(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19  دی  1391 - شماره 20401

مرگ 37 هزار تهراني در 9 ماهه امسال
تجميع برنامه هاي كاهش آلودگي هوا در يك قانون هواي پاك
فرصت يك ماهه براي رانندگان داراي جريمه يك ميليوني
هواشناسي خبر داد
دستگيري خواهران سارق
پرش باورنكردني
ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد
اعطاي تسهيلات مسكن به بهبود يافتگان
كميته امداد اعلام كرد
تصويب ايجاد 200 هزار فرصت شغلي براي روستائيان
سارق جواهرات يك ميليارد ريالي در رامسر دستگير شد
منارجنبان اصفهان از لرزش افتاد
زلزله قشم و سيرچ را لرزاند
در شيراز سارقان مسلح طلافروشي نيم ساعته دستگير شدند
جمع آوري و ساماندهي 151متكدي كارتن خواب و كودك خياباني
حوادث كوتاه از كشور
جنجال 75 سال اختلاف سني در ازدواج
كتك خوردن دانش آموز آمريكايي از پليس
سرماي بي سابقه در پاكستان
يك كيلو ماهي 23 ميليون تومان!
توزيع كفش هايي با تصوير اسماء جلاله در عربستان


مرگ 37 هزار تهراني در 9 ماهه امسال

سازمان ثبت احوال كشور بيشترين آمار فوت شده 9 ماهه اول سال 91 را به ترتيب بيشترين شهر به تهران با 37 هزار و 43 نفر اختصاص داد.
علي اكبر محزون، مدير دفتر آمار و مهاجرتي سازمان ثبت احوال كشور گفت: خراسان رضوي در رتبه دوم با 21 هزار و 748 مورد و اصفهان با 18 هزار و 787 مورد است كه به ترتيب بيشترين آمار در هر سه استان مربوط به مردان است.
وي افزود: در تهران تعداد مردان فوت شده 21 هزار و 135 نفر و زنان فوت شده 15 هزار و 908 نفر است به همين ترتيب خراسان رضوي 12 هزار و 87 نفر مردان فوت شده به تفكيك جنسيتي و زنان را 9 هزار و 661 نفر اعلام كرده اند.
محزون در ادامه بيان داشت: در استان اصفهان تعداد مردان فوت شده 10 هزار و 442 نفر است و تعداد زنان فوت شده را 8 هزار و 345 نفر اعلام كرده است.
وي تصريح كرد: به اين ترتيب بيشتر آمار فوت شدگان در 9 ماهه سال 91 را تهران به خود اختصاص داده است و در رتبه هاي دوم و سوم به ترتيب خراسان رضوي و اصفهان است.
وي در پايان اظهار داشت: كمترين مرگ و مير در استان ايلام بوده كه كل فوت شده ها يك هزار و 849 نفر بوده كه از اين تعداد 1 هزار و 32 مورد مربوط به مردان و 817 نفر زنان بوده اند.
 


تجميع برنامه هاي كاهش آلودگي هوا در يك قانون هواي پاك

مشاور محيط زيست شهرداري تهران گفت: مجلس بايد سكاندار كاهش آلودگي هوا در كلان شهرها باشد، تمامي برنامه هاي كاهش آلودگي هوا بايد تجميع و در يك قانون به عنوان قانون هواي پاك به دستگاه هاي مربوطه ابلاغ شود.
وحيد نوروزي در نشست تخصصي «بررسي آلودگي هواي شهر تهران» كه با حضور حسن بيادي نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، سيد علي جماليان مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران، يوسف رشيدي، مديركل كنترل كيفيت هواي شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: مديريت يكپارچه كه تاثير بسزايي در كاهش آلودگي هواي شهرها دارد در موضوع آلودگي هوا به صورت تيمي عمل نمي كند.
نوروزي با اشاره به اينكه تا زماني كه مديريت كاهش آلودگي هوا به اين شكل ادامه پيدا كند برنامه ها اجرايي نمي شود، گفت: برنامه جامع كاهش آلودگي هوا تصويب شده است ولي چون بودجه اي نداشته اند هنوز به طور كامل اجرايي نشده است.
مشاور محيط زيست شهرداري تهران افزود: در اين مصوبه براي مديريت شهري تكليف شده است سالي پنج درصد به حمل ونقل عمومي اضافه شود، ولي با تمام قوانين مصوب شده اين بند از مصوبه درست نيست و نمي توان آن را اجرايي كرد.
نوروزي تاكيد كرد: مديريت آلودگي هواي شهر تهران نياز به يك مديريت يكپارچه دارد و در قبال خلل در انجام مسئوليت هاي محوله مسئولان بايد جوابگو باشند.
نوروزي افزود: براي كاهش آلودگي هوا نياز به خودروهايي با سوخت مناسب داريم كه خودروسازان مي گويند 700 ميليارد تومان براي ساخت خودروهاي با سوخت مناسب نياز است.
در اين جلسه بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز با اشاره به اينكه براي كاهش آلودگي هوا بايد يك مديريت يكپارچه وجود داشته باشد، گفت: مي گويند مديريت سوخت يورو 2 است اما پيكان 52 هنوز در خيابان ها تردد مي كند.
وي اظهار داشت: يكي از معضلات در مديريت شهري بي توجهي و عدم داشتن دغدغه به حقوق شهروندي است.
بيادي بيان داشت: در بحث كاهش آلودگي هوا بايد دستگاه ها يكپارچه عمل كنند و در حال حاضر اين يكپارچگي وجود ندارد و ضرر اصلي را مردم مي بردند.
نايب رئيس شوراي شهر تهران بيان داشت: در سالهاي اخير اقداماتي در بخش هاي مختلف صورت گرفته است اما چون مديريت يكپارچه نبوده است روز به روز به بحرانهاي ما افزوده شده است.
بيادي افزود: متاسفانه در حال حاضر تمام محدوديت ها براي مردم است چرا كه مديران در دستگاه هاي مختلف با داشتن آرم ترافيك با خودروهاي شخصي خود در شهر تهران تردد مي كنند.
عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه هزينه هاي پيشگيري بسيار كمتر از هزينه هاي پس گيري است، گفت: بسياري از طرحهايي كه از سوي سازمان محيط زيست وزارت بهداشت در بخش كاهش آلودگي هوا صورت مي گيرد در زمينه پس گيري است و نمي توان از اين طرح ها انتظار بيشتري داشته باشيم.
بيادي تاكيد كرد: اگر روزي مسئولان در خانه هايشان بنشينند و بگذارند مردم كارهايشان را انجام دهند قطعا آلودگي هوا كمتر خواهد شد!
نايب رئيس شوراي شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستيم كه فضاهاي سبز طبيعي را تخريب و به جاي آن فضاهاي مصنوعي ايجاد مي كنند كه همين امر باعث به وجود آمدن مشكلاتي در شهر شده است.
همچنين سيدعلي جماليان مديركل درمان سازمان تامين اجتماعي استان تهران با اشاره به اينكه در روزهاي آلودگي هوا بيش از 40 درصد افزايش مراجعه به مراكز درماني تامين اجتماعي داشته ايم گفت: فقط در يكي از مراكز درماني در سه ساعت 1200 نفر مراجعه كردند.
اظهار داشت: جلسه امروز براي چگونگي ايجاد زندگي سالم در محيطي سالم است.
وي ادامه داد: وزارت بهداشت روز گذشته در رسانه ها اعلام كرد كه بيش از 4 هزار نفر بر اثر آلودگي هوا در شهر تهران فوت شده اند كه اين موضوع نشان از اهميت مسئله آلودگي هوا است.
مديركل درمان تامين اجتماعي استان تهران خاطرنشان كرد: در بحران آلودگي هوا كه منجر به 2 روز تعطيلي در تهران شد آمارهاي مراجعه به مراكز درماني تامين اجتماعي افزايش چشمگيري داشت به شكلي كه احساس مي شد ديگر مراكز درماني دولتي و خصوصي تعطيل هستند.
وي افزود: بر اساس افزايش بيماران قلبي و تنفسي به مراكز درماني تيم هاي آمارگيري را به بيمارستان هاي تحت پوشش فرستاديم كه بر اساس آمارها اعلام شد بيش از 40 درصد از مراجعات مربوط به بيماريهاي ناشي از آلودگي هوا بوده است.

 


فرصت يك ماهه براي رانندگان داراي جريمه يك ميليوني

رئيس پليس راهور تهران گفت: رانندگان خودروهاي داراي جريمه هاي بيش از يك ميليون توماني يك ماه براي پرداخت جرايم خود فرصت دارند.
با آغاز طرح برخورد با خودروهاي داراي خلافي بيش از يك ميليون تومان در تهران، مأموران پليس طبق قانون جديد راهنمايي و رانندگي با خودروهايي كه داراي بيش از يك ميليون تومان جريمه باشند برخورد كرده و آنها را به پاركينگ منتقل مي كنند.
سردار رحيمي در اين رابطه گفت: رانندگان اين خودروها از زماني كه خلافي آنها به يك ميليون تومان برسد يك ماه مهلت دارند تا جريمه هاي خود را بپردازند در غير اين صورت خودرويشان در هر كجاي پايتخت كه از سوي مأموران رويت شود، توقيف مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران با اعلام اينكه خودروهايي كه خلافي آنها به ده ميليون ريال برسد در سيستم پليس داراي شكايت مي شوند و به آنها خدمات ارائه نمي شود افزود: اين خودروها هيچ خدماتي از جمله نقل و انتقال، پلاك، تعويض پلاك يا آرم طرح ترافيك دريافت نمي كنند و پس از پرداخت معوقات رفع توقيف مي شود.
به گفته وي، رانندگان مي توانند با ارسال شماره پشت كارت خودرو به شماره سامانه پيامك 30005151 از ميزان تعداد تخلفات رانندگي و مبلغ جريمه اطلاع پيدا كنند.
طرح ضربتي برخورد با تخلفات نقص فني روشنايي
رئيس پليس راهور تهران همچنين از اجراي طرح ضربتي برخورد با تخلفات نقص فني سيستم روشنايي خودروها و موتورسيكلت ها در تهران از امروز خبر داد.
 


هواشناسي خبر داد

بارش باران و برف در 8 استان كشور
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي نسبت به بارش شديد باران و برف در هشت استان كشور هشدار داد.
مهندس عبدالرضا اميدوار شهري به ايسنا گفت: براساس نقشه هاي هواشناسي بارش برف و باران بخشي از كشور را فرا مي گيرد كه در استان هاي فارس، كرمان، خراسان جنوبي، شمال بوشهر، جنوب كهگيلويه و بويراحمد، جنوب يزد، غرب كردستان و غرب آذربايجان غربي از شدت بيشتري برخوردار است.
وي افزود: همچنين در برخي مناطق استان هاي فارس، كرمان و شمال بوشهر آب گرفتگي معابر عمومي دور از انتظار نيست.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور گفت: امروز سامانه بارشي به تدريج از مرزهاي شرقي كشور خارج مي شود و در برخي مناطق تحت تاثير سامانه فوق وزش باد نسبتا شديدي رخ خواهد داد.
مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور خاطرنشان كرد: در سواحل جنوبي درياي خزر و استان اردبيل تا چهارشنبه روند افزايش دما ادامه دارد كه با وزش باد همراه خواهد بود. همچنين در سواحل غربي درياي خزر، اردبيل و آذربايجان غربي و شرقي وزش باد نسبتا شديد رخ خواهد داد و از چهارشنبه با ورود يك سامانه بارشي جديد به كشور در شمال غرب و غرب بارش برف و باران و وزش باد شروع مي شود. اميدوار شهري گفت: اين سامانه طي پنجشنبه كل نيمه غربي و سواحل جنوبي درياي خزر را دربر مي گيرد و روز جمعه در نيمه شرقي فعال خواهد بود.
وي با اشاره به اين كه در روز پنجشنبه در نيمه غربي كشور و روز جمعه در نيمه شرقي كشور كاهش محسوس دما پيش بيني مي شود، افزود: طي پنجشنبه و جمعه در غالب نقاط كشور سرعت ورزش باد قابل توجه خواهد بود.
وي آسمان امروز تهران را غبارآلود همراه با وزش باد و بارش هاي پراكنده پيش بيني كرد و گفت: هفته آينده بارش قابل ملاحظه اي در كشور نخواهيم داشت.
 


دستگيري خواهران سارق

رئيس پليس پيشگيري پايتخت، از دستگيري دو خواهر كه در جمعه بازار پاساژ پروانه اقدام به سرقت مي كردند، خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محسن خانچرلي، رئيس پليس پيشگيري پايتخت، گفت: جمعه گذشته مأموران يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري منطقه 12 مستقر در جمعه بازار پاركينگ پروانه در حال گشت زني بودند كه دو نفر از غرفه داران با مراجعه به آنها اعلام كردند تعدادي از اموالشان از سوي دو زن به سرقت رفته است.
سرهنگ خانچرلي در ادامه افزود: با دريافت اين خبر، تيم هاي عمليات اين يگان با هماهنگي مأموران زن كلانتري 109بهارستان، براي شناسايي و بازداشت سارقان اقدامات خود را آغاز كرده و محدوده مورد نظر را تحت بازرسي قرار دادند و هر دو متهم را كه دو زن بودند، شناسايي و با همكاري پليس هاي زن بازداشت كردند.
وي اظهار كرد: هر دو متهم هنگام بازداشت اقدام به سر و صدا كرده و سعي داشتند با جوسازي خود را بي گناه جلوه دهند كه با سرعت عمل مأموران و همچنين اظهارات مالباختگان اين اقدام نيز به نتيجه نرسيده و هر دو متهم به كلانتري 109بهارستان منتقل شدند كه در كلانتري تحت بازجويي قرار گرفتند و مشخص شد كه هر دو خواهر بوده و با همدستي هم اقدام به پرسه زني در جمعه بازار اين محدوده و سرقت از غرفه هاي آن مي كردند.
رئيس پليس پيشگيري پايتخت در پايان گفت: هر دو متهم پس از اينكه از سوي مالباختگان شناسايي شدند به جرم خود اعتراف و در بازرسي از وسايل آنها 19عدد روميزي، 4 عدد سنگ قيمتي، يك عدد قوري سنگي قديمي، يك عدد ساعت جيبي، سه جفت روفرشي، 7 عدد رومبلي، دو عدد جا اسفندي آهني، يك عدد شلوار مخمل كشف و ضبط شد.
 


پرش باورنكردني

راننده يك وانت در يك حادثه باورنكردني از مرگ حتمي جان سالم به در برد. راننده اين وانت كه به علت نامعلومي كنترل خودرو اش را از دست داده بود بعد از برخورد با گاردريل كنار جاده با يك پرش باورنكردني از روي پرتگاه مرگ به سلامت بر زمين فرود آمد.
 


ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

اعطاي تسهيلات مسكن به بهبود يافتگان

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از اعطاي تسهيلات مسكن به يكهزار و 722 بهبود يافته در 16 استان كشور خبر داد.
بابك دين پرست در اين خصوص گفت: براساس پيگيري هاي انجام شده از دستگاه هاي متولي اين امر و به ويژه ابلاغيه رياست سازمان بهزيستي كشور و همچنين اطلاعات جمع آوري شده از سطح 16 استان كشور، از ابتداي اجراي اين طرح تا پايان آذر ماه سال جاري، تاكنون هزار و 722 نفر بهبود يافته، در اجراي اين طرح موفق به ثبت نام و بر همين اساس نيز تاكنون 77 نفر از بهبود يافتگان موفق به دريافت مسكن شده اند.
وي ادامه داد: بيشترين بهبود يافتگاني كه موفق به ثبت نام شده اند، به ترتيب مربوط به استان هاي تهران با 494 نفر، كرمان با 282 نفر و قم با 126 نفر مي باشد و كمترين تعداد در ميان اين 16 استان نيز، مربوط به استان هاي چهارمحال و بختياري با يك نفر، سمنان 16 نفر و بوشهر با 18 نفر بوده است.
 


كميته امداد اعلام كرد

تصويب ايجاد 200 هزار فرصت شغلي براي روستائيان

سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) از ايجاد 200 هزار فرصت شغلي براي روستائيان و شهرهاي زير 20 هزار نفر از سوي اين نهاد خبر داد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني(ره)، حسين انواري در نشستي با مجمع نمايندگان استان فارس در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از اعضاي اين مجمع و معاونان و مديران كميته امداد امام خميني(ره) كه در محل اين نهاد برگزار شد، در جهت رفع مشكلات مددجويان تحت حمايت اين نهاد به ارائه راهكار پرداختند.
حسين انواري در اين نشست با اشاره به رابطه بين نياز افراد و خدمات كميته امداد امام خميني(ره) گفت: هر ميزان با بي ثباتي وضعيت اقتصادي در جامعه مواجه شويم، تعداد مراجعه كنندگان به كميته امداد افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه خدماتي كه كميته امداد به افراد نيازمند ارائه مي دهد در جهت رفع اضطرار آنان است، يادآور شد: نياز است اين خانواده ها به خود اتكايي برسند تا بتوانند خود در جهت حل مشكلاتشان تلاش كنند و فرهنگ كار و تلاش را نهادينه كنيم كه بر اين اساس خدمات كميته امداد اكنون به صورت موردي تبديل شده است.انواري در ادامه به تصويب 200 هزار فرصت شغلي براي روستاييان و شهرهاي زير 20 هزار نفر و تأثير فرصتهاي شغلي ايجاد شده بر تمامي اعضاي خانواده اشاره كرد و گفت: عملاً تعاوني مددجويي از توفيقات چنداني برخوردار نبوده؛ اما در كميته امداد به صورت خانوادگي تجمعي عمل كرده ايم و موفق بوده است.
سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) با تأكيد بر افزايش جذب كمكهاي مردمي يادآور شد: بايد بتوانيم با افزايش همدليها، مردم را در حل مشكلات همنوعان خودشان به صحنه بياوريم.
 


سارق جواهرات يك ميليارد ريالي در رامسر دستگير شد

سارق يك ميليارد ريالي جواهر آلات در رامسر گرفتار قانون شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ساري به نقل از روابط عمومي پايگاه اطلاع رساني پليس مازندران، در پي وقوع يك فقره سرقت منزل در شهرستان رامسر كه منجر به سرقت بيش از يك ميليارد ريال جواهرآلات در 20 تيرماه سال جاري شد، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي شهرستان رامسر قرار گرفت.
براساس اين گزارش به خاطر عدم وجود آثار و علائم در صحنه وقوع جرم و عدم به هم ريختگي منزل، تلاش پليس براي شناسايي سارق يا سارقان بي نتيجه ماند تا اينكه پس از گذشت پنج ماه فردي ناشناس با مالباخته تماس و اظهار داشت كه اموال مسروقه نزد او بوده و محفوظ است.
ماموران در ادامه تحقيقات با استفاده از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند متهم سرقت به نام «ف-ك» 26 ساله را در عمليات ويژه پليسي شناسايي و دستگير كنند.
متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس با اعتراف به بزه انتسابي عنوان داشت اموال مسروقه را به ارزش 25 ميليون تومان به پنج مالخر فروخته است.با دريافت اين اطلاعات همه مالخران شناسايي، دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به همراه متهم به سرقت تحويل مرجع قضايي شدند.
 


منارجنبان اصفهان از لرزش افتاد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
به منظور حفاظت، افزايش طول عمر و پيشگيري از فرسايش بيشتر و آسيب ديدگي بناي منارجنبان، اين بنا تا اطلاع ثانوي تكان داده نمي شود.
معاون اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: قرار است كارشناسان اين بنا را به طور اساسي و بنيادي استحكام بخشي كنند و مورد مرمت اصولي قرار دهند.زيرك افزود: كارشناسان پيشنهاد داده اند پس از پايان مرمت كامل اين بنا، همچنان از حركت بايستد مگر در موارد خاص جنبانده شود.
سرپرست گروه مرمت منارجنبان اظهار داشت: نمي توان زمان دقيقي را براي پايان كار تحقيق و مرمت منارجنبان اعلام كرد.وي اضافه كرد: اين بنا به صورت يك بقعه بر روي مزار «عمو عبدالله بن محمود صقلابي» از پارسايان نام آور سده هشتم هجري در دوران حكومت ايلخانان مغول بنا و در اواخر دوره صفوي دو مناره به آن ملحق شده است.
 


زلزله قشم و سيرچ را لرزاند


قشم- خبرنگار كيهان:
مقارن ساعت 4 و 11 دقيقه و 58 ثانيه بامداد ديروز قشم به مدت 3 ثانيه لرزيد.
فرماندار و رئيس ستاد بحران شهرستان قشم گفت؛ زلزله 2/4 ريشتري قشم هيچ تلفات جاني و جرحي و مالي در بر نداشت.مسعود سالاري افزود؛ در ساعت اوليه وقوع زلزله تمامي اعضا ستاد بحران در منطقه زلزله حضور يافتند.
سالاري تصريح كرد: زلزله 2/4 ريشتري قشم در هشت كيلومتري شهر قشم در سواحل روستاي تولا و 13 كيلومتري شهر درگهان به وقوع پيوسته و ساكنان جزاير هنگام و لارك و هرمز و شهر بندرعباس نيز اين زلزله را احساس كرده اند.
از سوي ديگر خبرگزاري مهر از كرمان گزارش داد ساعت 18 و 54 دقيقه يكشنبه شب زمين لرزه اي به قدرت 5/4 ريشتر «سيرچ» واقع در استان كرمان را تكان داد. هنوز هيچ گزارشي درباره خسارت هاي احتمالي اين زمين لرزه مخابره نشده است.
 


در شيراز سارقان مسلح طلافروشي نيم ساعته دستگير شدند

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: سارقان مسلح يك طلافروشي در شيراز، كمتر از 30 دقيقه پس از سرقت، توسط ماموران انتظامي دستگير شدند.
سرتيپ دوم سيروس سجاديان با اعلام اين خبر به ايرنا اظهار داشت: ساعت هشت و 52 دقيقه يكشنبه شب ماموران از طريق تلفن 110 از سرقت مسلحانه طلافروشي واقع در چهار راه ملاصدرا در شيراز مطلع شدند.
وي ادامه داد: بلافاصله ماموران وارد عمل شده و با اقدام سريع و بموقع، موفق شدند يكي از سارقان را كه طلاهاي مسروقه را با خود حمل مي كرد دستگير كنند.
فرمانده انتظامي فارس گفت: همه طلاهاي مسروقه كه توسط سارق حمل مي شد از وي كشف شد.
سجاديان اضافه كرد: جزئيات اين خبر پس از تكميل تحقيقات، اطلاع رساني خواهد شد.
گفتني است در اين حادثه طلا فروش و فرزند وي مورد اصابت گلوله قرار گرفتند كه به بيمارستان منتقل شدند.
 


جمع آوري و ساماندهي 151متكدي كارتن خواب و كودك خياباني

فرمانده يگان اجرائيات و انتظامي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، از جمع آوري و ساماندهي 151متكدي، كارتن خواب و كودكان خياباني در تهران خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ ناصر همت زاده، فرمانده يگان انتظامي و اجرائيات شهرداري، گفت: بنابر تدابير فرمانده انتظامي تهران بزرگ و به خواست شهروندان، مأموران اين يگان با اجراي طرح امنيت محله محور اقدام به دستگيري معتادان پر خطر و ولگرد محله هاي شهر تهران، و ساماندهي متكديان، كارتن خواب ها و كودكان خياباني در 24 ساعت گذشته كردند.
وي ادامه داد: در اين طرح 22 متكدي، 128 كارتن خواب جمع آوري و ساماندهي شده و پس از تكميل پرونده و صورتجلسه راهي مراكز نگهداري از اين دسته افراد شدند.
 


حوادث كوتاه از كشور

محكوميت قاچاقچي
كرمان-فارس: ماموران مبارزه با جرايم اقتصادي سيرجان طي بازرسي از يك دستگاه سمند كرايه مقدار معتنابهي انواع طلاجات خارجي را كشف كردند. متهمان اين امر به پرداخت 12 ميليارد و 903 ميليون و 390 هزار ريال جزاي نقدي و ضبط اقلام مكشوفه در حق دولت محكوم شدند.
دستگيري قاچاقچيان
خرم آباد-خبرنگار كيهان: با هوشياري پليس، يك باند توزيع مواد مخدر هنگام انتقال 70 كيلوگرم ترياك، در خرم آباد توقيف شد و 3 عضو اين باند دستگير شدند.
كشف برنج احتكاري
اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان از دستگيري يك محتكر اقتصادي و پلمب انبار بزرگ احتكار برنج در شهر اصفهان خبر داد. در بازرسي از محل مقدار 23 تن و 670 كيلوگرم انواع برنج كشف و ضبط شد.
تصادف در محور آبادان-ماهشهر
آبادان-ايرنا: تصادف يك دستگاه اتوبوس با تريلي در جاده ماهشهر-آبادان 28 مصدوم برجاي گذاشت.
به گزارش روابط عمومي دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درمان آبادان، در اين تصادف كه عصر شنبه در جاده ماهشهر-آبادان رخ داد مصدومان به مراكز درماني منتقل شدند.
كشف سيگار قاچاق
بانه-فارس: فرمانده هنگ مرزي شهر بانه از كشف 13 ميليون نخ سيگار و 2 ميليون و 500 هزار قلم انواع لوازم آرايشي و 200 دستگاه ال سي دي و ال سي وي در اين شهرستان خبر داد.
تصادف منجر به فوت
بابل-فارس: در اثر برخورد يك دستگاه خودروي پژو با يك دستگاه پرايد در روستاي خراسان محله، راننده خودروي پرايد در دم جان سپرد و 2 سرنشين پژو مجروح شدند.
دستگيري 2 سارق در اصفهان
اصفهان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از دستگيري 2 سارق آهن آلات در اين شهرستان خبر داد و گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان يك تن ميلگرد سرقتي كشف و ضبط شد و متهمان پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
مسموميت ناشي از گازگرفتگي
محمودآباد-فارس: رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي مازندران از وقوع حادثه مسموميت بر اثر گازگرفتگي در محمودآباد خبر داد و گفت: در اين حادثه 3 نفر دچار مسموميت شدند. حادثه در روستاي درويش آباد بخش سرخرود رخ داد و مصدومان مركب از 2 زن و يك مرد به بيمارستان امام خميني(ره) فريدونكنار انتقال داده شدند.
كشف كالاي قاچاق
بوشهر-ايرنا: ماموران مبارزه با قاچاق كالا در شهرستان دير استان بوشهر كالاي قاچاق به ارزش تقريبي 3 ميليارد و 500 ميليون ريال كشف و ضبط كردند. كالاهاي مكشوفه شامل قفل، لامپ و آناناس اعلام شده است.
بازداشت زمين خوار
بوشهر-ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان دير گفت: پليس آگاهي اين شهرستان فردي را كه متهم به زمين خواري و تصرف اراضي ملي است دستگير كرد.
اين فرد متهم به تصرف غيرقانوني 6 ميليون متر مربع (600 هكتار) اراضي ملي در منطقه بردخون دير است.
انهدام شركت هرمي
كرج-ايرنا: رئيس پليس آگاهي استان البرز گفت: اعضاي اصلي يك شركت هرمي كه با جذب افراد از استان هاي مختلف كشور اقدام به كلاهبرداري مي كردند، در كرج دستگير شدند.
متهمان پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي، و از آنجا روانه زندان شدند.
انفجار كوره در محمودآباد
محمودآباد-فارس: رئيس مركز اورژانس 115 مازندران از وقوع حادثه انفجار كوره مذاب در شهرك صنعتي محمودآباد خبر داد و گفت: در اين حادثه 4 نفر دچار سوختگي شدند. مصدومان حادثه پس از اقدامات پيش بيمارستاني براي ادامه درمان به بيمارستان 17 شهريور آمل انتقال يافتند.
 


جنجال 75 سال اختلاف سني در ازدواج

پيرمرد 90 ساله عربستاني در منطقه «جازان» با پرداخت 65 هزار ريال سعودي به عنوان مهريه با يك دختر 15 ساله ازدواج كرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، اين پيرمرد 90 ساله با تأييد اين خبر در پاسخ به رسانه هاي محلي تأكيد كرد كه اين دختر 15ساله شب عروسي خود را در اتاق حبس كرد. به همين دليل داماد براي بازگرداندن «عروس» يا مبلغ «مهريه» به دادگاه مراجعه خواهد كرد.
به گفته نزديكان اين دختر پس از دو روز به نزد خانواده اش بازگشت.
خانم «سهيله زين العابدين» عضو جمعيت ملي حقوق بشر در عربستان از مسئولان درخواست كرده است براي نجات اين دختر 15 ساله از فاجعه اي كه گرفتار آن شده، به سرعت وارد عمل شوند.
به نوشته «الحيات» وي همچنين درخواست كرده با تصويب قانون، ازدواج دختران زير 18 سال در عربستان ممنوع شود.
 


كتك خوردن دانش آموز آمريكايي از پليس

يك افسر پليس آمريكا مقابل ديدگان دانش آموزان يك مدرسه دختر 13ساله اي را به بادكتك گرفت.
پس از كشته شدن چندين دانش آموز در يك مدرسه آمريكايي، افسران پليس براي تأمين امنيت دانش آموزان در مدارس حضور مي يابند اما به ظاهر حضور اين افسران چندان هم بي حاشيه نبوده است.
براي نمونه حضور يك افسر پليس در دبيرستان «جنينگ» در ايالت اوهايو آمريكا و حمله وي به دختري دانش آموز، باعث انتقاد گروه هاي حقوق بشر شده است. اين افسر پليس به نام «جان مورگان» هنگام انجام وظيفه با كنايه هاي لفظي يك دختر دانش آموز 13 ساله به نام «تاميكا ويليامز» روبه رو شد و در جواب، جلوي چشم ديگر دانش آموزان در راهرو مدرسه به وي هجوم برده است.
دوربين هاي نظارتي دبيرستان از صحنه هاي درگيري اين پليس وظيفه و دانش آموز كتك خورده فيلم گرفته اند. مادر اين دختر در اعتراض به حمله خشمگين به دخترش از افسر پليس شكايت كرده و در دادگاه گفته كه «جان مورگان» بارها دخترش را به ديوار و در كمدهاي مدرسه كوبيده و بشدت كتك زده است.
اين افسر پليس پس از انتشار فيلم هاي مذكور براي دفاع از خود گفته كه دختر نوجوان به او فحاشي كرده است.
 


سرماي بي سابقه در پاكستان

موج بي سابقه سرماي هوا در پاكستان، زندگي مردم شهر لاهور را مختل كرده و حتي حيوانات و گياهان را نيز در امان نگذاشته است.
به گزارش فارس بروز سرماي شديد در شهر لاهور پاكستان زندگي را براي مردم اين شهر دشوار كرده است.چند روزي است كه اين شهر روي خورشيد را به خود نديده و هواي آن به شدت مه گرفته و ابري است.
سرما به حدي است كه علاوه بر مردم، حيوانات و گياهان نيز تحت تاثير قرار گرفته اند و حتي برخي مردم البسه زمستاني بر تن احشام خود كرده اند.بنا به گزارش هاي رسيده، نبود سوخت كافي در اين شهر شرايط سختي را براي مردم منطقه به وجود آورده است.
 


يك كيلو ماهي 23 ميليون تومان!

بزرگترين ماهي تون دنيا در بازار معروف «تسوكي جي» توكيو به حراج گذاشته شد و صاحب رستوران هاي زنجيره اي «كيمورا» آن را خريد.
بنابراين گزارش، برنده حراج، اين ماهي 222كيلويي را يك ميليون و 762هزار دلار خريد كه با محاسبه قيمت دلار آزاد در كشورمان اين ماهي حدود هر كيلو بيش از 23 ميليون تومان براي خريدارش آب خورده است.
اين گرانترين ماهي توني است كه تاكنون در اين بازار خريد و فروش شده است.

 


توزيع كفش هايي با تصوير اسماء جلاله در عربستان

شماري از شهروندان عربستاني به شدت از فروش كفشهايي با تصوير پرچم اين كشور و اسماء جلاله ابراز انزجار كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم، اين كفش ها به تازگي در بازار و مغازه هاي شهر جده توزيع شده و به فروش مي رسد.
سايت «وطن» به نقل از «روسيا اليوم» و «المرصد» نوشت: اين كفش ها به بهانه استفاده در مناسبتهاي ملي در عربستان به فروش مي رسد.
شهروندان عربستاني از مسئولان وزارت بازرگاني و صنعت سعودي خواسته اند هرچه سريعتر براي جمع آوري اين كفشها از بازار و مغازه ها اقدام كنند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10