(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19  دی  1391 - شماره 20401

ابراز نگراني صهيونيست ها از قدرت موشكي مقاومت لبنان و فلسطين
واكنش دولت آرژانتين به تهديدهاي نظامي نخست وزير انگليس
يك سال از اسارت صمداف گذشت
اسارت در مسير آزادي
استقبال مردم سوريه از طرح وحدت بخش بشاراسد
چها رسوي پنج قاره
تحصن و اعتراض مردم بحرين به حكم زندان براي مخالفان آل خليفه
تظاهرات هزاران نفري عليه استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه
روسيه بزودي در آب هاي سوريه رزمايش بزرگ برگزار مي كند
زد و خورد نيروهاي امنيتي كويت با معترضان به انتخابات پارلماني
نوري مالكي مخالفان دولت را به گفت وگو فرا خواند
طرح جمع آوري امضا براي مخالفت با ممنوعيت حجاب در تركيه
سرخپوستان كانادا عليه تبعيض دولتي به خيابان ها ريختند
2 سال حبس به دليل اهانت به امير كويت
تصادف اتوبوس زائران پاكستاني


ابراز نگراني صهيونيست ها از قدرت موشكي مقاومت لبنان و فلسطين

كارشناسان امنيتي اسرائيل هشدار دادند حيفا در تيررس موشك هاي مقاومت فلسطين و لبنان قرار دارد و نسبت به آن ابراز نگراني كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از القدس العربي، كارشناسان نظامي و امنيتي رژيم صهيونيستي نسبت به خطر شليك موشك هاي حزب الله هشدار دادند و اعلام كردند كه بندر استراتژيك حيفا در تيررس اين موشك ها قرار دارد.اين كارشناسان افزودند، تاسيسات استخراج گاز در بندر مهم حيفا در معرض هزاران موشك مقاومت قرار دارد و حزب الله لبنان و مقاومت فلسطين هر زمان اراده كنند مي توانند اين تاسيسات را با خاك يكسان كنند. فرماندهان نظامي اسرائيل نيز پيشتر اعلام كرده بودند كه حزب الله در حال حاضر حدود 45 هزار فروند موشك در اختيار دارد كه شامل موشك هاي دوربردي است كه قادرند اسكله هاي بندر حيفا را هدف قرار دهند.حيفا يكي از مهم ترين بنادر و پايگاه دريايي رژيم صهيونيستي است.
 


واكنش دولت آرژانتين به تهديدهاي نظامي نخست وزير انگليس

وزارت خارجه آرژانتين تهديدهاي نظامي نخست وزير انگليس را در ارتباط با اشغال غيرقانوني جزاير مالويناس محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاري ها وزارت خارجه آرژانتين نسبت به اظهارات ديويد كامرون كه پنجشنبه از شبكه انگليسي بي بي سي پخش شد واكنش نشان داد.نخست وزير انگليس در اين برنامه تلويزيوني اعلام كرده بود كه آماده است براي ممانعت از تصرف جزاير مالويناس از سوي آرژانتين وارد جنگ شود.اين در حالي است كه مقامات نيروي دريايي انگليس هشدار داده اند كه در صورت بروز جنگي جديد بر سر مالكيت مالويناس، لندن توانايي حفظ اين جزاير را نخواهد داشت.وزارت خارجه آرژانتين نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد: اين سخنان ستيزه جويانه نخست وزير انگليس فرجام خواهي آرژانتين را در سازمان ملل در خصوص نظامي كردن اقيانوس اطلس جنوبي و احتمال حضور سلاح هاي اتمي كه توسط انگليس معرفي شد، تأييد مي كند.
 


يك سال از اسارت صمداف گذشت

اسارت در مسير آزادي

علي مهردوست
سال 2012 ميلادي در حالي به پايان رسيد كه از نظر سياسي و بين المللي، رخدادهاي مهمي در سراسر دنيا بالاخص در جمهوري آذربايجان به وقوع پيوست كه نقطه عطفي در تاريخ سياسي اين كشور محسوب مي شود. در سال گذشته ميلادي همزمان با تداوم بيداري اسلامي در كشورهاي شمال آفريقا و برخي كشورهاي منطقه، جريانات سياسي فعال در جمهوري آذربايجان هم با تشديد اعتراضات مردمي البته با محوريت اسلامگرايان، دولت را با چالش هاي سياسي جدي مواجه ساختند و در تجمعات مختلف خواستار احترام دولت به حقوق اوليه و مدني خود شدند اما دولت به جاي توجه به مطالب مردمي اقدام به سركوب اعتراضات مردمي كرد. به طوري كه نهادهاي امنيتي و پليسي با سركوب و بازداشت صدها نفر از مردم مسلمان و انقلابي در اجتماعات مردمي شهرهاي مختلف اين كشور به ويژه باكو و گنجه و... سال خونيني را براي اسلامگرايان رقم زدند.
يكي از اقدامات سركوبگرانه دولت اين كشور عليه اسلامگرايان، تلاش براي خاموش كردن شعله هاي سوزان نهضت حجاب بعد از ممنوعيت آن در آذربايجان به رهبري حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام بود كه ترس و واهمه عظيمي در دل حاكميت به راه انداخت لذا نيروهاي امنيتي براي جلوگيري از اشاعه و گسترش اعتراضات ديني به حوزه هاي ديگر، دكتر صمداف و برخي از اعضاي حزب اسلام را به بهانه ساختگي حمل و نگهداري سلاح بازداشت و بعد از يك دوره طولاني بازداشت، به 12 سال حبس محكوم و امروز در بدترين شرايط در زندان هاي مخوف اين كشور، دوران حبس خود را سپري مي كنند. شخصيتي كه در حقيقت نماد واقعي مبارزه با ظلم و بي عدالتي و الگويي براي مردم مسلمان اين كشور است. دليل اصلي بازداشت دكتر صمداف حمل و نگهداري سلاح نبود بلكه نطق تاريخي ايشان در اعتراض به سياست ها و رفتارهاي ضد ديني و تبعيض آميز دولت آذربايجان محملي شد براي متهم كردن ايشان و ساير هم حزبي هاي او. رهبر حزب اسلام در سخنراني مهم و تأثيرگذار خود با اشاره به اوضاع سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جامعه آذربايجان؛ از سيستم اداري مبتني بر رشوه، فقر شديد مردم، تبعيض، بي عدالتي، تاراج اموال عمومي توسط دولت و فساد اخلاقي انتقاد كرد و خواستار رعايت كرامت انساني و اصول اسلامي در دومين كشور شيعي دنيا شد. البته ديدگاه هاي ضدصهيونيستي و انتقاد شديد ايشان از نفوذ و سيطره اسرائيل در جمهوري آذربايجان دليل ديگري بر هراس و غضب حاكميت آذربايجان از ايشان بود و با توجه به سابقه موفق ايشان در ايجاد وحدت و انسجام جريانات سياسي اسلامگرا براي مقابله با تخريب مساجد به ويژه مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) نيروهاي امنيتي چاره اي جز بازداشت و حبس طولاني ايشان نيافتند و امروز با فراهم كردن شرايط سخت محيط زندان براي زندانيان به ويژه صمداف به دنبال كور كردن راه آزادي از اسارت ده ها سال نفوذ فرهنگ كمونيسم و غرب و ممانعت از گسترش فرهنگ تشيع سياسي عملي هستند.
شرايط براي زندانيان سياسي به ويژه 167 نفر از مسلمانان انقلابي اين كشور به حدي سخت است كه دو تن از اين زندانيان در سال 2012 به شهادت رسيدند. البته اعمال فشارهاي دولت فقط شامل زندانيان اسلامگرا نيست بلكه خانواده هاي آنها هم همواره تحت فشار بوده و از حقوق اوليه زندگي خود- شغل، اقامت، ملاقات با زندانيان خود و...- در اين كشور محروم شده اند.
البته اين همه اعمال ظلم و شكنجه عليه اسلامگرايان آنها را از حقيقتي كه به دنبال آن هستند خسته نكرده بلكه روز به روز جريانات ديني با انسجام بيشتر در قالب هاي مختلف به فعاليت هاي خود ادامه مي دهند و از ظرفيت هاي گوناگون براي تأثيرگذاري بهره برداري مي كنند. تجمع گسترده تعدادي از جوانان اين كشور در روز 5 اكتبر در مقابل وزارت تحصيل و مراسم پرشور ماه محرم امسال و روز عاشورا فقط نمونه اي از افق روشن الهام بخشي تشكل هاي ديني بر مردم اين كشور است كه روز به روز هم شور سياسي و ديني پيدا مي كنند و با شعور ديني و سياسي خود براي اثربخشي در ساير حوزه ها گام برمي دارند.
 


استقبال مردم سوريه از طرح وحدت بخش بشاراسد

مردم استان هاي مختلف سوريه پس از سخنراني بشاراسد به خيابان ها آمدند و همبستگي خود را با ارتش و رئيس جمهور ابراز كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، بعد از سخنراني بشاراسد مردم سوريه به خيابان ها آمدند و آمادگي خود را براي مقابله با تروريست ها اعلام و تاكيد كردند كه هيچ گاه حمايت خود را از ارتش و نظام سوريه قطع نخواهند كرد.
مردم استان هاي مختلف در حالي كه پرچم سوريه و تصاوير بزرگي از بشاراسد با خود حمل مي كردند شعار مي دادند، ملت حامي ارتش است، با تروريست ها مقابله مي كنيم، دست بيگانگان را از كشور كوتاه خواهيم كرد. ملت سوريه پيروز است.
در همين رابطه اميل لحود رئيس جمهور سابق لبنان با تمجيد از سخنان بشاراسد گفت، طرحي كه بشاراسد ارائه كرد از ملت آغاز و به ملت منتهي مي شود.
وي افزود، خوشا به حال ملتي كه رهبراني چون بشاراسد را پرورش داد تا از امت عربي پشتيباني كنند.
به گزارش فارس؛ لحود، «بشار اسد» را فردي با اراده اي مستحكم و خلل ناپذير به خوبي مي داند، ملت سوريه منبع حاكميت و قدرت و مشروعيت هستند و راه حل هاي خارجي شايسته وي و مردمش نيست، به ويژه آنكه هيچ كدام از اين راه حل ها منافع و مصالح كشور و مردم سوريه را در نظر نمي گيرند.
اميل لحود گفت كه جهانيان سخنان بشاراسد را شنيدند و ايمان آوردند، تروريسمي كه سوريه از سراسر جهان از كشورهايي چون چچن و افغانستان و سازمان القاعده و گروه هاي تكفيري با آن مواجه است، نمي تواند بهاري به دنبال داشته باشد و با خود ثبات و استقرار و رشد و پيشرفت به همراه آورد.
رئيس جمهور سابق لبنان تاكيد كرد: كساني كه در سوريه هم اكنون مبارزه مي كنند، افرادي بيگانه هستند كه امروز در سرگرداني و ياس به سر مي برند.
گروه ها و شخصيت هاي عراقي نيز تاكيد كردند، طرح پيشنهادي رئيس جمهور سوريه تنها ضامن برون رفت از بحران اين كشور و فرصتي است تا كساني كه صلاح سوريه را مي خواهند بدون آنكه چيزي از خارج به آنها ديكته شود سر ميز گفت وگو بنشينند.
شخصيت هاي سياسي، فرهنگي و رسانه اي مصر نيز ضمن استقبال از سخنان رئيس جمهور سوريه تاكيد كردند طرح بشاراسد حافظ حاكميت و ثبات ملي اين كشور و نشان دهنده اعتماد به نفس زياد و اعتماد به مردم در مقابله با تروريسم است.
همچنين عضو حزب ملي اجتماعي سوريه تصريح كرد، سخنان بشاراسد باب گفت وگو براي تمامي نيروهاي سياسي را باز گذاشت.
نماينده مجلس سوريه نيز گفت، سخنان رئيس جمهور تاكيد بر استقلال سوريه بود و نشان داد كه سوريه خودش تصميم گيرنده است و راه حل بحران بايد در چارچوب داخلي سوريه باشد.
برخي گروه هاي مخالف در سوريه نيز از سخنان بشاراسد استقبال كردند.
در همين رابطه جمعيت ملي دموكراتيك مخالف در سوريه ابراز اميدواري كرد همه گروه هاي مخالف ملي گرا در داخل و خارج با اين طرح همكاري كنند.
اين در حالي است كه برخي كشورهاي جهان از جمله آمريكا، تركيه و كشورهاي اروپايي واكنش تندي به سخنان بشاراسد نشان دادند.
ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اظهارات اسد را تلاشي براي حفظ قدرت توصيف كرد.
ديويد كامرون نخست وزير انگليس از بشاراسد خواست قدرت را ترك كند و وزير خارجه آلمان نيز بشاراسد را به بركناري از قدرت فراخواند.
احمد داوداوغلو وزير خارجه تركيه در اظهاراتي مداخله جويانه سخنان بشار اسد را وعده هاي توخالي توصيف كرد.
برخي رسانه هاي غربي با ابراز نارضايتي از سخنان بشار اسد آن را در جهت حفظ قدرت ارزيابي كردند.
ساير رويدادها
¤ وزارت نفت سوريه اعلام كرد گروه هاي تروريستي مسلح به ميدان نفتي تشرين حمله و تجهيزات موجود در آنها را به سرقت بردند.
¤ مفتي كل عربستان سعودي خواستار حمايت مالي از گروه هاي مسلح در سوريه شد.
¤ در مناطق مختلف سوريه درگيري ميان نيروهاي ارتش و تروريست ها همچنان ادامه دارد و ارتش سوريه در تلاش است كه با انهدام مواضع تروريست ها آنها را مجبور به عقب نشيني از حومه شهرها و روستاهاي سوريه كند.
 


چها رسوي پنج قاره

كرزاي در آمريكا
حامد كرزاي رئيس جمهوري افغانستان ديروز كابل را به مقصد آمريكا ترك كرد. وي در اين سفر چند روزه با همتاي آمريكايي خود مسئله خروج نيروهاي اين كشور تا پايان سال 2014 از افغانستان را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد. اين در حالي است كه طالبان در مورد امضاي هرگونه موافقتنامه استراتژيك ميان آمريكا و افغانستان هشدار داد.
مخالفت با يهودي سازي قدس
اسماعيل هنيه نخست وزير منتخب دولت فلسطين در ديدار با يك هيئت از كشور مغرب، از رباط خواست به عنوان رئيس كميته القدس، براي جلوگيري از توسعه شهرك سازي صهيونيستي در قدس تلاش كند. هنيه گفت: بايد ملت ها بپاخيزند و طرح استراتژيك آزادسازي فلسطين و قدس را تدوين كنند.
اوضاع طرابلس لبنان
در پي سخنراني روز يكشنبه «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه، مردم منطقه «جبل محسن» طرابلس به نشانه شادماني تيراندازي هوايي كردند. اين تيراندازي به پاسخ متقابل مردم منطقه «باب التبانه» منجر شد و به درگيري و حتي پرتاب بمب انجاميد. اما ارتش لبنان با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه اوضاع اكنون تحت كنترل است.
هيئت صندوق بين المللي پول در قاهره
نخست وزير مصر اعلام كرد هيئتي از صندوق بين المللي پول ديروز وارد قاهره شد. به گفته وي، طرفين بر سر اعطاي وام چهارميليارد و 800 ميليون دلاري به مصر گفت وگو مي كنند. هرچند قاهره تنها راه خروج خود از شرايط جاري را دريافت اين وام مي داند، ولي صندوق نيز معمولا اعطاي وام را مشروط به مطالبات خاص مي كند.
ترور نافرجام
«محمد مقريف» رئيس پارلمان ليبي از يك اقدام تروريستي در جنوب شهر «سبها» جان سالم به در برد. در اين عمليات تك تيراندازان قصد داشتند مقريف را هدف قرار دهند، اما گلوله ها به سه محافظش اصابت كردند.
 


تحصن و اعتراض مردم بحرين به حكم زندان براي مخالفان آل خليفه

مردم بحرين در اعتراض به صدور احكام زندان براي رهبران سياسي مخالف در شهر منامه تحصن كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم بحرين در پاسخ به فراخوان گروه ها، احزاب و شخصيت هاي ديني و سياسي در اعتراض به صدور احكام دادگاه عليه رهبران سياسي در مقابل وزارت دادگستري تحصن و اعلام كردند تا اجراي عدالت واقعي به تحصن خود ادامه خواهند داد.
دادگاه استيناف بحرين، عالي ترين مرجع قضايي در اين كشور احكام صادر شده عليه رهبران سياسي مخالفان را كه متهم به سرنگوني نظام شده اند تاييد كرد.
طبق حكم دادگاه تجديدنظر درباره 21 نفر از رهبران و فعالان سياسي بحرين هفت تن به زندان ابد، چهار نفر به 15 سال زندان و دو تن نيز به پنج سال زندان محكوم شدند.
گروه ها و احزاب مخالف با انتشار بيانيه اي تاكيد كردند رژيم حاكم در بحرين از دستگاه هاي سركوبگر و قوانين ظالمانه و دستگاه قضايي غيرمستقل براي كاستن از آزادي ها و تعقيب مخالفان و فعالان استفاده مي كند.
در اين بيانيه آمده است: اصلاحات تنها از طريق برقراري عدالت و استقلال و سلامت دستگاه قضايي صورت مي گيرد.بحرين از بيش از يك سال و نيم پيش شاهد تظاهرات مردمي و انقلاب عليه رژيم آل خليفه است.
نيروهاي امنيتي بحرين با همدستي نيروهاي اشغالگر سعودي به سركوب مردم پرداخته اند كه تاكنون در جريان اين سركوبگري صدها نفر شهيد، زخمي يا بازداشت شده اند.
شواهد سازمان هاي حقوق بشري نشان مي دهد كه شماري از معترضان زير شكنجه شديد رژيم آل خليفه جان خود را از دست داده يا دچار نقض عضو شده و تعدادي از زنان بحريني نيز بر اثر استنشاق گازهاي سمي در جريان تظاهرات مسالمت آميز خود دچار سقط جنين شده اند.
اين در حالي است كه مردم بحرين با وجود اين سركوبگري ها همچنان با آمدن به خيابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستيابي به حقوق از دست رفته خود از جمله اجراي عدالت اجتماعي و روي كار آمدن نظامي منتخب تاكيد مي كنند.

 


تظاهرات هزاران نفري عليه استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه

هزاران شهروند ترك در شهر «غازي آنتب» عليه استقرار موشك هاي پاتريوت ناتو در خاك تركيه تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، شهر «غازي آنتب» يكشنبه در اعتراض به حضور نيروهاي بيگانه در خاك تركيه شاهد تظاهرات بود. مردم در اين تظاهرات همگامي آنكارا با سياست هاي ضدسوري آمريكا و ناتو را محكوم كردند. تظاهركنندگان خواستار برچيده شدن موشك هاي پاتريوت ناتو از خاك تركيه شدند.
تركيه به بهانه تهديد دمشق از ناتو خواسته است موشك هاي پاتريوت را در مناطق جنوب شرق تركيه مستقر كند.
در شش محل استقرار سيستم موشكي پاتريوت نيز حدود 700 نظامي ناتو از جمله 400 تفنگدار آمريكايي مستقر مي شوند كه اين مسئله نيز مورد اعتراض تظاهركنندگان غازي آنتب قرار گرفت.
ايران و روسيه نيز بارها به تركيه در مورد استقرار سيستم هاي دفاع موشكي و پاتريوت در خاك خود اعتراض كرده اند.
مسئله كردهاي تركيه
نخست وزير تركيه از مخالفان خواست براي حل مشكل كردهاي اين كشور با دولت همكاري كنند. «رجب طيب اردوغان» خطاب به «كمال قليچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوريخواه خلق گفت: من سه نفر از دوستان را مامور اين كار كرده ام كه هم اكنون مشغول كار هستند. اگر او [اوغلو] هم سه نفر را معرفي كند، آنها مي توانند به طور مشترك كار كنند.
 


روسيه بزودي در آب هاي سوريه رزمايش بزرگ برگزار مي كند

روسيه بزرگترين رزمايش دريايي خود را در آب هاي سوريه برگزار مي كند.
به گزارش خبرگزاري ها به نقل از مقامات روسيه، مسكو قصد دارد مانور دريايي بزرگي را در شرق مديترانه برگزار كند.
به گفته مقامات روسيه نيروي دريايي اين كشور دست كم 12 كشتي جنگي را در ماه جاري ميلادي براي انجام تمرينات نظامي به درياي مديترانه و خليج عدن اعزام خواهد كرد.
اين مانور بزرگترين مانور دريايي روسيه از 15 سال گذشته تاكنون خواهد بود.
مسئولان روسيه تأكيد كردند رزمايش مذكور شامل تمرينات عمليات ضد زيردريايي و دفاع هوايي در نزديكي آب هاي سوريه است.
وزارت دفاع روسيه اخيراً در بيانيه اي اعلام كرده است كه نيروي دريايي روسيه براي اولين بار در چند دهه گذشته چنين رزمايشي را برگزار مي كند.
نيروي دريايي روسيه از لبنان درخواست كرده است تا در صورت مجروح شدن برخي نيروهاي نظامي روس در مانور دريايي به آنها اجازه ورود به بيمارستان هاي لبنان را بدهد.
دو مركز بيمارستاني كه براي انجام اين مانور طراحي شده اولين آن در بندر طرطوس سوريه و مركز دوم قرار است در لبنان باشد.
 


زد و خورد نيروهاي امنيتي كويت با معترضان به انتخابات پارلماني

پليس و نيروهاي امنيتي كويت يكشنبه شب تظاهرات معترضان به انتخابات پارلماني را متفرق كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات مخالفان كويتي با دخالت نيروهاي پليس و استفاده از گاز اشك آور و بمب هاي صوتي به خشونت كشيده شد و تعدادي از معترضان بازداشت شدند.سخنگوي پليس كويت گفت: اين تظاهرات بدون كسب مجوز برگزار شده بود و پس از تجمع حدود 300 تن، پليس از آنها خواست كه متفرق شوند، اما آنها از اين اقدام سر باز زدند.براساس اين گزارش، شاهدان عيني گفتند: پليس با خشونت با معترضان برخورد كرد. مخالفان كويتي پيشتر اعلام كرده بودند كه يك ماه پس از تشكيل پارلمان و بي توجهي دولت به خواسته آنها مبني بر انحلال آن، راهپيمايي اعتراض آميز «كرامت 5» را برگزار خواهند كرد. اين راهپيمايي جديد مخالفان، نخستين اعتراض آنها در سال جديد ميلادي به شمار مي آيد.
 


نوري مالكي مخالفان دولت را به گفت وگو فرا خواند

نخست وزير عراق از مخالفان خواست به جاي توجه به خارج، به دنبال راهكار گفت وگو باشند.
به گزارش پايگاه اينترنتي قطره، «نوري مالكي» كه ديروز به مناسبت نودودومين سالگرد تاسيس نيروهاي مسلح عراق سخن مي گفت، خطاب به مخالفان دولت گفت: توجه به طرف هاي خارجي فقط به مشكلات و رنج هاي ما مي افزايد و به جاي توجه به خارج بايد به دنبال راهكار گفت وگو بود. مالكي در جمع نيروهاي مسلح افزود: ما در مرحله دشواري به سر مي بريم و كشورهاي ديگر فقط منافع خود را دنبال مي كنند و به منافع عراق توجهي ندارند. منافع عراق بايد در راس همه اولويت ها قرار گيرد و همه گروه هاي سياسي بايد وحدت داشته باشند.
اگر وحدت نداشته باشيم، چگونه مي توانيم براي خود امنيت ايجاد كنيم؟
مالكي خطاب به نظاميان عراقي نيز گفت: ارتش بايد به دور از مسائل سياسي به وظايف خود عمل كند.
ديروز همچنين مناطق مختلف شهر بغداد شاهد تظاهرات مردم در حمايت از دولت بود. مردم علاوه بر اينكه به طرفداري از مالكي شعار مي دادند، شعار «فرقه گرايي» نه، وحدت آري» را نيز فرياد مي زدند.
يكشنبه نيز عراقي ها در شهرك «صدر» بغداد به طرفداري از مالكي تظاهرات كردند. اما تظاهرات مخالفان دولت نيز در برخي مناطق شمال و غرب عراق ادامه دارد.
تظاهركنندگان در موصل و الانبار خواسته هاي خود از دولت را در 13 بند اعلام كردند؛ توجه به مفاد اين مطالبات نشان مي دهد كه عناصر رژيم سرنگون شده بعث عراق در ميان تظاهركنندگان حضوري پررنگ دارند. مالكي برخي از مطالبات تظاهركنندگان را مشروع دانست.
معاون صدام
كميته عالي دفاع از قربانيان تروريسم عراق اعلام كرد به هركسي كه در دستگيري «ابراهيم عزت الدوري» معاون صدام ديكتاتور سرنگون شده عراق كمك كند، جايزه 100ميليون ديناري به او تعلق مي گيرد، عزت الدوري اخيرا حمايت خود را از تظاهرات ضددولتي عراق اعلام كرده بود.
«طارق الهاشمي» معاون فراري رئيس جمهوري عراق نيز گفت: بحران عراق را جهاني مي كنيم. الهاشمي به اتهام كشتار مردم غيابا محكوم به اعدام شده است. وي اكنون در تركيه به سر مي برد.
خبر ديگر اينكه، «كمال الساعدي» نماينده مجلس عراق گفت، تركيه و قطر در شعله ور كردن آتش فتنه در عراق نقش دارند.
 


طرح جمع آوري امضا براي مخالفت با ممنوعيت حجاب در تركيه

سنديكاي كاركنان دولتي تركيه به منظور مخالفت با قانون ممنوعيت حجاب براي كاركنان دولتي 10 ميليون امضا از شهروندان اين كشور جمع آوري مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه «تايم ترك» سنديكاي كاركنان دولتي تركيه به منظور لغو قانون ممنوعيت حجاب براي كاركنان ادارات دولتي و مدارس اين كشور قصد دارد با تهيه طوماري متشكل از 10 ميليون امضا از شهروندان اين كشور، مخالفت خود را با اين قانون اعلام كند.
بر اساس اين گزارش، اين طومار پس از جمع آوري امضاها از شهروندان، به رئيس جمهور و نخست وزير تركيه تحويل داده خواهد شد .
سنديكاي كاركنان دولت تركيه پيشتر فعاليت خود را براي آزادي حجاب در بخش دولتي آغاز كرده است .
همچنين چندي پيش و در پي اجباري بودن استفاده دانش آموزان و معلمان از پوشش يكسان در مدارس تركيه و عدم حل معضل ممنوعيت حجاب اسلامي در مدارس اين كشور، انجمن همبستگي با مظلومين و برخي ديگر از تشكل هاي مردم نهاد اين كشور با همراهي اقشار مسلمان و متدين با برپايي تظاهرات در استانبول اعتراض خود را نسبت به ادامه ممنوعيت حجاب ابراز كردند.
 


سرخپوستان كانادا عليه تبعيض دولتي به خيابان ها ريختند

سرخپوستان كانادا در اعتراض به «تبعيض سازمان يافته دولت» عليه اقليت هاي اين كشور تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني «پرس تي وي» سرخپوستان معترض در كانادا در اعتراض به «اوضاع نامناسب زندگي خود» و «تبعيض سازمان يافته دولت كانادا» عليه آنها در چندين شهر اين كشور به خيابان ها ريختند.
براساس اين گزارش، قربانيان تبعيض در كانادا در جريان اين تظاهرات اقدام به بستن خيابان ها و خطوط راه آهن و در نتيجه ايجاد اختلال در حركت قطارها و خودروها كردند. بوميان كانادايي همچنين در مسير خط آهن تورنتو به اتاوا و مونترال، چهار قطار را متوقف و صدها مسافر اين قطارها را سرگردان كردند.
براساس اين گزارش، اين سومين بار طي ماه هاي گذشته است كه بوميان و قربانيان سياست هاي تبعيضي دولت كانادا با برپايي اعتراض در حركت اتوبوس ها و قطارها به طور جدي ايجاد اختلال مي كنند. سرخپوستان كانادايي در همين رابطه يك جنبش اعتراضي موسوم به «بي تحركي و سكون بس است» راه اندازي كرده اند. اين اعتراض ها پس از آن آغاز شد كه چندي قبل خبر رسيد، دولت كانادا در جريان تصويب بودجه اين كشور حقوق بوميان را ناديده گرفته است. «استيون هارپر» نخست وزير كانادا اعلام كرده براي راضي كردن معترضان طي روزهاي آينده با رهبران آنها ملاقات مي كند.
 


2 سال حبس به دليل اهانت به امير كويت

دادگاهي در كويت يك شهروند اين كشور را به دليل اهانت به امير كويت در سايت اجتماعي توئيتر به دو سال زندان محكوم كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، براساس راي دادگاه كويت كه روزنامه آنلاين «الان» اقدام به انتشار آن كرد، «راشد صالح العنزي» به دليل انتشار مطلب اهانت آميز به «شيخ صباح الاحمد الصباح» امير كويت به 2 سال زندان محكوم شد.
انتظار مي رود عنزي كه 5هزار و 700 نفر در توئيتر مطالب را دنبال مي كنند، درخواست استيناف دهد.
كويت كه يكي از متحدان آمريكا و از توليدكنندگان عمده نفت به شمار مي آيد، قوانين سختي درباره انتشار مطالب اهانت آميز به خاندان حاكم در اينترنت اتخاذ كرده است.
در ژوئن 2012 نيز، يكي ديگر از شهروندان كويتي به اتهام در خطر قرار دادن امنيت ملي و همچنين اهانت به پيامبر و سران عربستان و بحرين در يكي از شبكه هاي اجتماعي به 10 سال زندان محكوم شد.
 


تصادف اتوبوس زائران پاكستاني

تصادف اتوبوس زائران پاكستاني در مسير بابل به كربلا با يك كاميون، يك كشته و 25 زخمي برجاي گذاشت.
فارس به نقل از پايگاه خبري «السومريه نيوز» نوشت: اتوبوس حامل زائران پاكستاني عصر يكشنبه با يك كاميون در جاده بابل به كربلا تصادف كرد كه بر اثر آن يك زائر كشته و 52 نفر ديگر زخمي شدند.
براساس اين گزارش، خودروهاي امدادرساني بلافاصله در منطقه حادثه حاضر شدند تا زخمي ها را به بيمارستان منتقل كنند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10