(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 20  دی  1391 - شماره 20402

حديث دشت عشق
تقابل استقلال با شگفتي ساز جام حذفي
آتش پرسپوليس بر جان نفت افتاد
اخبار كوتاه از فوتبال
ميراسماعيلي وعده افشاگري داد
افزايش قدرت فدراسيون هاي ورزشي در اساسنامه جديد
وساطت سوريان براي بازگشت بنا
باز هم مسي، باز هم توپ طلا
آراي كي روش و نكونام گم شد !
استراحت اجباري براي پيكان در ليگ برتر واليبال
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «احمد عسگري دوست»
مهر قبول سرخ كه بر نامه اش زدند
تاسيس جلسات قرآن و دعا، تشكيل كتابخانه و نوارخانه شهيد دستغيب در روستا، هدايت جوانان هم سن و سال خود، حتي در دوران تحصيلات راهنمايي موجب شد تا او در ميان ديگران شاخص شود. همين اهتمام به مسائل شرعي و ديني او را به مدرسه علميه آيت الله يثربي كشاند تا دل را بين حسنات دنيا و آخرت تقسيم كند. مقدمات حوزه را شروع كرده بود كه احساس مسئوليت نسبت به جنگ، شهدا و جانبازان دفاع مقدس، او را به ياري رزمندگان رساند و شهيد احمد بود كه در خيرات سرعت گرفت.
او چهار بار به جبهه اعزام گرديد و در لباس رزم و تبليغ زيباترين جلوه هاي حضور را در ميادين نبرد به نمايش گذاشت تا سرانجام در چهارمين اعزامش در عمليات والفجر 10 به حجله گاه شهادت رفت و چند روز به بهار سال 67 مانده شربت شهادت را نوشيد و نوزده سال زندگي سرشار از صفا و يكرنگي را با سه ماه مجاهدت و حضور در لشكر 8 نجف اشرف، با خون خويش مهر قبول نهاد.
طلبه شهيد «احمد عسگري دوست»، سال 1347 در كاشان متولد شد و در 25/12/1366 در عمليات والفجر 10 (حلبچه) به شهادت رسيد.
 


تقابل استقلال با شگفتي ساز جام حذفي

آتش پرسپوليس بر جان نفت افتاد

سرويس ورزشي-
تيم فوتبال پرسپوليس با پيروزي پرگل برابر نفت تهران در مرحله يك هشتم نهايي رقابتهاي جام حذفي باشگاه هاي كشور به يك چهارم نهايي صعود كرد و حريف ذوب آهن در اين مرحله از جام بيست و ششم شد.
آخرين ديدار از مرحله يك هشتم نهايي بيست و ششمين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور عصر ديروزبا حضور 30 هزار تماشاگر بين تيم هاي نفت تهران و پرسپوليس برگزار شد كه شاگردان يحيي گل محمدي با پيروزي 4 بر يك در اين بازي جواز حضور در جمع 8 تيم برتر را كسب كردند.در اين بازي كه با قضاوت سعيد مظفري زاده در ورزشگاه آزادي برگزار شد، محمد نوري (27 و 58)، حسين ماهيني (75- پنالتي) و هادي نوروزي (85) براي پرسپوليس و امين منوچهري (14) براي نفت تهران گل زدند.
تيم پرسپوليس در اين بازي تيم برتر ميدان بود، خصوصا در 20 دقيقه پاياني مسابقه توانست موقعيت هاي زيادي را روي دروازه تيم نفت ايجاد كند اما اين فرصت ها با بي دقتي و بدشانسي هدر رفت. با اين پيروزي شاگردان يحيي گل محمدي حريف ذوب آهن در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابتها شدند، ديداري كه ميزبان آن با قرعه كشي مشخص خواهد شد.
تجليل از هاشميان
مسئولان باشگاه پرسپوليس پيش از آغاز ديدار تيم شان برابر نفت تهران از وحيد هاشميان مهاجم پيشين اين تيم تجليل كردند.
در اين بين كريم باقري و ادموند بزيك به همراه اعضاي كادرفني پرسپوليس، با انداختن دو حلقه گل به گردن وحيد هاشميان، از زحمات اين بازيكن براي پرسپوليس تقدير كردند.مسئولان باشگاه پرسپوليس هم يك لوح به رسم يادبود به شماره 9 فوتبال پيشين فوتبال ايران اهدا كردند .
آغاز مرحله يك چهارم نهايي
اما مرحله يك چهارم نهايي بيست وششمين دوره رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور امروز با برگزاري سه ديدار پيگيري مي شود كه چهره 3 تيم صعود كننده به مرحله نيمه نهايي اين رقابتها را مشخص مي كند، ديدارهايي كه در صورت بروز شگفتي در آنها، زمينه ساز وداع زودهنگام تيم هاي مدعي همچون استقلال و سپاهان با اين جام خواهد شد. مدافع عنوان قهرماني جام حذفي ميزبان آخرين باقي مانده از تيم هاي ليگ دسته اولي است. شاگردان قلعه نويي كه صدرنشين ليگ هم هستند، نمي خواهند شانس قهرماني همزمان ليگ و جام حذفي را از دست بدهند، ضمن اينكه باخت برابر ابومسلم حاشيه هاي اين تيم را به مراتب بيشتر مي كند كه با توجه به اين دلايل آبي هاي تهراني تنها به فكر پيروزي در اين بازي هستند. در نقطه مقابل ابومسلم كه در زمان حضور در ليگ برتر گربه سياه استقلال بود، براي موفقيت در جام حذفي در ورزشگاه آزادي كار بسيار سختي را پيش رو دارند. البته پيروزي برابر استقلال مقابل تماشاگران متعصبش، شگفتي هاي ابومسلم كه در دو مرحله گذشته پيكان و صباي ليگ برتري را حذف كردند، را تكميل تر خواهد كرد. برنامه 3 ديدار نخست از مرحله يك چهارم نهايي رقابتهاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
چهارشنبه - 20/10/91
¤ فجر سپاسي شيراز - داماش گيلان (ساعت 14)
¤ سپاهان اصفهان - صنعت نفت آبادان (ساعت 30:14)
¤ استقلال تهران - ابومسلم مشهد (ساعت 30:16)
تيم برنده ديدار استقلال تهران - ابومسلم مشهد در مرحله بعدي اين جام به مصاف برنده بازي سپاهان - صنعت نفت آبادان خواهد رفت. در سوي ديگر جدول، برنده بازي فجر سپاسي با داماش بايد منتظر بماند تا از بين تيم هاي پرسپوليس و ذوب آهن اصفهان، يك تيم به مرحله نيمه نهايي صعود كند و براي رسيدن به فينال مقابل آن تيم صف آرايي كند.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

مرخصي هاي سرمربي تيم ملي چقدر است؟!
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از پايان مرخصي 20 روزه اش امروز به تهران باز خواهد گشت. كارلوس كي روش كه پس از پايان رقابت هاي غرب آسيا و جلسه با علي كفاشيان به دليل در پيش بودن تعطيلات سال نوي ميلادي به پرتغال رفته بود، پس از حضور در اين كشور و همچنين سفر به انگليس و مشاهده بازي تاتنهام برابر ردينگ امروز به تهران باز خواهد گشت. چه بهتر است كه در بازگشت كي روش به تهران مسئولان فدراسيون فوتبال توضيحاتي را در خصوص مرخصي گاه و بيگاه اين مربي را ارايه كنند زيرا وي بيشتر از آنكه در ايران باشد؛ در خارج از كشور به سر مي برد.
صدرنشيني نوجوانان در رقابت هاي سن پترزبورگ
تيم فوتبال نوجوانان ايران ديروز در دومين بازي اش در مرحله گروهي رقابتهاي سن پترزبورگ از سد تركيه گذشت تا در صدر گروهش قرار بگيرد. سعيد عزت اللهي (دوگل) و اميرمحمد مظلوم گلهاي ايران را به ثمر رساندند. ايران و فنلاند در آخرين بازي مرحله گروهي روز پنج شنبه به مصاف هم مي روند تا تيم سرگروه و صعود كننده به جمع چهار تيم نهايي مسابقات مشخص شود.
استقلال را به هتل راه نمي دادند
روز گذشته بازيكنان و مربيان تيم فوتبال استقلال را به دليل بدهي هاي گذشته اين باشگاه به هتل المپيك راه ندادند. در نهايت امير قلعه نويي سرمربي استقلال با چند تماس تلفني مشكل را حل كرد. در بازي گذشته نيز استقلال براي ورود به هتل با مشكل مواجه شد كه باز هم با وساطت و پا درمياني مسئولان اجازه دادند كه كاروان اين تيم در هتل مستقر شود.
گل محمدي:با رويانيان و اين بازيكنان مربي خوشبختي هستم
سرمربي پرسپوليس پس از پيروزي تيمش برابر نفت تهران به تعريف و تمجيد از مديرعامل اين باشگاه پرداخت. گل محمدي گفت: در مقابل اين هجمه ها مديريت خوبي انجام گرفت. با وجود رويانيان اين مسائل خيلي راحت حل شد. در بدترين شرايط بهترين تصميم را گرفتند. در اين چند روز او با مديريتش به ما انگيزه داده است بنابراين از او تشكر مي كنم و فكر مي كنم آدم خوشبختي هستم كه با چنين مديريت و بازيكناني در حال كار هستم. وي در مورد بازي هم اظهار داشت: بازي را خوب شروع كرديم اما هميشه ترسم اين بود كه اگر گل بخوريم چه اتفاقي مي افتد اما خوشبختانه بازيكنان روحيه شان را از دست ندادند و به خوبي بازي را اداره كردند، بر بازي مسلط شدند و توانستيم 4 گل هم بزنيم.
كي روش بتواند، آبدارچي فدراسيون را هم انتخاب مي كند!
بازيكن سابق تيم ملي فوتبال گفت: نبايد به كي روش اين قدر اختيار مي داديم. او از كره مريخ نيامده كه اين طور براي فوتبال ما تعيين تكليف كند. خداداد عزيزي در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: اين كه كي روش و دستيارانش ليگ را زير نظر نمي گيرد و هر كار كه مي خواهد انجام دهد به اشتباهي كه خودمان كرده ايم بر مي گردد. زماني كه او را براي تيم ملي انتخاب كرديم كار درستي انجام داديم، اما دادن اين همه اختيارات به او اشتباه بود. او براي ليگ ، جام حذفي و همه چيز تصميم گيري كرد و حتي اگر بشود آبدارچي فدراسيون هم را خودش انتخاب مي كند! اما اين طور نيست. اين فوتبال پيشكسوت دارد و بي در و پيكر نيست. كي روش هم كه از كره مريخ نيامده است كه براي ما تعيين تكليف كند. همه كارشناسان هم گفتند كه تعطيلي هاي مكرر ليگ به تيم ملي ضربه زد. كجاي دنيا ليگ را به خاطر تيم ملي اين قدر تعطيل مي كنند؟ خود كي روش در انگليس بوده و اين مسايل را مي داند. بازيكنان آماده از دل يك ليگ خوب بيرون مي آيند.
اوساسونا علاقه اي به بازگرداندن نكونام ندارد
ميگوئل آرچانكو، رئيس باشگاه اوساسونا عنوان كرد باشگاه هيچ علاقه اي براي بازگرداندن جواد نكونام به اين تيم ندارد. آرچانكو كه با خبرنگار روزنامه ديناوارا صحبت مي كرد، همچنين عنوان كرد: كادر فني باشگاه در نظر دارد يك بازيكن ديگر را براي تقويت خط هافبك به جمع بازيكنان اضافه كند كه اين بازيكن نكونام نيست. وي ادامه داد: كادر فني باشگاه تصميم گرفته كه نكونام به اوساسونا بازنگردد و در اين شرايط ما بايد به فكر خريد بازيكن ديگري باشيم.
تغييري در تعداد تيم هاي سقوط كرده وجود ندارد
قرار است فصل آينده ليگ برتر فوتبال با حضور 16 تيم برگزار شود و به همين دليل چهار تيم از ليگ برتر سقوط مي كنند و تكليف يك تيم نيز در بازي پلي آف مشخص شود، اما اخيرا صحبت هايي در مورد تغيير تعداد تيم هاي سقوط كننده به ليگ دسته اول صورت گرفته است. يعني گفته شده 3 تيم سقوط خواهند كرد اما رئيس سازمان ليگ اين موضوع را رد كرد.غلامرضا بهروان، رئيس سازمان ليگ در اين مورد گفت: قرار است ليگ سال آينده با حضور 16 تيم برگزار شود و به همين دليل چهار و نيم تيم از ليگ برتر به ليگ دسته اول سقوط مي كنند. اين موضوع در هيئت رئيسه تصويب شده و در مجمع هم راي آورده است و امكان تغيير آن وجود ندارد. وي افزود: همچنين تصميم گرفته شده ليگ دسته اول در فاصله 3 ساله به 18 تيم در يك گروه تبديل شود.
 


ميراسماعيلي وعده افشاگري داد

پس از جلسه كنفدراسيون جودوي آسيا مطرح شد كه ميراسماعيلي شش ماه محروم شده است، وي در اين باره معتقد است قرباني دشمني برخي عوامل با خود شده است.
آرش ميراسماعيلي گفت: مطمئن هستم اين كارها را برخي از عوامل به خاطر اعتراض من به پخش شدن اشتباه سرود جمهوري اسلامي ايران در جريان مسابقه هاي قهرماني آسيا در ازبكستان انجام مي دهند. من قرباني دشمني آنها شدم. آن هم كساني كه با بيگانگان در ارتباط بودند. حتما اين افراد را رسوا مي كنم و به زودي ناگفته ها را مي گويم و افشاگري خوبي خواهم داشت. قهرمان جودوي جهان در پاسخ به اين سوال كه آيا محروميت او قطعي است و آيا دلايلي هم براي آن اعلام شده است؟ يادآور شد: هنوز چيزي به صورت مكتوب به دستمان نرسيده، قطعا اگر مكتوب برسد ما هم حق اعتراض داريم و مي توانيم كارها را پيگيري كنيم.
 


افزايش قدرت فدراسيون هاي ورزشي در اساسنامه جديد

رئيس كميته ملي المپيك ايران با بيان اينكه اساسنامه اصلاح شده كميته ملي اواخر هفته جاري به وزارت ورزش ارسال مي شود، گفت: در اساسنامه جديد قدرت تصميم گيري به ورزشي ها سپرده خواهد شد.
محمد علي آبادي در پاسخ به اين سوال كه اساسنامه چه زماني كاملا اصلاح و به وزارت ورزش ارسال مي شود؟ تصريح كرد: اساسنامه در حال ويرايش هاي آخر است و فكر مي كنم تا پايان هفته جاري يا حداكثر هفته آينده به وزارت ورزش و جوانان ارسال و سپس به IOC فرستاده شود. رئيس كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه چه تغييراتي در اساسنامه صورت گرفته است؟ خاطرنشان كرد: تغييرات زيادي در اساسنامه كميته ملي المپيك صورت نگرفته است. در اساسنامه جديد به فدراسيون هاي ورزشي قدرت داده شده و همچنين تصميم گيري ها هم به ورزشي ها سپرده خواهد شد. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا فدراسيون هايي كه با سرپرست اداره مي شوند و روسايي كه از نظر كميته بين المللي المپيك به رسميت شناخته نمي شوند، حق راي دارند؟ اظهار داشت: در اساسنامه نكات كلي و جامع آمده است و در اين خصوص بايد ديد كه نظر مسئولان كميته بين المللي المپيك چيست.
 


وساطت سوريان براي بازگشت بنا

دبير كل كميته ملي المپيك بزودي به همراه حميد سوريان مرد طلايي كشتي فرنگي جهان و المپيك نشست ويژه اي را با محمد بنا برگزار خواهند كرد.
بهرام افشارزاده درنظر دارد بزودي براي بازگرداندن محمد بنا به تيم ملي نشست ويژه اي را با وي داشته باشد كه در اين اقدام، حميد سوريان نيز دبير كل كميته ملي المپيك را همراهي خواهد كرد. حميد سوريان كه همواره به نقش تاثيرگذار محمد بنا دركسب 6 مدال طلاي المپيك و جهان خود اشاره مي كند اين بار قصد دارد وارد گود شده و تا حد توان براي بازگرداندن سرمربي دوران طلايي اش تلاش كند. از سويي ديگر وزير ورزش نيز با تاكيد بر حفظ محمد بنا از اهالي فدراسيون كشتي خواسته به مشكلات و كاستي هاي مطرح شده از سوي وي توجه ويژه اي شود. در همين راستا اعضاي هيات رئيسه فدراسيون كشتي نيز قرار است فردا چهارشنبه در يازدهمين نشست خود اين موضوع را بررسي و تا حد امكان به وضعيت كنوني رسيدگي كنند. محمد بنا در حالي روز دوشنبه با ارسال نامه اي به فدراسيون كشتي، رسما از مديريت تيم هاي ملي كشتي فرنگي كناره گيري كرد كه قرار است رقابت هاي جام جهاني 2013 طي روزهاي اول تا چهارم اسفندماه به ميزباني تهران برگزار شود.
 


باز هم مسي، باز هم توپ طلا

آراي كي روش و نكونام گم شد !

مراسم انتخاب بهترين هاي سال 2012 فوتبال جهان در شرايطي شامگاه دوشنبه با حضور دو نماينده ايران برگزار شد كه طي آن ليونل مسي بازيكن تيم فوتبال بارسلونا به عنوان بهترين فوتباليست دنيا انتخاب شد. دل بوسكه هم به عنوان بهترين مربي سال انتخاب شد.
اين مراسم شامگاه دوشنبه با حضور چهره هاي مطرح فوتبال دنيا در زوريخ سوئيس برگزار شد و طي آن «ليونل مسي» مهاجم تيم فوتبال بارسلونا و بازيكن تيم ملي آرژانتين براي چهارمين بار عنوان بهترين بازيكن جهان را به خود اختصاص داد. ضمن اينكه در اين مراسم كه علي دايي مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال ايران و بهترين گلزن جهان و كارلوس كي روش به عنوان نمايندگان ايران حضور داشتند، دل بوسكه سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا به عنوان بهترين مربي سال 2012 فوتبال جهان انتخاب شد. براساس اين گزارش، در پايان اين مراسم برترين هاي فوتبال جهان به شرح زير معرفي شدند:
¤بهترين بازيكن فوتبال مردان: ليونل مسي ¤بهترين بازيكن فوتبال زنان: ابي وامباك(بازيكن تيم ملي فوتبال زنان آمريكا) ¤بهترين مربي فوتبال مردان: ويسنته دل بوسكه (سرمربي تيم ملي اسپانيا) ¤بهترين مربي فوتبال زنان: پيا سونداگه(سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال زنان آمريكا) ¤ جايزه فرانس پوشكاش(زيباترين گل سال): ميروسلاو استاك(بازيكن فنر باغچه) ¤جايزه بازي جوانمردانه سال 2012: فدراسيون فوتبال ازبكستان ¤ جايزه بهترين مدير سال: فرانس بكن باوئر
تيم منتخب سال 2012 فيفا نيز به شرح زير انتخاب شد: ايكر كاسياس(اسپانيا)، دني آلوز(برزيل)، جرارد پيكه(اسپانيا)، سرخيو راموس(اسپانيا)، مارسلو(برزيل)، ژاوي هرناندز(اسپانيا)، ژابي آلونسو(اسپانيا)، آندرس اينيستا(اسپانيا)، رادامل فالكائو(كلمبيا) كريستيانو رونالدو(پرتغال)، ليونل مسي(آرژانتين)
گم شدن آراي كي روش و نكونام
جالب اينكه چند ساعت پس از برگزاري اين مراسم سايت فيفا فايل پي دي افي را منتشر كرده كه جزئيات راي مربيان، كاپيتان ها و نمايندگان رسانه اي بيش از 160 كشور جهان در آن ديده مي شود. با اين وجود در اين فهرست راي كارلوس كي روش، سرمربي تيم ملي و جواد نكونام، كاپيتان ايران به چشم نمي خورد.
 


استراحت اجباري براي پيكان در ليگ برتر واليبال

هفته شانزدهم ليگ برتر واليبال ايران با ديدار تيم هاي شهرداري اروميه برابر جواهري گنبد در سالن غدير اروميه آغاز مي شود.
اروميه اي ها هم اكنون ششم جدول هستند و در اين هفته بايد به مصاف قعرنشين ليگ بروند. پيكان، صدرنشين اين فصل نيز بايد طبق برنامه، اين هفته در خانه خود به مصاف آلومينيوم المهدي بندرعباس مي رفت كه براساس تصميم اخير سازمان ليگ تا اطلاع ثانوي ديدارهاي اين تيم هرمزگاني در هاله اي از ابهام قرار گرفته است. كاله نزديك ترين تيم به پيكان كه در اين هفته مهمان شهرداري تبريز است. حريف كاله اي ها كه در رده دهم قرار دارند به دنبال به دست آوردن برد خانگي هستند، اما كاله نيز براي كم كردن فاصله اش با صدر نتيجه اي جز پيروزي نمي خواهد. در ديگر ديدارهاي اين هفته سايپا البرز ميزبان باريج اسانس است، ورامين در خانه به مصاف ميزان خراسان مي رود و پيشگامان كوير يزد نيز بايد در خانه برابر نوين كشاورز صف آرايي كند. برنامه كامل هفته شانزدهم: ¤شهرداري اروميه-جواهري گنبد(ساعت 16) ¤سايپا البرز-باريج اسانس(ساعت 30:17) ¤شهرداري تبريز-كاله مازندران(ساعت 15) ¤ورامين-ميزان خراسان(ساعت 30:17) ¤پيشگامان كوير يزد-نوين كشاورز(ساعت 30:17).
 


خواندني از ورزش ايران

¤ رئيس فدراسيون پزشكي ورزشي از تزريق آمپول ضد التهاب به كتف آسيب ديده بهداد سليمي خبر داد. پوركاظمي گفت: آمپول تزريقي به كتف راست بهداد سليمي ضد التهاب است. سليمي 10 تا 15 روز بعد از تزريق اين آمپول اجازه شروع دوباره تمرينات را پيدا مي كند.
¤ جلسه معاونان وزارت ورزش و جوانان و مسئولان فدراسيون كشتي براي بررسي مسائل مختلف روز كشتي برگزار شد. در اين نشست مسائلي مختلف از جمله پرداخت حقوق اعضاي كادر فني تيمهاي ملي كشتي فرنگي و آزاد، برگزاري مناسب اردوهاي تيم هاي ملي و ميزباني ايده آل ايران در جام هاي جهاني كشتي فرنگي و آزاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت و تصميمات مناسب در اين زمينه گرفته شد.
¤ معاون سازمان خصوصي سازي گفت: پرسپوليس و استقلال باسرمايه 30 ميليارد توماني تا بهمن در فرابورس پذيرفته و سپس سهامشان به صورت خرد و بلوك عرضه مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10