(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17  دی  1391 - شماره 20399

به خاطر شرايط حساس در اين كشورها
سفرهاي عمره و عتبات عاليات دانش آموزان دخترمنتفي شد
آلودگي هواي تهران تا دوشنبه ادامه دارد
بخاري چكه اي در مدرسه روستايي مشكين شهر آتش گرفت
آسمان تهران دوشنبه و سه شنبه باراني مي شود
زلزله شهرستان سرباز خسارتي در پي نداشت
سن سكته مغزي در ايران 5 سال كمتر از جهان
حوادث كوتاه از كشور
لنگه كفش سارق صاحبش را به دام انداخت
معاون مركز امور زنان تاكيد كرد
ضرورت توقف فعاليت سايت هاي همسريابي
با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر كرمان
قاچاقچيان از انتقال 1600كيلو مرفين به عراق ناكام ماندند
واگذاري ون هاي مناسب سازي شده به بهزيستي
كلاهبرداري به بهانه استخدام در بانك
تحويل مدارك آرم طرح ترافيك از دوشنبه
رفتگر بجنوردي چك 3 ميليارد ريالي را به صاحبش برگرداند
فروش حشيش در مغازه لاستيك فروشي
انفجار كپسول گاز در فروشگاه موادغذايي تيران و كرون
تصميم جنجالي كليساي انگليس
آئين عجيب چيني ها!
خودزني يك معترض
جهيزيه 160 ميليون دلاري
تصوير ناب!


به خاطر شرايط حساس در اين كشورها

 سفرهاي عمره و عتبات عاليات دانش آموزان دخترمنتفي شد

قائم مقام معاون وزير در سازمان دانش آموزي از منتفي شدن سفرهاي عمره، عتبات عاليات و سوريه دانش آموزان دختر در سال تحصيلي جاري خبر داد.
داود روستايي، قائم مقام معاون وزير در سازمان دانش آموزي گفت: امسال سهميه اعزام 2 هزار دانش آموز به عمره را گرفتيم اما تنها دانش آموزان پسر به عمره مفرده مشرف مي شوند.
وي، دليل عدم اعزام دختران به عمره را مقررات كشور عربستان عنوان كرد و ادامه داد: كشور عربستان اجازه حضور دختران بدون همراهي خانواده را نمي دهد و به همين دليل عمره دانش آموزي صرفا ويژه دانش آموزان پسر متوسطه برگزار مي شود.
روستايي در خصوص اعزام دانش آموزان دختر به جاي عمره به سفر عتبات عاليات و سوريه نيز گفت: سفر به سوريه را پيش بيني كرده بوديم كه به دليل شرايط داخلي كشور سوريه، امكان اين سفر فراهم نشد.
وي افزود: درباره اعزام دانش آموزان دختر به عتبات عاليات از نظر سازمان حج و زيارت، مشكلي نيست اما با توجه به شرايط نامناسب و امكان حملات تروريستي، به هيچ عنوان صلاح نمي دانيم كه دانش آموزان دختر را به عتبات عاليات ببريم.
قائم مقام معاون وزير در سازمان دانش آموزي اضافه كرد: با توجه به شرايط فوق، در حال حاضر براي دانش آموزان دختر، سفر به مشهد مقدس پيش بيني شده است.
 


آلودگي هواي تهران تا دوشنبه ادامه دارد

شاخص آلودگي هواي تهران همچنان در شرايط «هشدار» است و براساس گزارش سازمان هواشناسي كشور پايداري جوي و آلودگي هواي تهران تا بعد از ظهر دوشنبه ادامه دارد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري، مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور اجراي طرح زوج و فرد از در منازل را يكي از عوامل اصلي افزايش نيافتن غلظت آلودگي هواي تهران عنوان كرد و گفت: براساس اندازه گيري هاي انجام شده دو پيك آلودگي هوا يكي حدود ساعت 9 و يكي حدود ساعت 17 در تهران داريم. از سوي ديگر كمترين غلظت آلايندگي مربوط به ساعت 30:2 بامداد است.
اميدوار شهري به تغييرات دمايي طي چند روز آينده اشاره كرد و اظهار كرد: دماي هوا تقريبا طي چند روز آينده نوسان چنداني نخواهد داشت و بين يك درجه زير صفر تا حدود هشت درجه بالاي صفر مي رسد.وي تصريح كرد: از بعداز ظهر دوشنبه عبور يك موج كوتاه از روي پايتخت موجب بارش پراكنده شده كه اين روند تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و پس از آن مجددا جوي پايدار بر تهران مستقر مي شود.
مرگ 4460 نفر
بر اثر آلودگي هوا
دكتر حسن آقاجاني، مشاور وزير بهداشت و مديركل دفتر وزارتي با اعلام مرگ 4460 نفر بر اثر آلودگي هواي پايتخت در سال گذشته، تاكيد كرد: آلودگي هوا مسئله اي ملي است. در اين زمينه ملاك ما قانون است و دستگاه هاي مربوطه بايد به وظايف خود عمل كنند.به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به اين سوال كه چرا وزارت بهداشت در مواقع آلودگي هوا تنها به هشدار براي گروه هاي خاص بسنده مي كند، گفت: تا قبل از قانون برنامه دوم توسعه نقشي براي وزارت بهداشت در زمينه آلودگي هوا در نظر گرفته نشده بود، اما از زماني كه در اين نقش حضور يافته، به نحو احسن وظيفه خود را ايفا كرده است. وزارت بهداشت به عنوان متولي نظام سلامت وظيفه ارتقاي سلامت مردم را برعهده دارد.
به گفته مشاور وزير بهداشت طي چند روز گذشته و به دنبال افزايش آلاينده هاي هوايي، حدود 10 درصد ميزان ماموريت هاي اورژانس 115 به دنبال افزايش آلاينده هاي هوايي، اضافه شده است و اين باري اضافي براي وزارت بهداشت ايجاد مي كند.اين در حاليست كه هر ماموريت اورژانس 80 هزار تومان بار مالي براي وزارت بهداشت به دنبال دارد. وزارت بهداشت به عنوان بخشي كه بايد به سلامت مردم رسيدگي كند، ماموريت هاي خود را به درستي انجام مي دهد.
وي با اشاره به افزايش بار مراجعات قلبي و تنفسي به بيمارستان ها در پي تشديد آلاينده هاي هوايي، گفت: در برخي بيمارستان ها از جمله مركز قلب تهران طي چند روز اخير مراجعات قلبي حدود 30 درصد افزايش داشته است. در مجموع كهنسالان و افراد داراي بيماري هاي زمينه اي و تنفسي در معرض خطر بيشتري قرار دارند.
آقاجاني درباره آمار مرگ و مير منتسب به آلودگي هوا، گفت: آماري كه در اين زمينه وجود دارد كم نيست. بر اساس اعلام سازمان جهاني بهداشت روزانه 8000 نفر در دنيا به علت آلودگي هوا جان خود را از دست مي دهند.
وي با اشاره به آمار مرگ و مير منتسب به آلاينده هاي ذرات معلق كمتر از 5/2 و 10ميكرون در تهران نيز گفت: حدود پنج درصد كل علل مرگ و مير را ذرات معلق كمتر از 5/2 و 10ميكرون تشكيل مي دهند. در سال 90 حدود 2318 مورد مرگ به علت ذرات معلق كمتر از 5/2ميكرون (PM) و 2142 مورد مرگ مربوط به ذرات معلق كمتر از 10 ميكرون (PM) بوده است كه با توجه به شرايط آب و هوايي تهران و تكاليفي كه براي مجموعه ها و دستگاه هاي مختلف درنظر گرفته شده، حتي يك مورد مرگ هم زياد است.
مشاور وزير بهداشت و مديركل دفتر وزارتي در ادامه، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي و افزايش خطوط اتوبوس با بهره مندي از سوخت مناسب را از اصلي ترين راهكارهاي كاهش آلودگي هوا خواند و گفت: هرچند بيش از يك ميليون خودروي فرسوده از رده خارج شده اند، اما هنوز يك ميليون خودروي فرسوده ديگر وجود دارند كه بايد از رده خارج شوند. از طرف ديگر 10 هزار وسيله نقليه شبانه با همان سوخت غيراستاندارد، نخاله هاي ساختماني را جابجا مي كنند كه خود باعث آلودگي است.
آقاجاني با اشاره به ماده قانوني مبني برلزوم پرهيز از تاسيس كارخانجات تا شعاع 120كيلومتري شهرها، ادامه داد: براساس مصوبه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي، هر صنعت بزرگي براي فعاليت در كنار شهرها بايد پيوست سلامت داشته باشد. در مجموع كار وزارت بهداشت در كارگروه هاي آلودگي هوا، ارائه راهكارهاي علمي و دفاع از حقوق مردم است. پيگيري هاي لازم در اين زمينه را نيز انجام مي دهيم.
گفتني است براساس گزارش رئيس اداره بهداشت هواي وزارت بهداشت، منطقه يافت آباد و ميدان امام خميني(ره) با بيشترين ذرات معلق، آلوده ترين مناطق تهران هستند.
 


بخاري چكه اي در مدرسه روستايي مشكين شهر آتش گرفت

يك كلاس مدرسه ابتدايي روستاي مازافا در شهرستان مشكين شهر بر اثر نشت نفت از بخاري آتش گرفت ولي آتش سوزي بدون تلفات مهار شد.
«يونس اسدي» نماينده مردم مشكين شهر در مجلس شوراي اسلامي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: آتش سوزي در اين مدرسه كه در كلاس ششم روي داده با هوشياري مدير و معلم كلاس مهار شده است.
وي با بيان اينكه خوشبختانه در اين آتش سوزي صدمه اي به دانش آموزان وارد نشده افزود: مسئولان وزارت آموزش و پرورش از جمع آوري بخاري هاي چكه اي در مدارس كشور خبر داده اند اما متاسفانه بخاري موجوددر مدرسه ابتدايي وحدت روستاي مازافا از نوع چكه اي بوده است.
روستاي مازافا در 40 كيلومتري مشكين شهر و در بخش مرادلو واقع شده است.
محمد فرهادي بخشدار مركزي مشكين شهر نيز گفت: در حال حاضر بيش از 50 درصد از بخاري هاي موجود در مدارس اين بخش از نوع چكه اي است.
 


آسمان تهران دوشنبه و سه شنبه باراني مي شود

مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: از ظهر دوشنبه و روز سه شنبه با ورود يك سامانه جديد بارشي به كشور، آسمان تهران باراني مي شود.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت و گو با فارس اظهار داشت: با ورود يك سامانه بارشي جديد از غرب كشور، بارش باران در تهران از ظهر روز دوشنبه تا سه شنبه هفته جاري پيش بيني مي شود.
وي تصريح كرد: با توجه به آلودگي هواي تهران كاهش ديد نيز وجود دارد.
 


زلزله شهرستان سرباز خسارتي در پي نداشت

مديركل دفتر مديريت بحران استانداري سيستان و بلوچستان گفت: زمين لرزه در شهرستان سرباز به مركزيت (راسك) در جنوب شرقي اين استان خسارتي در پي نداشت.
به گزارش ايرنا از زاهدان، رضا اربابي افزود: اين زمين لرزه با شدت چهار ريشتر ساعت 9و 28دقيقه و 35ثانيه صبح شنبه در 64كيلومتري راسك رخ داد.
وي گفت: تاكنون از فرمانداري شهرستان سرباز خسارتي ناشي از اين زلزله گزارش نشده است.
 


سن سكته مغزي در ايران 5 سال كمتر از جهان

طبق بررسي هاي انجام شده آمار سكته مغزي در كشور 70 در 100 هزار نفر جمعيت است.
محمدرضا قيني، رئيس انجمن سكته مغزي ايران گفت: در روزهاي آلوده به دليل كاهش سطح اكسيژن رساني به مغز، مراجعه بيماران و شمار سكته هاي مغزي افزايش مي يابد.
وي افزود: سكته هاي مغزي در دراز مدت خود را در افراد نشان مي دهند اما مطالعه اي كه نشان دهد آلودگي هوا روي سكته مغزي به صورت مستقيم اثرگذار است انجام نشده است.
قيني ادامه داد: اما مطالعات اوليه و اثبات نتايج آن نشان داده كه آلودگي هوا مشكلات عروقي ايجاد مي كند و چون عمل اكسيژن رساني را مختل مي كند، باعث بروز سكته مغزي مي شود.
رئيس انجمن سكته مغزي ايران گفت: آلودگي هوا باعث اختلال در كاركرد مغز مي شود و باعث علائمي همچون سردرد و خواب آلودگي شده و تمركز حواس را كاهش مي دهد.
قيني تاكيد كرد: افرادي كه هرگونه علائم بيماري هاي مغزي مانند تشنج، تنگي رگ، مشكلات ريوي، سردرد و اختلال در حافظه دارند بايد احتياط را رعايت كرده و در اين روزها كه آلودگي هوا بسيار شديد است از تردد غيرضروري بپرهيزند.
اين متخصص مغز و اعصاب در مورد آمار سكته مغزي در ايران گفت: طبق بررسي هاي انجام شده آمار سكته مغزي در كشور 70 در 100 هزار نفر جمعيت است اما به نظر مي رسد آمارها بيش از اين بوده و با توجه به ميزان مراجعات بيماران، يكصد در 100 هزار نفر باشد.
وي افزود: مقايسه آمار سكته مغزي در ايران در مقايسه با آمار جهاني نشان مي دهد كه با متوسط آمار ابتلا در كشورهاي مختلف برابري كند اما متاسفانه سن بروز در ايران 5 سال پايين تر از متوسط آمار جهاني است.
رئيس انجمن سكته مغزي ايران در مورد علت پايين بودن سن ابتلا در كشور افزود: مهمترين دليل آن عدم شناخت زمينه هاي پرخطر اين بيماري مانند قندخون و چربي بالاست كه باعث مي شود زمينه هاي سكته دير شناسايي شوند.
قيني ادامه داد: بايد طي يك پروسه ملي همه عوامل خطر در سنين 30 تا 35 سال شناسايي شوند و با شناسايي به موقع و درمان آن، وقوع سكته هاي مغزي به تاخير مي افتند.
 


حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي در مسجد
نيشابور- خبرنگاركيهان: براساس گزارش سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان نيشابور بر اثر بي احتياطي كارگران مشغول به كار در مسجد روستاي ميرآباد، مناره مسجد دچار آتش سوزي و تحمل خسارات ناشي از اين حادثه شد.
مسموميت ناشي از زغال
نور-خبرگزاري فارس: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران از وقوع حادثه مسموميت در رويان نور خبر داد و گفت: در اين حادثه زني 60 ساله به دليل روشن كردن زغال در داخل حمام مسموم شد. حادثه ديده پس از اقدامات پيش بيمارستاني براي ادامه درمان به بيمارستان امام خميني نور انتقال يافت.
سقوط از بلندي
محمودآباد- فارس: سخنگوي مركز اورژانس 115 مازندران از وقوع حادثه سقوط از طبقه دوم يك ساختمان در محمودآباد خبر داد و گفت: در اين حادثه يك مرد 52 ساله بر اثر خونريزي داخلي و شكستگي درگذشت و يك مرد37 ساله مجروح و به بيمارستان منتقل شد.
كشف سوخت قاچاق
قزوين- فارس: ماموران انتظامي شهرستان بويين زهرا هنگام گشت زني در حوالي روستاي قميك به يك دستگاه كاميون حامل سوخت مشكوك شده و خودرو را متوقف كردند. در بررسي ماموران مشخص شد كاميون، حامل 15 هزار ليتر نفت كوره قاچاق است.
در اين عمليات راننده خودرو دستگير شد و موضوع در حال بررسي است.
بازداشت شكارچي
اصفهان- خبرنگاركيهان: در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي بدون مجوز قانوني در ارتفاعات مهردشت اصفهان در حال شكار است، ماموران انتظامي به محل مورد نظر اعزام شدند و فرد مورد نظر را در حالي كه يك قبضه سلاح شكاري همراه داشت دستگير كردند. متهم با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد.
دستگيري قاتلان فراري
هنديجان- فارس: با پيگيري هاي ماموران انتظامي و يگان هاي ويژه هنديجان، سرانجام قاتلان متواري پس از 2 سال دستگير شده و تحويل مقامات قضايي شدند.وي افزود: هر دو قاتل با تمهيدات ويژه اي كه پليس اتخاذ كرده بود به دام افتادند.
تصادف مرگبار
كرمان- فارس: به گزارش پايگاه اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان كرمان، بر اثر برخورد سواري پژو با وانت در محور ريگان- فهرج يك نفر مجروح شد و دو نفر جان خود را از دست دادند.
علت حادثه در دست بررسي است.
نجات از مرگ
بابل- خبرنگار كيهان: افراد داخل مغازه اي در جاده قائم شهر به دليل استفاده از بخاري بدون دودكش دچار مسموميت شدند كه با حضور به موقع تكنسين هاي اورژانس 115 بابل از مرگ حتمي نجات يافتند.
تصادفات زنجيره اي
اراك- فارس: بر اثر مه شديد و لغزندگي جاده ها ساعت 7صبح ديروز در 35 كيلومتري اراك شاهد وقوع تصادفات زنجيره اي بوديم كه طي آن 15 دستگاه اتوبوس، تريلر و سواري به صورت زنجيره اي با يكديگر برخورد كردند و در اثر آن 21 نفر مجروح شدند.
كشف برنج مشكوك به فساد
اصفهان- خبرنگاركيهان: كارشناسان بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد، طي بازديدهاي مستمر خود از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي، يك انبار حاوي 400 تن برنج مشكوك به فساد را شناسايي كردند. پس از كشف اين انبار، برنج ها براي نمونه برداري و انجام آزمايش به آزمايشگاه مواد غذايي ارسال شد.
پلمب كارگاه توليد چيپس
¤ رئيس پليس مركز اصفهان از پلمب يك كارگاه متخلف توليد چيپس در اين شهرستان خبر داد و گفت: متصديان اين كارگاه چيپس هاي غيربهداشتي توليد شده را در بسته بندي هاي به نظر بهداشتي به بازار عرضه مي كردند.
دستگيري سارق كبوتر
زنجان- فارس: فرمانده انتظامي شهرستان زنجان گفت: فردي كه با استفاده از تاريكي شب 70 طوقه كبوتر را به سرقت برده بود در كمتر از 24 ساعت توسط پليس در زنجان دستگير و به كلانتري منتقل شد.
 


لنگه كفش سارق صاحبش را به دام انداخت

سارقي كه 10 روز بود از زندان آزاد شده بود و اقدام به سرقت از يك خانه در كوچه هاي خيابان بهشتي كرده بود به خاطر جا ماندن لنگه كفشش در محل جرم گرفتار پليس شد.
سروان حسيني رئيس كلانتري 174 قيام دشت در اين باره گفت: ماموران گشت در حين گشت زني در محدوده استحفاظي خود در خيابان بهشتي در ساعت 4 صبح روز جاري بودند كه متوجه فردي به نام احسان كه از سابقه داران و يكي از بزرگترين مجرمان آن منطقه است، شدند.
وي افزود: ماموران به دليل سابقه دار بودن اين شخص و تردد بي موقع وي در خيابان او را براي بررسي موضوع دستگير كردند.
ماموران كه متوجه لنگه كفش نداشتن متهم شده بودند پس از چندين ساعت بررسي، بازجويي و پرس و جو متوجه خانه اي شدند كه چند ساعت گذشته به سرقت رفته بود و جالب اينكه در بازرسي از منزل ياد شده لنگه ديگر كفش متهم در خانه شخص مالباخته رويت شد.
اين مقام مسئول انتظامي اذعان داشت: حال كه ديگر دست سارق براي ماموران رو شده بود، متهم به حرف آمد و گفت: چندين ساعت گذشته لوازم خانه مربوطه را به سرقت بردم كه به خاطر سر رسيدن ناگهاني صاحب خانه مجبور به فرار با يك لنگه كفش شدم و به همين دليل اول صبح آمدم تا لنگه ديگر كفشم را بردارم كه دستگير شدم.
اميني در خاتمه با اشاره به آزادي ده روزه متهم نامبرده از زندان گفت: اين فرد كه يكي از بزرگترين سارقان شهر است پس از آزادي از زندان سرقت هاي گوناگون در اين منطقه افزايش يافته است، لذا نامبرده به همراه پرونده براي بررسي بيشتر و كشف ساير جرايم در اختيار كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قرار گرفت.
 


معاون مركز امور زنان تاكيد كرد

ضرورت توقف فعاليت سايت هاي همسريابي

معاون امور خانواده مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري بر توقف فعاليت سايت هاي همسريابي در كشور تاكيد كرد.
زهرا سجادي با اشاره به تبعات منفي ناشي از فعاليت سايت هاي همسريابي در كشور گفت: بايد از فعاليت اينگونه سايت ها جلوگيري به عمل آيد.
وي در ادامه متذكر شد: اهميت امر مزبور به حدي است كه مي توان گفت، سايت هاي همسريابي به ساماندهي نيز نياز ندارند و بايد به طور قطع از ادامه فعاليت اين سايت ها در كشور جلوگيري شود.
سجادي با تاكيد بر حفظ جايگاه دختران در جامعه، ابراز داشت: بهره گيري از اين گونه سايت ها در كشور بدون شك جايگاه دختران را در جامعه متضرر مي كند، ضمن آنكه زمينه سوءاستفاده بسياري از شيادان را نيز فراهم مي آورد.
وي همچنين بيان داشت: ازدواج در ميان جوانان و پيشبرد اين مهم راهكارهاي خاص خود را دارد به طوري كه، نبايد به شيوه هاي متفاوت و غيراصولي براي تحقق اين امر در ميان جوانان متوسل شد.
سجادي با بيان اينكه معرفي فرد مورد مناسب از طريق سايت هاي همسريابي امكانپذير نخواهد بود، اضافه كرد: وقتي همسريابي توسط سايت اتفاق افتد بدون شك نمي تواند خواسته هاي طرفين را پوشش دهد.
به گفته وي، هم اكنون شيادان از سايت هاي همسريابي، سوءاستفاده هاي بسياري مي كنند.
به گزارش فارس، سجادي در ادامه تصريح كرد: شيادان با ورود به سايت هاي همسريابي، افرادي را شناسايي مي كنند و به دنبال آن مزاحمت هايي را براي افرادي كه در اين سايت ها عضو شده اند به وجود مي آورند.
 


با تلاش مأموران مبارزه با مواد مخدر كرمان

قاچاقچيان از انتقال 1600كيلو مرفين به عراق ناكام ماندند

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: با تلاش مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهي قاچاقچيان در انتقال محموله يك تن و 614 كيلويي مرفين از آن سوي مرزهاي شرقي به مرزهاي غربي كشور ناكام ماندند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان حسين چناريان با اشاره به كشف محموله بزرگ هروئين اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان كرمان با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي در حوزه مقابله با باندهاي بين المللي قاچاق مواد افيوني از انتقال يك محموله مواد مخدر از كشورهاي همسايه شرقي به سمت عراق و از مسير ايران اطلاع يافتند.
وي بيان كرد: در ادامه اين اقدامات اطلاعاتي و پس از شناسايي مسير تردد قاچاقچيان، مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ايست و بازرسي مرصاد، روز گذشته هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور كرمان- زاهدان به يك دستگاه كاميون كشنده كه ويژه حمل و نقل مواد سوختي بود، مشكوك و آن را متوقف كردند.
وي افزود: پس از انتقال وسيله نقليه توقيفي به پاركينگ، مأموران انتظامي در بازرسي از آن بيش از يك تن و 614 كيلو مرفين كه به طرز ماهرانه اي در محموله سوخت اين كاميون جاسازي شده بود، كشف و ضبط كردند.
چناريان تصريح كرد: راننده اين كاميون در امر انتقال محموله هاي گاز صادراتي استان سليمانيه عراق به كشور پاكستان از محورهاي مواصلاتي كرمان فعاليت داشته و قصد داشت اين محموله مواد مخدر را از مرز ميرجاوه در استان سيستان و بلوچستان به مرز باشماق مريوان در استان كردستان منتقل كند كه با تلاش پليس در اين امر ناكام ماند.
وي خاطرنشان كرد: در اين عمليات علاوه بر يك تن و 614 كيلو مرفين، 71 كيلو ترياك نيز كشف شد كه به همراه قاچاقچي دستگير شده به مقر پليس مبارزه با مواد مخدر استان دلالت داده شد.
چناريان با اشاره به عزم جدي نيروي انتظامي در مقابله با سوداگران مرگ گفت: هم اكنون تيم هاي زبده اي از پليس كرمان در حال پيگيري اين عمليات و دستگيري اعضاي اصلي اين باند بين المللي قاچاق مواد مخدر هستند.
 


واگذاري ون هاي مناسب سازي شده به بهزيستي

رئيس سازمان بهزيستي استان تهران از واگذاري 14 خودروي ون مناسب سازي شده ويژه حمل ونقل معلولان به بهزيستي استان تهران خبر داد.
به گزارش ايرنا، «ولي الله نصر» ديروز در جمع خبرنگاراني كه براي بازديد از اين خودروها جمع شده بودند، افزود: خودروهاي ون مناسب سازي شده قرار است در شهرستان شميرانات و تهران مستقر شده و حمل و نقل معلولان را انجام دهد.
وي با بيان اينكه در مجموع 50 خودرو ون مناسب سازي شده به بهزيستي كشور تحويل شده، گفت: همه اين خودروها قرار بود براي استقرار در يك پايانه حمل و نقل در تهران بزرگ به شهرداري واگذار شود.
وي گفت: اما پلاك اين خودروها دولتي است و ما نمي توانيم آنها را به يك نهاد غيردولتي مانند شهرداري تحويل دهيم.
وي با بيان اينكه استان تهران داراي يكصد هزار و 90 نفر معلول است، گفت: اين معلولان با مشكلات شديد جسمي و حركتي مواجه بوده و بيشترين استفاده كنندگان از خودروهاي مناسب سازي شده هستند.
نصر با اعلام آنكه سازمان بهزيستي ماهانه يكصد و 56هزار تومان به عنوان يارانه حمل ونقل به حساب معلولان تحت پوشش واريز مي كند، افزود: اين مسأله سبب شده تا خودروهاي مناسب سازي شده بيشتر در اختيار معلولاني كه به دليل مشكلاتي جسمي و حركتي شديد قادر به تردد در خيابان ها نيستند، قرار گيرد.
به گفته وي، نابيناها فعلاً در گروه استفاده از اين خودروها قرار نمي گيرند.
وي تاكيد كرد: پايانه ويژه معلولان به دست شهرداري احداث مي شود و سازمان بهزيستي فقط خودروهاي مناسب سازي شده را در اختيار آنان قرار مي دهد.
 


كلاهبرداري به بهانه استخدام در بانك

رئيس پليس آگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: كلاهبرداري كه خود را مجري استخدام در بانك مسكن معرفي كرده بود در ياسوج دستگير شد.
سرهنگ محمدحسين جعفري نژاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در ياسوج اظهار داشت: فردي كه با چاپ آگهي هاي تبليغاتي استخدام در بانك مسكن از افراد بيكار كلاهبرداري مي كرد توسط ماموران پليس آگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد شناسايي و دستگير شد.
وي افزود: ماموران پليس آگاهي پس از آگاهي از غيرواقعي بودن آگهي هاي منتشره اين فرد را كه با تهيه برگه هاي تبليغاتي با عنوان استخدام در بانك مسكن ياسوج به صورت پيماني يك ساله با مدرك ديپلم و فوق ديپلم قصد اغفال و كلاهبرداري از دو مراجعه كننده را داشت در حين ارتكاب جرم و در محل اختفاي شركت قلابي دستگير كردند.
اين مقام انتظامي در استان كهگيلويه و بويراحمد افزود: متهم در بازجويي هاي پليسي خود اذعان داشته كه با اين اقدام متقلبانه قصد داشته جوانان جوياي كار را به زعم خود ثبت نام كند تا در فرصتي مناسب مبلغ 40 ميليون ريال را از هر يك از آنها دريافت كرده و متواري شود.


 


تحويل مدارك آرم طرح ترافيك از دوشنبه

مسئول آرم طرح ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: از روز دوشنبه هفته جاري دفاتر خدمات الكترونيك مدارك آرم طرح ترافيك را تحويل مي گيرند.
وحيد نوروزي با اشاره به اينكه ثبت نام آرم طرح ترافيك اينترنتي انجام شده است، گفت: واجدين شرايط هم مشخص شدند و از روز دوشنبه هفته جاري دفاتر خدمات الكترونيك مدارك لازم براي صدور آرم طرح ترافيك را تحويل مي گيرند.
وي در خصوص نرخ آرم هاي طرح ترافيك سال 92 گفت: لايحه نرخ ها را به شورا ارسال كرده ايم و فردا قرار است در خصوص نرخ ها تعيين تكليف شود.نوروزي اظهار داشت: تعداد آرم هاي طرح ترافيك سال 92 هيچگونه افزايشي نسبت به سال 91 نداشته است و با توجه به شرايط موجود تعداد آرم ها ثابت است.به گفته نوروزي، احتمال دارد طبق مصوبه شوراي عالي ترافيك از تعداد آرم هاي ساليانه كاسته و به تعداد آرم هاي روزانه و هفتگي اضافه شود.وي ادامه داد: از اول فروردين 92 آرم هاي جديد داراي اعتبار است.نوروزي در بخش ديگر سخنانش درباره فروش آرم طرح ترافيك روزانه و هفتگي در تهران گفت: فعلا فروش را به دليل آلودگي هوا متوقف كرده ايم.

 


رفتگر بجنوردي چك 3 ميليارد ريالي را به صاحبش برگرداند

كيف حاوي 3 ميليارد ريال چك حامل توسط رفتگر وظيفه شناس در بجنورد تحويل صاحبش شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، محمدرضا ايماني رفتگر درستكار شهرداري كه چك حاملي به مبلغ 3 ميلياردريال را ديروز در يكي از محلات اين شهر يافته بود، تحويل شهرداري داد.
شهردار بجنورد دراين باره گفت: اين كيف پس از تحويل به شهرداري و طي تماس با صاحب آن از سوي اين رفتگر در اختيار صاحبش قرار گرفت.
كيوان دژهوت ضمن تحسين اين اقدام رفتگر گفت: ارديبهشت امسال نيز احمد رباني با يافتن كيف به ارزش 10 ميليارد ريال پول و مدارك مالي، آن را به صاحبش تحويل داد.
شوراي اسلامي و شهرداري بجنورد اين اقدام رفتگر بجنوردي را ستود و قرار است تا در مراسمي از وي قدرداني كنند.

 


فروش حشيش در مغازه لاستيك فروشي

دو برادر به جرم فروش حشيش در مغازه لاستيك فروشي توسط پليس آگاهي دستگير شدند.
سرهنگ سعيد ليراوي، در تشريح خبر فوق گفت: عوامل پايگاه ششم پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در پي كسب اطلاعاتي مبني بر خريد و فروش موادمخدر در محدوده شوش، اقدامات گسترده خود را آغاز نمودند.
وي افزود: پس از چندين كار اطلاعاتي، ماموران توانستند منشاء آن را كه يك مغازه لاستيك فروشي در خيابان ري بود، شناسايي نمايند كه بلافاصله اكيپي به آنجا اعزام و طي بررسي از مغازه لاستيك فروشي، ماموران لابلاي لاستيك ها توانستند بيش از يك كيلوگرم موادمخدر از نوع حشيش را كشف و ضبط نمايند.
اين مقام مسئول انتظامي در پايان خاطرنشان كرد: در نهايت پس از كشف موادمخدر، دو نفر متهم به نامهاي مهدي و محمدرضا كه با هم برادر نيز بودند، دستگير و جهت سير مراحل قانوني به پايگاه انتقال داده شدند.

 


انفجار كپسول گاز در فروشگاه موادغذايي تيران و كرون

بر اثر نشت كپسول گاز يك فروشگاه موادغذايي در تيران و كرون اصفهان منفجر شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، بر اثر نشت كپسول گاز يك فروشگاه غذايي در تيران و كرون اصفهان منفجر شد و شدت اين انفجار به حدي بود كه صداي آن تا كيلومتر ها اطراف اين محل شنيده شد.گفتني است تكه هاي درهاي شيشه اي و اجناس فروشگاه تا شعاع 50 متري به داخل خيابان پرتاب شدند.در اين حادثه تنها صاحب فروشگاه كه در حال وارد شدن به محل كارش بود دچار سوختگي از ناحيه سر و گردن شد و براي درمان به مركز سوانح و سوختگي اصفهان انتقال يافت.

 


تصميم جنجالي كليساي انگليس

كليساي رسمي انگليس موسوم به «كليساي انگليكن» در يك تصميم جنجالي با ارتقاي كشيش هاي همجنس گرا به مقام اسقفي موافقت كرد.
به گزارش ايرنا، اين تصميم از سوي مركز موسوم به خانه اسقف هاي كليساي انگليكن (هاب) و به رغم مخالفت اسقف هاي سنتي موسوم به «ايونجليكال هاي محافظه كار» اتخاذ شده است.براساس اين تصميم، كشيش هاي همجنس گرا در كليساي انگليس در صورتي كه نسبت به گذشته خود استغفار كنند و مجرد باقي بمانند، مي توانند به درجه اسقفي ارتقاء يابند.موضوع حضور و فعاليت كشيش هاي همجنس گرا در كليساي انگليس از سال ها قبل به موضوعي جنجالي و اختلافي ميان روحانيون سنتي و روحانيون به اصطلاح مدرن تبديل شده است ولي با اين وجود از اوايل دهه 2000 كشيش هاي همجنس گرا در اين كليسا حضور دارند.پيشتر و در سال 2003 ميلادي يك كشيش همجنس گرا به نام «جفري جان» به عنوان اسقف كليساي شهر ردينگ تعيين شد، ولي مخالفت هاي گسترده با اين انتصاب، باعث كناره گيري وي از اين سمت گرديد.كليساي انگليس در حالي ممنوعيت اسقف شدن كشيش هاي همجنس گرا را لغو كرده است كه هنوز اجازه نمي دهد كشيشان زن به مقام اسقفي ارتقاء يابند.
كليساي انگليس يك كليساي پروتستان است كه در سال 1534 ميلادي توسط پادشاه وقت اين كشور پايه گذاري شد و هنوز هم ملكه يا شاه انگليس رهبر عالي آن به شمار مي رود و انتصابات مهم در داخل تشكيلات اين كليسا را به پيشنهاد نخست وزير انجام مي دهد.
 


آئين عجيب چيني ها!

اگر قرار بود هنگام مرگ دارايي هاي خود را با خود ببريم به احتمال زياد مردگان چيني ثروتمندترين مردگان عالم ديگر بودند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، همه ما مي دانيم كه بعد از مرگ وارد عالمي ديگر مي شويم كه البته هيچ چيز دنيوي نمي توانيم با خود ببريم اما انگار چيني ها به اين موضوع اعتقاد ندارند چون بسياري از آنها پس از اينكه مرده هايشان را به خاك مي سپارند مقادير زيادي پول را به آتش مي كشند تا خاكستر آن به درگذشتگانشان برسد و در آن دنيا پول كم نياورند!اين پول كه در چين به «پول مردگان» يا «پول سياه» معروف است، از جنس هاي تقلبي و غالبا از بامبو يا برنج هستند و ارزش واقعي ندارند. البته گاهي اوقات شدت احساسات باعث مي شود تا آنها پول هاي واقعي را نيز به آتش بكشند.
اين سنت با توجه به تحقيقاتي كه انجام گرفته است مربوط به هزار سال قبل از ميلاد مسيح مي شود و از آن زمان تاكنون مردم چين و بخشي از قسمت هاي ويتنام به اين كار علاقه زيادي داشته اند.
بر روي اين پول هاي تقلبي از گذشته نيز طرح هايي وجود داشته است كه نشان گر تفاوت ميان دنيا و آخرت و همچنين نمادهايي از جهنم و بهشت بوده است.
 


خودزني يك معترض

يك تظاهركننده در كره جنوبي در تجمعي بر ضد ژاپن به خاطر اقداماتش در طول جنگ جهاني دوم، با چاقو خودزني كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، «كيم چانگ ژئون» 57 ساله كه عضو يك گروه ضد ژاپني است، در تجمع اعتراضي در فرودگاه سئول، ناگهان يك چاقو را در شكم خود فرو كرد.
تظاهركننده كره اي براي مداوا به بيمارستاني در سئول منتقل شد.اين تظاهرات همزمان با ورود نماينده ويژه شينزو آبه، نخست وزير جديد محافظه كار ژاپن به كره جنوبي برگزار شد.
نماينده آ به قرار است با پارك گوئن هاي رئيس جمهور منتخب كره جنوبي در مورد جزاير مورد مناقشه دو كشور گفتگو كند.
كره جنوبي و ژاپن هر دو مدعي مالكيت اين جزاير هستند كه در كره جنوبي به «دوكدو» و در ژاپن به تاكه شيما معروف هستند.
اين جزاير ممكن است داراي ذخاير گاز طبيعي باشند.
 


جهيزيه 160 ميليون دلاري

يك سرمايه دار چيني دخترش را با 160 ميليون دلار جهيزيه به خانه بخت فرستاد تا داماد روي او دست بلند نكند!
البته معلوم است كه هيچ دامادي جرئت نمي كند عروس خانمي را كه 100 ميليون پول نقد، 4 جعبه پر از طلا، يك اتومبيل پورشه و يك مرسدس بنز را به خانه اش آورده است، كتك بزند!
سهام يك كارخانه و سند چند ويلا، خانه و اماكن تجاري هم بماند كه باعث شده داماد جلوي پاي عروس خانم زانو بزند.
عروس خانم دختر «وو دوآن بيائو» سرمايه دار بزرگ چين است كه ضمن صرف هزينه 160 ميليون دلاري براي دخترش، ازدواجي 8 روزه را در منطقه سرمايه دارنشين ژين ژيانگ برگزار كرده است.«دوآن بيائو» همچنين براي خوش يمن بودن ازدواج دخترش، 10 ميليون دلار كمك به دو موسسه خيريه در چين كرده است.گفتني است، عروس خانم عضو هيئت مديره شركت پدرش است و در بازار بورس كره جنوبي به دليل داد و ستد زياد، معروف شده است.اين زوج گفته اند درست است كه ثروتمند هستند اما بچه هاي خود را طوري تربيت مي كنند كه با عرق جبين خود كار كنند و نان بازويشان را بخورند.
 


تصوير ناب!

تصوير نوزادي كه لحظاتي قبل از تولد انگشت دكتر خود را گرفته و مي فشارد در فيس بوك موجي از هيجان را برانگيخت.
به گزارش مشرق پدر اين نوزاد كه لحظه تولد نوزاد را فيلمبرداري كرده بود بعدا متوجه اين لحظه هيجان انگيز و تاثيرگذار شد.آنها تا مدتي اين تصوير را كه لحظاتي قبل از تولد واقعي را نشان مي دهد منتشر نكردند اما در چند روز اخير كه آن را در فيس بوك به اشتراك گذاشتند بيش از 35هزار بار كليك شده است. اين كودك در اكتبر 2012 متولد شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10