(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 19  دی  1391 - شماره 20401

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در چهارمين همايش وقف و رسانه رئيس سازمان اوقاف :
رسانه ها جايگاه وقف را براي مردم تبيين كنند
اعلام آمادگي آلمان براي انجام دور جديد مذاكرات هسته اي با تهران
پاي درس علي (ع)
اخبار ادبي و هنري
تشييع پيكر مطهر 7 شهيد گمنام در تبريز
هديه به خوانندگان
سخنگوي وزارت خارجه افغانستان:
روابط كابل-تهران گسترده و مثبت است
سردار جزايري: ايران اجازه تضعيف مقاومت در منطقه را نمي دهد
اسپانيا به دنبال گسترش همكاري هاي سياسي و اقتصادي با ايران است
فرود 6 هزار قطعه قو در تالاب هاي گيلان
ثبت نام فرهنگيان داراي مدرك معادل در آزمون دانشگاه آزاد
راه اندازي رشته دكتراي بهداشت عمومي در دانشكده بهداشت
از امسال صورت مي پذيرد
اجراي بومي گزيني در آموزش و پرورش
كارنامه، حضور و غياب و تصحيح برگه هاي امتحاني دانش آموزان هوشمند شد
محموله كمك هاي انسان دوستانه ايران وارد ميانمار شد
بزرگداشت يك هزار و 144 سرباز شهيد نيروهاي مسلح در كردستان
هشدار آيت الله سبحاني نسبت به گسترش كليساهاي خانگي در كشور
دوره آموزش نظامي براي مشمولان معاف از خدمت الزامي است
استاندار گيلان:
ورود بخش خصوصي به اقتصاد چاي اميدواركننده است
ترخيص روزانه داروهاي وارداتي از گمرك
فارس به عنوان استان معين بازسازي سامرا معرفي شد
پرداخت 200 ميليارد ريال خسارت به كشاورزان گيلان
بانوان خوزستاني طلاي خود را به ايوان حرم علوي اهدا كردند


در چهارمين همايش وقف و رسانه رئيس سازمان اوقاف :

رسانه ها جايگاه وقف را براي مردم تبيين كنند

خبرنگار كيهان:
حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سازمان اوقاف و امور خيريه در چهارمين همايش وقف و رسانه گفت: از اصحاب رسانه انتظار داريم كه با ظرفيت هايي كه در اختيار دارند اصل وقف را عالمانه، آگاهانه و هنرمندانه تبيين و تبليغ كنند.
وي تصريح كرد: اگر وقف با هنر مناسب تبليغ نشود ممكن است آثار منفي در مخاطب داشته باشد و متاسفانه خدمات وقف آنچنان مورد تبليغ قرار نمي گيرد.
چهارمين همايش وقف و رسانه صبح ديروز در محل تالار وحدت با حضور جمعي از مسئولان و اصحاب رسانه با هدف ارتقاي سطح تعامل اصحاب وقف و رسانه آغاز شد.
در همايش مذكور سخنرانان درباره جايگاه وقف، تعاملات اصحاب وقف و رسانه و انتظارات متقابل سخنراني شد و از سند وقف جمهوري اسلامي ايران با حضور رئيس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور رونمايي گرديد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه در اين همايش گفت: پرداختن به مسئله وقف پرداختن به منافع ملي و مصالح عمومي جامعه است و مختص گروه و قشر خاصي نيست بلكه مربوط به همه ملت و اقشار جامعه است.
وي اظهار داشت: همانطور كه رسانه متعلق به همه مردم جامعه است و در راستاي اهداف انقلاب اسلامي جهت دهي مي كند، وقف سزاوار است كه به عنوان منافع جامعه مورد توجه قرار بگيرد.
محمدي تاكيد كرد: از اصحاب رسانه انتظار داريم كه با ظرفيت هايي كه در اختيار دارند اصل وقف را عالمانه، آگاهانه و هنرمندانه تبيين و تبليغ كنند، زيرا اگر با هنر مناسب اين موضوع تبليغ نشود ممكن است آثار منفي در مخاطب داشته باشد و متاسفانه خدمات وقف آنچنان مورد تبليغ قرار نمي گيرد.
سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز كه در چهارمين همايش وقف و رسانه حضور داشت، اظهار نمود: واقفان بايد با توجه به مسائل روز و همچنين در حوزه هاي هنري و سينما وقف داشته باشند و چه بهتر كه در اين زمينه ها فيلم هايي ساخته و منتشر شوند.
وي افزود: ما جنبه هاي حمايتي را از رسانه ها و مطبوعات پررنگ تر خواهيم كرد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با انتقاد از عملكرد برخي مطبوعات گفت: متاسفانه برخي رسانه ها بسياري از چهره هاي خدوم و نخبه كشور را كمرنگ نشان مي دهند. انسان هايي كه تلاش مي كنند و مطبوعات حاضر نيستند يك بار چهره آنها را نشان دهند اما در عوض تا جايي كه امكان دارد چهره هاي سينمايي و ورزشي را نشان مي دهند.
حجت الاسلام قرائتي رئيس ستاد اقامه نماز كشور نيز اظهار داشت: متاسفانه در حوزه وقف رسانه ها سالها بد عمل كردند و مردم اعتماد خود را در اين زمينه از دست داده اند.
حجت الاسلام قرائتي در ادامه تاكيد كرد: بايد كاري كنيم كه رقبه هايي كه دولت هاي قبل خورده اند را پس گرفته و آنها را به مردم نشان بدهيم، چرا كه اگر مي خواهيم وقف زنده شود بايد سوءظن مردم برطرف شود.
وي گفت: بايد وقف را ياد مردم داد زيرا مردم نمي دانند كه بايد در اين زمينه چه كارهايي انجام دهند. بايد ضرورت ها و نيازها را مطرح كرد و از طرفي هم صدا و سيما بايد ابتكارات حوزه وقف را نشان دهد.
رئيس ستاد اقامه نماز كشور خطاب به مديران سازمان اوقاف گفت: اگر مي خواهيد حرفتان اثر داشته باشد بايد خودتان كمي از وقتتان را وقف كار كنيد. اداره اوقاف بايد به مردم آموزش دهد و اين آموزش با پوستر، تبليغات و بنر نمي شود، بايد وقف را در كتب دانشگاه و مدارس وارد كرد.
همچنين در اين همايش از تلاش هاي بيش از 25 تن از فعالان رسانه اي حوزه وقف قدرداني به عمل آمد.
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان نيز از جمله مديران يكي از رسانه هاي مطرح در پوشش اخبار و گزارشات حوزه وقف مورد تقدير قرار گرفت.
 


اعلام آمادگي آلمان براي انجام دور جديد مذاكرات هسته اي با تهران

آلمان به عنوان يكي از كشورهاي گروه 1 + 5 و مذاكره كننده با ايران درموضوع هسته اي،با استقبال از برگزاري دور جديد اين مذاكرات،براي از سرگيري دوباره گفتگوها اعلام آمادگي كرد.
سخنگوي وزارت امورخارجه آلمان در نشست خبري سخنگويان دولت با خبرنگاران، در پاسخ به سوالي درخصوص اظهارات دبيرشوراي عالي امنيت ملي ايران درحاشيه سفر به هند مبني بر احتمال برگزاري دور جديد مذاكرات هسته اي با غرب در ماه ژانويه،گفت: آلمان با علاقمندي از آغاز دوباره مذاكرات استقبال مي كند و براي گفتگو ها آماده است.
«آندرياس پشكه» همچنين خاطرنشان كرد: آلمان همچنان بر حل و فصل موضوع هسته اي ايران از راه ديپلماتيك تاكيد دارد و انجام مذاكرات را در رسيدن به اين هدف مهم مي داند.
وي درهمين رابطه،افزود: «گيدو وستروله» وزير امورخارجه آلمان نيز بارها حمايت خود را از تلاش براي دستيابي به راه حل سياسي و ديپلماتيك در موضوع هسته اي ايران اعلام كرده است.
پشكه در عين حال در پاسخ به سوالي درخصوص زمان انجام مذاكرات هسته اي،تصريح كرد كه زمان و مكان دقيق مذاكرات ايران و گروه 1 +5 هنوز به طور دقيق مشخص نشده است.
 


پاي درس علي (ع)

نشانه هاي ايمان
نشانه ايمان آن است كه:
راست بگويي آنگاه كه (راست گفتن) به تو ضرر مي زند و دروغ نگويي كه به تو سود برساند
و آن كه بيش از مقدار عمل سخن نگويي
و چون از ديگران سخن بگويي، از خدا بترسي. (و وفق حقيقت سخن بگويي.)
نهج البلاغه
حكمت 458
 


اخبار ادبي و هنري

جهانگير الماسي:
صفحه اي در «فيس بوك» ندارم!
بازيگر سينماي ايران با انتشار نامه اي تاكيد كرد كه در فيس بوك، صفحه اي ندارد و از نام وي سوءاستفاده شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، جهانگير الماسي تصريح كرده است: «صفحه اي كه تحت نام و شخصيت حقوقي و حقيقي اينجانب در رسانه مجازي و جهاني face book (فيس بوك) طراحي، اجرا و ايجاد گرديده، دروغين، جعلي و ناصواب است. از اين رو هرگونه ارتباط فكري و فرهنگي را با مفاد مندرج در صفحه مزبور تكذيب نموده، تبري مي جويم.»
گفتني است، چندي است در فضاي مجازي، از زبان الماسي و برخي ديگر از هنرمندان، مطالبي عليه سينما و سينماگران ارزشي منتشر شده است.
مدتهاست كه ضد انقلابيون تلاش مي كنند با بيان مطالب زشت و خلاف واقع دست به ترور شخصيت هنرمندان مردمي و دوستدار انقلاب بزنند!
تمجيد از شاعره سلطنت طلب در شبكه جوان!
شبكه جوان راديو، به بهانه سالروز درگذشت شادروان غلامرضا تختي، از شاعره اي سلطنت طلب و دين ستيز تمجيد كرد!
به گزارش خبرنگار كيهان، شبكه جوان، در ششم دي، ساعت 30:18 در حالي ديدگاه تحسين آميز سيمين بهبهاني نسبت به جهان پهلوان تختي را به روي آنتن برد كه اين شاعره در ايام مرگ مشكوك قهرمان كشتي ايران، سكوت كرد و تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان شاعر مديحه سراي فرح و سانسورچي شوراي شعر و ترانه رژيم پهلوي فعاليت كرده است. گفتني است راديو بي بي سي و صداي آمريكا طي چند سال گذشته اخبار كذبي مبني بر ممنوعيت فعاليت هاي وي در رسانه ها را منتشر كرده است. با وجود آنچه ذكر شد و عناد علني بهبهاني، تمجيد راديو جوان از اين شاعره معلوم الحال، به بهانه سالروز درگذشت تختي تأمل برانگيز است!
جا دارد مسئولان محترم صدا و سيما نسبت به فعاليت برخي عناصر، حساسيت و تأمل بيشتري به خرج دهند!
سازندگان فيلم هاي 9 دي تقدير شدند
مراسم تقدير از دست اندركاران توليد فيلم هاي تلويزيوني ويژه حماسه 9 دي در صدا و سيما برگزار شد.
معاون رئيس سازمان صدا و سيما در امور سيما، در اين مراسم گفت: توليدات تلويزيوني ويژه 9 دي بايد به گونه اي افزايش يابد كه براي آن جشنواره برگزار كرد.
دكتر علي دارابي، 9 دي را رخدادي بزرگ، مهم و ماندگار در تاريخ انقلاب اسلامي برشمرد و اقدام دست اندركاران فيلم هاي تلويزيوني «مسير روشن» شبكه يك، «فاصله كانوني» شبكه سه و «ابابيل» سيما فيلم را در توليد آثار روشنگرانه و باورپذير، به ويژه براي نسل جوان جامعه ستود.
وي گفت: در اين سه فيلم تلويزيوني، با بهره گيري از نويسندگي، بازيگري و كارگرداني خوب، گوشه هايي از حضور اقشار مختلف مردم، اقليت هاي ديني و وحدت و همدلي مردم در حماسه 9 دي به نمايش در آمد كه قابل تقدير و تجليل است.
معاون سيما با اشاره به اينكه در ايام سالگرد 9 دي بيش از 75 عنوان برنامه در گونه هاي مختلف، از شبكه هاي سيما پخش شده است، تقدير از توليدكنندگان فيلم هاي تلويزيوني، ويژه اين رويداد مهم انقلاب را به مفهوم ارج نهادن به ارزش هاي انقلاب و نظام توصيف كرد.
دكتر دارابي با تاكيد بر حمايت معاونت سيما از توليد اين آثار، ابراز اميدواري كرد، هنرمندان و برنامه سازان تلويزيون، براي سال آينده فيلم ها و مجموعه هاي تلويزيوني شايسته اي را ويژه حماسه ماندگار 9 دي، رقم بزنند.
جعفر دهقان بازيگر فيلم تلويزيوني «فاصله كانوني»، نقش آفريني خود در اين اثر را انجام وظيفه و اداي دين به انقلاب توصيف و ابراز اميدواري كرد در سال آينده آثار بيشتر و بهتر در اين خصوص توليد شود.
بهمن گودرزي كارگردان «فاصله كانوني» نيز، استقبال شايسته و حجم بينندگان اين آثار را نشانگر علاقه مردم به حفظ دستاوردهاي انقلاب دانست و گفت: اين استقبال رسالت برنامه سازان سيما را براي توليد برنامه هاي بهتر درخصوص حماسه 9 دي مضاعف مي كند.
توليد محصولات فرهنگي درباره شهيدان علي محمدي و احمدي روشن
سايت «ايام» متعلق به دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي اقدام به توليد محصولات فرهنگي درباره شهيدان علي محمدي و احمدي روشن كرد.
بنابراين گزارش اين اقدام به مناسبت سالگرد شهادت مصطفي احمدي روشن و مسعود علي محمدي انجام شده كه شامل مجموعه پوستر خاطرات و چندين محصول در رابطه با شهداي علم و شهداي هسته اي است. اين محصولات كه براي برپايي نمايشگاه هاي متعدد قابل استفاده است در سايت «ايام» قابل مشاهده است.
بازيگر هاليوود به جرم
ايجاد مزاحمت براي مردم بازداشت شد
«جاش برولين» بازيگر سينماي هاليوود به دليل ايجاد مزاحمت براي مردم از سوي پليس دستگير شد.
به گزارش مهر به نقل از آي ام دي بي، برولين يك شب را نيز در زندان گذارند و سپس از سوي پليس پس از هوشياري آزاد شد.
اين در حالي است كه از سوي پليس فدرال جرم وي نوشيدن افراطي مشروبات الكلي و ايجاد مزاحمت در پياده روي خيابان براي مردم عنوان شده است.
رفتارهاي نامتعارف ستارگان هاليوود تاكنون چندين بار مورد اعتراض بخش زيادي از مردم آمريكا قرار گرفته و البته براي خود اين بازيگران نيز مشكلات زيادي را به وجود آورده است.
افخمي: حاشيه هاي «جدايي نادر از سيمين» از خارج هدايت مي شد
بهروز افخمي در تازه ترين گفت وگوي خود به فيلم «جدايي نادر از سيمين» پرداخته و معتقد است جنجال هاي به وجود آمده پيرامون اين فيلم از خارج هدايت مي شد.
اين فيلمساز دراين باره اظهارنظر كرده كه: نمايش «جدايي نادر از سيمين» در ايران به گونه اي بود كه معلوم نشد اين فيلم تماشاچي واقعي دارد يا نه. معلوم نشد تماشاچي واقعي به ديدن اين فيلم آمده يا نه، يا اگر آمده چه تعداد آمده؟ شايد اگر اكران اين فيلم تا اين حد سياسي نشده بود، اوضاع فرق مي كرد. قبل از اينكه اين فيلم به نمايش دربيايد، در حاشيه اش جنجال هاي زيادي شكل گرفت كه بخشي از اين جنجال ها از خارج سازماندهي مي شد. يعني مثلا مساله خالي نگه داشتن صندلي جعفر پناهي در داوران جشنواره برلين از پيش معلوم مي كرد كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» وضعيت خوبي در آن جشنواره خواهد داشت. مخصوصا قبل از عيد، تا آنجا كه من مختصرا در جريان قرار گرفتم، يك بازي مسخره اي شروع شده بود درباره اينكه نمايش «جدايي نادر از سيمين» و «اخراجي ها» را به رفراندوم گذاشته بودند. يعني از اصلاح طلبان دعوت شده بود به فيلم جدايي نادر از سيمين بروند و اخراجي ها را نبينند و حتي كار به اينجا رسيد كه اخراجي ها را روي يك سايت اينترنتي گذاشتند و گفتند دانلودش ثواب دارد. يعني اگر مي خواهيد فيلم را ببينيد دانلود كنيد و ببينيد اما برايش پول بليت ندهيد. هرچند در نهايت فيلم اخراجي ها پنجاه درصد بيشتر از جدايي نادر از سيمين فروش كرد و در نتيجه آنها كه مي خواستند براين اساس به اين نتيجه برسند كه در انتخابات تقلب شده، نتوانستند ادعايشان را ثابت كنند.
افزايش فشار سناي آمريكا بر يك فيلمساز
كميته اطلاعات سناي آمريكا خواستار دريافت اطلاعات بيشتر پيرامون رابطه ميان سازمان سيا و سازندگان فيلم «30دقيقه بامداد» شد.
به گزارش ايسنا، سه سناتور آمريكايي با ارسال نامه اي به رئيس اجرايي سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) اعلام كردند، احتمالا سازندگان فيلم «30دقيقه بامداد» با اطلاعات اشتباه سازمان سيا گمراه شده اند. فيلم «30دقيقه بامداد» به كارگرداني «كاترين بيگلو» روايتگر ماجراي دستگيري و كشته شدن «اسامه بن لادن» طي عملياتي در سال 2011 است. اعضاي سناي آمريكا خواستار كپي تمام اطلاعاتي هستند كه از سوي سازمان جاسوسي آمريكا در اختيار سازندگان اين فيلم قرار گرفته است.
همچنين در نامه سناتورهاي آمريكايي به سازمان سيا آمده است كه داستان فيلم «30دقيقه بامداد» با بيانيه هاي رسمي سازمان سيا در مورد چگونگي دستگيري «بن لادن» تناقض دارد.
 


تشييع پيكر مطهر 7 شهيد گمنام در تبريز

پيكر پاك 7 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس روز گذشته بر دوش مردم شهيدپرور تبريز تشييع شد.
به گزارش ايرنا، آيين تشييع پيكر اين شهدا در فاصله ميدان شهدا تا ميدان ساعت انجام و سپس توسط آيت الله «محمدتقي آل هاشم»، امام جمعه موقت تبريز بر پيكر آنان نماز اقامه شد.
براساس اعلام اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي، پيكر مطهر 3 شهيد در كليبر، 3 شهيد در مرند و يكي از شهداي گمنام نيز در اداره اطلاعات تبريز به خاك سپرده مي شود و آيين خاكسپاري 3 شهيد در كليبر و يك شهيد در اداره اطلاعات تبريز امروز و تدفين 3 شهيد در مرند روز پنجشنبه برگزار مي شود.
نماينده ولي فقيه در سپاه عاشورا در آيين تشييع پيكرهاي شهداي گمنام گفت: شهداي دوران دفاع مقدس سند افتخار ملت ايران هستند.
حجت الاسلام والمسلمين «ابوالفضل ولايي» تاكيد كرد: تمام افراد جامعه بايد ياد و خاطره اين شهداي گرانقدر را همواره زنده نگه دارند چرا كه امنيت و آسايش امروز خود را مديون دلاوري ها و از جان گذشتگي هاي آنان هستيم.
 


هديه به خوانندگان

مرحوم آيت الله بهجت: هم جنسي و هم شكلي و اختلاط با كفّار، تسلط و حكومت آنها را بر مسلمانان آسانتر مي كند.
 


سخنگوي وزارت خارجه افغانستان:

روابط كابل-تهران گسترده و مثبت است

سخنگوي وزارت خارجه افغانستان گفت: افغانستان و ايران، تحت تاثير همكاري هاي بسيار عميق و گسترده افغانستان با جامعه جهاني به شمول ايالات متحده آمريكا، روابط بسيار دوستانه، نزديك، مفيد و موثري با يكديگر داشته اند.
جانان موسي زي در جمع خبرنگاران در مورد سفر سعيد جليلي رييس شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران اظهار كرد: در اين مورد فكر مي كنم سه اعلاميه مطبوعاتي از جانب ارگ رياست جمهوري صادر شده است. جليلي ملاقات هايي جداگانه با رييس جمهوري اسلامي افغانستان، مشاور امنيت ملي كشور و هم چنين با يكي يا هر دو معاونان رياست جمهوري اسلامي افغانستان و در اين ملاقات ها در رابطه با مشتركات وسيع وگسترده اي كه بين افغانستان و ايران وجود دارد، صحبت شد. مشتركات تاريخي، فرهنگي،ديني و در رابطه با ضرورت همكاري بيش تر هر دو كشور در راستاي تقويت و گسترش همگرايي منطقه اي به ويژه در بعد اقتصادي، صحبت هايي صورت گرفت.
وي ادامه داد: در اين اواخر ما مذاكرات و صحبت هايي بيش تر و مشخص تري با جمهوري اسلامي ايران در رابطه با ترانزيت كالاي افغاني از طريق چابهار و هم چنين واردات كالا به افغانستان از طريق اين بندر داشته ايم. در اين مورد ما از طريق گروه محوري سه جانبه افغانستان، ايران و جمهوري هند در رابطه با توسعه بندر چابهار و استفاده بندر چابهار براي تجارت و ترانزيت كالاي افغاني كارهايي را آغاز كرده ايم. علاوه بر اين دو جلسه مهم برگزار شده است و اميدواريم جلسات بعدي هم در كابل و هم در تهران صورت گيرد تا ما بتوانيم در بعد اقتصادي، تجاري و سرمايه گذاري بين دو كشور، پيشرفت ها و دستاوردهاي بزرگ تري داشته باشيم.
وي گفت: رييس شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران در رابطه با دستاوردهاي مردم افغانستان در ده سال گذشته، ثباتي كه در افغانستان تامين شده و امروز وجود دارد، صحبت كردند و هر دوي آن را بي نظير خواندند كه براي دولت و مردم افغانستان مهم است. وي گفت كه تعداد سفرهاي مقامات بلندپايه افغاني و ايراني در ده سال گذشته در تاريخ روابط ديپلماتيك بين دوكشور بي نظير بوده است.
موسي زي تصريح كرد: ميزان داد و ستد تجاري بين دو كشور بيش تر از 2 ميليارد دلار در سال جاري است و در تمام زمينه هاي ديگر، افغانستان با ايران روابط بسيار خوب، وسيع و مثبت دارد كه ما از آن كاملا راضي هستيم.
به گزارش ايسنا، سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان چهارشنبه هفته گذشته براي سفري منطقه اي راهي هند و افغانستان شد. اين سفر به دعوت كشورهاي ميزبان انجام شده است.
 


سردار جزايري: ايران اجازه تضعيف مقاومت در منطقه را نمي دهد

رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور گفت: پيروزي چهارم جبهه مقاومت در برابر استكبار و ارتجاع عرب در منطقه رقم خورده و ايران اجازه تضعيف مقاومت در منطقه را نخواهد داد.
سرتيپ پاسدار سيد «مسعود جزايري» معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح طي گفت وگويي پيرامون شرايط مقاومت در منطقه، با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران اجازه تضعيف مقاومت در منطقه را نمي دهد، گفت: كشورهاي وابسته به آمريكا بدانند كه از طريق تروريسم و اقدامات نظامي تحت مديريت آمريكا و صهيونيست ها قادر نيستند مقاومت را وادار به عقب نشيني كنند.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اظهار داشت: اينك پيروزي چهارم مقاومت در برابر استكبار و ارتجاع در منطقه رقم خورده و سوريه دشمنانش را وادار به فرار از اين كشور خواهد كرد.
جزايري همچنين تصريح كرد: هدف نهايي از دشمني با دولت و ملت سوريه، حزب الله و فلسطين، خارج كردن رژيم اشغالگر از محاصره است چرا كه اسرائيلي هاي غاصب چاره اي جز خروج از سرزمين هاي اشغالي را ندارند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور افزود: تروريسم دست ساز آمريكا و ارتجاع عرب و رژيم هاي منافق بايد منتظر اقدامات جنايتكاران دست پروردگان خود باشند. القاعده دير يا زود محيط آنها را ناامن خواهد كرد.
 


اسپانيا به دنبال گسترش همكاري هاي سياسي و اقتصادي با ايران است

سفير اسپانيا در تهران با اشاره به سابقه ديرينه روابط تاريخي ميان دو كشور گفت: دولت اسپانيا در چارچوب قوانين بين المللي بدنبال گسترش همكاريهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با ايران است.
پدرووينيا سفير اسپانيا در تهران با حسن كامران رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و اسپانيا ديدار و گفتگو كرد.
كامران در ابتداي اين ديدار با تأكيد بر اهميت بسط و گسترش مناسبات بويژه روابط پارلماني فيمابين گفت: گروه هاي دوستي پارلماني در مجالس دو كشور مي توانند به تحكيم و تقويت تعاملات ملتها و ارتباطات سياسي ميان دولتها كمك كنند.
وي در همين ارتباط تصريح كرد: گروه دوستي پارلماني در مجلس شوراي اسلامي از توسعه و تعميق همكاريها در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان جمهوري اسلامي ايران و اسپانيا حمايت مي كند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به تحريم هاي صورت گرفته عليه كشورمان، با بيان اينكه اعمال تحريم ها عليه ملت ايران نتوانسته مانعي در راه پيشرفت هاي علمي و تكنولوژي ايجاد كند، افزود: انتظار مي رود كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در سياستگذاري هايشان پيرو تعدادي از كشورهاي زورگو نباشند.
نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گسترش ارتباطات مراكز علمي و دانشگاهي در دو كشور را سبب آشنايي هرچه بيشتر مردم ايران و اسپانيا از يكديگر دانست و بيان كرد: ظرفيت هاي فرهنگي، علمي و توريستي فراواني در دو كشور وجود دارد كه مي توان از آن براي توسعه مراودات فيمابين استفاده كرد.
در ادامه اين ديدار، پدرو بينيا سفير اسپانيا در تهران با اشاره به سابقه ديرينه روابط تاريخي خوب ميان دو كشور گفت: دولت اسپانيا در چارچوب قوانين بين المللي بدنبال گسترش همكاريهاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي با ايران است.
وي در پايان با ابراز اميدواري نسبت به ادامه گفت وگوهاي 1+5 با ايران افزود: دولت اسپانيا معتقد است ديپلماسي بهترين راه حل مشكلات جهاني است و بر ادامه گفت وگو و مذاكرات مستمر طرفين تأكيد دارد.
 


فرود 6 هزار قطعه قو در تالاب هاي گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
مديركل حفاظت محيط زيست استان گيلان از مهاجرت 6هزار قطعه قو به تالابهاي اين استان خبر داد و افزود: استان گيلان ميزبان 6هزار قطعه نگين سپيد تالابهاي كشور است.
امير عبدوس اضافه كرد: استان گيلان به دليل اقليم معتدل و فراواني آب بندهاي طبيعي و توليدات فراوان غذايي بخش مهمي از كريدورهاي مهاجرت پرندگان را تشكيل مي دهد.
وي در ادامه خاطر نشان ساخت: تالابهاي امير كلايه، بوجاق، تالاب بين المللي انزلي، پناهگاه حيات وحش سلكه و منطقه حفاظت شده سياه كيشم بيشترين ميزان اين مهاجرت را به خود اختصاص داده است.
 


ثبت نام فرهنگيان داراي مدرك معادل در آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامي از فرهنگيان پذيرفته شده در آزمون هاي اين دانشگاه كه مدرك معادل خود را تا تاريخ سوم آذر سال 77 دريافت كرده اند، بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ثبت نام مي كند.
اسدالله اسدي گرمارودي رئيس مركز برنامه ريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بر اساس نامه شماره 9651، 91 مورخ 17 آذر 91 دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كشور، مصوبه قبلي اين شورا در خصوص آزمون سراسري سازمان سنجش آمورش كشور به آزمون هاي دانشگاه آزاد اسلامي نيز تسري يافته است و بر اين اساس، دانشگاه آزاد اسلامي از فرهنگيان پذيرفته شده در آزمون هاي اين دانشگاه كه مدرك معادل خود را تا تاريخ سوم آذر ماه 77 دريافت كرده اند، بر اساس اين مصوبه ثبت نام خواهد كرد.
وي ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي اين موضوع را طي نامه شماره 235252 مورخ چهارم دي ماه 91 با امضاي معاون آموزشي دانشگاه مصوبه فوق را جهت اجرا به واحدهاي ذيربط ابلاغ كرده است.
 


راه اندازي رشته دكتراي بهداشت عمومي در دانشكده بهداشت

معاون بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از راه اندازي رشته دكتراي بهداشت عمومي در دانشكده بهداشت خبر داد.
به گزارش روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، «عليرضا مصداقي نيا» ابراز اميدواري كرد كه به زودي در اين مقطع پذيرش دانشجو آغاز شود.
مصداقي نيا همچنين از راه اندازي دوره بين المللMPH به زبان انگليسي در دانشكده بهداشت خبر داد و گفت: دوره بين الملل MPH به زبان انگليسي از اوايل دي ماه سال جاري آغاز شده و با توجه به راه اندازي پرديس بين الملل دانشگاه، دانشجوياني از كشورهاي سومالي، افغانستان، پاكستان، هندوستان و بنگلادش در اين رشته مشغول تحصيل هستند.
مصداقي نيا همچنين از راه اندازي گروه بهداشت جهاني و سياستگذاري عمومي در دانشكده بهداشت خبر داد و گفت: در اين گروه برنامه هاي بسيار جديدي براي پذيرش دانشجو در مقطع فوق ليسانس و دكترا در قالب 5 برنامه جديد تصويب و اجرا خواهد شد.
وي همچنين از راه اندازي گروه بهداشت و ايمني مواد غذايي در اين دانشكده خبر داد.

 


از امسال صورت مي پذيرد

اجراي بومي گزيني در آموزش و پرورش

رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پروش از اجراي بومي گزيني در آموزش و پرورش از امسال خبر داد.
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش در خصوص مشكلات ناشي از تردد فرهنگيان از منطقه اي به منطقه ديگر، اظهار داشت: سياست آموزش و پرورش براساس سند تحول بنيادين اين وزارتخانه، بومي گزيني است كه از امسال نيز اجرا شد.
وي ادامه داد: امسال 25هزار دانشجوي گزينش شده در دانشگاه فرهنگيان، براساس نيازهاي هر منطقه پذيرش شده اند و بومي گزيني در اين گزينش ها لحاظ شده است.
فرهادي اضافه كرد: بومي گزيني موجب مي شود كه معلمان براي تردد به محل كار، در رفت و آمد نباشند.
وي با بيان اينكه در سال تحصيلي جاري با تمام انتقال هاي برون استاني فرهنگيان موافقت شد، گفت: انتقال هاي درون استاني در اختيار مديركل آموزش و پرورش استان است كه در اين خصوص براساس شرايط و نياز تصميم گيري مي كند.
رئيس مركز اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش افزود: در سال هاي گذشته بحث بومي گزيني به دلايل مختلف به طور كامل انجام نشده است ولي در تلاش هستيم كه براساس سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، شرايطي فراهم شود كه هر معلم در منطقه محل سكونت خود تدريس كند.
 


كارنامه، حضور و غياب و تصحيح برگه هاي امتحاني دانش آموزان هوشمند شد

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش گفت: تاكنون بيش از 23هزار مدرسه هوشمندسازي شده و چنانچه اعتبارات به موقع تخصيص يابد تا پايان برنامه پنجم، 23هزار مدرسه شهري و مجتمع روستايي نيز به فهرست مدارس هوشمندسازي شده، اضافه مي شود.
ابراهيم سحرخيز افزود: در حال حاضر بيش از 23 هزار مدرسه به درجاتي از هوشمندسازي مجهز شده اند كه در برخي از مدارس 2 كلاس به طور كامل و در برخي مدارس نيز تنها رايانه ها وارد كلاس ها شده است.
وي گفت: تا پايان برنامه پنجم تلاش مي شود 23 هزار مدرسه ديگر نيز اعم از شهري و مدارس تحت پوشش مجتمع هاي روستايي هوشمندسازي شود، هرچند كه نمي توان گفت اين هوشمندسازي به طور كامل تحقق مي يابد، اما مي توان حداقل با خريد چند دستگاه رايانه درجاتي از هوشمندسازي را براي اين مدارس تعريف كرد.
سحرخيز تصريح كرد: بحث هاي متفاوتي درباره هوشمند شدن امتحانات نهايي نيز در آموزش و پرورش عنوان شده كه هدف از اجراي اين طرح نيز تصحيح هوشمند اوراق امتحانات نهايي وكدگذاري است كه در آينده جزو برنامه ها قرار خواهد گرفت.
وي اظهار كرد: در حال حاضر امكان برگزاري امتحانات هوشمند از طريق دريافت سؤالات از بانك سؤالات مركز سنجش و برگزاري امتحانات هوشمند در كلاس هايي كه مجهز هستند، وجود دارد و حتي در برخي از مدارس نيز علاوه بر صدور كارنامه هوشمند، حضور و غياب هوشمند نيز انجام مي شود.
 


محموله كمك هاي انسان دوستانه ايران وارد ميانمار شد

هواپيماي حامل كمك هاي انسان دوستانه ايران به آوارگان ميانماري روز يكشنبه در شهر «يانگون» به زمين نشست.
هواپيماي حامل كمك هاي انساندوستانه جمهوري اسلامي ايران به آوارگان ميانماري روز يكشنبه در فرودگاه شهر «يانگون» ميانمار به زمين نشست.
كماليان سفير كشورمان در تايلند ضمن تشريح سياست هاي اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال ناآرامي هاي اخير بين بودائيان و مسلمانان در غرب آن كشور و ضرورت حمايت از آوارگان، با اعلام اين خبر افزود: براساس هماهنگي هاي به عمل آمده از سوي اين سفارت با مقامات ميانماري مجموعه اين كمك ها به وزن تقريبي 24 تن شامل چادر، پتو، مواد غذايي، برخي اقلام ديگر اهدايي از سوي سازمان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و كميته امداد امام خميني(ره) به زودي به شهر سيتوي مركز استان راخين در غرب آن كشور منتقل شده و از سوي هيئت جمهوري اسلامي ايران متشكل از تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، وزارت خارجه، هلال احمر و كميته امداد امام خميني(ره) بين آوارگان اين استان توزيع خواهد شد.
 


بزرگداشت يك هزار و 144 سرباز شهيد نيروهاي مسلح در كردستان

سنندج-خبرنگار كيهان:
مسئله پذيرش ولايت فقيه و فرهنگ ولايتمداري يك هنجار بين المللي جهان اسلام و ايران اسلامي است.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه ولايتمداري ويژگي فرهنگ شهادت است افزود: امروز اولوالامر كسي است كه حكومت در دست او قرار گرفته، و او ولي فقيه عادل است.
آيت الله سيداحمد خاتمي كه در مراسم نخستين يادواره يك هزار و 144 سرباز شهيد نيروهاي مسلح كردستان سخن مي گفت ادامه داد: علماي بزرگ اهل سنت باتفاق نظر و فقهاي اهل تشيع با ارائه صدها مقاله مسئله ولايت فقيه را مطرح كرده اند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برپايي يادواره شهداي سرباز گفت: اين مجالس احياگر فرهنگ شهادت است و رهبر معظم انقلاب فرموده اند كه زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست.
وي اظهار داشت: اين مجالس باشكوه از يك ويژگي خاصي برخوردار است زيرا يادواره شهداي كردستان است و سربازان از قشرهاي شريف جامعه اند كه داراي فتوت و بزرگي اند، و در يك كلام فرزندان اين ملت هستند.
خاتمي افزود: فرهنگ شهادت فرهنگ عشق به خدا، فرهنگ ايثار تمام هستي به خداست و قافله سالار فرهنگ شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) فرزند فاطمه(س) گل معطر رسول الله (ص) است.
امام جمعه موقت تهران افزود: رسالت و وظيفه استكبار با اين برنامه هاي جهنمي ماهواره ها اين است كه يك نسل بي دين و بريده از اخلاق بارآورده و ابتذال و بي حيايي را تئوريزه كنند اما به ياري خداوند نخواهند توانست با اين فرهنگ شهادت ره به جايي ببرند.
وي با اشاره به صف آرايي دشمنان گفت: قصه امروز ما يك كلمه است اينكه دنياي كفر متحد در برابر اين پرچم اسلام و قرآن كه در اين كشور به اهتزاز درآمده است صف كشيده اند.
آيت الله خاتمي گفت پيام امروز شهدا وحدت، همدلي، زندگي باصفا و مسالمت آميز اهل سنت و تشيع است تا برادرانه در كنار هم زندگي كنند.
گفتني است در اين يادواره نماينده ولي فقيه در كردستان، معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان، فرمانده نيروي انتظامي كردستان، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كردستان، فرمانده لشگر 28 پياده كردستان، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان سخنراني كردند.
 


هشدار آيت الله سبحاني نسبت به گسترش كليساهاي خانگي در كشور

يكي از مراجع تقليد شيعيان نسبت به گسترش كليساهاي خانگي در مناطق مختلف كشور و منحرف ساختن جوانان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، آيت الله جعفر سبحاني شامگاه يكشنبه در ديدار نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان غربي، نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان رهبري و استاندار اين استان كه در دفتر اين مرجع تقليد برگزار شد، با اشاره به بروز مشكلات از خارج كشور براي نظام اسلامي گفت: امروز دشمن، جنگ نرم گسترده اي را نسبت به نظام اسلامي ايران به راه انداخته است كه در اين راستا، دو جريان بيشترين و گسترده ترين فعاليت هاي زيرزميني را انجام مي دهند كه نخست كليساهاي خانگي و ديگري نيز فعاليت وهابيون با حمايت عربستان سعودي و قطر است.
وي وهابيت را خطري براي تمام اسلام معرفي كرد و گفت: اهل سنت واقعي نسبت به وهابيت داراي تفاوت هاي اساسي مي باشد، چرا كه در نظر اهل سنت اوليا و انبياي الهي داراي جايگاه هستند و در مناسبت هاي مختلف مجالس عزا و شادي براي آنها برگزار مي شود، در حالي كه در انديشه وهابيت، با اين مسئله مبارزه مي شود.
اين مرجع تقليد با بيان اين كه مخاطبان كليساهاي خانگي، افراد منحرف و بي قيد و بند نسبت به دين است، ادامه داد: مخاطبان وهابيت، افراد متدين و اهل دعا و ذكر مي باشند؛ در اين شرايط، بر تمامي اقشار جامعه و متوليان فرهنگي كشور، به ويژه روحانيت لازم است كه هوشيارانه نسبت به اين دو قشر جوان جامعه برنامه ريزي جامعي داشته باشند و محل هاي خطر را شناسايي و آنها را برطرف سازند.
آيت الله سبحاني در پايان افزود: وهابيت با توجه به اين كه در شبهه افكني هاي خود به آيات قرآن و برخي روايات استناد مي كند، از اين رو لازم است كه روحانيت هوشيارانه وارد عمل شده و براساس آيات و روايات، پاسخ اين شبهات را ارائه دهند.
 


دوره آموزش نظامي براي مشمولان معاف از خدمت الزامي است

 زنجان-خبرنگاركيهان:
كليه مشمولاني كه از تاريخ 12/9/91 به بعد از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند فقط در صورت گذراندن دوره آموزش نظامي كارت معافيت دريافت خواهند كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان، مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان طي اطلاعيه اي اعلام كرد: مشمولاني كه از تاريخ 12/9/91 به بعد از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند در صورت گذراندن دوره آموزش نظامي براي آنان كارت معافيت صادر خواهد شد.
در اين اطلاعيه آمده است: مطابق قانون وظيفه عمومي كليه مشمولاني كه به واسطه معافيت كفالت، ايثارگران، مددجويان و موارد خاص غير از معافيت پزشكي از خدمت دوره ضرورت معاف مي شوند پس از گذراندن دوره آموزش نظامي كوتاه مدت مي توانند كارت معافيت دريافت كنند.
بر اين اساس براي مشمولاني كه از تاريخ فوق از خدمت معاف شده اند و پرونده آنها در مرحله معرفي براي صدور كارت قرار گرفته، در صورت گذراندن دوره آموزش كارت صادر مي شود.
براساس اين گزارش: سپري كردن دوره آموزش شامل معافيت هاي پزشكي نمي شود و آن دسته از مشمولاني كه از خدمت دوره ضرورت معاف شده اند و يا قبلاً آموزش نظامي را در يكي از نيروهاي مسلح گذرانده اند و يا داراي گواهي دوره آموزش تكميلي بسيج هستند نيازي به طي دوره آموزش مجدد نداشته و با ارائه اصل گواهي مذكور به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مي توانند درخواست معافيت كنند.
 


استاندار گيلان:

ورود بخش خصوصي به اقتصاد چاي اميدواركننده است

رشت- خبرنگار كيهان:
ورود جدي تر بخش خصوصي به اقتصاد چاي مي تواند حلال بسياري از مشكلات اين بخش باشد.
استاندار گيلان با اظهار اين مطلب و با اشاره به انعقاد قرارداد سازمان چاي با يكي از شركت ها گفت: اجراي دقيق و كامل بندهاي توافقنامه اخير سازمان چاي و بخش خصوصي كه با هدف حل مشكل ديرينه پرداخت مطالبات چايكاران صورت گرفت مي تواند دورنماي روشني را براي وضعيت چاي ترسيم كند.
كيهان هاشم نيا گفت: اگر قيمت چاي همانند برنج، مركبات، بادام، زيتون و ديگر محصولات كشاورزي توسط اقتصاد بازار تعيين شود و بازار تعيين كننده قيمت چاي باشد مشكلات اين بخش زودتر حل مي شود.
وي اضافه كرد: ارزيابي ما اين است چون چاي با اين تفاهم نامه متصل به بخش خصوصي مي شود هم بازارپسند خواهد بود و هم بازار مناسب خواهد داشت.
استاندار گيلان در ادامه با اشاره به افزايش 40 درصدي قيمت برگ سبز چاي خريداري شده توسط شركت صدرا نسبت به قيمت خريد تضميني گفت: اين قيمت نسبت به امسال نيز 70 درصد بيشتر است كه اين كار انگيزه مناسبي براي افزايش كيفيت برگ سبز توليدي توسط چايكاران مي شود و از آن طرف خريدار بخش خصوصي نيز با هدف يافتن بازار مناسب به دنبال نوسازي صنايع چاي و توليد محصولات جديد خواهد بود و اين صنعت چاي را از حالت تك محصولي خارج مي كند.
هاشم نيا با بيان اين كه هم اكنون محصولات مربوط به چاي فقط در توليد چاي خشك خلاصه مي شود اذعان داشت: هم اكنون چاي خشك نيز بيشتر با بسته بندي هاي متوسط و پايين به بازار توليد مي شود اما با ورود بخش خصوصي شاهد توليد محصولات جديد از چاي خواهيم بود.
ترخيص روزانه داروهاي وارداتي از گمرك
 


ترخيص روزانه داروهاي وارداتي از گمرك

مدير كل دفتر ارزيابي و نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از همكاري گمرك براي ترخيص روزانه و مرتب داروهاي وارداتي خبر داد.
محمد عبدزاده افزود: ارتباط سازمان غذا و دارو با گمرك در خصوص ترخيص اين داروها به گونه ايست كه اگر دارويي را لازم داشته باشيم حتي با يك تلفن هم آن را ترخيص مي كنند.
مدير كل ارزيابي و نظارت بر دارو و مواد مخدر ادامه داد: روند ترخيص دارو يك روند سيال و به روز است و نمي توان گفت كدام داروها چه روزي و به چه ميزان ترخيص مي شوند فقط براي اطلاع مردم مي گويم كه روند ترخيص دارو از گمركات بسيار تسريع شده و هيچ مشكلي از اين بابت وجود ندارد. وي در خصوص اختصاص ارز مرجع به اين داروها گفت: اختصاص ارز مرجع به داروهاي ترخيصي بحثي است كه بين بانك ها و گمرك وجود دارد و آنها خودشان اين رويه را هماهنگ مي كنند.
دكتر عبده زاده اظهار داشت: داروهاي ترخيصي پس از استقرار در شركت هاي پخش دارو و قيمت گذاري وارد بازار مي شوند كه اين روند هم از 24 ساعت بيشتر طول نمي كشد.
 


فارس به عنوان استان معين بازسازي سامرا معرفي شد

رئيس بازسازي عتبات عاليات كشور، استان فارس را به عنوان معين طرح بازسازي سامرا اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، حسن پلارك در مراسم توديع و معارفه رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان فارس افزود: سامرا از جمله اولويتهاي ما در بحث بازسازي عتبات عاليات است كه در اين خصوص با توجه به زمينه هاي موفق استان فارس در بحث عتبات عاليات بازسازي اين منطقه را به استان فارس واگذار كرده ايم.
رئيس بازسازي عتبات عاليات كشور با بيان اينكه طرح جامع توسعه عتبات در شهر كربلا به اتمام رسيده، افزود: براي اينكه در بحث بازسازي عتبات عاليات كار خود را ادامه دهيم نياز به يك سري اقدامات زيربنايي داشتيم كه در اين راستا طرح جامع توسعه عتبات در شهر كربلا در دستور كار قرار گرفته و در حال حاضر اين طرح به اتمام رسيده است. وي يادآور شد: شعاع 200 متري اطراف حرم تمام شده و تمامي زيرساختها در اين منطقه به وجود آمده است.
پلارك ادامه داد: طرح توسعه حرم حضرت علي(ع) نيز در حال انجام است و در حال حاضر 24 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
در اين مراسم جابر مهديار به عنوان مسئول ستاد عتبات عاليات استان فارس و عبدالرسول مختارنژاد به عنوان رئيس ستاد بازسازي شهر سامرا معرفي شدند.
 


پرداخت 200 ميليارد ريال خسارت به كشاورزان گيلان

رشت-خبرنگار كيهان:
مدير بيمه محصولات كشاورزي استان گيلان از پرداخت 200ميليارد ريال غرامت به كشاورزان اين استان خبر داد.
وي گفت: اين غرامت به شاليكاراني پرداخت شده است كه محصول مزارعشان به علت بارش شديد باران در فصل درو خسارت ديده بود. طاهري اضافه كرد: 50 ميليارد ريال غرامت ديگر نيز به شاليكاران گيلاني پرداخت خواهد شد.
گفتني است در سال جاري 85 هزار هكتار از شاليزارهاي گيلان بر اثر بارش شديد باران در فصل درو خسارت ديده بود.

 


بانوان خوزستاني طلاي خود را به ايوان حرم علوي اهدا كردند

اهواز - خبرنگار كيهان:
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان گفت: تعدادي از بانوان نيكوكار شهرهاي اهواز، ماهشهر، شوشتر و انديمشك طلا و زيورآلات خود را براي كمك به بازسازي و مرمت ايوان طلاي حرم علوي اهدا كردند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد موسوي با بيان اين مطلب اظهار داشت: طلاجات اهدايي پس از ذوب در كارگاه هاي مخصوص براي استفاده در پروژه طلاكاري ايوان حرم مطهر حضرت علي(ع) به نجف اشرف ارسال خواهد شد. وي افزود: ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان تاكنون در چند مرحله طلاجات اهدايي بانوان نيكوكار خوزستان به ميزان 19 كيلوگرم را به نجف اشرف ارسال كرده است.
به گفته مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان، عين طلاجات اهدايي مردم و بدون دخل و تصرف به صورت مستقيم به بارگاه ملكوتي حضرت علي (ع) ارسال مي شود. گفتني است هزينه طلاكاري 12 هزار و 500 خشت ايوان حرم علوي، 125 ميليارد ريال برآورد شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10