(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 12  دی  1391 - شماره 20396

ژنرال تركيه استقرار سيستم موشكي ناتو را خطاي بزرگ آنكارا دانست
انقلابيون بحرين خواستار رسيدگي به گازهاي سمي آل خليفه شدند
دادگاه رژيم صهيونيستي ليبرمن را مجرم شناخت
وزير دفاع سابق سوئيس رئيس جمهور شد
نماينده مجلس سوريه:
طرح تازه ابراهيمي براي مذاكره با تروريست ها را نمي پذيريم
چها رسوي پنج قاره
شعار مردم تركيه در تظاهرات آنتاليا
اردوغان به جنگ افروزي در سوريه پايان دهد
افراد مسلح با انفجار بمب
 11 تانكر سوخت نظاميان ناتو را در افغانستان به آتش كشيدند.
نقض آتش بس غزه با ورود تانك هاي اسرائيل به شهر رفح
نوري مالكي: مقابل توطئه تركيه براي تجزيه عراق ساكت نخواهيم نشست
استقرار 35 هزار نيروي پليس در كربلا براي تامين امنيت مراسم اربعين
درگيري پليس با معترضان در پايتخت بنگلادش
با امضاي اوباما
قانون جاسوسي از شهروندان آمريكايي 5 سال ديگر ادامه مي يابد
هزاران نفر در شهرهاي پاكستان كشتار شيعيان را محكوم كردند
اعلام آمادگي رئيس جمهور آفريقاي مركزي براي تشكيل دولت ائتلافي با شورشيان


ژنرال تركيه استقرار سيستم موشكي ناتو را خطاي بزرگ آنكارا دانست

يك ژنرال بازنشسته ترك استقرار سيستم هاي موشكي آمريكا و ناتو در تركيه را بزرگترين خطاي اين كشور در قرن 21 دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «نژات اسلن» استقرار سيستم راداري سپر موشكي آمريكا و ناتو در پايگاه «كوره جيك» استان «مالانيا»ي تركيه را بزرگترين خطاي تركيه در قرن 21 دانست و تاكيد كرد: دولت آنكارا با اين تصميم در واقع در كنار آمريكا و ناتو و مقابل ايران، روسيه و چين صف آرايي كرده است و اين اقدام آنكارا ريسك خيلي جدي براي تركيه محسوب مي شود. وي افزود: سيستم پاتريوت در كنار سيستم سپر موشكي قابل ارزيابي است. وي تاكيد كرد كه موشك هاي پاتريوت كه در مناطق مرزي نزديك به سوريه مستقر شده اند، براي دفاع از مردم و شهرهاي تركيه ماموريت ندارند بلكه ماموريت آنها حفاظت از پايگاه «كوره جيك» است.
 


انقلابيون بحرين خواستار رسيدگي به گازهاي سمي آل خليفه شدند

انقلابيون بحريني خواستار تشكيل كميته بين المللي تحقيق درباره گازهاي سمي استفاده شده توسط نيروهاي امنيتي و نظامي اين كشور عليه مردم شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، دبيركل تجمع ملي دموكراتيك وحدت طلب بحرين در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهارداشت مخالفان خواستار تشكيل كميته تحقيق بين المللي درباره تركيبات موجود در گازهاي سمي مورد استفاده رژيم بحرين عليه معترضان هستند.وي افزود: اين گازها طبيعي نيستند چون تعدادي از بزرگسالان و كودكان بر اثر تنفس آنها شهيد شده و برخي زنان باردار سقط جنين كرده اند.
اين در حالي است كه يكي از اعضاي كنگره آمريكا از بكارگيري گازهاي سمي توسط نيروهاي امنيتي آل خليفه حمايت كرده و آن را در راستاي پايان دادن به خشونت ها دانسته است.
 


دادگاه رژيم صهيونيستي ليبرمن را مجرم شناخت

وزير خارجه بركنار شده رژيم صهيونيستي به اتهام سوءاستفاده از مقام خود محكوم شد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت، دادگاه بخش قدس حكم آويگدور ليبرمن وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي درباره پرونده اتهام سوءاستفاده از مقام در انتصاب «زيوبن آريه» سفير سابق اين رژيم در بلاروس را صادر و وي را محكوم كرد.
پليس رژيم صهيونيستي چند روز قبل علاوه بر ليبرمن از برخي از اعضاي كميته اي كه انتصاب «آريه» به عنوان سفير اين رژيم در بلاروس را تاييد كردند بازجويي به عمل آورد.
ليبرمن رئيس حزب راستگراي «اسرائيل بيتنا» كه مدت ها است متهم به اختلاس، سوءاستفاده از مقام و پولشويي است اخيرا از مقام هاي دولتي و حزبي خود كناره گيري كرده است.
 


وزير دفاع سابق سوئيس رئيس جمهور شد

وزير دفاع سابق از امروز پست رياست جمهوري سوئيس را به مدت يك سال بر عهده گرفت.
«يولي ماورر»، كه اوايل ماه دسامبر از سوي پارلمان اين كشور به عنوان رئيس جمهور سال 2013 انتخاب شد، از امروز رسما كار خود را شروع كرد. «ماورر» كه به دليل نداشتن تحصيلات دانشگاهي و اينكه از يك خانواده فقير وارد عرصه سياسي شده در سوئيس به «فقيرزاده» مشهور است، در پنجم دسامبر سال جاري از مجموع 202 راي پارلمان اين كشور 148 راي را از آن خود كرد.
«ماورر» 62 ساله ديپلم حسابداري است و به دليل نبوغي كه داشته توانسته استعدادهاي خود را در عرصه سياسي اين كشور به نمايش بگذارد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، رئيس جمهور منتخب سوئيس فعاليت سياسي خود را از شوراي «هينويل» زوريخ آغاز كرد. وي بعدها توانست به رياست اتحاديه كشاورزان زوريخ برسد. «حزب مردم» جايي است كه «ماورر» فعاليت هاي سياسي خود را در آن تشديد كرد و پس از مدتي توانست به عنوان نماينده مجلس به فعاليت هاي سياسي خود ادامه دهد. وي كه چندين سال رئيس حزب نه چندان مطرح «مردم» بود توانست اين حزب را به قويترين حزب سوئيسي بدل كند. وي در نهايت توانست وزير دفاع اين كشور شود.
گفتني است دوره رياست جمهوري در سوئيس يك ساله است و به نوبت بين هفت عضو شوراي فدرال يا همان دولت در گردش است. «ماورر» متاهل و داراي 6 فرزند است. پيش از وي «راولين ويدمر شلومف» به مدت يك سال رئيس جمهور اين كشور بود.
 


نماينده مجلس سوريه:

طرح تازه ابراهيمي براي مذاكره با تروريست ها را نمي پذيريم


نماينده مجلس سوريه ضمن رد طرح جديد اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل براي حل بحران سوريه اعلام كرد، دولت دمشق قوي و منسجم است و از اين بحران پيروز و سربلند بيرون خواهد آمد.
به گزارش شبكه خبري العالم، «وليد الزعبي» گفت، بدون شك حل بحران سوريه فقط از طريق سياسي است اما اين توافق بايد بين خود سوري ها و به دور از دخالت بيگانگان باشد.
وي افزود، دشمن اصلي ما رژيم صهيونيستي است و ابراهيمي بايد تلاش كند تا طرف هاي حامي تروريست ها را به كنترل مرزهاي مشترك و توقف حمايت هاي مالي و نظامي ملزم كند.
الزعبي تصريح كرد، دولت سوريه با تروريست هاي مسلحي كه از سوي بيگانگان حمايت مي شوند گفت وگو نخواهد كرد.
اين نماينده مجلس همچنين تأكيد كرد، ملت سوريه حامي ارتش و دولت است و اصرار دارد كه اين بحران با پيروزي دولت پايان يابد.
وي اظهار داشت، نظام سوريه قوي است و با پيروزي و سربلندي از اين بحران بيرون خواهد آمد.
اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه طرح ديگري براي حل بحران سوريه ارايه كرده است كه براساس بيانيه ژنو است در اين طرح از طرفين خواسته خشونت را كنار بگذارند و يك نهاد انتقالي تا زمان برگزاري انتخابات تشكيل شود.
ابراهيمي اظهار داشت، اوضاع سوريه بسيار بد است و دولت سوريه دو راه بيشتر ندارد يا راهكار سياسي را بپذيرد و يا نابود شود.
خبر ديگر اينكه ارتش سوريه موفق شد شمار زيادي از تروريست هايي كه قصد حمله به منطقه تل حاصل شهر حلب را داشتند به هلاكت برساند و تسليحات آنان را كشف و ضبط كند.
نيروهاي ارتش همچنين به پاكسازي اطراف فرودگاه بين المللي حلب ادامه مي دهند و با شماري از نيروهاي مسلح در اين منطقه درگير شدند. در آخرين درگيري ها بين ارتش سوريه و افراد مسلح در ريف دمشق 80 تروريست كشته شدند.
روزنامه سوري الوطن اعلام كرد چهار افسر خلبان تركيه اي كه سعي داشتند وارد فرودگاه نظامي كويرس در منطقه حلب شوند دستگير شدند.
نيروهاي حفاظتي اين فرودگاه اين چهار افسر خلبان ترك را كه همراه با يك گروه مسلح قصد ورود به فرودگاه را داشتند دستگير كردند.
فرمانده گروهك تروريستي موسوم به البراء بن مالك نيز در درگيري هاي ارتش با تروريست ها در درعا به هلاكت رسيد.
چهار تن از تروريست هاي عضو جبهه موسوم به النصره هنگام بمب گذاري يك خودرو در خيابان عين غزال در اردوگاه يرموك براثر انفجار بمب به هلاكت رسيدند.
ارتش سوريه همچنين تلاش افراد مسلح براي ورود به سوريه از مرز اردن را ناكام گذاشت و سلاح هاي اسرائيلي آنها را مصادره كرد.
يك روزنامه الجزايري نيز از وجود سه پايگاه نظامي در تونس براي آموزش تروريست ها و اعزام آنها به سوريه و عراق خبر داد.
از سوي ديگر رسانه هاي روسي خبر دادند كه سه ناو جنگي روسي درياي سياه را به مقصد بندر طرطوس سوريه ترك كرده اند.
مقامات روسيه مأموريت اين كشتي هاي جنگي را فاش نكرده اند.
ساير رويدادها
¤ يك تحليلگر آمريكايي گفت، چنانچه شورشيان كنترل سوريه را به دست گيرند، حمام خون در اين كشور به راه مي اندازد.
¤ يك شبكه ماهواره اي در سوريه گفت وگوي تلفني يكي از سران جريان 14 مارس لبنان با فرماندهان گروهك هاي تروريستي در سوريه را منتشر كرد كه در اين مكالمه كمك تسليحاتي جريان 14 مارس به مخالفان سوري اثبات مي شود.
¤ بر طبق گفته هاي يك راهبه سوري، مخالفان سوري سريك مرد مسيحي را از بدنش جدا كرده و جسدش را جلوي سگ ها انداختند.
¤ يك عضو فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان گفت، مسئوليت آوارگي شهروندان سوري با فتنه گران لبناني است.
 


چها رسوي پنج قاره

لخته خون در مغز كلينتون
پزشكان «هيلاري كلينتون» از وجود يك لخته خون در مغز وي خبر دادند و گفتند كه اين لخته بر اثر ضربه مغزي است كه چند هفته پيش به وي وارد شده است.
كلينتون 65ساله در حال حاضر در بيمارستان نيويورك بستري است.
دستگيري حاميان فلسطين در پاريس
نيروهاي امنيتي فرانسه شش فعال فرانسوي حامي فلسطين را در تظاهرات ميدان «سنت ميشل» پاريس بازداشت كردند. در اين تظاهرات معترضان شعار مي دادند: «اسرائيل مي كشد اولاند همدستي مي كند.»
شيمون پرز در بن بست
شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي كه بيداري اسلامي در منطقه به شدت او را نگران كرده است، به ديگر مقامات تل آويو هشدار داد تنها گزينه پيش روي اسرائيل صلح با فلسطيني هاست. وي از نخست وزير رژيم صهيونيستي خواست مذاكره با «محمود عباس» رئيس تشكيلات خودگردان براي ايجاد يك كشور مستقل فلسطيني را آغاز كند.
درخواست حكم اعدام براي متجاوزان
خانواده دختر هندي كه پس از تجاوز گروهي اوباش فوت كرد از دولت خواست، هر شش متجاوز به اين دختر را اعدام كند. برادر اين دختر گفت: مبارزه تازه آغاز شده است. منظور وي از اين سخن، مبارزه با كم كاري نيروهاي پليس در قبال اراذل و اوباش است.
سال سخت براي آلماني ها
«آنگلا مركل» صدراعظم آلمان كه به مناسبت آغاز سال نو ميلادي سخن مي گفت، شرايط اقتصادي كشورش در سال 2013 را سخت پيش بيني كرد. وي گفت: ما همچنان نيازمند صبر و تحمل بيشتر هستيم، زمان زيادي براي غلبه بر اين بحران نياز است.
 


شعار مردم تركيه در تظاهرات آنتاليا

 اردوغان به جنگ افروزي در سوريه پايان دهد

شماري از مردم شهر آنتاليا در جنوب تركيه با برگزاري تظاهراتي مخالفت خود را عليه سياست هاي جنگ افروزانه آمريكا و ناتو و همچنين دخالت آنكارا در سوريه اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از رسانه هاي تركيه، شركت كنندگان در اين تظاهرات آمريكا، ناتو و رژيم صهيونيستي را عامل درگيري ها و ناآرامي ها در سوريه و منطقه خاورميانه معرفي كردند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند: «ناتو و آمريكا قاتل هستند»، «ما سرباز آمريكا نخواهيم شد»، «سپر ناتو نخواهيم شد».
مردم تركيه همچنين سياست هاي خصمانه آمريكا عليه دمشق را محكوم كردند و از اردوغان خواستند به جنگ افروزي در سوريه پايان دهد.
يكي از تظاهركنندگان گفت، دولت در تشديد خونريزي ها در سوريه دست دارد و تركيه را به پايگاه ناتو تبديل كرده است.
وي افزود، دولت آنكارا با دعوت از ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت زمينه استقرار 1200 نيروي نظامي بيگانه را در خاك تركيه فراهم كرده و ما اين اقدام را محكوم مي كنيم.
جمعي از دانشجويان و سوري هاي مقيم آرژانتين نيز با برگزاري تظاهرات مقابل سفارت سوريه، حمايت خود را از نظام سوريه اعلام كردند.
به گزارش ايسنا، در اين تظاهرات شركت كنندگان با سر دادن شعارها و روشن كردن شمع هايي در مقابل سفارت سوريه حمايت خود را از كشور، ارتش و رهبران سوريه اعلام و تاكيد كردند رهبران و ارتش سوريه الگوي والاي فداكاري در مبارزه با گروه هاي تروريستي هستند.شركت كنندگان همچنين پرچم هاي سوريه و دست نوشته هايي را در دست داشتند كه بر حمايت و همبستگي با نظام بشار اسد تاكيد كرده بود.
تظاهركنندگان تاكيد كردند در برابر دشمنان و استعمارگراني كه سوريه را هدف قرار داده اند و نيز كشورهاي عربي كه به آنها كمك مي كنند، ايستادگي خواهند كرد.
روزنامه گاردين انگليس نيز با انتشار يك نظرسنجي نوشت، مردم انگليس برخلاف مسئولان خود، كمك تسليحاتي كشورشان به مخالفان سوريه را نمي پذيرند.
به نوشته اين روزنامه 48 درصد از مردمي كه در اين نظرسنجي شركت كردند اظهار داشتند كه با دخالت در امور داخلي سوريه به ويژه ارسال سلاح به اين كشور از سوي دولت انگليس مخالف هستند.
 


افراد مسلح با انفجار بمب

 11 تانكر سوخت نظاميان ناتو را در افغانستان به آتش كشيدند.

به گزارش خبرگزاري ايسنا، افراد مسلح ناشناس با انفجار بمب در مسير كاروان لجستيكي ناتو، 11 تانكر سوخت نظاميان اشغالگر را به آتش كشيدند. در اين حادثه كه در استان «ننگرهاي» رخ داد، دو راننده تانكر نيز كشته شدند. تاكنون هيچ گروهي مسئوليت اين حمله را برعهده نگرفته است.
مسير لجستيكي ناتو كه از بندر كراچي پاكستان آغاز مي شود و تا درون افغانستان امتداد مي يابد بسيار آسيب پذير است و هر هفته حداقل يكبار به كاروان ناتو حمله مي شود.
خبر ديگر اينكه، «ژان ا يولودريان» وزير دفاع فرانسه ديروز به طور سرزده وارد كابل شد. وي شب سال نو (ديشب) را در اردوگاه نظاميان فرانسوي كابل حضور داشت.
دريان در اين سفر همچنين با «حامد كرزاي» رئيس جمهور و «بسم الله خان محمدي» وزير دفاع افغانستان ديدار و گفت وگو كرد.
 


نقض آتش بس غزه با ورود تانك هاي اسرائيل به شهر رفح

رژيم صهيونيستي با يورش گسترده به شهر رفح در جنوب نوار غزه آتش بس امضا شده با حماس را نقض كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، رژيم صهيونيستي در تازه ترين مورد نقض آتش بس با جنبش حماس اقدام به پيشروي در جنوب نوار غزه كرد و تعدادي از بولدوزرها و تجهيزات نظامي خود را در اطراف منطقه النهضه در شرق شهر رفح مستقر كرد.
پيشروي تجهيزات نظامي و بولدوزرهاي رژيم صهيونيستي با حمايت گسترده هواپيماهاي شناسايي همراه بود.
شاهدان عيني اظهار داشتند به محض پيشروي تجهيزات به اطراف منطقه النهضه، سه دستگاه تانك مركاوا و يك كاميون حامل صندوق هاي آهنين و فولادي نيز از دروازه المطبق در شرق اين منطقه به حركت درآمدند. جزئيات بيشتري از يورش نظامي تازه اسرائيل به غزه منتشر نشده است.
 


نوري مالكي: مقابل توطئه تركيه براي تجزيه عراق ساكت نخواهيم نشست

نخست وزير عراق مقامات آنكارا را به توطئه براي تجزيه كشورش متهم كرد و اين تلاش ها را بي نتيجه دانست.
به گزارش شبكه العالم، «نوري مالكي» گفت: سياست تركيه منطقه كردستان عراق را در كانون بحران قرار داده است و اكنون مي خواهد تمام عراق را از طريق اين منطقه در معرض بحران قرار دهد. وي افزود: دخالت هاي تركيه راه را براي مداخله كشورهاي ديگر باز مي كند و ما در قبال اين اقدامات ساكت نخواهيم ماند.
وي كه با شبكه تلويزيوني «السومريه» گفت وگو مي كرد، در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان دارد كه عراق تجزيه شود، گفت: من تلاش ها در اين خصوص را تأييد مي كنم اما اين تلاش ها مذبوحانه و بي نتيجه خواهد بود. مالكي توضيح داد: توافقاتي بين تركيه و منطقه (خودمختار) كردستان عراق وجود دارد، تا جايي كه تركيه از برادران تركمن (عراقي) خواسته است به كساني كه كركوك را بخشي از كردستان مي دانند اعتراض نكنند. اين موضع تركيه در قبال كركوك عجيب است.
در همين حال، «علي العلاق» نماينده پارلمان عراق، تركيه و قطر را عامل فتنه مذهبي در عراق دانست. «كولزار قادر» يك نماينده ديگر پارلمان عراق از منطقه كردستان نيز گفت: دخالت تركيه در عراق اقدامي ظالمانه است.
مالكي در گفت وگو با السومريه اين را نيز گفت كه در عراق بايد انتخابات پارلماني زودهنگام برگزار شود. وي اين اقدام را بهترين راه حل براي خروج از بحران سياسي جاري دانست.
حملات تروريستي
به گزارش واحد مركزي خبر، حملات تروريستي ديروز در مركز و شرق عراق حداقل 22 شهيد و 30 زخمي برجاي گذاشت.
«صالح مطلك» معاون نخست وزير عراق، «عدي الخدران» فرماندار شهر «الخالص» «راكان سعيد» استاندار «بابل» هدف عمليات تروريستي جداگانه قرار گرفتند، اما به هيچ يك از آنها آسيبي نرسيد. صالح مطلك مي گويد يكشنبه گذشته زماني كه در جمع تظاهرات ضد دولتي استان الانبار حضور يافته بود، هدف تيراندازي افراد ناشناس قرار گرفت ولي گلوله ها به وي اصابت نكرد.
اين در حالي است كه «فرحان منير» شهردار «القياره» واقع در 60 كيلومتري جنوب موصل در يك عمليات تروريستي جان خود را از دست داد.
 


استقرار 35 هزار نيروي پليس در كربلا براي تامين امنيت مراسم اربعين

در آستانه اربعين حسيني، ميليون ها تن از شيعيان دلسوخته اباعبدالله الحسين(ع) با پاي پياده عازم كربلا شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، ميليون ها تن از عاشقان حسيني(ع) براي شركت در مراسم اربعين سالار شهيدان و ياران باوفايش عازم شهر كربلا شدند.
دست اندركاران تامين امنيت عتبات عاليات نيز از بسيج هزاران نيرو براي تامين امنيت مراسم اربعين اباعبدالله خبر دادند و اعلام كردند كه بيش از 35 هزار نيروي پليس را براي اين كار در نظر گرفته اند.
براساس اين گزارش، بيش از 5000 پليس زن نيز براي بازرسي از زنان در كربلا مستقر شده اند و ورود خودرو به شهر كربلا ممنوع اعلام شده است.
 


درگيري پليس با معترضان در پايتخت بنگلادش

تظاهرت مردم داكا پايتخت بنگلادش در اعتراض به افزايش قيمت برق به خشونت كشيده شد.
به گزارش آسوشيتدپرس تظاهرات صدها نفري مردم بنگلادش كه در اعتراض به افزايش قيمت برق مصرفي مقابل وزارت انرژي اين كشور در داكا تجمع كرده بودند با دخالت پليس به خشونت كشيده شد.
پليس با باتوم و پرتاب گاز اشك آور سعي داشت معترضان را از مقابل وزارت انرژي متفرق كند.
اين گزارش حاكي است حداقل شش نفر در درگيري بين پليس و معترضان زخمي شدند.
مردم بنگلادش با دعوت احزاب و گروه هاي چپ مقابل وزارت انرژي اين كشور تجمع كرده بودند.
برنامه هاي رياضتي دولت داكا مدت هاست كه باعث اعتراضات در پايتخت و چند شهر بزرگ بنگلادش شده است.
 


با امضاي اوباما

قانون جاسوسي از شهروندان آمريكايي 5 سال ديگر ادامه مي يابد

كنگره آمريكا قانون «استراق سمع بدون حكم» از مردم را به مدت 5 سال ديگر تمديد و رئيس جمهور اين كشور نيز آن را امضا كرد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» پس از اينكه مجلس سناي آمريكا روز جمعه گذشته قانون «استراق سمع بدون حكم» از مردم را به مدت 5 سال ديگر تمديد كرد، باراك اوباما، رئيس جمهور اين كشور نيز روز يكشنبه آن را امضا كرد.
تمديد اين قانون با 73 راي موافق در مقابل 23 راي مخالف در مجلس سنا تصويب و براي امضا به رئيس جمهور فرستاده شده بود.
گفتني است اين قانون كه به قانون فيسا (FISA) مشهور شده در سال 2008 از سوي دولت جرج بوش تدوين شده بود و قرار بود تا نيمه شب جمعه گذشته منقضي شود. براساس اين قانون دولت آمريكا اجازه دارد به تشخيص خود مكالمات تلفني يا پست هاي الكترونيكي شهروندي را كه تشخيص بدهد، بدون داشتن حكم شنود كند.
تصويب اين قانون همواره از سوي منتقدان آمريكايي محكوم شده چرا كه به اعتقاد آنها اين قانون متمم چهارم قانون اساسي آمريكا را به «سخره» گرفته است. براساس اين متمم، هرگونه تحقيق و تفحص از حريم خصوصي افراد، نيازمند صدور يك حكم است. بدين ترتيب از اين پس دولتمردان آمريكايي مي توانند تا سال 2018 به نام تامين «امنيت ملي» اقدام به شنود و بررسي مكالمات خصوصي شهروندان خود كنند.
 


هزاران نفر در شهرهاي پاكستان كشتار شيعيان را محكوم كردند

هزاران نفر از شهروندان پاكستاني با برگزاري تظاهرات در شهرهاي «كويته»، «كراچي» و «مولتان» خشم خود را نسبت به كشتار مسلمانان شيعه اين كشور ابراز كردند.
به گزارش پرس تي وي، صدها نفر از ساكنان كويته به كشتار شيعيان در حومه اين شهر در پاكستان واكنش نشان دادند. شنبه گذشته يك اتوبوس حامل شيعيان هدف انفجار بمب كنار جاده اي قرار گرفته و 21 شهيد و 44 مجروح برجاي گذاشته بود.
معترضان در تظاهرات خود خواستار دخالت جدي دولت در سركوب گروه هاي وهابي و طالبان شدند. آنها همچنين تهديد كردند كه اگر قتل هاي فرقه اي و حملات تروريستي ادامه يابد، به تظاهرات ادامه مي دهند.
تظاهرات مشابهي نيز در شهرهاي كراچي و مولتان برگزار شد و مردم معترض با سر دادن شعارهايي كشتار شيعيان پاكستان را محكوم كردند.
طي سال 2012 حدود 320 مسلمان شيعه پاكستان در حملات تروريستي كشته شده اند.
رهبران شيعه از دولت خواسته اند يك كميسيون قضايي به خشونت عليه شيعيان كه حدود 20درصد جمعيت 180 ميليوني پاكستان را تشكيل مي دهند رسيدگي كند.
همه تروريست هاي فعال در پاكستان شامل طالبان محلي، وهابيون، لشكر جهنگوي، سپاه محمد، عوامل جاسوسي رژيم هاي عربستان، آمريكا و اسرائيل شيعيان را از اهداف هميشگي خود در پاكستان مي دانند. كارشناسان پاكستان را بهشت تروريسم لقب داده اند.
 


اعلام آمادگي رئيس جمهور آفريقاي مركزي براي تشكيل دولت ائتلافي با شورشيان

رئيس جمهور آفريقاي مركزي براي تشكيل دولت ائتلافي با حضور شورشيان اعلام آمادگي كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري فرانس 24، «فرانسوا بوزيزه» رئيس جمهور كنوني آفريقاي مركزي كه حكومتش در خطر سقوط قرار گرفته است روز دوشنبه از تشكيل دولت ائتلافي خبر داد.
براساس اين گزارش، بوزيزه كه 10 سال پيش خود با يك كودتا روي كار آمد و دولت فرانسه وي را از دو كودتاي سهمناك مخالفان نجات داد، متعهد شد انتقال قدرت در آفريقاي مركزي به صورت دموكراتيك صورت بگيرد و انتخاباتي با حضور احزاب مخالف برگزار شود.
رئيس جمهور آفريقاي مركزي كه دوران رياست جمهوري وي در سال 2014 به پايان خواهد رسيد متعهد شد كه چشمداشتي به اين پست در آينده نداشته باشد.
اين در حالي است كه شورشيان «سيلكا» كه بخش وسيعي از كشور را در اختيار دارند، بوزيزه را متهم به دروغگويي مي كنند و كناره گيري وي را از پست رياست جمهوري خواستارند و از وعده هاي وي براي انتقال آرام قدرت استقبال چنداني نكردند.
شورشيان آفريقاي مركزي كه پايتخت را در محاصره دارند روز دوشنبه تهديد كردند كه آمادگي تصرف شهر بانگي (پايتخت) را در صورت شكست مذاكرات دارند.
از سوي ديگر، دولت فرانسه كه طي سال هاي 2006 و 2009 مانع از كودتا عليه فرانسوا بوزيزه شده است، نيروي نظامي بيشتري را در آفريقاي مركزي مستقر كرد. فرانسه روز دوشنبه با اعزام 180 نيروي ديگر، تعداد افراد خود را در بانگي به 600 نفر افزايش داد و سربازان خود در چاد و گابن را به حالت آماده باش در آورد و طرف هاي متخاصم را به پرهيز از خشونت و گفت وگو دعوت كرد.
بر پايه گزارش هاي دريافتي مذاكرات دولت و مخالفان قرار است زير نظر رهبران جامعه اقتصادي كشورهاي مركز آفريقا در «ليبرويل» و با رويكرد اجرايي شدن توافقات سال هاي 2007 و 2011 صورت گيرد.
«توماس بوني ياني» رئيس جمهور «بنين» و رئيس اتحاديه آفريقا روز دوشنبه پس از ديدار با بوزيزه اعلام كرد: رايزني براي كشاندن دو طرف به ميز مذاكره در كشور گابن ادامه دارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10