(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  دی  1391 - شماره 20402

تهران آخر هفته باراني است
رئيس راهور تهران خبر داد
اجراي طرح زوج و فرد در محدوده هاي قبلي
دستگيري باند 13 نفره توليد شيشه
با حكم ديروز ديوان عدالت اداري
شهردار جديد ري نيامده، رفت ــ تمدن: اين حكم قابل نقض است
خدمات دهي به 240 هزار زائر عتبات از سوي هلال احمر
نقل و انتقال خودرو بدون مراجعه به دفترخانه
حوادث كوتاه از كشور
رئيس پليس فتا استان خبر داد
برداشت از حساب هاي بانكي ،38درصد جرائم اينترنتي در گلستان
در آزادراه كاشان- اصفهان
خودروي سواري با سرعت 240كيلومتر توقيف شد
اعطاي مجوز به 3 دانشگاه دخترانه جديد
محكوميت رئيس دانشگاه تولون به اتهام فروش مدرك
ملاقات دوقلوها بعد از 72سال
رسوايي بيمارستان استافورد انگليس
اشغال ساختمان براي اسكان محرومان


تهران آخر هفته باراني است

به گفته مدير كل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي، آسمان تهران امروز و فردا باراني خواهد شد.
عبدالرضا اميدوار شهري اظهار داشت: ورود يك سامانه بارشي جديد از غرب كشور ابتدا استان هاي غربي و سپس استان هاي مركزي و تهران را تحت تأثير خود قرار خواهد داد.
با ورود اين سامانه بارشي به كشور پيش بيني مي شود آسمان تهران از روز چهارشنبه(امروز) تا روز شنبه اين هفته باراني باشد.
در حال حاضر نيز از ميزان آلودگي هواي تهران بسيار كاسته شده و دليل آن نيز وزش بادي است كه به واسطه ورود سامانه هاي بارشي به كشور ايجاد شده است.
 


رئيس راهور تهران خبر داد

اجراي طرح زوج و فرد در محدوده هاي قبلي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه لغو طرح زوج و فرد از در منازل براساس تصميم كميته اضطرار آلودگي هوا بوده است گفت: اجراي طرح زوج و فرد در روزهاي آتي همچنان در محدوده هاي قبلي ادامه مي يابد و سراسري نخواهد بود.
سردار حسين رحيمي با بيان اين كه طرح زوج و فرد خودروها از در منازل امسال براي 5 روز در پايتخت اجرا شد افزود: اجراي اين طرح با همكاري خوب شهروندان همراه بود كه بدين ترتيب بايد بگوييم ترافيك پايتخت را حداقل 60درصد كاهش داد.
وي با اشاره به اين كه پليس راهور تهران همانند 2 سال قبل كه طرح سراسري زوج و فرد را به مدت يكماه در پايتخت اجرا كرد نشان داد كه با تمام توان آماده اجراي طرح هاي كارشناسي است افزود: در عين حال لغو اين طرح نيز براساس تصميم روز دوشنبه كميته اضطرار آلودگي هوا بوده است.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خاطر نشان كرد: از روز سه شنبه طرح زوج و فرد خودروها به حالت عادي بازگشته و در محدوده قبلي و از ساعت 30:6 تا 19 به اجرا درآمده است كه اجراي آن به همين شكل در روزهاي آتي نيز ادامه خواهد داشت.
تشديد برخورد با خودروهاي فاقد روشنايي
جانشين پليس راهور تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي داراي نقص فني در قسمت روشنايي خودرو از امشب خبر داد.سرهنگ جمال بذرافشان اعلام كرد: از امشب با خودروهايي كه داراي نقص فني مخصوصا در قسمت روشنايي خودرو هستند برخورد مي شود كه تيم هاي مأمورين راهنمايي و رانندگي در سطح بزرگراه ها و ميادين شهر تهران از ساعت 18 الي صبح فردا با اين خودروها برخورد خواهند كرد.
وي افزود: خودروهايي كه داراي نقص فني در قسمت روشنايي خودرو هستند به مبلغ 50 هزار تومان اعمال قانون و جريمه خواهند شد.

 


دستگيري باند 13 نفره توليد شيشه

باند 13 نفره توليد ماده روانگردان شيشه متلاشي شد.
علي مويدي، فرمانده پليس مبارزه با مواد مخدر گفت: اين باند 13 نفره باقي مانده يك باند توليد و توزيع مواد مخدر بودند كه قبلا متلاشي شده بودند.
وي افزود: اين افراد بعد از متلاشي شدن باند قبلي با همديگر يك باند جديد براي توليد و توزيع مواد روانگردان و شيشه تشكيل داده بودند كه در جريان دستگيري آنها 80 كيلوگرم شيشه كشف شد.
مويدي اضافه كرد: اين افراد در 3 لابراتوار مشغول توليد ماده روانگردان شيشه بودند و همه آنها سابقه كيفري دارند.
وي گفت: عمليات دستگيري اين افراد يكي از عمليات پيچيده پليس در سال جاري بود.
 


با حكم ديروز ديوان عدالت اداري

 شهردار جديد ري نيامده، رفت ــ تمدن: اين حكم قابل نقض است

ديوان عدالت اداري بامداد ديروز با صدور حكمي به تقابل ميان دولت، شوراي شهر و شهرداري در خصوص جدايي ري از تهران به طور موقت پايان داد و شهردار جديد اين شهر نيامده رفت!.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري اين حكم را كه ساعت 2 و 30 دقيقه ديروز صادر شده است، موقت و آن را در واكنش به شكايت برخي از اعضاي شوراي شهر تهران در خصوص تخلف استانداري در انتصاب شهردار مستقل براي شهر ري دانست و تأكيد كرده است: فعلاً با صدور اين دستور اجراي حكم صادر شده را متوقف كرده است.
به گفته منتظري شهرداري ها زيرمجموعه شوراي شهر تلقي مي شوند و در شكايت ياد شده تنها به اين موضوع اشاره شده و بر اين اساس ديوان نيز معرفي شهردار مستقل براي ري را خلاف قانون تشخيص داده است.
هفته جاري طي حكمي از سوي مرتضي تمدن استاندار تهران، حسين علي قلي زاده به عنوان سرپرست شهرداري ري منصوب و قرار بود مراسم معارفه وي ديروز سه شنبه در محل شهرداري منطقه 20 تهران برگزار شود كه با صدور اين حكم از سوي مقام قضايي اين مراسم لغو و در شگفتي تمام به جاي آن جلسه علني شوراي شهر كه در واقع خود را پيروز موقت اين تقابل مي دانست داد. برگزاري جلسه شوراي شهر در اين مكان از موارد پيش بيني نشده از قبل بود به طوري كه حتي خبرنگاران نيز از طريق تلفن نسبت به مكان جلسه مطلع شده بودند. اگر چه مهندس مهدي چمران در اين جلسه در گفت و گو با خبرنگاران هدف اصلي از برگزاري جلسه شوراي شهر در اين منطقه را تجديد ديدار اعضاي شورا با موكلين خود در شهرري و زيارت حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) اعلام كرد و گفت: اين مسئله ارتباطي به موضوع جدايي ري از تهران ندارد.
اين در حالي است كه در ابتداي اين جلسه چند نفر از اعضاي شوراي شهر ضمن مخالفت مجدد خود با جدايي ري از تهران از اقدام به موقع ديوان عدالت اداري از توقف اجرايي شدن حكم شهردار جديد تشكر و حمايت كردند.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر با اشاره به طرح جامع تفصيلي گفت: اين طرح پس از سال ها بررسي تصويب شده است و همه به ميدان آمده ايم تا اجرايي شود پس ظلم است كه تغييري در شهر تهران داده شود.
وي تأكيد كرد: بايد بين تهران و ري ديوار برلين بكشيم تا اين دو شهر از هم جدا شود والا ري از تهران جدا شدني نيست.
چمران گفت: وقتي دم از وحدت و يكپارچگي مي زنيم و به فكر اتحاد ملي هستيم چنين كارهايي درست نيست.
وي تأكيد كرد: در اين رابطه بايد از اصفهاني ها ياد بگيريم كه مردمي باهوش هستند كه تمام شهرهاي كوچك را به اصفهان تلفيق كرده اند.
رئيس شوراي شهر افزود: انتخاب شهرداران بايد از سوي شوراهاي اسلامي شهر انجام شود بنابراين از ابتدا هم مشخص بود كه استاندار نمي تواند به عنوان قائم مقام شورا، شهردار ري را منصوب كند و اين كار استاندار كه از اجراي آن جلوگيري شد غيرقانوني بود.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ما كه آيا اين حكم شامل جدايي ري از تهران نيز مي شود گفت: اين حكم شامل جدايي نمي شود چرا كه اين موضوع يك بار در سال 64 در دولت به تصويب رسيده است و قرار بود نسبت به اصلاح آن در دولت يا مجلس اقدام شود كه هنوز نشده است.
ظاهراً اين دعوا سر دراز دارد!
در حالي كه محمدرضا محمودي معاون عمراني استانداري ديروز پس از صدور اين حكم از سوي ديوان عدالت اداري ضمن تمكين اين حكم آن را مصلحت سيستم قضايي كشور دانسته است اما طولي نكشيد كه مرتضي تمدن استاندار تهران ضمن قانوني دانستن اقدام خود در خصوص انتصاب شهردار جديد شهرري تأكيد كرد: دستور ديوان عدالت اداري قابل نقض است و ما مي توانيم از طريق ديگري كه قانون معين كرده است موضوع را پيگيري كنيم.
وي طرح جدايي ري از تهران را مبتني بر قانون دانست و گفت: كساني كه در گذشته اين قانون را اجرا نكرده اند بايد پاسخگو باشند.
تمدن تصريح كرد: اگر بايد در شهرستان ري شوراي شهري مستقل تشكيل مي شده است بنابراين همان مسئولان بايد پاسخگو باشند كه چرا اجازه ندادند مردم ري از حق قانوني خود استفاده كنند و شوراي شهر مستقلي ايجاد كنند در صورتي كه اگر اين جدايي در گذشته اتفاق مي افتاد مطمئناً اين شهر پيشرفت چشمگيري مي داشت.
وي با اشاره به اينكه قانون تقسيمات كشوري مصوب مجلس است افزود: مصوبه مجلس پايه و اساس اين است كه شهرستان ري بايد مستقل باشد.
بيادي: زمزمه جدايي شميرانات هم مي آيد
حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر هم در اين رابطه با اشاره به زمزمه هايي در خصوص جدايي تجريش گفت: اين جدايي ها به صورت پروژه اي مطرح است و بعد از شهرري صحبت از جدايي شميرانات است.
بيادي افزود: 27 سال پيش قانون جدايي شهرري از پايتخت مطرح شد اما از آن زمان كه حتي شورايي وجود نداشت و وزير كشور و استانداري شهردار را مشخص مي كرد تمام ادارات در شهرري مستقر شدند اما شهردار جداگانه اي براي آن انتخاب شد.
وي تأكيد كرد: حتي در دولت خاتمي كه شوراها احيا شد شوراي مستقلي براي وي پيش بيني نشد كه حتماً مصلحتي در آن بوده است. بنابراين، وقتي سال ها مصلحت بر عدم جدايي ري بوده بگذارند اين صلاح 4-5 ماه ديگر يعني پايان اين دوره از شوراها نيز ادامه پيدا كند.
بيادي با بيان اينكه مسايل سياسي، فرهنگي، اجتماعي اقتصادي ري، تجريش و تهران درهم تنيده شده است، گفت: در زمان انتخابات شوراها مردم ري به اعضاي فعلي شورا راي دادند و قاضي به همين دليل حكم را متوقف كرد زيرا زماني وزير كشور و استانداري قائم مقام شورا هستند كه شورايي وجود ندارد و وقتي شورا هست خود شورا رئيس و تصميم گير است.
استاندار بايد پاسخگوي
اين حكم نسنجيده باشد
در همين حال ابراهيم نكو نماينده مردم رباط كريم در مجلس شوراي اسلامي در واكنش به اين ماجرا به استاندار تهران نسبت به اين انتصاب نسنجيده تذكر داد و گفت: آيا اين موضوع قانوني و منصفانه است كه حكمي را امضاء كنند و هنوز جوهر آن خشك نشده باطل كنند.
 


خدمات دهي به 240 هزار زائر عتبات از سوي هلال احمر

با اجراي طرح خادمين مهرورزي براي دومين بار از سوي سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر در استان هاي مرزي ايلام، خوزستان و همچنين استان هاي خراسان رضوي، فارس و قم 239 هزار و 785 تن از زائران اعزامي مراسم اربعين حسيني به عتبات عاليات در كربلاي معلي و زائرين ورودي به شهرهاي مقدس مذكور از خدمات بهره مند شدند.
به گزارش روابط عمومي سازمان داوطلبان، فرح ناز رافع اظهار داشت: در مدت ياد شده و با مشاركت يك هزار و 500 داوطلب فعال اين سازمان داوطلبان، 450 چادر سلامت به منظور ارائه خدمات اوليه بهداشتي، درماني و حمايتي به زائران اماكن مقدس مذهبي برپا شده است.
رئيس سازمان داوطلبان ادامه داد: طبق گزارشات واصله از داوطلبان مستقر در اين مناطق در بازه زماني ياد شده، 350 هزار بسته شامل 110 هزار بسته غذايي و 240 هزار بسته بهداشتي و فرهنگي نيز در ميان زائرين توزيع شده است.
وي خاطرنشان كرد: در مدت ياد شده همچنين 215 هزار نفر از زائرين عتبات عاليات در شهرهاي مرزي شلمچه، چزابه و ايلام از سوي داوطلبان جمعيت در منازل مسكوني داوطلبان هلال احمر و كانكس هاي برپا شده از سوي آنها اسكان اضطراري و موقت يافتند.
 


نقل و انتقال خودرو بدون مراجعه به دفترخانه

معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا گفت: ثبت نقل و انتقال خودروها در دفترخانه ها اختياري است و هيچگونه الزامي در اين خصوص براي مالكان خودروها وجود ندارد.
سرهنگ احمد رستمي با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي افزود: براساس ماده 29 اين قانون نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمي انجام مي شود و دارندگان وسايل نقليه مكلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسايل مذكور در دفاتر اسناد رسمي، ابتدا به ادارات راهنمايي و رانندگي يا مراكز تعيين شده از سوي راهنمايي و رانندگي براي بررسي اصالت وسيله نقليه، هويت مالك، پرداخت جريمه ها و ديون معوق و تعويض پلاك به نام مالك جديد مراجعه كنند.
وي گفت: دفاتر اسناد رسمي براساس اين آيين نامه كه به وزارتخانه هاي دادگستري و كشور ابلاغ شده است، مجاز به صدور سند نقل و انتقال وسيله نقليه قبل از مراجعه دارندگان آن به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراكز تعويض پلاك نيستند.معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا با اشاره به اظهارات رئيس كانون سردفتران و دفترياران مبني بر غيرقانوني خواندن ثبت اختياري خودروها در دفترخانه ها تأكيد كرد: اتفاقاً براساس قانون رفتن به دفترخانه ها براي نقل و انتقال اختياري است و الزامي كردن آن خلاف قانون مجلس و آيين نامه اجرايي ابلاغ شده توسط دولت است. لذا مالكان خودروها در اين خصوص هيچگونه نگراني نداشته باشند و صرف مراجعه به مراكز تعويض پلاك براي نقل و انتقال خودروهاي آنها كفايت مي كند.
وي به شرايط نقل و انتقال وسايل نقليه اشاره كرد و گفت: حضور مالك و خريدار يا نمايندگان قانوني آنها به همراه وسيله نقليه به مراكز نقل و ا نتقال اجباري است. در عين حال همراه داشتن اصل سند مالكيت سبز وسيله نقليه كه توسط پليس راهور صادر شده است (در صورت مفقود شدن درج يك نوبت آگهي در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار)، اصل كارت شناسايي وسيله نقليه (در صورت مفقود شدن اخذ تعهد از مالك يا نماينده قانوني وي)، اصل كارت ملي و شناسنامه فروشنده و خريدار، مدرك احراز محل سكونت، ارايه گواهي عدم خلاف وسيله نقليه، اصل فيش پرداخت هزينه نقل و انتقال و بهاي پلاك و اصل رسيد پرداختي هزينه پست جهت ارسال كارت شناسايي وسيله نقليه به نشاني مالك جديد نيز براي نقل و انتقال الزامي است.به گفته معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا در مراكز نقل و انتقال امكان واريز وجوه فيش هاي صادره و خلافي خودرويي به صورت الكترونيكي فراهم است.
وي همچنين از ممنوعيت نقل و انتقال خودروها و موتورسيكلت ها به صورت قولنامه اي خبر داد و گفت: صدور سند نقل و انتقال وسايل نقليه در دفاتر اسناد رسمي پيش از مراجعه دارندگان آنها به ادارات راهنمايي و رانندگي و يا مراكز تعويض پلاك ممنوع شد.
معاون فني مهندسي پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه در حال حاضر 258 مركز تعويض پلاك و دفتر خدمات خودرويي در كشور وجود دارد به ايسنا گفت: از اين تعداد هفت مركز در تهران واقع است.وي با تأكيد بر اين كه روزانه حدود 12 هزار مورد نقل و انتقال و تعويض پلاك در كشور انجام مي شود تصريح كرد: از اين تعداد حدود 25 درصد در تهران انجام مي شود.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف كوزه 3 هزار ساله
زنجان- خبرنگار كيهان:
4 قاچاقچي عتيقه در حالي كه قصد داشتند يك كوزه سفالي متعلق به هزاره اول قبل از ميلاد را از شهرستان طارم خارج كنند شناسايي و دستگير شدند.
در بازرسي از خودروي متهمان يك كوزه سفالي متعلق به هزاره اول قبل از ميلاد و يك دستگاه فلزياب كشف و ضبط شد.
تعطيلي مدارس در خرمشهر
خرمشهر- فارس: آموزش و پرورش خرمشهر ديروز به دليل پديده گرد و غبار مدارس اين شهرستان را تعطيل اعلام كرد.
اين تصميم در راستاي حفظ سلامت دانش آموزان و با توجه به بالا بودن ميزان گرد و غبار موجود در هوا گرفته شد.
كشف سكه هاي تقلبي
ازنا- فارس: فرمانده انتظامي ازنا از كشف يك هزار و 700 عدد سكه تقلبي در اين شهرستان خبر داد. فرد كلاهبردار اين سكه ها را به مبلغ 15 ميليون تومان به يك شخص فروخته بود كه توسط پليس آگاهي ازنا شناسايي و دستگير شد.
گرد و غبار در ايلام
ايلام- ايرنا: مدير فرودگاه شهداي ايلام گفت صبح ديروز بر اثر شرايط نامساعد جوي و وجود گرد و غبار غليظ، پروازهاي رفت و برگشت مسير تهران- ايلام لغو شده است. وي آسمان غبارآلود، نبود ديد كافي و كاهش ديد خلبان را دليل اصلي لغو اين پروازها اعلام كرد.
سانحه رانندگي در محور گرمسار- قم
گرمسار- فارس: بر اثر يك سانحه رانندگي در محور گرمسار- قم، 3 نفر كشته و 2 نفر مجروح شدند.
اين سانحه در ساعت 30/12 ظهر دوشنبه بر اثر برخورد يك دستگاه سواري سمند با يك دستگاه كاميون رنو رخ داد و راننده سمند و 2 سرنشين آن در دم فوت كردند.
كارشناسان پليس راه، علت اين حادثه را انحراف به چپ راننده سمند تشخيص دادند.
انهدام باند قاچاق
بوشهر- فارس: فرمانده درياباني بوشهر گفت: مرزبانان دريايي اين استان در مرحله عمليات منسجم دريايي موفق به كشف و ضبط 60 هزار ليتر سوخت قاچاق و انهدام باند فعال قاچاق سوخت در آب هاي استان بوشهر شدند.
توفان در مشكين شهر
مشكين شهر- ايرنا: آموزش و پرورش مشكين شهر به علت تندباد روز گذشته مدارس مقطع پيش دبستاني و ابتدايي را در اين شهرستان تعطيل اعلام كرد. وزش طوفان موجب ريشه كني درختان كهنسال، شكستن شيشه برخي منازل، فروريختن ديوارهاي كم دوام و كاهش ديد در محورهاي مواصلاتي اين شهرستان شد.
لغو مجوز دفتر مسافرتي
تبريز- خبرنگار كيهان: مجوز فعاليت دفاتر خدماتي و مسافرتي «شبديز سير» و «پرنده گشت» در آذربايجان شرقي، به دليل تخلفات صورت گرفته باطل شد.
 


رئيس پليس فتا استان خبر داد

برداشت از حساب هاي بانكي ،38درصد جرائم اينترنتي در گلستان

گنبدكاووس-خبرنگار كيهان
38درصد پرونده هاي جرائم اينترنتي استان گلستان در بخش برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانكي است.
رئيس پليس فتا انتظامي گلستان، در همايش آسيب شناسي و جرائم اينترنتي با بيان اين مطلب افزود: دسترسي غيرمجاز به اطلاعات شخصي، تهديد و مزاحمت، كلاهبرداري و توهين به مقدسات از ديگر جرائم اينترنتي در اين استان است كه با تلاش ماموران پليس فتا، بسياري از مجرمان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.سرگرد حبيب الله رجبلي با اشاره به برخي شگردهاي مجرمان اينترنتي، بر لزوم آشنايي بيشتر خانواده ها و كاربران با قوانين جرائم رايانه اي و مراقبت بيشتر از فرزندان در استفاده از اينترنت و نيز قرار ندادن اطلاعات شخصي و عكس هاي خانوادگي در فضاي مجازي و كامپيوترهاي خانگي تاكيد كرد.رئيس پليس فتا انتظامي گلستان، افزود: شبكه اجتماعي فيس بوك كه مخوف ترين شبكه اجتماعي در فضاي مجازي است و زير نظر سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) فعاليت مي كند، در جهان بيش از يك ميليارد كاربر دارد كه 22 ميليون عضو آن از كشور ماست.
وي، اطلاع رساني و آموزش، شناسايي شگردهاي مجرمان و برخورد قضايي با متخلفان جرائم رايانه اي را سه رويكرد مهم پليس فتا دانست و از مديران، معلمان، خانواده ها و ديگر اقشار جامعه خواست ضمن آشنايي با قوانين جرائم رايانه اي، هشدارهاي پليسي را جدي بگيرند.
 


در آزادراه كاشان- اصفهان

خودروي سواري با سرعت 240كيلومتر توقيف شد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان اصفهان از توقيف يك دستگاه خودروي بنز با سرعت 240 كيلومتر در آزادراه اميركبير اصفهان خبر داد.
سرهنگ علي نيكبخت اظهار داشت: يك دستگاه خودرو سواري بنز در آزادراه كاشان- اصفهان با سرعت 240كيلومتر در ساعت در حال حركت بود كه توسط تيم كنترل سرعت پليس راه اصفهان-تهران متوقف شد.
وي افزود: خودروي توقيف شده به جهت سرعت غيرمجاز و انجام حركات مخاطره آميز پس از اعمال قانون به پاركينگ منتقل شد.
نيكبخت اضافه كرد: پليس راه با رانندگاني كه با انجام رفتار مخاطره آميز باعث به خطر انداختن جان ديگر شهروندان مي شوند به شدت برخورد و ضمن اعمال قانون و توقيف خودرو آنان، نمره منفي را در سوابق آنان درج مي كند.
 


اعطاي مجوز به 3 دانشگاه دخترانه جديد

معاون اداري و مالي وزير علوم از اعطاي مجوز براي راه اندازي سه دانشگاه دخترانه جديد خبر داد.
علي اكبر متكان، معاون اداري و مالي وزير علوم در گفت وگو با فارس با اشاره به راه اندازي سه دانشگاه دخترانه جديد در كشور، افزود: دانشگاه دخترانه ميناب، دانشگاه دخترانه جامع البرز كرج در هشتگرد و دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان از سوي وزارت علوم مجوز راه اندازي لازم را دريافت كرده اند.وي افزود: دو دانشگاه دخترانه اروميه و قائم نيز در حال بررسي براي دريافت مجوز هستند.به گفته معاون اداري و مالي وزير علوم دانشگاه هاي الزهرا(س) در تهران، حضرت معصومه در قم، امام صادق(ع) در تهران، كوثر در بجنورد، نهاوند و پرديس خواهران دانشگاه كاشان جزو دانشگاه هاي دخترانه فعال هستند و در حال حاضر دانشجوي دختر دارند.متكان خاطرنشان كرد: دو دانشگاه جامع البرز و نرجس خاتون رفسنجان كه دانشگاه هاي دخترانه هستند از بهمن ماه امسال اقدام به پذيرش دانشجو خواهند كرد و در صورتي كه شرايط لازم فراهم باشد دانشگاه ميناب نيز از بهمن ماه امسال پذيرش دانشجو خواهد داشت.وي با بيان اينكه با راه اندازي دانشگاه هاي مخصوص دختران و پسران حق انتخاب خانواده ها براي تحصيل فرزندانشان فراهم مي شود، تاكيد كرد: امكانات لازم براي راه اندازي دانشگاه هاي دخترانه از سوي دانشگاه هاي مادر هر استان تامين خواهد شد.متكان تاكيد كرد: وزير علوم دستورات لازم را براي تامين اعضاي هيئت علمي اين نوع دانشگاه ها اعلام كرده است.

 


محكوميت رئيس دانشگاه تولون به اتهام فروش مدرك

رئيس سابق دانشگاه تولون فرانسه به علت ارتشاء به انفصال خدمت دائمي از آموزش عالي و ادارات دولتي فرانسه محكوم شد.
به نوشته روزنامه فرانسوي لوفيگارو در اينترنت، لاروسي وصلتي رئيس سابق دانشگاه تولون دانشجويان چيني را بدون در نظر گرفتن ضوابط و مقررات مرتبط با زبان در اين دانشگاه پذيرفته بود و در ازاي پول به آنان مدرك دانشگاهي اعطا مي كرد.
پس از چهار سال تحقيق درباره فروش مدرك به دانشجويان چيني، موسسه تخلفات اداري شهر تولون و شوراي ملي آموزش عالي و تحقيقات تصميم خود را اعلام كردند.
لاروسي وصلتي رئيس سابق دانشگاه سود تولون وار به انفصال دائم از خدمات دولتي محكوم شد. وي همچنين حق فعاليت در هيچ يك از مراكز دولتي يا خصوصي را نخواهد داشت. چنين تصميماتي در فرانسه بسيار نادر است. پس از جنگ جهاني دوم، اين دومين باري است كه يكي از اساتيد دانشگاه به انفصال دائم از خدمات دولتي محكوم مي شود. براساس تخلفات عنوان شده در پرونده وصلتي، وي به صدور مجوز غيرقانوني براي ورود دانشجويان خارجي به خصوص دانشجويان چيني به فرانسه متهم است. وي همچنين با ناديده گرفتن مشكلات زباني اين دانشجويان زمينه را براي بي اعتبار كردن آموزش عالي در فرانسه مساعد ساخته است. با ورود گسترده دانشجويان چيني كه به زبان فرانسوي تسلط نداشتند، زمينه براي فساد مالي به ويژه پرداخت رشوه به اساتيد جهت دريافت مدرك دانشگاهي فراهم شده بود. در پرونده لاروسي وصلتي همچنين آمده است وي فشارهايي بر اعضاي هيئت علمي دانشگاهش آورده بود تا جلوي پيشرفت در تحقيقات را درباره فروش مدرك دانشگاهي بگيرند.
 


ملاقات دوقلوها بعد از 72سال

دو خواهر بوسنيايي كه 72 سال قبل در جريان جنگ جهاني دوم از هم جدا شده بودند، توانستند از طريق جستجوي اينترنتي يكديگر را بيابند.
به گزارش روزنامه «هافينگتون پست»، «تانيجا دليك» و «حديجا تاليك» خواهران دوقلوي 88 ساله بوسنيايي، پس از 72 سال جدايي يكديگر را پيدا كردند.
روزنامه محلي «نزاويسنه نوين» نوشته است كه اين دو خواهر در طول جنگ جهاني دوم در سال 1941 از يكديگر جدا شده اند.
در آن سال خانواده آنها خانه خود را در شهر «باديمليك جاپرا» در شمال غرب بوسني تخليه كرده اند كه در جريان اين جابجايي «حديجا تاليك» يازده ساله گم شده و سپس به يك يتيم خانه منتقل مي شود.
چند دهه گذشت تا اينكه پسر تاليك جستجوي اينترنتي خود براي يافتن ريشه هاي خانوادگي اش را آغاز كرد و نهايتا از طريق فيس بوك دريافت كه خواهر تاليك در منطقه اي كيلومترها دورتر از آنها زندگي مي كند.
خبرگزاري فرانسه گزارش داده است كه اين دو خواهر برادر مفقود شده اي نيز دارند و اكنون اميدوارند كه وي را نيز كه احتمالا در آمريكا به سر مي برد، بيابند.
 


رسوايي بيمارستان استافورد انگليس

به گزارش ساندي تلگراف، گزارش مربوط به بيمارستان استافورد، در پي فوت بالغ بر 1200 نفر در شرايط نفرت انگيز در اين بيمارستان، بر ضرورت بازنگري بر قوانين و مقررات در جهت اطمينان خاطر از كنار گذاشته شدن مديران ناكارآمد و آموزش بهتر پرستاران و دستياران بخش بهداشت و درمان تاكيد مي كند.
بنابر اظهارات جرمي هانت، وزير بهداشت، وقايع رخ داده در بيمارستان استافورد و سريال ناكامي ها در ساير بيمارستان ها، نشان دهنده «تكان دهنده ترين افشاگري هاي سازمان خدمات تامين اجتماعي در تاريخچه آن است.»
براساس گزارش ساندي تلگراف، هانت عنوان كرده است كه 5 بيمارستان، از جمله استافورد، در سالهاي اخير ناكامي هايي را گزارش كرده اند كه شايسته يك جامعه متمدن نيست.
براساس يك تحقيق و بررسي دوساله، مشخص شد كه چگونه پرستاران و پزشكان از سوي مديران تحت فشار بودند تا اهداف و مقاصد آنها را حتي به قيمت مرگ بيماران، تامين كنند.
پزشكان بايد تحت هر شرايطي، تمام بيماران را ظرف مدت چهار ساعت از واحد «تصادفات و اورژانس» مرخص مي كردند. بيماران آسيب پذير، تشنه، گرسنه و در ملحفه هاي كثيف رها مي شدند.پرستاران عنوان مي كردند كه اگر آنها مقاصد مديران را برآورده نمي كردند، تنبيه مي شدند و واحد «تصادفات و اورژانس» تعطيل مي شد، و همه آنها كارشان را از دست مي دادند.رسوايي بيمارستان استافورد درست زماني رخ داد كه مديران تصميم به كاهش چشمگير هزينه ها كردند، در حالي كه دستياران تعليم نديده و ثبت نام نكرده را جايگزين پرستاران مجرب كردند. شمار اين تعداد افراد در سال هاي اخير در سازمان خدمات تامين اجتماعي رو به افزايش بوده است.
 


اشغال ساختمان براي اسكان محرومان

اعضاي انجمن «حق مسكن براي همه» در فرانسه چندين ساختمان خالي را در پاريس اشغال و چهارده خانواده محروم را در آن مستقر كردند.
به نوشته روزنامه فرانسوي ليبراسيون در اينترنت، سه ساختمان جمعا به وسعت دو هزار متر مربع نزديك گار دو نور پاريس از دو سال پيش خالي مانده اند. فعالان انجمن مسكن براي همه از دو هفته پيش اين ساختمان ها را اشغال كردند. پس از آن اعضاي اين گروه چهارده خانواده و يازده جوان فقير را در اين ساختمان ها اسكان دادند.
يكي از فعالان خاطرنشان كرد پس از چهل و هشت ساعت اشغال و كسب مدارك مربوط به سكونت در اين ساختمان نظير دريافت اشتراك اينترنت، پرداخت قبوض و امثال آن، براساس قانون اخراج اين خانواده ها امكان پذير نخواهد بود و بايد مالك آن به دادگاه شكايت و مسئله را پيگيري كند. پس از تحقيقات مشخص شده است كه مالك اين ساختمان ها شركتي هلندي است كه دفاتر اصلي آن در لوكزامبورگ واقع است و ساختمان را صرفا براي بالا بردن ارزش آن خريداري كرده است. سسيل دوفلو وزير مسكن فرانسه از همه فرمانداري ها و ادارات پليس خواسته است ساختمان هاي خالي را شناسايي كنند تا بتوان در اين ساختمان ها افراد محروم را مدت زماني موقت اسكان داد.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10