و چند نفر از بازيكنان نماينده آمل با نيروي انتظامي درگيري فيزيكي پيدا كردند.
ديدار تيم هاي سايپا و كاله آمل در هفته پانزدهم ليگ برتر واليبال باشگاه هاي كشور با برتري 3 بر 2 آملي ها در كرج خاتمه پيدا كرد، اما اين هفته از رقابت ها ليگ برتر هم مانند چند هفته گذشته شاهد دعوا و حاشيه هاي جالب توجهي بود. در جريان بازي اين دو تيم هواداران پرشور و متعصب حاضر در سالن كري خواني هاي فراواني با هم داشتند؛ در پايان مسابقه و با پيروزي آملي ها تماشاگران منتسب به اين تيم با نيروي انتظامي درگيري فيزيكي شديدي پيدا كردند، اما اين پايان ماجرا نبود، چرا كه در اقدامي عجيب و به دور از اخلاق حرفه اي چند تن از بازيكنان كاله از جمله محمد موسوي، عبدالرضا عليزاده، فرهاد قائمي و رضا قرا كه شاهد درگيري بودند به جمع هواداران رفتند و با بالا رفتن از سكوي هواداران وارد درگيري با نيروي انتظامي شدند! اين اتفاق در حالي رخ داد كه اين هفته ها مسئولان فدراسيون واليبال تمام راه ها از جمله تصويب قوانين جديد، تشويق ميزبانان با اخلاق و تنبيه متخلفان را در دستور كار خود قرار داده بودند. لازم به يادآوري است در هفته پانزدهم ليگ برتر واليبال اين نتايج بدست آمد: ¤ ميزان خراسان صفر - پيكان 3 ¤ آلومينيوم المهدي بندرعباس 3 - جواهري گنبد 2 ¤ پيشگامان كوير يزد يك - متين ورامين 3 ¤ باريج اسانس كاشان 3 - شهرداري اروميه صفر ¤ سايپا البرز 2 - كاله 3 ¤نوين كشاورز يك - شهرداري تبريز 3.
 


نگراني سرمربي تيم ملي واليبال از نوسانات ارزي در ايران

ولاسكو هفته آينده به ايران مي آيد

سرپرست تيم ملي واليبال ايران گفت: سرمربي تيم ملي از چند كشور پيشنهاد دارد، اما هفته آينده به ايران خواهد آمد.
امير خوش خبر درخصوص اخباري مبني بر احتمال عدم بازگشت ولاسكو به ايران، اظهار داشت: تماس هاي زيادي با ولاسكو داشتم؛ وي قطعا به ايران مي آيد و هيچ مشكلي بين فدراسيون ايران و ولاسكو وجود ندارد. وي بارها اعلام كرد كه از كشورهايي مانند آمريكا، آرژانتين، باشگاه هاي روسيه و ايتاليا پيشنهاد دارد، اما علاقمند است كه در ايران فعاليت كند.
وي با بيان اينكه ولاسكو نگراني هايي داشت، ادامه داد: وي خبر نوسانات ارزي ايران را شنيده بود و كمي از اين نظر نگران بود. همچنين اخبار مربيان خارجي حاضر در ايران را هم شنيده بود، اما از اين بابت هم كمي نگران بود، اما با صحبت هايي كه با وي انجام داديم و اطمينان خاطري كه به ولاسكو داديم، وي گفت كه دوست دارد به ايران بيايد.سرپرست تيم ملي واليبال ايران گفت: اگر مي خواهيد مطمئن شويد كه ولاسكو به ايران مي آيد نگاهي به صحبت هاي اخيرش بكنيد. وي ليگ ايران و تك تك بازيكنان را زيرنظر دارد و حتي حاشيه هاي ليگ را هم ديده و حساس شده بود. وي از ملي پوشان درخواست كرده بود كه وارد حاشيه نشوند و بيشتر به بازي خود تمركز كنند. اين اتفاقات نشان مي دهد كه ولاسكو به ايران خواهد آمد و اميدواريم با آمدنش تمام اين حاشيه ها خاتمه پيدا كند.خوش خبر با بيان اينكه براي حضور ولاسكو در ايران هنوز بليت تهيه نكرده ايم، عنوان كرد: از ولاسكو خواستم تا خودش بليت تهيه كند و سپس ما با وي حساب كنيم. تاريخي كه ما تعيين كرده ايم 18 دي ماه است؛ ربادنگو هم قرار است حضورش در ايران را متعاقبا اعلام كند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10