(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19  دی  1391 - شماره 20401

حديث دشت عشق
روزهاي دشوار تيم ملي كشتي فرنگي در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني
خداحافظي بنا، مخالفت فدراسيون
اخبار كوتاه از فوتبال
جلسه بي نتيجه در فدراسيون تكواندو
پيروزي مهرام در جدال مدعيان ليگ برتر بسكتبال
پايان بازي هاي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي
پرسپوليس-نفت ؛ بازگشت فوتبال به پايتخت
هر كاري را كه دوست داشته باشد، انجام مي دهد
رفتارهاي عجيب كي روش را بايد تا چه زماني تحمل كرد؟!
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا پزشكي»
سرفراز است اگر سر برود بر نيزه
با ورود به حوزه علميه، همواره دو دغدغه فكري داشت كه جديت او را در مسير اين دو انديشه برمي انگيخت: يكي مطالعه فراوان و پيشرفت علمي؛ به طوري كه همه شهريه و درآمدش را براي خريد كتاب صرف مي كرد و ديگري عمل به علم و تهذيب نفس كه سرانجام با حضور مشتاقانه در جبهه هاي نور، ره صد ساله را يك شبه پيمود. شور و شوق شركت در جهاد و مبارزه عليه دشمنان اسلام در وي چنان بود كه هر چند به عنوان مبلغ به جبهه ها اعزام گرديد، در آخرين مرحله عمليات رمضان، با اصرار اسلحه به دست گرفت و با متجاوزان بعثي به نبرد برخاست تا به لقاي پروردگارش دست يافت.
او همواره در مسير خودسازي قدم برمي داشت، قبل از سفارش به كاري خود آن را انجام مي داد و در ذكر و نياز با حق و اقامه نماز شب كوشا بود.
طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا پزشكي»، سال 1344 در نجف آباد متولد شد و در 7/5/1361 در عمليات رمضان (منطقه كوشك) به شهادت رسيد.
 


روزهاي دشوار تيم ملي كشتي فرنگي در آستانه برگزاري مسابقات جام جهاني خداحافظي بنا، مخالفت فدراسيون

سرانجام داستان امروز و فردا آمدن بنا پس از بازيهاي المپيك ديروز به پايان رسيد و وي رسما از تيم ملي كشتي فرنگي كناره گيري كرد اما اين خداحافظي با مخالفت فدراسيون كشتي همراه شد.
محمد بنا، مدير تيم هاي ملي كشتي فرنگي كه مدتي اردوهاي تيم ملي را در اعتراض به بي توجهي به اين رشته ترك كرده بود، سرانجام با كناره گيري رسمي، جدايي خود را از تيم ملي كشتي فرنگي اعلام كرد. بدين ترتيب رسول جزيني يكي از مربيان تيم ملي كشتي فرنگي فعلا بطور موقت تا رقابتهاي جام جهاني 2013 تهران سكان دار تيم ملي است تا تكليف سرمربي تيم ملي پس از اين مسابقات مشخص شود. در قسمتي از نامه كناره گيري محمد بنا به سرپرست فدراسيون كشتي كه ديروز روي خروجي خبرگزاري ايسنا قرار گرفت وي يك بار ديگر از بي توجهي مسئولان به اين رشته گلايه كرد و گفت: بنا، همواره خود را سرباز كشتي ايران مي داند، اما در شرايط فعلي صلاح را بر اين مي دانم كه شايد نبودن من تلنگري به دست اندركاران ورزش باشد تا به فكر كشتي فرنگي بيفتند، به فكر همان ورزشي كه سه مدال طلا در المپيك گرفت و از اعتبار ورزش ايران دفاع كرد، اما با پايان المپيك مورد بي مهري قرار گرفت. در شرايط كنوني نه تنها امكانات ويژه براي ورزش اول ايران در نظر گرفته نشده، بلكه بي توجهي ها به اوج رسيده و مشكلات بسياري سد راه موفقيت كشتي فرنگي است كه گفتن آنها تكرار مكررات است. بنابراين تصميم گرفتم از سمت خود كناره گيري كرده و مدتي به استراحت بپردازم.
بررسي كناره گيري بنا در جلسه هيئت رئيسه
اما اولين واكنش سرپرست فدراسيون كشتي پس از خداحافظي بنا مخالفت با اين تصميم بود. حجت الله خطيب با بيان اينكه فدراسيون كشتي به هيچ عنوان با استعفاي محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي موافقت نمي كند، گفت: تا زماني كه كادر مديريتي فعلي در فدراسيون كشتي هستند به هيچ عنوان با استعفاي آقاي بنا موافقت نمي كنيم و موضوع دغدغه هاي ايشان در جلسه چهارشنبه هيئت رئيسه فدراسيون كشتي بررسي مي شود و مسلما با توجه به تاكيدات دكتر عباسي وزير ورزش و جوانان با تمام توان درصدد مرتفع كردن آنها هستيم.
وي با اشاره به جلسه چهارشنبه هفته گذشته با دكتر عباسي اظهار داشت: ديروز نامه اي از طرف وزير ورزش براي ما ارسال شد كه باعث دلگرمي مجموعه فدراسيون كشتي شد و مسلما تلاش مي كنيم با حداقل رساندن حاشيه ها دغدغه هاي به جاي آقاي بنا را مرتفع كنيم.
سرمربي تيم فرنگي نوجوانان استعفا كرد
اما پس از چند ساعت از كناره گيري بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان هم از سمت خود كناره گيري كرد تا يك مشكل ديگر به مشكلات سرپرست فدراسيون كشت اضافه شود. خليل رشيد محمدزاده اظهار كرد: من هم از سرمربيگري تيم نوجوانان كشتي فرنگي استعفا مي دهم و اگر بنا نباشد من هم نمي مانم.وي با اشاره به اين نكته كه بنا باعث بازگشت او به كشتي فرنگي شد، افزود: يكي از خواسته هاي اصلي بنا حل مشكلات نوجوانان بود و حالا كه او استعفا داده دليلي ندارد كه من سرمربي تيم نوجوانان بمانم. البته هنوز استعفاي كتبي ام را به فدراسيون نداده ام اما از همين جا استعفايم را اعلام مي كنم.
در شرايطي كه مسابقات جام جهاني كشتي فرنگي اوايل اسفند ماه در تهران آغاز مي شود آينده مبهمي پيش روي فرنگي كاران كشورمان قرار دارد. تيم ملي فرنگي كه اردوهاي آماده سازي خود را ديرتر از آزادكاران شروع كرده حالا با جدايي رسمي بنا با مشكلات روحي و رواني هم دست به گريبان خواهد بود و اين موضوع قطعا لطمات جبران ناپذيري به كشتي گيران كشورمان وارد خواهد كرد.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

تصميمات عجيب در كميته فوتسال
رئيس كميته فوتسال فدراسيون فوتبال از حضور خسوس كاندلاس و علي صانعي در دو تورنمنت مختلف خبر داد. رضا افتخاري گفت: تيم ملي 16 اسفند براي بازي با روسيه به اين كشور سفر خواهد كرد و ما مي خواهيم خسوس را در اين بازي مورد آزمايش قرار دهيم. وي ادامه داد: صانعي از نظر روحي و رواني شرايط مناسبي ندارد و دعوت از او در بازي با روسيه بعيد است اما ممكن است از او براي بازي هاي داخل سالن آسيايي كره جنوبي استفاده كنيم. صحبت هاي آقاي رئيس نشان مي دهد كه تيم ملي فوتسال سيستم چرخشي را در خصوص سرمربي خود در پيش گرفته ؛ سيستمي كه پيش از اين در خصوص دروازه بانان استفاده مي شد اما حالا افتخاري آن را به سرمربيان تيم ملي نيز كشانده است!
نكونام در استقلال ماندني است
پس از انتشار خبر جدايي جواد نكونام از استقلال، هافبك آبي هاي تهران با رد اين خبر گفت: اين خبرها صحت ندارد. من تصميمي براي جدايي از استقلال نگرفته ام و همان طور كه پيش از اين گفته بودم تا آخر فصل در استقلال مي مانم.
پايان سفر 8 روزه آقاي رئيس
علي كفاشيان كه براي توسعه همكاري بين فدراسيون هاي فوتبال ايران و عراق به اين كشور سفر كرده، پس از برگزاري جلساتي با رئيس فدراسيون فوتبال عراق و ساير مسئولان فوتبال اين كشور دوشنبه شب به ايران بازگشت. وي طي اقامت 8 روزه خود در كشورعراق تفاهم نامه هايي را براي توسعه همكاري هاي فدراسيون هاي فوتبال دو كشور به امضا رساند. اين خبر روز گذشته توسط فدراسيون فوتبال مخابره شد اما هرگز به آن اشاره نشد كه مگر چه تفاهم نامه هايي به امضاء رسيده كه كفاشيان مجبور شده 8 روز در عراق بماند!
لمپارد بايد از چلسي برود
باشگاه چلسي تحت هيچ شرايطي با فرانك لمپارد قرارداد جديدي منعقد نخواهد كرد. استيو كوتنر، مدير برنامه هاي اين بازيكن، گفت: مديران اجرايي چلسي به لمپارد در ژاپن گفته اند كه قصد تمديد قرارداد با اين بازيكن را ندارند و دوباره پس از پيروزي مقابل اورتون، آن را تاييد كرده اند. آنها تحت هيچ شرايطي پس از پايان مدت زمان قراردادش در استمفوردبريج با او قرارداد جديد منعقد نخواهند كرد.
انتقاد گل محمدي از پيشكسوتان پرسپوليس
سرمربي پرسپوليس مدعي شد پيشكسوتان منتقد دوست ندارند روند خوب پرسپوليس ادامه داشته باشد. گل محمدي در پاسخ به اين سوال كه انتقادهاي برخي از پيشكسوتان پرسپوليس در چند روز گذشته چه تاثيري در روند كاري تيم تان خواهد داشت گفت: بالاخره ممكن است تاثيراتي داشته باشد. صحبت هايي كه دوستان مي كنند موقعش الان نيست. آن ها اگر راهكاري دارند مي توانند حضوري به من بگويند نه اينكه با اين مسائل حاشيه اي تمركز من و تيم را بر هم بزنند. به نظر من اين افراد با اين كار نشان مي دهند كه دوست ندارند روند خوب پرسپوليس ادامه داشته باشد. من واقعا براي آن ها متاسفم.
ايران سومين تيم هجومي
رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014
روزنامه الغد اردن در گزارشي به نقل از فيفا اعلام كرده تيم ملي فوتبال ايران سومين تيم هجومي مراحل مقدماتي جام جهاني برزيل است.در اين رده بندي فيفا، تيم ملي فوتبال ژاپن عنوان هجومي ترين تيم مرحله انتخابي را به خود اختصاص داده است. چشم بادامي ها در 11 بازي كه در انتخابي جام جهاني به ميدان رفته اند 25 گل به ثمر رسانده اند و تنها پنج گل دريافت كرده اند. بعد از ژاپن تيم ملي فوتبال اردن با 25 گل زده و 19 گل خورده در جايگاه دوم قرار گرفت. ايران هم با 24 گل زده و هفت گل خورده در جايگاه سوم ايستاده است.
عقيلي فصل آينده در سپاهان
هادي عقيلي مدافع تيم فوتبال القطر گفت: بازگشتم براي فصل آينده به فوتبال ايران قطعي است و توافقات اوليه هم با سپاهاني ها حاصل شده است. البته قراردادي امضا نكرده ام اما اگر مشكلي پيش نيايد براي فصل آينده به طور قطع در سپاهان هستم.
بدن و كارت مجيدي آماده نيست
قلعه نويي سرمربي استقلال درباره آخرين وضعيت مجيدي گفت: فعلا بدنساز تيم با او كار مي كند تا او را آماده حضور در ميدان كند. مجيدي فعلا آماده نشده ضمن اين كه هنوز كارت بازي اش نيز صادر نشده است.
 


جلسه بي نتيجه در فدراسيون تكواندو

جلسه كميته فني فدراسيون تكواندو در حالي براي انتخاب سرمربي تيم ملي برگزار شد كه در پايان حاضرين در جلسه به نتيجه خاصي نرسيدند.
تيم ملي تكواندوي ايران براي حضور در مسابقات كشورهاي اسلامي(اندونزي) و مسابقات قهرماني جهان (مكزيك)خردادماه سال آينده بايد در دو رويداد مهم شركت كند. به همين دليل مسئولان فدراسيون تكواندو تصميم گرفتند كه دو تيم ملي با كادر فني مجاز تشكيل دهند. ديروز جلسه اي در محل فدراسيون با حضور سيد محمدپولادگر و حسن ذوالقدر رئيس و دبير فدراسيون، هادي ساعي مدير فني تيم ملي، اصغر رحيمي نماينده كميته ملي المپيك و زهرا سروي نايب رئيس فدراسيون در بخش بانوان برگزار شد تا سرانجام تكليف كادر فني تيم هاي ملي اعزامي به مسابقات كشورهاي اسلامي و رقابت هاي قهرماني جهان مشخص شود. جلسه كميته فني فدراسيون تكواندو از بعدازظهر در فدراسيون تكواندو برگزار و پس از چند ساعت اين جلسه بي نتيجه به پايان رسيد و دبير فدراسيون اعلام كرد كه سرمربي تيم ملي بازهم انتخاب نشد.
 


پيروزي مهرام در جدال مدعيان ليگ برتر بسكتبال

حساس ترين ديدار هفته دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با برتري مهرام مقابل فولادماهان و صعود اين تيم تهراني در جدول رده بندي به پايان رسيد.
در آغاز ديدارهاي هفته دوازدهم (سوم مرحله برگشت) مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور، نزديك ترين تيم هاي مدعي به هم يعني مهرام تهران و فولادماهان اصفهان در تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي به مصاف هم رفتند. اين بازي در طول چهار گيم با رقابت پاياپاي دو تيم پيگيري شد. رقابت مهرام و فولاد در آخرين دقايق گيم چهارم خيلي نزديك تر بود طوريكه بازيكنان فولادماهان با راي داور مبني بر اعلام سه پنالتي، اين فرصت را پيدا كردند كه خود را در امتياز 76 با حريف تهراني برابر كنند اما خطا در دو پرتاب، اجازه استفاده از اين موقعيت را از آنها گرفت. آنها در ادامه بازي هم از فرصت ايجاد شده براي پرتاب پنالتي نتوانستند استفاده كنند اما در اين ميان بازيكنان مهرام از حداقل موقعيت هاي خود بهره برده و دو امتياز به اندوخته هاي شان اضافه كردند تا اين بازي با نتيجه 78 بر 75 به سود آنها تمام شود. فولاد ماهان كه پيش از اين ديدار در رده دوم جدول رده بندي قرار داشت، با متحمل شدن شكست به رده سوم سقوط كرد. مهرام هم از رده سوم صعود كرد. اما در ساير ديدارها تيم پتروشيمي بندرامام در سالن انديشه و در مصاف با همشهري خود صنايع پتروشيمي ماهشهر به برتري 94 بر 72 دست يافت. پتروشيمي بندرامام كه پيش از ديدارهاي اين هفته صدرنشين جدول رده بندي بود، با پيروزي در اين بازي موقعيت خود را تثبيت كرد. در ديگر ديدار هفته دوازدهم مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم نفت سپاهان در سالن تختي قشم و در مصاف با استقلال زرين صاحب پيروزي 91 بر 86 شد.
 


پايان بازي هاي مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي

پرسپوليس-نفت ؛ بازگشت فوتبال به پايتخت

پس از بازگشت هواي تهران به شرايط عادي، از امروز رقابت هاي فوتبال هم در پايتخت پيگيري مي شود و پرسپوليس و نفت در مرحله يك هشتم جام حذفي تكليف آخرين تيم صعودكننده از اين مرحله را مشخص خواهند كرد.
اين بازي دومين جدال گل محمدي و ابراهيم زاده در فصل جاري مسابقات فوتبال ايران است. گل محمدي كه در هفته نهم ليگ برتر هدايت تيم صبا را برعهده داشت، در خانه با نتيجه 2 بر يك مغلوب نفت شد تا اين تيم تهراني را به صدر جدول بفرستد. پس از آن بازي يحيي گل محمدي در مصاحبه اي تند ريشه باخت تيمش را به طبقه پنجم فدراسيون فوتبال مربوط دانست و پس از آن مسابقه هم از صبا جدا شد.امروز بار ديگر دو مربي مطرح و جوان فوتبال ايران برابر هم قرار مي گيرند. يحيي كه با پرسپوليس احيا شده به فكر پيروزي برابر نفت و صعود به جمع 8 تيم برتر جام حذفي است تا روند رو به رشد اين تيم سرخپوش پايتخت را ادامه داده و يك گام ديگر به قهرماني در اين جام نزديك شود. البته بردي كه انتقام آن باخت را از نفت و ابراهيم زاده خواهد گرفت.
از سوي ديگر گل محمدي با اين برد مجددا و به بهترين شكل پاسخ منتقدانش را مي دهد، منتقداني كه طي روزهاي گذشته انتخاب بگوويچ را زير سوال برده و آينده خوبي را براي اين مربي جوان در پرسپوليس پيش بيني نكرده اند.
پرسپوليسي ها پس از لغو ديدارشان برابر گهر دورود به دليل آلودگي هوا، چند روز بيشتر استراحت كردند اما نفتي ها سفري طولاني به هرمزگان داشتند و با خستگي مسير و مشكلات درون خانوادگي، برابر پرسپوليس صف آرايي مي كنند. برنده اين بازي در مرحله يك چهارم نهايي به ديدار ذوب آهن خواهد رفت و بايد د يد انگيزه بازيكنان پرسپوليس كه به فكر جبران ناكامي هاي خود در اين جام هستند باعث پيروزي سرخپوشان خواهد شد يا اين تيم در آتش جواني بازيكنان نفت خواهد سوخت.
برنامه كامل ديدارهاي مراحل يك هشتم و يك چهارم نهايي جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
مرحله يك هشتم نهايي:
سه شنبه-19/10/91
¤ نفت تهران-پرسپوليس (ساعت 30:16)
مرحله يك چهارم نهايي:
چهارشنبه- 20/10/91
¤ فجر سپاسي شيراز-داماش گيلان(ساعت 14)
¤ سپاهان اصفهان-صنعت نفت آبادان(ساعت 30:14)
¤ استقلال تهران-ابومسلم مشهد(ساعت 30:16).
 


هر كاري را كه دوست داشته باشد، انجام مي دهد

رفتارهاي عجيب كي روش را بايد تا چه زماني تحمل كرد؟!

قبول كه هدف اصلي فدراسيون در اين مقطع راهيابي تيم ملي به جام جهاني برزيل است اما اين هدف، استفاده از هر وسيله اي را توجيه نمي كند. منفعل شدن شخصيت فدراسيون مقابل كي روش كار را به جايي رسانده كه او هم باورش شود، دستيابي ايراني ها به جام جهاني بسيار سخت است و حالا او اجازه دارد هر تصميمي را كه خواست، بي توجه به فضاي فني و فرهنگي فوتبال ما بگيرد
نزديك به 2 سال از حضور كي روش در فوتبال ايران مي گذرد و وي در اين مدت اقداماتي انجام داده كه شايد تا پيش از اين درتاريخ فوتبال سابقه نداشته است؛ نپذيرفتن دستيار ايراني باتجربه تا تعطيل كردن كميته فني، توقف هاي گاه و بي گاه ليگ، فرار از مسئوليت مديريت تيم هاي پايه، اخراج سرپرست تيم وحذف اين پست، اخراج مدير رسانه اي تيم ملي، موضع گيري هاي تند عليه مربيان و البته رسانه هاي ايراني، مرخصي هاي طولاني كه معلوم نيست تا چه حد در چارچوب قراردادش است و... از بي انضباطي ها و خودمختاري هاي سرمربي تيم ملي بوده است. آخرين مورد از اين دست اقدامات كي روش مربوط به مصاحبه او با شبكه تلويزيوني بي بي سي فارسي بود!
قانون گريزي سرمربي تيم ملي
كي روش در حالي اين مصاحبه را انجام داد كه اولا پيش از اين در اظهارنظري گفته بود كه متوجه حساسيت دستگاه هاي ايراني نسبت به رسانه هاي انگليسي هست و ثانيا در بندي از قرارداد او به صراحت قيد شده كه « هرگونه مصاحبه عام سرمربي تيم ملي با رسانه ها بايد با هماهنگي فدراسيون باشد » بنابراين يا كي روش قانون گريزي كرده و با اشراف به تبعات اين قانون گريزي اين مصاحبه را انجام داده يا فدراسيون به او اجازه مصاحبه با BBC را داده كه احتمال دومي بسيار كم است. اين مصاحبه اگرچه محتواي ضدايراني براي فوتبال ايران نداشت اما تخطي اين مربي از خط قرمزهاي رسانه اي ايران سروصداي زيادي به پا و انتقادهاي ريز و درشتي را متوجه سرمربي تيم ملي كرده است تا جايي كه كار به مجلس هم كشيده شد اما در اين بين تنها سران فدراسيون فوتبال هستند كه ساكت مانده اند و هنوز در قبال اين انتقادها موضع گيري نكرده اند.
تعامل عجيب فدراسيون با كي روش
معلوم نيست فدراسيون فوتبال با چه هدفي به خواسته هاي فراتر از حد كي روش تن مي دهد چون در ازاي آن چيزي از سوي كي روش نصيب فوتبال ايران نشده؛ نه تيم ملي با وضعيت موجود شانس خيلي زيادي براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 دارد و نه بازي هايش چنگي به دل مي زند. سوالي كه ذهن خيلي از منتقدان را درگير كرده تعامل عجيب فدراسيون با كي روش است. آيا قرارداد كي روش امتيازهاي يكطرفه اي براي او دارد و مثل بيشتر قراردادهاي فوتبال ايران يك تركمنچاي ديگر است يا فدراسيون توان برخورد با اين مربي در راستاي مفاد قراردادش را ندارد؟!
برخورد از موضع بالا
قبول كه هدف اصلي فدراسيون در اين مقطع راهيابي تيم ملي به جام جهاني برزيل است اما اين هدف، استفاده از هر وسيله اي را توجيه نمي كند. منفعل شدن شخصيت فدراسيون مقابل كي روش كار را به جايي رسانده كه او هم باورش شود، دستيابي ايراني ها به جام جهاني بسيار سخت است و حالا او اجازه دارد هر تصميمي را كه خواست، بي توجه به فضاي فني و فرهنگي فوتبال ما بگيرد، فدراسيون را تهديد به شكايت در صورت حمايت نشدن كند (با استناد به حرف هاي آيت اللهي) و در برخورد با همه فعالين فوتبال ايران از موضع بالا نگاه كند. اگر هم تيم ملي به جهاني نرفت كه پولش را طبق قرارداد مي گيرد و احتمالا ضعف امكانات و فوتبال باشگاهي ايران را مقصر اعلام مي كند.
وظيفه فدراسيون در توجيه كردن كي روش
مسئولان فدراسيون فوتبال بايد فكري به حال شرايط موجود كنند؛ قطعا با تداوم اين روش ناكامي ديگري در انتظار فوتبال خواهد بود. انتظار مي رود در بازگشت كي روش به ايران مسئولان فدراسيون جلسه اي را با وي برگزار كنند و تمامي اين انتقادات را انتقال دهند و البته در نهايت او را مجاب كنند كه شكل رفتاري خود را تغيير دهد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤كادر فني تيم ملي جودو از چهار جودوكار براي حضور در اردوي آماده سازي قبل از اعزام به تورنمنت بين المللي گرجستان دعوت كرد.
¤ تيم ملي شمشيربازي كشورمان كه قرار بود در مسابقات بين المللي قطر شركت كند، با تصميم كميته فني و به دليل اينكه اين مسابقات فقط در مواد انفرادي برگزار مي شد، از حضور در آن انصراف داد.در تصميم جديد كميته فني تيم هاي ملي اپه و سابر در مسابقات جهاني آلمان كه اواخر بهمن برگزار مي شود، شركت خواهند كرد.
¤اردوي آماده سازي تيم ملي دوچرخه سواري به منظور حضور در مسابقات قهرماني آسيا - هندوستان، در دو رده سني بزرگسالان و اميد از 20 دي ماه در كمپ تيم هاي ملي مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي شود.
¤ جلسه كميته اجرايي كنفدراسيون جودوي آسيا در كويت برگزار شد و يكي از تصميمات اين جلسه، تعليق شش ماهه ميراسماعيلي نايب رئيس فدراسيون جودوي ايران در جلسات كميته اعلام شد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10