(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 17  دی  1391 - شماره 20399

حديث دشت عشق
توقف سايپا مقابل فولاد و شكست خانگي مس
ترمز استقلال در اصفهان كشيده شد صعود تراكتورسازي به رده دوم جدول
اخبار كوتاه از فوتبال
پديده پينگ پنگ ايران در يك قدمي بوندسليگا
بنا ، غايب سرشناس جام جهاني كشتي
سرمربي تيم ملي امروز و فردا در تهران
فدراسيون واليبال: يك يورو هم به ولاسكو نداده ايم!
واكنش وزير ورزش به موضوع اصلاح اساسنامه و برگزاري مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك
عباسي: مجدداً سيگنال هاي نادرستي به خارج از كشور ارسال مي شود!
برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي بعد از جام جهاني
پهلواني هنوز دلتنگ تختي است


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «سيد مجتبي شجاع الدين»
رزق حلال، عمل صالح، مرگ سرخ
شهيد شجاع الدين، مرد اهل يقين و جوان شجاع حوزه دين بود. او از كودكي با مكتب اهل بيت(ع) و قرآن كريم انس داشت و به جلسات قرآني علاقه مند بود. انس او به قرآن چنان بود كه در ماه رمضان چند مرتبه قرآن را ختم مي كرد. در حوزه علميه آيت الله يثربي تا پايان معالم و مختصر المعاني را خوانده بود.
در كنار پدر به كشاورزي مي پرداخت و با رزق حلال خدا امرار معاش مي نمود. حسن برخورد، تواضع، احترام به ديگران، تعاون در امور اجتماعي و ساده زيستي، او را زبانزد كرده بود. شانزده سال بيشتر نداشت اما دنيايي از بصيرت بود. او راه هدايت را شناخت و در عمليات كربلاي 4 و در مسير شهادت طي طريق كرد.
طلبه بسيجي شهيد «سيد مجتبي شجاع الدين»، سال 1349 در كاشان متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات كربلاي 4 به شهادت رسيد.
 


توقف سايپا مقابل فولاد و شكست خانگي مس

ترمز استقلال در اصفهان كشيده شد صعود تراكتورسازي به رده دوم جدول

 سرويس ورزشي-
توقف استقلال در اصفهان و صعود تراكتورسازي به رده دوم جدول رده بندي ليگ از مهمترين اتفاقات ديدارهاي هفته بيستم بود.
در ادامه برگزاري هفته بيستم مسابقات فوتبال ليگ برتر عصر ديروز از ساعت 15 سه بازي برگزار شد كه طي آن تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز موفق شد در كرمان ميزبانش مس را با نتيجه سه بر يك از پيش رو بردارد. گل هاي اين بازي را سيدمهدي سيدصالحي در دقايق 16 و 35 و جواد كاظميان در دقيقه 53 براي تراكتورسازي زدند. تك گل مسي ها را مهرداد كريميان در دقيقه 20 وارد دروازه تيم ميهمان كرد. تراكتورسازي با اين برد 35 امتيازي شد و رده دوم جدول را از فولاد 34 امتيازي گرفت. مس كرمان هم 28 امتيازي ماند و با يك پله سقوط در جايگاه نهم جدول قرار گرفت. همچنين سايپا و فولاد در كرج به تساوي يك - يك رسيدند. گل هاي اين بازي را جونيور تورتا در دقيقه 13 براي سايپا و مهدي نوري در دقيقه 17 براي فولاد به ثمر رساندند. با اين تساوي فولاد 34 امتيازي شد و سايپا هم به امتياز 28 رسيد و بخاطر تفاضل گل بهتر نسبت به مس، فعلا هشتم است. ديدار تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و نفت تهران كه در بندرعباس برگزار شد به تساوي بدون گل انجاميد. اين نتيجه جايگاه دو تيم را در جدول تغييري نداد، آلومينيوم با 21 امتياز چهاردهم ماند و نفت هم 27 امتيازي شد و از جايگاه دهمي جدول تغييري نكرد.
ذوب آهن استقلال را متوقف كرد
در آخرين ديداري كه روز گذشته برگزار شد دو تيم ذوب آهن و استقلال در ورزشگاه فولادشهر به مصاف يكديگر رفتند كه در پايان نتيجه تساوي صفر- صفر براي دو تيم به ثبت رسيد. اين مسابقه از ساعت 30:17 در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد. دو تيم در نيمه اول بازي پاياپايي انجام دادند و موقعيت خطرناكي روي دروازه ها بدست نياوردند. در نيمه دوم ابتدا تيم استقلال حملاتي روي دروازه حريف ترتيب داد و در ادامه ذوب آهني ها بيش از ميهمانشان كنترل بازي را به دست گرفتند. چند فرصت خطرناك براي ذوب آهن در اين نيمه از دست رفت. با يك امتيازي كه از اين تساوي به هر يك از دو تيم رسيد، استقلال 38 امتيازي شد و همچنان صدرنشين جدول باقي ماند. مكان ذوب آهن هم تغييري نكرد و آنها با 18 امتياز در همان رده شانزدهم باقي ماندند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

بررسي مصاحبه كي روش با بي بي سي فارسي درفدراسيون فوتبال
فدراسيون فوتبال تاكيد كرد كه اين فدراسيون مصاحبه كي روش با شبكه بي بي سي فارسي را مورد بررسي قرار خواهد داد. كارلوس كي روش كه براي تعطيلات كريسمس به انگليس سفر كرده مصاحبه اي با شبكه بي بي سي انجام داده و درباره مسائل مختلف به اظهارنظر پرداخته است. اين اتفاق در حالي رخ داد كه طبق رويه موجود افرادي كه در ايران هستند به دليل رفتارها و مواضع خصمانه بي بي سي فارسي عليه جمهوري اسلامي ايران با اين شبكه مصاحبه نمي كنند و به افراد خارجي حاضر در ورزش ايران هم توصيه مي شود از مصاحبه با اين شبكه خودداري كنند. با اين حال كي روش مصاحبه مفصلي با اين شبكه انجام داد و حال اين سؤال پيش مي آيد كه آيا مسئولان فدراسيون فوتبال در اين زمينه به كي روش چيزي گفته بودند يا خير؟! براي پاسخگويي به اين سؤال بايد سراغ مسئولان فدراسيون فوتبال رفت اما علي كفاشيان در حال حاضر در عراق به سر مي برد و آيت اللهي و نبي، نايب رئيس و دبير فدراسيون نيز يا در جلسه بودند و يا پاسخگو نبودند. با اين حال حسن زاده رئيس كميته انضباطي در گفت و گويي اظهار داشت: مصاحبه سرمربي تيم ملي با رسانه بي بي سي فارسي در اين كميته بررسي مي شود. اين رسانه مشي درستي در قبال كشور ما ندارد و مصاحبه افراد با رسانه قطعا مورد رسيدگي ما قرار مي گيرد . اما از سوي ديگر عباس ترابيان كه در زمان حضور كي روش در ايران به عنوان رئيس كميته روابط بين الملل فدراسيون فعاليت مي كرد و بيشترين نقش را در قرارداد اين مربي داشت دراين باره گفت: در قرارداد فدراسيون فوتبال ايران با كارلوس كي روش به طور دقيق قيد شده كه اين مربي بدون اجازه فدراسيون نمي تواند با رسانه اي مصاحبه كند و بايد براي تمام مصاحبه هايش با مديران فدراسيون هماهنگي كامل انجام دهد.
حمايت باشگاه پيكان از ويسي
مديرعامل باشگاه پيكان گفت: هيچ برنامه اي براي تغيير كادرفني و بركناري عبدالله ويسي نداريم و از اين مربي حمايت مي كنيم. باشگاه پيكان به سلامت كاري اين مربي اعتقاد كامل دارد و مطمئنم ايشان با كمك همكارانش و تلاش بازيكنان پيكان را از وضعيت كنوني خارج مي كند. من حمايت كامل خود را از ويسي اعلام مي كنم. او سرمربي ما هست و خواهد بود.
رئيس سازمان ليگ خيال كناره گيري ندارد
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال با بيان اينكه برخي از دوستان عليه او شبكه اي تشكيل داده اند، گفت: استعفا نمي دهم و حرف هاي زيادي براي گفتن دارم ولي پاسخگويي باشد بر عهده علي كفاشيان. غلامرضا بهروان درباره مطرح شدن بحث استعفايش و فشارهايي كه روي او وجود دارد، با بيان مطلب فوق گفت: من كار خودم را مي كنم و هيچ عكس العملي به اين فشارها ندارم. پيش از اين بحث بازنشسته ها مطرح بود و طبيعي است برخي از دوستان با تشكيل يك شبكه، عليه من هجمه وارد كنند. بايد ديد اين افراد دنبال چه منافعي هستند. وي با اشاره به اينكه استعفا نخواهد داد، تاكيد كرد: براي قانون احترام زيادي قائلم و صادقانه كارم را انجام خواهم داد. پاسخگويي بيشتر در اين خصوص را بر عهده علي كفاشيان مي گذارم كه امروز يا فردا از عراق به ايران بر مي گردد.
بوفون برترين دروازه بان قرن
در حالي كه روز جمعه سايت آمار و تاريخ فوتبال جهان نام برترين دروازه بانان سال 2012 را اعلام كرد و ايكر كاسياس عنوان نخست اين فهرست را به دست آورد در فهرست جديد منتشر شده جان لوئيجي بوفون، دروازه بان تيم يوونتوس ايتاليا با كسب 218 امتياز و با يك امتياز برتري نسبت به ايكر كاسياس اسپانيايي به عنوان برترين دروازه بان قرن رسيد. در اين فهرست نام 81 نفر از بهترين سنگربانان اين قرن به چشم مي خورد ولي در اين بين نام دروازه باني از ايران ديده نمي شود.
غيبت مورينيو در مراسم اهداي توپ طلا
سرمربي پرتغالي رئال مادريد اعلام كرد كه در مراسم اهداي توپ طلا شركت نمي كند. مورينيو گفت: در مراسم اهداي توپ طلا شركت نخواهم كرد زيرا چهارشنبه بايد در رقابت هاي كوپا دل ري مقابل سلتاويگو به ميدان برويم و من مجبورم روي اين مسابقه كار كنم.
افتخارات رونالدو روي كفش هاي جديد
كريستيانو رونالدو از كفش هاي جديدش در سال جديد پرده برداشت. كفش هايي كه آمار اين بازيكن در سال 2012 روي آن نقش بسته است. در حالي كه رئال مادريد در اولين ديدار از سال جديد ميلادي امروز به مصاف رئال سوسيداد مي رود، كريستيانو رونالدو از كفش هاي جديدش كه در سال 2013 آنها را به پا خواهد كرد، رونمايي كرد. علاوه بر مخفف نام و شماره پيراهن اين بازيكن كه روي كفش هاي جديد او با نام 7 CR حك شده است، آمار و اعدادي كه رونالدو در سال 2012 به آن دست يافت نيز روي اين كفش ها حك شده است.
 


پديده پينگ پنگ ايران در يك قدمي بوندسليگا

پينگ پنگ باز المپيكي ايران كه از سوي يك باشگاه آلماني براي حضور در بوندسليگا پيشنهاد دارد، به احتمال زياد سال 92 به اين تيم خواهد پيوست.
رحمت الله عالميان، پدر نوشاد عالميان در اين باره گفت: صحبتهايي را در حاشيه مسابقات كاپ فجر با يك باشگاه آلماني داشتيم و تا حدودي هم به توافق رسيديم به طوري كه احتمال حضور نوشاد در اين تيم زياد است. تيم اولسن هازن آلمان در بوندسليگاي آلمان از بازيكنان سرشناس پينگ پنگ بهره مي برد. بازيكناني همچون لي يوسومين از كره كه قهرمان المپيك 2004 بود در اين تيم است كه موقعيت بسيار خوبي براي نوشاد است. عالميان خاطر نشان كرد: من بسيار مصر هستم كه فرزندانم براي پيشرفت خودشان به آلمان بروند و تجربه كسب كنند. تا 80 درصد نوشاد به بوندسليگا خواهد رفت. پدر نوشاد عالميان با بيان اين كه اگر قرار باشد نوشاد به آلمان برود، سال آينده به اين تيم آلماني خواهد پيوست، گفت: نوشاد تا پايان ليگ برتر كشور، در ايران حضور خواهد داشت.
 


بنا ، غايب سرشناس جام جهاني كشتي


محمد بنا را بايد غايب بزرگ تيم ملي كشتي فرنگي در جام جهاني تهران دانست.
غيبت هاي محمد بنا در تمرينات تيم ملي كشتي فرنگي ادامه دارد تا جايي كه همه كاره كشتي فرنگي كماكان ترجيح مي دهد در تمرينات تيم ملي آفتابي نشود اما همكارانش امور فني كشتي گيران را زير نظر داشته باشند. اين روزها تمرينات تيم ملي در خانه كشتي برگزار مي شود تا ملي پوشان خود را آماده حضور در رقابت هاي جام جهاني كنند؛ مسابقاتي كه اول و دوم اسفندماه در تهران برگزار مي شود. كماكان غايب بزرگ تمرينات محمد بناست اما همكاران وي در تيم ملي تمام تمرينات را زير نظر دارند و با برنامه هايي كه بنا به آنها ارايه كرده ، پيش مي روند. خبرهاي دريافتي كيهان از فدراسيون كشتي حكايت از آن دارد كه با توجه به شرايط بوجود آمده محمد بنا قصد ندارد در جام جهاني تيم ملي را همراهي كند و مسئولان فدراسيون كشتي نيز از اين موضوع مطلع هستند.
اختلافات محمد بنا و فدراسيون كشتي از آنجا آغاز شد كه مديرفني و سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي در بازگشت ازاسپانيا تمرينات تيم ملي را به دليل آنچه كه او «برآورده نشدن خواسته هاي كادرفني و كشتي گيران» اعلام كرد، تعطيل نمود تا سردرگمي عجيبي تيم ملي كشتي فرنگي را در برگيرد. اين ادعاي بنا در شرايطي مطرح شد كه برخي مسئولان فدراسيون كشتي مدعي بودند خطيب براي آنكه بنا را به بازگشت مجاب كند علاوه بر پرداخت تمام حقوق و پاداش هاي معوقه ، يك اتومبيل نيز به وي اهدا كرد. حتي وقتي جزيني و اسفندياري فر نيز به پاداش دريافتي خود ( كه 20 سكه طلا بود) معترض شدند سرپرست فدراسيون كشتي به آنها يكصد ميليون تومان اهدا كرد.
در تكميل اين خبر بايد يادآور شد كه به احتمال زياد رسول جزيني هدايت ملي پوشان را در مسابقات جام جهاني تهران عهده دار خواهد شد.
 


سرمربي تيم ملي امروز و فردا در تهران

فدراسيون واليبال: يك يورو هم به ولاسكو نداده ايم!

دبير فدراسيون واليبال مي گويد شرايط حضور «خوليو ولاسكو» فراهم شده و طي مدتي كه او با فدراسيون قرارداد نداشته، يك يورو هم از فدراسيون دستمزد نگرفته است.
محمود افشاردوست درباره تاريخ ورود «خوليو ولاسكو» به ايران، اظهار كرد: كارهاي اداري ورود «ولاسكو» به ايران انجام و ويزاي او نيز صادر شده است. با توجه به تعطيلي هاي اين روزهاي تهران هنوز از بليت او خبر ندارم كه دقيقا چه تاريخي است، اما مي دانم همين امروز يا فردا به طور قطعي اين موضوع مشخص خواهد شد.افشاردوست در پاسخ به اين سوال كه آيا مبلغ قرارداد قبلي او به طور كامل پرداخته شده است؟ بيان كرد: بله. مبلغ قرارداد به «ولاسكو» به طور كامل پرداخت شده و مشكلي از اين بابت وجود ندارد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فدراسيون در اين مدت نيز به «ولاسكو» دستمزد پرداخت مي كرده يا خير؟ تصريح كرد: خير. اين مساله اصلا وجود نداشته است. «ولاسكو» قراردادي با ما نداشته كه حقوق بگيرد. فدراسيون واليبال تاكنون يك يورو نيز به «ولاسكو» پرداخت نكرده است.
 


واكنش وزير ورزش به موضوع اصلاح اساسنامه و برگزاري مجمع انتخاباتي كميته ملي المپيك

عباسي: مجدداً سيگنال هاي نادرستي به خارج از كشور ارسال مي شود!

وزير ورزش و جوانان با تكذيب اظهارات منتشر شده مبني بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در امضاي نامه توسط رؤساي فدراسيون هاي ورزشي براي برگزاري مجمع كميته ملي المپيك گفت: به كارگيري عباراتي مانند «امكان دخالت» عبارات نخ نمايي است كه با وظايف سياست گذاري وزارت ورزش و جوانان تطبيق ندارد و من درست نمي دانم كه مجدداً از داخل كشور سيگنال هاي نادرستي به بيرون ارسال شود.
پس از اين كه مسئولان كميته ملي المپيك اعلام كردند كه اساسنامه اصلاح شده كميته ملي المپيك را براي تأييد نهايي به وزارت ورزش و جوانان ارسال خواهند كرد، محمد عباسي اظهار كرد: مجمع از مهم ترين و اصلي ترين اركان كميته ملي المپيك است و اعضاي آن بايد دور يك ميز نشسته و اساسنامه جديد را بررسي كنند و نظراتشان را اعلام كنند. همه هم از هر تصميمي كه در مجمع گرفته شود تبعيت خواهند كرد. عباسي تصريح كرد: بايد با برگزاري مجمع كميته ملي المپيك و تأييد اساسنامه اصلاحي شرايط برگزاري انتخابات كميته ملي المپيك فراهم شود تا هر چه سريع تر برنامه ريزي منسجمي براي بازي هاي آسيايي 2014 اينچئون و بازي هاي المپيك 2016 ريودوژانيرو صورت گيرد. وزير ورزش و جوانان با تكذيب اظهارات منتشر شده مبني بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در امضاي نامه توسط رؤساي فدراسيون هاي ورزشي براي برگزاري مجمع كميته ملي المپيك گفت: ما هيچ دخالتي در اين موضوع نداشتيم، به كارگيري عباراتي مانند «امكان دخالت» عبارات نخ نمايي است كه با وظايف سياست گذاري وزارت ورزش و جوانان تطبيق ندارد و من درست نمي دانم كه مجدداً از داخل كشور سيگنال هاي نادرستي به بيرون ارسال شود. البته يك نكته را بايد يادآور شوم كه درخواست تشكيل مجمع حق اعضاي آن است و كار غيرقانوني صورت نگرفته است.
اساسنامه اشكالي ندارد كه اصلاح شود
محمد عباسي همچنين اظهار كرد: در حال حاضر كميته ملي المپيك كشورها از دو، سه ماه گذشته انتخابات خود را برگزار كرده اند و انتخابات كميته ملي المپيك ايران نيز دو ماه گذشته بايد برگزار مي شد، اما بحث اصلاح اساسنامه مطرح شد كه ما فكر مي كنيم اشكالي در اساسنامه وجود ندارد. اساسنامه كميته المپيك طبق منشور المپيك است و نيازي به اصلاح ندارد.
حمايت از مديران فدراسيون فوتبال
محمد عباسي در مورد تغييرات احتمالي در فدراسيون فوتبال گفت: در طول دو، سه سال اخير روندي كه ديده شده است مورد رضايت مردم نبوده است. وي با اشاره به اين كه سال گذشته در اين رابطه مجمعي تشكيل شد كه انتظار مي رفت تغييراتي به وجود آيد اما اتفاقي نيافتد، گفت: تصور اين بود كه با حمايت ما از فوتبال و فدراسيون شرايط بهتري را بتوانيم براي حضور ايران در جام جهاني فراهم كنيم اما تصميم گيري در اين رابطه توسط فدراسيون و يا مجمع انجام خواهد شد و منتظريم كه اين تصميمات اعلام شوند. وزير ورزش همچنين در رابطه با وضعيت كشتي فرنگي گفت: همه چيز خوب است!
 


برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي بعد از جام جهاني

 انتخابات فدراسيون كشتي بعد از جام جهاني تهران برگزار خواهد شد.
حميد سجادي معاون ورزش قهرماني و حرفه اي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه انتخابات فدراسيون كشتي بعد از رقابت هاي جام جهاني تهران برگزار خواهد شد، گفت: وزارت به دنبال برگزاري انتخاباتي خوب در اين رشته است تا با تثبيت مديريت در فدراسيون، برنامه ريزي لازم براي حضوري قدرتمند در بازي هاي آسيايي اينچوان كره جنوبي و همين طور بازي هاي المپيك برزيل مورد توجه قرار گيرد.
 


پهلواني هنوز دلتنگ تختي است

امروز (17 دي) چهل و پنجمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي است و اي كاش به جاي اين كه تنها سالي يك بار و در روز وفات او از مكارم اخلاقي اش گفته شود، در سالن هاي ورزشي و اردوها مرام و مسلكش به جوانان آموخته شود تا شايد كمي بي اخلاقي هاي حال حاضر ورزش ايران را كمتر شاهد باشيم. مسلما آنچه غلامرضا تختي را بعد از گذشت 45 سال همچنان در يادها باقي نگاه داشته، مدال هايش نبوده، بلكه اخلاق و مرام پهلواني و عشقش به مردم بوده كه باعث شده هنوز هم رفقاي سابقش او را «آقا تختي» بنامند و با احترام از او سخن بگويند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10