(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19  دی  1391 - شماره 20401

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حاميان سينه چاك زورگيران (يادداشت روز)
پرتقال (گفت و شنود)
ارزيابي تحليلگران در واشنگتن آمريكا ببر كاغذي شده است
آيت الله مهدوي كني:
اصولگرايان را به ائتلاف در انتخابات 92 دعوت مي كنم
با حضور كدخدايي صورت گرفت
بررسي نحوه تعامل كميسيون آموزش با شوراي عالي انقلاب فرهنگي
در ادامه سفر دوره اي آفريقا
صالحي در مراسم تحليف رئيس جمهور غنا شركت كرد
كيهان و خوانندگان
فريبكاري تازه ليدر حلقه انحرافي (خبر ويژه)
فعاليت زيرجلكي به سبك خاتمي (خبر ويژه)
حضور تروريست ها در نشريات زنجيره اي (خبر ويژه)
عاموس يادلين: جنگ 8 روزه براي اسرائيل گران تمام شد (خبر ويژه)
حداد عادل: اعلام كرده ايم كه در ائتلاف بسته نيست (خبر ويژه)


حاميان سينه چاك زورگيران (يادداشت روز)

يادداشت پيش روي به موضوعي اختصاص دارد كه اين روزها بار ديگر توجه بسياري را به خود معطوف كرده است و از محورهايي است كه رسانه ها جزو محورهاي اصلي بدان پرداخته اند.
موضوع مورد بحث هر چند «سياسي» نيست اما از قضا رسانه هاي جريان مدعي اصلاحات، فتنه، حلقه انحرافي و تا ضدانقلاب و اپوزيسيون خارج نشين رويكرد مشتركي درباره آن دارند كه البته اين همخواني شايد در وهله نخست پرسش برانگيز باشد يا تصادفي جلوه نمايد ولي واكاوي عميق ماجرا حاكي از آن است كه جاي تعجب وجود ندارد چون منطق و استدلال جماعت مورد اشاره مبتني بر قانون و همه جانبه نيست و تنها در اين ميان به دنبال مقصود خود هستند.
اين موضوع پردامنه، نحوه برخورد با زورگيران، اشرار، مفسدين اجتماعي و سلب كنندگان امنيت عمومي است كه اخيرا با اعلام صدور حكم براي 4 زورگير پايتخت، بحث درباره آن بالا گرفته است.
ماجرا از آنجا شروع شد كه چندي پيش يك فايل تصويري اينترنتي از تلويزيون پخش شد كه افرادي با آلات مجرمانه (چاقو و قمه) در حال زورگيري از يك عابر در خيابان بودند و پول هاي او را سرقت كردند كه در پي آن با دستور ويژه رئيس قوه قضاييه مصادف شد و بلافاصله نيروي انتظامي در اقدامي تحسين برانگيز، هر 4 زورگير را دستگير كرده و پرونده آنها پس از رسيدگي در دادسرا و صدور كيفرخواست به دادگاه آمد و هفته گذشته حكم بدوي آنها صادر شد.
بنابر اعلام دادستاني؛ 2 نفر از زورگيران به مجازات اعدام و 2 نفر ديگر هر كدام به 10 سال حبس، 5 سال تبعيد و 74 ضربه شلاق محكوم شدند.
آنچه در اين ميان قابل تامل و اعتناست مواجهه بعضي از رسانه هاي داخلي است كه همسو با رسانه هاي فارسي زبان خارج نشين تلاش كردند برخورد قاطعانه و به سرعت قوه قضاييه با سلب كنندگان امنيت اجتماعي را كمرنگ و بي فايده - يا حداقل كم فايده- تفسير و القاء نمايند.
به عنوان مثال بي بي سي به «مجازات اعدام» براي اشرار و زورگيران حمله كرد و آن را ناشي از آن دانست كه دستگاه قضايي ايران به سادگي حكم اعدام صادر مي كند!
برخي ديگر از رسانه هاي داخلي و فارسي زبان خارج نشين نيز اقدام قوه قضاييه را احساسي، يكسويه و ناكارا قلمداد كردند.
عمده استدلال اين جماعت بر اين مسئله استوار است كه برخورد با مجرمان و سلب كنندگان امنيت اجتماعي، برخورد با «معلول» است در حالي كه بايد «علت» ها را شناسايي كرده و مشكل را به صورت اساسي ريشه كن نمود.
آنها معتقدند مجرمان، قرباني شرايط اجتماعي شده اند و البته در اين ميان رسانه هاي ضدانقلاب و اپوزيسيون براي اين كه سيماي جمهوري اسلامي را ضد حقوق بشر نشان بدهند، اتهامات و ادعاهاي متعددي عليه ايران پمپاژ مي كنند و القاء مي نمايند مجازات هاي سنگين قضايي در ايران براي اين است كه به حقوق بشر اعتقادي نيست.
اين نوشته درصدد نيست براي خود صلاحيتي جعل و درباره مجازات زورگيران اخير، اظهارنظر نمايد بلكه نكته در اين است كه منطق و استدلال ظاهرا شيك جماعتي كه برخوردهاي قضايي با اشرار، عربده كش ها، قداره بندها و مفسدين اجتماعي را ناكارا مي دانند مورد دقت عميق قرار دهد تا محرز گردد كه نمي شود با ماجرا گزينشي برخورد كرد.
در اين باره كه پيوست آن، تحركات رسانه اي جريان هاي خاص سياسي و اپوزيسيون خارج نشين است؛ گفتني هايي هست:
1- اينكه بايد «علت»ها را در بروز و ظهور مفاسد اجتماعي شناسايي كرد و اين مهمتر از برخورد با «معلول»ها است اظهر من الشمس است و جاي كمترين ترديدي در اين باره وجود ندارد ولي سؤال اين است كه آيا مي شود بر همين مبنا با مجرمان برخورد نكرد؟ اگر مجرمان و اشرار و سلب كنندگان امنيت اجتماعي به حال خودشان رها شوند، جرم و جنايت افزايش نمي يابد؟
بنابراين نكته اول اين است كه برخورد با مجرم و اشرار به معناي نفي اقدامات ساختاري و فرهنگي و ريشه دار نيست كه رسانه هاي ضد انقلاب و بيگانه به نوعي مسئله را انعكاس مي دهند كه گويا نظام با كار ريشه اي و پيشگيري از وقوع جرم مخالف است و متاسفانه بعضي رسانه هاي داخلي نيز همين جهت را پي گرفته اند!
2- ميان حوزه هاي جامعه شناسي، اجتماعي با مسائل حقوقي و قضايي بايد تفكيك كرد و اينجاست كه بعضي از رسانه هاي مدعي اصلاحات يا حلقه انحرافي بي مورد و سفسطه آميز به دستگاه قضا حمله مي برند كه برخورد قضايي با اشرار كارايي ندارد و با حجم انبوهي از گزارش ها و يادداشت ها و مصاحبه ها صغري و كبري مي چينند، چرا؟ چون وظيفه دستگاه قضايي و ضابطين آن عمل به «قانون» است.
آيا نبايد مجرم و جاني در چنگ قانون و عدالت گرفتار شود و براي شرارت ها و جنايت هاي خود پاي ميز محكمه حاضر گردد؟ در كجاي دنيا اين جواز داده شده است كه به بهانه ريشه شناسي و موشكافي معضلات اجتماعي، مي توان با مجرم برخورد نكرد يا با او فوق العاده به مسامحه رفتار كرد؟
اگر برخورد قضايي، كارايي ندارد پس چرا اساساً در كشور قانون وضع شده است؟
آيا مي شود گفت به جاي اجراي قانون بايد تنها كار فرهنگي و ساختاري كرد و اين به معناي تعطيل كردن «قانون» نيست كه نوع مواجهه با اشرار و مجرمين و سلب كنندگان امنيت را بدون ابهام مشخص كرده است؟
3- شايد گفته شود وظيفه قوه قضاييه، پيشگيري از وقوع جرم نيز هست كه بايد گفت بله و اين را هم قانون تصريح كرده است. اما اولا؛ برخورد با مجرمان و زورگيران و مفسدان امنيت اجتماعي منافاتي با پيشگيري از وقوع جرم ندارد و ثانيا؛ برخورد صحيح و قاطعانه و عادلانه با مجرمان، خود در راستاي پيشگيري از وقوع جرم است چون اين برخورد بدون شك بازدارندگي براي سايرين ايجاد مي نمايد. و گفتني است در تمامي سيستم هاي حقوقي روي اين نكته تاكيد شده كه مجازات مجرم يكي از موثرترين عوامل در پيشگيري از جرم است.
آيا همين برخورد اخير دستگاه قضا با 4 زورگير پايتخت، بازدارندگي براي آينده نداشته است؟
وقتي مجرمان و زورگيران در كمتر از 72 ساعت شناسايي و دستگير مي شوند و بلافاصله تحقيقات مقدماتي شروع مي شود و كيفرخواست آنها صادر مي گردد و پرونده به دادگاه مي آيد و كمتر از يكماه حكم اوليه آنها قاطعانه و عادلانه صادر مي شود هشدار جدي و عملي به مخلان امنيت اجتماعي نيست؟
بي شك پاسخ به سوالاتي از اين دست مثبت است و نمي توان واقعيت ها را در چنبره مغلطه ها و يكسويه گري و گزينشي برخورد كردن انكار كرد.
بديهي است كه مغرضان و دشمنان نظام از دايره منطق و استدلال و واقعيت خارج اند و بغض و كينه و عداوت آنها نمي گذارد واقعيت ها را ببينند. ولي از برخي رسانه هاي داخلي و مدعيان اصلاحات و مردم دوستي تعجب آور است كه چرا اين واقعيات ملموس را انكار مي كنند؟!
4- دستگاه قضايي طي سه سال و نيم گذشته رويكرد مبارزه قاطعانه با اشرار را در پيش گرفته است اما در همين مدت معاونت پيشگيري از وقوع جرم تشكيل شده است كه نشان مي دهد قوه قضاييه علاوه بر برخورد قاطعانه با اشرار و مجرمان، بصورت توأمان و همزمان مكانيسم پيشگيري از وقوع جرم را نيز تقويت كرده است.
همچنين اين سوال به ميان مي آيد كه مگر تنها قوه قضاييه وظيفه پيشگيري از وقوع جرم دارد؟
راستي همين جا بايد پرسيد سرنوشت لايحه پيشگيري از وقوع جرم چه شد؟
جماعتي كه ژست اپوزيسيون در چگونگي برخورد با اشرار و مجرمان مي گيرند بايد به اين سوال پاسخ دهند كه جريان مطلوب آنها زماني كه در قدرت بوده است براي پيشگيري از وقوع جرم چه كرده اند؟
5- و بالاخره در پي تحركات و دسيسه هاي رسانه اي جريان هاي ضد انقلاب و بيگانه كه به بهانه موضوع برخورد با مفسدين اجتماعي، تلاش دارند تا سيماي حقوق بشري جمهوري اسلامي را ملكوك نمايند اين پرسش مطرح است كه چرا موقعيت شان را با مردم روشن نمي كنند؟ آيا مدعيان حقوق بشر كه سنگ اشرار و عربده كش ها و سلب كنندگان امنيت را به سينه مي زنند براي مردم و افكار عمومي كه خواسته بحق شان برخورد با زورگيران و اشرار است، حقي قائل هستند؟
آيا تحريف و شانتاژ و قلب واقعيت از كرامات اين مدعيان نيست؟
اين نكته نيز گفتني است كه مدعيان مورد اشاره ميان مظلومي كه مورد هجوم قرار گرفته و ظالمي كه به وي ستم كرده است، حمايت و دفاع از ظالم و جنايتكار را ترجيح داده اند.
حسام الدين برومند
 


پرتقال (گفت و شنود)

گفت: وزير كشور دولت اصلاحات گفته است «اولويت اصلاح طلبان بايد رفع مشكلات مردم باشد.»
گفتم: يعني در فتنه 88 قصد داشتند با همكاري اسرائيل و آمريكا و انگليس و منافقين و بهائي ها و سلطنت طلب ها و... مشكلات مردم را حل كنند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! گفته است «محور حركت اصلاح طلبان بايد قانون اساسي باشد.»
گفتم: به همين علت، تصوير حضرت امام(ره) را پاره كردند؟! و يا، اعلام كردند كه بايد قيد «اسلام» از جمهوري اسلامي ايران حذف شود و...؟!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: يارو توي مهموني به كسي كه روبروش نشسته بود گفت؛ مرد حسابي! اگه حرفي براي گفتن نداري خب! پاشو برو، چرا ديگه پوست پرتقال ها رو با چاقو ريز ريز مي كني؟!
 


ارزيابي تحليلگران در واشنگتن آمريكا ببر كاغذي شده است

سرويس سياسي-
تحليلگران سياسي در آمريكا با اشاره به رايزني هاي اوباما براي انتخاب وزراي جديد خارجه و دفاع اين كشور كه گفته مي شود گزينه هاي پيشنهادي وي تناقضاتي در مواضع خود پيرامون برنامه هسته اي ايران با مقامات رژيم صهيونيستي دارند ، اعلام كردند كه رويكرد رييس جمهور آمريكا به انتخاب چهره هاي ميانه رو نشان از ناكارآمدي فشارها و پذيرش ضعف و ناتواني غرب درمقابل ايران دارد.
پايگاه آمريكايي «كامنتري مگزين» در تحليلي به قلم «جاناتان اس. توبين» با اشاره به انتخاب «چاك هاگل» بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا نوشت : باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا در دوره مبارزات انتخاباتي خود به رژيم صهيونيستي تعهد داده بود كه در مقابل برنامه هسته اي ايران موضعي سرسختانه اتخاذ خواهد نمود اما اكنون با انتخاب «چاك هاگل» بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا كه سابقه اظهارنظرهاي ضد صهيونيستي را در كارنامه خود دارد برخلاف وعده هاي پيشين خود عمل كرده است.
نويسنده در ادامه اين انتخاب اوباما را نشانه اي از وجود شكاف ديدگاهي ميان آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست.
وي در مورد خطاي ديد صهيونيست هايي كه در دوران انتخابات آمريكا هوادار وي بودند ، نوشت:آنان به اين نتيجه رسيده بودند كه اوباما ديگر دوست خوبي براي رژيم صهيونيستي نيست اما گمان مي كردند كه در صورتي كه ديپلماسي آمريكا و جمهوري اسلامي ايران شكست بخورد وي با اسراييل همراه خواهد شد. با اين حال، انتخاب «چاك هاگل» بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا خلاف اين مسئله را نشان داد.
نويسنده در ادامه اذعان مي كند كه اوباما با انتخاب هاگل نشان داد كه همچون گذشته «نسبت به فعاليت هاي هسته اي ايران نگراني ندارد و متوجه شده كه دغدغه بيش از حد در اين باره ضرورتي ندارد.»
وي همچنين اشاره مي كند كه اوباما با اين انتخاب در چهار سال آينده رابطه اي پرتنش با رژيم صهيونيستي خواهد داشت و در صورتي كه نتانياهو نيز بار ديگر به مقام نخست وزيري رژيم صهيونيستي برسد اين رابطه وخيم تر نيز خواهد شد.
نويسنده در ادامه به ضعف امروز لابي صهيونيستي در آمريكا نسبت به گذشته اشاره مي كند و مي گويد به رغم آنكه آيپك (لابي رژيم صهيونيستي) مي تواند بر اوباما در مورد منازعه ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي فشار وارد سازد اما نمي تواند اوباما را مجبور به انجام اقدام نظامي عليه ايران كند. در بخش پاياني مقاله نويسنده اشاره مي كند كه انتخاب هاگل به عنوان وزير دفاع آمريكا اظهارات مقامات جمهوري اسلامي ايران در مورد ضعيف تر شدن آمريكا در مقابل برنامه هسته اي ايران را ثابت كرد و نشان داد كه دولت آمريكا به «ببري كاغذي» تبديل شده كه تحريم هايش «دير و ناكارآمد» بوده است.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت نيز در گزارشي با اشاره به اينكه هاگل مخالف حمله نظامي به ايران است، نوشت: اين امر با موضع جان كري وزير خارجه آمريكا نيز همسو بوده و بايد دانست كه انتخاب وي به عنوان وزير دفاع، همكاري امنيتي ميان آمريكا و اسراييل را از ميان نمي برد اما ضربه سنگيني به روابط دوجانبه وارد خواهد ساخت.
يديعوت احارنوت در ادامه نوشت: هيگل در اظهارات مختلف خود، انتقاداتي را نسبت به شهرك سازي هاي اسراييل مطرح كرده و از گفت و گو با حماس و حزب الله نيز پشتيباني مي كند و پيش از اين نيز شاهد بوديم كه تل آويو را به نابودسازي لبنان و مردم اين كشور طي سال 2006 متهم كرده بود.
به گفته ديگر رسانه هاي صهيونيستي، مجموعه هاي يهودي و صهيونيستي مقيم آمريكا طي هفته هاي گذشته، راهپيمايي ها و تحركاتي را عليه تعيين هيگل به عنوان وزير دفاع آمريكا به راه انداخته اند، چراكه از ديد آنها، وي مخالف تشديد تحريم ها عليه ايران است.
به گفته اين رسانه ها، هيگل همچنين با پشتيباني از رژيم صهيونيستي در جنگ اخير غزه مخالف بوده و حاضر نشده است كه نامه اي را در اين خصوص امضا كند.
به گفته برخي منابع آگاه آمريكايي، پيش بيني مي شود كه اوباما به زودي هيگل را كه سناتور حزب جمهوري خواه از ايالت نبراسكا است، به عنوان وزير دفاع اين كشور معرفي كند.
پايگاه خبري صهيونيستي «عاروتص شوع» هم به نقل از «آمنون لرد» به عنوان مفسر سياسي روزنامه هاي ماركور ريشون و معاريو چاپ فلسطين اشغالي نوشت: اگر چاك هيگل وزير دفاع آمريكا شود، تل آويو در برابر تهران تنها خواهد ماند.
نويسنده با اشاره به احتمال مخالفت لابي رژيم صهيونيستي آمريكا (آيپك) با اين انتصاب، افزوده است: اگر كميته روابط عمومي آمريكا - اسراييل (آيپك) تلاش كند مانع اين انتصاب شود، اشتباه كرده است.
آمنون لرد نوشته است: انتصاب هيگل خبر مباركي نيست و اين موضوع تنها به خاطر ديدگاهش نسبت به اسراييل نيست، بلكه بيشتر به دليل تمايلات انزوا طلبانه و رويكرد مصالحه جويانه اش نسبت به مسائل ايران است.
«زبيگنيو برژينسكي» مشاور اسبق امنيت ملي آمريكا هم در مقاله اي در روزنامه واشنگتن پست دراين باره نوشت : انتظار مي رود در جلسات استماع كميته روابط خارجي و كميته نيروهاي مسلح سنا براي بررسي نامزدهاي پست وزارت خارجه و وزارت دفاع آمريكا مباحث گسترده اي پيرامون نقش آمريكا در موضوعات حل نشده بين المللي صورت بگيرد.در جلسات استماع قطعا مباحثاتي در ارتباط با حمله بالقوه نظامي آمريكا عليه ايران و چشم انداز استراتژيك آن مطرح مي شود.
هرچند از ديد كارشناسان سياسي گزينه هاي پيشنهادي اوباما براي وزارت خانه هاي خارجه و دفاع نشان از شكاف و اختلاف ميان مقامات واشنگتن وتـل آويو دارد اما اين ادعا كه رويكرد دولت آمريكا نسبت به جمهوري اسلامي ايران نيز تغيير اساسي خواهد كرد تا حدودي نادرست و غير قابل باور است چرا كه آمريكايي ها در شرايط كنوني و پس از اذعان به ناتواني در حمله نظامي به ايران تمام تلاش خود را همچون چند سال گذشته معطوف به افزايش فشارها و تحريم ها خواهند كرد هرچند اميد چنداني به موفقيت اين سياست ندارند .
پيامدهاي ماجراجويي نظامي عليه ايران
رسانه هاي صهيونيستي اخيرا از قول يك مشاور سابق امنيت ملي باراك اوباما مدعي شدند كه ممكن است تا اواسط سال حمله آمريكا به ايران انجام شود. برژينسكي در بخس ديگري از مقاله خود در واكنش به اين ادعا نوشت: اين بسيار اساسي است كه موضوع جنگ يا صلح با ايران به ويژه براي منافع ملي آمريكا به يك موضوع آشكار تبديل شده است.
وي افزود : اگر چه باراك اوباما با مهارت از هرگونه تعهدي براي شروع جنگ با ايران يا تعيين تاريخ براي آن اجتناب كرده است اما خلاء يك توافق با ايران مطابق با پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي( NPT ) تنش ها در داخل و خارج از آمريكا براي اقدام نظامي عليه ايران به تنهايي يا همراه با اسرائيل افزايش يافته است.
برژنسكي در ادامه مقاله خود آورده است : براين اساس، چند پيامد بالقوه در صورت شروع يك جنگ اضافي ديگر يا شركت در آن براي آمريكا قابل ملاحظه و بررسي امنيتي دقيق است.
حمله نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران با عواقب استقامت ايران و هزينه هاي انساني عليه مردم ايران چقدر موثر است؟
پاسخ هاي تلافي جويانه ايران عليه منافع آمريكا چيست و چه عواقبي براي ثبات منطقه اي دارد؟ تاثير منفي آن بر بازارهاي اقتصادي اروپا و آسيا چيست؟
آيا آمريكا مي تواند حمله به ايران را با استانداردهاي بين المللي توجيه كند و آيا شوراي امنيت سازمان ملل با وجود حق وتوي چين و روسيه از آن حمايت مي كنند.
آيا با وجود اينكه اسرائيل 100 كلاهك هسته اي دارد ايران بدون اينكه به سلاح هسته اي مجهز شود يا بدون اينكه توان زدن ضربه دوم داشته باشد دست به حمله عليه اسرائيل خواهد زد؟
مشاور سابق امنيت ملي كارتر در ادامه مي نويسد كه بهترين تخمين ها و پيش بيني هايي كه دراين باره شده اين است كه حمله محدود فقط تاثير موقتي خواهد داشت. حملات مكرر موثرتر است اما تلفات غيرنظاميان را افزايش مي دهد. ملي گرايي ايراني در برابر نفرت هميشگي از آمريكا بيشتر و بيشتر مي شود و اين موضوع به نفع حاكميت سياسي ايران است.در مقابل ايران مي تواند زندگي را براي نيروهاي نظامي آمريكا در افغانستان با ايجاد يك جبهه چريكي جديد بسيار سخت و طاقت فرسا كند. در مجموع تهران قادر است با اقدامات خود كل منطقه را به آتش بكشد.
 


آيت الله مهدوي كني:

اصولگرايان را به ائتلاف در انتخابات 92 دعوت مي كنم

دبير كل جامعه روحانيت مبارز گفت: اصولگرايان را به ائتلاف در انتخابات رياست جمهوري سال 92 دعوت مي كنم.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني دبير كل جامعه روحانيت و رئيس مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با تسنيم، در پاسخ به سؤالي در خصوص وحدت اصولگرايان، اظهار داشت: ان شاءالله در اين دوره از انتخابات نيز وحدت محقق خواهد شد.
وي همچنين در خصوص ائتلاف سه كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري موسوم به ائتلاف 1+2، نفس ائتلاف را مثبت ارزيابي و تأكيد كرد: بنده همواره بر ائتلاف در انتخابات تأكيد داشته ام؛ از اين رو اصولگرايان را در انتخابات پيش رو به ائتلاف دعوت مي كنم و اميدوارم در انتخاباتي كه پيش رو داريم، شاهد انشعاب و اختلاف در ميان اصولگرايان نباشيم.
مهدوي كني در ادامه، حضور چشمگير مردم در انتخابات رياست جمهوري را مهم ارزيابي كرد و با بيان اينكه معتقدم مردم در اين دوره از انتخابات نيز حضوري فعال خواهند داشت، افزود: بدون شك در انتخابات سال آينده بار ديگر شاهد حضور مردم در صحنه انقلاب خواهيم بود.
 


با حضور كدخدايي صورت گرفت

بررسي نحوه تعامل كميسيون آموزش با شوراي عالي انقلاب فرهنگي

كمسيون آموزش و تحقيقات مجلس در جلسه خود كه با حضور سخنگوي شوراي نگهبان برگزار شد به بررسي نحوه تعامل كميسيون با شوراي عالي انقلاب فرهنگي پرداخت.
عليرضا سليمي در گفت وگو با ايسنا با بيان اين مطلب اظهار كرد: در اين جلسه تعامل مجلس و سطح رفتارهاي آن با شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، زيرا در برخي موارد، انجام وظايف اين دو نهاد به صورت كارهاي موازي صورت مي پذيرفت كه نيازمند بررسي دقيق تري بود.
وي خاطرنشان كرد: مقرر شد شوراي عالي انقلاب فرهنگي سياست گذاري ها و ماموريت هاي مخصوص شورا را در دستور كار قرار دهد و كميسيون آموزش نيز سياست گذاري هاي خود را در حيطه فعاليت مجلس داشته باشد.
 


در ادامه سفر دوره اي آفريقا

صالحي در مراسم تحليف رئيس جمهور غنا شركت كرد

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه سفر دوره اي خود به آفريقا، وارد غنا شد.
علي اكبر صالحي در ادامه سفر خود به آفريقا وارد غنا شد و در مراسم تحليف جان دراماني ماهاما كه با حضور مقامات 17 كشور برگزار شد، شركت كرد.
غنا به عنوان عضو جنبش غيرمتعهدها و ايران به عنوان رئيس اين جنبش در اين مراسم تحليف حضور داشتند.
ششمين انتخابات رياست جمهوري غنا پس از درگذشت ناگهاني جان آتا ميلز، رئيس جمهور سابق غنا در تاريخ 7 دسامبر 2012 برگزار و مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب آن ديروز در ميدان استقلال شهر آكرا پايتخت غنا برگزار شد.
صالحي قرار است از غنا عازم بوركينافاسو شود.
وي پيش از سفر به غنا با «توماس يحيي» رئيس جمهور بنين ديدار و گفت وگو كرد.
وزير امور خارجه كشورمان ضمن ابلاغ سلام رئيس جمهور اسلامي ايران همچنين از طرف محمود احمدي نژاد از رئيس جمهور بنين براي انجام سفر رسمي به ايران دعوت به عمل آورد.
صالحي رايزني و تبادل نظر مقامات عاليه دو كشور به عنوان رئيس جنبش عدم تعهد و رئيس اتحاديه آفريقا را مهم و سازنده خواند.
وي با اشاره به روابط دوجانبه تهران - كوتونو، تلاش بيشتر براي اجراي توافقات و پروژه هاي مشترك همكاري را يادآور شد و گفت: بايد با رفع موانع، زمينه هاي تسهيل ارتباطات مردم با مردم يراي ارتقاء سطح روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي فراهم شود.
صالحي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري در كليه زمينه هاي كشاورزي، بهداشت، دارو، علوم، آموزش و انرژي اعلام كرد.
رئيس جمهور بنين نيز در اين ديدار با استقبال از دعوت احمدي نژاد، از صالحي خواست سلام هاي گرم وي را به رئيس جمهور، دولت و ملت ايران تقديم كند.
وي با اشاره به اهميت رياست ايران بر جنبش عدم تعهد گفت: دو كشور در چارچوب عضويت در جنبش عدم تعهد، ديدگاه هاي نزديك و مشترك دارند و مي توانند در عرصه هاي منطقه اي و بين المللي همكاري كنند.
توماس يحيي با بيان اينكه ما ايران را شريك مهمي براي بنين تلقي مي كنيم، تاكيد كرد: اراده و تمايل ما، همكاري با ايران در سطوح دولت با دولت و بخش هاي خصوصي با يكديگر در حوزه هاي آموزش، بهداشت، كشاورزي، اقتصادي، انرژي، سيستم آبرساني و دامپروري است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ تحت هر شرايطي نبايد اجازه داد كه منافقين جديد، اصلاح طلبان جاسوس و اغتشاشگر، خواص مردود و ساكت در فتنه اجازه ثبت نام و ورود به انتخابات داشته باشند.
9005---0913
¤ از رسانه ملي كشورمان بابت انعكاس سخنراني بشار اسد رئيس جمهور سوريه كشور گرفتار بحران هاي ساختگي آمريكا كه حول محور وحدت كلمه و افشاي توطئه تروريست هاي تحت حمايت دشمنان مقاومت بيان شد، تقدير و تشكر مي كنيم.
گودرزي از اصفهان
¤ در رابطه با اعتراف پنتاگون به اقتدار دستگاه اطلاعاتي كشورمان از يك نكته مهم نبايد غافل شد و آن نكته اين است كه بين فلسفه وجودي دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي با دستگاه هاي اطلاعاتي ديگر كشورها تفاوت اساسي وجود دارد.دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا، اسرائيل، انگليس و براي فتنه آفريني به وجود آمده اند ولي ماموريت اول و آخر دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي رفع فتنه است.
باغبان
¤ جمله معروف حضرت امام خميني(ره) را كه فرمودند: آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند بايد در چند نقطه از جايگاه هاي نماز جمعه در سراسر كشور و همچنين بر روي بدنه پهپاد شكار شده دشمن نوشت و به نمايش گذاشت.
9004---0913
¤ حضرت امام خميني(ره) در قسمتي از كتاب چهل حديث خويش فرموده اند: اي عزيز پس از مشارطه بايد وارد مراقبه شوي اگر وسوسه شدي به انجام خلاف فرمان خدا به شيطان بگو كه من امروز با خود شرط كرده ام خلاف فرمان خداوند تعالي نكنم.
8020---0912
¤ حوادث سوريه قلب مردم دلسوز مقاومت و نيروهاي ارزشي را جريحه دار ساخته است. چرا مسئولين امر فكري براي اعزام نيرو به منظور كمك به مردم مظلوم و بي پناه سوريه نمي كنند. چرا بايد دست روي دست بگذاريم و منتظر باشيم كه چه حوادثي پيش مي آيد؟
7844---0938
¤ از دستگاه قضايي كشور به خاطر ورود در قضيه زورگيران خياباني و برخورد قاطع با پديده ناامني تشكر مي كنيم ولي مسئولين دستگاه هاي ديگر مثل مجلس و دولت نبايد رسالت و وظايف خود را در رابطه با اين آسيب اجتماعي فراموش كنند. بلكه بايد به گونه اي عمل نمايند كه چنين آسيب هايي در جامعه شكل نگيرد.
بوربور از ورامين
¤ قاضي پرونده پروژه نگين قول داد به هر مالباخته اين پروژه يك واحد مسكوني تحويل بدهد ولي تاكنون هيچ خبري نشده است چاره چيست و چه كار بايد بكنيم؟
4280---0912
¤ مديران شهري كلان شهرهاي كشور چرا بايد در مديريت مسئوليتي كه برعهده گرفته اند به حدي منفعل باشند كه براي بهبود وضعيت اسف بار آلودگي هوا يا گوش به زنگ اخبار سازمان هواشناسي بوده و يا چشم به نزولات آسماني بدوزند پس هنر مديريتي كه آنان برايش حقوق دريافت مي كنند چه مي شود؟ البته ما نيازمند اقدامات ريشه اي و درازمدت هستيم.
2470---0919
¤ هرگاه برنامه ياد خدا را با اجراء زيباي آقاي جمشيدي از سيماي جمهوري اسلامي مي بينم واقعا تحت تأثير قرار مي گيرم و متحول مي شوم ولي سوالم اين است كه چرا چنين برنامه موفقي را در ساعات پاياني شب كه افراد كمي پاي تلويزيون مي نشينند پخش مي كنند.
1847---0919
¤ بين جرم اختلاس كنندگان و غارتگران بيت المال و سرمايه ملت آن هم در لباس مدير ، با اوباش گري و شرارت اشرار نبايد تفاوت گذاشت. ولي طوري شده كه تصاوير اشرار را نشان داده و نام كامل آنها نيز رسانه اي مي شود ولي درخصوص اختلاس كنندگان نه نام آنها را بيان مي كنند و نه تصويرشان را نشان مي دهند.
عابديني
 


فريبكاري تازه ليدر حلقه انحرافي (خبر ويژه)

تيم حامي رئيس حلقه انحرافي در صدد اجراي نمايش دعوت مردمي(!) از وي براي نامزدي است. طبق اين سناريو كه مشابه آن در سال 84 از سوي يكي از رقباي احمدي نژاد مورد استفاده قرار گرفت، اشخاص و گروه هايي به شخص موردنظر مراجعه و با عرض نياز و التماس، دعوت مي كنند تا نامزد انتخابات شود. اين ظاهرسازي هم اكنون نيز از سوي روزنامه هاي زنجيره اي براي يكي از چهره هاي سياسي انجام مي شود اما نكته جالب تقليد اين روش از سوي حلقه انحرافي است.
اخيرا مشاور آقاي «م» در جمع چند نفر از حاميان وي گفته است؛ بعضي ها در انتخابات نگاه مطالبه گر و متكبرانه دارند و خود را بزرگ و كامل نشان مي دهند؛ نگاهي كه خود را برتر از ديگران مي بيند و سفارش مي كند از او بخواهند تا به عرصه گام بگذارد. نگاه دوم عرضه است كه دارنده اين نگاه نيز خواهان دستيابي به موقعيت رياست اجرايي است اما مطالبه نمي كند بلكه خود را عرضه مي كند. او خود را واجد خصلت هاي پسنديده مي بيند اما نه به اندازه فرد مطالبه گري كه همه صفات نيك را منحصر در خود ببيند و مردم را صرفاً در صورت انتخاب خود بر جاده صواب مي داند. نگاه سوم نگاه اجابت است كه مطالبه رياست را ندارد و نه مثل گروه اول و نه مثل گروه دوم است. او اصلاً به اين معنا نمي انديشد كه بخواهد رئيس شود. خواهش اين معنا در او نيست اما در صورتي كه از او بخواهند و حجت بر او تمام شود از اجابت خواسته ها ابا و استنكاف نمي و رزد. در صورتي كه به سراغش بروند و قانعش كنند كه تو بايد در اين عرصه وارد شوي و مردم خواهانش باشند، ممكن است پا به ميدان بگذارد و از پذيرش خواسته ها ابا نكند. اين گروه براي فهم مردم ارزش فوق العاده اي قائل هستند.
«ب-ش» با استناد نادرست به سيره امير مؤمنان(ع) در قدرت گريزي و پذيرش حكومت پس از اصرار مردم مي گويد: ما وقتي اين مباني را داشته باشيم مي توانيم با يك نگاه مترقي به كانديداهاي احتمالي نگاه كنيم و تشخيص دهيم مبناي علوي در كدام يك بيشتر و بهتر ديده مي شود. مبناي آن، فردي علوي است كه ابدا سخني از رياست نزده اگر چه همگان در واهمه هستند كه مبادا او بيايد! اگر بيايد رد صلاحيت مي شود! نبايد بيايد! وا انقلابا! وا اسلاما! وا ايرانا!... ولي او تا به حال يك كلمه دال بر اين كه من مي خواهم قدمي براي رياست جمهوري بردارم عنوان نكرده است.
وي توضيح نداد كه عملكرد فسادآميز و اباحي گرانه حلقه انحرافي در عرصه هاي اقتصادي و فرهنگي و سياسي چه نسبتي جز تعارض با سيره امير مؤمنان(ع) دارد اما در ادامه سخنانش از حضار خواست سراغ «م» رفته و از او تقاضا كنند و حجت را تمام كنند تا او نامزد شود! او مي گويد؛ جناب مهندس نه مطالبه گر است و نه عرضه كننده. هر چه ياران مي پرسند كه او مي آيد و تقاضا مي كنند، پاسخي نمي شنوند اما من امروز به همين ياران توصيه دارم، سفارش دارم كه اينقدر به دنبال اين معنا نباشيد كه مهندس مي آيد يا نمي آيد، دير شده است! اگر مي خواهد بيايد بايد كار را شروع كنيم! اگر نمي خواهد بيايد پس چه كسي مي خواهد بيايد؟ مبناي فكري مهندس اصلا اين نيست! يعني در انتخاب شدن مبنا اين نيست كه مطالبه گري كنند يا خودشان عرضه كنند. اگر روزي تكليف شود، از اجابت ابايي ندارند. به مردم احترام مي گذارند ولي هرگز عرضه اي در كار نخواهد بود، هرگز مطالبه اي در كار نخواهد بود. يك توصيه ديگر هم دارم. من از دوستان مهندس بارها شنيده ام كه بالاخره ما بايد يك حركتي را آغاز كنيم، چرا نمي گويند چه كار كنيم، مي خواهند بيايند يا نه؟ من مي گويم هرگز از دهان «م» نخواهيد شنيد كه من مي آيم! تاكيد مي كنم كه اصلا مبناي ايشان اين نيست. مبناي او ابا و پرهيز است و در عين حال احترام به خواست مردم.(!)
مشاور آقاي «م» در اين محفل انتخاباتي گفته است؛ ما بايد مطالبه گر باشيم نه كسي كه مي خواهد رئيس شود. اجابت در برابر مطالبه است و قضيه بايد درست برعكس شود. تا شما نخواهيد او نمي آيد چون او براي عقل شما احترام قائل است، براي خواستن شما احترام قائل است.
يادآور مي شود برخلاف اين اظهارات فريبكارانه، حلقه انحرافي از مدت ها مشغول مهره چيني و ستادسازي انتخاباتي است.


 


فعاليت زيرجلكي به سبك خاتمي (خبر ويژه)

برخلاف تظاهر خاتمي به بي ميلي نسبت به انتخابات و عدم امكان فعاليت سياسي، شعبه بنياد وابسته به وي در كرمانشاه راه اندازي شد.
به نوشته يك نشريه اصلاح طلب محلي، شعبه بنياد باران در استان كرمانشاه اخيرا با حضور زاهدي و زماني قمر (استانداران اسبق ايلام) راه اندازي شده و اعضاي اين شعبه استاني معرفي شده اند.
خاتمي اخيرا گفته بود امكان فعاليت سياسي وجود ندارد و چشم اندازي براي معرفي نامزد از سوي اصلاح طلبان ديده نمي شود. اين در حالي است كه نامبرده به همراه طيفي از عناصر آلوده به فتنه نسبت به خيانت هاي انجام گرفته در آن زمان موضع علني نگرفته و صرفا در محافل خصوصي نسبت به هزينه سنگيني كه اردوكشي خياباني و ايجاد آشوب و مقابله با قانون براي اصلاح طلبان پديد آورد، ابراز تأسف مي كند.
يادآور مي شود شبكه سازي سياسي در پوشش فعاليت هاي مدني يكي از فرمول هاي ديكته شده تئوريسين هاي كودتاي نرم است. شبكه اصلي و چند لايه جريان نفاق در جريان آشوبگري 3 سال پيش به ميزان بسيار زيادي آسيب خورد.
 


حضور تروريست ها در نشريات زنجيره اي (خبر ويژه)

يكي از روزنامه هاي زنجيره اي كه تاكنون چند نوبت توقيف شده اخيراً پس از رفع توقيف فعاليت هاي خود را آغاز كرده است. اين در حالي است كه اين روزنامه در شماره هاي اخير خود اقدام به تجليل، بزرگداشت و مصاحبه با افراد معلوم الحالي نظير غلامحسين ساعدي، مجيد تهرانيان، سيمين بهبهاني و... كرده است. غلامحسين ساعدي از جمله نويسندگان خدمتگزار دربار پهلوي است كه موضع گيري آشكار عليه جمهوري اسلامي داشته و حتي مجلس چهلم او توسط سازمان منافقين برگزار شده است. ساعدي عضو سابق شوراي ملي مقاومت وابسته به گروهك تروريستي منافقين و از جمله كساني است كه در كارنامه اش كارهاي مبتذل جنسي به چشم مي خورد تا آنجا كه يكي از ضد انقلابيون خارج نشين پس از مشاهده نمايش «ناموس پرستان» وي مي نويسد: «به قصد تفحص در ميان جمع تماشاچياني كه بعد از مراسم در لابي سالن و بيرون در ايستاده بودند با گوش هاي تيز چرخي زدم. همجنس باز، بچه باز، همجنس گرا، [...]، همجنس خواه واژه هايي بود كه شنيدم [تا] رابطه اين دو كاراكتر را به نحوي در زبان بازگو كند» ساعدي به دليل همين كارنامه سياه به صورت غيرقانوني از ايران گريخت و به اروپا پناهنده شد. هدايت متين دفتري كه برابر اسناد منتشر شده لانه جاسوسي آمريكا نفوذي سازمان سيا در جبهه ملي بود درباره حضور ساعدي در اروپا مي گويد: «ساعدي [...] آمد و اسلحه را عليه رژيم جديد [جمهوري اسلامي] بلند كرد.» اما روزنامه مذكور به همين مقدار اتكا نكرده و از مجيد تهرانيان از عوامل سازمان سيا در كميته مشترك ايران و آمريكا موسوم به افق هاي ايران و آمريكا تجليل به عمل مي آورد كه از قضا او نيز از سال ها قبل از پيروزي انقلاب اسلامي ساكن آمريكا شد. حال بايد از مسئولان محترم فرهنگي در وزارت ارشاد، هيئت نظارت بر مطبوعات و ساير نهادها كه نسبت به انتشار كاريكاتوري تأويل بردار در يكي از روزنامه هاي صبح حساس شده و واكنش نشان داده اند پرسيد آيا تجليل و بزرگداشت تروريستهايي اين چنين را توهين به نظام و انقلاب اسلامي قلمداد نمي كنند؟ و آيا چنين روزنامه اي كه هيچ گونه هويت فرهنگي نداشته و صرفاً به مطرح سازي شخصيت هاي غيراخلاقي، غرب گرا و مخالف نظام اسلامي مي پردازد شايستگي ادامه فعاليت در سرزميني كه به خون هزاران شهيد آغشته است را دارد؟
 


عاموس يادلين: جنگ 8 روزه براي اسرائيل گران تمام شد (خبر ويژه)

مفاد يك گزارش امنيتي رژيم صهيونيستي حاكي از اين است كه جنگ 8 روزه غزه براي اين رژيم بسيار گران تمام شده است.
به گزارش العالم، روزنامه «ورلد تريبيون» به بررسي گزارش يكي از دستگاه هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در خصوص آتش بس اخير اين رژيم و مقاومت فلسطين در غزه پرداخت. در گزارش مركز «مطالعات امنيت ملي» رژيم صهيونيستي آمده است: اسرائيل در حالي به جنگ اخير خود پايان داد كه قدرت اين رژيم براي مقابله با حماس كاهش يافته بود.
«عاموس يادلين» رئيس سابق دستگاه اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي كه اين گزارش را تدوين كرده، اذعان مي كند توافقنامه آتش بس به وضعيت نظامي و سياسي اين رژيم ضربه زد و اسرائيل با بندهايي در اين توافقنامه موافقت كرد كه به نفعش نيست.
در اين گزارش همچنين تاكيد شده است: توافقنامه آتش بس براي جنبش حماس پيروزي سياسي به ارمغان آورد، و اسرائيل را به چالش كشيد.
عاموس يادلين تاكيد مي كند: بندهاي توافقنامه آتش بس بسيار سنگين بود و اسرائيل را زير سؤال برده است.
همزمان روزنامه يديعوت آحارونوت در گزارشي به نقل از برخي منابع صهيونيست مطلع نوشت: انتفاضه سوم آغاز شده است.
اين روزنامه از قول يكي از فرماندهان ارشد ارتش اسرائيل به نام يانيو آلالوف نوشت: ما در آستانه انتفاضه سوم قرار نداريم، بلكه انتفاضه سوم عملا شروع شده است؛ و پيش بيني مي كنيم كه ناآرامي ها و درگيري هاي كرانه باختري رود اردن بيش از پيش افزايش يابد.
آحارونوت مي افزايد: «آلالوف پس از برگزاري يكي از تمرينات نظامي ارتش اين اظهارات را بيان كرد. اين تمرين نظامي بخشي از برنامه آماده سازي نيروهاي ارتش براي مقابله با ناآرامي هاي كرانه باختري بود.»
اين روزنامه خاطرنشان كرد: ناآرامي ها و درگيري هاي كرانه باختري پس از حمله به باريكه غزه و ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد به عنوان ناظر غير عضو افزايش يافته است.
آلالوف در ادامه اظهارات خود گفته است: اسرائيل بايد به فكر اجراي عمليات نظامي ديگري در باريكه غزه باشد، يا قدرت بازدارندگي خود را افزايش دهد، ارتش با كمبود نيروي ذخيره مواجه است.
 


حداد عادل: اعلام كرده ايم كه در ائتلاف بسته نيست (خبر ويژه)

حداد عادل گفت: اعضاي ائتلاف اصولگرايان از 3نفر به 4يا 5 نفر افزايش مي يابد
عضو ائتلاف سه نفره اصولگرايان با بيان اينكه احتمال دارد در آينده اعضاي ائتلاف اصولگرايان از سه نفر به چهار يا پنج نفر افزايش پيدا كند، گفت ما هيچ ديداري با محسن رضايي نداشته ايم.
به گزارش تسنيم غلامعلي حداد عادل درباره مطرح شدن برخي اخبار مبني بر امضاي منشور انتخاباتي توسط حداد عادل، ولايتي و قاليباف اظهار داشت: بحث منشور هيچگاه مطرح نبوده بلكه ميان ما سه نفر توافقي است كه اگر از ميان ما فردي انتخاب و نامزد انتخابات رياست جمهوري شد، ديگران با او رقابت نكنند و رأي نشكند.
وي در اين زمينه افزود: احتمال دارد در آينده، اعضاي ائتلاف اصولگرايان از سه نفر به چهار يا پنج نفر افزايش پيدا كند.
وي درباره مطرح شدن ديدار محسن رضايي با اعضاي ائتلاف 1+2 نيز گفت:ما هيچ ديداري با آقاي رضايي نداشته ايم و نشنيده ام كه وي ابراز تمايلي براي حضور در ائتلاف 1+2 داشته باشد.
حداد عادل همچنين اظهار داشت: ما اعلام كرده ايم در ائتلاف بسته نيست و هر اصولگرايي كه بخواهد، مي تواند در جمع ما حضور داشته باشد.
در همين حال دو عضو فراكسيون اكثريت مجلس نسبت به نامزدي علي لاريجاني ابراز تمايل كردند.
علي برومند عضو فراكسيون رهروان ولايت گفته است: ما در سفري كه با آقاي لاريجاني به اردبيل داشتيم به ايشان پيشنهاد كانديداتوري داديم.
وي در مصاحبه با آريا اضافه كرد: لاريجاني براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري يازدهم تا حدودي متقاعد شده است. ما به ايشان پيشنهاد كانديداتوري داديم زيرا معتقديم آقاي لاريجاني فرد توانمندي است، كه به اصول دموكراسي اعتقاد دارد و خردمندانه تر از ديگران مي تواند كشور را اداره كند.
وي اظهار داشت: تا آنجايي كه بنده مي دانم آقاي لاريجاني مي خواهد به جمع بندي كلي برسد. در اين راستا ما و آقاي علي مطهري به طوري جدي كانديداتوري ايشان را پيگيري خواهيم كرد البته در چند هفته اخير نيز آقاي مطهري به طور جدي رئيس مجلس را تشويق مي كند تا در انتخابات كانديدا شود.
وي تصريح كرد: اگر چنانچه آقاي لاريجاني كانديداتوري را نپذيرفتند بنده آقاي ولايتي را گزينه مناسبي براي رياست جمهوري مي دانم.
شجاعي كياسري سخنگوي فراكسيون رهروان نيز از برخي دعوت ها از علي لاريجاني براي نامزدي انتخابات خبر داده و گفته است: اما رئيس مجلس هنوز نظرنهايي خودش را در اين خصوص اعلام نكرده است.
وي تاكيد كرد: اگر آقاي لاريجاني براي كانديداتوري به جمع بندي برسد قطعا آن را اعلام خواهيم كرد، اما بنده امروز (ديروز) با رئيس مجلس در اين خصوص صحبت كردم كه ايشان گفتند «در حال حاضر اعلام نظر زود است».
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10