(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  دی  1391 - شماره 20402

تجمع ضد صهيونيستي در واشنگتن به حمايت از اسيران فلسطيني
سرباز افغان در استان هلمند اشغالگران انگليسي را به رگبار بست
نامزدهاي پيشنهادي اوباما براي وزارت دفاع و رياست سيا معرفي شدند
تلاش مشترك پارلمان و كابينه سوريه
براي اجرايي كردن طرح آشتي بشار اسد
مردم بحرين در تظاهرات همبستگي با زندانيان؛
سقوط آل خليفه قطعي است
تظاهرات طرفداران نوري مالكي در شهر بصره
اعتراض شديد مقاومت فلسطين
به حمايت مالي و نظامي پنتاگون از تل آويو
نمايندگان مخالف دولت پارلمان عراق را به تشنج كشاندند
رئيس جمهور چين:
تحكيم مناسبات با روسيه اولويت اصلي ماست
تظاهرات ضد دولتي عليه طرح هاي رياضتي در خيابان هاي مادريد
چها رسوي پنج قا ره
بازداشت زنان و كودكان معترض به دست ماموران امنيتي آل سعود


تجمع ضد صهيونيستي در واشنگتن به حمايت از اسيران فلسطيني

فعالان حقوق بشر در واشنگتن براي ابراز همبستگي با اسيران فلسطيني در بند زندان هاي رژيم صهيونيستي در اين شهر تظاهرات كردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، ده ها نفر از فعالان حقوق بشر در واشنگتن در اعتراض به سياست هاي غيرانساني رژيم صهيونيستي به ويژه رفتارهاي خشونت آميز با زندانيان فلسطيني تظاهرات كردند و از مجامع حقوق بشري خواستند اقدامات اين رژيم اشغالگر را متوقف كند.
تظاهركنندگان از فعالان حقوق بشري خواستند به تحصن و اعتراض خود در مقابل تمامي نمايندگي هاي رژيم صهيونيستي در شهرهاي آمريكا ادامه دهند و خواستار آزادي زندانيان سياسي شوند.اسيران فلسطيني در بند در زندان هاي رژيم صهيونيستي با شرايط بسيار بدي مواجه هستند و بسياري از آنان روزهاي متوالي است كه به اعتصاب غذا دست زده اند.سامر عسياوي يكي از اين اسيران فلسطيني است كه بيش از 160 روز است كه در اعتصاب غذا به سر مي برد و حال وي به وخامت گرائيده است.
 


سرباز افغان در استان هلمند اشغالگران انگليسي را به رگبار بست

يك سرباز افغان اشغالگران را در استان هلمند به رگبار بست و يك نظامي انگليسي را به هلاكت رساند و شش انگليسي ديگر را زخمي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، دوشنبه شب يك سرباز افغان در منطقه «گرشك» استان هلمند افغانستان به سمت اشغالگران آتش گشود. وزارت دفاع انگليس با صدور بيانيه اي اعلام كرد در اين تيراندازي يك نظامي انگليسي كشته شد و شش نظامي انگليسي ديگر زخمي شدند.
براساس اين گزارش، سرباز افغان نيز در تيراندازي متقابل جان خود را از دست داد.
حملات نيروهاي ارتش و پليس افغان به سمت اشغالگران خارجي طي سال اخير تبديل به يك امر متداول شده و تعداد آن از 50 مورد نيز بيشتر شده است.
 


نامزدهاي پيشنهادي اوباما براي وزارت دفاع و رياست سيا معرفي شدند

رئيس جمهور آمريكا وزير دفاع و رئيس سازمان اطلاعات مركزي پيشنهادي خود را به مجلس سنا معرفي كرد.
چند روز پس از معرفي «جان كري» سناتور دموكرات آمريكايي به مجلس سنا براي تصدي پست وزارت خارجه آمريكا، باراك اوباما، رئيس جمهور اين كشور دوشنبه شب گزينه هاي پيشنهادي خود براي پست وزارت دفاع و رئيس سازمان سيا را نيز معرفي كرد. گزارش هاي دريافتي حاكي است «چاك هاگل»، سناتور سابق «نبراسكا» براي تصدي پست وزارت دفاع و «جان برنان»، مشاور ضد تروريسم اوباما براي تصدي پست رياست سيا معرفي شدند.
واحد مركزي خبر ضمن انتشار اين خبر نوشت: اوباما پس از معرفي اين دو از مجلس سناي آمريكا خواست در اسرع وقت نفرات پيشنهادي وي را مورد تاييد قرار دهد.
اوباما در مراسم معرفي اين دو از «لئون پانتا» و «مايكل مورال» وزير دفاع سابق و سرپرست سابق سيا تشكر كرد. پس از افشاي روابط نامشروع ديويد پترائوس رئيس سابق سيا، رئيس جمهور آمريكا «مايكل مورال» را به عنوان سرپرست موقت سيا معرفي كرده بود.
بازتاب انتخاب جديد اوباما
انتخاب «چاك هاگل» به عنوان وزير دفاع جديد آمريكا از چند هفته قبل مطرح بوده است. بسياري از رسانه ها در پرداختن به شخصيت وي از موضع نرم او در خصوص جمهوري اسلامي ايران و موضع انتقادي اش در مواجهه با اسرائيل نوشتند. در اين بين رسانه هاي نزديك به منابع صهيونيستي نيز بيكار ننشسته و انتخاب وي از سوي اوباما را «نادرست» اعلام كردند.
ادامه اين تحليل ها سرانجام خود هاگل را به واكنش واداشت طوري كه بلافاصله پس از انتخاب شدن از سوي اوباما، ماهيت واقعي خود را عيان كرد. خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت: هاگل طي مصاحبه با يك روزنامه محلي در «نبراسكا» گفت هيچ مدركي دال بر ضد اسرائيلي بودن وي وجود ندارد. هاگل همچنين گفت تا پيش از مطرح شدن براي تصدي وزارت دفاع، در «ناكجاآباد» بوده و نمي توانسته به «اتهامات و كذب گويي ها و تخريب ها» پاسخ دهد. وي علت امضا نكردن قطعنامه هايي كه در حمايت از گروه هاي حامي اسرائيل تهيه شده بودند را نيز چنين پاسخ داد: اين قطعنامه ها زيان بار بوده اند.» البته «جان برنان» نامزد تصدي پست رياست سيا نيز از سوي برخي رسانه ها و شخصيت هاي آمريكايي فردي نامناسب عنوان شده است.
نيويورك تايمز در اين باره نوشت: باراك اوباما روز دوشنبه كسي را به عنوان رئيس سازمان اطلاعات مركزي معرفي كرد كه در يك دهه گذشته رويكرد خود را در «جنگ مخفيانه» تغيير داده است... وي در افزايش حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در سال 2010 به پاكستان نيز نقش داشته و معمار اصلي عمليات نظامي آمريكا در يمن بوده است.
به گزارش مهر، نيويورك تايمز در ادامه آورده است: اگر برنان از سوي سنا تاييد شود سؤال اين خواهد بود كه آيا سيا بايد به عنوان مركزي براي عمليات شبه نظامي كه عمدتا از سوي هواپيماهاي بدون سرنشين انجام مي شود باقي بماند يا خير.
اين مطلب با اشاره به اتهاماتي كه از سوي گروه ها و فعالان حقوق بشري عليه برنان مطرح مي شود آورده است: برخي ماموران كارآزموده سيا و متخصصين خارجي اين سؤال را مطرح مي كنند كه آيا برنان 57 ساله كسي كه سال ها در استراتژي مبارزه با تروريسم غرق بوده فرد مناسبي براي بازگرداندن سيا به ماموريت اصلي خود است يا خير. ماموريتي كه وظيفه آن سرقت اطلاعات محرمانه از دولت خارجي و فراهم كردن تحليل هاي بلندمدت است.
«سعيد دودين» مدير مؤسسه پژوهشي و اطلاع رساني «جهان واحد» در برلين آلمان نيز در گفت وگو با شبكه تلويزيوني العالم وزير دفاع پيشنهادي اوباما را يك «جنايتكار جنگي» ناميد.
به گفته «دودين»، «هاگل» مدت هاي مديدي در جنگ ها مشاركت داشته و در ارتكاب جنايت هاي جنگي در ويتنام و كشتار 3 ميليون و 700 هزار ويتنامي شركت كرده است. وي همچنين تاكيد كرد، اين تصور كه هاگل منتقد حمايت آمريكا از اسرائيل و مخالف تحريم ها عليه ايران است نيز امري دروغ و غيرواقعي است.
 


تلاش مشترك پارلمان و كابينه سوريه

 براي اجرايي كردن طرح آشتي بشار اسد

كابينه سوريه نحوه اجرايي شدن طرح ملي بشار اسد رئيس جمهور اين كشور براي برون رفت از بحران جاري را بررسي مي كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، «وائل الحلقي» نخست وزير سوريه در نشست كابينه دستور داد تا جلسه اي براي بررسي مكانيسم هاي لازم درباره اجرايي شدن برنامه هاي ملي رئيس جمهور سوريه در اظهارات اخيرش تشكيل شود.
معاون وزير خارجه سوريه نيز اعلام كرد، راهكار سياسي تنها راه عملي براي پايان دادن به بحران است و كشورهاي خارجي بايد از حمايت گروه هاي تروريستي دست بردارند.
در همين رابطه نماينده پارلمان سوريه طي اظهاراتي تاكيد كرد، گفت وگوي ملي عنوان شده توسط رئيس جمهور سوريه با مخالفاني خواهد بود كه سوريه مستقل را خواستارند نه كساني كه مزدور و مجري توطئه صهيونيستي، آمريكايي عليه سوريه هستند.
اين عضو پارلمان سوريه اظهار داشت، گفت وگوي آشتي ملي همين ماه و در اواخر ماه كنوني برگزار خواهد شد و اكنون مقدمات آن در حال انجام است و به زودي مخالفان داخلي و خارجي براي شركت در آن دعوت مي شوند.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه حمايت مردم سوريه از طرح بشار اسد براي برون رفت از بحران همچنان ادامه دارد.
يكي از شهروندان سوري در اين باره گفت، طرح رئيس جمهور براي مذاكره به درگيري ها و خونريزي ها پايان مي دهد و كساني كه به فكر كشور هستند و از استقلال و حاكميت كشور طرفداري مي كنند بايد به اين طرح پاسخ مثبت دهند. يكي ديگر از شهروندان اظهار داشت، راه حلي كه بشار اسد ارائه كرد بدون دخالت خارجي ها به بحران كشور پايان خواهد داد و كساني كه درباره آينده كشورشان نگران هستند بايد از اين طرح پيروي كنند.
احزاب سياسي سوريه نيز از طرح بشار اسد به عنوان گامي مثبت براي اجراي راهكار سياسي نام بردند و از تمامي گروه ها خواستند در اين طرح مشاركت كنند.
اين در حالي است كه روزنامه القدس العربي به نقل از شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد، 100 كشور جهان با ارسال تجهيزات نظامي و نيروي انساني به اسرائيل آماده جنگ با سوريه مي شوند.
تلويزيون اسرائيل در گزارشي اعلام كرد، 100 هواپيما از 100 كشور جهان به اسرائيل ارسال شده اند تا در صورت نياز براي حمله هوايي به اين كشور استفاده شوند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از القدس العربي ادعاي وجود سلاح هاي شيميايي در سوريه كه طي ماه هاي اخير از سوي برخي كشورهاي عربي و غربي مطرح مي شود در حالي است كه تاكنون هيچ دليل و مدركي براي اثبات اين موضوع ارائه نشده است و كشورهاي غربي صرفا براي توجيه حمله نظامي به سوريه در اين باره شايعاتي را مطرح مي كنند.
طبق اين گزارش، علاوه بر ارسال تجهيزات به رژيم صهيونيستي، نيروهايي از 100 كشور جهان به اسرائيل اعزام شده اند و در حال آموزش براي حمله به سوريه هستند.
اين آموزش ها شامل تبادل اطلاعات، همكاري و هماهنگي مشترك براي حمله به سوريه است و اين حمله احتمالي، مشابه تهاجم نيروهاي ناتو به ليبي براي سقوط رژيم معمر قذافي است.
تلويزيون رژيم صهيونيستي اسامي 100 كشور را ذكر نكرده است. هواپيماهاي نظامي همچون «اف16»، «اف15» و «ميگ 29» از جمله هواپيماهاي حاضر در اين دوره آموزشي هستند. علاوه بر اين يك فروند هواپيماي رادارگريز اسرائيلي نيز در زمره اين دوره آموزشي قرار دارد.
در همين حال يك خلبان اسرائيلي در گفت وگو با شبكه 2 تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام كرد: ما از طريق همكاري با كشورهاي جهان خود را براي منهدم كردن هواپيماهاي دشمن آماده مي كنيم.
به موجب اين گزارش، 100 كشور حاضر در اين دوره آموزشي از طريق يك اتاق عمليات مشترك و روش هاي نوين ارتباطي با يكديگر ارتباط دارند.
اين اقدامات ضد سوري در حالي صورت مي گيرد كه بشار اسد رئيس جمهور سوريه اخيرا در سخناني طرحي را براي حل مسالمت آميز بحران اين كشور ارائه كرده است اما گروه هاي مسلح موسوم به مخالفان سوري با حمايت كشورهاي غربي و عربي ضد محور مقاومت در منطقه مخالفت خود را با هر گونه تلاش براي حل مسالمت آميز بحران سوريه اعلام كرده اند.
ساير رويدادها
¤ وزير خارجه انگليس و دبيركل اتحاديه عرب با هدف بررسي تحولات سوريه و روند صلح در خاورميانه با يكديگر ديدار كردند.
¤ نيروهاي ارتش سوريه تعداد زيادي از تروريست هاي مسلح در استان ادلب، حومه دمشق، شهر حمص را كشته يا مجروح كردند.
¤ ارتش سوريه موفق شد تعدادي از تروريست ها را دستگير كند كه در ميان آنان چندين تبعه عربستاني، اردني، چچني و چندين افسر فرانسوي حضور داشتند.
¤ سركرده گروه تروريستي النصره در سوريه به هلاكت رسيد.
¤ تروريست هاي سوري 12نفر را در يك روستا به جرم طرفداري از بشار اسد به قتل رساندند.
 


مردم بحرين در تظاهرات همبستگي با زندانيان؛

 سقوط آل خليفه قطعي است

مردم بحرين در اعتراض به احكام صادره عليه رهبران مخالفان و اعلام همبستگي با آنان تظاهرات كردند و شعار سرنگوني آل خليفه را سردادند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهرهاي منامه، ستره، جدحفص با برپايي تظاهرات ضدرژيم بر ادامه تحركات انقلابي و ضرورت آزادي هرچه سريع تر مخالفان از زندان هاي آل خليفه تاكيد كردند.
در اين تظاهرات كه با عنوان «رهبران مقاومت هرگز بيعت را نخواهند پذيرفت» برگزار شد تظاهركنندگان تاكيد كردند از برخوردهاي سركوبگرانه آل خليفه هراسي به دل راه نخواهند داد.
شماري از مردم بحرين در مقابل منزل حسن المشيمع تحصن كردند و خواستار لغو احكام صادر شده از سوي دادگاه بحرين شدند.
تحصن كنندگان تاكيد كردند حكم هاي صادره سياسي و غيرقانوني است و ملت اين حكم هاي فرمايشي را نمي پذيرد.
تظاهرات و تحصن مردم بحرين در اعتراض به احكام صادر شده در حالي صورت گرفت كه ماموران امنيتي آل خليفه با پرتاب گاز اشك آور سعي در متفرق كردن تظاهركنندگان كردند.
جوانان بحريني در مقابل با پرتاب كوكتل مولوتف از خود دفاع كردند.
يكي از جوانان ائتلاف 14 فوريه اظهار داشت، رژيم آل خليفه تصور مي كند با صدور اين احكام و زنداني كردن رهبران مخالفان مي تواند صداي مردم را خاموش كند در حالي كه اشتباه مي كند و مردم تا سرنگوني رژيم آل خليفه ساكت نمي شوند و به انقلاب خود پايبند هستند.
گفتني است دادگاه بحرين 21 نفر از رهبران مخالف بحريني را به حبس هاي طويل المدت محكوم كرد.
در ادامه صدور احكام عليه شهروندان بحريني عضو تيم ملي رزمي بحرين نيز به دليل مخالفت با سياست هاي آل خليفه به زندان محكوم شد.
از سوي ديگر، سخنگوي دبيركل سازمان ملل متحد با تاكيد بر اينكه بان كي مون بر انجام اصلاحات در بحرين براي برون رفت از بحران اصرار دارد گفت: دبيركل نه تنها همواره سركوب مردم بحرين را محكوم كرده بلكه از هيچ تلاشي براي پايان دادن به اين روند دريغ نكرده است.
 


تظاهرات طرفداران نوري مالكي در شهر بصره

مردم سه استان عراق در حمايت از نخست وزير و مخالفت با هرگونه فرقه گرايي تظاهرات كردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، هزاران نفر از مردم استان هاي بصره، كربلا و قادسيه عراق ديروز در حمايت از «نوري مالكي» دست به تظاهرات زدند. مردم در اين تظاهرات گسترده مخالفت خود را با بازگشت بعثي ها به صحنه سياسي اعلام و تحركات تفرقه افكنانه را محكوم كردند. 18 روز پيش و از زماني كه شماري از محافظان «رافع العيساوي» وزير دارايي عراق به جرم فعاليت هاي تروريستي دستگير شده بودند، حملات داخلي و خارجي عليه مالكي به طرز بي سابقه اي گسترش يافته است.
راهپيمايي حمايت از نوري مالكي
پس فردا در نجف اشرف برگزار مي شود
مردم عراق در حمايت از دولت و در اعتراض به تحركات فرقه گرايانه روز جمعه در نجف اشرف تظاهرات مي كنند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم عراق پس فردا در نجف اشرف به خيابان ها مي آيند تا برخي حركات مبتني بر طايفه گرايي را محكوم كنند.
آيت الله «علي مرزه» اهل نجف كه از برگزاركنندگان اين تظاهرات است، به خبرگزاري فارس گفت كه مردم در اين تظاهرات مي خواهند دست رد به سينه كساني بزنند كه صدايشان را در مسير طايفه گرايي و درگيري هاي قومي بلند كرده اند.
وي تصريح كرد اين تظاهرات از سوي يك جريان خاص سياسي يا مذهبي برگزار نمي شود چرا كه مردم خودشان تصميم به برگزاري تظاهرات گرفته اند، و هدف از آن، سردادن شعار وحدت است.
تظاهرات نجف در جواب تجمعاتي است كه طي روزهاي اخير در برخي مناطق سني نشين برگزار شده است. به گفته «نوري مالكي» نخست وزير عراق برخي خواسته هاي تظاهركنندگان در استان هاي سني نشين مشروع است. اما متاسفانه باقي مانده هاي رژيم سرنگون شده بعث عراق و عناصر القاعده نيز در ميان مردم نفوذ كرده اند و شعارهايي را عليه شيعيان و در حمايت از «صدام» سر مي دهند.
نخست وزير عراق و ساير مقامات اين كشور از وجود دست هاي پشت پرده خارجي نيز در اين ناآرامي ها و تظاهرات خبر داده اند و حتي مالكي از ارتش و نيروهاي پليس خواسته بود با تظاهركنندگان درگير نشوند.
با وجود اين خبرها حاكي است كه تظاهرات ديروز موصل به درگيري با پليس عراق انجاميد و دست كم چهار نفر زخمي بر جاي گذاشت.همچنين، ديروز نخست وزير عراق اعلام كرد شمار زيادي از مردم الانبار پس از آن كه مطمئن شدند تظاهرات شان از سوي القاعده و حزب بعث مورد سوءاستفاده قرار مي گيرد، از ادامه شركت در تظاهرات خودداري كرده اند.
طالباني
پارلمان عراق اعلام كرد، تكليف پرونده غيبت رئيس جمهوري عراق طي روزهاي آينده مشخص مي شود. «جلال طالباني» هم اكنون در برلين تحت مداوا قرار دارد و پزشكان وضعيت جسماني وي را خوب اعلام كرده اند.
«عادل المالكي» نماينده پارلمان عراق توضيح داد: پارلمان عراق طرح انتقال قدرت از طالباني به معاونش «خضيرالخزاعي» را مورد بررسي قرار مي دهد.طبق ماده 27 قانون اساسي عراق، در صورت فوت رئيس جمهور معاونش به مدت 30 روز جاي رئيس جمهور را پر مي كند و مجلس نيز بايد طي اين مدت زمينه هاي برپايي انتخابات را فراهم كند.
اخراج خانواده الهاشمي
از سوي ديگر خبر مي رسد، در پي بالا گرفتن اختلافات ميان مقامات اردن و طارق الهاشمي -معاون فراري رئيس جمهور عراق- اين كشور خانواده وي را اخراج كرده است.
هفته نامه اردني «المجد» در گزارش اين هفته خود نوشت: پس از بحراني شدن روابط طارق الهاشمي، معاون محكوم به اعدام رئيس جمهور عراق با اردن، اين كشور اقدام به اخراج خانواده وي از خاك خود كرده است. در اين گزارش همچنين مي خوانيم، در حال حاضر الهاشمي و خانواده اش در كشور قطر به سر برده و درصدد رايزني براي گرفتن اقامت هستند. طارق الهاشمي از سوي دادگاه عالي عراق، به صورت غيابي به پنج بار اعدام محكوم شده است. وي از زمان صدور نخستين حكم اعدام تاكنون از عراق گريخته و در كشورهاي همسايه از جمله تركيه، قطر و اردن در تردد به سر مي برد. وي متهم به برنامه ريزي و اجراي حملات تروريستي عليه شيعيان عراق است.
 


اعتراض شديد مقاومت فلسطين

به حمايت مالي و نظامي پنتاگون از تل آويو

جنبش حماس و جهاد اسلامي فلسطين حمايت مالي و نظامي آمريكا از رژيم صهيونيستي را محكوم و تاكيد كردند كه اين اقدام مجوز جديد براي كشتار فلسطيني ها است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «فوزي برهوم» يكي از فرماندهان حماس در اين باره گفت، حمايت آمريكا از رژيم صهيونيستي به منزله تشويق علني به كشتار فلسطيني ها و حمايت از تروريسم براي ارتكاب بيشتر جنايت در حق مردم فلسطين و تمامي مردم منطقه است.
وي افزود، دولت آمريكا بايد از حمايت هاي خود از رژيم صهيونيستي دست بردارد و از اشتباه هاي خود عبرت بگيرد و سياست هايي كه وجهه مردم آمريكا را خراب مي كند و منافع مردم منطقه و فلسطين را به خطر مي اندازد تغيير دهد.«شيخ خضر حبيب» از فرماندهان جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تاكيد كرد، اقدام دولت آمريكا در حمايت از اسرائيل در كشتار فلسطيني ها امر جديدي نيست.وي افزود، آمريكا تصور مي كند تداوم طرح هاي رژيم صهيونيستي داراي تاثير زيادي بر سلطه آمريكا در منطقه است براي همين از حمايت هاي سياسي اقتصادي، مالي و نظامي رژيم صهيونيستي دست برنمي دارد.
گفتني است آمريكا اخيرا با حمايت نظامي اسرائيل از طريق اختصاص 480 ميليون دلار در سال جاري از بودجه وزارت دفاع آمريكا به اين رژيم موافقت كرد.نبيه بري رئيس مجلس لبنان نيز در پيامي به روساي مجالس كشورهاي عربي، آسيايي و كشورهاي فرانسوي زبان به شرح ظلم و ستم رژيم صهيونيستي در حق اسيران فلسطيني و مردم مظلوم فلسطين پرداخت و از آنها خواست گامي براي توقف جنايات رژيم صهيونيستي بردارند. از سوي ديگر، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس و محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با دعوت رئيس جمهور مصر به اين كشور سفر خواهند كرد تا روند آشتي ملي گروه هاي فلسطيني پيگيري شود. قاهره قرار است ميزبان نشست هايي براي بررسي راه هاي اجراي توافقنامه آشتي گروه هاي فلسطيني باشد.
 


نمايندگان مخالف دولت پارلمان عراق را به تشنج كشاندند

در پي به حد نصاب نرسيدن شمار نمايندگان مجلس عراق، مخالفان دولت با ساير نمايندگان درگير شدند!
به گزارش خبرگزاري ها، ديروز بار ديگر نمايندگان مخالف «نوري مالكي» نتوانستند جلسه رسمي تشكيل دهند، چون شمار آنها به حد نصاب (161 نفر) نرسيد.
به همين خاطر، نمايندگان مخالفان دولت و حامي رئيس مجلس (اسامه النجيفي) كه راه را بسته ديدند با نمايندگان طرفدار مالكي درگير شدند. هفته گذشته در پي حمايت النجيفي از تظاهرات ضد دولتي استان هاي الانبار، موصل و صلاح الدين، مالكي گفته بود النجيفي صلاحيت خود را از دست داده است.اخيرا نيز مخالفان مالكي تلاش كرده بودند دست به تشكيل جلسه بزنند و در مورد اعتراضات ضددولتي و مطالبات مخالفان گفت وگو كنند، اما شمار نمايندگان آن جلسه نيز به حد نصاب نرسيد و اين مسئله باعث عصبانيت نمايندگان مخالف دولت شد و به درگيري فيزيكي با ديگر نمايندگان پرداختند.
 


رئيس جمهور چين:

تحكيم مناسبات با روسيه اولويت اصلي ماست

دبيركل حزب كمونيست چين تاكيد كرد كه روابط با روسيه از اولويت هاي اصلي ديپلماسي كشورش است.
به گزارش فارس به نقل از شين هوا، «ژي جين پينگ» رهبر حزب كمونيست و رئيس جمهور چين در ديدار با هيئت ديپلماتيك روسيه در پكن گفت: چين به روابط گسترده و جامع خود با مسكو ادامه مي دهد.
وي گفت: چين و روسيه بايد براساس اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد با يكديگر همكاري كنند و به ارزش هاي برابري و عدالت احترام بگذارند و به پيشبرد روابط بين المللي دموكراتيك كمك كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد كه پكن با طرح «ولاديمير پوتين» در زمينه ارتقاي روابط دو كشور در حوزه هاي اقتصاد، تجارت، انرژي، سرمايه گذاري، مالي و ديگر زمينه ها كاملا موافق است.
«نيكلا پاتروشف» معاون دبير اجرايي شوراي امنيت روسيه به منظور حضور در هشتمين دور مذاكرات استراتژيك امنيتي پكن- مسكو كه قرار است در چين برگزار شود به اين كشور سفر كرده است.
چين و روسيه در عرصه سياست خارجي به اتخاذ مواضع يكسان و همسو معروف هستند و هر دو كشور معتقدند بايد مديريت مسائل جهاني بر اصل چندجانبه گرايي استوار باشد.
 


تظاهرات ضد دولتي عليه طرح هاي رياضتي در خيابان هاي مادريد

هزاران اسپانيايي در اعتراض به كاهش بودجه بهداشت و طرح خصوصي سازي مراكز درماني و بيمارستان ها تظاهرات كردند.
هزاران نفر از مردم و كاركنان بيمارستان ها و مراكز درماني مادريد دوشنبه در خيابان هاي اين شهر تظاهرات كردند و خواستار توقف طرح خصوصي سازي اين مراكز از سوي دولت خود شدند.
دولت اسپانيا براي جبران بخشي از كسري كلان بودجه خود مدتي است به دنبال سپردن دستكم شش بيمارستان و 27 مركز درماني به بخش خصوصي است. اقدامي كه به اعتقاد معترضان باعث حذف يكي از بهترين بخش هاي اسپانيا يعني بخش بهداشت و درمان مي شود.
«بهداشت و درمان فروشي نيست» عنوان يكي از پارچه نوشته هاي معترضان اسپانيايي را تشكيل مي داد.
گفتني است، اسپانيا از جمله كشورهاي اروپايي است كه چالش هاي اقتصادي حاكم بر آن نگراني تمام اعضاي اتحاديه اروپا را برانگيخته است.
در همين رابطه روزنامه «فرانكفورتر آلگماينه» طي گزارشي به برخي چالش هاي اين كشور اروپايي در سال 2013 پرداخت. بر اساس اين گزارش، اسپانيا در سال جديد ميلادي با چالش ها و خطرات زيادي روبه رو خواهد بود و دولت محافظه كار «ماريانو راخوي» دير يا زود در آستانه تصميم گيري در اين باره قرار خواهد گرفت كه آيا كشورش به تنهايي خواهد توانست از پس هزينه هاي سنگين اداره كشور برآيد يا خير.
اين روزنامه پس از برشمردن چالش هاي مختلف اقتصادي اسپانيا در سال 2013 نتيجه مي گيرد اين كشور در سال جاري دچار يك چالش خطرناك سياسي نيز خواهد بود و آن چيزي نيست جز چالش رويارويي با جدايي طلبان «كاتالونيا».
«آرتور ماس»، نخست وزير منطقه «كاتالونيا» تصميم دارد تا پايان سال 2014 براي جدايي از اسپانيا يك همه پرسي برگزار كند. بحران اقتصادي تمايلات استقلال طلبانه در اسپانيا، انگليس و ايتاليا را تشديد كرده است.
 


چها رسوي پنج قا ره

هشدار در مورد «بهار عربي»
شيخ «محمد يزبك» رئيس شوراي مذهبي جنبش حزب الله لبنان گفت آنچه را كه برخي «بهار عربي» تعبير مي كنند، در راستاي ويران ساختن يكپارچگي امت اسلامي است. وي افزود؛ جرياني با سوار شدن بر موج بهار عربي، به دنبال ويران سازي منطقه است. جرياني در عراق، سوريه، لبنان، پاكستان و افغانستان مي خواهد به وحدت امت اسلامي ضربه بزند.
خوش خدمتي به اوباما
«خوزه سرانو» نماينده حزب دموكرات در كنگره آمريكا از ساير نمايندگان خواست قانوني را تصويب كنند كه براساس آن، «باراك اوباما» بتواند براي بار سوم نيز رئيس جمهور شود! البته سرانو از سال 1997 به اين سو نيز تلاش هاي مشابهي را در كنگره براي افزايش دوره هاي رياست جمهوري انجام داده بود.
تلاش مرسي براي آزادي عبدالرحمان
محمد مرسي رئيس جمهور مصر اعلام كرد كه قصد دارد اواخر ماه مارس (فروردين) به آمريكا برود و در ضمن مذاكره با «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا از وي بخواهد شيخ «عمر عبدالرحمان» را آزاد كند.
اين روحاني مصري در سال 1995 به اتهام فعاليت هاي تروريستي توسط دستگاه قضايي آمريكا دستگير و به زندان ابد محكوم شده است.
حمله پهپادهاي آمريكايي به پاكستان
در حمله ديروز پهپادهاي آمريكايي به روستايي در وزيرستان شمالي پاكستان، هفت غيرنظامي كشته و شماري نيز زخمي شدند. يكشنبه گذشته نيز 16 غيرنظامي در حمله مشابه به وزيرستان جنوبي جان خود را از دست داده اند.حمله پهپادها در زمان رياست جمهوري «باراك اوباما» (آمريكا) افزايش يافته است.
استفاده از ارتش به جاي پليس
در پي ناتواني نيروهاي امنيتي و پليس يمن براي استقرار امنيت در شهرهاي اين كشور، «عبدربه منصور هادي» رئيس جمهور يمن از ارتش خواست در صنعا و ديگر شهرهاي يمن مستقر شوند. به اين ترتيب نيروهاي ارتشي ده ها مركز ايست و بازرسي در شهرها ايجاد كرده اند.
 


بازداشت زنان و كودكان معترض به دست ماموران امنيتي آل سعود

منابع خبري از بازداشت زنان و كودكان معترض عربستاني از سوي نيروهاي امنيتي رژيم آل سعود در شهر البريده خبر دادند.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، نيروهاي رژيم عربستان سعودي روز سه شنبه شماري از زنان و كودكان را كه خواستار آزادي بستگان بازداشت شده خود بودند، در مقابل زندان «صفراء» در شهر «البريده» استان «القصيم» بازداشت و روانه زندان كردند.
براساس اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، نيروهاي آل سعود، تجمع كنندگان معترض را محاصره و سپس آنها را بازداشت كردند.
اين در حالي است كه بازداشت شدگاني كه اين افراد خواستار آزادي آنها بودند، سال هاست كه بدون محاكمه در زندان هاي رژيم سعودي به سر مي برند.
اين گزارش حاكي است، شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي در حمايت از بازداشت شدگان در زندان البريده، بازداشت اعضاي خانواده هاي بازداشت شدگان را نيز محكوم كردند و خواستار آزادي فوري آنها شدند.
منطقه «الزلفه» در حومه رياض نيز چندي قبل شاهد تجمعي در حمايت از بازداشت شدگان بود و شركت كنندگان در آن از سازمان هاي حقوق بشر خواستند تا براي توقف بازداشت ها، مداخله كنند.
اين گزارش مي افزايد، تجمع كنندگان در مقابل زندان صفراء در شهر البريده ضمن محكوم كردن اقدامات سركوبگرانه رژيم سعودي، «محمد بن فهدبن عبدالعزيز» وزير كشور عربستان را مسئول بازداشت ها دانستند.
سازمان هاي طرفدار حقوق بشر نيز از سياست سركوبگرانه رژيم آل سعود، انتقاد و بر آزادي زندانيان سياسي و افراد بازداشت شده در عربستان تاكيد كردند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10